En näe tuossa mitään hyötyä vaikka homma toimisikin, asiakas joutuu kuitenkin odottamaan saman ajan jossain muualla.
Kuinka kauan se "tietojen" kaivaminen voi kestää?
Aikaisemmin ne löytyi alle 15 sekunnissa vaikka kävelit suoraan tiskille...
Joskus tuttava oli mennyt Suomessa autojen varaosamyymälään ostamaan jotain tiettyä osaa. Oli tiskillä kertonut myyjälle, että siihen ja siihen automerkkiin ja malliin ja vuosimalliin ja varianttiin tarvisi sen ja sen osan. Myyjä oli sitten alkanut tivaaman rekisterinumeroa ja tuttava oli sanonut, että sinä et löydä sillä rekisterinumerolla mitään siitä kun kyseessä on saksalainen auto Saksan rekisterissä. Sitä oli sitten useamman minuutin siinä jankannut myyjä että kyllä rekisterinumerolla löytyy ja hän haluaa sen. Oli sitten kertonut asiakas sen Saksan rekisterinumeron. Sitten oli myyjä pari minuuttia ihmetellyt kun sillä rekisterinumerolla ei löydykkään koko autoa.
Toinen kummallisuus on Suomessa järjestelmät, jotka vaativat henkilötunnuksen loppuosineen. En oikein ymmärrä mikä siinä on niin vaikea järjestelmän suunnittelijalla ja sitä käyttävällä asiakaspalvelijalla ymmärtää että maailman ihmisistä 99,9+ ei ole todellekaan mitään suomalaista henkilötunnusta ja pitäisi olla selvät sävelet valmiina miten toimitaan silloin kun asiakkaalla ei ole suomalaista henkilötunnusta.