Suunnittelun kukkaset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Kävin hakemassa firman auton merkkiliikkeen huollosta.
Kävelin huoltotiskiä kohti ja huomasin pari iso kylttiä joissa lukee "Muistithan ilmottautaua"? Hetken pyörin ihmeissäni ja huomasin takanani ulko-oven vieressä olevan mainostaulun näköisen kosketusnäytön. Näyttö kysyi mitä olet tekemässä, aivan kuin tuossa huollon ovella olisi moniakin vaihtoehtoja, ja auton rekisteritunnusta.
Kun kyseessä ei ollut oma auto ja en tiennyt/muistanut rekkaria, niin piti lähteä liikkeen pihalle katomaan rekisterinumero, onneksi pihaan tullessa näin että auto on ulkona.
No sitten takaisin näytölle tunnuksen kanssa, olkoon se vaikka aaa-313.
Syötin tunnuksen näytölle ja pääsin jonoon, 4 ihmistä ennen minua noutamassa autoa, ei kai tässä pitkään kestä?
No puoli tuntia myöhemmin huoltoneuvoja huutaa vuoroani "aaa-313" ja menen tiskille. Ensimmäinen kysymys "autosi rekisteritunnus"? Vastaus: Huusit sitä juuri äsken, pitääkö minun se toistaa? Huoltoneuvoja naurahtaa: "ei näy minun näytöllä se, sori". No mistä helvetistä se tiesi mitä huutaa?
Ottaisivat vaan suoraan käyttöön varauslipuke systeemin, liian "hienoa" yritetään ajaa sisään heikolla sunnittelulla, ja vielä paikallinen "iso" toimija, naurettavaa...

Edit. Vertauksena edellinen käynti reilu vuosi sitten. Silloin näkivät suoraan firman tiedoilla heillä huollossa olevat saman yrityksen autot, 1+1 ja auto tuli pihalle heti. Ei tarvinnut kuin henkilökorttia vilauttaa...

Ainakin Tampereen K-auton marmorilla tuo toimii kuin junan vessa. Huudetaan tiskiltä rekkari ja kun istut alas niin auton tiedot on jo otettu valmiiksi esille, pääsee suoraan asiaan.
 
Ainakin Tampereen K-auton marmorilla tuo toimii kuin junan vessa. Huudetaan tiskiltä rekkari ja kun istut alas niin auton tiedot on jo otettu valmiiksi esille, pääsee suoraan asiaan.
En näe tuossa mitään hyötyä vaikka homma toimisikin, asiakas joutuu kuitenkin odottamaan saman ajan jossain muualla.
Kuinka kauan se "tietojen" kaivaminen voi kestää?
Aikaisemmin ne löytyi alle 15 sekunnissa vaikka kävelit suoraan tiskille...
 
Eikö se ole edelleenkin se normaali tapa ilmaista halunsa jäädä kyydistä ilmoittamalla stop-nappulaa painamalla, että seuraavalle pysäkille seis?
Näin se ainakin ennen on toiminut, tosin viimeisestä on kyllä aikaa enemmän kuin vähän.
Juu, reittiliikenteessä toki ja lähiliikenteen tapauksessa ihan alvariinsa. Tässä viitattiin sisustaan ja varusteluun jonka alkuperäinen käyttökohde vaikutti olevan tilausajot.

Ei se mitään vinoilua ollut, en vain aidosti ymmärrä väitettä, että stop napilla ei olisi käyttöä, tai että käyttöä olisi vähän.
Itsehän en siis tarkoittanut tuota huomautusta linja-autoja koskien yleisesti, vaan sellaisessa käytössä jota tuollaisen moninappisen paneelin suunnittelija on ajatellut; sellaisessa ajossa jossa ei varsinaisia pysäkkejä kierretä ja palveluakin on matkustamossa tarjolla. Kyseessä voi olla jokin hienompikin retki tai vaikka sitten ihan massaturistien kyyditys hotelleille, siten että henkilökunta ihan kysyy ketkä kaikki menevät Las Putas -hotelliin, tai se on tarkoinkin etukäteen tiedossa ja herra a sekä neiti b erikseen opastetaan jäämään oikeaan paikkaan, kun eivät kuitenkaan ymmärrä tahi ainakaan tunne paikkoja.

Se on sitten taas eri juttu, mitä on ollut tarjolla milläkin valmistajalla kun jotain on päädytty ostamaan ja onko osattu speksata haluttu tuote oikein vaikka olisi tarjolla mitä. Onhan se kummallista jos ja kun Suomen pikavuoroliikenteeseen on liikennöitsijän pitänyt enemmässä määrin haluta autoja joissa on matkustajapaikoilla muunlainen paneeli kuin sellainen, jossa stoppinappi on selkeästi korostettu. Toisaalta autoja ostetaan mm. käytettyinä.
 
En näe tuossa mitään hyötyä vaikka homma toimisikin, asiakas joutuu kuitenkin odottamaan saman ajan jossain muualla.
Kuinka kauan se "tietojen" kaivaminen voi kestää?
Aikaisemmin ne löytyi alle 15 sekunnissa vaikka kävelit suoraan tiskille...

Joskus tuttava oli mennyt Suomessa autojen varaosamyymälään ostamaan jotain tiettyä osaa. Oli tiskillä kertonut myyjälle, että siihen ja siihen automerkkiin ja malliin ja vuosimalliin ja varianttiin tarvisi sen ja sen osan. Myyjä oli sitten alkanut tivaaman rekisterinumeroa ja tuttava oli sanonut, että sinä et löydä sillä rekisterinumerolla mitään siitä kun kyseessä on saksalainen auto Saksan rekisterissä. Sitä oli sitten useamman minuutin siinä jankannut myyjä että kyllä rekisterinumerolla löytyy ja hän haluaa sen. Oli sitten kertonut asiakas sen Saksan rekisterinumeron. Sitten oli myyjä pari minuuttia ihmetellyt kun sillä rekisterinumerolla ei löydykkään koko autoa.

Toinen kummallisuus on Suomessa järjestelmät, jotka vaativat henkilötunnuksen loppuosineen. En oikein ymmärrä mikä siinä on niin vaikea järjestelmän suunnittelijalla ja sitä käyttävällä asiakaspalvelijalla ymmärtää että maailman ihmisistä 99,9+ ei ole todellekaan mitään suomalaista henkilötunnusta ja pitäisi olla selvät sävelet valmiina miten toimitaan silloin kun asiakkaalla ei ole suomalaista henkilötunnusta.
 
Joskus tuttava oli mennyt Suomessa autojen varaosamyymälään ostamaan jotain tiettyä osaa. Oli tiskillä kertonut myyjälle, että siihen ja siihen automerkkiin ja malliin ja vuosimalliin ja varianttiin tarvisi sen ja sen osan. Myyjä oli sitten alkanut tivaaman rekisterinumeroa ja tuttava oli sanonut, että sinä et löydä sillä rekisterinumerolla mitään siitä kun kyseessä on saksalainen auto Saksan rekisterissä. Sitä oli sitten useamman minuutin siinä jankannut myyjä että kyllä rekisterinumerolla löytyy ja hän haluaa sen. Oli sitten kertonut asiakas sen Saksan rekisterinumeron. Sitten oli myyjä pari minuuttia ihmetellyt kun sillä rekisterinumerolla ei löydykkään koko autoa.
Tämä on kyllä paskaa ammattitaitoa ja moisen varaosamyyjän kanssa asioidessa muukin erehtymisen vaara on suuri vaikka tämän saisi selitettyä. Tiedän esimerkiksi, että työautooni tulee rekisterinumerohaulla väärä öljynsuodatin, joka kyllä sopisi samaan autoon jos se olisi eri vuosimallia ja diesel. Sellaisia suodattimia on pajaan päätynyt ainakin kolme kertaa, joista yhden toin peräti itse varaosatiskiltä perille asti vähän väsyneenä.

Toki olen aikaa sitten oppinut, että öljynsuodattimen tapaisen osan kohdalla ei pidä mainita autosta tai koneesta mitään, vaan ostaa valmistajan osanumerolla ja pitää ristiviittausluettelo mukana.
 
Tällainen rapun ovi, jossa lukko on kahvan 'sisällä'. Kuvassa toi ei edes ole vielä pahimmasta päästä, meidän talossa vaatii kunnon käsiakrobatiaa saada avainta käännettyä lukossa miehen kouralla, koska kahva on melkein lukon päällä. Ärsyttävää. Suunnittelija lienee ollut joku kapeampikäsisempi.
 

Liitteet

  • 48Rautalan-ikkuna2.jpg
    48Rautalan-ikkuna2.jpg
    171,4 KB · Luettu: 197
Ainakin Tampereen K-auton marmorilla tuo toimii kuin junan vessa. Huudetaan tiskiltä rekkari ja kun istut alas niin auton tiedot on jo otettu valmiiksi esille, pääsee suoraan asiaan.
En näe tuossa mitään hyötyä vaikka homma toimisikin, asiakas joutuu kuitenkin odottamaan saman ajan jossain muualla.
Kuinka kauan se "tietojen" kaivaminen voi kestää?
Aikaisemmin ne löytyi alle 15 sekunnissa vaikka kävelit suoraan tiskille...
Itsekin huomasin tälläisen ilmoittautumismasiinan viime kerralla. Oma havainto oli se, että ei jouduta yhään mitään. Ennen ihmiset olivat jonossa kiltisti siinä tiskien odotuslaluella, nyt kun rekkari on ilmoitettu masiinalle, osa lähtee hortoilemaaan pitkin hallia (menevät kokeilemaan ihmettelemään autoja ) kun oma paikka on varattu eikä tarvitse enään jonottaa. Sitten huoltoneuvoja huutelee porukkaa sieltä hallista että oliko täälllä se ja se ? Huhuu ?

Ajatus hyvä, mutta eduista en ole yhtään varma.
 
En näe tuossa mitään hyötyä vaikka homma toimisikin, asiakas joutuu kuitenkin odottamaan saman ajan jossain muualla.
Kuinka kauan se "tietojen" kaivaminen voi kestää?
Aikaisemmin ne löytyi alle 15 sekunnissa vaikka kävelit suoraan tiskille...


Itsekin huomasin tälläisen ilmoittautumismasiinan viime kerralla. Oma havainto oli se, että ei jouduta yhään mitään. Ennen ihmiset olivat jonossa kiltisti siinä tiskien odotuslaluella, nyt kun rekkari on ilmoitettu masiinalle, osa lähtee hortoilemaaan pitkin hallia (menevät kokeilemaan ihmettelemään autoja ) kun oma paikka on varattu eikä tarvitse enään jonottaa. Sitten huoltoneuvoja huutelee porukkaa sieltä hallista että oliko täälllä se ja se ? Huhuu ?

Ajatus hyvä, mutta eduista en ole yhtään varma.

Korjataan ongelmaa mitä ei oikeasti ole ollut, tai halutaan kaikki digitaaliseksi, vaikkei siitä ole varsinaista hyötyä, varsinkaan väärin tai puutteellisesti käytettynä. Hyvä myyjä ollut, kun tuollaisen saanut myytyä kaupoille.

"Isoin" hyöty (jos järjestelmä toimii) voisi tulla, esim jos tiskillä painaa seuraava, tulisi auton/huollon ym tiedot automaattisesti näkyviin, laskun/erittelyn ym paperit tulostaa suoraan. Ei nyt monesta minuutista maksimissa puhuta, mutta edes vähän. Kuinka usein noissa on pitkiä jonoja

Jos tuota käytetäävän vain vuorojärjestykseen, mikä hyöty verrattuna perinteiseen numerolappu systeemiin, mitä käytetään melkein kaikkialla muualla?
 
Jos tuota käytetäävän vain vuorojärjestykseen, mikä hyöty verrattuna perinteiseen numerolappu systeemiin, mitä käytetään melkein kaikkialla muualla?
Numerolapuissa on myös se hyöty että tiesit kuinka monta sinun edellä on. Eli tiesi että onko aikaa vaikka lähteä hakemaan kahvia tai tuijottaman niitä autoja. Nyt kun rekkarilla mennään, tämäkin tieto katoaa.

Em mainitsemassani paikassa ei ennen ollut edes numerolappuja, mutta eipä tuo haitannut. Ei siellä koskaan mitään suurta ruuhkaa ollut ja porukka kuitenkin oli sen verran fikkua että osasivat jonottaa sen pienen hetken sulassa sovussa ihan itse.
 
Viimeksi muokattu:
AEG:n uunin ajastin/hälytin. Eli ns. munakellotoiminto. Kun uuni on päällä ja pistää hälytyksen, niin sepä sammuu samalla kun sammuttaa uunin. Aika monesti käytän tuota jonkun ihan muun asian takia. Kiva huomata, että jaa eipä taas hälyttänytkään. Tuota toimintoa kuitenkin pystyy käyttämään vaikka uuni on päältä. Eli ihan ihme idea ollut jollain.
 
Tämä on rusautellut omia rusinoitani enemmän kuin tarpeeksi viime aikoina: avaa Google Maps selaimella -> heitä "ukkeli" kartalla tielle, josta on olemassa katunäkymä useammalta vuodelta -> valitse esim. vuosi 2009 ja lähde hiire klikkailemalla tietä eteenpäin, jolloin ennen pitkää katunäkymään tuleekin vuoden 2011 tai 2014 näkymä ja tuota saakin sitten olla jatkuvasti vaihtamassa manuaalisesti takaisin vanhempaan kuva-aineistoon, olettaen, että siinä on jotain itselle relevanttia, jota haluaa nähdä/tietää.

Sellainen "käytä vanhinta mahdollista kuva-aineistoa"-täppä olisi kyllä ihan tervetullut, mutta eihän yhden ihmisen näkemys merkitse paskaakaan.
 
Tämä on rusautellut omia rusinoitani enemmän kuin tarpeeksi viime aikoina: avaa Google Maps selaimella -> heitä "ukkeli" kartalla tielle, josta on olemassa katunäkymä useammalta vuodelta -> valitse esim. vuosi 2009 ja lähde hiire klikkailemalla tietä eteenpäin, jolloin ennen pitkää katunäkymään tuleekin vuoden 2011 tai 2014 näkymä ja tuota saakin sitten olla jatkuvasti vaihtamassa manuaalisesti takaisin vanhempaan kuva-aineistoon, olettaen, että siinä on jotain itselle relevanttia, jota haluaa nähdä/tietää.

Sellainen "käytä vanhinta mahdollista kuva-aineistoa"-täppä olisi kyllä ihan tervetullut, mutta eihän yhden ihmisen näkemys merkitse paskaakaan.
Joo, tuossahan käy siis se että se käyttää lähintä (uudempaa?) kuvaa jos matkalla joltain kohdalta ei ole samaa kuin edellinen oli, mutta ei tajua vaihtaa takaisin haluttuun tai palata lähelle sitä
 
Nämä Orthexin tiiviörasiat eivät pinoudu sisäkkäin tyhjänä. Ei olisi tullut pieneen mieleenkään, että Orthex tekisi jotain ei-sisäkkäin pinoutuvaa. Ei olisi luullut olevan hirveä homma tehdä kyljistä edes hieman viistot?

 
Nämä Orthexin tiiviörasiat eivät pinoudu sisäkkäin tyhjänä. Ei olisi tullut pieneen mieleenkään, että Orthex tekisi jotain ei-sisäkkäin pinoutuvaa. Ei olisi luullut olevan hirveä homma tehdä kyljistä edes hieman viistot?

Kai tuollaisissa on ajateltu, että niitä ei säilytetä suuria määriä tyhjinä kuten pakasterasiat, vaan suurin osa kalustosta on koko ajan siellä jääkaapissa, muussa kaapissa tai eväsrasiakierrossa. Täten olisi enemmän tarpeellista parantaa tilankäyttöä täysillä pakkauksilla ja vähemmän tarpeellista pakata tyhjiä nipussa tiiviisti. Tällä suunnittelupäätöksellä on mahdollistettu ulkoneva kahva, joka helpottanee käsittelyä jääkaappirasioina.
 
Nämä Orthexin tiiviörasiat eivät pinoudu sisäkkäin tyhjänä. Ei olisi tullut pieneen mieleenkään, että Orthex tekisi jotain ei-sisäkkäin pinoutuvaa. Ei olisi luullut olevan hirveä homma tehdä kyljistä edes hieman viistot?


Ei ole tuttu rasia, mutta on kyllä idioottimainen suunnittelu, jos ei sisäkkäin mene. Tuo voisi ihan hyvin olla alhaalta hieman kapeapi, tilavuuden menetys olisi aivan mitätön, kahvakaan ei juuri haittaisi pinoutumista, melko hyvin ne sisäkkäin mahtuisivat, vaikka eivät välttämättä ihan pohjaan saakka menisikään juuri tuon kahvan takia. Tämä sama tauti on kyllä aika monessa muussakin vastaavassa rasiassa, ei ne useinkaan sisäkkäin mene. Hyvä esimerkki tuotteesta, jossa pienellä ja ilmaisella muutoksella käyttömukavuus paranisi huimasti.
 
Ei ole tuttu rasia, mutta on kyllä idioottimainen suunnittelu, jos ei sisäkkäin mene. Tuo voisi ihan hyvin olla alhaalta hieman kapeapi, tilavuuden menetys olisi aivan mitätön, kahvakaan ei juuri haittaisi pinoutumista, melko hyvin ne sisäkkäin mahtuisivat, vaikka eivät välttämättä ihan pohjaan saakka menisikään juuri tuon kahvan takia. Tämä sama tauti on kyllä aika monessa muussakin vastaavassa rasiassa, ei ne useinkaan sisäkkäin mene. Hyvä esimerkki tuotteesta, jossa pienellä ja ilmaisella muutoksella käyttömukavuus paranisi huimasti.
On kippoja jotka menee sisäkkäin, noiden ei sisäkkäiden suht suorakulmaisten kippojen idea taitaa olla siinä että käytössä tilankäyttö tehokkaampaa.(parantamista siinäkin9 Sitten on niitä kippoja jotka ei mene sisäkkäin ja joissa muotoilu sellainen että käytössäkin vievät tilaa paljon vs mikä tilavuus.
 
Kai tuollaisissa on ajateltu, että niitä ei säilytetä suuria määriä tyhjinä kuten pakasterasiat, vaan suurin osa kalustosta on koko ajan siellä jääkaapissa, muussa kaapissa tai eväsrasiakierrossa. Täten olisi enemmän tarpeellista parantaa tilankäyttöä täysillä pakkauksilla ja vähemmän tarpeellista pakata tyhjiä nipussa tiiviisti. Tällä suunnittelupäätöksellä on mahdollistettu ulkoneva kahva, joka helpottanee käsittelyä jääkaappirasioina.
Ajatus oli alunperin "lunch prep", eli tekee kerralla isomman satsin, josta pakastaa sitten muutaman annoksen aina. Muuten olivat sopivan kokoisia (niitä mahtuu täytenä just sopiviin riveihin ja pinoihin pakastimeen) niin meinasin jos noita olisi hankkinut tyyliin 12 kpl. Ja tietysti jos pitää kierron nopeana, niin ei ole niin iso ongelma. Mutta sitten jos pakastin tyhjenee, niin aivan jumalaton tilasyöppö sitten säilöä missään tyhjänä.

Onneksi en ostanut suoraan isoa kasaa, olisi pitänyt ostaa myös uusi kaappi niiden säilömiseen. Vrt. jäätelörasiat, joihin mahtuu sisältöä käytännössä saman verran (vaikka ovat hieman epäkäytännöllisemmän muotoisia yleensä) ja joita menee tyyliin 10 sisäkkäin samaan tilaan kuin 2 noita orthexeja päällekäin.
 
Tuo voisi ihan hyvin olla alhaalta hieman kapeapi, tilavuuden menetys olisi aivan mitätön, kahvakaan ei juuri haittaisi pinoutumista
Katso kuvaa. Kyllä se kahva tehokkaasti estää, ei pelkästään haittaa. Samantapaisia rasioita on kyllä myös tyhjänä pinoutuvia.

Kaikkiaan laatikko on sen tyylinen etten itse ostaisi. Jääkaappiin en moisia kaipaa suurta määrää eikä näytä kätevältä eväsboksina. Pakastimeen en haluaisi noita tunkea. Sopii jollekin joka käyttää niitä mainoskuvien tyyliin jääkaapissa.
 
Katso kuvaa. Kyllä se kahva tehokkaasti estää, ei pelkästään haittaa. Samantapaisia rasioita on kyllä myös tyhjänä pinoutuvia.

Kaikkiaan laatikko on sen tyylinen etten itse ostaisi. Jääkaappiin en moisia kaipaa suurta määrää eikä näytä kätevältä eväsboksina. Pakastimeen en haluaisi noita tunkea. Sopii jollekin joka käyttää niitä mainoskuvien tyyliin jääkaapissa.
Eikös tuo kahva nyt antaisi 2/3 sisäkkäin menon? Silloin saisi 50% tilasta pois kun kannet pinoaisi ylimmän päälle ja astiat menisi noin 66% sisäkkäin
 
Eikös tuo kahva nyt antaisi 2/3 sisäkkäin menon? Silloin saisi 50% tilasta pois kun kannet pinoaisi ylimmän päälle ja astiat menisi noin 66% sisäkkäin
Totta kai, ainakin isommassa koossa. Litteämpien kohdalla vähemmän. Kunhan vaan tekisi rasioista riittävästi kapenevia, mitä ei nyt selkeästi ole sitäkään haluttu tehdä. On huomattava että kannet ja täten reunuksetkin ovat paksumpia kuin pakasterasiassa. Tuon tyyppinen astia ei vaan mitenkään pinoudu yhtä tehokkaasti kuin joku ohut kertakäyttömuki.

Edelleen ihmettelen tämän nimeämistä suunnittelun kukkaseksi ja ettei juna vieläkään yhtään jarruta. Pinoutuvat juomalasit ja mukitkin ovat tavallaan käteviä paitsi silloin kun eivät ole. Kukaan ei varmaan ajattele että lieriömäiset tai muuten ei-kartiot kupit ovat suunnittelun kukkanen, eihän? Entäs korvalliset kupit, jotka ovat kartiomaisia mutta korva ei ole ylhäältä sojottava pinoutumisen mahdollistava? Onko suunnittelun kukkanen? On varmasti monia jotka eivät itselleen huoli jotakin mainittua tuotetta tai vaikka viipaloimatonta juustoa, mutta sehän on eri asia.
 
Totta kai, ainakin isommassa koossa. Litteämpien kohdalla vähemmän. Kunhan vaan tekisi rasioista riittävästi kapenevia, mitä ei nyt selkeästi ole sitäkään haluttu tehdä. On huomattava että kannet ja täten reunuksetkin ovat paksumpia kuin pakasterasiassa. Tuon tyyppinen astia ei vaan mitenkään pinoudu yhtä tehokkaasti kuin joku ohut kertakäyttömuki.

Edelleen ihmettelen tämän nimeämistä suunnittelun kukkaseksi ja ettei juna vieläkään yhtään jarruta. Pinoutuvat juomalasit ja mukitkin ovat tavallaan käteviä paitsi silloin kun eivät ole. Kukaan ei varmaan ajattele että lieriömäiset tai muuten ei-kartiot kupit ovat suunnittelun kukkanen, eihän? Entäs korvalliset kupit, jotka ovat kartiomaisia mutta korva ei ole ylhäältä sojottava pinoutumisen mahdollistava? Onko suunnittelun kukkanen? On varmasti monia jotka eivät itselleen huoli jotakin mainittua tuotetta tai vaikka viipaloimatonta juustoa, mutta sehän on eri asia.
Tuolla tuotetekstissä ihan väitetään tuon olevan pinoutuva joten jos se ei pinoudu niin kyllä siinä joku suunnittelun kukkanen on käynyt.
 
Pinoutuuhan se, mutta ei siten miten haluttiin.

IMG_0533.jpeg
Aivan, eri kämmi koskeekin ulosantia markkinoinnissa. Tällaisessa yhteydessä samalla sanalla tosiaan viitataan ainakin kahteen pitkälti toisiinsa liittymättömään ominaisuuteen.
Millaista rasiaa ei saa kasattua montaa päällekkäin kannen ollessa kiinni?
Joitakin ei saa mitenkään, mutta oleellista on toimiiko pinoaminen tukevasti ja vakaasti. Läheskään aina ei.

Tämä on verrattavissa säilyketölkkeihin. Tyypillinen tonnikalapakkaus voidaan pinota tukevasti moneen kerrokseen, tyypillistä samankokoista ananaspurkkia ei.
 
Milbona Gouda siivutettu

Valmiiksi siivutettu ja kätevästi käytettävä juusto johon on jätetty kuitenkin ohjeen mukaan ennen syöntiä poistettava vaha(tai muu vastaava aine) pintaan, jolloin jokaisessa siivussa on parin millin reunus jota saa sitten repiä haluamallaan tyylillä n. 10x sen ajan mitä yhden siivun leikkaamisen menisi juustohöylällä.
 
Lidlin automaattikassojen pullonpalautus kuitin lukeminen. Sinänsä hyvin ajateltu, että kuitin voi lukea ilman että myyjä tulee kuittaamaan, kun tiputtaa sen kuitin lukemisen jälkeen aukkoon ja siinä joku automatiikka tunnistaa että paperia meni sisään.

Paitsi että minulla ei tunnistanut. Ruudulla vaan lukee että tiputa kuitti aukkoon, mitää muuta ei voi tehdä eikä edes sen myyjänkutsumisnappi toimi. Piti sitten alkaa huutelemaan kassalle että tuletko selvittämään tilanteen. Muuta ei tarvitsisi muuttaa kuin aktivoida sen myyjänkutsumisnappi.
 
Milbona Gouda siivutettu

Valmiiksi siivutettu ja kätevästi käytettävä juusto johon on jätetty kuitenkin ohjeen mukaan ennen syöntiä poistettava vaha(tai muu vastaava aine) pintaan, jolloin jokaisessa siivussa on parin millin reunus jota saa sitten repiä haluamallaan tyylillä n. 10x sen ajan mitä yhden siivun leikkaamisen menisi juustohöylällä.
Ei sitä tarvi poistaa
 
Ei minusta juustohöylä niin vaikea ole, että enemmin jotain valmispliisuja käyttäisin.
 
Ei minusta juustohöylä niin vaikea ole, että enemmin jotain valmispliisuja käyttäisin.
Siinä vaiheessa kun juustopala alkaa olla ehtoopuolella, sitä alkaa olla yhä vittumaisempi höylätä. Lopussa mahdotonta. En ole enää vuosiin ostanut muuta kuin valmiiksi siivutettuja juustoja, ovat käytettävyydeltään vaan ylivertaisia.
 
Laita kuva.

Epäilen vahvasti, että siinä oli kymmenen sentin kerros. Laita kuva tänne.
Hänellä tuskin on kuvaa tai juustoa, koska eihän tuota tyhmäkään osta toista kertaa. Et oikeasti luule, että joku luulisi kymmenen sentin levyisessä viipaleessa olevan 10 cm reunukset paskaa joka sivussa. Sehän ei tietenkään ole mahdollista vaan selkeää liioittelua.

Jos haluat todisteet että oikeasti reunassa on "vain" 10 mm sitä rojua, osta paketti Lidlistä. Ei, älä osta. On muutenkin huono tuote.
 
Siinä vaiheessa kun juustopala alkaa olla ehtoopuolella, sitä alkaa olla yhä vittumaisempi höylätä. Lopussa mahdotonta. En ole enää vuosiin ostanut muuta kuin valmiiksi siivutettuja juustoja, ovat käytettävyydeltään vaan ylivertaisia.
Sopii heille jotka tykkää syödä juustoa leivän kansa. Ovat nimittäin paksuja viipaleita. Itse höylään juuri oikean paksuisen viipaleen tarkalla mutta nopealla vedolla.
 
Hänellä tuskin on kuvaa tai juustoa, koska eihän tuota tyhmäkään osta toista kertaa. Et oikeasti luule, että joku luulisi kymmenen sentin levyisessä viipaleessa olevan 10 cm reunukset paskaa joka sivussa. Sehän ei tietenkään ole mahdollista vaan selkeää liioittelua.

Jos haluat todisteet että oikeasti reunassa on "vain" 10 mm sitä rojua, osta paketti Lidlistä. Ei, älä osta. On muutenkin huono tuote.
Juuri eilen kävin Lidlissä ja en huomannut vahaa, puhumattakaan sentistä tai kymmenestä. Pitää varmaan käväistä siellä ottamassa kuva ja tarkastella lähemmin.
 
Juuri eilen kävin Lidlissä ja ei niissä ollut yhtään vahaa, puhumattakaan sentistä tai kymmenestä. Pitää varmaan käväistä siellä ottamassa kuva.
Ei oo vahaa ei(tai on siitäkin superohut jäänne), vaan sellaisen alla oleva purkka- tai pyyhekumikerros viipaleiden joka reunalla. Tämä kuuluu tiettyihin juustoihin, ja pitäisi olla aika selkeää että nämä eivät sovi valmisviipaleiksi.
 
Ei oo vahaa ei(tai on siitäkin superohut jäänne), vaan sellaisen alla oleva purkka- tai pyyhekumikerros viipaleiden joka reunalla. Tämä kuuluu tiettyihin juustoihin, ja pitäisi olla aika selkeää että nämä eivät sovi valmisviipaleiksi.
Gouda Pgi juustossa näyttäisi olevan vajaan millin kerros kahdella sivuilla, samoin kuin siinä kiilan isossa palassa. Muissa tavallisissa viipalegoudissa ei ole. Mutta joo parempi jos olisi ihan paksu vaha niin saisi helposti repäistyä irti.
 

Liitteet

  • 17106042620880.jpg
    17106042620880.jpg
    254,6 KB · Luettu: 82
  • 17106042622261.jpg
    17106042622261.jpg
    217,1 KB · Luettu: 85
  • 17106045169430.jpg
    17106045169430.jpg
    178,5 KB · Luettu: 77
  • 17106045170871.jpg
    17106045170871.jpg
    246,3 KB · Luettu: 74
Viimeksi muokattu:
Pitkään vastustin valmiiksi siivutettua juustoa, mutta kun siitä tuppasi tulemaan meidän kahden hengen taloudessa palan koosta riippumatta aika paljon hävikkiä, niin siirryttiin viipaloituun. Aasinsilta, se kiinteä juustoköntti on siis itsessään suunnittelun kukkanen, kun siitä jää helposti hävikkiä. Hävikki paha.
 
Pitkään vastustin valmiiksi siivutettua juustoa, mutta kun siitä tuppasi tulemaan meidän kahden hengen taloudessa palan koosta riippumatta aika paljon hävikkiä, niin siirryttiin viipaloituun. Aasinsilta, se kiinteä juustoköntti on siis itsessään suunnittelun kukkanen, kun siitä jää helposti hävikkiä. Hävikki paha.
Ei jää hävikkiä. Itse aikoinaan aina raastin viimeiset köntit ja laitoin annospusseissa pakkaseen josta oli sitten näppärä laittaa pitsan päälle tai lämppäreiden päälle.
 
Lidlin automaattikassojen pullonpalautus kuitin lukeminen. Sinänsä hyvin ajateltu, että kuitin voi lukea ilman että myyjä tulee kuittaamaan, kun tiputtaa sen kuitin lukemisen jälkeen aukkoon ja siinä joku automatiikka tunnistaa että paperia meni sisään.

Paitsi että minulla ei tunnistanut. Ruudulla vaan lukee että tiputa kuitti aukkoon, mitää muuta ei voi tehdä eikä edes sen myyjänkutsumisnappi toimi. Piti sitten alkaa huutelemaan kassalle että tuletko selvittämään tilanteen. Muuta ei tarvitsisi muuttaa kuin aktivoida sen myyjänkutsumisnappi.
Joo, Prismoissa se pullonpalautuskuitin roskaluukku on nimetty "palautuskuitin lukijaksi". Pyydetään "syöttämään kuitti lukijaan", eli tiputtamaan se roskikseen. Mitäänhän se luukku ei lue, kun se kuitti on luettu siinä piippausvaiheessa. Se roskis tunnistaa vain, että jotain menee sisään, vai tunnistaako Prismoissa edes sitä? Ehkä jos se roskis Lidlissä alkaa aukomaan, ettei tunnistanut, niin riittää että kaivat taskusta jonkun lapun tunget sinne jotain?
 
Joo, Prismoissa se pullonpalautuskuitin roskaluukku on nimetty "palautuskuitin lukijaksi". Pyydetään "syöttämään kuitti lukijaan", eli tiputtamaan se roskikseen. Mitäänhän se luukku ei lue, kun se kuitti on luettu siinä piippausvaiheessa. Se roskis tunnistaa vain, että jotain menee sisään, vai tunnistaako Prismoissa edes sitä? Ehkä jos se roskis Lidlissä alkaa aukomaan, ettei tunnistanut, niin riittää että kaivat taskusta jonkun lapun tunget sinne jotain?

Viimeksi muuten Prismassa käydessä tällä viikolla, tuli myyjä kuittaamaan tuon pullonpalautuksen. Onkohan noillakin siis erilaisia järjestelmiä eri paikoissa.

Olisi saattanut lidlissä selvitä sillä kun olisi vaan jotain paperia sinne palautusluukkuun työntänyt, mutta jos joku myyjä olisi sen huomannut niin varmaan enemmän ongelmia olisi tullut ja asian selvittelyyn mennyt aikaa :D
 
Viimeksi muuten Prismassa käydessä tällä viikolla, tuli myyjä kuittaamaan tuon pullonpalautuksen. Onkohan noillakin siis erilaisia järjestelmiä eri paikoissa.

Olisi saattanut lidlissä selvitä sillä kun olisi vaan jotain paperia sinne palautusluukkuun työntänyt, mutta jos joku myyjä olisi sen huomannut niin varmaan enemmän ongelmia olisi tullut ja asian selvittelyyn mennyt aikaa :D

Mun mielestä Prismassa (Kerava) pystyy yhden kuitin lukemaan ilman myyjää jos summa on pieni, mutta kahdesta kuitista tulee myyjä.. En kyllä oo varma että onko tossakin
jotain satunnaisotantoja.. Yleensä se myyjä tulee joka tapauksessa kun oon sillä skannerilla skannaillu kaljaa tms.

Ja se kuittiroskis ei kai oo pakollinen, oisko noissa kuiteissa joku sarjanumero siinä koodissa ettei sama toimi useampaan kertaan.
 
Mun mielestä Prismassa (Kerava) pystyy yhden kuitin lukemaan ilman myyjää jos summa on pieni, mutta kahdesta kuitista tulee myyjä.. En kyllä oo varma että onko tossakin
jotain satunnaisotantoja.. Yleensä se myyjä tulee joka tapauksessa kun oon sillä skannerilla skannaillu kaljaa tms.

Ja se kuittiroskis ei kai oo pakollinen, oisko noissa kuiteissa joku sarjanumero siinä koodissa ettei sama toimi useampaan kertaan.

Itse käytin nyt viikolla ekan kerran Kuopion Savilahden Prismassa tota, yleensä vien kaikki pullot lidliin kun on normaaleja ja lidlin pulloja aina sekaisin. Ei tuossa tainnut olla 3€ enempää arvoa.
 
Hävikkiä? Mites te satte siitä valmiista siivusta okean kokoisen ilman hävikkiä? Juustoa voi syödä monessa muodossa, jopa kuutioina, ja laittaa keittoihin ja kastikkeisiin. Toki sinänsä turhaa höpinä seurassa, jossa juuri kukaan ei oikeaa ruokaa edes tee ;-) nimimerkilä, juuri kävelin nelikymppisen miehen perässä kassalle ja sillä oli mikrohamppareita ja hoddoggeja ja iiso limsa, mutta kyllähän nillä viikonlopun pärjää, kun ei ole kiireisessä 40 vuodessa yhtään aikaa! ;-D

lautasellinen kauhhiaa hävikkiä!

1710613237549.jpeg
 
Mites te satte siitä valmiista siivusta okean kokoisen ilman hävikkiä?
Joo, toi on joskus haastavaa noiden muotojen yhteensovittamisen kannalta. Tähän malliin:



Meillä tosin hävikki ei synny muodosta, vaan kulutuksen vähyydestä. Kilon Oltermanni homettuu ennen kuin pohja tulee vastaan. Ja sitten ne pienemmät köntsät vaan yksinkertaisesti jää, kun kumpikaan ei halua sitä kuivunutta känttyä enää höylätä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
276 308
Viestejä
4 760 446
Jäsenet
77 445
Uusin jäsen
Artz1xx

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom