- Liittynyt
- 11.04.2017
- Viestejä
- 194
I stand corrected.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin että jos näin niin miten konsolipuolella? Saako modettua sinne. En oo perehtynyt asiaan yli 10v niin ei aavistustakaan.Muistakaa, että Bethesdan pelit pääsevät oikeuksiinsa vasta modien kanssa. Näin aina. Vanillana ne on aina ollut kankeaa ja bugista viihdettä. Edellinen julkaisussa pelaamani Bethesdan peli oli Oblivion Xbox 360:llä, sen jälkeen olen pelannut niitä vasta kun elämää helpottavat ja peliä kaunistavat modit ovat saatavilla. Tämän ostin kuitenkin ennakkoon, sillä haluan pelata sitä heti vanillana ja myöhemmin, kun se on modattu kuntoon.
Varsin sama lähtöpiste täällä. En ole pelannut Bethesdan peliä julkaisussa sitten Skyrimin ja uudemmat Fallout-tekeleet jäivät kokonaan. Pelaan tämän nyt julkaisussa jotta tulee koettua sellaisenaan ennen modeja. Odotukset olen pitänyt maltillisina. Aiheeseen liittyen...Muistakaa, että Bethesdan pelit pääsevät oikeuksiinsa vasta modien kanssa. Näin aina. Vanillana ne on aina ollut kankeaa ja bugista viihdettä. Edellinen julkaisussa pelaamani Bethesdan peli oli Oblivion Xbox 360:llä, sen jälkeen olen pelannut niitä vasta kun elämää helpottavat ja peliä kaunistavat modit ovat saatavilla. Tämän ostin kuitenkin ennakkoon, sillä haluan pelata sitä heti vanillana ja myöhemmin, kun se on modattu kuntoon.
Tämä kuva antaa hyvää osviittaa tuimista katseista mitä pelissä kohtaa.Tähän mennessä eniten tympii kaupungin umpirumat NPC:t, niin designiltään kuin tekniseltä toteutukseltaankin.
Varsin sama lähtöpiste täällä. En ole pelannut Bethesdan peliä julkaisussa sitten Skyrimin ja uudemmat Fallout-tekeleet jäivät kokonaan. Pelaan tämän nyt julkaisussa jotta tulee koettua sellaisenaan ennen modeja. Odotukset olen pitänyt maltillisina. Aiheeseen liittyen...
Tähän mennessä eniten tympii kaupungin umpirumat NPC:t, niin designiltään kuin tekniseltä toteutukseltaankin. Ne voi tuollaisenaan viskata romukoppaan heti kun joku modaaja fiksaa tilanteen. Ehkä kumma valituksen aihe, mutta tappiin modatun silmäkarkki-Skyrimin jälkeen aika karsea ero, ei tee yhtään mieli jutella kenellekään vähemmän tärkeälle.
Vähän teknisiä juttuja. Väri- ja kirkkausäätöjen täysi puute yhdistettynä todella haaleaan presentaatioon vaati itseltä ainakin välitöntä korjaamista. Asentakaa hyvät ihmiset Reshade, sen kautta saa tuunattua värejä ja kontrastia sydämensä kyllyydestä. Itse heitin HDR- ja levels-efektit päälle ja tuunasin näin kontrastin ja mustan tason paljon paremmaksi, ja OLEDista syvemmät mustat päälle.
Olen mennyt asetusten kanssa edes takas etsien hyvää balanssia. Tsekkasin juuri Daniel Owenin uusimman videon, ja minullahan on asiat varsin hyvin, 6800XT jättää 3080 12GB:n taakseen 25% etumatkallaAika rumia lukuja noilla vanhemmilla Nvidian korteilla ylipäätään. Videolla laaja skaala vertailuja.
Tämä kuva antaa hyvää osviittaa tuimista katseista mitä pelissä kohtaa.
![]()
Kun tuota hyvää pelattavaa on niin paljon tässä muutenkin niin itselläkin pläni (nyt kun tätä kuitenkin on odotettu niin kuin jeesuksen uutta tulemista) niin pelaa game passilla main questin pikana läpi ja odottaa nyt sitten että community tekee tästä sen jeesuksemman mitä tämän piti olla. Esim vuonna 2025 kävisi kurkkaamassa Zen6 prossun ja RTX5090/6090:n kanssa onko kivasti path-tracing modia tai mielenkiintoista muuta kivaa. Steamista varmaan tuolloin saa pelin jo viidellä eurolla.Imo aika surullista että #1 puolustus pökäleelle on se että community voi ilmaiseksi korjata ajan kanssa sen mihin miljoonakorporaatio ei pysty. Viimeisen parin sivun aikana jaettujen videoiden ja screenshottien perusteella visuaalisesti kyseessä on aika karsea tapaus. Niin kuin joku tuossa jo mainitsikin niin taitaa olla fiksuinta vetää tämä läpi kuukauden gamepass jäsenyydellä ja jäädä sitten odottelemaan Steam alennuksia tai pelin kehittymistä uudelleenpeluuta ajatellen.
Tätä ihmettelen itsekin, miten ”modit korjaavat pelin aikanaan” on ihan ok monelle. Itsellä on korkeammat odotukset kun Oblivionista ja Skyrimistä alkaa olla jo aikaa. Fallouteja en ole muutamaa tuntia pidempään jaksanut tahkota, mutta tuli heti Oblivion/Skyrim mieleen tästä Starfieldistä eikä hyvällä tavalla.Imo aika surullista että #1 puolustus pökäleelle on se että community voi ilmaiseksi korjata ajan kanssa sen mihin miljoonakorporaatio ei pysty. Viimeisen parin sivun aikana jaettujen videoiden ja screenshottien perusteella visuaalisesti kyseessä on aika karsea tapaus. Niin kuin joku tuossa jo mainitsikin niin taitaa olla fiksuinta vetää tämä läpi kuukauden gamepass jäsenyydellä ja jäädä sitten odottelemaan Steam alennuksia tai pelin kehittymistä uudelleenpeluuta ajatellen.
Toivottavasti tekevät samanlaisen CPU-testin. BGS:n peleissä kuitenkin yleensä ollut iso vaikutus, kun pinnan alla on sen verran paljon laskettavaa (dynamiikka/fysiikka jne.)Gamers Nexus testaili myös tätä Day 1 versiota:
Itse odotan yhä virallista julkaisua ja päivityksiä sekä testit noista parista tulevasta AMD:n uudesta näytönohjaimesta. Kun jotenkin näyttää pyörivän aika surkeasti ihan 1080p:nä isolla osalla näyttiksistä.
Tätä ihmettelen itsekin, miten ”modit korjaavat pelin aikanaan” on ihan ok monelle. Itsellä on korkeammat odotukset kun Oblivionista ja Skyrimistä alkaa olla jo aikaa. Fallouteja en ole muutamaa tuntia pidempään jaksanut tahkota, mutta tuli heti Oblivion/Skyrim mieleen tästä Starfieldistä eikä hyvällä tavalla.
Pelien soisi kehittyvän ajan myötä eikä junnaavan teknisesti paikallaan.
No varmaan ilman spoilereita sanoisin että jos käyttää vaikka laaseria aluksessa niin kannattaa ottaa Laser System Skill. Sitten vähä pilotingia ja engine system skilliä niin on nopea ohjata. Aika no-brainer kamaa kun peliä sitten pelaa. Skillin kun on avannut niin sitten sitä levelataan tekemällä sitä skilliä niinku oblivionissa. Laaserilla ampuminen nostaa laaseri rankkia.Game rantin (10/10) arviossa sanotaan että maa ja avaruustaistelun saa "hyväksi" oikeilla skilleillä, mitkä tuossa tapauksessa pitää valita kun niitä tulee valittavaksi?
Vahva tämä. Ainahan sitä voi valittaa ja vaatia mutta jos silti antaa rahansa näille niin on osa ongelmaa. Niin se vain menee. Tässä sitä itsekkin valittaa ja kohta pelaa game passista tätä joka on signaali Microsoftille että lisää tätä samaa.Miksi kehittää mitään uutta ja mullistavaa, kun fanikunta nielee aivan kaiken valheineen muutenkin ja miljoonat vaan satelee pankkitilille? Sehän tää Blizzardin ja Ubisoftinkin ideologia on.
Mitäs nyt taas on valehdeltu? Huvittavaa haukkua saman myyntiä, kun samalla nielee DOS2 skiniä.Miksi kehittää mitään uutta ja mullistavaa, kun fanikunta nielee aivan kaiken valheineen muutenkin ja miljoonat vaan satelee pankkitilille? Sehän tää Blizzardin ja Ubisoftinkin ideologia on.
Tällä hetkellä hex-editoimalla .exe tiedostoa. Eiköhän tuohon joku modikin kohta tule kuten aina, ellei BGS sitä ennemmin lisää.Siis löytyykö jo optio 5120x1440? Vai tehdäänkö se .ini tiedoston kautta?
Miksi kehittää mitään uutta ja mullistavaa, kun fanikunta nielee aivan kaiken valheineen muutenkin ja miljoonat vaan satelee pankkitilille? Sehän tää Blizzardin ja Ubisoftinkin ideologia on.
Nyt alkaa motivaatio tälle kitinälle täälläkin löytyä, vaikka arvostelut ja pelistreamit vaikuttavat täysin päinvastaiselta. Toiset haluavat DOS2 skinin olevan jotain uutta, toiset pelaa DLSS:ä ja kolmannet haluavat ettei Star Citizen sataset menneet hukkaan...Onneksi on kuitenkin Larianin kaltaisia studioita jotka vielä uskaltavat viedä pelejä eteenpäin eikä vaan rahasta vanhoilla konseptilla.
Alkuun kannattaa minusta hoitaa itemien kantokykyä korkeammaksi. Varsinkin, jos on rojun kerääjä.
Nyt alkaa motivaatio tälle kitinälle täälläkin löytyä, vaikka arvostelut ja pelistreamit vaikuttavat täysin päinvastaiselta. Toiset haluavat DOS2 skinin olevan jotain uutta, toiset pelaa DLSS:ä ja kolmannet haluavat ettei Star Citizen sataset menneet hukkaan...
Se on vaan fakta millaisia Bethesdan pelit ovat. Mieluummin toki ottaisin toimivamman ja kauniimman pelin heti kättelyssä, mutta Bethesdan kohdalla sitä on turha odottaa. Studion tavaramerkki on hiomattomien timanttien luominen. Tietävät varmaan itsekin, että kyllä modiyhteisö viilaa pelin kuntoon - ilmaiseksi.Tätä ihmettelen itsekin, miten ”modit korjaavat pelin aikanaan” on ihan ok monelle.
Nyt alkaa motivaatio tälle kitinälle täälläkin löytyä, vaikka arvostelut ja pelistreamit vaikuttavat täysin päinvastaiselta. Toiset haluavat DOS2 skinin olevan jotain uutta, toiset pelaa DLSS:ä ja kolmannet haluavat ettei Star Citizen sataset menneet hukkaan...
Ja modiyhteisöä on turha vähätellä tässä asiassa. Itsekkin olin aikoinani Piranha Bytes fani ja taistelin BGS:ä vastaan kun olivat käytännön kilpailijoita genrelle, Gothic 1 2 3 vs. Morrowind/Oblivion jne. Nyt vanhempana ymmärtää modien merkityksen. Vaikka Gothic 2 on vieläkin itselle ehkä se kovin vanilla 3D freeroam rope, on Morrowind jo ajanut ohi modattuna aikoja sitten. Modit tarjoavat käytännössä loputtoman uudelleenpelattavuuden, ja vieläkin on kaikki BGS:n pelit kierrossa Daggerfallista lähtien.Se on vaan fakta millaisia Bethesdan pelit ovat. Mieluummin toki ottaisin toimivamman ja kauniimman pelin heti kättelyssä, mutta Bethesdan kohdalla sitä on turha odottaa. Studion tavaramerkki on hiomattomien timanttien luominen. Tietävät varmaan itsekin, että kyllä modiyhteisö viilaa pelin kuntoon - ilmaiseksi.
Huono analogia kun se on enemmän DOS2 skini, kuin Starfield on Fallout 4 skini.No jos puhutaan vähän BG3sta ja DOS2 niin en pitänyt DOS2 lainkaan. Ei BG3 todellakaan ole DOS2 skini. Ihan jo narratiivisesti DOS2 lähes kaikki tekeminen on irrallaan toisistaan kun taas BG3 Act 1 ja 2 tekemisellä on vaikutusta Act3. Taistelu DOS2 on myös barreleita, öljyä, tulta ja muuta surface effects pelleilyä.
Huono analogia kun se on enemmän DOS2 skini, kuin Starfield on Fallout 4 skini, tarkoituksesi oli vain pönkittää DOS2 skiniä.
Täysin sama pätee aidosta BG:stä DOS2 skiniin siirryttäessä. Alkuperäisessä oli saumaton tunnelma, itse päätit koska reaaliaikaiset taidot loppuvat kesken, ja pistät pauselle. Nyt pausetetaan sun puolesta ja peli matelee kuin etana. Alkuperäinen analogiasi ei vain yksinkertaisesti toimi.Jos Starfield olisi Fallout 4 skini se olisi parempi peli. SF jota mainostettiin avaruustutkimus pelinä ei onnistu ollenkaan luomaan tutkimusmatkailun tunnelmaa. Morrowind, Oblivion, Skyrim ja Fallouteissa jos näit jotain siistiä kaukana niin kunhan kävelit sinne, matkalla näit jotain muuta siistiä ja oho menikin tutkiessa 4 tuntia etkä edes päässyt ensimmäisen mielenkiinnon kohteen luo.
SF näet jotain siistiä, tulee näkymätön raja vastaan, menet loading screeniin ja oho, seuraavassa kartassa tätä asiaa ei olekkaan enää olemassa vaikka laskeuduit suoraan sen päälle. Peli koostuu pienistä akvaariosta jotka eivät ole toisiinsa liitoksissa juurikaan. Pelissä ei ole aitoa vaellushalun tuntua kuten aikaisemmissa Bethesdan peleissä vaikka tämän piti nimenomaan olla avaruustutkimuspeli.
Ei tarvi enää editoita.Tällä hetkellä hex-editoimalla .exe tiedostoa. Eiköhän tuohon joku modikin kohta tule kuten aina, ellei BGS sitä ennemmin lisää.
![]()
Ultrawide support early work in progress REALLY early
Once again like in Skyrimn efforts start to support wide screen on Starfield. Fixes will be collected here.www.nexusmods.com
Mitäs nyt taas on valehdeltu? Huvittavaa haukkua saman myyntiä, kun samalla nielee DOS2 skiniä.
Mutta se on silti DOS2 skini, engine joka valittiin partaveikkojen toimesta yksinkertaisesti, koska sillä oli suurin valmis pelaajakunta, eli helpoin rahastusmahdollisuus. Kaikki muut asiat tulevat perässä, kuten yhteys alkuperäiseen, pelimekaniikka jne.Tosi yllättävää, että pidän pelistä, joka sopii paremmin pelityylilleni (pidän tarinoista ja vuoropohjaisuudesta). Mulle BG1 ja 2 oli liian vaikeita aikoinaankin, joten en niitä pelannut loppuun asti. DOS2:sta olen pelannut vain muutaman tunnin prologia, joten haukut vähän väärää puuta, ei DOS ole mulle mikään raamattu.
Taas päästään siihen kysymykseen, eli ovatko vertaukset tehty samalla viivalla? Sama päti W3:ssa, Novigrad oli paljon elävämpi kuin Solitude päälle katsoen. Mutta sitten syvemmälle katsoen, huomasikin että kaikki NPC:t olivat paperista tehtyjä, mihinkään ei juuri pääse sisälle ja kaikki tavarat ovat vain containereita maailmassa. Kun toisessa kaikki NPC:t ja tavarat ovat dynaamisia ja fyysisiä asioita. Alustavasti Novigrad vaikuttaa immersiivisemmältä, mutta mitä enemmän noissa viettää aikaa, on Solitude se immersiivisempi kokemus.Se, että Todd valehtelee jokaisesta Bethesdan pelistä on ihan tunnettu juttu. Fallout 76 nyt tietty se absurdein esimerkki. Jotain sentään oppinut, vaikka kyllä SF:stäkin voisi vetää supercutin lupauksista ja "valtavien kaupunkien elämästä" ja "ihmisistä jotka näyttävät elävän omaa elämäänsä" ja noita kaupunkeja kun katsoo, niin jengiä näyttää olevan ehkä 1/10 siitä mitä CP2077:n avoimilla alueilla oli, jos edes sitäkään.
Eli ei sittenkään valehdeltu?Tuo nyt oli tosin aika odotettavissa, ei ne ekat demotkaan mitään elävää kaupunkia esittäneet. Miljoonien ihmisten kaupungit näyttää ihan kyliltä, kun mikään määrä rautaa ei riitä esittämään ihmismassoja tolla enginellä ja FPS-droppeja oli vähän väliä. Puhumattakaan miltä osa hahmoista ja paikoista näyttää graafisesti. DLSS-modi näemmä antaa sentään vähän happea vanhemmille korteille.
Eli ei sittenkään valehdeltu?
Islannin Microsoft -storesta ostettuna Premium Upgrade Edition game passin päälle maksoi huimat 21,5€. Ei vaadi VPN eikä oikeastaan mitään muutakaan kikkailua.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.