Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kirjaappas ihmeessä mielipiteesi sitten.Lähti nyt taas Star Citizen lataukseen, josko tekis taas joka vuotisen testiajon että miltä homma vaikuttaa Toinen syy on että Elite Dangerousin Odysseyn alpha-testailujen myötä pakostakin tuli Star Citizen mieleen ja täytyyhän sitä nyt vähän vertailla. Erittäin hyvältä vaikuttaa ED:n Odyssey kyllä, mutta alpha loppui ja liveen menoa malttamattomana tässä nyt odottelen niin hyvää aikaa testailla SC:tä.
Jovain. Vastustaa vaan jo latauksessa, jotain network erroria puskee. Reilu 50GB:tä on ladattu. Oli antanu erroria jossain välissä yöllä, pistin uudelleen lataamaan aamulla ja alkoi sitten lataamaan, 20GB jäljellä. Nyt oli taas erroria ja lähti lataamaan, 12GB jäljellä.Kirjaappas ihmeessä mielipiteesi sitten.
T: Kiinnostunut
3.13 on varsi buginen mutta 3.13.1 on jo PTU:ssa ja tullee ulos ennen Fleet Week:iä (alkaa 21.5.).Lähti nyt taas Star Citizen lataukseen, josko tekis taas joka vuotisen testiajon että miltä homma vaikuttaa Toinen syy on että Elite Dangerousin Odysseyn alpha-testailujen myötä pakostakin tuli Star Citizen mieleen ja täytyyhän sitä nyt vähän vertailla. Erittäin hyvältä vaikuttaa ED:n Odyssey kyllä, mutta alpha loppui ja liveen menoa malttamattomana tässä nyt odottelen niin hyvää aikaa testailla SC:tä.
Päivittyikö käynnistysohjelma ennen kuin aloit lataamaan, käynnistysohjelman tarvii olla uusinta versiota ennen kuin pelin lataus käynnistyy.Jovain. Vastustaa vaan jo latauksessa, jotain network erroria puskee. Reilu 50GB:tä on ladattu. Oli antanu erroria jossain välissä yöllä, pistin uudelleen lataamaan aamulla ja alkoi sitten lataamaan, 20GB jäljellä. Nyt oli taas erroria ja lähti lataamaan, 12GB jäljellä.
Kun näyttiksiä ei voi ostaa niin eipä tätäkään varmaan tarvitse pariin vuoteen kokeilla. Turha enää vanhemmilla vehkeillä itseään kiduttaa kun jo aiemmin nytkytti ja fps:t oli kuraa. Katsotaan sitten uudestaaan tyyliin vuonna 2025 tms.
pääsee testaamaan miten huonsoti tämä pyörii vaikka olisikin kovaa rautaa.
Lähes kaiken pelissä jo olevan voi ostaa tälläkin hetkellä ingame rahalla.Eihän niitä aluksia kukaan pakota ostamaan..
Plus, kaiken voi ostaa ingame rahalla aikanaan.
Taas uusi jPEG jota myydään 200 eurolla ja tulee pelattavaksi ties milloin.
Näihin kannattaa suhtautua tyyliin: "haluatko tukea pelin kehitystä 200 eurolla? Hienoa, kiitos, saat tukijapalkinnoksi tälläsen huikeen aluksen talliis.. sit kun se on valmis".Taas uusi jPEG jota myydään 200 eurolla ja tulee pelattavaksi ties milloin.
Mulla alkaa olla takana varmaan pari tuhatta tuntia ja voin kertoa, että ei olisi lähellekään tuota määrää, jos suurin osa peliajasta ei menisi suhteellisen bugittomasti. Useimmat usean tunnin pelisessiot ovat joko bugittomia tai bugit ovat niin pieniä, että niistä ei ole merkittävää haittaa pelikokemukselle. Toki vähemmän pelaaville ne pienetkin bugit voivat joissain tapauksissa olla suuria, kun ei ole tietoa, että miten kyseiset bugit voi helposti kiertää tai ratkaista niiden tuomat ongelmat.Eilen illalla pääsin pitkästä aikaa lentelemään. 4k ultra high on kyllä nätti. Bugeja tulee sitä tahtia vanhojen tilalle, että hirvitti aloittaa tehtävää. Parit pelikerrat katkennut, ja missio käteen. Nyt 10k sentään lapaseen.
Voi kun tää olis vähän vähemmän buginen. Helpottaisi elämää. Tässä on kyllä seikkailun tuntua, mahtava peli joka tapauksessa.
Ehkä tilanne parani mulla kun asensin koko hässäkän uusiksi.Mulla alkaa olla takana varmaan pari tuhatta tuntia ja voin kertoa, että ei olisi lähellekään tuota määrää, jos suurin osa peliajasta ei menisi suhteellisen bugittomasti. Useimmat usean tunnin pelisessiot ovat joko bugittomia tai bugit ovat niin pieniä, että niistä ei ole merkittävää haittaa pelikokemukselle. Toki vähemmän pelaaville ne pienetkin bugit voivat joissain tapauksissa olla suuria, kun ei ole tietoa, että miten kyseiset bugit voi helposti kiertää tai ratkaista niiden tuomat ongelmat.
Mutta pelaaminen ei yleisesti tunnu siltä, että pitäisi pelata bugien keskellä tai pelätä bugeja, vaan kyllä yleisesti ottaen voi keskittyä pelaamaan huolehtimatta mistään ylimääräisestä.
Mulla alkaa olla takana varmaan pari tuhatta tuntia ja voin kertoa, että ei olisi lähellekään tuota määrää, jos suurin osa peliajasta ei menisi suhteellisen bugittomasti. Useimmat usean tunnin pelisessiot ovat joko bugittomia tai bugit ovat niin pieniä, että niistä ei ole merkittävää haittaa pelikokemukselle. Toki vähemmän pelaaville ne pienetkin bugit voivat joissain tapauksissa olla suuria, kun ei ole tietoa, että miten kyseiset bugit voi helposti kiertää tai ratkaista niiden tuomat ongelmat.
Mutta pelaaminen ei yleisesti tunnu siltä, että pitäisi pelata bugien keskellä tai pelätä bugeja, vaan kyllä yleisesti ottaen voi keskittyä pelaamaan huolehtimatta mistään ylimääräisestä.
Sepä se. Tässä pelissä itselleni tärkeintä on semmonen seesteinen lentely pitkin poikin, avaruuden tyhjyydessä tai toisinaan planeetan pinnalla navigoiden hiekkamyrskyssä. Vuoren huipulle laskeutuminen ja tähtitaivaan tuijottelu (samalla dumpaten myrkkytynnyrit vuorenrinnettä alas). Fatal crash/bugiin kuoleminen vie oman pelikokemuksen aivan totaalisesti.Tässä kannattaa ottaa huomioon se että SC:ssä kokemus tuo tiedon miten bugit kierretään. Karttaan liittyy esimerkiksi monta bugia jotka veteraanit osaa ihan lihasmuistista kiertää eivätkä he enää edes välttämättä tajua kiertävänsä bugeja. Aloittelijalle tuollaiset bugit ovat ihan täysiä show stoppereita. SC mukavasti pelaaminen vaatii aivan järjetöntä määrää erilaisista workaroundeista ja tietoa mitä ominaisuuksia kannattaa vältellä. Tuon huomaa hyvin jos ottaa kaverin joka ei ole koskaan pelannut SC:tä niin jatkvasti joutuu neuvomaan minuutin välein "Ai niin joo, tuo kannattaa tehdä näin ja näin".
Enkös juuri samaa sanonut tuossa lainaamassasi viestissä. Tosin en ole sitä mieltä, että mukavasti pelaaminen vaatisi "järjetöntä määrää" tietoa workaroundeista yms. Tärkeimmät asiat oppii parissa tunnissa, jos pelaa kokeneempien pelaajien kanssa, jotka osaavat neuvoa oleellisimmat workaroundit. Sama aika menisi muutenkin pelin perusasioiden oppimiseen.Tässä kannattaa ottaa huomioon se että SC:ssä kokemus tuo tiedon miten bugit kierretään. Karttaan liittyy esimerkiksi monta bugia jotka veteraanit osaa ihan lihasmuistista kiertää eivätkä he enää edes välttämättä tajua kiertävänsä bugeja. Aloittelijalle tuollaiset bugit ovat ihan täysiä show stoppereita. SC mukavasti pelaaminen vaatii aivan järjetöntä määrää erilaisista workaroundeista ja tietoa mitä ominaisuuksia kannattaa vältellä. Tuon huomaa hyvin jos ottaa kaverin joka ei ole koskaan pelannut SC:tä niin jatkvasti joutuu neuvomaan minuutin välein "Ai niin joo, tuo kannattaa tehdä näin ja näin".
Pelaa hyvä mies EVE onlinea ja kärsi kunnolla.Uuf. Oli kiva hiippailla lainafrigatilla ja ampua it-tykit turretista.
Kyseenalaistaisin tuota hyötymistä, kun Squadron 42 on nyt rebootattu kahdesti vuosina 2016 ja noin 2020, sillä verukkeella, että vaatimustasoa on nostettu melko utopistisiin lukemiin julkaistujen pelien, kuten Red Dead Redemption 2:n myötä. Välissä on lipunut yksi konsolisukupolvi ja pelin wingcommandermaisuuden näytelmällinen ensivedoksen purkittamisesta on noin kuusi vuotta kulunut. "Chrisin visio" siis nähtävästi heiluu kuin hullun mulkku edelleen, eikä minkäänlaista vastavoimaa ole firman sisällä, ulkoisissa rahoittajissa tai aluksille persoissa noussut esiin. Mitään takeitakaan ei ole esimerkiksi, että se olisi mikään arvostelumenestys. Tai että Star Citizenin ajatuksen vuonna kohta kymmenen olisi minkäänlaista takeita, että saat yhtäkään joukkorahoittamaasi peliä todella pelattavaksi.
Vertailun vuoksi esimerkiksi Kingdom Come: Deliverancen joukkorahoittajat saivat kaivatun pelinsä hyvin suoraviivaisella, mutta silti pelisuunnittelunsa osalta kunnianhimoisella tuotannolla. Ja todennäköisesti saamme vielä jatko-osan sille ennemmin kuin Star Citizenin joukkorahoittajat saavat edes kuulla, mikä on se uusin ajatus Squadron 42:sta, joka ei koskaan edennyt loppusuoralle. Tai sitten muuten vaan ei haluta järjestää esimerkiksi todellista CitizenCon-tapahtumaa sen markkinointikampanjan aloittamiselle vuonna 2021.
Mitä nyt itse opin Star Citizenin ja pelimedioiden seuraamisen myötä pelinteosta 2010-luvulla niin huippupelinkään takominen kasaan ei vaadi kymmentä vuotta vaan se on ennemminkin muutaman vuoden intensiivituotanto, jossa ei kuitenkaan erityisemmin leikitä. Tässä on esimerkiksi FaceWaren web-kamera-toiminnallisuuden osalta koettu uho ja tuho, kun siitäkään ei tullut mitään. Oma tekoälytoteutus on ties missä vaiheessa. Star Citizenissä early accessinä taas ei voi esimerkiksi moninpelitaistella. Sightseeing-arvoa siinä on noin kolmen tunnin edestä ellei tykkää laatikoita kannella bugisessa ympäristössä.
Uusin yritys Theatres of War meni pelinkehitysprojektina Star Marinen lailla aivan päin helvettiä huolimatta siitä, että siihen laitettiin ties missä Fortnite-toiveissa muutamaa miljoona ja pari vuotta hyvää kiinni. Ja vaikka tuotanto olisikin ollut välttävä niin itse pelituotekin oli hyvin vaatimaton, joten aika kovat on odotukset, sille että SQ42:n ja Star Citizenin osalta dreams come true, kun joukkorahoitusprojektin kantavin osa-alue on edelleen vuonna 2021 ennakkohypeen sekoittuva fantasiointi, joka peleissä on aina ennen päättynyt julkaisuhetkeen. Haavemarkkinoinnilla on ansaittu kohta puoli miljardia euroa ilman että on erityisemmin tarvinnut esitellä sitä odoteltua pelisuunnitteluotetta.
Elämyksellisintä peliantia 2020-luvun Star Citizenissä ovatkin erilaiset alusmyyntitapahtumat. Voi mielestäni kysyä, että haluaisiko moni tällaiseen rahoitusmalliin ja näkemykseen nykytiedon valossa laittaa rahojaan. Jos tiedettäisiin vielä että ideaa koko pelistä tai sen ominaisuuksista ei ole ankkuroitu oikein mihinkään huolimatta siitä, että ihmisten unelmilla on rahastettu puoli miljardia. Niin en minä tiedä, millaisiin näyttöihin perustuu se usko siitä, että homma nytkähtää eteenpäin, kunhan vaan työntää lisää rahaa pajatsoon.
Voihan tuollainen satasten ja tuhansien eurojen aluksilla leikkiminen olla kivaa leikkijöilleen siinä missä lego-palikat, mutta tällaisessa valasrahoituksessa on aika pimeitäkin puolia, kun on vähemmän takeita siitä, että minkäänlaista julkaisupeliä edes nähtäisiin kuin suorissa joukkorahoitusprojekteissa, jotka tähtäävät suoraan julkaisutuotteeseen. Nythän Squadron 42 ja Star Citizen julkaisutuotteina ovat edelleen mielikuvituksellista fantasiaa, kun avoimessa joukkorahoituksessa ei tarvitse enää päivittää edes viiden vuoden välein millaista peliä ollaan tekemässä. Tai onko firman toimintakulttuurilla avulla ylipäätään mahdollista tehdä pelejä sen vision ja kunnianhimon tasolla, kun Cryenginellä taottu first person shooter ei esimerkiksi onnistu siinä mielessä, että sitä julkaisua kukaan haluaisi pelata. Kun on paremmin suunniteltuja pelejä, mitkä ovat Star Citizen-ennakkohaaveisiin nähden aikamoisessa aliarvostuksessa.
Ja onhan tässä vähän semmonen maku, että rahoitusmalli on mahdollistanut liikaa hölmöilyjä. Tää on kuitenkin kaikkien aikojen kallein mediatuotos, ja kesken on kuin Iisakin kirkko.Asiaa puhut ja olen samaa mieltä että paljon on ongelmia tässä kehitysmallissa, isoimpana juuri se että joukkorahoitusmallilla ei oikein pysty asettamaan sellaista painetta kehitykseen että se saataisiin järjellisessä aikataulussa valmiiksikin, ennemminkin päinvastoin. En vaan oikein tiedä mitä asialle pitäisi tehdä.
Silti olen sitä mieltä että pelin rahoittajat mahdollistavat jatkuvan lisäarvon tuonnin peliin, mistä siis hyötyy kaikki. Harvemmin tulee tätä pelailtua, mutta aina siinä on jotain uutta elämystä koettavana ja itse kehityksen seuraaminen ja yhteisön luoma sisältö tekee tästä oikein mielenkiintoisen projektin. Vaikka pelit ei edes valmistuisi, voin todeta että ei ole lähellekään paskimpia kohteita mihin olen rahaani hassannut.
Vaikka kehitykseen onkin näennäisesti saatu enemmän näkyvyyttä uusien roadmappien kautta, niin hyvin epävarmalta homma vaikuttaa ja en kyllä tällä hetkellä suosittelisi rahaa sinne laittamaan.
Tämän kuun lopulla tulee 8 vuotta täyteen Arbiter - LTI (325a) paketin ostosta. Taisi maksaa $80. Tuo on vielä suht ok, kun sen aikaisella LTI sijoituksella sai kaiken tulevan. SP ja MMO pelit halusin, lisäaluksiin tai kosmetiikkaan en rahojani laita.Kesäkuussa 2013 tuli hommattua Arbiter - LTI (325a) paketti ja nyt on odoteltu pelin valmistumista silloin tällöin uutisia seuraillen. Alkuun kehitystä jaksoi seuraillakkin, mutta vuosien vieriessä kiinnostus on jo alkanut hiipumaan ja nykyinen seuranta on lähinnä muro ja nyt io-tech. Kaiken maailman eventit, kuvahehkutukset, mikrotason pikkupiperrysten tuonti peliin ja myyntieventit pistää lähinnä vihaksi nykyään. Launcheri tulee käynnistettyä parin viikon välein siinä toivossa, että jotain käyttäjälle konkreettista olisi tapahtunut. Jokaista versiota on tullut testattua muutama tunti, mutta eipä näitä raakileita juuri jaksa. Nykyisessä versiossa tuli testattua suurin piirtein jokaista tehtävää ja suunta vaikutti hyvältä, mutta ei sitä samaa jaksa paria kertaa enempää jauhaa. Sama varmaan 2.6:n kanssa. Space Marinekin on varmaan sen verran vajaa valmiisiin FPS peleihin verrattuna, että lyhyt vilkaisu riittänee. Noh, ehkä parin vuoden päästä.
Totta, joukkopsykoosirahoitusmalli sumentaa fokuksen, jonka tulisi olla se julkaisuun tähtäävä kehitys. Ei loppumattomat sinkoilut sinne, tänne ja tuonne.Asiaa puhut ja olen samaa mieltä että paljon on ongelmia tässä kehitysmallissa, isoimpana juuri se että joukkorahoitusmallilla ei oikein pysty asettamaan sellaista painetta kehitykseen että se saataisiin järjellisessä aikataulussa valmiiksikin, ennemminkin päinvastoin. En vaan oikein tiedä mitä asialle pitäisi tehdä.
Eli Roberts ja hänen kampaviinerikätyrit helvettiin, ulkopuolinen muutosjohtaja paikalle kenkimään kehityksestä kaikki tarpeeton + niiden kehittäjät. Sitten julkaisulle deadline. Ja sitten vielä kerran pohditaan että mitä keskeneräistä roskaa voitaisiin vielä poistaa, jotta aikataulu pitäisi. Aivan kuten missä tahansa yrityksen projektissa, joissa mopo on karannut käsistä kustannusten ja aikataulujen osalta.
Haluuko joku vetää lyhyen yhteenvedon missä mennään nyt tämän kanssa? Sq42 milloin? Mitkä suurimmat vieläkin to-do listalla olevat asiat pääpelin kanssa? Onko pelaajamäärien kehityksestä jotain infoa?
Tilanne on edelleen sama kuin vuonna 2012. Kaikki on avoinna. Kaikki kesken. Core mekaniikan eivät ole valmiita, core tech ei ole valmista. Seuraava Jeesus teknologia iCache on kuopattu ja sen tilalle tuli joku muu.
Se mitä on olemassa on läjä aluksia, pari yksinkertaista looppia tier0 toteutuksella, pari planeettaa ja kaupunkia.
Täältä voi katsoa mitä on suunnitteilla Star Citizen Roadmap - RSI
Tosin kuten viime päivitys osoitti niin jopa 80% suunnitellusta saattaa karsiutui pois per kvartaali.
Onko server integraatio missä mallissa eli onko vielä erilliset instanssit vai oikea "kaikki samassa pelissä" -tilanne?
Itselläni on se tilanne, että Star Citizen PU Alpha -julkaisuvat ovat mielenkiintoisempia kuin nykyiset valmiit julkaistut pelit, joten sen puolesta Star Citizen PU voidaan julkaista vaikka vuonna 2030. Itselleni on kehittämiseen käytettyä aikaa huomattavasti tärkeämpää se että julkaisevat pelin jota olen itse kiinnostunut pelamaan.Ei peliä kiitos -mielellä tätä on työnjohto tehnytkin kymmenen vuotta kohta, tasaisin väliajoin resettiä painaen. Tuolla Chris & Sandi -videolla Squadron 42 esimerkiksi asemoitiin vaiheeseen, jossa lähitulevaisuudessa tapahtuu, ei kuitenkaan ensi vuonna. Missä se on viihtynyt jo vuosina 2013-2015, 2018-2020, ja 2023...
Samalla tavalla voidaan sanoa, että gameplay on huomattavasti monipuolisempaa ja parempaa kuin y aikaa sitten. Ihan mielenkiinnosta kysyn, että minkä muun vastaavanlaisten projektien kehittäminen on edennyt huomattavasti ripeämpään?Edellä oli perusteltua kritiikkiä. Onhan tää surkean hitaasti edennyt projekti. Ihan sama gameplay, kuin x aikaa sitten. Tehkää toimiva core, lisätkää sitten vasta uutta. Mutta taitaa olla haihattelua.
Projekti polkastiin käyntiin myymällä unelmia. Noh, mitä on toimitettu? Lisää unelmia.Onhan tää surkean hitaasti edennyt projekti.
Tähän on nyt kerätty jo maaliskuuhun mennessä 350 miljoonaa dollaria. Kasassa on bugeja väistellen just pelikelpoinen laatkoidenkantelupeli avaruudessa.Samalla tavalla voidaan sanoa, että gameplay on huomattavasti monipuolisempaa ja parempaa kuin y aikaa sitten. Ihan mielenkiinnosta kysyn, että minkä muun vastaavanlaisten projektien kehittäminen on edennyt huomattavasti ripeämpään?
Se, että kehitys pidettäisiin jäissä kaikkien muiden tiimien osalta sillä aikaa kun core featureja kehitetään, kuulostaa omaan korvaan erittäin huonolta idealta.
Tunnet asian varmastikin minua paremmin. Itse näkisin niin, että riippuu hyvin pitkälti millaista peliä ollaan tekemässä ja minkälainen on lähtöasetelma.Ei kai suurpelienkään kasaan takomisvaihe vie kuin muutaman vuoden? Samaan aikaan, kun meillä ei ole esimerkiksi Squadron 42:n ydinpelimekaniikoista kovin luottamusta herättävää tietoa niin kauan kuin pelissä ei käytännössä avaruustaistella ja taisto Star Marinessa sekä Theatres of Warissa ei aivan Battlefield 3-5:sta ollut pelikokemuksena. Tai oikein kai mitäään vertailua kestävää fps-pelaamista, jos vertailu halutaan pitää reiluna, eikä omaksuta että CIG:lla tai sen pelinjohdolla olisi jokin Midaksen kivi taskussaan, mutta yhä piilossa.
Tässähän nyt vain oletetaan, että Star Citizen PU Alpha 3.13 sisältää kaiken mitä on tehty, eikä Squadron 42:sta ole edes aloitettu. Näin ei taida kuitenkaan todellisuudessa olla.Ihan heti ei tule mieleen vertailukohtaa, jossa 350 miljoonaa+ on saatu kulutettua, ja kasassa on tällainen raakile.