Huomasin että verrattuna lähes muihin peleihin mitä olen aloittanut tässä 3-5 vuoden aikana, tää peli ei ole alussa ollut sellainen että sitä tulee pelattua poskettoman pitkiä sessioita. En ole juuri mitään sellaista uuden pelin intoutta joka saa valvomaan jotain 30 tuntia. Peliä kyllä viitsii pelata kun aloittaa session mutta ei ole kovin suurta intoa avata peliä. Erityisesti tuo ympäristön satunnainen tutkiminen tökkii. Vielä ei ole tullut identtisiä sijanteja vastaan jos nyt luolat skipataan, mutta jokainen POI on kaukana toisistaan ja niiden välillä ei ole mitään. Jotenkin liian hidastempoista seikkailu. Ja pääjuonet mulla ei ole koskaan missään pelissä innostanut, koska ne on vaan kompanssineula joka osoittaa suoraan minne mennä ja tehtävä itsessään kertoo suoraan mitä siellä pitää tehdä.
Aluksilla yritin kikkailla. Muutama havainto. Jos jättää rojua aluksen lattialle ja vaihtaa alusta, se roju säilyy siellä vanhassa aluksessa. Kuulemma jos ruumassa on tilaa niin se siirretään sinne, mutta kellä nyt hemmetti olisi.
Toinen juttu on että jos muokkaa alusta jossa on rojua lattialla(ja ainakin jos ruumassa ei ylimääräistä tilaa), niin se roju häviää.
Yritin tehdä Frontierista ison kuivan maan rahtialuksen johon vaan dumppaan kaikki resurssit ruumaan, sitten vaihdan alusta ketterämpään ja parempaan ja käytän sitä. Ne kaikki jutut ruumassa siirtyvät vaikkei mahdu toisen aluksen ruumaan, ja aluksella voi silti lentää...paitsi sitten tietysti ekassa avaruustaistelussa tälläisellä, ja viholliset tiputti niitä aluksen korjauskittejä, joita en sitten voi poimia kun ruuma on ylipursuava. Vitsi ne on arvokkaita ja harvinaisia

Eli kai pitää lisätä siihen parempaan alukseen rahtikapasiteettia ja se sitten moottoripäivitysten myötä alkaa maksamaan, ja koko frontierin pieni päivitys oli turha. Alkaa tuntumaan kokonaan melko turhalta kun en juuri ole kummoisia outposteja saanut rakennettua, ja niillä resursseilla ei kauheasti muuta käyttöä ole.
Ah ja joo, se varastamani parempi alus oli nimeltä Longsword. Kun olin vaihtanut siihen reippaasti paremman reaktorin, lisännyt hieman aseita ja moottoreita, niin sen nimi yllättäen vaihtui Ecliptic combat A01. Just.
Orgaanisia resurreja on hyvä farmata ja myydä sille constalationin yhdelle NPC:lle. Ei ne kauhean arvokkaita ole mutta menee aika sopivasti samassa kun seikkailee ympäriinsä.
Mulla en mielestäni ole ollut yhtään kaatumista. Ehkä katselen noita modeja joskus, annan vielä tilanteen kehittyä.