Starfield (PC, XBX)

Bullet spronge on enemmän asiaa vaikkapa redditissä tai muissa forumeissa, mutta lyhyesti:
lvl 1 sulla on ase joka tekee 10dps, lvl 1 vihu jolla on 50hp, en tiedä miten armor vaikuttaa, mutta sanotaan, että 10 armor, joka mitigoi osan damagea.
lvl 10, sun uber pimp ase tekee 50dps, vihulla on 500hp, armor 100
lvl 100 sun god tier uber mega ase tekee 300dps, vihulla on 5000hp, armor 1000, hankalampi saada enempää koska itemit on rajoitettuja, ainoastaan voit vaikuttaa enää combat skilleillä.
en tiedä miten vaikuttaa ng+ nostaako lisää vaikeutta vai onko tuo vaan lvl perusteinen, mutta elite lvl 100 humanit näillä on jäätävä määrä armoria ja hp, robotit on soakkeja, terromorphit yms alienit on kyllä suht helppoja, mutta syö ammuksia hitosti.
Ja aloitat NG+ aina käytönnässa alasti.

noin suurinpiirtein, eli jos sun dmg nousee tuplat ja pelaat tolla aseella ja skilleillä 30 leveliä eteenpäni, nousee vihujen hp ja armor 3-5x samaan aikaan, eli noin on tehty ikuiset ajat bethesdan peleissä, helpoin tapa lisätä haastetta ja vaikeutta, siksi lopun vihuista tulee bullet sprongeja, ellet samaan aikaan nosta reilusti combat skillejä yms.
Tähän auttaa tietysti kun ite säädät vaikeusastetta, ja toki jos et rp tyyliin halua combat skillejä, vaan science yms rakennusskillejä.

Sain outpostit sen verran valmiiksi että nyt taita olla kaikki pelin resurssit tuotannossa. Olis vaan jotain johon niitä tarttee :lol:
Viimeisiä paloja hieroessa kävi 3 krt niin, että Starborn alus laskeutui ihan viereen. Niitä useinkin laskeutuu lähelle, mutta nuo tuli melkein syliin. Juoksin tietysti pyssy tanassa tarjoamaan tervetuliasluotisuihkua, mutta näistä ei tullut ketään ulos. Eikä ovi ollut "innaccessible". Nyt mulla on kolme Guardian shippiä, kaksi niistä lvl VI. Enkä oo mennyt vielä NG+:aan. Onkohan tuo bugi vaiko ominaisuus? Muille käynyt niin?

itellä tulee pelattua pumppuhaulikolla jossa sirpale kudit niin tulee hyvin bliidii ja dmg :D

Hyvä noin. Voi keskittyä vain siihen pelityyliin mistä itse pitää.

No jaa en tiedä. Itsellä on lähes joka pikaslottiin ase ja taitaa 1 skill point olla haulikossa vähemmän yllättäen siinä on paras dps tosin se on täysin modattu lege coachman joka pystyy ampumaan 4x lataamatta. Pidemmille kantamille sitten scope energia-ase ja joku microgun joka sulattaa alienit. Käytän noita vähän sekaisin varuun pistoolista lähtien riippuen miten panoksia on.

No jaa en tiedä. Itsellä on lähes joka pikaslottiin ase ja taitaa 1 skill point olla haulikossa vähemmän yllättäen siinä on paras dps tosin se on täysin modattu lege coachman joka pystyy ampumaan 4x lataamatta. Pidemmille kantamille sitten scope energia-ase ja joku microgun joka sulattaa alienit. Käytän noita vähän sekaisin varuun pistoolista lähtien riippuen miten panoksia on.
Mulla on aseslotit täynnä ja pari vielä lisäaasetta repussa joita välillä käytän:D. Ei jaksa samaa asetta koko ajan, vaikka osa on selkeesti optimaalisempia dps suhteen.

Hardilla ja ilman sponge modia tällä hetkellä, vähän helpohkoa pääosin level 24 ja ainoastaan 2 kpl ballistic tasoja aseisiin.

Freestar Ranger läpi ja oli se ihan ok, jotenkin kyllä pidin Ryujinista enemmän. Noh saipas ainakin aluksen, jolla vihdoin pystyy kuskaamaan tavaraa. Lv44 ja vajaa sata tuntia menty Mantisilla, ja tehtävä listassa on roikkunut alusta saakka kuskaa 5000 lyijyä Starlund-Eklundille tehtävä. :D

Freestar Ranger läpi ja oli se ihan ok, jotenkin kyllä pidin Ryujinista enemmän. Noh saipas ainakin aluksen, jolla vihdoin pystyy kuskaamaan tavaraa. Lv44 ja vajaa sata tuntia menty Mantisilla, ja tehtävä listassa on roikkunut alusta saakka kuskaa 5000 lyijyä Starlund-Eklundille tehtävä. :D
Sellainen huomio noihin staryardeille toimitettaviin resursseihin, että ymmärtääkseni ne resurssit täytyy itse hankkia, joten tuollaisten määrien hankkiminen ilman omaa tuotantoa voi olla lähes mahdottomuus - tai ainakin pirun rasittavaa, eikä kovinkaan tuottavaa. Eli tuohon hommaan tarvitsee paitsi paljon cargotilaa, niin myös outposteja, millä voi tuottaa ne tarvittavat resurssit.

Sellainen huomio noihin staryardeille toimitettaviin resursseihin, että ymmärtääkseni ne resurssit täytyy itse hankkia, joten tuollaisten määrien hankkiminen ilman omaa tuotantoa voi olla lähes mahdottomuus - tai ainakin pirun rasittavaa, eikä kovinkaan tuottavaa. Eli tuohon hommaan tarvitsee paitsi paljon cargotilaa, niin myös outposteja, millä voi tuottaa ne tarvittavat resurssit.
Hyvä tietää, ajattelinkin nyt perehtyä Outposteihin. Tuon tehtävän läpäisyä voisi pitääkkin jonkilaisena saavutuksena sille.

Sellanen huomio kans sniper rifleistä, ihmettelin aikani magsniperin kehnoa damagea, eli se hard target on "oikea sniper" ja magsniper oliko .65 mi vai mikä.
No siinä on CHARGE, eli sitä fire nappula pitää painaa sekunti niin saa max dmg, lataamatta se on noin 25% max dmg.
ja tuo crit% skill combat treestä on todellinen game changer..

Outposteja yritän itekkin nyt tehä, hankala löytää sellasta jossa on paljon resursseja, joutuu monta tekeen, yritän vähän ite kerätä niitä ja olla ostamatta aivan kaikkea, ihan RP hengessä näin :)

Viimeksi muokattu:
Sellanen huomio kans sniper rifleistä, ihmettelin aikani magsniperin kehnoa damagea, eli se hard target on "oikea sniper" ja magsniper oliko .65 mi vai mikä.
No siinä on CHARGE, eli sitä fire nappula pitää painaa sekunti niin saa max dmg, lataamatta se on noin 25% max dmg.
ja tuo crit% skill combat treestä on todellinen game changer..

Outposteja yritän itekkin nyt tehä, hankala löytää sellasta jossa on paljon resursseja, joutuu monta tekeen, yritän vähän ite kerätä niitä ja olla ostamatta aivan kaikkea, ihan RP hengessä näin :)
Pelin paras sniper on mun käteen Breach. Suosittelen. Siinä on vähän parempi dmg modattuna kuin hard targetissa, mutta on haulikko, joten noista kahdesta parempi on se, johon sun skillit on paremmat.
Magsniperiin ei saa vaimenninta, ni hiippailuun se on huono, mutta pitkällä kantomatkalla ja long scopella, sillä voi olla hyvä alottaa siivous jo kauempaa.

Maks määrä on 24 ja se ei ihan huitomalla riitä, vaan mä olisin tarttenut ehkä26-27 että saa heittämällä kaikki resurssit tuotantoon. Niitä voi sitten jälkikäteen yhdistellä ja poistaa tarpeettomia kun väkisinkin jotain resurssia on saatavilla useammasta paikasta.

Ite tykkään negotiatorista, mutta mulla ei oo siihen explosives ja heavy skillejä. nostelen vielä outpost ja craft skill max ennenkuin investoin niihin. XP tulee vaan niin hitaasti.
Low-G space ja noi bounty paikat jossa ne vihut on levittäytyneet laajalle ja ulos, siihen max skill boost pack, death from above.

Suurin haaste onkin sen jälkeen etsiä ruumiit ja arvokkaat lootit, ja käydä trader kierrokset kaupungeissa...

20230930203149_1.jpg

Hitto mika käsikanuuna sieltä Vladimirin kämpästä löytyy.

Onneksi en ole Bethesdan ns. orja. Obilivion koukutti aikoinaan ja myös morrowind, Skyrimmiä en jaksanut hirveän pitkälle pelata, Fallout 3:sen pelasin läpi ja olin innoisani 4:sesta mutta sen innostus jäi kesken aika alussa. Tämä taasen on koukuttanut ihan eri tavalla, en keksi muuta valitettavaa kun että olet suorittamassa tehtävää ja et pääse esim new atlantikseen laskeutumaan, muuten peli vie kyllä mennessään, graafisesti kaiken muunkin suhteen :) 10/10 peli mulle.

PS: Nyt takana 3 päivää ja 20 tuntia ja level 28, nautin pelistä täysin tutkimalla ja ihastelemalla.

Viimeksi muokattu:
Maks määrä on 24 ja se ei ihan huitomalla riitä, vaan mä olisin tarttenut ehkä26-27 että saa heittämällä kaikki resurssit tuotantoon. Niitä voi sitten jälkikäteen yhdistellä ja poistaa tarpeettomia kun väkisinkin jotain resurssia on saatavilla useammasta paikasta.

Koska peli on myös konsoleille niin siksi outpostien määrä rajoitettu noin alas. Tuohonkin on modi joka korjaa asian.

Koska peli on myös konsoleille niin siksi outpostien määrä rajoitettu noin alas. Tuohonkin on modi joka korjaa asian.
Hiekkalaatikkopelin reunojen, sääntöjen ja rajojen poisto, tai "korjaus" tekisi mulle koko pelaamisesta tarkoituksettoman. Pelikokemuksen "juttu" on mulle reunaehtoihin sopeuminen ja sen keksiminen, että mitenkä menestyksekkäästi niiden puitteissa pelaa.
Jos modaan/exploittaan/cheattaan tms peliin "paina tästä ja voita"-napin, niin miksi pelaisin?

Mulla on nyt noin 7 outpostia tehty ja alkanut peli kaatuilemaan, aika usein kun fast travelaa tonne outpostiin, vähän vittumainen.
Enemmänkin oli, mutta poistellu vanhoja, outpost skill vasta 1.

Ja noita outposteja ei voi vissiin indexoida mitenkään? tai jotain listaa, vähän arpomista mitä missäkin tuotettiin, ton nimen voi vaihtaa, mutta se on aika lyhyt. Aina väliin löytyy parempi paikka enemmillä resursseilla niin vanhoja poistaa ja uutta tilalle.
cargo linkkien kans vähän aikaa pelleilin, mutta oon vaan nakannut kaikki alukseen ja hakenut lisää outposteista, jos joku on loppnunu, mutta vähän tympeää kun ei ole mitään favorites tai jotain listaa jossa näkis omat outpostit.
Scanning on aika op skill kans kun näkee tarkemmin ne resurssit, ilman sitä joutuu juokseen planeetalla enemmän.

Vai onko tässä joku jota en ole huomannu? tai modia? Josta näkis listan outposteista?

Ympäri nettiä on hypetetty että peli muuttuu NG+ myötä ja jotkut jopa suosittelevat rushaamaan juonen että pääsee pelaamaan kunnolla NGssä. Vielä ei ole selvinnyt mikä siinä on niin maagista.

Aika päinvastaista kuulee niiltä, jotka teki ton ja hiffas ettei siinä ole mitään järkeä, kun vois vaan nauttia pelistä omilla ehdoilla (Cohh Carnage ja ItmeJP esim. maininneet moista)

En oikein ymmärrä että mihin noin montaa outpostia tarvitset, parempi tehdä outposteja missä on useampaa materiaalia kerralla. Etsii vain paikan missä planeetan eri biomit kohtaavat niin siellä on aina useita materiaaleja saatavilla.
Omalla xp grindi outpostilla on esimerkiksi alumiini/rauta/helium/beryllium kaikki samassa paikassa.

Pro tip: ennen kuin asennat outpostin niin näet käyttöliittymästä mitä materiaaleja jää outpostin rajojen sisälle. Älä asenna outpostia loppuun vaan lähde asennus-vaihde päällä juoksemaan biomien rajaa pitkin kunnes käyttölittymä sanoo että rajojen sisälle jää 2-4 eri materiaalia.

Viimeksi muokattu:
En oikein ymmärrä että mihin noin montaa outpostia tarvitset, parempi tehdä outposteja missä on useampaa materiaalia kerralla. Etsii vain paikan missä planeetan eri biomit kohtaavat niin siellä on aina useita materiaaleja saatavilla.
Omalla xp grindi outpostilla on esimerkiksi alumiini/rauta/helium/beryllium kaikki samassa paikassa.

Pro tip: ennen kuin asennat outpostin niin näet käyttöliittymästä mitä materiaaleja jää outpostin rajojen sisälle. Älä asenna outpostia loppuun vaan lähde asennus-vaihde päällä juoksemaan biomien rajaa pitkin kunnes käyttölittymä sanoo että rajojen sisälle jää 2-4 eri materiaalia.
Materiaaleja on aikalailla. Kasvi- ja eläinkunnat mukaan. Niitä on monta kymmentä erilaista. Vaikuttaisi siltä ettet vielä ole kasvi- ja eläintieteitä puuhastellut.
Esim yhdestä outpostista otan nämä: Antimicrobial, Tetrafluorides, Nutrient, Ionic Liquids,
Ornamental material, Fluorine, Fiber, Sealant

Viimeksi muokattu:
24 outposts all resources

Ja ei ole listaa outposteista, tuosta ship crewistä näkee minne voi rekrytyn npc lähettää jos on crew station, mutta varsinaisesti mitään informatiivista listaa ei ole pelissä
Hyvä lista. Menee vaan aikalailla grindaamiseksi jos listan mukaan kopio.
Mä kaivoin ihan suosiolla excelin esiin ja listasin manuaalisesti jahka ensin olin pelin tähtikartalla sohinut etsiessäni jotain tiettyä resurssia ja missähän outpostissa se olisikaan ollut. Varmaan tuohon tulee nopeastikin modi.
BGS vois tuoda vaikka DLC:n jonka myötä olisi jokin tarvekin tehdä tuotantoa ja outposteja.
Grindasin huvikseni about millin myyntiarvon verran myytäviä kemikaalituotteita - nekun ei paina paljoa, mutta kun en kerättyjä aseitakaan saa myytyä kuin pakosta... Rikasta kauppiasta odotellessa...

Grindasin huvikseni about millin myyntiarvon verran myytäviä kemikaalituotteita - nekun ei paina paljoa, mutta kun en kerättyjä aseitakaan saa myytyä kuin pakosta... Rikasta kauppiasta odotellessa...
Hyvä keino hyödyntää myytävää kamaa on ostaa tavaraa kyseiseltä vendorilta niin paljon kuin sieltä jotain tarpeellista löytyy. Siinä saa tavallaan ilmaiseksi kaiken ostamansa, kun voi niiden hinnan verran myydä tavaraa pois.

Ainakin itse saan herkästi 40-50k credittiä myyjälle, kun ostan panoksia ja med packeja sen mitä myyjältä löytyy. En siis toki kaikkia panoksia, vaan niitä mitä itse käytän paljon. Jos ei osta mitään, niin myyminen on aika nihkeää touhua ja ei ole välttämättä edes kovin järkevää poimia mukaan tai tuottaa mitään myytävää. Kun on jotain ostettavaa, niin on myös mielekkäämpää keräillä myytävää kamaa mukaan.

Hyvä keino hyödyntää myytävää kamaa on ostaa tavaraa kyseiseltä vendorilta niin paljon kuin sieltä jotain tarpeellista löytyy. Siinä saa tavallaan ilmaiseksi kaiken ostamansa, kun voi niiden hinnan verran myydä tavaraa pois.

Ainakin itse saan herkästi 40-50k credittiä myyjälle, kun ostan panoksia ja med packeja sen mitä myyjältä löytyy. En siis toki kaikkia panoksia, vaan niitä mitä itse käytän paljon. Jos ei osta mitään, niin myyminen on aika nihkeää touhua ja ei ole välttämättä edes kovin järkevää poimia mukaan tai tuottaa mitään myytävää. Kun on jotain ostettavaa, niin on myös mielekkäämpää keräillä myytävää kamaa mukaan.

Joo, tuota tulee harrastettua vähän, mutta kun mä tykkään hiippailla, niin ei mene pateja, eikä med packejä. Molempia vaan kasaantuu, vaikkei osta, kun lahjoitan pateja keskimäärin alle 2 per vihu.
Jotenkin pitäisi oppia jättämään lootit keräämättä, mutta taidan olla goblinien sukua ja jos se kiiltää, niin se tulee mukaan...

Hyvä lista. Menee vaan aikalailla grindaamiseksi jos listan mukaan kopio.
Mä kaivoin ihan suosiolla excelin esiin ja listasin manuaalisesti jahka ensin olin pelin tähtikartalla sohinut etsiessäni jotain tiettyä resurssia ja missähän outpostissa se olisikaan ollut. Varmaan tuohon tulee nopeastikin modi.
BGS vois tuoda vaikka DLC:n jonka myötä olisi jokin tarvekin tehdä tuotantoa ja outposteja.
Toivottavasti, se mitä nyt lukenu BGS suunnitelmista peliin, tää on suunniteltu "vuosiksi" pelattavaksi.
Starstation building/outpost DLC on suht varma joka tulee.
todennäköisesti joku freighter juttu myös, jos tuota tuotantoa hyödynnetään, ainakin ois kiva saada ammuksia tehtyä ite, ja med packeja yms tärkeimpiä.
planeetat, surveying ja ship combatit oli alunperin paljon vaikeampia, mutta niitä helpotettiin.

ite tein pikaseen notepadiin listan jutuista ja se on tossa toisessa monitorissa esillä jos tarvii, mutta pelissä vois olla joku codex tai vastaava.

Peli ehdottomasti kaipaisi tutkittujen planeettojen indexiä josta näkisi suoraan mitä missäkin on. Koitin jopa katsella sitä survey dataslatea mutta ei siinäkään oikeasti mitään ole.

Spoilerissa NG+ alkuvaihtoehtoihin liittyvää

Tuli vastaan NG+:n puolella (4. taisi olla mutta randomilla nuo anyways tulee ymmärtääkseni) Evil Andreja aloitus (
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
) missä se on tapannut kaikki muut ja sit haluaa tappaa myös sut heti alussa. Ihmettelin kun laskeuduin New Atlantakseen ja siinä ei voinut tallentaa ja sitten kun pääsin Lodgeen niin tuon keskustelun jälkeen kun alkoi taistelu niin ei pystynyt myös inventaariota avaamaan. Toki tuli sit turpaan aika nopsaa kun "force powerit" oli ainoat tavat nyrkkien lisäksi miten sotia.

Onkohan tuo bugi vai "ominaisuus" ettei tallennus ja inventaario toimi? Tuntuu olevan tosi ristiriitaisia kommentteja ihmisillä netissä, konsolikomennoilla saa kyllä inventaarion ja tallennuksen toimimaan mutta itselleni tuli enemmän fiilis että tossa maailmassa on tarkoitus vaan kuolla heti alussa. Se lataa kuoleman jälkeen kuiteskin autosaven sieltä edeltävän maailman lopusta ja seuraavalla kerralla todennäköisesti tulee taas se normi-versio Lodgesta.

Ja The Valentine random encounter oli kyllä pitkästä aikaa paras tuollainen mikä on tullut vastaan. Tuli googlailtua ja laulaja on ilmeisesti Nathan Evans ja hänen Wellerman on myös loistava.

Joo, tuota tulee harrastettua vähän, mutta kun mä tykkään hiippailla, niin ei mene pateja, eikä med packejä. Molempia vaan kasaantuu, vaikkei osta, kun lahjoitan pateja keskimäärin alle 2 per vihu.
Jotenkin pitäisi oppia jättämään lootit keräämättä, mutta taidan olla goblinien sukua ja jos se kiiltää, niin se tulee mukaan...
Suosittelen vahvasti välillä käyttämään jotain kuteja kuluttavaa asetta - ne on oikeasti helkkarin hauskoja. Joku magshear/magstorm tulille ja ostat kuteja siihen kaikkialta. On muuten pirun vaikea ostaa niin paljon kuteja, että eivät silti pääsisi loppumaan, jos kyseistä asetta käyttää vähänkin enemmän.

Tämä lähinnä siis vinkkinä siksi, että olisi joku viihdettä tuova keino kuluttaa rahoja vendorilla. Veikkaan että se hiippailukin maistuu paremmalta, kun ei jokaista taistelua hoida ihan samalla tyylillä, vaan on vähän vaihtelua.

Suosittelen vahvasti välillä käyttämään jotain kuteja kuluttavaa asetta - ne on oikeasti helkkarin hauskoja. Joku magshear/magstorm tulille ja ostat kuteja siihen kaikkialta. On muuten pirun vaikea ostaa niin paljon kuteja, että eivät silti pääsisi loppumaan, jos kyseistä asetta käyttää vähänkin enemmän.

Tämä lähinnä siis vinkkinä siksi, että olisi joku viihdettä tuova keino kuluttaa rahoja vendorilla. Veikkaan että se hiippailukin maistuu paremmalta, kun ei jokaista taistelua hoida ihan samalla tyylillä, vaan on vähän vaihtelua.
Juu, magshear on mukana ja otan sen esiin kun hiippailu joko menee mönkään, tai alkaa kyllästyttämään. Tempon vaihto virkistää. Silti siihenkin patit kerääntyy kun niitä saa hyvin kerättyä vihuilta.

Jeesus jotta ahistaa nuo tehtävien sekavat kuvaukset ja tehtävälokin kankeus.
En vittu tee kohta yhtään mitään kenellekään kun perkeleesti tekemistä ja kaikki tehtävät sekaisin sinne tänne.
Tämä tehtävienhallinta pitäisi keksiä ihan kokonaan uudestaan niin, että jokainen saisi hallita tekemistään miten itse haluaa.

Pitäs saada targetprocessi tähänkin käyttöön niin pysyisi tehtäviensä tasalla... Ei helvetti tästä tule mitään.

Töissäkään ei ole näin pahasti tehtävät sekaisin....

:rofl:

Jeesus jotta ahistaa nuo tehtävien sekavat kuvaukset ja tehtävälokin kankeus.
En vittu tee kohta yhtään mitään kenellekään kun perkeleesti tekemistä ja kaikki tehtävät sekaisin sinne tänne.
Tämä tehtävienhallinta pitäisi keksiä ihan kokonaan uudestaan niin, että jokainen saisi hallita tekemistään miten itse haluaa.

Pitäs saada targetprocessi tähänkin käyttöön niin pysyisi tehtäviensä tasalla... Ei helvetti tästä tule mitään.

Töissäkään ei ole näin pahasti tehtävät sekaisin....

:rofl:
Lisäksi ainakin pari tehtävää ei näy normaalisti misc/faction yms listalla, vaan bugittaa ja näkyy ainoastaan tuolla ALL listalla.

Mukavia joku starstation guesti haeppa mulle kaljakeissi new atlantiksesta ja palaa takaisin, palkintona 50xp, 100 credits, ja muutama latausruutu.

Aseista täs mietin, että joku magstorm eli se heavy joka imee 160 patia ja negotiator on sellaset, että clearaa hard/very hardilla lvl100 contentin aika helposti, huomioiden, että näihin on skill perkkejä laitettu ja tarvii survival perkkejä kans. Stealth hiippari sittten erikseen, mutta mun makuun se ei sovi tässä pelissä.
Lisäksi vois olla +dmg robots ja aliens aseet, tai lisää dmg robots skill, ainakin vanguard factionissa saa lopussa todellä hyvän aseen noita alieneita vastaan.

Viimeksi muokattu:
Juu, magshear on mukana ja otan sen esiin kun hiippailu joko menee mönkään, tai alkaa kyllästyttämään. Tempon vaihto virkistää. Silti siihenkin patit kerääntyy kun niitä saa hyvin kerättyä vihuilta.
Tarpeeksi kovia vihuja kun on vastassa, niin magshearilla saa kuluttaa kuteja ihan olan takaa. Väitän ettei millään voi löytyä tarpeeksi kuteja, jos tarpeeksi kovaa contenttia tekee. Lisäksi magstorm on vielä parempi vaihtoehto, koska kuteja menee vieläkin enemmän ja lipas on selvästi isompi.

Hyvin riittää kutit kun hiippailee ja laittaa yli 7k vahinkoa otsaan per kuti. Yleensä 2 riittää lvl 98 very hardilla. Alemman levelin hyypiöt meneekin sitten laakista. Magshearia tarttee niin harvoin että kudit vaan tukkii taskut.
edit, mutta joo magshearilla saa pitkää sarjaa laittaa very hard 98 vihuille ja menee paljon pateja. Mut se tosiaan ei ole mun mielestä kivaa juosta putket hehkussa vihusta toiseen. Mieluummin kujertelen heatleachien kanssa ja kyttään josko näkyisi vereviä otsalohkoja.

Viimeksi muokattu:
Kyllä tää outpostien rakentaminen on yhtä p****
Kesti tuntikausia että löytyi jostain adhesive paikkaa, sitten taas olikin membranet loppu, niitä pitäs ettiä ja lubricant yms 10 muuta.
Paljon helpompi vaan ostaa nuokin. Nuo kuitenkin pyyhkiytyy tyhjäksi jos taas innostuu yhen ng+ vetään.
XP tulee kyllä kivasti noista isoimmista alueista, 75 system taitaa olla max. tapat vaan niitä eläimiä mitä löytyy, tulee monta sataa jos löytyy ison levelin boss xenomorph.
oon lvl102 ja isoin human on ollu 104 ja oisko 110 ollu alienit. samoin väliin löytyy pirate outposteja, niistä kyllä kannattaa isoimman valuen aseet imuroida.

Aloin pelaamaan toista hahmoa. Jätän yhden hahmon ilman NG:tä ekaan universumiin ja hiljakseen pelaan sen lähelle 100%. Toisella hahmolla sitten valikoidusti mutta NG++++++++ edeten.

Hyvin riittää kutit kun hiippailee ja laittaa yli 7k vahinkoa otsaan per kuti. Yleensä 2 riittää lvl 98 very hardilla. Alemman levelin hyypiöt meneekin sitten laakista. Magshearia tarttee niin harvoin että kudit vaan tukkii taskut.
edit, mutta joo magshearilla saa pitkää sarjaa laittaa very hard 98 vihuille ja menee paljon pateja. Mut se tosiaan ei ole mun mielestä kivaa juosta putket hehkussa vihusta toiseen. Mieluummin kujertelen heatleachien kanssa ja kyttään josko näkyisi vereviä otsalohkoja.
Missasit sitten kokonaan sen pointin, miksi magshearista puhuttiin. Tässähän juuri puhuttiin siitä, että ei aina halua laittaa jokaista vihua maahan parilla kudilla.

Mun mielestä "putket hehkussa" juokseminen tai hiiviskely ei kumpikaan ole yksinään hauskaa, vaan sekoitus molempia ja jotain siltä väliltä on hauskinta. Tylsistyisin todella nopeasti, jos vetäisin jokaisen taistelun samalla kaavalla ja samalla aseella. Olen saanut saman tason hymyä omalle naamalle sniperilla tai semi-autolla sniputtelusta, magstormilla hulluttelusta vihollislauman kanssa, haulikolla oneshottaamisesta lähietäisyydeltä, kuin myös bridgerillä hassuttelusta ahtaissa tiloissa. Oleellista on, että tulee sitä vaihtelua ja erilaisia kokemuksia eri taisteluiden aikana.

Itselle aika tyypillistä on harventaa laajalle alueelle levittyneitä vihollisia ensin kauempaa sniikkailemalla, jonka jälkeen hoidan loput pikavauhtia magstormilla ja virne naamalla on taattu.

Monenlaisia pelityylejä ja monenlaisia pelaajia. Monenlaisia pelejä. Kukin tavallaan.
Mulle tulee suurin virne naamalle siitä kun siivoan koko massiivisen vihubasen niin, ettei kukaan siellä edes huomannut että jotain oli tapahtumassa ja kaikki kaatui. Tuo on usein varsin haastavaa ja siinä onnistuminen on aikasen kivaa.
Juoksen sitten naamalle putket savuten, kun edellinen epäonnistuu ja mua turhauttaa. Piilotan mun epäonnistumisen vihujen kiukkuisten huutojen alle o_O
Enkä mä sun pointtia missannut. Sä missasit sen, että me tykätään erilaisesta pelityylistä ja asetetaan erilaisia tavoitteita ;). Tärkeintä että molemmilla on se suu virnessä, eih?

Enkä mä sun pointtia missannut. Sä missasit sen, että me tykätään erilaisesta pelityylistä ja asetetaan erilaisia tavoitteita ;). Tärkeintä että molemmilla on se suu virnessä, eih?
En siis ehdottanut magshearia tai magstormia siksi, että niillä pärjäisi paremmin tai niitä oikeasti tarvitsisi välttämättä johonkin. Se oli vain ehdotus saada vaihtelua pelaamiseen ja keino hyödyntää kerättyä loottia vendoreilla, kun kerran tykkäät loottailla ja löytyy sitä myytävää.

Siksi tuntui oudolta, että sun vastaus oli luokkaa "hyvin riittää kudit kun käyttää sniperia/semiautoa". Se kun ei liittynyt asiaan millään tavalla, kun nimenomaan tarkoituksella ehdotin pelaamaan välillä sellaisella tyylillä, missä ne kudit eivät riitä ja niitä saa kulumaan kunnolla, sekä samalla saa vaihtelua pelityyliin.

Itsellä on vain tapana keksiä keinot hyödyntää omaa intoa loottailuun ja rahan tekemiseen yms. Jos sillä rahalla tai lootilla ei tee mitään, niin jossain kohtaa se alkaa tympiä ja koko pelistä voi mennä maku. Ymmärrän toki, että kaikki eivät ajattele samalla tavalla, mutta toisaalta tämä olikin vain yksi ehdotus. Ehkä keksit jonkun oman keinon kuluttaa rahoja vendoreille?

En siis ehdottanut magshearia tai magstormia siksi, että niillä pärjäisi paremmin tai niitä oikeasti tarvitsisi välttämättä johonkin. Se oli vain ehdotus saada vaihtelua pelaamiseen ja keino hyödyntää kerättyä loottia vendoreilla, kun kerran tykkäät loottailla ja löytyy sitä myytävää.

Siksi tuntui oudolta, että sun vastaus oli luokkaa "hyvin riittää kudit kun käyttää sniperia/semiautoa". Se kun ei liittynyt asiaan millään tavalla, kun nimenomaan tarkoituksella ehdotin pelaamaan välillä sellaisella tyylillä, missä ne kudit eivät riitä ja niitä saa kulumaan kunnolla, sekä samalla saa vaihtelua pelityyliin.

Itsellä on vain tapana keksiä keinot hyödyntää omaa intoa loottailuun ja rahan tekemiseen yms. Jos sillä rahalla tai lootilla ei tee mitään, niin jossain kohtaa se alkaa tympiä ja koko pelistä voi mennä maku. Ymmärrän toki, että kaikki eivät ajattele samalla tavalla, mutta toisaalta tämä olikin vain yksi ehdotus. Ehkä keksit jonkun oman keinon kuluttaa rahoja vendoreille?
Niin kuten olen jo monta kertaa yrittänyt sulle kertoa, niin ehdottamasi tapa voi olla hyvä sinulla ja monelle muulle, mutta tuo pelitapa ei ole minulle kiinnostava. Crediteistä ei tässä pelissä ole pulaa ja panoksiakin on niin monella kauppiaalla myytävänä, että kiertämällä universumin kaikki kauppiaat, saat varmasti riittävästi mihin vain pelityyliin.
Hyvä jos ole löytänyt sulle sopivan balanssin, jolla tämä peli maistuu. Niin olen minäkin, vaikkei se sama olekaan kuin sinulla.

Hyvä jos olet löytänyt sulle sopivan balanssin, jolla tämä peli maistuu. Niin olen minäkin, vaikkei se sama olekaan kuin sinulla.

Aiemmista viesteistä voi selkeästi päätellä, että sinä pelaat vaan peliä väärin :geek:

Niin kuten olen jo monta kertaa yrittänyt sulle kertoa, niin ehdottamasi tapa voi olla hyvä sinulla ja monelle muulle, mutta tuo pelitapa ei ole minulle kiinnostava. Crediteistä ei tässä pelissä ole pulaa ja panoksiakin on niin monella kauppiaalla myytävänä, että kiertämällä universumin kaikki kauppiaat, saat varmasti riittävästi mihin vain pelityyliin.
Hyvä jos ole löytänyt sulle sopivan balanssin, jolla tämä peli maistuu. Niin olen minäkin, vaikkei se sama olekaan kuin sinulla.
Pahoittelen, että yritin auttaa. Ymmärsin että olisit halunnut päästä myytävästä tavarasta eroon tai löytää loottaamallesi tavaralle jotain hyötykäyttöä, mutta ilmeisesti et tarkoittanut sitä mitä aiemmin sanoit.

Muutenkin tuntuu että missaat pointtini joka välissä. Nytkin puhut siitä, että panokset saa riittämään ostamalla niitä kaupoista. Todellakin saa, siitähän olen tässä jatkuvasti puhunut. Kun mainitsin etteivät panokset riitä, niin tarkoitin, että loottaamalla löydetyt panokset eivät tiettyjen aseiden kanssa riitä, eli panoksia kuluu enemmän kuin löytyy.

Mulle on tullut hyvin selväksi miten haluat tätä peliä pelata, eikä mulla ole mitään sitä vastaan. Tuntuu vain, että et lue viestejäni kunnolla, jonka takia pointti hukkuu ja vastauksesi eivät liity siihen mitä olen yrittänyt sanoa. Mutta tämä tästä. Pääasia toki on, että pelaaminen maistuu.

Törmäsin pelissä itseeni ja yritin iskeä... ei onnistunut. Ihme tyyppi ku ei kelpaa...

Paikoin menee kokonaan kaikki grafiikat aivan tummaksi/mustaksi viime aikoina ja palautuu normaaliksi vasta pelin uudelleen käynnistyksellä, onko muilla ollut tällaista ongelmaa? GPU pienillä alivolteilla itselläni.

High Price To Pay meni heittämällä BGS:n parhaaksi tehtäväksi. Tuli aika puskista vaikka hiukan tietoa tosta oli. Muutenkin tuntuu main quest olevan BGS:n parasta sitten Morrowindin.

Paikoin menee kokonaan kaikki grafiikat aivan tummaksi/mustaksi viime aikoina ja palautuu normaaliksi vasta pelin uudelleen käynnistyksellä, onko muilla ollut tällaista ongelmaa? GPU pienillä alivolteilla itselläni.

Tapahtunut viimeaikoina muuten samaa, mutta palautuu valikossa käymällä.

Tier 6 simulaatio meni Very Hardilla parin yrityksen jälkeen, toki hakkeroinnilla ja piloting skill 4:llä. Kohtalaisen pieni marginaali oli, kaksi vikaa alusta tykitin paikaltaan kun moottorit olivat rikki.

20231002214400_1.jpg

Statistiikka

Viestiketjuista
287 400
Jäsenet
79 355
Uusin jäsen
Erkki69

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom