Starfield (PC, XBX)

Onhan noita "kahdella hp barilla" varustettuja npc:tä joka poi:ssa ainakin yksi. Terrormorphit kestävät myös lämää aika tolkuttomasti riippuen toki levelistä. 2.0 päivityksen jälkeen Cyberpunkissa tuntuu olevan vähemmän npc jotka kestäisivät pelaajan antamaa lämää hullumaisesti koska ne on rebalansoitu pelaajan leveliin ja taso alueet ovat poistuneet.

Jos menet Starfieldissä 30lvl ukolla 55lvl alueelle niin tuskin saat edes jotain trilobiittia tapettua, en ole tosin testannut koska nuo tähdet on selkeästi merkattu.
Tarkoitin sellaisia bullet spongeja, jotka eivät käy järkeen. Terrormorph käy järkeen. Enkä sanonut, ettei sellaisia olisi ollenkaan Starfieldissä, vaan pointti oli, että Cyberpunkissa on selvästi enemmän. Tai ainakin tämä häiritsi Cyberpunkissa selvästi enemmän.

Oma hahmo on vähän yli 30lvl ja eilen tuli vastaan yksittäinen 85lvl mörkö, joka otti kuulaa ihan perkeleesti vastaan. Tokihan liian korkean tason paikoissa bullet spongea löytyy, mutta se on ihan oma asia, mikäli niitä lähtee tekemään vapaaehtoisesti.
 
Miten tässä tajuaa/tietää onko kaapattava alus parempi kun oma eli tietää että siihen kannattaa vaihtaa? Saan skannattua E+F näppäimillä tuota kaapattavaa alusta mutta en osaa tulkita että onko se parempi kun nykyinen?

Onko tuossa edes jotain sellaista että aina/lähes aina B-luokan alus on parempi kun A-luokka ja C taas parempi kun B?
 
Starfieldin NPC:t (ainakin ihmiset) "tuntuvat" älykkäiltä taisteluissa: Hakevat aktiivisesti keinoja kiertää selkään / suojaa josta pystyvät ampumaan. Jos itsellä on ase jolla saat tipautettua hp:t reilusti kertalaukauksella niin luikkivat jopa karkuun jos ehtivät ja käyttävät healia jos sattuu olemaan. Kranaatteja tulee myös aktiivisesti syliin jos pääsevät heittoetäisyydelle ja niitä heillä on.
Aseet ovat myös aika hupaisia välillä, oma nykyinen suosikki: Haulikko, 8 kudin boksilipas, täysautomaatti, vaimennettu, flechette, recon laser, scope, long barrel, plus jotain muita modeja mitä en tähän hätään muista. 389 dmg / shotti / 18 rpm (firerate). Tuolla tippuu lvl 44 Terrormorph about kolmeen sekuntiin :D
Jep, FPS tässä pelissä on mielestäni parasta mitä olen open world ropeissa nähnyt. AI, iskujen tuntu, aseiden monipuolisuus kaikki on hyvällä mallilla. Ei ihme, että on hyvin toteutettu kun Doom-äijät sitä olivat parantamassa. Ja onhan tämä nyt selvästi parempi kuin FO4:n taistelu, VATS (turn based paske) tuli aina aiemmissa korvattua bullet timella muutenkin. FO4:n verrattuna tässä painovoima tuo oman mausteen kun esim. miinatkin pystyy välillä frisbeemään kaverille.

Kevyesti paras vanilla BGS-peli, joita kaikkia vielläkin kierrätän Daggerfall mukaanlukien, ja ei ole edes lähellä. Mitä FO4:n tulee, tässä on lähes kaikki toteutettu paremmin. Tarina, tehtävät, roolipelaaminen, perkit, ääninäyttely, audiovisuaasuus, taisteleminen, rakentaminen jne. Lisäksi lisänä vielä avararuustaistelu/-rakentelu. Jos joku väittää vanilla FO4:ä, tai itseasiassa mitä tahansa vanilla BGS-peliä paremmaksi, niin väittää mitä väittää. Mielestäni.
 
Viimeksi muokattu:
Miten tässä tajuaa/tietää onko kaapattava alus parempi kun oma eli tietää että siihen kannattaa vaihtaa? Saan skannattua E+F näppäimillä tuota kaapattavaa alusta mutta en osaa tulkita että onko se parempi kun nykyinen?

Onko tuossa edes jotain sellaista että aina/lähes aina B-luokan alus on parempi kun A-luokka ja C taas parempi kun B?

Senkus kaappaat vain, eihän se ole iso homma ja saat aluksen achievementtia kohti, pitää olla tallissa 10 alusta.
Saahan sen sitten myytyä jos ei ole tarvetta.
 
Senkus kaappaat vain, eihän se ole iso homma ja saat aluksen achievementtia kohti, pitää olla tallissa 10 alusta.
Saahan sen sitten myytyä jos ei ole tarvetta.
Jep. Soon elämässäkin vähän sama homma. Joskus pitää ottaa se harkittu riski: kaappaako vai ei. Hienoa että pelissä on juurikin mahdollisuus sössiä, tehdä paska valinta, munia koko homma:) Hitto! Tämähän se on juurikin pelin suola...Mahdollisuus? Harkittu riski, homma kusi totaalisesti. Joskus vaan pitää koeilla, yrittää, testata karmaa...ei niin kovin yleistä nyky peleissä kun porukan pitää saada kaikki, heti mulle. Nautin tästä suuresti. Itse olen jo aika monta kertaa muninut, töpännyt ja tehnyt vitun huonoja valintoja ja silti...peli elää:) Eikö se ole se juttu? Eikö tässä lähtökohtaisesti ole kysymys kokemuksesta? Mitä vitun väliä jos joku juttu ei nyt menen top, tai edes midle settiin? Hengittävä elävä maailma kyllä kesttää sen:)
 
Miten tässä tajuaa/tietää onko kaapattava alus parempi kun oma eli tietää että siihen kannattaa vaihtaa? Saan skannattua E+F näppäimillä tuota kaapattavaa alusta mutta en osaa tulkita että onko se parempi kun nykyinen?

Onko tuossa edes jotain sellaista että aina/lähes aina B-luokan alus on parempi kun A-luokka ja C taas parempi kun B?
Joskus vaan pitää luottaa tunteeseen...onko se? Mitä vitun väliä...peli jatkuu.
 
Pakko vähän tästä itkusta grafiikan suhteen kirjoitella. Normi koneella pyörii aivan vallan mainiosti: 70-114 fsp. Riittää hyvin kaikille tavallisille heepoille. Grafiikat on jopa yllättävän ok. Välillä toki jotain ihme bugeja missä vaikka aurinko välkkyy ja säkenöi kuussa ollessa jne. Ei mitää erikoista jne. Besedan pelien np hahmojen sekoilu hyvin tyypillistä: Sarah katoaa katon kautta taivaaseen jne...robotti ratsastaa aluksen katolla osan matkaa. Mutta semmonen yleis fiilis on ihan riittävä luomaan immerssion. Ei tämä nyt mikään Unreal 5 kokemus ole mutta riittävä...Cyberpunk 2077 kun pelaa tämän jälkeen niin hitto että näyttää kyllä ihan sairaan hyvältä se:)
 
Senkus kaappaat vain, eihän se ole iso homma ja saat aluksen achievementtia kohti, pitää olla tallissa 10 alusta.
Saahan sen sitten myytyä jos ei ole tarvetta.
Aah joo, mä kuvittelin että tossa menettäisi sen alkuperäisen aluksen mutta ei niin käykään niin eipä tuolla ole mitään merkitystä vaikka se olisikin sitten paljon huonompi.

Mulla on vaan se Wanted-perk ja alussa oli ihan perseestä sillä Frontier aluksella kun piti aina lennellä karkuun jos ne bounty hunterit tuli kun en sillä ikinä pärjännyt useaa bounty hunteria vastaan ja tuo kuitenkin sotki immersiota paljon kun piti "huijata" karkuun.
 
Aah joo, mä kuvittelin että tossa menettäisi sen alkuperäisen aluksen mutta ei niin käykään niin eipä tuolla ole mitään merkitystä vaikka se olisikin sitten paljon huonompi.

Mulla on vaan se Wanted-perk ja alussa oli ihan perseestä sillä Frontier aluksella kun piti aina lennellä karkuun jos ne bounty hunterit tuli kun en sillä ikinä pärjännyt useaa bounty hunteria vastaan ja tuo kuitenkin sotki immersiota paljon kun piti "huijata" karkuun.
Kaikki alukset voit itse päivittää/rakentaa uusiksi minkä takia aluksien kaappaaminen on vähän turhaa hommaa kun siitä ei saa edes paljoa rahaa.
 
Onko ng+ vaikeampi? Skaalautuuko viholliset ylemmäksi? Jos niin on, minkä levelisenä tuo alkuperäinen kampanja olisi tarkoitus suorittaa, eli minkä levelinen vaikka joku new atlantis on new game+ vai määräytyykö se oman hahmon mukaan.

En viitsi spoilerien pelossa googlettaa tuota.
 
Tuo on kai toteutettu näin sen vuoksi, että muuten alusten varastaminen ja myyminen olisi liian helppo tapa tehdä rahaa. Vähän tylsää joo, mutta myös ymmärrettävää. Toinen vaihtoehto olisi tehdä varastamisesta lähes mahdotonta, mutta en tiedä olisiko sekään kovin mielekästä.

Sinänsä vähän outo valinta yksinpeliin. Ihan hyvin olisi voinut tehdä juonenkäänteitä jostakin black marketista, joille vois myydä noita.
 
Joko täällä on ollut boostpackin hyppyvinkki pc:lle?

Jos bindaa toisen vaihtoehtoisen näppäimen hypylle, kuten vaikkapa left altin (melkein mikä tahansa muu kuin space bar), eli siis space barin lisäksi, niin tästä näppäimestä boostpack suuntautuu eteenpäin ja eikä ylöspäin. Nopeuttaa kummasti liikkumista.
Kiitos! Tuo on kyllä hyvä QoL parannus, tässä jonkun video tosta PSA: Bind your alternate jump key for more horizontal thrust
 
Nyt lentelinkin aivan toisella aluksella jossa on 30 ly grav drive, minkä sain randomista eventistä itselleni tuurilla. Nyt edessä on pieni ongelma: olen niin kaukaisessa paikassa, että sieltä ei pääse pois alhaisemmalla gravdrive kapasiteetilla, ja tuo 30ly omaava alukseni katosi kartalta, kun boardasin planeetan pinnalla olevaan piraatti alukseen ja tuhottua piraatit, oli ohjaamosta hieno näkymä kiertoradalta :D.
Alus oli siis noussut avaruuteen, ja koska sen halusin itselleni, tein siitä Home Ship ja sitten laskeuduin takaisin planeetan pinnalle huomattuani, etten enää pysty lähtemään tällä aluksella tähtijoukosta takaisin Settled Systems* kohti. Nyt ongelmana onkin, etten käsittääkseni pääse valitsemaan parasta 30ly alustani mitenkään, koska sitä ei enää kartalla ole, vai onko tähän jokin tapa millä saisin valittua lennosta Home Ship takaisin?
Onko ongelmana siis että gravihypyn kantomatka ei riitä sinnepäin minne haluat mennä? Oletko yrittänyt tehdä useampaa pienempää hyppyä aurinkokunnasta toiseen?
 
Tietääkö kukaan mitään mitä "Scanning" perkin tasot käytännössä tekevät noiden "...more information about ships in space" osalta? Testasin ilman yhtään pistettä tossa Scanning perkissä ja yhdellä, ja molemmat näytti ihan samat asiat jostain lvl30 aluksesta Jemison ulkopuolella.
 
Onko ongelmana siis että gravihypyn kantomatka ei riitä sinnepäin minne haluat mennä? Oletko yrittänyt tehdä useampaa pienempää hyppyä aurinkokunnasta toiseen?
Oletan että tämä on hänelläkin tiedossa. Itselle tuli juuri vastaan tehtävä, missä viimeinen välimatka on 27ly ja siinä välissä ei ole mitään, eli ei voi tehdä lyhyempiä hyppyjä. Oman aluksen maksimi on 26ly, eli en pääse tuota tehtävää tällä hetkellä jatkamaan. Jos olisin tuonne jo mennyt ja tehnyt vastaavan aluksen vaihdon, niin voisin olla samalla tavalla kusessa.

@MedievalSiege Kieltämättä haastava tilanne tuo, jos se alkuperäinen alus ei ole enää käytettävissä. En tiedä onko tuohon mitään järkevää ratkaisua olemassa. Tulee mieleen vain jonkun toisen aluksen kaappaaminen siinä toivossa, että siitä löytyisi riittävä grav drive.
 
Oletan että tämä on hänelläkin tiedossa. Itselle tuli juuri vastaan tehtävä, missä viimeinen välimatka on 27ly ja siinä välissä ei ole mitään, eli ei voi tehdä lyhyempiä hyppyjä. Oman aluksen maksimi on 26ly, eli en pääse tuota tehtävää tällä hetkellä jatkamaan. Jos olisin tuonne jo mennyt ja tehnyt vastaavan aluksen vaihdon, niin voisin olla samalla tavalla kusessa.

@MedievalSiege Kieltämättä haastava tilanne tuo, jos se alkuperäinen alus ei ole enää käytettävissä. En tiedä onko tuohon mitään järkevää ratkaisua olemassa. Tulee mieleen vain jonkun toisen aluksen kaappaaminen siinä toivossa, että siitä löytyisi riittävä grav drive.

Et voi olla tuolla mainitsemallasi tavalla kusessa.

E: Ok, eli siis alkuperäisellä kysyjällä onkin osunut bugi vastaan ja siitä syystä on vähän jumissa. Eikä kun konsoli auki ja vaikkapa "movetoqt". Muussa tapauksessa aikaisempi save.
 
Viimeksi muokattu:
Et voi olla tuolla mainitsemallasi tavalla kusessa.

E: Ok, eli siis alkuperäisellä kysyjällä onkin osunut bugi vastaan ja siitä syystä on vähän jumissa. Eikä kun konsoli auki ja vaikkapa "movetoqt". Muussa tapauksessa aikaisempi save.
Onko tuo edes varsinainen bugi? Jos vaihdat toiseen alukseen, niin eikö se aiempi alus poistu paikalta ja niin sen kuuluukin toimia? Toki hölmöä sinällään, että se voi aiheuttaa tällaisia tilanteita, mutta kuitenkin.
 
Onko tuo edes varsinainen bugi? Jos vaihdat toiseen alukseen, niin eikö se aiempi alus poistu paikalta ja niin sen kuuluukin toimia? Toki hölmöä sinällään, että se voi aiheuttaa tällaisia tilanteita, mutta kuitenkin.

Ei pitäisi tapahtua niin että olet aluksessa ja se nousee samalla, ja jäät sinne jumiin. Bugi.
 
Onko ongelmana siis että gravihypyn kantomatka ei riitä sinnepäin minne haluat mennä? Oletko yrittänyt tehdä useampaa pienempää hyppyä aurinkokunnasta toiseen?
Tämä juurikin on ongelma, ja @Zeratul arvioi oikein, että olen juuri sen lyhyimmän mahdollisen hypyn jo etsinyt ja juuri sitä en pääse päässyt :D.

Ei pitäisi tapahtua niin että olet aluksessa ja se nousee samalla, ja jäät sinne jumiin. Bugi.
Olen samaa mieltä, että tämä on bugi 100%, ensinnäkään painovoima ei ollut pois mukamas avaruudessa tapahtuneessa boardauksessa ja tosiaan mitään indikaattoreita (ääniefektejä tms) noususta ei ikinä ollut kunnes komea avaruusnäkymä tuli ikkunasta vastaan.

Paikkahan on siis Archimedes ja lähin hyppy pois muualle galaksiin on rapiat 25ly Enlil systeemiin. Onneksi paikka on kovin korkea levelinen ja löysin lopulta uuden aluksen millä pääsin pois. Ongelma olisi varmaan voinut ratketa myös rakentamalla Outpost (aika hyvin rautaa ja muita resursseja noista systeemeistä löytyy) ja sen avulla valitsemaan parempi gravdrive alus takaisin.
 
No niin:) Sen 60+ tuntien jälkeen pakko vetää jotain johtopäätöksiä pelistä. Tietyt vitututskäryää nostattavat asiat on pikku hiljaa tullut esille peissä: Ei todellakaan mikään kovin hiottu kokonaisuus vaan paljon pientä paskaa joka tarttuu tuulettimeen. Miksi esim. starmap aukeaa aina siihen planeetta näkymään? Välillä näppäimistön (PC pelaaja) painikkeet ei toimi tai ei ota vastaan sitä mitä pelaaja tahtoo. Yritin eräässä tehtävässä seurata jotain luotainta missä olis pitänyt painaa R:ää kun tulet luotaimen luo...peli ei vaan yhtäkkiä tajua koko R kirjainta jne...Toimintanäppäiden kaksois käskyt välillä hukassa, ei ota sitä mitä pelaaja tahtoo vaan aivan jotain muuta. Hyvä esimerkki on telakoituessa...ei järjen häviää...ihan arpomista välillä? joskus menee toisinaan sitten ei. Grafiikat on ihan jees ja tietynlainen immerrsion on läsnä mutta kun alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä että jotenkin Skyrim puskee pintaan hyvässä ja pahassa. Onhan tämä aika vitun karun näköinen vs. joku Cyberpunk2077 ja ei juurikaan loista vs. ns. graaffisesti. Tykkään pelistä edelleen mutta jotenkin tuntuu että jotain päivitystä tuohon grafiikkamoottoriin olis kaivattu vs. moni muu peli. Pakko palata Elite vaaralliseen koska vaikka sisältö on ohut avaruus on aito:) Se on tärkeintä...
 
Mulla kans tekee näppäimet välillä mitä lystää, esim TAB tulee välillä tahtomattaan 2 kertaa???
En tiedä johtuuko siitä, että mulla on tuo 120fps UI, vai onko tuossa joku säätö, että pitäs hidastaa erheellisetä tuplaklikkausta, tuntuu että tuo vaan lisääntyy mitä pitemmälle pelaa.

no kuitenkin nyt on NG+ pulkassa, ainoa mitä en jaksanut loppuun oli crimson fleet faction questline, ehkä joskus teen ton, ja muutamia sidequesteja. Temppelit ehkä vielä,jos jaksaa, nuo on vaan tylsää kerätä uudestaan.
Vanguard questline joka jäi ekalla pelikerralla tein nyt, oli ihan hieno, jopa parempi kuin main quest. NG+ pelin viimeiset 2-3h sain vasta paremman armorin ton mantis puvun tilalle, ihmeen tiukassa nuo legendary spacesuitit, eikä aseitakaan tullu paljoa, vaikka hard/very hard pelasin suurimmaksi osin, hard mieluiten sen takia, kun nuo lopun vihut muuttuu sellaisiksi bullet sprongeiksi, sai heittää monta lipasta vihua kohti. ehkä noita combat perkkejä ois voinu enemmän ottaa sittenkin, vain sen takia että ei tarvi aina ammuksia ostaa joka traderilta.

Huomasin myös että noita sideNPC:tä eli niitä mitä voi rekrytä ship crewiksi voi myös ottaa companioniksi mukaan, valittavat vähemmän kuin nuo constellation whinettäjät. Tosin ne bugittaa, esim hadrian ei aina tullu mukaan, redditistä löytyi kuitenkin bugikorjaus. Muitakin bugeja oli matkan varrella.
Saa nähdä jaksaako tätä enää, keskinkertainen peli.
 
Mulla kans tekee näppäimet välillä mitä lystää, esim TAB tulee välillä tahtomattaan 2 kertaa???
En tiedä johtuuko siitä, että mulla on tuo 120fps UI, vai onko tuossa joku säätö, että pitäs hidastaa erheellisetä tuplaklikkausta, tuntuu että tuo vaan lisääntyy mitä pitemmälle pelaa.

no kuitenkin nyt on NG+ pulkassa, ainoa mitä en jaksanut loppuun oli crimson fleet faction questline, ehkä joskus teen ton, ja muutamia sidequesteja. Temppelit ehkä vielä,jos jaksaa, nuo on vaan tylsää kerätä uudestaan.
Vanguard questline joka jäi ekalla pelikerralla tein nyt, oli ihan hieno, jopa parempi kuin main quest. NG+ pelin viimeiset 2-3h sain vasta paremman armorin ton mantis puvun tilalle, ihmeen tiukassa nuo legendary spacesuitit, eikä aseitakaan tullu paljoa, vaikka hard/very hard pelasin suurimmaksi osin, hard mieluiten sen takia, kun nuo lopun vihut muuttuu sellaisiksi bullet sprongeiksi, sai heittää monta lipasta vihua kohti. ehkä noita combat perkkejä ois voinu enemmän ottaa sittenkin, vain sen takia että ei tarvi aina ammuksia ostaa joka traderilta.

Huomasin myös että noita sideNPC:tä eli niitä mitä voi rekrytä ship crewiksi voi myös ottaa companioniksi mukaan, valittavat vähemmän kuin nuo constellation whinettäjät. Tosin ne bugittaa, esim hadrian ei aina tullu mukaan, redditistä löytyi kuitenkin bugikorjaus. Muitakin bugeja oli matkan varrella.
Saa nähdä jaksaako tätä enää, keskinkertainen peli.

Oliko ng+ yhtään vaikeampi? Itsellä kanssa edelleen Mantis päällä kypärää lukuunottamatta, mutta rehellisyyden nimissä savescummasin siihen puolen tunnin ajan huippustatsit (mietin pitkään kehtaanko, mutta oli lopulta ihan hauskaa, vähän niin kuin olisi hedelmäpeliä pelannut), vaikka toki paras mulle osunut permutaatio tuli jo ensimmäisen viiden minuutin aikana.
 
Kiitos! Tuo on kyllä hyvä QoL parannus, tässä jonkun video tosta PSA: Bind your alternate jump key for more horizontal thrust

Hyvä! Nimenomaan QoL-parannus. Ei tee peliä yhtään helpommaksi, mutta helpottaa elämää ja tekee liikkumisesta kaikin puolin järkevämmäksi, eli "makes sense". Toki loppupeleissä aika pieni ero toiminnallisuudessa. Todellakin oikean suuntainen muutos (kirjaimellisestikin).

Tuntuu sellaiselta pakkomodilta, mutta tällä kertaa bethesda tehnyt jo valmiiksi sen toiminnallisuuden peliin, mutta aika mahdoton keksiä itse. Usein RPG:ssä ja varsinkin tämän pelitalon peleissä on paljon sellaisia kikkoja, joita on hauska miettiä. Mutta toisaalta samalla on helppo pilata koko peli, mikäli tajuaa jonkun uber-yhdistelmän. Ainakaan allekirjoittanutta se ei haittaa, mutta vain jos ja kun sen itse hoksaa. Eri asia jos netistä joku sanoo, että käytä tätä asetta ja tätä asemodia sen kanssa tms. ja taistelusta tulee sen jälkeen täysin irrelevanttia, että voi vaan miettiä "miksi toikin piti lukea ja nyt ei voi unohtaa", ja sitten alkaa itsepetos, "mutta minähän ajattelin asiaa jo tai olisin kuitenkin keksinyt tämän itsekin".

Pitäisi olla ihan oletuksella oma rivi alternative boostpack jumpille ja bindi sille.
 
Viimeksi muokattu:
Päätin alkaa pelaamaan tuon Crimsom Fleetin tarinan loppuun kun huomasi että muiden sidequestien kanssa voi muuten tulla turhaa bountyä sinne. Luulin aluksi ettei siitä mitään seuraa jos jossakin sivutehtävässä joutuu muutaman piraatin tappamaan, mutta olinkin saanut +30k kokoisen boyntyn mikä piti sitten maksaa kun aloin tuota tarinaa jatkamaan.

Nuo eri factioneiden tarinat on kyllä olleet paljon mielenkiintoisempia kuin itse päätarina. Jotenkin siitä artifaktien keräämisestä ei saa ihan yhtä hyvää tunnelmaa kuin mitä joissakin muissa tehtävissä on ollut. Ehkä muutenkin haluan jättää sen päätarinan viimeiseksi kun tietää, että sen jälkeen joutuu aloittamaan taas alusta ja melkein puhtaalta pöydältä. Ei aivan innosta tehdä sitä tässä vaiheessa kun on "investoinut" peliin paljon aikaa ja tehnyt outposteja yms.

New Atlantiksen Loungessa on kyllä hyvä suorittaa oman tavaran modaamista ja sitä tutkimustyötä mikä niitä modeja avaa lisää. Siellä on kellarissa kaikki vaadittavat pöydät ja keskellä laatikko mihin mahtuu rajaton määrä tavaraa. Kävin muutaman raaka-aine ostosreissun tekemässä UC:n kaupasta ja nyt siellä on melkein kaikki raaka-aineet aina valmiina kun haluaa uusia aseita parannella. Pitäisi vaan seuraavat skill pointsit laittaa aseiden modaamiseen että sais ne tier 2 ja 3 moditkin avattua. Mukavoittaa kyllä pelaamista kun saa kaikkiin aseisiin tähtäimet yms ja nostaahan se myös niiden aseiden statseja sekä arvoa.

StarUI modi on kyllä ollut loistava, kun sen sai vihdoin game pass version kanssa toimimaan. Helpottaa kyllä aseiden vertailuakin kun näkee sen DPS arvon pelkän damagen sijasta.
 
StarUI modi on kyllä ollut loistava, kun sen sai vihdoin game pass version kanssa toimimaan. Helpottaa kyllä aseiden vertailuakin kun näkee sen DPS arvon pelkän damagen sijasta.

Laskeeko dps:n damage kertaa ampumanopeus vai ottaako huomioon lippaan koon? Followerit tuntuvat valitsevan ainakin aina sen aseen, jossa on korkein dps huomioimatta ollenkaan joutuvatko lataamaan kuinka usein.
 
Mulla kans tekee näppäimet välillä mitä lystää, esim TAB tulee välillä tahtomattaan 2 kertaa???
En tiedä johtuuko siitä, että mulla on tuo 120fps UI, vai onko tuossa joku säätö, että pitäs hidastaa erheellisetä tuplaklikkausta, tuntuu että tuo vaan lisääntyy mitä pitemmälle pelaa.
Veikkaan, että tuon modin syytä. Mulla ei ole mitään modeja, enkä ole havainnut mitään ongelmia näppäimien kanssa. Joka kerta tapahtuu mitä pitääkin, kun jotain näppäintä painaa. Pieni opettelu toki, että milloin peli haluaa näpäytystä ja milloin täytyy pitää hetki pohjassa nappia.
 
Päätin alkaa pelaamaan tuon Crimsom Fleetin tarinan loppuun kun huomasi että muiden sidequestien kanssa voi muuten tulla turhaa bountyä sinne. Luulin aluksi ettei siitä mitään seuraa jos jossakin sivutehtävässä joutuu muutaman piraatin tappamaan, mutta olinkin saanut +30k kokoisen boyntyn mikä piti sitten maksaa kun aloin tuota tarinaa jatkamaan.
Mulle ei tullut mieleenkään lopettaa Crimson Fleet tehtäväsarjaa kesken kaiken, koska tuntui siltä, ettei sen aikana "kuulu" tehdä mitään muuta. Pitkäänhän siinä meni, mutta palkintokin sen mukainen.
 
Laskeeko dps:n damage kertaa ampumanopeus vai ottaako huomioon lippaan koon? Followerit tuntuvat valitsevan ainakin aina sen aseen, jossa on korkein dps huomioimatta ollenkaan joutuvatko lataamaan kuinka usein.
Laskukaava näyttäisi olevan (dmg * fire rate/10) mitä nyt äkkiseltään noita tutkiskelin.

Starfield Screenshot 2023.09.24 - 11.06.27.83.png

Tuossa on oma screenshotti tällä hetkellä käytössä olevista aseista. 1, 2, ja 3 sloteissa olevissa aseissa on kaikissa pienet lippaat, mutta dmg on paljon isompi. Jos vain osumatarkkuus on hyvä niin kyllä niillä pienillä lippaillakin viholliset kaatuu nopeasti.

Mulle ei tullut mieleenkään lopettaa Crimson Fleet tehtäväsarjaa kesken kaiken, koska tuntui siltä, ettei sen aikana "kuulu" tehdä mitään muuta. Pitkäänhän siinä meni, mutta palkintokin sen mukainen.
Mulla tuo tehtäväsarja tuli heti pelin alussa vastaan (kun lähdin new atlantiksesta ensimmäistä kertaa) niin tuntui että haluaa kokeilla tehdä muitakin asioita kuin pelata pelkästään sitä. Pelikään ei sen kummemmin asiasta muistuttele vaikka keskeneräisiä tehtäviä olisi listassa 20 kappaletta. Mutta nyt tosiaan huomasi että ehkä ne pidemmät sarjat kannattaa tehdä kerralla. Juuri sain tuon tehtäväsarjan pelattua ja olihan se loppujen lopuksi hyvä, sisälsi monta mielenkiintoista tehtävää.
 
Suosittelen myös tätä:


Paljon customointia HUD elementeille, tärkeimpinä: saa sen ärsyttävän viivan pois, enemmän tietoa itemeistä ja ilmoittaa selvemmin onko varastamista.
 
Mulla tuo tehtäväsarja tuli heti pelin alussa vastaan (kun lähdin new atlantiksesta ensimmäistä kertaa) niin tuntui että haluaa kokeilla tehdä muitakin asioita kuin pelata pelkästään sitä. Pelikään ei sen kummemmin asiasta muistuttele vaikka keskeneräisiä tehtäviä olisi listassa 20 kappaletta. Mutta nyt tosiaan huomasi että ehkä ne pidemmät sarjat kannattaa tehdä kerralla. Juuri sain tuon tehtäväsarjan pelattua ja olihan se loppujen lopuksi hyvä, sisälsi monta mielenkiintoista tehtävää.
Joo niin mullakin, mutta aloitin sen vasta paljon myöhemmin. Tuo on kyllä siinä mielessä huonosti toteutettu, ettei etukäteen oikein tiedä mistä siinä on kyse ja miten pitkään se kestää.
 
Oliko ng+ yhtään vaikeampi? Itsellä kanssa edelleen Mantis päällä kypärää lukuunottamatta, mutta rehellisyyden nimissä savescummasin siihen puolen tunnin ajan huippustatsit (mietin pitkään kehtaanko, mutta oli lopulta ihan hauskaa, vähän niin kuin olisi hedelmäpeliä pelannut), vaikka toki paras mulle osunut permutaatio tuli jo ensimmäisen viiden minuutin aikana.
Vähän riippuu, pelaako normal, silloin se on helpompi, vai hard/very hard jossa on ainakin haastetta alussa, mutta kun saa parempaa tavaraa niin ei varmaan.
NG+ siis resettaa sun inventoryn, rahat, shipit ja outpostit, Edittiä: skillit ja researchit säilyy. Mutta noin 2h niin alkoi olla taas aseita ja 200k creditsiä, jolla ostaa aluksen tai varastaa, sain varmaan alle 30min ng++ alussa tosi hyvän crimson fleet kipon, jota nyt parentelen kunhan rahaa kertyy.
ainakin ens alkuun noi powerit tuntuu olevan aika kehnoja, mutta ng+ ideana on noita powereja kasvattaa, sen MQ voi skipata, mutta aion kyllä tehä vähä sideguesteja ja osan faction guesteista

Savescummia voi myös noihin dungeon bosseihin, mutta en jaksanu parin kerran enää alkaa uudestaan, nexuksessa taitaa olla jo modi jolla noita lege statteja voi muuttaa.
Noita armoreita ja aseita sais olla enemmän, FO4:ssä mulla oli varmaan 20-30 ase/armor modia, ne paransi jo huomattavasti pelikokemusta

Aloittelin siis nyt NG++, jossa tuntuu olevan jo heti alkuun isommat lvl vihut, se ilmeisesti "resettaa" sen mukaan millä levelillä aloitat new gamen, ng+ aloitin noin lvl 45, ng++ noin 75. pari poweria missasin ja jossei pitempään jaksa niin konsolilla vois huijata kaikki powerit ja joskus kun tulee kunnon modeja ja dlc niin aloittais taas ihan alusta.
 
Viimeksi muokattu:

Jees, kiitti. Aloitin pelin very hardilla ja en ole sen jälkeen koskenutkaan vaikeusasteeseen. Ainoa vaikea juttu oli se Vanguardin simulaatio :D Tehnyt kyllä kaikki mitä eteen on sattunut ja tavallaan ollut yleensä vähän ylilevelinen (nyt 56) ja aikalailla läpijuoksua jo tässä vaiheessa kun oon jo tavallisen kampanjan kunniakierroksella.

Hyvä tietää varsinkin, että inventory nollaantuu. Olisin muuten rahdannut tai tehnyt ensin järkyttävän storage aluksen, täyttänyt sen ja sitten vaihtanut sen omaan pääalukseen (saa ylipainon aluksen varastoon). Pitää miettiä jaksaako tuota enää pelata, mutta haluan ainakin alustavasti nähdä mitä uutta ng+ tulee. Ehkä joku vaikeusaste modi tms. ja joitain muitakin, kun tämän läpipeluukerran menin vanillana.

Entangled oli hiton hyvä questi! Ihan viimeisimpiä. Kvanttimekaniikkaa ja schödingerin kissoja (mun tulkinta on kyllä, että ne on aina kuolleita).
 
Entangled
save both universes
Mun mielestä ihan ok että inventory nollautu, tosin aina joutuu kerään rahaa ja rersurssit uudestaan jos modailee aseita tai pistää outposteja, muutenhan niitä ei tarvi, kemikaaleja tarvii kyllä mutta nekin aika lailla saa ostamalla.

Noi ship designit ois kiva jos ne vois tallentaa, mutta aika nopeaa tekee uuden aluksen kunhan ton systeemin oppii.
harmi vaan tuosta ship stealingista ei saa paljoa rahaa ja tossa vois olla syvyyttä enemmän, tai koko pelissäkin kyllä
 
Mun mielestä ihan ok että inventory nollautu, tosin aina joutuu kerään rahaa ja rersurssit uudestaan jos modailee aseita tai pistää outposteja, muutenhan niitä ei tarvi, kemikaaleja tarvii kyllä mutta nekin aika lailla saa ostamalla.

Noi ship designit ois kiva jos ne vois tallentaa, mutta aika nopeaa tekee uuden aluksen kunhan ton systeemin oppii.
harmi vaan tuosta ship stealingista ei saa paljoa rahaa ja tossa vois olla syvyyttä enemmän, tai koko pelissäkin kyllä

Jees, tein just noin Entangledin itsekin.

Musta kiva kanssa, että inventory nollaantuu. Hauskinta se on aina aloittaa alusta. Sama aluksen kanssa. Olin tyytyväinen millainen kulkupelistä lopulta tuli, mutta mielelläni kokeilen jotain täysin uutta.
 
Viimeksi muokattu:
Parin ng+ tunnin jälkeen sanoisin, että ampuu itseään jalkaan jos rushaa sinne. Ihan siitä näkökulmasta miten on hauskin pelata. Mahdollistaa kyllä eri pelityylin, mutta parempi jättää säästöön. Toki en tiedä jaksanko enää itse pelata uudestaan millään tavalla. Ehkä sitten jos tulee lisäri, mutta en ole jotenkin ikinä pitänyt bethesdan lisäreistä.
 
Voihan. Mulla oli edellisen viestin kirjoitushetkellä juttua ja henkilökohtaista ulinaa noista alusten rakentelusta. Kuitenkin se edellinen viesti sisälsi paljon muutakin niin lähetin vain sen muun, ja jätin tänne sen alusjutun seuraaksi kerraksi. No tietysti olin unohtanut pelin ja tän ketjun pariksi päiväksi, ja se keskeneräinen viesti oli lähtenyt kävelemään.

Noh, uudestaan. Olin siis tuon vanhemman aluksen rakenteluun dumpannut 60k ja samana päivänä pelissä isukki voitti pokerissa paremman aihion 20 A reaktorilla. Käytin silti tuota jonkin verran kun siihen oli tullut upotettua rahaa ja vaikka tuo oli muutoin OK, tuli huomattua juuri että tuon aseistus oli hyvin epäoptimaalinen. Aseiden perusrajoitus on että yhtä ase "tyyppiä" kohden voi "käyttää" vain 12 energiaa. Useimmat aseet siis on 3 tai 4 energiaa ja näitä voi käyttää vastaavasti 4 tai 3 kappaletta. "tyyppi" tarkoittaa siis vain aseen nimeä, ei oikeaa tyyppiä. Esimerkiksi ohjuksia voi käyttää 12 kappaletta, kunhan käyttää kolmea eri ohjusjärjestelmää. Energian "käyttämisellä" ei ole merkitystä minkä verran allokoi niille kaikille aseille energiaa, vaan se aseen maksimienergia rajoittaa sen aseen maksimäärän, tuota 12 energian sääntöä käyttäen.

Paras, ja siten oikeastaan ainoa vaihtoehto on käyttää kaikki kolme eri asetyyppiä! Tuossa oli 4 noita partikkeliaseita, jotka tekee OK damagea ja symmetrisesti suojiin ja runkoon, ja 3k range. Sekä 4x ohjuksia. Nää ohjukset on hienoja ja helppoja yhdestä tärkeästä syystä. Aina taisteluiden alussahan kaikki aseet on täynnä, kunhan niillä on vaan yksi energia. Siis monessa aseessa on "lipas". Se käytetty energia lataa sitä asetta, ei määrittele lipasta mitenkään. Muutamat aseet on sellaisia joilla on vain yhden laukauksen "lipas", jolloin käytetty energia ratkaisee sen kuinka nopeasti se ampuu. Osin tästä syystä noi laserit ja tykit on todella huonoja. Bonuksena niillä on paljon muitakin huonoja puolia. Vähän tympeä systeemi, hyvin paljon erilaisia aseita, mutta vain muutamaa kannattaa käyttää.

Ohjuskohtaisesti, noissa taisi olla 8 ohjusta täydestä tyhjään. Noi ohjukset oli jotain 35 damage, eli pelkästään yhden pykälän energiaa nille antaen, ne pystyi tekemään jotain 1100 damagea, jossain 10-15 sekunnin ajan. Pelkästään se on aika paljon kun kyse on vain A luokan aloittelijavehkeistä.

Tästä syystä tuo alus oli huono, koska käytin vain kahta eri asetta. Eli huomattasti parempi olisi ollut lätkäistä 4x jotain toista ohjusta kanssa. Tällöin burst tyyppistä damagea liki 2k, ja sitten alut ja loput noilla partikkeliaseilla, joiden damagea ei se yksi pykälä vähemmän energiaa ei juuri vähennä. Plus ohjukset käytettynä sitten sen energian voi siirtää kokonaan niihin partikkeliaseihin.

Samaten pidempiin dogfight taisteluihin 8x partikkeliasetta ja 4x ohjusta olisi ollut parempi. Siis neljä kappaletta kahta eri partikkeliasetta, koska presiis samaa ei saa sen 12 energia rajoitteen kanssa.


Tuossa oli hyvä taulukko noista aseita, shots on siis tuo "lipas". Samaten tuota burst damagea kuvaa bat shield ja bat hull kohdat.

Myös 12 kappaletta kolmea eri partikkeliasetta on hyvin mahdollinen ja luultavasti varsin toimiva combo. Tällöin ne kaikki olisivat "pääaseita" ja niille allokoitu energia täytyisi jakaa melko tasan. Etuna osin ohjuspainotteisiin että nillä pystyisi ampumaan lähes samantien siitä 3k etäisyydestä lähtien, ohjuksilla kun kaukaa ei juuri osu manuaalisesti, eikä ne tunnu lukitsevan niin kaukaa.

Toisena etuna on että niilläkin on jonkinmoinen lipas, mikä tarkoittaa sitä että siinä dogfighting osuudessa kun jahtaa vihollisia läheltä, niin silloin kun ei pysty ampumaan, niin ne kaikki latautuu. Jos ase jolla ei voi ampua mutta joka on täysin latautunut koska se on pääase mille on annettu kaikki energia mitä suojien ja moottorin jälkeen on jäänyt, no efektiivisesti se on hukattua DPS:ää.

Kun taas jos sulla ei ole muuta kuin 12(3 energian) tai 9(4 energian) pääasetta, niin sulla on alussa paljon enemmän damagea "lippaassa" valmiina, ja sen alun kontantin jälkeen ne aseet on jatkuvasti latautumassa.

En nyt varsinkaan tuosta 12 partikkeliaseen esimerkistä tiedä selitinkö sen ymmärrettävästi, mutta siis ehdottomasti kannattaa käyttää aina kaikkia kolmea asetyyppiä, jos vaikka käyttäisi lähes samaja aseita!

Pelaan siis very hardilla ja noi avaruustaistelut monta vihollista vastaan tuppaa olemaan vähän haasteellisia. Yhtä tai paria vastaan, ei ole juuri mitään. Jos ei noissa omalla pelaamisella mitään merkityksellisiä haasteita itse näe, niin vähän turha tuohon rakenteluun käyttää juuri aikaa.

Tällä hetkellä itse ajattelin avata 15 vaaditun avaruustapon jälkeen sen skillin jolla saan käytettyä C tason reaktoreita, ja sitten vasta saisin ekaa kertaa rakennettua sellaisen aluksen joka ei heti samantien olisi seuraavana päivänä vanhentunut. Nyt siis saisin käytettyä B tason reaktoria, mutta kaapatuissa aluksissa on ollut heikkoja sellaisia, ja tuo "uusi" alus jossa 20 A reaktori josta ainakin jonkun kuvan heitin perjantaina, no sen ongelma oli samantien siis että en saa B tai C tason muita komponetteja käyttää, koska reaktorin luokituksen täytyy olla yhtä suuri tai korkein. Kokonaisuudessan tuntuu että tuo aluksen rakentelu on väärällä tavalla turhauttava.

Tuossa aiemmin joku oli sanonut että hänellä oli mennyt siihen tunteja yhden aluksen muokkailuun. Jooh mullakin jokainen isompi muokkaus vie hitosti aikaan kun alusta ei voi jättää kesken, puhutaan helposti 3 tuntia enkä edes muokkaa ulkoasua juurikaan. Sen täytyy olla validi jotta sen saa tallennettua, miksi ihmeessä jos ei aio sitä keskeneräisenä käyttää.






Laskeeko dps:n damage kertaa ampumanopeus vai ottaako huomioon lippaan koon? Followerit tuntuvat valitsevan ainakin aina sen aseen, jossa on korkein dps huomioimatta ollenkaan joutuvatko lataamaan kuinka usein.

Siis annat ja equippaat niille juuri sen aseen mitä haluat että ne käyttää. Vai puhutko jostain modin tuomasta automatiikasta tuolle? Ei mulla tuo Sarah vaihtele asettaan, ja olen antanut sille yhden luodin jokaista panosta ettei tarvitse sitä erikseen miettiä. Kuitenkin välillä se joutuu myös kantamaan liudan lootattuja aseita.
 

Liitteet

  • 1695587382655.png
    1695587382655.png
    964,1 KB · Luettu: 76
Joo niin mullakin, mutta aloitin sen vasta paljon myöhemmin. Tuo on kyllä siinä mielessä huonosti toteutettu, ettei etukäteen oikein tiedä mistä siinä on kyse ja miten pitkään se kestää.

Itse pelasin sitä Crimson tehtävää siihen asti, kun tuli se, että piti matkustaa sinne kauemmas. En tajunnut silloin että sinne voi heti mennä välihypyillä. Pitääkin palata tuohon, kun unohtui.
 
Voisitko tarkentaa, että mikä siinä on niin totaalisen perseestä? Omaan makuun Starfieldin taistelu on oikein hyvin toteutettu. Paljon hyvältä tuntuvia ja hyvin erilaisia aseita, joita voi modailla loputtomiin. Lisäksi boost pack tuo mukavan lisän ja muut skillit tietysti myös. Jopa melee on ihan ok, jos lähitaistelu kiinnostaa.

En muista milloin olisin fps-roolipelissä nauttinut taistelusta yhtä paljon kuin nyt Starfieldissä. Esimerkiksi Cyberpunkin taistelu oli ihan ok, mutta en nauttinut siitä yhtä paljon. Sama koskee rakastamaani Mass Effect pelisarjaa.

Ehkä oleellisinta tuossa itselleni on, että aseet aidosti tuntuvat hyvältä käyttää ja valinnanvaraa on paljon. Tykkään myös siitä, että vihollisten pomoista ei ole yleensä tehty ärsyttävän kestäviä, vaan ovat ihmisiä siinä missä muutkin ja usein varsin helposti tapettavissa. Taistelun haaste tulee yleensä vihollisten määrästä, eikä siitä, että kestäisivät loputtomiin osumaa.
No siis näin lyhyesti:
- Tuo jäykkä vanhanaikainen pelimoottori joka sisältään kaiken liikkumisesta, ympäristön vaikutuksiin jne.
- Luotien osuminen, räjähdykset yms. pelaajaan ei juurikaan vaikuta milläänlailla muuten kuin alentamalla health-pojoja.
- Käytännössä kaikki aseet tuntuu täysin samoilta. Pelkästään model ja texture vaihtuu.
- Todella...todella huono tekoäly.
- Bulletsponge efekti. Ei jaksaisi tyhjentää 500 panosta jokaiseen random "avaruusmerirosvoon". Tämän onneksi sain jo modeilla jossain määrin korjattua.

Positiivisena puolena mainittakoot että viholliset loukkaantuvat lopussa ja jäävät ryömimään, mutta eipä tuossakaan enää nykystandardeilla ole juuri mitään ihmeellistä.
 
Bulletsponge efekti ei sinällään ole ongelma vaan se aseiden balanssi on se oikea ongelma.
Pelin suurimman damagen omaavalla snipulla (Magsniper) kun ammut päähän niin melkein kaikki tippuu yhdestä laakista vaikka ase ei olisikaan Legendary.
Sitten kun kuvioon vielä lisää rajoitettujen resurssien (panoksien saatavuuden) kanssa tasapainoilun niin aika karseitahan nuo konekiväärit on mitkä ampuvat tuhat laakia sekunnissa verrattuna kivääriin joka ampuu yhden laakin sekunnissa lähes samalla DPS:llä.
 
Viimeksi muokattu:
Bulletsponge efekti ei sinällään ole ongelma vaan se aseiden balanssi on se oikea ongelma.
Pelin suurimman damagen omaavalla snipulla kun ammut päähän niin melkein kaikki tippuu yhdestä laakista vaikka ase ei olisikaan Legendary.
Sitten kun kuvioon vielä lisää rajoitettujen resurssien (panoksien saatavuuden) kanssa tasapainoilun niin aika karseitahan nuo konekiväärit on mitkä ampuvat tuhat laakia sekunnissa verrattuna kivääriin joka ampuu yhden laakin sekunnissa lähes samalla DPS:llä.
Sniperit on kyllä hankalia joka pelissä, jos siinä ei ole tehoa ei sitä jaksa käyttää. Jos taas liikaa sillä on hiiripelaajien helppo napsia kaikki kaukaa. Cyberpunkissa en viittiny käyttää snipua silun kanssa, kun peli meni ihan triviaaliksi.

Sit nää balansoidaan varmaan ohjainpelaajat edellä, sekin kannattaa muistaa.
 
Siis annat ja equippaat niille juuri sen aseen mitä haluat että ne käyttää. Vai puhutko jostain modin tuomasta automatiikasta tuolle? Ei mulla tuo Sarah vaihtele asettaan, ja olen antanut sille yhden luodin jokaista panosta ettei tarvitse sitä erikseen miettiä. Kuitenkin välillä se joutuu myös kantamaan liudan lootattuja aseita.

Siis, mutta kun antaa uusia aseita lähinnä myyntiä varten säilytykseen. Erityisesti followereille ei saa antaa Va'ruun Starshardia, joka aiheuttaa pahan äänibugin kun joku follower käyttää sitä ja on statseiltaan sellainen, että Sarah ja Andreja kummatkin vaihtaa automaattisesti siihen siitä huolimatta minkä olit niille erikseen equippannut.

Modista puhuin, mutta en enää välitä oikein vastauksesta. Pelasin siis toista sataa tuntia alkuperäistä kampanjaa ja aloitin vasta julkaisupäivänä. Iski aika paha kyllästyminen, joka nyt ei mikään ihme kun pelannut enemmän tässä ajassa kuin työkseen olisi tehnyt. Yritin kyllä ng+, mutta ei riittävästi enää imua.

Näin yleisesti kaikilta kysymyksenä, olisko jostain mahdollista haarukoida mitä questeja on jäänyt tekemättä?
 
Sniperit on kyllä hankalia joka pelissä, jos siinä ei ole tehoa ei sitä jaksa käyttää. Jos taas liikaa sillä on hiiripelaajien helppo napsia kaikki kaukaa. Cyberpunkissa en viittiny käyttää snipua silun kanssa, kun peli meni ihan triviaaliksi.

Sit nää balansoidaan varmaan ohjainpelaajat edellä, sekin kannattaa muistaa.

Tuo oli mun mielestä täydellisesti balansoitu Starfieldissä, kuten myös Stealth ottaen huomioon Bethesdan pelimoottorin ja talon ominaispiirteet.

Yleisesti sniperilla ei paljon tekemistä kun yleensä kaikki vähänkin haastavammat jutut tapahtuu sisätiloissa ja tuohon yllä mainittuun sniperiin ei saanut edes äänenvaimenninta. Pidin itse asetta aluksen varastossa, mutta harvoin otin mukaan kun yleensä olen kaikki nämä pelit pilannut juuri tuolla yhdistelmällä.
 
Päivitystä, näyttäisi ainakin kaksi modia menevän obsolete tällä. Ja SFSE vaatii myös päivityksen, toivottavasti olette muistaneet laittaa: update only on startup.

"A small update has gone out for Starfield on Xbox Series X|S, Microsoft Store, and Steam. This update addresses some issues with performance and stability as well as a few general gameplay issues. We are continuing to work on a larger update that will add features and improvements that we noted in our last update notes. Thank you so much for your continued feedback and support of Starfield and we look forward to a future with you on this journey.

Starfield 1.7.33 Update - Fixes and Improvements
General
  • Characters: Fixed an issue that could cause some characters to not be in their proper location.
  • Star Stations: Fixed an issue where Star Stations would be labeled as a player-owned ship.
  • Vendors: Addressed an issue that allowed for a vendor’s full inventory to be accessible.
Graphics
  • AMD (PC): Resolved an issue that caused star lens flares not to appear correctly AMD GPUs.
  • Graphics: Addressed an upscaling issue that could cause textures to become blurry.
  • Graphics: Resolved an issue that could cause photosensitivity issues when scrolling through the inventory menu
Performance and Stability
  • Hand Scanner: Addressed an issue where the Hand Scanner caused hitching.
  • Various stability and performance improvements to address crashing and freezes.
Ships
  • Displays: Fixed an issue that would cause displayed items to disappear when applied to in-ship mannequins.
  • Displays: Fixed an issue that would cause items stored in Razorleaf Storage Containers and Weapon Racks to disappear after commandeering another ship."
 
Tuossa eilen ihmettelin paria asiaa kun keräsin challengeja skilleihin.
Tässä pelissä tulee monta bugia ja toimimatonta tilannetta jos varastat aluksen, joko maasta tai avaruudesta. Ja varsinkin jos jätät sen rekisteröimätttä.

Yksi bugi liittyy tuohon crew command for ship skilliin, nimittäin, jos ajelet muulla kuin pelin alkuperäisaluksella, eli guesteista saatavilla aluksilla, tai ostetuilla, et saa challengea eteenpäin tuosta.
Ite varastin crimson fleet shipin ja ajattelin tässä ng+ versiossa nostaa ihan huviksi ton crew määrän 8. Ja en saanut sitä challengea etenemään.

tuosta vähän redditistä asiaa, siellä oli montakin topicia asiasta

Ja tuo crew määrä "bugittaa" ja se on huonosti joko toteutettu tai näytetty pelin infoissa
Pelissä on 3 eri asiaa jotka vaikutta crew määrään aluksella.
Skill, crew määrän lisä habseista ja cockpitistä, sekä "aktiivinen" crew, joka tulee noista aseista, engineistä ja muusta mitä aluksessa pitää olla.

Ja tuossa yllä olikin asiaa ship combatista, se on hyvin vaikeaa very hardilla, haastavaa hardillakin. paljon vaativampi kuin maataistelu, toisaalta mulla ei oo ship skillejä muuta kuin piloting ja building, nostin nyt ship shield skillejä, se ainakin auttaa aika paljon, crew nostaa myös noita aseskillejä ja sarah antaa max grav jump rangen.

Yksi hauska asia, jota en ollut ennen huomannutkaan, ja pelaan nyt ng++, jos ajat tuolla mantis aluksella(muokkasin siitä itselleni yleiskäyttöaluksen), piraatit kommentoivat siitä avaruudessa ja välillä lähtevät karkuun tai lopettavat ampumisen ja yrittävät antautua.
"oh shit its mantis, run awayyyy"
 
Yksi hauska asia, jota en ollut ennen huomannutkaan, ja pelaan nyt ng++, jos ajat tuolla mantis aluksella(muokkasin siitä itselleni yleiskäyttöaluksen), piraatit kommentoivat siitä avaruudessa ja välillä lähtevät karkuun tai lopettavat ampumisen ja yrittävät antautua.
"oh shit its mantis, run awayyyy"
Siitä tuntuu muutenkin olevan mainintaa. Juuri tein Striker-gang tehtäviä Neonissa, ja dialogivaihtoehtona oli sanoa että olen Mantis. Hörähdin kyllä ääneen tuolle. Täytyy kyllä sanoa, että ensimmäinen BGS peli jossa oikeasti on roolipelaamista dialogi-/tehtäväsisäisesti. Muutenhan BGS-pelit ovat olleet roolipelaamisen aatelia, kun voit olla mitä vaan, mutta nyt se on niin kaikilta kanteilta.
 
Miten näinkin yksinkertaisia asioita pelinkehittäjät eivät ole ymmärtäneet tehdä jo ihan alkujaan:

Alusten päivittäminen/vertaaminen
Nykyisen komponentin speksien tulisi olla ostettavan komponentin vieressä näkyvissä. Nyt siellä näkyy vain ostettavan palikan tiedot, joissa tosin on nuolet ja värit ilmaisemassa muutosta ylös tai alas. Ei hyvä.

Ammusten ja raaka-aineiden ostaminen
Ostettaessa kuteja tai rakennusaineita pitäisi inventaarion näyttää kuinka paljon niitä jo on entuudestaan. VMP.
 
Ja tuossa yllä olikin asiaa ship combatista, se on hyvin vaikeaa very hardilla, haastavaa hardillakin. paljon vaativampi kuin maataistelu, toisaalta mulla ei oo ship skillejä muuta kuin piloting ja building, nostin nyt ship shield skillejä, se ainakin auttaa aika paljon, crew nostaa myös noita aseskillejä ja sarah antaa max grav jump rangen.

Pääasia, että päivittää aluksen ship builderista ja eikä upgrade näppäimestä.
Piloting
on pelin paras skilli.

Very hardilla pahimmat taistelut jotain neljää alusta ja täydennysjoukkoja vastaan pysty selvittämään kirjaimellisesti yhdellä näppäinpainalluksella. Mulla on shield perkit kyllä täysissä, mutta se oli vaan sitä simulaatiota varten.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
287 231
Viestejä
4 926 125
Jäsenet
79 334
Uusin jäsen
Allu2002

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom