Star Citizen

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
688
Itselläni on se tilanne, että Star Citizen PU Alpha -julkaisuvat ovat mielenkiintoisempia kuin nykyiset valmiit julkaistut pelit, joten sen puolesta Star Citizen PU voidaan julkaista vaikka vuonna 2030. Itselleni on kehittämiseen käytettyä aikaa huomattavasti tärkeämpää se että julkaisevat pelin jota olen itse kiinnostunut pelamaan.

Jos ja kun(?) joku muu kehittäjä tekee vastaavanlaisen projektin, niin olen samalla tavalla kiinnostunut. Sitä odotellessa Star Citizen on itselleni tämänkaltaisista peleistä ainoa vaihtoehto.
Siis se on nykykunnossa mielestäsi hintansa arvoinen? Olen käsittänyt, että ei siinä vielä niin paljon toimivaa pelattavaa vielä ole että kannattaisi ostaa. Kiinnostunut olen minäkin jos joskus saisivat edes jotakuinkin jotain valmiiksi.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
116
No toki voi odottaa ettei se tuotos vertailua kestä Battlefieldiin, mutta kun se lopputuote ei vertailua kestä oikein mihinkään nyky-fps -peliin... Niin kai se on jokin työnäyte siitä ettei se visio aina kohtaa todellisuutta vaikka varmasti on ihan tosissaan koitettu tehdä edes joltain osin sykähdyttävää peliä. Epäonnistuen ja oppimatta sen suuremmin edellisestä yrittämästä vuosia sitten.
Miksi edes vertailla alpha-versioita? Eikö olisi parempi odotella, että ne saadaan julkaistua virallisesti ensin.

Itse en ole törmännyt minkäänlaisiin tilastoihin siitä, että kuinka monet ovat kiinnostuneet Star Marine:sta ja Theater of War:sta. Sen mitä olen tukijoiden mielipiteitä nähnyt, niin hyvin monet ovat molemmista kiinnostuneet. Alpha-version keskeneräisyys on estänyt vielä testaamisen kokonaan tai ainakin osittain osittain.

FPS ei voida tietenkään saada valmiiksi ennen kuin kaikki tarvittavat core-ominaisuudet ovat integroituina.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
116
Siis se on nykykunnossa mielestäsi hintansa arvoinen? Olen käsittänyt, että ei siinä vielä niin paljon toimivaa pelattavaa vielä ole että kannattaisi ostaa. Kiinnostunut olen minäkin jos joskus saisivat edes jotakuinkin jotain valmiiksi.
Se on omasta mielestäni ehdottomasti nykyisen n. 50€ arvoinen - ollut jo monta vuotta. Hyvä kuitenkin tietää ja etenkin ymmärtää että mitä alpha-versio merkitsee. En näe kuitenkaan mitään syytä peliä tukea, ellei siitä ole erittäin kiinnostunut. Vuosittain peliä pääsee kokeilemaan ilmaiseksi useita kertoja, mikä on varmastikin riittää suurimmalle osalle. Jos se vaikuttaa kiinnostavalta, niin siinä vaiheessa kannattaa harkita sen tukemista.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
116
Theatres of War on näistä epäonnistumisista ainoana sitten "Alphassa" eli aikaa, rahaa ja resursseja on poltettu ilman että minkäänlaista julkaisuvähääkään olisi vuosien 2019-2021 minitestipenkkipelin kehityksestä seurannut.
Star Marine, Arena Commander ja Theater of War ovat jokainen edelleen kehityksessä ja alpha-versioina. Evocati-testaajat ovat ainoat, jotka ovat tähän mennessä ToW:sia päässeet testaamaan. Testaus on tuottanut tulosta ja toivottavasti ToW saadaan testattavaksi suuremmalle pelaajamäärälle, kun havaitut ongelmat ovat saatu korjatuiksi tai ainakin siihen kuntoon, että testaajien määrän kasvattaminen on järkevää.

Omasta mielestäni Star Citizenin FPS tuntuu jo tässä vaiheessa hyvältä. Niin hyvältä, että vetää mielestäni vertoja täysverisille FPS-peleille. Toki se on vielä kehitysvaiheessa (alpha) ja monet ominaisuudet puuttuvat vielä, jotka vievät omalta osaltaan kokemusta edelleen eteenpäin; FPS radar / scanning, weapon overheating, T2 visor / hud, weapon charge / drain, player slide, mag stripping / refill, T0 healing, jne.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Star Marine, Arena Commander ja Theater of War ovat jokainen edelleen kehityksessä ja alpha-versioina. Evocati-testaajat ovat ainoat, jotka ovat tähän mennessä ToW:sia päässeet testaamaan. Testaus on tuottanut tulosta ja toivottavasti ToW saadaan testattavaksi suuremmalle pelaajamäärälle, kun havaitut ongelmat ovat saatu korjatuiksi tai ainakin siihen kuntoon, että testaajien määrän kasvattaminen on järkevää.

Omasta mielestäni Star Citizenin FPS tuntuu jo tässä vaiheessa hyvältä. Niin hyvältä, että vetää mielestäni vertoja täysverisille FPS-peleille. Toki se on vielä kehitysvaiheessa (alpha) ja monet ominaisuudet puuttuvat vielä, jotka vievät omalta osaltaan kokemusta edelleen eteenpäin; FPS radar / scanning, weapon overheating, T2 visor / hud, weapon charge / drain, player slide, mag stripping / refill, T0 healing, jne.
Tässä tavallaan olen samaa mieltä. Fps-moodissa on potentiaalia, mutta sitten taas. Ase ei ammu, kun sen pitäisi, jne bugiväistelyä, jotta kokemus olisi jotenkin järkevä.

Vähän valmiimpi pitäisi kakun olla jo pikkuhiljaa. Nyt pöydällä on taikina ja kermavaahto. Ihan hyvältä maistuu, mutta niin kaukana "valmiista" että pitänee hyllyttää peli taas pitkäksi aikaa.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
116
Onko CIG:lla tähänkin ydinpelin osaan jokin supernäkemys takataskussa huolimatta siitä että Star Marinen ensimmäinen kehitysprosessi ei tuottanut minkäänlaista peliä. Star Marine II taas on viisi vuotta vanha pienpeliprojekti... Alpha on aivan väärän sana sille, kun samassa on tehty aivan samankaltaisilla pelimoottoreilla vertailua kestäviä FPS -pelejä, joilla on pelaajiakin. Ja aika varma voi olla että tehdään siinäkin välissä, kun noita ominaisuuksia odotellaan.
Nuo mainitut pienpelit ovat edelleen aktiivisessa kehitys/alpha-vaiheessa. Toki CIG olisi voinut tehdä nuo pelit täysin irrallisina projekteina ja saada ne valmiiksi nopeasti, mutta se olisi ollut mielestäni täysin resurssien hukkaamista. Oikea tapa on mielestäni juurikin käyttää emopelien teknologioita ja ominaisuuksia, jolloin pienpelit toimivat erinomaisesti myös testaustarkoituksessa.

Antaa muiden kehittäjien tehdä miten parhaaksi näkevät. Toivottavasti sieltä tulee jossakin vaiheessa vaihtoehtoja myös SQ42:lle ja Star Citizenille.

Tässä tavallaan olen samaa mieltä. Fps-moodissa on potentiaalia, mutta sitten taas. Ase ei ammu, kun sen pitäisi, jne bugiväistelyä, jotta kokemus olisi jotenkin järkevä.

Vähän valmiimpi pitäisi kakun olla jo pikkuhiljaa. Nyt pöydällä on taikina ja kermavaahto. Ihan hyvältä maistuu, mutta niin kaukana "valmiista" että pitänee hyllyttää peli taas pitkäksi aikaa.
Bugeja toki kehitysvaiheessa riittää. Niin kauan kun ne eivät estä testaamista kokonaan, niin pienpelit ajavat mielestäni tässä vaiheessa tarkoituksensa.

Itse toivon, että valmista tulee sitten kun projekti on CIG:n mielestä julkaisukelpoinen. Pelin yksinkertaistaminen, ominaisuuksien riisuminen, yms. pelkästään sen takia, että "pitäisi jo tulla valmista" kuulostaa omaan korvaan erittäin huonolta idealta. Itse haluan Star Citizenin kuten on suunniteltu, enkä rankasti riisuttua versiota siitä.

Tottakai ymmärrettävää, että "Wing Commanderia" odottaneet ovat pettyneitä.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
@dekkegitru Suosittelen säästämään energiaa ja hermoja, ei sinihiekan kanssa pysty tästä projektista järkevästi keskustelemaan. Kannattaa myös ottaa huomioon, että hän ei ole peliä pelannut, eikä ole kiinnostunut pelaamaan. Hänellä on vain joku ihmeellinen missio dissata kaikkea Star Citizeniin liittyvää niin paljon kuin mahdollista. Lisäksi noin 90% hänen puheistaan on silkkaa omasta päästä keksittyä paskaa, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Itse olen pelannut ja seurannut projektia alusta saakka, sekä ollut matkan varrella ajoittain hyvinkin kriittinen ja pettynyt projektin etenemiseen. Lopulta sitä on kuitenkin ollut kohtalaisen helppo ymmärtää, että miten vaikeaa tämän mittaluokan projektia on polkaista liikkeelle täysin tyhjästä. Siitähän tuo alkuvuosien nihkeä kehitystahti pääosin johtui. Nykyisellään kehitystahti on oikein hyvällä tasolla ja kulissien takana tapahtuu paljon enemmän, kuin mitä meille pelattavaksi asti päivityksissä saapuu. Star Citizen voi paremmin kuin koskaan ja suunta on ollut ylöspäin jo monta vuotta.

Nykyiselläänkin Star Citizen tarjoaa sellaisia pelikokemuksia, mitä ei muista peleistä voi saada. Kun on tottunut siihen millä tavoin Star Citizen toteuttaa asioita, niin silmät ovat auenneet sille, miten paljon muissa peleissä "huijataan" pelaajaa. Tavallaan SC on siis pilannut muut pelit omalla kohdallani luomalla uudet standardit sille mitä peleiltä voi odottaa.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
116
@dekkegitru Suosittelen säästämään energiaa ja hermoja, ei sinihiekan kanssa pysty tästä projektista järkevästi keskustelemaan. Kannattaa myös ottaa huomioon, että hän ei ole peliä pelannut, eikä ole kiinnostunut pelaamaan. Hänellä on vain joku ihmeellinen missio dissata kaikkea Star Citizeniin liittyvää niin paljon kuin mahdollista. Lisäksi noin 90% hänen puheistaan on silkkaa omasta päästä keksittyä paskaa, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Itse olen pelannut ja seurannut projektia alusta saakka, sekä ollut matkan varrella ajoittain hyvinkin kriittinen ja pettynyt projektin etenemiseen. Lopulta sitä on kuitenkin ollut kohtalaisen helppo ymmärtää, että miten vaikeaa tämän mittaluokan projektia on polkaista liikkeelle täysin tyhjästä. Siitähän tuo alkuvuosien nihkeä kehitystahti pääosin johtui. Nykyisellään kehitystahti on oikein hyvällä tasolla ja kulissien takana tapahtuu paljon enemmän, kuin mitä meille pelattavaksi asti päivityksissä saapuu. Star Citizen voi paremmin kuin koskaan ja suunta on ollut ylöspäin jo monta vuotta.

Nykyiselläänkin Star Citizen tarjoaa sellaisia pelikokemuksia, mitä ei muista peleistä voi saada. Kun on tottunut siihen millä tavoin Star Citizen toteuttaa asioita, niin silmät ovat auenneet sille, miten paljon muissa peleissä "huijataan" pelaajaa. Tavallaan SC on siis pilannut muut pelit omalla kohdallani luomalla uudet standardit sille mitä peleiltä voi odottaa.
Hänen tapansa keskustella on tullut kyllä tutuksi :) Hänen kaltaisiaan löytyy kyllä muitakin ja varmaan aika vaihtelevin motiivein. Luultavasti toiset haluavat vain "hassutella"/trollailla, mutta välillä törmää hieman huolestuttavampiinkin viesteihin. Kyllä kriittisiä mielipiteitä on mielenkiintoista lukea kunhan ne ovat asiallisesti kirjoitettuja.

Kriittisyys, kritiikki ja pettymykset ovat kyllä täysin ymmärrettäviä. CIG saa olla kyllä tyytyväinen, että niin monet tukijoista pystyy antamaan rakentavaa palautetta pettymyksistä huolimatta. Palautteen antaminen on kuitenkin testiversioiden testaamisen ydin.
Itsellänikin on muutamia pettymyksen aiheita, mutta onneksi projekti on niin valtava, ettei muutamat pettymykset vaikuta kokonaisuuteen. Toisaalta kehitysvaiheessa projekti vielä elää niin paljon, että mielipide voi noiden suhteen vielä vaihtuakin.

Olen kyllä täysin samaa mieltä, että projekti tarjoaa kokemuksen jota muut pelit eivät tarjoa. Odotan jo kasvavalla mielenkiinnolla Alpha 3.14 testaamista/pelaamista.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 173
Vähän kyllä särähtää korvaan aina fanien "projekti on valtava", "mikään muu peli ei tarjoa samaa" jne.. Itsellä tuntuu että nää on toistaseks vain unelmia ja kauniita kuvia/animaatioita/efektejä. Toki sen unelman tueksi pääsee fiilistelemään tunnelmalliseen alphaan. Mutta se on silti vieläkin vain unelmaa. Mitä on ne konkreettiset asiat mitä Star Citizen tarjoaa mitä muut pelit eivät tarjoa? Itse kykenen ymmärtämään vain audiovisuaalisen fiilistelyelämyksen. Mutta mitä muuta se tarjoaa? Sinihiekan on turha vastata olen blokannut hänet jo kauan sitten.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
Kyllä kriittisiä mielipiteitä on mielenkiintoista lukea kunhan ne ovat asiallisesti kirjoitettuja.
Yleensä kyllä, mutta sinihiekan kohdalla kyse on asiallisen näköisestä paskan kirjoittamisesta. Kun sama meno on jatkunut jo vuosikausien ajan, niin ainakin itse olen totaalisen kyllästynyt tuohon paasaukseen. Lisäksi on käynyt hyvin selväksi, että hänen kirjoituksensa ovat kaukana objektiivisesta. En tiedä onko CR joskus kussut kaverin muroihin, vai mistä tuo viha kumpuaa, mutta terveeltä se ei vaikuta.
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 119
Heh, taisi olla 2013 kun sijoitin tähän oliko nyt 30 taalaa. Tammikuussa 2017 menin hommaamaan Logitech Extreme 3D Pro -ilotikun, kun eikös tämän pitänyt loppuvuodesta tulla. Vaan kuinkas kävikään... No, EA julkaisi sen Star Wars: Squadronsin, niin tuli edes ilotikulle vähän käyttöä. Katsotaan nyt jos se Squadron 42 sieltä joskus tulisi...
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
80
Star Citizen ja Elite Dangerous molemmat kick startattiin 2012, ja ensimmäinen versio Elitestä oli ulkona 2014. Peliä on pelattu jo 7 vuotta, ja pelataan edelleen.

Jännästi Star Citizen on onnistunut rahan sisään tuomisessa paremmin, jos arviot Eliten 100 M$ myynnistä vs. Star Citizenin 350 M$ ovat lähellä totuutta. Olen aloittanut Eliten parissa vasta hiljattain, ja laittaahan se miettimään, että missä Star Citizen olisi nyt, jos strategiaksi oltaisiin ottu Eliteä vastaava: core ulos, ja lisätään liikkuvia osia myöhemmin. Niin tai näin, toivon että SC joskus julkaistaan, ja vielä enemmän toivon että siitä tulisi VR versio, nyt kun VR avaruuslentäminen on puraissut oikein toden teolla.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
116
Noniin, nyt saatiin Alpha 3.14 laajempaan testaukseen. Suurehkoja muutoksia tullut alusten arvoihin, mikä arvatenkin näkyy taisteluissa. Noiden lisäksi sitten vielä power management v2 ja missile operator mode, niin meininki voi olla hyvinkin erilaista nykyiseen verrattuna. Harmi kun pääsee vasta illasta testailemaan.

Star Citizen Alpha 3.14.0 PTU.7618230 Patch Notes

Alpha 3.14 Patch Watch | Initial Shields & Weapons Balance

Yleensä kyllä, mutta sinihiekan kohdalla kyse on asiallisen näköisestä paskan kirjoittamisesta. Kun sama meno on jatkunut jo vuosikausien ajan, niin ainakin itse olen totaalisen kyllästynyt tuohon paasaukseen. Lisäksi on käynyt hyvin selväksi, että hänen kirjoituksensa ovat kaukana objektiivisesta. En tiedä onko CR joskus kussut kaverin muroihin, vai mistä tuo viha kumpuaa, mutta terveeltä se ei vaikuta.
Kieltämättä Chris tuntuu olevan hänen viestiensä pääteema. Niillä on mittaakin sen verran, etten itse jaksa niitä lukea läpi. Nopeasti syntynyt kuitenkin sellainen kuva, että copy&paste tavaraa paljon. Ei nyt vielä blocked-listalle päätynyt, mutta onhan sekin tietysti yksi vaihtoehto.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
Heh, taisi olla 2013 kun sijoitin tähän oliko nyt 30 taalaa. Tammikuussa 2017 menin hommaamaan Logitech Extreme 3D Pro -ilotikun, kun eikös tämän pitänyt loppuvuodesta tulla. Vaan kuinkas kävikään... No, EA julkaisi sen Star Wars: Squadronsin, niin tuli edes ilotikulle vähän käyttöä. Katsotaan nyt jos se Squadron 42 sieltä joskus tulisi...
Avaruuslentelystä kun puhutaan, niin taitaa Star Citizenillä olla nyt jo enemmän pelaajia kuin millään muulla pelillä. Monet Squadronsiin pettyneet siirtyivät pelaamaan Star Citizeniä, koska se tarjoaa nykyiselläänkin paljon laadukkaampaa taistelua avaruudessa.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
Star Citizen ja Elite Dangerous molemmat kick startattiin 2012, ja ensimmäinen versio Elitestä oli ulkona 2014. Peliä on pelattu jo 7 vuotta, ja pelataan edelleen.

Jännästi Star Citizen on onnistunut rahan sisään tuomisessa paremmin, jos arviot Eliten 100 M$ myynnistä vs. Star Citizenin 350 M$ ovat lähellä totuutta. Olen aloittanut Eliten parissa vasta hiljattain, ja laittaahan se miettimään, että missä Star Citizen olisi nyt, jos strategiaksi oltaisiin ottu Eliteä vastaava: core ulos, ja lisätään liikkuvia osia myöhemmin. Niin tai näin, toivon että SC joskus julkaistaan, ja vielä enemmän toivon että siitä tulisi VR versio, nyt kun VR avaruuslentäminen on puraissut oikein toden teolla.
Tässä vertailussa kannattaa ottaa huomioon, että Elite on tällä hetkellä kuoleva peli, kun taas Star Citizenin pelaajamäärät kasvavat kovaa kyytiä. Monet vuosia Eliteä pelanneet ovat siirtyneet Star Citizenin pariin ja todenneet, että tämä on se peli mitä toivoivat Eliten joskus olevan, mutta ovat saaneet pettyä Eliten kehitykseen. Star Citizen on teknisesti ja vision suhteen valovuosia Eliteä edellä.

Ei ole mikään ihme, että Star Citizen on tuonut selvästi enemmän rahaa. Elite ei ole missään kohtaa oikein pyrkinyt olemaan mitään muuta kuin tavanomainen avaruuslentely, mutta Star Citizen pyrkii olemaan todella paljon enemmän ja tekemään jotain täysin uutta.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
@sinihiekka Olet minulla ollut ignoressa jo pitkään, mutta tulipa nyt luettua parit tekstit ja todettua, että jatkat edelleen samalla linjalla. Et keskity peliin, etkä ole edes siitä erityisen kiinnostunut, vaan päätarkoituksena on vain hakata pelintekijöitä maanrakoon. Ja olen lukenut tekstejäsi vuosia ennen tämän nimimerkin luomista, eli siitä on turha hämmentyä.

Kun itse keskityt teksteissäsi lynkkaamaan henkilöitä ja pelintekijöitä, niin turha ihmetellä, mikäli sillä tavoin saat aikaiseksi keskustelun harhautumista vääriin asioihin. Ihan itse tuolla tyylilläsi aiheutat sen, että kovinkaan moni ei ole halukas kanssasi keskustelemaan. Kaikesta paistaa ilmiselvästi, että sinulla on jotain syvälle pinttynyttä vihaa CR:ää ja muita projektissa mukana olevia kohtaan. Vaikka vähän yrität tätä vihaa peitellä passiivis-aggressiivisilla teksteillä, niin kyllä se silti tulee ilmi täysin selvästi.

En ole koskaan, siis koskaan, monen vuoden aikana nähnyt sinulta yhtäkään asiallista ja faktapitoista viestiä, jota olisi mukava lukea ja johon olisi mukava vastata. Olen jutellut todella paljon ihmisten kanssa Star Citizenistä, vaikka heillä onkin projektista negatiivisia ajatuksia. Se on helppoa, jos toinenkin osapuoli yrittää keskustella asiallisesti ja ymmärtää myös vastapuolen näkemyksiä. Sinulle tämä tuntuu olevan mahdottomuus. Et ole koskaan edes yrittänyt ymmärtää, että miten joku voi ajatella positiivisesti tästä projektista.

Heität joka ikinen kerta positiivisemmat näkemykset roskiin, koska kyse on "hurmahenkisestä fanittamisesta". Kun näin teet, niin todellako ihmettelet, että sinut asetetaan siihen vihaajien koriin? Jos minun näkemykseni ovat mitättömiä, koska pidän tästä pelistä, niin sinun näkemyksesi ovat vieläkin mitättömämpiä, koska vihaat peliä, koko projektia ja kaikkia sen tekijöitä, etkä edes ole pelannut peliä koskaan tai ole siitä kiinnostunut.

En voi ymmärtää mistä noin syvältä kumpuava viha voi lähteä liikkeelle, kun todennäköisesti et ole koskaan CR:ää tavannut, eikä hän ole näin kovin henkilökohtaisesti voinut elämääsi vaikuttaa. Suhtaudut häneen kuitenkin todella oksettavalla tavalla ja jatkat lynkkaamista vuodesta toiseen, joka kertoo mielestäni vakavasta psyykkisestä ongelmatilanteesta. Jos edes yrittäisit keskittyä itse peliin ja nähdä siihen liittyviä asioita objektiivisesti, niin monet haluaisivat keskustella kanssasi aiheesta.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
@sinihiekka Missä kohtaa sanoin, että itse pelistä puhumisen pitäisi keskittyä seuraavaksi tulossa olevaan päivitykseen? Pelistä voi puhua kokonaisuutena vaikkapa ajatellen ihan vuosien päähän sitä mihin projekti on menossa, mutta sinä et sitä tee. Tai jos teet, niin teet sitä tyyliin "tiedän ettei tämä etene mihinkään, eikä mitään tulla koskaan julkaisemaan". Väitteesi ovat kaukana rakentavasta keskustelusta.

Et todellakaan ole puhunut pelistä paljoa, vaan hoet samoja ihmeellisiä, täysin hatusta vedettyjä väitteitäsi viestistä toiseen. Tekstiä on paljon, mutta asiaa erittäin vähän. Tekstiä on raskasta lukea, kun siinä ei sanota mitään ja se mitä sanotaan vaikuttaa lähinnä siltä, että pidät itseäsi kaikkitietävänä jumalana, joka ei ole koskaan väärässä.

Olet puhunut paskaa Chris Robertsista, hänen vaimostaan, perheestään ja muista projektin johdossa olevista henkilöistä. Olet tehnyt sitä vuosia, aina samaan halventavaan tyyliin. Lopeta tuo älytön henkilöön keskittyminen, ota selvää mitä projektin parissa oikeasti tapahtuu, missä peli tällä hetkellä menee ja mitä kehitysaskeleita on seuraavaksi vuorossa. Ja lopeta samalla tuo älytön vuosista ja julkaisuista puhuminen, kun kukaan ei tiedä mitä julkaistaan ja milloin, eikä tarvitsekaan tietää. On todella kyllästyttävää, että puhut jatkuvasti siitä ettei mitään koskaan julkaista, eikä viesteissäsi oikeastaan muuta sisältöä sitten olekaan. Projekti kuitenkin ihan oikeasti etenee satojen ihmisten voimin jatkuvasti, joten keskusteltavaa kyllä riittää, jos projekti oikeasti kiinnostaa.

Lisäksi kannattaisi selvittämään perusasioita pelinkehitykseen liittyen, koska tuntuu hyvin vahvasti siltä, että kyseinen aihe on sinulle täysin outo. Ymmärrätkö edes sitä, että minkä mittaluokan pelistä tässä puhutaan? Tai sitä, että ilman kunnianhimoista johtoa tällaista peliä ei voida tehdä?
 

TunTuri

oh4etc
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 198
Tilanne on edelleen sama kuin vuonna 2012. Kaikki on avoinna. Kaikki kesken. Core mekaniikan eivät ole valmiita, core tech ei ole valmista. Seuraava Jeesus teknologia iCache on kuopattu ja sen tilalle tuli joku muu.

Se mitä on olemassa on läjä aluksia, pari yksinkertaista looppia tier0 toteutuksella, pari planeettaa ja kaupunkia.

Täältä voi katsoa mitä on suunnitteilla Star Citizen Roadmap - RSI

Tosin kuten viime päivitys osoitti niin jopa 80% suunnitellusta saattaa karsiutui pois per kvartaali.
Näin aina välillä sivusta seuranneena tää vaikuttaa aikalailla jehovan todistajien (mukaanlukien alkup. porukka) meiningiltä. Kyllähän niillä ihan uskonto on jne, mutta maailmanloppu tuntuu siirtyvän aina luvatuista päivämääristä tulevaisuuteen... kehityksen kanbanin katselumahdollisuus ei ainakaan itseäni liikuta suuntaan eikä toiseen.

Sinänsä, kunhan tämä nyt joskus kauppoihin saapuu niin varmasti jotain arvostelua tulee lueskeltua ennenkuin uskaltaa koskea peliin. Senverran battlecruiser 3000ad:lta tää on omiin silmiin näyttäny. Toivottavasti oon väärässä ja tästä tulee hyvä peli, mutta ei mahda mitään, omat odotukset peliltä laskevat vuosi vuodelta.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
80
Tässä vertailussa kannattaa ottaa huomioon, että Elite on tällä hetkellä kuoleva peli, kun taas Star Citizenin pelaajamäärät kasvavat kovaa kyytiä. Monet vuosia Eliteä pelanneet ovat siirtyneet Star Citizenin pariin ja todenneet, että tämä on se peli mitä toivoivat Eliten joskus olevan, mutta ovat saaneet pettyä Eliten kehitykseen. Star Citizen on teknisesti ja vision suhteen valovuosia Eliteä edellä.
Pitänee ottaa SC kokeiluun kanssa. Sinänsä genren ystäville tilanne näyttää juuri nyt heikolta, ED munasi uusimman päivityksen ja pelaajat karkaavat, SC taas jatkuu ikuisuusprojektina. Parasta pelaajien kannalta olisi, että molemmissa leireissä tapahtuisi ryhtiliike.

Ei ole mikään ihme, että Star Citizen on tuonut selvästi enemmän rahaa. Elite ei ole missään kohtaa oikein pyrkinyt olemaan mitään muuta kuin tavanomainen avaruuslentely, mutta Star Citizen pyrkii olemaan todella paljon enemmän ja tekemään jotain täysin uutta.
En nyt Eliteä ihan tavanomaiseksi avaruuslentelyksi kutsuisi, sillä verrokkia on vaikea löytää, etenkään VR tilassa. Kyllä he ovat hatunnostonsa ansainneet; keräsivät tiiviin yhteisön ja saivat erinomaisen pelin ulos, joskin sen jatkokehitys ei ole mennyt ihan toivotulla tavalla. Myöhäisheränneenä olen todella innoissani EDn VR lentämisestä, ja minulle Horizonissa riittää tekemistä vielä pitkään. Toivottavasti saavat Odysseyn kuntoon myös, ja samalla sopii toivoa että SC saa joskus edes jonkun osan julkaisukuntoon. Mitä VR ominaisuuteen tulee, niin se taitaa SCn osalta olla vielä kauempana, kuin mikään muu osa? Tämä on todella harmi, koska VR nostaa immersiokerrointa ihan älyttömästi. On ihan eri asia katsoa peliä ruudulta, kun olla aluksessa "sisällä". Toisaalta SCssä on niin paljon muutakin kuin lentely, niin täysi VR toteutus lienee erittäin hankala toteuttaa, etenkin kun peli käsittääkseni vaatii hyvää rautaa konepellin alta jo ihan normi ruudulta pelatessa?

Mutta toki SC on onnistunut luomaan ihan erilaisen hypen ja rahastamaan sen. Muistan miten innoissani olin, kun SC tuli kickstarteriin. Samalla mietin, että oma vanha rauta ei sitä kyllä jaksa pyörittää. Kolmisen vuotta sitten tuli ostettua uusi PC, siihen aikaan ihan tykkipeli, ja vieläkin menettelee, ja innoissani tulin myös katsomaan joko kohta SC on ulkona. No ei ollut :) Mutta sydämestäni toivon, että peli valmistuu ja onnistuu. Sitä odotellessa hartaasti toivon, että ED leirissä järkiinnytään kuuntelemaan taas yhteisöä, ja että pitävät meidät iloisena avaruudessa kunnes joku päivä SC valmistuu. Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato...
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
116
Onko täällä ehtitty jo testailla Alpha 3.14:sta? Miltä tehdyt muutokset (ship capacitor, balance, and polish pass) aluksiin mielestänne vaikuttavat?

Itse olen vielä toistaiseksi jättänyt avaruustaistelun suhteellisen vähälle. Yksi syy tälle on, että olen siinä aivan umpisurkea, joten kohtalaisen korkea seinä ensin ylitettävänä - ja tämä on erittäin positiivinen asia!
Tästä huolimatta ajatus uusien joystickien hommaamisesta on alkanut kiinnostamaan. Onko kellään täällä kokemusta Virpil Controls ohjaimista ja oheislaitteista Star Citizenin kanssa?
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 966
Onko täällä ehtitty jo testailla Alpha 3.14:sta? Miltä tehdyt muutokset (ship capacitor, balance, and polish pass) aluksiin mielestänne vaikuttavat?

Itse olen vielä toistaiseksi jättänyt avaruustaistelun suhteellisen vähälle. Yksi syy tälle on, että olen siinä aivan umpisurkea, joten kohtalaisen korkea seinä ensin ylitettävänä - ja tämä on erittäin positiivinen asia!
Tästä huolimatta ajatus uusien joystickien hommaamisesta on alkanut kiinnostamaan. Onko kellään täällä kokemusta Virpil Controls ohjaimista ja oheislaitteista Star Citizenin kanssa?
Virpil soittolista

Tuolta löytyy paljon juttua Virpil tuotteista Star Citizenissä
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Suosittelen 2 tikkua ennemmin kuin kaasua ja tikkua.

Ostin lentosimuja varten Virpil CM3 Throttlen ja huvikseen kokeilin SC:n kanssa. Toimivuudessa ei ole mitään vikaa. Verrattuna kuitenkin aikaisempaan 2x Thrustmaster 16k tikkuihin pelattavuus kärsii selvästi.

Vaikka vuosien varrella 6doffia on nerffattu huomattavasti on kaksi tikkua silti huomattavasti kivempi kuin kaasu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Itse taas Eliteä sen 4000h hotasilla lentäneenä tuo osui hyvin käteen myös tässä kunhan bindit sai hierottua.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
En nyt Eliteä ihan tavanomaiseksi avaruuslentelyksi kutsuisi, sillä verrokkia on vaikea löytää, etenkään VR tilassa. Kyllä he ovat hatunnostonsa ansainneet; keräsivät tiiviin yhteisön ja saivat erinomaisen pelin ulos, joskin sen jatkokehitys ei ole mennyt ihan toivotulla tavalla. Myöhäisheränneenä olen todella innoissani EDn VR lentämisestä, ja minulle Horizonissa riittää tekemistä vielä pitkään. Toivottavasti saavat Odysseyn kuntoon myös, ja samalla sopii toivoa että SC saa joskus edes jonkun osan julkaisukuntoon. Mitä VR ominaisuuteen tulee, niin se taitaa SCn osalta olla vielä kauempana, kuin mikään muu osa? Tämä on todella harmi, koska VR nostaa immersiokerrointa ihan älyttömästi. On ihan eri asia katsoa peliä ruudulta, kun olla aluksessa "sisällä". Toisaalta SCssä on niin paljon muutakin kuin lentely, niin täysi VR toteutus lienee erittäin hankala toteuttaa, etenkin kun peli käsittääkseni vaatii hyvää rautaa konepellin alta jo ihan normi ruudulta pelatessa?
En tarkoittanut tuota negatiivisessa mielessä Eliteä kohtaan, vaan tarkoitus oli selittää sitä, miksi Star Citizen on vetänyt enemmän huomiota ja rahaa puoleensa.

Kyllä edelleen väitän, että Elite on varsin tavanomainen avaruuslentely, vaikka toki nykyaikaistettu sellainen. VR on hienosti toteutettu ja monia muitakin asioita on tehty hyvin, mutta pääosin kyse on ns. tavanomaisesta tietyn peligenren edistymisestä, kun teknologia mahdollistaa kehityksen. Elite on todella hyvä peli ja genressään ihan huippuluokkaa, mutta se ei silti yritä tehdä mitään kovin erikoista, vaan pyrkii vain olemaan omassa genressään laatupeli.

VR:ää ei kannata keskeneräisen pelin kohdalla kauheasti työstää. Star Citizenissä oli hetkellinen "virallinen" VR-tuki vuosia sitten, kun ei ollut oikeastaan mitään varsinaista pelattavaa edes, mutta sen jälkeen VR on jätetty taustalle hautumaan ja keskitytty olennaisempiin asioihin pelin kehitystä ajatellen. Nykyäänkin VR pelaaminen onnistuu kolmannen osapuolen softan avulla ja toimii kuuleman mukaan yllättävän hyvin siihen nähden, että virallista tukea sille ei ole. Virallinen VR-tuki on toki tulossa ja peliä myös monilta osin luodaan sille sopivaksi, mutta aikataulua VR-tukeen liittyen meillä ei ole tiedossa. En kuitenkaan usko, että se ihan kauheaa työmäärää vaatii, kun peliä on tosiaan luotu alusta alkaen myös VR:ää silmällä pitäen. Sekin on kyllä hyvä pointti, että SC on muutenkin todella raskas peli, joka tarkoittaa, että harvalla olisi käytössään riittävän hyviä koneita VR-pelaamista varten. Tämä lienee yksi syy miksi VR:n virallisen tuen kanssa ei ole hätiköity.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Itse taas Eliteä sen 4000h hotasilla lentäneenä tuo osui hyvin käteen myös tässä kunhan bindit sai hierottua.
Elitessä käytän kaasua. Siinä ei oikeastaan tarvitse lateral movementtia kuin parkkeeratessa niin se hoituu hyvin kaasullakin.

Tosin SCssäkin tarve liikkua sivuttain taistelussa on laskenut huomattavasti. Käytännössä liike on aina täysillä tai ei lainkaan. Muinoinaan pystyi hyvin väistelemään vihun ammuksia vaihtelemalla vähän sivusuuntaisen liikkeen voimakkuutta. Sillä sai pelattua niin hyvin että huonommat pelaajat eivät saaneet yhtään osumaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Elitessä käytän kaasua. Siinä ei oikeastaan tarvitse lateral movementtia kuin parkkeeratessa niin se hoituu hyvin kaasullakin.

Tosin SCssäkin tarve liikkua sivuttain taistelussa on laskenut huomattavasti. Käytännössä liike on aina täysillä tai ei lainkaan. Muinoinaan pystyi hyvin väistelemään vihun ammuksia vaihtelemalla vähän sivusuuntaisen liikkeen voimakkuutta. Sillä sai pelattua niin hyvin että huonommat pelaajat eivät saaneet yhtään osumaa.
Mulla onkin bindattuna tossa FCS:ssä tuo kaasussa oleva analogitikku sivuttais- ja ylös/alas-thrustereille. Toimii kuin se junan vessa.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
116
Kiitos linkeistä ja mielipiteistä Virpil Controlsin ja eri ohjaimiin liittyen.

Itselläni on tällä hetkellä käytössä kaksi Thrustmaster T.16000M joystickia. Hyvin ovat riittäneet tähän asti vaikka ovatkin jo ehtineet hieman "vempuloiksi". Hinta-laatusuhde on kuitenkin hyvä. Ne olisi tarkoitus siirtää perheen nuorempien käyttöön ja ostaisin itselleni sitten astetta paria laadukkaammat ohjaimet.

Tosiaan mikä ohjain sopii itselle parhaiten taitaa olla tottumuskysymys. Itse en ole HOTAS:lla koskaan pelannut, joten en osaa sanoa miten hyvin sopisi itselle. Kaasun hommaaminen kahden tikun lisäksi voisi olla yksi vaihtoehto. Ehkä voisi mennä niinkin pitkälle, että valitsee ohjaimen aina käytössä olevan aluksen mukaan.

Onko omien kokemustenne perusteella Virpil Controlsin ohjainten korkea laatu maineensa veroisia?
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
116
Kumpikin VKB ja Virpil ovat maineensa/hintansa veroisia.
Kummankaan näiden tuotteiden ostossa tuskin voi mennä pahasti pieleen. Täytyy tutustua vielä tarkemmin varsinaisiin eroihin ja ilmeisesti saatavuus saattaa vaihdella melkoisesti. Aika isoista summista puhutaan ja valinnan joutuu tekemään testaamatta. Tämän hetkisillä tiedoilla Virpil on kuitenkin valintani.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
Kummankaan näiden tuotteiden ostossa tuskin voi mennä pahasti pieleen. Täytyy tutustua vielä tarkemmin varsinaisiin eroihin ja ilmeisesti saatavuus saattaa vaihdella melkoisesti. Aika isoista summista puhutaan ja valinnan joutuu tekemään testaamatta. Tämän hetkisillä tiedoilla Virpil on kuitenkin valintani.
En ole itse tikkulentäjä, mutta meidän peliporukasta löytyy monia tikuilla lentäviä, joiden mukaan Virpil on tällä hetkellä ykkösvalinta. Virpilin tuotteiden saatavuus on varsin heikkoa, eli niitä toimituksiakin saa huonolla tuurilla odottaa aika pitkään. Käytettynä ilmeisesti liikkuu jonkin verran Virpilin tavaraa Suomessakin, eli se voi olla yksi vaihtoehto.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
116
En ole itse tikkulentäjä, mutta meidän peliporukasta löytyy monia tikuilla lentäviä, joiden mukaan Virpil on tällä hetkellä ykkösvalinta. Virpilin tuotteiden saatavuus on varsin heikkoa, eli niitä toimituksiakin saa huonolla tuurilla odottaa aika pitkään. Käytettynä ilmeisesti liikkuu jonkin verran Virpilin tavaraa Suomessakin, eli se voi olla yksi vaihtoehto.
Virpil vaikuttaa entistä vahvemmalta vaihtoehdolta. Täytyy tosiaan katsoa millainen tilanne noiden käytettyjen laitteiden osalta on. Vaikuttavat olevan kuitenkin jämerää tekoa, joten mahdollisuus löytää laitteet hyväkuntoisina pitäisi olla mahdollista. Eiköhän sitä tule itsekin hommattua vielä kaasu ja polkimetkin samalla.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Star Citizen DP ennen sulkemista näytti yksittäisten osien HP:t. Nuo saa edelleen kaivettua itse jos jaksaa.

Alukset koostuvat yleensä 2-3 osasta jotka saavat koko aluksen räjähtämään loput ovat lähinnä kosmetiikkaa. Toki siivissä voi olla aseita tai coolereita.

CIG ei ole ihan tarkkaan miettinyt noiden yksittäisten osien HP:ta vielä. Esimerkiksi Starfarerissa moottori on niin heikko että siihen kun keskittyy alus räjähtää sekunneissa. Super Hornetin nokka on niin heikko että se voi one shotata siitä. Melkein joka aluksessa on joku osa joka on erittäin heikko.

Myös "kosmeettisia" osia kannattaa ampua. Wardenin ja Connien moottorit ovat pahvia. Vaikka alus ei räjähdäkkään niistä suoraan niin niitä tuhoamalla alukset rampautuvat nopeammin kuin jos koittaisi suoraan tuhota.

Homma toimii myös toiseen suuntaan. Auroroissa on niin paljon turhaa roinaa joka ei alusta tuhoa että joskus niitä saa ampua enemmän kun jotain kunnon alusta.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
Wardenin ja Connien moottorit ovat pahvia. Vaikka alus ei räjähdäkkään niistä suoraan niin niitä tuhoamalla alukset rampautuvat nopeammin kuin jos koittaisi suoraan tuhota.
Connie on sentään suht järkevä nykyään, kun buffasivat eri osien HP:ta sillon pari patchia sitten. Olen sen jälkeen käyttänyt Connieta todella paljon ja äärimmäisen harvoin on moottorit tuhoutuneet ennen kuin koko alus räjähtää.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Connie on sentään suht järkevä nykyään, kun buffasivat eri osien HP:ta sillon pari patchia sitten. Olen sen jälkeen käyttänyt Connieta todella paljon ja äärimmäisen harvoin on moottorit tuhoutuneet ennen kuin koko alus räjähtää.
Vihdoin! Eihän siihenkään mennyt kuin vuosia :D

Uusimmassa päivityksessä Connie sai myös S3 shieldin. Ehkä se nyt on oikeasti sitä mitä mainostettiin muinoinaan.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
116
Mitenkäs porukka täällä aikoo PU:ta enimmäkseen pelata; yksikseen vai muiden kanssa?

Kuten Richard Tyrer vähän aikaa sitten muistutti, niin muiden kanssa pelaamisesta voisi olla ehdottomasti apua. Itse olen edelleen sillä kannalla, että yksinään pelaan ja koitan selvitä minkä pystyn. Tarkoituksenani ei ole kuitenkaan pyrkiä PvP tai edes PvE, mutta saattaa silti tulla usein tukalat tilanne eteen. Ehkä (ja toivottavasti) Star Citizen saa Elite Dangerous "The Fuel Rats" vastaavan terveydenhoitopalvelun NPC:n tarjoaman avun lisäksi.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Riippuu ihan miten vaikeaksi CIG tekee muiden kanssa pelaamisen. Jo nyt joutuu sopimaan etukäteen että kaikki menevät paikkaan X ja laittavat spawnin sinne(laskeutuu laillisesti). Muuten pelaamisesta ei tule mitään, joutuu pahimmassa tapauksessa tunteja metsästämään kaveria kun tulee error 30k:ta. Ilman virheitäkin jos kaikki eivät aloita samasta paikasta menee helposti lähemmäs tunti tavata riippuen vähän missä kaikkialla jengi on ja on aina joku joka härvää jotain randomia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Tekee partyn ja muut joinaa siihen, host joinaa servulle ja muut seuraa automaattisesti perässä, sillon olette samassa instanssissa. Hyvin on toiminu.
Ongelmana ollu nyt oikeestaa vaa tuo bugi ettei partyn jäsenien nimiä näy enää hudissa, tai näkyy todella randomisti.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Tekee partyn ja muut joinaa siihen, host joinaa servulle ja muut seuraa automaattisesti perässä, sillon olette samassa instanssissa. Hyvin on toiminu.
Ongelmana ollu nyt oikeestaa vaa tuo bugi ettei partyn jäsenien nimiä näy enää hudissa, tai näkyy todella randomisti.
Tämä ei auta se että yksi jamppa on logannut ulos LagCorpissa, yksi Lagvillessä ja yksi jossain päin Crusaderia. Sitten jokainen matkaa paikkaan X, oho tuli 30k, kuolee johonkin bugiin tai muuten vaan ja pitää taas jostain ArcCorpista matkustaa uudestaan.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
116
Riippuu ihan miten vaikeaksi CIG tekee muiden kanssa pelaamisen. Jo nyt joutuu sopimaan etukäteen että kaikki menevät paikkaan X ja laittavat spawnin sinne(laskeutuu laillisesti). Muuten pelaamisesta ei tule mitään, joutuu pahimmassa tapauksessa tunteja metsästämään kaveria kun tulee error 30k:ta. Ilman virheitäkin jos kaikki eivät aloita samasta paikasta menee helposti lähemmäs tunti tavata riippuen vähän missä kaikkialla jengi on ja on aina joku joka härvää jotain randomia.
Ihan mielenkiintoista kyllä, että miten tämä lopulta toteutetaan. Ne kerrat kun pelaan ystävieni ja/tai perheenjäsenteni kanssa, niin itse toivoisin että vaatisi suunnittelua ja jokaisen täytyisi hoitaa matkustaminen tapaamispaikalle etukäteen tai pelisession aikana. Veikkaan kuitenkin, että sen verran painetta toteuttaa se pelaajan kannalta vaivattomammalla tavalla, että tähän tehdään jonkinlainen "magia-ratkaisu". En ole asiaa vielä hirveästi pohdiskellut, mutta esimerkiksi mahdollinen "agent smithing" ei aivan vakuuttanut itseäni.
Seuraillaan ...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
Riippuu ihan miten vaikeaksi CIG tekee muiden kanssa pelaamisen. Jo nyt joutuu sopimaan etukäteen että kaikki menevät paikkaan X ja laittavat spawnin sinne(laskeutuu laillisesti). Muuten pelaamisesta ei tule mitään, joutuu pahimmassa tapauksessa tunteja metsästämään kaveria kun tulee error 30k:ta. Ilman virheitäkin jos kaikki eivät aloita samasta paikasta menee helposti lähemmäs tunti tavata riippuen vähän missä kaikkialla jengi on ja on aina joku joka härvää jotain randomia.
Toivottavasti mitään keinotekoisia helpotuksia ei koskaan tule. Itselleni iso osa koko pelin viehätyksestä on siinä, että ei ole mitään oikopolkuja tai maagisia hyppyjä paikasta toiseen, vaan olet siellä missä olet - ja jos haluat muualle, niin sinne täytyy ihan oikeasti matkustaa. Jos haluaa nopeaa ja helppoa pelaamista porukalla, niin sitä varten löytyy muuta pelitarjontaa todella paljon. Itsekin sellaista välillä kaipaan, jolloin pelaan jotain muuta.

Joka tapauksessa tulen pääosin pelaamaan Star Citizeniä muiden kanssa, vaikka yleisesti olen aika pitkälti soolopelaaja. Tällä hetkellä sooloilen vielä puolet ajasta, mutta soolopelaaminen vähenee jatkuvasti. Tässä pelissä se yhdessä touhuaminen vain on todella hauskaa, ja mitä enemmän ominaisuuksia peliin tuodaan, niin sitä hauskemmaksi se yhdessä tekeminen muuttuu. Ei se muiden luokse matkustaminen niin hirveää ole, kun voi samalla kuitenkin jutella muiden kanssa. Mitä isommaksi pelimaailma muuttuu, niin sitä enemmän tulee sellaista yhdessä tekemisen fiilistä, kun ollaan jossain kaukana kaikesta oman porukan kesken.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
Ongelmana ollu nyt oikeestaa vaa tuo bugi ettei partyn jäsenien nimiä näy enää hudissa, tai näkyy todella randomisti.
Tämä on todella ärsyttävä bugi, mutta siihen auttaa yleensä, kun luo partyn uudelleen. Ovat jo sanoneet, että eivät aio keskittyä kyseisen bugin korjaamiseen, koska kyseinen systeemi reworkataan kokonaan uudelleen. Muistelisin, että rework oli ajoitettu tämän vuoden loppupuolelle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 192
Eli olet siis keksinyt tämän CRn pelisuunnittelujumaluuden, jotta voit itse argumentoida itseäsi vastaan. :kahvi:
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
Eli olet siis keksinyt tämän CRn pelisuunnittelujumaluuden, jotta voit itse argumentoida itseäsi vastaan. :kahvi:
Olen itsekin tehnyt saman virheen liian monta kertaa, mutta ei kannata ruokkia kyseistä trollia. Kuten huomaat, niin vastaukseksi saa vain seinällisen tekstiä, jossa ei käytännössä sanota mitään, eikä vastata kysymyksiin, jos sellaisia on joku esittänyt.

Ja sitten samainen trolli ihmettelee, että miksei hänen kanssaan haluta keskustella. Star Citizenistähän tässäkin ketjussa keskustellaan mielellään, mutta kun on kyse kaverista, joka ei ole halukas keskustelemaan, vaan ainoa tarkoitus on trollata muita ja työntää eetteriin omaa ihmeellistä propagandaa, niin saa kyllä tehdä sitä ihan yksin.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
@sinihiekka Olen ikävä kyllä lukenut sinulta varmaankin satoja viestejä, enkä ole koskaan nähnyt, että olisit ottanut eriävän näkemyksen tai mielipiteen asiallisesti huomioon ja kunnioittanut sitä. Joka ikinen kerta sivuutat tai mitätöit kaikki eriävät näkemykset sillä, että kyse on vain jostain tyhmästä fanaatikosta, joka ei ole sinun tasoisesi ajattelija. Teet saman ihan joka kerta. Aivan turha yrittää selittää, että antaisit arvoa toisten mielipiteille, kun et osoita sitä millään tavoin teksteissäsi. Pelkkää tyhjää sanahelinää, että oikeasti haluaisit keskustella asioista, kun et vastaa kysymyksiin, et kunnioita vastapuolen argumentteja tai näkemyksiä, vaan tarjoat kerta toisensa jälkeen hirvittävän kasan tekstiä, jossa toistat samaa turhaa paskaa, etkä oikeasti sano juuri mitään.

Sinun koko tehtäväsi tässä ketjussa tuntuu olevan Star Citizen ja Chris Roberts -vihasi purkaminen ja keskustelun tyrehdyttäminen omilla monologeilla. Tämä ketju on isolta osin hiljentynyt sen vuoksi, että kukaan ei jaksa enää lukea tarjoamaasi propagandaa. Samasta syystä itsekin usein jätän koko ketjun lukematta, kun en vain jaksa tuota tarjoamaasi paskaa enää.

Ja kyllä, vaikka pelaan Star Citizeniä aktiivisesti ja suhtaudun projektiin kokonaisuutena myönteisesti, niin olen monta kertaa myöntänyt, että paljon on projektissa myös mennyt pieleen ja Chris Roberts on kaukana täydellisestä pelintekijästä, mutta tuskin tätä projektia olisi olemassakaan ilman häntä.

Toivottavasti @sinihiekka jättäisit vihdoin tämän ketjun rauhaan. Kun et täältä saa kuitenkaan irti mitään, niin anna muiden keskustella ja mene itse jauhamaan omia juttujasi sinne, missä niitä arvostetaan. Kiitos.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Pitkään olen tätä Sinihiekan vuodatusta jaksanut sietää mutta nyt teen jotain poikkeuksellista ja pistän tyypin ignorelle, suosittelen muille samaa niin ehkä ketju pysyy vähän helpommin seurattavana.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 491
Viestejä
4 164 047
Jäsenet
70 416
Uusin jäsen
giantaxe

Hinta.fi

Ylös Bottom