Starfield (PC, XBX)

Se on kieltämättä hassua. Sillä inventaario on yksi pelin surkeimmin toteutetuista UI-elementeistä ja sille vähemmän yllättäen tuli yksi suosituimmista modeista. Miksiköhän ihmeessä juuri inventaariomodi on selvästi ladatuin modi, vaikka inventaario on "täysin ongelmaton" :think::


1,4M latausta tuolta. Mutta hienoa, että on sinulle ongelmaton!
Let's play streameja ja VODeja katsoessa syy tuohon näkyy mun mielestä selvästi: jos inventaarion ymmärtäminen vaatii pelin roinan ymmärtämistä "ulkomuistista", eli peliä on jo sen verran takana, että on oppinut roinat ja niiden hierarkiat, niin tuon inventaarion kanssa pärjää oikein hyvin. Jos taas pelin alusta asti haluaisi inventaarion pitelevän kädestä ja näyttävän kaiken "oleellisen" sulle, niin siinä modit varmaan auttaa. Ja siltä näyttää streameja katsellessa olevan: peliä ei pelata oppiakseen pelin "jutut", vaan heti kun ei osata/oivalleta/muisteta/olla-vielä-opittu, niin pelissä on vika ja modia etsimään.
Mulle uudet pelit menee orientaatioprosessiin, enkä syytä kuin itseäni sen aikana, etten ole oppinut "vielä"jotain. Harvoin on modeja ikävä jahka pelin mekaniikat ja nyanssit on oppinut.
 
Let's play streameja ja VODeja katsoessa syy tuohon näkyy mun mielestä selvästi: jos inventaarion ymmärtäminen vaatii pelin roinan ymmärtämistä "ulkomuistista", eli peliä on jo sen verran takana, että on oppinut roinat ja niiden hierarkiat, niin tuon inventaarion kanssa pärjää oikein hyvin. Jos taas pelin alusta asti haluaisi inventaarion pitelevän kädestä ja näyttävän kaiken "oleellisen" sulle, niin siinä modit varmaan auttaa. Ja siltä näyttää streameja katsellessa olevan: peliä ei pelata oppiakseen pelin "jutut", vaan heti kun ei osata/oivalleta/muisteta/olla-vielä-opittu, niin pelissä on vika ja modia etsimään.
Mulle uudet pelit menee orientaatioprosessiin, enkä syytä kuin itseäni sen aikana, etten ole oppinut "vielä"jotain. Harvoin on modeja ikävä jahka pelin mekaniikat ja nyanssit on oppinut.

Melkoista puolustuspuhetta toisensa perään :D Se inventaario nyt vaan on paskinta mitä vähään aikaan on eteen tullut. Kiva, jos se kuulemma ei haittaa kun on takana N sataa tuntia peliä ja osaa "pelin nyanssit" :facepalm: Paska inventaario ei ole mikään "pelin juttu", vaan se on paska inventaario joka häiritsee pelattaessa ja jonka voi korvata paremmalla modilla. Kyse ei ole kädestä kiinni pitämisestä vaan siitä, että saa helposti tehtyä sen mitä inventaariossa haluaa tehdä ja näkee helposti oleellisen tiedon, jotta sen voi tehdä.

Päteekö toi sun vakiovastaus myös latausruutuihin? Kun "pelin nyanssit on opittu", niin latausruudutkin on pelkkää hunajaa?
 
Melkoista puolustuspuhetta toisensa perään :D Se inventaario nyt vaan on paskinta mitä vähään aikaan on eteen tullut. Kiva, jos se kuulemma ei haittaa kun on takana N sataa tuntia peliä ja osaa "pelin nyanssit" :facepalm: Paska inventaario ei ole mikään "pelin juttu", vaan se on paska inventaario joka häiritsee pelattaessa ja jonka voi korvata paremmalla modilla. Kyse ei ole kädestä kiinni pitämisestä vaan siitä, että saa helposti tehtyä sen mitä inventaariossa haluaa tehdä ja näkee helposti oleellisen tiedon, jotta sen voi tehdä.

Päteekö toi sun vakiovastaus myös latausruutuihin? Kun "pelin nyanssit on opittu", niin latausruudutkin on pelkkää hunajaa?

Melkoista vihapohjaista pelin haukkumista, joka tuntuu tarpeelta kusta toisten muroihin.

Tästäkin pelistä toiset tykkää ja toiset ei tykkää. Vain harva vihaa niin että yrittää myrkyttää muidenkin pelikokemuksen haukkumisillään. Kun riittävän moni kokee tärkeäksi haukkua peliä joka suuntaan, niin vastavoimana on hyvä olla muitakin kommentteja, sillä toxisuudelle voi olla muitakin motiiveja kuin vain oma huono pelikokemus (kun peli on omasta mielestä huono, niin usealle riittää pelaamisen lopettaminen, vain osa haluaa tartuttaa muihinkin omat pahat olot).

Latausruudut ei koskaan haitannut mua tässä pelissä tuon taivaallista. Pelasin tietokonepelejä jo kymmeniä vuosia sitten ja osa niistä oli aivan loistavan kivoja, viihdyttäviä ja hyviä. Latausruudut ja rumat pixeligrafiikat nyt vaan on ominaisuuksia joissain peleissä, eikä ne mulla vaikuta ollenkaan siihen, että onko peli hyvä tai huono.
Vanha hyvä peli on usein hyvä edelleen.
 
Melkoista vihapohjaista pelin haukkumista, joka tuntuu tarpeelta kusta toisten muroihin.

Jos tykkäät latausruuduista ja inventaarioista, niin hyvä sulle! Tässä ketjussa keskustellaan Starfield-pelistä ja siihen kuuluu myös niistä paskoista ominaisuuksista puhuminen. Hypää yli jos pelin kritisointi ahdistaa. Suuri osa pelaajista ei pidä latausruuduista tai inventaariosta. Latausruudut eivät ole Starfieldissä siksi että ne halutaan siihen, vaan siksi että ikivanha pelimoottori ei muuhun kykene. Latausruudut ovat tekninen rajoite ja poistuvat kun engine päivitetään tälle vuosituhannelle. Sitä odotellessa. Muissa peleissä onneksi ollaan jo siirrytty teknologiassa eteenpäin. Inventaarion paskuudelle on vaikea keksiä myöskään hyvää perustetta. Vaikuttaa että pelaajatestaus unohtui kokonaan.
 
Latausruuduista sentään on pakko kärsiä pelatessa, koska kyseessä on tekninen rajoite, ei suunnittelurajoite. Siihen ei tosiaan auta kuin pelimoottorin uusiminen.

Paskasta inventaariosta sen sijaan ei ole pakko kärsiä. Siksi modaajat korjasivat sen lähes välittömästi käyttökelpoiseksi.
 
Jos tykkäät latausruuduista ja inventaarioista, niin hyvä sulle! Tässä ketjussa keskustellaan Starfield-pelistä ja siihen kuuluu myös niistä paskoista ominaisuuksista puhuminen. Hypää yli jos pelin kritisointi ahdistaa. Suuri osa pelaajista ei pidä latausruuduista tai inventaariosta. Latausruudut eivät ole Starfieldissä siksi että ne halutaan siihen, vaan siksi että ikivanha pelimoottori ei muuhun kykene. Latausruudut ovat tekninen rajoite ja poistuvat kun engine päivitetään tälle vuosituhannelle. Sitä odotellessa. Muissa peleissä onneksi ollaan jo siirrytty teknologiassa eteenpäin. Inventaarion paskuudelle on vaikea keksiä myöskään hyvää perustetta. Vaikuttaa että pelaajatestaus unohtui kokonaan.
Mikään peli ei ole täydellinen ja jokaisessa pelissä on ominaisuuksia jotka joitain nyppii ja toisia ei. Inventaarionhallinta toisiaan jakaa porukkaa yleisestikin peleissä. Toiset ei hanskaa sitä ollenkaan ja vihaa alusta asti peliä, jossa roina ja inventaario näyttelee isompaa osaa. Heille on paljon pelejä, joissa moisia ominaisuuksia ei ole ollenkaan. Ehkä välttämällä pelejä joissa on vihattavia ominaisuuksia on heille sopiva ratkaisu? Kaikista peleistä ei tartte tykätä.
Miten yksi peli saa olon niin pahaksi, että sitä pitää oksentaa joka suuntaan päivittäin useilla viesteillä? Auttaisiko jos pelaisi vaikka miinaharavaa pari viikkoa?
 
Latausruuduista sentään on pakko kärsiä pelatessa, koska kyseessä on tekninen rajoite, ei suunnittelurajoite. Siihen ei tosiaan auta kuin pelimoottorin uusiminen.
Voi myös suunnitella pelin sellaiseksi jossa tekniikka on sama, mutta latausruutuja vähennetään muin keinoin. Suosituin idea saattanee olla rajoittaa planeettojen määrä viiteen, tehdä isompia alueita jossa voi tutkia paikkoja ihan vain kävelemällä paikasta toiseen.
Inventaarion liittyen turhaa roskaa voisi vain poistaa pelistä, kaikki ruoat voisi olla 1 itemi tai jotain.
 
Mikään peli ei ole täydellinen

Kaikista peleistä ei tartte tykätä.

Ei onneksi tarvitse! Ja tässä ketjussa keskustellaan Starfieldistä ja se pitää sisällään myös pelin paskoista ominaisuuksista keskustelun. Muista paskoista peleistä voi sitten keskustella muissa ketjuissa.

Toiset ei hanskaa sitä ollenkaan ja vihaa alusta asti peliä, jossa roina ja inventaario näyttelee isompaa osaa

Kyse ei ole mistään "hanskaamisesta". Inventaario on paska, silti se on pakko "hanskata", muuten peliä ei voi pelata lainkaan. Modi on tehty koska on mahdollista saada edes yksi paska ominaisuus paremmaksi. Ja mitä enemmän peli pyörii roinan ympärillä, sitä enemmän siihen inventaarioon pitäisi kehityksessa satsata. Nyt ei satsattu.

Auttaisiko jos pelaisi vaikka miinaharavaa pari viikkoa?

Ottaapa Starfieldin kritisointi koville... :think: (Miinaharavassa sentään ei ole latausruutuja, eikä paskaa inventaariota :kahvi: )
 
Niin, ihmetyttää kyllä tämä että miksi näitä samoja asioita jaksetaan toistaa, on tullut selväksi useasti latausruudut ja muut huonot asiat, eiköhän tässä kohtaa voisi keskustella itse pelistä, ja pelaamisesta. Makuja on monia, ei asioista tarvitse jokatoisessa viestissä muistuttaa. Varmaan voi niitä muita pelejä pelailla jos Starfield aiheuttaa niin paljon ärsytystä.
 
Kyse ei ole mistään "hanskaamisesta". Inventaario on paska, silti se on pakko "hanskata", muuten peliä ei voi pelata lainkaan. Modi on tehty koska on mahdollista saada edes yksi paska ominaisuus paremmaksi. Ja mitä enemmän peli pyörii roinan ympärillä, sitä enemmän siihen inventaarioon pitäisi kehityksessa satsata. Nyt ei satsattu.

Kyse on nimenomaan "hanskaamisesta". Mä tykkään peleistä joissa on roinaa ja niiden hanskaamista. Useat ei tykkää, eikä koskaan sitä tule "hanskaamaan", koska me ihmiset nyt vaan ollaan erilaisia ja toiset on taipuvaisia vaikka inventaarion hahmottamiseen ja toiset vaikka ampumaan torakalta siivet kilsan päästä alle sekunnissa sen spawnaamisesta.

Jos et ole taipuvainen "hanskaamaan" inventaarioita, etkä siedä latausruutuja, niin pelaa pelejä joissa niitä ei ole.
Tästä pelistä on muiden hyvä tietää, että roinaa on ja inventaarion hanskaamista peliin kuuluu. Latausruutujakin on jonkin verran, jotka hitaalla koneella voi kestää kauemmin kuin nopealla. Kukin voi sitten kantaa vastuun omasta valituneesta valinnastaa ja pelata tai skipata.


Ottaapa Starfieldin kritisointi koville... :think:
Yleinen negatiivisuus ja toisen muroihin kuseminen ottaa koville. En ymmärrä tarvetta levittää lokaa asioista joista itse ei tykkää ja olla ymmärtättä että se oma kokemus on vain oma kokemus. Muitakin kokemuksia on, eikä ole asiallista yrittää myrkyttää muiden kokemusta omien angstien takia.


(Miinaharavassa sentään ei ole latausruutuja, eikä paskaa inventaariota)
Siksi se sulle voisikin olla sopiva peli.
 
Melkoista puolustuspuhetta toisensa perään :D Se inventaario nyt vaan on paskinta mitä vähään aikaan on eteen tullut. Kiva, jos se kuulemma ei haittaa kun on takana N sataa tuntia peliä ja osaa "pelin nyanssit" :facepalm: Paska inventaario ei ole mikään "pelin juttu", vaan se on paska inventaario joka häiritsee pelattaessa ja jonka voi korvata paremmalla modilla. Kyse ei ole kädestä kiinni pitämisestä vaan siitä, että saa helposti tehtyä sen mitä inventaariossa haluaa tehdä ja näkee helposti oleellisen tiedon, jotta sen voi tehdä.

Minä kokeilin tuota inventaariomodia ja heitin aika äkkiä mäkeen, oli sen verran kuraista ripulia. Perusinventaario huomattavasti jouhevampi käyttää.
 
Mä tykkään peleistä joissa on roinaa ja niiden hanskaamista

On mielenkiintoista, että tehdään peli, jossa on paljon roinaa ja niitä pitää käsitellä. Ja sen rinnalle tehdään sysipaska inventaario, jossa roinan käsittely on tehty monella tavalla hankalaksi, eikä olla lainkaan otettu selvää miten hyvät inventaariot on tehty. Voisi kuvitella, että tuollaisen pelin tekijöillä olisi insentiivi kehittää inventaario, josta pelaajat pitävät. Mutta kun ei niin ei. Mutta onneksi se 3D-malli täyttää ruudusta puolet niin voi ainakin sitä ihastella!

Yleinen negatiivisuus ja toisen muroihin kuseminen ottaa koville. En ymmärrä tarvetta levittää lokaa asioista joista itse ei tykkää

:D Koetas nyt taas palata ketjun aiheeseen, joka on Starfield eikä muut keskustelijat tai muiden tapa keskustella. Viesteihini ei tarvitse vastata, jos "ottaa koville".
 
On mielenkiintoista, että tehdään peli, jossa on paljon roinaa ja niitä pitää käsitellä. Ja sen rinnalle tehdään sysipaska inventaario, jossa roinan käsittely on tehty monella tavalla hankalaksi

Tuo on vain sun oma mielipide (samaa mieltä voi olla moni, mutta tuo ei ole "se ainoa oikea" mielipide).

Mun mielestä tuo inventaario oli ihan riittävä, eiä mulla ollut mitään ongelmia sen kanssa. Tosin itselle on yleensä inventaarion hanskaaminen mieluista, enkä useinkaan koe oppimiskynnystä niiltä osin liian haastavaksi.

Mielenkiintoista on se, miten toisen "sysipaska" on toiselle hyvä.
 
Miten se on toisen muroihin kusemista, jos joku kertoo ettei tykkää pelistä? Eihän se kenenkään muun pelikokemukseen vaikuta.

Niin, siinäpä pohdintaa. Miten vaikka youtube on pullollaan videoita eri pelien "vioista" ja miten usein pelien komenttikentät on pullollaan samoja vikalistoja vaikka peliä on pelattu vasta 5 tuntia.
Jos odotat ennakkoon jonkun listan mukaisia "vikoja" ja alat uutta pelejä pelaamaan näillä ennakkokäsityksillä, niin haluat sitä tai et , voit alkaa etsimään ko listan mukaisia "vikoja". Sillä voi helpostikin pilata oman pelikokemuksen, jos kasaa ennakko-odotuksia puolesta tai vastaan.
Ja kun kymmenillä viesteillä samalla viestipalstalla haukkuu samoja ominaisuuksia (jotka omasta mielestä on vikoja), niin valitettavasti niillä voi olla negatiivisia ennakko-odotuksia lisääviä vaikutuksia. Kun uutena pelaajana lähdet pelaamaan peliä, ja olet kymmeniä viestejä lukenut miten vaikka inventaario on paska, niin alatko opettelemaan sitä ollenkaan, vai haetko modin (tai lopetat)?

lisäys: mikään ominaisuus peleissä, ei ole kaikkien mielestä hyvä tai kaikkien mielestä huono. Pelit on viihdettä, jota kukin kokee omalla tavallaan ja omilla arvostuksillaan. Jos vain odottaa hyvää tai huonoa, niin tulee helpommin huonoja kokemuksia, kuin että jos ei ole mitään ennakko-odotuksia ja antaa pelikokemukselle sen itsensä arvoisen painon.
 
Viimeksi muokattu:
Ja kun täällä mainitaan että pelissä on paljon romua, toki, mutta sen voi ihan itse päättää minkä verran sitä tavaraa sieltä poimii itselleen mukaan. Itse en todellakaan poimi kaikkea ja rahaa kertyy silti ihan pirusti.
 
Kyllähän sitä väkisin oppii peliä pelaamalla että mitä kannattaa kerätä mukaansa. Itsekin ensimmäisellä pelikerralla otin kaiken mikä irti lähti, enhän minä tiennyt mitään niiden arvosta. Yleensä monissa muissa peleissä kerättävillä tavaroilla on arvoa, mutta tässä pelissä on myös paljon arvotonta tai lähes arvotonta tavaraa. Mitä tuohon inventaarioon tulee, niin kyllä sillä perus inventaario näkymällä toimeen tulee, mutta kyllä se modattu versio helpottaa pelaamista ja inventaarion hallintaa paljon. Hahmottaa esim. paremmin esineiden arvon suhteessa painoon ja aseista näkee paremmat statsit.

Onko muissa peleissä näin paljon vastakkainasettelua ihmisten kesken vai jakaako Starfield vain niin paljon ihmisten mielipiteitä? Itse seuraan ketjua, koska edelleen on pieni kipinä peliin ja saatan vielä jatkaa sen pelaamista NG+:n parissa.
 
Onko muissa peleissä näin paljon vastakkainasettelua ihmisten kesken vai jakaako Starfield vain niin paljon ihmisten mielipiteitä? Itse seuraan ketjua, koska edelleen on pieni kipinä peliin ja saatan vielä jatkaa sen pelaamista NG+:n parissa.

Yllättävän paljon tämä tuntuu hiertävän ja tästä keskustelu olevan hankalaa asiallisesti. Pitää varmaan poistaa tämäkin seurattavista kuten konsolisotaketju, kun sama jankkaus aina päällä, kun käy vilkaisemassa.

Nimimerkillä pidempi tauko pelaamisesta ja ei iskenyt Skyrimin lailla. Myönnettäköön, että ehkä Skyrim muutenkin upposi paremmin kuin Falloutit, joita lähempänä tämä ehkä kuitenkin on. Varmaan tässä tuo inventaario ei ollut samanlainen järkytys, kuin Skyrimin kanssa, kun sitä osasi melkein odottaa. En jaksanut (vielä) edes asentaa sitä modattua inventaariota. Menujen navigoinnit ja indikaattorit sen sijaan... Annan hautua vielä hetken ja palaan sitten avaruuteen.
 
Yllättävän paljon tämä tuntuu hiertävän ja tästä keskustelu olevan hankalaa asiallisesti.

Kun keskustelu pysyisikin vain itse pelissä, niin hyvä. Oli se sitten kehua tai kritiikkiä. Steamissa positiivisia arvioita 30pv sisällä noin 27%, joten aika lailla on laskenut alun innostuksen jälkeen. Ehkä odotus oli, että pelin vikoja korjattaisiin ja kun näin ei ole tapahtunut. niin pettymys näkyy heikkoina arvioina. Mene ja tiedä. Toki tuo "Vuoden innovatiivisin peli"-palkinto on voinut poikia muutaman ylimääräisen alapeukun viime aikoina.

Nimimerkillä pidempi tauko pelaamisesta ja ei iskenyt Skyrimin lailla.

Sama. Itselläni menee varmaan kohta luiskalle tilaa viemästä ja jää päätehtävä pelaamatta loppuun.
 
Täällä on ihmisiä, jotka ovat pelanneet Bethesdan pelejä kohta 30 vuotta. Se on aika paljon enemmän kuin 5 tuntia Starfieldia, ei kannata vähätellä muita ihmisiä.
Ja Starfield on täyttä paskaa aiempiin Bethesdan peleihin verrattuna, jos puhutaan kirjoittamisesta (sanon tämän edelleen - witcher 3 oli 22 käsikirjoittajaa, starfieldissa level designerit käsikirjoittaa, ja se näkyy laadussa) ja open worldista. Tämä ei ole edes open world -peli. Ja tämä ei ole toksisuutta, tämä on intohimoa heidän pelejä kohtaan. Nyt ei lupaukset lunastuneet ja sen vuoksi osa pelaajista on pettyneitä. Tai iso osa, jos katsoo steamin arvosteluja

Kyllä tää nyt Fallouti päihittää kevyesti, mutta ei kyllä pärjää Skyrimmille. Witcher3 ei ole Bethesdan peli.
 
Onko muissa peleissä näin paljon vastakkainasettelua ihmisten kesken vai jakaako Starfield vain niin paljon ihmisten mielipiteitä? Itse seuraan ketjua, koska edelleen on pieni kipinä peliin ja saatan vielä jatkaa sen pelaamista NG+:n parissa.
Ei ole koskaan liikaa hyviä SciFi pelejä, saati avaruuspelejä. Harmittaa ainakin itseä miten paljon tässä olisi potentiaalia world buildingissa korkealla tasolla, mutta sitten homma on ryssitty detaljitasolla pahasti.

Artistit on tehneet tosi hienoja aseita, avaruuspukuja, sisätiloja. Mutta sitten kirjottajatiimi, en edes tiedä mitä ne on yrittäny. Jotain PG-13 teiniseikkailua, mutta peli meni Matureksi koska huumeita?
 
Paskat sanon mä. W3 on käsikirjoitus poislukien paskaa, vanilla Skyrim on paska suunnilleen joka osa-alueella, ja Starfield oli julkkarissa paljon parempi. Nimimerkillä DF:sta saakka kaikki paska julkkarissa pelattu.
 
Ei olekaan, mutta otin sen tuohon esimerkiksi yhdeksi syyksi, miksi tämä on mielestäni huonompi. Minusta tästä puuttuu se Open world taika, että olet menossa johonkin ja törmäät johonkin ihmeelliseen joka vie uuteen seikkailuun. Tässä ei sellaista pääse kokemaan kun palaset maailmassa on irtonaisia.
Kuten esim Mantis kirje?
 
Ja Starfield on täyttä paskaa aiempiin Bethesdan peleihin verrattuna, jos puhutaan kirjoittamisesta

Joo samaa mieltä suurelta osin. On siellä hyvääkin joukossa, mutta kumppanien kanssa vuorovaikutukset esim on kyllä kauheaa kuraa.
Kait sitä massiiviseen peliin mahtuu monenlaista laatua, mutta luulisi että tuohon kumppanipuoleen olisi paremmin panostettu. Nyt täytyi valtaosa pelailuista mennä soolona, kun ei kestänyt sitä jatkuvaa....

Nyt ei lupaukset lunastuneet ja sen vuoksi osa pelaajista on pettyneitä. Tai iso osa, jos katsoo steamin arvosteluja
Tää on se pahin, kun odotukset on kovat ja paisutellut, eikä toteutuma kohtaa. Pettymyspohjaista vihaa, jota sitten levitetään joka suuntaan kuin suurempanakin totuutena. Tosiasia on kuitenkin aina se, että jotkut pitää jostain ja toiset taas jostain muusta. Ei voi julistaa että SF on objektiivisesti paska, kun siitä monet kuitenkin tykkää.
 
Tarkoitan siis sellaista kuten Skyrimissä ja Falloutissa esim, että olet menossa johonkin paikkaan ja harhaudut ties minne, kun löytyy mielenkiintoista tekemistä sieltä täältä. Witcher 3 suunnittelussa esim oli sellainen idea, että pelaajalla pitää olla 40sec päässä Point of interest. Näin ollen törmää jatkuvasti tekemiseen.

En oo vielä itse luovuttanut pelin suhteen vaan jään odottamaan minkälaisia nuo tulevat uudistukset on, esim uudet matkustustavat.
Tai esim Ground Pounder hätäviesti? Pelissä törmää sattumalta aivan samoin erillaisiin tehtäviin, tapahtumiin.
 
Onhan noita random missioneja joihin törmää haahuilessa vaikka kuinka paljon. Osa jopa ihan viihdyttäviä.
 
Täällä on ihmisiä, jotka ovat pelanneet Bethesdan pelejä kohta 30 vuotta.
Tämä on yksi hyvin merkittävä tekijä, niin hyvässä kuin pahassa. Itsehän olen ns täysi vastakohta, bethesdan peleistä kokemusta alle 5 tuntia ja muutenkaan en ole pelannut moneen vuoteen mitään. Starfield tuli kaupantekijäisiksi, muuten olisi jäänyt ostamatta ja silti voin samaistua suurimpaan osaan moitteista omassa pelaamisessa. Moni asia kyllä helpottui pelatessa kun alkoi oppimaan asioita ulkoa, mm. Inventoryn järjestyksen, planeettojen sijainnit aurinkokunnissa, miten taistelut voi yksinkertaisesti kiertää/skipata noilla spacejumpeilla yms, mutta samalla alkoi paljastua se realiteetti että "hei, tämäkin rakennus on taas samanlainen, onkohan siellä kaapissa taas jotain".

Tuo ehdotus vaikeustason säätämisestä pelin edetessä oli jo kaiken huippu. Kyllä nyt itselläni vähimmäisodotus oli että peli/vastustajat vaikeutuu sitä mukaa kun kehitystä tulee? Pitääkö tämäkin säätää nykyään itse ja se on normaalia? Voi luoja sentään....

En ole tosiaan päätehtävälinjaa läpi edes pelannut joten NG on sikäli täysin kokematta. Mutta jos peli tosiaan alkaa "alusta" samoilla planeetoilla samoine rakennuksineen ja puutteineen jollain hieman erilaisella "twistillä", ja tätä mainostetaan että voi pelata yhä uudestaan ja uudestaan, niin ei kyllä ole tarve ensimmäisten 100 pelitunnin perusteella edes kokea.
 
32:9 tuki tulossa ilmeisesti seuraavassa päivityksessä, mutta FSR3:sta ei vielä mainintaa.

Next week, on January 17, we’ll be putting our biggest @StarfieldGame update yet into Steam Beta with over 100 fixes and improvements, with a planned release date for all players two weeks later. Here’s some of what you can expect:
This update contains a multitude of fixes to Quests. Eye of the Storm issues such as being unable to dock with the Legacy or data transfer not starting, and Temples not showing up in Into the Unknown, will no longer prevent Constellation from exploring the cosmos.
Additionally, this update brings stability improvements and numerous graphic improvements ranging from additional widescreen support to improved textures, lighting, and shadows.
Other fixes and improvements include sun disk geometry, planet ring shadows, bulldozed objects reappearing when returning to an Outpost, ship hatches marked inaccessible, and another fix for asteroids following ships. The full update notes will be posted next week when the Steam Beta is released!
 
Tai esim Ground Pounder hätäviesti? Pelissä törmää sattumalta aivan samoin erillaisiin tehtäviin, tapahtumiin.
Ongelma on että Starfieldin matkustaminen on pelkkää pikamatkustus-valikoiden räpläystä. Ei ole edes Mass Effectien tyyppistä pelkistettyä aurinkokuntien sisällä matkustusta missä saattoi löytää jos jonkinlaista piilotettua tavaraa. Jos Starfieldin graafisen pikamatkustukseen käytetyn kartta-valikon muuttaisi pelkäksi "lista tekstiä" valikoksi niin käyttäjäkokemus ei muuttuisi millään tavalla loppupeleissä (mikä on tämän ongelman ydin).
 
Ongelma on että Starfieldin matkustaminen on pelkkää pikamatkustus-valikoiden räpläystä. Ei ole edes Mass Effectien tyyppistä pelkistettyä aurinkokuntien sisällä matkustusta missä saattoi löytää jos jonkinlaista piilotettua tavaraa. Jos Starfieldin graafisen pikamatkustukseen käytetyn kartta-valikon muuttaisi pelkäksi "lista tekstiä" valikoksi niin käyttäjäkokemus ei muuttuisi millään tavalla loppupeleissä (mikä on tämän ongelman ydin).

Tähän voi lisätä vielä ihan järjettömän määrän kävelyä ympäriinsä yhdistettynä typerään o2/co2 temppuiluun - tulevaisuus missä et voi lentää hetkessä tuntemattomiin way pointteihin vaan pitää kävellä sinne?

Kunnon pelinvenytystaktiikkaa, samalla tajuaa että ei tässä oikeasti ole avaruuslentelyä koska ei voi vapaasti lentää planeetoilla miten haluaa vaan joka planeetan ympärillä on pelkkä karsina missä voi lentää.
 
Ongelma on että Starfieldin matkustaminen on pelkkää pikamatkustus-valikoiden räpläystä. Ei ole edes Mass Effectien tyyppistä pelkistettyä aurinkokuntien sisällä matkustusta missä saattoi löytää jos jonkinlaista piilotettua tavaraa. Jos Starfieldin graafisen pikamatkustukseen käytetyn kartta-valikon muuttaisi pelkäksi "lista tekstiä" valikoksi niin käyttäjäkokemus ei muuttuisi millään tavalla loppupeleissä (mikä on tämän ongelman ydin).
Eipä se muuttaisi mitään, jos voisit saumattomasti matkustaa jonnekkin, ellei siinä matkalla jotain tapahdu. Ketään ei 10 kerran jälkeen jaksaisi matkustaa mihinkään fyysisesti jos se kestäisi vaikka 10 minuuttia ja mitään ei tapahtuisi. Aivan samoin voi fast travelin katkaista vaikka jollain skriptatulla tapahtumalla jos niin haluaa. Peliin pystyy jo nyt modaamaan aurinkokunnan sisäisen fyysisen matkustuksen, mutta mitä sillä tekee jos mitään ei tapahdu matkalla?
 
Pikku hiljaa edistyn tehtävissä mutta on niin helvetin puuduttavaa tuo kaikki.

105 systeemiä vierailtu, 217 planeettaa kokonaan skannattu, liki puolet on näitä kaasujättiläisiä ja "asteroideja" jotka voi skannata nopeasti ja kaukaa. 52 varsinaista tehtävää tehty. Noista "radiant" tehtävistä erityisesti olen tykännyt niistä lahtaa piraatti planeetan X kiertoradalta. Ne on suoraviivaisia.

1705265078308.png


1705265108547.png

Oon level 105, "NG0", noi avaruustaistelut jopa level 30 vastustajia vastaan ovat toisinaan haastavia. Oon ajatellut pitkään että pitäisi parantaa aseistusta ja ehkä miettiä valittua suojia uudestaan. Ehkä voisi kokeilla vaihtaa täysin ohjuksiin, niiden DPS on ihan eri luokkaa kuin partikkeliaseiden, ja noi haastavat taistelut ovat n. 4 vihollista vastaan ja etäisyydet ovat lyhyitä, partikkeliaseiden edut ovat historiaa. Tai sitten vaihtaa puolet tai puhtaasti kaikki autoturret partikkeliaseisiin.

(haastavia tarkoittaa että mulla menee joku 7-10 yritystä joskus tuollaista verrattain pientä jengiä vastaan. Vaikka ne viholliset ovat jotain level 30 mutta ne tuntuu kyllä ihan level 100. Siinä on jotain skaalautumista kehissä.)

Tosi suuri virhe pelin alussa ja keskivaihella yrittää kartoittaa noita satunnaisia planeettoja ja niiden satunnaisia paikkoja. Nyt nyt pitäisi tehdä noita tehtäviä tehdä, ei millään huvita. Sarah ja Barrett on tehty, Sam on nyt työn alla, kävin juuri sen Andrean tms hakemassa.

Noi tehtävät eivät ole ollenkaan niin kamalia kuin peli kokonaisuudessaan. Osa on ihan OK jopa. Osa mun tukikohdista on "kuollut", niissä ei enää mikään toimi.

1705266168072.png

Mä luulen että noi resetoituu jos alusta muokkaa, jossain vaiheessa ne resetoitui. Mikä on vähän sääli, mutta tuota alusta tarvitsisi parannella, kun en ole koskenut siihen varmaan 3 kuukauteen.
 
Level 41 ja pelikellossa tunteja 70 kun meni läpi. Viimeiset parikytä siitä oli kyllä melkoista väkisinpakertamista, mutta ei vaan osannut luovuttaa kun halusi kuitenkin nähdä mihin homma päättyy. Joka päättykin juuri niinkuin ajattelin eli aika antikliimaksi sinänsä.

Isoimmat miinukset tosiaankin jo mainitut jatkuva fast travellaus ja latausruutujen tuijotus, äärimmäisen huono UI, turha loottaus ja tutkimisen tekeminen tarpeettomaksi. Itse tykkäsin suurimmasta osasta tehtäviä ja juonia (kunhan ei tehnyt niitä turhia activityjä). Tukikohtia en tehnyt kun sen yhden palikan verran, että sai achievementin ja aluksen muokkaukseen uhrasin aikaa vain sen verran, että pääsi piraattitehtävän lopun läpi ja saavutti tuon pääjuonen viimeisen paikan. Itselle Falloutit toimii Bethesdan peleistä parhaiten teemansa vuoksi, mutta tää scifi tulee hyvänä kakkosena. Sen vuoksi tämän jaksoi varmaan naputtaakin.

Bethesdan tarvitsee kyllä miettiä uusiksi tätä vanhentunutta tyyliään tehdä pelejä. Nyt tässäkin uudistukset ovat pieniä, mutta ne tuntuu silti liian keinotekosilta ja päälleliimatuilta. Ja ennen kaikkea toi pelimoottori vaihtoon.


Jos joku alottelee vasta tätä peliä, niin suosittelen ehdottomasti asentamaan StarUI-sarjan modit. Lisäksi suosittelen myös esim. sitä jolla saa nopeutettua airlockien animaatiota ja aluksen nousun/laskun animaatiota. Näitä kun joutuu tuijottaan ihan riittävästi.
 
Neljän eri outpostin kanssa toimiminen aiheuttaa nyt pelin kaatumista Xboxilla. Syynä ilmeisesti ainakin se, että olen muutaman osalta mennyt jossain vaiheessa muokkaamaan outpostin sijaintia jälkikäteen. Sitä miksi loput tuota tekee, en tiedä.

Jokatapauksessa, kolmas tukitiketti menossa Bethesdan supportissa, ensimmäinen tehty jo lokakuun alussa. Viimeisin ollut nyt pari viikkoa tilassa odottaa supportin vastausta. Jonkin verran tuli käytettyä aikaa noiden rakenteluun ja aluksi ihan periaatteesta pitäydyin luomasta uusia. Nyt kun mitään kontaktia tai infoa ei meinaa saada, on turhauttanut sen verran että päätin laittaa koko pelin sivuun siihen asti, kunnes korjausta on tiedossa. Ei tän näin kuuluisi mennä.
 
Eipä se muuttaisi mitään, jos voisit saumattomasti matkustaa jonnekkin, ellei siinä matkalla jotain tapahdu. Ketään ei 10 kerran jälkeen jaksaisi matkustaa mihinkään fyysisesti jos se kestäisi vaikka 10 minuuttia ja mitään ei tapahtuisi. Aivan samoin voi fast travelin katkaista vaikka jollain skriptatulla tapahtumalla jos niin haluaa. Peliin pystyy jo nyt modaamaan aurinkokunnan sisäisen fyysisen matkustuksen, mutta mitä sillä tekee jos mitään ei tapahdu matkalla?

Samanlainen minimap systeemi kuin vaikkapa Pillars of Eternity: Deadifressa tai lukettomissa muissa CRPG peleissä. Näkyy, että alus etenee tähtikartalla (se, että tarvitseeko sitä itse liikuttaa madonreiässä on eri asia) ja jotain random encounttereita väliin. Tuon kyllä voi ajatella realistisesti tai ymmärrän siinä pelintekijöitä, että poimuajossa hypätään käytännössä pisteestä a pisteeseen b, mutta pelillisesti ehdottamani olisi parempi (Bethesda karsinut tuon varmaan aikataulu-/resurssisyistä.

Kaikki mahdollinen haluttu mukaan, joten peli ironisesti on liian karsittu.
 
Tuossa kun on noita starborn vaiheita enemmän, niin siinä kun saa valita et onks starborn vai pelaaks main storyn uudestaan, niin onko main story joka tasolla sama kun ekalla pelkikerralla?
 

FIXES AND IMPROVEMENTS
ANIMATION
  • Fixed player character’s eyes remaining closed instead of blinking in third person view.
  • Addressed rare cases where small animation pops could be seen in third person.
CREATURES AND ENEMIES
  • Fixed incorrectly invisible creatures on some planets.
  • Fixed an issue that could occur on some enemies causing them to stand instead of falling to the ground.
CREW AND COMPANIONS
  • Fixed crew members and companions positioning near the cockpit after fast traveling to the ship.
  • Companions: Fixed a possible control-lock when talking to a companion without entering a dialogue while simultaneously trying to exit the ship.
GENERAL
  • Fixed an issue that prevented Windows users saving if their username featured certain characters (PC).
  • Fixed rare save game corruptions on PC (MSS and Steam).
  • Fixed an issue that could lead to a control lock or a crash after loading a quicksave while in the targeting mode.
  • Fixed player marker following the camera on the surface map.
  • Fixed a rare issue that could prevent access to the main menu on when prompted to “Press any button to Start” (Xbox).
  • Body type should no longer reset to default when loading a Starborn save from the main menu.
  • Fixed flickering on Neon’s Trade Tower elevator panel.
  • Improved the appearance of the Ryujin Kiosk material during nighttime.
  • Fixed rare issue with how Cydonia’s panel could display the hours without incident.
  • Added Optimizations to cloud syncing of save games (MSS/Xbox).
  • Improved how crowds behave when desired target is reserved.
  • Fixed an issue that could cause airlock doors to sometimes appear floating in sky when arriving at locations.
  • Fixed unintended text appearing on the shipbuilder’s UI.
  • Fixed game session not properly resuming from shutdown in Energy Save mode (Xbox).
  • Various stability improvements.
GRAPHICS
  • Improved widescreen support (32:9, 21:9 and 16:10).
  • Added support for stars displaying sun disk geometry.
  • Shadows can now be seen on planet rings from planet surface.
  • Improved eyes and skin on crowd characters.
  • Improved reflection on water.
  • Improved contact shadows on character skin (Xbox and PC Medium/High/Ultra).
  • Improved contact shadows on character cloth (PC High/Ultra).
  • Improved contact shadows on first person (PC Ultra).
  • Improved lighting in character generation menu.
  • Reduced the appearance of some minor artifacts during cutscene camera transitions.
  • Fixed flickering on a number of VFX (Sandstorm, corrosive liquid pools, waterfall).
  • Fixed a rare issue where the camera would lock while in handscanner mode whenever watching flying fauna (Xbox).
  • Fixed potential control lock when opening a game menu a moment before triggering a dialogue with another character.
  • Addressed various shadow popping, flickering and artifact issues.
  • Improved the visibility of the sun’s lens flare during sunrise and sunset.
  • Fixed a rare issue where foam or grime would not show up.
  • Fixed rare flickering VFX that could occur in space (Xbox Series S).
  • Fixed rare hair flickering (Xbox Series X/S).
  • Fixed occasional flicker on digiframes and TV screens.
  • Adjusted the appearance of bloom when activating the handscanner.
  • Improved the appearance of clouds during weather transitions.
  • Fixed rare cases where alignment of grass and wind could appear disconnected.
  • Reduced bloom intensity effect while motion blur is active (PC).
  • Addressed issues with concealment effect not always applying when using the handscanner.
  • Fixed visible edge of the ocean in the distance when seen from a very high point of view.
  • Fixed rare white flickering dots around characters' hair during cut scenes.
  • Fixed a readability issue in the Starmap when using large menu font mode.
  • Fixed inventory menu occasionally failing to generate previews when using a mouse (PC).
  • Fixed a brief Depth of Field issue that sometimes occurred when aiming, alt-tabbing or leaving a dialogue screen.
  • Fixed occasional lighting transition issues after loading or exiting a location.
  • Fixed an issue that could cause intermittent bands to appear in distance fog.
  • Fixed a rare issue that could cause fog color to appear inconsistent.
  • Fixed a rare issue that could cause rocks to disappear near the player on the surface of a planet.
  • Fixed a crash that could occur when switching to DLSS with dynamic resolution active (PC).
  • Fixed flickering and delayed shadows sometimes occurring after unpausing the game.
  • Fixed various FSR2 and DLSS artifacts (noise, black dots, ghosting).
  • Fixed flickering when using the handscanner with DLSS enabled.
  • Fixed initial lighting conditions when landing on a planet.
  • Improved lighting at 73 locations.
  • Fixed various geometry, texture, and ghosting issues.
OUTPOSTS
  • Fixed a rare missing terrain issue that could occur after fast traveling to an outpost near New Atlantis.
  • Fixed an issue that could cause bulldozed objects to reappear when returning to an outpost.
  • Fixed an issue that caused hazard damage to remain even when the hazard was removed by bulldozing in outposts.
  • Fixed an issue where outpost’s cargo links would be removed from the terminal list if connected, disconnected, then reconnected to another cargo link during the cargo ship landing sequence.
  • Fixed an issue where weapon cases built by the player in an Outpost would populate with weapons and ammo after reloading the game.
POWERS
  • Fixed a rare issue that could cause the Phased Time power to remain enabled.
  • Fixed the extreme speed that could occur in zero G when using the Phased Time power.
  • Solar Flare Power now accounts for critical hits.
QUESTS AND RANDOM ENCOUNTERS
  • Absolute Power: Fixed missing slate in the safe preventing from completing the optional objective “Locate Evidence to Extort Ayumi Komiko”.
  • Background Checks: Fixed possible control-lock that could occur if caught by security.
  • Derelict Ship: Fixed an issue preventing the player from reaching the pilot seat if they did not have access to advanced locks.
  • Drinks on the House: Fixed rare occurrence where the door to Sub 12 could remain locked.
  • Echoes of the Past: Fixed Delgado getting stuck at bottom of stairs during "Continue Exploring the Lock" that could occur if The Lock was left during Delgado's history dialogue.
  • Echoes of the Past: Resolved an issue that could cause Mathis' and Delgado’s guns to be invisible.
  • Eye of the Storm: Fixed an issue that could cause data transfer to not start after placing the Data Core.
  • Eye of the Storm: Fixed an issue where the docking prompt would be missing on the Legacy ship if the player undocked with the Legacy and then reloaded a save before having started the mission.
  • Executive Level: Fixed an issue where players could get stuck on a chair in the Ryujin Industries HQ conference room.
  • Failure to Communicate: Fixed an issue that prevented the player from finishing the quest if they downed all the members of the defense pact (Alban Lopez, Jacquelyn Lemaire, and Chanda Banda).
  • Further Into the Unknown: Fixed a rare crash that could occur when trying to dock with The Eye.
  • Groundpounder: Fixed an issue where the door to Lezama could sometimes be locked if the player left the location during the quest and came back later.
  • Hostile Intelligence: Fixed blocked doors in the Steam Tunnels room where the Terrormorph transformation occurs.
  • Into the Unknown: Fixed a rare issue that could prevent the quest from starting after completing The Old Neighborhood.
  • Into the Unknown: Fixed a rare issue where a Temple location might not populate when receiving the “Go to” objective.
  • Legacy’s End: Fixed an issue that could prevent interacting with Delgado when he was behind the glass inside in the command center of The Key.
  • Legacy’s End: Fixed a debris pile where to player could become stuck while trying to reach the Mess Hall.
  • Missed Beyond Measure: Fixed a dialogue between Sarah and Walter not playing at The Lodge.
  • No Sudden Moves: Fixed companions not following player during personal quests.
  • On The Run: Fixed various issues related to Mei Devine becoming inaccessible the objective updated to “Listen to Mei Devine’s Introduction”.
  • On The Run: Fixed a possible control lock when sitting at the table to talk to Jade MacMillan.
  • One Small Step: Fixed a rare issue that could prevent Lin / Heller from exiting the airlock.
  • Operation Starseed: Fixed a bad view that could occur if the Beagle was boarded after a long idle.
  • Power From Beyond: Fixed an issue that caused missing Starborn temples and scanner disturbances that could prevent obtaining all Starborn powers from that universe.
  • Rough Landings: Resolved an issue that could occur during the “Meet up with Milena Axelrod” objective that could prevent ships from appearing at the desired location.
  • Shadows in Neon: Fixed an issue that could occur when repeatedly using the door to Jaylen Pryce's office before he progressed to Neon Core.
  • Supra et Ultra: Fixed a control lock that could occur when entering the Flight Simulator while a guard is attempting arrest.
  • Tapping the Grid: Fixed inaccessible junction boxes that could occur after the Hunter attacks the Lodge.
  • The Best There Is: Fixed an issue that could prevent objective from advancing when talking to Naeva and Jasmine in the engineering room.
  • The Empty Nest: Fixed and issue that could cause Sam Coe’s gun to be invisible when inside Jacob’s house.
  • The Heart of Mars: Fixed another location that could potentially prevent recovering The Heart of Mars.
  • The Pale Lady: Fixed rare case of inaccessible ship crew log data slate making it impossible to complete the encounter.
  • Top of the L.I.S.T.: Phil Hill should now accept survey data for Sumati.
  • War Relics: Resolved an issue that could prevent Kaiser from moving to the mission site.
  • Where Hope is Built: Fixed a crash that could occur with a specific set of player behaviors.
SHIPS AND SHIP CUSTOMIZATION
  • Fixed another case that could cause an asteroid to follow a ship in space.
  • Fixed ship hatch being marked inaccessible after swapping to a new home ship.
  • Fixed an issue where the ship could end up in an unintended state by simultaneously attempting fast travel during a grav jump.
  • Fixed a view issue that could occur when fast traveling during ship targeting mode.
  • Fixed an issue that could occur when entering Ship Targeting mode immediately after selecting a Grav Jump.
  • Fixed an issue that caused non-functional ladders to appear when the player modified their ship with a Taiyo All-In-One Berth Top A and a Deimos 1x1.
  • Fixed an issue where the Legendary ship could take too long to resume firing after the weapons were repaired.
  • Space combat should now match ground combat difficulty increase with successive trips through the Unity.
  • Fixed an issue where loading an exit save made while docked to a space station could cause names of ships to change.
  • Fixed marker not pointing to the current home ship after performing a save/load between different ships.
  • Fixed in issue that could cause the Frontier to incorrectly appear if a non-home ship was removed from a landing pad.
SKILLS
  • REJUVENATION: Rejuvenation skill VFX no longer replay whenever the handscanner is opened in third person.
  • SURVEYING: Fixed surveying challenge progress issue with mineral resource.
  • TARGETING CONTROL SYSTEMS: Fixed inconsistencies with level 3 and 4.
WEAPONS AND ITEMS
  • Fixed incorrect reload amounts that could occur when consuming a Trauma Pack.
  • Fixed FOV and zoom issues with weapon scopes.
  • Fixed weapon sound effects occasionally continuing to play after killing an enemy.
  • Fixed turret state not being restored properly after and save and load.
  • Fixed an issue that could cause the helmet light to not reappear in third person after a save and load.
 
Vaikka SF olikin BGS:n kevyesti bugittomin julkaisu niin sekin julkaistiin liian aikaisin, kun tällasia mahtui mukaan. Mutta se on normaalia moderneissa julkaisuissa lähes poikkeuksetta.

1.png
 
Mikähän toiminto mahtaa defaulttina olla G näppäimen alla? Muutin hiiren näppäintä ni nyt se käy g:stä ottamaa valokuvaa eikö sitä geologista karttaa?

Edit: ei mitään enää :)
 
Viimeksi muokattu:
Pitihän tämä aloittaa, kun eurolla pääsi alkuun. On vaan niin saakelin massiivisen oloinen peli, ettei oikein tiedä mitä tekisi päätehtävien lisäksi. Varmaan outpostia nyt ainakin tekemään, johonkin. Lisäksi pitäisi vielä yrittää optimoida grafiikoita läppärille sopivaksi. Koneen omalta näytöltä toimii kyllä hienosti atlantiksesta lähtien natiivina fullhd:nä, mutta unelmana olisi saada toimimaan suhteellisen sulavasti tuossa 4k 120hz televisiossa. Jos jollain olisi jotain vinkkejä antaa, että mistä asetuksista nipistää. Kone on ryzen 5 7535hs, 4060, 16gb.
 
Pitihän tämä aloittaa, kun eurolla pääsi alkuun. On vaan niin saakelin massiivisen oloinen peli, ettei oikein tiedä mitä tekisi päätehtävien lisäksi. Varmaan outpostia nyt ainakin tekemään, johonkin. Lisäksi pitäisi vielä yrittää optimoida grafiikoita läppärille sopivaksi. Koneen omalta näytöltä toimii kyllä hienosti atlantiksesta lähtien natiivina fullhd:nä, mutta unelmana olisi saada toimimaan suhteellisen sulavasti tuossa 4k 120hz televisiossa. Jos jollain olisi jotain vinkkejä antaa, että mistä asetuksista nipistää. Kone on ryzen 5 7535hs, 4060, 16gb.
Kokemuksesta voin kertoa että et mitenkään. 4060 saa asetuksia reilusti karsimalla starfieldin pyörimään nippa nappa 60fps@1440p mutta ei toivoakaan 4k. Sanoisin että low-medium asetuksilla saatat päästä 4k resoluutiossa niin, että peli ei tipu alle 30fps nippa nappa.
 
Kokemuksesta voin kertoa että et mitenkään. 4060 saa asetuksia reilusti karsimalla starfieldin pyörimään nippa nappa 60fps@1440p mutta ei toivoakaan 4k. Sanoisin että low-medium asetuksilla saatat päästä 4k resoluutiossa niin, että peli ei tipu alle 30fps nippa nappa.
ite pelaan 7800x3d ja strix 4090 ni saa korkeilla graffoilla sen avg n.150fps 1440p resolla.
 
Mulla pyörii 5800x3d + 4070ti ihan hyvin 4k resolla, ei oo ultra settingsit vaan jotkut high/very high, fps:t huitelee jossain 60-100, harvoin jos koskaan nykii missään.
 
Mulla pyörii 5800x3d + 4070ti ihan hyvin 4k resolla, ei oo ultra settingsit vaan jotkut high/very high, fps:t huitelee jossain 60-100, harvoin jos koskaan nykii missään.
no mulla kaikki asetukset tapissa ja dlss on balanced. Ootttelen sitä loppuvuotta et saa sen 5k2k näytön ni saa nähä kui rankasti joutuu asetuksia tiputtaa :redface:
 
Parin säädön jälkeen nyt on kaikki high/medium ja 4k. Riittävän hyvin pyörii (~45fps) atlantiksessa dlss päällä ja muualla toki sitten enemmän.
 
No joo, toki tuo "pyöriminen" on hieman suhteellista. Itse pidän rajana 60fps ja ettei missään tilanteessa kuvanpäivitys tipu alle 30fps eli peli alkaa lagata ihan silminnähden. Tiedän toki että jotkut myös pelaa 20-30fps tasolla joten rauha heidän sielulleen.

4070ti on hiukan eri näytönohjain kun 4060.
 
No joo, toki tuo "pyöriminen" on hieman suhteellista. Itse pidän rajana 60fps ja ettei missään tilanteessa kuvanpäivitys tipu alle 30fps eli peli alkaa lagata ihan silminnähden. Tiedän toki että jotkut myös pelaa 20-30fps tasolla joten rauha heidän sielulleen.

4070ti on hiukan eri näytönohjain kun 4060.

Todellakin suhteellista, ku ite huomaa jo jos menee 60-80fps o_O
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 234
Viestejä
4 929 969
Jäsenet
79 319
Uusin jäsen
Marianniina1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom