- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 18 612
Autoilu itsessään on jatkuvan kiroamisen ja manaamisen aihe. "Autoilu" ja tuotearvostelut/esittelyt on kaksi täysin eri asiaa eikä liity toisiinsa. Autoilua käsittelevät jutut tai jutut joissa autoilu otetaan esille on käytännössä yksinomaan kriittistä ja autoilu-vastaista puhumattakaan jatkuvasti autoilu ränttäävistä "huolellisesti valikoiduista" yleisönosastokirjoituksista jotka HS julkaisee.
Hauska ajoitus, Hesarilta tuli juuri tänään autoiluun liittyvä pääkirjoitus, jonka viesti on lyhyesti tiivistettynä:
Suomen hallitukset ovat kerta toisensa jälkeen, etenkin viimeisen vajaan 15 vuoden ajan, jatkuvasti laiminlyöneet teiden peruskunnossapidon. Tuo siitä huolimatta, että valtio kerää autoilijoilta suuria määriä verotuloja. Tieverkon kunto on romahtanut, josta taaskin seuraa näitä alennettuja nopeusrajoituksia. Jotka tuhlaavat kaikkien aikaa ja haittaavat liiketoimintaa ja uusien investointien saantia. Homma pitäisi korjata tai lopputuloksena käytännössä vain pääväylät pysyvät hyväkuntoisina.

Pääkirjoitus | Satasen nopeusrajoitus käy harvinaiseksi, eikä se yllätä
Suomen tieverkoston heikentynyt kunto on pitkäaikaisen kehityksen tulos.

Eli tuossa on Hesarilta pääkirjoitus, lehden virallinen kannanotto aiheeseen, jossa Hesari sanoo, että valtion pitäisi käyttää enemmän rahaa autoilijoihin parantamalla Suomen tieverkoston kuntoa.