Starfield (PC, XBX)

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Näköjään kartan alueet yhdistyvät toisiinsa. Jokainen pikseli on oma alueensa ja karttamerkit estävät painamasta oikeaa viereistä aluetta.

Onko kukaan testannut jos rakentaa outpostin ja menee viereiselle alueelle näkyykö se?

Mielenkiintoista nähdä mitä modaajat saavat aikaiseksi tällä tiedolla. Alan uskomaan entistä enemmän että tästä tuli pökäle joiltain osin Xboxin takia. Teknologia on selvästi rakennettu ainakin jollain tasolla tehdä se mitä Todd hehkutti. Liekö pitänyt nerffata nämä ominaisuudet tehottoman konsolin vuoksi.
 
Tuli tätäkin kokeiltua, ja jäi nyt toistaiseksi ainakin odottamaan. Kovasti odotin mut ei tuntunut tarjoavan mitään ihmeellistä kokemusta. Ehkä se on tuo teema mikä ei niin kiinnosta. Fo4 oli kyllä sama juttu. Mut new vegas maistui. Kaikkia ei voi miellyttää.
 
Taistelutkin muuttui paljon kivemmaksi kun sain jonkin legendary riflen joka ampuu räjähtäviä panoksia RNG:llä. itse olen level6 mutta tuommoiset level15+ vihut kuolee parilla napin painalluksella. Tavallaan deletoi vain kohteen. Olisinkohan nyt niinkuin 4 haluttua metallin palasta löytänyt. Joku 6h pelikellossa.
 
Päätarina läpi. Jossain vaiheessa uudelleen. Ainakin keskusteluissa on päätarinassa isoja eri vaihtoehtoja. Toivottavasti niillä on merkitystä. Odottelen isompia modeja ja lisäriä.
 
HopeTownissa tapahtuu:
Taisin tehdä questeja "väärässä" järjestyksessä. Sikä kun ensin Freestarin questilinen tein kokonaan, tietenkin tappaen Ron Hopen. No sitten vasta paljon myöhemmin nyt olen tekemässä Ryuijin questlinea. Yhdessä mennään juuri sitten HopeTechiin ja pitäisi olla vähän stealth, mutta se ei oikein onnistu kun heti kun pääsee HopeTechin ovista sisään, niin vartijat hyökkää päälle.

Vähän samanlaista on tullut vastaan muistaakseni Fallout 3 tai New Vegasissa, enkä muista mitä niissä oli ratkaisuna, mutta onkos kellään tähän ideaa?

Vai vähät välitänkö tosta stealth puolesta, aja menen vain hoitamaan sen vehkeen sinne laitokseen?


E: Ja ratkaisu tähän on Diplomacy.

E2: No emmä nyt tajunnutkaan että sitä käytetään Scannerin kautta, joten menin vaan vartijoiden ohi ja hoidin homman. Ei ongelmaa.
 
Viimeksi muokattu:
Alan uskomaan entistä enemmän että tästä tuli pökäle joiltain osin Xboxin takia.
Tähän en usko sekuntiakaan. Pökäleys on ihan puhtaasti pelimoottorin ominaisuus tämän kohdalla. Jos noita ”avoimen maaliman” asioita olis halunnu kehittää, niin koko pelimoottori olis pitäny koodata uusiksi.

Pikkasen lisää rammia tai mitä ikinä mitä huippukoneissa on mutta xboxissa ei ole ei tämän nykymoottorin kanssa tulisi tekemään ratkaisevaa eroa. Lisäksi jos pelistä tehtäisiin nykymoottoria käyttäen paljon laajempi/raskaampi, niin fps olis ihan kauheeta sontaa aivan kaikilla.
 
Tekeekö mikään muu pelimoottori samaa kuin creation engine tavaroiden trackkaamisessa? Nimittäin tuo on immersion kannalta aika iso asia. En tosin ole koittanut vielä pystyykö outpostien maastoa miinottamaan. FO4 tuo ei onnistunut koska miinat eivät pysyneet samoilla paikoillaan vaan joku engine rajoitus sai ne siirtymään aina hieman, jopa joskus ilmaan. Tuo tapahtui siis latausten välillä.
 
Tekeekö mikään muu pelimoottori samaa kuin creation engine tavaroiden trackkaamisessa?
Oliskohan zelda link to the pastissa ollu jo tuo?
Siis että jonkun alueen tila säilyy vaikka kävis muualla välissä. Viholliset taidettiin kuitenkin spawnata aina uudelleen, mut vaikea sanoa että oliko tekninen rajoite vai ei.
 
Xboxin apista katoin että päätarina kestää n. 18h. Itsellä nyt takana 22h ja päätarinaa en juurikaan ole edistänyt kun koko ajan eksyy tekemään/tutkimaan kaikenlaista muuta. Pelaako jotkut niin että suorittaa ensin koko päätarinan ja sitten vasta keskittyy muihin tekemisiin? Onko sillä päätarinan kannalta mitään merkitystä että parantaako omaa alustaan ollenkaan tai farmaako expaa/leveliä että saa parempia taitoja? Varmaan kaikki tarvittavat aseet, panokset ja varusteetkin löytyisi loottaamalla matkan varrelta.
 
Minä pelasin noin 30h. Siinä meni päätarina ja Vanguardin tehtävälinja sekä vähän muitakin sieltä täältä kuten uuden aluksen hankkiminen. Romantiikkaoption vedin myös loppuun asti.

Vähän aloin kiirehtimään tuossa niin kerkesin lopettaa ennen Cyberpunkia ja Bg3 myös kesken. Starfieldiin takaisin myöhemmin.
 
Yllätyksenä tuli saatua tuo Mantis armor 6-levelisenä ja nyt myöhemmin kun netistä tutkin niin on yksi parhaista.
Vähän ehkä outoa miten noin hyvän kamppeen voi saada käytännössä ihan alussa.

Edit. Samasta mestasta sai myös uuden aluksen, montaa matkaa ei onneksi tarvinnut tehdä sillä ensimmäisellä.
 
Oliskohan zelda link to the pastissa ollu jo tuo?
Siis että jonkun alueen tila säilyy vaikka kävis muualla välissä. Viholliset taidettiin kuitenkin spawnata aina uudelleen, mut vaikea sanoa että oliko tekninen rajoite vai ei.

Se että tila säilyy, on eri, kuin että joka ikinen esine on juuri siinä paikassa mihin jätit sen 60h sitten.
 
Yllätyksenä tuli saatua tuo Mantis armor 6-levelisenä ja nyt myöhemmin kun netistä tutkin niin on yksi parhaista.
Vähän ehkä outoa miten noin hyvän kamppeen voi saada käytännössä ihan alussa.

Edit. Samasta mestasta sai myös uuden aluksen, montaa matkaa ei onneksi tarvinnut tehdä sillä ensimmäisellä.

Oli hyvä tehtävä minusta. Sai koukuttuun peliin juuri tuo paikka. :)
 
LISÄTTY: Vieläkin jumittelee. Äsken oli 19 steam client webhelperiä taustalla. Voi vidu!

LISÄTTY 2: Yritin seuraavien ohjeiden avulla tappaa kaikki helpperit, mutta nyt niitä on kuitenkin seitsemän käynnissä, vaikka vain Steam on päällä. Edes tuo kohta 4, jonka pitäisi käynnistää Steam ilman helpperin helpperiä ei auta. Kettu!


-----

Jos jollain peli menee usein jumiin siirryttäessä uuteen kenttään, niin minulla kaatumatautiin auttoin Steam overlayn kytkeminen pois päältä. Tehtävienhallinnassa oli tuota ennen lukuisia steam client webhelper -instansseja. Nähtävästi muisti loppui kesken, vaikka sitä on koneessa 32Gb.

Oireet:
Mennessäni esim. ovesta tai hissistä uudelle alueelle, kone meni ajoittain jumiin ja peli täytyi sammuttaa. Kun pelin käynnisti uudestaan ja latasi viimeisimmän automaattisen tallennuksen, olin kuitenkin äskeisen oven toisella puolella.
 
Viimeksi muokattu:
Onko jollain muulla ollut ongelmaa, että kuva on paikoitellen todella suttuinen. Niin kuin renderöisi reilusti natiivia alemmalla resoluutiolla, vaikka käytössä ei olisi upskaalausta. Tyyliin 720p tai 900p.
Mietin, että onko tavallista vai jotakin pielessä itsellä.
Game pass versio pelistä.
Verrokkina pari kuvaa ME: Andromedasta.
Starfield ja ME: Andromeda kuvat
Starfield-native-1440p.png

e. korjattu muuttamalla indirect lighting medium tasolle
 
Viimeksi muokattu:
Onko jollain muulla ollut ongelmaa, että kuva on paikoitellen todella suttuinen. Niin kuin renderöisi reilusti natiivia alemmalla resoluutiolla, vaikka käytössä ei olisi upskaalausta. Tyyliin 720p tai 900p.
Mietin, että onko tavallista vai jotakin pielessä itsellä.
Game pass versio pelistä.
Verrokkina pari kuvaa ME: Andromedasta.
Starfield ja ME: Andromeda kuvat
Starfield-native-1440p.png

Saisiko grafiikka-asetuksista kuvan?
 
Kuulin koko pelistä joku pari kk ennen julkaisua ja laitoin Steamin wishlistille, halusin pitkästä aikaa jonkun "ison" yksinpelin.
Vähän harmittaa yllättäen Falloutmaisuus koska Bethesda mutta ei onneks liikaa ehkä häiritse, olisi kiva että päähahmokin puhuisi äänellä, tylsää klikata vaan vaihtoehtoja.
Vasta joku 8 tuntia alla kun tehnyt kaikkea turhaa, kuten pöllinyt vaan kamaa ja myynyt sitä eteenpäin ja joitain side questeja tehnyt New Atlantiksessa, en oo vielä edes mennyt sinne Constellationiin ensimmäistä kertaa.

Eniten harmittaa ehkä kun pyörii niin paskasti, New Atlantiksessa ulkona joku 60-70fps high-asetuksilla ja koneena 5Ghz 9900K, RTX 4070 Ti ja 32GB RAM 2650x1440.
Toisena se että yleisesti vuonna 2023 pelin ei kyllä pitäisi enää näyttää näin vanhentuneelta, paikoitellen ihan ok:n näköistä kai, pyöris ees hyvin ja näyttäisi paskalta mutta kun näyttää paskalta ja pyörii huonosti :D (arvostan peleissä graafista puolta paljon ja en ala niitä laskemaan liikaa suorituskyvyn takia..)
NPC:t rumia hahmoja ja ei kauhean immersiivinen kyllä ole, Cyberpunkin kaupunkikin on paljon elävämpi.

Mutta pelataan eteenpäin pikkuhiljaa, ei ehkä niin hiljaa kuin kävi Fallout 4 kanssa, menin sinne Diamond Cityyn ensimmäistä kertaa vasta kun mun hahmo oli joku 70 levelinen...
(Isot Mass Effect 2 vibat tästä kyllä tulee).
 
Saisiko grafiikka-asetuksista kuvan?
Sainkin korjattua tuon muuttamalla indirect lighting asetuksen mediumille. En olisi uskonut, että mikään asetus voisi tuolla tavalla tuhota resoluutiota.
Tässä nuo asetukset, jolla tuo vanha kuva otettu.
1694341750832.png
1694341842276.png
 
Mihin se alun robotti companion nyt yhtäkkiä on mennyt?
Yhtäkkiä tajusin että eihän se prkl ole aluksessa edes mukana?
Kiva kun tankkasin sille kaikki kamat ku piti myydä ja nyt peltiheikkiä ei näy missään. :D

Bugailu vaan jatkuu, äsken kun resumin peliin xboxilla niin kuva olikin yhtäkkiä vertical split view:rofl:
 
Se että tila säilyy, on eri, kuin että joka ikinen esine on juuri siinä paikassa mihin jätit sen 60h sitten.
Käytännössä vaan kirjataan kaikkien haluttujen objektien tila ja sijainti savefiluun odottamaan palaamista. Täysin sama juttu. Tuo onnistuu (ihan aikuisten oikeasti) aivan kaikilla pelimoottoreilla jos niin halutaan. Monessa pelissä tuota ei tehdä kaikilla esineillä, sillä halutaan säästää savefilujen koossa, tai sit halutaan muista käytännön syistä johtuen resettaa ympäristö. Esim. NPC skriptaus/simulaatiot helpottuu valtavasti kun ympäristö on suht vakio ja pelaajan sekoilut poistuu automaattisesti.

Se että esimerkkinä käyttämässäni zeldassa oli vaan pari esinettä joita ylipäänsä pystyi siirtelemään (lähinnä muutamia kivilohkareita) ei tarkoita etteikö kyseinen pelimoottorin ominaisuus pelissä olisi. Eikä tämä starfieldikään jotain patruunan hylsyjä ja muuta pientä ala seuraamaan ajasta ikuisuuteen, vaan ne putsataan pois simulaatiota/savefiluja tukkimasta.

Ihan turha alkaa asiasta vääntämään. Kyseessä ei ole mikään gamebryon erikoisominaisuus joka ei muilla onnistuisi.
 
Mihin se alun robotti companion nyt yhtäkkiä on mennyt?
Yhtäkkiä tajusin että eihän se prkl ole aluksessa edes mukana?
Kiva kun tankkasin sille kaikki kamat ku piti myydä ja nyt peltiheikkiä ei näy missään. :D

Bugailu vaan jatkuu, äsken kun resumin peliin xboxilla niin kuva olikin yhtäkkiä vertical split view:rofl:
Jaaaaa vartin pausetuksen jälkeen vasco yhtäkkiä vaan rupes kävelemään mun takana.
 
Yllätyksenä tuli saatua tuo Mantis armor 6-levelisenä ja nyt myöhemmin kun netistä tutkin niin on yksi parhaista.
Vähän ehkä outoa miten noin hyvän kamppeen voi saada käytännössä ihan alussa.

Edit. Samasta mestasta sai myös uuden aluksen, montaa matkaa ei onneksi tarvinnut tehdä sillä ensimmäisellä.
Tässä tuo tehtävä vielä tiivistettynä, jos joku miettii että mistä on kyse.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
PC:llä peli vaatii DLSS modin koska tiimiä ei huvittanut sisällyttää sitä peliin.
Vaatii Luts modit koska Bethesda päätti tehdä pelin näyttämään kuralta.
Jos haluat vaihtaa FOV joudut kikkaileen ini. tiedoston kanssa. Bethesdan mielestä tämä on hieno juttu pakottaa sadat tuhannet ihmiset säätämään näitä parin päivän aikana.
sf mods.jpg

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


DF alexin videosta opitaan, että Bethesda ei optimoinut peliä millekään muulle kuin AMD systeemille. Normaalia hommaa AAA studiolla?

Onko Bethesdan studiolla tarpeeksi happea ilmassa vai mikä johtaa tämmöiseen toimintaan?


Täytyy sanoa että on se kiva että mulla on vissiin matala rima graffojen suhteen. Pelasin Starfieldin täysin vakiona ja mielestäni näytti erinomaiselta. Ulkonäön puolesta mulle vaikuttaa eniten taidetyyli, eikä niinkään se, että onko käytetty uusimpia renderöntitekiikoita ja kikkoja. Tykkäsin kovasti nasapunk ulkonäöstä ja jätin film graininkin päälle. Peli näyttää tosi hienolta ihan vakionakin ja pelaan myös OLEDilla. Kokeilin myös noita korjauksia väreihin ja kontrastiin, paras oli ehkä tämä joka myös yrittää pitää alkuperäistä näkemystä.

Suorituskyvystä olen samaa mieltä. Surkea. Ja fov sliderin pitäisi olla ihan menussa, myös konsolilla. Pieni pettymys oli myös natiivin HDR tuen puute pc versiossa.
 
Te jotka pelaatte tätä PC:llä (Steam), viitsisittekö katsoa montako steam client webhelperiä teillä pyörii taustalla? Epäilen tuon aiheuttavan kaatumisia, vaikka muistia on vapaana yli puolet 32 gigasta. Kiitos!

Jos en muuta keksi, niin asennan Steamin uudestaan. Lähes kaikki muut kortit on jo katsottu. :(
 
Kysymys noista tavaroista, jotka pysyvästi nostavat jotain skilliä ja jotka eivät paina mitään. Pitääkö niitä rontata mukana jotta niiden vaikutus on voimassa, voi riittääkö että ne käyvät inventaariossa ja sitten heittää mäkeen?
 
Te jotka pelaatte tätä PC:llä (Steam), viitsisittekö katsoa montako steam client webhelperiä teillä pyörii taustalla? Epäilen tuon aiheuttavan kaatumisia, vaikka muistia on vapaana yli puolet 32 gigasta. Kiitos!
Ei ole Steam-versiota, mutta niitä webhelpereitä pitääkin olla useampia. Täällä aiheeseen liittyviä vinkkejä:

 
Te jotka pelaatte tätä PC:llä (Steam), viitsisittekö katsoa montako steam client webhelperiä teillä pyörii taustalla? Epäilen tuon aiheuttavan kaatumisia, vaikka muistia on vapaana yli puolet 32 gigasta. Kiitos!

Jos en muuta keksi, niin asennan Steamin uudestaan. Lähes kaikki muut kortit on jo katsottu. :(

Seitsemän näyttäisi nyt pyörivän kun käynnistää suoraan kirjastosta Starfieldin. Tuo WebHelper on Steamin käyttämä web-selain, eli ei niiden pitäisi kaatumisia aiheuttaa ellei ole pahasti jotain vialla.
Oletko kokeillut ajaa Steamista pelille tiedostojen tarkistuksen? Onko käytössä jotain kellotuksia? Jos on, niin kannattaa kokeilla ottaa pois. Tuleeko kaatuessa jotakin virheilmoitusta? Näytönohjaimen ajurit päivitetty tai asennettu uudelleen?
Onko Starfieldissä käytössä jotain modeja?
 
Kiitos viesteistä. Parhaimmillaan noita prosesseja oli käynnissä todellakin 19! Tästä huolimatta muistia oli vapaana vaikka muille jakaa.

Melkein kaikkea olen jo kokeillut:
  • mitään ei ole kellotettu
  • lämmöt kurissa
  • kaikki ajurit uusimmat
  • filut on tarkastettu
  • pelatessa F-Secure kytketty pois päältä
  • Steamistä otettu paljon ominaisuuksia pois käytöstä (ohjeen mukaan)
  • Steam offline tilassa kaataa myös
  • kolme modia käytössä (FOV slideri, alkuperäinen värifiltteri pois ja DLSS-G)
Nuo modit ovat kuitenkin sellaisia, joita moni foorumilaisistakin käyttää. Jos niissä olisi jotain ongelmaa, niin tästä olisi varmaan jo paljon keskustelua mm. Redditissä ja Steamin foorumeilla.

Ei auta kuin tehdä tallennuksia usein ja toivoa tilanteen paranevan päivityksen seurauksena. :(
 
Kiitos viesteistä. Parhaimmillaan noita prosesseja oli käynnissä todellakin 19! Tästä huolimatta muistia oli vapaana vaikka muille jakaa.

Melkein kaikkea olen jo kokeillut:
  • mitään ei ole kellotettu
  • lämmöt kurissa
  • kaikki ajurit uusimmat
  • filut on tarkastettu
  • pelatessa F-Secure kytketty pois päältä
  • Steamistä otettu paljon ominaisuuksia pois käytöstä (ohjeen mukaan)
  • Steam offline tilassa kaataa myös
  • kolme modia käytössä (FOV slideri, alkuperäinen värifiltteri pois ja DLSS-G)
Nuo modit ovat kuitenkin sellaisia, joita moni foorumilaisistakin käyttää. Jos niissä olisi jotain ongelmaa, niin tästä olisi varmaan jo paljon keskustelua mm. Redditissä ja Steamin foorumeilla.

Ei auta kuin tehdä tallennuksia usein ja toivoa tilanteen paranevan päivityksen seurauksena. :(
Ei kai sinulla ole framegeneration päällä? Ainakin nexuksessa oleva framegen DLSS modissa on keskustelua että kaataa pelin/koneen joten toistaiseksi framegen kannattaa disabloida.

Latest Update:Hey, sorry for not communicating on here for the past few days - been busy tracking down the cause of the crashing issue. Tried a couple thing so far but none have completely fixed the situation, but hope to resolve it sometime soon.

Next update will also feature some more improvements like only needing one version for both Steam + Xbox and the ability to specify whether dynamic resolution is turned on or off in dlss-g (which can also slightly improve image quality) as well as a hotkey to toggle FG on/off during gameplay.

About potential settings that might reduce the crashing, you can try and limit your FPS to a fixed amount and turn off dynamic resolution. You can also try using the other reflex mode "LowLatency" which can also help, but this all depends on your own system and is not universal.

Thanks for using my mod!
 
Kiitos viesteistä. Parhaimmillaan noita prosesseja oli käynnissä todellakin 19! Tästä huolimatta muistia oli vapaana vaikka muille jakaa.

Melkein kaikkea olen jo kokeillut:
  • mitään ei ole kellotettu
  • lämmöt kurissa
  • kaikki ajurit uusimmat
  • filut on tarkastettu
  • pelatessa F-Secure kytketty pois päältä
  • Steamistä otettu paljon ominaisuuksia pois käytöstä (ohjeen mukaan)
  • Steam offline tilassa kaataa myös
  • kolme modia käytössä (FOV slideri, alkuperäinen värifiltteri pois ja DLSS-G)
Nuo modit ovat kuitenkin sellaisia, joita moni foorumilaisistakin käyttää. Jos niissä olisi jotain ongelmaa, niin tästä olisi varmaan jo paljon keskustelua mm. Redditissä ja Steamin foorumeilla.

Ei auta kuin tehdä tallennuksia usein ja toivoa tilanteen paranevan päivityksen seurauksena. :(

Joo, mulla tilttaili juuri noin kun kerroit ja johtuu tosiaan tuosta yllä mainitusta Frame Generationista joka tuom DLSS-modin myötä tulee. Otin fg:n pois päältä ja taas toimii. Täytyy venaa et modaaja saa sen kuntoon.
 
Se puredarkin DLSS3 modi, mikä on siis maksullinen, toimii ilmeisesti FG:n kanssa myös. Ilmeisesti ko. modi osaa ottaa FG::n aina pois lataustaukojen ajaksi.
 
Nyt on kyllä taas semmosta hölmöä suunnittelua ettei tiiä miten päin olis:
Tota Armillarya ei saa rakennettua outpostissa mihinkään sisätiloihin. Kai se pitää sitten pelin tärkein ja suojelun kohteena oleva laite rakentaa ulos johonkin mutaan outpostin kulmaan varkaiden, elukoiden ja luonnonvoimien armoille.

Ei siinä että tää peli mitenkään muuten olis kovin immersiivinen mutta jostain syystä tää alko ärsyttää ihan vitusti kun mietin jo mielessäni että minkälaisen linnoituksen rakennan roolipelimielessä.
 
Onhan tuota huimat 10h pelattu :lol: ja vaikuttaa ihan asialliselta. Vasta aika alussa koska haluan noita sivutehtäviäkin samalla tehdä.
 
Avaruus näytti aika harmaalta omaan silmään ja löytyi pari asetusta mitä sai säädettyä paremmaksi omaan silmään tuolla fSpaceGlowBackgroundScale arvolla. fStarIntensity arvon voi säätää 0-5000 oman makunsa mukaan. Taustalla näkyvien tähtien kirkkautta pystyy myös säätämään fStarfieldStarBrightnessScale arvon avulla 10-100 taitaa olla järkevä alue. Itse laitoin 10 ja fStarIntensityn 1000

tämän StarfieldCustom.ini tiedostoon

[Display]
fSpaceGlowBackgroundScale=0
fStarIntensity=1000
fStarfieldStarBrightnessScale=10

EDIT: Neutral lut modi myös käytössä ja lisätty fStarfieldStarBrightnessScale=10
 

Liitteet

  • 0,0.jpg
    0,0.jpg
    199,4 KB · Luettu: 173
  • 0,1000.jpg
    0,1000.jpg
    199 KB · Luettu: 157
  • 0,2000.jpg
    0,2000.jpg
    200,2 KB · Luettu: 164
  • 0,3000.jpg
    0,3000.jpg
    198,6 KB · Luettu: 142
  • 0,4000.jpg
    0,4000.jpg
    198,5 KB · Luettu: 140
  • 0,Default.jpg
    0,Default.jpg
    199,4 KB · Luettu: 153
  • Default,Default.jpg
    Default,Default.jpg
    189,2 KB · Luettu: 152
Viimeksi muokattu:
Nyt on kyllä taas semmosta hölmöä suunnittelua ettei tiiä miten päin olis:
Tota Armillarya ei saa rakennettua outpostissa mihinkään sisätiloihin. Kai se pitää sitten pelin tärkein ja suojelun kohteena oleva laite rakentaa ulos johonkin mutaan outpostin kulmaan varkaiden, elukoiden ja luonnonvoimien armoille.

Ei siinä että tää peli mitenkään muuten olis kovin immersiivinen mutta jostain syystä tää alko ärsyttää ihan vitusti kun mietin jo mielessäni että minkälaisen linnoituksen rakennan roolipelimielessä.

Edit: Tää outpostien rakentaminen on kyllä niin ankeeta puuhaa muutenkin että jätän koko homman odottamaan modeja tai lisäsisältöä.

P.S. edit: No ei tullu edittiä kun vastaus omaan viestiin :cigarbeye:
 
Pitää tutustua tuohon modiin hieman tarkemmin. Voi hyvinkin olla, että FG aiheuttaa jäätymiset. Tosin olettaisin näin maallikkona pelin kaatuvan pelatessa, eikä tallennettaessa. Mutta kaikesta huolimatta kiitos vinkeistä... ja toivotaan parasta!

LISÄTTY: Jäätyminen oli frame generationista lähtöisin. Eilen illalla peli ei kipannut kuin kerran reilun tunnin aikana. Kiitos ja kumarrus!
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa olla joku ihme gamma käyrä käytössä tässä pelissä (banding pelin kokoruudun logo kuvassa)=> värien sävyt päin honkia, ja ei taida tukea mitään HDR modea..."avaruuspelissä" harmaa mustana ei oikein toimi.
 
En tiedä oliko tämä jo täällä, mutta tässä videossa on hyvä tiivistelmä eri grafiikka-asetusten vaikutuksesta ja suosituksia mihin asentoon mikäkin optio kannattaa laittaa, jos ei ole ihan kovinta rautaa koneessa.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.



Olennaiset suositukset kuvana:

1694362072022.png
 
En tiedä oliko tämä jo täällä, mutta tässä videossa on hyvä tiivistelmä eri grafiikka-asetusten vaikutuksesta ja suosituksia mihin asentoon mikäkin optio kannattaa laittaa, jos ei ole ihan kovinta rautaa koneessa.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.



Olennaiset suositukset kuvana:

1694362072022.png

Itekkin laitoin medium presetin käyttöön kun katsoin DigitalFroundryn vertailun. Kyllähän siitä tuli noin 10-20fps lisää missä ennen pyöri 50-60fps. Jos on Nvidian 3000 sarjan näyttis niin kannatta laittaa Rebar käyttöön nvidiaProfileInspectorilla myös. noin 5-10% lisää fps kun laittoi päälle ja fps on vähän tasaisempi kun ennen heitteli +-10fps kun katsoi samaan suuntaan ja käveli edes takas.
 
Tulipahan leikittyä noilla outposteilla joku 20 tuntia enkä päässyt pidemmälle kuin juuri aloin käyttämään tier 2 fabricatoria. Tuo systeemi on erittäin alkeellinen ja kankea. Se ei oikein taivu loogisiin ratkaisuihin. Oma ajatus oli että joka järjstelmästä jossa minulla on outposteja kerään resurssit yhteen hubiin ja sieltä lähetän sitten yhteen isoon päätukikohtaan.

Ongelma on että cargo linkit ottavat mitä ottavat. Jos jossain vaiheessa joku varasto on täynnä ne lakkaavat toimimasta kokonaan. Toinen ongelma on että et pysty vastaanottavassa päässä suodattamaan mitenkään tavaraa omiin laatikoihin. Laatikossa on sitten 12 eri resurssia. Joudut linkkaamaan fabricaattorin kiinni jokaiseen laatikkoon ja tuokin näyttää bugaavan jos ne linkittää liian moneen. Käytin varmasti enemmän aikaa ongelmien ratkaisemiseen kun itse rakenteluun. Koko homma oli melko pitkälle planeetalta toiselle hyppimistä. Myöskin inter-cargo link toimii miten sattuu jos planeetalla jolla se on ei ole heliumia. Koitin tuoda cargo linkeillä sitä niille planeetoille jossa sitä ei ollut, mutta se jatkuvasti lakkasi toimimasta.

Jos rakentaisin nyt uudestaan outpostit tekisin sen näin: Yksi outpost tuottaa yhtä tuotetta eli vaikka Zero Wire tehdas ja toisella outpostilla Adaptive Frame tehdas. 1 cargo link lähettää maksimissaan 2 resurssia. Kaikki inter-cargo linkit planeetoille joista voi louhia heliumia. Enemmän pieniä outposteja joissa tehdään yhtä tai kahta asiaa. Tämä systeemi ei nykyisellään taivu siihen että voisi tehdä yhden ison tuontanto tukikohdan johon tulee kaikki raaka-aineet ja siellä sitten jauhaa fabricaattorit. Toinen ratkaisu on että ottaa mahdollisimman pian special projects perkin ja unohtaa automatisoinnin. Käy vaan käsin hakemassa resurssit ja tekee ne itse.

Muita huomiota. Jos haluaa maksimoida hyödyn outposteista, niin kaikki kannattaa tehdä itse industrial benchillä. Vaatii special projects perkin joka on melko korkealla tiede puussa. Tällöin saat expat tuotannosta. Jos rahaa haluaa tehdä kannattaa automatisoida tier2 tai tier 3 tehtaasta tavaraa. Tier 1 tavarat eivät ole juurikaan minkään arvoisia ja vaikka kiikutat niitä 10 000 kappaletta kauppiaalle saat jotain pennejä. Outpostit kannattaa rakentaa pienen painovoiman planeetoille jos aikoo käyttää varastopinoja. Ihan tuskaa päästä käsiksi ylimpiin varastoihin jos planeetalla on 2g painovoima.

Ehkä palaan vielä tuohon kunhan saan perkin jolla saa enemmän kuin 3 cargo linkkiä per planeetta ja enemmän leveliä special projects perkkiin.

Löysin kivan kraaterin johon ajattelin rakentaa päätukikohdan, mutta se olikin liian pieni niin siitä tuli cargo hubi. 2 alustaa ottaa vastaan tavaraa muista systeemin outposteista ja kolmas lähettää ne päätukikohtaan. Ei oikein toiminut kun tuot ottaa vastaan n. 12 eri resurssia ja tuottaa itse yhtä. Se on kokoajan tukossa jonkun pullonkaulan takia eikä tavara liiku.

1694381459204.png

Ps. Farmaaminen on ihan perseestä.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä oliko tämä jo täällä, mutta tässä videossa on hyvä tiivistelmä eri grafiikka-asetusten vaikutuksesta ja suosituksia mihin asentoon mikäkin optio kannattaa laittaa, jos ei ole ihan kovinta rautaa koneessa.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.



Olennaiset suositukset kuvana:

1694362072022.png

Erittäin hyvä pätkä. Ei paljon eroa huomaa visuaalisesti Ultra presettiin ja frameja tuli mukavasti lisää.
 
Viimeksi muokattu:
Toihan on melko mielenkiintoista, tosin ehkä antaa toivoa, että Bethesda tai modaajat sais tän pyörimään oikeesti sutjakasti Winukallakin.
T. 5800X+4090+32GB tippuilee alle 60fps HWUB:n optiomiduilla asetuksilla. :rolleyes:
vaikea sanoa mistä tuo Mepa9 LTT käyttäjä keksi nuo fps numerot ja otsikon kun tuossa github commitissa tai reddit postauksessa ei mainita mitään sellaisesta. Jos itse ymmärsin oikein niin DX12 ja vulkan kutsuja tehdään typerästi ja sen voisi tehdä paljon nopeamminkin, mutta miten se vaikuttaa pelin pyörimiseen ei ole mitään mainintaa.
 
Tulipahan leikittyä noilla outposteilla joku 20 tuntia enkä päässyt pidemmälle kuin juuri aloin käyttämään tier 2 fabricatoria. Tuo systeemi on erittäin alkeellinen ja kankea. Se ei oikein taivu loogisiin ratkaisuihin. Oma ajatus oli että joka järjstelmästä jossa minulla on outposteja kerään resurssit yhteen hubiin ja sieltä lähetän sitten yhteen isoon päätukikohtaan.

Ongelma on että cargo linkit ottavat mitä ottavat. Jos jossain vaiheessa joku varasto on täynnä ne lakkaavat toimimasta kokonaan. Toinen ongelma on että et pysty vastaanottavassa päässä suodattamaan mitenkään tavaraa omiin laatikoihin. Laatikossa on sitten 12 eri resurssia. Joudut linkkaamaan fabricaattorin kiinni jokaiseen laatikkoon ja tuokin näyttää bugaavan jos ne linkittää liian moneen. Käytin varmasti enemmän aikaa ongelmien ratkaisemiseen kun itse rakenteluun. Koko homma oli melko pitkälle planeetalta toiselle hyppimistä. Myöskin inter-cargo link toimii miten sattuu jos planeetalla jolla se on ei ole heliumia. Koitin tuoda cargo linkeillä sitä niille planeetoille jossa sitä ei ollut, mutta se jatkuvasti lakkasi toimimasta.

Jos rakentaisin nyt uudestaan outpostit tekisin sen näin: Yksi outpost tuottaa yhtä tuotetta eli vaikka Zero Wire tehdas ja toisella outpostilla Adaptive Frame tehdas. 1 cargo link lähettää maksimissaan 2 resurssia. Kaikki inter-cargo linkit planeetoille joista voi louhia heliumia. Enemmän pieniä outposteja joissa tehdään yhtä tai kahta asiaa. Tämä systeemi ei nykyisellään taivu siihen että voisi tehdä yhden ison tuontanto tukikohdan johon tulee kaikki raaka-aineet ja siellä sitten jauhaa fabricaattorit. Toinen ratkaisu on että ottaa mahdollisimman pian special projects perkin ja unohtaa automatisoinnin. Käy vaan käsin hakemassa resurssit ja tekee ne itse.

Muita huomiota. Jos haluaa maksimoida hyödyn outposteista, niin kaikki kannattaa tehdä itse industrial benchillä. Vaatii special projects perkin joka on melko korkealla tiede puussa. Tällöin saat expat tuotannosta. Jos rahaa haluaa tehdä kannattaa automatisoida tier2 tai tier 3 tehtaasta tavaraa. Tier 1 tavarat eivät ole juurikaan minkään arvoisia ja vaikka kiikutat niitä 10 000 kappaletta kauppiaalle saat jotain pennejä. Outpostit kannattaa rakentaa pienen painovoiman planeetoille jos aikoo käyttää varastopinoja. Ihan tuskaa päästä käsiksi ylimpiin varastoihin jos planeetalla on 2g painovoima.

Ehkä palaan vielä tuohon kunhan saan perkin jolla saa enemmän kuin 3 cargo linkkiä per planeetta ja enemmän leveliä special projects perkkiin.

Löysin kivan kraaterin johon ajattelin rakentaa päätukikohdan, mutta se olikin liian pieni niin siitä tuli cargo hubi. 2 alustaa ottaa vastaan tavaraa muista systeemin outposteista ja kolmas lähettää ne päätukikohtaan. Ei oikein toiminut kun tuot ottaa vastaan n. 12 eri resurssia ja tuottaa itse yhtä. Se on kokoajan tukossa jonkun pullonkaulan takia eikä tavara liiku.

1694381459204.png

Ps. Farmaaminen on ihan perseestä.
Aloin itekkin kattomaan miten tuo outpost rakentelu toimii ja investoin ensimmäisen skill pointsin outpostiin.
Aluksi piti ihan ettiä redditistä miten workbenchit saa linkattua, että ei tarvi noita resursseja ees taas raahata.
Vastaus ei saa lainkaan, tässä ei ole samanlaista systeemiä kuin FO4, resursseja ei saa linkitettyä, ainoastaan juuri nuo cargo linkit. Muutenkin tuntuu olevan kovin haukuttu ja huonompaan suuntaan menty kuin FO4 settlementien rakentelu.
Ja käytännössä järkevin on ostaa isoin alus jossa iso cargo hold.

No päätin jättää ton, paaljon helpompi ostaa suoraan tarvittavat kamat suoraan traderilta. Ja ei tässä oikeastaan tarvi kuin ase ja armor modeja ja satunnaisesti foodia ja kemikaaleja, jotka nekin voi ostaa, eli käytännössä weapon modit on tärkeimmät ja niihin kamat saa ostamalla.

Katotaan sitten NG+ tai jos tohon tulee vähän muutoksia dlc muodossa. Tai jos saa tärkeimpiä skillejä ensin. Toki ois kiva olla joku iso "homebase" jossain mukavan lämpöisellä planeetalla :)

Ship building tuntuis tärkeämmältä ja päivittelin pariin alukseeni engineä ja tykkejä, muuttui space combat paljon nautittavammaksi, vielä en ole ihan alusta tehnyt omaa alusta, ehkä jonkun guiden vois kattoa alkuun.
 
Itse en ole kiinnostunut kyllä mistään rakentamisesta jos se ei ole tyyliin loogista, syvällistä, jouhevaa ja palkitsevaa kuten Factorio. Tuolla seikkaillessa en ole tuntunut tarvitsevan mitään muuta kuin panoksia ja medkittejä. Aina silloin tällöin loottaa parempaa asetta jos semmoinen sattuu tippumaan. Muut kamat jätän keräämättä.

Pääjuonessa tuli jo mielenkiintoista asiaa eteen, mutta sekin fiilis lopahti 20min pelaamisen jälkeen.

Tuli juttua jostain isosta sensori anomaliasta. Sitten löytyikin temppeli josta sai viimein jonkin voiman kun pyöritteli minipelissä renkaita. Ajattelin että okei nyt ollaan saman äärellä mitä skyrimissä kun löydettiin eka tavu Fuz-ro-dah huudosta. Tulevaisuudessa pitää siis tutkia ja pitää silmällä mistä seuraava voima löytyy.

Mutta sitten palasin sen ukon luo (oliko se nyt Vladimir vai mikä) ja se sanoo että näitä anomalioita on lisää. Lähdin tutkimaan samantien kun on niin jännää. Laskeuduin fast traverilla kohdeplaneetalle ja 5min myöhemmin olin taas uudessa temppelissä ilman että mitään tarvi taistella tai tutkia sen enempää. Noh taas uusi voima (joka oli hyödytön) ja takaisin vladimirille... sama toistuu:"Joo täsä vartissa ku kävit tuola temppelillä niin löysin uuden anomalian... lähekkö?" -> No lähden. Fast travel planeetalle ja 5min myöhemmin taas temppelillä ja sama haukotuttava minipeli että renkulat pyörii ja taas saatiin joku voima...

Eikö näihin olisi voinut jotain pikku questin tynkää/toimintaa/tutkimista/jännitystä voinut keksiä? Tää on vaan käytännössä fetch-quest jossa haetaan voima eikä mitään jännää tapahdu tuolla temppelissä. Olisi edes ollut joku oblivion-gate tyylinen että pitää mennä johonkin toiseen ulottuvuuteen ja taistella itsensä alttarille josta varastaa voiman. Tuo sama renkaan pyöritys minipeli vaan tulee ja täts-it.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 234
Viestejä
4 929 969
Jäsenet
79 319
Uusin jäsen
Marianniina1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom