Starfield (PC, XBX)

Eikös tuo juuri sitä tarkoita?

Pointti oli enemmän siinä, että miksi se on yhä mukana jo julkaistussa pelissä. Kun jo modaajat saavat kyseisen bugin liiskattua edellisistä peleistä vuosia sitten, luulisi virallisen kehittäjän myöskin jo osaavan varautua ja liiskata yhden samaa pelimoottoria käyttävien pelien vakavimmista bugeista ennen pelin julkaisua.
 
Eipä ole vielä bugitonta julkaisua tullut vastaan, ja olihan SF nyt kuitenkin jälleen askel bugittomampaan julkaisuun BGS:ltä. Kun vertaa vaikka kuinka buginen Skyrim oli julkkarissa.

 
Näyttispuolelle postasin jo, mutta postataan tännekin.

Kokeilin betassa FSR3:n toimintaa. Suorituskyky saa tuo päällä tuntuvan boostin ja viiveen en huomannut lisääntyvän. Sen sijaan kuvanlaadusta tuli sumeampaa. Epäilen, että tuo Frame Generation asetus pakottaa myös jonkun resoluution skaalauksen päälle. Itse jätän FSR3:n pois päältä, kun pyörii jo valmiiksi ihan hyvin, mutta jollekin muulle voi olla hyvä ominaisuus.

Rajatut vertailukuvat vielä kävelyvauhdista. Tuossa näkee selvästi eron terävyydessä natiivin ja FSR3:n välillä:

Natiivi:
natiivi.png


FSR3:
FSR3.png
 
Näyttispuolelle postasin jo, mutta postataan tännekin.

Kokeilin betassa FSR3:n toimintaa. Suorituskyky saa tuo päällä tuntuvan boostin ja viiveen en huomannut lisääntyvän. Sen sijaan kuvanlaadusta tuli sumeampaa. Epäilen, että tuo Frame Generation asetus pakottaa myös jonkun resoluution skaalauksen päälle. Itse jätän FSR3:n pois päältä, kun pyörii jo valmiiksi ihan hyvin, mutta jollekin muulle voi olla hyvä ominaisuus.
Siellä ylempänä on asetus mistä voi muuttaa skaalausta, se on oletuksena 59% eli Balanced. Kannattaa myös poistaa Dynamic Resolution Scaling minkä FSR3 laittaa oletuksena päälle, jos haluaa kuvia vertailla.
 
Siellä ylempänä on asetus mistä voi muuttaa skaalausta, se on oletuksena 59% eli Balanced. Kannattaa myös poistaa Dynamic Resolution Scaling minkä FSR3 laittaa oletuksena päälle, jos haluaa kuvia vertailla.
Kun käynnistin pelin uudelleen, niin skaalaus oli automaattisesti 100% ja kuva taas terävä. Mutta nyt en huomaa sulavuudessa mitään eroa. FPS kyllä nousee reippaasti, kun laittaa Frame Generationin päälle, mutta liikkuessa ja kameraa kääntäessä ei huomaa yhtään mitään eroa. Ei tunnu niin sulavalta kuin pitäisi.
 
Kun käynnistin pelin uudelleen, niin skaalaus oli automaattisesti 100% ja kuva taas terävä. Mutta nyt en huomaa sulavuudessa mitään eroa. FPS kyllä nousee reippaasti, kun laittaa Frame Generationin päälle, mutta liikkuessa ja kameraa kääntäessä ei huomaa yhtään mitään eroa. Ei tunnu niin sulavalta kuin pitäisi.
Framegenihän on vielä suurempaa käärmeöljyä kuin itse skaalaus. Pikaisesti kun kokeilin, niin FSR3 Quality eli 67% ilman framegeniä tuntui parhaimmalta. Kuvassa en huomannut eroa, mutta fps:ä tuli lisää ja tuntui oikeasti sulavemmalta.
 
Viimeksi muokattu:
Onpahan muuten buginen peli. Se alun opetustehtävän aikana jo robottiapulaisen aseen äänet jäivät looppaamaan loputtomasti ja tapetut piraatit sai lootattua useampaan kertaa. Ihan kiva saada ylimääräisiä panoksia ja med kittejä, mutta ei sen noin pitäisi toimia. Ja näyttää olevan ihan sama mitä grafiikka-asetuksia laittaa päälle kun kortti huutaa satasella vaikka olisi low päällä (ultra päällä saa 144Hz joten low:n pitäisi viedä paljon vähemmän mehua).

Tehonkulutuksesta päätellen se FSR2 jonka olisi pitänyt olla päällä ei toimi ollenkaan.

Sinänsä peli pyörii ultrallakin mainosti, mutta ärsyttää kun GPU huutaa täysillä eikä mikään grafiikka-asetus tunnu auttavan siihen
 
Onpahan muuten buginen peli. Se alun opetustehtävän aikana jo robottiapulaisen aseen äänet jäivät looppaamaan loputtomasti ja tapetut piraatit sai lootattua useampaan kertaa. Ihan kiva saada ylimääräisiä panoksia ja med kittejä, mutta ei sen noin pitäisi toimia. Ja näyttää olevan ihan sama mitä grafiikka-asetuksia laittaa päälle kun kortti huutaa satasella vaikka olisi low päällä (ultra päällä saa 144Hz joten low:n pitäisi viedä paljon vähemmän mehua).

Tehonkulutuksesta päätellen se FSR2 jonka olisi pitänyt olla päällä ei toimi ollenkaan.

Sinänsä peli pyörii ultrallakin mainosti, mutta ärsyttää kun GPU huutaa täysillä eikä mikään grafiikka-asetus tunnu auttavan siihen

Sulla varmaankin on jokin dynaaminen resoluutio tai muut tarkkuuden skaalaus päällä. Muutoin väkisin jos ultra olisi rajoitettu 144 FPS, low käyttäisi vähemmän tehoa samaiseen 144 FPS.



En ole vielä tuota uusinta kokeillut. On pitkään mietityttänyt tuo frame gen, että miltä se vaikuttaa. FSR 3 on ainoa millä sen näkisin. Toisaalta jos esimerkkien mukaisesti kuvasta tulee selvästi suttuisampi niin ei oikein mieltä käyttää.
 
Tuolla pelillä on kyllä joku omituinen fetissi käyttää kaikki gpu teho teki mitä tahansa. Pitää tänään vielä kokeilla jos ruudunpäivityksen cappäys 75hz windowsista auttaisi kun edes radeon chill ei toimi tuon pelin janssa

EDIT: Ei toimi. Nyt loppuvat ihan oikeasti omat konstit, koska laittoi mitkä asetukset tahansa, niin Starfield ajaa korttia koko ajan täydellä teholla. Fps kyllä tippuu kun näytön virkistystaajuuden cappää, mutta kortin tehonkulutukseen se ei vaikuta juuri mitenkään. Enkä tajua kyllä sitäkään, että miten Bethesda saa kulumaan 360W tehoa pelkän oman logonsa piirtämiseen ruudulle
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa testattua tuota starfieldin betaa FSR3:lla, kyllä oli paremman näkönen kuin FSR2:lla ultra asetuksilla.
 
Tuolla pelillä on kyllä joku omituinen fetissi käyttää kaikki gpu teho teki mitä tahansa. Pitää tänään vielä kokeilla jos ruudunpäivityksen cappäys 75hz windowsista auttaisi kun edes radeon chill ei toimi tuon pelin janssa

EDIT: Ei toimi. Nyt loppuvat ihan oikeasti omat konstit, koska laittoi mitkä asetukset tahansa, niin Starfield ajaa korttia koko ajan täydellä teholla. Fps kyllä tippuu kun näytön virkistystaajuuden cappää, mutta kortin tehonkulutukseen se ei vaikuta juuri mitenkään. Enkä tajua kyllä sitäkään, että miten Bethesda saa kulumaan 360W tehoa pelkän oman logonsa piirtämiseen ruudulle
Onkohan tuo joku AMD ongelma? Muistelen että 4090:lla sai kivasti tehonkulutusta alas kun pisti 4k DLSS3 Quality ja rajoitti fps:n 120Hz niin mukavat 200W - 250W vei kortti tehoa ja tuulettimet oli minimillä.
 
Tuolla pelillä on kyllä joku omituinen fetissi käyttää kaikki gpu teho teki mitä tahansa. Pitää tänään vielä kokeilla jos ruudunpäivityksen cappäys 75hz windowsista auttaisi kun edes radeon chill ei toimi tuon pelin janssa

EDIT: Ei toimi. Nyt loppuvat ihan oikeasti omat konstit, koska laittoi mitkä asetukset tahansa, niin Starfield ajaa korttia koko ajan täydellä teholla. Fps kyllä tippuu kun näytön virkistystaajuuden cappää, mutta kortin tehonkulutukseen se ei vaikuta juuri mitenkään. Enkä tajua kyllä sitäkään, että miten Bethesda saa kulumaan 360W tehoa pelkän oman logonsa piirtämiseen ruudulle
Ja 4070 kanssa ei mitään ongelmia. NVIDIAn ajureissa olen tainnut cäpätä 300fps. Näytön mukaan se pyörii kuten pitääkin, 165fps
 
Tää beta tykkää mulla aika ahkeraan jumittua ja kaatuilla. Vieläpä täysin uudella tavalla, ääni sillee jännästi pätkii hetken, sitten se peli jähmettyy, ja jonkun puolen minuutin päästä kaatuu/sulkeutuu.

Mä en näe helposti watteja mutta myös mulla tuo aloitusmenu jossa on tuo planeetta ja sen takana aurinko, niin ainakaan näyttiksen lämpötilan perusteella se ei maksimi watteja vie.

Yritin testailla siis tuota FSR 3 ja frame geniä, mutta en tiedä jaksanko kauheasti yrittää kun tuo tykkää jumittua 5-15 minuutin välein ihan jossain randomilla tyhjällä planeetallakin. Hetken aikaa tuntui että se toimisi kun kytkin nvidia reflex + boot pois päältä, mutta sitten napsahti taas.


Päivitys.
Kokeilin pelata ilman tuota frame geniä, ainakin sillä Intelin skaalauksella ja mahdollisesti myös FSR 3. Ei ole kaatunut useamman tunnin pelaamisen jälkeen eli noi olivat tuosta frame genistä johtuvia. Varmaan laitan takaisin dlss käyttöön mutta tuli tuota Intelin juttua kokeiltua samalla. Ei havainnut mitään muuta ongelmaa tuossa frame generationissa paitsi tuo liian tiheä kaatuminen. Ehkä voisi kokeilla päivittää ajurit, mielestäni jokin aika sitten asensin vanhemmat ajurit jonkun ongelman takia jossain toisessa pelissä.

Mulla on muutama temppeli löytämättä mutta kaikki powerit saatu, ja Vladimir ei anna lisää sijanteja. En tiedä saako noita löydettyä ennen ng+. Näillä näkymin siirryn muihin peleihin mieluummin kuin lähden tahkoamaan noita powereita ja Unityä.
 
Viimeksi muokattu:
Kuis moni tätä jaksaa vielä pelata? Ite kun kotona vaan niin tulee hakattua aika ahkerasti. Tunteja alla nyt se 1143h.

Tuli sit tänää hokastua et vaan yks red mile juostu, ni juoksin nyt sit putkeen 28 kertaa et pääsin ykköseks. Joka juoksun välissä Vevuksessa 12h lepiä et kerkee contrabadit tulla konttiin uudestaan, ja kyllähän niitä kerty kun almagestin kautta aloin loppupuolella käymään. Mut sitä myymisen tuskaa, ai helkutti. Sais tulla vendoreille kyllä enemmän rahaa.
O2 shotteja olis kans varastossa jos tulee se omien avaruusasemien tekeminen mahdolliseksi, Niin on ainakin hätävara. 71 mitälie rahaa noista saa kappaleelta ni kyl siin reilu 160 miljoonaa on. Ei tässä mitään järkeä ole, mutta miksi ei :rolleyes:

Näyttökuva 2024-02-20 090034.png

Näyttökuva 2024-02-20 094542.png

Näyttökuva 2024-02-20 164058.png
 
Odottelen edelleen Shattered Spacea. Viimeisin beta patch viralliseksi tänään. Nyt voisi hiukan enempi FSR3:a testailla, kun SFSE päivittyy ja sitä kautta Luma.

Our next update is now available. In it you’ll find AMD’s FSR 3 options and a few other fixes. Need to find what FSR 3 brings to Starfield? Check out our feature here.

Other fixes included in this update will be related to performance and stability, including adjustments done to address the FormID issue we’ve seen several commenting on.

As always, we appreciate all your feedback and support! See you in Starfield.

FIXES AND IMPROVEMENTS

GRAPHICS
  • Added support for AMD FidelityFXTM Super Resolution 3 (FSR 3). (PC)
  • Added support for Intel Xe Super Sampling (XeSS). (PC)
  • Fixed an issue that could make the clouds appear to vibrate when using DLSS performance mode. (PC)
  • Fixed minor visual artifact that could occur when aiming with a weapon or task swapping.
STABILITY
  • Changed how FormIDs are freed when loading saves. This should improve stability for saves that have visited many locations.
  • Fixed a crash that could happen when making changes to the ship that required all items to be moved to the cargo bay in the Ship Builder menu.
MISCELLANEOUS
  • Reverted a change that caused the data menu to open when taking screenshots with F12 (PC)
  • Fixed an issue causing the resolution scale to reset to 1.0 when switching from Fullscreen to Windowed mode when using DLSS. (PC)
 
Tein pikaisen vertailukuvan. Imgsli

FSR3 Balanced 59% 78fps
FSR3 Quality 67% 71fps
FSR3 Native AA 100% 47fps
Native 52fps

Qualityllä mennään kun on huomattavasti sulavempi, ja en oikeastaan eroa huomaa.
 
Tein pikaisen vertailukuvan. Imgsli

FSR3 Balanced 59% 78fps
FSR3 Quality 67% 71fps
FSR3 Native AA 100% 47fps
Native 52fps

Qualityllä mennään kun on huomattavasti sulavempi, ja en oikeastaan eroa huomaa.

Onko nuo kuvat menneet väärinpäin? Tuo "Native" on ihan puuroa verrattuna FSR kuviin?
 
Jotain outoa tuon pelin skaalauksessa kyllä on. Tasolla 21 tuli vastaan tehtävän lopussa tason 44 mosa (tason 5 aurinkokunta) johon meni suunnilleen 3500 panosta normal vaikeustasolla (kaikki kokeiltiin paitsi partikkeli aseet joita ei ollut tippunut, melee ja räjähteet joita en muistanut mukana olevan). Koko tehtävä vei suunnilleen 5000 panosta joka on aika typerää kun niitä myydään 200-300kpl määrissä kauppiailla
 
Jotain outoa tuon pelin skaalauksessa kyllä on. Tasolla 21 tuli vastaan tehtävän lopussa tason 44 mosa (tason 5 aurinkokunta) johon meni suunnilleen 3500 panosta normal vaikeustasolla (kaikki kokeiltiin paitsi partikkeli aseet joita ei ollut tippunut, melee ja räjähteet joita en muistanut mukana olevan). Koko tehtävä vei suunnilleen 5000 panosta joka on aika typerää kun niitä myydään 200-300kpl määrissä kauppiailla
Jotain outoa tuon pelin skaalauksessa kyllä on. Tasolla 21 tuli vastaan tehtävän lopussa tason 44 mosa (tason 5 aurinkokunta) johon meni suunnilleen 3500 panosta normal vaikeustasolla (kaikki kokeiltiin paitsi partikkeli aseet joita ei ollut tippunut, melee ja räjähteet joita en muistanut mukana olevan). Koko tehtävä vei suunnilleen 5000 panosta joka on aika typerää kun niitä myydään 200-300kpl määrissä kauppiailla

Tulispa täälläkin, ku very hardilla tarvii ku painaa menemään vaa... :tdown:

Edit: Itelläni alkanu tapahtuu kuvan tökkimimistä, vaikka riva näyttää + 90 fps. sekä yleinen fps tipahtanu sieltä 135 avg 120 paikkeille :cautious: Ja sit ihme droppeja tekee välillä 78003d + 4090 kombolla. Luulin et ne noitten 3d prossujen jälkeen on loppunut.
 
Viimeksi muokattu:
No, ei tuo minusta kyllä muutenkaan oikein toimi kun tason 1 aurinkokunnassa mosien tasot vaihtelevat 2-30.

Tulee mullakin vaikka level 5 aurinkokunnassa jossain missionissa + 50 lvl, mut johtuu varmaan myös omasta tasosta. Pitääkin käydä testaamassa.

edit:
onko muillakin muuttunu aluksen rekisteröinti saman hintaiseksi joka paikassa, sama rekisteröikö vekö vendorilla vai omassa tukikohdassa?
 
Viimeksi muokattu:
Oma ukko tais olla lvl 16 ja planeetta lvl 1 vihut olivat 20-30 lvl plus kaupanpäälle lvl 98 legenda:hmm:. Yhdellä välikuolemalla ja lähes kaikki panokset tuli käytettyä.
Ng+ kierroksella saattoi tulla useampia 98lvl vihuja satunnaisesti missä vain aurinkokunnassa. Tällä hetkellä ng+2 mikään ei enää yllätä, siis pelaan very hardilla. Tunteja takana n. 360
Tulee mullakin vaikka level 5 aurinkokunnassa jossain missionissa + 50 lvl, mut johtuu varmaan myös omasta tasosta. Pitääkin käydä testaamassa.
 
Oma ukko tais olla lvl 16 ja planeetta lvl 1 vihut olivat 20-30 lvl plus kaupanpäälle lvl 98 legenda:hmm:. Yhdellä välikuolemalla ja lähes kaikki panokset tuli käytettyä.
Ng+ kierroksella saattoi tulla useampia 98lvl vihuja satunnaisesti missä vain aurinkokunnassa. Tällä hetkellä ng+2 mikään ei enää yllätä, siis pelaan very hardilla. Tunteja takana n. 360

itellä karannu tää homma ihan kokonaan käsistä... Level 488 vissii nyt ja ng10.

Näyttökuva 2024-02-25 150652.png
 
Perus pelissä oli käytössä ko. puku. Ng+ ja ng2 ainoa legentary puku ollut mantiksen haarniska...
Legendary pukuja kyllä on, mut ei superior mallia. Epic pukuja löytyy superioita kyllä. Kypärä ja packki löytyy superiona kans ellei useempi, mut pukua en löydä vaikka mitkä 75lvl planeetat kahlaa. Pitää jatkaa ettimistä.
 
Mitähän sieniä nuo bethesdan suunnittelijat ovat muuten syöneet tuota peliä tehdessään? Jos avaruuspuvut toimisivat kuten pelissä ja päästäisivät sisään kaiken pölyn ja kaasut (jolloin puku pakosta vuotaisi myös ulospäin) niin astronautin elinikä mitattaisiin minuuteissa
 
Ammo tuntuu olevan jatkuvasti kiven alla, kun tykkään käyttää vain muutamaa asetta. Ostan aina kaupat tyhjäksi, mutta silti saa säästellä. Ehkä pitäisi käyttää monipuolisemmin eri aseita?

Ärsyttää myös, kun päätarinan takia jatkuvasti on joku heppu mukana. Näistä ei taida päästä eroon ennen kuin tehtävä on suoritettu. Ostin kalliin pistoolin silencerilla ja yritän hiipiä ja tehdä Sneak-tappoja. Ei paljon onnistu, kun toinen alkaa heti räiskimään miten sattuu :hammer:

Ihme kyllä tätä on jotenkin tullut nyt pelattua, vaikka alkuun haukuin ihan lyttyyn. Maailmassa on kuitenkin varsin mielenkiintoisia paikkoja ja pelaan Fallout-taktiikalla tätä. Eli tutkin ja loottaan kaiken mahdollisen. Patch korjasi myös valaistusta aika kivasti, vaikka vieläkin monet varjot ja hämärät alueet ovat aika tasapaksuja.

FSR3 ei toimi vieläkään. Tai siinä mielessä toimii, että FPS nousee mittarin perusteella reilusti. Pelin sulavuus ei kuitenkaan lisänny yhtään. Onneksi oma kone jaksaa 1440p Ultralla hyvin ilmankin.
 
FSR3 ei toimi vieläkään. Tai siinä mielessä toimii, että FPS nousee mittarin perusteella reilusti. Pelin sulavuus ei kuitenkaan lisänny yhtään. Onneksi oma kone jaksaa 1440p Ultralla hyvin ilmankin.
Kannattaa kytkeä framegen pois päältä ja pelata quality (67%) asetuksella. Tuo huomattavasti sulavuutta lisää.
 
Ehkä siksi eivät enää Nasalla töissä?
Nasa sai jo 60-luvulla aikaan avaruuspuvun jossa astronautti ei jäädy. Bethesda ei pysty samaan edes 2023

Mutta onpahan kelvoton tuo pelin taskulamppu. Surkeimpia mitä olen missään pelissä nähnyt. Tietääkö joku hyvän ja toimivan taskulamppumodin?
 
Nasa sai jo 60-luvulla aikaan avaruuspuvun jossa astronautti ei jäädy. Bethesda ei pysty samaan edes 2023

Mutta onpahan kelvoton tuo pelin taskulamppu. Surkeimpia mitä olen missään pelissä nähnyt. Tietääkö joku hyvän ja toimivan taskulamppumodin?
Tuon voi ajatella niin että pukuja on kevennetty lämmönjohtavuuden kustannuksella, jotta niistä on saatu liikkuvempia.

Tätä on tullut käytettyä

 
Ammo tuntuu olevan jatkuvasti kiven alla, kun tykkään käyttää vain muutamaa asetta. Ostan aina kaupat tyhjäksi, mutta silti saa säästellä. Ehkä pitäisi käyttää monipuolisemmin eri aseita?

Ärsyttää myös, kun päätarinan takia jatkuvasti on joku heppu mukana. Näistä ei taida päästä eroon ennen kuin tehtävä on suoritettu. Ostin kalliin pistoolin silencerilla ja yritän hiipiä ja tehdä Sneak-tappoja. Ei paljon onnistu, kun toinen alkaa heti räiskimään miten sattuu :hammer:

Ihme kyllä tätä on jotenkin tullut nyt pelattua, vaikka alkuun haukuin ihan lyttyyn. Maailmassa on kuitenkin varsin mielenkiintoisia paikkoja ja pelaan Fallout-taktiikalla tätä. Eli tutkin ja loottaan kaiken mahdollisen. Patch korjasi myös valaistusta aika kivasti, vaikka vieläkin monet varjot ja hämärät alueet ovat aika tasapaksuja.

FSR3 ei toimi vieläkään. Tai siinä mielessä toimii, että FPS nousee mittarin perusteella reilusti. Pelin sulavuus ei kuitenkaan lisänny yhtään. Onneksi oma kone jaksaa 1440p Ultralla hyvin ilmankin.

alat craftaamaan jotain, millä saat kaikki panokset ostettua ja sit myyt craftatun tavaran vendorille takas? Mitkä kaliiperit aina lopussa?
 
Ammo tuntuu olevan jatkuvasti kiven alla, kun tykkään käyttää vain muutamaa asetta. Ostan aina kaupat tyhjäksi, mutta silti saa säästellä. Ehkä pitäisi käyttää monipuolisemmin eri aseita?

Ärsyttää myös, kun päätarinan takia jatkuvasti on joku heppu mukana. Näistä ei taida päästä eroon ennen kuin tehtävä on suoritettu. Ostin kalliin pistoolin silencerilla ja yritän hiipiä ja tehdä Sneak-tappoja. Ei paljon onnistu, kun toinen alkaa heti räiskimään miten sattuu :hammer:

Ihme kyllä tätä on jotenkin tullut nyt pelattua, vaikka alkuun haukuin ihan lyttyyn. Maailmassa on kuitenkin varsin mielenkiintoisia paikkoja ja pelaan Fallout-taktiikalla tätä. Eli tutkin ja loottaan kaiken mahdollisen. Patch korjasi myös valaistusta aika kivasti, vaikka vieläkin monet varjot ja hämärät alueet ovat aika tasapaksuja.

FSR3 ei toimi vieläkään. Tai siinä mielessä toimii, että FPS nousee mittarin perusteella reilusti. Pelin sulavuus ei kuitenkaan lisänny yhtään. Onneksi oma kone jaksaa 1440p Ultralla hyvin ilmankin.
Mulla taas tuntuu et alkanut nykimään ultralla ja 3440 resolla. Ennen ei nykinyt :/
 
Jotain outoa tuon pelin skaalauksessa kyllä on. Tasolla 21 tuli vastaan tehtävän lopussa tason 44 mosa (tason 5 aurinkokunta) johon meni suunnilleen 3500 panosta normal vaikeustasolla (kaikki kokeiltiin paitsi partikkeli aseet joita ei ollut tippunut, melee ja räjähteet joita en muistanut mukana olevan). Koko tehtävä vei suunnilleen 5000 panosta joka on aika typerää kun niitä myydään 200-300kpl määrissä kauppiailla

5k ammusta tarkoittaa että sulla on todella surkeita pyssyjä käytössä. Varmaankin kyseisen tehtävän vastus on jollain tavalla kiinteä, joko täysin tai perustuen sun hahmon levelliin. Level 21 et varmaankaan saa yhtään advanced aseita, mutta joitain calibrated, tai ehkä jopa muutama refined. Noita kannattaa erityisesti asekauppiailta katsoa.

Toisaalta, sulla OLI kuitenkin ne ammukset. Aika varmasti ne olivat sellaisia jotka myöhemmässä vaiheessa eivät ole enää käyttökelpoisia.

Toisaalta väkisin noi randomit viholliset ovat vähän ties mitä sattuu. Maksimi planeetta on 75, näillä 65 ja yli planeetoilla kuitenkin tulee jotain 90-130 level eläimiä vastaan. Ihmiset ovat pääasiassa korkeintaan hieman alle 100. Mutta siis tehtävien ei millään tarvitse noudattaa tätä. Mä en muista mikä, mutta Bethesdalla on ennenkin ollut 1.5x player level vihollisia. F4 se oli Kellog. Tässä pelissä oli jokin vihollinen sama. Mahdollisesti ne pahat Starbornit pelin lopputaistelussa. Mä en ole itsekään kovin hyvin kärryillä miten noi menee.


Mutta ainakaan "NG0" ei pitäisi olla mitään ongelmaa, on vain paskoja aseita. Se NG systeemi lisää jotain ylimääräistä vaikeustasoa joka varmaankin sitten tekee vihollisista vahvempia ja vaarallisempia. Toisaalta ideana kai on että sekä pelaajan(IRL ihminen) oman kokemuksen, että sen pelinsisäisen hahmon kehityksen(skillit ja osin varusteet) myötä, pelaaja itsekin osaa tehdä enemmän damagea jne.



Onko se niin hiton hankalaa löytää legendary superior puku? Onko monella tullu eteen?

Eli viitteeksi muille superior on paras mahdollinen. Armorissa on 4 parempaa tasoa, kun taas aseissa 3 joista advanced paras.

Mulla on takuulla käytössä heikompia koska mä valitsen sen efektien perusteella. Itse puku taitaa olla mantis tehtävästä, chameleon, weapon weight +40 carry weight. Kypärää olen pari kertaa onnistunut päivittämään hieman parempaan, chameleon +20% resource weight. Boost pack taitaa olla chameleon + 20 carry weight joka on about yhtä vanha ellei vanhempi kuin tuo Mantis puku. Katsoin noita muutamaa mitä mulla on kerättynä. Käytössä olevat olen nimennyt me ja follower, mutta vähän epäilen etten välttämättä ole lyötänyt juuri superior kamoja ollenkaan. Niissä siis väkisin pitäisi olla korkeat ne resistance arvot. Silloin kun vielä keräsin niitä, mulla oli korkeimmat armor arvot nimenomaan valkoisilla varusteilla. Keräsin aina sellaisia joissa näytti olevan korkeat arvot, dumppasin aluksen ruumaan ja myin aina kaikki muut paitsi korkeimman pois. Mutta sitten lopulta totesin ettei tule niitä koskaan käyttämään kun sen lopputaistelunkin jo kuittasin, ja pidän ainoastaan parhaimmat efektit omaavan setin itselleni ja seuraajalle.





Noi aseet on kyllä outoja. Meinasinkin kysyä että mitkä on kenenkin mielestä top 3 tai top 5 asetta. Hard target, Va'ruun partikkelikivääri, magshear aika selviä huippuja. Myös Beowulf on keskimääräistä parempi, ja ihan käyttökelpoinen sellaisaan, erityisesti koska se on hyvin geneerinen, siinä ei kauheasti ole mitään rajoittavaa ominaisuutta. Miltei aina mulla on ollut jokin Beowolf kierrossa muiden kanssa, mutta ilman todella hyviä efektejä se ei mahdu top 3 listalle. Hyvillä efekteillä hyvin käyttökelpoinen perusase. Kun taas suurin osa pistooleista ei ole hyviä missään vaiheessa, ja useimmat haulikotkin lakkaavat olemasta käyttökelpoisia pelin keskivaihteen jälkeen.

Sitten magsniper, sen pitäisi olla pelin paras tarkkuuskivääri. Mutta se oikeasti tosi huono, koska sen damage on jollain ihmeellisellä tavalla todella buginen. Tätä mä olen todella ihmetellyt. Aiemminkin mulla oli fiilis että se on jotenkin huono. Mä kun olen alusta asti pelannut niin ettei se peli näytä tehtyä damagea, eli olen ollut vain sen aseessa ilmoitetun damagen varassa. Nyt kun vihdoin kokeilin monia aseita läpi ja laitoin pelin näyttämään tehty damage, esim. se yksi mag tyyppinen "haulikko"(se muistaakseni on kivääri mutta se ampuu yhdellä kerralla läjän kohtalaisen pieneen kasaan), se on hieman parempi kuin ilmoitettu damage näyttäisi, muttei kuitenkaan merkittävästi. Liian vähäinen damage tai tulinopeus.

Yllättävin efekti on one inch punch. Se on tietyillä aseilla poskettoman OP. Se nostaa damagea reilusti, se tekee aseesta hitaamman, ja sitten se tiputtaa nimellisen rangen tosi pieneksi. Siis sen lisäksi että se ampuu haulikkotyyppisesti muutaman kudin joka on ainoa asia mitä peli suoraan kertoo. Mulla on näitä ollut useampia, mutta vasta parhaimman kohdalla huomasin katsoa tarkemmin. Kun monet aseet ovat vakiona niin heikkoja ettei se reippaasti suurempi damage näy niin selvästi. Extended magazine on monilla aseilla aika hyvä, tosin harmillisesti juuri Beowolf ei siitä hyödy.

Sitten joku Microgun. Miten se voi olla niin huono? Suuri lipas, suuri tulinopeus. Damage per kuti on tietysti vähäinen. Teknisesti siitä tekee huonon erityisesti se että osumatarkkuus on niin heikko, todellinen damage on reippaasti alhaisempi kuin nimellinen.

Meinasin laittaa tähän muutaman kuvakaappauksen mm. tuosta one inch punchista, mutta näköjään mulla ei ole valmiina yhtään. Myöhemmin sitten, mulla se on tuossa Va'ruun kiväärissä ja tosiaan se on posketon ihan sellaisenaan. 3 efektin magshrear mulla on mm. extended magazinella joka on siinä aseessa väkisin paras ekan slotin efekti, kun sen aseen tulinopeus on niin kova, samaten kun lipas on valmiiksi 75 niin 150 (vai 70->140, jompi kumpi) on todella kiva määrä damagea yhdellä lippaalla, joka silti sen tulinopeuden ansiosta menee nopeasti.
 
Noi aseet on kyllä outoja. Meinasinkin kysyä että mitkä on kenenkin mielestä top 3 tai top 5 asetta. Hard target, Va'ruun partikkelikivääri, magshear aika selviä huippuja. Myös Beowulf on keskimääräistä parempi, ja ihan käyttökelpoinen sellaisaan, erityisesti koska se on hyvin geneerinen, siinä ei kauheasti ole mitään rajoittavaa ominaisuutta. Miltei aina mulla on ollut jokin Beowolf kierrossa muiden kanssa, mutta ilman todella hyviä efektejä se ei mahdu top 3 listalle. Hyvillä efekteillä hyvin käyttökelpoinen perusase. Kun taas suurin osa pistooleista ei ole hyviä missään vaiheessa, ja useimmat haulikotkin lakkaavat olemasta käyttökelpoisia pelin keskivaihteen jälkeen.

Sitten magsniper, sen pitäisi olla pelin paras tarkkuuskivääri. Mutta se oikeasti tosi huono, koska sen damage on jollain ihmeellisellä tavalla todella buginen. Tätä mä olen todella ihmetellyt. Aiemminkin mulla oli fiilis että se on jotenkin huono. Mä kun olen alusta asti pelannut niin ettei se peli näytä tehtyä damagea, eli olen ollut vain sen aseessa ilmoitetun damagen varassa. Nyt kun vihdoin kokeilin monia aseita läpi ja laitoin pelin näyttämään tehty damage, esim. se yksi mag tyyppinen "haulikko"(se muistaakseni on kivääri mutta se ampuu yhdellä kerralla läjän kohtalaisen pieneen kasaan), se on hieman parempi kuin ilmoitettu damage näyttäisi, muttei kuitenkaan merkittävästi. Liian vähäinen damage tai tulinopeus.

Yllättävin efekti on one inch punch. Se on tietyillä aseilla poskettoman OP. Se nostaa damagea reilusti, se tekee aseesta hitaamman, ja sitten se tiputtaa nimellisen rangen tosi pieneksi. Siis sen lisäksi että se ampuu haulikkotyyppisesti muutaman kudin joka on ainoa asia mitä peli suoraan kertoo. Mulla on näitä ollut useampia, mutta vasta parhaimman kohdalla huomasin katsoa tarkemmin. Kun monet aseet ovat vakiona niin heikkoja ettei se reippaasti suurempi damage näy niin selvästi. Extended magazine on monilla aseilla aika hyvä, tosin harmillisesti juuri Beowolf ei siitä hyödy.

Sitten joku Microgun. Miten se voi olla niin huono? Suuri lipas, suuri tulinopeus. Damage per kuti on tietysti vähäinen. Teknisesti siitä tekee huonon erityisesti se että osumatarkkuus on niin heikko, todellinen damage on reippaasti alhaisempi kuin nimellinen.

Meinasin laittaa tähän muutaman kuvakaappauksen mm. tuosta one inch punchista, mutta näköjään mulla ei ole valmiina yhtään. Myöhemmin sitten, mulla se on tuossa Va'ruun kiväärissä ja tosiaan se on posketon ihan sellaisenaan. 3 efektin magshrear mulla on mm. extended magazinella joka on siinä aseessa väkisin paras ekan slotin efekti, kun sen aseen tulinopeus on niin kova, samaten kun lipas on valmiiksi 75 niin 150 (vai 70->140, jompi kumpi) on todella kiva määrä damagea yhdellä lippaalla, joka silti sen tulinopeuden ansiosta menee nopeasti.
Beowolfilla mentiin joku 100 tuntia ja se oli todella tyydyttävä ase. Mutta kovin oli silti Rare Coachman jossa oli neljän kudin lipas, ja kun siihen kun asensi Hornet's Nestin niin siitä tuli varmaan kovin ase mitä olen missään pelissä nähnyt. Sekunnissa joku 50 räjähdystä pienelle alueelle, ja lopputaistelukin meni ekalla läpi Very Hardilla tuolla. Ei tarvinnut liiemmin tähtäillä.
 
Beowolfilla mentiin joku 100 tuntia ja se oli todella tyydyttävä ase. Mutta kovin oli silti Rare Coachman jossa oli neljän kudin lipas, ja kun siihen kun asensi Hornet's Nestin niin siitä tuli varmaan kovin ase mitä olen missään pelissä nähnyt. Sekunnissa joku sata räjähdystä pienelle alueelle, ja lopputaistelukin meni ekalla läpi Very Hardilla tuolla.
Sillä tappaa vaan ittensä
5k ammusta tarkoittaa että sulla on todella surkeita pyssyjä käytössä. Varmaankin kyseisen tehtävän vastus on jollain tavalla kiinteä, joko täysin tai perustuen sun hahmon levelliin. Level 21 et varmaankaan saa yhtään advanced aseita, mutta joitain calibrated, tai ehkä jopa muutama refined. Noita kannattaa erityisesti asekauppiailta katsoa.

Toisaalta, sulla OLI kuitenkin ne ammukset. Aika varmasti ne olivat sellaisia jotka myöhemmässä vaiheessa eivät ole enää käyttökelpoisia.

Toisaalta väkisin noi randomit viholliset ovat vähän ties mitä sattuu. Maksimi planeetta on 75, näillä 65 ja yli planeetoilla kuitenkin tulee jotain 90-130 level eläimiä vastaan. Ihmiset ovat pääasiassa korkeintaan hieman alle 100. Mutta siis tehtävien ei millään tarvitse noudattaa tätä. Mä en muista mikä, mutta Bethesdalla on ennenkin ollut 1.5x player level vihollisia. F4 se oli Kellog. Tässä pelissä oli jokin vihollinen sama. Mahdollisesti ne pahat Starbornit pelin lopputaistelussa. Mä en ole itsekään kovin hyvin kärryillä miten noi menee.


Mutta ainakaan "NG0" ei pitäisi olla mitään ongelmaa, on vain paskoja aseita. Se NG systeemi lisää jotain ylimääräistä vaikeustasoa joka varmaankin sitten tekee vihollisista vahvempia ja vaarallisempia. Toisaalta ideana kai on että sekä pelaajan(IRL ihminen) oman kokemuksen, että sen pelinsisäisen hahmon kehityksen(skillit ja osin varusteet) myötä, pelaaja itsekin osaa tehdä enemmän damagea jne.





Eli viitteeksi muille superior on paras mahdollinen. Armorissa on 4 parempaa tasoa, kun taas aseissa 3 joista advanced paras.

Mulla on takuulla käytössä heikompia koska mä valitsen sen efektien perusteella. Itse puku taitaa olla mantis tehtävästä, chameleon, weapon weight +40 carry weight. Kypärää olen pari kertaa onnistunut päivittämään hieman parempaan, chameleon +20% resource weight. Boost pack taitaa olla chameleon + 20 carry weight joka on about yhtä vanha ellei vanhempi kuin tuo Mantis puku. Katsoin noita muutamaa mitä mulla on kerättynä. Käytössä olevat olen nimennyt me ja follower, mutta vähän epäilen etten välttämättä ole lyötänyt juuri superior kamoja ollenkaan. Niissä siis väkisin pitäisi olla korkeat ne resistance arvot. Silloin kun vielä keräsin niitä, mulla oli korkeimmat armor arvot nimenomaan valkoisilla varusteilla. Keräsin aina sellaisia joissa näytti olevan korkeat arvot, dumppasin aluksen ruumaan ja myin aina kaikki muut paitsi korkeimman pois. Mutta sitten lopulta totesin ettei tule niitä koskaan käyttämään kun sen lopputaistelunkin jo kuittasin, ja pidän ainoastaan parhaimmat efektit omaavan setin itselleni ja seuraajalle.





Noi aseet on kyllä outoja. Meinasinkin kysyä että mitkä on kenenkin mielestä top 3 tai top 5 asetta. Hard target, Va'ruun partikkelikivääri, magshear aika selviä huippuja. Myös Beowulf on keskimääräistä parempi, ja ihan käyttökelpoinen sellaisaan, erityisesti koska se on hyvin geneerinen, siinä ei kauheasti ole mitään rajoittavaa ominaisuutta. Miltei aina mulla on ollut jokin Beowolf kierrossa muiden kanssa, mutta ilman todella hyviä efektejä se ei mahdu top 3 listalle. Hyvillä efekteillä hyvin käyttökelpoinen perusase. Kun taas suurin osa pistooleista ei ole hyviä missään vaiheessa, ja useimmat haulikotkin lakkaavat olemasta käyttökelpoisia pelin keskivaihteen jälkeen.

Sitten magsniper, sen pitäisi olla pelin paras tarkkuuskivääri. Mutta se oikeasti tosi huono, koska sen damage on jollain ihmeellisellä tavalla todella buginen. Tätä mä olen todella ihmetellyt. Aiemminkin mulla oli fiilis että se on jotenkin huono. Mä kun olen alusta asti pelannut niin ettei se peli näytä tehtyä damagea, eli olen ollut vain sen aseessa ilmoitetun damagen varassa. Nyt kun vihdoin kokeilin monia aseita läpi ja laitoin pelin näyttämään tehty damage, esim. se yksi mag tyyppinen "haulikko"(se muistaakseni on kivääri mutta se ampuu yhdellä kerralla läjän kohtalaisen pieneen kasaan), se on hieman parempi kuin ilmoitettu damage näyttäisi, muttei kuitenkaan merkittävästi. Liian vähäinen damage tai tulinopeus.

Yllättävin efekti on one inch punch. Se on tietyillä aseilla poskettoman OP. Se nostaa damagea reilusti, se tekee aseesta hitaamman, ja sitten se tiputtaa nimellisen rangen tosi pieneksi. Siis sen lisäksi että se ampuu haulikkotyyppisesti muutaman kudin joka on ainoa asia mitä peli suoraan kertoo. Mulla on näitä ollut useampia, mutta vasta parhaimman kohdalla huomasin katsoa tarkemmin. Kun monet aseet ovat vakiona niin heikkoja ettei se reippaasti suurempi damage näy niin selvästi. Extended magazine on monilla aseilla aika hyvä, tosin harmillisesti juuri Beowolf ei siitä hyödy.

Sitten joku Microgun. Miten se voi olla niin huono? Suuri lipas, suuri tulinopeus. Damage per kuti on tietysti vähäinen. Teknisesti siitä tekee huonon erityisesti se että osumatarkkuus on niin heikko, todellinen damage on reippaasti alhaisempi kuin nimellinen.

Meinasin laittaa tähän muutaman kuvakaappauksen mm. tuosta one inch punchista, mutta näköjään mulla ei ole valmiina yhtään. Myöhemmin sitten, mulla se on tuossa Va'ruun kiväärissä ja tosiaan se on posketon ihan sellaisenaan. 3 efektin magshrear mulla on mm. extended magazinella joka on siinä aseessa väkisin paras ekan slotin efekti, kun sen aseen tulinopeus on niin kova, samaten kun lipas on valmiiksi 75 niin 150 (vai 70->140, jompi kumpi) on todella kiva määrä damagea yhdellä lippaalla, joka silti sen tulinopeuden ansiosta menee nopeasti.

Arvaa potuttiko ku sain one inch punch hard targetin ja damage jotain 1756. Kunnes tajusin kantaman. Meinas itku tulla. Itellä Beowulf, hard target, magshot, kodama, eagle ja a-99 ehkä mitä eniten käytän.

Tosissaan jos keksit jonkun hyvän craftattavan, niin sitä teet reilusti ja ostat aina trade authorityltä kaikki ammukset ja saat vielä sen rahat päälle, niin alkaa ammuksia kertymään. Ite en edes tajunnut miten niitä alkaa kertymään.

Sitten noi O2 shoteista saa 71 krediittiä per kappale, niin pää hajois jos noita alkais pelkästään myymään, siksi ostan aina ammusvaraston tyhjäksi samalla.
 

Liitteet

  • IMG-20240226-WA0028.jpg
    IMG-20240226-WA0028.jpg
    146,8 KB · Luettu: 18
  • IMG-20240226-WA0029.jpg
    IMG-20240226-WA0029.jpg
    13,4 KB · Luettu: 18
Arvaa potuttiko ku sain one inch punch hard targetin ja damage jotain 1756. Kunnes tajusin kantaman.

Eli sä et kokeillut sitä? Sillä kantamalla ei ole mitään merkitystä. Advanced hard target one inch punchilla on pitäisi olla varsin hyvä ase vaimennettuna ja 10 lippaalla. Parempi ase olisi sellainen jossa on korkeampi tulinopeus, koska se haulikkomaisuus kuitenkin tekee siitä epätarkan.


Rahaa ja ammuksia tosiaan saa ihan hyvin mm. aseita myymällä. Mutta .50 mag on silti vaativa hankkia jos käyttää ahkerasti magshearia, vielä enemmän jos on extended magazine versio siitä. 10k ammusta menee paljon nopeammin kuin mitenkään ehtii hankkimaan. Parhaimpana aseena muiden rinnalla se toimii ihan hyvin, mulla on muistaakseni vielä 30k ammusta jäljellä.
 
Eli sä et kokeillut sitä? Sillä kantamalla ei ole mitään merkitystä. Advanced hard target one inch punchilla on pitäisi olla varsin hyvä ase vaimennettuna ja 10 lippaalla. Parempi ase olisi sellainen jossa on korkeampi tulinopeus, koska se haulikkomaisuus kuitenkin tekee siitä epätarkan.


Rahaa ja ammuksia tosiaan saa ihan hyvin mm. aseita myymällä. Mutta .50 mag on silti vaativa hankkia jos käyttää ahkerasti magshearia, vielä enemmän jos on extended magazine versio siitä. 10k ammusta menee paljon nopeammin kuin mitenkään ehtii hankkimaan. Parhaimpana aseena muiden rinnalla se toimii ihan hyvin, mulla on muistaakseni vielä 30k ammusta jäljellä.

Kyllä sillä mulla on, ku normaalilla se on +200, tolla vissiin 42. Kokeilin sillä snaipata pari kertaa mut ihmettelin ku mitään ei tapahdu :(
 
Eli sä et kokeillut sitä? Sillä kantamalla ei ole mitään merkitystä. Advanced hard target one inch punchilla on pitäisi olla varsin hyvä ase vaimennettuna ja 10 lippaalla. Parempi ase olisi sellainen jossa on korkeampi tulinopeus, koska se haulikkomaisuus kuitenkin tekee siitä epätarkan.


Rahaa ja ammuksia tosiaan saa ihan hyvin mm. aseita myymällä. Mutta .50 mag on silti vaativa hankkia jos käyttää ahkerasti magshearia, vielä enemmän jos on extended magazine versio siitä. 10k ammusta menee paljon nopeammin kuin mitenkään ehtii hankkimaan. Parhaimpana aseena muiden rinnalla se toimii ihan hyvin, mulla on muistaakseni vielä 30k ammusta jäljellä.

Kyllä sillä mulla on, ku normaalilla se on +200, tolla vissiin 42. Kokeilin sillä snaipata pari kertaa mut ihmettelin ku mitään ei tapahdu :(
 
Itellä kaks tärkeintä asetta hard target dmg >690 ja big bang dmg >290+1100. Noin ulkomuistista, en ole kahteen viikkoon pelannut..
 
Itellä nää pikavalikossa, lukuunottamatta tota one inch punch hard targettia. ja jompaa kumpaa beowulffia käytän vaihdellen.
 

Liitteet

  • Näyttökuva 2024-02-26 222546.png
    Näyttökuva 2024-02-26 222546.png
    1,4 MB · Luettu: 46
  • Näyttökuva 2024-02-26 222725.png
    Näyttökuva 2024-02-26 222725.png
    1,4 MB · Luettu: 47
  • Näyttökuva 2024-02-26 222805.png
    Näyttökuva 2024-02-26 222805.png
    1,4 MB · Luettu: 42
  • Näyttökuva 2024-02-26 222930.png
    Näyttökuva 2024-02-26 222930.png
    1,4 MB · Luettu: 44
  • Näyttökuva 2024-02-26 223047.png
    Näyttökuva 2024-02-26 223047.png
    1,5 MB · Luettu: 42
  • Näyttökuva 2024-02-26 223145.png
    Näyttökuva 2024-02-26 223145.png
    1,5 MB · Luettu: 38
  • Näyttökuva 2024-02-26 223221.png
    Näyttökuva 2024-02-26 223221.png
    1,4 MB · Luettu: 37
  • Näyttökuva 2024-02-26 223252.png
    Näyttökuva 2024-02-26 223252.png
    1,4 MB · Luettu: 36
  • Näyttökuva 2024-02-26 223345.png
    Näyttökuva 2024-02-26 223345.png
    1,3 MB · Luettu: 38
  • Näyttökuva 2024-02-26 223416.png
    Näyttökuva 2024-02-26 223416.png
    1,4 MB · Luettu: 33
Itellä nää pikavalikossa, lukuunottamatta tota one inch punch hard targettia. ja jompaa kumpaa beowulffia käytän vaihdellen.
+ tämä. Helppo moita .50 mi ammuksia on saada suoraan kore kineticsiltä suoraan se + 1000 kerralla. .43 mi paljon vaikeempi.
 

Liitteet

  • Näyttökuva 2024-02-26 223007.png
    Näyttökuva 2024-02-26 223007.png
    1,5 MB · Luettu: 34
Pystyisikö joku antaa verrokkina näillä asetuksilla ja suht tehokkaalla koneella verrokkia, kun tuntuu et jotain tapahtunut pelissä kun menee aika erilailla kun on ennen. Ja millä ajureilla? resoluutio 3440x1440.
Juoksee vaikka Neon coren pari kertaa päästä päähän poukkoilemalla jne? Kenellä siis rivatuneri käytössä?

Näyttökuva 2024-02-27 020032.png

Näyttökuva 2024-02-27 020103.png
Näyttökuva 2024-02-27 020103.png


Olisin erittäin kiitollinen jos max, avg ja min/1% fps saisi. Onkohan ajureissa jotain muutosta vai itse pelissä? itelläni 7800x3d ja 4090 niin olisi hyvä jos olisi samaa luokkaa. Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa vaivautua.
 
Pystyisikö joku antaa verrokkina näillä asetuksilla ja suht tehokkaalla koneella verrokkia, kun tuntuu et jotain tapahtunut pelissä kun menee aika erilailla kun on ennen. Ja millä ajureilla? resoluutio 3440x1440.
Juoksee vaikka Neon coren pari kertaa päästä päähän poukkoilemalla jne? Kenellä siis rivatuneri käytössä?

Näyttökuva 2024-02-27 020032.png

Näyttökuva 2024-02-27 020103.png
Näyttökuva 2024-02-27 020103.png


Olisin erittäin kiitollinen jos max, avg ja min/1% fps saisi. Onkohan ajureissa jotain muutosta vai itse pelissä? itelläni 7800x3d ja 4090 niin olisi hyvä jos olisi samaa luokkaa. Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa vaivautua.

Itse itselleni vastaten, en tiiä kuuluuko tänne vai enemmän rautapuolelle. Mutta ylläolevilla asetuksilla antoi silloin:

Vanha.png


Nyt testasin samoilla asetuksilla:

uusi.png


Sittn laitoin Full HD reson ja Low asetukset:

FHD low borderless.png


Ja lopuksi samat asetukset mitkä ekassa viestissä, mut windowed mode. Lopetti nykimisen ja näytti näin:

windowed.png


Jostain syystä jos esim vaihdan planeettaa, asetuksiin vaihtunut 1920x1200. Mistä hitosta sellainen voi johtua? Pitää varmaan windowed modelle pelaamista sitten.
Ja kaikissa juostu Neon 3 kertaa läpi päästä päähän.
 
Jösses mitä bugeja tässä pelissä edelleen on:

-Juokse New Atlantiksessa kauppaan ja mene samantien sisään. Kun apulainen porttaa sisään se juoksee suoraan vastapäiseen seinään ja jää juoksemaan sitä vasten
-Yksi npc meni takaperin kukkapenkistä läpi kuin joku olisi vetänyt sen narusta nykäisemällä
-Pikamatkustus suoraan kohteeseen näyttää ohittavan kaikki etsintäkuulutusten tarkistukset
-Mosat tapaavat jäädä silloin tällöin jumiin. Paikallaan värisevä mosa on varsin helppo tappaa
-Lukkojen tiirikointi sekoilee armottomasti aina välillä. Menee varoittamatta ihan omituiseen tilaan josta ei pääse etenemään vaikka pitäisi. Ihan kuin koko lukon rakenne resetoituisi lennosta varoittamatta
-Kaveri kanteli kaupungissa näkymätöntä asetta
-Osaa mosista ei tunnu pystyvän loottaamaan ollenkaan
-Osa mosista kuolee pystyyn ihan kuin kävelevän mosan animointi vain loppuisi. Isoa osaa näistä ei pysty loottaamaan
-Mosat eivät lennä enää kuollessaan kiertoradalle kuten Skyrimissä, mutta kyllä ne naapurikuntaan lentävät (fysiikkaengine on edelleen täysi susi)
-The Lodgen ovi on jumiintunut jo monta kertaa. Jää hiukan raolleen ja lakkaa toimimasta kunnes tallentaa ja lataa tallennuksen
-Osaa noodeista ei pysty mainaamaan ollenkaan. Vaikka noodin nimikin näkyisi, niin laserpora ei vaan pysty siihen
-Hitboxit ovat ihan käsittämättömiä: välillä joku mosa tuntuu pystyvän ampumaan millin raosta läpi, mutta silti tikkaista ei useinkaan pysty ampumaan läpi vaikka koloja olisi vaikka muille jakaa
-Npc:t katselevat usein ihan mihin sattuu kun niiden kanssa puhuu
-Yhdessä random paikassa kun meni tehtaan ovesta sisään, niin hetkeä myöhemmin kaikki ulkona elossa olleet piraatit warppasivat kerralla ovesta sisään. Kunnon rähinä, mutta tuskin sen näin pitäisi toimia.
 
Jösses mitä bugeja tässä pelissä edelleen on:

-Juokse New Atlantiksessa kauppaan ja mene samantien sisään. Kun apulainen porttaa sisään se juoksee suoraan vastapäiseen seinään ja jää juoksemaan sitä vasten
-Yksi npc meni takaperin kukkapenkistä läpi kuin joku olisi vetänyt sen narusta nykäisemällä
-Pikamatkustus suoraan kohteeseen näyttää ohittavan kaikki etsintäkuulutusten tarkistukset
-Mosat tapaavat jäädä silloin tällöin jumiin. Paikallaan värisevä mosa on varsin helppo tappaa
-Lukkojen tiirikointi sekoilee armottomasti aina välillä. Menee varoittamatta ihan omituiseen tilaan josta ei pääse etenemään vaikka pitäisi. Ihan kuin koko lukon rakenne resetoituisi lennosta varoittamatta
-Kaveri kanteli kaupungissa näkymätöntä asetta
-Osaa mosista ei tunnu pystyvän loottaamaan ollenkaan
-Osa mosista kuolee pystyyn ihan kuin kävelevän mosan animointi vain loppuisi. Isoa osaa näistä ei pysty loottaamaan
-Mosat eivät lennä enää kuollessaan kiertoradalle kuten Skyrimissä, mutta kyllä ne naapurikuntaan lentävät (fysiikkaengine on edelleen täysi susi)
-The Lodgen ovi on jumiintunut jo monta kertaa. Jää hiukan raolleen ja lakkaa toimimasta kunnes tallentaa ja lataa tallennuksen
-Osaa noodeista ei pysty mainaamaan ollenkaan. Vaikka noodin nimikin näkyisi, niin laserpora ei vaan pysty siihen
-Hitboxit ovat ihan käsittämättömiä: välillä joku mosa tuntuu pystyvän ampumaan millin raosta läpi, mutta silti tikkaista ei useinkaan pysty ampumaan läpi vaikka koloja olisi vaikka muille jakaa
-Npc:t katselevat usein ihan mihin sattuu kun niiden kanssa puhuu
-Yhdessä random paikassa kun meni tehtaan ovesta sisään, niin hetkeä myöhemmin kaikki ulkona elossa olleet piraatit warppasivat kerralla ovesta sisään. Kunnon rähinä, mutta tuskin sen näin pitäisi toimia.

-Tuosta tiirikoinnista. Jos alkaa sekoilee, ni mulla on riittäny välillä et kunhan ne löytyy mitä tarvii, ei haittaa vaikka kaikille ei lovea olekkaan.
-osa noodeista pitää ottaa scanneri pois ja sit tulee vaihtoehto harvest esille. Monesti luolissa tulee vastaan, mut tän varmaan tiesitkin?
-hitboxeihin, välillä sä myös pystyt ampumaan jonkun esteen läpi jos mosan lämpöjälki näkyy recon scopen kautta.

Tulisipa mullekkin jossain kunnon rähinä. Very hardilla saa vetää tukka putkella ja tuplalippaallisella beowulffilla missä damage 327 +10 vai +15%, ni ei montaa headshottia tarvii. Jetpackilla ilmoille ja korkeella tähtäys päälle ni liike pysähtyy sulla ni kerkee sen 3-5 aina tappaa hypyn aikana. saisi olla muutama planeetta missä esim olisi +50 mosaa magstormin kanssa ni saattas jo kiire tulla jos avoin tila. :) Toivottavasti joskus...
 
-osa noodeista pitää ottaa scanneri pois ja sit tulee vaihtoehto harvest esille. Monesti luolissa tulee vastaan, mut tän varmaan tiesitkin?
Tuo noodibugi josta mainitsin koskee siis vain noodeja jotka pitäisi lootata sillä laserporalla. Aqueous Hematite on ollut tähän asti hankalin. Osaan niistä ei tunnu tehoavan mikään kuvakulma
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 411
Viestejä
4 555 496
Jäsenet
74 964
Uusin jäsen
LinogeFly

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom