Star Citizen

Vielä se @IcePen jaksaa täällä jännittää että tästä tulisi yhtään mitään. Uskoisit jo.

kuva1.jpg


Ja lainaten huumorilla muualta niin...

kuva2.jpg




Eikö tää nyt ole nähty ihan oikeasti? 2020 eikä vieläkään mitään järkevää pihalla. Myönnä jo että vituiksi meni?
 
Vielä se @IcePen jaksaa täällä jännittää että tästä tulisi yhtään mitään. Uskoisit jo.


Eikö tää nyt ole nähty ihan oikeasti? 2020 eikä vieläkään mitään järkevää pihalla. Myönnä jo että vituiksi meni?

No ei se kyllä soi sullakaan muu kuin aina tää sama levy. :facepalm:
 
Flametus, provoaminen, keskustelun paskominen
No ei se kyllä soi sullakaan muu kuin aina tää sama levy. :facepalm:
Pitäähän se kerran puoleen vuoteen tulla käväisee ja katsoo kun reppanat ihailee virtuaalipaatteja ja miten niissä voi kahvia keittää :facepalm:
Mutta älä huoli, poistun ja tulen taas ennen joulua tarkistamaan tilanteen.
 
Pitäähän se kerran puoleen vuoteen tulla käväisee ja katsoo kun reppanat ihailee virtuaalipaatteja ja miten niissä voi kahvia keittää :facepalm:
Mutta älä huoli, poistun ja tulen taas ennen joulua tarkistamaan tilanteen.

Ja se on sulta jotenkin pois kun jengi tykkää pelata peliä?
Eipä siinä, annat vaan itestäs suht idiootin kuvan tollasilla kommenteilla mutta kukin tyylillään.
 
Viimeksi muokattu:
Niin kauan kun rahaa tulee taloon niin peliä devataan. Sillain tää homma toimii. Vaikka olis vuos 2030 eikä 2020.
 
Lore selitys sille että mikä se Invictus oikein on





Niin kauan kun rahaa tulee taloon niin peliä devataan. Sillain tää homma toimii. Vaikka olis vuos 2030 eikä 2020.
Toivotaan että se pelin valmistuminen ei nyt ihan sentään 2030 saakka kestäisi.
 
....

Ja lainaten huumorilla muualta niin...

kuva2.jpg




Eikö tää nyt ole nähty ihan oikeasti? 2020 eikä vieläkään mitään järkevää pihalla. Myönnä jo että vituiksi meni?
Huumorilla valheellisesti lainaten.

Meinaan kun yliviivattuna on useita asioita jotka on jo pelissä julkaistuina.
 
Toivotaan että se pelin valmistuminen ei nyt ihan sentään 2030 saakka kestäisi.
Onhan pelistä olemassa jo pelattava versio saatavilla. Kyse on vain kehitysaskeleista. Ei sen pelin tarvitse saada 1.0 leimaa jos kontenttia on tarpeeks ja bugit ei tapa peli-iloa. Vaikka 2030 ei olis 1.0 leimaa mut kuitenkin riittävän valmis ja riittävän bugiton niin se riittänee. Ja jos rahat ei lopu niin uskoisin et tällä vuosikymmenellä nähdään tuo 1.0 leimallinen versiokin.
 
En ymmärrä miksi noi on yli viivattu ja miksi nuo patch numerot on väärin . 3.10 , 3.20 ja 3.30

Versionumerot on kyllä ihan oikein noissa kuvissa. Tuo alkuperäinen kuva on ikivanha. Jostain 2015 tai 2016. Nuo yliviivaukset ilmeisesti tarkoittavat ominaisuuksia jotka eivät ole vielä pelissä, mutta tuolla on paljon sellaista joka on jo pelissä joten tuo editointikin on ikivanha. Koko kuva on siis joku muinainen meemi.
 
Nyt vastan sain Live 3.9.1 päivityksen käyntiin, ei ollut eilen kun kokeilin.
 
3.9.1 ja koko free flight on ollut melkoista sekoilua. Serverit nurin jatkuvasti, 3.9.1 on myös erittäin buginen. Kaatuilee kokoajan ja moni pelaaja ei pääse edes hahmonluonnista eteenpäin jonkin bugin takia.
 
Free flight event on tunnetusti se paras aika logata sisään.. :smoke:
En koskisi peliin edes sillä "ten foot polella" tällä hetkellä.
 
Niille joilla peliin loggaus ja vakaus sukkaa tällähetkellä vähän aluspornoa,

Javelin, F8 ja F7A (F8 ja F7A varastettuna ja pelattuna).







Ja lopuksi vielä CIG:n oma (aika hyvä) video
 
Onko tässä enään minkäänmoisia suomi kiltoja/organisaatioita enää? Itse ostin kyseisen pelin ja mielellään olisi halu liittyä johonkin suomi-jengiin, jos tätä ylipäätään kukaa enää pelaa.
 
Onko tässä enään minkäänmoisia suomi kiltoja/organisaatioita enää? Itse ostin kyseisen pelin ja mielellään olisi halu liittyä johonkin suomi-jengiin, jos tätä ylipäätään kukaa enää pelaa.

Kyllä suomiporukoita on, aktiivisuus onkin sitten toinen juttu.. Alla muutama listattuna.

Marskin Nyrkki on jäsenmäärältään suurin: Marskin Nyrkki [MARS] - Organizations - Roberts Space Industries
Aktiivisuudesta en osaa sanoa.

Aseveljet on toiseksi suurin jäsenmäärältään: Aseveljet [ASEET] - Organizations - Roberts Space Industries
Ihan semiaktiivita porukkaa ilmeisesti, ainakin Discordin perusteella mitä olen keskusteluja seurannu.

Muro Squadron, allekirjoittaneen perustama yhteisö: Muro Squadron [MURSQU] - Organizations - Roberts Space Industries
Pelaillaan porukalla satunnaisesti, nyttemmin vähän vähemmän mutta kuitenkin muutamia kertoja vuodessa tulee kokeiltua uusia buildeja.
 
Tunteroisen olen katsellut twitchriimuja ja näyttää kyllä erittäin hyvältä. Vaikuttavan näköistä kun ukkeli nousee jonkinlaisen auton kyytin ja ajaa sen avaruusaluksen sisään, josta sitten kävelee aluksen käytäviä pitkin ohjaamoon ja lähtee vain lentelemään ilman mitään latausruutuja.

Oliko tässä vielä mitään "oikeaa" pelattavaa?
 
Tunteroisen olen katsellut twitchriimuja ja näyttää kyllä erittäin hyvältä. Vaikuttavan näköistä kun ukkeli nousee jonkinlaisen auton kyytin ja ajaa sen avaruusaluksen sisään, josta sitten kävelee aluksen käytäviä pitkin ohjaamoon ja lähtee vain lentelemään ilman mitään latausruutuja.

Oliko tässä vielä mitään "oikeaa" pelattavaa?
Oikeaa pelattavaa on mutta koska Alpha on erittäin buginen ts pelisessio tupaa yleensä keskeytymään johonkin bugiin tai ainakin kärsimään jostakin lievemmästä bugista.


Juuri tämänhetken tilalle.

Status.JPG



Ts hauskaa pelaamista riittää ihan kohtuullisesti jos on valmnis sietämään bugeja.



Uusille pelaajille starter aluksista





Tosin tällähetkellä on Avenger Titan pelipaketti pienessä alessa (tuo on pykälää parempi alus).

ATstarter.JPG




Normaalit Starter pelipaketit

Starter.JPG




Jos taas pelaamisen aloittamine rahtaamalla ja paketti tehtäviä tekemällä kiinnoistaa niin tässä olisi vähän erikoisempi vaihtoehto

rahtari.JPG




Alusten merkittävin ero on se että Aveger Titanissa ja Aurorassa on sänky mutta Mustangissa ja Piscesissä ei olle sänkyä, Avenger Titanissa ja Piscesissä on sisäänkäveltävä rahtitila siksi ne ovat parhaat rahti/paketti tehtäviin.


--------------------------------------------------

Uuden pelaajan Ohje




Uuden pelaajan Rahanteko-ohje

 
Viimeksi muokattu:
Invictus Idris hyökkäys ja tuho





Idris ulkoa





Javelin hyökkäys

 
Viimeksi muokattu:
Javelin hyökkäys



Kaikkien avaruuspelien ongelma on kyllä että skaalaa on aivan mahdoton havannoillistaa. Javelin on noin puoli kilometriä pitkä. Se on aivan jäätävän kokoinen. Vaikka lentää aivan iholle omalla pienellä yhden hengen aluksella niin silti se koko ei oikeen rekisteröidy. SC:ssä onneksi pääsee aluksesta ulos ja kävelemään/EVA tuon vierelle, vasta silloin koko rekisteröityy kunnolla.

Idris on puolet pienempi Javelinista ja sen kokoa avaruduessa on vaikea hahmottaa. Todellinen koko paljastuu kuitenkin kun pääsee kävelemään maassa sen ympärille. Tässä on Idris 2018 Expossa. Javelin on tästä vielä tuplasti pidempi.

 
Versionumerot on kyllä ihan oikein noissa kuvissa. Tuo alkuperäinen kuva on ikivanha. Jostain 2015 tai 2016. Nuo yliviivaukset ilmeisesti tarkoittavat ominaisuuksia jotka eivät ole vielä pelissä, mutta tuolla on paljon sellaista joka on jo pelissä joten tuo editointikin on ikivanha. Koko kuva on siis joku muinainen meemi.

No tiesin sen että ne on takavuosilta ja meemi. Yritin vain vitsailla sillä että 3.9 jälkeen ei tulekkaan 4.0 vaan 3.10. Ja vaikka paljon noita ominaisuuksia puuttuu niin on niitä iso liuta pelissä jo nyt ja jopa semmoisia mitä tuo ei mainitse. Mutta kun otat ton kuvan ja vaihdat versiot 3.10 , 3.20 ja 3.30 niin mikään ei ole myöhässä. 4.0 pitäisi tulla pyro(uusi onko se nyt tähtikunta) eli jos mennään tolla versioinilla niin Gigillä aikaa noin 25 vuotta julkaista se. Eli hyvä peli liike.

Itseäni ihmetyttää toi SQ42 videon viivästyminen. Koska elän pienessä haave kuplassa ,niin oletan että sitä ei ole julkaistu sentakia kun on tämä fleet week ja se on loren mukaan tapahtuma missä UEE näytää hankimaansa "rautaa" ,mutta se on myös tärkeä uusien sotilaitten rekry kampania. Niin olsiko voinut että pelin sisällä olisi voinut rekryä itsensä UEE ja mahdollisesti pelata SQ42 tyylin niin kuin oli morow tour oliko 2015. Eli joku noin 15 minuttia. Mutta tämä ei nyt jostain ihmeen teknisestä syystä onnistu. Tuli vaan mieleen että mitä videon julkaisuussa voi mennä pieleen jos se etukääteen kuitenkin kuvattu(noin 2 viikkoa sitten). Ja se kuitenkin olisi SQ42 kuukausraportti Brian Chambersin lukemana. Tosin jos videolla sanotaan että fleet weekin jälkeen liity laivastoon ja pelaa SQ42 esimmäiset noin 30 min. Niin sitten tuon jotenkin käsittäisi.

Tunteroisen olen katsellut twitchriimuja ja näyttää kyllä erittäin hyvältä. Vaikuttavan näköistä kun ukkeli nousee jonkinlaisen auton kyytin ja ajaa sen avaruusaluksen sisään, josta sitten kävelee aluksen käytäviä pitkin ohjaamoon ja lähtee vain lentelemään ilman mitään latausruutuja.

Oliko tässä vielä mitään "oikeaa" pelattavaa?

Joo jos bugeja kestää. Tosin ongelma siinä "oikeassa pelattavassa" on se että joudut aika lailla sen pelattavan itse järjestämään eli peli ei tee sitä sinun puolesta. Mutta jos on paljon porukkaa ja kehtaa suunitella asioita niin kyllä sielä silloin tekemistä on. Mutta jos yksin pelaa niin sisältöä kyllä on mutta ei hirveästi johtuen että Ai ei toimi ja niitä tehtäviä jossa Ai on mukana ei ole kovinkaan paljon. Mutta kyllä tästä hupia saa itselleen Esim. seuraamalla tätä foorumia, pelin bugit on välillä sellaisia että saa nauraa lattiialla vatsa kippurassa. Mutta jos olet tukemassa(ostamassa) peliä, niin pari juttua kannattaa tietää. Peli on raakele siinä on paljon bugeja. Jos päätät tukea peliä niin hommaa mieluiten se halvin starter pack ja päivittelet sitten uusiin aluksiin pelin sisällä(tämä edistyminen saatetaan pyyhkiä patch valillä mutta nykyisin harvemmin). Itse nykyisin testailen aina uuden pachin ja yleensä siinä vierähää sellainen 10-20 tuntia eli vuoteen kertyy peli tunteja noin 40-80 tuntia. Mutta se kannattaa ymärtää että ollaan pelinkehityksen vaiheessa jolloin rakennetaan niin sanotusti luurankoa(tech) ja lihaksia(pelimekaaniikat,featuret ja ammatit) ei vielä hirveesti ole luitenpäällä, koska jos sitä luurankoa muokataan koko ajan ,niin ei tiedetä minkälaisia luita siellä alla on niin vaikea on tehdä lihaksia päälle. Viellä lisätäkseni on peli skaala tosi iso. Vaikka olen pelannut elite ja nms ja sielä ziljardi galaksii niin star citizen on ainut peli missä olen tuntenut itseni pieneksi. Johtuu varmaan siitä että elitessä et tajua minkä kokoisia asiat ovat ja nms taas muistutta (en halua lokata ketään) "lasten peliltä"
 
Itseäni ihmetyttää toi SQ42 videon viivästyminen. Koska elän pienessä haave kuplassa ,niin oletan että sitä ei ole julkaistu sentakia kun on tämä fleet week ja se on loren mukaan tapahtuma missä UEE näytää hankimaansa "rautaa" ,mutta se on myös tärkeä uusien sotilaitten rekry kampania.

Tähän on yksinkertainen selitys. Täysin sama syy miksi CIG on pihdannut tietoa aikaisemmin mm. Nautlius eventin aikaan jolloin CIG tarkoituksella julkisti 6kk viivästymisen ja staggered developmentin kun myyntikampanja oli ohi. CIG aikoo julkaista jotain joka potentiaalisesti olisi vaikuttanut negatiivisesti Fleet Weekin myynteihin.


Tässä melko hyvä video fleet weekin isoista aluksista in-game. Löytyi SC discordista.

 
Viimeksi muokattu:
Pelattavaa ei ole ollenkaan

Melko hyvin onnistuin upottamaan lähes 400 tuntia vuonna 2019 jos pelattavaa ei ole ollenkaan. Ongelma on enemmänkin siinä että uutta pelattavaa ei tule ollenkaan. Jos täysin uutena hommaa SC:n niin puuhattavaa riittää kyllä ihan hyvän tovin jos pää kestää jatkuvia bugeja jotka wipee varusteet, rahat ja tekevät muutenkin pelaamisesta tuskaa.
 
Voi olla että muistan väärin, enkä jaksa nyt kahlata ketjua takaisin vuoden-kahden päähän... Sinihiekka taisi tätä peliä hehkuttaa ja puolustella ja ennen kaikkea juurikin CR oli visionääreistä paras. Nyt on ääni muuttunut kellossa ja kaikki on "pashaa". Peliä pelaamatta tai edes kokeilematta voi olla aika vaikea muodostaa sitä oikeaa käsitystä siitä onko pelissä pelattavaa vai ei. Jos otetaan esim. laatikoiden rahtaaminen paikasta A - > B, niin se ei ole välttämättä mielekästä tekemistä, mutta sitähän lähes kaikki mmorpg pelit ovat (tapa 10 sikaa ja tuo niiden nahat). Se että jotain juonellista pelattavaa olisi, niin joutuu odottamaan squadron 42 mahdollista valmistumista. Toinen iso avaruus sim Elite ei juuri muuta sisällä kuin tavaran rahtaamista tai mainaamista (jos unohdetaan exploraaminen). Silti siihenkin peliin on saanut hyvin tunteja uppoamaan ja hauskaa on ollut (vaikka pelaamistahan siinä ei ole ollenkaan :D).

Siitä nostan sinihiekalle hattua että kirjoitustyyli on aavistuksen luettavampaan muotoon muuttunut ja nyt ei tarvitse suurennuslasin kanssa etsiä kirjoituksen pointtia. Kiitos siitä.

Ja ei, en ole pelin fanipoika. Olen peliä muutamaan otteeseen testaillut ja siltä pohjalta kirjoitan. Jos pelissä ei menettäisi edistymistä bugien tai versiopäivitysten takia, niin varmasti tulisi pelattua (viimeksi pelaillut muistaakseni 3.5) Pelin AI on täysin rikki, mutta sitä "pelaamista" ja tutkimista pelistä löytyy jo.

Suosittelen sinihikalle pelin lataamista ja ihmettelemistä ihan itse, eikä vain streameja katselemalla tai foorumeja lukemalla. Ei välttämättä muuta mielipidettä peliä kohtaan, mutta sitten voi ainakin puhua kokemuksella eikä muitten mielipiteillä.
 
Sinihiekan tekstejä kun lukee on syytä muistaa, että kyseessä on hänen subjektiivinen näkemyksensä siitä onko pelissä pelattavaa. Olen aika pitkälti samaa mieltä hänen kanssaan tästä seikasta, mutta se on MINUN näkemykseni siitä mikä on pelattavaa. Nautin paljon enemmän peleissä siitä mitä voin tehdä kuin mitä voin nähdä. Joillekin se voi olla toisinpäin. Olen kritisoinut monta kertaa kuinka Star Citizenissä tekeminen on näennäistä ja nojaa vahvasti kauniiseen silmäkarkkiin. Vaikka näin olisikin se voi olla joillekin juuri sitä mitä peliltä kaipaakin. Me ollaan kaikki erilaisia ja tykätään eri asioista.
 
Aika monta muuttujaa ilmassa sille, että vois minkään näkösiä prosentteja alkaa lätkimään 1.0 version julkasulle tällä vuosikymmenellä. Jos mikään devauskulttuurissa ja johtamisessa ei muutu, eikä olla valmiita tekemään isoja kompromisseja on todennäkösyydet aika laihat. En silti usko näin jatkuvan seuraavaa kymmentä vuotta. Veikkaanpa juurikin isojen kompromissien astuvan kuvaan tavalla tai toisella ja sieltä tulee 1.0 leima pelille joskus vuoden 2025 tienoilla tai vähän sen jälkeen. Lopputulos ei kuitenkaan ole ihan sitä mitä on luvattu, mutta kehitys jatkuu myös 1.0 leiman jälkeenkin.
 
Hetkeksi jäänyt tämä "avaruuden dayz" pois seurannasta ja sinihiekan postaukset palauttivat takaisin maanpinnalle, kiitos näistä. Se ois vissiin vielä pari vuotta odottelua edessä.
 
Enemmänkin olisin huolissani, jos näkökanta ei yhtään muuttuisi kymmenen vuoden odottelun aikana. 30€ sijoituksen voi helposti antaa itselleen anteeksi, mutta osalla uskollisimmista hehkuttajista taitaa olla *tonneittain rahaa kiinni pelissä, jota nyt ei voi hyvällä tahdollakaan kutsua pelikelpoiseksi. Noh, oma pelikokemukseni on vuodelta 2018, että voihan se olla hurjan paljon paremmassa kuosissa nykyään, mutta hieman uskallan epäillä asiaa. Se että jollakin on peli ollut päällä 400 tuntia, ei kerro pelikeloisuudesta yhtikäs mitään.

*Mitä syvemmälle joutuu, niin sitä hankalampi sitä on hyväksyä tietyt realiteetit.

En koskaan kickstarttaile tai ennakkotilaa mitään. Jos edut noihin pippaloihin lähtemisestä on niin valtavat, että julkaisupäivänä niillä saa suhteettoman kovan etumatkan myöhemmin mukaan tulleisiin nähden, niin sitten peli ei ole muutenkaan minulle tehty. Tämähän koskee lähinnä moninpelejä.

Vuonna 2016 törmäsin mielenkiintoiseen projektiin nimeltä Chronicles of Elyria ja silloin oli lähellä, että olisin tullut kusetetuksi. Maltoin kuitenkin mieleni ja jäin seurailemaan tilannetta samalla tavalla kuin SC:n kanssa tällä hetkellä. Sanotaanko nyt vaikka näin, että kannatti ja säästin ~130€
 
Aiemmat näkökantani sopivasti löytyvät tästä ketjusta niin sieltä voi tietysti nostaa tulkittavaksi, miten paljon se linja on muuttunut ajan mittaan. Olen aika kauan muistaakseni ollut valmis keskustelemaan myös niistä haittapuolista ja vastoinkäymisistä.

Valtavalla tekstiseinällä voi yrittää selitellä asioita parhain päin, mutta kyllä tämän keskustelun fanipojista isoimmat ja paksuimmat laput silmillä oli nimenomaan @sinihiekka ja @IcePen. Muistellen kommentteja ”aioin pelata tätä seuraavat kaksikymmentä vuotta” ja ”miljardööriperheen sijoitus on varma merkki että kaikki on kunnossa” ja ”herätetty kuollut peligenre” jne. Kahdenkymmenen vuoden pelaaminen tosin vaihtunut kahdenkymmenen vuoden odotukseen :kahvi:
 
CIG kyllä jännässä paikassa projektin kanssa. Mitään insentiiviä ei oikeastaan ole julkaista yhtään mitään kun rahaa tulee sisään ennätysvauhtia pelkästään unelmiakin myymällä.
 
Heitetään nyt myös oma näkökulma mielenkiintoiseen keskusteluun. Minulla on yli 35 vuoden aktiivipelaajan tausta ja oikeastaan kaikki aiemmat Robertsin pelit on kolahtanut. Viime vuosina kuitenkin on perinteinen pelaaminen jäänyt tosi vähälle ja siirtynyt enemmän AR/VR pelaamisen suuntaan. En osaa sanoa kuinka paljon Star Citizeniä tai Sq42:ta tulee pelattua kun ne julkaistaan, mutta en kuitenkaan mitenkään kadu sijoitustani Star Citizeniin.

Näin ohjelmistoalan ammattilaisena pelin kehitys on ollut todella mielenkiintoista seurattavaa ja satunnaisesta pelaamisestakin olen pääosin nauttinut. Minusta tuota sijoituksen arvoa ei voi suoraan mitata sillä lopputuotteella vaan onhan tämä matka ollut ainutlaatuinen kokemus ja on ollut hienoa olla siinä mukana kävi miten kävi.

Toki monelle taas tämä kehitysvaihe voi olla hyvinkin turhauttavaa ja haluaisivat vaan sen lopullisen pelin eteensä, jolloin ymmärrän hyvin valituksen. Toisaalta varmaan heillekin aukeaa moni asia pelikehityksestä ja mahdollisesti oppii arvostamaankin sitä työtä mikä yleensä tapahtuu kulissien takana.
 
CIG kyllä jännässä paikassa projektin kanssa. Mitään insentiiviä ei oikeastaan ole julkaista yhtään mitään kun rahaa tulee sisään ennätysvauhtia pelkästään unelmiakin myymällä.

Toissapäivänä meni ennätykset taas rikki, 2,25 miljoonaa dolleriinoa päivässä.

Mistä tuota rahaa tulee? Onko ihmisillä vieläkin mielessä että SQ42 beta on 3kk päästä kun he siitä kuulivat vuosi sitten ja eivät ole kuulleet pahoja uutisia vai mikä antaa voimaa tälle innolle rahoittaa peliä?

Invictus Launch Week tapahtuma oli pelattavuuden kannalta täysin epäonnistunut. Toimivuudelta yksi huonoimmista free flight tapahtumista. 4 viimeisintä päivitystä ovat kaikki olleet ihan raakileita siihen nähen mitä alunperin lupailtiin niiden sisältävän. Citizencon peruttu Covidin takia, SQ42 uusin traileri melkein pari viikkoa myöhässä, SQ42 roadmappia ei ole päivitetty kohta 9 kuukauteen ja sen reworkista ei ole kuulunut mitään. Se mitä peliin on pääasiassa lisätty viimeisen vuoden aikana on ollut vain uusia 3D malleja ilman mitään uutta sisältöä. Planeetat, kuut, kaupungit ja alukset ovat kaikki vain sitä samaa mitä pelissä on ollut jo vuosia. Vankila ainoana poikkeuksena ja siitäkin voi olla montaa mieltä onko se hyvä vai ei. Uusia pelimekaniikkoja ei ole lisätty 2 vuoteen ja tiedossa ei edes ole milloin ollaan lisäämässä. Yleisestikin desync, error 30k ja muut serveri, fps ja lagi ongelmat ovat lisääntyneet vanhoihin päivitykseen verrattuna. Ehkä suurinosa rahoittajista ei edes käynnistä peliä vaan elävät oman pään sisällä haavemaailmassa.

Mistä tuo hype tulee, ei voi ymmärtää.
 
Viimeksi muokattu:
Toissapäivänä meni ennätykset taas rikki, 2,25 miljoonaa dolleriinoa päivässä.

Mistä tuota rahaa tulee? Onko ihmisillä vieläkin mielessä että SQ42 beta on 3kk päästä kun he siitä kuulivat vuosi sitten ja eivät ole kuulleet pahoja uutisia vai mikä antaa voimaa tälle innolle rahoittaa peliä?

