• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Star Citizen

Kyllä tuli napattuu pari Merchantman CCU:ta jemmaan. Noiden katoaminen ei haittaa, koska löytyy jo hangarista kyseinen peli.
 
Kyllä tuli napattuu pari Merchantman CCU:ta jemmaan. Noiden katoaminen ei haittaa, koska löytyy jo hangarista kyseinen peli.
Luin tuosta CCU:iden vanhenemisesta niin se tulee tapahtumaan ilmeisesti suurinpiirtein samoihin aikoihin kun 3.0 tulee ulos ts on tämä kuukausi aikaa päättää mitä tekee niiden CCU:iden kanssa jotka johtaa sellaiseen alukseen jonka varmasti haluaa.

Toinen on se että vanheneminen koskee vain 0€ arvoisia CCU:ita (jotkut on hamstranneet tällaisia edestakaisin parin aluksen välillä vaihtelu CCU:ita ilmeisestit tuhansia tililleen tämä on se ongelma mihin CIG haluaa puutua CCU:iden vanhentamisella).

Eli jokaikinen sellainen CCU jolla on crediitti arvo (ts valitessasi meltin sille se kertoo paljonko saat crediittejä jos hyväksyt meltin) on turvassa vaikka se arvo olisi vain sen 5$ ... kun tarkistin omat CCU:n niin suurimmalla osalla oli vähintään se 5$ crediittiarvo joten noita 0€ CCU:ita on varmaankin vähän sellaisilla jotka ei ole niitä vartavasten hamstranneet.

Itselläni suurin ongelma on 0$ CCU:t joilla pystyy Crarrackin muuttamaan Crusible:ksi, Hull D:ksi, Reclaimer:iksi tai Endeavor:iksi koska pidin tuota nimenomaan mahdollisuutena saadan jonkin noista aluksista myöhemmin ja niiden hankiminen mitään muutareittiä pitkin olisi hankalaa/mahdotonta tai vähintään kallista.

Lähinnä tämä iskee sellaisiin pelaajiin jotka on vaihdelleet esim. Super Hornetin ja Gladiatorin välillä edestakaisin ja siten pelanneet vuoronperään kummallakin aluksella, toinen mihin se iskee on harmaiden markkinoiden kauppiaat jotka on käyttäneet 0$ CCU varastoa keiniona pitää myyntiartikelivarastoa ilman että olisi sitonut siihen varastoon penniäkään rahaa (ts harmaamarkkina on pystynyt toimimaan ilman riskiä ja kovalla katteella).



-----------------------------------

Aegis-Eclipse-L4-Piece-2-Hangar-Presentation-007.jpg


Information Access Agreement
IN NOTITIAM CIVILIS:

The information within this notice is promulgated to you as a Citizen in Good Standing of the United Empire of Earth (UEE), pursuant to the Historical Truth Act of 2941(“HTA”) and the Militia Mobilization Initiative (“MMI”) and concomitantly subject to all applicable laws and regulations. Any elements of this disclosure not remanded to Civilian clearance by the HTA are conditionally supplied to you contingent upon the basis of your status as a Citizen in Good Standing. By accepting this information, you reaffirm your civic pledge to the laws and defense of the UEE and the responsibilities incumbent upon your Citizenship.

The Project Eclipse – signature-mitigated strikecraft, (hereinafter “ECLIPSE”) offered within this disclosure is a military-level asset, and as such is subject to specific and compulsory legal exemptions and requirements to their use and registration under MILPROC. Notwithstanding the declassification of Project Eclipse, ECLIPSE embodies proprietary technologies and intellectual property that remain under the ownership of Aegis Dynamics and/or the UEE.

Accordingly, both the MILPROC exceptions to doctrine of first sale and Bureau Regulations restricting the export of military-level assets apply: you may not transfer, assign, sell, or otherwise convey ECLIPSE to any individual who is not a Citizen in Good Standing of the UEE on pain of social demerit. You further agree to register any resale, gift, or other transfer of title of ECLIPSE with the MILPROC Registrar. Any cryptographic templating provisions accompanying any purchase of ECLIPSE by you will be considered null, void and reportable in the event of an unlawful transfer of interest.

You must immediately report any instance or incident of failure to maintain full control over the disposition of ECLIPSE to the MILPROC Registrar, including but not limited to the submission of any insurance claim, report of theft or larceny, or salvage notice.
Ts jos hankit Eclipsen on parempi olla hukkaamattta sitä koska sen hukkaamisesta joutuu vaikeuksiin ;-)


---------------------
uusin newsletter sneakpeak

Derelict1.jpg


Veikkaan että taustalla näkyviä nostureita ei tulla näkemään pelissä (on todennäköisesti RL nostureita) mutta muuten vastaavan näköisiä derelick aluksia tullaan näkemään Alpha 3.0 versiossa.

vs6ZaD7ik2kLC5rq6qDusQ-970-80.jpg
 
Viimeksi muokattu:
En ole jaksanut seurata, joten voiko joku asiaan perehtynyt vastata, että

a) koska on Squadron 42:n julkaisu?
b) koska on PU virallinen launchi?
 
En ole jaksanut seurata, joten voiko joku asiaan perehtynyt vastata, että

a) koska on Squadron 42:n julkaisu?
b) koska on PU virallinen launchi?
Lainaan toisesta BBS:stä kun vastasin siellä melkovasta samanlaiseen kysymykseen.

IcePen@MuroBBS sanoi:
Squadron 42 yksinpelin CIG on sanonut tulevan tänävuonna mutta siiitä ei olla julkaistu mitään tarkempaa, tosin siihen liityvät vihjailut kuten viimeksi tulut alla oleva videopätkä ovat lisääntyneet.



Varsinainan Star Citizen PU moninpeli on luvattu aikaisintaan ensivuodelle mutta sen Alpha 3.0 version julkaisu ei ole kaukana (pari kuukauttta) ja tuo versio tuo huomattavasti lisää verrattuna nykyiseen 2.6.3 versioon.

300-High-Level-4.png


...


Sen verran päivitystä noihin että

Uusimmassakin ATV:ssa oli SQ42 väläytys kun oli Reclaimer laskeutuneena Vanduul Driller hylyn viereen (tai no vaikka se Reclaimer on niin h vetin iso että miehistö näytää muurahaiisilta sen alla niin siitä huolimatta se Reclaimer on muurahainen siihen Driller hylkyyn nähden eli se Reclaimer on pikemminkin sen Driller hylyn alla kuin viressä)
(aivan ATV:n lopussa on sen verran Nostromo porukan laskeutumis henkinen pätkä että kannattaa katsoa (mikä hurjinta kyseinen pätkä on tehty täysin pelimootorissa peli asseteilla (tosin laatuasetukset väännettynä tapimpaan kuin mitä itse pelissä pystyy vääntämään)).
xXDrunkenMaster@xXDrunkenMaster

ATV: Was the Fog/Reclaimer Demo shot ingame?
...
Ben Parry CIG@BParry_CIG

Its all done in-engine.

I asked Nate about that right after I saw it actually, wondering if it had seen some post-production, but it's just the engine running on some very high settings, having a bit of cinematic light placement here and there, that sort of thing.
...
Tuo on kaikkien CIG:n nykyään näyttämien pätkien kanssa sama tilanne jos näet videopätkän jostain aluksesta tms se on pelimootorissa ja niin pitkälle valmis että sillä on voitu tehdä se videopätkä.


Star Citizen Alpha 3.0.0 versio on lipsunut tällhetkellä tavoitejulkaisuajastaan viikoon verran.


Ai niin tuo lehdenkansi tuossa aikaiseammassa postauksessani siinä on Vanduul, Banu ja Xi'An ilmeisesti ainakin Vanduule:ja ja Xi'An:eja tullaan näkemään Squadron 42 pelissä (yksi SQ42 mission saatta liityä Xi'An rahtialuksen auttamisen kun Vanduulit tai piraaatit hyökkää sitä vstaan).
 
Viimeksi muokattu:
Failure To Launch: The 15 Biggest Kickstarter Fails

Vielä ei ihan ykkössija irronnut, mutta eiköhän tässä vielä ajan myötä Ouya ohiteta.

Samaan aikaan CIG lisäsi jälleen yhden asian lisää rikottuihin kickstarter-lupauksiin, kun alusten välinen telakoituminen heitettiin roskakoriin. Tätähän itse asiassa jo huhuttiin viime vuoden puolella, joten näyttäisi niilläkin jonkinlaista totuuspohjaa olevan. Saapa nähdä kauan Cutlassia myydään vielä tämän jälkeen "telakoitumisspesialistina". Veikkaan, ettei aluskuvausten korjaaminen ole kovinkaan korkealla prioriteettilistalla. Kuuluuhan tahallinen harhaanjohtaminen CIG:n markkinointistrategian peruspilareihin.
 
Veikkaan että 3.0:n ilmestyminen saa aikaan sen luokan paskamyrskyn ettei CIG:llä ole muuta vaihtoehtoa kuin myöntää että metsään mentiin, emme kykene luomaan lähellekään luvatunkaltaista peliä. Aloittavat etsimään vaihtoehtoisia rahoitusmuotoja ja keskittyvät SQ42:een. MMO-puoli kuopataan vähin äänin.
 
Toivottavasti tästä nyt ei kukaan vedä hernettä nenään, mutta tämä viesti sai kyllä hymyn huulille. :)


Toivottavasti peli joskus julkaistaan, ja kaikki luvatut jutut on mukana. Onko oikeasti virallisesti myönnetty että alusten välillä ei voi telakoitua? Tuntuisi tosi tyhmältä poistaa noin kiva ominaisuus.
 
Toivottavasti tästä nyt ei kukaan vedä hernettä nenään, mutta tämä viesti sai kyllä hymyn huulille. :)


Toivottavasti peli joskus julkaistaan, ja kaikki luvatut jutut on mukana. Onko oikeasti virallisesti myönnetty että alusten välillä ei voi telakoitua? Tuntuisi tosi tyhmältä poistaa noin kiva ominaisuus.

Tuossa oli sentään ihan hauska analogia, vaikka ei nyt ihan toimikaan. :)

Kyllähän se Star Citizen paikkansa tuolla listalla on ansainnut. Paha sitä on kieltääkään että aikataulut olivat kyllä jo alunpitäenkin melko optimistiset ja käsittääkseni jotain muitakin lupauksia kickstarter ajalta on rikottu. Minusta selitykset viivästyksiin ovat kuitenkin olleet hyvin ymmärrettäviä ja minä olen oikeastaan aina painottanut lopputuloksen laatua julkaisuaikataulun sijaan joten minulle tämä malli passaa hyvin! Toki monet ovat eri mieltä ja ei siinäkään mitään väärää ole.

On tämä muutenkin ollut melkoisen uraauurtava projekti ja minusta ainakin kehityksestä raportoinnin taso on jotain uskomattoman hienoa, vaikka en kovin tarkasti jaksakaan seurata. Monilla kickstarter projekteilla kun tuntuu tulevan joku epämääräinen viesti muutaman kuukauden välein.

Tässä projektissa ei taida juuri kenelläkään kovin objektiivista mielipidettä olla, mutta minusta ainakin on vaikea nähdä että tämä enää voisi kovin pahasti epäonnistua. Toki peli itsessään voi olla tylsä, vaikka olisikin teknisesti vakuuttava.
 
Onko oikeasti virallisesti myönnetty että alusten välillä ei voi telakoitua? Tuntuisi tosi tyhmältä poistaa noin kiva ominaisuus.


Otsikko tosin on harhaanjohtava. "Maybe to explore" ei ole sama asia kuin featuren lykkääminen. Ja eiköhän kyseisen ominaisuuden poistaminen johdu yksinkertaisesti pelimoottorin rajallisuudesta. Kannattaa jatkossakin varautua vastaavanlaisiin tapauksiin, kun kehittäjät joutuvat myöntämään tappionsa yrittäessään koodata kaikkea mitä CR on suuruudenhulludessaan luvannut.

En kyllä tajua mikä ongelma tämän asian esiintuominen oli tälle yhdelle commandolle. Tosin, jos rakentaa narratiiviä missä Star Citizeniä kritisoidaan vain sossunluukun jonosta käsin alttereiden voimalla, niin voihan se toki tuntua pahalta, kun lempivideopelistä tuodaan myös negatiivisia asioita esille. Minusta ainakin kickstarterin aikaan mainostetun ominaisuuden poistaminen on maininnan arvoinen asia, kun tätäkin ketjua lukee pelin omistavat ihmiset, jotka eivät projektia niinkään seuraa. Ties vaikka joku olisi ostanut Cutclassin hienolta kuulostavan Secure Plus Docking Collarin takia. Tätä asiaa tuskin olisi tämän ketjun viralliset sirkustirehtöörit tuoneet esille.
 
Siis kyllähän SC:hen tulee telakoitumismahdolisuus sen ekat vesiot tulee olemaan se miten Rover pystyy menemään Constellationin rahtitilaan ja "telakoitumaan" siihen ja miten se pystyy myös poistumaan siitä, tuo ei tietenkään fyysisesti pelaajan silmiissä näytä miltään telakoitummiseltaa mutta on sitä ohjelmakoodin näkökulmasta, toinen telkoitumistilanne tulee olemaan se Merlinin telakoituminen Constellationiin.

Noissa kummassakin tapauksesa on kaksi alusta (Rover ja Merlin) jotka on suuniteltu telakoitumaan juuri siihen tiettyyn kohdealukseen joten se voidaan toteutta ohjelman ja nettikoodin tasolla erikoistaapuksena niin että ne todennäkäisesti ovat telakoituneenna osa sitä toista (Costellation) alusta eikä enää erillisiä aluksia yhteydessä toiseen erilliseen alukseen.


Mutta tämä Cutlasin väkivaltainen pakolla telakoituminen toiseen alukseen on ollut aina ongelmallinen idea, kun vaikka kahden aluksen telakoitumisen voisi mahdollistaa pelissä se ei tarkoita sitä että kukaan pystyisi telkoitumaan pakolla toiseen alukseeen joka tahallaan yritää estää sen (esim. liikehtimällä).

Tuohon pakkotelakoitumiseen ja sitäkautta toisen aluksen valtaamiseen liittyy paljon muitakin ratkaisemattomia kysymyksiä joten sinällään ymmärtää miksi sitä halutaan lykätä pisemälle (tai luopua kokonaan siitä), kun vaikka se äkkiseltään vaikuttaa yksinkertaiselta "oven läpikuluta" niin se on kumminkin vaatimansa ohjelmatuen puolesta niitä isoimman pään juttuja mitä peliin on ollut tulossa ja siitähuolimatta sitä todennäköisesti käytettäisiin pelissä harvoin (kun sen kohdealuksen täytyy olla ehjä että on ensinkään järkeä jossain telakoitumisessa).

Esimerki mitä se ohjelmatuen ongelma voisi yhdeltä kantilata olla Suomalainen piraatti Cutlasilla telakoituu Yhdysvaltalaisen pelaajan Constellationin porttiin no nyt ne alukset on yhdessä eli niiden välisen viiven tarvisi olla 0ns että se telakoituminen on vakaa mutta siitä huolimatta sen Suomalaisen Cutlas pelaajan viive palvelimelle on aivan eri kun sen Yhdysvaltalaisen Cosntellation pelaajan viive eli miten tämä ongelma ratkaistaan että alusten keskenäisen viiven on olava nolla kun kummankin pelaajan viiveet on jotain aivan muuta ja jos toinen pellaaja alistetaan toisen aluksen viitekehykseen niin kumpipelaaja ja kumman aluksen.

Sitten todella iso pähkinä kun kaksi alusta joiden lattiat on suhteessa telakointiporttiin erisuunnassa telakoituisi keskenään miten sen homma hoidetaan että kummankin aluksen sisällä "painovoima" osoittaa aivan eri suuntaan ja misävaiheessa telakointiportin läpi siirtyessä se painovoima vaihdetaan osoittamaan eri suuntaan ja miten pelihamo voi siihen järkevästi reagoida, telakointiporttea ei olla alunperin suunniteltu niin että niissä voisi vaihtaa orientaatiota poikkeavan painovoiman takia.

Tämä on päivänselvää jokaiselle joka on vaivautunut katsomaan SC:n aluksia niiden telakointiportteja ja mitä tapahtuisu jos ne alukset olisivat yhteydessä toisiinsa niiden telakointiporttien välityksellä eli se että siihen liittyy valtavasti ratkaisemattomia ongelmia jotka todennäköisesti vaatisi kaikkien alusten suunnitelua uudelleen ei ole yllätys kellekkään joka on käyttänyt aivojaan.

-------------------------------

Veikkaan että 3.0:n ilmestyminen saa aikaan sen luokan paskamyrskyn ettei CIG:llä ole muuta vaihtoehtoa kuin myöntää että metsään mentiin, emme kykene luomaan lähellekään luvatunkaltaista peliä. Aloittavat etsimään vaihtoehtoisia rahoitusmuotoja ja keskittyvät SQ42:een. MMO-puoli kuopataan vähin äänin.
Tuo on totaalisen älyvapaa aivopieru kun vaikka Star Citizen PU/MMO ei toteutuisi täysin sen kaltaisena kun on alunperin suunniteltu ei sen kokonaan lopettaminen oli missään mielessä järkevää kun jo tähänmenenesä on tarpeksi tehtyä että pystytään saaman aikaan hyvä moninpeli ja kun mukaan lasketaan kaikki se mitä tehdään 3.0 versiota varten niin se yksi jo riittää PU/MMO pelin tekemiseen (ei tietenkään tavoitemitttakaavasa mutta toimivana pelinä kumminkin).

Eli jos haluat maalata että mitään MMO moninpeliä ei tulisi esitä joku perustelu miten ihmeessä se voisi jäädä tulemattaa, kun toimivan MMO moninpeliin on jo melkein riittäväti tehty ja kun huomioidaan mitä saadaan tämän vuoden kuluessa vielä tehtyä on selvää että ensivuona on tarpeeksi valmista että siitä pystyy kasaman toimivan MMO pelin vaikka pelin kehityksn lopettaisi vuodenvaihteessa ts se MMO peli ei voi jäädä kokonaan tulematta.

-------------------------------

.... Tätä asiaa tuskin olisi tämän ketjun viralliset sirkustirehtöörit tuoneet esille. ...
Jos tuo hyvin asiallinen luonnehdinta on osoitetu minuun, niin minä olen kyllä tuonut esiin sen että tuon väkivaltaisen telakoitumisen tuonti peliin ei ole mitenkään varmaa, ainoa vaan että se on tapahtunut ennen kuin tämä ioBBS oli olemassa.

Sinällään se että Piratismi ei tapahdu juuri telakointiportin läpi ei sinällän muuta mihinkään sitä että se Piratismi on mahdollinen ja tuettu pelitapa pelissä joten se että se telakoituminen ei nyt olisikaan käytössä ei ole niin maatakaavava juttu kuin tuomiopäivän julistaja tahtoo maalata sen olevan.

Sinälllän jännää tämä että RSI:n fooorumin sisältö kaivetaan Reditistä ja tuodaan se esiin niin kuin se olisi jokin salaisuuus jota CIG:n taholta ei oltaisi kerrottu sen omalla sivulla/foorumissa vaikka juuri siltä CIG:n RSI foorumilta tuo kuvakaappaus on tehty, ts sen on kertonut CIG Devi CIG omalla sivulla se ei ole mikään huijaus tai salaisuus niin kuin halutaan maalata.

Ainoa vaan että kun käyttää Redit kuvakaapausta vain pienestä osaa jotain RSI Foorum ketjua saa sen keskustelun väritettyä niin kuin haluaa, kun rehellisempi tapa olisi viitata siihen alkuperäiseen foorum ketjuun jossa asiaa käsitelllään.
 
Viimeksi muokattu:
Failure To Launch: The 15 Biggest Kickstarter Fails

Vielä ei ihan ykkössija irronnut, mutta eiköhän tässä vielä ajan myötä Ouya ohiteta.
...
Sivu joka julistaa SC:n failanneeksi ja käyttä perusteluna esim:

... What makes Star Citizen so fascinating and puzzling to read about is that fans have spent thousands of real life money on the fabbest of fake spaceships, found within this unreleased game. ...
Kun nimitetään SC aluksia feikki aluksiksi vaikka todistetavasti niitä on kymmeniä olemassa ja tuhannet ihmiset pelaa niillä kertoo riittävästi tuon sivun asenteista ja tavoitteista, se että leimataan jokin peli failanneksi perusteella joka on selvästi 100% vale kertoo kaiken oleellisen lähteestä ja sen lähteen esiintuojasta.
 
Sitten yksi juttu, vielä ei ole tullut eteen tietoa että oliko Foundry 42 porukkaa siinä Manchesterin pommiiskun loukkautuneiden joukossa vai ei.
 
Sivu joka julistaa SC:n failanneeksi ja käyttä perusteluna esim:


Kun nimitetään SC aluksia feikki aluksiksi vaikka todistetavasti niitä on kymmeniä olemassa ja tuhannet ihmiset pelaa niillä kertoo riittävästi tuon sivun asenteista ja tavoitteista, se että leimataan jokin peli failanneksi perusteella joka on selvästi 100% vale kertoo kaiken oleellisen lähteestä ja sen lähteen esiintuojasta.

Täysin ansaittu sijoitus. Feikillä varmaan viitataan virtuaaliseen.
 
Olihan tuossa listassa muitakin joista ei voi tietää mahtavatko vielä jonain päivänä tulla pihalle, mutta SC tietysti eroaa siinä määrin että siinä selkeää kehitystä todistettavasti tapahtuu koko ajan. Ehkä se vaan tuo niitä hittejä sivustolle juurikin sen kiistanalaisuuden takia, kun sitä linkataan eri foorumeille. :)

Itsekin Frankin tavoin kyllä oletin että fake aluksilla tarkoitetaan sitä että niitä ei fyysisesti ole olemassa. Virtuaalitavaroiden kauppahan nyt on ihan normijuttu nykypäivänä, mutta tietysti summat ja skaala selvästi kuvastaa sitä 80-90 luvun nörttiväestön nykyhetken ostovoimaa.. :)
 
Jaksaahan tämä aina välillä naurattaa kun ketjuun palaa. @IcePen jatkaa syvästi uskovaisten linjalla, välillä pari jaksaa vastaan väittää johon vastataan screenshoteilla ja tekstiseinillä.

Tämä huijaus ei ole edennyt yhtään mihinkään eikä imo tule etenemäänkään. Jatkakaa ihmeessä, tulen joskus kolmen kuukauden päästä taas toteamaan samat asiat mitä jo monta kertaa aikaisemmin.
 
Vaikuttaa edelleen samalta perinteiseen miinaan astuneelta suuruudenhullulta softaprojektilta kuin aikaisemminkin, tätä ei onneksi tosin mikään valtio tai kunta ole rahoittamassa. Toki jos tästä lopulta tulee jotain hyvää pelattavaa niin voisi ostaa, sitä odotellessa en vaan pidättelis hengitystä :kahvi:
 
Jaksaahan tämä aina välillä naurattaa kun ketjuun palaa. @IcePen jatkaa syvästi uskovaisten linjalla, välillä pari jaksaa vastaan väittää johon vastataan screenshoteilla ja tekstiseinillä.

Tämä huijaus ei ole edennyt yhtään mihinkään eikä imo tule etenemäänkään. Jatkakaa ihmeessä, tulen joskus kolmen kuukauden päästä taas toteamaan samat asiat mitä jo monta kertaa aikaisemmin.
Trollaamiset voi suosiolla jättää postaamatta jos ja kun palaat.:rolleyes:
 
Täysin ansaittu sijoitus. Feikillä varmaan viitataan virtuaaliseen.
Kaikki muut listalla oli kuolleita ja kuopattuja SC ei ole kuollut vaan kehitys jatkuu täydellä teholla siitä huolimatta se on laitettu sijalle 2. ilmeisesti siksi kun ei kehdattu vedättää sitä sijalle 1. koska silloin vedätys olisi ollut aivan liian ilmeinen.

Myöskin tuo feikilllä viitatataan virtuaaliseen on huono selitys kun kaikki tietokoneilla tehdyt pelien laitteeet (kuten autot, lentokoneen, avaruusalukset) on silläperusteella feikkejä ja siitä huolimatta vain SC:n avaruusaluksia kutsutaan feikeiksi.

...
Itsekin Frankin tavoin kyllä oletin että fake aluksilla tarkoitetaan sitä että niitä ei fyysisesti ole olemassa. Virtuaalitavaroiden kauppahan nyt on ihan normijuttu nykypäivänä, ...
Ja siitähuolimatta se on vain ja ainoastaan Star Citizen jonka kohdalla tätä feikkiyttä korostetaan kun minkään muun pelin kohdalla se ei ole mikään erityisesti huomioitava seikka ... jos tuo ei ole kaksinaismoralismia niin mikä sitten.

...

3.0 ei uhkaavasti näytä sisältävän yhtään mitään.

Jup ei yhtään mitään muuta kuin tyhjä feikkiplaneeta ;-)
 
Viimeksi muokattu:
Peli ei ole ilmestynyt kuten Kickstarterissa luvattiin. Siinähän se syy.
Juu silläperusteella sen voi laittaa tuolle listalle mutta ei paikalle 2. koska SC peli on aktiivisen kehityksen alla ja valmistuu pisemmälle jatkuvasti joten se että se ohittaa listalla yli kymmenen peliä/tuotetta jotka on olleet jo aluunperin joko täysiä kusetuksia tai jo kaatuneet täysin eikä mitään kehitystä tapahdu ei ole persuteltavissa.

Ts se että SC on nostettu tuola listalla niin korkealle sijalle kuin 2. ei ole mitään perusteltavissa olevaa järkisyytä, eli SC on tuolla listalla sijalla 2. vain siksi kun sillätavalla listan tekijä saa listalleen maksimi näkyvyyden ja klikkimäärän, eli listantekijä ei ole alunperinkään pyrkinyt mihinkään rehelliseen arvioon vaan mahdolisimman korkeaan klikkimäärään täysin välittämättä seuraamuksista.

Esim. Ouya on aivan ehdottoman varmasti iso Kicstarter fail mutta se ei ole loppujen lopuksi kovin tunnettu eikä herätä ihmisten huomiota joten se ei toisi sivulle merkittävää klikkimäärää mutta kun listaan laitetaan Star Citizen sijalle 2. se automaatisesti vetää puoleensa kaikki SC trollit jotka spammaa listan linkiä jokaisella foorumilla jolla ovat ja Star Citizen on tarpeeksi tunnettu joten se vetää klikkejä sivulle toisin kuin Ouya joka ei sano suurimmalle osalle yhtään mitään.


Muuten jos luit mitä sillä listalla sanottiin Star Citizenissätä niin siinä ei annettu mitään perusteita sille että miksi se on arvoitu sijalle 2. itseasiassa tekstin kirjoittaja pyöritteli tekstinsä hyvin niin että ei tarvinut tunnustaa suoraan että Star Citizen ei ole mikään fail niin kuin lista antaa ymmärtää vaan puhui siitä mitenkä listan tekijän "henkilökohtaisent fiilikset" on ilman mitään faktaa Star Citizenistä, sen sijaan muiden listan Kickstarter failejen kohdalla oli selvät tosiseikka perusteet miksi ne on fail listalla (ts kirjoittaja tunnusta "rivien väleissä" että SC:n lastan 2. paikalla oloon ei ole mitään kunnon perustetta vaan perusteena on vain kirjoitajan henkilökohtainen fiilis ei faktat niin kuin muilla listan kohteilla on).
 
Viimeksi muokattu:
Eclipse QA julkaistiin vasta ... pari kohtaa siitä

...

Will there be any civilian companies looking to retrofit this military craft’s torpedo ports allowing for stealth cargo running?
A fun idea, but this is not something we’re currently exploring.

Will the Eclipse torpedo bay be modular, so that the ship can be used for other purposes such as electronic warfare?
This is not something currently planned. The Eclipse was designed around this sole purpose, while something like the Vanguard series will be more flexible with its modularity.

Can the Eclipse carry anything other than 3xS9 torpedoes (like for instance a ton of regular missiles or multiples of smaller torpedoes like the S5 carried by the Gladiator)?
Again, the Eclipse is an extremely specialized vessel, designed to excel at its intended task and role, so this is not something currently planned.

...

Will I be able to purchase a large cloth to keep this covered in my hanger?

While the Historical Truth Act has permitted an unprecedented release of previously-classified UEEN military information (including the existence of the Eclipse bomber) it has NOT authorized any discussion of the Crusader Industries B419-AR Tactical Stealth Utility Tarp (TSUT.) Any discussion of its capabilities or availability should be reported to the nearest Advocacy agent.
Itse tulkitsisin tuon niin että Eclipse on paljolti suunniteltu Squadron 42 peliä varten ja vaikka se tulee Star Citizen pelin puolelle siitä ei haluta tehdä mitään monikäyttöalusta joka voisi hyvällä Stealth kyvyllä jyrätä muissa käyttötarkoituksissa muita alusvaihtoehtoja (SC PU pelissä pieni alus jonka ainut varsinainen kyky on toimittaa kolme isoa torpedoa ison aluksen kylkeen on varsin rajoittunut).

Mutta yksi mielenkiintoinen vaihtoehto on se että Eclipsen stealth komponentit olisi jossain toisessa aluksessa miten olisi
esim. Stealth Aurora tai Stealth Origin i300 ;-)
suurinosa tuon Eclipsen komponenteista on juuri pieniä S1 kokoisa komponenteja joten ne on siirrettävissä melkein mihintahansa alukseen.


Uusin ATV
 
Viimeksi muokattu:
Se on hämmentävää kuinka ihmiset jotka kovaan ääneen huutaa ettei tälläinen peli kiinnosta ovat niitä jotka koviten tässä ketjussa trollaa? Olis kiva tietää millaisen aivovamman tarvitsee että tuollainen käytös tapahtuu.

Jos mua ei joku kiinnosta ja en usko siihen, en mä myöskään asiaa seuraa, miksi seuraisin kun se ei kiinnosta. [emoji6]
 
Ei oman mielipiteen esittäminen ole aina trollausta. Minulla on tämän pelin suhteen vaihtunut tunnelmat vuosien varrella laidasta laitaan, en ole mikään suurin SC-fanittaja, mutta en myöskään pistäisi pahakseni jos tästä joskus valmistuisi hyvä peli (tai hyvät pelit).

Mutta kyllä uskallan nyt suoraan sanoa, että ei tästä tule sitä messiaspeliä mitä valtaosa peliä odottavista visioissaan näkee. CIG ei mitenkään voi vastata niihin odotuksiin. Osa pelin suurimmista faneista voi julkaisun jälkeenkin puolustella huonoakin lopputuotetta kun ei voida myöntää, että lopputulos ei välttämättä olekaan niiden tuhansien dollarien arvoinen. Toiset pelistä pitävät, mutta moniin ominaisuuksiin pettymneet vuodattavat suolaa kuten Elite-foorumilla koskakin. Elämäntehtäväkseen peliä inhoavat etsivät varmasti kaikki mahdolliset puuttuvat ominaisuudet, virheet yms. kuten NMS:n suhteen kävi. Julkaistava lopputuote voi olla silti hyvä, jopa erinomainen ja toivon että on.

Mutta paskamyrsky nousee, se on ihan varma.
 
Se on hämmentävää kuinka ihmiset jotka kovaan ääneen huutaa ettei tälläinen peli kiinnosta ovat niitä jotka koviten tässä ketjussa trollaa? Olis kiva tietää millaisen aivovamman tarvitsee että tuollainen käytös tapahtuu.

Jos mua ei joku kiinnosta ja en usko siihen, en mä myöskään asiaa seuraa, miksi seuraisin kun se ei kiinnosta. [emoji6]
Aika moni tunteita herättävä ilmiö on itsessään mielenkiintoinen vaikkei uskoisikaan asiaan. Itsekin tuli ohimennen välillä seurailtua esim. WinCapita-kuviota vaikken siihen uskonut tai senttiäkään rahaa laittanut :kahvi:
 
Se on hämmentävää kuinka ihmiset jotka kovaan ääneen huutaa ettei tälläinen peli kiinnosta ovat niitä jotka koviten tässä ketjussa trollaa? Olis kiva tietää millaisen aivovamman tarvitsee että tuollainen käytös tapahtuu.
Se aivovaurio tapahtui omalla kohdallani siinä vaiheessa kun maksoin pelistä ennakkoon, mutta valmiin pelin sijaan olen saanut vain tekosyitä.
 
Se aivovaurio tapahtui omalla kohdallani siinä vaiheessa kun maksoin pelistä ennakkoon, mutta valmiin pelin sijaan olen saanut vain tekosyitä.

Niin minäkin olen maksanut vuosia sitten ennakkoon huimat 25€. Ei kyllä juurikaan harmita tai haittaa jos ei tule mitään tai sellaista kun piti tulla, toki jos olet työntänyt tähän liikaa rahaa omasta mielestäsi niin miksi olet?
 
Mutta kyllä uskallan nyt suoraan sanoa, että ei tästä tule sitä messiaspeliä mitä valtaosa peliä odottavista visioissaan näkee. CIG ei mitenkään voi vastata niihin odotuksiin.

No se on varma. Ei CIG teekään peliä sen perusteella mitä peliltä odotetaan tai mitä pelaajat ovat visioineet, vaan mitä ovat siihen itse suunnitelleet. Se toteutuuko ne suunnitelmat on sitten toinen asia.
Kaikkien aikojen avaruuspeli tästä tulee, se nyt on ainakin varma kunhan peli valmistuu, vaikkei CIG toteuttaisi puoliakaan suunnitelmistaan.
Mulla ei ole mitään kiirettä tämän kanssa, tehkööt CIG pelinsä rauhassa, mitä siitä ikinä sitten tuleekaan valmistuessaan.

Ja tämähän valmistuu, siitä voin lyödä vaikka vetoa. ;)
 
Niin minäkin olen maksanut vuosia sitten ennakkoon huimat 25€. Ei kyllä juurikaan harmita tai haittaa jos ei tule mitään tai sellaista kun piti tulla, toki jos olet työntänyt tähän liikaa rahaa omasta mielestäsi niin miksi olet?
Annoit rahaa jollekin ja se joku petti lupaukset ja olet ihan ok asian suhteen? Ja paheksut että jotkut pettyneet kyseenalaistaa tämän pelikalkkunan? Ja puolustelet koijaria kun sinua vedettiin nenästä?

Ei kai siinä sitten... Pidä tuo. :lol:

(Sen saman n. 25€, tai mitä se nyt taannoin halvimmillaan olikaan, olen myös laittanut rahaa kiinni.)
 
Joko otit Demogorgon rahat takaisin? Pelistähän sinä et maksanut vaan pelinteosta ja joukkorahoitetusta projektista
Hevonpaskaa. Maksoin vain ja ainoastaan pelistä, jona sitä sillä hetkellä markkinoitiin tulevaksi, sen hetkisellä aikataululla ja hyväksyen sen että peli toteutetaan joukkorahoituksen voimin.

Ei, en ole vaatinut rahoja takaisin. Vielä.
 
Hevonpaskaa. Maksoin vain ja ainoastaan pelistä, jona sitä sillä hetkellä markkinoitiin tulevaksi, sen hetkisellä aikataululla ja hyväksyen sen että peli toteutetaan joukkorahoituksen voimin.

Ei, en ole vaatinut rahoja takaisin. Vielä.

Sulla ei vissiin ole ihan täyttä ymmärrystä, miten joukkorahoitus toimii? Tukiessasi joukkorahoitusprojektia sulla ei ole mitään takeita siitä, että projekti koskaan valmistuu ja/tai että se lopputulos olisi mielestäsi rahojesi arvoinen.

Et siis ole maksanut pelistä, vaan sellaisen kehityksestä ja mahdollisuudesta saada joskus valmistuva peli hieman edullisemmin kuin kaupan hyllystä.

Jos et siedä tätä riskiä, älä tue joukkorahoitusprojekteja. Piste.

Hyvä puoli tässä tapauksessa on se, että CIG:llä on varaa maksaa sulle rahasi takaisin jos niitä heiltä pyydät. Aika monessa muussa projektissa rahat hassattiin, mitään ei kukaan backeri saanut, eikä rahojaan takaisin.
 
Annoit rahaa jollekin ja se joku petti lupaukset ja olet ihan ok asian suhteen? Ja paheksut että jotkut pettyneet kyseenalaistaa tämän pelikalkkunan? Ja puolustelet koijaria kun sinua vedettiin nenästä?

Ei kai siinä sitten... Pidä tuo. :lol:

(Sen saman n. 25€, tai mitä se nyt taannoin halvimmillaan olikaan, olen myös laittanut rahaa kiinni.)

Kuten sanoin, mun talous ei kaadu 25€ ja tuohon hintaan jos sieltä tulee edes jokin pelattava peli niin ei voi kovin pettynyt olla, toki jos pelistä olis maksanut sen 60€ tai enemmän ja sitten ei tule kunnon peliä niin voisi harmittaa enemmän, mutta mistä tiedät ettei sieltä tule kunnon peliä?

Sulle suosittelen äkkiä hakemaan palautusta niin voit hakea lähikaupasta muutaman kaljan ja sijoittaa tuonkin summan itseesi kun noin ahdistaa.
 
Sulla ei vissiin ole ihan täyttä ymmärrystä, miten joukkorahoitus toimii? Tukiessasi joukkorahoitusprojektia sulla ei ole mitään takeita siitä, että projekti koskaan valmistuu ja/tai että se lopputulos olisi mielestäsi rahojesi arvoinen.

Et siis ole maksanut pelistä, vaan sellaisen kehityksestä ja mahdollisuudesta saada joskus valmistuva peli hieman edullisemmin kuin kaupan hyllystä.

Jos et siedä tätä riskiä, älä tue joukkorahoitusprojekteja. Piste.

Hyvä puoli tässä tapauksessa on se, että CIG:llä on varaa maksaa sulle rahasi takaisin jos niitä heiltä pyydät. Aika monessa muussa projektissa rahat hassattiin, mitään ei kukaan backeri saanut, eikä rahojaan takaisin.
Plahplahplah. Toki tunnen joukkorahoitusmallin ja sen riskit, mutta kun aikataulut paukkuu ja luvattujen tulosten sijaan saadaan vain selityksiä, siirtyviä maalitolppia ja lillukanvarsia niin kritisoin ääneen päin helvettiä johdettua projektia.
Star Citizenin Kickstarterin Risks & Challenges -osiosta:

Sinä siis "ostit" Internetin tunnetuimmalta joukkorahoitusalustalta (?) Minecraft-mallin mukaisen, jatkuvaa kehitystä vielä "1.0" version jälkeenkin vaativan pelin, josta oli vuoden 2013 taitteessa valmiina Chris Robertsin alan ihmisille GDC-konferenssissa esittelemä demoversio.
En. Vaan pelin jota silloin luvattiin tulevaksi. Ja jota ei ole näkynyt. Moneenko kertaan tämä pitää toistaa ilman että menee perille ja ilman että laitat sanoja suuhuni?

Kun CR:n versionumerointi on perseestä, niin tarkoittaako tuleva versio 3.0 valmista peliä? SQ42? Vai jälleen ainoastaan yhtä alpha-versiota?

Kysytääs ystävällisenä galluppina seuraavasti kaikilta bäkkereiltä:
- Mikä olisi se myöhästyminen, peruuntuminen tai vastaava, joka katkaisee teillä kamelin selän, ts. toteaisitte että nyt ette saanutkaan mitä oli luvattu?
- Mitä jos em. tilanne tulee eteen? Vaaditteko rahat takaisin? Jotain muuta?
 
Mä tuen sellaisia joukkorahoituspelejä, joissa on mua kiinnostava konsepti ja joissa tiedän, että yksikään iso pelitalo ei lähtisi ko. konseptia rahoittamaan koska se on joko epävarma tai liian marginaalinen. Rahasummaksi valitsen yleensä sen alimman, millä saa valmiin tuotteen jos projekti joskus menee maaliin.

Tähän mennessä valmistuneita pelejä mitä olen tukenut ovat mm. Wasteland 2 ja Torment (samalta firmalta molemmat), joissa molemmissa koin saaneeni rahoilleni melko hyvän vastineen. Yksi tukemani peli (Greed Monger) ei koskaan valmistunut ja rahat menivät hukkaan. Muutama on vielä kehitteillä ja aika näyttää mitä niistä tulee vai tuleeko mitään (Shards Online, Crowfall, Star Citizen, Sui Generis ja Pathfinder Online). Lupaavimmilta noista vaikuttavat Star Citizen ja Crowfall. Shards Onlinekin näyttäisi edistyvän hyvin. Kaksi viimeistä saattavat hyvin jäädä roskapönttötasolle.

Helpointa näissä on melkein tehdä niin, että unohtaa koko projektien olemassaolon ja yllättyy sitten positiivisesti, kun avain joskus kilahtaa postiin.
 
Elokuussa pääsisi itsekin tsiigaamaan livenä CIGin presentaatiota Gamescomiin. :think:
 
Ei aina, mutta jos se "mielipide" (osalla jopa käännöstyö) ei runsaasta toistosta huolimatta sisällä uusia näkökulmia tai aivotoiminnan merkkejä saattanee jo epäillä pahinta lähimmäisestään. Keskustelu tällaisen viestinnän myötä muistuttaa lähinnä kuvitteellisen vastapuolen väsyttämistä, mistä tekee entisestä absurdimpaa, kun mahdollisuus kohdata itse pelissä Nilton, Red0ne, FrankProvo tai MedHot lienee noin sadan prosentin luokkaa. Ymmärrän, edelleen, herrojen tarpeen trollata, mutta en sitä miksi Io-Tech BBS:llä pitäisi käydä planeetan jankkaavinta Star Citizen -keskustelua.

Jos tämän "käännöstyön" vastakohtana on alkaa arvuuttelemaan itsellensä epämieluisia kommentteja esittävien nimimerkkien elämäntilanteina ja kirjoittaa samaa viisi vuotta kuulunutta SC-propagandaa, niin pitäydyn jatkossakin nykyisessä tyylissä. Ylimielisyys on kyllä asia, joka tuntuu olevan yhteistä commandoille ja Chris Robertsille. Mutta niinhän se kunnon kultissa kuuluukin olla. CR vakuuttaa kuinka kaikki parempaa tai vähintään yhtä hyvää kuin muissa peleissä, mutta näytöt ovat samalla Star Marinen ("more lethal than COD") kaltaisia pökäleitä. Commandot ulisee foorumeilla kuinka refundaajat kävelevät lopulta lakki kourassa takaisin ja kovimmat heitterit nielee ylpeytensä suuren ja mahtavan Star Citizenin edessä. Tällä hetkellä tuntuu, että asia mikä minua estää pelaamasta peliä, oli se kuinka hyvä tahansa, on pelimaailman syöpäisin pelaajakunta, jonka lippua tunnut ylpeästi kantavan.

Ja miksi täällä ei saisi esittää mielipiteitään? Itse en ole ainakaan törmännyt muihin suomenkielisiin Star Citizeniä käsitteleviin foorumeihin. Tai no Futisforumilla joku heitti joskus sellaista commandojuttua, mikä erehdyttävästi muistutti tämän ketjun kirjoituksia. Pitäisikö tämä ketju varata sankareille, jotka näkevät pelitrailereiden geneeriset torven töräytykset kunnianosoituksina Star Citizeniä kohtaan tai nille, jotka yrittävät hiljentää kritiikin namedroppailemalla CIG:n työntekijöitä. Voin luvata, ettei kovinkaan objektiivista tiedotusta ole luvassa. Internetistä löytyy kyllä turvapaikkoja, missä kritiikki Star Citizeniä kohtaa on kielletty, kuten r/ds ja Spectrum. Joten suosittelen liikkumaan niillä suunnilla, jos soraäänet lempivideopeliä kohtaan puristaa rintaa.
 
Viimeksi muokattu:
:facepalm:

Mutta kun et selkeästi ole sinäkään peliä koskaan edes aikeissa pelata niin vittuako täällä mouhoat?
Vähän kun herra Derek Smart joka messuaa tuolla Eliten forkalla SC-triidissä, eikä pelaa edes Eliteä.. :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Niin ehkä pelaan, ehkä en. Projekti on joka tapauksessa mielenkiintoinen, joten miksipä sitä ei sivusilmällä seuraisi, kun rahaakin olen aikoinani tähän kiinni lyönnyt. Ja jos tästä ei muuta saa irti, niin tahatonta komiikkaa ainakin.



Nämä ihmiset ovat vastuussa 150 miljoonan pelistä.
 
Vai että kaikki negatiiviset kommentit pois täältä? Ei kai sentään, on se ihan hyvä varoittaa mahdollisia tulevia tähtikansalaisia siitä mihin ovat sitoutumassa. Juurikin tämänkaltainen toiminta on syynä SC:n forumin sekä sc-redditin tilanteeseen. Ai mihin tilanteeseen? :)
 
Niitä aluksia on myyty heti ensimmäisestä joukkorahoituspäivästäa alkaen lupauksia vastaan joten mikään ei ole muutunut.


Tuo on hirveän yleinen väite se on vain lähtökohtaisesti pielessä kun pelin oikealla myynnillä julkaisunjälkeen tekee paljon enempi rahaa ja kaikki tämä alusmyynnillä saatu raha menee jokatapauksessa kuluihin (yli 350 työntekijää ja 4+ studiota).

Eli jos CR olisi vain kahmimassa raha tehokkain keino tehdä se olisi julkaista peli nyt heti kauppoihin ja myydän sitä niin paljon kun menee kaupaksi ja sen jälkeen laitaa firma lihoiksi (ts toimia niin kuin kaikki muut isot pelitalot toimii jotka julkaisee pelit keskeneräisinä beta versioina (niin teki viimeksi Bathesida).

Hetki?!!! Ootas!! :D
Tarkoitat varmaan Bethesda.net porukkaa joka on helvetin tuttu käsittämättömän laadukkaista tuotteistaan?
En haluisi epäillä mitä sanot, mutta olisi kiva kuulla mistä pelistä puhut keskeneräisenä ? Ja olisi kiva kuulla perustelut?
btw. Quake Champions(BETA) nettikoodi on ihan perseellään ja mä en jotenkin pysty uskomaan että ne sen saa korjattua enään ikinä fiksusti vaikka se on ns. työnalla
Näiden jätkien osaamiseen vielä uskon paljon! Hyvin vaikea uskoa tilanteen paranemiseen kun tietää mitä se tulee vaatimaan :D asiakas maksaa upload kaistalla.

Minusta on ihan rakentavaa keskustella pelistä mikä ei ole valmis ja vaatii paljon työtä ja samalla ilmeisesti toivotaan lisää rahoitusta. Se on syy miksi Star Citizenin pitää saada paljon kritiikkiä ja keskustelua aikaiseksi.

Itse toivon että IcePen jaksaa vielä kuunnella ja valistaa meitä muita ja muut jaksaa kritisoida! :)

t.nakki*
 
Ei oman mielipiteen esittäminen ole aina trollausta. Minulla on tämän pelin suhteen vaihtunut tunnelmat vuosien varrella laidasta laitaan, en ole mikään suurin SC-fanittaja, mutta en myöskään pistäisi pahakseni jos tästä joskus valmistuisi hyvä peli (tai hyvät pelit).

Mutta kyllä uskallan nyt suoraan sanoa, että ei tästä tule sitä messiaspeliä mitä valtaosa peliä odottavista visioissaan näkee. CIG ei mitenkään voi vastata niihin odotuksiin. Osa pelin suurimmista faneista voi julkaisun jälkeenkin puolustella huonoakin lopputuotetta kun ei voida myöntää, että lopputulos ei välttämättä olekaan niiden tuhansien dollarien arvoinen. Toiset pelistä pitävät, mutta moniin ominaisuuksiin pettymneet vuodattavat suolaa kuten Elite-foorumilla koskakin. Elämäntehtäväkseen peliä inhoavat etsivät varmasti kaikki mahdolliset puuttuvat ominaisuudet, virheet yms. kuten NMS:n suhteen kävi. Julkaistava lopputuote voi olla silti hyvä, jopa erinomainen ja toivon että on.

Mutta paskamyrsky nousee, se on ihan varma.
Juu on päivänselvää että niinhän siinä käy kun peliin on visioitu hyvin monenlaisia juttuja niin on päivänselvää että jotkut niistä ei toteudu siinä laajuudessa kun kuviteltiiin, toiset ei totedu ollenkaan ja sitten jotkut toteutuu hurjasti etuajassa ja paljon yli odotusten (tästä on hyvä esimerkki planeetoille leskeutuminen ja kaikki sen varaan rakennettava pelisisältö).

Noista ei toteudu tapauksista yksi jonka olen olettanut jäävän toteutumatta jo vuosia on nimenomaan tuo alusten telakoituminen valtaus tarkoituksessa koska se vaatii niin paljon ohjelmistotukea toimiakseen ja sen lisäksi sen tekeminen realistisesti pelissä kun kumatkin aluksen on kumminkin avaruudessa vapaassa pudotuksessa on älyttömän vaikeaaa vaikka se olisi täysin tuettupelin puolesta.

Eli kun on varmasti tilanne että jokaikinen yksityskohta ei toteudu niinn kuin sitä on CIG taholta jossain yhteydessä visioitu on paskamyrsky taattu joidenkin yksilöiden taholta joilla on ollut epärealistiset odotukset.

Muuten yksi esimerkki joka näyttäisi toteutuvan täysin tavoitellussa mittaluokassa mutta eritavalla kuin alunperin suunniteltiin on se 100 pelaajaa yhdessä instanssissa tavoite kun se systeemi on muttunut niin että samassa kähinässä voi olla paljon enempi pelaajia mukana mutta kumminkin yhdessä tilassa kerrallan niitä on alle sata se on vain että yksi alue on jaettu suureenmäärään tiloja ja pelaajat pystyvät pelaamaan toisiaan vastaan niiden tilojen rajojen läpi (ts toisessa tilassa oleva pystyy ampumaan toisessa tilassa olevan) eli käytännössä ei ole mitään tiettyä rajaa kuinka monta pelaajaa voi taistella toisiaan vastaaan yhtäaikaa.

Yksi iso kysymysmerkki mikä on jäljellä on se kun CIG on luvannu varsin kehityneitä NPC hahmoja (niin kehittyneitä että käyttäytyisivät ihimisen tavoin) kun se on aika kova vaatimus lunastettavaksi ja olisi pikkupakko lunastaa että eläminen omassa aluksessa usean NPC hahmon kanssa olisi mielekästä (varsinkin kun sitä jatkuu vuosia joten kaikenlainen NPC hahmonen toistuva käytös hyppisi silmille).
 
Viimeksi muokattu:
Se aivovaurio tapahtui omalla kohdallani siinä vaiheessa kun maksoin pelistä ennakkoon, mutta valmiin pelin sijaan olen saanut vain tekosyitä.
Tuota CIG kertoo säännöllisesti pelin kehityksen edistymnisestä ja sinä tulkitsen sen tekosyyksi koska edistyminen ei ole ollut niin nopeaa kuin halusit, se että edistyminen ei ole niin nopeaa kuin haluat ei tee siitä tekosyytä.
 
...
Esimerkiksi planeetat ovat jo paljon muuta kuin kukaan ennen loppuvuotta 2015 rahojaan sisään laittanut saattoi ennakoida, joten Star Citizenillä on näillä näkymin elokuisen Gamescomin jälkeen yllättävän vahva pelillinen pohja vastata syytöksiin.
...
Tuo on muuten myös pieni riskitekijä kun se vetää puoleensa kodinrakentaja porukkaa joka haluaa alkaa väsäämään niitä kotejaan planetojen pinnoille mihin sattuu ja vaativat CIG:ltä enemmän ja enemmän tukea tällle pelityylilleen.

Nimittäin se alkuperäine bäkkeriporukka ei bäkännyt kodinrakennus peliä joten se ei ole innoissaa jos resurseja alkaa valua kodinrakennus suuntaan.

Esim. Tämän planetoille laskeutumisen jälkeen on Sub Den foorumille ilmestynty joukko uusia bäkkereitä ja heidän aloittamat ketjut käsittelee juuri sitä mihinsuuntaan peliä pitää kehittää että heidän kodinrakennus tarpeensa täyttyvät parhaalla mahdollisella tavalla, nämä uudet bäkkerit ovat myös aktiivisia tuomaan näitä vaatimuksia suoraan Devien teitoon (mikä voi olla ongelma kun SC Devit lukee aktiivisesti foorumia ja reagoivat sillä esitettyihin toiveisiin).
 
Hevonpaskaa. Maksoin vain ja ainoastaan pelistä, jona sitä sillä hetkellä markkinoitiin tulevaksi, sen hetkisellä aikataululla ja hyväksyen sen että peli toteutetaan joukkorahoituksen voimin.

Ei, en ole vaatinut rahoja takaisin. Vielä.
Not sitten käsitit kaiken väärin kun siinävaiheessaa ei todellakaan myyty valmista peliä jollakin tarkalla julkaisuhetkellä eli ainoa joka koijasi sinua on sinä itse.
 
Mä tuen sellaisia joukkorahoituspelejä, joissa on mua kiinnostava konsepti ja joissa tiedän, että yksikään iso pelitalo ei lähtisi ko. konseptia rahoittamaan koska se on joko epävarma tai liian marginaalinen. ...
Tuo on myös se syy miksi minä tuen Star Citizeniä ja Squadron 42:ta kaikki merkit vieläkin näyttää että lopputuloksena tulee olemaan riittävän hyvät pelit (sitten kun ne on ulkona).

Kun itse laitan rahaa joukkorahoitettuun peliin en laita mitään tarkaa päivämääräraja mihin mennessä pelin kehitys on pakko lopettaa ja julkaista se mitä siihen mennessä on satuttu saamaan kasaan (koska sillätavalla tulee vain jätettä) se mitä tuen on jatkuva lopputuotetta kohden edistyvä pelinkehitys ja näyttö siitä edistymisestä.
 
...
Työvoima ja resurssit määrittelevät mielestäni teknisiä ja luovia projekteja enemmän kuin keinotekoiset aikarajat, joista ovat jatkuvasti poikenneet myös CD Projekt Red ja Rockstar, joilla asiakkaita riittää.
...
Juurikin näin mailma on täynnä todisteita siitä että hyvää peliä ei synny jos lähtökohdeksi laitetaan kiinteä butjetti ja tiukka julkaisuraja.

Esim. Mass Effect Andromeda olisi varmasti he-vetin hyvä peli jos se olisi saanut vähän lisää kehitysaikaan ja rahaa.

EA teki muuten fiksun simänkääntötempun tuon Mass Effect Andromedan päivitys korjauksessa kun korjasivat ne kasvot jotka oli suht helpo korjata ja saivat näin aikaan hypen että peli on nyt korjattu vaikka pelissä on monia paljon vakavampia vikoja kuin ne kasvot.
 
... niin pitäydyn jatkossakin nykyisessä tyylissä. ...
Ei yllättänyt.

... on pelimaailman syöpäisin pelaajakunta, jonka lippua tunnut ylpeästi kantavan. ...
Jaa kun kyllä minulla pelatessa tulee aivan erilainenkäsitys pelaajakunnasta se on nimittäin hyvin kypsää ja avointa verratuna moniin peleihin.

Tietenkin jos viljelet omaa asennattesi myös pelinsisällä on täysin ymmärrettävää jos saat myös samankaltaisen vastineen (niin metsä vastaa jada jada ...).

... Voin luvata, ettei kovinkaan objektiivista tiedotusta ole luvassa. ...
Objektiivine tiedotus olisi todellla hyvä asia ja jos minun tiedotukseni ei ole riittävän objektiivista toivon että joku korjaa sen omalla tiedotuksellaan.

Mutta sinun tiedotuksesi ei ole lähelläkään määritelmää Objektiivinen minkä lisäksi se on hyvin taipuvainen henkilökohtaisuuksiin
(joita itse yritän vältää (mutta en ole sinun kohdalla aina onnistuntu kun on tullut reagoitua henkilökohtaisuuksiisi)).

... Internetistä löytyy kyllä turvapaikkoja, missä kritiikki Star Citizeniä kohtaa on kielletty, kuten r/ds ja Spectrum. Joten suosittelen liikkumaan niillä suunnilla, jos soraäänet lempivideopeliä kohtaan puristaa rintaa. ...
Internetistä löytyy myös turvapaikoja sinun kaltaisillesi objektiivisille tiedottajille valitettavasti tämäntyyliset objektiiviset tiedottajat seuraavat suurimman objektiivisen tiedottajan esimerkkiä ja levittävät objektiivisen tiedotuksensa joka ikiseen paikkan interneissä (kuten joka ikiseen SC:n maininneeseen artikkelin paluteketjuun) jos vain pystyvät.

Niin ehkä pelaan, ehkä en. Projekti on joka tapauksessa mielenkiintoinen, joten miksipä sitä ei sivusilmällä seuraisi, kun rahaakin olen aikoinani tähän kiinni lyönnyt. Ja jos tästä ei muuta saa irti, niin tahatonta komiikkaa ainakin.



Nämä ihmiset ovat vastuussa 150 miljoonan pelistä.

Rehellinen vastaus tähän vaatisi henkilökohtaisuuksin menemistä (esimerkin mukaan) joten en voi vastata siihen.
 
Viimeksi muokattu:
Vai että kaikki negatiiviset kommentit pois täältä? Ei kai sentään, on se ihan hyvä varoittaa mahdollisia tulevia tähtikansalaisia siitä mihin ovat sitoutumassa. Juurikin tämänkaltainen toiminta on syynä SC:n forumin sekä sc-redditin tilanteeseen. Ai mihin tilanteeseen? :)
Tähän liityen voin itse syyllistyä siihen että oletan ihmisten tietävän jonkin yksityikohdan, joten jos jokin epäilytää kysykää täällä niin eiköhän jollakin (ei välttämättä minulla) ole vastaus.

(tietenkin rehelisen kysymyksen saa paremman vastauksen kuin henkilökohtaiseen hyökkäykseen miksi jotkut viestintänsä pukevat)
 
Viimeksi muokattu:
Hetki?!!! Ootas!! :D
Tarkoitat varmaan Bethesda.net porukkaa joka on helvetin tuttu käsittämättömän laadukkaista tuotteistaan?
En haluisi epäillä mitä sanot, mutta olisi kiva kuulla mistä pelistä puhut keskeneräisenä ? Ja olisi kiva kuulla perustelut?
btw. Quake Champions(BETA) nettikoodi on ihan perseellään ja mä en jotenkin pysty uskomaan että ne sen saa korjattua enään ikinä fiksusti vaikka se on ns. työnalla
Näiden jätkien osaamiseen vielä uskon paljon! Hyvin vaikea uskoa tilanteen paranemiseen kun tietää mitä se tulee vaatimaan :D asiakas maksaa upload kaistalla.

Minusta on ihan rakentavaa keskustella pelistä mikä ei ole valmis ja vaatii paljon työtä ja samalla ilmeisesti toivotaan lisää rahoitusta. Se on syy miksi Star Citizenin pitää saada paljon kritiikkiä ja keskustelua aikaiseksi.

Itse toivon että IcePen jaksaa vielä kuunnella ja valistaa meitä muita ja muut jaksaa kritisoida! :)

t.nakki*
En tarkoittanut mitään erityisesti, sinällään tuo sinun esimerkki ei ole SC:n kannalta mitenkään mairitteleva kun SC:n alhaiset FPS:tä on johtuneen osittain samasta syystä SC:n liikennehän on ollut puolimegatavua suuntaansa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 232
Viestejä
4 486 787
Jäsenet
74 185
Uusin jäsen
Atte_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom