Star Citizen

1x2on0u0ct661.png


Ei mennyt ihan putkeen. Saadaanko uusi lisäys Sataballin ja ToWin kaveriksi?
 
Nämä eventit ovat kyllä ihan mielenkiintoinen lisä. Toivottavasti niiden lopputuloksilla on pysyvää merkitystä pelimaailman kulkuun, vaikka toki tässä Alpha-vaiheessa hommat ovat vielä niin vaiheessa, ettei eventtien toimimisesta ja tasapainossa olemisesta mitään takeita olekaan.

Esimerkiksi aikaisempi "lahtaa 50 pelaajaa, niin saat kypärän" on juuri sellaista sisältöä, mitä en itse mihinkään peliin kaipaisi ainakaan tuossa muodossa. Pitäisi ainakin löytyä loreen istuva motivaatio/tarkoitus ja sen lisäksi myös vaikutus pelimaailman kulkuun. Tässä vaiheessa kun puuttuu Quantum, NPC:den vaikutus ja monet muut, niin vaikutus joudutaan rustaamaan pitkälti käsin. Vaikutusta erimerkiksi seuraavaan eventiin, niin saataisiin hieman jatkumoa.
 
Viimeksi muokattu:
Sanoisin että tän tyyppiset eventit on ihan fiksuja tuomaan sitä puuttuvaa kontenttia peliin "fake it until you make it". Kunhan se ei vie liikaa resursseja itse pelin kehityksestä.
 
Sisällön lisäksi tuottaa varmasti myös paljon hyödyllistä dataa kehittäjille. Oletan, että pelissä tulee olemaan aina käsikirjoitettua sisältöä erilaisten eventtien muodossa.

Itseäni monissa MMOssa häiritsee se, että eeppiset tarinat ja lopussa ansaittu "ainutlaatuinen kultainen miekka" löytyy lopulta valtavalta määrältä pelaajia - se siitä eeppisyydestä ja miekan harvinaisuudesta. Toivon todella, ettei tässäkin pelissä sorruta samaan vaan asiat ja tapahtumat tuntuvat yksilöllisiltä ja niillä on tarkoitus pelimaailmaa ajatellen.
 
Siis mikä se eventti nyt sitten piti edes olla? Se video, missä jengi tykitti jotain isoa laivaa mikä ei tehnyt mitään?
 
Mistä tuossa löytää ne kaikki vaikeat tekniset taskit? Kuten server meshiin liittyvät asiat ja MMO tason multiplayeriä tukevat jutut?
Maininta on FAQ:ssa ja Chrisin viestissä. Roadmapista (v0.5) puuttuu vielä paljon tavaraa.

"Where is iCache/Server Meshing?
As mentioned in the Roadmap Roundup, what is still missing on the Roadmap is our Core Tech Group, which is comprised of 9 teams working on iCache and Server Meshing, as well as AI, Network, Graphics, and Engine. We plan to add our Core Tech Group to the Progress Tracker in January.
"

"Our First Update
With the introduction of the Progress Tracker, we will roll out the demonstrated teams in stages. As we’ve mentioned before, we have over 50 development teams at Cloud Imperium, ranging in size from 4 to 20 team-members. For this first launch of our new Roadmap, we are showing 20 teams.
"
 
Maininta on FAQ:ssa ja Chrisin viestissä. Roadmapista (v0.5) puuttuu vielä paljon tavaraa.

"Where is iCache/Server Meshing?
As mentioned in the Roadmap Roundup, what is still missing on the Roadmap is our Core Tech Group, which is comprised of 9 teams working on iCache and Server Meshing, as well as AI, Network, Graphics, and Engine. We plan to add our Core Tech Group to the Progress Tracker in January.
"

"Our First Update
With the introduction of the Progress Tracker, we will roll out the demonstrated teams in stages. As we’ve mentioned before, we have over 50 development teams at Cloud Imperium, ranging in size from 4 to 20 team-members. For this first launch of our new Roadmap, we are showing 20 teams.
"
Ok, kiitos. Tuo on ainoa asia mikä kiinnostaa. Kaikkein haastavin ja merkittävin osuus jos meinataan MMO tason multiplayer toteuttaa eikä näitä 50-60 pelaajan servereitä. Kaikki muu on vähän irrelevanttia koska ne on "helppo" tehdä, vie vain aikaa.
 
Siis mikä se eventti nyt sitten piti edes olla? Se video, missä jengi tykitti jotain isoa laivaa mikä ei tehnyt mitään?
3.12 versiossa itseasssa on/oli kolme eri eventtiä jossa tulee Idris

1. Avaruusaseman alueella crimestat kasvaa liian suureksi seurauksena alueelle tulee UEE Hammerheadeja ja niiden jälkeen UEE Idris.

2. Monen crime missionin jälkeen tulee mission jossa mukana rikollis Idris.

2. Terroristit hyökää UEE convoyn kimpuun (missionissa sekä Idris että Javelin), tämä kolmas eventti on se joka lykkäytyi tulevaisuuden päivitykseen.

Eli vaikka isoin/paras eventi jäi pois 3.12 versiossa on Idris mukana.
 
Viimeksi muokattu:
Ok, kiitos. Tuo on ainoa asia mikä kiinnostaa. Kaikkein haastavin ja merkittävin osuus jos meinataan MMO tason multiplayer toteuttaa eikä näitä 50-60 pelaajan servereitä. Kaikki muu on vähän irrelevanttia koska ne on "helppo" tehdä, vie vain aikaa.
Saa nähdä jos ensi vuonna koettaisiin jo staattinen Server Meshing toiminnassa.:
"While we didn’t deliver a few of the major tech milestones we had hoped to this year like iCache and Server Meshing, we’ve made a lot of progress towards these goals. We are confident that you will see at least one, if not both, debuts of these important technologies next year."

Valitettavan usein moninpelejä pelatessa tulee kuitenkin tunne, että peli kelpaisi erittäin hyvin yksinpelinäkin - ellei jopa paremmin. Esimerkiksi Elite Dangerousta pelatessa tulee pelattua usein solo-tilassa, koska luottamus muihin pelaajiin karissut ikävästi vuosien varrella.

Star Citizen PU kelpaisi itselleni erittäin hyvin yksinpelinäkin, kunhan pelimekaniikat, tekoäly (NPC) ja pelimaailman simulointi ovat kunnossa.
 
Esimerkiksi Elite Dangerousta pelatessa tulee pelattua usein solo-tilassa, koska luottamus muihin pelaajiin karissut ikävästi vuosien varrella.

[OT]
Sehän on.. Elite: Dangerous.. ;)
Myös privagroupeja on olemassa, kuten tuo meidän porukan priva jossa on yli 100 komentajaa. [/end OT]
 
Star Citizen PU kelpaisi itselleni erittäin hyvin yksinpelinäkin, kunhan pelimekaniikat, tekoäly (NPC) ja pelimaailman simulointi ovat kunnossa.
Samaa mieltä. SC:ssä voisi olla joku co-op pelimoodi yksinpelin lisäksi. Kun on kaikenmaailman AI:t ja NPC:t luotu elävöittämään maailmaa niin se kyllä jo riittäs.
 
Taitaa tämä peli olla graafisesti jo auttamatta jäljessä Cyberpunkia ja muita next gen pelejä tullessaan.
 
Taitaa tämä peli olla graafisesti jo auttamatta jäljessä Cyberpunkia ja muita next gen pelejä tullessaan.

Osittain joo, osittain ei. Valaistuksen suhteen ehdottomasti jäljessä. Tekstuurit, modellit ja art directionin suhteen sanoisin että SC on vielä edellä verrattuna CP2077. Vaikka SC saa kritiikkiä että alukset/aseet/armorit yms. näyttävät usein geneerisiltä silti ne kaikki istuvat hyvin yhteen pelin muiden geneeristen asioiden kanssa. CP2077 on ihme sekamelskaa teknisen toteutuksen suhteen kuten erittäin hyvät hahmomodellit ja sitten jotain 2000-luvun tekstuureita sekaisin sekä yleisen art directionin suhteen peli ei ole kovin eheä vaan ideoita on roiskittu miten sattuu.
 
Taitaa tämä peli olla graafisesti jo auttamatta jäljessä Cyberpunkia ja muita next gen pelejä tullessaan.

No eipä kyllä ole. Imo SC on helkkarin hyvännäköinen paikotellen ja pitää välillä ihan pysähtyä ihastelemaan maisemia kun esim auringonlasku/nousu osuu oikeaan kohtaan oikeassa paikassa.
 
Osittain joo, osittain ei. Valaistuksen suhteen ehdottomasti jäljessä. Tekstuurit, modellit ja art directionin suhteen sanoisin että SC on vielä edellä verrattuna CP2077. Vaikka SC saa kritiikkiä että alukset/aseet/armorit yms. näyttävät usein geneerisiltä silti ne kaikki istuvat hyvin yhteen pelin muiden geneeristen asioiden kanssa. CP2077 on ihme sekamelskaa teknisen toteutuksen suhteen kuten erittäin hyvät hahmomodellit ja sitten jotain 2000-luvun tekstuureita sekaisin sekä yleisen art directionin suhteen peli ei ole kovin eheä vaan ideoita on roiskittu miten sattuu.
En oo ihan varma noista CP tekstuureista mutta vaikuttas monessa kohtaa vain bugilta jossa LOD tekstuurit on sekasin. Ei suinkaan että olis huonot teksturit vaan buginen rendaaja.
 
Taitaa tämä peli olla graafisesti jo auttamatta jäljessä Cyberpunkia ja muita next gen pelejä tullessaan.
Voihan se olla, mutta mielestäni mikään ei ainakaan tällä hetkellä viittaa siihen että näin kävisi. Pelimoottori on ollut kaikilta osin aktiivisesti kehityksessä, enkä näe syytä miksi se joiltakin osilta lopetettaisiin. Siinä vaiheessa kun se jäädytetään SQ42 Episode I:sta varten, niin kehitys jatkuu omassa branchissaan.

[OT]
Sehän on.. Elite: Dangerous.. ;)
Hah, no näinpä ;). Viittasin lähinnä pelaajiin, jotka tykkäävät törmäillä muiden aluksiin tai harrastavan jotain vastaavaa. En välttämättä sitä mieltä, että tuo pitäisi keinotekoisesti estää, mutta antaa pelaajille työkalut ja luoda ympäristö, että tuollaisesta olisi ankarat seuraukset. Nämä ovat tietysti usein vaikeita toteuttaa niin, ettei sivussa kärsi viattomatkin.
Samoin juuri yksi päivä SC:ssä joku sai päähänsä tulla samaan hissiin ja tietysti paineli kaikkien kerrosten napit, matkaa hidastaakseen. Odotan innolla, että saadaan skannattua pelaajien tiedot (jotka voidaan toki väärentää)... Oli hieman ärsyttävää, mutta mielestäni pitäisi olla myös mahdollista, kunhan pelaajille annetaan keinot puuttua asiaan.
 
"it is too early to discuss release or finish dates on Squadron 42." Chris Roberts, 12/2020.

ESTIMATED DELIVERY Nov 2014, Answer the Call 2016, beta in 2020 jne. Miksi kukaan antaisi tälle herralle lisää rahaa on kyllä mysteeri. Ilmeisesti jatkuvat valheet eivät joitain haittaa. Maaliviivaa siirretään jatkuvasti eteenpäin. Murusia annetaan sen verran että kassavirta ei tyrehdy kun jengi alkaa olla levotonta.
 
... CP2077 ... yleisen art directionin suhteen peli ei ole kovin eheä vaan ideoita on roiskittu miten sattuu.
Minusta CP2077 on hyvin onnistunut luomaan 1980 luvun vision Cyberpunkista, artti om täyttäää 1980 luvun Cyberpunkkia.

Itse toivon kovasti että CR ei innostu ymppäämään RT tukea SC:hen koska se aihauttaisi ison viiveen pelin valmistumiseen verrattuna muihin mahdollisiin tekniikka päivityksiin (teknisesti se olisi mahdollista koska SC päivitetään Vulcan tuelle ja Vulcaniin tuli just täysi RT tuki).
 
Miksi kukaan antaisi tälle herralle lisää rahaa on kyllä mysteeri.
Minä voisin mielelläni tukea projektia suuremmalla summalla, esimerkiksi Cyberpunk 2077 -pelin hinnan verran, johon olen kaikin puolin erittäin pettynyt. Kaikista bugeista ja keskeneräisyydestä huolimatta Star Citizen on mielestäni paljon mielenkiintoisempi ja miellyttävämpi kuin suurin osa markkinoilla olevista peleistä.
Seuraavaksi on tarkoituksenani kuitenkin tukea Starbase ja Starship EVO -projekteja.
 
Viimeksi muokattu:
Joko porukka on ehtinyt tutustumaan jo uuteen tiekarttaan?

Mielestäni tuolta löytyy paljon mielenkiintoista toiminnallisuutta. Toivon ettei niihin lisätä kuitenkaan liiaksi kädestä pitämistä, vaan annetaan pahoille virheillekin varaa. Esimerkiksi EVA-polttoaineen loppuessa pelaaja voisi asettaa itsensä tilanteeseen, ettei pääsisi enää takaisin. Tuossa vaiheessa pitäisi sitten soittaa apua, jos mobiGlas on vielä toiminnassa. Toivottavasti decoupled-tila lisätään tuohonkin pikapuoliin.
 
Miten tuo jalostus oikein toimii? Olen nyt ymmärtänyt niin että mitä nopeamman jalostuksen valitsee, sitä kalliimpaa se on ja vähemmän tulee sitä jalostettua tavaraa?
Olen nyt ottanu viidestä vaihtoehdosta tuon hitaimman jossa pitäisi olla "high yield" ja siellä onkin odottelemassa jo useampi lasti Prospectorilla mainattua tavaraa, pitäis vaan saada vielä kuljetettua ne myyntiin jossain vaiheessa.

Ja sit vielä sellanen huomio että myös vuokra-Prospectoriin pystyy näköjää edelleen vaihtamaan parempia mainauslasereita hangaarissa. Joskus on hyvä kun ei näitä vanhoja bugeja korjatakaan.. :whistling:
 
Joko porukka on ehtinyt tutustumaan jo uuteen tiekarttaan?

Mielestäni tuolta löytyy paljon mielenkiintoista toiminnallisuutta. Toivon ettei niihin lisätä kuitenkaan liiaksi kädestä pitämistä, vaan annetaan pahoille virheillekin varaa. Esimerkiksi EVA-polttoaineen loppuessa pelaaja voisi asettaa itsensä tilanteeseen, ettei pääsisi enää takaisin. Tuossa vaiheessa pitäisi sitten soittaa apua, jos mobiGlas on vielä toiminnassa. Toivottavasti decoupled-tila lisätään tuohonkin pikapuoliin.
Tässä
Roadmap Roundup - December 23rd, 2020
on vähän selitetty sitä miten tuo Roadmap toimii.

Toi uusi Roadmap on turhankin yksityiskohtainen omasta mielestäni.
 
Toi uusi Roadmap on turhankin yksityiskohtainen omasta mielestäni.
Omasta mielestäni tuo on juuri sitä mitä on kaivannutkin ja oikeastaan täydellinen. En itse kaipaa muita aikatauluja, kun tuosta näkee tiimien tekemiset sprinteittäin. Se milloin ominaisuus voidaan integroida on tietysti aina eri asia. Integroivat sitten kun se on mahdollista ...
 
Eli roadmap kertoo mitä tehdään, mutta ei milloin?
Kertoo molemmat. Mikä tiimi on tekemässä mitä ja milloin.

Esimerkiksi:
Weapon feature team: Mag Stripping/Refill
Description:
"This will allow players to strip found weapons of their ammunition. They can then remove each bullet and refill their own magazines manually or via a bullet reloader. This is only compatible with ballistic ammunition."
Duration: 13 Weeks (Feb - May)

Vaikka ominaisuus olisikin valmis toukokuussa, niin emme voi kuitenkaan tietää voidaanko sitä integroida Q2 patchiin, jos se vaatii ominaisuuden X, joka ei ole tuolloin vielä valmis integroitavaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Idriksen pystyy ilmeisesti varastamaan ja sillä lentämään ja käyttämään Railgunia.

 
Hauska video uudesta keräiltävästä sienestä jolla on parantava vaikutus.

 
Hauska video uudesta keräiltävästä sienestä jolla on parantava vaikutus.



intergalaktinen sienestyssimulaattori. no nyt on kuollut genre herätetty henkiin. montako eri sieniveistä on mallinnettu, ja montako krediittiä obsidian-sieniveitsi maksaa? kestääkö sienten ryöppäys peliajassa saman kuin reaaliajassa vai onko nopeutettu? voiko uraksi valita galaktisen sienitukkurin, joka ostaa suoraan poimijoilta ja myy eteenpäin? entäs puolukat ja muut marjat? onko siriuksessa voimassa jokamiehenoikeudet? kuuluuko aloituspakettiin sienikirja ja marjapoimuri, vai pitääkö craftata ne itse? etsi-poimi-myy-profit, tässäkö se puuttunut core loop?
 
Kaikille avoin PTU 3.12.1 XenoThreat pelitesti tulossa
"

[PTU Playtest] Special Event Playtest

Greetings Citizens!

We will be running a couple playtests this weekend to test out a dynamic event.

Testing focus will be to play through the event, which will be listed in your contract manager under "General" -> "Priority" recording any bugs, issues, and generally observing the flow and setup of the event. For bugs and issues, please make use of the issue council and report/contribute to any and all problems encountered. For general feedback on the event, including rewards and setup, please let us know via a reply to this message.

The playtests will run for close to 3 hours on Saturday 1/23 and Sunday 1/24 at 14:00 CST each day.

-Baior
Player Experience Team
"
Star Citizen Alpha 3.12.1 PTU.6873447 Patch Notes







3.12.1 myös poistaa Delamarin Stanton systeemistä (sehän kuuluu oikeasti Nicks systeemiin).

 
Viimeksi muokattu:
Onpas tyhmää kun tuota ei voi ladata etukäteen koneelle
Juu ja kannattaa varautua siihen että lataus serverit voi olla tukosssa heti free flyn alussa.

Tunnus kannattaa tehdä etukäteen ja kannattaa kysyä joltakin (vaikka minulta yv) refferal koodi niin saa 5000 UEC pelin sisäistä rahaa (se riiittää esim. parempiin FPS aseisiin ja/tai panssari asuun ja/tai FPS mainaustyökaluun).
 
Paskempi uutinen Free Fly:hin osallistujille Xenotreath tapahtuma on jo ohi ts Free Fly:ssä ei pääse osallistumaan siihen.
 
Onkos tämä peli nyt siis ilmaiseksi kokeiltavissa vai mitä tuo Free Fly tarkoittaa? Jo laucheria authorisoitaessa laittaa kovasti hanttiin ja sanoo, että sinulla ei ole game packkagea.
 
Free flight pitää yleensä aktivoida jotenkin jollain koodilla.

En löytänyt uutista tästä RSI:n sivuilta jossa tuo koodi olisi joten se ei vielä varmaan ole alkanut.
 
Justiinsa, vaikka tuo RSI sivu onkin visuaalisesti hieno niin jotenkin siitä on vaikea ottaa selkoa :D
 
Free Fly tarkoittaa nimenomaan ilmaiseksi kokeilemista (useammilla eri aluksilla).

Free Fly linkki tulee heti sivun yläreunaan (15. pv USA:n länsirannikon aikaa) sitä seuraamalla näkee tarvittavan koodin ja linkki ohjaa myös suoraan tilintekoon.

Tunnus kannattaa tehdä etukäteen ja kannattaa kysyä joltakin (vaikka minulta yv) Referral koodi niin saa 5000 UEC pelin sisäistä rahaa (se riittää esim. parempiin FPS aseisiin ja/tai panssari asuun ja/tai FPS mainaustyökaluun).

Ja kyllä CIG on vähän turhan "korea" noita sivuja suunnitellessaan.

Jos aiot kokeilla peliä niin tämän sivun
Welcome Hub
ohjeisiin kannattaa ehdottomasti tutustua etukäteen (valitse ajallisesti uusia 3.12 peliversiolle tarkoitettuja ohjeita).

Pelin sisälläkin näkyy ohjeita ruudun alalaidassa mutta ne meenee helposti ohi ekalla pelikerralla.

February Free Fly 2021 - Roberts Space Industries
 
Viimeksi muokattu:
Nyt oon peliä vihdoin päästy testaamaankin, on kivoja hetkiä ollut, mutta peli tuntuu erityisen raskaalta vanhalle koneelle. Pelasin Last Stand yms. PVP-matseja ja äkkiseltään hahmo alkoi kuolla itsestään heti spawnattuaan, eikä peliä enää pystynyt jatkamaan, kun sama vain toistui. Joitakin minuutteja peli kuitenkin toimi hienosti, ja vaikuttaa lupaavalta, jos saavat tätä optimoitua paremmin. Tämän ostamista pitää harkita joskus.
 
Viimeksi muokattu:
No eipä kyllä ole. Imo SC on helkkarin hyvännäköinen paikotellen ja pitää välillä ihan pysähtyä ihastelemaan maisemia kun esim auringonlasku/nousu osuu oikeaan kohtaan oikeassa paikassa.
Ite samaa mieltä. Varsinkin kun ei tiedä miltä peli näytää gen 12 renderöinillä, siellä on kuitenkin suunnitelmissä että heijaste pintaan kamera ja sen avulla luodaan niin sanottu trayraising. Tosin se on toteutettu render to texture tekniikalla. Tosin tota ei näy tossa rodmapissa niin vaikee sanoa onko suunnitelmat muuttunut
 
Morbidly Curious.PNG


Mitä nimiä te olette antaneet aluksillenne.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Ite samaa mieltä. Varsinkin kun ei tiedä miltä peli näytää gen 12 renderöinillä, ...

Star Citizeniin tulee DX11 tuen jälkeen Vulkan tuki DX12 tukea ei tule.

Eli mahdolliset säteen seurannat (jos niitä tulee) tullaan totauttamaan Vulkan tuen kautta.
 
FireSprite Devs Working on Star Citizen's Theatres of War

 
FireSprite Devs Working on Star Citizen's Theatres of War


600 inhouse-devaajaa, ja CIG ei pystynyt tätäkään tuottamaan ajallaan ja massiivisella omalla devaaja-armeijallaan.

Marraskuu 2019:


As such, developers say, very little extra development was necessary, and they say the six to eight months of development put into it didn’t interfere with making the rest of Star Citizen.

Lopputuloksesta en odota mitään enempää kuin geneeristä bf-kloonia, joka ei montaa kulmakarvaa nosta ja ansaitsee korkeintaan osallistumispalkinnon.
 
Edelliseen vielä päälle, FireSprite oli tekemässä Theaters of Waria jo 2019. "Firesprite’s collaboration with CIG on Theaters of War began in early 2019, " Alihankkijoiden käyttämisessä ei ole varsinaisesti mitään vikaa, mutta miksi CIG antoi ymmärtää että he itse tekevät tätä pelimuotoa pienellä tiimillä(ja lyhyella aikataululla) ja pimittivät tätä tietoa melkein 2 vuotta?

The most transparent open develipment ever. Juu. CIG:n kyky taivutella totuutta ja suoltaa paskapuhetta on kyllä loputon. Kenenkään ei pitäisi antaa penniäkään tälläiselle firmalle.
 
mutta miksi CIG antoi ymmärtää että he itse tekevät tätä pelimuotoa pienellä tiimillä(ja lyhyella aikataululla) ja pimittivät tätä tietoa melkein 2 vuotta?
Kun lähdetään tekemään jotain uutta rönsyä, josta kukaan backeri ei ole ollut tietoinen joutuvansa maksumieheksi, niin onhan se kivempi esittää, että projekti syntyy tyhjästä eikä aiheuta lisäkuluja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 257
Viestejä
4 506 637
Jäsenet
74 346
Uusin jäsen
jonppaasi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom