Starfield (PC, XBX)

Outposteissa jotain häikkää mulla, esim jos teen tollasen solid containerin ja heitän sinne vaikka käsin ironia, niin se ei tuu täyteen vaan näyttää jotain 72/112??? ja sen jälkeen herjaa että container is max, ja ei tasan pitäs olla??

muutenkin nuo outpost linkit tuntuu bugittavan.
Tuon huomasin kun yhdessä outpostissa oli vanadium, tantalum ja iron extractorit ja olin aika ajoin käynyt aluksen cargon täyttämässä ironilla. ja noita kahta muuta tarvii todella vähän ja yhtäkkiä siellä ei sitten ironia ollutkaan vaan varastot täyttynyt noilla kahella muulla.
tein manuaalisti esim vanadium extractorille oman containerinsa sitten. on mulla kyllä mahdollisuus tehdä isompikin container, mutta riittänyt nuo pienet.

En nyt äkkisteltään löytänyt muuta googlella kuin paljon parjausta, että outpost system on paska, no se kyllä on, mutta yritän ees vähän tehä noitakin. Helposti myös hukkaa noita outposteja, ellei tee selkeää nimeä ja heti siihen crew station.

Oisin halunut tollasen farmin, sinne elukoita ja kasveja tehdä, mutta varmaan parempi odotella outposteihin ja rakentamiseen dlc:tä.
 
Outposteissa jotain häikkää mulla, esim jos teen tollasen solid containerin ja heitän sinne vaikka käsin ironia, niin se ei tuu täyteen vaan näyttää jotain 72/112??? ja sen jälkeen herjaa että container is max, ja ei tasan pitäs olla??
Tuntuu vähän kaikki storaget häröttävän.. Vähän väliä herjaa että ei mahu joku 0.5 painava tavara, vaikka olis tilaa 20 yksikköä..
 
Mulla on aika vähän ollut outpostien kanssa ongelmia, paitsi ne alusten modausalustat bugittaa kunnolla ja usein. Samoin cargo linkit. Jos vaan tuottaa resurssia kasveilla/elukoilla/mainaamalla, niin tuntuu toimivan ihan hyvin. Crew post mulla on vaan yhdessä ja tällä hetkellä toiminnassa on 21 outpostia. Mitään nimeämisiäkään en oo tehnyt. Mitään ei ole kadonnut.
Tosin vihut hyökätessään rikkoo mainareita ja generaattoreita, että jos jotain resurssia ei generoidu, niin vika on ollut rikotuissa laitteissa.
Bugeja pelissä on kyllä paljon, vaikka pelin uudelleen käynnistys on niihin yleensä (tai aina) auttanut.
 
Eniten tohon kaipais jotain favoriters listaa jolla vois fast travelia sinne, ei noita 20 outpostia muista mitä missäkin oli.
en oo pistäny sinne cargo linkkejä, kokeilin paria mutta samalla kun uusia tein ja vanhoja poistin niin en tehny uusia, olen sullonut tavarat ship cargoon ja lisään sitä tarpeen mukaan, joku 3000-6000 välillä on riittänyt, kun tuntu olevan hankala systeemi, miksei tässä vois olla jotain F04 tapaista supply link chain systeemiä.
oon nimenny ne esim serpentis, kun nimi on lyhyt niin esim "Serp I AlumIronCU" tai vastaavaksi. en tiiä onko tohon vielä mitään modia.
vähän opin lisää noista linkeistä kuitenkin edellisen viestin jälkeen, ei ihme että tavarat sekasin joka paikassa, noi voi laittaa erikseen joka metallille yms.

No kuitenkin tuo outpost systeemi on vähän huono, siihen tulee aivan varmasti DLC:tä, modderit parantaa sitten vielä. Oon kuitenkin pari hienoa paikkaa löytänyt johon vois jonkinlaisen home outpostin tehdä, vielä ei ole löytynyt rantaa/järveä tai vastaavaa vesipaikkaaa, mutta kun luen redditistä niin kyllä niitä pitäs olla, ne on vaan hankalampi löytää.

Ja olen pitänyt oma alusta kotipaikkana, tuollainen lista löyty jos haluaa vähän optimoida aluksen habseja:
Nämä habsit tais löytyä siitä ship landingbuilderista outpostista, nuo 2x2 ja erikoishabsit löytyy vain valmistajan paikoista tai kaupungeista.
Tollanen modi löytyy jolla pitäs kuitenkin pystyä nuo unlockaamaan joka paikkaan, en ole kyllä tuota kokeillut, mutta vähentää fast tarvelia ja loading screenejä-
 
Viimeksi muokattu:
Mä pidän kaikki omissa laatikoissaan, enkä miksaa mitään muualla kuin aluksen ruumassa. Pikamatkustuslinkit outposteille olis kova juttu, samoin kuin erilaiset resurssien hallinan näkymät että mitä on missäkin ja miten paljon. Näitä saa varmaan odotella tovi.
 
Opastus miten joystickin saa toimimaan Starfieldissa.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Miettinytkin että oiskohan noi ilmataistelut helpompia kun tikulla pelais.
Kun laittaa 7-900k credittejä likoon ja rakentaa parhaista osista aluksen, niin alkaa tappelutkin olemaan helpompia.
1696321494094.png
 
Hard target tekee myös hyvin vahinkoa. Tuossa 8755 yhdellä laukauksella. Very hard lvl 86 putoaa kerralla. Normaali Adv. Hard target.

1696367179344.png
 
Starttailin sunnuntaina ja edennyt nyt tooodella hitaasti paikkoja ja mekaniikkoja ihmetellen ja pikku side questeja tehden. Hitaudesta kertonee se, että kellossa 16h ja pyörin vasta Marsissa main questin viemänä levelillä 8 (diplomat, vanhemmat, adoring fan ja wanted). Tällä kokemuksella en ihmettele yhtään sitä negatiivista palautetta mitä peli on saanut, varsinkin jos genre tai julkaisija ei nappaa tai odotukset oli liian korkealla. Monet mekaniikat jätetty puolitiehen ja QOL tutuu olleen sivuseikka. Negat jää aina päällimmäisenä mieleen, joten suurin osa pointeista sitä, mutta tästä huolimatta pelailu ollut ihan jees ja kiinnostaa kovasti jatkaa eteenpäin.

  • MO2 2.5 beta 11:sta kautta asentelin muutamat QOL modit: StarUI inventory ja HUD, "undelayed menus", NaturaLUT Enhanced, Enhanced lifebar, achievement enaber ja muutin FOVin 85:een.
  • Vaikka modeja asennettu, niin on tuo inventaarion ja valikoiden kanssa säätö välillä edelleen aika tuskastuttavaa. Konsolien rajoitteet UI:ssa näkyy liian selvästi. Sama oli jo Oblivionissa.
  • Questeja ja activityjä tulee, ainakin alussa, ovista ja ikkunoista. Ihan vaan kirjoja nostamalla tai baarissa huhuja kuulemalla ilmaantuu kaikenlaista tehtäväksi. Nytkin varmaan parikymmentä jonossa. Quest lokia kun katselee, niin ne sorttailut on vähän heikot. Tehtyjä questeja ei tunnu saavan piilotettua, eikä tuolla taida olla mitään valintaa, millä saisi näkymään edes vain tietyn aurinkokunnan questit, jotta voisi tsekata onko siellä missä nyt on mitään kesken. Kartalla on kyllä niitä markketeita, mutta niitäkin vähän vaihtelevasti. Pitänee etsiä modia tähän.
  • Peli on ulkoisesti monin paikoin melko heikko ja karu esitys. Varsinkin Jemison, kaupunki sekä ympäröivä maasto. Esim. toimistohuoneiden kliinisyydestä ja yksinkertaisuudesta tuli mieleen Deus EX Human revolution vuodelta 2011. Toki sitten paikasta riippuen on ihan komeitakin maastoja. NPC:t silti aika puisia.
  • Kartan puute alkoi ärsyttää yhä enemmän ja enemmän. On toki immersiivistä lueskella infotaulusta miltä alueelta löytyy sairaala tai kauppa, mutta ei se kyllä mitenkään pelikokemusta paranna. Itsellä ainakin paloi aikaa paikojen uudelleen etsimiseen ihan liikaa tuolla Jamisonissa. Ja kulunee turhaa vastaisuudessakin jos peliin ei päivitetä tai modata karttaa.
  • 5900x ja RTX3080 kombolla jonkun tuubi videon suositus asetuksilla peli pyörii silti usein alle 60 FPS, eikä ole kovin sulava
  • Pelaan Very Hardilla ja vähän tässä miettiny onko siinä mitään järkeä. Parempaa loottia ei juuri tipu ja vihut imee kuulaa niin paljon että se syö jo immersiota. Jemisonin maaston level 1 kukkaheinäsirkatkin tappoivat, vaikka päällä oli varastettua UC pukua ja oma level jossain 7 kieppeillä. Enginen vuoksi tuo FPS touhukaan ei ole sieltä jouhevimmasta päästä, mutta kyllä sen kanssa pärjää. Kai se pitää koittaa hakea heti joku Mantis setti ja alus ja kaivella jostain korkeamman DPS:n aseet, mikä sitten vähän tasaa tuota spongeilua.
  • Ne vähät avaruustaistelut mitä on tässä ollut, ovat olleet vastakkain lentelyä. Startti aluksella menee jotkut level 5:t, mutta pari level 12 alusta sulatti oman kipon heti. Joystickin käyttöä pitää tsekata, jaksaako säätää siinäkin 3rd party softien kanssa.
  • Pelissä on ilmeisesti aika paljon asioita mitä ei juurikaan kerrota, mm. se että jetpackille kannattaa bindata 2. toiminto vaikka L ALTiin, jotta silla voi boostailla eteenpäin, Aika paljon juttuja selvinnyt ihan vain videoiden ja netin perusteella.
 
Näköjään makuasioita nuo, sanoi Musti jne...
Mulla hahmo lvl 131 ja tunteja paaaaljon... Yhtään modia en ole asentanut ja alussa kaipasin vain STFU modia että olisi seuralaiset edes joskus hiljaa. Sittemmin seikkaillut soolona, niin ei enää sekään haittaa.
En taida edelliseen kommenttilistaan olla yhteenkään kohtaan samaa mieltä.
Pelissä on paljon puutteita ja parannettavaa. Bugeja ihan hirveästi tulee vastaan. Silti hyvä peli ja odotan paranevan ajan kanssa.
Jos vihut ei kuole tarpeeksi vähillä ampumisilla, niin laskemalla vaikeusastetta asia helpottuu. Sen takia vaikeusasteita on.
 
very hardilla mennään, mutta tosiaan joskus saa ammuskella :D liekkö johtuu lvl erosta. justiin ostin shieldbreaker aluksen ja tuunailin vähän, nyt taittuu taistelutkin paremmin ( shieldii melkein 2500 niin kestää ottaa hittii ). tosiaan 30lvl tällä hetkellä kun tein uuden hahmon, keskittyen soldier spekkiin, vaan pakosta piti sitten ottaa enemmän noita lentoskillejä että saa tilaa tavaroille ja parempaa kalustoa.
 
Ensimmäinen oikea ärsytyksen aihe tuli vastaan.
Sitä Neon kaupungin johtajaa (joku Bayu se oli) ei voi laittaa kylmäksi. Ja mitään hyvää syytä en keksi että miksi peli ei salli sen tappamista. Ärsyttävä omahyväinen kusipää, joka riistää kaikilta.

Tosa mietin että mikä on, kun aluksen varasto täynnä vaikka tyhjennän säännöllisesti resursseja yhden outpostin säilöön. Sittenpä huomasin, että on noita ship part korjaus paketteja kertynyt melkoinen kasa (83kpl =830kg). Aseet ja varusteet dumppaan vendoreille.
 
Pelissä ei voi kylmätä ketään, jolla on vielä rooli pelissä. Plot armor on vankka :cautious:
 
Tämä juurikin on ongelma, ja @Zeratul arvioi oikein, että olen juuri sen lyhyimmän mahdollisen hypyn jo etsinyt ja juuri sitä en pääse päässyt :D.


Olen samaa mieltä, että tämä on bugi 100%, ensinnäkään painovoima ei ollut pois mukamas avaruudessa tapahtuneessa boardauksessa ja tosiaan mitään indikaattoreita (ääniefektejä tms) noususta ei ikinä ollut kunnes komea avaruusnäkymä tuli ikkunasta vastaan.

Paikkahan on siis Archimedes ja lähin hyppy pois muualle galaksiin on rapiat 25ly Enlil systeemiin. Onneksi paikka on kovin korkea levelinen ja löysin lopulta uuden aluksen millä pääsin pois. Ongelma olisi varmaan voinut ratketa myös rakentamalla Outpost (aika hyvin rautaa ja muita resursseja noista systeemeistä löytyy) ja sen avulla valitsemaan parempi gravdrive alus takaisin.
Raportoidaan tästä sen verran, että varmistelua ettei omassa inventaariossa ole contraband, pääsee omiin kotibaseihin/outpost pikamatkustamaan kun ei ole aluksen sisällä. Mm. Konstellaation Lodgeen pääsin näin, kun yhtäkään oupost ei ole eikä tule itselleni.

Lähdin uudella characterilla uudestaan pienelle piraatti seikkailulle ja tietty pääsin samalla tavalla jumiin, niin tuli tähän googlailtua apuja.

On muuten hyva työ Alt vaihtoehtoinen jetback boost, kiitos tästä.
 
Nonii, 50 tuntia siinä meni mutta nyt on taputettu. Juu, lässähti loppua kohten ihan kunnola, pääjuoni ja kaikki hahmot melko tylsiä. Parhaiten tuli tuo esin ku tehtävälistassa luki, että juttele kavereiten kanssa eikä oiken kiinostanut kenenkä kanssa jutella. Ja sanotaan, että viimoiset noin 6 päätehtäva meni juosten kusten ku alko odottaa loppua. Kiinostus vaan hävis kokonaan. Sivujuonet oli parasta, UC, Freestar, Crimson ja se Ruyin vai mikäsenytoli. Ku nuo oli pelattu, nii ei oikein mitään muuta hyvä jäänyt. Laivanrakentelu on hauska, mutta lähellä loppua ei sillä oo enää oikein mitään merkitystä. NG+ tekin yhen läpi ja loput katoin tuubista 15min video. Ei tä mikä Skyrim tai Fallout oo. Saa nähä mikä tulevaisuus tuo, ehkä modid ja lisäsisältö sun muut pätsit antaa enemmän arvoa, mutta sellaisenaan jällenpeluunarvo on iso pyöreä nolla ainakin mun kohalla. Eniten harmitti surkeat hahmot ja dialoogi. Mass Effect ja Witcher fanina mielenkiintoiset hahmot ja hyvö dialoogi on tosi iso osa roolipeliä.
 
Nonii, 50 tuntia siinä meni mutta nyt on taputettu. Juu, lässähti loppua kohten ihan kunnola, pääjuoni ja kaikki hahmot melko tylsiä. Parhaiten tuli tuo esin ku tehtävälistassa luki, että juttele kavereiten kanssa eikä oiken kiinostanut kenenkä kanssa jutella. Ja sanotaan, että viimoiset noin 6 päätehtäva meni juosten kusten ku alko odottaa loppua. Kiinostus vaan hävis kokonaan. Sivujuonet oli parasta, UC, Freestar, Crimson ja se Ruyin vai mikäsenytoli. Ku nuo oli pelattu, nii ei oikein mitään muuta hyvä jäänyt. Laivanrakentelu on hauska, mutta lähellä loppua ei sillä oo enää oikein mitään merkitystä. NG+ tekin yhen läpi ja loput katoin tuubista 15min video. Ei tä mikä Skyrim tai Fallout oo. Saa nähä mikä tulevaisuus tuo, ehkä modid ja lisäsisältö sun muut pätsit antaa enemmän arvoa, mutta sellaisenaan jällenpeluunarvo on iso pyöreä nolla ainakin mun kohalla. Eniten harmitti surkeat hahmot ja dialoogi. Mass Effect ja Witcher fanina mielenkiintoiset hahmot ja hyvö dialoogi on tosi iso osa roolipeliä.

Aikalailla samat ajatukset. Olisin toivonut tästä pitkäikäisempää peliä, mutta ng+:n jälkeen ei mitään kiinnostusta palata pelin ääreen. Dialogin surkeus/muovinaaman katsominen on sillä tasolla että luin vain tekstit ja skippasin ääninäyttelyn. Vaikka näennäisesti pelialue on laaja vaikkakin lohkottu niin missään ei ole mitään kiinnostavaa tutkittavaa tai tehtävää noiden questlinejen jälkeen eikä niillä ole uudelleenpeluuarvoa. Skyrimissä ja Falloutissa tuli hyvä läsnäolon fiilis kyseisiin maailmoihin, mutta tässä en päässyt pelin sisään oikein ollenkaan. Tässä tuntui ettei millään ollut mitään merkitystä, outpostien tai aluksen rakentelulla, kodin leikkimisellä tai edes kumppaneilla. Jotenkin tuo pelimoottorin vanhanaikaisuus näkyy tässä todella pahasti pelattavuudessa, hahmoissa ja oikeastaan kaikessa. Olen valmis uhraamaan tuon pelimoottorin ainoan hyvän puolen eli tavarasimulaation vai miksikä sitä nyt kutsuisi jos pelin saisi muuten nykyaikaisemmaksi. Tämän johdosta seuraavan Elder scrollsin odotukset laskivat aikailailla kun korjattavana olisi koko pelimoottori nykypäivän standardeille. Kerran läpäistynä ok, mutta mitään muisteltavaa tästä ei jää.
 
missään ei ole mitään kiinnostavaa tutkittavaa tai tehtävää noiden questlinejen jälkeen eikä niillä ole uudelleenpeluuarvoa
Tästähän mainitsin itse jo ilman pelin pelaamista. Tämän tyylisissä peleissä täytyy olla hyvä immersio palkitsevasta tutkimisesta ihan tutkimisen ilosta. Jos maisemat ovat geneeristä huttua niin into lopahtaa nopeasti kun pelikokemus suuntautuu sitten enimmäkseen a->b juoksun välille.
 
No tyypillinen bethesda peli, FO4 pelasin releasessa noin 1h kunnes lähti koneelta asennus pois, sittemmin noin 4-5v myöhemmin laitoin goty version ja siihen kaikki modit mitä keksi ja matkan varrella lisää niin tuli sille varrelle pituutta monta sataa tuntia noin 2-3 kertaa läpi, vieläkin on pelikertta menossa jos jaksaa, ja hieman eri modeja kuin aikaisemmin. Esim weapon modeja monta kymmentä, tosin osa suht turhia ja settlement building modeja kans. tosin eka kerralla oli aika mopo konekkin eikä jaksanu pyörittää.
Ehkä tää SF toimii joskus 7v päästä kun kaikilla ryzen joku ryzen 15900 ja nvidia 8090.

F04:sta tähän kaipais parempaa outpost rakentamista, tunnelmallisempia companioneja, ja ylipäätään jotain tämän tyhjyyden tilalle. Mutta se taitaa olla turhaa enää. Parempaa immersiota ja vähän täydempää pelimaailmaa, mutta on tässä SF:ssä ne hyvät puolensakin.

Lisättääs vielä että dialogia on liikaa, se on umpitylsää ja en ole koskaan missään pelissä skipannut sitä näin paljon, eli käytännössä kaikki puheet, näkee tekstit ja ruudulta nuolen mitä seurata. Lisäksi tuo dialogi tulee hitaasti. Sentään tekeminen, varsinkin jos on taistelutehtävä on ihan ok ja vanguard guestline oli oikeasti hyvä.
 
Viimeksi muokattu:
Starfieldistä puuttuu se seikkailun hauskuus joka Fallouteissa ja Skyrimissä on. Eipä hirveästi innosta etsiä sitä kymmenettä identtistä mestaa jossa viholliset ja loottikin on samassa paikassa.
 
135 tuntia pelikellossa, ja vielä puolet main questistä, Crimson/Sysdef ja Vanguard tekemättä. Hyvin lähentelee parhaita pelejä koskaan, sitten 90 luvun jälkeen mitä on tullut pelailtua. Vanilla BGS peliksi erikoinen koska se on oikeasti hyvä jo julkkarissa. Dialogista sen verran, että tuntuu olevan tehty aikuisempaan makuun, ts. kiroilua ei ole juurikaan. Muutenkin pelin main quest tuntuu olevan hyvinkin realistinen tuntuinen tämänkailtaisiin peleihin.
 
No nyt tuli ärsyttävä bugi eteen, oma dream home katosi kokonaan planeetan kartalta. Mulla oli kaikki contraband sinne säilöttynä odottamassa, että saan aikaiseksi hankkia suojatun cargon.

Noh ei tuo mitään, pääjuoni alkoi viedä mennessään ja ajattelin kohtapuolin taputella pelin läpi. Jatkan ng+ joko nyt tai sitten kun lisäsisältöä julkaistaan. 83 tuntia takana ja lvl45 vasta.

Pääjuoni alkoi nihkeästi, mutta kyllä se lentoon lähtee ja pesee kyllä Elder Scrollsien ja Bethesdan Falloutien tarinat kirkkaasti.

Kieltämättä vähän harmittaa minuakin plot armorit hahmoilla. Obsidian teki Fallout New Vegasin siten, että kaikki pystyi laittamaan kylmäksi ja silti pelata pelin läpi. Ei sillä, että noin tahtoisin pelata, mutta olisihan se mukava optio. Muutama NPC ansaitsisi kuulan kalloon.
 
Alusta saakka ollut käytössä Rare Coachman missä 4 kudin lipas, ja voi pojat kun siihen laittaa räjähtelevät pelletit (Hornet's Nest) niin muuttuu se uskomattomaksi xp-jyräksi savanneilla. Lähitaistelussa tosin aika käyttökelvoton.
 
Osassa dialogia on varmasti käytetty ainakin AI treenattua text to speechiä sillä hahmot sanovat pelaajan nimen enkä erottanut että se olisi kuulostanut yhtään erilaiselta kuin ääninäyttelijän ääni.

Myös Fallout 4:ssä Codsworthille oli nauhoitettu "yleisimpiä" nimiä aikamoinen lista, eiköhän se ole tässäkin tehty perinteiseen tyyliin.


Tekeekö mikään muu pelimoottori samaa kuin creation engine tavaroiden trackkaamisessa? Nimittäin tuo on immersion kannalta aika iso asia. En tosin ole koittanut vielä pystyykö outpostien maastoa miinottamaan. FO4 tuo ei onnistunut koska miinat eivät pysyneet samoilla paikoillaan vaan joku engine rajoitus sai ne siirtymään aina hieman, jopa joskus ilmaan. Tuo tapahtui siis latausten välillä.

Tää on huvittavaa, että tätä pidetään jotenkin syynä siihen, että suorituskyky sakkaa tai pelimoottori heittää volttia.

Jos ohjelmoinnista perillä niin tietää, että tuo ei ole mikään syy. Laskekaa vaikka Minecraftin pelimaailman palikat, siinä on jokunen "trackattava" itemi. Ja yksi harrastelija osasi tehdä oikeinkin toimivana.
 
Myös Fallout 4:ssä Codsworthille oli nauhoitettu "yleisimpiä" nimiä aikamoinen lista, eiköhän se ole tässäkin tehty perinteiseen tyyliin.




Tää on huvittavaa, että tätä pidetään jotenkin syynä siihen, että suorituskyky sakkaa tai pelimoottori heittää volttia.

Jos ohjelmoinnista perillä niin tietää, että tuo ei ole mikään syy. Laskekaa vaikka Minecraftin pelimaailman palikat, siinä on jokunen "trackattava" itemi. Ja yksi harrastelija osasi tehdä oikeinkin toimivana.

Itse lähinnä mietin onko korvaavaa pelimoottoria. En todellakaan tarkoittanut että paska suorituskyky johtuisi tuosta.
 
Eipä ole haastajaa näkynyt.
Mitä tällä tarkoitat? Ei taida creation haastaa yhtäkään toista pelimoottoria oikein missään ominaisuudessa.

Edit: esim. jo ikivanha UE4 tukee 2,16 miljoonan pysyvän objektin hallintaa per savefilu. Ekstensioilla enemmän. Tuolla saat vajaa 24 päivää pelata yhtäjaksoisesti siten että joka sekunti siirrät jotain objektia tai luot uuden sellaisen.
 
Viimeksi muokattu:
Mistähän noiden outpostien kanssa kannattaisi lähteä liikkeelle ja mitä sinne rakentaa? Mihin noita resursseja tarvitsee ja mitä niistä tarvitsee pelissä eniten?
 
Pelimoottori jolla peli tehty ei liity pelimoottoreihin tippakaan. Asia selvä. Taidat vaan haluta kitistä väkisin jostain asiasta.
Häh? Yritetääs uudestaan, eli siis mitä erityistä tässä creation enginessä mielestäsi on? Miten outer worlds tähän yhtälöön liittyy?

Se että bethesda pelejä tulee vain bethesdalta ei taida pelimoottoreihin liittyä tippaakaan.
 
Häh? Yritetääs uudestaan, eli siis mitä erityistä tässä creation enginessä mielestäsi on? Miten outer worlds tähän yhtälöön liittyy?

Se että bethesda pelejä tulee vain bethesdalta ei taida pelimoottoreihin liittyä tippaakaan.

Ei Creation enginessä ole mitään erikoista kukaan vaan ei ole vastaavilla ominaisuuksilla peliä vielä tehnyt kuin Bethesda tekee. Outer Worlds lienee lähin.
 
Itse lähinnä mietin onko korvaavaa pelimoottoria. En todellakaan tarkoittanut että paska suorituskyky johtuisi tuosta.
Ei Creation enginessä ole mitään erikoista kukaan vaan ei ole vastaavilla ominaisuuksilla peliä vielä tehnyt kuin Bethesda tekee. Outer Worlds lienee lähin.
Miksi sitten ’korvaava pelimoottori’ oli jotenkin oleellinen kysymys, jos mitään uniikkia ei creationissa ole huonon suorituskyvyn lisäksi?

Mitä ominaisuuksia kaipaisit jotta pelejä(?) voisi verrata?
 
Miksi sitten ’korvaava pelimoottori’ oli jotenkin oleellinen kysymys, jos mitään uniikkia ei creationissa ole huonon suorituskyvyn lisäksi?

Mitä ominaisuuksia kaipaisit jotta pelejä(?) voisi verrata?

No sehän se tässä juuri on kun ei voi verrata. Kukaan ei tee vastaavanlaisia pelejä kuin Morrowind, Oblivion. Skyrim ja nyt vähemmässä määrin Starfield on.
 
No sehän se tässä juuri on kun ei voi verrata. Kukaan ei tee vastaavanlaisia pelejä kuin Morrowind, Oblivion. Skyrim ja nyt vähemmässä määrin Starfield on.
Eikö vaikka gta ole pelinä varsin samanlainen action rpg kuin vaikkapa skyrim? Parempi ai ja vähemmän savefiluun tallennettuja asioita vaan.
 
Eikö vaikka gta ole pelinä varsin samanlainen action rpg kuin vaikkapa skyrim? Parempi ai ja vähemmän savefiluun tallennettuja asioita vaan.

En lähtisi kyllä vertaamaan mutta tämä on muutenkin jo niin offtopic että lopetan tämän omalta osaltani tähän.
 
Eikö vaikka gta ole pelinä varsin samanlainen action rpg kuin vaikkapa skyrim? Parempi ai ja vähemmän savefiluun tallennettuja asioita vaan.

No jos nyt vaikka lähdetään siitä, että gta on avoimen maailman toimintapeli eikä todellakaan minkään sortin roolipeli.
 
Missä muissa freeroam ropeissa kaikki on helposti modattavissa ja maailmaan voidaan helposti laittaa oikeasti fyysisiä objekteja?
Mitä muita freeroam ropeja edes on? Ts. miten käsität genren laajuuden?

Oikeasti fyysisiä objekteja ei tietokonepeliin luonnollisesti voi laittaa, tai no, asennuslevy ja manuaali ehkä moisia on.

Modattavuus tietty creationissa ihan ok tasolla, etenkin moottorin antiikkiuden huomioiden.
 
Mitä muita freeroam ropeja edes on? Ts. miten käsität genren laajuuden?

Oikeasti fyysisiä objekteja ei tietokonepeliin luonnollisesti voi laittaa, tai no, asennuslevy ja manuaali ehkä moisia on.

Modattavuus tietty creationissa ihan ok tasolla, etenkin moottorin antiikkiuden huomioiden.
BGS-pelien lisäksi Gothic 123, Risen 123, Elex 12, Kingdom Come Deliverance, Stalker 123, Witcher 3, Cyberpunk jne.

Pelimaailmaan, se että objektit ovat fyysisesti hipelöitävissä, eikä mitään script containereita.

Parhaalla tasolla. Tsekkaas monta content modia on vaikka Skyrimille vs. esim. W3 ja Cyberpunk.
 
Parhaalla tasolla. Tsekkaas monta content modia on vaikka Skyrimille vs. esim. W3 ja Cyberpunk.
Modien määrä ei kerro modattavuuden helppoudesta, vaan lähinnä kyseisen pelin modiskenen koosta. Cyberpunkilla lienee kans enemmän modeja kuin starfieldillä, jos se kerran on hyvä mittari.

Pelimaailmaan, se että objektit ovat fyysisesti hipelöitävissä, eikä mitään script containereita.
Eikös noita ole ihan kaikissa mainitsemissasi peleissä? Fyysisesti hipelöitävissä taas ei tietty yhdessäkään, kun ei se peli edelleenkään ole fyysinen juttu. Witcherissä aito creation enginen fiiliskin näiden objektien mallinnuksessa:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Modien määrä ei kerro modattavuuden helppoudesta, vaan lähinnä kyseisen pelin modiskenen koosta. Cyberpunkilla lienee kans enemmän modeja kuin starfieldillä, jos se kerran on hyvä mittari.


Eikös noita ole ihan kaikissa mainitsemissasi peleissä? Fyysisesti hipelöitävissä taas ei tietty yhdessäkään, kun ei se peli edelleenkään ole fyysinen juttu. Witcherissä aito creation enginen fiiliskin näiden objektien mallinnuksessa:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
Paremmuudesta. Tsekkaas monta content modia on Cyberpunkilla.

Ei ole.
 
Starfieldiin on luvattu mod kittiä, creation kit, ensi vuodelle, eiköhän modiskene siihenkin räjähädä sitten.
Jotenkin vaan en usko että ihan skyrim tasolle modit tulee, skyrim oli kuitenkin iso juttu.

Toivois kyllä monta asiaa jo tähän peliin mitä ei vielä pysty tekemään, tarinalle ja maailman tyhjyydelle ja kolkkoudelle voi vähempi tehdä, riippuu miten fanit jaksaa, mutta jotenkin vaan fiilis, että tää ei saavuta skyrimin tasoa modien määrässä ja laajuudessa.

FO4 on modeja kans reilusti, mutta ei skyrimin määrää ja laajuutta, mutta siinä on joitain engine rajoituksia joita skyrimissä ei ollut. ttai engine bugeja. Skyrimissä tais olla parempi script engine extension, parempi laajennettavuus, kun taas FO4 jotenkin rajoitti joitain osa-alueita.

Oon ite modannu bethesdan pelejä morrowindistä lähtien ja ollut aika laaja modipaketti kaikissa, vain Oblivion ja fallout3 jäi vähemmälle peliajalle, sen aikaisen työn takia.

Ja hienoa verrata peliä joka on ilmestynyt 3v sitten, vs peliä joka ilmestyi 1kk sitten, jolle ei ole edes modityökalua. Ja cp77 modattavuus on erittäin rajoittunutta vrt bethesdan kikkareet
 
Tsekkaas monta content modia on Cyberpunkilla.
Mitä nää ”content modit” oikein on? Contenttia, tietämättä mitä sillä tarkoitat, voi olla ihan mikä vaan.

Montako ajettavia ajoneuvoja lisääviä modeja on starfieldille? Aivan.
 
Mitä nää ”content modit” oikein on? Contenttia, tietämättä mitä sillä tarkoitat, voi olla ihan mikä vaan.

Montako ajettavia ajoneuvoja lisääviä modeja on starfieldille? Aivan.

Content mod on tavannut viitata modiin joka lisää pelattavaa sisältöä.


Modien määrä ei kerro modattavuuden helppoudesta, vaan lähinnä kyseisen pelin modiskenen koosta.

Noilla voi olla joku korrelaatio. Lisäksi en ole tietoinen, että kovinkaan moneen peliin julkaistaan Creation Kitin tasoisia työkaluja. Saa korjata.
 
Lisäksi en ole tietoinen, että kovinkaan moneen peliin julkaistaan Creation Kitin tasoisia työkaluja. Saa korjata.

Arma 3. Pelkästään scenaarioita (contentia) on noin 90t, eli enemmän kuin Skyrimiin on modeja Nexuksessa. Modiscenestä on syntynyt jo viisi kaupallista laajennustakin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 277
Viestejä
4 924 059
Jäsenet
79 355
Uusin jäsen
Erkki69

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom