Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Huono analogia kun se on enemmän DOS2 skini, kuin Starfield on Fallout 4 skini.No jos puhutaan vähän BG3sta ja DOS2 niin en pitänyt DOS2 lainkaan. Ei BG3 todellakaan ole DOS2 skini. Ihan jo narratiivisesti DOS2 lähes kaikki tekeminen on irrallaan toisistaan kun taas BG3 Act 1 ja 2 tekemisellä on vaikutusta Act3. Taistelu DOS2 on myös barreleita, öljyä, tulta ja muuta surface effects pelleilyä.
Huono analogia kun se on enemmän DOS2 skini, kuin Starfield on Fallout 4 skini, tarkoituksesi oli vain pönkittää DOS2 skiniä.
Täysin sama pätee aidosta BG:stä DOS2 skiniin siirryttäessä. Alkuperäisessä oli saumaton tunnelma, itse päätit koska reaaliaikaiset taidot loppuvat kesken, ja pistät pauselle. Nyt pausetetaan sun puolesta ja peli matelee kuin etana. Alkuperäinen analogiasi ei vain yksinkertaisesti toimi.Jos Starfield olisi Fallout 4 skini se olisi parempi peli. SF jota mainostettiin avaruustutkimus pelinä ei onnistu ollenkaan luomaan tutkimusmatkailun tunnelmaa. Morrowind, Oblivion, Skyrim ja Fallouteissa jos näit jotain siistiä kaukana niin kunhan kävelit sinne, matkalla näit jotain muuta siistiä ja oho menikin tutkiessa 4 tuntia etkä edes päässyt ensimmäisen mielenkiinnon kohteen luo.
SF näet jotain siistiä, tulee näkymätön raja vastaan, menet loading screeniin ja oho, seuraavassa kartassa tätä asiaa ei olekkaan enää olemassa vaikka laskeuduit suoraan sen päälle. Peli koostuu pienistä akvaariosta jotka eivät ole toisiinsa liitoksissa juurikaan. Pelissä ei ole aitoa vaellushalun tuntua kuten aikaisemmissa Bethesdan peleissä vaikka tämän piti nimenomaan olla avaruustutkimuspeli.
Ei tarvi enää editoita.Tällä hetkellä hex-editoimalla .exe tiedostoa. Eiköhän tuohon joku modikin kohta tule kuten aina, ellei BGS sitä ennemmin lisää.
Ultrawide support early work in progress REALLY early
Once again like in Skyrimn efforts start to support wide screen on Starfield. Fixes will be collected here.www.nexusmods.com
Mitäs nyt taas on valehdeltu? Huvittavaa haukkua saman myyntiä, kun samalla nielee DOS2 skiniä.
Mutta se on silti DOS2 skini, engine joka valittiin partaveikkojen toimesta yksinkertaisesti, koska sillä oli suurin valmis pelaajakunta, eli helpoin rahastusmahdollisuus. Kaikki muut asiat tulevat perässä, kuten yhteys alkuperäiseen, pelimekaniikka jne.Tosi yllättävää, että pidän pelistä, joka sopii paremmin pelityylilleni (pidän tarinoista ja vuoropohjaisuudesta). Mulle BG1 ja 2 oli liian vaikeita aikoinaankin, joten en niitä pelannut loppuun asti. DOS2:sta olen pelannut vain muutaman tunnin prologia, joten haukut vähän väärää puuta, ei DOS ole mulle mikään raamattu.
Taas päästään siihen kysymykseen, eli ovatko vertaukset tehty samalla viivalla? Sama päti W3:ssa, Novigrad oli paljon elävämpi kuin Solitude päälle katsoen. Mutta sitten syvemmälle katsoen, huomasikin että kaikki NPC:t olivat paperista tehtyjä, mihinkään ei juuri pääse sisälle ja kaikki tavarat ovat vain containereita maailmassa. Kun toisessa kaikki NPC:t ja tavarat ovat dynaamisia ja fyysisiä asioita. Alustavasti Novigrad vaikuttaa immersiivisemmältä, mutta mitä enemmän noissa viettää aikaa, on Solitude se immersiivisempi kokemus.Se, että Todd valehtelee jokaisesta Bethesdan pelistä on ihan tunnettu juttu. Fallout 76 nyt tietty se absurdein esimerkki. Jotain sentään oppinut, vaikka kyllä SF:stäkin voisi vetää supercutin lupauksista ja "valtavien kaupunkien elämästä" ja "ihmisistä jotka näyttävät elävän omaa elämäänsä" ja noita kaupunkeja kun katsoo, niin jengiä näyttää olevan ehkä 1/10 siitä mitä CP2077:n avoimilla alueilla oli, jos edes sitäkään.
Eli ei sittenkään valehdeltu?Tuo nyt oli tosin aika odotettavissa, ei ne ekat demotkaan mitään elävää kaupunkia esittäneet. Miljoonien ihmisten kaupungit näyttää ihan kyliltä, kun mikään määrä rautaa ei riitä esittämään ihmismassoja tolla enginellä ja FPS-droppeja oli vähän väliä. Puhumattakaan miltä osa hahmoista ja paikoista näyttää graafisesti. DLSS-modi näemmä antaa sentään vähän happea vanhemmille korteille.
Eli ei sittenkään valehdeltu?
Islannin Microsoft -storesta ostettuna Premium Upgrade Edition game passin päälle maksoi huimat 21,5€. Ei vaadi VPN eikä oikeastaan mitään muutakaan kikkailua.
Entäs jos ei ole 18 tunnin aikana kaatunut kertaakaan FSR päällä?FSR aiheuttaa crash to desktoppia
Kyllä tässä valinnoilla tuntuu olevan merkitystä hyvinkin paljon, ja vaihtoehtoja tehdä asioita on monta. Tai ainakin sellaisen kuvan olen saanut n. 15h katselun perusteella.Fallout 4 avaruudessa ei itseäni innosta, Fallout 3 avaruudessa taas ehdottomasti. Fallout 4:ssa oli toki kaikki hienompaa, maailma oli kyllä hienosti rakennettu, sen Bethesda aina osaa. Mutta Fallout 3:ssa oli paras tunnelma, hiomattomana ja modaamattomanakin, ja valinnoilla tuntui olevan merkitystä.
Tämä tosiaan hyvä, itsekin saanut arvosteluista sen käsityksen että valinnat ja roolipelielementit toimii hienosti.Kyllä tässä valinnoilla tuntuu olevan merkitystä hyvinkin paljon, tai ainakin sellaisen kuvan olen saanut.
Entäs jos ei ole 18 tunnin aikana kaatunut kertaakaan FSR päällä?
Taitaa kaatuilla ihan muista syistä siellä päässä.
Määrään ehkä liittyy myös se, että miksi lipsync on generoitu, eikä motion captured tjsp. Varmaan ajatelleet, että tuollaista määrää, oliko se nyt 250k lausetta puhetta ei ole järkevää muuten toteuttaa.Ainakin uskomattoman paljon ovat dialogia nauhottaneet. Peli tuntuu käsittämättömän laajalta. Pelkästään haahuilemalla noissa isommissa settlementeissä saa aikaa kulumaan tuntikausia, ampumatta laukaustakaan. Välillä tulee aika Mass Effect-fiilikset joistakin paikoista. jotenkin samantyylinen flow mutta tietysti paljon laajempana ja monipuolisempana. Miinus UI:sta ja sekavista kartoista, jotenkin kaikki asiat pitää tehdä jotenkin todella epäintuitiivisesti. Inventaariomanagementtia on perus Bethesda-tekelettä paljon enemmän joka turhauttaa.
Pitääpä jossain kohtaa kurkata mitä DF sanoo Starfieldin techistä.
Saapa nähdä että miten vanha sotaratsu i7 6700K vielä jaksaa, tarkoitus ois repiä tuolla prossulla 60fps tasaisesti irti tästä.
Per säie vai prossu? Tuossa tulee se vastaan, että BGS pelit ovat yleensä olleet huonoja rinnakaistumaan, jolloin vain muutamaa säiettä kuormitetaan, tehden niistä prossurajoitteisen.Ei tämä kyllä prossulta kauheasti vaadi, kattelin Afterburnerilla että CPU käyttö pyöri jossai 30-40% hujakoilla (5800X) ja GPU käyttö aikalailla 100%, (3060Ti). Toki mulla tuo näyttis varmaa onkin se pullonkaula.
Ei tämä kyllä prossulta kauheasti vaadi, kattelin Afterburnerilla että CPU käyttö pyöri jossai 30-40% hujakoilla (5800X) ja GPU käyttö aikalailla 100%, (3060Ti). Toki mulla tuo näyttis varmaa onkin se pullonkaula.
Oon kyllä tykänny pelailla tätä ja peli pyörii kelvollisesti ilman isompia bugeja mut kyllähän toi avaruuslentely hämää ihan helvetisti. En jotenkaan osannu ees kuvitella et se on noin päälleliimattua että leijut vaan koneen kanssa käytännössä planeettojen ulkopuolella jos oot itse ohjaimissa? Sit just esim planeetan pinnalla et pääse hienolla koneellas paria kilsaa eteenpäin jonnekin kiinnostavalle outpostille vaan joudut kävelee ylipainon kanssa sen kun fast travelkaan ei toimi. Ei saakeli mitä pelleilyä.
En seurannu ennakkojuttuja tästä juurikaan ennen julkaisua joten ehkä nää oli yleistä tietoa mut kyllähän se nyt uskomaton pettymys on. Vittuako sitä edes alkaa mitään alusta rakentaan kun sillä voi vaan fast travelia vetää. No, tästä pettymyksestä kun pääsee yli niin varmasti tulee kymmeniä tunteja tätä iloisesti pelailtua.
Juu. Vaikuttaa benchien perusteella vaativan aikalailla jonkun 5950X tasoisen tai vastaavan ennen kuin rajoitus siirtyy GPUn puolelle.Joo ei oo kyllä mitään jakoja i7 6700k 60fps isommossa kaupungeissa, tämähän syö CPU iltapalaksi tämä peli.
On julkaistu ilmeisesti, mutta maksumuurin takana puredarkilla.Joko tähän tuli toimiva DLSS 3 Frame-generation modi? Itsellä myös prossu (5800x) tuntuu jarruttavan ja FSR tekee häiritsevää ghostingia.
Ei oo kertaskaan peli kaatunu. Mitä komponenttejä teillä on, jolla tää peli kaatuu?
En nyt ole tarkkaan lukenut pelin HW puolta, mutta yleensä nää bethesdan creation engine pelit vaatii kovaa single thread suorituskykyä ja eritoten nopeaa muistia, joten nämä hyvä pitää mielessä, jos rakentaa konetta. Toki nopsemmat prossat on jo useammilla ytimillä, sen verran redditistä bongasin, että toimii intelin prossuilla paremmin, mulla on AMD 5900x ja luulis riittävän kyllä, mutta 6700K, jos rahat riittää kyllä tuo on jo aika päivittää.Pakko alkaa päivittelemään CPU ja pistää 6700k eläkkeelle. Tässäkin pelissä se isoin ongelma on varmaan tuo 4 ydintä kun peli tykkäis enemmän 8.