Starfield (PC, XBX)

Tuli vihdoin otettua tämä uusi alus käyttöön. Mulla on tuo ollut jo jotain viikon mutta kun dumppasin edellisen aluksen paranteluun 60k juuri samana päivänä kuin sain tuon, niin halusin käyttää sitä vanhaa viriteltyä jonkin aikaa vaikka se oli selvästi huonompi.(-100 heikommat suojat, 4 vähemmän energiaa)

Tämä on siis se isukin pokerista voittama alus jonka saa melko alussa, ei juuri enää tunnistettavissa siksi kuin nimeltään. Reaktori 20 A, vrt entinen 16, tai Mantis jonka juuri kävin hakemassa 18 A. En kunnolla vielä tuota päivittänyt koska :
B ja C reaktorit vaatii korkeamman lentelytaidon, tän kai kaikki on oivaltaneet. Mulla riittää taito B reaktoriin, ja C vaatii jotain 15 aluksen tuhoamista joka siis verrattain lähellä. Se mitä tuli tuossa yllätyksenä, on B ja C komponentit vaativat vähintään yhtä hyvän reaktorin! Tää tulee vastaan kun rakentelumoodissa yrittää sellaisia käyttää, voi jee. Paras B reaktori mitä voin ostaa sillä näkymällä, antaa vain 21 energiaa, joten ei huvittanut päivittää(rahaa toki ennen tämän virittämistä 600k). Toisaalta ei huvittanut iskeä heikonpia A moottoreita tai kovin kalliita aseita, joten tuo vähän kompromissi vielä. Samaten aluksessa edelleen jotain 1k resursseja irtoroinana, hyvänä puolena hetken on tilaa ruumassa. Akila City tuntuu olevan tosi huono paikka aluksen rakenteluun, mutta menin sinne seikkailemaan ja sain tarpeekseni sen vanhan ruuman ahtaudesta. Paras paikka olisi rakentaa omaan outpostiin se rakentelupaikka, koska silloin saa lähes kaikki eri osat mitä on auki, käyttöönsä. Sellainen varmaan sitten seuraavalla kerralla.

Yksi asia on tullut oivallettua aseista, edellisessä käytin aika hyvää settiä partikkeliaseita, tekee siis damagea runkoon ja suojiin ilman näpertelyä. Mutta, kaikki kolme eri asetta kannattaa käyttää. Taisteluiden alussa kun aseiden ns. lippaat on täynnä, niin helposti esim. 8x ohjuksilla(käyttäen kahta eri ohjustyyppiä) saa tehtyä todella paljon damagea, ilman että täytyy uhrata energiaa niille muille aseille kuin korkeintaan yhden pykälän per ase.(very hardilla taistelut lähes mitä tahansa 3x vihollista vastaan ovat vähän haasteellisia, ja joskus niitä voi olla ennemmänkin)

Aseiden maksimimäärä on ilmeisesti 3x 4 energian aseita, 4x 3 energian aseita, per aseen malli. Siinä tulee kryptisesti ilmoitus että energia ei riitä aseisiin, mutta se ei vihjaa että ne rajat on per asemalli. Myös moottoreissa on hyvin helpolla vastaan tuleva maksimi, en ole vielä selvittänyt mikä sen oikea rajoitus on, epäilen ettei sekään ole puhtaasti käytettyyn energiaan perustuva.

Tuossa mulla on 4x lasereita, 3x tykkejä, ja 4x ohjuksia. N. 50k meni tuohon ja tuo on todella kömpelö.
1695328008050.png
 
Taidat hakea tältä peliltä jotain mitä se ei yritä olla. Tekemistä kyllä löytyy ihan törkeän paljon, jos pelin tarjoama sisältö kiinnostaa.
Jep. Välillä tuntuu että osa porukkaa ei ole edes pelannut peliä...tässähän on aivan helvetin paljon tekemistä, tutkimista jne. Grafiikat on mitä on ja pyörii miten pyörii mutta hukeaa settiähän tämä on. Itku jostain pelimoottorista tuntuu kyllä aika prinsessa touhulta? Mitä ihmettä peliltä voi vaatia vielä lisää? Täähän on vaan peli...Laittakaa joku rinnalle missä on näin paljon tekemistä? Ei löydy kyllä yhtään vastaavaa...
 
En suoranaisesti itse fallout 4 ominaisuuksia mutta gorea esimeriksi ei ole joka latistaa paljon, jotenkin rakentelukin oli jopa ilman modeja paremman tuntuista f4 kuin tässä, survival-moodi, scanneri jotenkin tuntui köyhältä pipboyn vatsilta, resurssien käyttö ja purku tavaroista.
Radiookin kaipasin alukseen, olisi jotenkin tuonut eloa siihen eikä tuntunut vain latausruuduilta.
Ja vaikka vastustajat oli tyhmiä fallout 4 niin tässä tuntuu että vielä hölmömpiä ja jos ei lasketa skriptatuja puheita niin elottomia.

Kokonaisuudessa koko tunnelma vaisumpi ja vaikka fallout 4 combat ei ole paras niin tuntuu se huomattavasti paremmalta kuin starfield, kuten myös hahmon kehitys.

Kaipasin starfieldissa ihan pirusti avoimen maailman hauskoja löytöjä ja kikkailua, jotenkin koko starfieldin maailma tuntuu mielikuvituksettomalta jossa ei edes huvita tutkia rakennuksia. Joka kerta pettyi kun lähti tutkimaan ei-questi mestaa.
Varmaan jokaisen pelaajan oma juttu mistä tykkää. Itse en kyllä syttynyt yhtään Fallout 4:seen. Jos vertaa tähän niin aika lailla ohut, tylsä, mitään sanomaton vs, Starfield:) Fallour 4:nen oli Las Vegasin jälkeen niin suuri pettymys että yli ei vaan päässyt. Mekaniikat, tarina, typerä ja epä aito juoni jne...mutta joku tykkää ja se ei ole multa pois:)
 
Normi bethesdan peli jos on ekaa kertaa noita pelaamassa. On tää silti helpompi kuin BG3, siinä olin pelin puoliväliin ihan hukassa.
F avaa scannerin(en tiiä mikä konsolilla) siitä yleensä näkee nuolet joita seuraamalla pääsee seuraavaan paikkaan.
Karttoja ei periaattessa pelissä ole, vain fast travel kohteet ja planeetat
tuosta apua vähän

Mutta kuulostaa siltä että teet varmaaan tuota search brown outs for well tms tehtävää, joo se oli vähän hankala löytää ne kaikki, meni aikaa turhankin kauan, mutta siellä ne "sähkökaapit" on.

joku video guide voi löytyä googlella, mulla oli viimeisiä main story missioneja ihan hukassa, se jossa warppailtiin "eri aikaan/toiseen universumiin", oli pakko seurata video guidea että pääsi läpi.
Jee:) missä on se ilmassa leijjuva nuoli joka kertoo minne pitää mennä??? Ei kyllä ymmärrä mikä tässä pelissä voi olla niin vaikeaa??? Tässä pelissä ei todellakaan tarvita mitään video opastusta vaan ihan tavallista järkeä. Jos ei jaksa yrittää ja miettiä miten homma menee niin koko setti on vähän kun cheatilla pelasi.,..
 
Jep. Välillä tuntuu että osa porukkaa ei ole edes pelannut peliä...tässähän on aivan helvetin paljon tekemistä, tutkimista jne. Grafiikat on mitä on ja pyörii miten pyörii mutta hukeaa settiähän tämä on. Itku jostain pelimoottorista tuntuu kyllä aika prinsessa touhulta? Mitä ihmettä peliltä voi vaatia vielä lisää? Täähän on vaan peli...Laittakaa joku rinnalle missä on näin paljon tekemistä? Ei löydy kyllä yhtään vastaavaa...

Tyhjänpäiväinen "tekeminen" ihan vaan tekemisen (grindaamisen, jolla ei saavuta mitään, joskus ei edes isompaa numeroa johonkin asiaan (esim. DPS), joka vaikuttaisi muihin pelin ominaisuuksiin) takia ei ole sama asia kun sisältö.
Itku pelimoottorista on varmaan ihan kiinni siitä, mitä vaadit pelaamiltasi peleiltä. Jos grafiikat ei kiinnosta, niin sillon ei ihmekään, jos tuntuu oudolta, että jengi valittaa enginen antiikkisuudesta. Hahmothan on tässä ihan kammottavan näköisiä pääosin ja katsovat sinua lähinnä oudosti tuijottaen ja ajoittain oudoista kulmista ja muutenkin ihan zombeja. CP2077:ssa oli paljon samaa tyhjyyttä hahmoissa, vaikka peli itsessää näyttikin paremmalta. Tekstuurit oli osittain siinäkin aika hirveitä. Starfieldissä on sentään vaatteet ja aseet helvetin hyvin mallinnettuja ja teksturoituja suurimmalta osin. Samoin alukset.

Kysy vaikka itseltäsi miksi teet asiaa X ja mietit hetken onko sillä mitään tekememistä kokonaisuuden, tarinan, hahmon tai immersion kanssa. Tuntuu vaan, että nykypeleihin voi pistää ihan mitä vaan purkkaliimaa grindattavaksi ja jengi nielee ihan kyselemättä tyyliin Destiny 2 tai vastaavat. Pahimmillaan tietty gacha-pelit ja muutenkin pelit, joissa on tyhjää grindattavaa, jonka voi ohittaa maksamalla, joka on taas ihan uusi älyttömyyden ulottuvuus.

"Vastaava" on vähän hankala termi, kun ei tiedä mitä tarkoitat sillä. Avaruus-RPG:tä? Open world FPS? RPG:tä? Open world -peliä yleensäkin?
Mitä itselle tulee mieleen noin yleisesti open world -peleistä, niin vaikka Assassin's Creed Valhalla, Horizon Forbidden West, Elden Ring, Cyberpunk 2077, Subnautica, Dying Light 1 & 2, Witcher 3, Dragon Age: Inquisition, Red Dead Redemption, Mass Effect -pelit, GTA 5, Spider-Man, Gothic II, Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning, Nier: Automata... kaikissa 100%:een menee liki 100-200h+
Jos vaan grindata haluaa avaruudessa, niin Elite Dangerous ja EVE Online...tai vaikka Warframe. Ihan loputtomasti hommaa.
 
Argh, kiva bugi.
Joku hemmetin asteroidi seuraa meikän alusta jatkuvasti :D
 

Liitteet

  • starfield.png
    starfield.png
    824,7 KB · Luettu: 199
Argh, kiva bugi.
Joku hemmetin asteroidi seuraa meikän alusta jatkuvasti :D

Mulla oli kanssa hassu lemmikki suurimman osan läpipeluusta, Joku random tiedemiehen ruumis spawnasi usein viereen kohtauksissa, missä siirryttiin skriptatusta dialogikohtauksesta takaisin peliin
 
Jep. Välillä tuntuu että osa porukkaa ei ole edes pelannut peliä...tässähän on aivan helvetin paljon tekemistä, tutkimista jne. Grafiikat on mitä on ja pyörii miten pyörii mutta hukeaa settiähän tämä on. Itku jostain pelimoottorista tuntuu kyllä aika prinsessa touhulta? Mitä ihmettä peliltä voi vaatia vielä lisää? Täähän on vaan peli...Laittakaa joku rinnalle missä on näin paljon tekemistä? Ei löydy kyllä yhtään vastaavaa...
Olen samaa mieltä mutta minusta grafiikat ovat todella upeat.
No löytyy kyllä vastaavaa jossa tekemistä ja paljon Zelda Tears Of The Kingdom mutta se onkin vähän eri universumin peli se :)
 
Olen samaa mieltä mutta minusta grafiikat ovat todella upeat.
No löytyy kyllä vastaavaa jossa tekemistä ja paljon Zelda Tears Of The Kingdom mutta se onkin vähän eri universumin peli se :)
Olen päässyt lvl 20 ja pelikellossa joku 40h. Tuntuu, että vielä on ties kuinka paljon peliä edessä. Systeemeistäkin olen käynyt ihan kourallisen vasta läpi. Kyllä tää pitkä peli on jos nuohoaa kaikki paikat ja tehtävät läpi.
 
Onhan tässä paljonkin tehtävää, mutta osasta paistaa pahasti läpi copypaste.
Planeettoja tutkiessa huomaa kun lähes jokainen geneerinen outposti on kopio toisestaan yms.
Mahtuuhan sinne variaatiotakin sekaan, kuten esimerkiks Eclipsen mining outpost tms. Ensimmäistä kertaa pariin kymmeneen tuntiin kuulu metallia tms.
Paljon hyvää, mutta myös paljon huonoakin.
 
Noihin Stationeiden samankaltaisuuksiin; jos ajatellaan lorea, niin miksi niiden rakentaja edes tekisi niistä erilaisia?
Samanlainen on helpompi, nopeampi ja halvempi tehdä.
 
Noihin Stationeiden samankaltaisuuksiin; jos ajatellaan lorea, niin miksi niiden rakentaja edes tekisi niistä erilaisia?
Samanlainen on helpompi, nopeampi ja halvempi tehdä.
Meinaatko että niiden rakentaja/rakennuttaja on ympäri avaruutta aina sama?
Siis ymmärrän jotenkin kutenkin vertauksena neukkukuutiot tms ihan täällä reaalimaailmassa maan päällä, mutta niissäkin on eroja kuka tekee ja missäpäin maailmaa.
Ja joo, eipä toi oikeasti paljoa häiritse, mutta kun sen x:n kerran loottaa läpi lähes samalla pohjakaaviolla olevan mestan jossa ei paljoa eroa lootissakaan ole, niin kyllähän se vie hieman intoa siihen että etsii seuraavan samanlaisen mestan jonka lootata jne.
 
Yks mikä vähän latistaa varastaan noita aluksia on se että niistä ei oikein saa crediittejä kun myy, ekaks pitää rekisteröidä ja se maksaa yleensä melkein sen minkä siitä saa.. jotain 2k crediittiä saa ehkä voittoa vai teenkö jotain väärin :D
 
Mulle iloinen yllätys on RPG-elementtien lisäys vrt. Skyrimiin, puhumattakaan Fallout 4:sta. Dialogioptiot ovat kattavia ja erilaiset skillit vaikuttaa mm. tehtävien lopputulokseen todella usein. Tuntuu että lähes kaikissa kusteissa on monta erilaista ratkaisutapaa tai lopputulemaa. Monessa Skyrim kustissa mm. oli tämmöisiä aspekteja? En muista montaa. FO4:ssa oli jotakin. Tässä Bethesda on petrannut selkeästi, aika jännä ettei ne tästä aspektista hirveästi previkoissa puhuneet. Toivottavasti seuraava TES jatkaa tästä ja syventää sitä vielä entisestään.

Miinuksena että jotkut skillit tuntuvat ainakin descriptionin osalta turhilta(en ole testannut). Kuinka monesti olet esimerkiksi painottomassa tilassa että kuluttaisit arvokkaita skillpisteitä niihin skilleihin?
 
Yks mikä vähän latistaa varastaan noita aluksia on se että niistä ei oikein saa crediittejä kun myy, ekaks pitää rekisteröidä ja se maksaa yleensä melkein sen minkä siitä saa.. jotain 2k crediittiä saa ehkä voittoa vai teenkö jotain väärin :D
Tuo on kai toteutettu näin sen vuoksi, että muuten alusten varastaminen ja myyminen olisi liian helppo tapa tehdä rahaa. Vähän tylsää joo, mutta myös ymmärrettävää. Toinen vaihtoehto olisi tehdä varastamisesta lähes mahdotonta, mutta en tiedä olisiko sekään kovin mielekästä.
 
Miinuksena että jotkut skillit tuntuvat ainakin descriptionin osalta turhilta(en ole testannut). Kuinka monesti olet esimerkiksi painottomassa tilassa että kuluttaisit arvokkaita skillpisteitä niihin skilleihin?
Joistakin skilleistä tulee sellainen tunne, että joku pelin osa-alue on jäänyt vähän puolitiehen, mutta siihen liittyvä skilli on jätetty ennalleen. Ehkäpä lisärit muuttavat tilannetta joskus.
 
Mulle iloinen yllätys on RPG-elementtien lisäys vrt. Skyrimiin, puhumattakaan Fallout 4:sta. Dialogioptiot ovat kattavia ja erilaiset skillit vaikuttaa mm. tehtävien lopputulokseen todella usein. Tuntuu että lähes kaikissa kusteissa on monta erilaista ratkaisutapaa tai lopputulemaa. Monessa Skyrim kustissa mm. oli tämmöisiä aspekteja? En muista montaa. FO4:ssa oli jotakin. Tässä Bethesda on petrannut selkeästi, aika jännä ettei ne tästä aspektista hirveästi previkoissa puhuneet. Toivottavasti seuraava TES jatkaa tästä ja syventää sitä vielä entisestään.

Miinuksena että jotkut skillit tuntuvat ainakin descriptionin osalta turhilta(en ole testannut). Kuinka monesti olet esimerkiksi painottomassa tilassa että kuluttaisit arvokkaita skillpisteitä niihin skilleihin?
Toi on kyllä paikoitellen hyvin tehty. Persuasionilla saa suht paljon erilaista lopputulosta aikaan. Tosin täytyy myöntää etten ole hirveän pitkälle pelannut pääjuonta tms, että vois sanoa onko noista valinnoista ihan oikeasti väliä mitä tekee.
 
Meinaatko että niiden rakentaja/rakennuttaja on ympäri avaruutta aina sama?
Siis ymmärrän jotenkin kutenkin vertauksena neukkukuutiot tms ihan täällä reaalimaailmassa maan päällä, mutta niissäkin on eroja kuka tekee ja missäpäin maailmaa.
Ja joo, eipä toi oikeasti paljoa häiritse, mutta kun sen x:n kerran loottaa läpi lähes samalla pohjakaaviolla olevan mestan jossa ei paljoa eroa lootissakaan ole, niin kyllähän se vie hieman intoa siihen että etsii seuraavan samanlaisen mestan jonka lootata jne.

Settled Systemissä joo, onhan niiden ulkonäkökin sama. Samat kalusteet yms.

Tilaat Sievitalolta tönön niin kyllä se Sievitalolta näyttää.
 
Settled Systemissä joo, onhan niiden ulkonäkökin sama. Samat kalusteet yms.

Tilaat Sievitalolta tönön niin kyllä se Sievitalolta näyttää.
No niinpä. Ymmärtäis jos ois vaan jossain yhdessä tai parissa tai kymmenessä aurinkokunnassa samanlaista settiä, mutta nyt on kaikkialle levinnyt samanlaiset neukkukuutiot ja ikeakalusteet. =D
Ei siinä, jos jokainen paikka ois erilainen ja käsintehty niin mulla loppuis kyllä kovotila.
 
Tuntuu muuuten että peli vähän olettaa että jengi liittyy New Atlantiksessa UC factioniin. Siinä alussa historiaa ja avaruustaistelusimulaattori, joka toimii vähän tutoriaalina.

Itse tein eka tuon Freestar ranger homman loppuun jossa paljon sotaviittauksia joita ei taustoiteta ollenkaan.

Ei toki mikään iso asia, mutta näin isossa pelissä kokemukset on aika erilaisia riippuen mitä sisältöä tekee.
 
Tuntuu muuuten että peli vähän olettaa että jengi liittyy New Atlantiksessa UC factioniin. Siinä alussa historiaa ja avaruustaistelusimulaattori, joka toimii vähän tutoriaalina.

Itse tein eka tuon Freestar ranger homman loppuun jossa paljon sotaviittauksia joita ei taustoiteta ollenkaan.

Ei toki mikään iso asia, mutta näin isossa pelissä kokemukset on aika erilaisia riippuen mitä sisältöä tekee.
Tuo vähän riippuu että kuinka herkästi menee tekemään asioita mitä muut hahmot pelissä kehottaa tekemään. Itse ainakin olin alussa hypännyt yli tuohon UC factioniin liittymisen ja tein sen vasta kun kuulin täältä tuosta simulaattorista ja kuinka sillä on helppo suorittaa niitä piloting skillejä.

Tuntuu että pelissä nojataan asioiden taustoittamisessa siihen että pelaaja itse päättää keskusteluissa kysyä lisää infoa niistä eri henkilöiltä jos se sattuu kiinnostamaan. Itse huomaan tekeväni tuota ehkä puolet ajasta kun jonkin asian tausta oikeasti kiinnostaa ja puolet ajasta jättää ne lisäkysymykset esittämättä. Ehkä tuo on yksi tapa balansoida sen välillä että joitakin ne taustat kiinnostaa enemmän kuin toisia.

Pelasin vasta tuon UC factionin päätarinan lävitse ja yllätyin että siitä sai joitain palkintojakin tavallisten krediittien lisäksi. Pitää melkeempä tutkia että muiden factioneiden tarinoiden suorittamisesta saa ja valita sen kautta seuraava tehtävä mitä lähtee suorittamaan.

Eilen tuli ensimmäistä kertaa vastaan research labin käyttö yhden neon core kaupungin tehtävän kautta. Tuokin on yksi asia mistä on ollut jo yli 30h pelitunnin ajan ihan tietämätön. Olen luullut että aseiden modaaminen vaatii tiettyjä skillejä, mutta ilmeisesti ne taidot siis avataankin tuolla tutkimuspöydällä syöttämällä sinne tarvittavia materiaaleja. Huomaa kuinka vähän sitä pelistä tietää ja koko ajan oppii jotain uutta.
 
Yks mikä vähän latistaa varastaan noita aluksia on se että niistä ei oikein saa crediittejä kun myy, ekaks pitää rekisteröidä ja se maksaa yleensä melkein sen minkä siitä saa.. jotain 2k crediittiä saa ehkä voittoa vai teenkö jotain väärin :D
Aluksen rekisteröinti omiin nimiin maksaa aina 80% sen arvosta. Ei niillä pikkutason purkeilla juur mitään saakaan kun niissä ole arvoakaan juurikaan. Kyllä niillä korkeamman tason purkeilla tekee ihan rahaakin, mutta... silloin on jo yleensä tarpeeksi rahaa ihan muutenkin :)
 
Aluksen rekisteröinti omiin nimiin maksaa aina 80% sen arvosta. Ei niillä pikkutason purkeilla juur mitään saakaan kun niissä ole arvoakaan juurikaan. Kyllä niillä korkeamman tason purkeilla tekee ihan rahaakin, mutta... silloin on jo yleensä tarpeeksi rahaa ihan muutenkin :)
Ei maksa kun sen tekee sieltä omasta ship managementistä, ne tyypit space porteissa nyhtää extraa. ;)
 
Juuh, olen huomannut että nykyisin ei oikein kannata odottaa uutta peliä, nii ei pääse pettymä. Tiesin että peli on tulossa, mutten seuranut mitään uutisointia tai mennyt hypejunaan, sama kun BG3 kanssa. BG3 yllätti tosi posittiivisesti, tämä ei niinkän. Mutta se on peli, ihan ok sellainen. Omasta mielestä parasta on tässä alusten rakentelu ja avaruustaistelut. Olen lvl12 ja jotain 20tuntia peliaikaa, main questeja on tehty 3. Main questline on hiemän meh... osa sivutehtävistä on oikein hauskoja ja hyviä. Mutta suurimman osan ajasta oon rakentellut/modannut alusta ja metsästänyt rosvoja. Melko varhain onnistuin kaappamaan Va´ruun Litany nimisen aluksen ja se on oikein oiva lähtökohta ollut. En nyt varmaan 5 tuntia oo muuta tehnyt ku kokeillut erillaisia kokoonpanoja ja etsinnyt avaruustaisteluja. Tä on mun mielestä tosi hyvin tehty. Mutta mikä sitten omasta mielestä on tosi huono, on ääninäyttely, monotoonista, ei minkänäköistä tunnettä mukaan, kaikki hahmot ihan ku vaan lukis skriptistä mitä seuravaks pitäis sanoa. Ei ole minkällaista keskustelu tunnetta. Ja noh, yleinen kunto. Itsellä meni tovi kun sai pelin hyvin juoksemaan ja näyttämään sietettävältä. Ilman modeja en onnistunut. On DLSS, sumufilteri poistaja, true colours jne. Että sanomista on, mutta nii kaiken kaikkia ihan ok peli. Joku 6/10 ehkä.
 
Sain tehtyä UC Vanguard examin vihdoin Tier 6 mutta muutaman yrityksen se otti. Yleisenä vinkkinä että quicksave toimii myös tehtävän aikana eli kaikki aaltoja ei tarvi aina tehdä uudestaan.

Koitin ensiksi jollain youtube vinkillä mutta sen avaruusaseman keskellä camppiminen ei mielestäni ollut hyvä idea. Paras tuntui olevan niin kun yritti käyttää sitä vain suojana eli boostaili ympäri aina jos joku koitti päästä taakse. Säästin kaikki ne debug tools upgradet viimeiseen aaltoon tosin yksi niistä on että upgradet pysyy aaltojen välissä myös että ehkä kannattaa alussa laittaa. Molemmat ally shipit tietenkin jättää viimeiseen T6 aaltoon.
 
Miten tuo tukikohdan rakennus jos tekee tukikohtaan vain varastolaatikkoja rojujen säilytykseen niin pysyykö tukikohta turvassa hyökkääjiltä?

Miten rojut siirtyy aluksen ja tukikohdan varastolaatikkojen välillä tarviiko siihen rakentaa jotain.
 
Yks mikä vähän latistaa varastaan noita aluksia on se että niistä ei oikein saa crediittejä kun myy, ekaks pitää rekisteröidä ja se maksaa yleensä melkein sen minkä siitä saa.. jotain 2k crediittiä saa ehkä voittoa vai teenkö jotain väärin :D
Miten tuo alusten myynti tapahtuu, en ole vielä tajunnut sitä.
 
Eilen aloitin joskus kympiltä illalla modaamaan Dragonfirea kun siinä oli ihan turha käytävä välissä ja jotenkin näytti epäkäytännölliseltä jos siihen tulisi osuma, vaikka peliteknisesti toki ihan sama. Jostain luin, että on "tämän pelin toyota corolla".

Varastosta mulla löytyy myös (pelin kallein?) Narwhal, mutta se on sisältä ihan kauhea sokkelo ja opin syvästi vihaamaan tikkaita (vinkkinä muille, että jetpack on hyvä siinä). Sen sijaan tuossa dragonfiressä on kaikki tarpeellinen (mm. armory, kapteenin tila, miehistön tila ja workshoppi) ja on sisältä siisti ja looginen. Kaksiosainen ohjaamo on erityisen pop. Enemmän sitä kuitenkin sisältä tulee katsottua kuin ulkoapäin tai niin ainakin itsellä. Ehdottomasti tuon edellisen aluksen jälkeen kuitenkin paras juttu on, että boarding kohdasta pääsee suoraan ohjaamoon avaamalla yhden liukuoven ja sitten muu tauhka löytyy halutessa takaa.

Lähti projekti aikalailla käsistä. Hetken aikaa sai tuumailla, että lähti editori luonnistumaan. Katsoin kelloa kun olin saanut tehtyä sen minkä pitikin, eli päivitettyä osat ja poistettua se keskikaista, niin kello olikin kaksitoista. Sitä pientä hienosäätöä vielä ja välillä jopa laskimella vertailin aseita. Levelytin samalla ship designin, vaikka loppupeleissä aika turha skill. Käytännössä sama alus oli jo silloin kun ei ollut yhtään perk pointsia siinä. Toki dragonfiressa on jo valmiina noi jäätävät moottorit. Kello oli neljä kun lopetin, en muista milloin olisi viimeksi käynyt näin, että ajantaju lähtee noin pahasti :D Tuohon on helppo kuluttaa aikaa kymmeniä tunteja jos innostuisi useampaa alusta vääntämään. Pelin se todellinen rahasyöppö (olin sentään miljonääri jossain välissä ja nyt enää murto-osa siitä.

Ei kovin paljoa voi kehua tuota shipping builderia. Välillä jopa valitti irtonaisista osista kun avasin sellaisenaan builderin ja vaihdoin yhden osan väriä.

Jotkut osat on ilmeisesti vielä level lockattuina, joten jos osuu kohdalle, niin päivittelen. Outpostin ja sen laskeutumisalustan myyntipisteeltä löytyy aika hyvin kaikki osat kaikilta valmistajilta, mutta silti sai kierrellä kauppoja kun valikoima muuttui aina pikkaisen mennessä suoraan valmistajan tehtaalle.

Jouduin vaihtamaan tuon sisääntulon kun alkuperäinen bugasi välillä (googlettamalla moni valittanut samaa). Nyt on vielä väliaikainen, mutta kello oli jo niin paljon, etten jaksanut enää. Tiedän, että paremmin istuva ja ei-bugaava löytyy hopetechista.

Takaapäin oli vaikea tehdä nättiä ja samalla tehokasta, mutta tuo on kuitenkin ihan kivan näköinen avaruudessa (näin piirrustuspöydällä näyttää levottomalta).

EDIT: Spoler tagit lisätty kaiken varalta.
 

Liitteet

  • dragonfireII.JPG
    dragonfireII.JPG
    110,9 KB · Luettu: 106
  • dragonfire_takaa.JPG
    dragonfire_takaa.JPG
    114,1 KB · Luettu: 105
Viimeksi muokattu:
On kyllä melkein loukkaus millainen peli on menty julkaisemaan.

Maailmasta ja visuaalisesta ilmeestä näkee että taustalla on ollut ihan hyvä potentiaali. Lopputuloksena on kuitenkin erittäin kökkö skyrim/fallout 4 kokemus hiukan päälleliimatun oloisella juonella jossa ei jakseta paneutua mihinkään yksityiskohtaan vaan tarinaa ikään kuin juostaan läpi. Esim. alun mining maailmaan ja henkilöihin olisi hyvin voinut paneutua kunnolla vaikka 2-5h ajan ja sillä sitten hiljaa tienataan oikeus jatkojuoneen/maailmaan, mutta nyt kyseessä oli väkisin pakotettu intro jossa pelaajalle annetaan kaikki aivan heti kuin avaimet käteen ilman mitään efforttia. Combat systeemi on taas aivan totaalisen perseestä. Tällainen olisi ollut ehkä ok joskus 2010, mutta ei todellakaan tänä päivänä.

Tuttuun Bethesda tyylin myös käyttöliittymä on myös yksi paskimmista mitä on koskaan tehty. Pitää varmaan odotella muutama kuukausi että peli korjataan ja mod-yhteisö poistaa suurimmat sunnittelutvirheet ennen kuin tätä jaksaa pelata läpi.
 
Steam näemmä kellottanut 50h mitariin ja level lähentelee 30. Lähinnä liikkunut päätarinaa eteenpäin (ei mitenkään läpi, noin 5-6 missiota tehnyt), viime tunteina lähdin lentelemään korkeamman level tähtisysteemeihin ja kyllä itselleni maistuu. Aloitin Very Hard vaikeustasolla, mutta Wanted aikaansaamat avaruustaistelut olivat aivan mahdottomia vaikka Mantis-aluksen löysin todella aikaisin (heti kun palasin alukselle New Atlantiksessa ensimmäisen kerran, lähdin Sol tutkimaan) ja vaihdoin Normal tasolle.

Nyt lentelinkin aivan toisella aluksella jossa on 30 ly grav drive, minkä sain randomista eventistä itselleni tuurilla. Nyt edessä on pieni ongelma: olen niin kaukaisessa paikassa, että sieltä ei pääse pois alhaisemmalla gravdrive kapasiteetilla, ja tuo 30ly omaava alukseni katosi kartalta, kun boardasin planeetan pinnalla olevaan piraatti alukseen ja tuhottua piraatit, oli ohjaamosta hieno näkymä kiertoradalta :D.
Alus oli siis noussut avaruuteen, ja koska sen halusin itselleni, tein siitä Home Ship ja sitten laskeuduin takaisin planeetan pinnalle huomattuani, etten enää pysty lähtemään tällä aluksella tähtijoukosta takaisin Settled Systems* kohti. Nyt ongelmana onkin, etten käsittääkseni pääse valitsemaan parasta 30ly alustani mitenkään, koska sitä ei enää kartalla ole, vai onko tähän jokin tapa millä saisin valittua lennosta Home Ship takaisin?

* Joku voisi muuten kertoa, mitä tuo tarkoittaa? Ymmärrän, että pelissä on UC, Freestar ja Vahrun, joilla ilmeisesti on noin 3kpl tähtiä per naama hallinnassaan jonkin sopimuksen mukaan, kattaako tuo Settled Systems vain nämä "virallisesti" ihmisten asuttamat paikat?
 
Jee:) missä on se ilmassa leijjuva nuoli joka kertoo minne pitää mennä??? Ei kyllä ymmärrä mikä tässä pelissä voi olla niin vaikeaa??? Tässä pelissä ei todellakaan tarvita mitään video opastusta vaan ihan tavallista järkeä. Jos ei jaksa yrittää ja miettiä miten homma menee niin koko setti on vähän kun cheatilla pelasi.,..
Jos on huonompi tilannemuisti tai 3d mallimtamismuisti, niin osa paikoista on hyvin sokkeloisia, jos niitä ei heti pysty muistamaan ja kuvantamaan muistiin. ja ei toi nuoli tule joka tehtävään.

Ja toi yks main story questi oli aika painajainen, en muista nimeä 2 tai 3- viimeinen kuitenkin, kun siinä on sama sokkeloinen kartta, mutta siinä pitää olla samaan aikaan nykyisyyden kanssa ja toisen universumin jossa se paikka on osin romahtanut, ainakin ite noin 2h painajaisen jälkeen oli pakko kattoa guidea, lisäksi ne terromorphit tms alienit hyökkää ja very hardilla alko loppuun ammukset, hyökkää koko ajan ja ammukset loppuu, naakkelin maahan tavaraa, muttta ne ei pysy kun warppaa toiseen kauteen.
loppujen lopuksi se luola mihin piti mennä oli vaan pimeässä jaa en ollu huomannu sitä alkuun.
 
Tuli vihdoin otettua tämä uusi alus käyttöön. Mulla on tuo ollut jo jotain viikon mutta kun dumppasin edellisen aluksen paranteluun 60k juuri samana päivänä kuin sain tuon, niin halusin käyttää sitä vanhaa viriteltyä jonkin aikaa vaikka se oli selvästi huonompi.(-100 heikommat suojat, 4 vähemmän energiaa)

Tämä on siis se isukin pokerista voittama alus jonka saa melko alussa, ei juuri enää tunnistettavissa siksi kuin nimeltään. Reaktori 20 A, vrt entinen 16, tai Mantis jonka juuri kävin hakemassa 18 A. En kunnolla vielä tuota päivittänyt koska :
B ja C reaktorit vaatii korkeamman lentelytaidon, tän kai kaikki on oivaltaneet. Mulla riittää taito B reaktoriin, ja C vaatii jotain 15 aluksen tuhoamista joka siis verrattain lähellä. Se mitä tuli tuossa yllätyksenä, on B ja C komponentit vaativat vähintään yhtä hyvän reaktorin! Tää tulee vastaan kun rakentelumoodissa yrittää sellaisia käyttää, voi jee. Paras B reaktori mitä voin ostaa sillä näkymällä, antaa vain 21 energiaa, joten ei huvittanut päivittää(rahaa toki ennen tämän virittämistä 600k). Toisaalta ei huvittanut iskeä heikonpia A moottoreita tai kovin kalliita aseita, joten tuo vähän kompromissi vielä. Samaten aluksessa edelleen jotain 1k resursseja irtoroinana, hyvänä puolena hetken on tilaa ruumassa. Akila City tuntuu olevan tosi huono paikka aluksen rakenteluun, mutta menin sinne seikkailemaan ja sain tarpeekseni sen vanhan ruuman ahtaudesta. Paras paikka olisi rakentaa omaan outpostiin se rakentelupaikka, koska silloin saa lähes kaikki eri osat mitä on auki, käyttöönsä. Sellainen varmaan sitten seuraavalla kerralla.

Yksi asia on tullut oivallettua aseista, edellisessä käytin aika hyvää settiä partikkeliaseita, tekee siis damagea runkoon ja suojiin ilman näpertelyä. Mutta, kaikki kolme eri asetta kannattaa käyttää. Taisteluiden alussa kun aseiden ns. lippaat on täynnä, niin helposti esim. 8x ohjuksilla(käyttäen kahta eri ohjustyyppiä) saa tehtyä todella paljon damagea, ilman että täytyy uhrata energiaa niille muille aseille kuin korkeintaan yhden pykälän per ase.(very hardilla taistelut lähes mitä tahansa 3x vihollista vastaan ovat vähän haasteellisia, ja joskus niitä voi olla ennemmänkin)

Aseiden maksimimäärä on ilmeisesti 3x 4 energian aseita, 4x 3 energian aseita, per aseen malli. Siinä tulee kryptisesti ilmoitus että energia ei riitä aseisiin, mutta se ei vihjaa että ne rajat on per asemalli. Myös moottoreissa on hyvin helpolla vastaan tuleva maksimi, en ole vielä selvittänyt mikä sen oikea rajoitus on, epäilen ettei sekään ole puhtaasti käytettyyn energiaan perustuva.

Tuossa mulla on 4x lasereita, 3x tykkejä, ja 4x ohjuksia. N. 50k meni tuohon ja tuo on todella kömpelö.
1695328008050.png
Näin se on, ens alkuun luulin että toi reaktori rajoittaa kokonaismäärällään, mutta se on 12 power / aseconfiguraatio, eli voi olla 3xpower 4 asetta, tai 4xpower 3 asetta. periaattessa 2 asetta riittää esim particles on kehuttu parhaaksi, paras range, missilet on hyviä, mutta vaatii todella hitaan lukittumisen alkuun, mutta käytän niitä silti rp tarkoituksessa :)

Massaa voi pienentää pienemmillä landig geareilla, vähentämällä "kosmetiikkaa" esim siipiä.
Pistänpä oman aluksen tästä kun peliin ehtii
 
Aloitetaan huonoista puolista:

Pelissä joutuu latausruutuja katsomaan yllättävän paljon ja matkustus planeetalta toiselle on sitä samaa latausruutujen tuijottelua. Ei pääse lentämään planeetalta toiselle, niin kuin No Man’s Sky:ssä.

Mielestäni Sneaking on ottanut takapakkia esim. Skyrimin vastaavasta. Ei oo niin hauskaa ja sut nähdään liian helposti.

Ruudunpäivitys ei pysy aina edes 30:ssä, ainakin joissain kaupungeissa tippuu paikoitellen selvästi.

Osa tehtävistä on kyllä aika heikkoja esim. Sabotage, mutta yleisesti ottaen ne on ihan Ok.

Esteettömyysasetukset ovat ihan olemattomia, mikä on erikoista. Siitä kyllä lähtee pisteitä pois.

HDR:ssä on jotain häikkää, koska välillä (ei aina) mustat ovat aika harmaita.

Seuraavaksi hyvät puolet ja niitä riittääkin:

Aina ei tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu, eli peli sisältää yllätyksiä, ja yhtäkkiä oletkin ihan muualla tekemässä muita juttuja kuin alunperin oli tarkoitus.

Voit tehdä minkälaisen hahmon tahansa ja tehdä siitä vaikka Todd Howardin näköisen jos haluat, kunhan vaan taidot siihen riittää. Ite teen näissä peleissä lähes aina risupartasen kaljun ukon, tiedä sitten miksi.

Perkkejähän riittää eli voit olla vaikka hakkeri, isoja aseita käyttävä sotilas tai vaikkapa puhumalla tilanteesta kuin tilanteesta selviävä karismaattinen tyyppi. Oon introvertti Cyber Runner.

On aika paljon erilaisia avaruusaluksia ja voit jopa itse rakentaa aluksen jos haluat. Itse oon käyttäny yhen factionin kautta saatua alusta, ja se on ollu todella hyvä. Mitään avaruusaluksiin liittyviä perkkejä ei ollut käytössä.

No aseitahan pelissä riittää. Voit ihan pelkästään nyrkeillä hoitaa taistelut tai vaikka kranaatinheittimellä ja millä vaan siltä väliltä, unohtamatta laser/energia-aseita. Itse käytän äänenvaimennettuja aseita.

Outpostin rakentelussa on vaan mielikuvitus rajana. Voit vaikka kasvihuoneen rakentaa. Itse en tähän niin perehtynyt, ehkä seuraavalla kerralla.

Vapaus tehdä oikeestaan mitä vaan haluaa, tässä on mielikuvitus rajana.

Pari juttua vielä:

Peli on juonen osalta tod.näk. aika lopussa. +80h on jo peliä pelattu.

Arvosana vois olla 4/5.

Loppuun vielä tärkeään monia askarruttaneeseen kysymykseen vastaus: Fallout 4/Skyrim > Starfield.
 
hauskinta on lähtä jahtaa rosmoa ku se juoksee planetaan pinnalla kilometrin päässä tehtävä paikasta :D kunnon catch & release meininkii. kerrattain yks elite lähti vetään kun aikani ammuskelin sitä
 
Miten tuo tukikohdan rakennus jos tekee tukikohtaan vain varastolaatikkoja rojujen säilytykseen niin pysyykö tukikohta turvassa hyökkääjiltä?

Miten rojut siirtyy aluksen ja tukikohdan varastolaatikkojen välillä tarviiko siihen rakentaa jotain.

Enimmäkseen säilyy.

Esim. mulla on Kreetissa jemma salakuljetustavaroille joita en vielä ole pystynyt tuomaan minnekään Cityyn myytäväksi. Siellä ne on säilynyt laatikossa koko ajan, ja olen kerryttänyt lisää. Nyt olen löytänyt ekan paikan minne noita voisi viedä myytäväksi ilman että täytyisi läpäistä mitään UC:n tai FC:n tarkastuksia, mutta en ole vielä ehtinyt käydä hakemassa niitä pois, plus peli ei tarjoa kovin hyviä mahdollisuuksia löytää uudestaan jotain sellaista sijaintia jonka tähtisysteemin nimeä ei muista ulkoa. Mä toki voisin googlettaa että missä Red Mile sijaitsee mutta mielestäni todella dorka tapa pelata, ja ennenkaikkea pelin pitäisi tarjota jokin keino muistaa tai korostaa tuollaiset isot sijainnit erikseen.

(huom, käytän termiä "laatikko" niille pienille decoration kategorian jutuille joissa on säilytystilaa tyyliin 10 / 50 ja joihin laitetaan tavaraa manuaalisesti, kun taas niihin keräimiin linkattaviin juttuihin viittaan säiliönä. Näitä säiliöitä on ainakin neljää eri mallia, nesteelle, kiinteille jutuille, kaasuille ja rakennetuille komponenteille)

MUTTA! Mulla on myös pari tukikohtaa Jemisonin ympäristössä. Mulla on yhteensä kai 7 tukikohtaa, mulla on yksi tukikohtaslotti vielä käytettävissä ja luulen että alussa maksimi on 8. Noitahan ei näe vissiin missään pelisssä listana(WTF??) ja noi on kaikki pieniä ja mitättömiä niin mulla on vain epämääräinen käsitys niiden määrästä, mutta luulen että se on seitsemän.

Yli puolet näistä pitää sisällään yhden tai muutaman kerääjän, joitain varastoja näille ja muutamissa se "alus automaatti varaston" jonka pitäisi helpottaa tavaran siirtelyä suoraan alukseen. Mutta mulla ei vielä yhdessäkään tukikohdassa ole suoraa laskeutumisalustaa, joten useimmille niille ei pääse lähelle aluksella enkä ole päässyt tutustumaan miten se automaattijutska toimii. Silti se jutska toimii samalla melko isona varastona joten olen vaan manuaalisesti käynyt tyhjentämässä niitä aina sillä päällä ollessani. Ne kaikki jututhan on : todella painavia, ja samalla melko arvottomia. Eli se on melko hyödytöntä touhua sillä tavalla.

No kuitenkin, toinen näistä Jemisonin tukikohdista, siellä on 3 kerääjää, näille kahdelle kaksi varastoa(kolmas on eri tyyppiä jolle ei omaa varastoa), sitten se alusvarastojuttu joka siis näyttää joltain saksityyppiseltä isolta teollisuushissiltä/teollisuusnostimelta, muistaakseni tehokkain planeetta skanneri ja näille kaikille riittävästi aurinkopaneeleita ja tuulimyllyjä. Niin kerran, ja tämä on tapahtunut vain kerran ja vain tällä nimenomaisella tukikohdalla, menin sinne keräämään varastot, ja ne olivatkin tyhjät. Huomasin että kaikki energiatuotanto oli nollilla mistä syystä kerääjät eivät toimineet. Oletettavasti ne ovat olleet jo nollilla edellisen kerran kun kävin tyhjentämässä varastot, ei vain ollut huomannut asiaa.

Eli nää energiaa tuottavat jutut olivat vaurioituneet. Se peli näytti sen vähän epäselvästi. Niillä kaikilla oli condition palkki, se oli täysi eli ikäänkuin ne olisi täysin kunnossa, mutta siitä huolimatta siinä rakentelumoodissa paitsi siis näkyi että energiantuotanto on 0, ja niiden energiantuottorakennelmien kohdalla jokaisella oli prompti niiden korjaukseen. Siis joku näppäin mitä normaalisti ei näe siinä.

Mä olettaisin että jotkut eläimet olisivat käyneet niiden kimppuun? Muiden rakennusten kohdalla en tainnut edes katsoa oliko ne vaurioituneita, en ainakaan korjannut muita. En myöskään nähnyt repair all juttua tosin en käpistellyt sitä tukikohtamajakkaa(F76:ssä oli camppien kohdalla repair all optio, joka löytyi siitä camp laitteesta joka on suora edeltäjä tän pelin tukikohtamajakalle. Paljon F76:n rakentelusta on ollut tämän pelin outpost systeemin pohjalla)

Tää on erikoista erityisesti siinä mielesssä, että mulla on kuitenkin noita tukikohtia ollut ihan alusta alkaen, ekan tukikohdan perustin ennenkuin edes menin Kreetissä sinne tutkimusasemalle minne pääjuoni ohjasi. Nää kaikki muut ovat aina olleet täysin koskemattomana, kuten myös tuo Jemisonin tukikohta on mulla ollut hyvin pitkään, joten se on vähän erikoista että mitä siellä oikeastaan tapahtui, ja miksi? Muut vaihtoehdot ovat jotkut sääilmiöt rikkoivat ne energiajutut, tai jotkut piraatit. Silti se on erikoista että jos tuollaista tapahtuu, miksi se on tapahtunut vain kerran ja vain yhdessä paikassa. Onko juuri siinä jokin spawn point lähellä. Tapahtuiko se hyökkäys mahdollisesti silloin kun olin viimeksi paikalla ja en huomannut asiaa, kun vaan keräsin nopeasti varastot tyhjäksi.

Missään muualla en ole rakentanut turretteja, vaikka väkisin niillekin on oltava joku funktio kerran ne ovat olemassa. Tuonne laitoin muutaman ja on tähän asti toiminut.


Mä olettaisin kuvauksen perusteella että tuo alusvarastojutska ei toimi täysin automaattisesti, vaan se toimisi siten että laskeutuu sinne tukikohtaan, ja silloin aluksesta käsin pystyisi käpistelemään etänä sitä varastoa ihan samalla tapaa kuin etänä pystyy käpistelemään aluksen ruumaa 250 metrin päästä, siirtämään tai ottamaan tavaraa aluksen ruuman ja oman inventarion välillä. Kun taas aluksen ruumasta vendorille myymisestä ei taida olla mitään etäisyysrajaa, ja samaa mekanismia voi käyttää myös tavaran ottamiseen alukselta.(myy aluksesta vendorille, ja ostaa takaisin, niin se tavara päätyy omaan inventoryyn)

Tuossa tukikohdan jutskassa voi hyvin olla sama 250 metrin raja.




Steam näemmä kellottanut 50h mitariin ja level lähentelee 30. Lähinnä liikkunut päätarinaa eteenpäin (ei mitenkään läpi, noin 5-6 missiota tehnyt), viime tunteina lähdin lentelemään korkeamman level tähtisysteemeihin ja kyllä itselleni maistuu. Aloitin Very Hard vaikeustasolla, mutta Wanted aikaansaamat avaruustaistelut olivat aivan mahdottomia vaikka Mantis-aluksen löysin todella aikaisin (heti kun palasin alukselle New Atlantiksessa ensimmäisen kerran, lähdin Sol tutkimaan) ja vaihdoin Normal tasolle.

Nyt lentelinkin aivan toisella aluksella jossa on 30 ly grav drive, minkä sain randomista eventistä itselleni tuurilla. Nyt edessä on pieni ongelma: olen niin kaukaisessa paikassa, että sieltä ei pääse pois alhaisemmalla gravdrive kapasiteetilla, ja tuo 30ly omaava alukseni katosi kartalta, kun boardasin planeetan pinnalla olevaan piraatti alukseen ja tuhottua piraatit, oli ohjaamosta hieno näkymä kiertoradalta :D.
Alus oli siis noussut avaruuteen, ja koska sen halusin itselleni, tein siitä Home Ship ja sitten laskeuduin takaisin planeetan pinnalle huomattuani, etten enää pysty lähtemään tällä aluksella tähtijoukosta takaisin Settled Systems* kohti. Nyt ongelmana onkin, etten käsittääkseni pääse valitsemaan parasta 30ly alustani mitenkään, koska sitä ei enää kartalla ole, vai onko tähän jokin tapa millä saisin valittua lennosta Home Ship takaisin?

* Joku voisi muuten kertoa, mitä tuo tarkoittaa? Ymmärrän, että pelissä on UC, Freestar ja Vahrun, joilla ilmeisesti on noin 3kpl tähtiä per naama hallinnassaan jonkin sopimuksen mukaan, kattaako tuo Settled Systems vain nämä "virallisesti" ihmisten asuttamat paikat?

Aika paha, mahdollisesti voit joutua palaamaan taaksepäin savella.

Aluksen vaihtaminen onnistuu joko kauppiailla jotka antavat muokata ja ostaa aluksia, näitä on kaupungeissa ja muutamissa muissa isommissa paikoissa lähellä laskeutumisalustaa. (red mile, paradiso yms. vastaavat isot ei-kaupunki paikat) Se onnistuu myös omassa tukikohdassa mikäli onnistut rakentamaan sen isomman laskeutumisalustan mikä sallii alusten muokkaamiset. Muistaakseni se vaatii kolmea melko perustason resurssia joita voi EHKÄ onnistua löytämään siitä systeemistä missä olet.

Myös, peli tuntuu haluavan käyttää suorinta reittiä, silloinkin kun se ei onnistu ja mikäli kiertotien käyttäminen onnistuisi. On ehkä mahdollista että jotain toista kautta pääset sellaiselle planeetalle missä on noi aluskauppiaat.

Myös PC:llä aina konsolilla voi pelastaa tilanteen ja siirtää itsensä jonnekin kaupunkiin. Tätä optiota käyttäessä ymmärtääkseni on jo olemassa modi joka säilyttää option kerryttää saavutuksia vaikka käyttäisi konsolia. Tarvittavat konsolikäskyt varmaan voi googlettaa, itsestäänselvästi vaan tiedän että tuollainen täytyy olla konsolilla mahdollista.

Kannattaa hyvin nopeasti selvittää pääsetkö tuosta eteenpäin vai johdutko palauttamaan aikaisemman saven.

Settled Systems kai löyhästi tarkoittaa pysyvästi asutettuja tähtijärjestelmiä, eli pääsääntöisesti UC ja Freestarin hallinnassa olevaa aluetta. Sen ulkopuolella asuu kuitenkin hieman ihmisiä jotka uskoisin muodostavat ei-tarkan rajan tuolle alueelle.


Yks mikä vähän latistaa varastaan noita aluksia on se että niistä ei oikein saa crediittejä kun myy, ekaks pitää rekisteröidä ja se maksaa yleensä melkein sen minkä siitä saa.. jotain 2k crediittiä saa ehkä voittoa vai teenkö jotain väärin :D

Suoraan ei tuota enempää saa. Ja jos valitsee sitä kauppias skilliä niin tuo tuotto kääntyy lopulta negatiiviseksi, minkä luulisin että joku tuleva päivitys korjaa.

Mutta noiden alusten kaappaamisen idea on silti hyvä. Siinä menee jotain pari minsaa verrattuna suoraan aluksen tuhoamiseen, ja sä saat niiltä 3-5 viholliselta aseet ja muita arvokkaita varusteita helpolla. Enemmän tiettyjen vihollisalusten kohdalla jos niillä on armory, koska siellä on lisää aseita ja kypäriä, ja monesti näillä on myös 1-2 salakuljetettavaa tavaraa mistä saa 2-4 aseen verran rahaa. Kaikki nämä yhteensä ja puhutaan ihan OK rahoista.
 
Se onnistuu myös omassa tukikohdassa mikäli onnistut rakentamaan sen isomman laskeutumisalustan mikä sallii alusten muokkaamiset. Muistaakseni se vaatii kolmea melko perustason resurssia joita voi EHKÄ onnistua löytämään siitä systeemistä missä olet.
Kiitos neuvosta!

Tämä saattaa avittaa, täytyykin selvittää! En ole vielä yhtäkään omaa tukikohtaa vielä perustanut tai tiedä miten niitä tehdään/toimii se systeemi. Tosiaan paikka on aika ikävä, tuli koko sessio kolmisen tuntia pelailtua ja grindailuakin hieman levuja skilleihin... Paraikaa on hieman taukoa SFstä kun Cyberpunkin 2.0 tuli ladattua. Lokaatio on tosiaan luokkaa niin oikealla koko galaksikartassa kuin voi olla, että on siinä 2-3 tähteä mihin pääsen resursseja outpost tekemiseen etsimään, ehkä tämä luonnistuu vielä palauttelematta 4 aluksen pöllimiset ja 3 levelin grindaukset :geek:.
 
Joko täällä on ollut boostpackin hyppyvinkki pc:lle?

Jos bindaa toisen vaihtoehtoisen näppäimen hypylle, kuten vaikkapa left altin (melkein mikä tahansa muu kuin space bar), eli siis space barin lisäksi, niin tästä näppäimestä boostpack suuntautuu eteenpäin ja eikä ylöspäin. Nopeuttaa kummasti liikkumista.
 
Combat systeemi on taas aivan totaalisen perseestä. Tällainen olisi ollut ehkä ok joskus 2010, mutta ei todellakaan tänä päivänä.
Voisitko tarkentaa, että mikä siinä on niin totaalisen perseestä? Omaan makuun Starfieldin taistelu on oikein hyvin toteutettu. Paljon hyvältä tuntuvia ja hyvin erilaisia aseita, joita voi modailla loputtomiin. Lisäksi boost pack tuo mukavan lisän ja muut skillit tietysti myös. Jopa melee on ihan ok, jos lähitaistelu kiinnostaa.

En muista milloin olisin fps-roolipelissä nauttinut taistelusta yhtä paljon kuin nyt Starfieldissä. Esimerkiksi Cyberpunkin taistelu oli ihan ok, mutta en nauttinut siitä yhtä paljon. Sama koskee rakastamaani Mass Effect pelisarjaa.

Ehkä oleellisinta tuossa itselleni on, että aseet aidosti tuntuvat hyvältä käyttää ja valinnanvaraa on paljon. Tykkään myös siitä, että vihollisten pomoista ei ole yleensä tehty ärsyttävän kestäviä, vaan ovat ihmisiä siinä missä muutkin ja usein varsin helposti tapettavissa. Taistelun haaste tulee yleensä vihollisten määrästä, eikä siitä, että kestäisivät loputtomiin osumaa.
 
Voisitko tarkentaa, että mikä siinä on niin totaalisen perseestä? Omaan makuun Starfieldin taistelu on oikein hyvin toteutettu. Paljon hyvältä tuntuvia ja hyvin erilaisia aseita, joita voi modailla loputtomiin. Lisäksi boost pack tuo mukavan lisän ja muut skillit tietysti myös. Jopa melee on ihan ok, jos lähitaistelu kiinnostaa.

En muista milloin olisin fps-roolipelissä nauttinut taistelusta yhtä paljon kuin nyt Starfieldissä. Esimerkiksi Cyberpunkin taistelu oli ihan ok, mutta en nauttinut siitä yhtä paljon. Sama koskee rakastamaani Mass Effect pelisarjaa.

Ehkä oleellisinta tuossa itselleni on, että aseet aidosti tuntuvat hyvältä käyttää ja valinnanvaraa on paljon. Tykkään myös siitä, että vihollisten pomoista ei ole yleensä tehty ärsyttävän kestäviä, vaan ovat ihmisiä siinä missä muutkin ja usein varsin helposti tapettavissa. Taistelun haaste tulee yleensä vihollisten määrästä, eikä siitä, että kestäisivät loputtomiin osumaa.
Taistelu on Bethesdan peliksi ok, mutta ei ole irtoavia raajoja tai muutenkin hahmot reagoi aika vähän jos ampuu haulikolla metrin päästä tai miekalla huitoo. Cyberpunk on mielestäni huomattavasti parempi ampumis- ja meleeepeli. Meleetä ei kyl starfieldissä jaksa oikein, koska aseita on vähän ja kaikilla sama animaatio, eikä lyöntityylejä edes ole.
 
Taistelu on Bethesdan peliksi ok, mutta ei ole irtoavia raajoja tai muutenkin hahmot reagoi aika vähän jos ampuu haulikolla metrin päästä tai miekalla huitoo. Cyberpunk on mielestäni huomattavasti parempi ampumis- ja meleeepeli. Meleetä ei kyl starfieldissä jaksa oikein, koska aseita on vähän ja kaikilla sama animaatio, eikä lyöntityylejä edes ole.
Joo meleen suhteen Cyberpunk on kyllä parempi. Myös ampumisen suhteen tavallaan, mutta kuten totesin, niin en vain nauttinut Cyberpunkin taistelusta yhtä paljon. Ehkä Cyberpunkissa oli vähän turhan paljon sitä "bullet sponge" -meininkiä, mihin en ole Starfieldissä pahemmin törmännyt.
 
Joo meleen suhteen Cyberpunk on kyllä parempi. Myös ampumisen suhteen tavallaan, mutta kuten totesin, niin en vain nauttinut Cyberpunkin taistelusta yhtä paljon. Ehkä Cyberpunkissa oli vähän turhan paljon sitä "bullet sponge" -meininkiä, mihin en ole Starfieldissä pahemmin törmännyt.

Onhan noita "kahdella hp barilla" varustettuja npc:tä joka poi:ssa ainakin yksi. Terrormorphit kestävät myös lämää aika tolkuttomasti riippuen toki levelistä. 2.0 päivityksen jälkeen Cyberpunkissa tuntuu olevan vähemmän npc jotka kestäisivät pelaajan antamaa lämää hullumaisesti koska ne on rebalansoitu pelaajan leveliin ja taso alueet ovat poistuneet.

Jos menet Starfieldissä 30lvl ukolla 55lvl alueelle niin tuskin saat edes jotain trilobiittia tapettua, en ole tosin testannut koska nuo tähdet on selkeästi merkattu.
 
Starfieldin NPC:t (ainakin ihmiset) "tuntuvat" älykkäiltä taisteluissa: Hakevat aktiivisesti keinoja kiertää selkään / suojaa josta pystyvät ampumaan. Jos itsellä on ase jolla saat tipautettua hp:t reilusti kertalaukauksella niin luikkivat jopa karkuun jos ehtivät ja käyttävät healia jos sattuu olemaan. Kranaatteja tulee myös aktiivisesti syliin jos pääsevät heittoetäisyydelle ja niitä heillä on.
Aseet ovat myös aika hupaisia välillä, oma nykyinen suosikki: Haulikko, 8 kudin boksilipas, täysautomaatti, vaimennettu, flechette, recon laser, scope, long barrel, plus jotain muita modeja mitä en tähän hätään muista. 389 dmg / shotti / 18 rpm (firerate). Tuolla tippuu lvl 44 Terrormorph about kolmeen sekuntiin :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 422
Viestejä
4 928 438
Jäsenet
79 365
Uusin jäsen
happypen1s

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom