Star Citizen

Voisihan tuota pelailla keskeneräisenäkin jos eivät resetoisi saavutuksia silloin tällöin.
Tuo resetoin on vähenemään päin kun ne on jakaneet sen kolmeen eri lohkoon (rahat, omaisuus/alukset ym ja historia/edistyminen) ja ne pyrkii välttämään resetointia niin että jos jokin ei ole perusteellisesti rikki resettiä ei tehdä.

Toisalta ilman resettejä himopelaajalla loppuu edistymismahdollisuudet kesken vielä tällähetkellä.


PS Luette vanhentuneita uutisia kun puhutte 550 tai 500 mil summista kun se on jo yli 600 mil ollut jo jonkinaikaa (esim. Muropaketti taisi copypasteta vanhan SC otsikkonsa kun siinä luki 550 mil).
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä tullut kokeiltua NMS mutta ikävä kyllä pelin graafinen tyyli ei itseäni mielytä näyttää vähän turhan paljon lasten peliltä, Mutta ihan oivaa ajankäyttö viihdettä mutta ei kuitenkaan jaksa syventyä siihen. Olen samaa mieltä noista "mikro" maksuista, mutta itseäni se ei haittaa niin kauan kun puhutaan kosmeettisista asioista. En itse vertaa starfieldiä ja SQ42 toisiinsa no jos haluaa saamaa hakea niin ne on tarina vetoisia yksin pelejä jotka siottuu avaruuteen. Vertaisin enemmin mass effectiä starfieldiin. SQ42 ei omasta mielestä tällä hetkellä ole vertaus kohtaa(siis nyky peleistä fps/lento simulaattori tarinalla). Mitä pelin kehitys kuluihin tulee niin 600 miljoonaa on iso summa, mutta en tiedä monellako sadalla miljoonalla SC ja SQ 42 on kehitetty. Siis oletan että heillä on kassassa rahaa. Tuskin olisivat turbulentiä ostanut jos pätäkkä olisi lopussa.
 
Jos SQ42 tulee olemaan kokemuksena samanlainen kuin Starfield, niin SQ42 tulee silloin olemaan itselleni massiivinen pettymys. Itselläni on pelin suhteen huomattavasti korkeammat odotukset. Nykyinen Star Citizen PU Alpha tavallaan jo pilasi itseltäni Starfield-kokemuksen täysin.

Odotan kuitenkin että SQ42 on huomattavasti Star Citizen PU kaltainen mutta tarvinavetoinen ja mahdollisuuksiltaan rajoitetumpi. Tarina tulee olemaan varmastikin kunnon Hollywood-huttua, mikä kieltämättä laskee odotuksia. Uskon pelin toimivan kuitenkin hyvin PU:n rinnalla.
 
Viimeksi muokattu:
Alpha 3.20 menossa liveen heti kohta



Videolla kerrotaan 3.20 ominaisuuksista (videon kesto 10 minuttia).

Kannattaa vierailla Port Olisarissa ennen kuin 3.20 menee liveen koska siitä saa foorum badgen.
 
Cris Robers postaus Spectrumissa 3.20 ongelmista Spectrum - v6.14.1
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
...
This year has been an especially difficult one in terms of stability and QoL due to the roll out of Persistent Entity Streaming (PES) in 3.18. The whole way we track and record state of the universe changed dramatically which also changed the way we handle the data in the backend in the cloud. Because of how we record state with PES we needed to switch to a different kind of backend database, so we moved from a SQL (relational) database to a Graph database. Unfortunately the Graph Database we selected, despite being one of the best rated ones and intended for Enterprise scale, has had major issues at load, causing the database to lock up and all the queries from the game servers to stall out. This happened on the 3.18 launch, where it took us a lot of effort to stabilize including some engineering on our side to lessen the load on the database. We thought we had this issue solved but the most recent version of the database software was a step backwards and we've had additional lock ups at load, which was what happened for periods on Wednesday just after we launched 3.20 and on Thursday, Friday and very briefly on Saturday.
...
...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Koko postaus on paljon pisempi joten jos kiinnostaa lue se tuolta Spectrumista.


Aiheesta video muodossa

 
Viimeksi muokattu:
Pyro Jump Point 3.21 PTU:ssa PTU on kaikille avoin.

 
Tuosta pyro jumpointista, niin näkymä pientä vihjailua tulevaan. Nimittäin jossakin 3.21.X päivityksessä otetaan käyttöön replication layer. Tuo on sinällään tärkeä koska peli pyörii silloin kaikilla server mesh palikoilla enity graph, replication layer ja dgs node. Tosin en itse jaksa uskoa että server meshiä tänän vuona nähtäisiin ja sitä kautta pyroa. Mutta tuo replication layer esim. mahdollistaa että serveri voi kaatua mutta pelaajan päässä näät vaan pikku pätkäsyn kun uus serveri pomppaa tulille(et lennä pelistä ulos/peli ei kaadu).
 
Taisi hajota koko pökäle. Kun lataan viimeisimmän tallennuksen, niin tulee alla oleva näkymä. En voi matkustaa minnekään ja jos lataan jonkun muun tallennuksen, niin peli kaatuu :facepalm: No, itsepähän päätin ostaa tämän heti julkaisussa. En tee kyllä samaa virhettä toiste Bethesdan kohdalla.

EDIT: Heti alkoi toimimaan, kun vähän purki turhautumista :rofl2:

EDIT2: Ja väärä ketju vielä, voihan maanantai!
 

Liitteet

  • Starfield Screenshot 2023.10.02 - 13.21.14.52.jpg
    Starfield Screenshot 2023.10.02 - 13.21.14.52.jpg
    179,4 KB · Luettu: 88
Viimeksi muokattu:
Taisi hajota koko pökäle. Kun lataan viimeisimmän tallennuksen, niin tulee alla oleva näkymä. En voi matkustaa minnekään ja jos lataan jonkun muun tallennuksen, niin peli kaatuu :facepalm: No, itsepähän päätin ostaa tämän heti julkaisussa. En tee kyllä samaa virhettä toiste Bethesdan kohdalla.

EDIT: Heti alkoi toimimaan, kun vähän purki turhautumista :rofl2:

Kannattaa varmistaa mihin ketjuun postaa...
 
Tuosta pyro jumpointista, niin näkymä pientä vihjailua tulevaan. Nimittäin jossakin 3.21.X päivityksessä otetaan käyttöön replication layer. Tuo on sinällään tärkeä koska peli pyörii silloin kaikilla server mesh palikoilla enity graph, replication layer ja dgs node. Tosin en itse jaksa uskoa että server meshiä tänän vuona nähtäisiin ja sitä kautta pyroa. Mutta tuo replication layer esim. mahdollistaa että serveri voi kaatua mutta pelaajan päässä näät vaan pikku pätkäsyn kun uus serveri pomppaa tulille(et lennä pelistä ulos/peli ei kaadu).
Replication layer on vissiin jo tuossa 3.21 versiossa (vai oliko se tuo Entity graph) tuo Pyro Jump Point on vain kikka jolla saadaan porukka testaamaan 3.21:tä.

PTU 3.21 (ja sen päivitykset) on tarkoitettu nimenomaan testaamaan vaiheittain tuohon Server Meshiin päätymistä.

Eli PU 3.20.x päivitykset tulee erillisenä tuosta PTU 3.21:stä, tuo PTU 3.21.x tulee jatkumaan todennäköisesti koko loppuvuoden ja ensivuoden niin pitkään kunnes Server Meshing on julkaisuvalmis.
 
Viimeksi muokattu:
No mut hei vau, päästään töllistelemään peräti jump pointia. Pyron piti tulla jo neljä vuotta sitten.. :beye:
 
No mut hei vau, päästään töllistelemään peräti jump pointia. Pyron piti tulla jo neljä vuotta sitten.. :beye:

Onhan niitä peräti 3kpl: -Pyro Gateway- (Stanton>Pyro), -Magnus Gateway- (Stanton>Magnus), -Terra Gateway - (Stanton>Terra)

 
Viimeksi muokattu:
Citizencon 21.-22.10. ohjelma (hätäisille koko ohjelma näkyy kohdassa 1:09)





ohjelma.PNG



Ohjelmassa ei ole mainintaa Squadron 42:sta mutta esittelyalueella on rajattu alue jonka sisältöä ei olla kerrottu ts sillä voi ehkä olla SQ42 demo (toinen vaihtoehto on Pyro demo mutta itse olisin kiinnostuneempi näkemään SQ42 demon).
 
Viimeksi muokattu:
Ohjelmassa ei ole mainintaa Squadron 42:sta mutta esittelyalueella on rajattu alue jonka sisältöä ei olla kerrottu ts sillä voi ehkä olla SQ42 demo (toinen vaihtoehto on Pyro demo mutta itse olisin kiinnostuneempi näkemään SQ42 demon).

Salee Theaters of War kaltainen pökäle joka tulee "muutamassa kuukaudessa" eikä ole vielä vuosienkaan valmis tulossa. Taidettu kuopata koko homma.
 
Salee Theaters of War kaltainen pökäle joka tulee "muutamassa kuukaudessa" eikä ole vielä vuosienkaan valmis tulossa. Taidettu kuopata koko homma.

Tarkotitko nyt SQ 42 kuopattu vai Theather of wars, ToW kuopatiin odotamaan sever meshiä. Ei sinällään tarvii sitä mutta miksi koodata serveri uusiksi ja sitten kuitenkin serveri koodataan uusiksi. Eiköhän siellä varmaan ole joku arenacommander master modella/multigrew missä ois toi uus resource managment turnaus.

Tuota en kyllä ymmärrä miksi porukka on luulut että SQ42(reddit/foorumit) olisi jotakin citizenconissa eikös toi aina ole keskittynyt vaan SC puoleen. Ja joulun alla ole ollut joku keynote tai jotain muuta missä on ollut enemmän SQ42 juttuja.
 
Anvil F8C Lighting lennettävissä PU 3.20:ssa (vaati tehtävän suorituksen että saa aluksen käytöönsä).




Jaa mikä F8C no se on Squadron 42 pelin paras hävittäjä.
 
Citizencon alkaa





Ajat on Losanglesin aikaa eli täällä alkaa n. 21:00

1697908568600.png
 
Viimeksi muokattu:
Katsoin tuota streamiä aiemmin ja näytti kyllä hienoilta grafiikan parannukset. Tietty olis kiva myös jos peli julkastaisiin joskus :D
 
Server Meshing demo kolmella serverillä :cool:

Sanoivat että ensimmäisen kerran Server Mesh toimi kolme viikkoa sitten.
 
Server Meshing demo kolmella serverillä :cool:

Sanoivat että ensimmäisen kerran Server Mesh toimi kolme viikkoa sitten.

Yhdellä koneella. Haluan nähdä kun serverit ovat verkossa globaalisti eikä kaikki pyöri samalla masiinalla pelaajan kanssa.
 
Pelannu starfieldiä nyt noin 10h ja tuntuu kyllä star citizenin jälkeen ohuelta. Jos star citizen saavuttaa joskus saman tason niin potentiaali on massiivinen. Star fieldissä kaikki matkustaminen ja planeetoille ländääminen ja tutkiminen tuntuu niin turhalta. Annan mahdollisuuden, mutta kokoajan kummittelee taustalla star citizenin vapaus.
 
Yhdellä koneella. Haluan nähdä kun serverit ovat verkossa globaalisti eikä kaikki pyöri samalla masiinalla pelaajan kanssa.
Kuten kaikki muutkin haluavat sen nähdä, mutta en silti vähättelisi sitä saavutusta, mitä tuossa demottiin. Ihan käsittämättömän ison työn tulos ja suurin pohjatyö on nyt tehty, kun perusteet toimivat.
 
Olipahan ihan perkeleen hieno Citizen Con. Jos kaiken tuon katsoo läpi ja edelleen pystyy kutsumaan tätä projektia rahastukseksi tai scammiksi, niin valehtelee itselleen ja kaikille muille.

Star Citizen ja SQ42 tulevat olemaan koko pelimaailmalle jotain todella suurta - voisi jopa sanoa, että jotain ennennäkemätöntä. Nyt ei olla enää järjettömän kaukana, vaan kaikki vuosikausien työ alkaa olemaan kaikkien nähtävillä, sekä kohtalaisen pian myös pelattavissa.
 
Olipahan ihan perkeleen hieno Citizen Con. Jos kaiken tuon katsoo läpi ja edelleen pystyy kutsumaan tätä projektia rahastukseksi tai scammiksi, niin valehtelee itselleen ja kaikille muille.

Onko tämä ensimmäinen CitizenConisi?

Joka vuosi näytetään kaikkea hienoa, mutta vain murto-osa niistä päätyy pelaajan hyppysiin. Jos jotain SC:stä on oppinut 10+ vuoden aikana niin kannattaa hypettyä vasta kun asiat ovat omalla SSD:llä.

Jos SQ42 demo on tosiaan oikea eikä taas yksi skriptattu/feikattu video ja ominaisuudet joita siinä näytettiin päätyvät joskus pelaajien käsiin niin hyvä tästä tulee.

Ero demon ja bugisen sonnan kanssa mitä nyt voi pelata on aivan jäätävä.
 
Tuo SQ42 "Polishing" voi kestää hyvinkin vuosia. Jo 2016 kaikki tehtävät oli pelattavissa läpi. Ynnä aina voi tulla uusia featureita, jotka nyt vain pitää saada SQ42 peliin ja niitä voidaan esitellä seuraavissa Citizen Coneissa.
 
En minä kyllä tuosta hypestä jaksa innostua vieläkään, samat lätinät kateltu monta vuotta. Kun tulee jotain oikeasti konkreettista pöytään niin voin alkaa uskomaan taas tähän.
Nyt niillä kyllä alkaa ihan oikeasti olemaan kaikki työkalut SQ42:ta varten, joten tiedä häntä. Eiköhän silti jouduta odottamaan...
 
Onko tämä ensimmäinen CitizenConisi?

Joka vuosi näytetään kaikkea hienoa, mutta vain murto-osa niistä päätyy pelaajan hyppysiin. Jos jotain SC:stä on oppinut 10+ vuoden aikana niin kannattaa hypettyä vasta kun asiat ovat omalla SSD:llä.

Jos SQ42 demo on tosiaan oikea eikä taas yksi skriptattu/feikattu video ja ominaisuudet joita siinä näytettiin päätyvät joskus pelaajien käsiin niin hyvä tästä tulee.

Ero demon ja bugisen sonnan kanssa mitä nyt voi pelata on aivan jäätävä.
Tais olla sun ensimmäinen Citizen Con, jos et näe eroa aiempiin? Aiemmin on lähinnä puhuttu jostain, näytetty ehkä vähän konseptikuvia ja hyvin vähän in-game. Nyt näytettiin aivan älyttömästi kaikkea in-game ja juuri mikään ei jäänyt pelkän puheen tasolle.

Eli kuulut selvästi siihen joukkoon, joka valehtelee itselleen ja muille. Jotkut ovat niin tottuneita siihen, että kaikki Star Citizeniin liittyvä on paskaa, että ihan sama mitä tapahtuu, niin siitä näkökannasta ei päästä irti.
 
Kyllähän tuolla esiteltiin paljon erittäin vaikuttavia uudistuksia. Toki mukaan mahtui myös sellaisia joita ei itse haluaisi mukaan, mutta näin massiivisessa projektissa joutuu itsekin tekemään kompromisseja.

SQ42 näyttää lupaavammalta mitä osasin odottaa. PU on itselleni ehdottomasti se "pääpeli" mutta eiköhän tuo SQ42 tule myös pelailtua.
 
En minä kyllä tuosta hypestä jaksa innostua vieläkään, samat lätinät kateltu monta vuotta. Kun tulee jotain oikeasti konkreettista pöytään niin voin alkaa uskomaan taas tähän.
Etkö todella koe mitään eroa siinä, että pelkkien vähäisten puheiden sijaan näytetään in-game todella pitkälle vietyjä isoja asioita, jotka selvästi ovat lähellä julkaisuvalmista?

Ei tuosta pakko ole innostua, mutta jos oikeasti katsoit koko CitConin läpi ja koet että "samaa lätinää kuin aiemminkin", niin en tiedä mitä tuohon sanoisi. Tämä CitCon oli aivan eri sfääreistä kuin yksikään aiempi.

Itse ainakin olen pettynyt käytännössä jokaiseen aiempaan CitConiin, mutta tällä kertaa odotukset täyttyivät kevyesti ja mentiin ylikin.
 
Täältä voi lukea aika hyvän tiivistelmän, jos videoita ei jaksa kelata läpi.

Important Points
  • No 4.0 this year, Pyro Playtest End of October
  • New Hairstyles EoY 2023
  • Server Meshing Live Demo
  • "Most" features next 12 months or so - AGAIN NEWER BACKERs, be skeptical, historically speaking, expand timeframe to 2 years.
  • Engineering component to be in AC experimental mode
  • Outposts showcase
  • No SQ42 release date, only be shown when hit gold, Chris realizes people get really angry when deadline missed, will not make the same mistake

Server meshingiä demottiin, mutta ympäristö ja kuorma oli aikalailla optimi sen suhteen mitä voi olla. On hivenen eri asia saada se toimimaan sujuvasti fyysisesti eri servereillä sadoilla tai tuhansilla pelaajilla. Vs muutama jamppa ja 3 virtuaalista serveriä yhdessä fyysisessä serverissä.

Päälle vielä se, että pelin pitäisi olla pelattavissa eri mantereillakin. Etäisyyksien myötä viiveet kasvaa aika rajusti. Yllättyisin todella positiivisesti jos saavat edes jenkit yhden meshin alle aikanaan, ettei tule erillistä itä ja länsirannikon meshiä.
 
...
Päälle vielä se, että pelin pitäisi olla pelattavissa eri mantereillakin. Etäisyyksien myötä viiveet kasvaa aika rajusti. Yllättyisin todella positiivisesti jos saavat edes jenkit yhden meshin alle aikanaan, ettei tule erillistä itä ja länsirannikon meshiä.
Itse epäilen että tuota että kaikkien mantereiden serverit olisi samassa pelimaailmassa ei koskaan tule.
 
Itse epäilen että tuota että kaikkien mantereiden serverit olisi samassa pelimaailmassa ei koskaan tule.

Ei sitä voi tulla, kun muuten ihmeteltäisiin viiveiden takia teleportaavia hahmoja.

Karuintahan olisi jos 5v päästä ne ilmoittaa, että heitetään oma mesh roskiin. Kun serverirauta on muuttunut nopeammaksi ja viiveiden takia on kuitenkin oltava eri maanosien palvelimet.
 
Tuli katseltua citizen con läpi ja mielenkiintoisimmat paneelit 2 kertaan. Eli mitä jäi käteen:
- Pyro pelattavaksi 31.10 Testi ympäristössä vaati ilmoittautumisen ja on todellakin testi ympäristö, että jos siinne haluaa niin parempi sitten myös ymmärtää että se ei ole kaikille(bugeja pirusti).
- Vesi fysiikat 3.22
- sever mesh 3.21.X application layer onko tämä jo köyhän miehen serve mesh ? Miten tuonyt sitten eroaa oikesta serve meshistä. Paneeli ei ollut niin tekninen että voisi vastata. Liittyskö automatisointiin tai tuo tekniikka ei osaa käyttää kun 3 zonea. Vaikka näyttivät että tekniikka toimii niin jätti avoimia kysymyksiä paljon.
- tuohuotumis fysiikat. Nice mutta aiheuttaa että kaikkien objectien fysiikat ja materiaalit täytyy määritellä uudestaa tai no nykyisillä materiaaleilla ei ole näitä ollenkaan.
- Engineerin game play tulossa AC kokeilu modeen. Miks ei koko peliin vaatii varmaan joka aluksen päivittämisen käyttämään tuota. Sama master moden kanssa. Tuli simulointi tulee varmaan samalla
- Uusi hud ja kartat, saatta tulla ylllätävänkin äkkiä. Tosin vaatii PU puolen mobiglas jutut esim. maine. ja eri alus valmistajien hudit.
- Taisi olla että uudet cargo hissit tarvii server meshin. Liitty siihen kun hangaari on oma instansinsa.
- Äänet pikakelailin läpi niin ei tietoa. Peli on kuulostanut omaan korvaan jo ihan tarpeeksi hyvältä.
- pelaajan fysiikat vaatteet,hiukset,hiki,veri PU laajuudessa no onnea siihen(kuulostaa hullulta).
- Uudet grafikka päivitykset näyttää hyvältä. Plus vähentää lighting porukalta aikaa luoda scenejä.(sisältöä nopeamin)
- SQ 42 feature ready. Video näytti hyvältä. Ja jos pelin julkaisussa kaikki toimii kuten videolla. Niin gotyä paukahtaa varmasta. Kuinka kauan se kestää vaikea sanoa. Mutta ei tuota voi ryssiä kun umpisurkealla tarinalla. Mutta tulee kyllä asettamaan monelle AAA studiolle riman kuinka pelejä pitäisi tehdä niin aika pirun korkealle. Ja tarkoitan tällä sitä että peli tehdään valmiiksi ja sinne tehdään kaikki mitä on päätetty. Ei lähdetä karsimaan asioita kun julkaisu päivä lähestyy.
 
...
- sever mesh 3.21.X application layer onko tämä jo köyhän miehen serve mesh ? Miten tuonyt sitten eroaa oikesta serve meshistä. Paneeli ei ollut niin tekninen että voisi vastata. Liittyskö automatisointiin tai tuo tekniikka ei osaa käyttää kun 3 zonea. Vaikka näyttivät että tekniikka toimii niin jätti avoimia kysymyksiä paljon.
...
Replication layer

Kyse on siitä että Objektien tila säilytetäään erillisellä serverillä/tietokannassa pelipalvelimen sijasta tästä on se etu että jos/kun pelipalvelin kaatuu/hyytyy uusi pelipalvelin voidaan nostaa pystyy Replication serverin tietojen perusteella ja pelaajat siirtyy automaagisesti sille uudelle pelipalvelimelle eli enään ei pitäisi tulla 30k kaatumisia.

Replication layer tarvitaan myös Objektejen tilan yllläpitoon eri Mesh pelipalvelimian vällillä sitten kun se tulee.

...
- tuohuotumis fysiikat. Nice mutta aiheuttaa että kaikkien objectien fysiikat ja materiaalit täytyy määritellä uudestaa tai no nykyisillä materiaaleilla ei ole näitä ollenkaan.
...
Luulen että tuo on enempi Squadron 42 juttu ei niinkään PU ominaisuus (PU:ssa syntyisi liikaa objekteja joiden tila pitäisi pitää yllä).

...
- Uusi hud ja kartat, saattaa tulla ylllätävänkin äkkiä. Tosin vaatii PU puolen mobiglas jutut esim. maine. ja eri alus valmistajien hudit.
...
Kartasta demottiin vain rakennettuja alueita, asemia ja aluksia ts se että kartta toimisi täysin esim. myös luolassa (jossa siitä olisi todella hyötyä) taitaa vielä olla kaukana.

...
- Äänet pikakelailin läpi niin ei tietoa. Peli on kuulostanut omaan korvaan jo ihan tarpeeksi hyvältä.
...
Äänissä suurin pointti oli se että tulee kaksi valinaistta ääniasetusta pelinkanltainen (ts nykyistä vastaava) ja realistinen (ts avaruudessa ei ole ääniä ja aluksen komponettien äänetkin kuulu vain rungonkautta johtumisen perusteella vaimentuneina).
 
Viimeksi muokattu:
Etkö todella koe mitään eroa siinä, että pelkkien vähäisten puheiden sijaan näytetään in-game todella pitkälle vietyjä isoja asioita, jotka selvästi ovat lähellä julkaisuvalmista?

Ei tuosta pakko ole innostua, mutta jos oikeasti katsoit koko CitConin läpi ja koet että "samaa lätinää kuin aiemminkin", niin en tiedä mitä tuohon sanoisi. Tämä CitCon oli aivan eri sfääreistä kuin yksikään aiempi.

Itse ainakin olen pettynyt käytännössä jokaiseen aiempaan CitConiin, mutta tällä kertaa odotukset täyttyivät kevyesti ja mentiin ylikin.

Haluatko että linkitän tähän sen SQ42 vertical slicen vuodelta 2018 jossa sitä lupailtiin jouluksi 2019?
Kyllä tässä on kuule vuosien varrella tuijoteltu ties mitä videoita joita on luvattu "soon" mutta so far mitään konkreettista ei ole nähty, muuta kun uusia monen sadan euron aluksia kaupitellaan.
Olin jopa Gamescomeilla 2017 kokeilemassa livenä kun 3.0:aa demottiin siellä ja sen piti olla jotain todella "game changing" shittiä, mutta mitäs saatiin, buginen paskakasa jossa ei ollu yhtään mitään tekemistä kun bugien seasta jotain pääs tekemään.
Innostun sitten kun oikeasti julkaisevat jotain konkreettista joka oikeasti toimii, kuten sanoin.

On tätä hangattu satoja tunteja mutta ei noita samoja helvetin bugisia nurkkia jaksa loputtomiin koluta.
 
Viimeksi muokattu:
Ostin aikoinaan Kickstarterista sen peruspaketin mutta en ole ikinä pelanut. Mitä pelissä voi tällä hetkellä tehdä? Kuinka hyvin pelaaminen sujuu gamepadilla (DualShock 4)? Entä suoritustaso rtx 3060?

Edit: lol ei saa borderless windowta eli pitäisi pelata ikkunasta tai fullscreenillä 4k resolla joka pyörii max 20fps

Aivan kummalliset nuo gamepad-kontrollit (DS4Windowsia piti käyttää että tunnistaa). Esim. hissin kutsuminen ei millään onnistu. R1 täytyy pitää pohjassa ja sitten lukee "interact" RB + RB? Olen yrittänyt rämpätä R1 (RB) ja kaikkia muitakin nappeja mutta ei vain onnistu

Edit: Piti tuplaklikata ohjaimen keskellä olevaa levyä... Ei taida nyt kunnolla toimia tässä ohjain vaan se on ikäänkuin hiiri...
 
Viimeksi muokattu:
Haluatko että linkitän tähän sen SQ42 vertical slicen vuodelta 2018 jossa sitä lupailtiin jouluksi 2019?
Kyllä tässä on kuule vuosien varrella tuijoteltu ties mitä videoita joita on luvattu "soon" mutta so far mitään konkreettista ei ole nähty, muuta kun uusia monen sadan euron aluksia kaupitellaan.
Olin jopa Gamescomeilla 2017 kokeilemassa livenä kun 3.0:aa demottiin siellä ja sen piti olla jotain todella "game changing" shittiä, mutta mitäs saatiin, buginen paskakasa jossa ei ollu yhtään mitään tekemistä kun bugien seasta jotain pääs tekemään.
Innostun sitten kun oikeasti julkaisevat jotain konkreettista joka oikeasti toimii, kuten sanoin.

On tätä hangattu satoja tunteja mutta ei noita samoja helvetin bugisia nurkkia jaksa loputtomiin koluta.

Tarkoitat varmaan tätä joulukuussa 2017 julkaistua slicea? Mistä saat tuon julkaisuajan? Niitä ei muistaakseni ole lupailtu 2016 jälkeen.
 
Tarkoitat varmaan tätä joulukuussa 2017 julkaistua slicea? Mistä saat tuon julkaisuajan? Niitä ei muistaakseni ole lupailtu 2016 jälkeen.

Sanoisin että ihan itse CR moisia hölisi ja muistelisin että kyllä tuohon aikaan roadmapissa oli ihan selkeästi vielä julkaisutavoitteet, joista vähemmän yllättäen on sittemmin luovuttu, mutta toki aina voi olla että mun muisti pettää.
Tätä Iisakin kirkon rakentamista kun on seurattu se 10+ vuotta niin ei ihan kaikkia tyhjiä lupauksia enää voi muistaa. :whistling:
 
Ostin aikoinaan Kickstarterista sen peruspaketin mutta en ole ikinä pelanut. Mitä pelissä voi tällä hetkellä tehdä?
...
Tämä video vastaa kysymykseen mitä voi tehdä yleisellä tasolla (monipuolisemmat tehtävät ei ole mainittuna).




...
Edit: lol ei saa borderless windowta eli pitäisi pelata ikkunasta tai fullscreenillä 4k resolla joka pyörii max 20fps
...
Kyllä saa borderless window löytyy asetuksista.


...
Edit: Piti tuplaklikata ohjaimen keskellä olevaa levyä... Ei taida nyt kunnolla toimia tässä ohjain vaan se on ikäänkuin hiiri...
Asetuksista voi säätää toimiiko padin ohjaimet hiirenä vai joystickkina.

Myös Decoupled Mode (C) vaikuttaa radikaalisti siihen miten alus käyttäytyy.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Speed run Citizencon 2023 paneelit play list

 
Viimeksi muokattu:




Tämä on varmaankin se Squadron 42:n demo josta puhutaan? Anyways oli kyllä hyvännäköistä menoa tuossa, kunhan tulisi parin vuoden sisällä ulos niin tuskin tarvetta pelata Starfieldiä.
 
Tais olla sun ensimmäinen Citizen Con, jos et näe eroa aiempiin? Aiemmin on lähinnä puhuttu jostain, näytetty ehkä vähän konseptikuvia ja hyvin vähän in-game. Nyt näytettiin aivan älyttömästi kaikkea in-game ja juuri mikään ei jäänyt pelkän puheen tasolle.

Eli kuulut selvästi siihen joukkoon, joka valehtelee itselleen ja muille. Jotkut ovat niin tottuneita siihen, että kaikki Star Citizeniin liittyvä on paskaa, että ihan sama mitä tapahtuu, niin siitä näkökannasta ei päästä irti.


Niinhän ne pyramidihuijaksetkin "lähtee ihan just". Just saying...

7 vuotta sitten kampanja ollut pelattavissa läpi ja nyt aloitetaan hieromisvaihe. Mitähän ne on sen seitsemän vuotta tehneet sitten? Vai puhuttiinkohan silloin paskaa?

Eiköhän näillä videoilla taas saada miljoonat tilille kun aluskauppa käy taas hetken kuumempana.
 
Replication layer

Kyse on siitä että Objektien tila säilytetäään erillisellä serverillä/tietokannassa pelipalvelimen sijasta tästä on se etu että jos/kun pelipalvelin kaatuu/hyytyy uusi pelipalvelin voidaan nostaa pystyy Replication serverin tietojen perusteella ja pelaajat siirtyy automaagisesti sille uudelle pelipalvelimelle eli enään ei pitäisi tulla 30k kaatumisia.

Replication layer tarvitaan myös Objektejen tilan yllläpitoon eri Mesh pelipalvelimian vällillä sitten kun se tulee.

...
- tuohuotumis fysiikat. Nice mutta aiheuttaa että kaikkien objectien fysiikat ja materiaalit täytyy määritellä uudestaa tai no nykyisillä materiaaleilla ei ole näitä ollenkaan.
...
Luulen että tuo on enempi Squadron 42 juttu ei niinkään PU ominaisuus (PU:ssa syntyisi liikaa objekteja joiden tila pitäisi pitää yllä).

...
- Uusi hud ja kartat, saattaa tulla ylllätävänkin äkkiä. Tosin vaatii PU puolen mobiglas jutut esim. maine. ja eri alus valmistajien hudit.
...
Kartasta demottiin vain rakennettuja alueita, asemia ja aluksia ts se että kartta toimisi täysin esim. myös luolassa (jossa siitä olisi todella hyötyä) taitaa vielä olla kaukana.

...
- Äänet pikakelailin läpi niin ei tietoa. Peli on kuulostanut omaan korvaan jo ihan tarpeeksi hyvältä.
...
Äänissä suurin pointti oli se että tulee kaksi valinaistta ääniasetusta pelinkanltainen (ts nykyistä vastaava) ja realistinen (ts avaruudessa ei ole ääniä ja aluksen komponettien äänetkin kuulu vain rungonkautta johtumisen perusteella vaimentuneina).
joo meni jo toisen kerran toi termi väärin viimeksi kerkesin editoida sen oikeaksi
 
2v sitten tuli jo ostettua ja kyllähän tämä kiinnostaa ja paljon. Paljon on alusta muuttunut ja paljon on tulematta mutta pikku hiljaa, ei tälläistä maailmaa hetkessä rakenneta.
Heh...niin ei vaan kymmenen vuotta siihen on jo mennyt:) Tää on niin jotenkin jännä case koko SC että ei mitään rajaa. Jotenkin usko loppu joskus viis vuotta sitten. Elite on toki aika pysähtynyt ja ollut jo vuosia mutta se nyt on sentään pelattava peli toisin kun tämä tekninen demo missä luvataan joka vuosi jotain mahtavaa mutta mitään ei koskaan oikeasti saada maaliin. Toivotaan että joskus mutta aika epätodennäköistähän se tulee olemaan. Nytkin on joku uusi Star Fieldin imussa ja hypen innoittamana suunnitelevat jotain uutta....
En minä kyllä tuosta hypestä jaksa innostua vieläkään, samat lätinät kateltu monta vuotta. Kun tulee jotain oikeasti konkreettista pöytään niin voin alkaa uskomaan taas tähän.
Jep. Tämä on välillä kun jotain lahkoa seurais...uskotaan ja uskotaan vaikka valmista ei tunnu tulevan. Aina sama: kohta on sitä ja tätä jne...kiinnostun tästä uudelleen kun on oikeasti pelattava peli.
 
Niinhän ne pyramidihuijaksetkin "lähtee ihan just". Just saying...

7 vuotta sitten kampanja ollut pelattavissa läpi ja nyt aloitetaan hieromisvaihe. Mitähän ne on sen seitsemän vuotta tehneet sitten? Vai puhuttiinkohan silloin paskaa?

Eiköhän näillä videoilla taas saada miljoonat tilille kun aluskauppa käy taas hetken kuumempana.

vaikea sanoa onko silloinen SQ 42 ollut pelattavissa läpi ehkä/ehkä ei. Mutta jos katsotaan vuotta 2015 niin silloin tuli sellanen video ulos kun pupil to planet. Jos joku ei siinä vaiheessa uskonut että CR ei sanoisi että tää muuten on sitten SQ42 kanssa(saumaton siirtyminen planeetalle). Ja jos jotkut on luullu että tollasen tekniikan mahdollistaminen olisi sen aikaisella pc raudalla mahdollista ilman aivan järkyttävää optimointia niin on kylllä itse kussu silloin ihan omiin muroihin varsinkin kun se oli jotenkuten pelattavissa 2018(se 2017 vertical slicen peli mylly ihan tais sisältää vaatimattomat 128 gt rammia).

Mutta se on kyllä ymmärrettävää että turhautumista tapahtuu. On CIG sen verta montakertaa lupaillu ja nähty on nähtyä ne on ollu lupauksia ei konkretiaa. Itsellä ei nyt ole vielä usko loppunut. Mutta tämän vuoden citizencon kyllä oli siinä mielessä uskottava, että game playtä näytettiin paljon ja kaikissa oli esim sama hud,kartta UI käytössä, kaikissa videoissa oli hahmon fysiikat, vesi fysiikat, hajoamis jutut. Niin tollasia on aika hankala lähteä huijaamaan 5 min videota varten varsinkin jos niitä on kymmeniä. Tänä vuonna ne kaikki vaan näytti aidommalta(ite huomasin sillon kun katselin osan paneleista 2 kertaan). Mutta olet siinä kyllä oikessa että kyllä CIG on ihan kussu asiakasta silmään ja useamman kerran ja siitä on hyvä kritiikkiä antaakkin. Linkaan tohon viellä videon joka on kyllä totta vaikka pari vuotta vanha onkin.



Edit: unohtu tuollon aikasemmin sano noista landclaimeistä vaikka video kyllä näytti hienolta ja valmiilta niin kuitenkin ilmoittiavat että kehitys alkaa vasta Q1 2024. Oletan että kukaan nyt ei oleta että toi olisi niin kuin suunnilleen vuodessa valmista.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä lanka tuntuu nousevan kerran vuoteen nykyään suosioon. Citizencon valaiden vuoksi. Ja vanavedessä fanipojat taas innostuu, noin 2 viikoksi. Propsit @IcePen että jaksaa tätä huijausta puolustaa väsymättä. Vuodesta toiseen, usko horjumatta. Saattaa siinä olla jokin maallisempi syy mukana.
 
Itsellä on harmillisen vähän aikaa projektille siitäkin huolimatta vaikka se on ainoa peli jota tulee testattua/pelattua. Ei sinänsä mikään kiire ole Pyroa kokeilemaan, vaikka varmasti vaikuttava kokemus olisikin.

PU Alpha 3.22 saa jo ihan mukavia parannuksia ja mielenkiintoista nähdä missä järjestyksessä muut esillä olleet parannukset saapuvat PU:n.
 
Ostin aikoinaan Kickstarterista sen peruspaketin mutta en ole ikinä pelanut. Mitä pelissä voi tällä hetkellä tehdä? Kuinka hyvin pelaaminen sujuu gamepadilla (DualShock 4)? Entä suoritustaso rtx 3060?

Edit: lol ei saa borderless windowta eli pitäisi pelata ikkunasta tai fullscreenillä 4k resolla joka pyörii max 20fps

Aivan kummalliset nuo gamepad-kontrollit (DS4Windowsia piti käyttää että tunnistaa). Esim. hissin kutsuminen ei millään onnistu. R1 täytyy pitää pohjassa ja sitten lukee "interact" RB + RB? Olen yrittänyt rämpätä R1 (RB) ja kaikkia muitakin nappeja mutta ei vain onnistu

Edit: Piti tuplaklikata ohjaimen keskellä olevaa levyä... Ei taida nyt kunnolla toimia tässä ohjain vaan se on ikäänkuin hiiri...

Xbox pädillä toimii ihan hyvin. Pädin + hiiren yhteiskäytössä on pieni bugi. Kontrollit voi melko vapaasti kustomoida.

Onko joku syy miksi näytön natiiviresoluutiota pienempi tarkkuus full screenissä ei käy?

Konekokoonpanojen suorituskykyä voi vertailla telemetriamatriisissa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 396
Viestejä
4 489 757
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom