Starfield (PC, XBX)

Voisitko hieman laajentaa sinun ajatuksen kulkua tuon osalta?

Sori myöhäinen vastaus, luovutin starfieldin suhteen ja jatkoin Lies of P:n pariin.

Ng+ on sellainen, joka on todennäköisesti ollut alusta asti pelin piirtopöydällä, mutta turhan vähän aikaa lopulta saanut tekijätiimiltä. Varsinkin kun on sillä tavalla upea konsepti, että sen tiimoilta olisivat saaneet aidosti sellaisen pelin, joka kestää aikaa enemmän kuin yksikään yksinpeli ikinä aikaisemmin.

Ei olisi niin paljon vaivaa (tai oikeasti olisi, mutta suhteessa käytettyihin resursseihin), että olisivat tehneet jokaisesta pelikerrasta täysin uniikin kokemuksen. Nyt jo viitteitä esim. planeettojen generoimisessa, mutta questin antajat ja muut hahmot sen sijaan... Eniten mua vitutti se Vanguardin questi, jonka toki ymmärrän minkä takia ovat halunneet säilyttää sellaisenaan, mutta kun todistetusti tiedän lopputuleman, niin minkä takia en voi kertoa sitä?

Olisin Todd, eli todellakin, laittanut useita hahmoja kaikkia sanomaan jotkut linet ja muuttanut niitä pikkaisen, että voisin saada sellaisen maailman, ettei ole ikinä täysin kopio edellisestä.
 
Starfield 1.7.36 Update - Fixes and Improvements

General
  • FOV: Sliders are now available in Settings that allow players using first person or third person to adjust their FOV.
Performance and Stability
  • [PC ONLY] Improved stability for Intel Arc GPUs.
  • Various additional stability and performance improvements.
Quest
  • Echoes of the Past: Addressed an issue where tunneling creatures could pick a location that would prevent progression.
Eipä pääse testaamaan ennekuin Script Extender (modit) päivittyy.
 

Pelissä on paljon roguelike elementtejä, mutta kukaan ei ole ikinä tehnyt samalla skaalalla edes sinne päin noin suurta roolipeliä. Mä arvaan sillä varmuudella, että tiedän sen olleen studion sisäinen myyntipuhe pelille (ja kuuntelin Todd Howardin vierailun Lex Friedmanin podcastissa), mutta eivät onnistuneet tuomaan sitä sellaisenaan edes lähellekään. Kukaan arvioija ei osaa arvioida miten peli kestää aikaa tai miltä se tuntuu 150h+ jälkeen, joten on turha panostaa sellaisiin asioihin, joilla ei ole pelin myynnin kannalta merkitystä varsinkin jos se löytyy emoyhtiön käskystä julkaisusta alkaen ja aina sen jälkeen game passista.

Siinä ajassa mitä joku harjoittelija tekee jonkun paikan, jossa on kaksi kahden rivin tekstiä, niin olisivat voineet luoda kokonaan erilaisen maailman puhumattakaan tekoälyn tuomasta potentiaalista, mutta sitä ei selvästikään haluttu vielä käyttää tähän, jota on tehty kakskyt vuotta.
 
Ja mä siis tykkään Starfieldistä. Kaikkialla, kuten täälläkin, on ihan liikaa sellaista asennetta, ettei jotain tykkäämänsä voi kritisoida tai toisin päin kehua jotain josta ei pidä, vaikka elämässä kaikki menee aina niin. Annan pelille kiitettävän, mutta Bethesdan megaluokan peli, josta olen ensimmäisen kerran kuullut yläasteella on sellainen, että sille on täysin oma rimansa ja vaikka se ei yllä sille tasolle, niin voi se silti olla loistava peli.
 
Luovutin noin 70 tunnin jälkeen kun Phantom Liberty julkaistiin. Voin antaa anteeksi pienet kauneusvirheet ja ehkä jopa vanhahtavan pelimoottorin, mutta valtaosa pelistä on kuin huonon tekoälyn kirjoittama. Muutamia typeriä "kohokohtia" oli mm. Crimson Fleetin liittymkoe, kun pelaaja käsketään tappamaan entinen jäsen. Kukaan ei tulee mukaan valvomaan että se tulee tehtyä, kontaktihenkilö uskoo pelaajan sanaa että "kyllä mä se ihan oikeasti tapoin", ja seuraavaksi kehotetaankin jo menemään suoraan tämän galaksin kovimman rikollisliigan päämajaan.

Toinen mikä jäi vaivaaman mieltä (eikä hyvässä mielessä) oli pikkuinen side questin tynkä Cydoniassa. Joku pikkumuksu kutsuu ventovieraita setiä juttelemaan alkkismutsin kanssa ja tää setä jättää mutsille tukun käteistä lähtiessään... ja se oli siinä. Jos tuo oli olevinaan jotain yhteiskunnallista kommentointia tjsp, niin pointti taisi jäädä leikkauspöydälle.

Jätän lopuksi vertailuvideon miten eri tavalla hyvin samankaltainen kohtaus voidaan tehdä. Ei silti harmita että tuli kokeiltua Starfieldiä. Sopiva kalibrointi, että osaa taas arvostaa laatua.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Uusi patsi julkaistu, kaikki pahimmat ongelmat korjattu, eiköhän tämäkin nouse taas legendojen joukkoon...
 

Liitteet

  • joopajoo.jpg
    joopajoo.jpg
    599,1 KB · Luettu: 238
Oikeasti ei ole siis käytännössä mikään muuttunut. Tuossa Starfield Updates 1.7.36 – October 09, 2023
Tarkoitin enemmän sarkasmia postauksellani :)
Paljon saa bethesda tehdä töitä, että tästä tulee hyvää, kuitenkin alkaa suurin osa "hyvästä" on taas modaajien työtä.

Sellainen outous, että säädin 1st person fov 90, mutta tuossa sliderissä on 3 kohtaa 90? eli varmaan 90, 90,3 ja 90,6? outoa, en huomannut pikaiseltaan isompaa eroa, en konsolilla vielä tarkistanut, katon myöhemmin
 
Näin mielenkiintoisen viestin avaruussimmeihin liittyen, eli SF olisi paras näistä? Itse en ole muita kokeillut, mutta pidän kovasti avaruustaistelusta very hardilla. Ja kun modit pääsevät vauhtiin, monimuotoisuus tulee olemaan aika kova kun joka osa-aluetta aletaan laajentamaan.

- You can switch between the arcade and newtonian flight models. The latter feels very similar to Independence War, except for the speed limit. Once there's a mod to remove the arcade flight model and up the speed limit (iirc in IWar it was 2km/s?), it will truly be great
- Ships have FTL like power allocation to subsystems, which you have to manage
- There's stealth, where you power down your systems to avoid detection
- There's crew, and their perks give you bonuses on the ship
- The ships are made out of parts and take individual damage, which then damages subsystems. Ship subsystems only repair out of combat.
- You can build your own ships, and it's extensive and rewarding
- You can flee combat, as long as your grav drive is working
- There's no sound in space - you only hear your own ship
- There's a bunch of weapon types, including turrets, and they're good at different things
- On very hard difficulty you need clever ship design to survive
- You can destroy enemy ships' engines and board them and take them over
- There's a bunch of random encounters, both hostile and friendly
- You can be a pirate
- You can land on planets
- You can walk around your ship while in orbit
- Planets have "areas" where you fly to and is most busy, kind of like IWar's Lagrange points. In fact I don't know they didn't call them Lagrange points.
- Technically you can fly around the star systems freely, but due to the speed limit and vast distances, it will have to wait for mods
- The graphics, especially the ship interior aesthetics and ship-mounted weapons, are outstanding

I can't think of a game that offers even half of what's in Starfield, and that's just the space sim part.
 
Näin mielenkiintoisen viestin avaruussimmeihin liittyen, eli SF olisi paras näistä? Itse en ole muita kokeillut, mutta pidän kovasti avaruustaistelusta very hardilla. Ja kun modit pääsevät vauhtiin, monimuotoisuus tulee olemaan aika kova kun joka osa-aluetta aletaan laajentamaan.
Todd oli haastattelussa suoraan sanonut että avaruustaisteluissa he tarkoituksella tekivät AI:sta tyhmän kuin saappaan koska taistelut olisivat muuten pelkkää peitsiottelua. Ymmärrettävää kun se esimerkiksi Elitessä (Elite Dangerous) on vähän sellaista välillä. Samalla tosin katoaa täysin tarve opetella oikeasti lentämään (mm. Newtonian flight model käyttö).

Luulisi että modeilla saisi palautettua sen Iin sille AI:lle kun se kerta kerran siellä on ollut ennen sen poistamista.
 
Hauskasti jos tässä tekee aluksen jonka massakeskipisteessä ei ole mitään (alus koostuu vaikka kuution särmistä, tai on U:n muotoinen edestä katsottuna), niin viholliset ei käytännössä juuri koskaan osu alukseesi vaikka olisit täysin paikallaan.

Viholliset kun ei ammu kohti sun alusta, vaan sun aluksen koordinaattipistettä jonka pelimoottori ”ai”lle kertoo. Sit jos koordinaattipisteessä ei oo mitään, niin ampuvat ohi.
 
Viimeksi muokattu:
Missäs välissä toi amd ei aurinkoa on korjattu?
Ihmettelin, että mistä tuli planeetalla sellainen vau efekti, kunnes hokasin että sehän on se matala aurinko.
 
Missäs välissä toi amd ei aurinkoa on korjattu?
Ihmettelin, että mistä tuli planeetalla sellainen vau efekti, kunnes hokasin että sehän on se matala aurinko.

1.7.33 pätsissä. Julkaistu 25.9.

AMD (PC): Resolved an issue that caused star lens flares not to appear correctly AMD GPUs.
 
Jos tässä olisi space combat samanlaista kuin Everspace 2 very hard ja infinity vaikeus 1000 niin aika lailla tulis haloota pelaajilta, ihan sopiva mulle tuo nyt tuo vaikeus.
Ainoa että very hardilla pelaat niin jos et ole valmiina grav jumpin jälkeen 1s niin tuhoudut, jos et heti ala liikkumaan ja ampumaan. C-class aluksiin saa vähän enemmän survivabilityä ja B-class aluksiin kans, mutta nopea A-class reactor fighter, on aika hyödytön missään ja siihen tarvis hitosti cargo spaceakin että menee hitaaksi. Pieni kikka C-class aluksiin, että habeja lisäämällä saa hull health pointseja lisää, ei nyt paljoa, mutta jonkun verran, aika paljon pystyy laittamaan, mutta tuo alus alkaa kaatuilemaan ja bugaamaan jos sen tekee liian suureksi.

Mutta vois tossa jotain olla vielä, ei mitään progamer esports tyylistä vaan casualismi edellä.
 
Aika helposti pystyy rakentamaan aluksen joka laittaa turpaan melkein mitä vaan. Omassa on 2x 60dmg particle beam ja 4x 20dmg alpha beam turretteja ja hard/very hard vaiķeustaso. Pari kertaa hyppäsin Crimson fleetin tuki kohtaan ja tuhosin kaikki alukset ennen kuin aloitin edes questiä. Ei tuosta mitään hyötyä ole mutta jotkut star born alukset ja muut randot eivät juuri vaikeuksia tuota pelkät turretit niittaa jo tuollaisen niin nopeasti.
 
Tuossa muuten infoa redditistä miten NG+ vaikuttaa peliin ja vaikeustasoon.
Ilmeisesti nuo luvut pitää paikkaansa mitä itekkin todennut, se ng+ lisää hidden vaikeutta nostamalla enemy dmg received +100% ja laskemalla dmg to enemy -50% ja cappaa ng+10.
Ihmetellytkin miten hiton kova burst dmg tulee aina ja saa heittää magstormia sen 10 lipasta per isompi xenomorph, toki ei enää kun combat skillit alkaa olla 3-4 kaikkia. Alussa ei tarvi combat skillejä lainkaan, mutta jos innostuu pitemmälle, niin parempi vaan nekin nostella.


E: itse asiassa toi on ihan hyvä systeemi, jotenkin tuntuu, että peli alkaa vasta kun on muutama ng+ alla, kestää vaan pitkään päästä tonne. Harmi vaan kun itse peruspeli on sieluton jos pitemmälle pelaa, eikä tuonne asti moni pelaaja jaksa.
Olen ite ng+8 menossa ja rakennellut outposteja yms, mitä en eka pelikerralla tehnyt
 
Viimeksi muokattu:
Skilleillä on myös hurja vaikutus peliin ja pelityyliin. Jos haluaa olla mestari monessa, kuten moni varmaan haluaisi, saapi sitten levuttaa hahmoaan kanssa pitkän kaavan mukaan. Mulla about 140+ lvl jälkeen alkoi vasta tulemaan fiilis, ettei oo enää tarvis rynnätä jotain tiettyä taitoa kohti ja kaikki mua kiinnostavat oli jo hallussa.
Alussa tuo on jopa ongelmallista, kun levelit tulee hitaahkosti versus miten paljon skillejä on.
 
Tu.lipa pelattua tuo mainquest läpi ja aika harvoin tulee kyllä tuollaista random paskaa vastaan. En ymmärrä miten Bethesda ei mainquesteja osaa tehdä kunnolla.


Tuntuu ihan kuin jotain olisi vaan leikattu pois tai ei ole keksitty mitään järkevää vaan multiverse spörölööö. Selitystä noille temppeleille ei ole lainkaan vai jätetäänkö se lisäriin? Mitään kunnon story arcia ei ole vaan kerää artifaktit ja sitten starborn ei mitään koheesiota tai edes semi järkevää selitystä millekään. Täysin käsittämätön ratkaisu ja minä kun luulin että Fallout4 mainquestin loppu oli paska :D
 
Tu.lipa pelattua tuo mainquest läpi ja aika harvoin tulee kyllä tuollaista random paskaa vastaan. En ymmärrä miten Bethesda ei mainquesteja osaa tehdä kunnolla.


Tuntuu ihan kuin jotain olisi vaan leikattu pois tai ei ole keksitty mitään järkevää vaan multiverse spörölööö. Selitystä noille temppeleille ei ole lainkaan vai jätetäänkö se lisäriin? Mitään kunnon story arcia ei ole vaan kerää artifaktit ja sitten starborn ei mitään koheesiota tai edes semi järkevää selitystä millekään. Täysin käsittämätön ratkaisu ja minä kun luulin että Fallout4 mainquestin loppu oli paska :D

Eihän sitä nyt kaikkea kannata ekassa pelissä paljastaa. Tilannetta kehitellään jatko-osassa ja loppuhuipennuksessa pannukakku lässähtää tai innostaa.. sitten siinä kolmannessa osassa.
 
Eilen taistelin varmaan 2 tuntia "Confront Delgado":n kanssa eikä onnistunut millään. Siihen auttoi sitten ilmeisesti se että tiputin stolen-merkityt lootit pois.

Aika paljon muuten bugeilta säästynyt. Yksi ärsyttävä homma on se että noiden mahdollisten bugien takia tulee hakattua F5 / save aika usein niin tuo alkaa ilmottelemaan Savejen loppumisesta melko herkästi vaikka tilaa kyllä olisi.
 
Joo peli pitää rajana jotain 8-9 gigaa vapaata tilaa. Voi jee, mulla savet on tällä hetkellä 14 megaa. Gigaankin mahtuisi 60-70 kun ottaa huomioon että ne kasvaa koko ajan.

Mulla on vähän viime aikoina alkanut peli kaatuilla. Ei vielä huolestuttavasti mutta ekan kuukauden aikana tasan kerran, nyt on jotain 2-4 kertaa tän viikon aikana.
 
Joo peli pitää rajana jotain 8-9 gigaa vapaata tilaa. Voi jee, mulla savet on tällä hetkellä 14 megaa. Gigaankin mahtuisi 60-70 kun ottaa huomioon että ne kasvaa koko ajan.

Mulla on vähän viime aikoina alkanut peli kaatuilla. Ei vielä huolestuttavasti mutta ekan kuukauden aikana tasan kerran, nyt on jotain 2-4 kertaa tän viikon aikana.
Mulla auttoi vanhojen savejen poisto, jätin alle 10 savea, niin ei tuntunu kaatuilevan enää, eniten kaatui kun fast travel outposteihin ja jos meni omiin huoneisiin (nuo kaupunkien apartmentit) ja alkoi rakentamaan, piti tehdä quicksave eka, tai odottaa jonkun aikaa, ilmeisesti peli lataa taustalla vielä jotain vaikka loading screen olisi loppunut. googletin tuosta asiaa, mutta mulla loppu jo mielenkiinto peliin ja siirryin muihin peleihin.

P.S. skyrim save kansio aikanaan tais olla noin 3-5gigaa, FO4 savet reippasti yli 5, vai oliko jo 10gigaa, tässä on kuiteski backuppina vanhoja

Tuossa vähän Todd selittelee bugeja ja vaikeuksia mitä jäi peliin :)
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Olen viettänyt noin 50 tuntia tämän pelin parissa, ja kokemukseni on ollut pääosin positiivinen. Peli tarjoaa runsaasti tekemistä ja tutkittavaa, joten suosittelen sitä lämpimästi myös muille. Mitä enemmän aikaa pelissä viettää, sitä selvemmin kuitenkin huomaa, että pelin erilaiset järjestelmät eivät ole vielä täysin hiottuja. Peli kätkee sisäänsä valtavan potentiaalin, joten modaajien avustuksella siitä tulee varmasti loistava kokonaisuus vuoden tai kahden kuluttua. Tulen siis varmasti palaamaan pelin pariin myöhemmin.

Pelissä on esiintynyt vain vähän bugeja ja kaatumisia 50 tunnin pelaamisen aikana, joten olen ilmeisesti selvinnyt melko vähällä ongelmien suhteen.

Yksi bugeista on kyllä sen verran immersiota häiritsevä, että mainitsen hieman lisää siitä: Alussa varastin pienen aluksen ja käytin sitä pohjana uuden aluksen rakentamiseen, sijoittaen siihen noin 500 000 krediittiä ja useita tunteja työtä. Valitettavasti lopputulos oli, että aina laskeuduttuani mihin tahansa paikkaan, aluksen nimi palaa alkuperäiseksi ja se nousee takaisin taivaalle alkuperäisen Va'Ruun-miehistönsä kanssa. Eli pystyn vielä käyttämään alusta, kunhan voin pikasiirtyä paikasta toiseen. Tämä bugi johtaa ilmeisesti myöhemmin joihinkin pahempiin bugeihin, joten taidan vain myydä tuon aluksen pois tai vastaavaa.

Ei siis kannata muokata varastettuja aluksia isolla rahalla, tai tämä saattaa olla lopputulos.
 
Joo peli pitää rajana jotain 8-9 gigaa vapaata tilaa. Voi jee, mulla savet on tällä hetkellä 14 megaa. Gigaankin mahtuisi 60-70 kun ottaa huomioon että ne kasvaa koko ajan.

Mulla on vähän viime aikoina alkanut peli kaatuilla. Ei vielä huolestuttavasti mutta ekan kuukauden aikana tasan kerran, nyt on jotain 2-4 kertaa tän viikon aikana.
Tuskin tilan loppumisesta tulee tuo ilmoitus, itsellä tuli ilmoitus kun noin 50kpl oli saveja ja kun suljin pelin niin tilaa levyllä oli 70Gt jäljellä, taitaa olla pelin oma rajoitus tuo.
 
Tuskin tilan loppumisesta tulee tuo ilmoitus, itsellä tuli ilmoitus kun noin 50kpl oli saveja ja kun suljin pelin niin tilaa levyllä oli 70Gt jäljellä, taitaa olla pelin oma rajoitus tuo.
Ei mulla ole tullut mitään ilmoitusta sadoillakaan saveilla. Lv61 ja tällä hetkellä savet vie 27 megaa kappale.
 
Steam PC versio ja MO2:a käytän, tiedä sitten onko eri kombinaatioilla merkitystä.
 
Steam PC versio ja MO2:a käytän, tiedä sitten onko eri kombinaatioilla merkitystä.
Mikä on MO2?

Itselläni alkoi peli kaatumaan ja savettamaan ikuisesti, kun save kansiossa oli noin sata tai pari savea. Ellen täysin väärin ihmetellyt, save filut sisältävät kaikki luodut hahmot ja 1 hahmo oli heti alkujaan 8MB? Ilmeisesti kahden tyypin saveni oli heti 16MB alussa.

Tallentaminen onnistuu taas, kun poistin kansiosta kaikki paitsi muutama savea.
 
Mikä on MO2?

Itselläni alkoi peli kaatumaan ja savettamaan ikuisesti, kun save kansiossa oli noin sata tai pari savea. Ellen täysin väärin ihmetellyt, save filut sisältävät kaikki luodut hahmot ja 1 hahmo oli heti alkujaan 8MB? Ilmeisesti kahden tyypin saveni oli heti 16MB alussa.

Tallentaminen onnistuu taas, kun poistin kansiosta kaikki paitsi muutama savea.

Mod Organizer 2.
 
Itsellä Steam-versio. Peli toiminut hyvin aiemmin, ng+ menossa ja ekaks memoriam alkoi tökkimää hyvin tunnetun bugin kanssa: palatessa hautausmaalta, keskustelu Sonan kanssa, tai yritys siitä sai pelin jäätymään. Jos keskustelun jättää väliin, Sarah ei enää keskustele. Olen yrittänyt kaikkia netin vihjaamia temppuja, mutta en pysty keskustelemaan Sarahin kanssa enkä enää pysty ottamaan kaveria tehtäville ja peli on alkanut kaatuilemaan.
 
Itselle tuli vastaan bugi joka liittyi aluksen miehistön vaihtoon. Mainquestin joku osa forcetti crew resetin alukselle. Noh menin lodgeen jostain syystä ja huomasin siellä että Vasco ja kaikki muutkin on siellä. Laitoin miehistön takaisin ja lähdin takaisin The Eyehin niin Sarah rupeaa looppaamaan jotain keskustelun aloitusta Walterin kanssa kun olen telakoitumassa asemalle (Walter on siis lodgessa). Tuosta oli pakko ladata aikasempi save koska tuo keskustelu ei koskaan päättynyt koska toinen on kiertoradalla ja Walter ja Sarah olivat kumpikin busy.
 
Tuskin tilan loppumisesta tulee tuo ilmoitus, itsellä tuli ilmoitus kun noin 50kpl oli saveja ja kun suljin pelin niin tilaa levyllä oli 70Gt jäljellä, taitaa olla pelin oma rajoitus tuo.

Hmm no mistä muka sitten? En ottanut kuvakaappausta siitä virheilmoituksesta mutta saven luomisen yhteydessä(ennen tai jälkeen) peli heitti sellaisen popup ilmoituksen joka piti kuitata pois, mielestäni se oli selvästi ilmoitus että levytila on "vähissä". 8 gigaa olisi tyypillinen keksitty raja, mutta mulla oli tuolloin jotain 8-9 gigaa vapaana, niin en tiedä tarkkaa rajaa. Useamman kerran katselin sitä ilmoitusta kunnes raivasin tilaa niin että sitä oli jotain 16 gigaa, ja ilmoitukset jäi siiihen.

Tuolloin mä itsekin ihmettelin sitä koska jos se perustuu tuollaiseen rajaan, se on absurdin iso, kun kuten mainitsin pelkästään yhteen gigaan mahtuu aika monta viikkoa aktiivista pelaamista. Puhumattakaan siitä että oletuksena se raja kohdistuu Windows asemaan jolloin jos Windows aseman vapaa tila menee vaikkapa alle gigaan, niin todennäköisesti moni moni muu ja tärkeämpi juttu alkaa toimimaan huonosti paljon ennen kuin joku hikinen peli ja sen savet alkaa tuottaa ongelmia.

Mulla oli tuolloin lähes 200 tallennusta(jotain 190-197 tms.), joten mietin myös sitä että onko siinä todellisuudessa saven määrät rajoitettu(200 yksittäiseen saveen joka oli siis lähellä) jonkun älyttömän konsolien tiedostorakenteen puitteiden takia, joka olisi sellaiseen siirretty PC:hen kun muutoinkin PC:ssä on esim. oletuksena poskettoman nopea hiiren "herkkyys" jota tasan 0 pelaajaa pystyisi käyttämään edes tunnin verran, ja silti se oli jätetty sellaisenaan julkaisussa oletukseksi koska KUKAAN ei ollut testannut sitä ja huomannut samantien ensimmäisen 5 sekunnin aikana että se nopeus on käyttökelvoton ihan kaikille jolla sattuu olemaan pelikoneessaan hiiri.


"suljin pelin niin tilaa levyllä oli 70Gt jäljellä,"

Missä oli jäljellä? Kai tiedät mihin se peli tallentaa savet?
Koska epäilen että et, jolloin olet katsonut sitä asemaa mihin peli on asennettu, et sitä mihin peli tallentaa savet, ja luulen siis että sulla nämä ovat eri asemat.

Oletuksena peli tallentaa savet Windows asemalle, eli teknisesti \users hakemiston alla olevaan käyttäjäkohtaiseen rakenteeseen. Tämän hakemiston sijainti hyvin usein tunnetaan "C" asemana, koska useimmat asentavat Windowsin C asemalle.(Windowsinhan voi asentaa jos ei Ö tai Å asemalle, niin ainakin O asemalle, plus ainakin jälkikäteen koko User hakemiston voi melko siistillä puukotuksella heivata toiselle asemalle kuin mihin Windows on asennettu)

Starfielding savet siis pitäisi löytyä win+r -> " %userprofile%\Documents\My Games\Starfield "

Pikainen päivitys tähän loppuun, puhuin siis vain Steam versiosta. Xbox PC gamepass taitaa tallentaa ihan eri paikkaan ja ennenkaikkea eri formaatissa, hieman siitä lisää alla. Mulla ei ole sitä niin en viitsinyt googlettaa sen enempää että mihin se tallentaa ne. Tuo boldattu osuus siis koskee kaikkia muitakin joiden mielestä peli ei herjaa tilan puutteesta.



Itselläni alkoi peli kaatumaan ja savettamaan ikuisesti, kun save kansiossa oli noin sata tai pari savea. Ellen täysin väärin ihmetellyt, save filut sisältävät kaikki luodut hahmot ja 1 hahmo oli heti alkujaan 8MB? Ilmeisesti kahden tyypin saveni oli heti 16MB alussa.

Tallentaminen onnistuu taas, kun poistin kansiosta kaikki paitsi muutama savea.

En ole kokeillut tai tutkinut useampaa hahmoa, että miten peli niitä kohtelee. Luulisi silti että savet on per hahmo. Jos pelaa vaan yhtä hahmoja ja siellä on joku vanha toinen hahmo, niin olisi vähän omituista että joka kerta tallennetaan uusi versio siitä toisen hahmon tilanteesta vaikkei sitä ole pelattu. Samaten luulisi että kymmenellä hahmolla tuolla tavalla toteutettuna tilanne "eskaloituu" samantien bugiksi. Meinaan mitä yhden hahmon luomisessa kestää aikaa, pari minuuttia. Olisi todella erikoista että jokaista hahmoa tallennetaan erikseen joka saveen vaikkei niissä olisi mitään muuttunut.(kuten sanottu, tuo on niin helppoa että luultavasti varmuuden vuoksi kokeilen itse tuota myöhemmin, en nyt viitsi plus voihan olla että tuo toinen versio tallentaa jokaiseen saveen kaikki hahmot, mikä olisi hullua)

Mutta mulla ekat savet olivat noin 0.8 megaa. 8 megaa ekalle savelle kuulostaa todella oudolta siihen nähden. Onko sulla mahdollisesti xbox gamepass versio, vaikka se olisi outoa niin ehkä siinä versiossa on hieman jotain erilailla.

Edit: ei tarvi vastata. Sulla on gamepass versio. Tuossa tuli hieman googletettua ja gamepass versio on cross platform ja käyttää selvästi eri tallennusformaattia. Silti vähän hassua että se cross platform on toteutettu niin että ekat savetkin on kymmenen kertaa isompia. ( Ja jos joku miettii niin ilmeisesti niitä saveja voi hyvin muuntaa että voi vaihtaa PC:n gamepass versiosta Steamiin, savet joutuu vaan muutamaan erillisellä ohjelmalla. )


8 megaa saavutin saven 130 kohdalla, joka vei 18 päivää. Alussa mä en pelannut niin innokkaasti kuten mä yleensä uusia pelejä pelaan mutta varmaakin silti pelasin varmaankin aika aktiivisesti keskivertopelaajaan verrattuna. (tosin mä olen enemmän seikkaillut ympäriinsä kuin suorittanut noita tehtäviä)

Nyt mulla on save 215 menossa jotka ovat 15 megaa. Mä näen joitain roikkumaan jääneitä saveja siellä täällä, kuten kaksi Quicksave0xxxxyyyyzzzz4.sfs.bak jotka voisivat olla jääneet saven luomisen yhteydessä tapahtuneessa kaatumisessa. Mä en ole edes huomannut että tapahtuuko noi kaatumiset siten että sitä savea ei ehditä luomaan, vai presiis sen jälkeen. Joskus mä saatan lopettaa session siihen kaatumiseen niin en edes seuraavalla kerralla muistaisi että missä mä viimeksi olin, että oliko mulla jotain 5-10 minuuttia tallentamatonta peliä hukkunut vai ei. Kun peli ja erityisesti tallentaminen ja lataaminen pyörii niin sujuvasti, niin quicksavea tulee spammattua ja samoin erinäisissä kikkailuissa tulee spammattua quickloadia.

Tuollaisia selvästi roikkumaan jääneitä .bak loppuisia quick saveja mulla näyttää olevan kaksi, niillä näyttää olevan oikean saven koko ja muut ominaisuudet paitsi tuo pääte, ja sitten yksi Quicksave0xxxyyyzzz4.sfs.tmp joka on tyhjä. Sekä outoa kyllä yksi täysin normaalin nimen ja koon omaama quicksave, paitsi että se on reilun viikon vanha eli jollain tavalla sekin on jäänyt roikkumaan.




Vaikka siis nyt hiljattain mulla on vähän tullut kaatumisia niin tuo, ja mainitsin asiasta lähinnä sen takia että se on niin suurena kontrastina sille että ekan kuukauden aikana peli kaatui missään yhteydessä about kerran. Peli edelleen toimii mulla hyvin vakaasti. Samaten tässä ihan tällä viikolla on ainakin kerran quick saven yhteydessä peli jämähti moneksi sekunniksi. Se siis näytti ihan kuin se olisi kaatunut, mutta jotain 10-15 sekunnissa se kuitenkin tokeni ja näytti yläkulmassa se että se savekin luotiin ihan fine. Tuollaisessa yhteydessä peli voisi hyvin kaatua, jos esim. alt-tabbaa pelistä pois liian nopeasti.

En ehtinyt yhtikään noista modeista joita latasin, edes asentaa, kun tuli päivitys joka oletettavasti olisi rikkonut ne. Täytyy yrittää uudestaan myöhemmin kun tuossa myös paljastui että niiden modien mukana ei tule asennusohjetta. Ne siis olettaa että käyttäjä asentaa yhden modin kerralla ja pitää sen modin asennusohjeen auki selaimessa modin sivulla, mikä ei toiminut mun tavalla kun latasin 39 modia kerralla ja kuvittelin että niiden asennusohjeet olisi myös niiden tiedostojen mukana.
 
Edit: ei tarvi vastata. Sulla on gamepass versio. Tuossa tuli hieman googletettua ja gamepass versio on cross platform ja käyttää selvästi eri tallennusformaattia. Silti vähän hassua että se cross platform on toteutettu niin että ekat savetkin on kymmenen kertaa isompia. ( Ja jos joku miettii niin ilmeisesti niitä saveja voi hyvin muuntaa että voi vaihtaa PC:n gamepass versiosta Steamiin, savet joutuu vaan muutamaan erillisellä ohjelmalla. )


8 megaa saavutin saven 130 kohdalla, joka vei 18 päivää. Alussa mä en pelannut niin innokkaasti kuten mä yleensä uusia pelejä pelaan mutta varmaakin silti pelasin varmaankin aika aktiivisesti keskivertopelaajaan verrattuna. (tosin mä olen enemmän seikkaillut ympäriinsä kuin suorittanut noita tehtäviä)

Nyt mulla on save 215 menossa jotka ovat 15 megaa. Mä näen joitain roikkumaan jääneitä saveja siellä täällä, kuten kaksi Quicksave0xxxxyyyyzzzz4.sfs.bak jotka voisivat olla jääneet saven luomisen yhteydessä tapahtuneessa kaatumisessa. Mä en ole edes huomannut että tapahtuuko noi kaatumiset siten että sitä savea ei ehditä luomaan, vai presiis sen jälkeen. Joskus mä saatan lopettaa session siihen kaatumiseen niin en edes seuraavalla kerralla muistaisi että missä mä viimeksi olin, että oliko mulla jotain 5-10 minuuttia tallentamatonta peliä hukkunut vai ei. Kun peli ja erityisesti tallentaminen ja lataaminen pyörii niin sujuvasti, niin quicksavea tulee spammattua ja samoin erinäisissä kikkailuissa tulee spammattua quickloadia.
Kyllä mulla ihan Steam versio on pelistä. Tarkistelin nyt vielä, ettei hahmoilla ole samoja saveja, tämän erehdyksellisesti luulin olevan selitys tallenteiden koolle, koska 1. tyypilläni pelasin noin 100 saven verran ja filu oli siinä 8MB kunnes dumppasin sen ja tein erilaisen 2. hahmon, jolla nyt on menossa noin 150. tai 250. save (en tiedä alkoiko laskenta alusta vai ei, olen tätä nyt tosin pidemmän aikaa pelannut ja bugien pelossa savennut usein eri questien sarjoissa, että voi olla 250.), ja kokoa alkaa ollakin jostain syystä melkein 20MB.
1697210134414.png


En käytä yhtään mitään modeja, enkä varmaan aiokaan, joten sekään ei ole syynä tallentumisen hidasteluun.

__________________________________________

e: Tarkastin zipatusta kaikkien saves backupista, jonka tein kaatuilun alkaessa, että tiedostoja oli sen 329 kpl eli 330 kohdalla alkoi tuo oma kaatuilu, ja total tiedostojen koko 2.77 GB. Jos nyt kuitenkin jollain muullakin alkaa tökkimään noilla lukemilla, niin voi olla empiiristä dataa tässä.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikuttaa että uusin versio ja LukeFZ DLSS FG modi aiheuttaa kaatumisia taas. Päivitys ei tällä kertaa tullut ihan heti modiin.
 
En saanut noita DLSS modeja toimimaan RTX kortilla-> siirryin intel/nvidiasta AMD kantaan, eikä kaduta.
Kiitos tiedosta. On tähän mennessä toiminut loistavasti 4080 kanssa.

Tässä pelissä FG on ehdoton että saa yli 100 fps jatkuvasti 1600p UW resolla, joten AMD ei edes nyt olisi vaihtoehto...
 
Kiitos tiedosta. On tähän mennessä toiminut loistavasti 4080 kanssa.

Tässä pelissä FG on ehdoton että saa yli 100 fps jatkuvasti 1600p UW resolla, joten AMD ei edes nyt olisi vaihtoehto...

Tuo FRS2Streamline DLSS3 modi ainakin toimii ihan hyvin edelleen. Just pelailin pari tuntia.

 
Tomii tää mulla 5900x ja 4090 combolla ilman dlss modeja 4k.lla "ihan hyvin", joissain paikoissa tökkii kyllä. kokeilin natiivina ja fsr kanssa, en huomannu kummemmin eroa, natiivina toimi. Näyttis on aika kovilla kyllä.

Meinasin noita dlss modeja kokeilla, mutta kun lueskelin että kaatuilee joskus niin jätin.
Tosin loppu jo mielenkiinto peliin, odotellaan muutama vuosi, kunnon päivitykset, kaikki dlc:t, goty versio tms, iso läjä QoL modeja, grafiikkamodeja, uusia modeleja yms, jos kiinnostus herää uudestaan, mutta epäilen.

Hyvin vähän kaatuillu, ainoat kaatumiset tullu ehkä kerran ladatesssa johonkin, mentäessä akilan apartamentiin ja heti aukaisin outpost building niin kaauu aina. pitää oottaa jonkun aikaa tai tehdä eka quicksave ja sitten alkaa laittaan.
joskus kaatuu kun fast travelaa outpostiin, mutta mulla varmaan 100 savea, poistin ja jätin noin 10 niin ei enää kaatuille, tosin en oo varma johtuko suoraan tuosta.
 
Jahas, viimeisin patchi rikkoi neutral LUTin mulla. Purin paketin uusiksi, varmistin INI-tiedostojen tilanteen ja tyhjensin shader cachenkin, mutta ei apua. Ja tämä on kyllä sen vakavuustason ongelma, että peli on pelikelvoton ennen kuin ratkaisu löytyy. NexusModin keskusteluista ei muita toimenpide-ehdotuksia löytynyt, eihän täällä satu olemaan ajatuksia?
 
Näin mielenkiintoisen viestin avaruussimmeihin liittyen, eli SF olisi paras näistä? Itse en ole muita kokeillut, mutta pidän kovasti avaruustaistelusta very hardilla. Ja kun modit pääsevät vauhtiin, monimuotoisuus tulee olemaan aika kova kun joka osa-aluetta aletaan laajentamaan.

Pikaisesti listaa katsottuna Elite Dangerous menee edelle about kaikessa ja lisää vielä absurdin mallinnuksen Linnunradasta ja ehkä parhaan VR-pelin ominaisuudet. Ja tietty karun materiaali-grindauksen ja syntetisoinnit millä saa duunattua kuteja ja muita matskuja. Ja maa-ajoneuvon.
Ei nyt äkkiseltään tule muuta mieleen vertailuksi ED:stä
 
Hmm no mistä muka sitten? En ottanut kuvakaappausta siitä virheilmoituksesta mutta saven luomisen yhteydessä(ennen tai jälkeen) peli heitti sellaisen popup ilmoituksen joka piti kuitata pois, mielestäni se oli selvästi ilmoitus että levytila on "vähissä". 8 gigaa olisi tyypillinen keksitty raja, mutta mulla oli tuolloin jotain 8-9 gigaa vapaana, niin en tiedä tarkkaa rajaa. Useamman kerran katselin sitä ilmoitusta kunnes raivasin tilaa niin että sitä oli jotain 16 gigaa, ja ilmoitukset jäi siiihen.

Tuolloin mä itsekin ihmettelin sitä koska jos se perustuu tuollaiseen rajaan, se on absurdin iso, kun kuten mainitsin pelkästään yhteen gigaan mahtuu aika monta viikkoa aktiivista pelaamista. Puhumattakaan siitä että oletuksena se raja kohdistuu Windows asemaan jolloin jos Windows aseman vapaa tila menee vaikkapa alle gigaan, niin todennäköisesti moni moni muu ja tärkeämpi juttu alkaa toimimaan huonosti paljon ennen kuin joku hikinen peli ja sen savet alkaa tuottaa ongelmia.

Mulla oli tuolloin lähes 200 tallennusta(jotain 190-197 tms.), joten mietin myös sitä että onko siinä todellisuudessa saven määrät rajoitettu(200 yksittäiseen saveen joka oli siis lähellä) jonkun älyttömän konsolien tiedostorakenteen puitteiden takia, joka olisi sellaiseen siirretty PC:hen kun muutoinkin PC:ssä on esim. oletuksena poskettoman nopea hiiren "herkkyys" jota tasan 0 pelaajaa pystyisi käyttämään edes tunnin verran, ja silti se oli jätetty sellaisenaan julkaisussa oletukseksi koska KUKAAN ei ollut testannut sitä ja huomannut samantien ensimmäisen 5 sekunnin aikana että se nopeus on käyttökelvoton ihan kaikille jolla sattuu olemaan pelikoneessaan hiiri.


"suljin pelin niin tilaa levyllä oli 70Gt jäljellä,"

Missä oli jäljellä? Kai tiedät mihin se peli tallentaa savet?
Koska epäilen että et, jolloin olet katsonut sitä asemaa mihin peli on asennettu, et sitä mihin peli tallentaa savet, ja luulen siis että sulla nämä ovat eri asemat.

Oletuksena peli tallentaa savet Windows asemalle, eli teknisesti \users hakemiston alla olevaan käyttäjäkohtaiseen rakenteeseen. Tämän hakemiston sijainti hyvin usein tunnetaan "C" asemana, koska useimmat asentavat Windowsin C asemalle.(Windowsinhan voi asentaa jos ei Ö tai Å asemalle, niin ainakin O asemalle, plus ainakin jälkikäteen koko User hakemiston voi melko siistillä puukotuksella heivata toiselle asemalle kuin mihin Windows on asennettu)

Starfielding savet siis pitäisi löytyä win+r -> " %userprofile%\Documents\My Games\Starfield "

Pikainen päivitys tähän loppuun, puhuin siis vain Steam versiosta. Xbox PC gamepass taitaa tallentaa ihan eri paikkaan ja ennenkaikkea eri formaatissa, hieman siitä lisää alla. Mulla ei ole sitä niin en viitsinyt googlettaa sen enempää että mihin se tallentaa ne. Tuo boldattu osuus siis koskee kaikkia muitakin joiden mielestä peli ei herjaa tilan puutteesta.





En ole kokeillut tai tutkinut useampaa hahmoa, että miten peli niitä kohtelee. Luulisi silti että savet on per hahmo. Jos pelaa vaan yhtä hahmoja ja siellä on joku vanha toinen hahmo, niin olisi vähän omituista että joka kerta tallennetaan uusi versio siitä toisen hahmon tilanteesta vaikkei sitä ole pelattu. Samaten luulisi että kymmenellä hahmolla tuolla tavalla toteutettuna tilanne "eskaloituu" samantien bugiksi. Meinaan mitä yhden hahmon luomisessa kestää aikaa, pari minuuttia. Olisi todella erikoista että jokaista hahmoa tallennetaan erikseen joka saveen vaikkei niissä olisi mitään muuttunut.(kuten sanottu, tuo on niin helppoa että luultavasti varmuuden vuoksi kokeilen itse tuota myöhemmin, en nyt viitsi plus voihan olla että tuo toinen versio tallentaa jokaiseen saveen kaikki hahmot, mikä olisi hullua)

Mutta mulla ekat savet olivat noin 0.8 megaa. 8 megaa ekalle savelle kuulostaa todella oudolta siihen nähden. Onko sulla mahdollisesti xbox gamepass versio, vaikka se olisi outoa niin ehkä siinä versiossa on hieman jotain erilailla.

Edit: ei tarvi vastata. Sulla on gamepass versio. Tuossa tuli hieman googletettua ja gamepass versio on cross platform ja käyttää selvästi eri tallennusformaattia. Silti vähän hassua että se cross platform on toteutettu niin että ekat savetkin on kymmenen kertaa isompia. ( Ja jos joku miettii niin ilmeisesti niitä saveja voi hyvin muuntaa että voi vaihtaa PC:n gamepass versiosta Steamiin, savet joutuu vaan muutamaan erillisellä ohjelmalla. )


8 megaa saavutin saven 130 kohdalla, joka vei 18 päivää. Alussa mä en pelannut niin innokkaasti kuten mä yleensä uusia pelejä pelaan mutta varmaakin silti pelasin varmaankin aika aktiivisesti keskivertopelaajaan verrattuna. (tosin mä olen enemmän seikkaillut ympäriinsä kuin suorittanut noita tehtäviä)

Nyt mulla on save 215 menossa jotka ovat 15 megaa. Mä näen joitain roikkumaan jääneitä saveja siellä täällä, kuten kaksi Quicksave0xxxxyyyyzzzz4.sfs.bak jotka voisivat olla jääneet saven luomisen yhteydessä tapahtuneessa kaatumisessa. Mä en ole edes huomannut että tapahtuuko noi kaatumiset siten että sitä savea ei ehditä luomaan, vai presiis sen jälkeen. Joskus mä saatan lopettaa session siihen kaatumiseen niin en edes seuraavalla kerralla muistaisi että missä mä viimeksi olin, että oliko mulla jotain 5-10 minuuttia tallentamatonta peliä hukkunut vai ei. Kun peli ja erityisesti tallentaminen ja lataaminen pyörii niin sujuvasti, niin quicksavea tulee spammattua ja samoin erinäisissä kikkailuissa tulee spammattua quickloadia.

Tuollaisia selvästi roikkumaan jääneitä .bak loppuisia quick saveja mulla näyttää olevan kaksi, niillä näyttää olevan oikean saven koko ja muut ominaisuudet paitsi tuo pääte, ja sitten yksi Quicksave0xxxyyyzzz4.sfs.tmp joka on tyhjä. Sekä outoa kyllä yksi täysin normaalin nimen ja koon omaama quicksave, paitsi että se on reilun viikon vanha eli jollain tavalla sekin on jäänyt roikkumaan.




Vaikka siis nyt hiljattain mulla on vähän tullut kaatumisia niin tuo, ja mainitsin asiasta lähinnä sen takia että se on niin suurena kontrastina sille että ekan kuukauden aikana peli kaatui missään yhteydessä about kerran. Peli edelleen toimii mulla hyvin vakaasti. Samaten tässä ihan tällä viikolla on ainakin kerran quick saven yhteydessä peli jämähti moneksi sekunniksi. Se siis näytti ihan kuin se olisi kaatunut, mutta jotain 10-15 sekunnissa se kuitenkin tokeni ja näytti yläkulmassa se että se savekin luotiin ihan fine. Tuollaisessa yhteydessä peli voisi hyvin kaatua, jos esim. alt-tabbaa pelistä pois liian nopeasti.

En ehtinyt yhtikään noista modeista joita latasin, edes asentaa, kun tuli päivitys joka oletettavasti olisi rikkonut ne. Täytyy yrittää uudestaan myöhemmin kun tuossa myös paljastui että niiden modien mukana ei tule asennusohjetta. Ne siis olettaa että käyttäjä asentaa yhden modin kerralla ja pitää sen modin asennusohjeen auki selaimessa modin sivulla, mikä ei toiminut mun tavalla kun latasin 39 modia kerralla ja kuvittelin että niiden asennusohjeet olisi myös niiden tiedostojen mukana.

Juu kyllä tiedän minne pelinin asennan ja minne savet menevät. On juurikin asennettu C: asemalle ja tiedän että savet menee käyttäjäkansion alle, siellä todellakin on vapaata tilaa se 70Gt. Micorosoft Store versio pelistä on muuten kyseessä.
 
Pikaisesti listaa katsottuna Elite Dangerous menee edelle about kaikessa ja lisää vielä absurdin mallinnuksen Linnunradasta ja ehkä parhaan VR-pelin ominaisuudet. Ja tietty karun materiaali-grindauksen ja syntetisoinnit millä saa duunattua kuteja ja muita matskuja. Ja maa-ajoneuvon.
Ei nyt äkkiseltään tule muuta mieleen vertailuksi ED:stä
Eli siis ED:ssä on yli puolet noista ominaisuuksista mitä mainittiin?
 
Eli siis ED:ssä on yli puolet noista ominaisuuksista mitä mainittiin?

Niin mä taisin sanoa ja todennäköisesti vielä laajemmin toteutettuna. Pitää käydä listaa läpi vielä duunin jälkeen.

Olis kyllä kiva, että jengi ymmärtäis ettei SF ole mitenkään erikoinen peli. Tollanen älytön hypettäminen omassa kaikukammiossa on niin absurdia.
...ja itse en ole edes mitenkään erityisemmin ED-fani; siinäkin on läjittäin puutteita, niin paljon että pistin 600h siihen ja lopetin, kun alkoi vituttamaan sen kehityksen olematon eteneminen - ja 4 vuotta myöhemmin, se ei ole edelleenkään edennyt kuin mäkeä alas.
 
Jahas, viimeisin patchi rikkoi neutral LUTin mulla. Purin paketin uusiksi, varmistin INI-tiedostojen tilanteen ja tyhjensin shader cachenkin, mutta ei apua. Ja tämä on kyllä sen vakavuustason ongelma, että peli on pelikelvoton ennen kuin ratkaisu löytyy. NexusModin keskusteluista ei muita toimenpide-ehdotuksia löytynyt, eihän täällä satu olemaan ajatuksia?

Onko gamepass vai Steam versio? Itsellä hajosi tuo jo pari viikkoa sitten enkä ole saanut kirveelläkään enää toimimaan. Kaikki kikat koitettu pelin uudelleenasennusta myöten. Itsellä siis GP versio. Itsellä vähän auttoi, kun nosti gamma arvoa siitä defaultista .ini modauksella. Tuo auttaa sen verran, että se pahin varjojen tukkoisuus helpottaa.
 
Onko gamepass vai Steam versio? Itsellä hajosi tuo jo pari viikkoa sitten enkä ole saanut kirveelläkään enää toimimaan. Kaikki kikat koitettu pelin uudelleenasennusta myöten. Itsellä siis GP versio. Itsellä vähän auttoi, kun nosti gamma arvoa siitä defaultista .ini modauksella. Tuo auttaa sen verran, että se pahin varjojen tukkoisuus helpottaa.

Gamepass. En ole uudelleen asennusta kokeillut, mutta pakko sekin kokeilla jos ei muuta keksi. En ole muuten kauhean kriittinen ollut peliä kohtaan, mutta tämä on täysi game breaker minulle. Ainut modi joka oli tähän asti käytössä, ja ilman tätä täysin pelikelvoton.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 433
Viestejä
4 928 761
Jäsenet
79 366
Uusin jäsen
Vili7

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom