Suunnittelun kukkaset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Baden Badenit sun muut lepotuolit joissa lepoasentoa säädetään käsinojilla.
Joka vitun kerta kun siihen istuu niin käsinojat on just semmoset koukut että tarraa shortsin taskuihin kiinni ja koska istuma-alue on sen verran matalemmalla niin rits vaan kuuluu kun shortsin ovat revenneet ennenkuin ehtii reagoida. Jumalauta ainakin neljät shortsit tuhonnu tällä tavalla. Mitenkä tämä olis estettävissä? En tiiä mutta joka perkeleen aurinkotuolissa missä tommoset käsinojat niin housut on riekalleina.
 
Baden Badenit sun muut lepotuolit joissa lepoasentoa säädetään käsinojilla.
Joka vitun kerta kun siihen istuu niin käsinojat on just semmoset koukut että tarraa shortsin taskuihin kiinni ja koska istuma-alue on sen verran matalemmalla niin rits vaan kuuluu kun shortsin ovat revenneet ennenkuin ehtii reagoida. Jumalauta ainakin neljät shortsit tuhonnu tällä tavalla. Mitenkä tämä olis estettävissä? En tiiä mutta joka perkeleen aurinkotuolissa missä tommoset käsinojat niin housut on riekalleina.
Uskon, että olet koko maailmassa ainoa, joka on onnistunut tahattomasti rikkomaan neljät (4) shortsit aurinkotuolissa.
 
Baden Badenit sun muut lepotuolit joissa lepoasentoa säädetään käsinojilla.
Joka vitun kerta kun siihen istuu niin käsinojat on just semmoset koukut että tarraa shortsin taskuihin kiinni ja koska istuma-alue on sen verran matalemmalla niin rits vaan kuuluu kun shortsin ovat revenneet ennenkuin ehtii reagoida. Jumalauta ainakin neljät shortsit tuhonnu tällä tavalla. Mitenkä tämä olis estettävissä? En tiiä mutta joka perkeleen aurinkotuolissa missä tommoset käsinojat niin housut on riekalleina.
Opettele istumaan oikein tai osta sopivan kokoiset shortsit. En ole ikinä kuullut vastaavasta.
 
Se noissa (varsinkin halpis-) aurinkotuoleissa ärsyttää, että aina jompi kumpi käsinojosta tuntuu nousevan ilmaan, ja koko höskä vääntyy vinoon, ja on pelko että selkänoja rämähtää selän alla ala-asentoon.
 
Baden Badenit sun muut lepotuolit joissa lepoasentoa säädetään käsinojilla.
Joka vitun kerta kun siihen istuu niin käsinojat on just semmoset koukut että tarraa shortsin taskuihin kiinni ja koska istuma-alue on sen verran matalemmalla niin rits vaan kuuluu kun shortsin ovat revenneet ennenkuin ehtii reagoida. Jumalauta ainakin neljät shortsit tuhonnu tällä tavalla. Mitenkä tämä olis estettävissä? En tiiä mutta joka perkeleen aurinkotuolissa missä tommoset käsinojat niin housut on riekalleina.
Jos sanot että noin on käynyt, niin uskon. Ei ole kyllä tullut mieleenkään, mutta kaikki muut mahdolliset hajoamiset ja nurinmenot on käynyt. Rakenteena tuo on melkoinen pyydys.
 
Ihmisillä on kaikilla omat ulottuvuutensa, ja kaikki ovat rakkaita jollekin. Tuoli sen sijaan ei ihmisen tunteista välitä. Huono istuin on syytä siirtää syrjään heti kun ymmärtää olevansa sen kanssa yhteensopiva.
 
"JOS SINULLA EI OLE S-ETUKORTTIA, PAINA EI S-ETUKORTTIA -NÄPPÄINTÄ!" Suurin piirtein näin huutaa itsepalvelukassa S-kaupassa. Osaako joku antaa järkevän selityksen, miksi tuo manööveri pitää asiakkaan suorittaa?
 
"JOS SINULLA EI OLE S-ETUKORTTIA, PAINA EI S-ETUKORTTIA -NÄPPÄINTÄ!" Suurin piirtein näin huutaa itsepalvelukassa S-kaupassa. Osaako joku antaa järkevän selityksen, miksi tuo manööveri pitää asiakkaan suorittaa?
Kone ei tiedä onko asiakkaalla korttia ja haluaa varmistaa että asiakas voi ihan omaan tahtiin sen kaivaa ja käyttää, ettei vain sen takia unohdu vilauttaa.

Vai meinasitko sitä että olisi parempi
"JOS SINULLA ON S-ETUKORTTI, PAINA S-ETUKORTTI -NÄPPÄINTÄ!"

Ehkä suunnitelia kuunnellut lapsuuden äitinsä "ei, ei , ei , ei"


Ärsyttäviä toki kaikki kanttis kyselyt, ja sopii otsikkoon
 
Kone ei tiedä onko asiakkaalla korttia ja haluaa varmistaa että asiakas voi ihan omaan tahtiin sen kaivaa ja käyttää, ettei vain sen takia unohdu vilauttaa.

Vai meinasitko sitä että olisi parempi
"JOS SINULLA ON S-ETUKORTTI, PAINA S-ETUKORTTI -NÄPPÄINTÄ!"

Ehkä suunnitelia kuunnellut lapsuuden äitinsä "ei, ei , ei , ei"


Ärsyttäviä toki kaikki kanttis kyselyt, ja sopii otsikkoon

En voi ymmärtää ollenkaan, miksi pitää painaa nappia. Eikö riitä, että jos asiakas ei ole S-etukorttia näyttänyt, niin ruudulla vilahtaisi teksti siinä vaiheessa, kun maksua ollaan suorittamassa?
 
Huutava vääryys ja kukkanen on siinä, että se masiina kailottaa ”OTA KUITTI” ja sitten joutuu kuitenkin pettyneenä lähtemään pois, kun ei sieltä sitä kuittia kuitenkaan minulle tule :(
 
En voi ymmärtää ollenkaan, miksi pitää painaa nappia. Eikö riitä, että jos asiakas ei ole S-etukorttia näyttänyt, niin ruudulla vilahtaisi teksti siinä vaiheessa, kun maksua ollaan suorittamassa?
Kauppa haluaa ettei yksikään kanttiskortin luku unohdu.

Voisi toki olla niin kuin palvelu kassoilla, että voisi sen kanttiskortin vilauttaa/pyyhkäistä missä välissä tahansa, ja sitten kun painaa että maksa, niin pääte kerjäisi rahaa ja jos siinä vaiheessa tuuppaa kanttiskorttia, niin sekin vielä kelpaisi. Joka muuten suunnittelun kukkanen jos ET HALUA kanttis merkintää, mutta maksuvälineessä se intenroitu, tai samassa nipussa.
 
Kauppa haluaa ettei yksikään kanttiskortin luku unohdu.

Voisi toki olla niin kuin palvelu kassoilla, että voisi sen kanttiskortin vilauttaa/pyyhkäistä missä välissä tahansa, ja sitten kun painaa että maksa, niin pääte kerjäisi rahaa ja jos siinä vaiheessa tuuppaa kanttiskorttia, niin sekin vielä kelpaisi. Joka muuten suunnittelun kukkanen jos ET HALUA kanttis merkintää, mutta maksuvälineessä se intenroitu, tai samassa nipussa.
Miksi et haluisi kerätä bonuksia?

Nyt kun ollaan aiheessa S-bonuskortti niin ainakin Ylöjärvellä Teivon ABC:llä on maksupäätteet vaihtunut ja enää ne ei edes kysy erikseen ensin S-bonuskorttia vaan alkaa suoraan pyytämään rahaa. Eli ei voi enää kerätä bonuksia ja maksaa sitten eri kortilla.
 
Miksi et haluisi kerätä bonuksia?
Jos kommentoin noin yleisesti miksi jotkut ei halua.

Ostos on sellainen josta ei saa kerätä tarjottuja kanttisetuja itselle. Liittyy yleensä ostoihin jotka eivät ole omia yksityisostoja, mutta muitakin syitä miksi ei saa tai "saa".

Ostokset on sellaisia joita ei halua syystä tai toisesta rekisteröityä kanta-asiakkuuteen, tyypillisiä, ei halua ko bonusjärjestelmän niitä rekisteröivän, tai jos rekisteröinti näkyy jollekkin toiselle henkilölle, esim jos läheisen, kaverin kanttis kortti/rinnakiskortti.

Äänestää ns lompakolla, eli käyttämättä jättämisellä yrittää viestiä ettei tue systeemiä.
 
Jos palautuskuitilla (25 tölkkiä), ostat 24 pack olutta = menee miinukselle boonukset. Hieno järjestelmä kun mahdollistaa miinustamisen. Siis jos eipähuomiossa vilauttaa korttia.

Se otetaan aina erikseen :)

 
Eihän siellä normaalikassallakaan tarvitse bonuskorttia näyttää, eikä painella nappeja tämän takia. Automaatilla sitten painostetaan ja huudetaan korttia. Yhtä älytöntä on se, että minun pitää ensin vilauttaa bonuskorttia, ja vasta sitten maksaa sillä samalla kortilla. Ymmärrän kyllä että on hyvä olla mahdollisuus ostaa ilman bonusta, jos haluaa vaikka haluaa vaimolle lahjan ostaa. Mutta miksi oletuksena on vaikein tapa.

S-ryhmässä kaikki on idioottien suunnittelemaa, varsinkin kaikki sähköinen/digitaalinen toiminta. Koko lafka on pahasti jäljessä ajastaan.
 
Eihän siellä normaalikassallakaan tarvitse bonuskorttia näyttää, eikä painella nappeja tämän takia. Automaatilla sitten painostetaan ja huudetaan korttia. Yhtä älytöntä on se, että minun pitää ensin vilauttaa bonuskorttia, ja vasta sitten maksaa sillä samalla kortilla. Ymmärrän kyllä että on hyvä olla mahdollisuus ostaa ilman bonusta, jos haluaa vaikka haluaa vaimolle lahjan ostaa. Mutta miksi oletuksena on vaikein tapa.
Tähän liittyen sanoinkin jo oman avautumiseni:
Nyt kun ollaan aiheessa S-bonuskortti niin ainakin Ylöjärvellä Teivon ABC:llä on maksupäätteet vaihtunut ja enää ne ei edes kysy erikseen ensin S-bonuskorttia vaan alkaa suoraan pyytämään rahaa. Eli ei voi enää kerätä bonuksia ja maksaa sitten eri kortilla.
Minulla siis on tilanteita joissa haluan kerätä bonukset mutta maksaa muulla kuin S-Pankilla.
S-ryhmässä kaikki on idioottien suunnittelemaa, varsinkin kaikki sähköinen/digitaalinen toiminta. Koko lafka on pahasti jäljessä ajastaan.
Fujitsun kassajärjestelmä siellä on käytössä niinkuin K-kaupoissakin.
 
Miten tuo S-kaupassa toimii jos maksaa normikassalla Escortilla, tilanteessa jos bonukset voisi mennä miinukselle.

Itse siis vingutan bonukset ja maksan toisella kortilla. S tililla on vaan joitain kymppejä mahdollisen toisen pankin korttihäiriön takia.
 
Miten tuo S-kaupassa toimii jos maksaa normikassalla Escortilla, tilanteessa jos bonukset voisi mennä miinukselle.
Aiemmin
Jos palautuskuitilla (25 tölkkiä), ostat 24 pack olutta = menee miinukselle boonukset. Hieno järjestelmä kun mahdollistaa miinustamisen. Siis jos eipähuomiossa vilauttaa korttia.
Edit:
Olikin sama nimimerkki.

Juu, en tiedä onko tuo jälkimäinen väite oikein, vai ei, sinänsä toki oikein että ostoksen bonus kiertymä olisi negatiivinen.
 
Aiemmin

Edit:
Olikin sama nimimerkki.

Juu, en tiedä onko tuo jälkimäinen väite oikein, vai ei, sinänsä toki oikein että ostoksen bonus kiertymä olisi negatiivinen.

Kyllä ne miinukselle voi mennä. Hölmöä on vielä että toki voisi ottaa tölkinpalautusrahat käteisenä, ja maksaa niillä osan, ja loput vaikka sitten kortilla. Näin säätäessä saisi huimat bonukset 24;sta tölkistä.
Ihan kun ei voisi sitä järjestelmää ohjelmoida toimimaan niin ettei menisi pakkasen puolelle. :rolleyes:

Ainiin, toinen kysymys olisi kuulunut kysymyksiä/vastauksia osastoon...
 
Kyllä ne miinukselle voi mennä. Hölmöä on vielä että toki voisi ottaa tölkinpalautusrahat käteisenä, ja maksaa niillä osan, ja loput vaikka sitten kortilla. Näin säätäessä saisi huimat bonukset 24;sta tölkistä.
Ihan kun ei voisi sitä järjestelmää ohjelmoida toimimaan niin ettei menisi pakkasen puolelle. :rolleyes:

Ainiin, toinen kysymys olisi kuulunut kysymyksiä/vastauksia osastoon...
Tuossa kai kaksi vaihtoehtoa, joko nykyinen missä bonus ostaessa ja - bonus myydessä,
toinen sitten se missä ei boonusta ollenkaan, eli (jäsenen)ostaessa ei maksettaisi bonusta, eikä myydessä miinustettaisi.

Nyky mallissa kikka kakkoset voi vähän kikkailla itselleen ylimääräistä etua.
 
Tuossa kai kaksi vaihtoehtoa, joko nykyinen missä bonus ostaessa ja - bonus myydessä,
toinen sitten se missä ei boonusta ollenkaan, eli (jäsenen)ostaessa ei maksettaisi bonusta, eikä myydessä miinustettaisi.

Nyky mallissa kikka kakkoset voi vähän kikkailla itselleen ylimääräistä etua.
Ottaa pullokuitin aina rahana ostosten jälkeen case solved ja laittaa ne kotona purkkiin ni rahaa käteisenä kun pankit kaatuu...
 
Huomasin kans tuon joskus aikoinaan, että jos palautat random määrän pulloja, niin se summa, joka on maksettu pullonpalautuksella, ei bonusta kerrytäkään.
Eli se on vähän niin kuin epärahaa. No, enpä sen jälkeen ole toiste virhettä tehnyt, ensin rahaksi, sitten ostamaan mitä tarvitsee.
 
Huomasin kans tuon joskus aikoinaan, että jos palautat random määrän pulloja, niin se summa, joka on maksettu pullonpalautuksella, ei bonusta kerrytäkään.
Eli se on vähän niin kuin epärahaa. No, enpä sen jälkeen ole toiste virhettä tehnyt, ensin rahaksi, sitten ostamaan mitä tarvitsee.

Tuohan muuttui S-kaupoissa joskus 10-15 vuotta sitten. Ennen muutosta bonuksia kirjautui siitä summasta, mitä kassahihnalle oli ladottu ja sillä ei ollut väliä, että maksoiko ostoksista osan pullon palutuksilla.

Muutos oli se, että pullonpalautus vähennetään ensin koko hihnan summasta ja jäljelle jäävälle summalle maksetaan bonusta.
 
Työllistävä vaikutus molemmille kun saa ensin palautella nuo erikseen ja sitten ostaa erikseen. Jos ei noin käy, niin "talo voittaa" :P
 
  • Tykkää
Reactions: PCB
Tuohan muuttui S-kaupoissa joskus 10-15 vuotta sitten. Ennen muutosta bonuksia kirjautui siitä summasta, mitä kassahihnalle oli ladottu ja sillä ei ollut väliä, että maksoiko ostoksista osan pullon palutuksilla.

Muutos oli se, että pullonpalautus vähennetään ensin koko hihnan summasta ja jäljelle jäävälle summalle maksetaan bonusta.

Tämäkin oikein perinteistä S-kauppa-perseilyä, kun ei maksetakaan sitä bonusta kaikista ostoista, vaikka luvataan.
 
Tämäkin oikein perinteistä S-kauppa-perseilyä, kun ei maksetakaan sitä bonusta kaikista ostoista, vaikka luvataan.
Eikä luvata.
Pullopantin osuus kirjataan bonusostoksi siinä vaiheessa, kun juomapakkaukset ostetaan ja pullopantit maksetaan. Bonus kertyy ostojen loppusummasta, joten kun pullopantit palautetaan, vähentää pullopalautus ostojen Bonusta kerryttävää loppusummaa.
 
S-ryhmässä kaikki on idioottien suunnittelemaa, varsinkin kaikki sähköinen/digitaalinen toiminta. Koko lafka on pahasti jäljessä ajastaan.

Tampereella S-ryhmän kauppa (Kalevan Prisma) on eka jossa olen törmännyt "skannaa ostokset suoraan kauppakassiin" palveluun joka on aikalailla paras parannus ruokakaupassa käyntiin minkä muistan. Hitto, niin hyvä että ei edes vituta että joutui vihdoin ja viimein hankkimaan sen S-kortin kun tuo toimii vain sillä S-kortilla.
Joten ainakin tuossa tuntuvat olevan aikaansa edellä.
 
Tampereella S-ryhmän kauppa (Kalevan Prisma) on eka jossa olen törmännyt "skannaa ostokset suoraan kauppakassiin" palveluun joka on aikalailla paras parannus ruokakaupassa käyntiin minkä muistan. Hitto, niin hyvä että ei edes vituta että joutui vihdoin ja viimein hankkimaan sen S-kortin kun tuo toimii vain sillä S-kortilla.
Joten ainakin tuossa tuntuvat olevan aikaansa edellä.
Nuo ovat yleistymässä. Jyväskylässä olen tuota käyttänyt jo vuosia. Todella kätevää, kun ei tartte nostella ostoksia edestakaisin. Alennustuotteita noilla ei voi vielä piipata, eli ne pitää maksaa kassalla erikseen, mutta se on pikkujuttu.
 
Nuo ovat yleistymässä. Jyväskylässä olen tuota käyttänyt jo vuosia. Todella kätevää, kun ei tartte nostella ostoksia edestakaisin. Alennustuotteita noilla ei voi vielä piipata, eli ne pitää maksaa kassalla erikseen, mutta se on pikkujuttu.
Kuis alkoholi?
 

Onnistuu, itsepalvelukassa hälyttää automaattisesti myyjän paikalle kun ikärajavalvottu tuote skannataan. Ainoastaan pullokuitteja ei noilla kassoilla käsitellä, mutta tuon kerää ja skannaa-palvelun tulostaman kuitin kanssa voi myös marssia normikassalle jossa pullokuitista sitten saa rahat.
 
Tampereella S-ryhmän kauppa (Kalevan Prisma) on eka jossa olen törmännyt "skannaa ostokset suoraan kauppakassiin" palveluun joka on aikalailla paras parannus ruokakaupassa käyntiin minkä muistan.
Kerran testannut tota Oulussa Limingantullin Prismassa ja oli ihan positiivinen kokemus. Nyt kuin vielä näytti olevan tulossa lähi-Prismaan kanssa, niin tosi mukava parannus kaupassa asiointiin. Ehkei se käyttöliittymä nyt ihan vimosen päälle Apple-sujuva ollut mutta toimiva.
 
S-ryhmässä kaikki on idioottien suunnittelemaa, varsinkin kaikki sähköinen/digitaalinen toiminta. Koko lafka on pahasti jäljessä ajastaan.
On noilla se hyvä että ajantasainen varastosaldo löytyy ihan tavallisistakin elintarvikkeista. Se on hyvä jos tarvii ostella jotain vähän harvinaisempaa tai saada selville, onko tuotetta esim. lähimmässä s-marketissa. Huono puoli tietysti se että Foodie on todella kökkö käyttää eikä uudempi S-ruoka paljon parempi ole. Ässän eri ketjujen nettisivutkin kaipaisi kovasti kehittämistä.

K-ruoka on käytettävyydeltään hyvä muuten mutta sinne ei päivity onko tuotetta oikeasti saatavilla.
 
Onnistuu, itsepalvelukassa hälyttää automaattisesti myyjän paikalle kun ikärajavalvottu tuote skannataan. Ainoastaan pullokuitteja ei noilla kassoilla käsitellä, mutta tuon kerää ja skannaa-palvelun tulostaman kuitin kanssa voi myös marssia normikassalle jossa pullokuitista sitten saa rahat.
Jep, eikä tarvitse edes odotella myyjää paikalle, kun voivat sieltä valvontapisteeltä käsin kuitata ikätarkistulsen (jos ei tarvitse papereita tarkistaa).

Lukijalle on myös teline ostoskärryissä, joka on sekin kätevä. Tuo on kokonaisuutena niin kätevä setti, että isommissa ostoksissa pelkästään tämä ohjaa monesti valitsemaan kaupaksi Prisman, vaikka se olisi vähän kauempanakin. Toivottavasti tulee käyttöön laajemminkin.

Suunnittelulukukkasta tuossa on korkeintaan se, että jos ostaa ostoksia useammalle henkilölle, ei niitä voi jakaa useammalle kuitille, mutta se on harvinainen tarve.
 
Suunnittelulukukkasta tuossa on korkeintaan se, että jos ostaa ostoksia useammalle henkilölle, ei niitä voi jakaa useammalle kuitille, mutta se on harvinainen tarve.
Paitsi jos on kaksi s-korttia voi napata kaksi skanneria ja jakaa kulut. Voi olla näppärä niille "molemmilla on omat rahat" pareille, jotka käy sitten yhdessä kaupassa ja jakaa laskun puoliksi, helppo skannailla ja katsoa yhteissummista että hei maksa se vielä tämä niin menee puoliksi nämäkin kulut. Jotenkin mua aina ärsyttää kassalla ne jotka "nää mä maksan kortilla" ja nämä erikseen käteisellä. Tiedän että on siihen varmaan järkisyy, mutta silti.
 
Noita itseskannereitahan oli jo 90-luvun lopussa joissain S-marketeissa mutta hävisivät aika nopeasti käytöstä..
 
En voi ymmärtää ollenkaan, miksi pitää painaa nappia. Eikö riitä, että jos asiakas ei ole S-etukorttia näyttänyt, niin ruudulla vilahtaisi teksti siinä vaiheessa, kun maksua ollaan suorittamassa?

Ehkä siinä halutaan välttää sitä ongelmaa, mikä 90%:lla ihmisistä on, että tekstejä luetaan vasta kun on pakko (eli siinä vaiheessa kun homma ei etene koska pitää painaa nappia).

Ensin mietin että onpa omituista miten paljon ihmisillä on s-kaupan kanssa vaikeuksia, joihin itse ei ole koskaan törmännyt, mutta lieneekö sitten syynä että itsellä tuo s-kortti on käytössä ja sieltä myös ostokset maksan. Kenties s-ryhmä on tehnyt asiat sujuvaksi nimenomaan s-korttia käyttäviä ajatellen. No, onneksi on lidl niitä varten, jotka eivät periaatteesta s-korttia voi hankkia.
 
Olen asunut Italiassa jo kuutisen vuotta ja täälllä on koko tämän ajan ollut tuollaisia kerää ja skannaa -palveluita isoissa ruokakaupoissa. Onko Prisman käytössä sellaista systeemiä, että ne satunnaisesti(?) poimii asiakkaita tarkastushihnalle? Täällä siis homma toimii niin, että kun menet nätisti pakattujen ostoksiesi kanssa maksupäätteelle, niin siihen saattaa tulla ilmoitus, että ostokset täytyy tarkistuttaa tarkistushihnalla, joka on siis tähän tarkoitukseen varattu tavallinen kassa. Mikään ei vituta niin paljon kuin se, että joudut purkamaan ne kassit siihen hihnalle ja kovalla kiireellä mättämään ne sekaisin uudestaan kasseihin tarkastuksen jälkeen.
 
Lukijalle on myös teline ostoskärryissä, joka on sekin kätevä. Tuo on kokonaisuutena niin kätevä setti, että isommissa ostoksissa pelkästään tämä ohjaa monesti valitsemaan kaupaksi Prisman, vaikka se olisi vähän kauempanakin. Toivottavasti tulee käyttöön laajemminkin.

Erikoisesti Kalevan Prismassa se lukijan teline on hankala käyttää kun skanneri sojottaa siinä ollessaan kohti kattoa, kun taas Linnainmaan Prismassa, joka oli ekoja Prismoja joihin nuo laitteet tuli pilottina, se lukijan teline on järkevästi siten että viivakoodin lukijan säde on järkevämmin siinä ostoskärryjen yläpuolella ja sitä lukijaa voi pitää koko ajan siinä telineessään.

Olen asunut Italiassa jo kuutisen vuotta ja täälllä on koko tämän ajan ollut tuollaisia kerää ja skannaa -palveluita isoissa ruokakaupoissa. Onko Prisman käytössä sellaista systeemiä, että ne satunnaisesti(?) poimii asiakkaita tarkastushihnalle? Täällä siis homma toimii niin, että kun menet nätisti pakattujen ostoksiesi kanssa maksupäätteelle, niin siihen saattaa tulla ilmoitus, että ostokset täytyy tarkistuttaa tarkistushihnalla, joka on siis tähän tarkoitukseen varattu tavallinen kassa. Mikään ei vituta niin paljon kuin se, että joudut purkamaan ne kassit siihen hihnalle ja kovalla kiireellä mättämään ne sekaisin uudestaan kasseihin tarkastuksen jälkeen.

Käytössä on satunnaiset pistokokeet, eli tavaroista poimitaan joku 3-5 tuotetta satunnaisesti, itse et joudu kasseja purkamaan mihinkään vaan myyjä tulee ja valitsee itse pistokokeen tuotteet.

Ulkomailla kassajärjestelmät on olleet kyllä jo pidemmän aikaa paljon edellä, muistan että itsepalvelukassat oli arkipäivää jo lähes 20 vuotta sitten Briteissä, ja esim. Ruotsissa tuli jo 15v sitten vastaan kassa johon sai heittää kolikot erilliseen laskuriin, todella kätevä palvelu.
 
Käytössä on satunnaiset pistokokeet, eli tavaroista poimitaan joku 3-5 tuotetta satunnaisesti, itse et joudu kasseja purkamaan mihinkään vaan myyjä tulee ja valitsee itse pistokokeen tuotteet.

Ulkomailla kassajärjestelmät on olleet kyllä jo pidemmän aikaa paljon edellä, muistan että itsepalvelukassat oli arkipäivää jo lähes 20 vuotta sitten Briteissä, ja esim. Ruotsissa tuli jo 15v sitten vastaan kassa johon sai heittää kolikot erilliseen laskuriin, todella kätevä palvelu.
Täällä on käytössä kahdenlaisia tarkastuksia. Osittaisia, joka toimii juuri niin kuin kuvailit, mutta sitten myös noita täystarkastuksia, jossa tosiaan joutuu lataamaan kaikki ostokset kassalle. Tuntuu, että toi täystarkastus osuu kohdalle tyyliin 1/8-10 ostoskerroista. Aina saa jännittää, kun menee ostoksia maksamaan.

Käteislaskurit täällä yleistyivät paljon koronan myötä. Varsinkin apteekeissa noita on paljon ja joissain ketjukahviloissa.
 
Jotenkin mua aina ärsyttää kassalla ne jotka "nää mä maksan kortilla" ja nämä erikseen käteisellä. Tiedän että on siihen varmaan järkisyy, mutta silti.
Jos ei oo tilillä tarpeeksi katetta tai tahtoo vain käteisestä eroon? edit: eiku jaa tuli luettua väärin. En tiedä miksi jotain pitäisi erikseen maksaa käteisellä. Varmaan, notta ei puolisolle näy tietyt ostokset? :D

Eniten ärsyttää veikkauslapppujensa tarkastajat ison läjänsä kanssa. Sen jälkee otetaan uusia lappuja ja miksei siinä sit ottais muutaman arvanki, toki niitäki pitää hieman tuumailla. Sit tottakai ne pitää tulla ruuhka-aikaan tarkastaan tai sit sellainen sattuu just eteen, ku itse aamulla nopeasti jotain käväsee pikkukaupasta hakeen.
 
Viimeksi muokattu:
Jos ei oo tilillä tarpeeksi katetta tai tahtoo vain käteisestä eroon?

Eniten ärsyttää veikkauslapppujensa tarkastajat ison läjänsä kanssa. Sen jälkee otetaan uusia lappuja ja miksei siinä sit ottais muutaman arvanki, toki niitäki pitää hieman tuumailla. Sit tottakai ne pitää tulla ruuhka-aikaan tarkastaan tai sit sellainen sattuu just eteen, ku itse aamulla nopeasti jotain käväsee pikkukaupasta hakeen.
Välillä on kyllä mietitytänyt että eikö voisi keksiä jotain itsepalvelu-veikkausautomaattia missä nuo 10 kupongin tarkistajat ja uusijat voisivat ihan itse hoitaa homman.
 
Mutta yleensä kun noita veikkauskuponkeja sen ison nipun tarkistuttaa joku vanha pappa joka ei edes tiedä mikä tietokone on. Tosin, oppisikohan joku pappa edes koskaan käyttämään mitään itsepalvelumasiinaa...
Pitäs kyllä olla pakollisena joku ns. digikoulutus ikäluokasta riippumatta. Perusasiat kuntoon jokaiselle. Vitutti edellisessä duunipaikassa olla se nuorin ja ainut joka osas laittaa edes tietokoneen päälle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 410
Viestejä
4 494 828
Jäsenet
74 206
Uusin jäsen
manXela

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom