Pari aikaisempaa työntekijää kertoo hieman projektista, työoloista, yms.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itselläni on se tilanne, että Star Citizen PU Alpha -julkaisuvat ovat mielenkiintoisempia kuin nykyiset valmiit julkaistut pelit, joten sen puolesta Star Citizen PU voidaan julkaista vaikka vuonna 2030. Itselleni on kehittämiseen käytettyä aikaa huomattavasti tärkeämpää se että julkaisevat pelin jota olen itse kiinnostunut pelamaan.
Jos ja kun(?) joku muu kehittäjä tekee vastaavanlaisen projektin, niin olen samalla tavalla kiinnostunut. Sitä odotellessa Star Citizen on itselleni tämänkaltaisista peleistä ainoa vaihtoehto.
Miksi edes vertailla alpha-versioita? Eikö olisi parempi odotella, että ne saadaan julkaistua virallisesti ensin.No toki voi odottaa ettei se tuotos vertailua kestä Battlefieldiin, mutta kun se lopputuote ei vertailua kestä oikein mihinkään nyky-fps -peliin... Niin kai se on jokin työnäyte siitä ettei se visio aina kohtaa todellisuutta vaikka varmasti on ihan tosissaan koitettu tehdä edes joltain osin sykähdyttävää peliä. Epäonnistuen ja oppimatta sen suuremmin edellisestä yrittämästä vuosia sitten.
Se on omasta mielestäni ehdottomasti nykyisen n. 50€ arvoinen - ollut jo monta vuotta. Hyvä kuitenkin tietää ja etenkin ymmärtää että mitä alpha-versio merkitsee. En näe kuitenkaan mitään syytä peliä tukea, ellei siitä ole erittäin kiinnostunut. Vuosittain peliä pääsee kokeilemaan ilmaiseksi useita kertoja, mikä on varmastikin riittää suurimmalle osalle. Jos se vaikuttaa kiinnostavalta, niin siinä vaiheessa kannattaa harkita sen tukemista.Siis se on nykykunnossa mielestäsi hintansa arvoinen? Olen käsittänyt, että ei siinä vielä niin paljon toimivaa pelattavaa vielä ole että kannattaisi ostaa. Kiinnostunut olen minäkin jos joskus saisivat edes jotakuinkin jotain valmiiksi.
Star Marine, Arena Commander ja Theater of War ovat jokainen edelleen kehityksessä ja alpha-versioina. Evocati-testaajat ovat ainoat, jotka ovat tähän mennessä ToW:sia päässeet testaamaan. Testaus on tuottanut tulosta ja toivottavasti ToW saadaan testattavaksi suuremmalle pelaajamäärälle, kun havaitut ongelmat ovat saatu korjatuiksi tai ainakin siihen kuntoon, että testaajien määrän kasvattaminen on järkevää.Theatres of War on näistä epäonnistumisista ainoana sitten "Alphassa" eli aikaa, rahaa ja resursseja on poltettu ilman että minkäänlaista julkaisuvähääkään olisi vuosien 2019-2021 minitestipenkkipelin kehityksestä seurannut.
Tässä tavallaan olen samaa mieltä. Fps-moodissa on potentiaalia, mutta sitten taas. Ase ei ammu, kun sen pitäisi, jne bugiväistelyä, jotta kokemus olisi jotenkin järkevä.Star Marine, Arena Commander ja Theater of War ovat jokainen edelleen kehityksessä ja alpha-versioina. Evocati-testaajat ovat ainoat, jotka ovat tähän mennessä ToW:sia päässeet testaamaan. Testaus on tuottanut tulosta ja toivottavasti ToW saadaan testattavaksi suuremmalle pelaajamäärälle, kun havaitut ongelmat ovat saatu korjatuiksi tai ainakin siihen kuntoon, että testaajien määrän kasvattaminen on järkevää.
Omasta mielestäni Star Citizenin FPS tuntuu jo tässä vaiheessa hyvältä. Niin hyvältä, että vetää mielestäni vertoja täysverisille FPS-peleille. Toki se on vielä kehitysvaiheessa (alpha) ja monet ominaisuudet puuttuvat vielä, jotka vievät omalta osaltaan kokemusta edelleen eteenpäin; FPS radar / scanning, weapon overheating, T2 visor / hud, weapon charge / drain, player slide, mag stripping / refill, T0 healing, jne.
Nuo mainitut pienpelit ovat edelleen aktiivisessa kehitys/alpha-vaiheessa. Toki CIG olisi voinut tehdä nuo pelit täysin irrallisina projekteina ja saada ne valmiiksi nopeasti, mutta se olisi ollut mielestäni täysin resurssien hukkaamista. Oikea tapa on mielestäni juurikin käyttää emopelien teknologioita ja ominaisuuksia, jolloin pienpelit toimivat erinomaisesti myös testaustarkoituksessa.Onko CIG:lla tähänkin ydinpelin osaan jokin supernäkemys takataskussa huolimatta siitä että Star Marinen ensimmäinen kehitysprosessi ei tuottanut minkäänlaista peliä. Star Marine II taas on viisi vuotta vanha pienpeliprojekti... Alpha on aivan väärän sana sille, kun samassa on tehty aivan samankaltaisilla pelimoottoreilla vertailua kestäviä FPS -pelejä, joilla on pelaajiakin. Ja aika varma voi olla että tehdään siinäkin välissä, kun noita ominaisuuksia odotellaan.
Bugeja toki kehitysvaiheessa riittää. Niin kauan kun ne eivät estä testaamista kokonaan, niin pienpelit ajavat mielestäni tässä vaiheessa tarkoituksensa.Tässä tavallaan olen samaa mieltä. Fps-moodissa on potentiaalia, mutta sitten taas. Ase ei ammu, kun sen pitäisi, jne bugiväistelyä, jotta kokemus olisi jotenkin järkevä.
Vähän valmiimpi pitäisi kakun olla jo pikkuhiljaa. Nyt pöydällä on taikina ja kermavaahto. Ihan hyvältä maistuu, mutta niin kaukana "valmiista" että pitänee hyllyttää peli taas pitkäksi aikaa.
Hänen tapansa keskustella on tullut kyllä tutuksi Hänen kaltaisiaan löytyy kyllä muitakin ja varmaan aika vaihtelevin motiivein. Luultavasti toiset haluavat vain "hassutella"/trollailla, mutta välillä törmää hieman huolestuttavampiinkin viesteihin. Kyllä kriittisiä mielipiteitä on mielenkiintoista lukea kunhan ne ovat asiallisesti kirjoitettuja.@dekkegitru Suosittelen säästämään energiaa ja hermoja, ei sinihiekan kanssa pysty tästä projektista järkevästi keskustelemaan. Kannattaa myös ottaa huomioon, että hän ei ole peliä pelannut, eikä ole kiinnostunut pelaamaan. Hänellä on vain joku ihmeellinen missio dissata kaikkea Star Citizeniin liittyvää niin paljon kuin mahdollista. Lisäksi noin 90% hänen puheistaan on silkkaa omasta päästä keksittyä paskaa, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Itse olen pelannut ja seurannut projektia alusta saakka, sekä ollut matkan varrella ajoittain hyvinkin kriittinen ja pettynyt projektin etenemiseen. Lopulta sitä on kuitenkin ollut kohtalaisen helppo ymmärtää, että miten vaikeaa tämän mittaluokan projektia on polkaista liikkeelle täysin tyhjästä. Siitähän tuo alkuvuosien nihkeä kehitystahti pääosin johtui. Nykyisellään kehitystahti on oikein hyvällä tasolla ja kulissien takana tapahtuu paljon enemmän, kuin mitä meille pelattavaksi asti päivityksissä saapuu. Star Citizen voi paremmin kuin koskaan ja suunta on ollut ylöspäin jo monta vuotta.
Nykyiselläänkin Star Citizen tarjoaa sellaisia pelikokemuksia, mitä ei muista peleistä voi saada. Kun on tottunut siihen millä tavoin Star Citizen toteuttaa asioita, niin silmät ovat auenneet sille, miten paljon muissa peleissä "huijataan" pelaajaa. Tavallaan SC on siis pilannut muut pelit omalla kohdallani luomalla uudet standardit sille mitä peleiltä voi odottaa.
Yleensä kyllä, mutta sinihiekan kohdalla kyse on asiallisen näköisestä paskan kirjoittamisesta. Kun sama meno on jatkunut jo vuosikausien ajan, niin ainakin itse olen totaalisen kyllästynyt tuohon paasaukseen. Lisäksi on käynyt hyvin selväksi, että hänen kirjoituksensa ovat kaukana objektiivisesta. En tiedä onko CR joskus kussut kaverin muroihin, vai mistä tuo viha kumpuaa, mutta terveeltä se ei vaikuta.Kyllä kriittisiä mielipiteitä on mielenkiintoista lukea kunhan ne ovat asiallisesti kirjoitettuja.
Kieltämättä Chris tuntuu olevan hänen viestiensä pääteema. Niillä on mittaakin sen verran, etten itse jaksa niitä lukea läpi. Nopeasti syntynyt kuitenkin sellainen kuva, että copy&paste tavaraa paljon. Ei nyt vielä blocked-listalle päätynyt, mutta onhan sekin tietysti yksi vaihtoehto.Yleensä kyllä, mutta sinihiekan kohdalla kyse on asiallisen näköisestä paskan kirjoittamisesta. Kun sama meno on jatkunut jo vuosikausien ajan, niin ainakin itse olen totaalisen kyllästynyt tuohon paasaukseen. Lisäksi on käynyt hyvin selväksi, että hänen kirjoituksensa ovat kaukana objektiivisesta. En tiedä onko CR joskus kussut kaverin muroihin, vai mistä tuo viha kumpuaa, mutta terveeltä se ei vaikuta.
Avaruuslentelystä kun puhutaan, niin taitaa Star Citizenillä olla nyt jo enemmän pelaajia kuin millään muulla pelillä. Monet Squadronsiin pettyneet siirtyivät pelaamaan Star Citizeniä, koska se tarjoaa nykyiselläänkin paljon laadukkaampaa taistelua avaruudessa.Heh, taisi olla 2013 kun sijoitin tähän oliko nyt 30 taalaa. Tammikuussa 2017 menin hommaamaan Logitech Extreme 3D Pro -ilotikun, kun eikös tämän pitänyt loppuvuodesta tulla. Vaan kuinkas kävikään... No, EA julkaisi sen Star Wars: Squadronsin, niin tuli edes ilotikulle vähän käyttöä. Katsotaan nyt jos se Squadron 42 sieltä joskus tulisi...
Tässä vertailussa kannattaa ottaa huomioon, että Elite on tällä hetkellä kuoleva peli, kun taas Star Citizenin pelaajamäärät kasvavat kovaa kyytiä. Monet vuosia Eliteä pelanneet ovat siirtyneet Star Citizenin pariin ja todenneet, että tämä on se peli mitä toivoivat Eliten joskus olevan, mutta ovat saaneet pettyä Eliten kehitykseen. Star Citizen on teknisesti ja vision suhteen valovuosia Eliteä edellä.Star Citizen ja Elite Dangerous molemmat kick startattiin 2012, ja ensimmäinen versio Elitestä oli ulkona 2014. Peliä on pelattu jo 7 vuotta, ja pelataan edelleen.
Jännästi Star Citizen on onnistunut rahan sisään tuomisessa paremmin, jos arviot Eliten 100 M$ myynnistä vs. Star Citizenin 350 M$ ovat lähellä totuutta. Olen aloittanut Eliten parissa vasta hiljattain, ja laittaahan se miettimään, että missä Star Citizen olisi nyt, jos strategiaksi oltaisiin ottu Eliteä vastaava: core ulos, ja lisätään liikkuvia osia myöhemmin. Niin tai näin, toivon että SC joskus julkaistaan, ja vielä enemmän toivon että siitä tulisi VR versio, nyt kun VR avaruuslentäminen on puraissut oikein toden teolla.
Näin aina välillä sivusta seuranneena tää vaikuttaa aikalailla jehovan todistajien (mukaanlukien alkup. porukka) meiningiltä. Kyllähän niillä ihan uskonto on jne, mutta maailmanloppu tuntuu siirtyvän aina luvatuista päivämääristä tulevaisuuteen... kehityksen kanbanin katselumahdollisuus ei ainakaan itseäni liikuta suuntaan eikä toiseen.Tilanne on edelleen sama kuin vuonna 2012. Kaikki on avoinna. Kaikki kesken. Core mekaniikan eivät ole valmiita, core tech ei ole valmista. Seuraava Jeesus teknologia iCache on kuopattu ja sen tilalle tuli joku muu.
Se mitä on olemassa on läjä aluksia, pari yksinkertaista looppia tier0 toteutuksella, pari planeettaa ja kaupunkia.
Täältä voi katsoa mitä on suunnitteilla Star Citizen Roadmap - RSI
Tosin kuten viime päivitys osoitti niin jopa 80% suunnitellusta saattaa karsiutui pois per kvartaali.
Tässä vertailussa kannattaa ottaa huomioon, että Elite on tällä hetkellä kuoleva peli, kun taas Star Citizenin pelaajamäärät kasvavat kovaa kyytiä. Monet vuosia Eliteä pelanneet ovat siirtyneet Star Citizenin pariin ja todenneet, että tämä on se peli mitä toivoivat Eliten joskus olevan, mutta ovat saaneet pettyä Eliten kehitykseen. Star Citizen on teknisesti ja vision suhteen valovuosia Eliteä edellä.
Ei ole mikään ihme, että Star Citizen on tuonut selvästi enemmän rahaa. Elite ei ole missään kohtaa oikein pyrkinyt olemaan mitään muuta kuin tavanomainen avaruuslentely, mutta Star Citizen pyrkii olemaan todella paljon enemmän ja tekemään jotain täysin uutta.
Vieläkö tämä pyramidi huijaus on elossa?
Virpil soittolistaOnko täällä ehtitty jo testailla Alpha 3.14:sta? Miltä tehdyt muutokset (ship capacitor, balance, and polish pass) aluksiin mielestänne vaikuttavat?
Itse olen vielä toistaiseksi jättänyt avaruustaistelun suhteellisen vähälle. Yksi syy tälle on, että olen siinä aivan umpisurkea, joten kohtalaisen korkea seinä ensin ylitettävänä - ja tämä on erittäin positiivinen asia!
Tästä huolimatta ajatus uusien joystickien hommaamisesta on alkanut kiinnostamaan. Onko kellään täällä kokemusta Virpil Controls ohjaimista ja oheislaitteista Star Citizenin kanssa?
En tarkoittanut tuota negatiivisessa mielessä Eliteä kohtaan, vaan tarkoitus oli selittää sitä, miksi Star Citizen on vetänyt enemmän huomiota ja rahaa puoleensa.En nyt Eliteä ihan tavanomaiseksi avaruuslentelyksi kutsuisi, sillä verrokkia on vaikea löytää, etenkään VR tilassa. Kyllä he ovat hatunnostonsa ansainneet; keräsivät tiiviin yhteisön ja saivat erinomaisen pelin ulos, joskin sen jatkokehitys ei ole mennyt ihan toivotulla tavalla. Myöhäisheränneenä olen todella innoissani EDn VR lentämisestä, ja minulle Horizonissa riittää tekemistä vielä pitkään. Toivottavasti saavat Odysseyn kuntoon myös, ja samalla sopii toivoa että SC saa joskus edes jonkun osan julkaisukuntoon. Mitä VR ominaisuuteen tulee, niin se taitaa SCn osalta olla vielä kauempana, kuin mikään muu osa? Tämä on todella harmi, koska VR nostaa immersiokerrointa ihan älyttömästi. On ihan eri asia katsoa peliä ruudulta, kun olla aluksessa "sisällä". Toisaalta SCssä on niin paljon muutakin kuin lentely, niin täysi VR toteutus lienee erittäin hankala toteuttaa, etenkin kun peli käsittääkseni vaatii hyvää rautaa konepellin alta jo ihan normi ruudulta pelatessa?
Itse taas Eliteä sen 4000h hotasilla lentäneenä tuo osui hyvin käteen myös tässä kunhan bindit sai hierottua.
Elitessä käytän kaasua. Siinä ei oikeastaan tarvitse lateral movementtia kuin parkkeeratessa niin se hoituu hyvin kaasullakin.
Tosin SCssäkin tarve liikkua sivuttain taistelussa on laskenut huomattavasti. Käytännössä liike on aina täysillä tai ei lainkaan. Muinoinaan pystyi hyvin väistelemään vihun ammuksia vaihtelemalla vähän sivusuuntaisen liikkeen voimakkuutta. Sillä sai pelattua niin hyvin että huonommat pelaajat eivät saaneet yhtään osumaa.
Kumpikin VKB ja Virpil ovat maineensa/hintansa veroisia....
Onko omien kokemustenne perusteella Virpil Controlsin ohjainten korkea laatu maineensa veroisia?
Kummankaan näiden tuotteiden ostossa tuskin voi mennä pahasti pieleen. Täytyy tutustua vielä tarkemmin varsinaisiin eroihin ja ilmeisesti saatavuus saattaa vaihdella melkoisesti. Aika isoista summista puhutaan ja valinnan joutuu tekemään testaamatta. Tämän hetkisillä tiedoilla Virpil on kuitenkin valintani.Kumpikin VKB ja Virpil ovat maineensa/hintansa veroisia.
En ole itse tikkulentäjä, mutta meidän peliporukasta löytyy monia tikuilla lentäviä, joiden mukaan Virpil on tällä hetkellä ykkösvalinta. Virpilin tuotteiden saatavuus on varsin heikkoa, eli niitä toimituksiakin saa huonolla tuurilla odottaa aika pitkään. Käytettynä ilmeisesti liikkuu jonkin verran Virpilin tavaraa Suomessakin, eli se voi olla yksi vaihtoehto.Kummankaan näiden tuotteiden ostossa tuskin voi mennä pahasti pieleen. Täytyy tutustua vielä tarkemmin varsinaisiin eroihin ja ilmeisesti saatavuus saattaa vaihdella melkoisesti. Aika isoista summista puhutaan ja valinnan joutuu tekemään testaamatta. Tämän hetkisillä tiedoilla Virpil on kuitenkin valintani.
Virpil vaikuttaa entistä vahvemmalta vaihtoehdolta. Täytyy tosiaan katsoa millainen tilanne noiden käytettyjen laitteiden osalta on. Vaikuttavat olevan kuitenkin jämerää tekoa, joten mahdollisuus löytää laitteet hyväkuntoisina pitäisi olla mahdollista. Eiköhän sitä tule itsekin hommattua vielä kaasu ja polkimetkin samalla.En ole itse tikkulentäjä, mutta meidän peliporukasta löytyy monia tikuilla lentäviä, joiden mukaan Virpil on tällä hetkellä ykkösvalinta. Virpilin tuotteiden saatavuus on varsin heikkoa, eli niitä toimituksiakin saa huonolla tuurilla odottaa aika pitkään. Käytettynä ilmeisesti liikkuu jonkin verran Virpilin tavaraa Suomessakin, eli se voi olla yksi vaihtoehto.
Connie on sentään suht järkevä nykyään, kun buffasivat eri osien HP:ta sillon pari patchia sitten. Olen sen jälkeen käyttänyt Connieta todella paljon ja äärimmäisen harvoin on moottorit tuhoutuneet ennen kuin koko alus räjähtää.Wardenin ja Connien moottorit ovat pahvia. Vaikka alus ei räjähdäkkään niistä suoraan niin niitä tuhoamalla alukset rampautuvat nopeammin kuin jos koittaisi suoraan tuhota.
Connie on sentään suht järkevä nykyään, kun buffasivat eri osien HP:ta sillon pari patchia sitten. Olen sen jälkeen käyttänyt Connieta todella paljon ja äärimmäisen harvoin on moottorit tuhoutuneet ennen kuin koko alus räjähtää.
Tekee partyn ja muut joinaa siihen, host joinaa servulle ja muut seuraa automaattisesti perässä, sillon olette samassa instanssissa. Hyvin on toiminu.
Ongelmana ollu nyt oikeestaa vaa tuo bugi ettei partyn jäsenien nimiä näy enää hudissa, tai näkyy todella randomisti.
Ihan mielenkiintoista kyllä, että miten tämä lopulta toteutetaan. Ne kerrat kun pelaan ystävieni ja/tai perheenjäsenteni kanssa, niin itse toivoisin että vaatisi suunnittelua ja jokaisen täytyisi hoitaa matkustaminen tapaamispaikalle etukäteen tai pelisession aikana. Veikkaan kuitenkin, että sen verran painetta toteuttaa se pelaajan kannalta vaivattomammalla tavalla, että tähän tehdään jonkinlainen "magia-ratkaisu". En ole asiaa vielä hirveästi pohdiskellut, mutta esimerkiksi mahdollinen "agent smithing" ei aivan vakuuttanut itseäni.Riippuu ihan miten vaikeaksi CIG tekee muiden kanssa pelaamisen. Jo nyt joutuu sopimaan etukäteen että kaikki menevät paikkaan X ja laittavat spawnin sinne(laskeutuu laillisesti). Muuten pelaamisesta ei tule mitään, joutuu pahimmassa tapauksessa tunteja metsästämään kaveria kun tulee error 30k:ta. Ilman virheitäkin jos kaikki eivät aloita samasta paikasta menee helposti lähemmäs tunti tavata riippuen vähän missä kaikkialla jengi on ja on aina joku joka härvää jotain randomia.
Toivottavasti mitään keinotekoisia helpotuksia ei koskaan tule. Itselleni iso osa koko pelin viehätyksestä on siinä, että ei ole mitään oikopolkuja tai maagisia hyppyjä paikasta toiseen, vaan olet siellä missä olet - ja jos haluat muualle, niin sinne täytyy ihan oikeasti matkustaa. Jos haluaa nopeaa ja helppoa pelaamista porukalla, niin sitä varten löytyy muuta pelitarjontaa todella paljon. Itsekin sellaista välillä kaipaan, jolloin pelaan jotain muuta.Riippuu ihan miten vaikeaksi CIG tekee muiden kanssa pelaamisen. Jo nyt joutuu sopimaan etukäteen että kaikki menevät paikkaan X ja laittavat spawnin sinne(laskeutuu laillisesti). Muuten pelaamisesta ei tule mitään, joutuu pahimmassa tapauksessa tunteja metsästämään kaveria kun tulee error 30k:ta. Ilman virheitäkin jos kaikki eivät aloita samasta paikasta menee helposti lähemmäs tunti tavata riippuen vähän missä kaikkialla jengi on ja on aina joku joka härvää jotain randomia.
Tämä on todella ärsyttävä bugi, mutta siihen auttaa yleensä, kun luo partyn uudelleen. Ovat jo sanoneet, että eivät aio keskittyä kyseisen bugin korjaamiseen, koska kyseinen systeemi reworkataan kokonaan uudelleen. Muistelisin, että rework oli ajoitettu tämän vuoden loppupuolelle.Ongelmana ollu nyt oikeestaa vaa tuo bugi ettei partyn jäsenien nimiä näy enää hudissa, tai näkyy todella randomisti.
Jää vain näitä pelinteon jumalan toteuttamia unelmakuvia
…pelattavuuden tasolla pelisuunnittelujumala vertailussa muuhun maailman…
Olen itsekin tehnyt saman virheen liian monta kertaa, mutta ei kannata ruokkia kyseistä trollia. Kuten huomaat, niin vastaukseksi saa vain seinällisen tekstiä, jossa ei käytännössä sanota mitään, eikä vastata kysymyksiin, jos sellaisia on joku esittänyt.Eli olet siis keksinyt tämän CRn pelisuunnittelujumaluuden, jotta voit itse argumentoida itseäsi vastaan.