• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Star Citizen

Kun alphavaiheessa olevaan peliin aletaan järjestämään "kuka kerää eniten"-tyylisiä referaattikilpailuja, niin kyllähän homma alkaa näyttään melko epätoivoiselta rahankeruulta. CIG todellakin yrittää ottaa kaiken irti jehovamaisesta fanijoukostaan. Onneksi sentään ainakin redditin puolella tämä viimeisin kuningasidea näyttää avanneen monien commandojen silmät CIG:n oksettaville markkinointistrategioille.


Tähän kun lisätään nolo Hello Kittyn plagiarisointi, niin eilinen päivä ei todellakaan ollut markkinointijumala Sandi Gardinerin uran parhaimpia.
 
Juu se on jännää kun mikätahansa muu pelitalo/peli tekee jotain se on upea ja hieno juttu mutta kun CIG/Star Citizen tekee saman sen on kieroilua/petosta/tms tuota ei voi enää kutsua edes kaksinaismoralismiksi kun se on niin radikaalin jyrkkää vastakkaisuutta että sitä kuvavaa termiä pitää etsiä sairauksien kuvauksita.


Sitäpaitsi Star Citizenin refferal ohjema on jo ollut olemassa hyvin pitkäään eli tämä lisäys toi vain lisää tasoja kun aktiivisimmat (tubettajat jne) referoijat oli jo aika sitten saavuttaneet maksimirajan edellisissä tasoissa.


Tuo Star Kitten kilpailu taas mahdollistaa sen että aivan uusi bäkkeri tai bäkkeri joka ei ole aikaisemmin ollut aktiivinen referoijja voi saada jotain jo yhdellä referaatilla joka ei aikaisemmin ollut mahdllista (aikaisemmin pelkkä prospeckt ei riittänyt vaan täytyi olla recruit että sai mitään).


PS Tiedoksi jos näen Versessä aluksen joka käyttää tuota kaameaa Star Kitten Skiniä avaan tule varoittamatta ja lopetan kyseisen näköhaitan olemassaolon.


Missä kohtaa sanoin the CIG on pettänyt?

Noita DLC ja microtransaction hommia on monilla peleillä. Joissain se onnistuu paremmin ja joissain huonommin.

CIG vetää pohjat siksi, että SC ei ole edes kunnolla pelattavissa. Ja silti tulee ja on koko ajan tullut noita yli 100€/$/£ konsepti aluksia tms myyntiin. Ei ne pahaksi ole jotka maksavat niistä. Ja sitten tulee referral-kilpailuja, jotka kannustavat käyttäjiä hankkimaan uusia käyttäjiä pelille, joka on hädin tuskin pelattavissa. Tämä alkaa näyttää jo jonkinlaiselta verkostomarkkina touhulta. Luuletko että kaikki käyttäjät, jotka osallistuvat tuohon kilpailuun kiimaisina jaksavat kertoa että kyseessä on alpha-asteella oleva peli, joka ei välttämättä tule ikinä valmiiksi? Kenellä on vastuu näiden käyttäjien markkinoinnista? Se näyttää massipäälikköjen touhuilta.

Vielä kerran. Minua huvittaa nuo konsepti alusten myynnit ja ne eivät sinänsä ole pahoja, mutta referral kilpailu keskeneräiseen peliin on kyseenalainen asia. Toivon että CIG saisi SC:n ja Squadron 42:n valmiiksi. Mulla on joku monta vuotta sitten ostettu paketti tohon.. ois se kiva saada niitäkin pelattua.
 
Gamescomiin onkin liput hommattuna, pitääpä käydä tsiigaamassa myös CIGin osasto. :think:
 
Rahaa on kyllä kerätty monenki pelin edestä, mutta erityisen kiitollisia siitä ei tunnuta olevan, kun lypsämismeininki vain kiihtyy kiihtymistään. Välillä kerrotaan varojen olevan riittävät, välillä ei. Tänä päivänä, jolloin pelaajat tuntuvat olevan erityisen tarkkoja pelifirmojen moraalista, on CIG päässyt ainakin tähän asti livahtamaan tämän seulan läpi. ARKin tekijät ristiinnaulittiin, kun he julkaisivat maksullisen lisäosan omaan EA-peliinsä. Star Citizen on vielä vähemmän peli kuin ARK, mutta silti CIG markkinoi sitä jonain huikeana pelikokemuksena. "100 triljardia kilometriä tutkittavaa" lukee RSI:n sivuilla ensimmäisenä kissan kokoisin kirjaimin. Ihan vielä ei olla No Man's Skyn lukemissa, mutta eipä kyllä olla pelisisällössäkään, vaikka commandot kertovatkin tarinoita tuhansista pelitunneista alphan parissa. Saman aikaan uusia konseptialuksia pusketaan agressiivisesti myytäväksi lähes kuukausittain absurdein hinnoin. Käteisellä alennettuun hintaan, tottakai. Pakkohan ei ole tietenkään ostaa ja jokainen on vapaa tekemään rahoillaan mitä haluaa. Pointti onkin lähinnä se, että CIG piilottaa joukkorahoituksen taakse niin vastenmielisiä ja moraalittomia (tahallinen harhaanjohtaminen, käteisostot, valehtelu, tekijänoikeusloukkaukset...) käytäntöjä, mistä mikä tahansa muu pelifirma olisi jo kivitetty hengiltä.
 
On se kumma kun noita vihreitä miehiä ja niiden väitöksiä on enempi kun keskustelua siitä, mikä pelissä tällä hetkellä ideana ja se kuinka paljon noita nykypelien rajoja on jo puskettu. :D
 
Missä kohtaa sanoin the CIG on pettänyt?

Noita DLC ja microtransaction hommia on monilla peleillä. Joissain se onnistuu paremmin ja joissain huonommin.

CIG vetää pohjat siksi, että SC ei ole edes kunnolla pelattavissa. Ja silti tulee ja on koko ajan tullut noita yli 100€/$/£ konsepti aluksia tms myyntiin. Ei ne pahaksi ole jotka maksavat niistä. Ja sitten tulee referral-kilpailuja, jotka kannustavat käyttäjiä hankkimaan uusia käyttäjiä pelille, joka on hädin tuskin pelattavissa. Tämä alkaa näyttää jo jonkinlaiselta verkostomarkkina touhulta. Luuletko että kaikki käyttäjät, jotka osallistuvat tuohon kilpailuun kiimaisina jaksavat kertoa että kyseessä on alpha-asteella oleva peli, joka ei välttämättä tule ikinä valmiiksi? Kenellä on vastuu näiden käyttäjien markkinoinnista? Se näyttää massipäälikköjen touhuilta.

Vielä kerran. Minua huvittaa nuo konsepti alusten myynnit ja ne eivät sinänsä ole pahoja, mutta referral kilpailu keskeneräiseen peliin on kyseenalainen asia. Toivon että CIG saisi SC:n ja Squadron 42:n valmiiksi. Mulla on joku monta vuotta sitten ostettu paketti tohon.. ois se kiva saada niitäkin pelattua.
Olisipitänyt olla vähän tarkempi ja selittää lainattuja tekstejä kun en suoranaisesti viitannut kummpaankaan lainattuun tekstiin vaan tarkoitin yleensä ilmapiiriä tämän asian ympäärillä niin että Star Citizeniin ei päde samat normit kuin kaikkiin muhin vaan sellainen joka on muiden tekemänä ok on CIG:n Star Citizenin yhteydessä tekemänä aina jotenkin hirveän väärin.
 

Ois kiva tietää tuon lähde kun se ei ole CIG missäännjulkaisussa niin onko videon tekijä itse sen hakkeroinut kasaan jo julkaistusta pelistä löytyvillö asseteilla vain mistäon kyse.

Se lopun kaivoskuiluhan on näkynyt jo vuosi? sitten väriversiona CG:n demossa toussa se oli saman harmaa kuin planeetademojen ensimmäiset versiot oli olleet ja se kaivosalue toimi paljon huonommin kun kohteita (hangarien liikuvat ovet) ja varjoja renderöitiin selvästi myöhässä.

Niin muuten ainakin osa tuossta videopätkästä nähdään valmiina versiona uusimassa ATV:ssa jossa oli taas hyvää asiiaa senlisäksi.
 
Viimeksi muokattu:
Hello Kitty -hahmot nyt eivät itsekään näytä aivan tyhjästä syntyneen, kun Alankomaissa lanseerattu suosittu piirroshahmo Miffy (tämänkin oppi pelinkehitystä seuraamalla) oli kätevästi lanseerattu raastuvan arvoisesti yksi yhteen japanilaisena karikatyyri Cathyna. Onkohan ollut jopa ironiaa CIG:lla matkassa tällä kertaa...

...
No vaikka ei nii en minä kyllä siitä Space Kittystä riemastunut kun se ei nyt vain sovi Verseen mielestäni, käsittääksenin Maasta lähtöisin olevat lemmikkelelimet ei olle mitenkään yleisiä muilla planeetoiilla joten tuo kissahahmo ei istu kokonaisuuteen, minkälisäksi se muistuttaa mielestäni liikaa realimailman jutuista.

Sinällään CIG pääsi tuollla Space Kittyllä todennäköisesti juuri siihen mihin tähtäsikin kun RSI:n foorumin perustella se uppsi täysillä naispuolisiin Star Citizen faneihin, joille ei tähänmennessä ole tarjottu suunnattua sisältöä.

Tästä tulikin mieleenin kuinkahan moni sukupuolirajoitteinen vetää herneennenään siinävaiheessa kun tajuaa että Squadron 42 pelissä pomona on nainen :-)
 
Jos olette halunneet isoa jopa Polaris kokoluokkan yltävää alusta mutta hinta (n. 750€) on hirvitänyt niin tiedoksi että viimeisessä
"Star Citizen: Subscriber's Town Hall feat. Banu & Alien Cultures"
ohjelmassa mainittiin että Banu Mercantman on kasvamassa selvästi suuremmaksi ja voi päätyä jopa Polariksen kokoiseksi
(sille on pelkän kauppa-aluksen roolin sijasta päätymässä Banu lippulaivan rooli (Banuillahan ei ole varsinaisesti keskusjohtoa eikä armeijaa joten siviili alukset palvelee myös sitä vastaavassa roolisssa).

Eli saattaa olla että Banu Mercantman lopulta soveltuisi samantyyliseen käyttötarkoitukseen kuin Polaris mutta voi siiitä huolimatta olla alle puolet Polariksen hinnasta.

Sattumoisin olen varmistellut mahdollisuuksiani pitkään ja siten minulla on ajalta jolloin BMM oli selvästi halvempi halpa päivitys Redeemeristä BMM alukseksi ja nyt varmistin sen käytettävyyden ostamalla halvan päivityksen Hull C aluksesta Redeemeriksi (ts mun LTI Hull C pystyy muuttumaan suht halvalla (ts kokonaishinta jää n. 260€ kun BMM maksaa nyt just ilman LTI:tä 340-395€) LTI BMM alukseksi jos niin tahdon ;-) ).

Nuo kummatkin päivtyksen on maksaneet alle n. 50€ joten kun aluksi on hankkinut jonkin kohtuu kalliin aluksen (kuten se Hull C) jatkossa pystyy edullisesti turvamaan sen että voi loppujenlopuksi olla alla se kallimpi alus johon voi loppujen lopuksi haluta päätyä ilman että olisi laittanut valtavaa summaa jokaikisen aluksen erikseen hankkimiseen.

Tätä samaa voi harrastaa pienemmässäkin skaalassa esim. tuo tällähetkellä myynnissä oleva LTI Defender on sen verran edullinen (hox lisäys alla) että se soveltuu ponnahduslaudaksi eteenpän hyvin moneen muuhun alukseen (niin että siinä aluksessa on loppujenlopuksi Defenderistä periytynyt LTI), esim. kaikki Terrapinä kallimmat aluksen on mahdollisia kohteita tämä sisältää kaikki Vanquard malllit ja Constellation Andromeda ja Aquila mallit ja kaikki niitä kallimmat alukset.


Hox lisäys: Tietenkin n. 192€ on hyvin suhteellinen käsitys edullisuudesta kun sillä saa tällähetkellä vain lupauksen mahdollisesti tulevaisuudessa saatavista värilistä pikseleistä tietoneen näytöllä.
 
On se kumma kun noita vihreitä miehiä ja niiden väitöksiä on enempi kun keskustelua siitä, mikä pelissä tällä hetkellä ideana ja se kuinka paljon noita nykypelien rajoja on jo puskettu. :D
Olen itse vähän katsonut että josko yrittäs puhua noista 3.0 aikatulussa olevista jutuista mutta mikätahnsa minua kiinnostava yksityiskohta on sen kaltainen että sen selittäminen kohtuullisessa määrin vaatisi hirven pitkän pätkän tekstiä ja minun typo generaatio määrällänin sellaisen teko olisi iso työ joten en ole jaksanut ruveta siihen.

Kun noissa yksityiskohdissa on se ominaisuus että ne liittyy hyvin monimutkaisilla suhteilla toisiinsa niin että yksi pieneltä vaikuttana yksityskohta on perusedellytys hyvin monen muun isomman jutun toteutumiselle joten jos se pieni yksityiskohta ei toteudu sen aiheutta lumipalloefektin jonkaseurauksena isoja juttuja täytyy toteuttaa toisin kuin on alunperin suunniteltu (ts jos se tapahtuisi aikataulut räjähtäisi täysin).

Tämä selittää myös sen että miksi siinä näytetyssä 3.0 pelidemossa näkyi kuinka Devi käynnisteli scriptejä kesken demon kun ne scriptit oli välttämättömiä paikkaamaan niitä aukkopaikkoja joihin ei ollut olemassa vielä sitä toiminnan todellisen oiken tapahtuvan mahdollistavaa yksityiskohtaa.
 
Pitikös sen "uuden nettikoodin" tulla nyt tässä viimeisimmässä päivityksessä? PTU:ssa edelleen on FPS ihan samaa paskaa kuin ennenkin (luokkaa 20). AC:ssa FPS on kuitenkin sen noin 100 vähän tilanteesta riippuen, Star Marinea en ole ensimmäisen julkaisun jälkeen edes kokeillut.
Rahaa olen sijoittanut tähän projektiin aivan liikaa siihen verrattuna, että kyseessä on kuitenkin vain peli (Starfarer Gemini, Freelancer MAX, Prospector). :facepalm:

Tuo 3.0:n julkaisuaikataulu on kyllä melkoinen pettymys taas. Ainoastaan tuo PTU on se mikä oikeasti kiinnostaa enää tässä vaiheessa kun AC on jo tahkottu niin moneen kertaan. Valitettavasti PTU on käytännössä pelikelvoton... Intoa tämän hinkkaamiseen olisi kyllä.
 
Pitikös sen "uuden nettikoodin" tulla nyt tässä viimeisimmässä päivityksessä? PTU:ssa edelleen on FPS ihan samaa paskaa kuin ennenkin (luokkaa 20). AC:ssa FPS on kuitenkin sen noin 100 vähän tilanteesta riippuen, Star Marinea en ole ensimmäisen julkaisun jälkeen edes kokeillut.
Rahaa olen sijoittanut tähän projektiin aivan liikaa siihen verrattuna, että kyseessä on kuitenkin vain peli (Starfarer Gemini, Freelancer MAX, Prospector). :facepalm:

Tuo 3.0:n julkaisuaikataulu on kyllä melkoinen pettymys taas. Ainoastaan tuo PTU on se mikä oikeasti kiinnostaa enää tässä vaiheessa kun AC on jo tahkottu niin moneen kertaan. Valitettavasti PTU on käytännössä pelikelvoton... Intoa tämän hinkkaamiseen olisi kyllä.
Tuo uusi "nettikoodi" on muuten yksi näitä yksityskohtia että se yksin ei toimi ilman muita tulossaolevia (ja osittain jo tulleita) toisiinsa sidoksissa olevaia yksitysikohtia niin että se näkyisi pelaajille lopullisesti sinä peinentyneenä viivenä, kasvaneenä FPS:sänä ja kasvaneena pelaajamääränä niin kuin ihmiset olettaa sen näkyvän.

Eli tuo uusi "nettikoodi" on just sellainen yksityskohta että se yksin ei tuo sellaista muutosta kuin ihmiset kuvittelee sen tuovan vaan se oletettu/toivottu muutos on hyvin monen muunkin muutoksen yhteissumma.


Niin muuten epäilen että puhut eriasiasta kuin mitä PTU tarkoittaa kun täällähetkellä ei tietäälkseni ole edes Evocati PTU käytössä eli tarkoitit varmaankin Olisaria/mini PU:ta et PTU:ta (Persistent Test Universum), PTU on osittain julkinen bugsmashing ennakkotesti lähitulevaiuudessa julkaistavasta Olsar/mini PU versiosta eli seuraavaksi tulee 3.0 PTU ja sen jälkeen 3.0 julkaisu (ellei väliin tule pienempia 2.6.x päivityksiä jostain syystä.


Tuohon "nettikoodiin" liityen nykyisessä 2.6.3 versiossa on käytössä erijuttuihin liityvä päivityksiä joiden seurauksena desync ongelmat on pienentynyt huomattamasti tämä näkyy siinä että toisia aluksia ampuessa ne ammukset menee useammin perille ja ihan oikeasti aiheuttaa vaurioita vähintään sen vastaanottavan aluksen suojiin
(2.6.2 versiosa oli vakavia ongelmia kun ammuin Vanquardilla joka oli varustettu S5 kokoisella M7A lasertykillä Nine Taisl Auroraa riittävän läheltä niin että tähtäys oli takuuvarmasti kohdallaan niin hyvin mionesti sen Aurora ei saanut edes hipaisua suojiinsa vaikka todellisuudessa kyseinen M7A aiheuttaa osuessaa Auronan välitömän totaalisen tuhoutumisen).

FPS on ilmeisesti parantunut (kuulopuheiden perusteella) monissa pelimuodossa jo 2.6.3 versiossa mutta itse en pysty sitä kunnolla todentamaan kun en ole veiläkään päivittänyt näytönohjaintani (itseaissa minulla näytönohjaimen tehottomuudesta (GTX 670) johtuen tilanne tuntuu takaperoisesti huonontuneen kun mun näkyvä FPS taitaa olla paljon huonompi kun muiden pelaajien FPS keskimäärin).


PS Äkkiseltään listattuna parhaiten tunnetuja juttuja jotka liittyy toisiinsa sen halutun/oletetun nettikoodi parannuksen aikaansaamisessa on ainakin vähintään (lisäksi muita) se Uusi Nettikoodi, Megamap, Containerit (ja niiden optimointi jonka voi tehdä vain kokemusperäisesti sitten kun tilastoja toimivuudetsa on riittävästi), Itemprot 2.0, Proseduraalinen Planeetta ja Asteroidi Vyöhyke tekniikka, Proseduraalinen pelaaja hahmojen ja NPC hahmojen animaatio tekniikka ja niihin liityvä fysiikka mallinnus, Subsumption (kaikki AI liityvä ja Star Citizenissä AI:ta on hurjasti paljonmuussakin kuin pelkästään NPC hahmoissa)), ...


Tuo 3.0:n julkaisuaikataulu on kyllä melkoinen pettymys taas.
Tuo 3.0 on nyt kumminkin hurjasti suurempi päivitys kun ihmiset tajuaa kun se on se missä suurinosa näistä peruskomponenteista tulee käyttöön yhtäaikaa ja joiden toiminnan varassa sen koko lopullisen pelin toiminta tarkoitetulla tavalla on (jos kaikki siihen tarkoitetut komponentit valmistuu siihen tarkoitetulla tavalla) niin että se 3.0 näyttää käytännössä että onko Star Citizenin toteutuminen visioidullatavalla mahdollinen vai ei (tietenkään se ei ole vielä lopuullinen kun käyttöön tulee valtava liuta uusia komponenteja niin niiden täydellisen toiminnan yhteispelin hiomiseen tulee kulumaan vielä pitkään 3.0 version jälkeen).

Eli minua ei itseasissa pätkääkään kiinnosta montako kauppaa, planeettaa, kuuta, avaruusasemaa, kaupunkia, jne 3.0 versiossa on kunhan niitä on vaan se mikä todella kiinnostaa on se kaikki tekniika joka on välttämätön että ne yleensä saadaan toimimaan sillä tavalla kuin on tarkoitus ts määrä ei ratkaise vaan se että kokonaisuus yleensä edes toimii jotenkuten tuossa 3.0 versiossa tarkoitetulla tavalla.
 
Viimeksi muokattu:
Herää kysymys että ketä muita tämä pyramidi kiinnostaa kuin bäkkereitä ja satunnaisia foorumin selaajia?
 
Niin muuten epäilen että puhut eriasiasta kuin mitä PTU tarkoittaa kun täällähetkellä ei tietäälkseni ole edes Evocati PTU käytössä eli tarkoitit varmaankin Olisaria/mini PU:ta et PTU:ta (Persistent Test Universum), PTU on osittain julkinen bugsmashing ennakkotesti lähitulevaiuudessa julkaistavasta Olsar/mini PU versiosta eli seuraavaksi tulee 3.0 PTU ja sen jälkeen 3.0 julkaisu (ellei väliin tule pienempia 2.6.x päivityksiä jostain syystä.
Joo, tarkoitin siis tuota PU:ta, enkä toki tuota testin testiä.

Minkä version myötä parannusten pitäisi loppukäyttäjälle näkyä? Onko 0.3.0:n myötä odoteltavissa jotain PU:n sulavuuteen liittyen? Kuten sanottua, intoa tämän hinkkaamiseen kyllä löytyisi.
 
Herää kysymys että ketä muita tämä pyramidi kiinnostaa kuin bäkkereitä ja satunnaisia foorumin selaajia?
Jos haluttaa trollata niin voisit edes yrittää vähän kun sanalla pyramidi ei ole mitään yhtymäkohtaa Star Citiznenin kanssa kun jos sillä yrittää viitata pyramidihuijaukseen niin siitähän ei pysty olemaan kyse kun ei senkaltaista rahan kierrätys ja keräys systeemiä ole johon pyramidihuijajaus viittaa ts yksikään bäkkeri ei saa yhtään rahaa siitä että hänen vaikutuksestaan peliä bäkkäisi joku uusi henkilö joten pyramidihuijaus on lähtökohtaisesti mahdoton.
 
Joo, tarkoitin siis tuota PU:ta, enkä toki tuota testin testiä.

Minkä version myötä parannusten pitäisi loppukäyttäjälle näkyä? Onko 0.3.0:n myötä odoteltavissa jotain PU:n sulavuuteen liittyen? Kuten sanottua, intoa tämän hinkkaamiseen kyllä löytyisi.
Se on 3.0.0 (SC:n kaksi ensimmäistä numeroa tarkoittaa isompia päivityksiä ja kolmas lähinnä korjaavia/täydentäviä päivityksiä (täydentävä tarkoittaa jotain pientä joka ei muuta itse pelin toimintaa).

Tässä 3.0.0 versiossa tule tosiaankin monta eri tekijää joiden pitäisi yhteisvaikutukseltaan tehdä merkittävä ero pelin toimintaan kokonaisuutena juuri siksi mitään asemia/planeetoja/kuita tms ei olla lisätty sitä ennen kun nykyinen pelin runko ei kykenisi käsittelemän sitä kasvavaa tiedonsiirtomäärää jonka ne aiheuttaisivat.

Kun taas tuossa 3.0.0 versiossa on monia eri tekijöitä jotka vaikuttaa siihen että vain olennaista tietoa siirretään siihensuuuntaan silloin kun sitä tarvii siirtää ja sitten se mitä tietoa pystytään yleensäkään käsittelemään kasvaa merkittävästi esim. tämänhenkiset alukset ei kykene kauhean yksityskohtaisesti välitämään komponetiensa välillä tietoa koskien tehon/lämmön/ym helkellistä tuotto/kulutus määrää ja siksi alukset ei vielä toimi lähellekkään sillä simulaatiotasolla jolla ne tulee lopulta toimimaan eli esim. alusten komponentien jäähdytystarpeen hallinta on ollut hyvin on/off tyylinen tähän tiedonsiirtomäärään vaikutta esim. se Itemport 2.0 hyvin merkittävässä määrin samoin se vaikutta esim. ohjuksien sessorien kykyihin eli ohjukset muutuu pljon monipuolisemmin käyttäytyviksi.

Tuo Itemport 2.0 myös siirtää tämän tiedon välityksen ja tallennuksen XML tieodostoista sille Dataforge pohjalle eli se vaikuttaa hurjasti siihen miten ja minkälaisat tietoa siirretään sen uuuden nettikoodin avulla ts se vaikuttaa havaittavasti myös sitä kautta pelin toimintaan vaikka se ei itsessään ole mikään nettikoodi.

Sitten on se Megamap ja siihen liityvät containerit ne on jo nyt periaateessa käytössä 2.6.3 versiossa mutta ihan vain perus tasolla jossa niitä pystyy bugikorjaamaan koska koko PU alutta, hangareja, AC ja Marine peliä ei olal täysin optimoitu sopiviin containereihin ja koska nidenkin sreemaamisessa yksi osatekijä sen uuden nettikoodin lisäksi on se Itemport 2.0 ei siitä vielä saada niin suurta hyötyä kun 3.0.0 versiossa pirtäisi saada.

Tuossa on vain kolme eniten puhuttua juttua jotka liityy kaiki toisiinsa ja siihen Nettikoodiin yhdestäkään niistä ei saa täyttähyötyä enne kun ne kaikki on täysin käytössä pelin joakisessa yksityskohdassa.

Nuo ylläolevat on sellaisia että kun ne toteutetaan lisäämättä peliin mitään se nopeutta/jouhevoittaa pelin toimintaa paljon, mutta sen lisäksi tulee paljon uutta esim. juuri tuonne tekoälypuolelle kun tähänmennessähän pelissä ei ole ollut yhtään jotain suht järkevää tekevää NPC hahmoa nämä tulee 3.0.0 versiossa niin että näkee NPC hahmoja tekemässä jotain muuta kun seistä kököttämässä kaupassa tai tullissa ja myös niiden alusten tekoälyt muutuu fiksummiksi (nykyisellään Nine Tails piraattialuksen tekoälyn pystyy hämäämään niinkin yksinkertaisesti kuin käyttämällä starfea).

Itse vähän epäilen että käy niin että sen nettipelin toiminta muuttuu selvästi paremmaksi mutta koska peliin tulee niin paljon uutta joka aiheutta uutta laskentakuormaa ja grafiikkakuormaa pelaajien omille koneille ne pelaajat joiden koneiden tehot on jo nyt olleet rajoilla tulee huomaamaan että se teho ei enää riitä (esim. yhdellä omalla koneellani jossa on vai kiintolevy olen todennut jo nyt 2.6.2-2.6.3 päivitysten jälkeen että peli pystyyisi striimaaman sisään tapahtumia selvästi nopeampaa kuin mihin kiintolevy pystyy tätä ennen tuo kiintolevy ei olut mikään selvä pullonkaula).


Tuossa 3.0.0:ssa tulee hyvin paljon mutta siinä ei ole vielä täyttä PU universumia joka pyörisi siellä palvelinpäässä täydessä mittakaavassa taustalla eikä siten ilmeisesti ole vielä sitä lopullista toteutusta jossa jokainen PU:ta pelaava olisi todellisuudessa yhdessä yhtenäisesä universumissa mikä näkyy ilmeisesti ainakin siinä että Usa, EU ja Australia serveleillä olevat pelaajat eivät näe toisiaan eivätkä voi tuostavain liikkua pelaaja ryhmiensä välillä sitä en tiedä saako ne vielä yhden palvelimen esim. EU sisällä hommaa toimimaan niin että kaikki eri EU servereillä olevat pelaajat näkisivät toisensa niinettä pystyisivät liittymään vapaasti samaan ryhmään ja siten päätymään samalle serverille vaikka alkuvaiheesa pelaisivatkin eri servereillä (tällähetkellähän ryhmä pitää muodostaa ensin ja vasta sitten liitytään serverille) nämä on niitä juttuja jotka saattaa toteutua vasta 3.0.0 jälkeisessä ajassa (ne täytyy jokatapauksesa toteutua kun ilman niitä koko Jump Point matkustus paikasta toiseen ei voi toteutua koska sen kokopointti on se että sen yhteydessä siirrytään serveriltä toiselle eli vaikka Jump Pointi on pelillisesti hyvä idea ne on myös koko netti/serveri infran toiminnan kannalta yksi kulmakivi).

-----------------------------------------------------------------------------------

Edit:

Unohtui muistuttaa että tuo
3.0 Production Schedule Report - Roberts Space Industries
3.0.0 valmistumisen edistymisraportti päivitetään joka perjantai (UTC-6)
joten jokainen voi seurata 3.0.0 edistymistä siitä viikoittain
(ps trollit pääsette yksityskohtaisesti märehtimään mikä yksityskohta nyt tälläviikolla ei edistynyt tarpeeksi nopeasti).
 
Viimeksi muokattu:
Herää kysymys miksi sinua kiinnostaa trollailla täällä jos et projektista perusta? :smoke:
Ja vielä enemmän ihmetyttää vihaajat jotka selkeästi seuraavat pelin kehitystä aktiivisesti. Itse jos en tykkää jostain pelistä niin en todellakaan jaksaisi kyylätä jorma tanassa kaikkea mitä pelin kehityksessä tapahtuu. MedHot:lla ei selkeästikkään ole hajuakaan koko projektista.
 
Uusin ATV on ulkona

Oli taas paljon asiaa ja pääaiheena oli jokaisen studion QA ryhmät ja niiden toiminta tämän seurauksena oli paljon myös kuvamateriaalia (myös muutama SQ42 väläys).

Sitten tämänviikon Studiona oli Frankfurt joten oli paljon juttua kaiken proseduraalisen edistymisestä 3.0:ssa ja SQ42:ssa ja siiitä näytettiin myös esimerkkejä (kuut alkaa näyttää todella hyviltä).



Siitten pari juttua jotka on paljastuneet viimeviikon pääaiheesta eli Banuista ja Defenderistä

Banu lajin uusimman käyttööntulevan version on suunnitellut sama konseptisuunnittelija joka teki myös Grootin.

Defenderin suunnitteli sama konseptisuunnittelija jonka kädenjälkeä on myös Ghost In The Shellissä.

Eli tähänmennessä taitaa olla niin että kaikissa viimevuosina ulostulleista Scifi leffojen tuotannoissa on työskennelly samoja henkilöitä kuin on tekemässä Star Citizeniä (tämä pätee myös Star Wars ja Star Trek leffoihin/sarjoihin), eli periaattessa kun joku konseptiartisti on tehnyt jonkinharvinaisen hyvin onnistuneen jutun johonkin sarjan tai elokuvaan se on palkattu tekemään konsepti myös Star Citizeniin.


Eli kun näet Star Citizenissä jotain joka tuntuu etäisesti tutulta ja alat kaivelemaan asiaa päädyt todennäköisesti siihen että sen konseptin on tehnyt henkilö joka on työskennelly myös jonkin näkemäsi Scifi elokuvan tai sarjan kimpussa.


Esim. MISC Endeavor arvaatko minkä toisen aluksen on sen suunnitelllut konseptiartisti tehnyt?

vvMW8Sj.jpg


Ox4mAGJ.jpg
 
Tulipa taas eilen pitkästä aikaa tämäkin päivitettyä, edellinen versio koneella oli 2.5.0.
Kai se pitää vähän vanduuleja sekä piraatteja piestä tässä 3.0 odotellessa, niin on tuntuma sitten päällä kun rupeaa tämä peliltä näyttämään :)
( Ja samalla tänne oikealle murolle tuli siirryttyä, kun vastaan tuli, asiasta ennen tiennytkään ;D )
 
Tulipa taas eilen pitkästä aikaa tämäkin päivitettyä, edellinen versio koneella oli 2.5.0.
Kai se pitää vähän vanduuleja sekä piraatteja piestä tässä 3.0 odotellessa, niin on tuntuma sitten päällä kun rupeaa tämä peliltä näyttämään :)
( Ja samalla tänne oikealle murolle tuli siirryttyä, kun vastaan tuli, asiasta ennen tiennytkään ;D )
Niiden Vanduulien ja Piraatien tekoäly on hiukan muutunut 2.5.0 - 2.6.3 välillä niin että kokemuksen pitäisi olle pikkaisen parempi kuin aikaisemmin (ei se vieläkään kummoinen ole mutta parempi kumminkin), ne esim. osaa nykyään jonkinverran käyttää asteroideja suojana niin että ne voi esim. hyökätä niin että eivät tule suoraan päälle vaan koukkaavat lähemmäksi asteroidin takaa kiertäen.

---------------------------------------

SneakPeek_0428.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Kattelin tossa just ATV:n kanssa.. Jotenki tulee turtlesit mieleen tosta xi'anin lärvistä, tosin 20v vanhempana.

...
Ei ole sattuma kun oikean kilpikonan ulkonäkö pään ja kaulan osalta on ollut yksi lähtökohta josta Xi'An ulkonäköä on lähdetty kehitelemään, tosin Xi'An:it taitaa olla sen verran tosikkoa porukaa että jos niille alat Turtles vitsejä heittää käy heikommin :)

Xi'An muistutta kilpikonnaa myös eli-iän osalta kun se on vissiin keskimäärin jotain 1000 vuotta ts. vaikka ihmiskunta ja Xi'An on tunteneet toisensa satoja vuosia valtaosa Xi'An:neista, muistaa vielä sen ajan kun eivät olleet vielä olenkaan tekemisissä ihmisten kanssa.
 
Olisikohan sama artisti kuin ninjakilpikonnilla? No, sisällöntuotannon originaalius ei nyt koskaan CIG:n vahvimpia osa-alueita ole ollutkaan.
 
Olisikohan sama artisti kuin ninjakilpikonnilla? No, sisällöntuotannon originaalius ei nyt koskaan CIG:n vahvimpia osa-alueita ole ollutkaan.
Tullut huomattua sama, yksi mikä ehkä pisimpään mielessä pysyy, on se hieno pinkki dragonfly hello kitty kuvalla..
Uus versio Banustakin oli kyllä omasta mielestä aika heikko, räikeän liila ja aika tasasta höttöä, alkuperäinen versio oli paljon hienompi, kuten myös merchantmanista.
Mark hamiltonin pikku pätkä minkä näytti, oli ihan ok, mutta taas siinäkin näytti kun olis vaseliinilla naama sivelty, onko cig:n tavoite saada kaikki hahmot, ihmiset, banut, alukset yms. siveltyä liukkarilla? Eikö luista muuten jos on matta pinnat.
 
Olisikohan sama artisti kuin ninjakilpikonnilla? No, sisällöntuotannon originaalius ei nyt koskaan CIG:n vahvimpia osa-alueita ole ollutkaan.
Tuon Xi'An kuvan tänne postatessani olin 100% varma että niltonilta saadaan turtles kommentti mutta Marco-m ehti ensin, no parempi onni ensikerralla :tup:
 
Tullut huomattua sama, yksi mikä ehkä pisimpään mielessä pysyy, on se hieno pinkki dragonfly hello kitty kuvalla..
Uus versio Banustakin oli kyllä omasta mielestä aika heikko, räikeän liila ja aika tasasta höttöä, alkuperäinen versio oli paljon hienompi, kuten myös merchantmanista.
Mark hamiltonin pikku pätkä minkä näytti, oli ihan ok, mutta taas siinäkin näytti kun olis vaseliinilla naama sivelty, onko cig:n tavoite saada kaikki hahmot, ihmiset, banut, alukset yms. siveltyä liukkarilla? Eikö luista muuten jos on matta pinnat.
Jup Space Kitty on minunkin mielestäni huono idea se sitoo pelin liian läheisesti tämänhetkisen realielämän ilmiöön ja on siten omiaan heikentämään immersiota.

Banu lilasta, se lila on käsittääkseni vain tietyihin ammatteihin erikoistuuneiden Banujen tunnusväri eli ei yleisesti koko rodun kaikialla käyttämä väri eikä kaikkien Banujen ihonvärikään taida olla sama vaan se ilmeisesti vaihtelee, alkuperäiset Banu kasvot oli mielestäni ulkonäöltään turhan ihmismäiset joten siinämielessä on menty oikeaan suuntaan.

Muuten yksi homma mikä ei noista staattisista kuvista näy on se kuinka kasvot/lihakset liikkuvat puhuessa kun se tulee ilmeisesti ainakin Banuilla olemaan huomattavasti poikkeava normaali ihmisen kasvolihaksistiosta ja myös Vanduulit piokkeaa kommunikaatioltaan paljon ihmisistä kun niiden kommunikaatio on pääasissa nonverbaalista ja tapahtuu ihon väriäviahtavilla alueilla, siitä minkälaista Xi'An nien kommunikaatio on ei taida vielä olla tietoa.

Tuohon hahmo vaseliiniin, ne kasvot ei tainneet vieläkään olla lopulliset (siinä lyhyessä pätkässähän oli monia eri laatu/työvaiheita näkösällä) ja hoksasitko että ne oli kypärän sisällä joten välissä on kypäränlasi joka osaltaa aiheuttaa kiiltoa.
Tuo ihmisen ihon juuri oikeanlainen kiilto ei ole mikään helppo juttu kun se ihon ei tosiasissa ole tasaisen matta eikä tasaisen kiiltävä vaan se riippuu ihoalueesta ja valon kulmasta miten sen pitää olla että se näyttää realistiselta.
 
Viimeksi muokattu:
Kenties näitä avaruusolentoja rajataan kuvattavan matskun vaatimusten mukaan ihmisnäyttelijöille sopiviksi, jotta sama teknologia pätee niin ihmisapinaan kuin ihmiskilpikonnaan, joiden näyttelijöitä tuskin haetaan Galapagossaarilta Lontooseen. ...


Ei se näyttelijöistä ole kiinni kun remmissä on sama heppu joka on näytelly vähän kaikkea, homma riipuu siitä että pelin pääasiallisten älyllisten lajien on voitava oleskella samoissa tiloissa ja käyttää samoja laitteita (koska muuten lajien kanssakäymisessä muutoin kuin aseiden välityksellä ei olisi järkeä/pohjaa) joten jos koko/mittasuhteet olisi totaalisen erit ei tämä olisi mahdollista (joka jo nyt on tilanne kun ihminen ei kykene käyttämään aitoa Vanduul alusta ja Vanduul aseenkin käyttö olisi todella hankalaa).

Star Citizen mailmassahan ainakin Ihmisten, Xi'An:ien ja Banu:jen välillä on tarkoitus olla suht kiinteät kauppasuhteet ja se ei olisi mahdollista jos lajit ei tuottaisi jotain jota toinen laji voi käyttää eli ihan uskottavuuden kannalta näiden kolmen lajin täytyy olla fyysisiltä mitoiltaan ja tarpeiltaan (kuten hengitysilma ja ruoka) yhteensopivia koska jos ne eivät olisi yhteensopivia ei olisi perusteita kuapankäynnille
(perus raaka-aiteet on järkevämpi hankkia muutoin kuin yrittämällä ostaa sellaiselta jolle voi myydä vain perusraaka-aineita mutta jos myydään/ostetaan jotain kehittyneempää on tilanne aivan toinen).


Jokatapauksessa jos verrataan monilajisimpaan Scifi ilmiöön eli Star Trek:iin niin kyllä tähänmenessä ilmituodut Star Citizen lajit on vaihtelevempia kuin Star Trek universumin lajit
(tosin se että Osot on ilmeisesti todellakin niitä pieniä vihreitä tai harmaita "miehiä" ei nyt ole mitenkään kovin innovatiivinen juttu ja olisi toivonut sen osalta jotain mielenkiintoisempaa (mutta toisaalta se että ihmissalakuljettaja myy pieniävihreitämiehiä Xi'An:eille ruuaksi on tietyssä mielessä ihan hauska Scifi käänne)).
 
Viimeksi muokattu:
Andy Serkis Star Wars episodi seiskassa näytti pärstän osalta hyvinkin inhimilliseltä vaikka kyseessä on vielä Star Citizeniä paljon suurempi projekti. Ottivat Disneyllä ainakin ensimmäisen osan saagasta mahdollisuuksien rajoja noudattaen vaikka seuraavassa osassa on jo kenties viihdealan innovaatioitakin mukana.

Kai se kuitenkin pelattavuuden ohella hieman rajoittaa, jos näyttelijän pärstästä taltioidut ilmeet pitäisi mahdollisimman vaivattomasti siirtää peliin avaruusolennolle, jolla on vaikkapa kolme näköelintä, joista kaksi sijaitsee perseen korkeudella.
No Banu:n "nenä" näyttäisi olevan huomattavasti silmien yläpuolella (otsassa).

Jos olet katsonut noita ATV ym pätkiä siitä miten Star Citizenin animaatiot eri kasvoille hoidetaan niin se tapa on aikafiksu siinä on useampi taso ja niiden välissä proseduraalisia juttuja niin että täysin eri hahmolle alunperin tehty animaatio pystytään hyödyntämään tosella hahmolla jonka kallo ja kasvojen lihaksisto on täysin erilaiset ja sen lisäksi eri hahmoilta peräisin olevia animaatoita voi blendata toisiinsa.

Eli se ei ole niin iso ongelma kuin ehkä kuvittelet sen olevan.

Noissa kolmisilmäisissä yms erkoisemmissa hahmoissa on sekin ongelma että kun niiden kanssa pitää olla kanssakäymisessä 3D (ja varsinkin VR) mailmassa vaikka niin että ne on sinun kanssasi pienessä avaruusaluksessa se aiheuttaa joillekin ihmisille ongelmia joita on hyvä välttää (esim. jos ihminen jättää pelin hankkimatta siksi että se aiheuttaa paniikkireaktiota ei ole pelintekijän kannalta optimaalinen tilanne).

Eli Banu ja Xi'An hahmojen kanssa täytyy olla maltillien kun pelaajien on tarkoitus olla lähietäisyydellä kanssakäymisessä niiden kanssa (joten fobia reaktiota on hyvä välttää) mutta koska Vanduulaja on tarkoitus lähinnä ampua niissä voidaan ottaa isompia riskejä.

Sitten animaatioiden toteutuksen vaikeudesta niin kyllä niissä mielestäni otetaan aika isoja riskejä varsinkin Vanduulien osalta kun niiiden kommunikaation/puheen on tarkoitus olla pääasissa väreihin perustuvaan ei puheesen (suunliikkeisiin) ja se Vanduulien kieli on tehty täysin oikeaksi kieleksi eli sille täytyy olla myös värisanasto ja se värisanasto pitää animoida oikein uskottavasti että pelaaja voi halutassaan opetella Vanduulien värikielen ja ymmärtää sitä (saa nähdä toteutuuko tuo värikieli loppujenlopuksi koko mittakaavassa vai ei kun se on melkoinen urakka).
 
Viimeksi muokattu:
Sen verran on nyt kehitys takkuillut ja oma usko menny et bailasin ulos. Yllättävän sujuvasti sujui refund prosessi :)
Eipä tässä mitään todellista menetä. Nappaa sit pelin kaupan hyllyltä viiden vuoden päästä jos sellainen ihme muuttuu todeksi.
 
Sen verran on nyt kehitys takkuillut ja oma usko menny et bailasin ulos. Yllättävän sujuvasti sujui refund prosessi :)
Eipä tässä mitään todellista menetä. Nappaa sit pelin kaupan hyllyltä viiden vuoden päästä jos sellainen ihme muuttuu todeksi.
Kyllähän sitä omansa takaisin saa, sen verran jäljessä alkuperäisistä suunnitelmista ja muutamat oikeusjutut takana sen takia kun ei rahoja palauttanut muutamille käyttäjille, niin nytten antaa mukisematta.
Jos tuo 3.0 tossa kesällä tulee ja oikeasti paljon eri tehtäviä ja rooleja antaa, niin sitten usko itselläkin vähän enemmän palautuu.
Hieno viimeisimmässä bugsmasherissä, siinä kaverin taskbarissa note auki minkä otsikko " top secret 3.0 stuff " :D
Ja äsken mailia uusimmasta ATV:sta kun saapui juutuubiin, pitää päivällä katsoa duunin jälkeen. Videon kuva kyllö hieno, reclaimer istuu maassa jonkunlainen polttoleikkuri ojossa. o/
 
Sen verran on nyt kehitys takkuillut ja oma usko menny et bailasin ulos. Yllättävän sujuvasti sujui refund prosessi :)
Eipä tässä mitään todellista menetä. Nappaa sit pelin kaupan hyllyltä viiden vuoden päästä jos sellainen ihme muuttuu todeksi.

Tätä en kyllä oikein taas ymmärrä. Tätä samaa näkee aina sillon tällön, enkä vaan ymmärrä.
Olet ostanu pelin ilmeisesti sillon kun sen vielä halvalla sai eli johkin 40 dollariin?
Nyt otat "uskon menetyksessäsi" refundin, vaikkei se maksa sulle mitään että odottelet rauhassa sen valmistumista?
Kuitenkin sanot että "nappaat sitten kun valmistuu" ja maksat sitten sen 80 dollaria tai mitä tämä nyt sitten valmistuessaan kokonaisuutena maksaakaan?

Logiikka 5/5. :rolleyes:
 
Sen verran on nyt kehitys takkuillut ja oma usko menny et bailasin ulos. Yllättävän sujuvasti sujui refund prosessi :)
Eipä tässä mitään todellista menetä. Nappaa sit pelin kaupan hyllyltä viiden vuoden päästä jos sellainen ihme muuttuu todeksi.

Oikea päätös, varsinkin jos on ollut kolmi- tai nelinumeroisia summia kiinni tässä uppoavassa laivassa.

Kuitenkin sanot että "nappaat sitten kun valmistuu" ja maksat sitten sen 80 dollaria tai mitä tämä nyt sitten valmistuessaan kokonaisuutena maksaakaan?

Jos- ja kun-lausekkeella on aika merkittävä ero. Projektin nykystatusta kun katsoo, ei näitä refundaajia ainakaan liiasta varovaisuudesta voi syyttää.

Itse en epäile, etteikö CIG joskus tule julkaisemaan jotain mikä kantaa nimeä Squadron 42. Star Citizen tullee jatkamaan numeroiden kasvattamista ja pudottaa alphan pois nimestä jossain vaiheessa. Huhuja on ollut, että se tapahtuu jo 3.0:n yhteydessä, mikä ei sinällänsä yllättäisi. Yrittiväthän he samaa jo 2.0:n julkaisussa. Lopputuotosten laatu kuitenkin jäänee kauaksi luvatuista.

Miten ton palautuksen voi saada?

Star Citizen Refunds • r/starcitizen_refunds

Sivupalkissa on ohjeet.
 
Viimeksi muokattu:
Tätä en kyllä oikein taas ymmärrä. Tätä samaa näkee aina sillon tällön, enkä vaan ymmärrä.
Olet ostanu pelin ilmeisesti sillon kun sen vielä halvalla sai eli johkin 40 dollariin?
Nyt otat "uskon menetyksessäsi" refundin, vaikkei se maksa sulle mitään että odottelet rauhassa sen valmistumista?
Kuitenkin sanot että "nappaat sitten kun valmistuu" ja maksat sitten sen 80 dollaria tai mitä tämä nyt sitten valmistuessaan kokonaisuutena maksaakaan?

Logiikka 5/5. :rolleyes:
Oli kiinni lähemmäs 4-numeroinen summa :shifty:
 
Sen verran on nyt kehitys takkuillut ja oma usko menny et bailasin ulos. Yllättävän sujuvasti sujui refund prosessi :)
Eipä tässä mitään todellista menetä. Nappaa sit pelin kaupan hyllyltä viiden vuoden päästä jos sellainen ihme muuttuu todeksi.
Sinullahan on se tili kumminkin tallessa ja kun Free Fly tilaisuuksia tulee tänävuona todennäköisesti Alpha 3.0 julkaisun aikaan, Gamescom aikaan ja Citizencon aikaan niin pääset hyvin kokeilemaan että miten se peli kehitty omistamatta itse peliä.

Niin muuten jos se Squadron 42 tulee luvatusti tänävuonna niin Gamescom tai Citizencon olisi todennäköisiä julkaisuaikoja (itseäni kyllä vähän epäilyttää että jos setulee täytenä versioan eikä osissa niin sen julkaisu jää ihan vuoden viimepäiviin).

CIG:hän ei ole missäänvaiheessa yrittänyt kokonaan estää bäkkeriä perumasta sitoutumistaan se CIG ehtojen kiristys oli lähinnä reagtio käynnissä olleeseen manipulaatio kamppanjaan jolla yritettiin saada aikaan bäkkereiden massapako.
 
Tätä en kyllä oikein taas ymmärrä. Tätä samaa näkee aina sillon tällön, enkä vaan ymmärrä.
Olet ostanu pelin ilmeisesti sillon kun sen vielä halvalla sai eli johkin 40 dollariin?
Nyt otat "uskon menetyksessäsi" refundin, vaikkei se maksa sulle mitään että odottelet rauhassa sen valmistumista?
Kuitenkin sanot että "nappaat sitten kun valmistuu" ja maksat sitten sen 80 dollaria tai mitä tämä nyt sitten valmistuessaan kokonaisuutena maksaakaan?

Logiikka 5/5. :rolleyes:
Juu minuakin ihmetyttää kun nämä luovutukset tuntuu tapahtuvan aina silloin kun on jotain kuukausi seuraavaan isompaan päivitykseen niin kuin nyt on tulosssa 3.0, aivan niin kuin pelättäisiin että jos en nyt sitä tee niin se jää varmasti tekemättä tuon tulon jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Oikea päätös, varsinkin jos on ollut kolmi- tai nelinumeroisia summia kiinni tässä uppoavassa laivassa.
...
Aika huvittavaa tuo uppoava laiva jankutus kun on päivänselvää että se ei pidä paikkaansa
...
kun kehitys selvästi jatkauvasti etenee ja uutta valmiinpaa tulee ulos (niin kuin esim. se 3.0 on tulossa)
...
ja kun mittareista näkee että raha ei ole loppumassa (sitä tulee jatkuvasti sisään samaa tahtia kuin sitä kuluu joten varmuusvarastoa ei syödä)
...
eli kun pelinkehitys selvästi jatkuvasti eteneen ja rahat ei ole loppumassa kysessä ei pystyy olemaan upoavalaiva
.
 
Uusimmassa atv:ssa reclaimerista komeaa pätkää.
Spectrum - v0.3.4a
Tuolla joku giffit tehny, ei tarvi videolta etsiä.
Minua tökkii se että ne vieläkin tekee tuota valtavaa puristinta siihen keulaan kun sellaisella ei voi tarrttua mihinkään painottomassa tilassa, painottomassa tilassa se mihin halutaan tarttua täytyy vetää itseään kohti ei töniä pois niin kun mikä tahansa normaalin pihdin näköinen tekee eli Reclaimer tarvii samantyylisen tractorbeam vehkeen kuin mitä Caterpilariin tulee.
 
Minua tökkii se että ne vieläkin tekee tuota valtavaa puristinta siihen keulaan kun sellaisella ei voi tarrttua mihinkään painottomassa tilassa, painottomassa tilassa se mihin halutaan tarttua täytyy vetää itseään kohti ei töniä pois niin kun mikä tahansa normaalin pihdin näköinen tekee eli Reclaimer tarvii samantyylisen tractorbeam vehkeen kuin mitä Caterpilariin tulee.

Tosta oli jotain juttua, että tractor biimi ei oikein pakolla jaksa isoja massoja pitää paikoillaan, kun niitä laittaa palasiksi, mm conniet ja isommat, että tarvitsee sen fyysisen kiinnityspisteen. En yhtään ihmettelisi että tulisi lisäksi vielä biimi tai pari, millä ottaa aluksen eteen ja sitten clawilla kiinni.
Itse kyllä tuosta clawista enemmän tykkään, kun että olisi pelkät biimit ;P
 
Tosta oli jotain juttua, että tractor beam jaksaa tai ei jaksbiimi ei oikein pakolla jaksa isoja massoja pitää paikoillaan, kun niitä laittaa palasiksi, mm conniet ja isommat, että tarvitsee sen fyysisen kiinnityspisteen. En yhtään ihmettelisi että tulisi lisäksi vielä biimi tai pari, millä ottaa aluksen eteen ja sitten clawilla kiinni.
Itse kyllä tuosta clawista enemmän tykkään, kun että olisi pelkät biimit ;P
Se mitä tractor beam jaksaa tai ei jaksa on tietenkin CIG:n päätettävisä se lore teksti beamin teho rajallisuudesta on varmaankin tarkoitettu sitä vastaan että ei mahdolisteta selalista pelityyliä jossa Kuolontähti tractor beamilla hinasi Milleniumm Falconin sisäänsä täysin riipumatta siitä että Millenium Falcon hanasi täydellä thrusteri tehollaan vastaan, eli uskon että isojakin kappaleita pystyy siirtämään beamilla rajallisella kiihtyvyydellä silloin kun siirrettävä kappale on passiivinen eikä aktiivisesti toimi sitä beamia vastaan.


------------------------

Kokeillaampa uutta kikkaa uusimpaa kuukausiraporttiin laitan linkin raportiin ja siinä olevat videopätkät tänne, kertokaa mitä tykkäätte tästä tavasta.

April Monthly Studio Report - Roberts Space Industries

Greetings Citizens!
Welcome to our April Monthly Report! Below you’ll find a compilation of the ATV studio updates. You can easily find out what the developers in Los Angeles, Frankfurt, Austin, and the UK have been up to for the past four weeks in both written and video form. And the studio update cycle starts all over again next with the LA offices. Check it out on ATV!






Yllä pitäisi olla Vimeo pätkä aluksista mutta ainakin mulla näkyy tyhjä tila miten teillä.



 
Viimeksi muokattu:
Jatkuu






Pointti tässä tavassa on se että yritän tarjoata riittävän kattavan kuvan ilman että se vaatisi minulta hirveästi työtä (ts että jaksaisin jatkaa tätä joka kuukausi).
 
Viimeksi muokattu:
Laitoin tubettajan videon CIG virallisen imoituksen sijasta mutta tuo video kertoo kumminkin olennaisen.



Eli CIG vihdoinkin korjaa sen rahareijän jonka CCU:t luodessaan tekivät
(CCU:iden hamstraaminen ja CCU ketjut ei ole olleet CIG:lle ilmaisia vaikka ne CCU:ita käyttäneille bäkkereille on olleet ilmaisa).


----------------------------------------------------------



That didn't happen you didn't see nothing ... comprehend.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 232
Viestejä
4 486 787
Jäsenet
74 185
Uusin jäsen
Atte_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom