Star Citizen

Pitkään olen tätä Sinihiekan vuodatusta jaksanut sietää mutta nyt teen jotain poikkeuksellista ja pistän tyypin ignorelle, suosittelen muille samaa niin ehkä ketju pysyy vähän helpommin seurattavana.
Ollut itselläni jo pitkään, mutta kun tuo onnistuu silti sotkemaan tätä ketjua, kun ei ole kaikilla ignoressa. Harmittaa, että yhden käyttäjän vuoksi ketju on ja pysyy hiljaisena, kun kaikki orastava keskustelu päättyy samaan vouhkaamiseen samalta käyttäjältä - kerta toisensa jälkeen.
 
@sinihiekka Sanon nyt viimeisen kerran: En vastaa kysymyksiisi tai väitteisiisi enää ollenkaan, koska et ole kertaakaan osoittanut, että arvostaisit ja kunnioittaisit toisten mielipiteitä ja näkemyksiä. Kun lyttäät kaikki vastakkaiset näkemykset fanipoikailuna ja kiihkoiluna, niin ei ketään enää kiinnosta edes yrittää keskustella kanssasi. Minäkin olen yrittänyt, ihan tosissani yrittänyt, mutta lopputulos oli joka kerta sama. Kanssasi ei voi keskustella, jos ei ole täsmälleen samaa mieltä kaikesta mitä sanot. Sen vuoksi yritän nyt enää pelastaa sen mitä pelastettavissa on, jotta tämä ketju olisi jälleen lukukelpoinen. Se ei sitä tule olemaan, jos sinä tähän ketjuun edelleen kirjoitat.

En oikeasti ymmärrä, että miksi täällä enää olet, kun joka kerta toistelet sitä, että et saa tästä ketjusta irti sitä mitä haluaisit. Ole hyvä ja poistu. Se olisi paras ratkaisu kaikkien kannalta - myös sinun.

Kiitos ja hyvästi.
 
Ja kyllä, vaikka pelaan Star Citizeniä aktiivisesti ja suhtaudun projektiin kokonaisuutena myönteisesti, niin olen monta kertaa myöntänyt, että paljon on projektissa myös mennyt pieleen ja Chris Roberts on kaukana täydellisestä pelintekijästä, mutta tuskin tätä projektia olisi olemassakaan ilman häntä.
Mielestäni CR on huikea visionääri, yksilö joita on harvassa. Kaikenlaisia taivaanrannamaalareita on ziljoona mutta niitä jotka oikeasti lähtee tavoittelemaan jotain suurta, heitä on liian vähän. CR on kuitenkin kohtuullisen keskinkertainen pelisuunnittelija, tai jopa huono sellainen, pitäs päästä käsiks yksityiskohtiin paremmin jos haluaisi analysoida miehen kykyjä paremmin. CR:n pitäs olla visioimassa raameja pelille ja hoitaa PR juttuja. Tarvis jonkun oikeasti hyvän pelisuunnittelija liidiksi joka ymmärtää teknisiä puolia paremmin ja osaa hahmotta mikä on mahdollista ja mikä ei. Tulis nopeammin parempaa tulosta.
 
CR on tässä top 100 listauksessa sijalla 93. Eiköhän silloin olla vielä aika kaukana legendasta saati sitten ”jumalasta”.

Millähän perusteella listaan valitaan? Pelien menestyksen mukaan? Keskinketaisetkin pelit voi myydä paljon. Huippupelit voivat myydä vähän jos on indie tuotantoa eikä markkinointikoneisto ole kunnossa. Ihmisten kyvykkyyttä on vaike arvioida tietämättä tarkemmin yksityiskohtia, pitäs olla sisäpiirissä ja arvioidia sitä työtä on-site.
 
Uusi Patch Watch on jälleen luettavissa. Hyvä nähdä alusten alkavan saada selvemmin eri rooleja. "Moni" vannoo edelleen Alpha 2.6.x nimeen, mutta itse pidän nykyisestä alusten raskaammasta olemuksesta.

Roadmapin joka toinen viikko tapahtuvassa päivityksessä oli taas ihan mukavasti AI asiaa. Valitettavasti niistä ei päästä vielä PU/PTU:ssa nauttimaan, mutta mielenkiintoista nähdä sen saralla tapahtuvan niin paljon kehitystä.
 
Viimeksi muokattu:


Törmsinpä tälläsen. Tämä on julkaistu jo 2018. 3 vuotta myöhemmin tilanne on vain mennyt pahemmaksi. Monta erilaista roadmappikin on rakennettu, mutta ne kaikki ovat epäonnistuneet kuvaamaan projektin kehitystä. Syynä voi olla että devit eivät sitä päivitä tai kehitystä ei oikeasti tapahdu. Toimimattomien Road mappien lisäksi SQ42:sta on ollut radiohiljaisuus.

Miten kukaan voi tukea firmaa joka näin räikeästi valehtelee rahoittajille? Jos kyseessä olisi minkä tahansa muun alan firma tätä olisi jo joku viranomainen tutkinut.
 
Viimeksi muokattu:
Törmsinpä tälläsen. Tämä on julkaistu jo 2018. 3 vuotta myöhemmin tilanne on vain mennyt pahemmaksi. Monta erilaista roadmappikin on rakennettu, mutta ne kaikki ovat epäonnistuneet kuvaamaan projektin kehitystä. Syynä voi olla että devit eivät sitä päivitä tai kehitystä ei oikeasti tapahdu. Toimimattomien Road mappien lisäksi SQ42:sta on ollut radiohiljaisuus.

Miten kukaan voi tukea firmaa joka näin räikeästi valehtelee rahoittajille? Jos kyseessä olisi minkä tahansa muun alan firma tätä olisi jo joku viranomainen tutkinut.
Henkilökohtaisesti uskon nykyisen Roadmapin olevan ajan tasalla enkä usko CIG:n valehtelevan heidän kuukausittaisissaan Squadron 42 Monthly Report postauksissaan. Itse en haluaisi heidän julkaisevan peliä ennen kuin kaikki suunnitellut ominaisuudet ovat toteutettu, vaikka siinä menisikin vielä vuosia.

Uskon että projektin tukeminen loppuu vasta siinä vaiheessa kun markkinoille tulee peli, joka antaa (nykyisen) Star Citizen PU:n ja tulevan Squadron 42:n vastaavan kokemuksen. En ihmettele, että projektilla on edelleen vahva tuki.

Asia minkä toivoisin tapahtuvan on, että CIG esittelisi peliä vuosittain esimerkiksi jonkinlaisen Vertical Slicen muodossa.
 
Eipä ole kauhea kiire pelin suhteen. Ei ole näyttistä millä edes pyörisi. Jos ensivuonna tai 2023 ni ehkä kaupasta saisi uuden näytönohjaimen kohtuu hintaan :)
 
Tässä on nyt tullut harjoiteltua peliä satunnaisesti ja lupaavaltahan tuo vaikuttaa. Hommasin peliin tuon standalone softan eli gameglasssin jolla alusten käyttöjärjestelmät saa langattomiin tabletteihin. Nyt siis ohjailen suojat, kommunikaatiot jne. kahden tabletin välityksellä ja itse lentyly tikulla. Aivan puhtaasti tullut vain tutkittua paikkoja, opetellut lentelyä ja pääsääntöisesti yrittänyt vältellä ihmispelaajia. Hauskaa puuhaa ainakin tähän asti ja omien laittaminieni eurojen arvoista. Omalla pelityylillä tämä muistuttaa enemmän Flight Simulaattoria kuin tähtien sotaa.
 
Tässä on nyt tullut harjoiteltua peliä satunnaisesti ja lupaavaltahan tuo vaikuttaa. Hommasin peliin tuon standalone softan eli gameglasssin jolla alusten käyttöjärjestelmät saa langattomiin tabletteihin. Nyt siis ohjailen suojat, kommunikaatiot jne. kahden tabletin välityksellä ja itse lentyly tikulla. Aivan puhtaasti tullut vain tutkittua paikkoja, opetellut lentelyä ja pääsääntöisesti yrittänyt vältellä ihmispelaajia. Hauskaa puuhaa ainakin tähän asti ja omien laittaminieni eurojen arvoista. Omalla pelityylillä tämä muistuttaa enemmän Flight Simulaattoria kuin tähtien sotaa.
Miten hyvin tuo GameGlass on mielestäsi toiminut? Täytyykö siinä asentaa PC:lle jonkinlainen client-softa, joka kommunikoi tablet-sovelluksen kanssa?
 
@sinihiekka: Kyllä kai trailerikin kelpaisi, vaikka eivät pelitrailerit juuri itseäni normaalisti hetkauta. Koska odotan SQ42:n julkaisun tulevan vasta kun se on valmis, niin Vertical Slice tuntuu sopivammalta tavalta esitellä peliä.
Täytyy kyllä sanoa, että Squadron 42 on peli joka ei juuri kiinnosta ja olenkin huomattavasti enemmän kiinnostunut Star Citizen PU:sta.

Odotan kyllä CitizenConia suurella mielenkiinnolla. Mielestäni ne ovat olleet erittäin mielenkiintoisia ja uskoisin niitä seuraavani, vaikka en itse pelistä olisikaan kiinnostunut. CitizenCon 2591 järjestetään tänä vuonna lokakuun 9. päivä.
 
Viimeksi muokattu:
Miten hyvin tuo GameGlass on mielestäsi toiminut? Täytyykö siinä asentaa PC:lle jonkinlainen client-softa, joka kommunikoi tablet-sovelluksen kanssa?

No tässä vähäisessä käytössä ei ole ollut ongelmia. Helpottaa ainakin tuota näppäin sekamelskaa. Toimiihan tuo sama myös esim. elitessä joten useampaan peliin saa hyötyä. Tosiaan koneelle asennetaan gameglass softa johon sitten yhdistetään play kaupasta tablettiin ladattu appsi. Layoutti sitten riippuu kuinka monta tablettia löytyy. En ole seurannut itse softan kehitystä, mutta potentiaaliahan tuolla olisi vaikka mihin. Alla esimerkki kuva...

3a04c5c364b2426b8a25b5cdc8e31ee3e66fbb44.jpg
 
Pelistä minulla ei ole kokemusta. Se on nimeltä tullut itselleni tutuksi erään sitä hypettävän, nyt jo entisen käyttäjän johdosta.
Ilmoitan siis että tällä threadilla vaikuttanut käyttäjä sinihiekka on kuulemma nyt "poistettu käytäjä" hänen omasta pyynnöstään.

Tämän lähteen löytää tämän viikonlopun ajan räbästä sampsan avaamana ketjuna.
 
Tänään on PU Alpha 3.14 julkaisu - twitter

"[2021-08-06 Updates]
1910 UTC - Initial notice, Live Service Maintenance begins 2000 UTC with servers offline at 2050 UTC.
"


En päässyt mitenkään älyttömän paljon PTU:ta testailemaan, mutta sen mitä testasin, niin vaikutti erittäin hyvältä. Lentely ja taistelut ovat menneet siihen suuntaan minne toivoinkin. Toki löytyy monia, jotka toivoisivat enempi Alpha 2.6 suuntaista kokemusta.
Jätin Crusaderin ja Orisonin tarkoituksella testaamatta, mutta kuullut niistäkin paljon hyvää.

EDIT:


Alpha 3.14: Welcome to Orison

Patch notes
 
Viimeksi muokattu:
Seuraavan version odottelu itsellä alkaa viimeistään siinä vaiheessa kun Alpha wave 1 julkaistaan.

Alpha 3.15 vaikuttaa tällä hetkellä varsin mielenkiintoiselta. Saisikohan Evocati sen testattavaksi jo noin 1kk päästä. Täytyy nyt toivoa, että mitään ominaisuuksia ei tuosta jouduta lykkäämään. Itselle nyt pelkästään Personal Inventory ja Healing ovat "game-changer" ominaisuuksia.

Tulevien versioiden kehitystä käytiin läpi taas viimeisimmässä Monthly Reportissa.

CitizenCon (9. lokakuuta) lähestyy myös. Itse olen ollut aina kiinnostunut siellä pidetyistä puheista ja esityksistä.
 
Arena Commander on saamassa isomman päivityken Alpha 3.15:ssa.



Tämä tuleekin ihan hyvään aikaan, kun tullut edistyttyä hieman omassa joystickin hankinnassa. Tällä hetkellä suunnitelmassa on ostaa vasempaan käteen VKB Gladiator NXT ja oikeaan käteen VKB Gunfighter Mk.III Ultimate. Ei ole juuri tullut eteen mitään negatiivista kummastakaan noista, joten valinta on lähes sinetöity.
Ainoa oikeastaan mikä askarruttaa on, että miten paljon se on "tuttumuskysymys", että käsissä on eri ohjaimet ja tuntuma.
 
... Tällä hetkellä suunnitelmassa on ostaa vasempaan käteen VKB Gladiator NXT ja oikeaan käteen VKB Gunfighter Mk.III Ultimate. Ei ole juuri tullut eteen mitään negatiivista kummastakaan noista, ...
Ainoa negatiivinen seikka on ohjaimien saatavuus (ts osta heti kun näkyy varastoassa), VKB on pienehkö Valkovenäläinen firma ja kun tilanne on Euroopan ja Valkovenäjän välillä tällä hetkellä se mikä se on voi saatavuus olla ongelma.

----------------------------------

18. päivä alkaen Free Fly viikko


Fly Six Iconic Ships for Free!
f780dc74-3c0e-4ea2-9021-7edf4dc4da36.png
Hello Citizen,

Gather your friends for our 3.14 Free Fly event! Starting now until August 27, 20:00 UTC, explore various play styles and career paths with six iconic ships. Whether you're a solo adventurer or looking to form a new crew, this is your chance to explore the stars for free.

To participate, head over to the 3.14 Free Fly page to grab your Free Fly code and dive into the 'verse.

431a5acd-e560-4d41-9a34-2cc2d597084d.png
No matter which path you take in the 'verse, there's a ship built for it waiting in your hangar:
  • Transport: Whether you're looking to explore the 'verse in speed, style, or armed to the teeth, the Consolidated Outland Mustang Alpha and Crusader Mercury Star Runner are ships built for your adventures.
  • Multi: The RSI Aurora MR and Origin 100i are perfect for a pilot looking for a jack-of-all-trades while on their high-stakes freight runs.
  • Combat: Fast, agile, and deadly, you'll be glad to be in the Anvil Arrow when you face your foes in a space battle.
  • Industrial: The reliable MISC Prospector is a must for a solo mining operation - you'll love its functionality and high-tech tools.
Find more details about the six ships above on the 3.14 Free Fly page, and snag your access code! You only have 10 days to take all of these fantastic ships on test flights for free, so don't wait!

Koodi on GETINTOTHEVERSE
 
Viimeksi muokattu:


VKB:t kovassa huudossa pilottiyhteisöissä.

Tosta striimistä voi käydä tsekkaamassa Kareah ja luola -NPCt. Pari kunnon peli sessiota alla uudessa 3.14.1 patchissä. Freefly eventti on ensimmäistä kertaa vuosiin stabiili.
:kippis:
 
Viimeksi muokattu:
Tällä hetkellä suunnitelmassa on ostaa vasempaan käteen VKB Gladiator NXT ja oikeaan käteen VKB Gunfighter Mk.III Ultimate. Ei ole juuri tullut eteen mitään negatiivista kummastakaan noista, joten valinta on lähes sinetöity.

Gunfighteriin kannattaa tilata Nyogel 767a vaimennus rasvaa jos et aio käyttää täysin lerppua tikkua. Dry clutch on tahmea ja "tökkii" oletuksena. Nyogelillä tai vastaavalla siitä tulee täysin tasainen.
 
3.15 FULL DATABASE WIPE

Myös henkilöhistoria (reputation) pyyhitään.



"

Alpha 3.15 Database Wipe

That’s right, the time has finally come. Back when we introduced Long Term Persistence in Alpha 3.8.2, we communicated that database wipes would happen, potentially even on a quarterly basis. Fortunately though, we have not had to do a full wipe even once in the last 18 months. Until now. So, let’s talk about what this means, why it's important, and how often you can expect wipes in the future.

As of 3.15, Long Term Persistence (LTP) is broken up into three distinct parts: Items, Wallet (aUEC), and Reputation. Going forward, we will be able to wipe specific parts of LTP individually as needed (for example, wiping Reputation while leaving Wallet and Items intact). This level of flexibility will allow us to do necessary wipes while minimizing the impact on the community.

With this update, all three pillars of data will be wiped, which actually has quite a few benefits. First, Reputation has undergone its first tuning pass since its launch in Alpha 3.13, which will necessitate progress being wiped in order to implement. Second, there’s a few account-related issues/bugs that some players have been unable to resolve with character resets or workarounds, and this wipe will assist in remedying those issues.

Third, and most important of all, players have been accumulating wealth in the persistent universe with no economic sinks to balance it. While Selling and other sinks are being developed, it's extremely helpful for designers to have additional data on how players acquire and spend money. Putting players at a level playing field would provide this data, and this will be exceedingly important as Death of a Spaceman, Full Persistence, Server Meshing and other key pillar technologies come online. As those milestones approach, you can expect for additional wipes as necessary, mostly for similar reasoning listed above.

The primary reason for the wipe, however, is the upcoming changes to how items and inventory work in Star Citizen. The entire system for items has been reworked from the ground up as we make a large step towards a fully physicalized universe. Tune in to Inside Star Citizen tomorrow to learn more.

Of course, in the event of any LTP wipe, all of your account attributed items (purchases, subscriber flair, rewards, etc.) are safe.

Lastly, we know that many of you dedicated yourself to the CDF to help defend Stanton in recent XenoThreat attacks. We’re also aware that many of you took full advantage of this heroic and lucrative opportunity, and don’t want you to feel it was for naught. For this reason, we’re currently exploring the feasibility of awarding aUEC post-wipe to those who participated in the event. Stay tuned for more details on that front and we’ll see you in the ‘verse!

"

 
En ole sen kummemmin tähän peliin tutustunut, mutta äsken silmään pisti että alusta ohjataan kahdella joystickillä hotasin sijaan!? Miten se toimii? Vasemmalla kaasu/jarru/strafe ja oikealla nokan suunnan muutto? Jos vasemmalla on strafe niin onko siitä oikeasti hyötyä?
 
Ei se ole mitenkään "sijaan", kyllä Hotas ohjaus toimii ihan normaalisti myös.
 
Ei se ole mitenkään "sijaan", kyllä Hotas ohjaus toimii ihan normaalisti myös.
Mitä sillä vasemman puoleisella joystickillä sitten tehdään? Miksei siinä ole vain kaasua?
EDIT: Eiku hetkonen, eikö nuissa avaruusaluksissa ole polkimia ja se korvaa ne?
 
Kohta kun saa(jaksaa laitaa...) uusia osia koneeseen, esim 32Gb muistia niin voi taas pitkästä aikaa kokeilla tätäkin. Kone ei vaan jaksanut tätä pyörittää kunnolla niin jäänyt, varmaan yli vuosi sitten viimeksi kokeilin.
 
Mitä sillä vasemman puoleisella joystickillä sitten tehdään? Miksei siinä ole vain kaasua?
EDIT: Eiku hetkonen, eikö nuissa avaruusaluksissa ole polkimia ja se korvaa ne?

Siis kahdella tikulla. Vasemmassa yleensä on stafe eteen/taakse, strafe vasen/oikea ja strafe ylös/alas. Eli se vasen tikku on tavallaan "kaasu" joka suuntaan. Oikeasta tikusta taas löytyy perinteiset pitch,yaw ja roll.
hotasissa siten on vaan kaasu eteen. ja noi stafet on bindattu johonkiin tattiin tai nuoli näppäimiin.

Kohta kun saa(jaksaa laitaa...) uusia osia koneeseen, esim 32Gb muistia niin voi taas pitkästä aikaa kokeilla tätäkin. Kone ei vaan jaksanut tätä pyörittää kunnolla niin jäänyt, varmaan yli vuosi sitten viimeksi kokeilin.

Joo suosittelen 32 gt. ja ehkä odottamaan 3.15 julkaisua. Siinä toivottavasti ois gen12(uusi renderöijä) mukana. Ja pelin luonne muuttuu aika paljon healingin ja personal inventoryn myötä
 
Joo suosittelen 32 gt. ja ehkä odottamaan 3.15 julkaisua. Siinä toivottavasti ois gen12(uusi renderöijä) mukana. Ja pelin luonne muuttuu aika paljon healingin ja personal inventoryn myötä
On tosiaan erittäin mielenkiintoinen päivitys tulossa. Mielestäni tulevat muutokset ja ominaisuudet vaikuttavat erinomaisilta, vaikka toki kyseessä onkin edelleen vain välivaihe. Odotan ja toivon, ettei lopullisessa versiossa esineiden siirtelyssä olisi mitään "teleportaatiota", vaan että esineet pitäisi aina fyysisesti viedä ja hakea missä niiden milloinkin haluaisi olevan.
 
Entistä hankalampi kaivella nyt motivaatiota tämän pelaamiseen kun tietää että seuraavassa pätsissä tulee full wipe..
Vois jopa pistää vaikka uninstallia ja kattella vaikka vuoden päästä uudelleen..
 
Tosiaan kun itsellä pitkä tauko niin voi kysyä ehkä tyhmiäkin, joko se nettikoodin aiheuttama karmea hidastelu/nykiminen yms korjattu? Aiemminhan sen korjaus vaan siirtyi ja siirtyi.
 
Entistä hankalampi kaivella nyt motivaatiota tämän pelaamiseen kun tietää että seuraavassa pätsissä tulee full wipe..
Vois jopa pistää vaikka uninstallia ja kattella vaikka vuoden päästä uudelleen..
Toki nyt ennen seuraavaa pätsiä ei ole kauheasti järkeä pelailla etenemisen toivossa, mutta miksi ihmeessä pitäisi vuosi pitää taukoa? Nythän juuri seuraavan wipen mahdollisuus minimoidaan, kun wipe tulee tässä kohtaa.
 
Tosiaan kun itsellä pitkä tauko niin voi kysyä ehkä tyhmiäkin, joko se nettikoodin aiheuttama karmea hidastelu/nykiminen yms korjattu? Aiemminhan sen korjaus vaan siirtyi ja siirtyi.
Sun pitää kyllä tarkentaa aika paljon mistä tässä puhut. Oleellisin nettikoodiin liittyvä ongelma on tällä hetkellä desync.
 
CitizenCon 2951 ohjelma on nyt nähtävillä.

CitizenCon on itselleni ollut vuosittain ainoa kiinnostava pelitapahtuma ja ohjelma vaikuttaa todella mielenkiintoiselta myös tänä vuonna.

Jos tuota ei jaksa tai pysty seurata tuota suorana(?), niin tilaisuus on katsottavissa myöhemmin myös YouTube:n kautta.

 
CitizenCon 2951 ohjelma on nyt nähtävillä.

CitizenCon on itselleni ollut vuosittain ainoa kiinnostava pelitapahtuma ja ohjelma vaikuttaa todella mielenkiintoiselta myös tänä vuonna.

Jos tuota ei jaksa tai pysty seurata tuota suorana(?), niin tilaisuus on katsottavissa myöhemmin myös YouTube:n kautta.


ennen kuin Squadron 42 on valmis ja ulkona niin 95% tämän firman jutuista ei kiinnosta pätkääkää ;)
 
Onhan tuo vähän sellanen SC-rinkirunkkaajien vuosikokoontuminen, mutta kattellaa ny taas lupaukset läpi kuten joka vuosi..
 
Tämän vuoden CitizenCon vaikuttaisi olevan normaaliakin suurempi tapahtuma. Ja nimenomaan sen suhteen mitä siellä näytetään ja kerrotaan.

Viime vuosi jäi välistä, joten on syytäkin olla aika paljon kerrottavaa. Isoja asioita on myös tiettävästi aika lähellä, joten on ihan realistista odottaa, että tänä vuonna CitizenCon tarjoaa paljon mielenkiintoista materiaalia.
 
Onhan nuo yleensä ollut mielenkiintoisia tapahtumia, vaikka lupaukset ja puheet ovatkin jääneet pitkälti lunastamatta. Tämän vuotisiin lupauksiin on jo valmiiksi aika korkea skeptisyys, mutta varmasti hienoa esitysmateriaalia on luvassa ja kyllähän sekin maistuu pitkästä aikaa!
 
Joo en ole vieläkää nähny sitä hiippailutehtävää mitä demottiin jo 2 vuotta sitten.. Mihi lie jääny matkan varrelle.. :btooth:
 
Joillekin CitizenCon on pääasiassa yhteisöllinen tapahtuma, mutta itse seuraan sitä sovelluskehityksen näkökulmasta ja kiinnostuksesta tietää että mitä pelillä on tulevaisuudessa tarjota. On aina erittäin mielenkiintoista kuunnella miksi ja miten asiat ovat tehty.

Itse juuri pidän siitä että CIG esittelee protoja ja suunnitelmia vuosia etukäteen. Ehkä hiekkamadot ja hiippailutehtävät odottavat repossa integroimista ja kukapa tietää vaikka ne olisivat jo mukana jossakin buildissä.

Viikottaiset julkaisut ovat itselleni enempi sitä mikä keskittyy lähitulevaisuuteen.
 
Joillekin CitizenCon on pääasiassa yhteisöllinen tapahtuma, mutta itse seuraan sitä sovelluskehityksen näkökulmasta ja kiinnostuksesta tietää että mitä pelillä on tulevaisuudessa tarjota. On aina erittäin mielenkiintoista kuunnella miksi ja miten asiat ovat tehty.
Tää just
 
Joillekin CitizenCon on pääasiassa yhteisöllinen tapahtuma, mutta itse seuraan sitä sovelluskehityksen näkökulmasta ja kiinnostuksesta tietää että mitä pelillä on tulevaisuudessa tarjota. On aina erittäin mielenkiintoista kuunnella miksi ja miten asiat ovat tehty.

Itse juuri pidän siitä että CIG esittelee protoja ja suunnitelmia vuosia etukäteen. Ehkä hiekkamadot ja hiippailutehtävät odottavat repossa integroimista ja kukapa tietää vaikka ne olisivat jo mukana jossakin buildissä.

Viikottaiset julkaisut ovat itselleni enempi sitä mikä keskittyy lähitulevaisuuteen.
Pitkälti tämä itselläkin. Vaikka Citconeissa on näytetty asioita mitä ei ole lopulta peliin tuotu (ainakaan vielä), niin valtaosa näytetyistä asioista on tuotu peliin. Usein toki viiveellä, mutta kuitenkin. Se matojuttu oli täysin lavastettu ja siitä en tykännyt, mutta muuten on pääasiassa näytetty ihan aitoja oikeita asioita, mitkä ovat olleet kehityksessä ennen ja jälkeen kyseisen Citconin.

Nämä joidenkin mielipiteet siitä, että Citconissa näytettyjä asioita ei juurikaan tuoda itse peliin, voi kyllä jättää ihan omaan arvoonsa. Pohjimmiltaan kyse on markkinointitapahtumasta, jossa toki näytetään pidemmälle tulevaisuuteen sijoittuvia asioita ja esitellään niitä näyttävästi, mutta pääasiassa pohjalla on aina ihan oikeat suunnitelmat, jotka ennen pitkää päätyvät meidän pelattavaksi.

Toki välitän myös Citconin yhteisöllisyydestä, koska on kiva seurata yhteisön keskuudessa syntyvää hypeä. Hypettyminen on oikeasti kivaa, sillä eihän siihen jengi muuten niin innolla lähtisi mukaan.
 
Toki välitän myös Citconin yhteisöllisyydestä, koska on kiva seurata yhteisön keskuudessa syntyvää hypeä. Hypettyminen on oikeasti kivaa, sillä eihän siihen jengi muuten niin innolla lähtisi mukaan.
Tuota, hypettyminen on psykologinen reaktio, jota firmat hyväksikäyttävät kasvattamaan tuotteittensa ennakkomyyntiä. En pitäisi sitä kauhean positiivisena asiana. Esimerkkeinä voi lähihistoriasta katsoa vaikka Cyberpunk 2077 sekä No Man's Sky.
 
Tuota, hypettyminen on psykologinen reaktio, jota firmat hyväksikäyttävät kasvattamaan tuotteittensa ennakkomyyntiä. En pitäisi sitä kauhean positiivisena asiana. Esimerkkeinä voi lähihistoriasta katsoa vaikka Cyberpunk 2077 sekä No Man's Sky.
Hypettyminen voi toki johtaa negatiivisiin asioihin, mutta itse hypettyminen on mukava fiilis. Kysehän on käytännössä siitä, että innostuu kovasti jostain asiasta. Omalla kohdalla hypettyminen ei koskaan mene niin yli, että lopputulos olisi erityisen negatiivinen, koska osaan myös pitää realismin pitkässä juoksussa mukana. Mutta hetkellisesti on mukavaa innostua asioista, koska se fiilis on erittäin positiivinen.
 
Tuota, hypettyminen on psykologinen reaktio, jota firmat hyväksikäyttävät kasvattamaan tuotteittensa ennakkomyyntiä. En pitäisi sitä kauhean positiivisena asiana. Esimerkkeinä voi lähihistoriasta katsoa vaikka Cyberpunk 2077 sekä No Man's Sky.
Eikös tämän pelin kohdalla se hypettäminen lähentele jo 10 vuotta
 
Hypettyminen voi toki johtaa negatiivisiin asioihin, mutta itse hypettyminen on mukava fiilis. Kysehän on käytännössä siitä, että innostuu kovasti jostain asiasta. Omalla kohdalla hypettyminen ei koskaan mene niin yli, että lopputulos olisi erityisen negatiivinen, koska osaan myös pitää realismin pitkässä juoksussa mukana. Mutta hetkellisesti on mukavaa innostua asioista, koska se fiilis on erittäin positiivinen.
Mielestäni sivusta seuranneenakin tuossa tapahtumassa on aina ollut erittäin hyvä meininki ja hyvä fiilis on aina tarttunut itseenikin. Samoin kehittäjien intohimoinen suhtautuminen projektiin innostaa myös omalta osaltaan.

Suhtaudun itse suhteellisen välinpitämättömästi projektien kehitysaikoihin. Mielestäni on paljon tärkeämpää että julkaistaan pelejä joita itse on kiinnostunut pelaamaan, kuin se että kuinka nopeasti ne saatiin kehitettyä.

Star Citizen, Starbase, jne. jaksan kyllä odottaa.
 
Mielestäni sivusta seuranneenakin tuossa tapahtumassa on aina ollut erittäin hyvä meininki ja hyvä fiilis on aina tarttunut itseenikin. Samoin kehittäjien intohimoinen suhtautuminen projektiin innostaa myös omalta osaltaan.

Suhtaudun itse suhteellisen välinpitämättömästi projektien kehitysaikoihin. Mielestäni on paljon tärkeämpää että julkaistaan pelejä joita itse on kiinnostunut pelaamaan, kuin se että kuinka nopeasti ne saatiin kehitettyä.

Star Citizen, Starbase, jne. jaksan kyllä odottaa.
Täysin samaa mieltä. Etenkin Star Citizenin tapauksessa on tekeillä jotain niin suurta, että ei siitä hätäilemällä tule mitään. Tottakai olisi kiva pelata valmista peliä ennemmin kuin myöhemmin, mutta tärkeintä on kuitenkin, että tehdään kunnolla, eikä julkaista hätiköidysti jotain keskinkertaista peliä.

Odotellessa voi pelata sitä versiota mitä SC tällä hetkellä tarjoaa, sekä tietysti kaikkia muita pelejä. Hiljaa hyvä tulee.
 
Täysin samaa mieltä. Etenkin Star Citizenin tapauksessa on tekeillä jotain niin suurta, että ei siitä hätäilemällä tule mitään. Tottakai olisi kiva pelata valmista peliä ennemmin kuin myöhemmin, mutta tärkeintä on kuitenkin, että tehdään kunnolla, eikä julkaista hätiköidysti jotain keskinkertaista peliä.

Eiköhän se ongelma ole, että yritetään tehdä niin suurta, ettei se valmistu. Se ajaa vielä featurecreeppiin, eli lisätään vielä tuokin juttu mukaan. Sitten kun aikaa palaa ja palaa, lupaillaan ja esitellään lisää visioita, niin hypen määrä nousee ja peli pitää julkaista sitten eeppisenä messiaana, jossa on kaikkea kivaa mukana.

Odottaminen ei ole itsellekkään mikään ongelma, mutta kyllä tuo SC olisi pitänyt tehdä ydinpeli eli avaruudessa lentely ja ehkä samaan pakettiin aluksessa ja asemilla kävely ensin. Sitten julkinen roadmap ja täysin integroitu moduli kerrallaan lisää tavaraa mukaan. Väittäisin, että noin tehtynä siinä olisi nykyisiä moduleja enemmän contenttia ja se olisi ollut pelattavana viimeiset 5v.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 217
Viestejä
4 505 187
Jäsenet
74 340
Uusin jäsen
spacevector

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom