Mutta nyt jätettiin tietoisesti tuomatta karkoitusta puoltavia seikkoja tuomatta esiin.
Mä en tunne tapausta, lähinnä kiinnostaa tämä mediapuoli ja sen kritisointi. Eli mikä oleellinen asia tuossa olisi pitänyt kertoa, että olisit pitänyt mediaa objektiivisena? Tuossa kuitenkin linkattiin suoraan KHO:n päätökseen, joten vaikea uskoa että kyse olisi mistään tietoisesta pimittämisestä. Miksi linkata perusteet heti ensimmäisessä kappaleessa jos niitä haluaisi pimittää. Itse asiassa tämä on hyvin harvoja uutisia, joissa linkataan suoraan päätökseen, jolloin lukija saa hyvän mahdollisuuden tarkastella tapausta. Tuo on valitettavan harvinaista ja saisi olla yleisempää. Päätöksestä voi sitten lukea ne perustelut. Nyt jutussa kerrottiin, että istuu törkeää huumausainetuomiota ja kontolla on lukuisia muita tuomioita.
Uutisen näkökulma oli tuomioiden linjan tiukentuminen, eikä itse tapaus. Itse kaipaan tuollaisissa asioissa aina ehdottomasti tilastoja tukemaan väitettä, joten siitä sapiskaa jutun tekijälle. Mua ei yleensä yksittäistapaukset kiinnosta. Asianajaja saattaa olla täysin oikeassa, mutta olisi kiva nähdä asia raakoina lukuina.