Invictus Launch Week tapahtuma oli pelattavuuden kannalta täysin epäonnistunut. Toimivuudelta yksi huonoimmista free flight tapahtumista. 4 viimeisintä päivitystä ovat kaikki olleet ihan raakileita siihen nähen mitä alunperin lupailtiin niiden sisältävän. Citizencon peruttu Covidin takia, SQ42 uusin traileri melkein pari viikkoa myöhässä. Uusia pelimekaniikkoja ei ole lisätty 2 vuoteen ja tiedossa ei edes ole milloin ollaan lisäämässä. Yleisestikin desync, error 30k ja muut serveri, fps ja lagi ongelmat ovat lisääntyneet vanhoihin päivitykseen verrattuna. Ehkä suurinosa rahoittajista ei edes käynnistä peliä vaan elävät oman pään sisällä haavemaailmassa.

Mistä tuo hype tulee, ei voi ymmärtää.
Ilmeisesti mikään muu taho ei edes yritä kehittää mitään vastaavaa, mitä SC-tukijat haluavat. Tähän sitten ollaan ripustettu kaikki toivo ja varmaan ollaan jo rahallisestikin niin syvällä, että heitetään vaan lisää hyvää rahaa huonon rahan perään, että edes toivo siitä että jonain päivänä jotain tulee ulos, säilyy
 
Ilmeisesti mikään muu taho ei edes yritä kehittää mitään vastaavaa, mitä SC-tukijat haluavat. Tähän sitten ollaan ripustettu kaikki toivo ja varmaan ollaan jo rahallisestikin niin syvällä, että heitetään vaan lisää hyvää rahaa huonon rahan perään, että edes toivo siitä että jonain päivänä jotain tulee ulos, säilyy
Jos muutkin asiat kiinnostaa kuin kauniit grafiikat niin -> Starbase
 
Jos muutkin asiat kiinnostaa kuin kauniit grafiikat niin -> Starbase

Ei kyllä ole ole mitenkään SC verrattavissa. Tuo näyttäisi olevan ennemmin Space Engineers, Minecraft ja vastaavat sandbox rakentelut pelit kategoriassa kuin Space MMO life simulator kuten SC ja ED.
 
Ei kyllä ole ole mitenkään SC verrattavissa. Tuo näyttäisi olevan ennemmin Space Engineers, Minecraft ja vastaavat sandbox rakentelut pelit kategoriassa kuin Space MMO life simulator kuten SC ja ED.
Space MMO se on. Siinä vain on nuo rakenteluelementit mukana.
 
Mahdottoman kaukana on Starbasekin mistään reaaliaikaisesta Eve Onlinesta. Ensivaikutelma siitä internetissä oli grindauksen korostuminen pelisuunnittelussa, mikä ei kovin suuria intohimoja ole tiettävästi herättänyt kuin korkeintaan asianharrastajissa, joten ei sitäkään saattane kelle vaan suositella.
Grindaus ei ole korostettu elementti pelisuunnittelussa. Se vain on tällä hetkellä sitä puuttuvien featureiden vuoksi. Myöskin asioita testataan ja balanssoidaan alphan aikana. Hätäisiä johtopäätöksiä alphan alkutaipaleelta siitä mitä peli tulee olemaan on turha tehdä.
 
Jos haluaa vilauksia miksi SC ei etene niin kannattaa katsoa SCL jaksot. Noista löytyy parhaiten infoa mitä siellä CIG:llä oikein sählätään.

CIG on heittänyt romukoppaan vuonna 2013 tehdyn suunnitelman mikä on ollut perusta aluksien virta, lämpö ja informaation kulun toiminnalle. Uutta järjestelmää on vasta alettu suunnitella. Ominaisuus joka on kaikkien aluksien core feature, ja näin alus keskeisessä pelissä siis koko pelin, aletaan suunnitella 8 vuotta projektin startista. Bonuksena jotta mm. salvage voidaan peliin lisätä CIG:n pitää suunnitella uusiksi 118 alusta. Ainoastaan viimeisen 18kk aikana peliin tulleet alukset ovat yhteensopivia salvagen kanssa joita on 42 ja pelissä on 160 alusta.

CIG on tiennyt että salvage tulee olemaan osa peliä vuodesta 2013 asti. Silti CIG:lla ei ole osattu varautua asiaan lainkaan ja nyt joudutaan sitten suunnittelemaan lähes kaikki alukset uusiksi.

He roikuttivat salvagea lähes 3 vuotta roadmapissa ja heillä ei ole edes peruskomponentteja valmiina että kyseinen ominaisuus voisi tulla peliin. Hienoa kommunikaatiota.

Tämä sama sykli toistuu jatkuvasti CIG:n tekemisissä. Siellä ei osata yhtään suunnitella mitään tulevaisuuden kannalta. Hommia aletaan suunnittelemaan vasta kun se tulee työpöydälle ja sitten mietitään miten se sopii yhteen muun pelin kanssa.

On normaalia että projekteissa joudutaan suunnittelemaan asioita uusiksi välillä tai jotain joudutaan lisäämään. CIG on kuitenkin lähes vuosikymmenen vanha yritys ja heillä ei ole vieläkään mitään kykyä ennakkosuunnitteluun.

En ihmettele yhtään jos tätä kehitetään vielä seuraavat 8 vuotta.


 
Viimeksi muokattu:
Jos haluaa vilauksia miksi SC ei etene niin kannattaa katsoa SCL jaksot. Noista löytyy parhaiten infoa mitä siellä CIG:llä oikein sählätään.

CIG on heittänyt romukoppaan vuonna 2013 tehdyn suunnitelman mikä on ollut perusta aluksien virta, lämpö ja informaation kulun toiminnalle. Uutta järjestelmää on vasta alettu suunnitella. Ominaisuus joka on kaikkien aluksien core feature, ja näin alus keskeisessä pelissä siis koko pelin, aletaan suunnitella 8 vuotta projektin startista. Bonuksena jotta mm. salvage voidaan peliin lisätä CIG:n pitää suunnitella uusiksi 118 alusta. Ainoastaan viimeisen 18kk aikana peliin tulleet alukset ovat yhteensopivia salvagen kanssa joita on 42 ja pelissä on 160 alusta.

CIG on tiennyt että salvage tulee olemaan osa peliä vuodesta 2013 asti. Silti CIG:lla ei ole osattu varautua asiaan lainkaan ja nyt joudutaan sitten suunnittelemaan lähes kaikki alukset uusiksi.

He roikuttivat salvagea lähes 3 vuotta roadmapissa ja heillä ei ole edes peruskomponentteja valmiina että kyseinen ominaisuus voisi tulla peliin. Hienoa kommunikaatiota.

Tämä sama sykli toistuu jatkuvasti CIG:n tekemisissä. Siellä ei osata yhtään suunnitella mitään tulevaisuuden kannalta. Hommia aletaan suunnittelemaan vasta kun se tulee työpöydälle ja sitten mietitään miten se sopii yhteen muun pelin kanssa.

On normaalia että projekteissa joudutaan suunnittelemaan asioita uusiksi välillä tai jotain joudutaan lisäämään. CIG on kuitenkin lähes vuosikymmenen vanha yritys ja heillä ei ole vieläkään mitään kykyä ennakkosuunnitteluun.

En ihmettele yhtään jos tätä kehitetään vielä seuraavat 8 vuotta.



Juu tämä sama systeemi on ollut käytössä jo alusta-alkaen ts siitä kun luvattii fyysinen cargo/rahti (ja päivitettävät/ristiin vaihdettavat aseet) aluksiin yhtäkään alusta ei kumminkaan suunniteltu fyysistä todellista rahtia silmälläpitäen.

Esim. uusi (ts nykyinen) Freelancer on muka suunniteltu fyysisen rahdin huomioon ottan mutta tämä ei pidä paikaansa (rahti kyllä mahtuu sisään mutta) koska keskirahtitilan ovi on liianpieni ja rahtiluukun vapaakorkeus rahtitilaan nähden on liian pieni ts homma menee uusiksi sittan kun CIG alkaa pähkäilemään rahdin fyysistä lastausta ja purkua.

Taitaa tällähetkellä todellisen fyysisen rahdin kanssa toimia kunnollla vain Cutlass Black ja Avenger Titan kaikki muut alukset taitaa vaatia joitain päivityksiä.


CIG on parantanut tämän ennakkosuunnittelun osalta vuosienvarrella mutta ei se vieläkään ole riitävänhyvällä tasolla.
 
Viimeksi muokattu:
Fyysinen rahti onkin mielenkiintoinen. Siihen liittyy melko monta käytännön ongelmaa.

Mitenhän CIG aikoo ratkaista tuon ongelman aluksissa joissa rahti kasataan järjettömän korkeiksi kasoiksi kuten Starfarerissa. En nyt ulkoa muista miten korkea kasa kyseessä on, mutta aivan tajuttoman monta laatikkoa siinä on kyllä. Ehkä tähän lisätään vielä Breath of the Wildista tuttu magnetism tyylinen työkalu. En usko että mikään trukki tms, taipuu noiden alusten sisälle kovin hyvin joten joku leijuntaan perustuva työkalu se luultavasti tulee olemaan. Ehkä isoissa aluksissa on jopa oma leijuntaan perustuva nosturi rahtiruumissa joka kasaa paketit.

Tämä ikivanha dokumentti tuntuu ainankin vielä ihan järkevältä. Erikokoisia laatikoita ja leijuntaan perustuva työkalu. Ainoa ylilyönti on tuo rahdin fyysinen mallintaminen laatikoiden sisällä. Toisaalta kyllähän se kuulostaa ideana melko mukavalta että voit marssia rahtiruumaan, avata laatikon ja repiä sieltä raketinheittimen tai mitä tahansa. Näillä fantasioillahan SC:tä myydään, tyytyisin kyllä siihen että vain rahtilaatikot ovat fyysisiä.

Edit: Tuli mieleen. 600i tulee olemaan melko mielenkiintoinen. Suurinosa rahdista menee toki isoon hissiin, mutta osa pitää rahdata pienellä hissillä aivan ylös, sitten kävellä koko aluksen läpi kaikkien baarien ja muiden läpi jotta rahdin saa laitettua engineering osiossa olevaan rahtitilaan. Siinä on miljardööreillä ihmettelemistä kun duunarit rahtaa tavaraa baarin läpi kun ukot vetelee shampanjaa ja sikareita. Hyvin suunniteltu alus :D
 
Viimeksi muokattu:
Tämä nyt on aika rohkea näkemys, kun Jennisonin kirjeen esittämien väitteiden toimintakulttuurista suhteen ei tiettävästi ole vuosina 2015-2020 tehty korjausliikettä. Kun tuo yhden suuren johtajan hyväksynnän vaativa kulttuuri vaikuttanee yhä läpi joka osaston toiminnan, eikä pelkästään hahmotaiteen muodossa.


...This was a perpetual problem in my time here, a concept gets approved, and then unapproved after the model is created- concept level feedback on models...

...Redoing something more than once? Repeatedly? Every asset? Repeatedly? It is clearly not about the asset or the artist. Several times since I have been here, I have had an asset approved by CR only to learn weeks or months later that he had decided that it wasn’t good enough... One production phenomenon that has become familiar to anyone working under Roberts is ‘Unapproval.’ That is, when something that was previously approved becomes unacceptable later on in production for reasons known to Roberts only. It is usually based on whim or a nebulous quality bar that has shifted...

When someone is hired for a position there is a direct ratio of the authority that they can expect to have, and the amount of responsibility that they will be expected to have. A junior level artist doesn’t expect to be able to make any real decisions on how things are done, but no one would hold them responsible if the pipeline or character art as a whole is sub-par. Conversely, a Lead should expect to have most of the control on pipeline and asset review, and for that privilege and trust they trade accountability for the pipeline efficiency and asset quality as a whole. Because they make larger scale decisions on the system, they a held accountable for what that system produces.

It became clear within a matter of weeks of working at CIG, that all the decisions for the character pipeline and approach had been made- by Roberts. It became clear that this was a company-wide pattern- CR dictates all. Instead of articulating the standard for approval and allowing the team to develop the best methods to meet this bar, Roberts dictates what the method is, usually with a fraction of the knowledge that the employee has over their particular field. Then, when the plan or method fails to produce the results CR wants, the employee inevitable takes the blame, after all they are responsible for their corner of the game




So the one thing that no one discusses is the biggest problem. Roberts is someone who on a company- wide level is always feared, but never respected. His direction is met with nervous compliance to his face, and rolled-eyed resentment behind his back. When his orders are articulated later to the rest of the team, and basic questions of logic and practicality are inevitable asked, they are met not with an explanation of why CR’s idea is a good one, but the importance of his happiness. The explanation is always the same- “I know it makes no sense, but that’s what CR wants”. This team is filled with people who have experience publishing other titles. Lots. We all know how it is “supposed” to be done. But everyone is faced with the same repeated dilemma, a choice- make CR happy or do what works for the game? Short term survival vs long term wins. And unfortunately it’s the survival option that wins out, mainly because turning away from a directive of CR is a recipe for unemployment.

I am only speaking from one corner of this project, but I know that the micro managerial frustration experience is an epidemic at CIG. Everyone seems to be unhappy for the exact same reason. I don’t foresee anything changing at CIG if Roberts doesn’t change himself. And this is a shame because the company has all the ingredients to do something truly great, if only they would be allowed to do it.


...

Jennisonin kirje ennusti hyvin tulevaa tai ennemminkin tulematonta vaikka Cloud Imperium Gamesillä oli jo vuosina 2014-2016 kaikki valmiudet tehdä pelejä, joiden luulin itsekin painavan enemmän vaakakupissa kuin nähtävästi mielipuolisen tehottoman yrityskulttuurin. Kohta on kasassa 300 kerättyä ja ties kuinka monta parissa yritysostossa liikkunutta miljoonaa dollaria, jotka eivät ole tätä aivan absurdia työstämiskulttuuria tiettävästi korjanneet. Pelin tasolla se mistä silloin unelmoitiin ei ole sen välttämättä nyt yhtään sen lähempänä kuin vuonna 2013, jolloin oli näköpiirissä päästä käsiksi vähintään nautinnolliseen early access-henkiseen pelaamisen jo vuoteen 2015 mennessä. Nyt ne toiveet ovat lähinnä Squadron 42:n kymmenvuotisjuhlajulkaisun varassa.
Miksi sinä lainasit minua kun postauksesi ei kumminkaan käsitellyt lainattua yksityiskohtaa joka oli alusten suunnittelu parantuminen joka on tapahtunut siitä on paljon käytännön näyttöjä parempien uusien alusten muodosssa.

Minä en puhunut hahmojen suunnitteluasta/kehityksestä.
 
@IcePen kerro jos sait yksityikohtaisen, selkeän ja lyhyen selityksen asiaan?

....

Siis kiva seurata joskus tätä kehitystä ja keskustelua. Tai kehittämättömyyttä nutta kuitenkin ja sitten se loppuu kun tekstiseinät rupee vilisemään.
 
@IcePen kerro jos sait yksityikohtaisen, selkeän ja lyhyen selityksen asiaan?

....

Siis kiva seurata joskus tätä kehitystä ja keskustelua. Tai kehittämättömyyttä nutta kuitenkin ja sitten se loppuu kun tekstiseinät rupee vilisemään.
Tämä. En tiedä kenelle Sinihiekka tekstiseiniään kirjottelee jos kukaan ei niitä jaksa lukea. Varmaan 95% hänen viesteistään jää lukematta kokonaan. Ehkä niissä on asiaa, ehkä ei, ei voi tietää.
 
Ilmoittaudun joukkoon, joka lukee ihan kaikkien postaukset tähän ketjuun. Yleensä käyn kerran pari kuussa lukemassa missä tämä projekti menee, nyt oli 3 kuukauden tauko. Tavallaan erikoista on se, että viimeisen parin vuoden aikana keskustelu ja itse peli näyttävät olevan ihan samassa tilassa. Uusia päivityksiä tulee ja ne ovat kovin bugisia. Pelillistä sisältöä ei juurikaan ilmesty ja osa harrastajista tekee olemassaolevalla pelillä erinäköisiä hienoja videoita.

Lähinnä laadullisista syistä menetin uskoni koko hankkeeseen useampi vuosi sitten. Kun releasejen laatu ei näytä merkittävästi korjaavan pelimoottorin ongelmia vaan aina ilmenee uusia tai vanhoja ongelmia, niin en jaksa uskoa että hommasta vaan voi tulla mitään. Ehkä siitä vaan itse saa kuvan, että kellään ei ole oikein käsitystä mitä tässä tavoitellaan ja millä aikataululla, focus ei vaan tunnu olevan missään.

Squadron 42:stakaan ei näytetä saavan ulos sitten millään.

Omasta näkökulmasta lopputulema näyttää valitettavasti olevan hiekkalaatikkopelin teknologiademo.
 
Star Citizenin nettisivu- ja markkinointiyhteistyökumppani laajentaa pelintekoon, sillä Turbulent aikoo pestata tiimillisen jengiä Montrealiin Star Citizenin planeettojen tekoon.

Olenkin ihmetelly että miten CIG aikoo käyttää sen lisääntyneen rahantulon joka on nähty jokakuussa tänävuonna, no planeetoja tarvitaan varsinpaljon siihen n. 100:n aurinkokuntaan jotka on tarkoitus tehdä.

...
Squadron 42:stakaan ei näytetä saavan ulos sitten millään.
...
SQ42:sta CIG on luvannut (ja vahvistanut lupauksensa) feature/demo videon ulos lähitulevaisuudesssa (tosin se voi olla CIG Soon (tm)).

Kuukauden Squadron 42 Update
 
Viimeksi muokattu:
CIG kyllä jännässä paikassa projektin kanssa. Mitään insentiiviä ei oikeastaan ole julkaista yhtään mitään kun rahaa tulee sisään ennätysvauhtia pelkästään unelmiakin myymällä.
Ei ole ihan näinkään. Tämä vuosi on ollut jokaisen kuukauden osalta kyseisen kuukauden ennätys Star Citizenin rahoituksen suhteen, vaikka toukokuuta lukuunottamatta tälle ei ole mitään erityistä syytä markkinoinnin kannalta. Syy on hyvin pitkälti siinä, että peli alkaa olla jo nyt niin viihdyttävä ja pelattava, että aktiivisia pelaajia on isot määrät. Pelillistä sisältöä on jo nyt paljon enemmän, kuin monissa "julkaistuissa" peleissä. Toimivuuskin on paremmalla tasolla, kuin monilla peleillä on julkaisuvaiheessa.

Olen itse ollut satunnainen pelaaja vuosien ajan, mutta nyt on tullut pelattua useamman kuukauden ajan keskimäärin monta tuntia päivässä - eikä loppua näy. Pelissä törmää jatkuvasti enemmän uusiin pelaajiin, joista huomaa heti, että peli maistuu alusta alkaen hyvin.

On varmasti hyvin vaikea saada myönteistä kuvaa Star Citizenistä, jos ei itse läheisesti seuraa projektia tai pelaa sen nykyistä versiota. Olen ihan varma, että hiljalleen skeptisimmätkin kaverit alkavat löytämään pelin pariin.
 
Miksi se yhtäkkinen pelattavuus ei sitten näy Star Citizenin pelaajamäärissä Twitchissä, jossa kuka tahansa saattaa katsastaa pelin? Pääsääntöisten Star Citizen-striimaajien menekki taas lie huonompi kuin vuosina 2015-2016, jolloin useampikin taho hankki leivän pöytään höyryämällä internetissä Star Citizenistä. Kun en itse ainakaan tunne siinä määrin nykyisiä Star Citizen-nimistriimaajia vaikka aiemmilta vuosilta olisin useamman pystynyt nimeämään. Onko fani-viikko-ohjelmiakaan enää siinä määrin, mitä nyt tänne upotetaan jotain äijää resitoimassa Star Citizen-viestintää.

Kukaan joukkorahoittaja ei ole vuosina 2019 tai 2020 saanut haluamaansa road mappien tasolla. Siksi kuulostaakin ihmeelliseltä, että vaikkapa Digital Foundryn videoiden perusteella Star Citizenin luo löytäisi niin sankka ryhmä uusia valaita, jotka vielä ostaisivat aivan ennenkuulumatonta tahtia kalliita aluksia. Entisiin valaisiin suurteknologian murroksella edennyt markkinointi olisi saattanut purra, kuten nämä alusmyyntikampanjat vaikka Star Citizen-MMO on tulossa heti 20?? ja Squadron 42 on jo verrattain kauan taas ollut MIA.

/Star Citizen Redditin tilaajien kasvumäärä on myös ihmettänyt, mutta sitähän pystyisi boteilla kuka tahansa manipuloimaan. Kuten joukkorahoitusmittaria, jossa on sisässä ties mitkä saatavat. En usko, että CIG:n joukkorahoitusmittari on se barometri, josta koskaan selviäisi aluskysynnän lakanneen, joten kannattaako siihenkään luottaa kuin vuoreen, kun firmalle on elintärkeää luoda potentiaalisille alusostajille kuvaa siitä että alusten kysyntä on taivaissa vastoinkäymisistä huolimatta. Ostathan aluksesi nyt ennen kuin ne loppuvat.

Star Citizenistä on hyvin helppo saada kuva ilmaislentoviikolla, kun sen sinä aikana sen vähänkin ehtii kyllä pelaamaan läpi. Tylsillä ja pitkillä matkustusajoilla junissa ja hypyissä taas on syöty pitkälti niitä latausikkunattomuuden hyötyjä pelisuunnittelun tasolla. Vankilapelimekaniikka on ajatuksetonta verrattuna siihen, että annettaisiin pelaajille leikkikenttä, jossa toiset voisivat olla poliiseja ja toiset rosvoja, kuten Grand Theft Auto: San Andreas Multi-Playerissä eli pidättää esimerkiksi toisia pelaajia, jolloin olisi yhtäkkiä tehtävääkin, mikä on paljon parempaa kuin varsinaiset olemattomat tehtävät ja tekoäly. Avaruustaistelu taas ei tiettävästi kovin nautinnollista ole, kun en lukuisilla striimeillä ole koskaan nähnyt kenenkään sitä edes vähääkään pelanneen.

Jos tykkää kävellä tai istua paikasta A paikkaan B ehkäpä vielä laatikko kyydissä niin sitten Star Citizeniä voi suositella. Kun siinä sivussa voi lukea vaikka tämän ketjun alusta loppuun, sillä pelata ei varsinaisesti tarvitse, kunhan nyt sen verran katsoo odotellessaan, että peli pyörii vielä taustalla.

En sano etteivätkö Star Citizen erikoisominaisuudet maistuisi uusille pelaajille sen ilmaislentoviikon verran. Pelattavaa on vaan turha odottaa, sillä perusteella että aluksista pääsee liikkumaan ulos tai koska aluksissa on kiva käynnistysääni. Jokaisen aluksen ovetkin ovat lukossa ettei alusharrastajan alusta vaan varastettaisi, joten sellaistakaan emergent gameplaytä ei ole eikä ole tullutkaan 3.X:n myötä kertaakaan, kun ei tämä todellakaan ole mikään Mount & Blade, My Summer Car tai Good Girl Gone Bad, joissa se ydinpelattavuus on niin keskeinen osa peliä, että sitä voi jo early access-muodosta saakka todellisesti pelata. Star Citizen ei edes yritä olla peli, eikä 4.X myöskään olisi tiettävästi tässä minkäänlainen murtava poikkeus muutoin kuin siinä että lisätään yksi latausikkuna toiseen aurinkokuntaan. Onko siis mitään syytä olettaa että Star Citizen olisi peli jo vuonna 2021.

Squadron 42:n pelaamisesta ehkä saattaa haaveilla vielä jopa vuoden 2021 kontekstissa, sillä pelistä ei ole kerrottu mitään, mikä ei tähänastisessa kehityshistoriassa ole ollut varsinaisesti myötätuulta ennustava viestintävalinta. Kannattaako sitäkään sitten ostaa sokkona.

Skeptikoita taitaa sitten ennemminkin yhdistää se että he ovat kerran omistaneet tämän joukkorahoituspelin vaikka Star Citizenistä opitun myötä osaisi jo hieman jo varoakin. Harva on kuitenkaan niin Star Citizenin vastainen etteikö heillekin pelattava kelpaisi. Pelattavan luomisen suhteen on epäonnistuttu vuosina 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 ja 2020 vaikka Arena Commander pienoiskenttineen oli kerran pelattavassa muodossa ilmeisesti.

Mitä Theatres of Warin tuleva menekki sitten kertoo Cloud Imperium Gamesin pelisuunnittelusta... Miksiköhän tuollaista yhtäkkistä erillissivuprojektia edes tehtäisiin, jos Star Citizen olisi niin pelattava edes lähivuosien katsannossa. Löytyvätkö myöskään Star Marine ja Arena Commander jonain päivänä Star Citizenistä pelin sisäisinä simulaattoripeleinä... kun niin nautinnolliset pohjapelit on niille jo luotu.
Eli kun sinä itse suhtaudut peliin nykyään negatiivisesti et kykene ymmärtämään peliin positiivisesti suhteutuvien tänävuonna huomattavasti kasvanutta määrää.

Totuus on kumminkin se että vuodenalusta tähänpäivään RSI:n sivuille on rekisteröitynyt
213 147 uutta bäkkeriä
ja suurinosa (ts n. 50%) niistä on todennäköisesti ostanut halvimnman pelipaketin jo tuo yksin selittää vähintäään 5m€ tulo-osuuden.

Ja koska niiitä uusia bäkkkereitä on noin paljon on ymmärrettävää että heidän ensimmäisessä alusmyyntitapahtumassa merkkittäväosa heistä ostaa jonkin isomman kuin starter aluksen toiseksi aluksekseen (veikataan vaikka 25% uusista bäkkereistä ja aluksen hinnaksi veikataan vaikka 113€ (Cutlass Black se on starter alusten jälkeen yleisin alus CIG:n ilmoituksen mukaan) se tekee yhteensä 6m€).

Mutta sinähän (mahdollisesti oman puolueellisuutesi takia) selitit tuon kasvaneen bäkkerimäärän valheeksi.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 200
Viestejä
4 489 369
Jäsenet
74 168
Uusin jäsen
bopson

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom