Tulipahan leikittyä noilla outposteilla joku 20 tuntia enkä päässyt pidemmälle kuin juuri aloin käyttämään tier 2 fabricatoria. Tuo systeemi on erittäin alkeellinen ja kankea. Se ei oikein taivu loogisiin ratkaisuihin. Oma ajatus oli että joka järjstelmästä jossa minulla on outposteja kerään resurssit yhteen hubiin ja sieltä lähetän sitten yhteen isoon päätukikohtaan.
Ongelma on että cargo linkit ottavat mitä ottavat. Jos jossain vaiheessa joku varasto on täynnä ne lakkaavat toimimasta kokonaan. Toinen ongelma on että et pysty vastaanottavassa päässä suodattamaan mitenkään tavaraa omiin laatikoihin. Laatikossa on sitten 12 eri resurssia. Joudut linkkaamaan fabricaattorin kiinni jokaiseen laatikkoon ja tuokin näyttää bugaavan jos ne linkittää liian moneen. Käytin varmasti enemmän aikaa ongelmien ratkaisemiseen kun itse rakenteluun. Koko homma oli melko pitkälle planeetalta toiselle hyppimistä. Myöskin inter-cargo link toimii miten sattuu jos planeetalla jolla se on ei ole heliumia. Koitin tuoda cargo linkeillä sitä niille planeetoille jossa sitä ei ollut, mutta se jatkuvasti lakkasi toimimasta.
Jos rakentaisin nyt uudestaan outpostit tekisin sen näin: Yksi outpost tuottaa yhtä tuotetta eli vaikka Zero Wire tehdas ja toisella outpostilla Adaptive Frame tehdas. 1 cargo link lähettää maksimissaan 2 resurssia. Kaikki inter-cargo linkit planeetoille joista voi louhia heliumia. Enemmän pieniä outposteja joissa tehdään yhtä tai kahta asiaa. Tämä systeemi ei nykyisellään taivu siihen että voisi tehdä yhden ison tuontanto tukikohdan johon tulee kaikki raaka-aineet ja siellä sitten jauhaa fabricaattorit. Toinen ratkaisu on että ottaa mahdollisimman pian special projects perkin ja unohtaa automatisoinnin. Käy vaan käsin hakemassa resurssit ja tekee ne itse.
Muita huomiota. Jos haluaa maksimoida hyödyn outposteista, niin kaikki kannattaa tehdä itse industrial benchillä. Vaatii special projects perkin joka on melko korkealla tiede puussa. Tällöin saat expat tuotannosta. Jos rahaa haluaa tehdä kannattaa automatisoida tier2 tai tier 3 tehtaasta tavaraa. Tier 1 tavarat eivät ole juurikaan minkään arvoisia ja vaikka kiikutat niitä 10 000 kappaletta kauppiaalle saat jotain pennejä. Outpostit kannattaa rakentaa pienen painovoiman planeetoille jos aikoo käyttää varastopinoja. Ihan tuskaa päästä käsiksi ylimpiin varastoihin jos planeetalla on 2g painovoima.
Ehkä palaan vielä tuohon kunhan saan perkin jolla saa enemmän kuin 3 cargo linkkiä per planeetta ja enemmän leveliä special projects perkkiin.
Löysin kivan kraaterin johon ajattelin rakentaa päätukikohdan, mutta se olikin liian pieni niin siitä tuli cargo hubi. 2 alustaa ottaa vastaan tavaraa muista systeemin outposteista ja kolmas lähettää ne päätukikohtaan. Ei oikein toiminut kun tuot ottaa vastaan n. 12 eri resurssia ja tuottaa itse yhtä. Se on kokoajan tukossa jonkun pullonkaulan takia eikä tavara liiku.
Ps. Farmaaminen on ihan perseestä.