Star Citizen

Huijaukset Star Citizenissä




 
Viimeksi muokattu:
3.18 Bunkkerit muuttuu vaikeiksi koska NPC:t on huomattavasti fiksumpia ??

 
3.18 Live ... mutta käynnistys jonot on pitkiä.

queue.png
 
Viimeksi muokattu:
No eihän se myöhästyny ku 3kk. Alkaa tuo CIGin "3kk välein" luvattu aikataulu lipsumaan pahemman kerran.. 3.17 julkaistiin viime huhtikuussa. :beye:
No, mitäpä noista kun koko peli on jo tyyliin 5 vuotta myöhässä. :whistling:
 
No eihän se myöhästyny ku 3kk. Alkaa tuo CIGin "3kk välein" luvattu aikataulu lipsumaan pahemman kerran.. 3.17 julkaistiin viime huhtikuussa. :beye:
No, mitäpä noista kun koko peli on jo tyyliin 5 vuotta myöhässä. :whistling:

Eikös se alkuperäinen julkaisuaikataulu tähdännyt vuoden 2014 loppuun?
 
No nyt on tässä 3.18 Livessä niin paljon ongelmia että kannattaa lykätä pelaamista ensi viikon lopulle.
 
Eikös se alkuperäinen julkaisuaikataulu tähdännyt vuoden 2014 loppuun?

Juu ja ei. Alimman rahoitustavoitteen pienimuotoisemman pelin olisi pitänyt tulla 2014 lopussa, mutta joukkorahoitus ylitti reippaasti alkuperäiset "stretch goalit", joissa luvattiin laajempaa peliä. Laajemman tuotannon vaikutusta julkaisuaikatauluun ei mielestäni kerrottu kovin selkeästi alkuvaiheessa, mutta selvää oli että se olisi siirtynyt selvästi myöhäisemmäksi kuin 2014. Hangaarimoduli tuli noin puoli vuotta joukkorahoituksen alusta ja Arena Commander 2014 lopulla.
 
User error nousta sängystä liian nopeasti?
Live 3.18 ja PTU 3.18.1 ei enää sisällä tätä ominaisuutta joten sängystä voi nousta aivan niin kuin haluaa, postauksesi on yhtä vanhentunut kuin se postaus (23.1.) jota kommenmtoit.
 
en tiiä onks tää joku bugi vai mikä että en saa tähtikartaa auki F2 napista tai mistään muustakaan? ei auttanut pelin uudelleen asennuskaan :hmm:
 
en tiiä onks tää joku bugi vai mikä että en saa tähtikartaa auki F2 napista tai mistään muustakaan? ei auttanut pelin uudelleen asennuskaan :hmm:

Muuten olisin voinu käydä kokeilemassa, mutta taas tuli wipe niin ei kyllä taas kiinnosta koko peli.
 
Wipejä on 2 eri tyyppiä
- Database reset (Miltä pelihahmonäyttää, Missä olet, Aluksien loadoutit, Mitä pelihahmolla on repussa/päällä ja tehtävät jotka tarvii mainetta.) Eli noi kaikki nollaantu 3.19
- Long term persistence enabled (Rahat, alukset, kaikki mitä omistat). Tätä tekevät harvemmin. Eli siis jos patch notessa on tää kohta disabled ,niin sillon lähtee rahat sun muut mitä nyt pelin sisällä olet hommannut.

Edit. Tossa Long term persistence on vielä 3 eri juttua mitä voivat nollata. Rahat, itemit ja maine
 
Viimeksi muokattu:
en tiiä onks tää joku bugi vai mikä että en saa tähtikartaa auki F2 napista tai mistään muustakaan? ei auttanut pelin uudelleen asennuskaan :hmm:
F1 aukasee Mobiglass GUI:n sitten vain hiirelllä valitset GUI:sta tähtikartan.
 
Se olisikin jos rahalla ostetut alukset häviäisi. Voisi käydä oikeussaleissa kuhina sen jälkeen.
 
joo tiedän kyllä mutta kyllä sen kartan pitäisi siitä f2 napista auveta
F2 toimi aikaisemmissa peli versiossa mutta ei tässä mutta sen voi itse mapata keybinding asetuksista toimimaan uudestaan F2 näppäimestä
(oletan että ne on tahallaan jättäneen mahdollisimman monta näppäintä vapaaksi omia mappauksia varten
(pelissä on mahdollisia mappauksia paljon enempi kuin vapaita näppäimiä/näppäinyhdistelmiä)).


------------------------------------------------------------


Free Fly (pelaa ilmaiseksi) menossa kestää 30pv asti.




Aegis Titan aluksen lisäksi Free Flyssä on nämä alukset

May 19 - May 20
Invictus Launch Week Days 1 & 2
MIRAI
  • Mirai Fury: Four Size 2 laser repeaters, optimized for total precision and control, make the Fury a revelation in short-range space combat.
  • Mirai Fury MX: Devastate targets with twenty halo-mounted missiles, then fade away to regroup and re-arm this ruthlessly efficient snub-bomber.
MUSASHI INDUSTRIAL AND STARFLIGHT CONCERN
  • MISC Freelancer MIS: The Freelancer MIS is a limited-edition militarized variant of the classic merchant ship.
  • MISC Razor EX: Stealth edition of the Razor outfitted with signature-reducing materials and low-draw components.
  • MISC Reliant Tana: An easy to maintain, versatile, and lightweight fighter.
  • MISC Starfarer Gemini: This military refueling platform sacrifices some capacity for armor and a missile launcher.
CRUSADER
  • Crusader Ares Ion: This laser-equipped heavy fighter delivers extremely powerful shots to quickly disable the shields of even the biggest enemy vessels.
  • Crusader Ares Inferno: The Ares Inferno's massive Gatling tears through gunship armor and turns smaller fighters to dust in seconds.
  • Crusader Mercury: The Mercury checks all the boxes expected of a dependable courier vessel, and then some.
  • Crusader A2 Hercules: This heavy bomber carries a devastating payload of air-to-ground explosives to level any enemy compound.
  • Crusader C2 Hercules: Utilizing the patented Hercules spaceframe and expanding cargo capacity while sacrificing barely any firepower, the C2 has become the military cargo standard.
  • Crusader M2 Hercules: As the UEE's premier tactical Starlifter, the M2’s potent combination of capacity, maneuverability, and durability makes it the obvious choice in large-scale transport.



May 21 - May 22
Invictus Launch Week Days 3 & 4
AEGIS DYNAMICS
  • Aegis Avenger Stalker: A modified version of the Avenger catering to bounty hunters. Equipped with prison cells.
  • Aegis Avenger Titan: A former Advocacy patrol ship with added cargo capacity for light hauling.
  • Aegis Avenger Titan Renegade: Special-edition Avenger Titan with custom livery and a loadout geared to Arena Commander.
  • Aegis Avenger Warlock: A variant of the Avenger armed with an EMP generator to disable enemy vehicles.
  • Aegis Eclipse: A sleek stealth bomber armed with heavy torpedoes.
  • Aegis Gladius: An aging-but-agile light fighter boasting mid-range armament.
  • Aegis Gladius Valiant: Special-edition Gladius with custom livery and a loadout geared to Arena Commander.
  • Aegis Hammerhead: A multi-crew corvette bristling with manned turrets and heavy firepower.
  • Aegis Redeemer: Equipped with strong shielding and a plethora of weapon systems, this gunship can engage a wide range of enemies.
  • Aegis Retaliator Bomber: A long-range, anti-capital-ship bomber. Covered in manned turrets and capable of launching Size 9 torpedoes.
  • Aegis Sabre: Favoring agility over durability, the Sabre is light, sleek, and deadly.
  • Aegis Sabre Comet: Special-edition of the Sabre with custom livery and a loadout geared to Arena Commander.
  • Aegis Vanguard Harbinger: A powerful bomber that can operate out of the roughest forward-operating bases.
  • Aegis Vanguard Hoplite: Long-range squad dropship with a manned turret for protection.
  • Aegis Vanguard Sentinel: Designed to fight smart instead of taking enemies head-on.
  • Aegis Vanguard Warden: Long-range heavy fighter with a manned turret.



May 23 - May 24
Invictus Launch Week Days 5 & 6
ANVIL AEROSPACE
  • Anvil Arrow: Featuring an ultra-aerodynamic frame and slight profile, it’s the most agile ship in its class.
  • Anvil Ballista: This self-propelled air defense system is capable of destruction on a massive scale.
  • Anvil C8R Pisces: Treat minor injuries and stablize patients while transporting them to the safety of a larger ship or medical facility onboard this deft and swift rescue and recovery-focused C8R.
  • Anvil C8X Pisces: Ideal for inter-system travel or investigating tight spots inaccessible to larger ships, it’s a small ship ready for big adventures.
  • Anvil Carrack: Iconic multi-crew explorer ready for your next epic adventure.
  • Anvil Centurion: Built on Anvil’s popular Atlas Platform, the Centurion presents a tactical solution for short-range anti-aircraft operations. Dominate any combat zone by assuring immediate threats from above are dealt with quickly and efficiently, thanks to the Centurion’s custom energy-based AA turret.
  • Anvil F7C Hornet: Tough and dependable, the F7C is a textbook multi-purpose medium fighter.
  • Anvil F7C Hornet Wildfire: Special-edition of the F7C Hornet with custom livery and a loadout geared to Arena Commander.
  • Anvil F7C-M Hornet Super Hornet: A two-seater medium fighter with a heavy loadout.
  • Anvil F7C-R Hornet Tracker: Sacrificing the turret for an advanced radar system, the Hornet Tracker seeks what’s hidden.
  • Anvil F7C-S Hornet Ghost: Stealthy, silent, deadly – the Ghost keeps a low profile.
  • Anvil Gladiator: A ruggedly built two-person dive bomber.
  • Anvil Hawk: The perfect ship for independent bounty hunters or local security.
  • Anvil Hurricane: A heavy fighter with an almost excessive loadout. Includes a turret that punches through shields and defenses.
  • Anvil Spartan: Built using the robust Atlas Platform chassis, the Spartan takes armored personnel transport to the next level.
  • Anvil Terrapin: Heavily armored ship with a sophisticated scanner. Ideal for recon and exploration.
  • Anvil Valkyrie: A heavily armed dropship perfect for full-crew expeditions.



May 25 - May 26
Invictus Launch Week Days 7 & 8
TUMBRIL LAND SYSTEMS
  • Tumbril Nova Tank: This heavy tank offers a devastating combination of weaponry to eliminate threats on the ground and in the air.
  • Tumbril Cyclone MT: Building on the agile off-road platform of the base variant, the MT adds two surface-to-air missile launchers and a ballistic cannon to keep airborne assailants at bay.
  • Tumbril Cyclone AA: Features EMP functionality and an anti-air missile launcher to deter threats from above.
  • Tumbril Cyclone RN: Built to clear the fog of war, the recon variant of the Cyclone features a powerful scanner array.
  • Tumbril Cyclone TR: Support infantry with this combat buggy. Equipped with a mounted turret to provide cover fire for ground operations.
ROBERTS SPACE INDUSTRIES
  • RSI Aurora LN: Designed for dangerous combat situations, the Aurora LN comes with bigger shields and larger weapons that pack a punch.
  • RSI Constellation Andromeda: A multi-crew freighter with a modular design, the RSI Andromeda is one of the most iconic ships in the ‘verse.
  • RSI Constellation Aquila: Explore the stars and distant horizons thanks to an uprated sensor suite and redesigned cockpit that offer maximum visibility.
  • RSI Constellation Phoenix: A chariot of the gods, this converted luxury freighter is ideal for VIP transport.
  • RSI Constellation Taurus: Configured for cargo space above all, the Taurus is a great way to get started with multi-crewed ships.
  • RSI Lynx rover: Rugged adventure meets high-end luxury in the Lynx. Designed to fit perfectly in a Constellation Phoenix, the rover’s compact frame accommodates transport in a large variety of larger ships.
  • RSI Mantis: Stop ships dead in their tracks with RSI’s premier quantum enforcer.
  • RSI Scorpius: The next evolution in heavy combat, interception, and defense comes with an adaptable bi-wing configuration and revolutionary rail-mounted remote turret.
  • RSI Scorpius Antares: Redesigned to house a devastating EMP device and quantum jammer, the Scorpius Antares shuts down enemy combatants, leaving them open to attack or boarding.
  • RSI Ursa rover: Built specifically for the planetside explorer, it offers civilians military-grade all-terrain capabilities.
ORIGIN JUMPWORKS
  • Origin 125a: With a souped-up weapons package and trademark Origin refinement, the 125a is the ideal entry into luxury spaceflight.
  • Origin 325a: Origin’s sleek signature fighter, the 325a makes a great companion for finding your mark in style and sophistication.
CONSOLIDATED OUTLAND
  • CNOU Mustang Delta: The Mustang Delta is armed with heavier weapons and rocket pods to give new pilots a little more firepower.
ARGO ASTRONAUTICS
  • Argo MPUV 1P: MPUV variant designed to shuttle crew members between vessels and port.


May 27 - May 28
Drake Defensecon
DRAKE INTERPLANETARY
  • Drake Buccaneer: A light fighter that sacrifices durability (and its ejection seat!) for raw firepower.
  • Drake Caterpillar: A heavy multi-crew commercial freighter. Lightly armed with superior cargo capacity.
  • Drake Corsair: Take on the unknown with confidence in the 2952 Corsair, a worthy companion in battle, discovery, and delivery, wherever the winds of adventure may steer you.
  • Drake Cutlass Black: Back in black, Drake’s pirate-favorite is a highly versatile ship with combat and cargo prowess.
  • Drake Cutlass Blue: The Cutlass Blue boasts missiles, a more powerful engine, and Durasteel holding cells in the cargo bay.
  • Drake Cutlass Red: The Cutlass Red converts the standard cargo hold into a well-equipped medical facility, including two medbeds.
  • Drake Cutlass Steel: Equal parts daunting dropship and menacing gunship, the Cutlass Steel brings the heat and then some.
  • Drake Cutter: Designed for hard-working folks of all stripes, the Cutter packs 4 SCU of cargo room and plenty of wallop into a rough and tumble, compact frame.
  • Drake Dragonfly Black: A two-seater grav-lev bike that easily traverses rough terrain or open space.
  • Drake Herald: Your secrets are safe. Drake’s Herald securely stores sensitive data and transports it at blistering speed.
  • Drake Vulture: Be your own boss and take total control of navigation, defense, and the Vulture’s unique all-in-one Ripper utility rig.


May 29 - May 30
INVICTUS WRAP UP
As Invictus Launch Week comes to a close, all vehicles from the previous days are available to use for free on May 29 and May 30.
Don't forget, the Free Fly ends on May 30!
 
Viimeksi muokattu:
olen kyllä yrittänyt vaihtaa sen hiireen tai ihan sama minne niin ei vain toimi ja pelissä huomasin chatissa että joillain muillakin sama ongelma
 
Ei nyt ole viitsinyt avata kun riskinä kuulemma että menettää kamoja yms.
 
Itse veikkailin aiemmin ihan läpällä mielestäni yläkanttiin, että 2025 tulisi "1.0" versio, mutta taitaa tulla kiire siihenkin. :) Taitaa 2035 olla lähempänä totuutta.
 
Onko tämä jo kohta julkaisukunnossa?
Itse veikkailin aiemmin ihan läpällä mielestäni yläkanttiin, että 2025 tulisi "1.0" versio, mutta taitaa tulla kiire siihenkin. :) Taitaa 2035 olla lähempänä totuutta.
Squadron 42 julkaistaan ennen Star Citizen:iä ja senkään julkaisusta CIG ei ole vielä sanonut mitään (uutta) joten Star Citizen:in varsinainen julkaisu on kaukana.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ei nyt ole viitsinyt avata kun riskinä kuulemma että menettää kamoja yms.
Juu 3.19.1 versioon päivittyessä oli tollainen bugi mutta kaikki alukset ja kamat saa takaisin seuraavan wipen yhteydessä joka mahdollisesti tulee 3.20 päivityksen yhteydessä.
Minkälisäksi tuo kamojen menetys riski oli hyvin pieni.
Niin että kamojen menetyksen pelon takia ei kannata jättää pelaamatta.
 
Viimeksi muokattu:
Mikäs tilanne/tavoite nykyään on instanssien suhteen, onko kaikki pelaajat "yhdessä isossa maailmassa" vai onko pelaajat eri instansseissa? Oliko tämä nyt server-mesh vai millä nimellä joskus?
 
Mikäs tilanne/tavoite nykyään on instanssien suhteen, onko kaikki pelaajat "yhdessä isossa maailmassa" vai onko pelaajat eri instansseissa? Oliko tämä nyt server-mesh vai millä nimellä joskus?
Tällä hetkellä serverillä on 100-110 pelaajaa.

200 pelaajan serveriä on testattu Evocatissa.

Server-Mesh on tulossa sitten joskus (epäilen että ei tänävuonna).

Server-Mesh:in tultuakin yksittäisellä serverillä on vain se 100-200 pelaajaa se serveri vain kattaa huomattavasti pienemmän pelialueen (esim. yhden kuun kokoisen alueen).

Server-Mesh:illä on juuri tarkoitus toteuttaa tuo "yhdessä isossa maailmassa" olo se vain koostuu pienistä toisiinsa yhteydessä olevista palasista.
 
Ehkä tämä siihen mennessä valmistuu kun eläkepäiville pääsee. Tosin siihen aikaa se reilu 30 vuotta omalla kohdalla, että en nyt vetoa menisi lyömään :cigarbeye:
 
Ei kait nyt enää näillä näytöillä kukaan täysjärkinen usko että peli joskus valmistuisi. Tästä muodostui erikoinen lypsylehmä, jonka utareista kiskotaan niin pitkään kuin tirisee, ja sit kun ei enää tirise, stämpätään pökäle 1.0:ksi.
 
Mikäs tilanne/tavoite nykyään on instanssien suhteen, onko kaikki pelaajat "yhdessä isossa maailmassa" vai onko pelaajat eri instansseissa? Oliko tämä nyt server-mesh vai millä nimellä joskus?

evo testasivat 200 pelajaa "shardissa" Tosin testissä ei käynyt ilmi että olivatko parantaneet serverin suoritus kykyä ja siksi moinen. Vai oliko nyt käytössä replication layer ja sillä mahdollisisti yksi tai uuseampi kuin yksi dgs node käytössä. Tavoite on että tyliin kaikki EU pelajaat on samassa shardissa. Anteeksi nyt käytän heidän nimityksiään asioille niin voi olla hivene hankalaa tajuta. Eli Shard on tavallaan"serveri". Shard koostuu enity graph(PES) , replication layer(mitä pelajaa näkee) ja dgs node(simuloi kaiken esim. Ai, fysiikat ja etc). No noi tavalallaan on server mesh. Mutta jahka saavat ton shard jutun toimimaan on tarkoitus tehdä mega shardeja jonka alla on useita shardeja. Se paljonko pelaajia voi olla ydessä shardissa on arvoitus koska eivät ole kokeilleet montaako dsg nodea(tää tekniikka ei ole vielä valmis) voivat yhdessä shardissa ajaa. Se voi olla 110 pelaajaa tai 10000 pelajaa.

Eli nyt tilanne on se että heillä on shard joka juttelee enity graph kanssa ja ehkä koittavat tuoda tuon application layer mukaan 3.20 mutta yhdellä dgs nodella.

Mutta joo anteeksi hirveästi nimiä joilla ei ole mitään merkitystä porukalle jotka ei tiedä mihin toi tekniikka perustuu. Ja silti se on aika monelle huuhaata. Mutta tossa video joka paneutu hivenen aiheeseen.



Edit : käytin väärää nimeämistä application layer se on replication layer
 
Viimeksi muokattu:
Ei kait nyt enää näillä näytöillä kukaan täysjärkinen usko että peli joskus valmistuisi. Tästä muodostui erikoinen lypsylehmä, jonka utareista kiskotaan niin pitkään kuin tirisee, ja sit kun ei enää tirise, stämpätään pökäle 1.0:ksi.

No Squadron 42 ehkä joskus. Mutta nykysin taitaa olla enemmän se star citizenin suhteen että se ei edes koskaan "valmistuisi" siis porukka haluaa että kehitystä jatketaan mailman tappiin saakkka tyyliin tehdään "matrix".
 
Universumin luominen ei ole koskaan helppoa, tai voiko sellaiselle yleensäkään määrittää hintaa.
 
evo testasivat 200 pelajaa "shardissa" Tosin testissä ei käynyt ilmi että olivatko parantaneet serverin suoritus kykyä ja siksi moinen. Vai oliko nyt käytössä replication layer ja sillä mahdollisisti yksi tai uuseampi kuin yksi dgs node käytössä. Tavoite on että tyliin kaikki EU pelajaat on samassa shardissa. Anteeksi nyt käytän heidän nimityksiään asioille niin voi olla hivene hankalaa tajuta. Eli Shard on tavallaan"serveri". Shard koostuu enity graph(PES) , replication layer(mitä pelajaa näkee) ja dgs node(simuloi kaiken esim. Ai, fysiikat ja etc). No noi tavalallaan on server mesh. Mutta jahka saavat ton shard jutun toimimaan on tarkoitus tehdä mega shardeja jonka alla on useita shardeja. Se paljonko pelaajia voi olla ydessä shardissa on arvoitus koska eivät ole kokeilleet montaako dsg nodea(tää tekniikka ei ole vielä valmis) voivat yhdessä shardissa ajaa. Se voi olla 110 pelaajaa tai 10000 pelajaa.

Eli nyt tilanne on se että heillä on shard joka juttelee enity graph kanssa ja ehkä koittavat tuoda tuon application layer mukaan 3.20 mutta yhdellä dgs nodella.

Mutta joo anteeksi hirveästi nimiä joilla ei ole mitään merkitystä porukalle jotka ei tiedä mihin toi tekniikka perustuu. Ja silti se on aika monelle huuhaata. Mutta tossa video joka paneutu hivenen aiheeseen.



Edit : käytin väärää nimeämistä application layer se on replication layer

Kiitos! Tuon videon noin kymmenen ensimmäistä minuuttia on ihan loistavaa kamaa jos yhtään tykkää IT:stä, riippumatta tykkääkö edes pelistä. Oli mielenkiintoisesti selitetty ja on kyllä pojilla koodaamista.
 
Uskomatonta mutta totta Argo Raft (rahtialus) on Star Citizen:in nopein alus.
(videon kesto 3 min 44 sec)
 
Alpha 3.20 on isompi päivitys kun mitä moni on kuvitellut.

(videon kesto 23 minuuttia).


Video on pienemmältä tubettajalta ( Croncy ) ja siinä ei ole tyhjäkäyntiä vaan pelkkää asiaa.

3.20 on PTU:ssa (waves 1 ja 2).
 
Täytyy nyt kyllä sanoa että olo on huojentunut siitä että SQ 42 ei ole julkaistu viellä. Pelasin nimittäin starfieldiä. Ensinnäkin jos SQ 42 ois julkaistu 2016 niin se muistuttaisi hyvin paljon starfieldiä. Lataus ruutu fps kenttä lataus ruutu erilainen fps kenttä lataus ruutu joku boksi missä vähän lennellä. Niin star citizenin kokeneena olo on aika tyhjä. Ei sinällään starfield kyllä vaikutta hyvältä peliltä. Ja se on tosiaan valmis peli. Ja tulen kyllä varmaan läpi tarinan pelaamaan, mutta kyllä se on vaan jotenkin niin sitä että huh huh. Kun on tottunut( käytän nyt vähän jännätermiä) niin sanotusti next gen teknologiaan. Kuiteskin SQ 42 vertical lice oli jo teknisesti ihan eri levelillä. Vaikka tiesin ennen starfieldin julkaisua että siinä on latausruutuja. Niin ei tuo iske vasten kasvoja vasta kun sen kokee. Tosin itsellä on noita tunteja SC takana jokunen niin sanon sillä on iso vaikutus.
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy nyt kyllä sanoa että olo on huojentunut siitä että SQ 42 ei ole julkaistu viellä. Pelasin nimittäin starfieldiä. Ensinnäkin jos SQ 42 ois julkaistu 2016 niin se muistuttaisi hyvin paljon starfieldiä. Lataus ruutu fps kenttä lataus ruutu erilainen fps kenttä lataus ruutu joku boksi missä vähän lennellä. Niin star citizenin kokeneena olo on aika tyhjä. Ei sinällään starfield kyllä vaikutta hyvältä peliltä. Ja se on tosiaan valmis peli. Ja tulen kyllä varmaan läpi tarinan pelaamaan, mutta kyllä se on vaan jotenkin niin sitä että huh huh. Kun on tottunut( käytän nyt vähän jännätermiä) niin sanotusti next gen teknologiaan. Kuiteskin SQ 42 vertical lice oli jo teknisesti ihan eri levelillä. Vaikka tiesin ennen starfieldin julkaisua että siinä on latausruutuja. Niin ei tuo iske vasten kasvoja vasta kun sen kokee. Tosin itsellä on noita tunteja SC takana jokunen niin sanon sillä on iso vaikutus.
Pelaa No Man's Skyta, ei ole latausruutuja. Kokoakin löytyy galaksista jota koluta. Ja ehkä kaikkein tärkeimpänä, peli on saatavilla nyt sille alustalle jolla on aktiivinen eikä tarvitse odotella vuosikausia. Kaiken muun lisäksi, Star Citizen toimii oikein malliesimerkkinä siitä "mikro"maksusyövästä joka riivaa koko pelialaa. Tämän takia pelit kuten Baldurs Gate 3 ja NMS ovat erittäin miellyttäviä kokemuksia, ja näistä olisi monilla kehittäjillä opittavaa: tarpeeksi hyvä peli kyllä kantaa omillaan.

Nyt 550 miljoonaa dollaria ja 10 vuotta (!) myöhemmin, lienee turvallista sanoa että backereiden olisi ollut turvallisempaa nämäkin rahat käyttää johonkin muuhun. Oma sähköpostikin jo unohtunuthukkunut ajan saatossa johon pari alusta on sidottu. Toisekseen, jos peli ei ole Steamissa on kyllä sitä myös sitten edes hanki, näin PC puolella. Eli lopulta aivan sama minkälainen avaruuseepos tästä on tulossa, itselleni pelikelvoton.

Jos nyt heitän ilmoille ajatuksen, että Star Citizen tulee tulee olemaan valmis vasta vuonna 2035, tuskin kukaan enää tälle nauraa tai ainakaan pitää täysin epärealistisena arviona. Ainakin se on yksi varteenotettava vaihtoehto.

Aikaisemmin Star Citizenin parissa työskennellyt vielä jaksaa valaa uskoa syviin kansanriveihin kertomalla, että tästä varmasti tulee upeeta.


 
Toki toivoo että jossain vaiheessa tulee peleissä normiksi SC:n tavoittelema taso avaruuspelin saumattomuudesta universuminsa suhteen. Sama kun toivoisi joskus GTA:n tyyppisissä peleissä saavutettavan esim sen että kaupunkien rakennuksilla olisi vierailtavat kokonaiset sisätilat yms, ilman latausta, kaikista ikkunoista näkisi ulos jne.
 
Voisihan tuota pelailla keskeneräisenäkin jos eivät resetoisi saavutuksia silloin tällöin.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 133
Viestejä
4 503 049
Jäsenet
74 329
Uusin jäsen
Bopperhopper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom