Tuo myymäläsiirron puuttuminen on yksi suunnittelukukkanen itsessään. Haluat tuotteen ketjun x liikkeestä y, mutta sitä ei ole saatavilla kuin saman ketjun myymälässä z. Mitä tekee myyjä, toteaa tylysti että ei onnistu edes rahalla. Miten tämä voi olla mahdollista vuonna 2021?
Hommassa täytyy olla jokin idea myös myyjälle. Eli ei välttämättä ole järkevää.
Yleisesti.
Kivijalka voi olla erikositunut kivajalkamyyntiin, ei verkkomyyntiin, ketjun verkkokauppa ihan muualla siihen touhuun optimoitu.
- Myymälät osalla ketjua enemmän tai vähemmän itsenäisiä
- Myyjän pitäisi järjestää resurssit postitteluun,
-- Miten se hinnoitella, miten ehdot sädäetään ja onko sen jälkeen enään kysyntää, toimitusaika lupaus, riittääkö joskus.
--- Kuluttajakaupassa myös kuluttajasuoja, se sitoo myyjää myös toimittaan, eli nostaa kustannuksia, myymälä saldot oltava todellisia ja jos tilattu, niin se tavara pitäisi hyllyyn lukita, jos edes siellä on jne. Jos myymälä sirito tuota on kalliimpi myyjälle ja/tai ostajalle, niin miten käy palautusta ja miten ne hoidetaan. (riita ketjussa löytyy mitä seuraa kun myymälästä voi tilata)
Jos hommassa miettiä, onko homma palvelu sellainen lisäarvo että kannattaa, vai onko homman toteuttaminen imagonkin kannalta haitallinen.
- Tuotteen hyllysaatavuus voi olla myymälän omaa palvelua, eli myymälän ajatus on nimenomaan pitää se tavara myymälässä, jolloin jos sen myy joku ketjun verkkokauppa niin se yksittäisen myymälän mahdollinen palvelulupaus kärsii. Ketjun perus järejtelmä pitäisi olla kehitty myös verkkokauppaa silmällä pitäen, ja myymälässä pitäisi olla myös sille osaaminen.