Star Citizen

Jaksaa vielä postailla noita roadmappeja kun ei aikaisemmatkaan ole pitänyt kutiaan edes lähelle. "oho sori, tämä nyt ei tullutkaan odottakaa vielä 1+ vuotta niin varmasti saadaan valmiiksi".
Katsoppa kaikki todelliset firmansisäiset tavoiteaikataulut joita on julkaistu viimeaikoina niin niiden toteutuminen ei ole heittänyt pahasti tavoitteesta ja silloin jos on heittänyt on bäkkereille selvästi kerrottu mikä on se jarru mikä viivyttää julkaisua.

Esim: 2.6.2 ja 2.6.3 pysyi aikahyvin aikataulussa vaikka niihin sisältyi sellainen suuri epävarmuustekijä kuin sen Nettikoodi (ja Megamap) joka nyt on vain sellainen juttu kun se on täysin uutta kehitelmää eikä perustu mihinkään olemassaolevan niin sen valmistumistahtia on hankala luotettavasti veikata.

Myös 3.0 aikataulussa on varattu eniten aikaa Nettikoodipuolelle ja sen valmistuminen on ajoitettu lähelle 3.0 julkaisua joten jos sen kehitys tökkii on se omiaan lykkäämään 3.0 julkaisua suht helposti.

Se on totta että ennen kuin näitä todellisia tavoiteaikatauluja julkaistiin kerrottiin CR:n omia fantasiota siitä missätahdissa hommat voisi valmistua ja ne oli yleensä enemmän kuin vähemmän metsässä.
 
Viimeksi muokattu:
Aikalailla riisuttu versio sieltä loppujen lopuksi onkin tulossa, puoli vuotta myöhässä. Sen verran tavaraa kuitenkin ovat saaneet mukaan, että kehtaavat julkaista sen 3.0:na. Kaivostoimintaki on näköjään starmarinoitunu tässä kuukauden aikana, joilloin sen kerrottiin tulevan jo jeesuspatchiin, mutta nyt sitä ei edes mainita koko aikataulussa.
 
Aikalailla riisuttu versio sieltä loppujen lopuksi onkin tulossa, puoli vuotta myöhässä. Sen verran tavaraa kuitenkin ovat saaneet mukaan, että kehtaavat julkaista sen 3.0:na. Kaivostoimintaki on näköjään starmarinoitunu tässä kuukauden aikana, joilloin sen kerrottiin tulevan jo jeesuspatchiin, mutta nyt sitä ei edes mainita koko aikataulussa.
Viimevuoden Citizenconissa kaivostoiminta oli merkitty 3.1 versioon.
 
Aikalailla riisuttu versio sieltä loppujen lopuksi onkin tulossa, puoli vuotta myöhässä. Sen verran tavaraa kuitenkin ovat saaneet mukaan, että kehtaavat julkaista sen 3.0:na. Kaivostoimintaki on näköjään starmarinoitunu tässä kuukauden aikana, joilloin sen kerrottiin tulevan jo jeesuspatchiin, mutta nyt sitä ei edes mainita koko aikataulussa.
CIG:n henkilökunta on puhunut Prospectorin tulosta ja ammattien tulosta mutta ne ei missään yhteydessä ole mielestäni suoraan sanoneet että Prospector ja lisäksi kaivosammatti olisi ollut tulossa 3.0 versioon ne on bäkkerien Youtube videot joissa ne on höpöttäneet että Prospector ja kaivostoiminta tulee 3.0 versioon (esim. Boredgamer on syyllistynyt tähän useissa videoissaan).

Jos osaa lukea tuota täydellistä 3.0 aikataulua osa-alueet mukaanlukien niin on aika metsässä jos siitä tulee lopputulokseen että kyseessä on "Aikalailla riisuttu versio" varsinkin kun syyksi on esittää vai se että ei ole kaivostoimintaa.
 
Viimeksi muokattu:
Niin oli, mutta kuukausi sitten sitä hypetettiin osana 3.0:aa.

Se on kysymys vastaus kilpailu kilpailun vaatimuksena ei ole että vastaukset olisivat 100% oikeassa vain että ne on annettu riittävän nopeasti aikarajan puitteissa Cambers sai vastattua aikarajassa paljon useampaan kysymyksen kuin kukaan muu Dev tähänmenssä veikkaan että osasyy on se että hän ei pysähtynyt huolellisesti pohtimaan onko vastaus 100% totta vai ei.

Minkälisäksi Camberssin Foundry42 Frankfurt ei ole vastuussa ammattien kehittämisestä vaan sitä tekee CIG Austin eli hän ei edes voinut varmuudella tietää mikä on totuus tuon osalta.

Esim.
Kysymys mikä on mielisin kuu jolle haluat laskeutua
Cambersin vastaus The Pink one
Sinun logiikasi mukaan tuo on sitova todiste sille että pelissä tulee olemaan Pinkki kuu.

Sinun esimerkeille tuntuu olevan ylesitä tämä että ne on reväisty irti asiayhteydestään.


Yleensäkin Star Citizen: Citizens of the Stars on rennompi formaatti siinä ei pyritä 100% faktaan joka on 100% paikkansapitävää joten mitään siinäsanottua ei pidä ottaa 100% faktana jos sitä ei vartavasten sanottu ohjelmanosiossa jossa voisi ola 100% faktaa ja sitä ei sanottu huumorimielssä (tuo kysymys vastaus kilpailu ei taatusti ole 100% faktaosio niin kuin eräs henkilö haluaa väittää sen olevan).

Disinformatio on tehokkaimmillaan silloin kun käytetään "alkuperäisä lähteitä" ja väritetään ne lähteestä napatut pätkät niin kuin halutaan ja jätetään tietenkin huomoitta sen missäyhteydessä ne on alunperin esitetty.
 
Viimeksi muokattu:
Spring 2947 Free Fly

Myös Aurora SC ja Mustang SC pelipaketit on tarjouksessa ja sen lisäksi tuli uusi Reliant Kore paketti joka on ilmeisesti myös tarjouksessa.
 
Jep. Nyt kaikki ostamaan virtuaali aluksia pelistä mikä ei valmistu ikinä.
 
Se on kysymys vastaus kilpailu kilpailun vaatimuksena ei ole että vastaukset olisivat 100% oikeassa vain että ne on annettu riittävän nopeasti aikarajan puitteissa Cambers sai vastattua aikarajassa paljon useampaan kysymyksen kuin kukaan muu Dev tähänmenssä veikkaan että osasyy on se että hän ei pysähtynyt huolellisesti pohtimaan onko vastaus 100% totta vai ei.

Minkälisäksi Camberssin Foundry42 Frankfurt ei ole vastuussa ammattien kehittämisestä vaan sitä tekee CIG Austin eli hän ei edes voinut varmuudella tietää mikä on totuus tuon osalta.

Esim.
Kysymys mikä on mielisin kuu jolle haluat laskeutua
Cambersin vastaus The Pink one
Sinun logiikasi mukaan tuo on sitova todiste sille että pelissä tulee olemaan Pinkki kuu.

Sinun esimerkeille tuntuu olevan ylesitä tämä että ne on reväisty irti asiayhteydestään.

Miksi puhut jostain "minun logiikasta", kun siinähän on linkki missä sadat commandokaverisi hypettävät samaa asiaa. Ehkä Chambersin kannattaisi sitten jättää jatkossa nämä heitot välistä, kun sinä näytät olevan ainoa, joka ymmärtää niiden todellisen laidan.

Tuosta että se mitä 3.0 tule sisältämään on kasvanut selvästi siitä mitä sen alunperin oli tarkoitus sisältää on ollut juttua jo monissa CIG:n lähteissä (esim. sitä mainausta ei alunperin pitänyt olla 3.0 versiossa).

Mikset kuukausi sitten kyseenalaistanut kyseistä asiaa, vaan päättelit 3.0 onkin isompi päivitys mitä alunperin suunniteltiin. Kävikin päinvastoin. Mikä sinällään ei yllätä, kun sinun jutuille tuntuu olevan yleistä, että ne on reväisty irti todellisuudesta.
 
Viimeksi muokattu:
Pelin versionumerointi on kyllä jotain naurettavaa. Mikä helvetin puupäälogiikka on numeroida alpha-vaiheessa olevaa peliä näin? Jos peli on versiossa 3.0, niin oikeassa maailmassa peli olisi julkaistu aikoja sitten ja olisi itse asiassa jo kehityskaarensa loppupuolella. Kaikki ominaisuudet olisi jo lisätty ja useimpia olisi jo parannettu moneen kertaan.

Pelin kehitysasteesta saa realistisemman käsityksen, kun siirtää pilkkua. Eli nyt on tuloillaan vasta versio 0.3.
 
Pelin versionumerointi on kyllä jotain naurettavaa. Mikä helvetin puupäälogiikka on numeroida alpha-vaiheessa olevaa peliä näin? Jos peli on versiossa 3.0, niin oikeassa maailmassa peli olisi julkaistu aikoja sitten ja olisi itse asiassa jo kehityskaarensa loppupuolella. Kaikki ominaisuudet olisi jo lisätty ja useimpia olisi jo parannettu moneen kertaan.

Pelin kehitysasteesta saa realistisemman käsityksen, kun siirtää pilkkua. Eli nyt on tuloillaan vasta versio 0.3.

Ja oikeassa maailmassa suuremmat pelifirmat eivät julkaise alphaversioita pelaajille tähän skaalaan, saati sitten rahoita pelejään täysin ennakkomyynneillä. Eli eiköhän tässä ole ihan kyse pelikehityksestä, jonka kaltaisista projekteista ei ole suurempia ennakkotapauksia, joten miten oikeasti määrittelet "normaalin"? Jollain version numerointimenetelmällä ei luulisi olevan käyttäjälle väliä.

Täällä väki valittelee aivan järjettömissä mittakaavoissa kuinka tämä peli ei ikinä tule valmistumaan ja myöhästelee jatkuvasti jnejne. Mikä pakottaa seuraamaan koko projektia jos ei tee muuta kuin valittaa (osittain)perusteettomasti jossain suomalaisella keskustelufoorumilla? Jos ei tykkää pelistä/kehityksestä/rahoituksesmallista niin pysykää kaukana projektista. Ei se ole keneltäkään pois.

Itse ainakin olen arvostanut IcePenin viestejä jotka tiedottavat noista suuremmista uutisista. Vähemmän sitten niistä kolmentoista viestin ketjuvastauksista näille projektia vastaan taisteleville(?).

Ja sitten ainakin omaan korvaan vuoden paras uutinen:

Banu Ddefender tulee myyntiin mahdollisesti viikon päästä 185USD hintaan.

Spaceship Prices! - Spectrum

Lähtee itselle hurrikaani vaihtoon tuohon jos edes yhtään vertailukelpoinen kapistus. Kuitenkin BMM jo tallissa niin voisi tuota Banu-fleettiä kasvattaa :drool:
 
Mikä pakottaa seuraamaan koko projektia jos ei tee muuta kuin valittaa (osittain)perusteettomasti jossain suomalaisella keskustelufoorumilla? Jos ei tykkää pelistä/kehityksestä/rahoituksesmallista niin pysykää kaukana projektista. Ei se ole keneltäkään pois.
Rahoitusmallilla ei ole väliä, olenhan itsekin tukenut pelin kehitystä rahallisesti. Mutta kun kerta todellinen kehitysaste hukutetaan tarkoituksella puupääversionumeroinnin sumuverhoon, niin lopputuloksena on Star Citizen Forever.

Sitä todellista 1.0 versiota SQ42:sta odotellessa.
 
Onko ihan pakko laittaa nollapostauksia lainaten minua. Pistä ihan privalla.

Istun bussissa niin ei jaksa lähteä murosta tarkistaa miu ennustuksia tästä mutta jouluna oli joku takaraja.

No melkosta nollapostailua on myös tollanen "tämä ei valmistu ikinä"-heitto, varsinkin kun sillä ei ole mitään totuuspohjaa.
 
Alkuperäinen Star Citizen 1.0 ei olisi sisältänyt esimerkiksi minkäänlaista kehitystyötä planeettoja kohtaan, joten olisikohan sillä rahoituspohjalla saatu pääosin Descent: Undergroundin pariin siirtyneen tekijätiimin Austinissa (ja Los Angelesissa) väsäämä Star Citizen 0.2 tässä vertailussa... Koskaanhan 1.0 ei tiettävästi ole ollut mikään rajapyykki, jossa laukut heitetään naulaan ja lähdetään saunaan, kun koko peli olisi sitä myöten ollut valmiissa tilassa. Joukkorahoituksen huipun ehkä ennakoitiin tulevan 1.0 version myötä, mitä sitten rankalla kädellä laajennettaisiin, mutta ajatus, että huonommalla työvoimalla ja vähemmillä resursseilla saataisiin enemmän, jos laajentuminen Eurooppaan muun muassa olisi jäänyt tekemättä, ei mielestäni ole kovinkaan houkutteleva vaihtoehto.

Squadron 42 ei myöskään olisi sama Squadron 42 1.0 vaan kenties Squadron 42 0.2. Kenties nimimerkki Niltonkaan ei löytäisi Squadronista kymmeniä loistavia näyttelijöitä ihasteltavaksi vaan joutuisi vertaamaan Sandi Gardinerin työnjälkeä vaatimattomampaan castiin, jota ei välttämättä aivan yhtä antaumuksella olisi taltioitu.

Joukkorahoituksessa on pyydetty aikaa ja rahaa kaiken markkinointipuheen seassa. Kaikesta päätellen molempia resursseja on sijoitettu pelintekoon eikä rahojen ensisijainen loppusijoituspaikka ole ollut kaukainen tili.
Tämä oli ihan avaava selitys sille, miksi versionumerointi ei noudata mitään järjellistä kaavaa. Nyt kun maalitolppia on siirrelty ja versio 3.0 häämöttää horisontissa, niin enää mysteerinä on että mikähän mahtaa olla se lopullinen versionumero julkaisuversiolle, eli "Gone Gold" versiolle? 10.0?
 
Alpha on alpha ja gold on gold. Nyt puhutaan ALPHA 3.0:sta. Gold alkaa sitten 1.0:sta. Epäselvää?
 
Alpha on alpha ja gold on gold. Nyt puhutaan ALPHA 3.0:sta. Gold alkaa sitten 1.0:sta. Epäselvää?
Erittäin. Missäs tällainen tieto on julkaistu? Anna kun arvaan. Sellaista tietoa ei ole olemassakaan?
Mikä on viimeinen Alpha-versionumero (kokonaisluku) ennen kuin päästään betaan?

Josta päästään takaisin sumuverhokehitykseen. Versionumeroilla ei ole merkitystä niin kauan kun niissä ei noudateta mitään logiikkaa. Ihan sama onko alpha-versio 1, 3, 4.45, vai kenties 3.1ad10.0.1.ez, kun maalitolppaa ei ole.
 
Voi saada. Vaatii vain vähän vaivaa parin sähköpostin muodossa.

Star Citizen Refunds • r/starcitizen_refunds
Kiitos paljon! Jos tämä onnistuu niin minä lopetan valittamisen pelin viipymisestä. LTI:t ja muu röynä saa mennä. Yhtään ei ole enää uskoa että luvattu ja hypetetty peli joskus tulisi, kun toiminta pyörii niin voimakkaasti rahastuksen ympärillä. Siis jos peli joskus tuleekin, niin pelkään ettei se ainakaan ole odotusten kaltainen vaan pilataan samalla rahastuksella jonka makuun ovat nyt päässeet.
 
Mistäs rahastuksesta nyt on kyse? Käsittääkseni sillä muutaman kympin paketilla taitaa vieläkin saada kaiken sisällön sitä mukaa kun sitä ulos tulee vai onko jokin muuttunut?
 
Miksi puhut jostain "minun logiikasta", kun siinähän on linkki missä sadat commandokaverisi hypettävät samaa asiaa. Ehkä Chambersin kannattaisi sitten jättää jatkossa nämä heitot välistä, kun sinä näytät olevan ainoa, joka ymmärtää niiden todellisen laidan.



Mikset kuukausi sitten kyseenalaistanut kyseistä asiaa, vaan päättelit 3.0 onkin isompi päivitys mitä alunperin suunniteltiin. Kävikin päinvastoin. Mikä sinällään ei yllätä, kun sinun jutuille tuntuu olevan yleistä, että ne on reväisty irti todellisuudesta.
Niin sinun logiikasi mukaan se että kun bäkkerit/fanit kirjoittaa jotain Reditissä on faktaa johon CIG:n täytyy sitoutua ja toimia sen mukaan niin että kun fanit on fantasioineet jotakin olevaksi 3.0 versioissa CIG:n on se sinun mukaasi pakko se siihen laittaa tai CIG on tehnyt sinunmukaasin jonkinlaisen leikauksen kyseiseen versioon.

"(esim. sitä mainausta ei alunperin pitänyt olla 3.0 versiossa)"
Juu siinä suluissa lukee että ei pitänyt olla mutta se ei mielestäni ole tulkittavissa muotoon pitää olla niin kuin sinä väität minun tarkoittaneen.


Sitäpaitsi jos muistan oikein (sinä jätit tahallaan pois linkin alkuperäiseen postaukseeni) oli tuossa ja toiselle henkilölle ylempänä olevassa vastauksessani alunperin jyrkkä kielto siitä että mainausta ei tule 3.0 version mutta kun sain muualta uutta tietoa että ei olisi enää satavarmaa että mainaus ei olisi 3.0 versiossa niin poistin ne jyrkät kiellot mutta pidin huolen että en missään suoraan väittänyt että mainaus olisi 3.0 versiossa kun en siihen itse uskonut.

Miksi en uskoonut että mainaus olisi 3.0 versiossa no CR on hyvinpaljon vastaan puolivillaisia toteutuksia ja mainauksen täysin oikein toimivan version toteutus vaati todella paljon uusia juttuja lähtien siitä että niitä mineraaliesiintymiä pitäisi olla löydettävissä uskottavisat paikoista niin että ne ei itsetään täydenny ja uudet esiintymät eivät ilmestyisi niin tökerösti että se heikentäisi uskottavuutta yksin tuo vaatii jo laaja tukea ohjelmointi ja grafiika puolellata ja tuon lisäksi tulee kaikki muu sen jälkeen.
 
Mistäs rahastuksesta nyt on kyse? Käsittääkseni sillä muutaman kympin paketilla taitaa vieläkin saada kaiken sisällön sitä mukaa kun sitä ulos tulee vai onko jokin muuttunut?
Virtuaalialuksia myymällä rikottuja lupauksia vastaan on jo kerätty 150 miljoonaa. Rahallinen kannustin ohjaa pelin kehityksen viivyttämistä, jotta voidaan jatkaa virtuaalialusten myyntiä, sillä lupausten mukaan niitä ei myydä enää valmiissa pelissä. Siksi keskitytään siis virtuaalialuksien tekemiseen ja myyntiin, sekä kompleksisuuden lisäämiseen, sen sijaan että tehtäisiin peli valmiiksi ja laajennettaisiin sitä myöhemmin.

Ja perinteisesti tässä vaiheessa keskusteluun hyppää joku kertomaan, että kaikki ennen valmistumista tienatut rahat käytetään pelin kehittämiseen ja siksi kannustin on saada peli valmiiksi, jotta sitä voi alkaa myymään ja tienaamaan. Paskaa. Niin kauan kuin kirjanpito ei ole avointa, niin virtuaalialusten myynnillä saatua rahaa voi pumpata firmasta ulos monella keinolla ilman että suoraan rikkoo tuota lupausta. Tai se vaan mahdollistaa toteuttaa unelmaa olla ison pelifirman pomo. Kovin kannustin kuitenkin ohjaa nyt toimintaa ihan väärään suuntaan.

Toivottavasti saan omat rahani tuolta takaisin. Rahojen pyytäminen takaisin on hyväksi myös niille, jotka vielä uskovat peliin, sillä se antaa pelin tekijöille selkeän merkin että usko loppuu ja on oikeasti tehtävä peli, eikä vain rojua rahastusta varten.
 
Pelin versionumerointi on kyllä jotain naurettavaa. Mikä helvetin puupäälogiikka on numeroida alpha-vaiheessa olevaa peliä näin? Jos peli on versiossa 3.0, niin oikeassa maailmassa peli olisi julkaistu aikoja sitten ja olisi itse asiassa jo kehityskaarensa loppupuolella. Kaikki ominaisuudet olisi jo lisätty ja useimpia olisi jo parannettu moneen kertaan.

Pelin kehitysasteesta saa realistisemman käsityksen, kun siirtää pilkkua. Eli nyt on tuloillaan vasta versio 0.3.
Juu siinävaiheessa kun CIG/CR päätii tuoda ulos Star Citizen 1.0 (vai oliko se suoraan 2.0) version bäkkerit nosti ison äläkän kompromissiksi tuli se että nimessä on mukana se Alpha.

Sinällään mailmassa ei ole yhtäpitävää tapaa versionumeroihin kun ne eroavat eri käyttöjärjestelmien välillä ja Linuxissakijn vaikka silläpuolla on pyritty jonkinlaiseen yhdenmukaisuuteen.

Mutta sellainen tapa nyt yleensä on kaikilla ollut että ennen julkaisu versiota ei olla menty yli 0.9.x tyylisen numeron eli kaikki alle julkaisuversion on alkanee 0:lla tämän Star Citizenin numerointi rikkoo selvästi ja bäkkerit ei ole koskaan hyväksyneet sitä.

Miksi sitten mentiin noihin kasvaviin numeroihin no CIG oli aina käyttänyt tuonkaltaista numerointia sisäisesti vaikka ulkoinen julkaistu versio oli 0.9 jotain tästä seurasi sekaannuksia kun Devit puhui RSI Foorumilla jostain käyttäen sisäistä versionumeroa tämän sotkun selvittämiseksi CIG otti myös julkisessa numeroinnissa käyttöön saman systeemin joka heillä on sisäisesti.

Miksi sitten CIG sisäistä numerointia kasvatetaan niin nopeasti sitä selitettiin sillä että niillä on joku systeemi liityen siihen kun eri osastojen/studioiden tekemiä osia yhdistetään niin että vältettäisiin konfliktit ts ettei toisessa studiossa ole käytössä liian vanha versio ja jos on niin sen yhdistäminen siihen päärunkoon ei päivitä jotain päärungossa olevaa vanhemmaksi versioksi.
 
Viimeksi muokattu:
Voiko tästä saada rahat takaisin?
Voi varsinkin Euroopalaiset/Suomalaiset kun meidän laki ei tunne tämänkaltaista joukkorahoitusta niin lakiteknisesti kyseessä on etukäteismyynti ja koska Englanti (ostithan punnila tai euroilla) n vielä osa Euroopanyhteisöä myyjää sitää Euroopalainen/Suomaliaine lainsäädäntö.

Eli vaikka uusin TOS olisi kirjoitettu siten että rahojen takaisinsaanti ei olisi kovinkaan helpooa se ei ylitä paikallisat lakia.

Tetenkin paikallinenlaki takaa suoran helpon rahattakaisin saantimahdollisuuden vain 14pv ostoksen teosta sen jälkeen tarvii jo jotain näyttöä sitä että myyjä ei olisi toimittanut sitä mitä kaupan piti sisältää.
 
Se, että peruspaketilla saa kaiken pelisisällön ei tarkoita sitä, etteikö yritystä voisi syyttää rahastuksessa. Ei tarvitse kuin vierailla RSI:n kauppapaikalla huomatakseen minkälaiselle paskalle on laitettu hintalappu. Oma suosikkini on kymmenen euron modausopas. Modaustukihan on jo käytännössä heitetty roskakoriin, kun CIG on sanonut, etteivät he edes ajattele asiaa ennen kuin kaikki muu on valmista. Sehän ei tietenkään tarkoita, etteikö commandoilta voisi yrittää rutistaa muutamat roposet pois kuljeksimasta. Tähän kun lisätään agressiivinen alusmyynti, niin voi huoletta sanoa, että hyväntahtoisesta joukkorahoituksessa on astuttu kylmään rahan takomiseen.
 
...

Ja sitten ainakin omaan korvaan vuoden paras uutinen:

Banu Ddefender tulee myyntiin mahdollisesti viikon päästä 185USD hintaan.

Spaceship Prices! - Spectrum

Lähtee itselle hurrikaani vaihtoon tuohon jos edes yhtään vertailukelpoinen kapistus. Kuitenkin BMM jo tallissa niin voisi tuota Banu-fleettiä kasvattaa :drool:
Ostamisensta en sano mitään
(tai no sanon sen että 185$ on sen verran paljon että ei sillä alusta pidä ostaa ellei sitä raha anna pelinkehitykseen ja saa sitä alusta siinä ohella ts se on huono sijoitus pelkkänä ostoksena)
mutta.

Mielenkiinnolla odotan minkälaisen CIG kuvitteleen Banun valmistaman "hävitäjän" olevan kun BMM:n perusteella sen pitäisi poiketa paljon Ihmis, Xi'An ja Vanduul tulkinnasta aika paljon.

Tai on yksi syy (mikä ei liity itse tuohon alukseen) miksi tuon Defenderin voisi ostaa kun se 185$ on alle kaikkien isompien alusten hinnan (esim. Constellation Andromeda on kalliimpi) ja koska se on konsepti myynnmissä se sisältää LTI:n eli jos ostaa tuon saa LTI:n jonka voi pävittämällä siirtää isompaan alukseen esim. Costellation Andromedaan (tai isompaan) jolloin saa Constellation Andromedan LTI:llä, tässä on järkeä tietankin vain jos alunperinkin jokatapauksessa oli hankkimassa sen isomman aluksen RL rahalla.
 
Alkuperäinen Star Citizen 1.0 ei olisi sisältänyt esimerkiksi minkäänlaista kehitystyötä planeettoja kohtaan, joten olisikohan sillä rahoituspohjalla saatu pääosin Descent: Undergroundin pariin siirtyneen tekijätiimin Austinissa (ja Los Angelesissa) väsäämä Star Citizen 0.2 tässä vertailussa... Koskaanhan 1.0 ei tiettävästi ole ollut mikään rajapyykki, jossa laukut heitetään naulaan ja lähdetään saunaan, kun koko peli olisi sitä myöten ollut valmiissa tilassa. Joukkorahoituksen huipun ehkä ennakoitiin tulevan 1.0 version myötä, mitä sitten rankalla kädellä laajennettaisiin, mutta ajatus, että huonommalla työvoimalla ja vähemmillä resursseilla saataisiin enemmän, jos laajentuminen Eurooppaan muun muassa olisi jäänyt tekemättä, ei mielestäni ole kovinkaan houkutteleva vaihtoehto.

Squadron 42 ei myöskään olisi sama Squadron 42 1.0 vaan kenties Squadron 42 0.2. Kenties nimimerkki Niltonkaan ei löytäisi Squadronista kymmeniä loistavia näyttelijöitä ihasteltavaksi vaan joutuisi vertaamaan Sandi Gardinerin työnjälkeä vaatimattomampaan castiin, jota ei välttämättä aivan yhtä antaumuksella olisi taltioitu.

Joukkorahoituksessa on pyydetty aikaa ja rahaa kaiken markkinointipuheen seassa. Kaikesta päätellen molempia resursseja on sijoitettu pelintekoon eikä rahojen ensisijainen loppusijoituspaikka ole ollut kaukainen tili.
CIG:n studio oli Euroopassa vuosia ennen 1.0 versiota ...
 
Tämä oli ihan avaava selitys sille, miksi versionumerointi ei noudata mitään järjellistä kaavaa. Nyt kun maalitolppia on siirrelty ja versio 3.0 häämöttää horisontissa, niin enää mysteerinä on että mikähän mahtaa olla se lopullinen versionumero julkaisuversiolle, eli "Gone Gold" versiolle? 10.0?
Koska se on julkaisu myynti versio se ei kaikenjärjen mukaan sisällä mitään numeroa (koska se ei ole jonkun pelin jatkoosa) vaan on yksinkertaisesti "Star Citizen" mikä ei tietenkään auta tippaakaan selventämään tätä numerointi härdelliä (kaikien Alphojen/Betojen pitäisi omasta milestäni olla 0.xxx jotain).
 
Kiitos paljon! Jos tämä onnistuu niin minä lopetan valittamisen pelin viipymisestä. LTI:t ja muu röynä saa mennä. Yhtään ei ole enää uskoa että luvattu ja hypetetty peli joskus tulisi, kun toiminta pyörii niin voimakkaasti rahastuksen ympärillä. Siis jos peli joskus tuleekin, niin pelkään ettei se ainakaan ole odotusten kaltainen vaan pilataan samalla rahastuksella jonka makuun ovat nyt päässeet.
Otahuomioon että Euroopan/Suomen lait on erit kuin Usan eli homa toimii täällä eritavalla eli ei tarvi välttämättä mitään erityisiä kikkoja kunhan menee vain paikallisen lain mukaan (ts pelin TOS ei todennäköisesti päde kaikiltaosin Euroopassa/Suomessa).

Siihen on syy miksi itse hankin ensimmäisen pelipakettini vasta sitten kun sen pystyi hankkimaan Euroilla ja myyjänä oli Englannin CIG, ts Euroopan/Suomen kuluttajasuoja/laki pätee.
 
Virtuaalialuksia myymällä rikottuja lupauksia vastaan on jo kerätty 150 miljoonaa. ...
Niitä aluksia on myyty heti ensimmäisestä joukkorahoituspäivästäa alkaen lupauksia vastaan joten mikään ei ole muutunut.

... Rahallinen kannustin ohjaa pelin kehityksen viivyttämistä, jotta voidaan jatkaa virtuaalialusten myyntiä, sillä lupausten mukaan niitä ei myydä enää valmiissa pelissä. ...
Tuo on hirveän yleinen väite se on vain lähtökohtaisesti pielessä kun pelin oikealla myynnillä julkaisunjälkeen tekee paljon enempi rahaa ja kaikki tämä alusmyynnillä saatu raha menee jokatapauksessa kuluihin (yli 350 työntekijää ja 4+ studiota).

Eli jos CR olisi vain kahmimassa raha tehokkain keino tehdä se olisi julkaista peli nyt heti kauppoihin ja myydän sitä niin paljon kun menee kaupaksi ja sen jälkeen laitaa firma lihoiksi (ts toimia niin kuin kaikki muut isot pelitalot toimii jotka julkaisee pelit keskeneräisinä beta versioina (niin teki viimeksi Bathesida).

Minulla itselläni ei ole mitään sitä vastaa että on yksi rehellinen toimija joka tekee pelin valmiiksi ennen julkaisua.


Edit lisäys

...
Paskaa. Niin kauan kuin kirjanpito ei ole avointa, niin virtuaalialusten myynnillä saatua rahaa voi pumpata firmasta ulos monella keinolla ilman että suoraan rikkoo tuota lupausta.
...
CIG on yksityinen firma sen kirjanpito on yhtä suljettua tai avointa myös julkaisun jälkeen mutta se että peli on julkaistu ja myynnistä tekee sen merkittävän eron että sen jälkeen CIG ei ole enää sitoutunut siihen että kaikki rahat käytetäisiin pelin kehitykseen eli sen jälkeen sitä rahaa voi pumpata firmasta ulos täysi julkisesti rikkomatta mitään sopimusta ja pelkäämättä mitäään oikeustoimi seuraamuksia.

Eli väite että rahastus olisi jotenkin helpompaa ennen julkaisua on typerä.
 
Viimeksi muokattu:
Niitä aluksia on myyty heti ensimmäisestä joukkorahoituspäivästäa alkaen lupauksia vastaan joten mikään ei ole muutunut.
Paljonkin on muuttunut. Nyt ne annetut lupaukset on rikottu. Nyt ei edes kerrota koska peli valmistuu. Luonnekin on muuttunut siitä että kerättiin rahaa pelin saamiseksi valmiiksi, siihen että vaan kerätään rahaa.

Kannattaisikohan sinunkin määrittää itsellesi se hetki, kun on pakko tunnustaa että pelin tukeminen on ollut virhe? Kirjoita se vaikka tähän vastaukseksi, niin voit haastaa itse itsesi jos yrität järkeillä taas seuraavaa rikottua lupausta ja venytettyä määräaikaa hyväksyttäväksi.
 
Kesäkuussa 2013 tuli hommattua Arbiter - LTI (325a) paketti ja nyt on odoteltu pelin valmistumista silloin tällöin uutisia seuraillen. Alkuun kehitystä jaksoi seuraillakkin, mutta vuosien vieriessä kiinnostus on jo alkanut hiipumaan ja nykyinen seuranta on lähinnä muro ja nyt io-tech. Kaiken maailman eventit, kuvahehkutukset, mikrotason pikkupiperrysten tuonti peliin ja myyntieventit pistää lähinnä vihaksi nykyään. Launcheri tulee käynnistettyä parin viikon välein siinä toivossa, että jotain käyttäjälle konkreettista olisi tapahtunut. Jokaista versiota on tullut testattua muutama tunti, mutta eipä näitä raakileita juuri jaksa. Nykyisessä versiossa tuli testattua suurin piirtein jokaista tehtävää ja suunta vaikutti hyvältä, mutta ei sitä samaa jaksa paria kertaa enempää jauhaa. Sama varmaan 2.6:n kanssa. Space Marinekin on varmaan sen verran vajaa valmiisiin FPS peleihin verrattuna, että lyhyt vilkaisu riittänee. Noh, ehkä parin vuoden päästä.
Täysin samaa mieltä ja sama tarina. Paitsi että launcherin latailen kerran puolessa vuodessa nykyään.
 
Otahuomioon että Euroopan/Suomen lait on erit kuin Usan eli homa toimii täällä eritavalla eli ei tarvi välttämättä mitään erityisiä kikkoja kunhan menee vain paikallisen lain mukaan (ts pelin TOS ei todennäköisesti päde kaikiltaosin Euroopassa/Suomessa).

Siihen on syy miksi itse hankin ensimmäisen pelipakettini vasta sitten kun sen pystyi hankkimaan Euroilla ja myyjänä oli Englannin CIG, ts Euroopan/Suomen kuluttajasuoja/laki pätee.
No sanohan mitä hyötyä kuvittelevat saavasi maksaessasi ylihintaa eurooppalaisesta avaimesta? Joukkorahoitettu peli ei näytä siltä miltä kuvittelit sen näyttävän joten luulet saavasi rahat takaisin? Noin asia ei ainakaan toimi.

Tuo on hirveän yleinen väite se on vain lähtökohtaisesti pielessä kun pelin oikealla myynnillä julkaisunjälkeen tekee paljon enempi rahaa ja kaikki tämä alusmyynnillä saatu raha menee jokatapauksessa kuluihin (yli 350 työntekijää ja 4+ studiota).
Eli tästä pelistä tulee käytännössä maailman myydyin peli? Vaikea uskoa.

upload_2017-4-16_17-45-24.png
 
Paljonkin on muuttunut. Nyt ne annetut lupaukset on rikottu. Nyt ei edes kerrota koska peli valmistuu. Luonnekin on muuttunut siitä että kerättiin rahaa pelin saamiseksi valmiiksi, siihen että vaan kerätään rahaa.

Kannattaisikohan sinunkin määrittää itsellesi se hetki, kun on pakko tunnustaa että pelin tukeminen on ollut virhe? Kirjoita se vaikka tähän vastaukseksi, niin voit haastaa itse itsesi jos yrität järkeillä taas seuraavaa rikottua lupausta ja venytettyä määräaikaa hyväksyttäväksi.
No CIG on jatkuvasti näyttänyt että edistymistä tapahtuu (viimeksn julkaistut 2.6.2 ja 2.6.3 versiot todistaa sen ja tulossaoleva 3.0 on myös todiste siitä) se on täysin totta että valmistumisaikataulu lupaukset ei ole pitäneet mutta väite siitä että CIG ei edes ytittäisi saada peliä valmiiksi on täysin idiootimainen.

...
Kannattaisikohan sinunkin määrittää itsellesi se hetki, kun on pakko tunnustaa että pelin tukeminen on ollut virhe? Kirjoita se vaikka tähän vastaukseksi, ...
Minä en ole niin massivinen idiootti että kirjoittaisin tänne jonkin sitoomuksen jonka niltonin kaltainen henkilö vääntäisi haluamakseen ja käyttäisi lyömäaseena minua kohtaan.
 
Viimeksi muokattu:
Täysin samaa mieltä ja sama tarina. Paitsi että launcherin latailen kerran puolessa vuodessa nykyään.
Juu vielä 2.6.2 versiossa on tehtäviä hyvin rajatusti ja ne on täysin purkitettuja eli ei vaihtelevuutta eli sellaisen joka odotta valmista peliä ei vielä ole mitään erityistä syytä alkaa tahkoamaan peliä niin kuin normaalia valmista peliä ... saa nähdä missä 3.x.x versiossa olisi jo niin monipuolinen tehtävärakenne että peliä voisi pelata ilman että näkisi toistoa kovinkaan helposti.

Se on teitenkin selvää että enne betaa tule wipejä eli pelissä tapahtunut henkilökohtainen edistyminen katoaa.
 
Viimeksi muokattu:
Juu vielä 2.6.2 versiossa on tehtäviä hyvin rajatusti ja ne on täysin purkitettuja eli ei vaihtelevuutta eli sellaisen joka odotta valmista peliä ei vielä ole mitään erityistä syytö alkaa tahkoamaan peliä niin kuin normaalia valmista peliä ... saa nähdä missä 3.x.x versiossa olisi jo niin monipuolinen tehtävärakenne että peliä voisi pelata ilman että näkisi toistoa kovinkaan helposti.

Se on teitenkin selvää että enne betaa tule wipejä eli pelissä tapahtunut henkilökohtainen edistyminen katoaa.
Jees. Jännittävä nähdä tuleeko tästä ikinä mitään.
 
No sanohan mitä hyötyä kuvittelevat saavasi maksaessasi ylihintaa eurooppalaisesta avaimesta? Joukkorahoitettu peli ei näytä siltä miltä kuvittelit sen näyttävän joten luulet saavasi rahat takaisin? Noin asia ei ainakaan toimi.
...
Sillähetkellä kun minä hankin paketin oli vielä täysin alkuperäinen joukkorahoitus TOS ja Suomessa oli juuri tullut oikeudesta ennakkopäätös että sellaiset ehdot ei päde vaan kyseessä on ennakkomyynti tai petos eli minä olin hyvin vahvoilla jos olisin halunnut rahani takaisin.

...
Eli tästä pelistä tulee käytännössä maailman myydyin peli? Vaikea uskoa.

upload_2017-4-16_17-45-24.png
Pelin jukaisun jälkeen tulisi myyntituloja mutta devit voisi nakata pihalle eli kulut voisi minimoida eli CR:llä tms jäisi käteen rahaa paljon enempi riippumatta siitä paljonko rahaa on näennäisesti tähänmennessä kertynty (kulut on kovat suuresta työntekijämäärästä johtuen).

Kun seuraa vousittaista rahakertymää ja sitä mitä tahtia työntekijämäärää on kasvatettu on päivänselvää että mitään merkittävää rahan välistävetoa ei voi tapahtua kun ei ole kertynyt mitään valtavaa ylijäämää.

Jos CR ja kumppanit pyrkisi isoon rahastukseen niin oikea hetki olisi ollut vuodenvaihteen jälkeen koska vuodenvaihdetta ennen oli kertynyt valtava rahakasa jota ei oltu vielä ehditty käyttää kuluihin viimeiset kolmekuukautta rahaa on kertynyt hiukan hitaampaa kuin mitä kulut on joten tällähetkellä rahastaminen ei onnistuisi mitenkään helposti.
 
Viimeksi muokattu:
Minä en ole niin massivinen idiootti että kirjoittaisin tänne jonkin sitoomuksen jonka niltonin kaltainen henkilö vääntäisi halaumakseen ja käyttäisi lyömäaseena minua kohtaan.

Älä anna minun olla juttujesi tiellä, mutta kannattaa kuitenkin pitää tiettyä johdonmukaisuutta. Sulla vaan näyttää mielipiteet muuttuvan sitä mukaa, kun CIG julkaisee tai jättää julkaisematta asioita. Sitä paitsi johan sinä olet sanonut, että jos Squadron ei ole pelattavassa muodossa vuoden päästä, niin alkaa suutututtaan.
 
Minä en ole niin massivinen idiootti että kirjoittaisin tänne jonkin sitoomuksen jonka niltonin kaltainen henkilö vääntäisi halaumakseen ja käyttäisi lyömäaseena minua kohtaan.
No kirjoita se vaikka itsellesi lapulle ja laita seinälle. Minä laitoin refundin hakuun ja kyllä minusta tämän unelmapelin jahtaamisen kanssa muidenkin olisi järkevää laittaa itselleen raja, jonka kohdalla arvioidaan tilannetta itselleen rehellisesti.
 
noin 30 euroa, jolla sain Star Citizenin ja Squadron 42:n osien 1 ja 2 (aikaisen tukijan bonus) omistusoikeudet sekä ties montako tuntia livestriimien ja videoiden kohokohtia nautittavaksi. Jo pelkkä Gamescom-, Citizencon- ja joulustriimien seuraaminen on nimittäin kohtalaisen elämyksellistä hommaa ja tälle vuodelle näitä on ainakin vielä kolme jäljellä.
...Joka on silkkaa sontaa ja sumutusta, koska tuolloin markkinoitiin bäkkerirahoilla valmista peliä saapuvaksi. Ei maksullisia aluksia ja köpöisiä haippivideoita.
 
Älä anna minun olla juttujesi tiellä, mutta kannattaa kuitenkin pitää tiettyä johdonmukaisuutta. Sulla vaan näyttää mielipiteet muuttuvan sitä mukaa, kun CIG julkaisee tai jättää julkaisematta asioita. Sitä paitsi johan sinä olet sanonut, että jos Squadron ei ole pelattavassa muodossa vuoden päästä, niin alkaa suutututtaan.
Niin kun minä nyt en kumminkaan ole ruusunpunaiset lasit päässä kököttävä yltiöoptimisti niin kuin jotkut haluaa väittää eli olen täysin valmis muuttamaan mielipidettäni sen mukaan mitä toteutunut tilanne on eli niitö mielipiteen muutoksia tulee varmasti jatkossalin.

Juu olen sanonut ja uskon että jos SQ42 ei ole ulkona viimeistään vuodenvaihtiessa eikä ole edes varsinpitävää näyttöä siitä että se julkaistaan seuraavan vuoden alkupuolella on seurauksena varsin massiivinen reaktio bäkkereiden taholta joka vaarantaa CIG:n talouspohjan ja siksi toivon hartaasti että CIG/CR tajuaa tämän ja julkaiseen sen SQ42 pelin vaikka sitten episodeissa (niin kuin se aluperäinen suunnitelma oli) että sen esimmäisen osan saa ulos tämänvuoden puolella tai heti ensivuoden alusta.

Tähänliityen se Save Game maininta tuossa kokovuoden tavoiteaikataulussa kumminkin antaa tavallaan olettaa että SQ42 tulisi ulos vasta aivan vuoden lopulla joka ei todellakaan ole optimaalinen tilanne
(kun katsoo koko Star Citizen PU 3.0 ja eteenpäin kehitystahtia ja tuota minkäverran näytetään panostettavan SQ42 kehitystahtiin niin itse toivoisin että 3.0 version jälkeen devikapasiteetia heitettäisiin enempi SQ42 puolelle (jos siitä on vastaavaa hyötyä) kuin mitä se kokovuoden aikataulu antaa olettaa (se näyttää siltä että 3.0 julkaisun jälkeen SC PU puolella pysyy sama devi kapasiteeti)).
 
...Joka on silkkaa sontaa ja sumutusta, koska tuolloin markkinoitiin bäkkerirahoilla valmista peliä saapuvaksi. Ei maksullisia aluksia ja köpöisiä haippivideoita.
Star Citizen Kickstarter

Katsoppa vaikka mitä nuo paketit sisälsi ... jup paljon aluksia ... katsoppa siltä sivulta se video ... väitettiinkö missäänvaiheessa että olemassaolisi melkeinvalmis peli.

Eli väitteesi on jo lähtökohtaisesti pielessä kun esilletuomasi asiat oli olemassa jo sekä RSI:n alkuperäisellä Pledge sivullla että Kickstartertterissa.

Esimerkiksi ne alkuperäisen alusten markkinointi videot on tehty noina ensimmäisinä vuosina siis paljon ennen kuin yksikään henkilö alkoi esittämään että alustenmyynti olisi jotenkin poikkeuksellista.

CIG:hän oli leikkaamassa alusten myytiä jo yli vuosi sitten mutta ne oli bäkkerit jotka parkui että ne haluaa enempi aluksia myyntiin ... no CIG kasvatti alusten myynnin nykyiselleen (ts jokainen konsepti alus saa oman myyntinsaä (tämä ei ollut CIG:n alkuperäinen tarkoitus)) ... onko bäkkerit tyytyväisiä ... no ei ole ... yllätyinkö ... no en.
 
Viimeksi muokattu:
Kun tuosta Star Citizenin julkaisujen myöhästymisestä on ollut puhetta niin RSI Spectrumissa yksi bäkkeri on tehnyt oman tulkintansa siitä missävaiheessa 3.0 version valmistuminen on kaikilta ilmoitetuilta osiltaan.

3.0.0 Status today - Spectrum

source.jpg


Tosin kun jokaista kohtaa ei ole tekemässä oma devijoukkonsa (vaan samat devit tekee montaa eri asiaa vaihtelevasti) ja monet noista osista on sidoksissa toisiinsa ei tollainen simpelin prosentia per kohta taulukko voi pitää yhtä todellisuuden kanssa.


Sitten toinen massiivinen lista (tämä on suoraan CIG:ltä ja on ajantasainen (päivätty eilen)).

Lista kaikista aluksista ja siitä mikä alus sen haltijalla on lennettävissä just nyt jos se alus ei ole lentovalmis.

Ship_loaners_20170417.jpg


Jos laskin oikein niin 99 alusta varianteineen mutta Mustang Beta on listassa kahdesti tosin vastaavasti AMD Mustang puuttui listasta ja ainakin Retaliatorin osalta puuttuu se että siitä on kaksi variantia (pommittaja ja base), joten jos laskin oikein aluksia on kaikenkaikkiaan 100 eikä siinä ole mukana ne alukset jotka ei tule pelajien lennettäviksi (ihmisten isot capital alukset ja allienien alukset muutamaa poikkeusta lukuunottamatta).
 


Oisko rahat loppu kun pitää laittaa jo maksaneet asiakkaat kilpailemaan kuka saa eniten puhuttua muita maksamaan. :P
 


Oisko rahat loppu kun pitää laittaa jo maksaneet asiakkaat kilpailemaan kuka saa eniten puhuttua muita maksamaan. :p


On taas kohtalainen sulka hattuun markkinointipuolelle, jos paljastuu, että siellä on referral-markkinointikin keksitty uutena rahankeräyksen muotona.
Juu se on jännää kun mikätahansa muu pelitalo/peli tekee jotain se on upea ja hieno juttu mutta kun CIG/Star Citizen tekee saman sen on kieroilua/petosta/tms tuota ei voi enää kutsua edes kaksinaismoralismiksi kun se on niin radikaalin jyrkkää vastakkaisuutta että sitä kuvavaa termiä pitää etsiä sairauksien kuvauksita.


Sitäpaitsi Star Citizenin refferal ohjema on jo ollut olemassa hyvin pitkäään eli tämä lisäys toi vain lisää tasoja kun aktiivisimmat (tubettajat jne) referoijat oli jo aika sitten saavuttaneet maksimirajan edellisissä tasoissa.


Tuo Star Kitten kilpailu taas mahdollistaa sen että aivan uusi bäkkeri tai bäkkeri joka ei ole aikaisemmin ollut aktiivinen referoijja voi saada jotain jo yhdellä referaatilla joka ei aikaisemmin ollut mahdllista (aikaisemmin pelkkä prospeckt ei riittänyt vaan täytyi olla recruit että sai mitään).


PS Tiedoksi jos näen Versessä aluksen joka käyttää tuota kaameaa Star Kitten Skiniä avaan tule varoittamatta ja lopetan kyseisen näköhaitan olemassaolon.
 
A Guide to Visiting the Banu Protectorate

"
A Guide to Visiting the Banu Protectorate

Welcome, Citizen, to the official “A Guide to Visiting the Banu Protectorate”, 65th edition. There are new, fun, and informative additions to the Guide, such as tips on negotiation and personal safety.

Enjoy your time in the Protectorate and thank you for making us your choice in planning your voyage.


Sincerely,
The UEE Diplomatic Corps

...
...
Safety and Security
...
...
One of the biggest dangers that Humans can encounter in the Banu Protectorate is slavery. We strongly advise people avoid the “Servant Markets” of Kins II for this reason. However, please note that if you are captured by Banu slavers you will most likely be offered the opportunity to purchase your own freedom. There are few companies that offer travelers slavery insurance in case of emergency.
...
"

Joten Banu Protectoraatti on ihan kiva paikka vierailla riskinä on lähinnä "lievä" orjuus ;-)

https://robertsspaceindustries.com/media/ril9i7tljzccgr/source/Banu-Pamphlet.pdf

https://robertsspaceindustries.com/media/q47zalzz81ml4r/source/Banu-Defender.pdf

Jp_cover_april_2017.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
263 077
Viestejä
4 561 428
Jäsenet
75 105
Uusin jäsen
Bronto Skyleif

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom