Starfield (PC, XBX)

No jos puhutaan vähän BG3sta ja DOS2 niin en pitänyt DOS2 lainkaan. Ei BG3 todellakaan ole DOS2 skini. Ihan jo narratiivisesti DOS2 lähes kaikki tekeminen on irrallaan toisistaan kun taas BG3 Act 1 ja 2 tekemisellä on vaikutusta Act3. Taistelu DOS2 on myös barreleita, öljyä, tulta ja muuta surface effects pelleilyä.
Huono analogia kun se on enemmän DOS2 skini, kuin Starfield on Fallout 4 skini.
 
Huono analogia kun se on enemmän DOS2 skini, kuin Starfield on Fallout 4 skini, tarkoituksesi oli vain pönkittää DOS2 skiniä.

Jos Starfield olisi Fallout 4 skini se olisi parempi peli. SF jota mainostettiin avaruustutkimus pelinä ei onnistu ollenkaan luomaan tutkimusmatkailun tunnelmaa. Morrowind, Oblivion, Skyrim ja Fallouteissa jos näit jotain siistiä kaukana niin kunhan kävelit sinne, matkalla näit jotain muuta siistiä ja oho menikin tutkiessa 4 tuntia etkä edes päässyt ensimmäisen mielenkiinnon kohteen luo.

SF näet jotain siistiä, tulee näkymätön raja vastaan, menet loading screeniin ja oho, seuraavassa kartassa tätä asiaa ei olekkaan enää olemassa vaikka laskeuduit suoraan sen päälle. Peli koostuu pienistä akvaariosta jotka eivät ole toisiinsa liitoksissa juurikaan. Pelissä ei ole aitoa vaellushalun tuntua kuten aikaisemmissa Bethesdan peleissä vaikka tämän piti nimenomaan olla avaruustutkimuspeli.

Parhaana palana vielä näissä akvaariossa kierrätetään samoja skenaarioita ilman minkäänlaista variaatiota ja osa on jopa pääjuonessa osana sellaisenaan. Luulisi että Creation Enginellä nimenomaan saisi modulaarisia palikoita generoitua helposti. Johan sitä itse nappulana rakenti Morrowindissa sen palikoista omia kyliä. Ammattilaiset ja nykyteknologia venyy kyllä automatisoimaan tuon prosessin.
 
Viimeksi muokattu:
Jos Starfield olisi Fallout 4 skini se olisi parempi peli. SF jota mainostettiin avaruustutkimus pelinä ei onnistu ollenkaan luomaan tutkimusmatkailun tunnelmaa. Morrowind, Oblivion, Skyrim ja Fallouteissa jos näit jotain siistiä kaukana niin kunhan kävelit sinne, matkalla näit jotain muuta siistiä ja oho menikin tutkiessa 4 tuntia etkä edes päässyt ensimmäisen mielenkiinnon kohteen luo.

SF näet jotain siistiä, tulee näkymätön raja vastaan, menet loading screeniin ja oho, seuraavassa kartassa tätä asiaa ei olekkaan enää olemassa vaikka laskeuduit suoraan sen päälle. Peli koostuu pienistä akvaariosta jotka eivät ole toisiinsa liitoksissa juurikaan. Pelissä ei ole aitoa vaellushalun tuntua kuten aikaisemmissa Bethesdan peleissä vaikka tämän piti nimenomaan olla avaruustutkimuspeli.
Täysin sama pätee aidosta BG:stä DOS2 skiniin siirryttäessä. Alkuperäisessä oli saumaton tunnelma, itse päätit koska reaaliaikaiset taidot loppuvat kesken, ja pistät pauselle. Nyt pausetetaan sun puolesta ja peli matelee kuin etana. Alkuperäinen analogiasi ei vain yksinkertaisesti toimi.
 
Näkipä Bg3:n miten vaan niin ssg:n pointit Starfieldin tutkimusmatkailuun pätee kyllä hyvin.
 
tuli pelattua aikoinaan FO4 läpi ymmärtämättä mitä nuo ryhmät ja liittoumat on joten miten ne toimii Starfieldissä ? muuttuuko pää tarina jotenkin vai onko ne ennemminkin vain sivu juonta ?
 
Tällä hetkellä hex-editoimalla .exe tiedostoa. Eiköhän tuohon joku modikin kohta tule kuten aina, ellei BGS sitä ennemmin lisää.

Ei tarvi enää editoita.

A hex editor is not needed. In StarfieldCustom.ini, add:
[Display]
fWideAspectLimit=3.55556
The value is the dividend of the desired aspect ratio (e.g. 32 / 9 = 3.5555...). I'm told it works for GamePass version as well.
for 7680x1440 use fWideAspectLimit=5.333333
 
Mitäs nyt taas on valehdeltu? Huvittavaa haukkua saman myyntiä, kun samalla nielee DOS2 skiniä.

Tosi yllättävää, että pidän pelistä, joka sopii paremmin pelityylilleni (pidän tarinoista ja vuoropohjaisuudesta). Mulle BG1 ja 2 oli liian vaikeita aikoinaankin, joten en niitä pelannut loppuun asti. DOS2:sta olen pelannut vain muutaman tunnin prologia, joten haukut vähän väärää puuta, ei DOS ole mulle mikään raamattu.
Ei mua hävetä myöntää ettei ole aikaa tai kiinnostusta vetää uusiksi vaikeita pelejä (pelaan kaiken alimmalla vaikeustasolla tai story modessa) tai pelata jotain struggle bus -pelejä kuten Souls-likejä jne. Ei ne vaan ole kaikille.

Se, että Todd valehtelee jokaisesta Bethesdan pelistä on ihan tunnettu juttu. Fallout 76 nyt tietty se absurdein esimerkki. Jotain sentään oppinut, vaikka kyllä SF:stäkin voisi vetää supercutin lupauksista ja "valtavien kaupunkien elämästä" ja "ihmisistä jotka näyttävät elävän omaa elämäänsä" ja noita kaupunkeja kun katsoo, niin jengiä näyttää olevan ehkä 1/10 siitä mitä CP2077:n avoimilla alueilla oli, jos edes sitäkään.
Tuo nyt oli tosin aika odotettavissa, ei ne ekat demotkaan mitään elävää kaupunkia esittäneet. Miljoonien ihmisten kaupungit näyttää ihan kyliltä, kun mikään määrä rautaa ei riitä esittämään ihmismassoja tolla enginellä ja FPS-droppeja oli vähän väliä. Puhumattakaan miltä osa hahmoista ja paikoista näyttää graafisesti. DLSS-modi näemmä antaa sentään vähän happea vanhemmille korteille.
Elite Dangerous -faneihin SF tuntuu uppoavan, koska Elite on junnannut paikallaan vuosikausia ja FPS-päivitys oli ihan susipaska ja huono idea alkujaankin. Moni haluaisi vaan tutkimusmatkailukohteita, kaupunkeja ja base buildingia ja varmaan laajempaa alusten modaustakin. Plus tietty tarina on junnannut paikallaan myös ikuisuuden, kun ei niillä ole kiinnostusta tai varmaan henkilökuntaakaan kirjoittamaan tarinoita.
 
Star Citizen on kanssa alennuksessa tällä hetkellä jos joku pahoitti mielensä näistä Bethesdan pelimoottorin rajoituksista esim lataus ruuduista planeettojen ja rakenusten välillä ynm. Star Citizenissä planeetalle voi laskeutua ilman latausruutuja ja mennä kävelylle tai ajelulle planeetan ympäri. Tosin ajoneuvot maksaa euroja mutta voihan sitä roolipelata minimi palkalla ja pikkuhiljaa ansaita valuuttaa jolla ostaa sitten parempia aluksia.
 
Factioneihin liittyen kysymystä (laitetaan spoilerin):

Tässä nyt parikin eri factionia tarjonnut liittymismahdollisuutta.
Jos päätän liittyä yhteen niin käykö niin ettei muita factioneita voi valita enää tai tehdä niiden questeja?
 
Tosi yllättävää, että pidän pelistä, joka sopii paremmin pelityylilleni (pidän tarinoista ja vuoropohjaisuudesta). Mulle BG1 ja 2 oli liian vaikeita aikoinaankin, joten en niitä pelannut loppuun asti. DOS2:sta olen pelannut vain muutaman tunnin prologia, joten haukut vähän väärää puuta, ei DOS ole mulle mikään raamattu.
Mutta se on silti DOS2 skini, engine joka valittiin partaveikkojen toimesta yksinkertaisesti, koska sillä oli suurin valmis pelaajakunta, eli helpoin rahastusmahdollisuus. Kaikki muut asiat tulevat perässä, kuten yhteys alkuperäiseen, pelimekaniikka jne.

Se, että Todd valehtelee jokaisesta Bethesdan pelistä on ihan tunnettu juttu. Fallout 76 nyt tietty se absurdein esimerkki. Jotain sentään oppinut, vaikka kyllä SF:stäkin voisi vetää supercutin lupauksista ja "valtavien kaupunkien elämästä" ja "ihmisistä jotka näyttävät elävän omaa elämäänsä" ja noita kaupunkeja kun katsoo, niin jengiä näyttää olevan ehkä 1/10 siitä mitä CP2077:n avoimilla alueilla oli, jos edes sitäkään.
Taas päästään siihen kysymykseen, eli ovatko vertaukset tehty samalla viivalla? Sama päti W3:ssa, Novigrad oli paljon elävämpi kuin Solitude päälle katsoen. Mutta sitten syvemmälle katsoen, huomasikin että kaikki NPC:t olivat paperista tehtyjä, mihinkään ei juuri pääse sisälle ja kaikki tavarat ovat vain containereita maailmassa. Kun toisessa kaikki NPC:t ja tavarat ovat dynaamisia ja fyysisiä asioita. Alustavasti Novigrad vaikuttaa immersiivisemmältä, mutta mitä enemmän noissa viettää aikaa, on Solitude se immersiivisempi kokemus.

Tuo nyt oli tosin aika odotettavissa, ei ne ekat demotkaan mitään elävää kaupunkia esittäneet. Miljoonien ihmisten kaupungit näyttää ihan kyliltä, kun mikään määrä rautaa ei riitä esittämään ihmismassoja tolla enginellä ja FPS-droppeja oli vähän väliä. Puhumattakaan miltä osa hahmoista ja paikoista näyttää graafisesti. DLSS-modi näemmä antaa sentään vähän happea vanhemmille korteille.
Eli ei sittenkään valehdeltu?
 
Viimeksi muokattu:
Eli ei sittenkään valehdeltu?

Esitettiin asioita kahdessa eri valossa, selostuksen hypettäessä video näkyviä maisemia, jotka taas on aika subjektiivisia - toiset varmasti piti esimerkkejä kaupunkeina, toiset kylinä. Toiset pelaa ihan mielissään 15 FPS, toiset vaatii 120, toiset ei edes huomaa eroa noiden kahden välillä. Tällästä tää on.
 
Islannin Microsoft -storesta ostettuna Premium Upgrade Edition game passin päälle maksoi huimat 21,5€. Ei vaadi VPN eikä oikeastaan mitään muutakaan kikkailua.

Kiitti vinkistä. 20,5€ tuli maksamaan Nordean kurssilla itselle. Ei jaksanut odotella muutamaa päivää niin pääseepähän kokeilemaan Xboxilla heti.
Tuossa alla vielä linkki Islannin microsoft kauppaan:
 
Erikoista miten default UI voi mennä mennä huonommaksi kuin FO4. Toki tuon voi modilla varmaan kohta muokata.
 
Oha tuo inventory ja varsinkin inventory trade kyllä melkosen syöpänen, eka asia mikä pitää kyllä modata.
 
Fallout 4 avaruudessa ei itseäni innosta, Fallout 3 avaruudessa taas ehdottomasti. Fallout 4:ssa oli toki kaikki hienompaa, maailma oli kyllä hienosti rakennettu, sen Bethesda aina osaa. Mutta Fallout 3:ssa oli paras tunnelma, hiomattomana ja modaamattomanakin, ja valinnoilla tuntui olevan merkitystä.

Mitä modeihin tulee, harvemmin pelin tunnelmaa niillä kuitenkaan muutetaan. Eli jos peli ei iske heti alussa minulla, ei sitä moditkaan pelasta. Vaikka kuinka monta sää, fps, companion, fov, bugikorjausta ynm modia asentelisi. Modeilla saa toki mukava lisäarvoa, questeja esimerkiksi. Mutta harvemmin ydinpeli siitä paranee, jos se on mitä on.

Tämä on toki oma mielipiteeni, ymmärrän jos moni muu eri mieltä.
 
Fallout 4 avaruudessa ei itseäni innosta, Fallout 3 avaruudessa taas ehdottomasti. Fallout 4:ssa oli toki kaikki hienompaa, maailma oli kyllä hienosti rakennettu, sen Bethesda aina osaa. Mutta Fallout 3:ssa oli paras tunnelma, hiomattomana ja modaamattomanakin, ja valinnoilla tuntui olevan merkitystä.
Kyllä tässä valinnoilla tuntuu olevan merkitystä hyvinkin paljon, ja vaihtoehtoja tehdä asioita on monta. Tai ainakin sellaisen kuvan olen saanut n. 15h katselun perusteella.
 
Kyllä tässä valinnoilla tuntuu olevan merkitystä hyvinkin paljon, tai ainakin sellaisen kuvan olen saanut.
Tämä tosiaan hyvä, itsekin saanut arvosteluista sen käsityksen että valinnat ja roolipelielementit toimii hienosti.
Toisaalta, ei Bethesda tässä mitään Fallouttia avaruudessa lähtenyt tekemäänkään, siitä voi toki minun kommenttiani kritisoida.

Itselleni vain tuntui siltä että Skyrim ja Fallout 3 oli Bethesdan parasta aikaa, kaipa sitä tässä kaipailee. Mutta ilmeisesti tämä ihan kelpo peli, vaikkei Gotya sentään.
 
Entäs jos ei ole 18 tunnin aikana kaatunut kertaakaan FSR päällä?
Taitaa kaatuilla ihan muista syistä siellä päässä.

Ei minullakaan ole kaatuillut FSR päällä 10h aikana, mutta redditin puolella on useampi valittanut samasta. Eli joillakin on tuo ongelmana.
 
10+ tuntia takana, 0 pelin kaatumista. Ensimmäinen bugi joka tuli vastaan oli kun tapetut mainarit siellä alkupaikassa oli herännyt henkiin mutta eivät nousseet ylös sillä aikaa kun kävin kauempana vaeltamassa. Jalat liikkui ja suu liikkui puheesta mutta makasivat siinä maassa. :lol:
 
Skyrim/fallout avaruudessa.
0 kaatumista. Ei juurikaan bugeja, ja peli on rautaa.
Ehkä tätä ei kymmentä vuotta pelaa, kuten skyrimia, koska pelimoottori on vanhentunut, mutta pitkään kuitenkin.
Vaikka täällä haukutaan, niin kannattaa hommata, itselleni GOTY
 
Ainakin uskomattoman paljon ovat dialogia nauhottaneet. Peli tuntuu käsittämättömän laajalta. Pelkästään haahuilemalla noissa isommissa settlementeissä saa aikaa kulumaan tuntikausia, ampumatta laukaustakaan. Välillä tulee aika Mass Effect-fiilikset joistakin paikoista. jotenkin samantyylinen flow mutta tietysti paljon laajempana ja monipuolisempana. Miinus UI:sta ja sekavista kartoista, jotenkin kaikki asiat pitää tehdä jotenkin todella epäintuitiivisesti. Inventaariomanagementtia on perus Bethesda-tekelettä paljon enemmän joka turhauttaa.
 
Ainakin uskomattoman paljon ovat dialogia nauhottaneet. Peli tuntuu käsittämättömän laajalta. Pelkästään haahuilemalla noissa isommissa settlementeissä saa aikaa kulumaan tuntikausia, ampumatta laukaustakaan. Välillä tulee aika Mass Effect-fiilikset joistakin paikoista. jotenkin samantyylinen flow mutta tietysti paljon laajempana ja monipuolisempana. Miinus UI:sta ja sekavista kartoista, jotenkin kaikki asiat pitää tehdä jotenkin todella epäintuitiivisesti. Inventaariomanagementtia on perus Bethesda-tekelettä paljon enemmän joka turhauttaa.
Määrään ehkä liittyy myös se, että miksi lipsync on generoitu, eikä motion captured tjsp. Varmaan ajatelleet, että tuollaista määrää, oliko se nyt 250k lausetta puhetta ei ole järkevää muuten toteuttaa.
 


Pitääpä jossain kohtaa kurkata mitä DF sanoo Starfieldin techistä.

TLDW: Samaa jargonia mitä täälläkin puhuttu ja mainittu jo monessa arvostelussa. Hyvät ja huonot puolet on tiedossa. Latausruutuja paljon ja NPC:t on ämpärirumia, mutta kunhan pääsee yli creation enginen teknisistä ongelmista niin ihan mukiinmenevä Space themed RPG. John painottaa että tämä ei ole avaruustutkimusmatkailua vaikka peliä sillä mainostetaankin. Pelkkä RPG.

E: Toisaalla: Velocity Architecture näemmä hyötykäytössä.
1693671115889.png

Loading aikoja SeriesX:llä DF toimesta:
1693675410281.png
 
Viimeksi muokattu:
Kaksi Youtube arvostelijaa, joille annan entiten arvoa, ovat kummatkin hehkuttaneet peliä erinomaiseksi, ACG ja Force Gaming. Kummatkin ovat neutraaraaleja ja tekevä arvostelunsa kunnolla, he pelaavat pelit läpi ja jäsentävät mielipiteensä vakuuttavasti.
ACG:n video tänne jo linkattiiin, mutta tässä Forcen PC-arvostelu:



Summaus Forcelta: "This is just a such a great world they built", "solid FPS action", "a step forward for Bethesda RPGs", "If you ever liked Bethesda games before, almost certainly you will like this game"
 
Viimeksi muokattu:
Mun mielstä ihan hyvä peli näin 5h perusteella, hieman oli alussa ongelmia kun kaatui koko ajan samaan paikkaan alun tutoriaalissa, mutta sekin oli user error kun päivitykset asentamatta.

Tulee mieleen The Outer Worlds mutta enemmän "NASA punk" tyylillä ja isommalla maailmalla ja siis näyttäähän tämä hienolta vaikka moni sanoo että ei mutta omasta mielestä teema on hieno ja kaikki on uskottavan näköistä ja taistelut on hauskoja. Ainoa oikea miinus mitä nyt voin vääntää on valikoiden sekavuus kuten on aina ollut Bethesda peleissä ja avaruusaluksella liikkuminen on hyvin perus tasoa ja lähinnä latausruudusta, latausruutuun hyppimistä.

Jos aluksella pääsisi saumattomasti lentelemään planeetalta pois ja toiselle planeetalle ilman latausruutuja niin olisihan tämä kyllä 5/5, nyt jääden siihen 4/5...

Omalla koneella 1440p ( Radeon RX 7900 XT, Ryzen 7 5700X, 32Gb ram) kaikki grafiikat maksimilla keskimääräinen ruudunpäivitys ollut näköjään 100fps ja mitään sutterointia en ole havainnut, riittää mulle.
 
Viimeksi muokattu:
Ei oo kertaskaan peli kaatunu. Mitä komponenttejä teillä on, jolla tää peli kaatuu?
 
Saapa nähdä että miten vanha sotaratsu i7 6700K vielä jaksaa, tarkoitus ois repiä tuolla prossulla 60fps tasaisesti irti tästä.
 
Ei tämä kyllä prossulta kauheasti vaadi, kattelin Afterburnerilla että CPU käyttö pyöri jossai 30-40% hujakoilla (5800X) ja GPU käyttö aikalailla 100%, (3060Ti). Toki mulla tuo näyttis varmaa onkin se pullonkaula.
 
Ei tämä kyllä prossulta kauheasti vaadi, kattelin Afterburnerilla että CPU käyttö pyöri jossai 30-40% hujakoilla (5800X) ja GPU käyttö aikalailla 100%, (3060Ti). Toki mulla tuo näyttis varmaa onkin se pullonkaula.
Per säie vai prossu? Tuossa tulee se vastaan, että BGS pelit ovat yleensä olleet huonoja rinnakaistumaan, jolloin vain muutamaa säiettä kuormitetaan, tehden niistä prossurajoitteisen.
 
Ei tämä kyllä prossulta kauheasti vaadi, kattelin Afterburnerilla että CPU käyttö pyöri jossai 30-40% hujakoilla (5800X) ja GPU käyttö aikalailla 100%, (3060Ti). Toki mulla tuo näyttis varmaa onkin se pullonkaula.

No molemmilta vaatii paljon, mutta ei tuo 6700k tule riittämään.

Owen tehny CPU testiä.

 
Oon kyllä tykänny pelailla tätä ja peli pyörii kelvollisesti ilman isompia bugeja mut kyllähän toi avaruuslentely hämää ihan helvetisti. En jotenkaan osannu ees kuvitella et se on noin päälleliimattua että leijut vaan koneen kanssa käytännössä planeettojen ulkopuolella jos oot itse ohjaimissa? Sit just esim planeetan pinnalla et pääse hienolla koneellas paria kilsaa eteenpäin jonnekin kiinnostavalle outpostille vaan joudut kävelee ylipainon kanssa sen kun fast travelkaan ei toimi. Ei saakeli mitä pelleilyä.

En seurannu ennakkojuttuja tästä juurikaan ennen julkaisua joten ehkä nää oli yleistä tietoa mut kyllähän se nyt uskomaton pettymys on. Vittuako sitä edes alkaa mitään alusta rakentaan kun sillä voi vaan fast travelia vetää. No, tästä pettymyksestä kun pääsee yli niin varmasti tulee kymmeniä tunteja tätä iloisesti pelailtua.
 
Avaruuslentely on lähinnä vain kartta, karttojen välissä, jossa täysin eri pelimekaniikat. Mutta ne jotka väittävät sitä vain fast-traveliksi eivät tiedä mistä puhuvat. Siellä on avaruusasemia, taisteluita ja yms. muita aluksia joihin telakoitua. Avaruuslentely ei ole saumatonta, mutta mielestäni hyvin tehty kokonaisuus, ottaen huomioon pelimoottorin rajoitukset. Ja tämä on myös täydellinen sandbox kenttä tuleville modeille. Heti tulee mieleen vaikka kolmen rinkulan (kartan) puolustuslinja, mitkä pitää läpäistä ennenkuin pääsee jollekkin planeetalle jne.
 
Oon kyllä tykänny pelailla tätä ja peli pyörii kelvollisesti ilman isompia bugeja mut kyllähän toi avaruuslentely hämää ihan helvetisti. En jotenkaan osannu ees kuvitella et se on noin päälleliimattua että leijut vaan koneen kanssa käytännössä planeettojen ulkopuolella jos oot itse ohjaimissa? Sit just esim planeetan pinnalla et pääse hienolla koneellas paria kilsaa eteenpäin jonnekin kiinnostavalle outpostille vaan joudut kävelee ylipainon kanssa sen kun fast travelkaan ei toimi. Ei saakeli mitä pelleilyä.

En seurannu ennakkojuttuja tästä juurikaan ennen julkaisua joten ehkä nää oli yleistä tietoa mut kyllähän se nyt uskomaton pettymys on. Vittuako sitä edes alkaa mitään alusta rakentaan kun sillä voi vaan fast travelia vetää. No, tästä pettymyksestä kun pääsee yli niin varmasti tulee kymmeniä tunteja tätä iloisesti pelailtua.

Onneksi koko lentelyn voi skipata käytännössä kokonaan, kun fast travel toimii planeetalta suoraan eikä tarvitse katella niitä tyhjänpäiväisiä lentoonlähtö ja hyppy animaatioitakaan jatkuvasti.
 
Joo ei oo kyllä mitään jakoja i7 6700k 60fps isommossa kaupungeissa, tämähän syö CPU iltapalaksi tämä peli.
 
Joko tähän tuli toimiva DLSS 3 Frame-generation modi? Itsellä myös prossu (5800x) tuntuu jarruttavan ja FSR tekee häiritsevää ghostingia.
 
Joo ei oo kyllä mitään jakoja i7 6700k 60fps isommossa kaupungeissa, tämähän syö CPU iltapalaksi tämä peli.
Juu. Vaikuttaa benchien perusteella vaativan aikalailla jonkun 5950X tasoisen tai vastaavan ennen kuin rajoitus siirtyy GPUn puolelle.
 
Ei oo kertaskaan peli kaatunu. Mitä komponenttejä teillä on, jolla tää peli kaatuu?

Mulla on 3800x / 7900xt ja uusimmat ajurit, nyt oli vissiin tullut uudemmatkin ajurit en tiiä korjasiko tota ongelmaa en ole kerinnyt kokeilla. Ainakin mitä noita keskusteluja selasin näytti olevan aika 7900xt/xtx painoitteista nuo fsr ongelmat. Itsellöä siis kaatui aina siihen hahmon luomisen jälkeiseen ensimmäiseen oveen mistä mentiin sinne ilmalukkoon. Korjaantui kun otti fsr pois päältä. Ja en olle tosiaan kokeillut sen jälkeen uudestaan että olisiko ollut vaan toi yksi kohta missä bugasi.

Tuolla mm. oli monella muullakin ongelmia saman kanssa

 
Viimeksi muokattu:
Nyt on noin 20h takana ja hahmo tasolla 14; pääasiassa pääjuonen ulkopuolisia keissejä selvitellessä ja paikkoja kolutessa.
Näyttönä Sampan Neo G9 ja 32:9 Ini filu käytössä jossa 100 FOV.
FPS pyörii FSR päällä jossain 80-120 välissä Steam mittarilla.
7950X3D ja 7900XTX eli punatakin tapilla mennään. Ei kaatumisia koko peliaikana.
 
Pakko alkaa päivittelemään CPU ja pistää 6700k eläkkeelle. Tässäkin pelissä se isoin ongelma on varmaan tuo 4 ydintä kun peli tykkäis enemmän 8.
 
Pakko alkaa päivittelemään CPU ja pistää 6700k eläkkeelle. Tässäkin pelissä se isoin ongelma on varmaan tuo 4 ydintä kun peli tykkäis enemmän 8.
En nyt ole tarkkaan lukenut pelin HW puolta, mutta yleensä nää bethesdan creation engine pelit vaatii kovaa single thread suorituskykyä ja eritoten nopeaa muistia, joten nämä hyvä pitää mielessä, jos rakentaa konetta. Toki nopsemmat prossat on jo useammilla ytimillä, sen verran redditistä bongasin, että toimii intelin prossuilla paremmin, mulla on AMD 5900x ja luulis riittävän kyllä, mutta 6700K, jos rahat riittää kyllä tuo on jo aika päivittää.

Edit, peli joka on AMD:n sponsoroima, toimi intelin prossuilla ja nvidian GPU:eilla nopeammin :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 327
Viestejä
4 509 594
Jäsenet
74 352
Uusin jäsen
JuhaSaar

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom