Ei olekaan, mutta otin sen tuohon esimerkiksi yhdeksi syyksi, miksi tämä on mielestäni huonompi. Minusta tästä puuttuu se Open world taika, että olet menossa johonkin ja törmäät johonkin ihmeelliseen joka vie uuteen seikkailuun. Tässä ei sellaista pääse kokemaan kun palaset maailmassa on irtonaisia.
Ei olekaan, mutta otin sen tuohon esimerkiksi yhdeksi syyksi, miksi tämä on mielestäni huonompi. Minusta tästä puuttuu se Open world taika, että olet menossa johonkin ja törmäät johonkin ihmeelliseen joka vie uuteen seikkailuun. Tässä ei sellaista pääse kokemaan kun palaset maailmassa on irtonaisia.
Joo samaa mieltä suurelta osin. On siellä hyvääkin joukossa, mutta kumppanien kanssa vuorovaikutukset esim on kyllä kauheaa kuraa.
Kait sitä massiiviseen peliin mahtuu monenlaista laatua, mutta luulisi että tuohon kumppanipuoleen olisi paremmin panostettu. Nyt täytyi valtaosa pelailuista mennä soolona, kun ei kestänyt sitä jatkuvaa....
Nyt ei lupaukset lunastuneet ja sen vuoksi osa pelaajista on pettyneitä. Tai iso osa, jos katsoo steamin arvosteluja
Tää on se pahin, kun odotukset on kovat ja paisutellut, eikä toteutuma kohtaa. Pettymyspohjaista vihaa, jota sitten levitetään joka suuntaan kuin suurempanakin totuutena. Tosiasia on kuitenkin aina se, että jotkut pitää jostain ja toiset taas jostain muusta. Ei voi julistaa että SF on objektiivisesti paska, kun siitä monet kuitenkin tykkää.
Tarkoitan siis sellaista kuten Skyrimissä ja Falloutissa esim, että olet menossa johonkin paikkaan ja harhaudut ties minne, kun löytyy mielenkiintoista tekemistä sieltä täältä. Witcher 3 suunnittelussa esim oli sellainen idea, että pelaajalla pitää olla 40sec päässä Point of interest. Näin ollen törmää jatkuvasti tekemiseen.
En oo vielä itse luovuttanut pelin suhteen vaan jään odottamaan minkälaisia nuo tulevat uudistukset on, esim uudet matkustustavat.
Tarkoitan siis sellaista kuten Skyrimissä ja Falloutissa esim, että olet menossa johonkin paikkaan ja harhaudut ties minne, kun löytyy mielenkiintoista tekemistä sieltä täältä. Witcher 3 suunnittelussa esim oli sellainen idea, että pelaajalla pitää olla 40sec päässä Point of interest. Näin ollen törmää jatkuvasti tekemiseen.
En oo vielä itse luovuttanut pelin suhteen vaan jään odottamaan minkälaisia nuo tulevat uudistukset on, esim uudet matkustustavat.
Tämä on yksi hyvin merkittävä tekijä, niin hyvässä kuin pahassa. Itsehän olen ns täysi vastakohta, bethesdan peleistä kokemusta alle 5 tuntia ja muutenkaan en ole pelannut moneen vuoteen mitään. Starfield tuli kaupantekijäisiksi, muuten olisi jäänyt ostamatta ja silti voin samaistua suurimpaan osaan moitteista omassa pelaamisessa. Moni asia kyllä helpottui pelatessa kun alkoi oppimaan asioita ulkoa, mm. Inventoryn järjestyksen, planeettojen sijainnit aurinkokunnissa, miten taistelut voi yksinkertaisesti kiertää/skipata noilla spacejumpeilla yms, mutta samalla alkoi paljastua se realiteetti että "hei, tämäkin rakennus on taas samanlainen, onkohan siellä kaapissa taas jotain".
Tuo ehdotus vaikeustason säätämisestä pelin edetessä oli jo kaiken huippu. Kyllä nyt itselläni vähimmäisodotus oli että peli/vastustajat vaikeutuu sitä mukaa kun kehitystä tulee? Pitääkö tämäkin säätää nykyään itse ja se on normaalia? Voi luoja sentään....
En ole tosiaan päätehtävälinjaa läpi edes pelannut joten NG on sikäli täysin kokematta. Mutta jos peli tosiaan alkaa "alusta" samoilla planeetoilla samoine rakennuksineen ja puutteineen jollain hieman erilaisella "twistillä", ja tätä mainostetaan että voi pelata yhä uudestaan ja uudestaan, niin ei kyllä ole tarve ensimmäisten 100 pelitunnin perusteella edes kokea.
32:9 tuki tulossa ilmeisesti seuraavassa päivityksessä, mutta FSR3:sta ei vielä mainintaa.
Next week, on January 17, we’ll be putting our biggest @StarfieldGame update yet into Steam Beta with over 100 fixes and improvements, with a planned release date for all players two weeks later. Here’s some of what you can expect:
This update contains a multitude of fixes to Quests. Eye of the Storm issues such as being unable to dock with the Legacy or data transfer not starting, and Temples not showing up in Into the Unknown, will no longer prevent Constellation from exploring the cosmos.
Additionally, this update brings stability improvements and numerous graphic improvements ranging from additional widescreen support to improved textures, lighting, and shadows.
Other fixes and improvements include sun disk geometry, planet ring shadows, bulldozed objects reappearing when returning to an Outpost, ship hatches marked inaccessible, and another fix for asteroids following ships. The full update notes will be posted next week when the Steam Beta is released!
Ongelma on että Starfieldin matkustaminen on pelkkää pikamatkustus-valikoiden räpläystä. Ei ole edes Mass Effectien tyyppistä pelkistettyä aurinkokuntien sisällä matkustusta missä saattoi löytää jos jonkinlaista piilotettua tavaraa. Jos Starfieldin graafisen pikamatkustukseen käytetyn kartta-valikon muuttaisi pelkäksi "lista tekstiä" valikoksi niin käyttäjäkokemus ei muuttuisi millään tavalla loppupeleissä (mikä on tämän ongelman ydin).
Ongelma on että Starfieldin matkustaminen on pelkkää pikamatkustus-valikoiden räpläystä. Ei ole edes Mass Effectien tyyppistä pelkistettyä aurinkokuntien sisällä matkustusta missä saattoi löytää jos jonkinlaista piilotettua tavaraa. Jos Starfieldin graafisen pikamatkustukseen käytetyn kartta-valikon muuttaisi pelkäksi "lista tekstiä" valikoksi niin käyttäjäkokemus ei muuttuisi millään tavalla loppupeleissä (mikä on tämän ongelman ydin).
Tähän voi lisätä vielä ihan järjettömän määrän kävelyä ympäriinsä yhdistettynä typerään o2/co2 temppuiluun - tulevaisuus missä et voi lentää hetkessä tuntemattomiin way pointteihin vaan pitää kävellä sinne?
Kunnon pelinvenytystaktiikkaa, samalla tajuaa että ei tässä oikeasti ole avaruuslentelyä koska ei voi vapaasti lentää planeetoilla miten haluaa vaan joka planeetan ympärillä on pelkkä karsina missä voi lentää.
Ongelma on että Starfieldin matkustaminen on pelkkää pikamatkustus-valikoiden räpläystä. Ei ole edes Mass Effectien tyyppistä pelkistettyä aurinkokuntien sisällä matkustusta missä saattoi löytää jos jonkinlaista piilotettua tavaraa. Jos Starfieldin graafisen pikamatkustukseen käytetyn kartta-valikon muuttaisi pelkäksi "lista tekstiä" valikoksi niin käyttäjäkokemus ei muuttuisi millään tavalla loppupeleissä (mikä on tämän ongelman ydin).
Eipä se muuttaisi mitään, jos voisit saumattomasti matkustaa jonnekkin, ellei siinä matkalla jotain tapahdu. Ketään ei 10 kerran jälkeen jaksaisi matkustaa mihinkään fyysisesti jos se kestäisi vaikka 10 minuuttia ja mitään ei tapahtuisi. Aivan samoin voi fast travelin katkaista vaikka jollain skriptatulla tapahtumalla jos niin haluaa. Peliin pystyy jo nyt modaamaan aurinkokunnan sisäisen fyysisen matkustuksen, mutta mitä sillä tekee jos mitään ei tapahdu matkalla?
Pikku hiljaa edistyn tehtävissä mutta on niin helvetin puuduttavaa tuo kaikki.
105 systeemiä vierailtu, 217 planeettaa kokonaan skannattu, liki puolet on näitä kaasujättiläisiä ja "asteroideja" jotka voi skannata nopeasti ja kaukaa. 52 varsinaista tehtävää tehty. Noista "radiant" tehtävistä erityisesti olen tykännyt niistä lahtaa piraatti planeetan X kiertoradalta. Ne on suoraviivaisia.
Oon level 105, "NG0", noi avaruustaistelut jopa level 30 vastustajia vastaan ovat toisinaan haastavia. Oon ajatellut pitkään että pitäisi parantaa aseistusta ja ehkä miettiä valittua suojia uudestaan. Ehkä voisi kokeilla vaihtaa täysin ohjuksiin, niiden DPS on ihan eri luokkaa kuin partikkeliaseiden, ja noi haastavat taistelut ovat n. 4 vihollista vastaan ja etäisyydet ovat lyhyitä, partikkeliaseiden edut ovat historiaa. Tai sitten vaihtaa puolet tai puhtaasti kaikki autoturret partikkeliaseisiin.
(haastavia tarkoittaa että mulla menee joku 7-10 yritystä joskus tuollaista verrattain pientä jengiä vastaan. Vaikka ne viholliset ovat jotain level 30 mutta ne tuntuu kyllä ihan level 100. Siinä on jotain skaalautumista kehissä.)
Tosi suuri virhe pelin alussa ja keskivaihella yrittää kartoittaa noita satunnaisia planeettoja ja niiden satunnaisia paikkoja. Nyt nyt pitäisi tehdä noita tehtäviä tehdä, ei millään huvita. Sarah ja Barrett on tehty, Sam on nyt työn alla, kävin juuri sen Andrean tms hakemassa.
Noi tehtävät eivät ole ollenkaan niin kamalia kuin peli kokonaisuudessaan. Osa on ihan OK jopa. Osa mun tukikohdista on "kuollut", niissä ei enää mikään toimi.
Mä luulen että noi resetoituu jos alusta muokkaa, jossain vaiheessa ne resetoitui. Mikä on vähän sääli, mutta tuota alusta tarvitsisi parannella, kun en ole koskenut siihen varmaan 3 kuukauteen.
Level 41 ja pelikellossa tunteja 70 kun meni läpi. Viimeiset parikytä siitä oli kyllä melkoista väkisinpakertamista, mutta ei vaan osannut luovuttaa kun halusi kuitenkin nähdä mihin homma päättyy. Joka päättykin juuri niinkuin ajattelin eli aika antikliimaksi sinänsä.
Isoimmat miinukset tosiaankin jo mainitut jatkuva fast travellaus ja latausruutujen tuijotus, äärimmäisen huono UI, turha loottaus ja tutkimisen tekeminen tarpeettomaksi. Itse tykkäsin suurimmasta osasta tehtäviä ja juonia (kunhan ei tehnyt niitä turhia activityjä). Tukikohtia en tehnyt kun sen yhden palikan verran, että sai achievementin ja aluksen muokkaukseen uhrasin aikaa vain sen verran, että pääsi piraattitehtävän lopun läpi ja saavutti tuon pääjuonen viimeisen paikan. Itselle Falloutit toimii Bethesdan peleistä parhaiten teemansa vuoksi, mutta tää scifi tulee hyvänä kakkosena. Sen vuoksi tämän jaksoi varmaan naputtaakin.
Bethesdan tarvitsee kyllä miettiä uusiksi tätä vanhentunutta tyyliään tehdä pelejä. Nyt tässäkin uudistukset ovat pieniä, mutta ne tuntuu silti liian keinotekosilta ja päälleliimatuilta. Ja ennen kaikkea toi pelimoottori vaihtoon.
Jos joku alottelee vasta tätä peliä, niin suosittelen ehdottomasti asentamaan StarUI-sarjan modit. Lisäksi suosittelen myös esim. sitä jolla saa nopeutettua airlockien animaatiota ja aluksen nousun/laskun animaatiota. Näitä kun joutuu tuijottaan ihan riittävästi.
Neljän eri outpostin kanssa toimiminen aiheuttaa nyt pelin kaatumista Xboxilla. Syynä ilmeisesti ainakin se, että olen muutaman osalta mennyt jossain vaiheessa muokkaamaan outpostin sijaintia jälkikäteen. Sitä miksi loput tuota tekee, en tiedä.
Jokatapauksessa, kolmas tukitiketti menossa Bethesdan supportissa, ensimmäinen tehty jo lokakuun alussa. Viimeisin ollut nyt pari viikkoa tilassa odottaa supportin vastausta. Jonkin verran tuli käytettyä aikaa noiden rakenteluun ja aluksi ihan periaatteesta pitäydyin luomasta uusia. Nyt kun mitään kontaktia tai infoa ei meinaa saada, on turhauttanut sen verran että päätin laittaa koko pelin sivuun siihen asti, kunnes korjausta on tiedossa. Ei tän näin kuuluisi mennä.
Eipä se muuttaisi mitään, jos voisit saumattomasti matkustaa jonnekkin, ellei siinä matkalla jotain tapahdu. Ketään ei 10 kerran jälkeen jaksaisi matkustaa mihinkään fyysisesti jos se kestäisi vaikka 10 minuuttia ja mitään ei tapahtuisi. Aivan samoin voi fast travelin katkaista vaikka jollain skriptatulla tapahtumalla jos niin haluaa. Peliin pystyy jo nyt modaamaan aurinkokunnan sisäisen fyysisen matkustuksen, mutta mitä sillä tekee jos mitään ei tapahdu matkalla?
Samanlainen minimap systeemi kuin vaikkapa Pillars of Eternity: Deadifressa tai lukettomissa muissa CRPG peleissä. Näkyy, että alus etenee tähtikartalla (se, että tarvitseeko sitä itse liikuttaa madonreiässä on eri asia) ja jotain random encounttereita väliin. Tuon kyllä voi ajatella realistisesti tai ymmärrän siinä pelintekijöitä, että poimuajossa hypätään käytännössä pisteestä a pisteeseen b, mutta pelillisesti ehdottamani olisi parempi (Bethesda karsinut tuon varmaan aikataulu-/resurssisyistä.
Kaikki mahdollinen haluttu mukaan, joten peli ironisesti on liian karsittu.
Tuossa kun on noita starborn vaiheita enemmän, niin siinä kun saa valita et onks starborn vai pelaaks main storyn uudestaan, niin onko main story joka tasolla sama kun ekalla pelkikerralla?
The latest Starfield update is now available for all players! This update brings several fixes and adjustments, including improvements to lighting, quality-of-life, and quest fixes.
bethesda.net
FIXES AND IMPROVEMENTS
ANIMATION
Fixed player character’s eyes remaining closed instead of blinking in third person view.
Addressed rare cases where small animation pops could be seen in third person.
CREATURES AND ENEMIES
Fixed incorrectly invisible creatures on some planets.
Fixed an issue that could occur on some enemies causing them to stand instead of falling to the ground.
CREW AND COMPANIONS
Fixed crew members and companions positioning near the cockpit after fast traveling to the ship.
Companions: Fixed a possible control-lock when talking to a companion without entering a dialogue while simultaneously trying to exit the ship.
GENERAL
Fixed an issue that prevented Windows users saving if their username featured certain characters (PC).
Fixed rare save game corruptions on PC (MSS and Steam).
Fixed an issue that could lead to a control lock or a crash after loading a quicksave while in the targeting mode.
Fixed player marker following the camera on the surface map.
Fixed a rare issue that could prevent access to the main menu on when prompted to “Press any button to Start” (Xbox).
Body type should no longer reset to default when loading a Starborn save from the main menu.
Fixed flickering on Neon’s Trade Tower elevator panel.
Improved the appearance of the Ryujin Kiosk material during nighttime.
Fixed rare issue with how Cydonia’s panel could display the hours without incident.
Added Optimizations to cloud syncing of save games (MSS/Xbox).
Improved how crowds behave when desired target is reserved.
Fixed an issue that could cause airlock doors to sometimes appear floating in sky when arriving at locations.
Fixed unintended text appearing on the shipbuilder’s UI.
Fixed game session not properly resuming from shutdown in Energy Save mode (Xbox).
Various stability improvements.
GRAPHICS
Improved widescreen support (32:9, 21:9 and 16:10).
Added support for stars displaying sun disk geometry.
Shadows can now be seen on planet rings from planet surface.
Improved eyes and skin on crowd characters.
Improved reflection on water.
Improved contact shadows on character skin (Xbox and PC Medium/High/Ultra).
Improved contact shadows on character cloth (PC High/Ultra).
Improved contact shadows on first person (PC Ultra).
Improved lighting in character generation menu.
Reduced the appearance of some minor artifacts during cutscene camera transitions.
Fixed flickering on a number of VFX (Sandstorm, corrosive liquid pools, waterfall).
Fixed a rare issue where the camera would lock while in handscanner mode whenever watching flying fauna (Xbox).
Fixed potential control lock when opening a game menu a moment before triggering a dialogue with another character.
Addressed various shadow popping, flickering and artifact issues.
Improved the visibility of the sun’s lens flare during sunrise and sunset.
Fixed a rare issue where foam or grime would not show up.
Fixed rare flickering VFX that could occur in space (Xbox Series S).
Fixed rare hair flickering (Xbox Series X/S).
Fixed occasional flicker on digiframes and TV screens.
Adjusted the appearance of bloom when activating the handscanner.
Improved the appearance of clouds during weather transitions.
Fixed rare cases where alignment of grass and wind could appear disconnected.
Reduced bloom intensity effect while motion blur is active (PC).
Addressed issues with concealment effect not always applying when using the handscanner.
Fixed visible edge of the ocean in the distance when seen from a very high point of view.
Fixed rare white flickering dots around characters' hair during cut scenes.
Fixed a readability issue in the Starmap when using large menu font mode.
Fixed inventory menu occasionally failing to generate previews when using a mouse (PC).
Fixed a brief Depth of Field issue that sometimes occurred when aiming, alt-tabbing or leaving a dialogue screen.
Fixed occasional lighting transition issues after loading or exiting a location.
Fixed an issue that could cause intermittent bands to appear in distance fog.
Fixed a rare issue that could cause fog color to appear inconsistent.
Fixed a rare issue that could cause rocks to disappear near the player on the surface of a planet.
Fixed a crash that could occur when switching to DLSS with dynamic resolution active (PC).
Fixed flickering and delayed shadows sometimes occurring after unpausing the game.
Fixed various FSR2 and DLSS artifacts (noise, black dots, ghosting).
Fixed flickering when using the handscanner with DLSS enabled.
Fixed initial lighting conditions when landing on a planet.
Improved lighting at 73 locations.
Fixed various geometry, texture, and ghosting issues.
OUTPOSTS
Fixed a rare missing terrain issue that could occur after fast traveling to an outpost near New Atlantis.
Fixed an issue that could cause bulldozed objects to reappear when returning to an outpost.
Fixed an issue that caused hazard damage to remain even when the hazard was removed by bulldozing in outposts.
Fixed an issue where outpost’s cargo links would be removed from the terminal list if connected, disconnected, then reconnected to another cargo link during the cargo ship landing sequence.
Fixed an issue where weapon cases built by the player in an Outpost would populate with weapons and ammo after reloading the game.
POWERS
Fixed a rare issue that could cause the Phased Time power to remain enabled.
Fixed the extreme speed that could occur in zero G when using the Phased Time power.
Solar Flare Power now accounts for critical hits.
QUESTS AND RANDOM ENCOUNTERS
Absolute Power: Fixed missing slate in the safe preventing from completing the optional objective “Locate Evidence to Extort Ayumi Komiko”.
Background Checks: Fixed possible control-lock that could occur if caught by security.
Derelict Ship: Fixed an issue preventing the player from reaching the pilot seat if they did not have access to advanced locks.
Drinks on the House: Fixed rare occurrence where the door to Sub 12 could remain locked.
Echoes of the Past: Fixed Delgado getting stuck at bottom of stairs during "Continue Exploring the Lock" that could occur if The Lock was left during Delgado's history dialogue.
Echoes of the Past: Resolved an issue that could cause Mathis' and Delgado’s guns to be invisible.
Eye of the Storm: Fixed an issue that could cause data transfer to not start after placing the Data Core.
Eye of the Storm: Fixed an issue where the docking prompt would be missing on the Legacy ship if the player undocked with the Legacy and then reloaded a save before having started the mission.
Executive Level: Fixed an issue where players could get stuck on a chair in the Ryujin Industries HQ conference room.
Failure to Communicate: Fixed an issue that prevented the player from finishing the quest if they downed all the members of the defense pact (Alban Lopez, Jacquelyn Lemaire, and Chanda Banda).
Further Into the Unknown: Fixed a rare crash that could occur when trying to dock with The Eye.
Groundpounder: Fixed an issue where the door to Lezama could sometimes be locked if the player left the location during the quest and came back later.
Hostile Intelligence: Fixed blocked doors in the Steam Tunnels room where the Terrormorph transformation occurs.
Into the Unknown: Fixed a rare issue that could prevent the quest from starting after completing The Old Neighborhood.
Into the Unknown: Fixed a rare issue where a Temple location might not populate when receiving the “Go to” objective.
Legacy’s End: Fixed an issue that could prevent interacting with Delgado when he was behind the glass inside in the command center of The Key.
Legacy’s End: Fixed a debris pile where to player could become stuck while trying to reach the Mess Hall.
Missed Beyond Measure: Fixed a dialogue between Sarah and Walter not playing at The Lodge.
No Sudden Moves: Fixed companions not following player during personal quests.
On The Run: Fixed various issues related to Mei Devine becoming inaccessible the objective updated to “Listen to Mei Devine’s Introduction”.
On The Run: Fixed a possible control lock when sitting at the table to talk to Jade MacMillan.
One Small Step: Fixed a rare issue that could prevent Lin / Heller from exiting the airlock.
Operation Starseed: Fixed a bad view that could occur if the Beagle was boarded after a long idle.
Power From Beyond: Fixed an issue that caused missing Starborn temples and scanner disturbances that could prevent obtaining all Starborn powers from that universe.
Rough Landings: Resolved an issue that could occur during the “Meet up with Milena Axelrod” objective that could prevent ships from appearing at the desired location.
Shadows in Neon: Fixed an issue that could occur when repeatedly using the door to Jaylen Pryce's office before he progressed to Neon Core.
Supra et Ultra: Fixed a control lock that could occur when entering the Flight Simulator while a guard is attempting arrest.
Tapping the Grid: Fixed inaccessible junction boxes that could occur after the Hunter attacks the Lodge.
The Best There Is: Fixed an issue that could prevent objective from advancing when talking to Naeva and Jasmine in the engineering room.
The Empty Nest: Fixed and issue that could cause Sam Coe’s gun to be invisible when inside Jacob’s house.
The Heart of Mars: Fixed another location that could potentially prevent recovering The Heart of Mars.
The Pale Lady: Fixed rare case of inaccessible ship crew log data slate making it impossible to complete the encounter.
Top of the L.I.S.T.: Phil Hill should now accept survey data for Sumati.
War Relics: Resolved an issue that could prevent Kaiser from moving to the mission site.
Where Hope is Built: Fixed a crash that could occur with a specific set of player behaviors.
SHIPS AND SHIP CUSTOMIZATION
Fixed another case that could cause an asteroid to follow a ship in space.
Fixed ship hatch being marked inaccessible after swapping to a new home ship.
Fixed an issue where the ship could end up in an unintended state by simultaneously attempting fast travel during a grav jump.
Fixed a view issue that could occur when fast traveling during ship targeting mode.
Fixed an issue that could occur when entering Ship Targeting mode immediately after selecting a Grav Jump.
Fixed an issue that caused non-functional ladders to appear when the player modified their ship with a Taiyo All-In-One Berth Top A and a Deimos 1x1.
Fixed an issue where the Legendary ship could take too long to resume firing after the weapons were repaired.
Space combat should now match ground combat difficulty increase with successive trips through the Unity.
Fixed an issue where loading an exit save made while docked to a space station could cause names of ships to change.
Fixed marker not pointing to the current home ship after performing a save/load between different ships.
Fixed in issue that could cause the Frontier to incorrectly appear if a non-home ship was removed from a landing pad.
SKILLS
REJUVENATION: Rejuvenation skill VFX no longer replay whenever the handscanner is opened in third person.
SURVEYING: Fixed surveying challenge progress issue with mineral resource.
TARGETING CONTROL SYSTEMS: Fixed inconsistencies with level 3 and 4.
WEAPONS AND ITEMS
Fixed incorrect reload amounts that could occur when consuming a Trauma Pack.
Fixed FOV and zoom issues with weapon scopes.
Fixed weapon sound effects occasionally continuing to play after killing an enemy.
Fixed turret state not being restored properly after and save and load.
Fixed an issue that could cause the helmet light to not reappear in third person after a save and load.
Vaikka SF olikin BGS:n kevyesti bugittomin julkaisu niin sekin julkaistiin liian aikaisin, kun tällasia mahtui mukaan. Mutta se on normaalia moderneissa julkaisuissa lähes poikkeuksetta.
Mitkä olisivat muutama paras modi? En halua lähtä liian drastisia muutoksia tekemään peruspeliin, mutta pientä quality of life säätöä. Ehkä jotain kevyttä graafista parannusta.
Edit: Taidan laittaa vain tämän ja nopeammat valikot ja lockpick jos tuntuvat liian hitailta Stealth Overhaul at Starfield Nexus - Mods and Community (nexusmods.com)
Voi kuiten ehdottaa muitakin!
9 Mods, including It is Aluminium and not Aluminum, Ship Module Stats Overhaul - Reactor Power - Cargo - Crew, Legendary Effect Overhaul (LEO) - Crafting - Improvements - Bugfixes
Pitihän tämä aloittaa, kun eurolla pääsi alkuun. On vaan niin saakelin massiivisen oloinen peli, ettei oikein tiedä mitä tekisi päätehtävien lisäksi. Varmaan outpostia nyt ainakin tekemään, johonkin. Lisäksi pitäisi vielä yrittää optimoida grafiikoita läppärille sopivaksi. Koneen omalta näytöltä toimii kyllä hienosti atlantiksesta lähtien natiivina fullhd:nä, mutta unelmana olisi saada toimimaan suhteellisen sulavasti tuossa 4k 120hz televisiossa. Jos jollain olisi jotain vinkkejä antaa, että mistä asetuksista nipistää. Kone on ryzen 5 7535hs, 4060, 16gb.
Pitihän tämä aloittaa, kun eurolla pääsi alkuun. On vaan niin saakelin massiivisen oloinen peli, ettei oikein tiedä mitä tekisi päätehtävien lisäksi. Varmaan outpostia nyt ainakin tekemään, johonkin. Lisäksi pitäisi vielä yrittää optimoida grafiikoita läppärille sopivaksi. Koneen omalta näytöltä toimii kyllä hienosti atlantiksesta lähtien natiivina fullhd:nä, mutta unelmana olisi saada toimimaan suhteellisen sulavasti tuossa 4k 120hz televisiossa. Jos jollain olisi jotain vinkkejä antaa, että mistä asetuksista nipistää. Kone on ryzen 5 7535hs, 4060, 16gb.
Kokemuksesta voin kertoa että et mitenkään. 4060 saa asetuksia reilusti karsimalla starfieldin pyörimään nippa nappa 60fps@1440p mutta ei toivoakaan 4k. Sanoisin että low-medium asetuksilla saatat päästä 4k resoluutiossa niin, että peli ei tipu alle 30fps nippa nappa.
Kokemuksesta voin kertoa että et mitenkään. 4060 saa asetuksia reilusti karsimalla starfieldin pyörimään nippa nappa 60fps@1440p mutta ei toivoakaan 4k. Sanoisin että low-medium asetuksilla saatat päästä 4k resoluutiossa niin, että peli ei tipu alle 30fps nippa nappa.
Mulla pyörii 5800x3d + 4070ti ihan hyvin 4k resolla, ei oo ultra settingsit vaan jotkut high/very high, fps:t huitelee jossain 60-100, harvoin jos koskaan nykii missään.
Mulla pyörii 5800x3d + 4070ti ihan hyvin 4k resolla, ei oo ultra settingsit vaan jotkut high/very high, fps:t huitelee jossain 60-100, harvoin jos koskaan nykii missään.
no mulla kaikki asetukset tapissa ja dlss on balanced. Ootttelen sitä loppuvuotta et saa sen 5k2k näytön ni saa nähä kui rankasti joutuu asetuksia tiputtaa
No joo, toki tuo "pyöriminen" on hieman suhteellista. Itse pidän rajana 60fps ja ettei missään tilanteessa kuvanpäivitys tipu alle 30fps eli peli alkaa lagata ihan silminnähden. Tiedän toki että jotkut myös pelaa 20-30fps tasolla joten rauha heidän sielulleen.
No joo, toki tuo "pyöriminen" on hieman suhteellista. Itse pidän rajana 60fps ja ettei missään tilanteessa kuvanpäivitys tipu alle 30fps eli peli alkaa lagata ihan silminnähden. Tiedän toki että jotkut myös pelaa 20-30fps tasolla joten rauha heidän sielulleen.
Toimiiko skill Magazinet NG+:ssa, vai oonko vaan poiminu samoja koko ajan? Millasilla Varusteilla porukka painaa menemään? Ite pelannut koko ajan very hardilla, mutta siinä tuppaa nuo alusten väliset kahinat aina kosahtamaan. Muuten on senku painaa eteenpäin.
Mistä niitä +20 reppuja ja +40 pukuja löytää? Ennen ku alotin NG+:n, ni tuli koko ajan vastaan. Nyt saanut kymmensien tuntien aikana kumpaakin yhden?
Älä suurenna kuvia jos jostain syystä kuvittelet et voisi mun statsit spoilata Näköjään jäänuy sillo +15v sitte tehtyjen headshottien "taito" tonne takaraivoon
Ps. Ihmekkää et sormet puutu välil ku craftas kaikkkee
Mä olen melkein/käytännössä nyt läpäissyt tän pelin, sanan läpäisy=NG+=Unity merkityksessä. Pääsin niin lähelle että päätin vaan nopeasti katsoa miten se rullaa/avautuu. (toki siinä jotain pari tuntia ehkä meni siinä lopputaistelussa vaikka yritinkin ryntäillä sen nopeasti)
Juuri edellisen kerran jälkeen kun kirjoitin, olin avannut noi "temppelit". Niitä powereita alkoi tulemaan sen jälkeen nopeasti, varmaankin osittain sen takia että olin skannaillut noita planeettoja niin niistä tuli samantien tehtäviä auki, ilman että mun tarvitsi käydä siellä Silmä avaruusasemalla kysymässä ohjeita niiden sijanneista. Ainakin vaikutelma mulle tuli ettei niitä pitäisi tulla noin nopeasti, kun yksittäisen temppelin kuittaa niin nopeasti. Mä juoksin niitä putkeen jonkun 5 temppelin sarjoissa, samalla myös skannaten 100% jokaisen yksittäisen temppeli-planeetan joka oli ainoa asia jossa meni aikaa.
Tosin suurin osa niistä powereista on täydellisen hyödyttömiä, mulla puuttuu kai joku 4 kappaletta näistä, ja käyttökelpoisia myöskin on about joku 4. Plus niiden vaihtelu on vähän hankalaa kun ne on valikon takana ja noita pikanäppäimiä ei tunnu olevan tarpeeksi.
Toisaalta mulla on C-piraattien tehtäväsarja kokonaan vielä tekemättä, olen sen vähän jättänyt kun niiden tukikohtaa(siis sen ympäristön aluksista, sisään asemalle ei pääse niihin liittymättä) on kiva farmata uudestaan ja uudestaan, samalla testaten eri ase-configuraatioita, ja jokunen tehtävä myöskin bugittaneesta UC Vanguard jutuista. Mielestäni muut factionit olen tehnyt täysin.
Ajattelinkin että vetäisin seuraavaksi tuon lopputaistelun ja sen kaiken hitaammin ja kunnolla läpi, farmaan huolellisesti kaikki viholliset joista saa expaa, ja sitten jätän sen siihen ja palaan takaisin normaaliin pelaamiseen. En siis varsinaisesti vielä läpäise sitä Unityä.
Tuossa myös kokeillessa alkoi myös miettimään miten optimaalisemmin aloittaa kaiken alusta. Menin vielä sen kokeilu-läpäisyn jälkeen Mantis tehtävää katsomaan, koska se luultavasti on aika hyvä paikka farmata rahaa alussa, että saa ostettua resursseja aluksen välttämättömiin päivityksiin, jotta saa ruumatilaa ostaa resursseja siihen perusnäpertelyyn jota aseiden perusmodaus vaatii. Samaten varmaan ainakin alussa olisi hyvä laittaa muutamien helpompien boostien tuotanto rullaamaan kuten Ampin.
Noi loppupään tehtävät olivat piristävän kivoja, ja varsin lineaarista juoksemista. Paljon kehuttu Entanglement oli mielestäni OK, en niin isosti tykännyt että lähes väkisin se täytyi pelata putkeen. Teknisesti sen voi keskeyttää ja tehdä muuta välillä, mutta näin tehdäkseen joutuu käyttämään siihen keskeyttämiseen ylimääräistä aikaa. Jos sen tehtävän vaan tekee niin se ei ole niin vaivanloinen, mutta kun itse tykkään tutkia kaikki varsinkin tutkimisen arvoiset käsin tehdyt paikat, niin siinä tuossa paikan epälineaarisuuden takia meni enemmän aikaa. Veikkaan että ainakin jotain 4 tuntia meni sen paikan koluamisessa.
Viimeisen n. 15 tunnin perusteella pelistä tuli lopulta ihan OK mielikuva. Silti, pelissä on paljon osia joihin jos käyttää aikaa, se tuo vain turhautumaa tai pettymystä. Vähän edelleen tuntuu, että peli on suunniteltu jotenkin liian palasissa, tai että pelissä on osa asioista suunniteltu joskus ihan hyvältä pohjalta, mutta sitten otettu tuo NG+ systeemi ja jätetty peliin huonosti mukautettuna sellaisia osia jotka eivät ollenkaan toimi tuon kanssa yhteen.
Samaten tuli kokeiltua eri aseita aluksessa. Mä olin pitkään käyttänyt siis sitä perus 3 hyvän partikkeliaseen komboa. Se osoittautui nyt jälkikäteen lähes parhaimmaksi. Mutta silti välillä isompia vihollisryhmiä vastaan taistellessa sen huomasi olevan heikohko. Jos voimakkaille vihollisille antaa yhtään aikaa, niin ne tekee niin tolkuttoman nopeasti niin paljon damagea, ettei sitä vastaan pysty mitenkään käyttämään korjauskittejä. Pahinta on että pelissä ei juuri tuollaisissa vaikeissa taisteluissa, ole millään aikaa ja mahdollisuutta priorisoida vihollisia.
Ensimmäinen idea mitä olin pitkään ajatellut, ohjukset. Nimellisesti ohjuksien sekä DPS täydellä energialla(ohjattu täydet 12 energiaa kyseiseen aseeseen), että se purske-damage täydellä "lippaalla"(kun ase on täysin latautunut, mikä on aina tilanne taistelun alussa kunhan aseella on yksi energia) on reippaasti korkeampi kuin noiden partikkeliaseiden. Teoriassa heikkoina puolina on että todellinen etäisyys on alhaisempi, koska lukitseminen alkaa vasta jossain kilometrin etäisyydellä. Tuon takia alunperin en ollut ohjuksiin täysin paneutunut, alun peruskikkaa lukuunottamatta eli yksi setti partikkeliaseita ja kaksi settiä ohjuksia, joka maksimoi hetkellisen damagen käyttäen vain x+1+1 energiaa.(tuo on kohtalaisen järkevää kun on käytössä selvästi maksimia heikompi reaktori, jolloin pääaseelle ei välttämättä riitä edes 12 energiaa)
Kuitenkin noissa haastavissa taisteluissa etäisyydet ovat aina lyhyemmät kuin se partikkeliaseiden optimaalinen n. 3km , joten ajattelin että ohjukset olisivat selvä, merkittävä päivitys joka auttaisi noissa haastavissa taisteluissa.
Käytännössä...ohjukset ovat paljon paskempia kuin edes voisi kuvitella. Ne on uskomattoman heikkoja pahoja vihollisia vastaan, nyt siis puhutaan kuitenkin vähintään 3 vihollisen lösseistä, tyypillisesti 3-5 vihollista joista ehkä 2-3 on isoja, kehittyneitä level 60-70 aluksia, ja muut ovat sellaisia helposti tuhottavia mutta silti hieman vaarallisia.
Se lukitseminen vaatii jatkuvasti aikaa, lähietäysyyksiltä aikaikkuna sille lukitsemiselle on todella lyhyt kun se aiottu vihollinen pian lentää ohi, tai buustailee jatkuvasti ympäriinsä. Tämä silloin kun sen vihollisen saa edes suurinpiirtein eteensä, ja jatkuvastihan niitä joutuu myös jahtamaan siinä dogfighting moodissa ympäriinsä. Mun 19000 ruuman omaava alus toki ei tee tuosta helpompaa, mutta kohtalaisen hyvä mobility siinä silti on, kun jossain vaiheessa sain sen tietyn tehtävän suorittamalla parhaimman mobilityn työntömoottorit.
Jotenkin myös tähtäysmoodin käyttö häiritsee valtavasti, se saatu lukitus jatkuvasti rikkoutuu ilmeisesti jollain tapaa tuon tähtäysmoodin takia, ja jatkuvasti näkee niiden ohjusten lentävän suoraan ohi vaikka se vihollinen vielä vasta lähestyy edestä päin. Tuohon tähtysmoodiin olen hieman investoinut pisteitäkin joten sen pitäisi auttaa taisteluissa ihan damagen tekemisessä, mutta selvästikin se tekee asiasta hankalemman. En tiedä auttaisiko jos lukituksen saamisen jälkeen odottaisi reilun sekunnin tai pari ennen sitä tähtäysmoodin aktivointia, pieni mutu on että se peli jotenkin osittain luulee että se lukitus ei vielä ole saatu vaikka siinä lukee niin.
Kun menin farmaamaan Crimsonin päämajaa täysillä ohjusaseilla, jouduin lopulta käyttämään reippaasti Blendiä jotta sain ne piraatit tapettua, ja samaan aikaan pumppaamaan hitosti repairkittejä. Puhutaan siis jotain 15 tölkkiä, noita en ennen ole edes käyttänyt avaruustaisteluissa. Steveä yritin myös käyttää mutta toi Blend tuntui toimivan paremmin. Sitä ennen yritin ja yritin, ja kuolin jatkuvasti alle puolessa minuutissa.
Käytin Atlatl 280C, Hunter Mag-450 Missile Launcher,Infiltrator SC-02 Missile Launcher. Eka on korkeimman DPS:n ase(kaikista relevanteista aseista), kaksi seuraavaa tekee eniten damagea yhdellä energialla eli ampuen täyden latauksen tyhjäksi.
( Tuon ylläolevan kirjoitin pitkälti jo viikko sitten. Mua jäi mietityttämään noi ohjukset, varsinkin kun kokeilin pelata kokonaan kahden "unityn" välisen osan pelistä, eli eka "NG+" ja sen jälkeisen "NG++" välisen osan. NG+ muuttaa huomattavasti monia asioita, koska sulla ei ole siinä puhtaassa alussa mitään kunnollista alusta, tai yhtään rahaa rakentaa sellaista. Pelkästään paras 40 yksikön C reaktori, maksaa jotain 70k tms. Sitten vastaavasti isoon suojiin liki toinen mokoja, ja parhaimpiin aseisiin menee jotain 30k-50k kappale, ja näitä tarvitsisi 4+3+3. Ja hieman vielä lisää rahaa moottoreihin. Yhteensä tuollaisen huippualus jollain vaatimattomalla 2k ruumalla veisi ehkä 500k-700k. Sellaisen farmaaminen yhtä NG+ runia varten olisi aika hölmöä.
Ohjuksilla saisi halvalla enemmän hetkellistä damagea jolla voisi pärjätä useimmat tavalliset 3 aluksen taistelut. Vaikkei noita etsi, niin noita artefakteja hakiessa noihin hieman väkisin törmää, eikä taisteluista voi paeta. Vähän kokeilin noita ohjuksia uudestaan ja se jotenkin toimi, mutta en varsinaisesti farmannut mitään. Mun käyttämäni alusten rakenteluun liittyvät taulukot eivät olleet tehty NG+ tilannetta varten, niissä ei lukenut osien hintaa ja esim. hintaa per energia reaktoreissa ja tälläistä, mikä NG+ rakentelussa olisi aika oleellista. Luulisin että nyttemmin on tuollaisiakin taulukoita tehty, en vaan ole ehtinyt katsomaan. )
No kuitenkin kun tarpeeksi on rahaa kuten mulla vielä on koska siis palasin takaisin siihen "NG0" peliin jossa olen nyt siististi tehnyt sen lopputaistelun ja keräilen niitä temppeleitä, niin sitten kokeilin takaisin 3 partikkeliaseen komboa, mutta tällä kertaa sellaista jossa pääaseena on turret tyyppinen partikkeliase. Se tuntui tehokkaammalta kuin se aikaisemmin käyttämäni 3 manuaalisen partikkeliaseen yhdistelmä. Käytin PBO-300 Auto Alpha Turret, Exterminator 95MeV Auto, Obliterator 250MeV Auto. Eka on toiseksi korkeimman DPS:n partikkeli-turret jonka pitäisi olla käytännössä kuitenkin parempi, pari jälkimmäistä on sellaisia joiden lippaan tekemä damage on korkeammasta päästä. Toisaalta mietityttää myös ohjukset noiden kahden jälkimmäisen sijaan. Turretit ampuu myös silloin kun vihollinen boostaa ja rikkoo kaiken aseiden lukituksen, mun mielestä ne ei silloin osu. Ne tuntuu yrittävän seuraavan kohdetta, muttei osaa ilman lukitusta ampua ennakkoa.
Tuossa kun on noita starborn vaiheita enemmän, niin siinä kun saa valita et onks starborn vai pelaaks main storyn uudestaan, niin onko main story joka tasolla sama kun ekalla pelkikerralla?
Mä olen lukenut, että siinä voi olla pientä variaatiota. En ole kuitenkaan varma onko ne siinä itse tehtävissä vai pelkästään eri hahmojen taustajorinoissa, jotka eivät vaikuttaisi itse tehtäviin mitään. Ymmärtääkseni kuitenkin jos on kaikki tehtävät läpäissyt kunnolla kerran, ei ole mitään syytä tehdä niitä uudestaan, ellei halua kikkailla jotain yksittäisen tehtävän valintaa. Ja silloinkin ymmärtääkseni on paljon helpompaa tehdä nämä yksittäiset tehtävät erikseen, koska tuo "starborn vai normaali" koskee vain sitä Constallation porukan juttuja.
Ne valinnatkin noissa tehtävissä on melko pieniä eivät juuri vaikuta isompaan kuvaan yhtään mitään niiden tehtävien/sarjan ulkopuolella. Tuossa pääsarjassahan(Constallation) on about kaksi valintaa ulkomuistista, koko tehtäväsarjassa.
Noi oli ihan mielenkiintoisia noi statsit, katson myöhemmin omia vastaaviani. Olen enemmän ollut noista planeettojen 100% skannauksista kiinnostunut ja teoriassa kiinnostaisi skannata ne kaikki. Mutta se tuntuu aika mahdottomalta siinä nähden miten valtavasti siinä olisi vielä tekemistä. Ja NG+ resetoisi ne joten ne pitäisi skannata ensin.
Jooh tosiaan menin pelaamaan sen ekan NG+ vielä kertaalleen läpi, kun se tuntui niin verrattain lyhyeltä. Muutaman temppelinkin kävin kuittaamassa, ja sitten uudestaan Unityyn. Siinä kesti reilu vuorokausi enkä edes kiirehtinyt, ja yllättävää kyllä vain kaksi level uppia tuli siinä ajassa. Ja nyt muutama päivä sitten palasin vanhaan saveen ennen ekaa Unityä, keräilen ne puuttuvat temppelit, ja kai skannailen noita planeettoja kuten ennenkin.
Mua jäi vähän mietityttämään että mikä tuossa Unitysta Unityyn juoksemisessa oikeastaan on kantavana ajatuksena. Siinä tulee pientä variaatiota niiden Constallationin jäsenien suhteen, mä olen tästä hieman lukenut tarinoita, näin myös pientä eroa itse tuossa ekassa, mutta siis pohjimmiltaan siinä kerätään ne artefaktit, kierretään temppeleitä ja korotetaan powereita. Mun mietityttää että miksi kukaan tuollaista viitsisi kauan tehdä?
Se on myös hirvittävän rajoittavaa koska varusteita ja aseita, erityisesti siis varusteita hyvillä efekteillä, ei juuri saa. Mä sain ihan pelin alussa avaruuspuvun sieltä Kreetistä joltain piraatilta, jossa oli +40 carry weight ja weapon weight 50%. Tässä varmasti oli hyvää tuuria.
Mantis tehtävästä jota en ihan alussa tehnyt, farmasin 5 varttia sitä palkintoa, ja siitä sain vain avaruuspuvun jossa oli noi kaksi plus chameleon. Yritin saada esim. 2+2 comboa eli kaksi erillistä osaa jossa kummassakin olisi kaksi hyvää efektiä, mutta tuo oli 3+0+0 oli paras mitä tosiaan 5 vartissa irtosi, ja siihen se täytyi jättää. Onneksi sen ekan puvun pystyi antamaan seuraajalle. Ja vieläkään ei ole tuota osaa saanut paremmaksi. Muina osina mulla on chameleon plus jotain pientä. Olisin halunnut esim. chameleon plus resource weight 25%, mutta eipä ole tullut. Toinen osa taisi olla chameleon plus +20 carry weight, toinen on chameleon plus jotain turhaa.
Tuollaisista varusteista ei ole mitään saumaa haaveilla NG+ jälkeen, ainoastaan lopputaistelussa otin kolme erillistä osaa jolla korvasin sen yksiosaisen starborn avaruuspuvun, noissa kolmessa oli yhteensä hieman paremmat efektit, mutta en saanut sitä pukua edes kokonaisuudessaan modattua täysin, koska se on niin poskettoman vaivanloista kiertää ja yrittää keräillä eri resursseja siihen modaamiseen. Ne resurssit eivät sentään maksa paljon mitään, mutta kun ei ole yhtä kauppiasta jolta saisi ihan kaiken. Ja toisaalta juuri mitään ei kannata keräillä, koska sen kaiken aina menettää Unityssä.
Tuosta suorituskyvystä. Huomasin tuota Entangled tehtävää tehdessä, että siinä se peli oikeasti pätki. Sammutin jopa selaimen ja käynnistin pelin uudestaan kun ajattelin että jos se vaikuttaisi. Ei auttanut. Myös Windows mulla on ollut käynnissä 6 viikkoa, mikä syö virtuaalimuistia ajan mittaan. Jossain määrin kiinnostaa kun se AMD framegen jutska tulee tähän peliin.
No en nyt kovasta tiedä, noiden kuvien perusteella kokonaisia valoja siirretään ja muutetaan niin että jotkut tilat muuttuvat aivan täysin? Onko se sitten hyvä vai huono asia on varmaan katsojasta kiinni, mutta asia minkä olisi varmasti voinut tehdä myös aiemmin ja hienovaraisemmin.
The latest Starfield update is now available for all players! This update brings several fixes and adjustments, including improvements to lighting, quality-of-life, and quest fixes.
bethesda.net
FIXES AND IMPROVEMENTS
ANIMATION
Fixed player character’s eyes remaining closed instead of blinking in third person view.
Addressed rare cases where small animation pops could be seen in third person.
CREATURES AND ENEMIES
Fixed incorrectly invisible creatures on some planets.
Fixed an issue that could occur on some enemies causing them to stand instead of falling to the ground.
CREW AND COMPANIONS
Fixed crew members and companions positioning near the cockpit after fast traveling to the ship.
Companions: Fixed a possible control-lock when talking to a companion without entering a dialogue while simultaneously trying to exit the ship.
GENERAL
[ADDED TO 1.9.51] Addressed a crash that could occur when changing from Fullscreen to Windowed mode. (PC)
Fixed an issue that prevented Windows users saving if their username featured certain characters (PC).
Fixed rare save game corruptions on PC (MSS and Steam).
Fixed an issue that could lead to a control lock or a crash after loading a quicksave while in the targeting mode.
Fixed player marker following the camera on the surface map.
Fixed a rare issue that could prevent access to the main menu on when prompted to “Press any button to Start” (Xbox).
Body type should no longer reset to default when loading a Starborn save from the main menu.
Fixed flickering on Neon’s Trade Tower elevator panel.
Improved the appearance of the Ryujin Kiosk material during nighttime.
Fixed rare issue with how Cydonia’s panel could display the hours without incident.
Added Optimizations to cloud syncing of save games (MSS/Xbox).
Improved how crowds behave when desired target is reserved.
Fixed an issue that could cause airlock doors to sometimes appear floating in sky when arriving at locations.
Fixed unintended text appearing on the shipbuilder’s UI.
Fixed game session not properly resuming from shutdown in Energy Save mode (Xbox).
Various stability improvements.
GRAPHICS
Improved widescreen support (32:9, 21:9 and 16:10).
Added support for stars displaying sun disk geometry.
Shadows can now be seen on planet rings from planet surface.
Improved eyes and skin on crowd characters.
Improved reflection on water.
Improved contact shadows on character skin (Xbox and PC Medium/High/Ultra).
Improved contact shadows on character cloth (PC High/Ultra).
Improved contact shadows on first person (PC Ultra).
Improved lighting in character generation menu.
Reduced the appearance of some minor artifacts during cutscene camera transitions.
Fixed flickering on a number of VFX (Sandstorm, corrosive liquid pools, waterfall).
Fixed a rare issue where the camera would lock while in handscanner mode whenever watching flying fauna (Xbox).
Fixed potential control lock when opening a game menu a moment before triggering a dialogue with another character.
Addressed various shadow popping, flickering and artifact issues.
Improved the visibility of the sun’s lens flare during sunrise and sunset.
Fixed a rare issue where foam or grime would not show up.
Fixed rare flickering VFX that could occur in space (Xbox Series S).
Fixed rare hair flickering (Xbox Series X/S).
Fixed occasional flicker on digiframes and TV screens.
Adjusted the appearance of bloom when activating the handscanner.
Improved the appearance of clouds during weather transitions.
Fixed rare cases where alignment of grass and wind could appear disconnected.
Reduced bloom intensity effect while motion blur is active (PC).
Addressed issues with concealment effect not always applying when using the handscanner.
Fixed visible edge of the ocean in the distance when seen from a very high point of view.
Fixed rare white flickering dots around characters' hair during cut scenes.
Fixed a readability issue in the Starmap when using large menu font mode.
Fixed inventory menu occasionally failing to generate previews when using a mouse (PC).
Fixed a brief Depth of Field issue that sometimes occurred when aiming, alt-tabbing or leaving a dialogue screen.
Fixed occasional lighting transition issues after loading or exiting a location.
Fixed an issue that could cause intermittent bands to appear in distance fog.
Fixed a rare issue that could cause fog color to appear inconsistent.
Fixed a rare issue that could cause rocks to disappear near the player on the surface of a planet.
Fixed a crash that could occur when switching to DLSS with dynamic resolution active (PC).
Fixed flickering and delayed shadows sometimes occurring after unpausing the game.
Fixed various FSR2 and DLSS artifacts (noise, black dots, ghosting).
Fixed flickering when using the handscanner with DLSS enabled.
Fixed initial lighting conditions when landing on a planet.
Improved lighting at 73 locations.
Fixed various geometry, texture, and ghosting issues.
OUTPOSTS
Fixed a rare missing terrain issue that could occur after fast traveling to an outpost near New Atlantis.
Fixed an issue that could cause bulldozed objects to reappear when returning to an outpost.
Fixed an issue that caused hazard damage to remain even when the hazard was removed by bulldozing in outposts.
Fixed an issue where outpost’s cargo links would be removed from the terminal list if connected, disconnected, then reconnected to another cargo link during the cargo ship landing sequence.
Fixed an issue where weapon cases built by the player in an Outpost would populate with weapons and ammo after reloading the game.
POWERS
Fixed a rare issue that could cause the Phased Time power to remain enabled.
Fixed the extreme speed that could occur in zero G when using the Phased Time power.
Solar Flare Power now accounts for critical hits.
QUESTS AND RANDOM ENCOUNTERS
Absolute Power: Fixed missing slate in the safe preventing from completing the optional objective “Locate Evidence to Extort Ayumi Komiko”.
Background Checks: Fixed possible control-lock that could occur if caught by security.
Derelict Ship: Fixed an issue preventing the player from reaching the pilot seat if they did not have access to advanced locks.
Drinks on the House: Fixed rare occurrence where the door to Sub 12 could remain locked.
Echoes of the Past: Fixed Delgado getting stuck at bottom of stairs during "Continue Exploring the Lock" that could occur if The Lock was left during Delgado's history dialogue.
Echoes of the Past: Resolved an issue that could cause Mathis' and Delgado’s guns to be invisible.
Eye of the Storm: Fixed an issue that could cause data transfer to not start after placing the Data Core.
Eye of the Storm: Fixed an issue where the docking prompt would be missing on the Legacy ship if the player undocked with the Legacy and then reloaded a save before having started the mission.
Executive Level: Fixed an issue where players could get stuck on a chair in the Ryujin Industries HQ conference room.
Failure to Communicate: Fixed an issue that prevented the player from finishing the quest if they downed all the members of the defense pact (Alban Lopez, Jacquelyn Lemaire, and Chanda Banda).
Further Into the Unknown: Fixed a rare crash that could occur when trying to dock with The Eye.
Groundpounder: Fixed an issue where the door to Lezama could sometimes be locked if the player left the location during the quest and came back later.
Hostile Intelligence: Fixed blocked doors in the Steam Tunnels room where the Terrormorph transformation occurs.
Into the Unknown: Fixed a rare issue that could prevent the quest from starting after completing The Old Neighborhood.
Into the Unknown: Fixed a rare issue where a Temple location might not populate when receiving the “Go to” objective.
Legacy’s End: Fixed an issue that could prevent interacting with Delgado when he was behind the glass inside in the command center of The Key.
Legacy’s End: Fixed a debris pile where to player could become stuck while trying to reach the Mess Hall.
Missed Beyond Measure: Fixed a dialogue between Sarah and Walter not playing at The Lodge.
No Sudden Moves: Fixed companions not following player during personal quests.
On The Run: Fixed various issues related to Mei Devine becoming inaccessible the objective updated to “Listen to Mei Devine’s Introduction”.
On The Run: Fixed a possible control lock when sitting at the table to talk to Jade MacMillan.
One Small Step: Fixed a rare issue that could prevent Lin / Heller from exiting the airlock.
Operation Starseed: Fixed a bad view that could occur if the Beagle was boarded after a long idle.
Power From Beyond: Fixed an issue that caused missing Starborn temples and scanner disturbances that could prevent obtaining all Starborn powers from that universe.
Rough Landings: Resolved an issue that could occur during the “Meet up with Milena Axelrod” objective that could prevent ships from appearing at the desired location.
Shadows in Neon: Fixed an issue that could occur when repeatedly using the door to Jaylen Pryce's office before he progressed to Neon Core.
Supra et Ultra: Fixed a control lock that could occur when entering the Flight Simulator while a guard is attempting arrest.
Tapping the Grid: Fixed inaccessible junction boxes that could occur after the Hunter attacks the Lodge.
The Best There Is: Fixed an issue that could prevent objective from advancing when talking to Naeva and Jasmine in the engineering room.
The Empty Nest: Fixed and issue that could cause Sam Coe’s gun to be invisible when inside Jacob’s house.
The Heart of Mars: Fixed another location that could potentially prevent recovering The Heart of Mars.
The Pale Lady: Fixed rare case of inaccessible ship crew log data slate making it impossible to complete the encounter.
Top of the L.I.S.T.: Phil Hill should now accept survey data for Sumati.
War Relics: Resolved an issue that could prevent Kaiser from moving to the mission site.
Where Hope is Built: Fixed a crash that could occur with a specific set of player behaviors.
SHIPS AND SHIP CUSTOMIZATION
Fixed another case that could cause an asteroid to follow a ship in space.
Fixed ship hatch being marked inaccessible after swapping to a new home ship.
Fixed an issue where the ship could end up in an unintended state by simultaneously attempting fast travel during a grav jump.
Fixed a view issue that could occur when fast traveling during ship targeting mode.
Fixed an issue that could occur when entering Ship Targeting mode immediately after selecting a Grav Jump.
Fixed an issue that caused non-functional ladders to appear when the player modified their ship with a Taiyo All-In-One Berth Top A and a Deimos 1x1.
Fixed an issue where the Legendary ship could take too long to resume firing after the weapons were repaired.
Space combat should now match ground combat difficulty increase with successive trips through the Unity.
Fixed an issue where loading an exit save made while docked to a space station could cause names of ships to change.
Fixed marker not pointing to the current home ship after performing a save/load between different ships.
Fixed in issue that could cause the Frontier to incorrectly appear if a non-home ship was removed from a landing pad.
SKILLS
REJUVENATION: Rejuvenation skill VFX no longer replay whenever the handscanner is opened in third person.
SURVEYING: Fixed surveying challenge progress issue with mineral resource.
TARGETING CONTROL SYSTEMS: Fixed inconsistencies with level 3 and 4.
WEAPONS AND ITEMS
Fixed incorrect reload amounts that could occur when consuming a Trauma Pack.
Fixed FOV and zoom issues with weapon scopes.
Fixed weapon sound effects occasionally continuing to play after killing an enemy.
Fixed turret state not being restored properly after and save and load.
Fixed an issue that could cause the helmet light to not reappear in third person after a save and load
Lisäksi odotettu kommentti. Bethesda - Community Manager
The team has been investigating the Form IDs and we should have an improvement addressing the issue to roll out in our next Steam Beta!
The latest Starfield update is now available for all players! This update brings several fixes and adjustments, including improvements to lighting, quality-of-life, and quest fixes.
bethesda.net
FIXES AND IMPROVEMENTS
ANIMATION
Fixed player character’s eyes remaining closed instead of blinking in third person view.
Addressed rare cases where small animation pops could be seen in third person.
CREATURES AND ENEMIES
Fixed incorrectly invisible creatures on some planets.
Fixed an issue that could occur on some enemies causing them to stand instead of falling to the ground.
CREW AND COMPANIONS
Fixed crew members and companions positioning near the cockpit after fast traveling to the ship.
Companions: Fixed a possible control-lock when talking to a companion without entering a dialogue while simultaneously trying to exit the ship.
GENERAL
[ADDED TO 1.9.51] Addressed a crash that could occur when changing from Fullscreen to Windowed mode. (PC)
Fixed an issue that prevented Windows users saving if their username featured certain characters (PC).
Fixed rare save game corruptions on PC (MSS and Steam).
Fixed an issue that could lead to a control lock or a crash after loading a quicksave while in the targeting mode.
Fixed player marker following the camera on the surface map.
Fixed a rare issue that could prevent access to the main menu on when prompted to “Press any button to Start” (Xbox).
Body type should no longer reset to default when loading a Starborn save from the main menu.
Fixed flickering on Neon’s Trade Tower elevator panel.
Improved the appearance of the Ryujin Kiosk material during nighttime.
Fixed rare issue with how Cydonia’s panel could display the hours without incident.
Added Optimizations to cloud syncing of save games (MSS/Xbox).
Improved how crowds behave when desired target is reserved.
Fixed an issue that could cause airlock doors to sometimes appear floating in sky when arriving at locations.
Fixed unintended text appearing on the shipbuilder’s UI.
Fixed game session not properly resuming from shutdown in Energy Save mode (Xbox).
Various stability improvements.
GRAPHICS
Improved widescreen support (32:9, 21:9 and 16:10).
Added support for stars displaying sun disk geometry.
Shadows can now be seen on planet rings from planet surface.
Improved eyes and skin on crowd characters.
Improved reflection on water.
Improved contact shadows on character skin (Xbox and PC Medium/High/Ultra).
Improved contact shadows on character cloth (PC High/Ultra).
Improved contact shadows on first person (PC Ultra).
Improved lighting in character generation menu.
Reduced the appearance of some minor artifacts during cutscene camera transitions.
Fixed flickering on a number of VFX (Sandstorm, corrosive liquid pools, waterfall).
Fixed a rare issue where the camera would lock while in handscanner mode whenever watching flying fauna (Xbox).
Fixed potential control lock when opening a game menu a moment before triggering a dialogue with another character.
Addressed various shadow popping, flickering and artifact issues.
Improved the visibility of the sun’s lens flare during sunrise and sunset.
Fixed a rare issue where foam or grime would not show up.
Fixed rare flickering VFX that could occur in space (Xbox Series S).
Fixed rare hair flickering (Xbox Series X/S).
Fixed occasional flicker on digiframes and TV screens.
Adjusted the appearance of bloom when activating the handscanner.
Improved the appearance of clouds during weather transitions.
Fixed rare cases where alignment of grass and wind could appear disconnected.
Reduced bloom intensity effect while motion blur is active (PC).
Addressed issues with concealment effect not always applying when using the handscanner.
Fixed visible edge of the ocean in the distance when seen from a very high point of view.
Fixed rare white flickering dots around characters' hair during cut scenes.
Fixed a readability issue in the Starmap when using large menu font mode.
Fixed inventory menu occasionally failing to generate previews when using a mouse (PC).
Fixed a brief Depth of Field issue that sometimes occurred when aiming, alt-tabbing or leaving a dialogue screen.
Fixed occasional lighting transition issues after loading or exiting a location.
Fixed an issue that could cause intermittent bands to appear in distance fog.
Fixed a rare issue that could cause fog color to appear inconsistent.
Fixed a rare issue that could cause rocks to disappear near the player on the surface of a planet.
Fixed a crash that could occur when switching to DLSS with dynamic resolution active (PC).
Fixed flickering and delayed shadows sometimes occurring after unpausing the game.
Fixed various FSR2 and DLSS artifacts (noise, black dots, ghosting).
Fixed flickering when using the handscanner with DLSS enabled.
Fixed initial lighting conditions when landing on a planet.
Improved lighting at 73 locations.
Fixed various geometry, texture, and ghosting issues.
OUTPOSTS
Fixed a rare missing terrain issue that could occur after fast traveling to an outpost near New Atlantis.
Fixed an issue that could cause bulldozed objects to reappear when returning to an outpost.
Fixed an issue that caused hazard damage to remain even when the hazard was removed by bulldozing in outposts.
Fixed an issue where outpost’s cargo links would be removed from the terminal list if connected, disconnected, then reconnected to another cargo link during the cargo ship landing sequence.
Fixed an issue where weapon cases built by the player in an Outpost would populate with weapons and ammo after reloading the game.
POWERS
Fixed a rare issue that could cause the Phased Time power to remain enabled.
Fixed the extreme speed that could occur in zero G when using the Phased Time power.
Solar Flare Power now accounts for critical hits.
QUESTS AND RANDOM ENCOUNTERS
Absolute Power: Fixed missing slate in the safe preventing from completing the optional objective “Locate Evidence to Extort Ayumi Komiko”.
Background Checks: Fixed possible control-lock that could occur if caught by security.
Derelict Ship: Fixed an issue preventing the player from reaching the pilot seat if they did not have access to advanced locks.
Drinks on the House: Fixed rare occurrence where the door to Sub 12 could remain locked.
Echoes of the Past: Fixed Delgado getting stuck at bottom of stairs during "Continue Exploring the Lock" that could occur if The Lock was left during Delgado's history dialogue.
Echoes of the Past: Resolved an issue that could cause Mathis' and Delgado’s guns to be invisible.
Eye of the Storm: Fixed an issue that could cause data transfer to not start after placing the Data Core.
Eye of the Storm: Fixed an issue where the docking prompt would be missing on the Legacy ship if the player undocked with the Legacy and then reloaded a save before having started the mission.
Executive Level: Fixed an issue where players could get stuck on a chair in the Ryujin Industries HQ conference room.
Failure to Communicate: Fixed an issue that prevented the player from finishing the quest if they downed all the members of the defense pact (Alban Lopez, Jacquelyn Lemaire, and Chanda Banda).
Further Into the Unknown: Fixed a rare crash that could occur when trying to dock with The Eye.
Groundpounder: Fixed an issue where the door to Lezama could sometimes be locked if the player left the location during the quest and came back later.
Hostile Intelligence: Fixed blocked doors in the Steam Tunnels room where the Terrormorph transformation occurs.
Into the Unknown: Fixed a rare issue that could prevent the quest from starting after completing The Old Neighborhood.
Into the Unknown: Fixed a rare issue where a Temple location might not populate when receiving the “Go to” objective.
Legacy’s End: Fixed an issue that could prevent interacting with Delgado when he was behind the glass inside in the command center of The Key.
Legacy’s End: Fixed a debris pile where to player could become stuck while trying to reach the Mess Hall.
Missed Beyond Measure: Fixed a dialogue between Sarah and Walter not playing at The Lodge.
No Sudden Moves: Fixed companions not following player during personal quests.
On The Run: Fixed various issues related to Mei Devine becoming inaccessible the objective updated to “Listen to Mei Devine’s Introduction”.
On The Run: Fixed a possible control lock when sitting at the table to talk to Jade MacMillan.
One Small Step: Fixed a rare issue that could prevent Lin / Heller from exiting the airlock.
Operation Starseed: Fixed a bad view that could occur if the Beagle was boarded after a long idle.
Power From Beyond: Fixed an issue that caused missing Starborn temples and scanner disturbances that could prevent obtaining all Starborn powers from that universe.
Rough Landings: Resolved an issue that could occur during the “Meet up with Milena Axelrod” objective that could prevent ships from appearing at the desired location.
Shadows in Neon: Fixed an issue that could occur when repeatedly using the door to Jaylen Pryce's office before he progressed to Neon Core.
Supra et Ultra: Fixed a control lock that could occur when entering the Flight Simulator while a guard is attempting arrest.
Tapping the Grid: Fixed inaccessible junction boxes that could occur after the Hunter attacks the Lodge.
The Best There Is: Fixed an issue that could prevent objective from advancing when talking to Naeva and Jasmine in the engineering room.
The Empty Nest: Fixed and issue that could cause Sam Coe’s gun to be invisible when inside Jacob’s house.
The Heart of Mars: Fixed another location that could potentially prevent recovering The Heart of Mars.
The Pale Lady: Fixed rare case of inaccessible ship crew log data slate making it impossible to complete the encounter.
Top of the L.I.S.T.: Phil Hill should now accept survey data for Sumati.
War Relics: Resolved an issue that could prevent Kaiser from moving to the mission site.
Where Hope is Built: Fixed a crash that could occur with a specific set of player behaviors.
SHIPS AND SHIP CUSTOMIZATION
Fixed another case that could cause an asteroid to follow a ship in space.
Fixed ship hatch being marked inaccessible after swapping to a new home ship.
Fixed an issue where the ship could end up in an unintended state by simultaneously attempting fast travel during a grav jump.
Fixed a view issue that could occur when fast traveling during ship targeting mode.
Fixed an issue that could occur when entering Ship Targeting mode immediately after selecting a Grav Jump.
Fixed an issue that caused non-functional ladders to appear when the player modified their ship with a Taiyo All-In-One Berth Top A and a Deimos 1x1.
Fixed an issue where the Legendary ship could take too long to resume firing after the weapons were repaired.
Space combat should now match ground combat difficulty increase with successive trips through the Unity.
Fixed an issue where loading an exit save made while docked to a space station could cause names of ships to change.
Fixed marker not pointing to the current home ship after performing a save/load between different ships.
Fixed in issue that could cause the Frontier to incorrectly appear if a non-home ship was removed from a landing pad.
SKILLS
REJUVENATION: Rejuvenation skill VFX no longer replay whenever the handscanner is opened in third person.
SURVEYING: Fixed surveying challenge progress issue with mineral resource.
TARGETING CONTROL SYSTEMS: Fixed inconsistencies with level 3 and 4.
WEAPONS AND ITEMS
Fixed incorrect reload amounts that could occur when consuming a Trauma Pack.
Fixed FOV and zoom issues with weapon scopes.
Fixed weapon sound effects occasionally continuing to play after killing an enemy.
Fixed turret state not being restored properly after and save and load.
Fixed an issue that could cause the helmet light to not reappear in third person after a save and load
Lisäksi odotettu kommentti. Bethesda - Community Manager
Tuota Form ID ongelmaa olen itse hieman tarkaillut kun ei ole tarkoitus kovin pian varsinaisesti kuitata sitä Unityä. Niille jotka eivät tiedä, Reddit - Dive into anything
Itselläni ei kuitenkaan nähtävästi enää ongelmaa voi olla, koska olen kerännyt ne artefaktit ja voisin koska tahansa tarvittaessa mennä Unityyn ja resetoida kaiken. Jos tekisi tiukkaa. Mulla on ID vajaa 3 miljoonaa menossa. Tullut noin miljoona tässä vajaan parin kuukauden aikana.
Tuota Form ID ongelmaa olen itse hieman tarkaillut kun ei ole tarkoitus kovin pian varsinaisesti kuitata sitä Unityä. Niille jotka eivät tiedä, Reddit - Dive into anything
Itselläni ei kuitenkaan nähtävästi enää ongelmaa voi olla, koska olen kerännyt ne artefaktit ja voisin koska tahansa tarvittaessa mennä Unityyn ja resetoida kaiken. Jos tekisi tiukkaa. Mulla on ID vajaa 3 miljoonaa menossa. Tullut noin miljoona tässä vajaan parin kuukauden aikana.
No beta ku alko ni menin ng+10. Toissapäivänä Tahkoin miljoonan, rahaa 3,8miljoonaa yhteensä, mut mun rakennettu alus oli vaihtunu frontieriks, oon archimedeksen landpadilla mikä ei suostu vaihtaa alusta, eli en pääsee Archimedes,hawkings ja Nguyens alueelta pois
No beta ku alko ni menin ng+10. Toissapäivänä Tahkoin miljoonan, rahaa 3,8miljoonaa yhteensä, mut mun rakennettu alus oli vaihtunu frontieriks, oon archimedeksen landpadilla mikä ei suostu vaihtaa alusta, eli en pääsee Archimedes,hawkings ja Nguyens alueelta pois
Laskeudu planeetalle ja poistu ulos. Sen jälkeen pitäisi pystyä pikamatkustamaan minne tahansa minne olet jo ennen laskeutunut. Muistaakseni pelissä pikamatkustaminen ja grav hyppy on saman näppäimen takana niin siinä voi hetken joutua jotain kikkailemaan että se toteuttaa sen pikamatkustuksena.
Samalla tapaa pääsee tuonne alueelle aluksella jossa on vain 27 LY hyppymatka, kerran kun sinne on jollain päässyt päässyt, pääsee sinne millä tahansa uudestaan, kunhan pikamatkustaa.
Toiset ne elää unelmaa! Itsellä on aikaa pelata puolesta tunnista tuntiin keskimäärin päivässä ja sinä pelaat yhtä peliä vajaa 9h päivässä joka päivä sitten julkaisun.
Toiset ne elää unelmaa! Itsellä on aikaa pelata puolesta tunnista tuntiin keskimäärin päivässä ja sinä pelaat yhtä peliä vajaa 9h päivässä joka päivä sitten julkaisun.
Julkaistu 6 syyskuuta, ja ite kävin varmaa viikon sen jälkee pelaa, ni alle 7h jää päivälle helposti. Monia väliäpäiviä välillä ja monia päiviä ettei muuta tehnykkä. Ennemmin ois terve ja se et pystyis liikkumaan paremmin
News
We’ve added a new update to Steam Beta that includes AMD’s FSR 3 options and a few other fixes. We encourage all of our Steam PC players to try it out and let us know your thoughts before this update goes live for all our players soon.Other fixes included in this update will be related to performance and stability, including adjustments done to address the FormID issue we’ve seen several commenting on.
As always, we appreciate all your feedback and support! See you in Starfield. FIXES AND IMPROVEMENTS
GRAPHICS
Added support for AMD FidelityFXTM Super Resolution 3 (FSR 3). (PC)
Added support for Intel Xe Super Sampling (XeSS). (PC)
Fixed an issue that could make the clouds appear to vibrate when using DLSS performance mode. (PC)
Fixed minor visual artifact that could occur when aiming with a weapon or task swapping.
STABILITY
Changed how FormIDs are freed when loading saves. This should improve stability for saves that have visited many locations.
Fixed a crash that could happen when making changes to the ship that required all items to be moved to the cargo bay in the Ship Builder menu.
MISCELLANEOUS
Reverted a change that caused the data menu to open when taking screenshots with F12 (PC)
Fixed an issue causing the resolution scale to reset to 1.0 when switching from Fullscreen to Windowed mode when using DLSS. (PC)