Starfield (PC, XBX)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
444
Achievement Enableria en ole asentanut, mutta kyllä noita achievementteja tulee välillä :)
Jos peli tallennusta ladattessa ei valita modeista, niin achievement enablerilla ei ole väliä. Tuota varoitusta rupesi tulemaan vasta kun latasin muutaman .esp modin, ja konsolissa ajettavan skriptimodin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 424
PC game passissa tiedostot menee eri paikkaan kun steamissa, mutta yleensä ongelmat on jo ratkaistu modin kuvaukseen tai sitten kun kattoo kommenteista löytyy.

Pakollisin modi PC:lle on inventaarion parannus, muutenhan nää on aika makuasioita. Neutral LUTs, vai joku välimuoto esim.
Mikäs on paras invetario modi starfieldille?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 056
Ehdottomasti StarUI.

Itsellä tämä käytössä ja helpottaa aika paljon elämää.

Suosittelen kyllä ehdottomasti lataamaan tuon StarUI:n.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
444
StarUI Inventoryn kaveriksi sopii hyvin Icon Sorting tagit.

a little FAQ:

-Does this works with StarUI?
Yes. You might want to disable the native starUI icons, if you want to avoid too much clutter with IconSortingTags in the inventory UI.
To do so, edit the StarUI Inventory.ini in the Starfield\Data\interface folder, and set the bShowItemCategoryIcon to 0 ]/quote]
1694434404016.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 111
On kyllä hämmentävää, että kun näitä pelejä on tehty kymmeniä vuosia, niin yhä edelleen julkaistaan pelejä, joissa niinkin perustavanlaatuinen ominaisuus kuin inventaarion hallinta on kustu todella pahasti. Mikä ihme siinä on ettei sitä voida testauttaa oikeilla pelaajilla. Toisaalta kiva, että modeilla voi asiaan vaikuttaa. Toisaalta ihan käsittämätöntä, että pitää tehdä modeja että inventaariosta tulee siedettävä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 056
Jotenkin tuntuu että suurinosa ihmisistä ketkä mouhuaa täällä, että onpa peli huono tai miksi peli pitää modata ei liene ikinä pelannut Bethesdan pelejä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 269
Jotenkin tuntuu että suurinosa ihmisistä ketkä mouhuaa täällä, että onpa peli huono tai miksi peli pitää modata ei liene ikinä pelannut Bethesdan pelejä?
Miksi tuon pitäisi kuitata mitään onko vai eikö ole pelannut? Eikö peliä saa pelata jos ei ole pelannut 20 vuotista historiaa Bethesdan peleistä että ymmärtää? Miksi ei saa vaatia että edes perusasiat olisi kunnossa ja sitten modeilla tehtäisiin kaikkea jännää niinku vaikka kokonaan uusi planeetta jossa joku siisti quest? Suurin osa "modailusta" tuntuu nykyään olevan vain sitä että korjataan peliä pelattavaan kuntoon kun peli-lafka keskittyy minimoimaan effortin ja maksimoimaan tuoton.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 541
On kyllä hämmentävää, että kun näitä pelejä on tehty kymmeniä vuosia, niin yhä edelleen julkaistaan pelejä, joissa niinkin perustavanlaatuinen ominaisuus kuin inventaarion hallinta on kustu todella pahasti. Mikä ihme siinä on ettei sitä voida testauttaa oikeilla pelaajilla. Toisaalta kiva, että modeilla voi asiaan vaikuttaa. Toisaalta ihan käsittämätöntä, että pitää tehdä modeja että inventaariosta tulee siedettävä.
Luulen kyllä, että keskimääräinen pelaaja on tyytyväisempi yksinkertaiseen inventaarioon, missä ei ole älyttömästi sarakkeita, toisin kuin keskimääräinen io-tech-kirjoittelija. Epäilemättä sitä on testautettu oikeilla pelaajilla.

Itsekään en ole kovin tyytyväinen tuohon inventaarioon, mutta vielä odotellut tuleeko jotain parempaa. Esimerkiksi tuon StarUI:n näyttämät kentät aseille tuo toki lisää informaatiota, mutta se on enimmäkseen turhaa, kun ne modifikaatiot on (ainakin toistaiseksi) näyttänyt olevan merkityksellisimpiä kuin tuo DMG arvo.

Ehkä eniten kaivannut tuota val/mass arvoa myymisen nopeuttamiseksi.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 056
Miksi tuon pitäisi kuitata mitään onko vai eikö ole pelannut? Eikö peliä saa pelata jos ei ole pelannut 20 vuotista historiaa Bethesdan peleistä että ymmärtää? Miksi ei saa vaatia että edes perusasiat olisi kunnossa ja sitten modeilla tehtäisiin kaikkea jännää niinku vaikka kokonaan uusi planeetta jossa joku siisti quest? Suurin osa "modailusta" tuntuu nykyään olevan vain sitä että korjataan peliä pelattavaan kuntoon kun peli-lafka keskittyy minimoimaan effortin ja maksimoimaan tuoton.
Koska Bethesdan pelit nyt on tälläisiä jos niitä olisi pelannut niin osaisi suhtautua nyt että tämä nyt on tälläistä eikä asioida pidä ottaa liian vakavasti. Kyllä peli on kunnossa muutamien vuosien myötä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 111
Koska Bethesdan pelit nyt on tälläisiä jos niitä olisi pelannut niin osaisi suhtautua nyt että tämä nyt on tälläistä eikä asioida pidä ottaa liian vakavasti. Kyllä peli on kunnossa muutamien vuosien myötä.
Eikä tämä ketju ole tarkoitettu Starfieldistä keskustelulle? Ei tähän tarvitse kai osallistua jos ei kiinnosta. Jos sinusta inventaario on nyt todella hyvässä kunnossa, niin hieno homma! Jos jonkun toisen mielestä ei ole, niin varmaan täällä siitä aiheesta saa ja voi keskustella.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
49
Muakin ihmetyttää hiukan tämä Bethesda-kortin vetäminen. Pelejä arvostellessa, pitäisi pohjalla olla joku baseline, joka pätee kaikkiin peleihin suurinpiirtein samalla tavalla. En mä koskaan ole kuullut, että joku sanoisi Ubisoftista tai EA:sta samaa, puhumattakaan siitä, että RPG:t olisi joku niche-genre, joka vaatisi oman asteikkonsa tai hyvin spesifin yleisön. Studio on myöskin irrelevantti asia, peli on joko hyvä, huono tai jotain siltä väliltä ja sitä verrataan siihen, mitä muuta markkinoilta löytyy, riippumatta siitä kuka sen on kehittänyt tai julkaissut.

Sekään ei ole mikään arvosteluperuste, että pelille on olemassa aktiivinen modicommunity, joka korjaa pahimmat puutteet. Tuote arvostellaan sellaisena kuin se on.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 056
Eikä tämä ketju ole tarkoitettu Starfieldistä keskustelulle? Ei tähän tarvitse kai osallistua jos ei kiinnosta. Jos sinusta inventaario on nyt todella hyvässä kunnossa, niin hieno homma! Jos jonkun toisen mielestä ei ole, niin varmaan täällä siitä aiheesta saa ja voi keskustella.
Turha suututua jos modit parantavat tätä peliä.
Tosiaan Starfieldin kehittäjä on Bethesda Game Studios. Siitä tämä lähti.

Kyllä päivitykset varmaan tätä peliä parantaa ajan myötä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 100
Koska Bethesdan pelit nyt on tälläisiä jos niitä olisi pelannut niin osaisi suhtautua nyt että tämä nyt on tälläistä eikä asioida pidä ottaa liian vakavasti. Kyllä peli on kunnossa muutamien vuosien myötä.
Eihän se nyt niin voi mennä, että jos joku pelitalo on perinteisesti tehnyt asiat päin pyllyä, niin ei sitten saisi myöhemminkään toivoa mitään parannuksia, saati sitten kritisoida toteutusta.

Minä olen pelannut about kaikkia Bethesdan pelejä vuosien varrella. Ne vain ovat yleensä jääneet kesken juuri siksi, kun toteutus on ollut monin paikoin niin kömpelö ja sekava, vaikka idea alla olisikin ollut ihan hyvä. Modeilla on saanut jotain osa-alueita paranneltua, mutta ei ole kiinnostanut alkaa harrastelemaan niiden ominaisuuksien ja mahdollisten ristiriitojen selvittelyä. Tässä on nyt taas vähän sama tilanne, mutta josko se siitä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 056
Eihän se nyt niin voi mennä, että jos joku pelitalo on perinteisesti tehnyt asiat päin pyllyä, niin ei sitten saisi myöhemminkään toivoa mitään parannuksia, saati sitten kritisoida toteutusta.

Minä olen pelannut about kaikkia Bethesdan pelejä vuosien varrella. Ne vain ovat yleensä jääneet kesken juuri siksi, kun toteutus on ollut monin paikoin niin kömpelö ja sekava, vaikka idea alla olisikin ollut ihan hyvä. Modeilla on saanut jotain osa-alueita paranneltua, mutta ei ole kiinnostanut alkaa harrastelemaan niiden ominaisuuksien ja mahdollisten ristiriitojen selvittelyä. Tässä on nyt taas vähän sama tilanne, mutta josko se siitä.
Tässä kävi niin et hype vaan ylitti pelitalon. Näille on ennen naureskeltu että haha.

Cyperpunk2077 aloitti tämän ja nyt sama meininki jatkuu tässä.

Hype oli valtava ja moni pettyi tähän. Itse on pettynyt kumpaakan peliin vaan tykkäsin alusta asti molemmista peleistä. Tosin en lukenut kummastakaan pelistä etukäteen mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 111
Luulen kyllä, että keskimääräinen pelaaja on tyytyväisempi yksinkertaiseen inventaarioon, missä ei ole älyttömästi sarakkeita, toisin kuin keskimääräinen io-tech-kirjoittelija.
Niin, kumpi on yksinkertaisempi, inventaario jota pitää skrollata sivukaupalla ja josta näkee vain pienen osan kerrallaan, jossa tavaroiden siirtely eri kontainereiden välillä on tehty mahdollisimman kömpelöksi jne. Vai inventaario, josta näkee 10-kertaisen määrän kerralla kuten 30+v vanhoissa peleissä jo tehty.

Sitten ihan perusjututkin voisi laittaa kuntoon. Esim. mahdollisuus järjestää kokonaispainon mukaan (ei yksikköpainon). Jossa tavarasta näytetään listassa muutakin kuin vain yksi atribuutti. Jossa kryptiset 2-3 kirjaimen lyhenteet ja statsien merkitys olisi jotenkin avattu kun hiirellä hoveroi. Jos joku näistä toimii eri tavalla kuin kuvittelen, niin saa sanoa.

Starfieldin inventaariosta pääosa on jättimäisellä kuvalla, jonka informaatioarvo on pyöreä nolla. Tässä joku Redditistä uudelleensuunnitteli inventaarion. Tässä on jo jotain yritystä.



Vaikea uskoa, että Starfieldin nykyinen inventaario olisi oikeastaan millään mittarilla tällä hetkellä hyvä kun sitä vertaa lukemattomiin muihin peleihin. (Ja pliis jätetään ne pelistudiofanitukset nyt pois. Puhutaan vaan UI:stä ja UX:stä. Ja mikään peruste ei ole se, että näin tämä on ennen tehty ja tätä ei saa muuttaa.)

Tosiaan Starfieldin kehittäjä on Bethesda Game Studios. Siitä tämä lähti.
En tiedä, mihin tämä oikein liittyy. Inventaario on surkea ihan riippumatta siitä, mikä studio tai kuka kehittäjä sen on koodannut. Studiolla ei ole mitään välilä. Kyllä Bethesdalta taitio ja resursseja löytyy tehdä asioita järkevästikin.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 087
Siis täh? Vuoden 2010 jälkeen kun 144Hz näytöt alkoi yleistymään niin ei paljoa ole porukoilla 60hz näyttöjä näkynyt ainakaan täällä päin suomea. Televisioissakin 120Hz ollut peruskauraa jo vähintään puolen vuosikymmentä ellei enemmän.

Nyt on kuitenkin vuosi 2023.
Mitä ihmeellistä tuossa nyt on? Steam hardware surveyn mukaan yli 60% porukasta pelaa edelleen esim 1080p resolla ja 1440p on kaukaisena kakkosena vajaan 15% osuudellaan. Toki reso on eri asia mutta noin niinkun esimerkkinä, kyllä 60hz on varmasti se yleisin edelleen.
Itekin pelaan 4k 60hz näytöllä enkä enempää tarvii kun ei tuo näyttiskään parempaan pysty.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
26
Pakko sen verran kommentoida kun on tunteja nyt kunnolla takana, että tykkään todella paljon tästä pelistä ja on vienyt mennessään kyllä kunnolla, viikonloppu meni ihan ohi kun pelasin vaan starfieldiä. Näitä kommentteja täällä kun luki, en ollut yhtään innoissani ostamassa tätä ja hetken aikaa ajattelin että tämä vaatii vielä aikaa kypsyä. Mutta tuli kuitenkin ostettua ja olen nauttinut.

Ei ole tullut bugeja vastaan, grafiikat on minun mielestä hyvät ja 1440p:llä kun pelaan niin suorituskyky on myös hyvä. Oikeestaan harvoin nykyään jaksaa mistään pelistä kauheasti innostua, olen ajatellut jo että 35v ikäisenä, ei sitä vaan enää nauti peleistä kuten ennen, mutta starfield osoitti kyllä sen ajatuksen olevan väärä. Enkä ole mitenkään Bethesda fani, Falloutteja jonkin verran aikaisemmin pelanneena kylläkin.

Koneen speksit: 5950x, 6900xt ja 32gb ram.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.03.2019
Viestejä
136
Siis täh? Vuoden 2010 jälkeen kun 144Hz näytöt alkoi yleistymään niin ei paljoa ole porukoilla 60hz näyttöjä näkynyt ainakaan täällä päin suomea. Televisioissakin 120Hz ollut peruskauraa jo vähintään puolen vuosikymmentä ellei enemmän.

Nyt on kuitenkin vuosi 2023.
Joo on kyllä ollu mut ei ihan peruskauraa, itsellä 3-vuotta vanha 58" töllö joka ei ollut halvimmasta päästä eli joku 700€ tekele ja on 60Hz jos tuota 120Hz ois halunnu niin 1200€ silloin olisi pitänyt pöytään lyödä niin ei ihan perus töllöissä tuota 120Hz paneelia kyllä ole.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 269
Joo on kyllä ollu mut ei ihan peruskauraa, itsellä 3-vuotta vanha 58" töllö joka ei ollut halvimmasta päästä eli joku 700€ tekele ja on 60Hz jos tuota 120Hz ois halunnu niin 1200€ silloin olisi pitänyt pöytään lyödä niin ei ihan perus töllöissä tuota 120Hz paneelia kyllä ole.
Ei ehkä nämä väännöt kuulu tähän ketjuun mutta itsellä on 5v vanha LG OLED jossa on 120Hz tuki ja se maksoi sen tonnin sillon. Muitakin oli muistaakseni tarjolla mutta OLED piti olla niin maksoin premiumia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 541
Niin, kumpi on yksinkertaisempi, inventaario jota pitää skrollata sivukaupalla ja josta näkee vain pienen osan kerrallaan, jossa tavaroiden siirtely eri kontainereiden välillä on tehty mahdollisimman kömpelöksi jne. Vai inventaario, josta näkee 10-kertaisen määrän kerralla kuten 30+v vanhoissa peleissä jo tehty.
Niin, en ole eri mieltä. En tiedä oletko tehnyt käyttöliittymäpuolta ihan peruskäyttäjille, mutta peruskäyttäjä ei halua opetella asioita, jotka näyttävät monimutkaiselta tai missä on 10-kertainen määrä tavaraa. Niin hyödyllistä kuin se olisikin. Ehkä jollakin muulla on erilainen kokemus.

E. Ja en siis ole eri mieltä sen huonoudesta, erityisesti painorajojen sisällä pysymisen suhteen. Myös vähän epäselvyyttä aseiden suhteen, mutta päädyin ropettamaan tyyppiä joka käyttää hyvältä tuntuvaa asetta kunnes siitä loppuu panokset, ja sitten arpoo seuraavan (priorisoiden pistooleja ja mahdollisia efektejä), ei osta panoksia..
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 101
Mitä ihmeellistä tuossa nyt on? Steam hardware surveyn mukaan yli 60% porukasta pelaa edelleen esim 1080p resolla ja 1440p on kaukaisena kakkosena vajaan 15% osuudellaan. Toki reso on eri asia mutta noin niinkun esimerkkinä, kyllä 60hz on varmasti se yleisin edelleen.
Itekin pelaan 4k 60hz näytöllä enkä enempää tarvii kun ei tuo näyttiskään parempaan pysty.
No, kuinka moni niistä tietokoneista jotka on listattu tonne kyselyyn edes täyttää Starfieldin minimivaatimukset?

Olisi mielenkiintoista nähdä tilastoitunta AAA-pelin ostajien PC laitteistosta, varsinkin DAY 1.

Ostat 3 peliä täyteen hintaan, niin sillä ostaa jo 1080p 120 hz näytön melkein.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 111
peruskäyttäjä ei halua opetella asioita, jotka näyttävät monimutkaiselta
Mun mielestäni tuo siis näyttää monimutkaiselta ja on monimutkainen käyttää. Hyvä UX ei tietenkään tarkoita sitä että sen pitäisi olla monimutkainen, mutta nyt inventaario on huono sillä käyttö ei ole intuitiivista, informaatiotiheys on surkea jolloin asioita joutuu etsimään ja tosiaan kryptisiä lyhenteitä ei avata missään.

Musta toi on huono UI, joka voisi olla sekä yksinkertaisempi, intuitiivisenpi ja toimivampi niin aloittelijalle kuin iotekkiläiselle. Saa olla eri mieltä mutta mun fiilis on että ei kukaan tuosta juuri pidä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 541
Mun mielestäni tuo siis näyttää monimutkaiselta ja on monimutkainen käyttää. Hyvä UX ei tietenkään tarkoita sitä että sen pitäisi olla monimutkainen, mutta nyt inventaario on huono sillä käyttö ei ole intuitiivista, informaatiotiheys on surkea jolloin asioita joutuu etsimään ja tosiaan kryptisiä lyhenteitä ei avata missään.

Musta toi on huono UI, joka voisi olla sekä yksinkertaisempi, intuitiivisenpi ja toimivampi niin aloittelijalle kuin iotekkiläiselle. Saa olla eri mieltä mutta mun fiilis on että ei kukaan tuosta juuri pidä.
Mielestäni se on yksinkertainen, mutta se asioiden esitys on kyllä huono. Erityisesti se voisi selkeämmin indikoida (graafisesti, ei vain pienellä tekstillä), että mitä olet tekemässä, ja minne / mistä olet siirtämässä tavaroita.

Pieni plussa 'uudet tavarat' osiosta.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 457
Juu myyjien inventaario ainakin pitäisi ehdottomasti näkyä samassa ruudussa kun olet myymässä/ostamassa tavaraa. Ei ole ainoastaan paria kertaa kun on vahingossa myynyt/ostanut kun tarkoitus oli tehdä juuri toisinpäin. Sitten kun siinä välissä on vielä aluksen inventaario. Eli 3 napin painallusta tarvitsee vaihtaakseen "myyjä" -> "pelaaja" inventaarion.
 
Liittynyt
12.03.2019
Viestejä
136
Joku Resident Evil 4 tyylinen inventaario olisi kyllä itselle mieluisa, menettelee tämäkin mutta aika aikaa vievää on selailu nyt, painon mukaan lajittelu olisi kyllä hyvä toiminto.
 
Liittynyt
12.03.2019
Viestejä
136
Niin, kumpi on yksinkertaisempi, inventaario jota pitää skrollata sivukaupalla ja josta näkee vain pienen osan kerrallaan, jossa tavaroiden siirtely eri kontainereiden välillä on tehty mahdollisimman kömpelöksi jne. Vai inventaario, josta näkee 10-kertaisen määrän kerralla kuten 30+v vanhoissa peleissä jo tehty.

Sitten ihan perusjututkin voisi laittaa kuntoon. Esim. mahdollisuus järjestää kokonaispainon mukaan (ei yksikköpainon). Jossa tavarasta näytetään listassa muutakin kuin vain yksi atribuutti. Jossa kryptiset 2-3 kirjaimen lyhenteet ja statsien merkitys olisi jotenkin avattu kun hiirellä hoveroi. Jos joku näistä toimii eri tavalla kuin kuvittelen, niin saa sanoa.

Starfieldin inventaariosta pääosa on jättimäisellä kuvalla, jonka informaatioarvo on pyöreä nolla. Tässä joku Redditistä uudelleensuunnitteli inventaarion. Tässä on jo jotain yritystä.



Vaikea uskoa, että Starfieldin nykyinen inventaario olisi oikeastaan millään mittarilla tällä hetkellä hyvä kun sitä vertaa lukemattomiin muihin peleihin. (Ja pliis jätetään ne pelistudiofanitukset nyt pois. Puhutaan vaan UI:stä ja UX:stä. Ja mikään peruste ei ole se, että näin tämä on ennen tehty ja tätä ei saa muuttaa.)



En tiedä, mihin tämä oikein liittyy. Inventaario on surkea ihan riippumatta siitä, mikä studio tai kuka kehittäjä sen on koodannut. Studiolla ei ole mitään välilä. Kyllä Bethesdalta taitio ja resursseja löytyy tehdä asioita järkevästikin.
Juuri tämän tyyppinen inventaarion pitäisi olla, toivottavasti kohta modaavat tämän oikeasti :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 179
Johan se nähtiin Skyrimin kohdalla, ettei Bethesdalla osata tehdä kunnollista UI:ta.

Niin, kumpi on yksinkertaisempi, inventaario jota pitää skrollata sivukaupalla ja josta näkee vain pienen osan kerrallaan, jossa tavaroiden siirtely eri kontainereiden välillä on tehty mahdollisimman kömpelöksi jne. Vai inventaario, josta näkee 10-kertaisen määrän kerralla kuten 30+v vanhoissa peleissä jo tehty.

Sitten ihan perusjututkin voisi laittaa kuntoon. Esim. mahdollisuus järjestää kokonaispainon mukaan (ei yksikköpainon). Jossa tavarasta näytetään listassa muutakin kuin vain yksi atribuutti. Jossa kryptiset 2-3 kirjaimen lyhenteet ja statsien merkitys olisi jotenkin avattu kun hiirellä hoveroi. Jos joku näistä toimii eri tavalla kuin kuvittelen, niin saa sanoa.
Pieniä asioita, jotka merkkaavat paljon. UI-modien suosio näissä peleissä luulisi kertovan paljon, kuinka surkeita vakio-UI:t ovat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 111
Johan se nähtiin Skyrimin kohdalla, ettei Bethesdalla osata tehdä kunnollista UI:ta.
Toi on kyllä koomista että modaajat tekevät tuon parissa viikossa paremmin ja pelintekijä ei vuosissakaan saa aikaan inventaariota, joka olisi suurimman osan mielestä kohtuullisen hyvin tehty.
  • jos inventaariossa tärkein elementti on massiivinen 3D-kuva siitä esineestä, joka täyttää puoli ruutua, ollaan jo todella pahasti metsässä
  • jos on tarkoitus siirrellä asioita kahden paikan välillä, niin ne kummatkin paikat olla samaan aikaa näkyvissä
  • inventaarion skrollailu olisi murto-osa nykyisestä, jos käytettävissä olisi grid, eikä skrollattava lista
  • ketän ei kiinnosta juurikaan esineiden nimet, vaan esineiden tärkeimmät ominaisuudet eli jokaisella on joka tapauksessa vertailunäkymä käytössä ja esineen nimi ja kaikki statsit näkyvät hoverilla. Grid esineiden kuvilla olisi siis kompaktimpi ja helpompi käyttää
  • pikavalinnat pitäisi olla alareunassa koko ajan näkyvillä, jonne esineitä voi raahata halunsa mukaan. Nyt näet vain jonkun sydänikonin, mutta et edes näppistä, jonka taakse ase on laitettu
Ei se pelaaminen tuohon tietenkään kaadu, mutta onpahan ainakin yksi kohde, johon Bethesda voisi satsata kun tätä päivittelee. Mutta jos tämä modella saadaan kuntoon, niin hyvä niin.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
692
Tuo LUT modi ois kyllä ihan jees, mutta aiheuttaa itsellä sen että ei enää aurinko näy planeetoilla. Muilla samoja kokemuksia? Kuussa tuon huomasin ensiks kun aurinko näkyi ainoastaan niin että katsoi suoraan sitä päin. Muuten katoaa samantien. Testasin vielä pariin kertaan ja aina kun ton LUT modin poisti niin toimi peli normaalisti.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
10 013
Johan se nähtiin Skyrimin kohdalla, ettei Bethesdalla osata tehdä kunnollista UI:ta.
Luulis että studiolla edes joku olis joskus näitä skyriminkin ui modeja kokeillut ja oppisi niistä jotakin, aikaakin on kulunut ja asioita ainakin teoriassa on ehtinyt omaksua. Oikeasti tulee välillä semmonen fiilis että työntekijät ei itse pelaa ikinä mitään, etenkään oman studion pelejä, sillä ei noin käsittämättömän huono UI muuten päädy lopputuotteeseen.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 101
Ja tää UI on jopa osittain ottanut inventaarion ja kauppanäkymän suhteen takapakkia esim Fallout 76 suhteen, ellen nyt ihan väärin muista 76 valikoita...
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 100
Asensin Vortex mod managerin, mutta tuntuu olevan sen kanssa muualta open source -maailmasta kovin tuttua virheistä toiseen etenemistä. :D

Modit asentuvat Nexus Modin sivuilta mukamas ihan hienosti, mutta missään niitä tiedostoja ei kyllä näy. Pitäisi varmaan näkyä? Lisäksi mm. Undelayed Menus -niminen mod menee virheilmoituksen perusteella ristiin StarUI:n kanssa, joten yritin poistaa sitä, mutta poistovaihe herjaa kaikille modeille Vortexissa näin:

1694443483188.png


Mitähän tuo meinaa? Kyseessä siis pelin Game Pass -versio.

Tuo LUT modi ois kyllä ihan jees, mutta aiheuttaa itsellä sen että ei enää aurinko näy planeetoilla. Muilla samoja kokemuksia? Kuussa tuon huomasin ensiks kun aurinko näkyi ainoastaan niin että katsoi suoraan sitä päin. Muuten katoaa samantien. Testasin vielä pariin kertaan ja aina kun ton LUT modin poisti niin toimi peli normaalisti.
Eihän vaan liittyisi tähän?

 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
692
Eihän vaan liittyisi tähän?

Eipä oo AMD näyttis itsellä vaan 3070ti
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 348
Toi on kyllä koomista että modaajat tekevät tuon parissa viikossa paremmin ja pelintekijä ei vuosissakaan saa aikaan inventaariota, joka olisi suurimman osan mielestä kohtuullisen hyvin tehty.
Olen miettinyt tätä (liiankin) paljon koska tässä ei ole mitään järkeä, miksi jättää inventory noin surkeaksi tietäen että 1) testipelaajat ovat varmasti flaganneet tämän heti 2) Bethesedalla varmasti riittää resursseja asian korjaamiseen nopeasti ja 3) modaajat fiksasivat tämän noin viikossa.

Ei löydy mitään hyviä syitä tälle jonka takia roikotan vieläkin sitä 0-hypoteesia että tämä oli tarkoituksella modaajille jätetty "helppo" kakku jotta saadaan modiskene nopeasti pöhisemään tuloksia ja saadaan pallo pyörimään. Sama voi koskea muitakin asioita joita korjattu modeilla nopeasti.

Ei tämäkään teoria tietenkään aukoton ole mutta parempaa selitystä en vain ole keksinyt.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
10 013
Olen miettinyt tätä (liiankin) paljon koska tässä ei ole mitään järkeä, miksi jättää inventory noin surkeaksi tietäen että 1) testipelaajat ovat varmasti flaganneet tämän heti 2) Bethesedalla varmasti riittää resursseja asian korjaamiseen nopeasti ja 3) modaajat fiksasivat tämän noin viikossa.

Ei löydy mitään hyviä syitä tälle jonka takia roikotan vieläkin sitä 0-hypoteesia että tämä oli tarkoituksella modaajille jätetty "helppo" kakku jotta saadaan modiskene nopeasti pöhisemään tuloksia ja saadaan pallo pyörimään. Sama voi koskea muitakin asioita joita korjattu modeilla nopeasti.

Ei tämäkään teoria tietenkään aukoton ole mutta parempaa selitystä en vain ole keksinyt.
Ja sit samaan aikaan moditukea konsoleille, joilla todennäköisesti suurin osa tätä pelailee, saadaan odottaa ensi vuoteen. Ei kuulosta kovin loogiselta.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 479
Olen miettinyt tätä (liiankin) paljon koska tässä ei ole mitään järkeä, miksi jättää inventory noin surkeaksi tietäen että 1) testipelaajat ovat varmasti flaganneet tämän heti 2) Bethesedalla varmasti riittää resursseja asian korjaamiseen nopeasti ja 3) modaajat fiksasivat tämän noin viikossa.

Ei löydy mitään hyviä syitä tälle jonka takia roikotan vieläkin sitä 0-hypoteesia että tämä oli tarkoituksella modaajille jätetty "helppo" kakku jotta saadaan modiskene nopeasti pöhisemään tuloksia ja saadaan pallo pyörimään. Sama voi koskea muitakin asioita joita korjattu modeilla nopeasti.

Ei tämäkään teoria tietenkään aukoton ole mutta parempaa selitystä en vain ole keksinyt.
Mulla tulee mieleen että on tehty puhtaasti 3m katseluetäisyyttä ja konsoleita silmälläpitäen. Tähän kun lisää että joku suunnittelija on sanonut että sen vähä-älyisimmäkin pelaajan on nähtävä ja ymmärrettävä sohvaltaan mitä missäkin lukee ja mitä mikäkin valikko tarkoittaa, niin on saatu tämmöinen aikaan.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 348
Mulla tulee mieleen että on tehty puhtaasti 3m katseluetäisyyttä ja konsoleita silmälläpitäen. Tähän kun lisää että joku suunnittelija on sanonut että sen vähä-älyisimmäkin pelaajan on nähtävä ja ymmärrettävä sohvaltaan mitä missäkin lukee ja mitä mikäkin valikko tarkoittaa, niin on saatu tämmöinen aikaan.
Tämä voi olla syy, en ole vielä pelannut peliä joten en osaa arvioida tarkemmin mutta tämäkin kuulostaa loogiselta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
473
Ongelmana on sitten että tuon suunnittelijan kommentin perimmäinen ajatus on unohdettu ja on lisäilty sinällään ihan käteviä oikoteitä aluksen inviin, omaan inviin ja tietenkin kauppatilanteessa kaupan inviin. Kukaan ei ole kyllä muistanut raportoida, että onaika epäselvää mitä tavaraläjää milloinkin tuijotetaan. Tai ainakin epäintuitiivista, kun vain se selosteteksti sen kertoo.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
710
Onpa kökköä Sarahin kanssa romantisointi. Aiheuttaa ihan aitoa myötähäpeää siirappisen kliseisen dialogin kirjoittajaa kohtaan kuka sitten lieneekään. Siis joku Todd Howardin kummityttö kirjoittanut "suurella tunteella". En ymmärrä miten on voinut päästä läpi peliin tuollaisenaan. Joku suurempi logiikka, että se on tarkoituksella noin huono?

1694451838608.png


Ylläolevassa romaanissa todennäköisesti parempaa dialogia (worst trash romance novels hakusanalla ensimmäisenä).

Joka tapauksessa nauttinut pelistä. Yllä oleva tatuksin "stop having fun" vihaiselta isältä on osuva.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 511
Sticky post kertoo että crasheistä ehkä päästy jo eroon jos ottaa uusimman version modista.

Tämä kannattaa nyt ehdottomasti ottaa kaikki 40xx kortin omistavat käyttöön.
Pelailin juuri 3h tuntia ilman ainuttakaan kaatumista. Vanhempi versio satunnaisesti kaatuili lähinnä latausruuduissa.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
737
Tämä kannattaa nyt ehdottomasti ottaa kaikki 40xx kortin omistavat käyttöön.
Pelailin juuri 3h tuntia ilman ainuttakaan kaatumista. Vanhempi versio satunnaisesti kaatuili lähinnä latausruuduissa.
Jep, tää toimii hyvin. Joskin framet tippui 120-130 -> 90-100. Ilmeisesti gpu:n käyttöaste pienentyny joten lieneekö siinä sit syy.
 

ile

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 281
Tämä kannattaa nyt ehdottomasti ottaa kaikki 40xx kortin omistavat käyttöön.
Pelailin juuri 3h tuntia ilman ainuttakaan kaatumista. Vanhempi versio satunnaisesti kaatuili lähinnä latausruuduissa.
Itellä toi uusin versio aiheutti GPU käyttöasteen tippumisen johonkin 60% paikkeille ja sitä myöten surkean suorituskyvyn.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 100
Vortexissa ns. modi-kansio ja modattava peli pitäisi olla samalla levyllä. Eli Settings > Mods > Mod Staging Folder.
Joo, ehdit juuri ennen kuin aloin kirjoittamaan jatkoa edelliseen.

Tämä tosiaan selvisi, kun muutti Vortexin asetuksista staging folderin samalle levylle missä pelikin on. Vortex oli kyllä jo aiemmin asennettu samalle levylle, mutta tämä staging-kansio oli oletuksena profiilipolussa C-asemalla ja se aiheutti tämän ongelman. Jännästi se ei herjannut mitään modeja asennettaessa, vaan vasta siinä vaiheessa, kun olin poistamassa niistä yhtä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
497
LOL! Ja juuri eilen illalla postin FG:n pois käytöstä jäätymisien takia. Tiedänpähän ainakin mikä niitä aiheuttaa, jos uusin versiokaan ei toimi.
 

nri

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
53


Mitähän tuo meinaa? Kyseessä siis pelin Game Pass -versio.
Tuohon lisänä sellainen, että ainakin itsellä viime viikolla yhtäkkiä ei mikään Vortexin mod deployment (asennus tai poisto) toiminut enää ja herjasi "Game doesn't support symlinks". Vortex sisältää peleille extensioneja ja olivat Starfieldin päivittyneestä extensionista (0.2.0) päättäneet poistaa symlink-tuen kokonaan, koska ei kuulemma toimi. Tähän asti se oli kyllä toiminut kaiken kanssa ainakin itsellä ja samaa asiaa ihmetellään mm. tuolla (myös, miten symlink-tuen saa extensionin konffia puukottamalla takaisin tarvittaessa): Starfield - File topics. Saattaa olla yhteydessä myös tuohon, jos symlinkit oli käytössä ennen ja alkoi mainittua virhettä heittämään.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 139
Viestejä
4 298 430
Jäsenet
71 794
Uusin jäsen
Msni

Hinta.fi

Ylös Bottom