Joo, tarkoitin siis tuota PU:ta, enkä toki tuota testin testiä.
Minkä version myötä parannusten pitäisi loppukäyttäjälle näkyä? Onko 0.3.0:n myötä odoteltavissa jotain PU:n sulavuuteen liittyen? Kuten sanottua, intoa tämän hinkkaamiseen kyllä löytyisi.
Se on 3.0.0 (SC:n kaksi ensimmäistä numeroa tarkoittaa isompia päivityksiä ja kolmas lähinnä korjaavia/täydentäviä päivityksiä (täydentävä tarkoittaa jotain pientä joka ei muuta itse pelin toimintaa).
Tässä 3.0.0 versiossa tule tosiaankin monta eri tekijää joiden pitäisi yhteisvaikutukseltaan tehdä merkittävä ero pelin toimintaan kokonaisuutena juuri siksi mitään asemia/planeetoja/kuita tms ei olla lisätty sitä ennen kun nykyinen pelin runko ei kykenisi käsittelemän sitä kasvavaa tiedonsiirtomäärää jonka ne aiheuttaisivat.
Kun taas tuossa 3.0.0 versiossa on monia eri tekijöitä jotka vaikuttaa siihen että vain olennaista tietoa siirretään siihensuuuntaan silloin kun sitä tarvii siirtää ja sitten se mitä tietoa pystytään yleensäkään käsittelemään kasvaa merkittävästi esim. tämänhenkiset alukset ei kykene kauhean yksityskohtaisesti välitämään komponetiensa välillä tietoa koskien tehon/lämmön/ym helkellistä tuotto/kulutus määrää ja siksi alukset ei vielä toimi lähellekkään sillä simulaatiotasolla jolla ne tulee lopulta toimimaan eli esim. alusten komponentien jäähdytystarpeen hallinta on ollut hyvin on/off tyylinen tähän tiedonsiirtomäärään vaikutta esim. se Itemport 2.0 hyvin merkittävässä määrin samoin se vaikutta esim. ohjuksien sessorien kykyihin eli ohjukset muutuu pljon monipuolisemmin käyttäytyviksi.
Tuo Itemport 2.0 myös siirtää tämän tiedon välityksen ja tallennuksen XML tieodostoista sille Dataforge pohjalle eli se vaikuttaa hurjasti siihen miten ja minkälaisat tietoa siirretään sen uuuden nettikoodin avulla ts se vaikuttaa havaittavasti myös sitä kautta pelin toimintaan vaikka se ei itsessään ole mikään nettikoodi.
Sitten on se Megamap ja siihen liityvät containerit ne on jo nyt periaateessa käytössä 2.6.3 versiossa mutta ihan vain perus tasolla jossa niitä pystyy bugikorjaamaan koska koko PU alutta, hangareja, AC ja Marine peliä ei olal täysin optimoitu sopiviin containereihin ja koska nidenkin sreemaamisessa yksi osatekijä sen uuden nettikoodin lisäksi on se Itemport 2.0 ei siitä vielä saada niin suurta hyötyä kun 3.0.0 versiossa pirtäisi saada.
Tuossa on vain kolme eniten puhuttua juttua jotka liityy kaiki toisiinsa ja siihen Nettikoodiin yhdestäkään niistä ei saa täyttähyötyä enne kun ne kaikki on täysin käytössä pelin joakisessa yksityskohdassa.
Nuo ylläolevat on sellaisia että kun ne toteutetaan lisäämättä peliin mitään se nopeutta/jouhevoittaa pelin toimintaa paljon, mutta sen lisäksi tulee paljon uutta esim. juuri tuonne tekoälypuolelle kun tähänmennessähän pelissä ei ole ollut yhtään jotain suht järkevää tekevää NPC hahmoa nämä tulee 3.0.0 versiossa niin että näkee NPC hahmoja tekemässä jotain muuta kun seistä kököttämässä kaupassa tai tullissa ja myös niiden alusten tekoälyt muutuu fiksummiksi (nykyisellään Nine Tails piraattialuksen tekoälyn pystyy hämäämään niinkin yksinkertaisesti kuin käyttämällä starfea).
Itse vähän epäilen että käy niin että sen nettipelin toiminta muuttuu selvästi paremmaksi mutta koska peliin tulee niin paljon uutta joka aiheutta uutta laskentakuormaa ja grafiikkakuormaa pelaajien omille koneille ne pelaajat joiden koneiden tehot on jo nyt olleet rajoilla tulee huomaamaan että se teho ei enää riitä (esim. yhdellä omalla koneellani jossa on vai kiintolevy olen todennut jo nyt 2.6.2-2.6.3 päivitysten jälkeen että peli pystyyisi striimaaman sisään tapahtumia selvästi nopeampaa kuin mihin kiintolevy pystyy tätä ennen tuo kiintolevy ei olut mikään selvä pullonkaula).
Tuossa 3.0.0:ssa tulee hyvin paljon mutta siinä ei ole vielä täyttä PU universumia joka pyörisi siellä palvelinpäässä täydessä mittakaavassa taustalla eikä siten ilmeisesti ole vielä sitä lopullista toteutusta jossa jokainen PU:ta pelaava olisi todellisuudessa yhdessä yhtenäisesä universumissa mikä näkyy ilmeisesti ainakin siinä että Usa, EU ja Australia serveleillä olevat pelaajat eivät näe toisiaan eivätkä voi tuostavain liikkua pelaaja ryhmiensä välillä sitä en tiedä saako ne vielä yhden palvelimen esim. EU sisällä hommaa toimimaan niin että kaikki eri EU servereillä olevat pelaajat näkisivät toisensa niinettä pystyisivät liittymään vapaasti samaan ryhmään ja siten päätymään samalle serverille vaikka alkuvaiheesa pelaisivatkin eri servereillä (tällähetkellähän ryhmä pitää muodostaa ensin ja vasta sitten liitytään serverille) nämä on niitä juttuja jotka saattaa toteutua vasta 3.0.0 jälkeisessä ajassa (ne täytyy jokatapauksesa toteutua kun ilman niitä koko Jump Point matkustus paikasta toiseen ei voi toteutua koska sen kokopointti on se että sen yhteydessä siirrytään serveriltä toiselle eli vaikka Jump Pointi on pelillisesti hyvä idea ne on myös koko netti/serveri infran toiminnan kannalta yksi kulmakivi).
-----------------------------------------------------------------------------------
Edit:
Unohtui muistuttaa että tuo
3.0 Production Schedule Report - Roberts Space Industries
3.0.0 valmistumisen edistymisraportti päivitetään joka perjantai (UTC-6)
joten jokainen voi seurata 3.0.0 edistymistä siitä viikoittain
(ps trollit pääsette yksityskohtaisesti märehtimään mikä yksityskohta nyt tälläviikolla ei edistynyt tarpeeksi nopeasti).