Starfield (PC, XBX)

Alusten rakentelu kyllä kiinnostaa, mutta olen vasta joku 16lvl. Mantis tehtävästä sain jonkun aluksen, mutta en ole vielä rakenteluun tutustunut, kun paremmat osat varmaan vielä lukossa.
 
Joo pitää kohta kattoa kun koneelle meen.. jollain cannoneilla ja missileillä ne ainakin saa aika ylös. 2kpl jokaista 3:a asetta?

Haluat aina aseille kaikki 12 tehon slotin täyteen sitä yhtä asetta, esim 3 max teho asetta 4 kpl, 2max teho asetta 6kpl etc. Jokainen yksittäinen ase saa 100%dmg vaikka se koko 12 tehon moduuli olisi vain yhdellä teho-palikalla päällä, se 1/12 vaikuttaa Vain aseen uudelleen lataukseen.

Useita aseita on siis kahta erilaista, koko ajan uudelleen lataava ja "Auto" (eli lipas). Siis jos on lipas-ase, saa koko lippaan ammuttua normaali vauhtia pois tuhansia lämää ennen kuin tarvii ladata aka vihu kuoli jo. Missile ehkä asia erikseen, niitä tarvii ladata useammin.

Tuota leffo selosti tuossa ylempänä.
 
Haluat aina aseille kaikki 12 tehon slotin täyteen sitä yhtä asetta, esim 3 max teho asetta 4 kpl, 2max teho asetta 6kpl etc. Jokainen yksittäinen ase saa 100%dmg vaikka se koko 12 tehon moduuli olisi vain yhdellä teho-palikalla päällä, se 1/12 vaikuttaa Vain aseen uudelleen lataukseen.

Useita aseita on siis kahta erilaista, koko ajan uudelleen lataava ja "Auto" (eli lipas). Siis jos on lipas-ase, saa koko lippaan ammuttua normaali vauhtia pois tuhansia lämää ennen kuin tarvii ladata aka vihu kuoli jo. Missile ehkä asia erikseen, niitä tarvii ladata useammin.

Tuota leffo selosti tuossa ylempänä.


no tuossa nyt, mut kyl se lompakkokin keveni :) Miten niitä aluksia saa ryöstettyä? Tiiän et yläpalkki vihulta ekana, sit enginet, mut miten saan kohdistettua tulen siihen? Tuleeko autoturrettien kanssa siitä mitään vai ampuuko kokonaan sen? xD

Näyttökuva 2023-10-25 122239.png
 
no tuossa nyt, mut kyl se lompakkokin keveni :) Miten niitä aluksia saa ryöstettyä? Tiiän et yläpalkki vihulta ekana, sit enginet, mut miten saan kohdistettua tulen siihen? Tuleeko autoturrettien kanssa siitä mitään vai ampuuko kokonaan sen? xD

Näyttökuva 2023-10-25 122239.png

Pitää olla se targeting skill. E:llä valitset kohteen ja R muistaakseni niin tulee joku hidastus ja voit valita mitä ammut. Eilen koitin harjotella, mutta silti räjähti aina koko paska :rofl: varmaan youtubesta helpoin kattoa.
 
no tuossa nyt, mut kyl se lompakkokin keveni :) Miten niitä aluksia saa ryöstettyä? Tiiän et yläpalkki vihulta ekana, sit enginet, mut miten saan kohdistettua tulen siihen? Tuleeko autoturrettien kanssa siitä mitään vai ampuuko kokonaan sen? xD

Näyttökuva 2023-10-25 122239.png
Docking portin voi laittaa pohjaan landing bayn taakse, niin silloin molemmat portit on samassa habissa ohjaamon takana. Voi olla kätevämpi, jos niin mieltää.

Targeting Control Systems - skill antaa sun valita mitä järjestelmää tulitat. Ite otan virrat pois turreteilta silloin kun haluan kaapata.
 
Crimson Fleet aluksissa on usein EM aseita, jotka tekee nimenomaan systeemiin vahinkoa, eikä Hull tai Shield juuri mitään, ne on tarkoitettu juuri alusten kaappaamiseen. Vaihtoehtoisesti jollain vähemmän tehokkaalla pyssyllä joka ei tee Hull vahinkoa (laserit?) voi yrittää hivuttaa Engine moduuliin vahinkoa tuhoamatta alusta.

Se Targeting Ctrl Systems taito tosiaan tarvii. Lienee mahdollista vahingossa critical-hit Enginet pois pelistä ilmankin tuota taitoa, mutta en ole varma; itse otin tuon Target taidon ensimmäisenä valintana enkä ole ilman sitä siis pelannut.
 
En oo tota kaappailua aiemmin juuri tehnyt, mutta nyt parina päivänä tykästynyt kovasti siihen leikkiin.
Seikkailin päättömästi (ja tylsästi) tähtikartan oikeassa laidassa about 30 min ja sain saaliiksi 3kpl vihujoukkojen parhaita aluksia.
1698230344755.png
 
Tässä alusten rakentamisessa on se huono puoli, että aluksia ei voi pilkkoa osiksi ja käyttää niitä osia toisten alusten rakenteluun. Esimerkiksi crimson fleetin questlinessä saa loppupuolella pari ihan kätevää palikkaa alukseen.
muistaakseni nostaa suojien määrä jollakin % määrällä ja nopeuttaa suojien regenerointia
Näitä ei tietääkseni mistään erikseen saa ostettua. Vaihtoehtona on sitten vain päivitellä tuota yhtä ja samaa alusta kun niitä osia ei muihinkaan saa siirrettyä. Tekisi myös alusten rakentelusta halvempaa jos kaapatuista aluksista voisi siirtää haluamiaan komponentteja toisiin aluksiin ja myydä sitten jäljelle jääneet osat pois.

Toinen ärsyttävä asia on se, että kaikki ruumassa olevat tavarat siirtyy aina vaihdettaessa aluksesta toiseen + kaikki se turha irtotavara mitä noissa aluksissa yleensä on. Olis mukava pystyä käyttämään isoa rahtialusta materiaalien kuskaamiseen/säilyttämiseen ja sen lisäksi jotain ketterämpää taistelualusta.
 
Tässä alusten rakentamisessa on se huono puoli, että aluksia ei voi pilkkoa osiksi ja käyttää niitä osia toisten alusten rakenteluun. Esimerkiksi crimson fleetin questlinessä saa loppupuolella pari ihan kätevää palikkaa alukseen.

Sä voit aina asennella nuo osat kaikkiin sulla oleviin aluksiin ennen kuin päätät joko jatkaa rosvona tai "rosvona". Sit voit ainakin muutella useampaa alusta.

Tommonen omien osien warehouse olis kyllä hyvä ominaisuus. Samoin toki mahdollisuus parkkeerata rahtialus jonnekin roinineen. Olis myös siistiä jos vois parkkeerata jonnekin outpostiin riviin kaikki aluksensa... mut sit olis ongelmana muistaa et mihin ruumaan vaihtokalsarit on jäänyt...
 
Unofficial Community Patch ulkona:


Tässä immersiivisempi metodi kuin cheatit, jolla vendoreille saa lisää rahaa. Tosin sopisi paremmin kakkos tason perkiksi, jotta ei tarvitsisi ottaa muita turhia perkkejä, jotta pääsee expert tasolle socialissa.

 
Joo sain tossa ekan laivan siepattua. No siinä sitten tovin pyörin siellä ihan oikeassa reunassa et saan siepattua laivan millä pääsee niiltä parilta planeetalta pois. No pois päästyäni bounty oli united colonesilta, star rangereilta, ja Crimson fleetiltä, ja contrabandia kyydissä. Vähän joutu Googlea käyttää ja sinne meni yli 100k :(
 
Joo sain tossa ekan laivan siepattua. No siinä sitten tovin pyörin siellä ihan oikeassa reunassa et saan siepattua laivan millä pääsee niiltä parilta planeetalta pois. No pois päästyäni bounty oli united colonesilta, star rangereilta, ja Crimson fleetiltä, ja contrabandia kyydissä. Vähän joutu Googlea käyttää ja sinne meni yli 100k :(
Mulla oli sama ongelma aiemmin, siis jumissa siellä lv75 systeemeissä. Tosiaan omiin tukikohtiin /outposts tai kotipaikkaan (New Jemison, ehkä muuallekin) voi aina suoraan Land-pikamatkustaa kun 1) ei ole contraband inventoryssa 2) ei ole aluksen puikoissa, jossa on contrabandia.

Eli sieltä ei tarvi "lentää" tai grav hyppiä pois.
 
Mä kaapattuani aluksen hyppään takas omaan alukseeni ja jatkan sillä matkaa. Kaapattu menee automaatilla telakalle, josta sen voi vaihtaa alle sitten vaikka Jamesonissa. Tuossa on se etu, ettei kontrabandit tuu mukana, eli saa siivouksen kaupan päälle. Joskus on nimittäin tosi vaikea löytää niitä kontrabandeja varsinkin isommasta paatista. Tuolla "telakan" kautta kierrättämisellä säästyy etsimisen vaiva.

Vahingossa on helppo ampua myös ns. hyviksien paatteja ja siten saada bountin. Sitä varten yritän muistaa f5 saven heittää aina uuteen systeemiin siirtyessäni.
 
Tuo Yansin kaappausvinkki on kyllä mieletön QoL -vinkki, ei ole tullut itselle mieleenkään kokeilla ja aina tuskaillut kuinka kankea systeemi on :lol:
 
Käsittääkseni vihun aluksen valloituksen jälkeen ainoa mitä tarvii tehdä, jotta se pysyy omana, on istua puikkoihin ja käyttää se Kotialuksena menun kautta (Tab - Ship - make HShip), sitten se gravhyppii kotiin itsekseen. Itselläni tuon tehdessä alukset irtautuvat toisistaan ja halutessani jatkaa keräilyharrastusta pääaluksella, yksinkertaisesti Board-komentoa uudestaan ennen kuin se pääalus kerkeää gravhyppimään karkuun.

Juuri tuli tuota harrastettua, kun piti saada aluksia myytäväksi ja alusteknikon rahat nolliin, että sain vahingossa :facepalm: anastetun (Mainquest pienehkö spoiler) Starborn Guardian - aluksen myytyä, kun se muutoin ei onnistu.

e: jaahas sitten piratoidessa juttuja tulikin tällaista bugia vastaan. Välillä nähnyt kun jotkin alukset erityisesti The Key ympärillä tanssivat ripaskaa tai jotain nopeatemposta balettia keskipisteensä ympäri, onkohan tässä itselle käynyt jotain sellaista, kun omat aseet noin värittävät koko taivasta o_O. Yritän tässä siis ammuskella kohdetta päin, mutta selvästi menevät ohi maalin ja sen sijaan... jonnekin muualle, tai no varmaan kaikkialle tuon kuvan perusteella :D. Onhan tässä pelissä ollut gravitaatio anomalioita, muttei ihan näin rajuja vielä tullut vastaan xd.
1698260468558.png
 
Viimeksi muokattu:
Käsittääkseni vihun aluksen valloituksen jälkeen ainoa mitä tarvii tehdä, jotta se pysyy omana, on istua puikkoihin ja käyttää se Kotialuksena menun kautta (Tab - Ship - make HShip), sitten se gravhyppii kotiin itsekseen. Itselläni tuon tehdessä alukset irtautuvat toisistaan ja halutessani jatkaa keräilyharrastusta pääaluksella, yksinkertaisesti Board-komentoa uudestaan ennen kuin se pääalus kerkeää gravhyppimään karkuun.

Juuri tuli tuota harrastettua, kun piti saada aluksia myytäväksi ja alusteknikon rahat nolliin, että sain vahingossa :facepalm: anastetun (Mainquest pienehkö spoiler) Starborn Guardian - aluksen myytyä, kun se muutoin ei onnistu.

e: jaahas sitten piratoidessa juttuja tulikin tällaista bugia vastaan. Välillä nähnyt kun jotkin alukset erityisesti The Key ympärillä tanssivat ripaskaa tai jotain nopeatemposta balettia keskipisteensä ympäri, onkohan tässä itselle käynyt jotain sellaista, kun omat aseet noin värittävät koko taivasta o_O. Yritän tässä siis ammuskella kohdetta päin, mutta selvästi menevät ohi maalin ja sen sijaan... jonnekin muualle, tai no varmaan kaikkialle tuon kuvan perusteella :D. Onhan tässä pelissä ollut gravitaatio anomalioita, muttei ihan näin rajuja vielä tullut vastaan xd.
1698260468558.png


Itelläni kans tehnyt muutaman aluksen kanssa tuota, ja ihmettelin mikä hemmetti. Onko joku asesysteemi sellainen että heijastaa muualle ne ammukset?
 
Jooei, nyt saa riittää tämän pelin paukuttaminen... :thumbsup:

Kyllähän tämä maistui vaikka aika raakilehan tämä on vielä niin monilta osin; monta kertaa kävi mielessä että ois pitänyt jättää kypsymään ja pelata backlogissa olevia valmiita pelejä läpi mutta minkäs teet kun oli masseffectien jäljiltä hirvee avaruusnälkä.

Jossain levelin 40 hujakoilla tais pääjuoni mennä läpi ja pettymys oli tietenkin suuri että tässäkö tää nyt oli joten en alottanut new game+ vaan jauhoin läpi kaiken mitä löysin, rakentelin aina paattia kun rahaa kertyi ja hieroin outposteja ja taistelin systeemin outouksia vastaan. Mietin että vedän nyt levelin sinne 60 saakka että saa viimeiset osat alukseen mutta eihän tästä voinu päästää irti joten tempasin sitten kaikki achit vielä plakkariin.

Levelin 100 achi oli tietenkin se pitkäpiimäisin, ekana ammuskelin ötököitä planeetoilla aluksen katolta sniputellen ja välillä juosten eestaas ammuskellen haulikolla ja sen hornest nestillä mutta kyllästy siihenkin joten sitten piti nöyrtyä ja tekaista adaptive frame -farmi Andraphoniin ja nukkua sielä Sarahin kanssa 12 tuntia ja craftätä framet ja siitä aina yks leveli ja uudestaan...

Ja vieläkään en aloittanut ng+ koska inhoan tehä questeja ja juonia missään pelissä uudestaan varsinkin kun ne on tuoreessa muistissa joten jääkööt noiden tekeminen talteen pahanpäivän varalle, jäi 30 skillpointsiakin talteen kun otin vaan techiä ja scienceä aluksen ja modien takia.

Very hardilla pelasin kokoajan, alussa oli tietenkin hankalaa mutta avaruustaistelut helpottu kun keskityin vaan turretteihin ja pyssyhipat muuttu modien (hornest nest) ja paraller self -kyvyn jälkeen läpihuutojutuiksi mutta tuosta saa syyttää vaan omaa laiskuutta :rolleyes:

Ja jos jotakin tekisin toisin niin niin en enää liittyis crimson fleettiin koska senjälkeen avaruudesta tuli tylsä kun nuo ei hyöki silmille.

Joten kiitos kuitenkin tunnelmallisitakin hetkistä Starfield; muistan aina oman aluksen rinnalla lentävät 2kpl asteroideja, ittensä tappamisen useammin kuin viholliset hornestnest haulikolla sun muut hilpeät bugit jotka ei aina kyllä naurattaneet.

Lopuksi vielä alus joka on tietenkin niin tylsä ku olla voi, 12 turrettia vaan puskee tulta munille, melkeen 10k rahtitilaa ja 6kpl Sal-6830 engineä pitää möhkön manööverit vielä 100:sessa että saa noi turretit hollille. Engine poweria 46 buffien jälkeen jne.

mursu.jpg
 
Just latasin kyseisen pelin, niin nyt on kyllä sanottava, että ihan ulalla tässä on. Ei mitään kokemusta noista skyrin,oblion,yms peleistä tältä "pelintekiöistä". Eli ihan nyyppänä peliin mukaan.
Ihan liikaa kerättävää tavaraa, joka paikka täynnä. Koko idea pelissä hakosessa. Avaruuteen kun menee "alku aluksella" niin kuolema lähes välitön.

Löytyykö tästä jotain rautalangasta väännettyä tutoriaalia, josta voisi imeä jotain oppeja, ettei kaikki olisi yhtä sähläämistä. Itselle tuntuu peli olevan vaikea lähestyä.
 
Just latasin kyseisen pelin, niin nyt on kyllä sanottava, että ihan ulalla tässä on. Ei mitään kokemusta noista skyrin,oblion,yms peleistä tältä "pelintekiöistä". Eli ihan nyyppänä peliin mukaan.
Ihan liikaa kerättävää tavaraa, joka paikka täynnä. Koko idea pelissä hakosessa. Avaruuteen kun menee "alku aluksella" niin kuolema lähes välitön.

Löytyykö tästä jotain rautalangasta väännettyä tutoriaalia, josta voisi imeä jotain oppeja, ettei kaikki olisi yhtä sähläämistä. Itselle tuntuu peli olevan vaikea lähestyä.
Youtubeen starfield for beginners niin näyttäisi videoita olevan. En tiedä auttavatko tosin.
 

Modit korjaa, itse en tosin tuosta kärsinyt. Ainoa ärsyttävä bugi oli kun Power from Beyond ei spawnannut temppeli POI:ta kartalle, jos olit jo surveyed ko. planeetan.
Noi kivet oli pelin paras seuralainen kun ne ei kokoajan molottanut turhia, eikä tullut naamalle kesken tehtävien vaatimaan puheenvuoroa. Eikä isolation bonusetkaan pudonnut kivien takia. Ihan parhaita kumppaneita.
Tosin niistä ei saanut 15% expa bonaria jos vähän kihnutti kyljestä.
 
Youtubeen starfield for beginners niin näyttäisi videoita olevan. En tiedä auttavatko tosin.
Katsellut noita "beginners" videoita jokusen. Jotenkin päässyt alkuun hiljalleen. Ei siinä ihan todella mielenkiintoinen peli. Alku tuntuu olevan vaikeata itselle.
Varsinkin kun jotain modeja pitäisi ladata. Toivoisin, että kun linkkaatte nexusmodeja niin vääntäkää selkokielellä mitä kyseinen modi tekee.

Ei niin, että katso muutos logi, vaan lyhyt kertomus kuinka kyseinen modi muuttaa peliä.
 
Katsellut noita "beginners" videoita jokusen. Jotenkin päässyt alkuun hiljalleen. Ei siinä ihan todella mielenkiintoinen peli. Alku tuntuu olevan vaikeata itselle.
Varsinkin kun jotain modeja pitäisi ladata. Toivoisin, että kun linkkaatte nexusmodeja niin vääntäkää selkokielellä mitä kyseinen modi tekee.

Ei niin, että katso muutos logi, vaan lyhyt kertomus kuinka kyseinen modi muuttaa peliä.

Ite aina pelaan nää Bethesdan peli ekalla kerralla ilman modeja ja tokalla kerralla sit kaikki modit päällä niin on jotain uutta. Lähinnä siis vinkkinä ettei niitä modeja ole pakko ladata. Tosin on tää kyllä aika karmea peli ilman modeja verrattuna vaikka fallout 4 tai skyrim.
 
Ite aina pelaan nää Bethesdan peli ekalla kerralla ilman modeja ja tokalla kerralla sit kaikki modit päällä niin on jotain uutta. Lähinnä siis vinkkinä ettei niitä modeja ole pakko ladata. Tosin on tää kyllä aika karmea peli ilman modeja verrattuna vaikka fallout 4 tai skyrim.
Millä tavalla, vai tarkoititko modattuna? Mielestäni paljon parempi kuin mitä Skyrim tai FO4 olivat julkkarissa, samat UI ongelmat oli niissäkin.
 
Millä tavalla, vai tarkoititko modattuna? Mielestäni paljon parempi kuin mitä Skyrim tai FO4 olivat julkkarissa, samat UI ongelmat oli niissäkin.

Mun mielestä just päin vastoin Skyrim ja FO4 tai vaikka New Vegas oli julkkarissa parempia. Tässä pelissä ei oikeen mikään houkuttele tutkimaan paikkoja samalla tavalla, kun edellä mainituissa. Ja en siis ole tätä vielä edes kokeillut modeilla. Saa nähä jaksaako tätä pelata edes niin paljon, että modeille tulee koskaan tarve.
 
Mun mielestä just päin vastoin Skyrim ja FO4 tai vaikka New Vegas oli julkkarissa parempia. Tässä pelissä ei oikeen mikään houkuttele tutkimaan paikkoja samalla tavalla, kun edellä mainituissa. Ja en siis ole tätä vielä edes kokeillut modeilla. Saa nähä jaksaako tätä pelata edes niin paljon, että modeille tulee koskaan tarve.
Samalla tavalla Skyrimin luolat ja FO4:n talot toistivat itseään, ei niissä juuri mitään ihmeellistä tutkittavaa ollut kun muutaman oli kolunnut. Jos nyt grafiikkaa ei oteta huomioon, kun se kuitenkin on aikaan verrannollinen. Niin SF:ssä on huomattavasti paremmat tehtävälinjat, oikeaa roolipelaamista, parempi gunplay (vs. FO4). Suunnilleen kaikkea on enemmän dialogista, vihollisiin. Ja selkeästi bugittomampi. Toki käsintehtyjä POI:ta on vähemmän, ja ne ovat paljon harvemmassa kun pelialue on käsittömän laaja. Mutta tämä on vain yksi osa-alue, ja CK:n myötä noita varmaan rupeaa tulemaan liukuhihnalta, jolloin procedural gen. ja pelialueen laajuus muuttuu voitoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Samalla tavalla Skyrimin luolat ja FO4:n talot toistivat itseään, ei niissä juuri mitään ihmeellistä tutkittavaa ollut kun muutaman oli kolunnut. Jos nyt grafiikkaa ei oteta huomioon, kun se kuitenkin on aikaan verrannollinen. Niin SF:ssä on huomattavasti paremmat tehtävälinjat, oikeaa roolipelaamista, parempi gunplay (vs. FO4). Suunnilleen kaikkea on enemmän dialogista, vihollisiin. Ja selkeästi bugittomampi. Toki käsintehtyjä POI:ta on vähemmän, ja ne ovat paljon harvemmassa kun pelialue on käsittömän laaja. Mutta tämä on vain yksi osa-alue, ja CK:n myötä noita varmaan rupeaa tulemaan liukuhihnalta, jolloin procedural gen. ja pelialueen laajuus muuttuu voitoksi.

Ehkä eniten itseäni häiritsee se, pelimaailma on sirpaleina pikkuisilla planeetoilla jonne pitää aina mennä cutscenejen kautta. Muutaman planeetan kolusin ja löysin vain muutamat rakennukset ja jotain maanmerkkejä. Kaikilla käymilläni planeetoilla sama meno. Kulkisin mielummin isommissa kokonaisuuksissa joissa olisi oikeasti jotain löydettävää, mutta jokainen tietysti tykkää eri jutuista.

Samalla tätä peliä tulee verrattua Star Citizeniin. Kaikesta sen rikkinäisyydestä huolimatta toivoisin tämän pelin olevan enemmän sen kaltainen.
 
Tämä oli kyllä vuoden suurin pettymys. Vastaan ei ole tullut yhtäkään edes etäisesti kiinnostavaa hahmoa, kaikki keskustelut ovat puuduttavan tylsiä, ammuskelu on tylsää, tehtävät ovat tylsää edes takaisin juoksemista jatkuvilla lyhyillä latausruuduilla, planeetoilta toiselle matkustaminen on käytännössä pikamatkustusta, tekoäly on tyhmä kuin saapas ja New Atlantis on kuin ankea pahvikaupunki. Mitään elokuvamaisuutta pelissä ei myöskään ole, jos sellaisesta tykkää. Keskustelut eri hahmojen kanssa ovat kuin samaa tylsää jauhantaa eri skineillä ja äänillä. Kokeilen uudestaan parin vuoden päästä, kun modaajat ovat tehneet pelille taikojaan.
 
Hyvä vain ettei dialogit ole pelkkää skriptattua cutsceneä, koska silloin menetettäisiin modattavuus. Kannattaa tsekata montako content-modia on esim. W3:lle. SF:n dialogit käydään läpi enginellä reaaliajassa, ja ovat siksi dynaamisempia, kuten vaikka näin.
 
Tämä oli kyllä vuoden suurin pettymys.

Mulla tämän tittelin vei Diablo 4. Mutta ei tämä kyllä ole mukaansa onnistunut tempaamaan. Huomaan, että olen pariin viikkoon koskenutkaan tähän. Joku tässä ei vain sytytä ja kaikki on vähän "nuhjuisesti" tehty. Ei vain tule sellaista oloa, joka saisi puskemaan eteenpäin. Ehkä jatkan vielä jossain välissä jos ei ole muuta kivaa pelattavaa.

Game Pass onneksi, niin ei maksanut kuin kk-maksun osuuden.
 
tehtävät ovat tylsää
Joo kaikesta samaa mieltä mutta yhden tehtävän voi tästäkin pelistä nostaa esille. Main questissa semmoinen kuin Entangled. Ihan niin kuin olisi oikein kusisessa TV-sarjassa yhden osan kirjoittanut ja ohjannut joku kunnon ihminen. Oli hauska ja hyvä tehtävä jollaisia olisi toivonut olevan kaikkien questien.

Main quest oli semmoista tasapaksua pökälettä tuohon asti ja sitten yhtäkkiä oli kuin eri peli sen mission ajan ja sen jälkeen peli loppuun asti veriripulia.

Jos vain jaksaa niin grindaa äkkiä tuonne Entangled ja pelaa sen vaikka jos ei muuta.
 
Sysdef ja Vanguard sivuluisut olivat kyllä molemmat ihan kunkkuja imo.
Seuralaiset kun dumppas tyhmine juttuineen sivuun ja juoksi soolona, niin peli maistui heti paljon paremmin.
 
Joo kaikesta samaa mieltä mutta yhden tehtävän voi tästäkin pelistä nostaa esille. Main questissa semmoinen kuin Entangled. Ihan niin kuin olisi oikein kusisessa TV-sarjassa yhden osan kirjoittanut ja ohjannut joku kunnon ihminen. Oli hauska ja hyvä tehtävä jollaisia olisi toivonut olevan kaikkien questien.

Main quest oli semmoista tasapaksua pökälettä tuohon asti ja sitten yhtäkkiä oli kuin eri peli sen mission ajan ja sen jälkeen peli loppuun asti veriripulia.

Jos vain jaksaa niin grindaa äkkiä tuonne Entangled ja pelaa sen vaikka jos ei muuta.

Hyvä bongaus. 50h tuli pelattua ja tuo Entangled oli ainoa hyvä tehtävä, kaikki muu mitä tuli eteen, oli pelkkää ö-tierin busyworkkia. Hirveästi ei satunnaiset sivutehtävät innostaneet, kun parin yrityksen jälkeen tuli hyvin selväksi, ettei tiedossa ole mitään muuta, kuin päätöntä noutamista galaksin toiselta puolelta.

Ei vaan enää tahdo upota tuo geneerisen paskan grindaus open worldeissa. Sisältö mitä pelissä on, pitäisi olla pääosin käsintehtyä, hyvin kirjoitettua sekä ääninäyteltyä, etenkin pääjuonen ja isoimpien sivutehtävien osalta. Ei ole ainakaan mun aikani väärti, että upottaisi satoja tunteja johonkin keskinkertaiseen 0-riskin copypaste peliin, jotta löytää sieltä yhden tai kaksi "ihan hyvää" tehtävää ja dialoginpätkää tai pääsee hieman kokeilemaan jotain grindauksen taakse jemmattua mekaniikkaa. Mun mielestä Starfieldissä on aika rankasti hukassa sisällön laatu / ajankäyttö-balanssi. Sisältö on parhaimmillaankin keskinkertaista ja silti vaaditaan pelaajalta kymmeniä, ellei satoja tunteja peliaikaa.
 
Hyvä bongaus. 50h tuli pelattua ja tuo Entangled oli ainoa hyvä tehtävä, kaikki muu mitä tuli eteen, oli pelkkää ö-tierin busyworkkia. Hirveästi ei satunnaiset sivutehtävät innostaneet, kun parin yrityksen jälkeen tuli hyvin selväksi, ettei tiedossa ole mitään muuta, kuin päätöntä noutamista galaksin toiselta puolelta.

Ei vaan enää tahdo upota tuo geneerisen paskan grindaus open worldeissa. Sisältö mitä pelissä on, pitäisi olla pääosin käsintehtyä, hyvin kirjoitettua sekä ääninäyteltyä, etenkin pääjuonen ja isoimpien sivutehtävien osalta. Ei ole ainakaan mun aikani väärti, että upottaisi satoja tunteja johonkin keskinkertaiseen 0-riskin copypaste peliin, jotta löytää sieltä yhden tai kaksi "ihan hyvää" tehtävää ja dialoginpätkää tai pääsee hieman kokeilemaan jotain grindauksen taakse jemmattua mekaniikkaa. Mun mielestä Starfieldissä on aika rankasti hukassa sisällön laatu / ajankäyttö-balanssi. Sisältö on parhaimmillaankin keskinkertaista ja silti vaaditaan pelaajalta kymmeniä, ellei satoja tunteja peliaikaa.

Minusta Starfield on pelinä ihan käsittämättömän laaja ja avoin maailma. Olen vasta lvl20, tutkittavaa on vaikka kuinka ja hienoja maisemia löytyy aina. Tulen pelaamaan tätä varmasti vuosia kuten kävi Fallout76:n kanssa.
 
Eroja on (varmaan) sähkön tuotannossa. Sama tuulivoimaloilla. Vai tarkoititko jotain muuta?
Siis mitä aluksen kylkeen laitetaan? Structures valikossa muistaakseni? Näköjään sit yli 200k bounty crimson fleetillä.

Onko selviä ohjeita miten saa parhaimman aluksen tehtyä? Ku säästänyt siihen ja nyt olisi mahdollista, ni en haluis et menee pieleen. Toki muokkaan oman maun mukaan, mut perusasiat? Eikä videota.
 
Itellä tullut lähinnä mieleen mihin tässä edes tarvitsee parempaa alusta?

Ei juurikaan tarvitse. Kuten mainittu sopivilla aseilla mikä tahansa alus on hiton ylivoimainen.

Mutta jos rakentaa tuollaisen niin Crimson fleetin päämajaa on ihan sopivan haastava farmata. Triviaalia tuo ei ole, jos ei hyvin nopeasti&tehokkaasti ala vähentämään noiden määrää niin tuollainen lössi kyllä tekee hitosti damagea ja tulee yleensä muutaman kerran kuoltua per runi. Tuo on hirveän aikakriittistä kun tuonne hyppää, että nopeasti pitäisi alkaa tähdätä ja ampua pois lähimpiä. Kun tuonne hyppää niin osa noista on jotain 1000 metrin päässä ja alkaa samantien ampumaan, kun taas osa on jotain 2500 metrin päässä ja ne eivät vielä niin kaukaa ammu. Samaten pitäisi aloittaa heikommista koska ne kuolee paljon nopeammin.



Mä kaapattuani aluksen hyppään takas omaan alukseeni ja jatkan sillä matkaa. Kaapattu menee automaatilla telakalle, josta sen voi vaihtaa alle sitten vaikka Jamesonissa. Tuossa on se etu, ettei kontrabandit tuu mukana, eli saa siivouksen kaupan päälle. Joskus on nimittäin tosi vaikea löytää niitä kontrabandeja varsinkin isommasta paatista. Tuolla "telakan" kautta kierrättämisellä säästyy etsimisen vaiva.

Vahingossa on helppo ampua myös ns. hyviksien paatteja ja siten saada bountin. Sitä varten yritän muistaa f5 saven heittää aina uuteen systeemiin siirtyessäni.

Mä luulin alunperin että se kaapattuun alukseen jätetty salakuljetuskama siirtyisi sitten alusta muokatessa ruumaan, kuten muut irtoroinat. Ne tosiaan häviää ilmaan, taitaa hävitä jo muokkausta ennen. Yritän kyllä kaapatessa poimia ne kaikki, ne on helppo käydä dumppaamassa Red mileen. Va'ruunit on myös kivoja kaappauskohteita koska niillä ei ole salakuljetuskamaa, ja hitosti jengiä, niin paljon aseita. Oon kyllä reippaasti vähentänyt tuota kun mulla on niin paljon rahaa ettei ole sille mitään kohdetta, kun alukset ovat valmiit ja ng+ sitten pyyhkisi joka tapauksessa kaiken pois.



Mitä väliä noilla solar-paneeleilla on, vai ulkonäköhommia?

Siinähän lukee, ne on kaikki koristeita siinä kategoriassa. Tosin peruustusmoottoreilla on joku nimellinen funktio.
Itse käytän aluksen rungon rakenteluun 1x1 habeja mieluummin, koska ne sentään antaa hieman rungon hitpointseja. Siis monet noista koristeista on vastaavan kokoisia välipaloja mutta ne ei anna hitpointseja.




Mä en juuri ole noita oikeita tehtäviä tehnyt yhtään. Nyt kun olen hieman neonissa ollut niin sen tehtäviä tehnyt, ja hieman noita freestar tehtäviäkin kun ne meni sopivasti päällekäin. Pitäisi kai tuota päätehtävää tehdä jos sekin menee päällekäin noiden muiden kanssa.
Ja kun noita planeettoja on tullut aika hyvin tahkottua. Silti vähän huvittaisi jos skannaisi kaikki planeetat ennen ekaa ng+ jutskaa. Vähintään kaikissa systeemeissä pitäisi käydä, koska se on niin helppo objektiivi.
1698438709010.png

1698438892544.png


Itsekin arvostelisin tämän pelin korkeintaan keskinkertaisena. Pelissä on monia asioita joita on hieman mietitty ja puuhasteltu, mutta sitten jätetty kunnollinen toteutus kesken, parhaimmat esimerkit alusrakentelu tai outpostit. Tai nää nukkumisalustat selvästi näyttää että tähän tulee samantapainen survival moodi kuin F4:een tuli, mutta senkin olisin halunnut suoraan alussa, eikä odottaa että ne sen julkaisee joskus puolen vuoden päästä.

Noissa tehtävissä itseä risoo sama asia mikä koskee lähes kaikkia pelejä. Ne tehtävät on aina vain waypointteja jotka osoittaa suoraan kohteeseen, ja mitä siellä on, mitä siellä pitää tehdä, se lukee aina kuvauksessa valmiiksi. Niissä ei ole mitään mikä loisi mielenkiintoa niitä kohtaan.

Esim. F76:sta jota pelasin aktiivisesti pari vuotta, en koskaan suorittanut pelin tehtäviä täysin loppuun. Vain yhdellä hahmolla liityin enclaiveen, enkä koskaan käynyt metrinkään vertaa ydinsiiloissa. (Toki ajattelen joskus tulevaisuudessa palaavani tuon pelin pariin ja ainakin sillä yhdellä hahmolla voisi tehdä kaiken, mutta tässä pitäisi tää starfieldi tahkoa ensin ja viimeistellä Wasteland 3, joka jäi lähes lopusta kesken kun tää ehti tulla ulos)

Ei tämä peli nyt kauhea ole. Kivasti ja tosi aivottomalla rutiinilla tässä saa aikaa tapettua. Ajattelen että tähän kyllä tulee enemmän lisäosia kuin F4:een ainakin. Mutta selvästi myynnin puolesta tää ei tule olemaan samanlainen monen painoksen eepos kuten Skyrim.
 
Ei juurikaan tarvitse. Kuten mainittu sopivilla aseilla mikä tahansa alus on hiton ylivoimainen.

Mutta jos rakentaa tuollaisen niin Crimson fleetin päämajaa on ihan sopivan haastava farmata. Triviaalia tuo ei ole, jos ei hyvin nopeasti&tehokkaasti ala vähentämään noiden määrää niin tuollainen lössi kyllä tekee hitosti damagea ja tulee yleensä muutaman kerran kuoltua per runi. Tuo on hirveän aikakriittistä kun tuonne hyppää, että nopeasti pitäisi alkaa tähdätä ja ampua pois lähimpiä. Kun tuonne hyppää niin osa noista on jotain 1000 metrin päässä ja alkaa samantien ampumaan, kun taas osa on jotain 2500 metrin päässä ja ne eivät vielä niin kaukaa ammu. Samaten pitäisi aloittaa heikommista koska ne kuolee paljon nopeammin.





Mä luulin alunperin että se kaapattuun alukseen jätetty salakuljetuskama siirtyisi sitten alusta muokatessa ruumaan, kuten muut irtoroinat. Ne tosiaan häviää ilmaan, taitaa hävitä jo muokkausta ennen. Yritän kyllä kaapatessa poimia ne kaikki, ne on helppo käydä dumppaamassa Red mileen. Va'ruunit on myös kivoja kaappauskohteita koska niillä ei ole salakuljetuskamaa, ja hitosti jengiä, niin paljon aseita. Oon kyllä reippaasti vähentänyt tuota kun mulla on niin paljon rahaa ettei ole sille mitään kohdetta, kun alukset ovat valmiit ja ng+ sitten pyyhkisi joka tapauksessa kaiken pois.





Siinähän lukee, ne on kaikki koristeita siinä kategoriassa. Tosin peruustusmoottoreilla on joku nimellinen funktio.
Itse käytän aluksen rungon rakenteluun 1x1 habeja mieluummin, koska ne sentään antaa hieman rungon hitpointseja. Siis monet noista koristeista on vastaavan kokoisia välipaloja mutta ne ei anna hitpointseja.




Mä en juuri ole noita oikeita tehtäviä tehnyt yhtään. Nyt kun olen hieman neonissa ollut niin sen tehtäviä tehnyt, ja hieman noita freestar tehtäviäkin kun ne meni sopivasti päällekäin. Pitäisi kai tuota päätehtävää tehdä jos sekin menee päällekäin noiden muiden kanssa.
Ja kun noita planeettoja on tullut aika hyvin tahkottua. Silti vähän huvittaisi jos skannaisi kaikki planeetat ennen ekaa ng+ jutskaa. Vähintään kaikissa systeemeissä pitäisi käydä, koska se on niin helppo objektiivi.
1698438709010.png

1698438892544.png


Itsekin arvostelisin tämän pelin korkeintaan keskinkertaisena. Pelissä on monia asioita joita on hieman mietitty ja puuhasteltu, mutta sitten jätetty kunnollinen toteutus kesken, parhaimmat esimerkit alusrakentelu tai outpostit. Tai nää nukkumisalustat selvästi näyttää että tähän tulee samantapainen survival moodi kuin F4:een tuli, mutta senkin olisin halunnut suoraan alussa, eikä odottaa että ne sen julkaisee joskus puolen vuoden päästä.

Noissa tehtävissä itseä risoo sama asia mikä koskee lähes kaikkia pelejä. Ne tehtävät on aina vain waypointteja jotka osoittaa suoraan kohteeseen, ja mitä siellä on, mitä siellä pitää tehdä, se lukee aina kuvauksessa valmiiksi. Niissä ei ole mitään mikä loisi mielenkiintoa niitä kohtaan.

Esim. F76:sta jota pelasin aktiivisesti pari vuotta, en koskaan suorittanut pelin tehtäviä täysin loppuun. Vain yhdellä hahmolla liityin enclaiveen, enkä koskaan käynyt metrinkään vertaa ydinsiiloissa. (Toki ajattelen joskus tulevaisuudessa palaavani tuon pelin pariin ja ainakin sillä yhdellä hahmolla voisi tehdä kaiken, mutta tässä pitäisi tää starfieldi tahkoa ensin ja viimeistellä Wasteland 3, joka jäi lähes lopusta kesken kun tää ehti tulla ulos)

Ei tämä peli nyt kauhea ole. Kivasti ja tosi aivottomalla rutiinilla tässä saa aikaa tapettua. Ajattelen että tähän kyllä tulee enemmän lisäosia kuin F4:een ainakin. Mutta selvästi myynnin puolesta tää ei tule olemaan samanlainen monen painoksen eepos kuten Skyrim.

Suosittelisin kokeilemaan System Shock remake, ellet ole jo pelannut sitä. Se kunnioittaa alkuperäistä, ei spoilereita nykypelien tyyliin.
 
Minusta Starfield on pelinä ihan käsittämättömän laaja ja avoin maailma. Olen vasta lvl20, tutkittavaa on vaikka kuinka ja hienoja maisemia löytyy aina. Tulen pelaamaan tätä varmasti vuosia kuten kävi Fallout76:n kanssa.
Ei kukaan ole tainnut sanoakkaan että 1000 planeettaa olisi suppea. Hyviä screenshottejakin saa välillä kun oikein etsii. Tekeminen vain on tehtävien muodossa tylsää Ö-luokan viihdettä ja muka-sändboxmaisuus on jotain AI:n generoimaa mineraalideposittien metsästystä ja niiden louhinnan setuppaamista. Tuota jaksoi sen tasan 24h jolloin oli vähän "okhei..." olo.
 
Ei kukaan ole tainnut sanoakkaan että 1000 planeettaa olisi suppea. Hyviä screenshottejakin saa välillä kun oikein etsii. Tekeminen vain on tehtävien muodossa tylsää Ö-luokan viihdettä ja muka-sändboxmaisuus on jotain AI:n generoimaa mineraalideposittien metsästystä ja niiden louhinnan setuppaamista. Tuota jaksoi sen tasan 24h jolloin oli vähän "okhei..." olo.

Aika pitkään kuitenkin jaksoit pelata Starfieldiä. Arvostan suoritustasi.
 
Aika pitkään kuitenkin jaksoit pelata Starfieldiä. Arvostan suoritustasi.
Pakko oli yrittää kun Bethesda Game Studios on minun lemppari pelintekijä kuitenkin ja Skyrimin jälkeen on odotettu pitkään seuraavaa hyvää ropea heiltä. Starfieldiä haipattiin vuosikausia. Piti pelata vaikkakin naama irvessä lopuksi.

Tässä nyt on kolmen suora: Fallout 4, Fallout 76 ja nyt Starfield jotka eivät enää olleet lähelläkään homerunia, joten omalta osalta odotan enää varovaisesti seuraavaa Elder Scrollsia heiltä. Jos siellä tulee lähellä vuotta 2030 ne samat pahvinaamahahmot ja ikuiset loading screenit mutta "hyvänä puolena" voit kerätä pottuja ja ne pysyy siellä mihin ne laittaa niin voihan vittu....
 
Aika pitkään kuitenkin jaksoit pelata Starfieldiä. Arvostan suoritustasi.
Ei näistä kommenteista kannata niin välittää, postaushistoriaa kun selaa niin siellä fanitetaan Cyberpunkia. Oikeastaan jokaisen negatiivisen kommentin takaa löytyy jokin motivaatio sille.

Ainoa oleellinen asia on miltä peli itsestä tuntuu.
 
Pakko oli yrittää kun Bethesda Game Studios on minun lemppari pelintekijä kuitenkin ja Skyrimin jälkeen on odotettu pitkään seuraavaa hyvää ropea heiltä. Starfieldiä haipattiin vuosikausia. Piti pelata vaikkakin naama irvessä lopuksi.

Tässä nyt on kolmen suora: Fallout 4, Fallout 76 ja nyt Starfield jotka eivät enää olleet lähelläkään homerunia, joten omalta osalta odotan enää varovaisesti seuraavaa Elder Scrollsia heiltä. Jos siellä tulee lähellä vuotta 2030 ne samat pahvinaamahahmot ja ikuiset loading screenit mutta "hyvänä puolena" voit kerätä pottuja ja ne pysyy siellä mihin ne laittaa niin voihan vittu....

Loading screeneistä pääsee päivittämällä rautaa ajan tasalle. Starfieldin loading screenit ovat vain hetki.
 
Loading screeneistä pääsee päivittämällä rautaa ajan tasalle. Starfieldin loading screenit ovat vain hetki.
Pitää kokeilla uudemman kerran sitten kun tulee saataville 15000/15000 Read/Write Gen5 asemat. jos peli silloinkin tekee loading screenin kun siirtyy alueelta seuraavalle niin peli on perustavanlaatuisesti rikki.
 
Starfield on massiivinen peli jossa on paljon parannettavaa. Mutta siinä on myös paljon hyvää ja vielä enemmän tulevasta lupaavaa. Jos siitä haluaa etsiä vikoja, niin mielensä saa mustaksi niillä repostellessaan eikä varmasti peli enää maistu. Jos taasen etsii hyviä juttuja, niin niitäkin on riittävästi nautinnolliseen peliin, jonka parissa voi viettää jonku sata tuntia viihtyen.
Asennetta ja omaa valintaa.
 
Asennetta ja omaa valintaa.

Noin voi todeta oikeastaan mistä tahansa pelistä. Mutta ihan objektiivisestikin arvioituna Starfieldissä on paljon puutteita ja moottorin ikä alkaa näkyä. Osa tehtävistä on ihan hävytöntä kuraa. Ei ole ihme, ettei Metacriticin käyttäjäarvio ole kovin korkea.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
287 403
Viestejä
4 929 481
Jäsenet
79 355
Uusin jäsen
Erkki69

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom