- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 5 938
Huijaukset Star Citizenissä
Viimeksi muokattu:
Saisko lyhyttä yhteenvetoa videoista?Huijaukset Star Citizenissä
Katso toisen videon ensimmäiset 3 minuutia ja päätä sitten haluatko katsoa loputkin videoista/dokumentista.Saisko lyhyttä yhteenvetoa videoista?
Eikös se alkuperäinen julkaisuaikataulu tähdännyt vuoden 2014 loppuun?No eihän se myöhästyny ku 3kk. Alkaa tuo CIGin "3kk välein" luvattu aikataulu lipsumaan pahemman kerran.. 3.17 julkaistiin viime huhtikuussa.
No, mitäpä noista kun koko peli on jo tyyliin 5 vuotta myöhässä.![]()
Juu ja ei. Alimman rahoitustavoitteen pienimuotoisemman pelin olisi pitänyt tulla 2014 lopussa, mutta joukkorahoitus ylitti reippaasti alkuperäiset "stretch goalit", joissa luvattiin laajempaa peliä. Laajemman tuotannon vaikutusta julkaisuaikatauluun ei mielestäni kerrottu kovin selkeästi alkuvaiheessa, mutta selvää oli että se olisi siirtynyt selvästi myöhäisemmäksi kuin 2014. Hangaarimoduli tuli noin puoli vuotta joukkorahoituksen alusta ja Arena Commander 2014 lopulla.Eikös se alkuperäinen julkaisuaikataulu tähdännyt vuoden 2014 loppuun?
User error nousta sängystä liian nopeasti?Selvää kieltä ?
Killan listassa oli ainoastaan yksi bugi muut oli user erroreita.
Live 3.18 ja PTU 3.18.1 ei enää sisällä tätä ominaisuutta joten sängystä voi nousta aivan niin kuin haluaa, postauksesi on yhtä vanhentunut kuin se postaus (23.1.) jota kommenmtoit.User error nousta sängystä liian nopeasti?
Kiva juttuLive 3.18 ja PTU 3.18.1 ei enää sisällä tätä ominaisuutta joten sängystä voi nousta aivan niin kuin haluaa, postauksesi on yhtä vanhentunut kuin se postaus (23.1.) jota kommenmtoit.
Näin ainakin väitetty monessa paikassa. Eli turha pelata ennen sitä.tulikos se tulevassa 3.18.2 versiossa myös full wipe?
Muuten olisin voinu käydä kokeilemassa, mutta taas tuli wipe niin ei kyllä taas kiinnosta koko peli.en tiiä onks tää joku bugi vai mikä että en saa tähtikartaa auki F2 napista tai mistään muustakaan? ei auttanut pelin uudelleen asennuskaan![]()
ainakin itsellä oli säilynyt rahat ja esineetMuuten olisin voinu käydä kokeilemassa, mutta taas tuli wipe niin ei kyllä taas kiinnosta koko peli.
Aijaa eli piti vaan hahmo luoda uusiksi vai lagaako mulla vaan? Mites alukset säilykö?ainakin itsellä oli säilynyt rahat ja esineet
hahmo piti luoda uudestaan mutta aluksista en tiedä koska en ole ostellut niitä nyt vähään aikaanAijaa eli piti vaan hahmo luoda uusiksi vai lagaako mulla vaan? Mites alukset säilykö?
F1 aukasee Mobiglass GUI:n sitten vain hiirelllä valitset GUI:sta tähtikartan.en tiiä onks tää joku bugi vai mikä että en saa tähtikartaa auki F2 napista tai mistään muustakaan? ei auttanut pelin uudelleen asennuskaan![]()
joo tiedän kyllä mutta kyllä sen kartan pitäisi siitä f2 napista auvetaF1 aukasee Mobiglass GUI:n sitten vain hiirelllä valitset GUI:sta tähtikartan.
F2 toimi aikaisemmissa peli versiossa mutta ei tässä mutta sen voi itse mapata keybinding asetuksista toimimaan uudestaan F2 näppäimestäjoo tiedän kyllä mutta kyllä sen kartan pitäisi siitä f2 napista auveta
Ei ole sen enemmän, kuin aikaisemminkaan.. Valmistuminen on senverta hidasta, että tekniikka ajaa toistuvasti tuotteen ohi ja joudutaan aloittamaan tietyiltäosin alusta.Onko tämä jo kohta julkaisukunnossa?
Onko tämä jo kohta julkaisukunnossa?
Squadron 42 julkaistaan ennen Star Citizen:iä ja senkään julkaisusta CIG ei ole vielä sanonut mitään (uutta) joten Star Citizen:in varsinainen julkaisu on kaukana.Itse veikkailin aiemmin ihan läpällä mielestäni yläkanttiin, että 2025 tulisi "1.0" versio, mutta taitaa tulla kiire siihenkin.Taitaa 2035 olla lähempänä totuutta.
Juu 3.19.1 versioon päivittyessä oli tollainen bugi mutta kaikki alukset ja kamat saa takaisin seuraavan wipen yhteydessä joka mahdollisesti tulee 3.20 päivityksen yhteydessä.Ei nyt ole viitsinyt avata kun riskinä kuulemma että menettää kamoja yms.
Tällä hetkellä serverillä on 100-110 pelaajaa.Mikäs tilanne/tavoite nykyään on instanssien suhteen, onko kaikki pelaajat "yhdessä isossa maailmassa" vai onko pelaajat eri instansseissa? Oliko tämä nyt server-mesh vai millä nimellä joskus?
evo testasivat 200 pelajaa "shardissa" Tosin testissä ei käynyt ilmi että olivatko parantaneet serverin suoritus kykyä ja siksi moinen. Vai oliko nyt käytössä replication layer ja sillä mahdollisisti yksi tai uuseampi kuin yksi dgs node käytössä. Tavoite on että tyliin kaikki EU pelajaat on samassa shardissa. Anteeksi nyt käytän heidän nimityksiään asioille niin voi olla hivene hankalaa tajuta. Eli Shard on tavallaan"serveri". Shard koostuu enity graph(PES) , replication layer(mitä pelajaa näkee) ja dgs node(simuloi kaiken esim. Ai, fysiikat ja etc). No noi tavalallaan on server mesh. Mutta jahka saavat ton shard jutun toimimaan on tarkoitus tehdä mega shardeja jonka alla on useita shardeja. Se paljonko pelaajia voi olla ydessä shardissa on arvoitus koska eivät ole kokeilleet montaako dsg nodea(tää tekniikka ei ole vielä valmis) voivat yhdessä shardissa ajaa. Se voi olla 110 pelaajaa tai 10000 pelajaa.Mikäs tilanne/tavoite nykyään on instanssien suhteen, onko kaikki pelaajat "yhdessä isossa maailmassa" vai onko pelaajat eri instansseissa? Oliko tämä nyt server-mesh vai millä nimellä joskus?
No Squadron 42 ehkä joskus. Mutta nykysin taitaa olla enemmän se star citizenin suhteen että se ei edes koskaan "valmistuisi" siis porukka haluaa että kehitystä jatketaan mailman tappiin saakkka tyyliin tehdään "matrix".Ei kait nyt enää näillä näytöillä kukaan täysjärkinen usko että peli joskus valmistuisi. Tästä muodostui erikoinen lypsylehmä, jonka utareista kiskotaan niin pitkään kuin tirisee, ja sit kun ei enää tirise, stämpätään pökäle 1.0:ksi.
Kiitos! Tuon videon noin kymmenen ensimmäistä minuuttia on ihan loistavaa kamaa jos yhtään tykkää IT:stä, riippumatta tykkääkö edes pelistä. Oli mielenkiintoisesti selitetty ja on kyllä pojilla koodaamista.evo testasivat 200 pelajaa "shardissa" Tosin testissä ei käynyt ilmi että olivatko parantaneet serverin suoritus kykyä ja siksi moinen. Vai oliko nyt käytössä replication layer ja sillä mahdollisisti yksi tai uuseampi kuin yksi dgs node käytössä. Tavoite on että tyliin kaikki EU pelajaat on samassa shardissa. Anteeksi nyt käytän heidän nimityksiään asioille niin voi olla hivene hankalaa tajuta. Eli Shard on tavallaan"serveri". Shard koostuu enity graph(PES) , replication layer(mitä pelajaa näkee) ja dgs node(simuloi kaiken esim. Ai, fysiikat ja etc). No noi tavalallaan on server mesh. Mutta jahka saavat ton shard jutun toimimaan on tarkoitus tehdä mega shardeja jonka alla on useita shardeja. Se paljonko pelaajia voi olla ydessä shardissa on arvoitus koska eivät ole kokeilleet montaako dsg nodea(tää tekniikka ei ole vielä valmis) voivat yhdessä shardissa ajaa. Se voi olla 110 pelaajaa tai 10000 pelajaa.
Eli nyt tilanne on se että heillä on shard joka juttelee enity graph kanssa ja ehkä koittavat tuoda tuon application layer mukaan 3.20 mutta yhdellä dgs nodella.
Mutta joo anteeksi hirveästi nimiä joilla ei ole mitään merkitystä porukalle jotka ei tiedä mihin toi tekniikka perustuu. Ja silti se on aika monelle huuhaata. Mutta tossa video joka paneutu hivenen aiheeseen.
Edit : käytin väärää nimeämistä application layer se on replication layer
Pelaa No Man's Skyta, ei ole latausruutuja. Kokoakin löytyy galaksista jota koluta. Ja ehkä kaikkein tärkeimpänä, peli on saatavilla nyt sille alustalle jolla on aktiivinen eikä tarvitse odotella vuosikausia. Kaiken muun lisäksi, Star Citizen toimii oikein malliesimerkkinä siitä "mikro"maksusyövästä joka riivaa koko pelialaa. Tämän takia pelit kuten Baldurs Gate 3 ja NMS ovat erittäin miellyttäviä kokemuksia, ja näistä olisi monilla kehittäjillä opittavaa: tarpeeksi hyvä peli kyllä kantaa omillaan.Täytyy nyt kyllä sanoa että olo on huojentunut siitä että SQ 42 ei ole julkaistu viellä. Pelasin nimittäin starfieldiä. Ensinnäkin jos SQ 42 ois julkaistu 2016 niin se muistuttaisi hyvin paljon starfieldiä. Lataus ruutu fps kenttä lataus ruutu erilainen fps kenttä lataus ruutu joku boksi missä vähän lennellä. Niin star citizenin kokeneena olo on aika tyhjä. Ei sinällään starfield kyllä vaikutta hyvältä peliltä. Ja se on tosiaan valmis peli. Ja tulen kyllä varmaan läpi tarinan pelaamaan, mutta kyllä se on vaan jotenkin niin sitä että huh huh. Kun on tottunut( käytän nyt vähän jännätermiä) niin sanotusti next gen teknologiaan. Kuiteskin SQ 42 vertical lice oli jo teknisesti ihan eri levelillä. Vaikka tiesin ennen starfieldin julkaisua että siinä on latausruutuja. Niin ei tuo iske vasten kasvoja vasta kun sen kokee. Tosin itsellä on noita tunteja SC takana jokunen niin sanon sillä on iso vaikutus.