Niin, kumpi on yksinkertaisempi, inventaario jota pitää skrollata sivukaupalla ja josta näkee vain pienen osan kerrallaan, jossa tavaroiden siirtely eri kontainereiden välillä on tehty mahdollisimman kömpelöksi jne. Vai inventaario, josta näkee 10-kertaisen määrän kerralla kuten 30+v vanhoissa peleissä jo tehty.
Sitten ihan perusjututkin voisi laittaa kuntoon. Esim. mahdollisuus järjestää kokonaispainon mukaan (ei yksikköpainon). Jossa tavarasta näytetään listassa muutakin kuin vain yksi atribuutti. Jossa kryptiset 2-3 kirjaimen lyhenteet ja statsien merkitys olisi jotenkin avattu kun hiirellä hoveroi. Jos joku näistä toimii eri tavalla kuin kuvittelen, niin saa sanoa.
Starfieldin inventaariosta pääosa on jättimäisellä kuvalla, jonka informaatioarvo on pyöreä nolla. Tässä joku Redditistä uudelleensuunnitteli inventaarion. Tässä on jo jotain yritystä.
Vaikea uskoa, että Starfieldin nykyinen inventaario olisi oikeastaan millään mittarilla tällä hetkellä hyvä kun sitä vertaa lukemattomiin muihin peleihin. (Ja pliis jätetään ne pelistudiofanitukset nyt pois. Puhutaan vaan UI:stä ja UX:stä. Ja mikään peruste ei ole se, että näin tämä on ennen tehty ja tätä ei saa muuttaa.)
En tiedä, mihin tämä oikein liittyy. Inventaario on surkea ihan riippumatta siitä, mikä studio tai kuka kehittäjä sen on koodannut. Studiolla ei ole mitään välilä. Kyllä Bethesdalta taitio ja resursseja löytyy tehdä asioita järkevästikin.