Starfield (PC, XBX)

Eurogamer sai arvostelunsa ulos.

6/10

Samanmoiset fiilikset tuosta arvostelun vertauksesta Skyrimin samoiluun vs starfieldin planeetoilta toiseen hyppimiseen ja tyhjillä kartoilla haahuiluun.

Vasta hieman yli 10h seikkailua alla, mutta ei näemmä tule gameplay looppi mihinkään muuttumaan.

Muuten peli kyllä toimii, mutta puuttuu se (tärkeä) edellisten pelien taika tuosta maailman tutkimisesta.
 
Onko muita hyviä Outpost planeettoja mistä saisi suurimman osan tarvittavista metalleista ja kaasuista ?

Itse päätin rakentaa Shoza kahteen kuuhun muutaman outpostin ja kokeilla millasta tuo touhu on. VII-A kuusta loytyi kans helium jalostamo mistä löytyi noin 300x heliumia ja yhdeltä viholliselta sai legendary aseen. Paremman louhinta laitteen ynm outpost vekottimen on lukittu perkkien taakse mitä ei ole vielä tullut kokeiltua.

Itsellä yksi helium kenttä missä 8 Helium pumppua ja 2 Generaatoria mitkä pyörii heliumilla, tuottaa tarpeeksi heliumia että pystyy pyörittää kolmatta generaattoria ilmaiseksi ja kerätä alumiinia neljällä laitteella ilmaiseksi.
En ole kokeillut tuulivoimaa tai aurinkopaneeleita mutta luulisi olevan aikamoista temppuilua jos haluaa mahdollisimman paljon jatkuvaa energiaa. Ei kukaan ole löytänyt planeettaa tai kuuta mikä on vuorovesilukossa tähden kanssa että saisi jatkuvasti aurinko energiaa ? Jos Todd on edes koodattut sellaista peliin.

Shoza VII-A H20, He-3, Al, Cu, Pb, F, W
Shoza I-A He-3, Fe, Yb

enemmän tietoa sijainnista Starfield | Shoza VII-a Moon Information and Resources - Hardcore Gamer
 
Ensimmäinen outpost tuli just rakennettua Bessel III-B:lle. Level 17 ja pian 30h takana. Onhan tämä ihan kivaa ollut vaikka paljon olisi parannettavaakin pelissä. Ilman modeja vielä.
 

Liitteet

  • Outpost1.jpg
    Outpost1.jpg
    340 KB · Luettu: 205
Onko muita hyviä Outpost planeettoja mistä saisi suurimman osan tarvittavista metalleista ja kaasuista ?

Itse päätin rakentaa Shoza kahteen kuuhun muutaman outpostin ja kokeilla millasta tuo touhu on. VII-A kuusta loytyi kans helium jalostamo mistä löytyi noin 300x heliumia ja yhdeltä viholliselta sai legendary aseen. Paremman louhinta laitteen ynm outpost vekottimen on lukittu perkkien taakse mitä ei ole vielä tullut kokeiltua.

Itsellä yksi helium kenttä missä 8 Helium pumppua ja 2 Generaatoria mitkä pyörii heliumilla, tuottaa tarpeeksi heliumia että pystyy pyörittää kolmatta generaattoria ilmaiseksi ja kerätä alumiinia neljällä laitteella ilmaiseksi.
En ole kokeillut tuulivoimaa tai aurinkopaneeleita mutta luulisi olevan aikamoista temppuilua jos haluaa mahdollisimman paljon jatkuvaa energiaa. Ei kukaan ole löytänyt planeettaa tai kuuta mikä on vuorovesilukossa tähden kanssa että saisi jatkuvasti aurinko energiaa ? Jos Todd on edes koodattut sellaista peliin.

Shoza VII-A H20, He-3, Al, Cu, Pb, F, W
Shoza I-A He-3, Fe, Yb

enemmän tietoa sijainnista Starfield | Shoza VII-a Moon Information and Resources - Hardcore Gamer

Gamow planeetta delta Pavonis kunnassa on aika hyvä kanssa:

1694726629593.png
 
Itse odottelen, että tuota outpost rakentelua parannellaan, joko päivityksinä/dlc tai sitten modeina, nykyisellään se on huono (vrt esim FO4). RP puolesta voi toki tehdä.
Tein tohon NG+ pari paikkaa, jossa voi nukkua ja pari tärkeämpää kaasua saa poimittua, siellä myös workbenchit ja ship landing paikka. Mieluiten kuitenkin ostelen tavarat, tässä on niin paljon sideguesteja ja faction guesteja jotka vielä tekemättä, sekä ship building joka kokonaan kokeilematta.

Ehkä hyvä kun etsin noita temppeleitä niin samalla scannaan planeetat ja mietin kannattako outpostia tai muuten missionienien yhteydessä, aika turhakkeeksi menee ajankäyttö, jos erikseen lähtee ettimään.
Ja skill pointseja kun saa niin vähän niin extreme planeettoja en vielä voi laittaa outpostiksi.
 
Ihan viihdyttävä pelihän tämä on ollut muutaman tunnin perusteella. Vähän pelkäsin tätä ketjua ja muutamaa arvostelua lukiessa että saa pettyä.
Ainut oikeasti ärsyttävä asia on tullut eteen on että Vascon vois viskaa vittuun. Koko ajan edessä. Tartteis ihan iholle tulla vaikka teinkin erittäin komean hahmon.
Ja onhan tossa hieman väritys harmaa, mutta ei nyt kauheasti ole häirinnyt.

Tarkotuksena eka läpiveto easyllä ja ng+ vaikeammalla. Ekalla kerralla ei tarkotuksena ihan joka nurkkaa koluta tavaroista yms.
 
Ite nyt jouduin UC Sysdef:lle myyräksi kun koitin salakuljettaa. Joutu soluttautumaan Crimson fleettiin :) Sai ilmaseksi sellasen vankien kuljetus aluksen jossa tais olla cargo tilaa jotain 1k+
 
Itellä nyt 12H takana. Hyvin tätä jaksaa pelailla, vaikka ei toki lähellekkään täydellinen ole. Latausruutuja vähän liian tiuhaan saa katella. Vaikka on nopeita, niin silti vie immersiota. Nuo planeetat on kanssa sen samoilun kannalta takapakkia aiempiin Bethesdan peleihin verrattuna, kun eihän yksikään planeetta voi vetää vertoja vanhempien pelien mapeille sisällön puolesta. Nyt ei pääse oikein syntymään sitä, että menempä tuonne, mutta mitäs tuolla onkaan, efektiä. Hetkittäin kyllä, mutta parin paikan jälkeen on jo sitten vaihdettava vähintään Lansing zonea. Toki sekin olisi valtava parannus, jos planeetta olisi kokonaan kuerrettävissä ilman latauksia ja olisi joku pinta ajoneuvo käytettävissä.
 
Tuntuuko kenestäkään muusta tuo Sneak että ei oikein onnistu ja ei saa semmoista kunnon ninjailua aikaan? Joo, ei ole skillit tapissa mutta tuntuu että ei saa edes sneakin eka tieriä unlockattua kun tämä mun mätisäkki ukko huomataan kilometrien päästä. Joku joka on sneakkaillut itsensä master-ninjaksi niin onko sama ultimate-ninja fiilis mitä esim skyrim/oblivion että voi varastaa vaikka vaatteet toisen päältä sen huomaamatta ja päästä vaikka mihin hienoihin paikkoihin? Eli onko syvyyttä?
 
Tuntuuko kenestäkään muusta tuo Sneak että ei oikein onnistu ja ei saa semmoista kunnon ninjailua aikaan? Joo, ei ole skillit tapissa mutta tuntuu että ei saa edes sneakin eka tieriä unlockattua kun tämä mun mätisäkki ukko huomataan kilometrien päästä. Joku joka on sneakkaillut itsensä master-ninjaksi niin onko sama ultimate-ninja fiilis mitä esim skyrim/oblivion että voi varastaa vaikka vaatteet toisen päältä sen huomaamatta ja päästä vaikka mihin hienoihin paikkoihin? Eli onko syvyyttä?

Eihän ole teikän kohdalla tästä kyse? Reddit - Dive into anything
 
Eihän ole teikän kohdalla tästä kyse? Reddit - Dive into anything

Jos ymmärsin oikein tuota itse ihmetellessäni, niin sen painolla on myös merkitystä, ei vain onko päällä vai ei. Samoin valoisuudella jne.

"Once you upgrade your stealth skill to rank 3 you get an upgraded stealth bar that literally shows you the bars indicating how stealthy you are being. You will notice all the factors that affect that bar if you pay any attention to it and experiment. Light, Armor Weight, Speed of movement, NPC vision cone. "
 
Itellä nyt 12H takana. Hyvin tätä jaksaa pelailla, vaikka ei toki lähellekkään täydellinen ole. Latausruutuja vähän liian tiuhaan saa katella. Vaikka on nopeita, niin silti vie immersiota. Nuo planeetat on kanssa sen samoilun kannalta takapakkia aiempiin Bethesdan peleihin verrattuna, kun eihän yksikään planeetta voi vetää vertoja vanhempien pelien mapeille sisällön puolesta. Nyt ei pääse oikein syntymään sitä, että menempä tuonne, mutta mitäs tuolla onkaan, efektiä. Hetkittäin kyllä, mutta parin paikan jälkeen on jo sitten vaihdettava vähintään Lansing zonea. Toki sekin olisi valtava parannus, jos planeetta olisi kokonaan kuerrettävissä ilman latauksia ja olisi joku pinta ajoneuvo käytettävissä.
Ajoneuvot rikkois sen immersion vielä enemmän kun paikat muuttuis vielä pienemmiksi, ehkä. Toisaalta kun ei ole ajoneuvoja on questeissa monesti "missähän nämä pahikset on, ei kukaan voi tietää". Sitten kävelee pari sataa metriä ja löytyy tukikohta joka näkyisi jokaisesta laskeutuvasta aluksesta :D No, tässä näkyy selvästi tekniset rajoitteet ja pitkä kehityssykli pelissä.

Neon on kans outo, jaettu tosi moneen palaan, vaikka pieni paikka? Jossain spekuloitiin että tämä on jaettu osiin Series S speksien perusteella, voi olla yksi iso tekijä. Selittää myös miksi peli ei käytä yli 8 Gt VRAMia.
 
Onko kukaan saanut sitä vanguardin simulaatiota t6 läpi very hardilla? Sen verran kauan yritin kutosta (ei helpota kun menettää ne allied-alukset ensimmäiseen yritykseen ja ne halutessaan joutuu aloittamaan kokonaan uudestaan). Tiedän, ettei sen suorittamisesta saa käytännössä mitään, mutta tuntuu hauskalta haasteelta. Ylivoimaisesti vaikein juttu mitä koko pelissä on tullut vastaan (sillä tapaa, ettei mitään vertailukohtaa). Ajattelin kerätä avaruuslentely perkkejä sen verran, että saisin sen alas, mutta voi tehdä tiukkaa silti. Pilot on nyt max (hyötyä tosin kakkoseen asti), target system 1 ja jos vaikka pari shield pojoa vielä ottaisi ennen uutta yritystä. Jos ei sillä mene, niin jätän viimeisen erän suorittamasta (en halua myöskään tiputtaa vaikeusastetta).

Sain sen! Netistä löytyi cheese vaihtoehto (löytyy googlella halukkaille). Tiesin siitä, mutta olin lukenut, ettei toimi very hardilla. Oli vaan tarkempaa mihin kohtaan aluksensa asettaa. Laitoin täydet perkit shieldiin, mutta ei varmaan ollut apua (hyötyä toki noin muutenkin niin ei mennyt hukkaan).

Ajoneuvot rikkois sen immersion vielä enemmän kun paikat muuttuis vielä pienemmiksi, ehkä. Toisaalta kun ei ole ajoneuvoja on questeissa monesti "missähän nämä pahikset on, ei kukaan voi tietää". Sitten kävelee pari sataa metriä ja löytyy tukikohta joka näkyisi jokaisesta laskeutuvasta aluksesta :D No, tässä näkyy selvästi tekniset rajoitteet ja pitkä kehityssykli pelissä.

Neon on kans outo, jaettu tosi moneen palaan, vaikka pieni paikka? Jossain spekuloitiin että tämä on jaettu osiin Series S speksien perusteella, voi olla yksi iso tekijä. Selittää myös miksi peli ei käytä yli 8 Gt VRAMia.

Tuo on kyllä käsittämätön. Koko ajan vielä juoksua niiden välillä questien kanssa.
 
tekee Starfield asennus kansioon sneak.txt tiedoston ja lisää setgs fSneakEquippedWeightMult 0 tuohon tekstitiedostoon, mikä poistaa tuon avaruuspuvun melun kertoimen kun hiiviskelee

sitten StarfieldCustom.ini tiedostoon lisää bat sneak. Nyt pitäis onnistua hiiviskely puku päällä.

Oisko itelläkin +30h jo pelattuna. Crimson Fleet juoni läpi ja testailtu vähän outpostien ja aluksen rakentelua. Alkaa tuntumaan siltä että tutoriaali on läpi, tarvittavat modit asennettu ja itse rakennettu alus valmis. Nyt voi aloittamaan pelaamisen.
Photo_2023-09-15-092653.png
 
Ite nyt jouduin UC Sysdef:lle myyräksi kun koitin salakuljettaa. Joutu soluttautumaan Crimson fleettiin :) Sai ilmaseksi sellasen vankien kuljetus aluksen jossa tais olla cargo tilaa jotain 1k+
Ite jouduin tähän sivujuoneen hyvin varhaisessa vaiheessa peliä. Heti sen jälkeen kun pääjuonessa lähdettiin ensimmäisen kerran new atlantiksesta pois kuulustelemaan jotakin baarimikkoa ja menin varastamaan puukon yhdestä tyhjästä pöydästä.

Nyt oon pitänyt taukoa tuon crimson fleetin tehtävien suorituksesta, pelasin puoleen väliin mutta kaipasin jotain muuta tekemistä. On ollut huvittavaa pelata muita tehtäviä kun niissä tulee vastaan välillä näitä piraatteja, joiden oletuksena pitäisi olla vihollisia mutta ne eivät ammu koska pitävät mua ystävänä. Myös kun tutkii eri planeettoja niin monta kertaa tulee vastaan jokin hylätty outpost jonka crimsom fleet on vallannut, siellä sitten vaan kulkee niiden keskellä loottaamassa paikat ilman että tarvii tapella kenenkään kanssa.
 
Eihän ole teikän kohdalla tästä kyse? Reddit - Dive into anything
Ahaa, en edes ajatellut asiaa koska pelaan first person kuvakulmasta koko ajan. Minä kait olen joka paikassa täysi hazmat varustus päällä. Eli sisätiloissa voisi sneakkailla jos jaksaisi aina naputella space suitin pois. Pitääpä kokeilla jos saisi edes sisätiloihin jotain ninja mahdollisuutta.
 
Oliko tämä vielä?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Referoi toki.

Oliko mitään katsomisen arvoista, ja jos kyllä niin mitä? Laita vaikka bulletpointeilla viis tärkeintä asiaa mitä opit videosta.
 
Ahaa, en edes ajatellut asiaa koska pelaan first person kuvakulmasta koko ajan. Minä kait olen joka paikassa täysi hazmat varustus päällä. Eli sisätiloissa voisi sneakkailla jos jaksaisi aina naputella space suitin pois. Pitääpä kokeilla jos saisi edes sisätiloihin jotain ninja mahdollisuutta.

Sen saa automaattisesti pois tietyillä alueilla:
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Pikaisella kuuntelulla seuraavanlaista
Eli parempaan suorituskykyyn vaikuttavat:
Shadow quality: selvä vaikutus fps:n
Indirect lightning: ei mielellään low, vaikuttaa paljon kuvanlaatuun, ei merkittävää fps parannusta
Contact shadows: Ei sanottavaa vaikuitusta fps:n
Particle quality, ei käytännöss'ä mitään väliä, millä laadulla on.
Grass quality, alas, jos on heikko gpu

DLLS modin vaikutus:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tämä oli ihan hyvä graafi. 4060 kortilla pääsee kivasti 100fps average lukemiin framegenillä. Ihan mukava jos omistaa muutaman vuoden vanhan setupin ja päivittää budjetilla 4060:n koneeseen.

Screenshot 2023-09-15 at 12.04.47.png
 
Mitenkäs kun tuolla sanotaan näin:"This is purely cosmetic in function and will not affect your interaction with NPCs, nor disable any bonuses conferred." Eli puvun bonukset säilyy mutta säilyykö myös puvun aiheuttamat kolinat?

Hmm, niinpäs muuten onkin mainittu :facepalm: Jos jollain on parempaa tietoa asiasta, niin olisi kuva kuulla, että auttaako tuo hiiviskelyyn vai onko tosiaan täysin kosmeettinen juttu.
 
Jos on ongelmia XP:n keräämisen tai harvinaisempien tavaroiden löytymisen kanssa, niin tässä videossa on kasa vinkkejä siihen. Pelin mekaniikka on sellainen, että sitä voi näköjään käyttää hyväksi monellakin eri tavalla, jos vain haluaa.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Hmm, niinpäs muuten onkin mainittu :facepalm: Jos jollain on parempaa tietoa asiasta, niin olisi kuva kuulla, että auttaako tuo hiiviskelyyn vai onko tosiaan täysin kosmeettinen juttu.
Ei auta hiiviskelyyn. Pitää inventoryssa klikata pois käytöstä, sitten ei tee niin paljoa ääntä oma hahmo. Siitä en tiedä aiheuttaako esim. boost pack pelkästään lisää ääntä, vai riittääkö jättää puku ja kypärä esim. pois.

Samoin companionit kannattaa jättää jonnekin jos haluaa hiiviskellä kunnolla (en oo varma tästä, mutta oma kokemus että haittaa).

EDIT: on tässä kai semmoinen helpotus kuitenkin, että vaikka yksi vihu ehtii ampumaan kerran ennen kun sen hoitelee, se ei välttämättä hälytä koko leiriä jos ei muita lähellä
 
Ajoneuvot rikkois sen immersion vielä enemmän kun paikat muuttuis vielä pienemmiksi, ehkä. Toisaalta kun ei ole ajoneuvoja on questeissa monesti "missähän nämä pahikset on, ei kukaan voi tietää". Sitten kävelee pari sataa metriä ja löytyy tukikohta joka näkyisi jokaisesta laskeutuvasta aluksesta :D No, tässä näkyy selvästi tekniset rajoitteet ja pitkä kehityssykli pelissä.

Neon on kans outo, jaettu tosi moneen palaan, vaikka pieni paikka? Jossain spekuloitiin että tämä on jaettu osiin Series S speksien perusteella, voi olla yksi iso tekijä. Selittää myös miksi peli ei käytä yli 8 Gt VRAMia.

No onhan ne planeetat aika isoja, että jos tosiaan olisi se planeetalla kulkeminen saumatonta, niin sitten olisi kiva jos olisi ne ajoneuvot käytössä.

Joo tuo Series S:n muistin puolitus on yksi typerimmistä päätöksistä kyllä. Sen arvasi jo silloin joskus 2019 tms, kun Series S:n speksti vuoti, että tuo ei aiheuta kun isoja ongelmia devaajille ja peleille.
 
New Game Plussan aloitettua olen nyt tehnyt noita Vanguardin tehtäviä ja "Two Tales, Two Cities" tehtävässä työskennellään upseeri Noita Markkasen kanssa. Onkohan vain sattumaa vai liekkö jonkinlainen viittaus Suomeen. :D
 
Nyt kun on 25h mittarissa niin on hyvä kysyä miten tää kannattaisi pelata :D? Eka mainquesti läpi ja siten new game+:lla alkaa kouluamaan kaikkea muuta. Oon varmaan 15h nyt kolunnut kaikkea muuta mutta nuohan sitten resetoituu new game+:n myötä.

" You just continue along at the same XP and level, and with the same skills and Powers. You will, however, lose all of your ships, cargo, money, weapons, and inventory, though. "


Tuon myötä ei olisi ehkä järkevää lootata paikkoja kovin tarkkaan läpi ennenkuin vasta new game+:lla?
 
Nyt kun on 25h mittarissa niin on hyvä kysyä miten tää kannattaisi pelata :D? Eka mainquesti läpi ja siten new game+:lla alkaa kouluamaan kaikkea muuta. Oon varmaan 15h nyt kolunnut kaikkea muuta mutta nuohan sitten resetoituu new game+:n myötä.

" You just continue along at the same XP and level, and with the same skills and Powers. You will, however, lose all of your ships, cargo, money, weapons, and inventory, though. "


Tuon myötä ei olisi ehkä järkevää lootata paikkoja kovin tarkkaan läpi ennenkuin vasta new game+:lla?

Ennakkoon pelanneet suositteli tuota pääkampanjan rynnistystä asap ja sitten NG+, mutta paljon lukenut porukan katuneen tuota ratkaisua myöhemmin. Joten itse ainakin koluan kaiken mielenkiintoisen jo ensimmäisellä pelikerralla, jota on nyt 44 tuntia takana. Main questeja oon tainnut tehdä 4 enkä ainoatakaan faction-questlinea vielä loppuun asti.
 
Ennakkoon pelanneet suositteli tuota pääkampanjan rynnistystä asap ja sitten NG+, mutta paljon lukenut porukan katuneen tuota ratkaisua myöhemmin. Joten itse ainakin koluan kaiken mielenkiintoisen jo ensimmäisellä pelikerralla, jota on nyt 44 tuntia takana. Main questeja oon tainnut tehdä 4 enkä ainoatakaan faction-questlinea vielä loppuun asti.

Miksi katunut? Ymmärrän että resettiä katuu jos on maksimit loottia ja kaiken menettää, mutta jos vaan maini läpi ja sen jälkeen resetti niin eihän sen pitäisi kirpaista?
 
Miksi katunut? Ymmärrän että resettiä katuu jos on maksimit loottia ja kaiken menettää, mutta jos vaan maini läpi ja sen jälkeen resetti niin eihän sen pitäisi kirpaista?

Omat ajatukset hyvin menee tämän videon kanssa. Kaduttaa että pelasin pääjuonen liian nopeasti läpi. Tai kaduttaa on ehkä turhan vahva sana, mutta latasin kuitenkin vanhan saven ja jäin tekemään muita sivutehtäviä. Minun vahva suositus on että pelaa tämä samoin kuin muutkin Bethesdan pelit, eli kolua kaikki läpi ja tee kaikki mahdollinen mitä haluat. Sen jälkeen ne erotkin ng+ kanssa näkyy parhaiten kun on kontekstia enemmän. Tämä on oma suunnitelma nyt.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Tarjoaako new game+ sitten jotain uutta vai miksi kaikilla on kova hinku aloittaa se?

Se tarjoaa heman uutta ja tietyt asiat muuttuu. Hankala tarkemmin kuvailla ilman spoilereita. Mediassa vain moni oli sitä mieltä että kannattaa tai on jopa suositeltavaa että juokset pääjuonen läpi suoraan ja aloitat ng+. Olen tästä vahvasti erimieltä. Ng+ on tässäkin tarkoitettu vasta sen ensimmäisen kunnon pelikerran jälkeen pelattavaksi, se on ihan kiva lisä ja hyvin toteutettu.
 
New game+ peli tuntuu hieman vapaammalta. JA iso plussa kun teet ekan pelikerran läpi viimeisistä main guesteista tulee jotain 5k-10k xp, sain parhaimmilaan 2 leveliä kerralla, hieman mukavempaa oli valita skillejä ja se main guest paranee loppua kohti.

ite en tehnyt faction guesteja juuri ollenkaan, keskityn niihin nyt ng+. Joissain guesteissa voi valita eri dialogit, jotka voi nopeuttaa guesteja, ei tarvi kaikkia tehä mitä eka kerralla, yms...
Odottelen että tulee jotain ship design saving modia, jotta nuo ship building vois säilöä aina kun pelaa läpi.

Ng+ voi myös valita haluaako pelata koko main guestin läpi uudelleen, hyvä jos aikoo affinityä kerätä companioneilla(n 50h). Vai pelaako turboversion jossa suurin osa main guestista voi skipata, noin 1h ja läpi uudestaan, enemmän jos kerää ne --spoiler--

Mitä nyt redditistä luin aika 50/50 on innostunut NG+ ja toinen pelaajakunta pelaa kerran läpi ja se riittää
 
Itse jätän kyllä väliin tämän ketjun perusteella, tuntuu että yli puolet sanoo pelin olevan julkaistu liian aikaisin. Luotetaan siihen ja odotellaan modeja/päivityksiä :)
 
Itse jätän kyllä väliin tämän ketjun perusteella, tuntuu että yli puolet sanoo pelin olevan julkaistu liian aikaisin. Luotetaan siihen ja odotellaan modeja/päivityksiä :)
On tässä hyviäkin puolia tosin aika huumorilla saa ottaa esim tuon "25 years in the making" kun monet pelin osa-alueet tuntuu että ne on keksitty kaksi päivää ennen pelin julkaisua ja räpelletty mukaan peliin.
 
Onko tuo päivitys mikä lisää dlss ja widescreen tuen jo julkaistu vai ei? Vasta sen jälkeen lähtee tulille peli.
 
Tuntuuko kenestäkään muusta tuo Sneak että ei oikein onnistu ja ei saa semmoista kunnon ninjailua aikaan? Joo, ei ole skillit tapissa mutta tuntuu että ei saa edes sneakin eka tieriä unlockattua kun tämä mun mätisäkki ukko huomataan kilometrien päästä. Joku joka on sneakkaillut itsensä master-ninjaksi niin onko sama ultimate-ninja fiilis mitä esim skyrim/oblivion että voi varastaa vaikka vaatteet toisen päältä sen huomaamatta ja päästä vaikka mihin hienoihin paikkoihin? Eli onko syvyyttä?

Balansoitu siinä missä kun Skyrimissa sai helposti pilattua koko pelin sillä jo ensimmäisellä kolmanneksella. Itsellä tässä nyt kolme pykälää sneakkia ja geari löytyy sitä varten. Just passelisti. En tiedä mitä neljäs pykälä aiheuttaa.
 
Omat ajatukset hyvin menee tämän videon kanssa. Kaduttaa että pelasin pääjuonen liian nopeasti läpi. Tai kaduttaa on ehkä turhan vahva sana, mutta latasin kuitenkin vanhan saven ja jäin tekemään muita sivutehtäviä. Minun vahva suositus on että pelaa tämä samoin kuin muutkin Bethesdan pelit, eli kolua kaikki läpi ja tee kaikki mahdollinen mitä haluat. Sen jälkeen ne erotkin ng+ kanssa näkyy parhaiten kun on kontekstia enemmän. Tämä on oma suunnitelma nyt.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tää oli kyl ihan hyvä. Nyt en ainakaan tiedä miten kuuluisi pelata joten vedetään miten sattuu :D. Omalla kohdalla ei ole kirjoihin kirjoitettu kuitenkaan, että jaksaisi koluta tätä maailmaa 100%.
 
Miten tässä saisi resetattua skillit, ilmeisesti konsolikomennoilla? vai mitenkään?
Olen ottanut combat skillejä monta ja aseet on liian op ja taistelu helppoa, ois nuo pisteet voinu laittaa vaikka tech tai science ennemmin
Ruyjin industries missioneissa menossa vimppa tehtävä ja olipas tylsiä missioneja.

En nyt murehtisi missä järjestyksessä noita tehtäviä tekee, ainakin viimeisemmät bethesdan pelit olen pelannut useammin kuin kerran läpi, FO4 tosin vieläkin 2 isompaa dlc:tä pelaamatta läpi kokonaan.
Ja ei kaduta vaikka alunperin aikomus oli tehdä "kaikki" ensin, mutta sitten kyllästyin ja rushin MG läpi ja pelaan nyt NG+, jossa pelaan faction missionit eka, jota jäi eka pelikerralla.
 

Tutkivat SF suorituskykyä eivätkä löytäneet mitään erityistä syytä nvidian alisuoritukselle.
Testi oli 4k resolla ja ei korteilla mitä suurin osa ihmisistä käyttäisi.

In summary there’s no single explanation for RDNA 3’s relative overperformance in Starfield. Higher occupancy and higher L2 bandwidth both play a role, as does RDNA 3’s higher frontend clock. However, there’s really nothing wrong with Nvidia’s performance in this game, as some comments around the internet might suggest. Lower utilization is by design in Nvidia’s architecture


TH puhuu testituloksista ja mainitsee miten juuri alemman tason kortit suoriutuvat odottamattomalla tavalla ja käytännössä syyttävät gamebryoa.

We also found that AMD's RDNA 2 RX 6000-series GPUs perform abnormally well compared to Nvidia GPUs, with the RX 6800 as an example matching or exceeding the performance of an RTX 4070
 
TH puhuu testituloksista ja mainitsee miten juuri alemman tason kortit suoriutuvat odottamattomalla tavalla ja käytännössä syyttävät gamebryoa.
VKD3D kehittäjä havaitsi bugeja jotka vaikuttaa varmasti tuohon starfieldin suoriutumiseen ja vahvistaa esim tuota muistin allokointia ja miksi esim toimii tietyillä intel kokoonpanoilla nopeammin mitä havaittiin siinä saksalaisessa artikkelissa.

Eli osittain osittain sössity DirectX 12 kutsujen ja muistinkäytön osalta ainakin pelin koodi.

VKD3D on muuten patchattu noita kyseisiä bugeja huomioiden joka parantanut suorituskykyä linuxilla ainakin.
 
VKD3D kehittäjä havaitsi bugeja jotka vaikuttaa varmasti tuohon starfieldin suoriutumiseen ja vahvistaa esim tuota muistin allokointia ja miksi esim toimii tietyillä intel kokoonpanoilla nopeammin mitä havaittiin siinä saksalaisessa artikkelissa.

Eli osittain osittain sössity DirectX 12 kutsujen ja muistinkäytön osalta ainakin pelin koodi.

VKD3D on muuten patchattu noita kyseisiä bugeja huomioiden joka parantanut suorituskykyä linuxilla ainakin.

Tuolla ilmeisesti sama tyyppi sanoo että hyvin pieniä parannuksia odotettavissa.
 
VKD3D on muuten patchattu noita kyseisiä bugeja huomioiden joka parantanut suorituskykyä linuxilla ainakin.
Sama suorituskykyetu pitäisi kyllä tulla windowsillakin, sillä toi pelikohtainen vkd3d perf jippo korjaa mainitut asiat ihan käyttiksestä riippumatta. Kokeile ihmeessä ja kerro tulokset.

Muistaakseni vaihdetaan vaan joku dll kansiosta ja kovaa ajoa.
 
Sama suorituskykyetu pitäisi kyllä tulla windowsillakin, sillä toi pelikohtainen vkd3d perf jippo korjaa mainitut asiat ihan käyttiksestä riippumatta. Kokeile ihmeessä ja kerro tulokset.

Muistaakseni vaihdetaan vaan joku dll kansiosta ja kovaa ajoa.
Niin tuo oli enemmänkin pieni hienosäätö tuohon kääntökerroksen putkeen. Eipä se sitä suunnitellullista ongelmaa varmasti korjaan jos ongelmat syvemmällä.

Niin siis itsellä käytössä tuo luonnollisesti kun käytän linuxia + protonia. Eikä oo tarvetta ollut vertailla vs windowsin suorituskykyyn. Sanottaisko että kyllä itsellä on ainakin toiminut ihan mukavasti linuxilla alusta lähtien kun aloitin pelailemaan.
 
Niin tuo oli enemmänkin pieni hienosäätö tuohon kääntökerroksen putkeen. Eipä se sitä suunnitellullista ongelmaa varmasti korjaan jos ongelmat syvemmällä.
Jep. Poistetaan noi käskykuplat kokonaan ja fiksataan muistiallokaatio.

Oliko jotain muita suunnitellullisia ongelmia tiedossa?

Noista täällä aiemminkin oli puhe ja villejä väitteitä fps noususta. Mitään konkreettista ei ole näkynyt.
 
Noista täällä aiemminkin oli puhe ja villejä väitteitä fps noususta. Mitään konkreettista ei ole näkynyt.
Mistään FPS nousuista en tiedä. Enkä oo jaksanu oikeestaan ees kattoa mikä revisio tuosta protonilla tulee experiementalilla nyt mukana. Oletan että tuo patchilla korjattu jos valve nostanut mukaan hotfixiin. Ei riitä itellä mielenkiinto alkaa vertailemaan eri versioiden välillä onko eroa. Vaikea sanoa siis että onko selkeästi havaittavaa etua ainakaan omalla alustalla. (Toki muilla alustoilla voi hyötyä olla jne). Näyttis itellä rx 7800xt joka ei kärsi niin paljjon toki noista ongelmista muutenkaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 077
Viestejä
4 925 114
Jäsenet
79 299
Uusin jäsen
nykäri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom