- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 6 001
Bethesda julkaisi juuri pelin joka SQ42 voisi odottaa olevan. Alkaa CIG näyttämään 500 miljoonan rahoillaan melkoselta clown face porukalta.
Tuo resetoin on vähenemään päin kun ne on jakaneet sen kolmeen eri lohkoon (rahat, omaisuus/alukset ym ja historia/edistyminen) ja ne pyrkii välttämään resetointia niin että jos jokin ei ole perusteellisesti rikki resettiä ei tehdä.Voisihan tuota pelailla keskeneräisenäkin jos eivät resetoisi saavutuksia silloin tällöin.
Kannattaa varmistaa mihin ketjuun postaa...Taisi hajota koko pökäle. Kun lataan viimeisimmän tallennuksen, niin tulee alla oleva näkymä. En voi matkustaa minnekään ja jos lataan jonkun muun tallennuksen, niin peli kaatuuNo, itsepähän päätin ostaa tämän heti julkaisussa. En tee kyllä samaa virhettä toiste Bethesdan kohdalla.
EDIT: Heti alkoi toimimaan, kun vähän purki turhautumista![]()
Replication layer on vissiin jo tuossa 3.21 versiossa (vai oliko se tuo Entity graph) tuo Pyro Jump Point on vain kikka jolla saadaan porukka testaamaan 3.21:tä.Tuosta pyro jumpointista, niin näkymä pientä vihjailua tulevaan. Nimittäin jossakin 3.21.X päivityksessä otetaan käyttöön replication layer. Tuo on sinällään tärkeä koska peli pyörii silloin kaikilla server mesh palikoilla enity graph, replication layer ja dgs node. Tosin en itse jaksa uskoa että server meshiä tänän vuona nähtäisiin ja sitä kautta pyroa. Mutta tuo replication layer esim. mahdollistaa että serveri voi kaatua mutta pelaajan päässä näät vaan pikku pätkäsyn kun uus serveri pomppaa tulille(et lennä pelistä ulos/peli ei kaadu).
Onhan niitä peräti 3kpl: -Pyro Gateway- (Stanton>Pyro), -Magnus Gateway- (Stanton>Magnus), -Terra Gateway - (Stanton>Terra)No mut hei vau, päästään töllistelemään peräti jump pointia. Pyron piti tulla jo neljä vuotta sitten..![]()
Salee Theaters of War kaltainen pökäle joka tulee "muutamassa kuukaudessa" eikä ole vielä vuosienkaan valmis tulossa. Taidettu kuopata koko homma.Ohjelmassa ei ole mainintaa Squadron 42:sta mutta esittelyalueella on rajattu alue jonka sisältöä ei olla kerrottu ts sillä voi ehkä olla SQ42 demo (toinen vaihtoehto on Pyro demo mutta itse olisin kiinnostuneempi näkemään SQ42 demon).
Tarkotitko nyt SQ 42 kuopattu vai Theather of wars, ToW kuopatiin odotamaan sever meshiä. Ei sinällään tarvii sitä mutta miksi koodata serveri uusiksi ja sitten kuitenkin serveri koodataan uusiksi. Eiköhän siellä varmaan ole joku arenacommander master modella/multigrew missä ois toi uus resource managment turnaus.Salee Theaters of War kaltainen pökäle joka tulee "muutamassa kuukaudessa" eikä ole vielä vuosienkaan valmis tulossa. Taidettu kuopata koko homma.
Yhdellä koneella. Haluan nähdä kun serverit ovat verkossa globaalisti eikä kaikki pyöri samalla masiinalla pelaajan kanssa.Server Meshing demo kolmella serverillä
Sanoivat että ensimmäisen kerran Server Mesh toimi kolme viikkoa sitten.
Kuten kaikki muutkin haluavat sen nähdä, mutta en silti vähättelisi sitä saavutusta, mitä tuossa demottiin. Ihan käsittämättömän ison työn tulos ja suurin pohjatyö on nyt tehty, kun perusteet toimivat.Yhdellä koneella. Haluan nähdä kun serverit ovat verkossa globaalisti eikä kaikki pyöri samalla masiinalla pelaajan kanssa.
Onko tämä ensimmäinen CitizenConisi?Olipahan ihan perkeleen hieno Citizen Con. Jos kaiken tuon katsoo läpi ja edelleen pystyy kutsumaan tätä projektia rahastukseksi tai scammiksi, niin valehtelee itselleen ja kaikille muille.
Nyt niillä kyllä alkaa ihan oikeasti olemaan kaikki työkalut SQ42:ta varten, joten tiedä häntä. Eiköhän silti jouduta odottamaan...En minä kyllä tuosta hypestä jaksa innostua vieläkään, samat lätinät kateltu monta vuotta. Kun tulee jotain oikeasti konkreettista pöytään niin voin alkaa uskomaan taas tähän.
Tais olla sun ensimmäinen Citizen Con, jos et näe eroa aiempiin? Aiemmin on lähinnä puhuttu jostain, näytetty ehkä vähän konseptikuvia ja hyvin vähän in-game. Nyt näytettiin aivan älyttömästi kaikkea in-game ja juuri mikään ei jäänyt pelkän puheen tasolle.Onko tämä ensimmäinen CitizenConisi?
Joka vuosi näytetään kaikkea hienoa, mutta vain murto-osa niistä päätyy pelaajan hyppysiin. Jos jotain SC:stä on oppinut 10+ vuoden aikana niin kannattaa hypettyä vasta kun asiat ovat omalla SSD:llä.
Jos SQ42 demo on tosiaan oikea eikä taas yksi skriptattu/feikattu video ja ominaisuudet joita siinä näytettiin päätyvät joskus pelaajien käsiin niin hyvä tästä tulee.
Ero demon ja bugisen sonnan kanssa mitä nyt voi pelata on aivan jäätävä.
Etkö todella koe mitään eroa siinä, että pelkkien vähäisten puheiden sijaan näytetään in-game todella pitkälle vietyjä isoja asioita, jotka selvästi ovat lähellä julkaisuvalmista?En minä kyllä tuosta hypestä jaksa innostua vieläkään, samat lätinät kateltu monta vuotta. Kun tulee jotain oikeasti konkreettista pöytään niin voin alkaa uskomaan taas tähän.
Itse epäilen että tuota että kaikkien mantereiden serverit olisi samassa pelimaailmassa ei koskaan tule....
Päälle vielä se, että pelin pitäisi olla pelattavissa eri mantereillakin. Etäisyyksien myötä viiveet kasvaa aika rajusti. Yllättyisin todella positiivisesti jos saavat edes jenkit yhden meshin alle aikanaan, ettei tule erillistä itä ja länsirannikon meshiä.
Ei sitä voi tulla, kun muuten ihmeteltäisiin viiveiden takia teleportaavia hahmoja.Itse epäilen että tuota että kaikkien mantereiden serverit olisi samassa pelimaailmassa ei koskaan tule.
Replication layer...
- sever mesh 3.21.X application layer onko tämä jo köyhän miehen serve mesh ? Miten tuonyt sitten eroaa oikesta serve meshistä. Paneeli ei ollut niin tekninen että voisi vastata. Liittyskö automatisointiin tai tuo tekniikka ei osaa käyttää kun 3 zonea. Vaikka näyttivät että tekniikka toimii niin jätti avoimia kysymyksiä paljon.
...
Haluatko että linkitän tähän sen SQ42 vertical slicen vuodelta 2018 jossa sitä lupailtiin jouluksi 2019?Etkö todella koe mitään eroa siinä, että pelkkien vähäisten puheiden sijaan näytetään in-game todella pitkälle vietyjä isoja asioita, jotka selvästi ovat lähellä julkaisuvalmista?
Ei tuosta pakko ole innostua, mutta jos oikeasti katsoit koko CitConin läpi ja koet että "samaa lätinää kuin aiemminkin", niin en tiedä mitä tuohon sanoisi. Tämä CitCon oli aivan eri sfääreistä kuin yksikään aiempi.
Itse ainakin olen pettynyt käytännössä jokaiseen aiempaan CitConiin, mutta tällä kertaa odotukset täyttyivät kevyesti ja mentiin ylikin.
Tarkoitat varmaan tätä joulukuussa 2017 julkaistua slicea? Mistä saat tuon julkaisuajan? Niitä ei muistaakseni ole lupailtu 2016 jälkeen.Haluatko että linkitän tähän sen SQ42 vertical slicen vuodelta 2018 jossa sitä lupailtiin jouluksi 2019?
Kyllä tässä on kuule vuosien varrella tuijoteltu ties mitä videoita joita on luvattu "soon" mutta so far mitään konkreettista ei ole nähty, muuta kun uusia monen sadan euron aluksia kaupitellaan.
Olin jopa Gamescomeilla 2017 kokeilemassa livenä kun 3.0:aa demottiin siellä ja sen piti olla jotain todella "game changing" shittiä, mutta mitäs saatiin, buginen paskakasa jossa ei ollu yhtään mitään tekemistä kun bugien seasta jotain pääs tekemään.
Innostun sitten kun oikeasti julkaisevat jotain konkreettista joka oikeasti toimii, kuten sanoin.
On tätä hangattu satoja tunteja mutta ei noita samoja helvetin bugisia nurkkia jaksa loputtomiin koluta.
Sanoisin että ihan itse CR moisia hölisi ja muistelisin että kyllä tuohon aikaan roadmapissa oli ihan selkeästi vielä julkaisutavoitteet, joista vähemmän yllättäen on sittemmin luovuttu, mutta toki aina voi olla että mun muisti pettää.Tarkoitat varmaan tätä joulukuussa 2017 julkaistua slicea? Mistä saat tuon julkaisuajan? Niitä ei muistaakseni ole lupailtu 2016 jälkeen.
Tämä video vastaa kysymykseen mitä voi tehdä yleisellä tasolla (monipuolisemmat tehtävät ei ole mainittuna).Ostin aikoinaan Kickstarterista sen peruspaketin mutta en ole ikinä pelanut. Mitä pelissä voi tällä hetkellä tehdä?
...
Kyllä saa borderless window löytyy asetuksista....
Edit: lol ei saa borderless windowta eli pitäisi pelata ikkunasta tai fullscreenillä 4k resolla joka pyörii max 20fps
...
Asetuksista voi säätää toimiiko padin ohjaimet hiirenä vai joystickkina....
Edit: Piti tuplaklikata ohjaimen keskellä olevaa levyä... Ei taida nyt kunnolla toimia tässä ohjain vaan se on ikäänkuin hiiri...
Tais olla sun ensimmäinen Citizen Con, jos et näe eroa aiempiin? Aiemmin on lähinnä puhuttu jostain, näytetty ehkä vähän konseptikuvia ja hyvin vähän in-game. Nyt näytettiin aivan älyttömästi kaikkea in-game ja juuri mikään ei jäänyt pelkän puheen tasolle.
Eli kuulut selvästi siihen joukkoon, joka valehtelee itselleen ja muille. Jotkut ovat niin tottuneita siihen, että kaikki Star Citizeniin liittyvä on paskaa, että ihan sama mitä tapahtuu, niin siitä näkökannasta ei päästä irti.
joo meni jo toisen kerran toi termi väärin viimeksi kerkesin editoida sen oikeaksiReplication layer
Kyse on siitä että Objektien tila säilytetäään erillisellä serverillä/tietokannassa pelipalvelimen sijasta tästä on se etu että jos/kun pelipalvelin kaatuu/hyytyy uusi pelipalvelin voidaan nostaa pystyy Replication serverin tietojen perusteella ja pelaajat siirtyy automaagisesti sille uudelle pelipalvelimelle eli enään ei pitäisi tulla 30k kaatumisia.
Replication layer tarvitaan myös Objektejen tilan yllläpitoon eri Mesh pelipalvelimian vällillä sitten kun se tulee.
...
- tuohuotumis fysiikat. Nice mutta aiheuttaa että kaikkien objectien fysiikat ja materiaalit täytyy määritellä uudestaa tai no nykyisillä materiaaleilla ei ole näitä ollenkaan.
...
Luulen että tuo on enempi Squadron 42 juttu ei niinkään PU ominaisuus (PU:ssa syntyisi liikaa objekteja joiden tila pitäisi pitää yllä).
...
- Uusi hud ja kartat, saattaa tulla ylllätävänkin äkkiä. Tosin vaatii PU puolen mobiglas jutut esim. maine. ja eri alus valmistajien hudit.
...
Kartasta demottiin vain rakennettuja alueita, asemia ja aluksia ts se että kartta toimisi täysin esim. myös luolassa (jossa siitä olisi todella hyötyä) taitaa vielä olla kaukana.
...
- Äänet pikakelailin läpi niin ei tietoa. Peli on kuulostanut omaan korvaan jo ihan tarpeeksi hyvältä.
...
Äänissä suurin pointti oli se että tulee kaksi valinaistta ääniasetusta pelinkanltainen (ts nykyistä vastaava) ja realistinen (ts avaruudessa ei ole ääniä ja aluksen komponettien äänetkin kuulu vain rungonkautta johtumisen perusteella vaimentuneina).
Heh...niin ei vaan kymmenen vuotta siihen on jo mennyt2v sitten tuli jo ostettua ja kyllähän tämä kiinnostaa ja paljon. Paljon on alusta muuttunut ja paljon on tulematta mutta pikku hiljaa, ei tälläistä maailmaa hetkessä rakenneta.
Jep. Tämä on välillä kun jotain lahkoa seurais...uskotaan ja uskotaan vaikka valmista ei tunnu tulevan. Aina sama: kohta on sitä ja tätä jne...kiinnostun tästä uudelleen kun on oikeasti pelattava peli.En minä kyllä tuosta hypestä jaksa innostua vieläkään, samat lätinät kateltu monta vuotta. Kun tulee jotain oikeasti konkreettista pöytään niin voin alkaa uskomaan taas tähän.
vaikea sanoa onko silloinen SQ 42 ollut pelattavissa läpi ehkä/ehkä ei. Mutta jos katsotaan vuotta 2015 niin silloin tuli sellanen video ulos kun pupil to planet. Jos joku ei siinä vaiheessa uskonut että CR ei sanoisi että tää muuten on sitten SQ42 kanssa(saumaton siirtyminen planeetalle). Ja jos jotkut on luullu että tollasen tekniikan mahdollistaminen olisi sen aikaisella pc raudalla mahdollista ilman aivan järkyttävää optimointia niin on kylllä itse kussu silloin ihan omiin muroihin varsinkin kun se oli jotenkuten pelattavissa 2018(se 2017 vertical slicen peli mylly ihan tais sisältää vaatimattomat 128 gt rammia).Niinhän ne pyramidihuijaksetkin "lähtee ihan just". Just saying...
7 vuotta sitten kampanja ollut pelattavissa läpi ja nyt aloitetaan hieromisvaihe. Mitähän ne on sen seitsemän vuotta tehneet sitten? Vai puhuttiinkohan silloin paskaa?
Eiköhän näillä videoilla taas saada miljoonat tilille kun aluskauppa käy taas hetken kuumempana.
Xbox pädillä toimii ihan hyvin. Pädin + hiiren yhteiskäytössä on pieni bugi. Kontrollit voi melko vapaasti kustomoida.Ostin aikoinaan Kickstarterista sen peruspaketin mutta en ole ikinä pelanut. Mitä pelissä voi tällä hetkellä tehdä? Kuinka hyvin pelaaminen sujuu gamepadilla (DualShock 4)? Entä suoritustaso rtx 3060?
Edit: lol ei saa borderless windowta eli pitäisi pelata ikkunasta tai fullscreenillä 4k resolla joka pyörii max 20fps
Aivan kummalliset nuo gamepad-kontrollit (DS4Windowsia piti käyttää että tunnistaa). Esim. hissin kutsuminen ei millään onnistu. R1 täytyy pitää pohjassa ja sitten lukee "interact" RB + RB? Olen yrittänyt rämpätä R1 (RB) ja kaikkia muitakin nappeja mutta ei vain onnistu
Edit: Piti tuplaklikata ohjaimen keskellä olevaa levyä... Ei taida nyt kunnolla toimia tässä ohjain vaan se on ikäänkuin hiiri...