- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 1 268
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vielä se @IcePen jaksaa täällä jännittää että tästä tulisi yhtään mitään. Uskoisit jo.
Eikö tää nyt ole nähty ihan oikeasti? 2020 eikä vieläkään mitään järkevää pihalla. Myönnä jo että vituiksi meni?
Pitäähän se kerran puoleen vuoteen tulla käväisee ja katsoo kun reppanat ihailee virtuaalipaatteja ja miten niissä voi kahvia keittääNo ei se kyllä soi sullakaan muu kuin aina tää sama levy.
Pitäähän se kerran puoleen vuoteen tulla käväisee ja katsoo kun reppanat ihailee virtuaalipaatteja ja miten niissä voi kahvia keittää
Mutta älä huoli, poistun ja tulen taas ennen joulua tarkistamaan tilanteen.
Toivotaan että se pelin valmistuminen ei nyt ihan sentään 2030 saakka kestäisi.Niin kauan kun rahaa tulee taloon niin peliä devataan. Sillain tää homma toimii. Vaikka olis vuos 2030 eikä 2020.
Huumorilla valheellisesti lainaten.....
Ja lainaten huumorilla muualta niin...
Eikö tää nyt ole nähty ihan oikeasti? 2020 eikä vieläkään mitään järkevää pihalla. Myönnä jo että vituiksi meni?
Onhan pelistä olemassa jo pelattava versio saatavilla. Kyse on vain kehitysaskeleista. Ei sen pelin tarvitse saada 1.0 leimaa jos kontenttia on tarpeeks ja bugit ei tapa peli-iloa. Vaikka 2030 ei olis 1.0 leimaa mut kuitenkin riittävän valmis ja riittävän bugiton niin se riittänee. Ja jos rahat ei lopu niin uskoisin et tällä vuosikymmenellä nähdään tuo 1.0 leimallinen versiokin.Toivotaan että se pelin valmistuminen ei nyt ihan sentään 2030 saakka kestäisi.
Huumorilla valheellisesti lainaten.
Meinaan kun yliviivattuna on useita asioita jotka on jo pelissä julkaistuina.
En ymmärrä miksi noi on yli viivattu ja miksi nuo patch numerot on väärin . 3.10 , 3.20 ja 3.30
Onko tässä enään minkäänmoisia suomi kiltoja/organisaatioita enää? Itse ostin kyseisen pelin ja mielellään olisi halu liittyä johonkin suomi-jengiin, jos tätä ylipäätään kukaa enää pelaa.
Oikeaa pelattavaa on mutta koska Alpha on erittäin buginen ts pelisessio tupaa yleensä keskeytymään johonkin bugiin tai ainakin kärsimään jostakin lievemmästä bugista.Tunteroisen olen katsellut twitchriimuja ja näyttää kyllä erittäin hyvältä. Vaikuttavan näköistä kun ukkeli nousee jonkinlaisen auton kyytin ja ajaa sen avaruusaluksen sisään, josta sitten kävelee aluksen käytäviä pitkin ohjaamoon ja lähtee vain lentelemään ilman mitään latausruutuja.
Oliko tässä vielä mitään "oikeaa" pelattavaa?
Javelin hyökkäys
Versionumerot on kyllä ihan oikein noissa kuvissa. Tuo alkuperäinen kuva on ikivanha. Jostain 2015 tai 2016. Nuo yliviivaukset ilmeisesti tarkoittavat ominaisuuksia jotka eivät ole vielä pelissä, mutta tuolla on paljon sellaista joka on jo pelissä joten tuo editointikin on ikivanha. Koko kuva on siis joku muinainen meemi.
Tunteroisen olen katsellut twitchriimuja ja näyttää kyllä erittäin hyvältä. Vaikuttavan näköistä kun ukkeli nousee jonkinlaisen auton kyytin ja ajaa sen avaruusaluksen sisään, josta sitten kävelee aluksen käytäviä pitkin ohjaamoon ja lähtee vain lentelemään ilman mitään latausruutuja.
Oliko tässä vielä mitään "oikeaa" pelattavaa?
Itseäni ihmetyttää toi SQ42 videon viivästyminen. Koska elän pienessä haave kuplassa ,niin oletan että sitä ei ole julkaistu sentakia kun on tämä fleet week ja se on loren mukaan tapahtuma missä UEE näytää hankimaansa "rautaa" ,mutta se on myös tärkeä uusien sotilaitten rekry kampania.
Pelattavaa ei ole ollenkaan
Pelattavaa ei ole ollenkaan
Aiemmat näkökantani sopivasti löytyvät tästä ketjusta niin sieltä voi tietysti nostaa tulkittavaksi, miten paljon se linja on muuttunut ajan mittaan. Olen aika kauan muistaakseni ollut valmis keskustelemaan myös niistä haittapuolista ja vastoinkäymisistä.
CIG kyllä jännässä paikassa projektin kanssa. Mitään insentiiviä ei oikeastaan ole julkaista yhtään mitään kun rahaa tulee sisään ennätysvauhtia pelkästään unelmiakin myymällä.
Ilmeisesti mikään muu taho ei edes yritä kehittää mitään vastaavaa, mitä SC-tukijat haluavat. Tähän sitten ollaan ripustettu kaikki toivo ja varmaan ollaan jo rahallisestikin niin syvällä, että heitetään vaan lisää hyvää rahaa huonon rahan perään, että edes toivo siitä että jonain päivänä jotain tulee ulos, säilyyToissapäivänä meni ennätykset taas rikki, 2,25 miljoonaa dolleriinoa päivässä.
Mistä tuota rahaa tulee? Onko ihmisillä vieläkin mielessä että SQ42 beta on 3kk päästä kun he siitä kuulivat vuosi sitten ja eivät ole kuulleet pahoja uutisia vai mikä antaa voimaa tälle innolle rahoittaa peliä?
Invictus Launch Week tapahtuma oli pelattavuuden kannalta täysin epäonnistunut. Toimivuudelta yksi huonoimmista free flight tapahtumista. 4 viimeisintä päivitystä ovat kaikki olleet ihan raakileita siihen nähen mitä alunperin lupailtiin niiden sisältävän. Citizencon peruttu Covidin takia, SQ42 uusin traileri melkein pari viikkoa myöhässä. Uusia pelimekaniikkoja ei ole lisätty 2 vuoteen ja tiedossa ei edes ole milloin ollaan lisäämässä. Yleisestikin desync, error 30k ja muut serveri, fps ja lagi ongelmat ovat lisääntyneet vanhoihin päivitykseen verrattuna. Ehkä suurinosa rahoittajista ei edes käynnistä peliä vaan elävät oman pään sisällä haavemaailmassa.
Mistä tuo hype tulee, ei voi ymmärtää.
Jos muutkin asiat kiinnostaa kuin kauniit grafiikat niin -> StarbaseIlmeisesti mikään muu taho ei edes yritä kehittää mitään vastaavaa, mitä SC-tukijat haluavat. Tähän sitten ollaan ripustettu kaikki toivo ja varmaan ollaan jo rahallisestikin niin syvällä, että heitetään vaan lisää hyvää rahaa huonon rahan perään, että edes toivo siitä että jonain päivänä jotain tulee ulos, säilyy
Jos muutkin asiat kiinnostaa kuin kauniit grafiikat niin -> Starbase
Space MMO se on. Siinä vain on nuo rakenteluelementit mukana.Ei kyllä ole ole mitenkään SC verrattavissa. Tuo näyttäisi olevan ennemmin Space Engineers, Minecraft ja vastaavat sandbox rakentelut pelit kategoriassa kuin Space MMO life simulator kuten SC ja ED.
Grindaus ei ole korostettu elementti pelisuunnittelussa. Se vain on tällä hetkellä sitä puuttuvien featureiden vuoksi. Myöskin asioita testataan ja balanssoidaan alphan aikana. Hätäisiä johtopäätöksiä alphan alkutaipaleelta siitä mitä peli tulee olemaan on turha tehdä.Mahdottoman kaukana on Starbasekin mistään reaaliaikaisesta Eve Onlinesta. Ensivaikutelma siitä internetissä oli grindauksen korostuminen pelisuunnittelussa, mikä ei kovin suuria intohimoja ole tiettävästi herättänyt kuin korkeintaan asianharrastajissa, joten ei sitäkään saattane kelle vaan suositella.
Hätäisiä johtopäätöksiä alphan alkutaipaleelta siitä mitä peli tulee olemaan on turha tehdä.
Miksi se ei muka päde Star Citizeniin? Kuka on näin väittänyt?Miksi tämä pätee Starbaseen, mutta ei Star Citizeniin?
Jos haluaa vilauksia miksi SC ei etene niin kannattaa katsoa SCL jaksot. Noista löytyy parhaiten infoa mitä siellä CIG:llä oikein sählätään.
CIG on heittänyt romukoppaan vuonna 2013 tehdyn suunnitelman mikä on ollut perusta aluksien virta, lämpö ja informaation kulun toiminnalle. Uutta järjestelmää on vasta alettu suunnitella. Ominaisuus joka on kaikkien aluksien core feature, ja näin alus keskeisessä pelissä siis koko pelin, aletaan suunnitella 8 vuotta projektin startista. Bonuksena jotta mm. salvage voidaan peliin lisätä CIG:n pitää suunnitella uusiksi 118 alusta. Ainoastaan viimeisen 18kk aikana peliin tulleet alukset ovat yhteensopivia salvagen kanssa joita on 42 ja pelissä on 160 alusta.
CIG on tiennyt että salvage tulee olemaan osa peliä vuodesta 2013 asti. Silti CIG:lla ei ole osattu varautua asiaan lainkaan ja nyt joudutaan sitten suunnittelemaan lähes kaikki alukset uusiksi.
He roikuttivat salvagea lähes 3 vuotta roadmapissa ja heillä ei ole edes peruskomponentteja valmiina että kyseinen ominaisuus voisi tulla peliin. Hienoa kommunikaatiota.
Tämä sama sykli toistuu jatkuvasti CIG:n tekemisissä. Siellä ei osata yhtään suunnitella mitään tulevaisuuden kannalta. Hommia aletaan suunnittelemaan vasta kun se tulee työpöydälle ja sitten mietitään miten se sopii yhteen muun pelin kanssa.
On normaalia että projekteissa joudutaan suunnittelemaan asioita uusiksi välillä tai jotain joudutaan lisäämään. CIG on kuitenkin lähes vuosikymmenen vanha yritys ja heillä ei ole vieläkään mitään kykyä ennakkosuunnitteluun.
En ihmettele yhtään jos tätä kehitetään vielä seuraavat 8 vuotta.
Miksi sinä lainasit minua kun postauksesi ei kumminkaan käsitellyt lainattua yksityiskohtaa joka oli alusten suunnittelu parantuminen joka on tapahtunut siitä on paljon käytännön näyttöjä parempien uusien alusten muodosssa.Tämä nyt on aika rohkea näkemys, kun Jennisonin kirjeen esittämien väitteiden toimintakulttuurista suhteen ei tiettävästi ole vuosina 2015-2020 tehty korjausliikettä. Kun tuo yhden suuren johtajan hyväksynnän vaativa kulttuuri vaikuttanee yhä läpi joka osaston toiminnan, eikä pelkästään hahmotaiteen muodossa.
r/starcitizen - David Jennison, former lead character artist in Austin, tells why he left CIG.
39 votes and 158 comments so far on Redditwww.reddit.com
...This was a perpetual problem in my time here, a concept gets approved, and then unapproved after the model is created- concept level feedback on models...
...Redoing something more than once? Repeatedly? Every asset? Repeatedly? It is clearly not about the asset or the artist. Several times since I have been here, I have had an asset approved by CR only to learn weeks or months later that he had decided that it wasn’t good enough... One production phenomenon that has become familiar to anyone working under Roberts is ‘Unapproval.’ That is, when something that was previously approved becomes unacceptable later on in production for reasons known to Roberts only. It is usually based on whim or a nebulous quality bar that has shifted...
When someone is hired for a position there is a direct ratio of the authority that they can expect to have, and the amount of responsibility that they will be expected to have. A junior level artist doesn’t expect to be able to make any real decisions on how things are done, but no one would hold them responsible if the pipeline or character art as a whole is sub-par. Conversely, a Lead should expect to have most of the control on pipeline and asset review, and for that privilege and trust they trade accountability for the pipeline efficiency and asset quality as a whole. Because they make larger scale decisions on the system, they a held accountable for what that system produces.
It became clear within a matter of weeks of working at CIG, that all the decisions for the character pipeline and approach had been made- by Roberts. It became clear that this was a company-wide pattern- CR dictates all. Instead of articulating the standard for approval and allowing the team to develop the best methods to meet this bar, Roberts dictates what the method is, usually with a fraction of the knowledge that the employee has over their particular field. Then, when the plan or method fails to produce the results CR wants, the employee inevitable takes the blame, after all they are responsible for their corner of the game
So the one thing that no one discusses is the biggest problem. Roberts is someone who on a company- wide level is always feared, but never respected. His direction is met with nervous compliance to his face, and rolled-eyed resentment behind his back. When his orders are articulated later to the rest of the team, and basic questions of logic and practicality are inevitable asked, they are met not with an explanation of why CR’s idea is a good one, but the importance of his happiness. The explanation is always the same- “I know it makes no sense, but that’s what CR wants”. This team is filled with people who have experience publishing other titles. Lots. We all know how it is “supposed” to be done. But everyone is faced with the same repeated dilemma, a choice- make CR happy or do what works for the game? Short term survival vs long term wins. And unfortunately it’s the survival option that wins out, mainly because turning away from a directive of CR is a recipe for unemployment.
I am only speaking from one corner of this project, but I know that the micro managerial frustration experience is an epidemic at CIG. Everyone seems to be unhappy for the exact same reason. I don’t foresee anything changing at CIG if Roberts doesn’t change himself. And this is a shame because the company has all the ingredients to do something truly great, if only they would be allowed to do it.
...
Jennisonin kirje ennusti hyvin tulevaa tai ennemminkin tulematonta vaikka Cloud Imperium Gamesillä oli jo vuosina 2014-2016 kaikki valmiudet tehdä pelejä, joiden luulin itsekin painavan enemmän vaakakupissa kuin nähtävästi mielipuolisen tehottoman yrityskulttuurin. Kohta on kasassa 300 kerättyä ja ties kuinka monta parissa yritysostossa liikkunutta miljoonaa dollaria, jotka eivät ole tätä aivan absurdia työstämiskulttuuria tiettävästi korjanneet. Pelin tasolla se mistä silloin unelmoitiin ei ole sen välttämättä nyt yhtään sen lähempänä kuin vuonna 2013, jolloin oli näköpiirissä päästä käsiksi vähintään nautinnolliseen early access-henkiseen pelaamisen jo vuoteen 2015 mennessä. Nyt ne toiveet ovat lähinnä Squadron 42:n kymmenvuotisjuhlajulkaisun varassa.
Tämä. En tiedä kenelle Sinihiekka tekstiseiniään kirjottelee jos kukaan ei niitä jaksa lukea. Varmaan 95% hänen viesteistään jää lukematta kokonaan. Ehkä niissä on asiaa, ehkä ei, ei voi tietää.@IcePen kerro jos sait yksityikohtaisen, selkeän ja lyhyen selityksen asiaan?
....
Siis kiva seurata joskus tätä kehitystä ja keskustelua. Tai kehittämättömyyttä nutta kuitenkin ja sitten se loppuu kun tekstiseinät rupee vilisemään.
Olenkin ihmetelly että miten CIG aikoo käyttää sen lisääntyneen rahantulon joka on nähty jokakuussa tänävuonna, no planeetoja tarvitaan varsinpaljon siihen n. 100:n aurinkokuntaan jotka on tarkoitus tehdä.Star Citizenin nettisivu- ja markkinointiyhteistyökumppani laajentaa pelintekoon, sillä Turbulent aikoo pestata tiimillisen jengiä Montrealiin Star Citizenin planeettojen tekoon.
Directeur.trice artistique senior (jeu vidéo) / Senior Art Director (video game) at Turbulent
ENGLISH BELOW Ce que vous ferez: Turbulent bâtit une toute nouvelle équipe de jeu vidéo pour le compte de Star Citizen! Vous aiderez à construire cette nouvelle équipe, qui créera de nouveaux mondes entièrement interactifs à partir de zéro, tels que celui-ci. Une occasion unique de contribuer auturbulent.breezy.hr
SQ42:sta CIG on luvannut (ja vahvistanut lupauksensa) feature/demo videon ulos lähitulevaisuudesssa (tosin se voi olla CIG Soon (tm))....
Squadron 42:stakaan ei näytetä saavan ulos sitten millään.
...
Ei ole ihan näinkään. Tämä vuosi on ollut jokaisen kuukauden osalta kyseisen kuukauden ennätys Star Citizenin rahoituksen suhteen, vaikka toukokuuta lukuunottamatta tälle ei ole mitään erityistä syytä markkinoinnin kannalta. Syy on hyvin pitkälti siinä, että peli alkaa olla jo nyt niin viihdyttävä ja pelattava, että aktiivisia pelaajia on isot määrät. Pelillistä sisältöä on jo nyt paljon enemmän, kuin monissa "julkaistuissa" peleissä. Toimivuuskin on paremmalla tasolla, kuin monilla peleillä on julkaisuvaiheessa.CIG kyllä jännässä paikassa projektin kanssa. Mitään insentiiviä ei oikeastaan ole julkaista yhtään mitään kun rahaa tulee sisään ennätysvauhtia pelkästään unelmiakin myymällä.
Eli kun sinä itse suhtaudut peliin nykyään negatiivisesti et kykene ymmärtämään peliin positiivisesti suhteutuvien tänävuonna huomattavasti kasvanutta määrää.Miksi se yhtäkkinen pelattavuus ei sitten näy Star Citizenin pelaajamäärissä Twitchissä, jossa kuka tahansa saattaa katsastaa pelin? Pääsääntöisten Star Citizen-striimaajien menekki taas lie huonompi kuin vuosina 2015-2016, jolloin useampikin taho hankki leivän pöytään höyryämällä internetissä Star Citizenistä. Kun en itse ainakaan tunne siinä määrin nykyisiä Star Citizen-nimistriimaajia vaikka aiemmilta vuosilta olisin useamman pystynyt nimeämään. Onko fani-viikko-ohjelmiakaan enää siinä määrin, mitä nyt tänne upotetaan jotain äijää resitoimassa Star Citizen-viestintää.
Kukaan joukkorahoittaja ei ole vuosina 2019 tai 2020 saanut haluamaansa road mappien tasolla. Siksi kuulostaakin ihmeelliseltä, että vaikkapa Digital Foundryn videoiden perusteella Star Citizenin luo löytäisi niin sankka ryhmä uusia valaita, jotka vielä ostaisivat aivan ennenkuulumatonta tahtia kalliita aluksia. Entisiin valaisiin suurteknologian murroksella edennyt markkinointi olisi saattanut purra, kuten nämä alusmyyntikampanjat vaikka Star Citizen-MMO on tulossa heti 20?? ja Squadron 42 on jo verrattain kauan taas ollut MIA.
/Star Citizen Redditin tilaajien kasvumäärä on myös ihmettänyt, mutta sitähän pystyisi boteilla kuka tahansa manipuloimaan. Kuten joukkorahoitusmittaria, jossa on sisässä ties mitkä saatavat. En usko, että CIG:n joukkorahoitusmittari on se barometri, josta koskaan selviäisi aluskysynnän lakanneen, joten kannattaako siihenkään luottaa kuin vuoreen, kun firmalle on elintärkeää luoda potentiaalisille alusostajille kuvaa siitä että alusten kysyntä on taivaissa vastoinkäymisistä huolimatta. Ostathan aluksesi nyt ennen kuin ne loppuvat.
Star Citizenistä on hyvin helppo saada kuva ilmaislentoviikolla, kun sen sinä aikana sen vähänkin ehtii kyllä pelaamaan läpi. Tylsillä ja pitkillä matkustusajoilla junissa ja hypyissä taas on syöty pitkälti niitä latausikkunattomuuden hyötyjä pelisuunnittelun tasolla. Vankilapelimekaniikka on ajatuksetonta verrattuna siihen, että annettaisiin pelaajille leikkikenttä, jossa toiset voisivat olla poliiseja ja toiset rosvoja, kuten Grand Theft Auto: San Andreas Multi-Playerissä eli pidättää esimerkiksi toisia pelaajia, jolloin olisi yhtäkkiä tehtävääkin, mikä on paljon parempaa kuin varsinaiset olemattomat tehtävät ja tekoäly. Avaruustaistelu taas ei tiettävästi kovin nautinnollista ole, kun en lukuisilla striimeillä ole koskaan nähnyt kenenkään sitä edes vähääkään pelanneen.
Jos tykkää kävellä tai istua paikasta A paikkaan B ehkäpä vielä laatikko kyydissä niin sitten Star Citizeniä voi suositella. Kun siinä sivussa voi lukea vaikka tämän ketjun alusta loppuun, sillä pelata ei varsinaisesti tarvitse, kunhan nyt sen verran katsoo odotellessaan, että peli pyörii vielä taustalla.
En sano etteivätkö Star Citizen erikoisominaisuudet maistuisi uusille pelaajille sen ilmaislentoviikon verran. Pelattavaa on vaan turha odottaa, sillä perusteella että aluksista pääsee liikkumaan ulos tai koska aluksissa on kiva käynnistysääni. Jokaisen aluksen ovetkin ovat lukossa ettei alusharrastajan alusta vaan varastettaisi, joten sellaistakaan emergent gameplaytä ei ole eikä ole tullutkaan 3.X:n myötä kertaakaan, kun ei tämä todellakaan ole mikään Mount & Blade, My Summer Car tai Good Girl Gone Bad, joissa se ydinpelattavuus on niin keskeinen osa peliä, että sitä voi jo early access-muodosta saakka todellisesti pelata. Star Citizen ei edes yritä olla peli, eikä 4.X myöskään olisi tiettävästi tässä minkäänlainen murtava poikkeus muutoin kuin siinä että lisätään yksi latausikkuna toiseen aurinkokuntaan. Onko siis mitään syytä olettaa että Star Citizen olisi peli jo vuonna 2021.
Squadron 42:n pelaamisesta ehkä saattaa haaveilla vielä jopa vuoden 2021 kontekstissa, sillä pelistä ei ole kerrottu mitään, mikä ei tähänastisessa kehityshistoriassa ole ollut varsinaisesti myötätuulta ennustava viestintävalinta. Kannattaako sitäkään sitten ostaa sokkona.
Skeptikoita taitaa sitten ennemminkin yhdistää se että he ovat kerran omistaneet tämän joukkorahoituspelin vaikka Star Citizenistä opitun myötä osaisi jo hieman jo varoakin. Harva on kuitenkaan niin Star Citizenin vastainen etteikö heillekin pelattava kelpaisi. Pelattavan luomisen suhteen on epäonnistuttu vuosina 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 ja 2020 vaikka Arena Commander pienoiskenttineen oli kerran pelattavassa muodossa ilmeisesti.
Mitä Theatres of Warin tuleva menekki sitten kertoo Cloud Imperium Gamesin pelisuunnittelusta... Miksiköhän tuollaista yhtäkkistä erillissivuprojektia edes tehtäisiin, jos Star Citizen olisi niin pelattava edes lähivuosien katsannossa. Löytyvätkö myöskään Star Marine ja Arena Commander jonain päivänä Star Citizenistä pelin sisäisinä simulaattoripeleinä... kun niin nautinnolliset pohjapelit on niille jo luotu.