- Liittynyt
- 03.11.2016
- Viestejä
- 345
Kyllähän tuo kovasti näyttää siltä, että asennettu niin ettei ole tarvinnut puskuria leikellä; lukituskäikäle taivuttaa puskurin alareunaa.Eiköhän tuo ole ulkonäön takia asennettu piiloon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllähän tuo kovasti näyttää siltä, että asennettu niin ettei ole tarvinnut puskuria leikellä; lukituskäikäle taivuttaa puskurin alareunaa.Eiköhän tuo ole ulkonäön takia asennettu piiloon.
Uskon, että olet koko maailmassa ainoa, joka on onnistunut tahattomasti rikkomaan neljät (4) shortsit aurinkotuolissa.Baden Badenit sun muut lepotuolit joissa lepoasentoa säädetään käsinojilla.
Joka vitun kerta kun siihen istuu niin käsinojat on just semmoset koukut että tarraa shortsin taskuihin kiinni ja koska istuma-alue on sen verran matalemmalla niin rits vaan kuuluu kun shortsin ovat revenneet ennenkuin ehtii reagoida. Jumalauta ainakin neljät shortsit tuhonnu tällä tavalla. Mitenkä tämä olis estettävissä? En tiiä mutta joka perkeleen aurinkotuolissa missä tommoset käsinojat niin housut on riekalleina.
Opettele istumaan oikein tai osta sopivan kokoiset shortsit. En ole ikinä kuullut vastaavasta.Baden Badenit sun muut lepotuolit joissa lepoasentoa säädetään käsinojilla.
Joka vitun kerta kun siihen istuu niin käsinojat on just semmoset koukut että tarraa shortsin taskuihin kiinni ja koska istuma-alue on sen verran matalemmalla niin rits vaan kuuluu kun shortsin ovat revenneet ennenkuin ehtii reagoida. Jumalauta ainakin neljät shortsit tuhonnu tällä tavalla. Mitenkä tämä olis estettävissä? En tiiä mutta joka perkeleen aurinkotuolissa missä tommoset käsinojat niin housut on riekalleina.
No mä meinasin ensin laittaa vitutus-ketjuun mutta aattelin että on helpompi syyttää tuolin suunnitelijoita kuin itseä joka ei osaa istua tuoleihinOpettele istumaan oikein tai osta sopivan kokoiset shortsit. En ole ikinä kuullut vastaavasta.
Jos sanot että noin on käynyt, niin uskon. Ei ole kyllä tullut mieleenkään, mutta kaikki muut mahdolliset hajoamiset ja nurinmenot on käynyt. Rakenteena tuo on melkoinen pyydys.Baden Badenit sun muut lepotuolit joissa lepoasentoa säädetään käsinojilla.
Joka vitun kerta kun siihen istuu niin käsinojat on just semmoset koukut että tarraa shortsin taskuihin kiinni ja koska istuma-alue on sen verran matalemmalla niin rits vaan kuuluu kun shortsin ovat revenneet ennenkuin ehtii reagoida. Jumalauta ainakin neljät shortsit tuhonnu tällä tavalla. Mitenkä tämä olis estettävissä? En tiiä mutta joka perkeleen aurinkotuolissa missä tommoset käsinojat niin housut on riekalleina.
Kone ei tiedä onko asiakkaalla korttia ja haluaa varmistaa että asiakas voi ihan omaan tahtiin sen kaivaa ja käyttää, ettei vain sen takia unohdu vilauttaa."JOS SINULLA EI OLE S-ETUKORTTIA, PAINA EI S-ETUKORTTIA -NÄPPÄINTÄ!" Suurin piirtein näin huutaa itsepalvelukassa S-kaupassa. Osaako joku antaa järkevän selityksen, miksi tuo manööveri pitää asiakkaan suorittaa?
Kone ei tiedä onko asiakkaalla korttia ja haluaa varmistaa että asiakas voi ihan omaan tahtiin sen kaivaa ja käyttää, ettei vain sen takia unohdu vilauttaa.
Vai meinasitko sitä että olisi parempi
"JOS SINULLA ON S-ETUKORTTI, PAINA S-ETUKORTTI -NÄPPÄINTÄ!"
Ehkä suunnitelia kuunnellut lapsuuden äitinsä "ei, ei , ei , ei"
Ärsyttäviä toki kaikki kanttis kyselyt, ja sopii otsikkoon
Kauppa haluaa ettei yksikään kanttiskortin luku unohdu.En voi ymmärtää ollenkaan, miksi pitää painaa nappia. Eikö riitä, että jos asiakas ei ole S-etukorttia näyttänyt, niin ruudulla vilahtaisi teksti siinä vaiheessa, kun maksua ollaan suorittamassa?
Miksi et haluisi kerätä bonuksia?Kauppa haluaa ettei yksikään kanttiskortin luku unohdu.
Voisi toki olla niin kuin palvelu kassoilla, että voisi sen kanttiskortin vilauttaa/pyyhkäistä missä välissä tahansa, ja sitten kun painaa että maksa, niin pääte kerjäisi rahaa ja jos siinä vaiheessa tuuppaa kanttiskorttia, niin sekin vielä kelpaisi. Joka muuten suunnittelun kukkanen jos ET HALUA kanttis merkintää, mutta maksuvälineessä se intenroitu, tai samassa nipussa.
Jos kommentoin noin yleisesti miksi jotkut ei halua.Miksi et haluisi kerätä bonuksia?
Miksi et haluisi kerätä bonuksia?
Jos palautuskuitilla (25 tölkkiä), ostat 24 pack olutta = menee miinukselle boonukset. Hieno järjestelmä kun mahdollistaa miinustamisen. Siis jos eipähuomiossa vilauttaa korttia.
Tähän liittyen sanoinkin jo oman avautumiseni:Eihän siellä normaalikassallakaan tarvitse bonuskorttia näyttää, eikä painella nappeja tämän takia. Automaatilla sitten painostetaan ja huudetaan korttia. Yhtä älytöntä on se, että minun pitää ensin vilauttaa bonuskorttia, ja vasta sitten maksaa sillä samalla kortilla. Ymmärrän kyllä että on hyvä olla mahdollisuus ostaa ilman bonusta, jos haluaa vaikka haluaa vaimolle lahjan ostaa. Mutta miksi oletuksena on vaikein tapa.
Minulla siis on tilanteita joissa haluan kerätä bonukset mutta maksaa muulla kuin S-Pankilla.Nyt kun ollaan aiheessa S-bonuskortti niin ainakin Ylöjärvellä Teivon ABC:llä on maksupäätteet vaihtunut ja enää ne ei edes kysy erikseen ensin S-bonuskorttia vaan alkaa suoraan pyytämään rahaa. Eli ei voi enää kerätä bonuksia ja maksaa sitten eri kortilla.
Fujitsun kassajärjestelmä siellä on käytössä niinkuin K-kaupoissakin.S-ryhmässä kaikki on idioottien suunnittelemaa, varsinkin kaikki sähköinen/digitaalinen toiminta. Koko lafka on pahasti jäljessä ajastaan.
Fujitsun kassajärjestelmä siellä on käytössä niinkuin K-kaupoissakin.
AiemminMiten tuo S-kaupassa toimii jos maksaa normikassalla Escortilla, tilanteessa jos bonukset voisi mennä miinukselle.
Edit:Jos palautuskuitilla (25 tölkkiä), ostat 24 pack olutta = menee miinukselle boonukset. Hieno järjestelmä kun mahdollistaa miinustamisen. Siis jos eipähuomiossa vilauttaa korttia.
Aiemmin
Edit:
Olikin sama nimimerkki.
Juu, en tiedä onko tuo jälkimäinen väite oikein, vai ei, sinänsä toki oikein että ostoksen bonus kiertymä olisi negatiivinen.
Tuossa kai kaksi vaihtoehtoa, joko nykyinen missä bonus ostaessa ja - bonus myydessä,Kyllä ne miinukselle voi mennä. Hölmöä on vielä että toki voisi ottaa tölkinpalautusrahat käteisenä, ja maksaa niillä osan, ja loput vaikka sitten kortilla. Näin säätäessä saisi huimat bonukset 24;sta tölkistä.
Ihan kun ei voisi sitä järjestelmää ohjelmoida toimimaan niin ettei menisi pakkasen puolelle.
Ainiin, toinen kysymys olisi kuulunut kysymyksiä/vastauksia osastoon...
Ottaa pullokuitin aina rahana ostosten jälkeen case solved ja laittaa ne kotona purkkiin ni rahaa käteisenä kun pankit kaatuu...Tuossa kai kaksi vaihtoehtoa, joko nykyinen missä bonus ostaessa ja - bonus myydessä,
toinen sitten se missä ei boonusta ollenkaan, eli (jäsenen)ostaessa ei maksettaisi bonusta, eikä myydessä miinustettaisi.
Nyky mallissa kikka kakkoset voi vähän kikkailla itselleen ylimääräistä etua.
Huomasin kans tuon joskus aikoinaan, että jos palautat random määrän pulloja, niin se summa, joka on maksettu pullonpalautuksella, ei bonusta kerrytäkään.
Eli se on vähän niin kuin epärahaa. No, enpä sen jälkeen ole toiste virhettä tehnyt, ensin rahaksi, sitten ostamaan mitä tarvitsee.
Tuohan muuttui S-kaupoissa joskus 10-15 vuotta sitten. Ennen muutosta bonuksia kirjautui siitä summasta, mitä kassahihnalle oli ladottu ja sillä ei ollut väliä, että maksoiko ostoksista osan pullon palutuksilla.
Muutos oli se, että pullonpalautus vähennetään ensin koko hihnan summasta ja jäljelle jäävälle summalle maksetaan bonusta.
Eikä luvata.Tämäkin oikein perinteistä S-kauppa-perseilyä, kun ei maksetakaan sitä bonusta kaikista ostoista, vaikka luvataan.
Pullopantin osuus kirjataan bonusostoksi siinä vaiheessa, kun juomapakkaukset ostetaan ja pullopantit maksetaan. Bonus kertyy ostojen loppusummasta, joten kun pullopantit palautetaan, vähentää pullopalautus ostojen Bonusta kerryttävää loppusummaa.
Itse otan aina pullokuitit käteisellä Lidlissä.
S-ryhmässä kaikki on idioottien suunnittelemaa, varsinkin kaikki sähköinen/digitaalinen toiminta. Koko lafka on pahasti jäljessä ajastaan.
Nuo ovat yleistymässä. Jyväskylässä olen tuota käyttänyt jo vuosia. Todella kätevää, kun ei tartte nostella ostoksia edestakaisin. Alennustuotteita noilla ei voi vielä piipata, eli ne pitää maksaa kassalla erikseen, mutta se on pikkujuttu.Tampereella S-ryhmän kauppa (Kalevan Prisma) on eka jossa olen törmännyt "skannaa ostokset suoraan kauppakassiin" palveluun joka on aikalailla paras parannus ruokakaupassa käyntiin minkä muistan. Hitto, niin hyvä että ei edes vituta että joutui vihdoin ja viimein hankkimaan sen S-kortin kun tuo toimii vain sillä S-kortilla.
Joten ainakin tuossa tuntuvat olevan aikaansa edellä.
Kuis alkoholi?Nuo ovat yleistymässä. Jyväskylässä olen tuota käyttänyt jo vuosia. Todella kätevää, kun ei tartte nostella ostoksia edestakaisin. Alennustuotteita noilla ei voi vielä piipata, eli ne pitää maksaa kassalla erikseen, mutta se on pikkujuttu.
Kuis alkoholi?
Kerran testannut tota Oulussa Limingantullin Prismassa ja oli ihan positiivinen kokemus. Nyt kuin vielä näytti olevan tulossa lähi-Prismaan kanssa, niin tosi mukava parannus kaupassa asiointiin. Ehkei se käyttöliittymä nyt ihan vimosen päälle Apple-sujuva ollut mutta toimiva.Tampereella S-ryhmän kauppa (Kalevan Prisma) on eka jossa olen törmännyt "skannaa ostokset suoraan kauppakassiin" palveluun joka on aikalailla paras parannus ruokakaupassa käyntiin minkä muistan.
On noilla se hyvä että ajantasainen varastosaldo löytyy ihan tavallisistakin elintarvikkeista. Se on hyvä jos tarvii ostella jotain vähän harvinaisempaa tai saada selville, onko tuotetta esim. lähimmässä s-marketissa. Huono puoli tietysti se että Foodie on todella kökkö käyttää eikä uudempi S-ruoka paljon parempi ole. Ässän eri ketjujen nettisivutkin kaipaisi kovasti kehittämistä.S-ryhmässä kaikki on idioottien suunnittelemaa, varsinkin kaikki sähköinen/digitaalinen toiminta. Koko lafka on pahasti jäljessä ajastaan.
Jep, eikä tarvitse edes odotella myyjää paikalle, kun voivat sieltä valvontapisteeltä käsin kuitata ikätarkistulsen (jos ei tarvitse papereita tarkistaa).Onnistuu, itsepalvelukassa hälyttää automaattisesti myyjän paikalle kun ikärajavalvottu tuote skannataan. Ainoastaan pullokuitteja ei noilla kassoilla käsitellä, mutta tuon kerää ja skannaa-palvelun tulostaman kuitin kanssa voi myös marssia normikassalle jossa pullokuitista sitten saa rahat.
Paitsi jos on kaksi s-korttia voi napata kaksi skanneria ja jakaa kulut. Voi olla näppärä niille "molemmilla on omat rahat" pareille, jotka käy sitten yhdessä kaupassa ja jakaa laskun puoliksi, helppo skannailla ja katsoa yhteissummista että hei maksa se vielä tämä niin menee puoliksi nämäkin kulut. Jotenkin mua aina ärsyttää kassalla ne jotka "nää mä maksan kortilla" ja nämä erikseen käteisellä. Tiedän että on siihen varmaan järkisyy, mutta silti.Suunnittelulukukkasta tuossa on korkeintaan se, että jos ostaa ostoksia useammalle henkilölle, ei niitä voi jakaa useammalle kuitille, mutta se on harvinainen tarve.
En voi ymmärtää ollenkaan, miksi pitää painaa nappia. Eikö riitä, että jos asiakas ei ole S-etukorttia näyttänyt, niin ruudulla vilahtaisi teksti siinä vaiheessa, kun maksua ollaan suorittamassa?
Lukijalle on myös teline ostoskärryissä, joka on sekin kätevä. Tuo on kokonaisuutena niin kätevä setti, että isommissa ostoksissa pelkästään tämä ohjaa monesti valitsemaan kaupaksi Prisman, vaikka se olisi vähän kauempanakin. Toivottavasti tulee käyttöön laajemminkin.
Olen asunut Italiassa jo kuutisen vuotta ja täälllä on koko tämän ajan ollut tuollaisia kerää ja skannaa -palveluita isoissa ruokakaupoissa. Onko Prisman käytössä sellaista systeemiä, että ne satunnaisesti(?) poimii asiakkaita tarkastushihnalle? Täällä siis homma toimii niin, että kun menet nätisti pakattujen ostoksiesi kanssa maksupäätteelle, niin siihen saattaa tulla ilmoitus, että ostokset täytyy tarkistuttaa tarkistushihnalla, joka on siis tähän tarkoitukseen varattu tavallinen kassa. Mikään ei vituta niin paljon kuin se, että joudut purkamaan ne kassit siihen hihnalle ja kovalla kiireellä mättämään ne sekaisin uudestaan kasseihin tarkastuksen jälkeen.
Täällä on käytössä kahdenlaisia tarkastuksia. Osittaisia, joka toimii juuri niin kuin kuvailit, mutta sitten myös noita täystarkastuksia, jossa tosiaan joutuu lataamaan kaikki ostokset kassalle. Tuntuu, että toi täystarkastus osuu kohdalle tyyliin 1/8-10 ostoskerroista. Aina saa jännittää, kun menee ostoksia maksamaan.Käytössä on satunnaiset pistokokeet, eli tavaroista poimitaan joku 3-5 tuotetta satunnaisesti, itse et joudu kasseja purkamaan mihinkään vaan myyjä tulee ja valitsee itse pistokokeen tuotteet.
Ulkomailla kassajärjestelmät on olleet kyllä jo pidemmän aikaa paljon edellä, muistan että itsepalvelukassat oli arkipäivää jo lähes 20 vuotta sitten Briteissä, ja esim. Ruotsissa tuli jo 15v sitten vastaan kassa johon sai heittää kolikot erilliseen laskuriin, todella kätevä palvelu.
Jos ei oo tilillä tarpeeksi katetta tai tahtoo vain käteisestä eroon? edit: eiku jaa tuli luettua väärin. En tiedä miksi jotain pitäisi erikseen maksaa käteisellä. Varmaan, notta ei puolisolle näy tietyt ostokset?Jotenkin mua aina ärsyttää kassalla ne jotka "nää mä maksan kortilla" ja nämä erikseen käteisellä. Tiedän että on siihen varmaan järkisyy, mutta silti.
Välillä on kyllä mietitytänyt että eikö voisi keksiä jotain itsepalvelu-veikkausautomaattia missä nuo 10 kupongin tarkistajat ja uusijat voisivat ihan itse hoitaa homman.Jos ei oo tilillä tarpeeksi katetta tai tahtoo vain käteisestä eroon?
Eniten ärsyttää veikkauslapppujensa tarkastajat ison läjänsä kanssa. Sen jälkee otetaan uusia lappuja ja miksei siinä sit ottais muutaman arvanki, toki niitäki pitää hieman tuumailla. Sit tottakai ne pitää tulla ruuhka-aikaan tarkastaan tai sit sellainen sattuu just eteen, ku itse aamulla nopeasti jotain käväsee pikkukaupasta hakeen.
Onhan sellanen jo olemassa. veikkaus.fiVälillä on kyllä mietitytänyt että eikö voisi keksiä jotain itsepalvelu-veikkausautomaattia missä nuo 10 kupongin tarkistajat ja uusijat voisivat ihan itse hoitaa homman.
Mutta yleensä kun noita veikkauskuponkeja sen ison nipun tarkistuttaa joku vanha pappa joka ei edes tiedä mikä tietokone on. Tosin, oppisikohan joku pappa edes koskaan käyttämään mitään itsepalvelumasiinaa...Onhan sellanen jo olemassa. veikkaus.fi
Pitäs kyllä olla pakollisena joku ns. digikoulutus ikäluokasta riippumatta. Perusasiat kuntoon jokaiselle. Vitutti edellisessä duunipaikassa olla se nuorin ja ainut joka osas laittaa edes tietokoneen päälle.Mutta yleensä kun noita veikkauskuponkeja sen ison nipun tarkistuttaa joku vanha pappa joka ei edes tiedä mikä tietokone on. Tosin, oppisikohan joku pappa edes koskaan käyttämään mitään itsepalvelumasiinaa...