Starfield (PC, XBX)

Ei todellakaan ole verrannollisia. Eikä kuuluisikaan olla, jos arvostelija on eri henkilö.
Mikä järki siinä olisi?
No tuo on juuri arvosanan tarkoitus. Kertoa kuinka hyvä peli on kyseessä muihin peleihin verrattuna. Ei se voi olla jokaiselle arvostelijalla eri mittapuu, etenkään saman organisaation sisällä.
 
Ei todellakaan ole verrannollisia. Eikä kuuluisikaan olla, jos arvostelija on eri henkilö. Mikä järki siinä olisi?
Ihan erilainen pelihän Exoprimal on, ei niitä voi edes verrata noin? Se on arvostelijan mielipide, ehkä se oli joku dinofani?

IMO tollanen on aika kammottavaa journalismia, jos peli annetaan sille, joka antaa sille todennäköisimmin hyvän arvosanan? Optimaalisestihan tietty se annettaisiin vaikka viidelle, mutta ei niillä vaan ole aikaa sellaiseen ja tuo asettaa koko peliarvostelualan kriisiin. Sama homma pitkien, 100h, pelien kanssa. Jos arvostelija voi pelata pelistä 10%, voiko hän antaa koko pelille arvosanaa?
Vähän sama, jos kännykkäarvostelijalle annettaisiin luuri, mutta sillä ei olisi simmiä ja nettiä siinä ollenkaan tai olis netti, mutta ei sovelluskauppaa.
Käsitit väärin, siis "siitä pitää" tarkoittaa, että vuoropohjainen strategia peli annetaan arvosteluun NNirville, koska hän siitä genrestä pitää. Spiderman sitten jollekkin vallan toiselle.
Äärimmäisen huonoa journalimia on että vuoropohjainen strategia anttetaisiin kaverille, joka pelaa lähinnä roolipeljä.
 
Mikä järki siinä olisi?
No tuo on juuri arvosanan tarkoitus. Kertoa kuinka hyvä peli on kyseessä muihin peleihin verrattuna. Ei se voi olla jokaiselle arvostelijalla eri mittapuu, etenkään saman organisaation sisällä.

Arvosana saattaa koostua vaikka 20% musiikista, 20% grafiikoista jne. painoarvoista. Toki noiden painoarvojen tulee olla organisaatiossa jotenkin tasapainossa, en tiedä onko. Ei noilla ole aikaa väitellä keskenään millaisia arvosanoja ja miksi ne peleille antaa.
Ei kaikki voi mitenkään pelata jokaista peliä osatakseen verrata niitä toisiinsa. Ei edes yhden genren sisällä. Eikä ne voi myöskään antaa ulkopuolisten tekijöiden vaikuttaa mielipiteeseensä (katsomalla vaikka muiden arvosteluita ennen omansa julkaisua). Osa varmasti tekee tuota tosin ihan vain tarkistaakseen ovatko missanneet ehkä jotain olennaista.
 
Käsitit väärin, siis "siitä pitää" tarkoittaa, että vuoropohjainen strategia peli annetaan arvosteluun NNirville, koska hän siitä genrestä pitää. Spiderman sitten jollekkin vallan toiselle.
Äärimmäisen huonoa journalimia on että vuoropohjainen strategia anttetaisiin kaverille, joka pelaa lähinnä roolipeljä.

Nojoo, toi kuulostaa jo vähän järkevämmältä, vaikka ongelmansa siinäkin, että arvostelijat lokeroidaan. Ala on muutenkin rankka.
 
Mikset postaa niitä satoja hyviä arvosteluja joista tuo Metacriticin 88 KESKIARVO muodostuu? Tuollainen 4/10 tälle pelille ei ole mistään todellisuudesta vaan juuri sitä biased puolta. Peliä tunnutaan haukkuvan siitä että se on tuttua Bethesdaa - sama kuin minä vinkuisin Elder Ring ketjussa että peli on liian vaikea 1/10.
Postaa sinä niitä, jos tuntuvat ne olevan omasta mielestä rakkaampia ja todenmukaisempia.

Minä olen noista videossa mainituista asioista ja lopputiivistelmästä aika pitkälti samaa mieltä, vaikka en yhtä jyrkkää arvosanaa antaisikaan. Sen lisäksi että Bethesdan peleissä on aina ollut omat kummallisuutensa, niin tässä on vielä tuo tekninen toteutus jotenkin eri tavalla pyllystä kuin edellisissä, varsinkin kun ottaa huomioon millaisella budjetilla peli on tuotettu.
 
Tää nyt ei suoranaisesti enää kuulu tähän ketjuun, mutta vähän taustaa peliarvosteluista:


Tuolla on myös IGN:n pisteytysperiaatteet, jotka mainitaan videolla:
Niille 7/10 peleillekin on paikkansa, kaiken ei tarvitse olla 10/10.

ja pelidevaajan hienosta arjesta, kun PS:llä duunissa oleva tyyppi pelaa Xbox-peliä ja jonkun näppissoturin mielestä sen pitäisi saada potkut ja tägäilee somessa sen kollegoja/pomoja... :D


Ja tää on tosi monille ihan arkea, sekä taustalla että sitten pelaajapuolella. Koko konsolisotakin on ihan naurettavaa vuodesta toiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Minä olen noista videossa mainituista asioista ja lopputiivistelmästä aika pitkälti samaa mieltä, vaikka en yhtä jyrkkää arvosanaa antaisikaan.

Olitko sinä siis pelannut peliä? (Jäi vähän epäselväksi, mitä muistelen kommentteja)
 
Reilu 40h alla. Mitähän tästä nyt sanois? Tykkään ja viihdyn aika turhan hyvin pelin parissa, ei malta olla pelaamatta. Samaa fiilista en vaan saa muiden studioiden vastaavista. Joo W3, RD2, GTA5 jne. ovat hyviä pelejä mutta ei ne aiheuta samanlaista pakkoa pelata kuin Bethesdan pelit, vioistansa huolimatta. Ne vain osaa tehdä pirun viihdyttäviä pelejä. Hehkutettu BG3 pitää ottaa työn alle kunhan tämän saa jokseenkin kahlattua läpi siinä olisi ainakin tuore vertailukohde suoraan.
 
Tuo latausruuduista valittaminenkin on mulle vähän hassua. Oon pelannut Witcher 3:a viime aikoina taas, ja mulla menee siinä avattavasta ovesta kulkiessa keskimäärin enemmän aikaa kuin Starfieldissa. Myöskään immersion osalta en pidä yhtään parempana ratkaisuna ovenkarmeihin törmäilyä kuin latausruudun kautta tehtyä kahden sekunnin siirtymää.
 
Olitko sinä siis pelannut peliä? (Jäi vähän epäselväksi, mitä muistelen kommentteja)
Niin, siis sitä ekaa viestiä postatessa en ollut pelannut, kuten ei varmaan suurin osa muistakaan, mutta sittemmin ostin Game Passin. Pelitunnit ovat vielä aika vähäisiä, kun ei ole ollut aikaa pelata, mutta keskusteluita, arvosteluita ja pelivideoita olen seurannut sitäkin enemmän. Vai oliko olemassa joku tietty raja, jonka jälkeen vasta saa sanoa mitään kommentteja peliin liittyen?

Todennäköisesti niitä tunteja tuskin tulee kovin hirveästi omalla kohdalla kertymään jatkossakaan ennen kuin peli on saanut kasan päivityksiä ja käytettävyyttä parantavia modeja.
 
1694292554361.png


Onko kukaan kokeillut tätä? Pahoittelut, että tuo on kuvana. En tiedä mistä tuo on kun bongasin Discordissa. Ite huomasin, että GPU usage nousi 90% -> 100% tietyssä kohtaa ja FPS sen mukana. Asetin arvoksi 7 eli jätin yhden coren vapaaksi 5800X3D:llä. 8:lla oli tuo 90% usage eli ei auttanut. Jos meinaa GPU usage laahata niin tuo voinee auttaa. Näyttiksenä 7900XTX.

Tässä oleellinen osio:
Koodi:
[General]
uMaxPrimaryJobThreads=X
uMaxSecondaryJobThreads=X
 
Niin, siis sitä ekaa viestiä postatessa en ollut pelannut, kuten ei varmaan suurin osa muistakaan, mutta sittemmin ostin Game Passin. Pelitunnit ovat vielä aika vähäisiä, kun ei ole ollut aikaa pelata, mutta keskusteluita, arvosteluita ja pelivideoita olen seurannut sitäkin enemmän. Vai oliko olemassa joku tietty raja, jonka jälkeen vasta saa sanoa mitään kommentteja peliin liittyen?

En minä nähdäkseni kieltänyt sinua arvostelemasta peliä pelaamatta sitä, tai asettanut mitään määrettä sille. Kunhan pohdin, kun en itse arvostelisi peliä pelaamatta sitä, tai vaikka elokuvaa katsomatta. Ihan omalla tyylillä saa kirjoittaa, lisäsin tuon sulun vielä ihan sitä varten, ettei tarvitsisi vetää herneitä nenään kysymyksestä.
 
En minä nähdäkseni kieltänyt sinua arvostelemasta peliä pelaamatta sitä, tai asettanut mitään määrettä sille. Kunhan pohdin, kun en itse arvostelisi peliä pelaamatta sitä, tai vaikka elokuvaa katsomatta. Ihan omalla tyylillä saa kirjoittaa, lisäsin tuon sulun vielä ihan sitä varten, ettei tarvitsisi vetää herneitä nenään kysymyksestä.
Herne ei minun nenään todellisuudessa mene ihan helpolla. Tuli vaan sellainen fiilis tuosta kysymyksestä mikä näissä Bethesda-peleihin liittyvissä keskusteluissa tuntuu olevan ikävän usein läsnä, että ei saisi kritisoida ennen kuin on pelannut peliä riittävästi ja silloinkin vain sopivissa rajoissa. :D

Ensi viikolla pitäisi olla parina iltana enemmän aikaa pelata, niin pitää sitten koostaa enemmän omia ajatuksia tästä.
 
1694292554361.png


Onko kukaan kokeillut tätä? Pahoittelut, että tuo on kuvana. En tiedä mistä tuo on kun bongasin Discordissa. Ite huomasin, että GPU usage nousi 90% -> 100% tietyssä kohtaa ja FPS sen mukana. Asetin arvoksi 7 eli jätin yhden coren vapaaksi 5800X3D:llä. 8:lla oli tuo 90% usage eli ei auttanut. Jos meinaa GPU usage laahata niin tuo voinee auttaa. Näyttiksenä 7900XTX.

Tässä oleellinen osio:
Koodi:
[General]
uMaxPrimaryJobThreads=X
uMaxSecondaryJobThreads=X

Ei tunnu olevan omassa tapauksessani mitään merkitystä fps:ään. 5800X, 6900XT ja 4K.
 
PC:llä peli vaatii DLSS modin koska tiimiä ei huvittanut sisällyttää sitä peliin.
Vaatii Luts modit koska Bethesda päätti tehdä pelin näyttämään kuralta.
Jos haluat vaihtaa FOV joudut kikkaileen ini. tiedoston kanssa. Bethesdan mielestä tämä on hieno juttu pakottaa sadat tuhannet ihmiset säätämään näitä parin päivän aikana.
sf mods.jpg



DF alexin videosta opitaan, että Bethesda ei optimoinut peliä millekään muulle kuin AMD systeemille. Normaalia hommaa AAA studiolla?

Onko Bethesdan studiolla tarpeeksi happea ilmassa vai mikä johtaa tämmöiseen toimintaan?
 
PC:llä peli vaatii DLSS modin koska tiimiä ei huvittanut sisällyttää sitä peliin.
Vaatii Luts modit koska Bethesda päätti tehdä pelin näyttämään kuralta.
Jos haluat vaihtaa FOV joudut kikkaileen ini. tiedoston kanssa. Bethesdan mielestä tämä on hieno juttu pakottaa sadat tuhannet ihmiset säätämään näitä parin päivän aikana.
sf mods.jpg



DF alexin videosta opitaan, että Bethesda ei optimoinut peliä millekään muulle kuin AMD systeemille. Normaalia hommaa AAA studiolla?

Onko Bethesdan studiolla tarpeeksi happea ilmassa vai mikä johtaa tämmöiseen toimintaan?

Kuitenkin suorituskyky on huomattavasti parempi Intelin prossuilla kuin mitä AMD:n.
 


Näköjään kartan alueet yhdistyvät toisiinsa. Jokainen pikseli on oma alueensa ja karttamerkit estävät painamasta oikeaa viereistä aluetta.

Onko kukaan testannut jos rakentaa outpostin ja menee viereiselle alueelle näkyykö se?

Mielenkiintoista nähdä mitä modaajat saavat aikaiseksi tällä tiedolla. Alan uskomaan entistä enemmän että tästä tuli pökäle joiltain osin Xboxin takia. Teknologia on selvästi rakennettu ainakin jollain tasolla tehdä se mitä Todd hehkutti. Liekö pitänyt nerffata nämä ominaisuudet tehottoman konsolin vuoksi.
 
Tuli tätäkin kokeiltua, ja jäi nyt toistaiseksi ainakin odottamaan. Kovasti odotin mut ei tuntunut tarjoavan mitään ihmeellistä kokemusta. Ehkä se on tuo teema mikä ei niin kiinnosta. Fo4 oli kyllä sama juttu. Mut new vegas maistui. Kaikkia ei voi miellyttää.
 
Taistelutkin muuttui paljon kivemmaksi kun sain jonkin legendary riflen joka ampuu räjähtäviä panoksia RNG:llä. itse olen level6 mutta tuommoiset level15+ vihut kuolee parilla napin painalluksella. Tavallaan deletoi vain kohteen. Olisinkohan nyt niinkuin 4 haluttua metallin palasta löytänyt. Joku 6h pelikellossa.
 
Päätarina läpi. Jossain vaiheessa uudelleen. Ainakin keskusteluissa on päätarinassa isoja eri vaihtoehtoja. Toivottavasti niillä on merkitystä. Odottelen isompia modeja ja lisäriä.
 
HopeTownissa tapahtuu:
Taisin tehdä questeja "väärässä" järjestyksessä. Sikä kun ensin Freestarin questilinen tein kokonaan, tietenkin tappaen Ron Hopen. No sitten vasta paljon myöhemmin nyt olen tekemässä Ryuijin questlinea. Yhdessä mennään juuri sitten HopeTechiin ja pitäisi olla vähän stealth, mutta se ei oikein onnistu kun heti kun pääsee HopeTechin ovista sisään, niin vartijat hyökkää päälle.

Vähän samanlaista on tullut vastaan muistaakseni Fallout 3 tai New Vegasissa, enkä muista mitä niissä oli ratkaisuna, mutta onkos kellään tähän ideaa?

Vai vähät välitänkö tosta stealth puolesta, aja menen vain hoitamaan sen vehkeen sinne laitokseen?


E: Ja ratkaisu tähän on Diplomacy.

E2: No emmä nyt tajunnutkaan että sitä käytetään Scannerin kautta, joten menin vaan vartijoiden ohi ja hoidin homman. Ei ongelmaa.
 
Viimeksi muokattu:
Alan uskomaan entistä enemmän että tästä tuli pökäle joiltain osin Xboxin takia.
Tähän en usko sekuntiakaan. Pökäleys on ihan puhtaasti pelimoottorin ominaisuus tämän kohdalla. Jos noita ”avoimen maaliman” asioita olis halunnu kehittää, niin koko pelimoottori olis pitäny koodata uusiksi.

Pikkasen lisää rammia tai mitä ikinä mitä huippukoneissa on mutta xboxissa ei ole ei tämän nykymoottorin kanssa tulisi tekemään ratkaisevaa eroa. Lisäksi jos pelistä tehtäisiin nykymoottoria käyttäen paljon laajempi/raskaampi, niin fps olis ihan kauheeta sontaa aivan kaikilla.
 
Tekeekö mikään muu pelimoottori samaa kuin creation engine tavaroiden trackkaamisessa? Nimittäin tuo on immersion kannalta aika iso asia. En tosin ole koittanut vielä pystyykö outpostien maastoa miinottamaan. FO4 tuo ei onnistunut koska miinat eivät pysyneet samoilla paikoillaan vaan joku engine rajoitus sai ne siirtymään aina hieman, jopa joskus ilmaan. Tuo tapahtui siis latausten välillä.
 
Tekeekö mikään muu pelimoottori samaa kuin creation engine tavaroiden trackkaamisessa?
Oliskohan zelda link to the pastissa ollu jo tuo?
Siis että jonkun alueen tila säilyy vaikka kävis muualla välissä. Viholliset taidettiin kuitenkin spawnata aina uudelleen, mut vaikea sanoa että oliko tekninen rajoite vai ei.
 
Xboxin apista katoin että päätarina kestää n. 18h. Itsellä nyt takana 22h ja päätarinaa en juurikaan ole edistänyt kun koko ajan eksyy tekemään/tutkimaan kaikenlaista muuta. Pelaako jotkut niin että suorittaa ensin koko päätarinan ja sitten vasta keskittyy muihin tekemisiin? Onko sillä päätarinan kannalta mitään merkitystä että parantaako omaa alustaan ollenkaan tai farmaako expaa/leveliä että saa parempia taitoja? Varmaan kaikki tarvittavat aseet, panokset ja varusteetkin löytyisi loottaamalla matkan varrelta.
 
Minä pelasin noin 30h. Siinä meni päätarina ja Vanguardin tehtävälinja sekä vähän muitakin sieltä täältä kuten uuden aluksen hankkiminen. Romantiikkaoption vedin myös loppuun asti.

Vähän aloin kiirehtimään tuossa niin kerkesin lopettaa ennen Cyberpunkia ja Bg3 myös kesken. Starfieldiin takaisin myöhemmin.
 
Yllätyksenä tuli saatua tuo Mantis armor 6-levelisenä ja nyt myöhemmin kun netistä tutkin niin on yksi parhaista.
Vähän ehkä outoa miten noin hyvän kamppeen voi saada käytännössä ihan alussa.

Edit. Samasta mestasta sai myös uuden aluksen, montaa matkaa ei onneksi tarvinnut tehdä sillä ensimmäisellä.
 
Oliskohan zelda link to the pastissa ollu jo tuo?
Siis että jonkun alueen tila säilyy vaikka kävis muualla välissä. Viholliset taidettiin kuitenkin spawnata aina uudelleen, mut vaikea sanoa että oliko tekninen rajoite vai ei.

Se että tila säilyy, on eri, kuin että joka ikinen esine on juuri siinä paikassa mihin jätit sen 60h sitten.
 
Yllätyksenä tuli saatua tuo Mantis armor 6-levelisenä ja nyt myöhemmin kun netistä tutkin niin on yksi parhaista.
Vähän ehkä outoa miten noin hyvän kamppeen voi saada käytännössä ihan alussa.

Edit. Samasta mestasta sai myös uuden aluksen, montaa matkaa ei onneksi tarvinnut tehdä sillä ensimmäisellä.

Oli hyvä tehtävä minusta. Sai koukuttuun peliin juuri tuo paikka. :)
 
LISÄTTY: Vieläkin jumittelee. Äsken oli 19 steam client webhelperiä taustalla. Voi vidu!

LISÄTTY 2: Yritin seuraavien ohjeiden avulla tappaa kaikki helpperit, mutta nyt niitä on kuitenkin seitsemän käynnissä, vaikka vain Steam on päällä. Edes tuo kohta 4, jonka pitäisi käynnistää Steam ilman helpperin helpperiä ei auta. Kettu!


-----

Jos jollain peli menee usein jumiin siirryttäessä uuteen kenttään, niin minulla kaatumatautiin auttoin Steam overlayn kytkeminen pois päältä. Tehtävienhallinnassa oli tuota ennen lukuisia steam client webhelper -instansseja. Nähtävästi muisti loppui kesken, vaikka sitä on koneessa 32Gb.

Oireet:
Mennessäni esim. ovesta tai hissistä uudelle alueelle, kone meni ajoittain jumiin ja peli täytyi sammuttaa. Kun pelin käynnisti uudestaan ja latasi viimeisimmän automaattisen tallennuksen, olin kuitenkin äskeisen oven toisella puolella.
 
Viimeksi muokattu:
Onko jollain muulla ollut ongelmaa, että kuva on paikoitellen todella suttuinen. Niin kuin renderöisi reilusti natiivia alemmalla resoluutiolla, vaikka käytössä ei olisi upskaalausta. Tyyliin 720p tai 900p.
Mietin, että onko tavallista vai jotakin pielessä itsellä.
Game pass versio pelistä.
Verrokkina pari kuvaa ME: Andromedasta.
Starfield ja ME: Andromeda kuvat
Starfield-native-1440p.png

e. korjattu muuttamalla indirect lighting medium tasolle
 
Viimeksi muokattu:
Onko jollain muulla ollut ongelmaa, että kuva on paikoitellen todella suttuinen. Niin kuin renderöisi reilusti natiivia alemmalla resoluutiolla, vaikka käytössä ei olisi upskaalausta. Tyyliin 720p tai 900p.
Mietin, että onko tavallista vai jotakin pielessä itsellä.
Game pass versio pelistä.
Verrokkina pari kuvaa ME: Andromedasta.
Starfield ja ME: Andromeda kuvat
Starfield-native-1440p.png

Saisiko grafiikka-asetuksista kuvan?
 
Kuulin koko pelistä joku pari kk ennen julkaisua ja laitoin Steamin wishlistille, halusin pitkästä aikaa jonkun "ison" yksinpelin.
Vähän harmittaa yllättäen Falloutmaisuus koska Bethesda mutta ei onneks liikaa ehkä häiritse, olisi kiva että päähahmokin puhuisi äänellä, tylsää klikata vaan vaihtoehtoja.
Vasta joku 8 tuntia alla kun tehnyt kaikkea turhaa, kuten pöllinyt vaan kamaa ja myynyt sitä eteenpäin ja joitain side questeja tehnyt New Atlantiksessa, en oo vielä edes mennyt sinne Constellationiin ensimmäistä kertaa.

Eniten harmittaa ehkä kun pyörii niin paskasti, New Atlantiksessa ulkona joku 60-70fps high-asetuksilla ja koneena 5Ghz 9900K, RTX 4070 Ti ja 32GB RAM 2650x1440.
Toisena se että yleisesti vuonna 2023 pelin ei kyllä pitäisi enää näyttää näin vanhentuneelta, paikoitellen ihan ok:n näköistä kai, pyöris ees hyvin ja näyttäisi paskalta mutta kun näyttää paskalta ja pyörii huonosti :D (arvostan peleissä graafista puolta paljon ja en ala niitä laskemaan liikaa suorituskyvyn takia..)
NPC:t rumia hahmoja ja ei kauhean immersiivinen kyllä ole, Cyberpunkin kaupunkikin on paljon elävämpi.

Mutta pelataan eteenpäin pikkuhiljaa, ei ehkä niin hiljaa kuin kävi Fallout 4 kanssa, menin sinne Diamond Cityyn ensimmäistä kertaa vasta kun mun hahmo oli joku 70 levelinen...
(Isot Mass Effect 2 vibat tästä kyllä tulee).
 
Saisiko grafiikka-asetuksista kuvan?
Sainkin korjattua tuon muuttamalla indirect lighting asetuksen mediumille. En olisi uskonut, että mikään asetus voisi tuolla tavalla tuhota resoluutiota.
Tässä nuo asetukset, jolla tuo vanha kuva otettu.
1694341750832.png
1694341842276.png
 
Mihin se alun robotti companion nyt yhtäkkiä on mennyt?
Yhtäkkiä tajusin että eihän se prkl ole aluksessa edes mukana?
Kiva kun tankkasin sille kaikki kamat ku piti myydä ja nyt peltiheikkiä ei näy missään. :D

Bugailu vaan jatkuu, äsken kun resumin peliin xboxilla niin kuva olikin yhtäkkiä vertical split view:rofl:
 
Se että tila säilyy, on eri, kuin että joka ikinen esine on juuri siinä paikassa mihin jätit sen 60h sitten.
Käytännössä vaan kirjataan kaikkien haluttujen objektien tila ja sijainti savefiluun odottamaan palaamista. Täysin sama juttu. Tuo onnistuu (ihan aikuisten oikeasti) aivan kaikilla pelimoottoreilla jos niin halutaan. Monessa pelissä tuota ei tehdä kaikilla esineillä, sillä halutaan säästää savefilujen koossa, tai sit halutaan muista käytännön syistä johtuen resettaa ympäristö. Esim. NPC skriptaus/simulaatiot helpottuu valtavasti kun ympäristö on suht vakio ja pelaajan sekoilut poistuu automaattisesti.

Se että esimerkkinä käyttämässäni zeldassa oli vaan pari esinettä joita ylipäänsä pystyi siirtelemään (lähinnä muutamia kivilohkareita) ei tarkoita etteikö kyseinen pelimoottorin ominaisuus pelissä olisi. Eikä tämä starfieldikään jotain patruunan hylsyjä ja muuta pientä ala seuraamaan ajasta ikuisuuteen, vaan ne putsataan pois simulaatiota/savefiluja tukkimasta.

Ihan turha alkaa asiasta vääntämään. Kyseessä ei ole mikään gamebryon erikoisominaisuus joka ei muilla onnistuisi.
 
Mihin se alun robotti companion nyt yhtäkkiä on mennyt?
Yhtäkkiä tajusin että eihän se prkl ole aluksessa edes mukana?
Kiva kun tankkasin sille kaikki kamat ku piti myydä ja nyt peltiheikkiä ei näy missään. :D

Bugailu vaan jatkuu, äsken kun resumin peliin xboxilla niin kuva olikin yhtäkkiä vertical split view:rofl:
Jaaaaa vartin pausetuksen jälkeen vasco yhtäkkiä vaan rupes kävelemään mun takana.
 
Yllätyksenä tuli saatua tuo Mantis armor 6-levelisenä ja nyt myöhemmin kun netistä tutkin niin on yksi parhaista.
Vähän ehkä outoa miten noin hyvän kamppeen voi saada käytännössä ihan alussa.

Edit. Samasta mestasta sai myös uuden aluksen, montaa matkaa ei onneksi tarvinnut tehdä sillä ensimmäisellä.
Tässä tuo tehtävä vielä tiivistettynä, jos joku miettii että mistä on kyse.

 
PC:llä peli vaatii DLSS modin koska tiimiä ei huvittanut sisällyttää sitä peliin.
Vaatii Luts modit koska Bethesda päätti tehdä pelin näyttämään kuralta.
Jos haluat vaihtaa FOV joudut kikkaileen ini. tiedoston kanssa. Bethesdan mielestä tämä on hieno juttu pakottaa sadat tuhannet ihmiset säätämään näitä parin päivän aikana.
sf mods.jpg



DF alexin videosta opitaan, että Bethesda ei optimoinut peliä millekään muulle kuin AMD systeemille. Normaalia hommaa AAA studiolla?

Onko Bethesdan studiolla tarpeeksi happea ilmassa vai mikä johtaa tämmöiseen toimintaan?


Täytyy sanoa että on se kiva että mulla on vissiin matala rima graffojen suhteen. Pelasin Starfieldin täysin vakiona ja mielestäni näytti erinomaiselta. Ulkonäön puolesta mulle vaikuttaa eniten taidetyyli, eikä niinkään se, että onko käytetty uusimpia renderöntitekiikoita ja kikkoja. Tykkäsin kovasti nasapunk ulkonäöstä ja jätin film graininkin päälle. Peli näyttää tosi hienolta ihan vakionakin ja pelaan myös OLEDilla. Kokeilin myös noita korjauksia väreihin ja kontrastiin, paras oli ehkä tämä joka myös yrittää pitää alkuperäistä näkemystä.

Suorituskyvystä olen samaa mieltä. Surkea. Ja fov sliderin pitäisi olla ihan menussa, myös konsolilla. Pieni pettymys oli myös natiivin HDR tuen puute pc versiossa.
 
Te jotka pelaatte tätä PC:llä (Steam), viitsisittekö katsoa montako steam client webhelperiä teillä pyörii taustalla? Epäilen tuon aiheuttavan kaatumisia, vaikka muistia on vapaana yli puolet 32 gigasta. Kiitos!

Jos en muuta keksi, niin asennan Steamin uudestaan. Lähes kaikki muut kortit on jo katsottu. :(
 
Kysymys noista tavaroista, jotka pysyvästi nostavat jotain skilliä ja jotka eivät paina mitään. Pitääkö niitä rontata mukana jotta niiden vaikutus on voimassa, voi riittääkö että ne käyvät inventaariossa ja sitten heittää mäkeen?
 
Te jotka pelaatte tätä PC:llä (Steam), viitsisittekö katsoa montako steam client webhelperiä teillä pyörii taustalla? Epäilen tuon aiheuttavan kaatumisia, vaikka muistia on vapaana yli puolet 32 gigasta. Kiitos!
Ei ole Steam-versiota, mutta niitä webhelpereitä pitääkin olla useampia. Täällä aiheeseen liittyviä vinkkejä:

 
Te jotka pelaatte tätä PC:llä (Steam), viitsisittekö katsoa montako steam client webhelperiä teillä pyörii taustalla? Epäilen tuon aiheuttavan kaatumisia, vaikka muistia on vapaana yli puolet 32 gigasta. Kiitos!

Jos en muuta keksi, niin asennan Steamin uudestaan. Lähes kaikki muut kortit on jo katsottu. :(

Seitsemän näyttäisi nyt pyörivän kun käynnistää suoraan kirjastosta Starfieldin. Tuo WebHelper on Steamin käyttämä web-selain, eli ei niiden pitäisi kaatumisia aiheuttaa ellei ole pahasti jotain vialla.
Oletko kokeillut ajaa Steamista pelille tiedostojen tarkistuksen? Onko käytössä jotain kellotuksia? Jos on, niin kannattaa kokeilla ottaa pois. Tuleeko kaatuessa jotakin virheilmoitusta? Näytönohjaimen ajurit päivitetty tai asennettu uudelleen?
Onko Starfieldissä käytössä jotain modeja?
 
Kiitos viesteistä. Parhaimmillaan noita prosesseja oli käynnissä todellakin 19! Tästä huolimatta muistia oli vapaana vaikka muille jakaa.

Melkein kaikkea olen jo kokeillut:
  • mitään ei ole kellotettu
  • lämmöt kurissa
  • kaikki ajurit uusimmat
  • filut on tarkastettu
  • pelatessa F-Secure kytketty pois päältä
  • Steamistä otettu paljon ominaisuuksia pois käytöstä (ohjeen mukaan)
  • Steam offline tilassa kaataa myös
  • kolme modia käytössä (FOV slideri, alkuperäinen värifiltteri pois ja DLSS-G)
Nuo modit ovat kuitenkin sellaisia, joita moni foorumilaisistakin käyttää. Jos niissä olisi jotain ongelmaa, niin tästä olisi varmaan jo paljon keskustelua mm. Redditissä ja Steamin foorumeilla.

Ei auta kuin tehdä tallennuksia usein ja toivoa tilanteen paranevan päivityksen seurauksena. :(
 
Kiitos viesteistä. Parhaimmillaan noita prosesseja oli käynnissä todellakin 19! Tästä huolimatta muistia oli vapaana vaikka muille jakaa.

Melkein kaikkea olen jo kokeillut:
  • mitään ei ole kellotettu
  • lämmöt kurissa
  • kaikki ajurit uusimmat
  • filut on tarkastettu
  • pelatessa F-Secure kytketty pois päältä
  • Steamistä otettu paljon ominaisuuksia pois käytöstä (ohjeen mukaan)
  • Steam offline tilassa kaataa myös
  • kolme modia käytössä (FOV slideri, alkuperäinen värifiltteri pois ja DLSS-G)
Nuo modit ovat kuitenkin sellaisia, joita moni foorumilaisistakin käyttää. Jos niissä olisi jotain ongelmaa, niin tästä olisi varmaan jo paljon keskustelua mm. Redditissä ja Steamin foorumeilla.

Ei auta kuin tehdä tallennuksia usein ja toivoa tilanteen paranevan päivityksen seurauksena. :(
Ei kai sinulla ole framegeneration päällä? Ainakin nexuksessa oleva framegen DLSS modissa on keskustelua että kaataa pelin/koneen joten toistaiseksi framegen kannattaa disabloida.

Latest Update:Hey, sorry for not communicating on here for the past few days - been busy tracking down the cause of the crashing issue. Tried a couple thing so far but none have completely fixed the situation, but hope to resolve it sometime soon.

Next update will also feature some more improvements like only needing one version for both Steam + Xbox and the ability to specify whether dynamic resolution is turned on or off in dlss-g (which can also slightly improve image quality) as well as a hotkey to toggle FG on/off during gameplay.

About potential settings that might reduce the crashing, you can try and limit your FPS to a fixed amount and turn off dynamic resolution. You can also try using the other reflex mode "LowLatency" which can also help, but this all depends on your own system and is not universal.

Thanks for using my mod!
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 290
Viestejä
4 508 097
Jäsenet
74 349
Uusin jäsen
maaniman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom