Suomi - kuituyhteyksien kehitysmaa

JPN

Liittynyt
19.07.2019
Viestejä
294
Elisan VDSL-yhteys tarjoaa meille tuon 100/25, kannatta tsekata osoitteen perusteella josko sitä olisi tarjolla...
Elisalla näyttää edelleen oleva kiinnostusta pitää VDSL-asiakkaistaan kiinni. Oma Chatin kautta hinta tippui 10,-/kk ja enemmänkin kun tulevan ALV-korotuksenkin sai leivottua sisään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.06.2023
Viestejä
18
Elisalla näyttää edellen oleva kiinnostusta pitää VDSL-asikkaistaan kiinni. Oma Chatin kautta hinta tippui 10,-/kk ja enemmänkin kun tulevan ALV-korotuksenkin sai leivottua sisään.
Suuri kiitos vinkistä. Kun olisi aikaisemmin tajunnut. Kuitu lähikuukausina tulilla, mutta tosiaan tippui hinta 10€ chatin kautta.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
866
Koska Valoo sysää vastuun liittymän tilaajalle vaikka se kuuluu oikeasti kaivajalle.
Multa ainakin kysyttiin, että kulkeeko tästä sitä ja tätä. Sanoin, että en tiedä. Saatteko selville? Kirjasi ylös, että katsovat tutkan kanssa, kun tekevät tonttiasennuksen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
549
Kannattaa selvittää. Viime viikolla Valoo juuri katkaisi naapurin talon nousujohdon, koska ei ollut merkattu/tietoa.
aika hassua, täällä ei tarvinnut asiakkaan selvittää mitään. Asiallinen alihankkija pyytää näytöt luonnollisesti itse, että välttyy tämmöisiltä ongelmilta... Huono asennusfirma...

Ei siis isojen firmojen verkko mutta voitti täällä Seinäjoen alueella osan ja loistavaa tekemistä porukalta. - Aika karmivia tarinoita täällä lukenut noista alihankkijoiden hommista.. Ehkä osassa suomea ei ole ammattitaitoisia asennusyrityksiä.

--
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
549
Tontin ulkopuolisten kaapeleiden näyttö on yleensä maksuton.
kyllä ainakin tänne sekä Carunan sähkö ja Elinan piuhat ulkopuolinen "geotutkimus" tms -firma merkkasi ihan tallin seinälle asti... jokaiseen talouteen jotka ottivat. Tilaaja oli asennus-alihankkija/tai kuituoperaattori... ei se muutama metri tontilla maksa mitään... Hassua jos Valoo muka säästää tuolla tavalla...
 
Liittynyt
08.05.2020
Viestejä
177
aika hassua, täällä ei tarvinnut asiakkaan selvittää mitään. Asiallinen alihankkija pyytää näytöt luonnollisesti itse, että välttyy tämmöisiltä ongelmilta... Huono asennusfirma...

Ei siis isojen firmojen verkko mutta voitti täällä Seinäjoen alueella osan ja loistavaa tekemistä porukalta. - Aika karmivia tarinoita täällä lukenut noista alihankkijoiden hommista.. Ehkä osassa suomea ei ole ammattitaitoisia asennusyrityksiä.

--
Virolaisia oli nämä heput.

Alihankintaa on monenlaista.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 533
kyllä ainakin tänne sekä Carunan sähkö ja Elinan piuhat ulkopuolinen "geotutkimus" tms -firma merkkasi ihan tallin seinälle asti... jokaiseen talouteen jotka ottivat. Tilaaja oli asennus-alihankkija/tai kuituoperaattori... ei se muutama metri tontilla maksa mitään... Hassua jos Valoo muka säästää tuolla tavalla...
Niin siis tarkoitin, että yleisesti ottaen tontin ulkopuoliset kaapelit näytetään maksutta (jos ei kiire ole), mutta tontin sisällä ei ole kenelläkään velvollisuutta maksutta näyttää kaapeleita.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
549
Niin siis tarkoitin, että yleisesti ottaen tontin ulkopuoliset kaapelit näytetään maksutta (jos ei kiire ole), mutta tontin sisällä ei ole kenelläkään velvollisuutta maksutta näyttää kaapeleita.
ymmärsin kyllä... ihmettelin vain kun ei siitä paljoa maksua samalla kertaa tule... Erilaisia operaattoreita on olemassa. Niitä jotka välittää asiakkaista alusta lähtien ja niitä... jotka ei. <- oli mun pointti
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 533
ymmärsin kyllä... ihmettelin vain kun ei siitä paljoa maksua samalla kertaa tule... Erilaisia operaattoreita on olemassa. Niitä jotka välittää asiakkaista alusta lähtien ja niitä... jotka ei. <- oli mun pointti
Jos yrityksen näkökulmasta mietit, niin miksi tehdä työtä, josta ei makseta mitään ja joka normaalisti on maksullinen palvelu? Ei sillä palkkoja makseta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
549
Jos yrityksen näkökulmasta mietit, niin miksi tehdä työtä, josta ei makseta mitään ja joka normaalisti on maksullinen palvelu? Ei sillä palkkoja makseta.
Ainakin sen alihankkijan kannattaa selvittää itse _luotetusti_ mahdolliset ongelmakohdat ammattilaisella, eikä luottaa asukkaan heikkoon muistiin? - Niin täällä noi tekee. Itsekin kerroin, täällä kun alihankkija kävi katsomassa mihin haluaisin piuhan tulevan ja samalla kerroin mistä tulee sähkö, vesi ja elinan dsl... kaveri sanoi, että "kiitos, tänne tulee vielä erillinen näyttö ettei tarvi muistoihin perustaa" - Eli vähemmällä pääsevät oikeasti fiksut yrittäjät. <- tää on mun pointti.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 996
Viestejä
4 370 608
Jäsenet
72 721
Uusin jäsen
Holomes

Hinta.fi

Ylös Bottom