Kävin hakemassa firman auton merkkiliikkeen huollosta.
Kävelin huoltotiskiä kohti ja huomasin pari iso kylttiä joissa lukee "Muistithan ilmottautaua"? Hetken pyörin ihmeissäni ja huomasin takanani ulko-oven vieressä olevan mainostaulun näköisen kosketusnäytön. Näyttö kysyi mitä olet tekemässä, aivan kuin tuossa huollon ovella olisi moniakin vaihtoehtoja, ja auton rekisteritunnusta.
Kun kyseessä ei ollut oma auto ja en tiennyt/muistanut rekkaria, niin piti lähteä liikkeen pihalle katomaan rekisterinumero, onneksi pihaan tullessa näin että auto on ulkona.
No sitten takaisin näytölle tunnuksen kanssa, olkoon se vaikka aaa-313.
Syötin tunnuksen näytölle ja pääsin jonoon, 4 ihmistä ennen minua noutamassa autoa, ei kai tässä pitkään kestä?
No puoli tuntia myöhemmin huoltoneuvoja huutaa vuoroani "aaa-313" ja menen tiskille. Ensimmäinen kysymys "autosi rekisteritunnus"? Vastaus: Huusit sitä juuri äsken, pitääkö minun se toistaa? Huoltoneuvoja naurahtaa: "ei näy minun näytöllä se, sori". No mistä helvetistä se tiesi mitä huutaa?
Ottaisivat vaan suoraan käyttöön varauslipuke systeemin, liian "hienoa" yritetään ajaa sisään heikolla sunnittelulla, ja vielä paikallinen "iso" toimija, naurettavaa...
Edit. Vertauksena edellinen käynti reilu vuosi sitten. Silloin näkivät suoraan firman tiedoilla heillä huollossa olevat saman yrityksen autot, 1+1 ja auto tuli pihalle heti. Ei tarvinnut kuin henkilökorttia vilauttaa...
Ainakin Tampereen K-auton marmorilla tuo toimii kuin junan vessa. Huudetaan tiskiltä rekkari ja kun istut alas niin auton tiedot on jo otettu valmiiksi esille, pääsee suoraan asiaan.