Star Citizen

CIG on pikkuhiljaa lisäillyt noita sisäisiä komponentteja aluksiin. Aina kun jokin uusi alus tulee tai vanha tehdään uusiksi niin aluksesta löytyy aukeavat luukut komponenteille joiden takaa paljastuu komponentti. Parissa aluksessa nuo joka vaihtuvat jos vaihdat aluksen komponentteja, joissain vahemmissa kuten Terrapin siellä on aina ne oletukset vaikka aluksessa todellisuudessa olisi mitä.

CIG:llä on aika läjä vanhoja aluksia jotka pitää tuolta osin tehdä uusiksi.

Epäselvää on vielä voiko pienten alusten komponentteja korjailla käsin kuten isommissa aluksissa. Ainankaan 300-sarjan reworkissa CIG ei lisännyt luukkuja tuolle alukselle ja missään pienessä aluksessa ei ole vielä ulkopuolella luukkuja joista pääsee noihin käsiksi.

Jossain määrin myös tuo komponenttien vahingoittuminen on pelissä. Jos esimerkiksi Arrowista hajoaa molemmat siivet niin se menettää molemmat jäähdyttimet ja ylikuumenee hyvin nopeasti.

Joskus komponentit ottavat myös vahinkoa ilman että aluksesta irtoaa mitään osia, mutta yleensä alus tuhoituu ennenkuin tuo on mitenkään merkittävällä tasolla.



Hardpoint.io:sta ja vastaavista palveluista löytyvät HP luvut ovat muuten väärin laskettu.
 
En löytäny roadmapeista että milloin persistent universe olis tulossa? Eli milloin peliä voi alkaa pelaamaan niin että esim tehtävillä hankitut rahat säilyy päivitysten yli?
Kovasti tekis mieli pelata mutta ei vaan huvita panostaa tehtäviin kun tietää että fyrkat on mennyttä seuraavan päivityksen yhteydessä. :(
 
En löytäny roadmapeista että milloin persistent universe olis tulossa? Eli milloin peliä voi alkaa pelaamaan niin että esim tehtävillä hankitut rahat säilyy päivitysten yli?
Kovasti tekis mieli pelata mutta ei vaan huvita panostaa tehtäviin kun tietää että fyrkat on mennyttä seuraavan päivityksen yhteydessä. :(
Täysi Persistentiys ei ole tulossa pitkäänaikaan (ei luvattu mitään aikaa) mutta pelissä hankittujen alusten säilyvyys on luvattu tulevaksi aikaisemmin (mutta silekkään ei ole luvattu että mihin versioon).
 
En löytäny roadmapeista että milloin persistent universe olis tulossa? Eli milloin peliä voi alkaa pelaamaan niin että esim tehtävillä hankitut rahat säilyy päivitysten yli?
Kovasti tekis mieli pelata mutta ei vaan huvita panostaa tehtäviin kun tietää että fyrkat on mennyttä seuraavan päivityksen yhteydessä. :(

Tämä.

Mutta persistenttiys tarkoittaisi alusmyynnin romahtamista, joten ei ihmekään, ettei CIG:llä ole kiire tämän kanssa, päinvastoin. Lisäksi se tarkoittaisi, että pelin balanssointiin pitäisi panostaa hurjasti, jotta esim. pelin sisäinen talous ei leviäisi käsiin tai mitä ongelmia alusten suhteen tulee kun tavallinen tähtikansalainenkin pääsee ennenpitkää isompiinkin aluksiin käsiksi.
 
Tämä.

Mutta persistenttiys tarkoittaisi alusmyynnin romahtamista, joten ei ihmekään, ettei CIG:llä ole kiire tämän kanssa, päinvastoin. Lisäksi se tarkoittaisi, että pelin balanssointiin pitäisi panostaa hurjasti, jotta esim. pelin sisäinen talous ei leviäisi käsiin tai mitä ongelmia alusten suhteen tulee kun tavallinen tähtikansalainenkin pääsee ennenpitkää isompiinkin aluksiin käsiksi.
Dream on että persistent tulee nopeasti ei varmaan n vuoteen realistisesti jos ne saa enemmän myytyä silloin.

Uskon kyllä että Chris Roberts haluaa luoda hyvän pelin. Se on vain se että kun hänen pitää päätää kaikesta niin se hidastaa projektia.
Toiseksi ei ole mitään selvitystä miten rahat käytetään? Annas kun arvaan kaksi isoa kohdetta mikä saa suuren summan rahoista:
1. Elokuva näyttelijät Squadron 42.... en tiedä sitten jos on joku sopimus myös Star Citizen peliin näillä näyttelijöillä mutta minun tietääkseni ei ole kukaan niin sanonut.
2. Johto porras: Chris Roberts, Chris Roberts vaimo, Chris Roberts veli. Ei ole mitään tietoa heidän palkoista.

Haa se kun vaan ostatte sen Legacy Pack joka maksaa 27000 dollaria niin sitten teidän ei tarvitse murehtia sitä ingame rahaa sillä ei ole silloin paljon merkitystä. Minun entinen nuori työtoveri 19 vuotias tyttö niin hänen isänsä on miljonääri. Hän osti 19 vuotiaalle tyttärellen upouuden asunnon Turku keskustasta kaksion hinta veikkaan noin 160 000 euroa. Kun sanoin ostin niin se tytär ei tarvinnut mitään pankkilainaa.

No niin ei se Legacys Pack 27000 dollaria ole mikään summa joillekin valaille (miljonääreille jolla on n miljonaa).
 
Toivottavasti ne ei tee Squadron 42 yksinpelistä monimutkaista ja vaikeata peliä kuin Eve Online.

EveOnline.JPG
 
Tube videoissa väitetty että Alpha 3.7 on siirtynyt Evocatista PTU:hun.

Tämä.

Mutta persistenttiys tarkoittaisi alusmyynnin romahtamista, joten ei ihmekään, ettei CIG:llä ole kiire tämän kanssa, päinvastoin. Lisäksi se tarkoittaisi, että pelin balanssointiin pitäisi panostaa hurjasti, jotta esim. pelin sisäinen talous ei leviäisi käsiin tai mitä ongelmia alusten suhteen tulee kun tavallinen tähtikansalainenkin pääsee ennenpitkää isompiinkin aluksiin käsiksi.
Tuohon muistutukseksi että aluksia pystyy jo ostamaan pelin sisällä pelirahalla ja nopeimmat tienaajat on tienanneet 3 miljoonaa kahdessa tunnissa joten kalliinkin alukset pystyy hankkimaan pelissä yllättävän nopeasti tällähetkellä.

Edit: Tämä sisälsi faktavirheitä korjaus seuraavassa postauksessani.


Toivottavasti ne ei tee Squadron 42 yksinpelistä monimutkaista ja vaikeata peliä kuin Eve Online.

EveOnline.JPG
Squadron 42 pelissä ei ole EVE tyylistä hahmonkehitystä (tunti/vuorokausi/viikko) grindauksineen joten ne on lähtökohtaisesrti täysin erilaisia pelejä.

Yleensäkin lähtökohtasi oli pielessä kun vertaat moninpelejä yksinpeliin.
 
Viimeksi muokattu:
Perus lauantai-ilta ArcCorpilla :smoke:

ScreenShot0018.jpg


ScreenShot0000.jpg


No niin tässä minun yhteenveto ja en ole subscriber. Katsoin siihen asti sen jatko videon että pääsitte siihen junaan sitten kyllästyin ja ehkä katson sen joskus loppuun.

+ Näkee että suhteellisen hyvin pyörii nyt 3.6 patch jälkeen. Vaikka toki ajoittain joskus voi tulla nykimistä.
+ Joitakin hauskoja asioita.
+ Kuka ampuu? Se on...
+Jatkovideossa junamatka on hyvän näköinen.
Neutraali: Ihmisten naama ilmeissä olisi hieman parantavaa. Toisaalta se on hyvä kun naisen suu ammottaa:).
Neutraali: Aha känninaurua? Noh mikäs siinä launtaiiltana.
Neutraali: Ei ole pelaajien vika jos ne jatkuvasti muuttaa pikanäppäimiä.
- Vieläkään ei motivoi tehdä tehtäviä kun aina silloin tällöin reboottaa että palkkiot menee pois. Vaikka jo nyt on mahdollista tienata in game rahaa.
- Ei paras mahdollinen User Interface siis käyttöliittymä. Turhan hankalaa pitäisi olla helppo löytää varusteet jne.
- Mahdollisesti bugeja että tavaroita voi kadota vaikka se takki löytyi.
- Muita bugeja.
- Koska peli on mitä on voi tapahtua mitä vain aika helposti myös vahinkona itsemurha pelissä.

No niin olihan se hieman kiinnostava video.
 
Viimeksi muokattu:
^ Ei nyt ehkä kannata analysoida liian tarkkaan kun kyseessä on pienen porukan huvikseen häröilyä. :confused:
Millään noista ei ole mitään merkitystä kun porukalla vähän kikkaillaan lauantai-illan ratoksi, kukaan ei ollu pelaamassa "tosissaan".
 
Alpha 3.7 on siirtynyt Evocatiin.

Tämä.

Mutta persistenttiys tarkoittaisi alusmyynnin romahtamista, joten ei ihmekään, ettei CIG:llä ole kiire tämän kanssa, päinvastoin. Lisäksi se tarkoittaisi, että pelin balanssointiin pitäisi panostaa hurjasti, jotta esim. pelin sisäinen talous ei leviäisi käsiin tai mitä ongelmia alusten suhteen tulee kun tavallinen tähtikansalainenkin pääsee ennenpitkää isompiinkin aluksiin käsiksi.
Alpha 3.7 Evocati sisältää alusten vuokrauksen eli alustenvuokraus tulee peliin viikonparin sisällä.
 
image0.png



Punainen hehku hype \o/

Spekulaatio on että kyseessä on QT Jammer alus. Spectrumista ja muista SC yhteisöistä voi jo käydä louhimassa suolaa uudesta griefereiden aluksesta vaikka vielä ei edes tiedetä mitä se oikesti tekee.
 
Alpha 3.7 on siirtynyt Evocatiin.


Alpha 3.7 Evocati sisältää alusten vuokrauksen eli alustenvuokraus tulee peliin viikonparin sisällä.
Tietysti uskon sen. Katsos se on rahan saamista. Rahan järkevästi ja tehokkaasti käyttäminen? En ole vakuuttunut. Elokuva näyttelijät Squadron 42 saavat palkkansa. En ole huolestunut itse siitä näyttelijöistä tai että niistä trailer elokuva otoksista tulee hyviä. Olen huolissani mitä Squadron 42 tulee itse gameplay missions jne. En ole käyttäkään euorakaan pelin tukemiseen mutta on n suomalaista jotka on maksanut enemmän tai vähemmän tästä pelikehityksestä.

Mahdollisesti ostan Squadron 42 sitten kun se julkaistaan ja se raha saa toki käyttää minun puolesta Star Citizen kehittämiseen.

100 aurinkoa vai ja niitten planeetat ja kuut olisi Star Citizen MMO:SSA? Älä naurata ne taisi sen tavoitteen jo muuttaa esim. ehkä noin 2-5 aurinkoa ja tähän menessä eka aurinkokunta ei ole ihan valmis vielä. Koossa on 1 aurinko sen planettoja ja kuita.

Player created content and player persistent servers? Dream on. Jotain Squadron 42 yksinpeli ja Star Citizen MMO kai kehittyy mutta kuin etana vauhtia. Veikkaan Squadron 42 tulee ulos vuonna... 2022-2030.

Star Citizen tulee myöhemmin ulos kun Squadron 42. Star Citizen release date niin en aio arvailla.

Juuri nyt jos nyt on uskomista ainakin ne yrittää kehittää caves and caves fps... and mining niissä caves ja NPC siellä jne. Noissa caves voi olla myös elämää ja ei vain kiveä... ja mining.
 
Viimeksi muokattu:
100 aurinkoa vai ja niitten planeetat ja kuut olisi Star Citizen MMO:SSA? Älä naurata ne taisi sen tavoitteen jo muuttaa esim. ehkä noin 2-5 aurinkoa ja tähän menessä eka aurinkokunta ei ole ihan valmis vielä. Koossa on 1 aurinko sen planettoja ja kuita.

Tähteä. Ei aurinkoa. On vain yksi aurinko joka tunnetusti on tuossa lähistöllä.
 
Tähteä. Ei aurinkoa. On vain yksi aurinko joka tunnetusti on tuossa lähistöllä.
Tässä täytyy minusta ottaa huomioon se, mihin kieli kehittyy aikana jolloin avaruusmatkailu muihin tähtijärjestelmiin on tavanomaista. Käytetäänhän nyt jo toisinaan toisesta tähtijärjestelmästä ilmausta toinen aurinkokunta, tai esim. ei minusta ole väärin sanoa, että Luke Skywalker katsoo Tatoiinella kahden auringon auringonlaskua eräässä kohtauksessa.

Riippuu siis näkökulmasta, minusta on ok sanoa tähtijärjestelmän päätähteä sen tähtijärjestelmän ”auringoksi” kun tarkkailemme sitä tuon järjestelmän sisältä, vaikkapa planeetan pinnalta. Varsinkin kun nyt puhutaan scifi-kontekstissa jossa tähtienvälinen matkailu on arkipäivää.
 
Tässä täytyy minusta ottaa huomioon se, mihin kieli kehittyy aikana jolloin avaruusmatkailu muihin tähtijärjestelmiin on tavanomaista. Käytetäänhän nyt jo toisinaan toisesta tähtijärjestelmästä ilmausta toinen aurinkokunta, tai esim. ei minusta ole väärin sanoa, että Luke Skywalker katsoo Tatoiinella kahden auringon auringonlaskua eräässä kohtauksessa.

Riippuu siis näkökulmasta, minusta on ok sanoa tähtijärjestelmän päätähteä sen tähtijärjestelmän ”auringoksi” kun tarkkailemme sitä tuon järjestelmän sisältä, vaikkapa planeetan pinnalta. Varsinkin kun nyt puhutaan scifi-kontekstissa jossa tähtienvälinen matkailu on arkipäivää.

Tää on nyt taas offtopicia, anteeksi siitä, mutta kyllä me voidaan ihan kansakuntana päättää mihin suuntaan se kieli kehittyy. Toivottavasti ei stargaten suuntaan.
 
Jep. Tää star citizen -lanka alkaa muistuttaa jotain totaalivammaisten meininkiä muutenkin. Aivan jäätävää, siis todella kylmäävää.

Mukaanlukien tää postaus
 
Mutta voidaanko puhua sitten kuista kun ei ole kuin yksi kuu. Eikös nuo ole planeettojen kiertolaisia vai mikä nimi niillä on :confused::confused:

Kaitpa tämä aika ajoin menee off topiciksi tai projekti vaan venynyt liian pitkäksi.

Aah, ettei mene niin aikookos icepen nyt sitten aloittaa vuokraus toimintaa aluksillaan? :)
 
Vapauduin vankilasta..

Starbasen suhteen olen aivan eri mieltä, etteikö kyseessä olisi peli, joka ei voisi Star Citizenistä oppia yhteisönrakennuksessaan.

Hyötyä olisi varmasti ammennettavissa Star Citizenin alkuvaiheen joukkorahoituskampanjasta, joka tuli sen kiinnostuneen tasolle striimeillä ja videoilta studiolta, moninpeliuniversumiin pelaajan siirtävillä väkevillä mielikuvilla ja viihteellisellä otteella. Se oli huomattavan henkilökohtaista viestintää, eikä neutraalia ja etäistä. Ollen yksi Star Citizenin menestyksen salaisuuksista.

En tiedä löytyisikö Suomesta vastaavia avoimia, ihmisen tasolle laskeutuvia keulakuvia kuin, mitä Chris Roberts ja Austinin alkuperäisen päästudion nokkamiehet olisivat. Yrittäisin nyt kuitenkin löytää sellaisia, jos työn alla olisi moninpeliyhteisön luonti, kuten Starbasella. Kun kaikki keinot luoda hypeä olisivat varmasti uudelle pelituotteelle harkinnan arvoisia.
Tuo boldattu kohta särähti vähän korvaan. Mielestäsi CIG:n striimit ja videot studiolta olivat/ovat huomattavan henkilökohtaista viestintää ja ilmeisesti viittaat Frozenbyten viestintään neutraalina ja etäisen? Mun mielestä taas mahdollisuus keskustella devaajien kanssa livenä joka päivä, myös toimitusjohtajan kanssa (joka on Starbasen Chris Roberts) on paljon henkilökohtaisempaa viestintää. Onko pelaajilla mahdollisuus jokapäiväiseen live chattiin Star Citizenin devaajien kanssa? Kuinka usein pääsee juttelemaan Robertsin kanssa? Kyselemään tältä featureista ja pelin kehityksestä?
 
Starbasellahan voi olla vaikka mitä, mutta mitä iloa siitä on, jos minä en esimerkiksi Youtuben Frozenbytesgames-ketjun tilaajana tai Io-techin Starbase-ketjun lukijana ole koskaan nähnyt mitään muuta kuin naisäänen feature-videoita, Boltcrackersia ja QA-session Redditissä. Tämä Star Basen Chris Roberts, toisin kuin Chris Roberts, ei ole tullut esiin missään, joten en hänelle antaisi kunniaa minkäänlaisena keulakuvana toimimisesta. Discordissa tsättäily, kun jättää aika etäiseksi kaikki, jotka eivät siellä roiku tai edes eksy sinne.
Jokaisen videon yhteydessä on linkit pelin nettisivuille ja discordiin. Pelin nettisivuilla on myös linkki pelin foorumille. Voisivat ehkä olla jotenkin paremmin vielä esillä? Ehkä joku olisi voinut postata oleelliset linkit tuohon ketjuun? Ja olet oikeassa että tuollainein "mainosmiehen" kaltainen esiintuleminen keulahahmona varmasti kasvattaa yhteisöä.

Star Citizenin yhteen sijaintiin keskitetyillä forumeilla voi tsättäillä pelinkehittäjien kanssa ja laittaa näille kysymyksiä, mikä on ihan peruskauraa. Comm-link etusivu oli tärkeä etenkin silloin, kun joukkorahoitusmerkkipaalujen seurauksista tiedotettiin sitä kautta. Alkuvuosina rahakkaammilla joukkorahoittajilla oli mahdollisuus Q&A-sessioon Chris Robertsiin skypen kautta. Ja lähettelihän jengiä ruokaa ja muuta kamaa studioille. Osa nykyisistä Youtuben (Bootchan Sunk Cost Galaxy) Star Citizen-kriitikoista oli jopa kantamassa muuttokuormia Austinin studion henkilökunnalle, joten aika läheistä kanssakäymistä se oli.
Kaikilla ei ole mahdollisuuttaa fyysisesti siirtyä auttamaan firmaa kantamaan kalusteita. Toki hienoa tuollainen on jos mahdollista. Livechatin mahdollisuus päivittäin on globaali tapa pitää näitä henkilökohtaisempia kanavia yllä. En ole SC:n foorumeilla pahemmin vieraillut, jos siellä on vilkasta devien puolesta niin hieno juttu.

En siis sanoisi, että Starbase on mitenkään vahvasti yhteisöään lähtenyt rakentamaan. Ei kaikki hype ja unelmointi pahasta ole, kun jengin olisi hyvä olla innoissaan siitä pelimaailmasta. Nyt pitäisi takoa, kun rauta on kuuma.
Kyllä ne pelaajat valuu hyvän pelin ääreen vaikka ei järjestetäkkään hullua mainoskampanjaa. Se tapahtuu vain hitaammin ja asteittain. Kyllä sen menestyksen takan on mielestäni erinomainen peli, ei se möly mitä siitä pidetään. Rahaa toki voi kerätä mökäämällä.
 
'Star Citizen's RSI Mantis has been revealed, and we have the exclusive gameplay details

Näyttäisi siltä että SC Leaks oli oikeassa tästä aluksesta yli 6 kuukautta sitten.

Quantun enforcment alus. 10-20km range jolla voi vetää aluksia pois QT:sta ja alukset eivät myöskään pysty aloittamaan uutta hyppyä. Tulee 3.7:ssa pelattavaksi suoraan tuon uuden pelimekaniikan mukana.

Outoa on että asiasta on julkaistu usealla sivustolla uutinen, mutta CIG edelleen kiusaa pelaajia coming soon kuvalla.


Q&A ketju alukselle

RSI Mantis Q&A - Star Citizen Spectrum
 
Viimeksi muokattu:
Keulakuvan persoonalle se vaatimus on kuitenkin aika kova, kun pitäisi viihtyä kameran edessä ja olla kotonaan kuin ammattimainen Twitch-striimaaja siinä osassa. Suomessa ja Euroopassa ei ehkä ole niin vahvaa julkisen puhumisen kulttuuria. Sam Lake on poikkeus, mitä nyt tulee äkkiseltään mieleen.

Enkä sanoisi, että Star Citizenissä olisi vastaavassa huippua olleet kuin Chris Roberts, miltei ammattikoomikko Wingman eli Austinin studiopäällikkö Eric Peterson ja Ben Lesnick, joka Wing Commander Newsinsä kautta oli osa näitä Chris Robertsin eri Wing Commander-lähtöisiä projekteja, joista suurin osa ei edennyt alkukaavailuja pitemmälle. Disko-Landossa olisi kenties potentiaalia ottaa roolia, mutta tällä on turhankin ironinen ote koko touhuun, eikä nämä uusimmat videotuotannot telepromterituotantoineen ole henkilökohtaisuutta viestinnässä onnistaneet löytämään. En pysty sanomaan oliko Star Citizenillä alkuvaiheessa maailmanluokan markkinointistrategia mietittynä yhteisön rakentamiseksi vai mistä silloinen ihmisiä sitouttanut viestintäote lähti rakentumaan.

Remedyn vastaavilla videoilla ei mielestäni ole aivan yhtä heittäytynyttä meininkiä ole studiolta saatu kuvattua ainakaan Thomas Puhan ja Controllin pääosanäyttelijättären ollessa studiokierroksella vaan on ollut yllättävänkin kireä tai falski tunnelma. Alkuperäisessä Wingman's Hangarissa ja studioiden pöytien ympärille niin pelinkehittäjiä kuin pelaajia kokoavissa striimeissä välittyi läsnäolo ennen kaikkea, kun pelaajien kiinnostusta vielä ruokittiin behind the scenes-materiaalilla.

Chris Robertsilla on taito kuunnella ja jakaa pelimaailmaansa aina yhtä kiinnostuneena keskustelusta, on se sitten kenen kanssa tahansa tai missä asiayhteydessä hyvänsä, esimerkiksi Bar Citizen-tapaamisissa. Käpy tällä ei tuntunut palavan kuin teknisiin vastoinkäymisiin tuotannossa, sillä tuntikausienkin jälkeen tämä oli aina valmis avartamaan niitä mielikuvia ja ajatuksia toteutuksesta kelle vaan. Tuotannon tasolla Chris Roberts on toki vähemmän aurinkoinen persoona management by perkele-johtamistyylillä liidaava kohtuuttomuuden ystävä.
Juu kyllä Roberts on hyvä keulakuva. Eikä täällä Suomessa oikein ole samanlaista kulttuuria sen suhteen. En kuitenkaan näe, tuon ratkaisevan suoranaisesti ongelmaa miten peliä tulis kehittää. Toki tuolla päästään askel lähemmäksi ja saadaan rahaa, joka taas mahdollistaa työkalujan hankinnan tuotteen valmiiksi saattamiseen. Toistaiseksi en ole siltä osalta nähnyt resurssien määrään verrannollista suoritusta. Ja vaikka täällä Suomessa ei tuollaiseen markkinointiin ja yhteisönrakennukseen kyettäisikään niin jaksan usko että ne hyvät pelit myy siitä huolimatta, jos siis ei ole tarvettaa kerätä joukkorahoituksella rahaa vaan mennään omin avuin. Kukin tyylillään.
 
Chris Robertsilla on taito kuunnella ja jakaa pelimaailmaansa aina yhtä kiinnostuneena keskustelusta, on se sitten kenen kanssa tahansa tai missä asiayhteydessä hyvänsä, esimerkiksi Bar Citizen-tapaamisissa. Käpy tällä ei tuntunut palavan kuin teknisiin vastoinkäymisiin tuotannossa, sillä tuntikausienkin jälkeen tämä oli aina valmis avartamaan niitä mielikuvia ja ajatuksia toteutuksesta kelle vaan. Tuotannon tasolla Chris Roberts on toki vähemmän aurinkoinen persoona management by perkele-johtamistyylillä liidaava kohtuuttomuuden ystävä.
Juuri tätä. Sitten on huvittavaa kun fanit jossain yleisessä tapahtumassa huutavat "We want Chris!".

No siis persoonana on varmaan mukava kertomaan.

Katsos vain olen kristitty ja forumin tyhmät ateistit joskus sanoo jotain "saduista". Kas kun ironisesti pidän osan Chris lupauksista satuina.

Onko kaikki Chris vallassa? Ei ihan mm. Chrisin vaimolla on kuulopuheen mukaan paljon valtaa ja pystyy vaikuttamaan Chrisin mielipiteisiin enemmän tai vähemmän.

100 aur... olkoon 100 tähteä luvattu alunperin. Ei se eka tähti paikka ole valmis vieläkään.

Tietysti jotkut asiat voisi tehdä massa tuotanolla.

Ironisesti sitten crowd funding tässä ei ole mitään production company. Right mutta se tekee Chrisista tavallaan kuin kaiken päättäjän vaikka varmaan vaimolla on omat kovat mielipiteet ja vaikuttaa Chrisin päätöksiin.

Missään ei ole julkaistu Chrisin ja hänen vaimon ja hänen veljensä palkkaa tässä projektissa.

Muuten vaikka ne antaa myös potkuja niin on ollut joitakin tunnettuja pelikehittäjiä jotka ovat irtisanoneet itsensä kun ovat saanet riittävästi projektin johdosta. He ei eivät ole irtisanoneet sen takia että saivat toisen työpaikan jossa on parempi palkka.

No siis jos nyt ajattelee kuinka kauan tämä projekti on venynyt niin varmaan jotkut pelikehittäjätkin miettii milloin tästä tulee "valmista" ainakin siis release Star Citizen ja se julkaistaan virallisesti ja ei edes BETA vaihe.
 
Viimeksi muokattu:
Missähän vaiheessa nuo muut tähti järjestelmät on? Onkos noista annettu mitään infoa ulos päin. 54 osaa tehty the loremakers guidea esim. Jäin tuossa vaan miettimään et onko missään kerrottu mikä näiden järjestelmien valmius aste.
 
Missähän vaiheessa nuo muut tähti järjestelmät on? Onkos noista annettu mitään infoa ulos päin. 54 osaa tehty the loremakers guidea esim. Jäin tuossa vaan miettimään et onko missään kerrottu mikä näiden järjestelmien valmius aste.

Siis tuleva aplha-pu 4.0 olisi vertical slice yhdestä aurinko kunnasta(stanton). Mutta tiedä häntä montako ovat tehneet SQ 42 takia. Joten vastaus on ei ainuttakaan.

Mutta mainintoja on Vega,leir,terra,stanton(nämä siis sq42) ja pyro on demottu joskus 2017.
 
Viimeksi muokattu:
Siis tuleva aplha-pu 4.0 olisi vertical slice yhdestä aurinko kunnasta(stanton). Mutta tiedä häntä montako ovat tehneet SQ 42 takia. Joten vastaus on ei ainuttakaan.

Mutta mainintoja on Vega,leir,terra,stanton(nämä siis sq42) ja pyro on demottu joskus 2017.


SQ42 ei vaadi valmiita aurinkokuntia. CIG voi käyttää vain paikkoja joita he tarvitsevat kohtauksiin. SQ42:ssa ei tämän hetkisten tietojen mukaan ole mitään open world meininkiä jossa pelaaja saa vapaasti matkustaa vaan koko peli on tarina ja chapter vetoinen.
 
SQ42 ei vaadi valmiita aurinkokuntia. CIG voi käyttää vain paikkoja joita he tarvitsevat kohtauksiin. SQ42:ssa ei tämän hetkisten tietojen mukaan ole mitään open world meininkiä jossa pelaaja saa vapaasti matkustaa vaan koko peli on tarina ja chapter vetoinen.

Joo ei tarvitse mutta uskon että tekevät silti. Jos katsoo sq vertical slicen niin siinä on oli koko planetta, tai 2016 citizencon demo siinä oli leir 3. Ja omasta mielestä vertical slide oli kyllä aika open world(ei ihan perinteinen putki juoksu). Ja jos sq 42 olisi joku sidemission. Esim joltakin idriksen miehistön jäseneltä että käy viinaa kuusta niin eiköhän sielä se koko kuu ole.
 
Ihan aikani kuluksi kävin murossa ja katselin vanhoja viestejäni.

vastauksia kysymyksiini.

Tämän saa kaupasta sitten kun ovat ovat saaneet sen julkaisukuntoon, ihan samaan tyyliin kuin esimerkiksi Remedykin on aina tehnyt sillä erotuksella että kehitys on julkisempaa. Itse veikkaisin SQ42 ekoja episodeja vielä tämän vuoden puolella. Star Citizen sitten parin vuoden sisään siitä.

Rahojen riittäminen toki on haaste näin massiivisessa projektissa, mutta heidän CFO vaikuttaisi olevan ihan pätevä kaveri, että luulisin homman olevan hanskassa. Varsinkin kun saavat SQ42:n ulos niin rahaakin todennäköisesti alkaa tulla taas enemmän.


by PortaDiFerro 10.5.2016.

Squadron 42 tulee myyntiin vuoden sisällä se tuo ostajiksi paljon sellaisia ihmisiä jotka ostaa vain valmiita pelejä joten rahan tulo todennäköisesti kasvaa ei vähene.


"Loppuuko rahat ennen valmistumista? Elämme jännittäviä aikoja."

Täysin turha jännitää rahat ei lopu.


"Milloinkohan tän saa kaupasta ostettua? Elämme jännittäviä aikoja."

Milloin Squadron 42:n saa kaupoista on hyvä jännitysaihe kun CR on taas mennyt Englantiin/Saksaan ja on siellä viikoja/kuukausia juuri SQ42 kehityksen takia ja siihen kuvataan puutuvia mockap kohtauksia joten nuo mielestäni viittaisi siihen etä sen valmistuminen on edennyt selvästi kun kerta lisäillään viimeisiä mockap muutoksia/puutteita (elokuva studiota ei olisi kannattanut varata ellei tiedossa olisi kaikki kuvattava mitä tarvii tehdä pelin valmiiksi saamiseksi) ja CR on valvomassa lopullisia yksityiskohtia, eli elämme jännittäviä SQ42 aikoja.

by @IcePen 10.5.2016.


Ja sitten odottelemaan mutku ja sitku selitystä :facepalm:
 
Ennustaminen ei ole helppoa. :D

Itse edelleen uskon että hommat saadaan maaliin, mutta ymmärrän hyvin että on siinä riskinsä. Toisaalta katson jo tästä kehitysprosessin seuraamisesta ja alpha versioista saaneeni hyvin rahoilleni vastinetta.

Minulle sillä ei ole merkitystä tapahtuuko julkaisu ensi vuonna vai 10 vuoden päästä, mutta kulut nykyisellä väkimäärällä on jo merkittäviä ja varmasti nuo rahahanat alkaa isoimmiltakin faneilta jossain vaiheessa tyrehtymään. Siinä mielessä olisi kyllä toivottavaa että tuo SQ 42 ei enää kauheasti lipsu nykyisistä arvioista.
 
Ennustaminen ei ole helppoa. :D

Itse edelleen uskon että hommat saadaan maaliin, mutta ymmärrän hyvin että on siinä riskinsä. Toisaalta katson jo tästä kehitysprosessin seuraamisesta ja alpha versioista saaneeni hyvin rahoilleni vastinetta.

Minulle sillä ei ole merkitystä tapahtuuko julkaisu ensi vuonna vai 10 vuoden päästä, mutta kulut nykyisellä väkimäärällä on jo merkittäviä ja varmasti nuo rahahanat alkaa isoimmiltakin faneilta jossain vaiheessa tyrehtymään. Siinä mielessä olisi kyllä toivottavaa että tuo SQ 42 ei enää kauheasti lipsu nykyisistä arvioista.
Minulla on kyllä väliä milloin Squadron 42 julkaistaan:
Squadron-42 roadmap
Star Citizen Roadmap - RSI

Joo Squadron 42 ei pidä tulla mitään ärsyttävää sandbox peliä. Pelaajat saavat sitten vapaasti explore Star Citizen mailmaa minun puolesta, mutta Squadron 42 tiivis juoni kiitos ja missions.
 
Minulla on kyllä väliä milloin Squadron 42 julkaistaan:
Squadron-42 roadmap
Star Citizen Roadmap - RSI

Joo Squadron 42 ei pidä tulla mitään ärsyttävää sandbox peliä. Pelaajat saavat sitten vapaasti explore Star Citizen mailmaa minun puolesta, mutta Squadron 42 tiivis juoni kiitos ja missions.
Nuo roadmapit voi tunkea suoraan perseeseen Uusi kun ilmestyy niin kummasti on hävinnyt lupailtuja asioita verrattuna edelliseen.
 
Nuo roadmapit voi tunkea suoraan perseeseen Uusi kun ilmestyy niin kummasti on hävinnyt lupailtuja asioita verrattuna edelliseen.
Ok ymmärrän. Jo näin on tapahtunut ennen vaikka kuinka paljon. Toivon vain että olisivat nyt jatkossa enemmän sen mukaan.

Failure to Report youtube jonka subscriber olen analysoi joka patchia.
 
...

Aah, ettei mene niin aikookos icepen nyt sitten aloittaa vuokraus toimintaa aluksillaan? :)
3.7 verssiossa tulee kaksi eri asiaa jotka liityy tuohon kysymykseesi.

1 Alusten vuokraus jossa aluksia vuokrataan pelissä olevilta alustenvuokraus firmoilta (1-30 pv ajaksi) ts ei pelaajalta pelaajalle.

2 Missionien voitonjako ts aluksen omistaja jakaa missionin voiton toisille missionille osallistuneille pelaajille (tulen käyttämään tätä niin kauan kunnes organisaatiot pystyvät jakamaan aluksia suoraan jäsenilleen).

Tuo 2 tapa on vähän kömpelö koska pelihahmoni om pakko olla mukana aluksessa ja sen tarvii osallistua niiden missionien aloitukseen ja lopetukseen.
Eli kyseessä ei varsinaisesti ole aluksenvuokraus vaan kömpelö lainaus.

Tulen käyttämään tuota tapaa 2 niin että jaan kaiken aluksen kulut ylittävän.


-----------------------------------------------------------------------


...

Squadron 42 tulee myyntiin vuoden sisällä se tuo ostajiksi paljon sellaisia ihmisiä jotka ostaa vain valmiita pelejä joten rahan tulo todennäköisesti kasvaa ei vähene.

...

by @IcePen 10.5.2016.


Ja sitten odottelemaan mutku ja sitku selitystä :facepalm:
Tuon sanoessani oletin että CR:n SQ42 2016 julkaisupuhe olisi keulinut korkeintaan vuoden (silloin ei ollut julkista SQ42 Roadmappia) no veikaksin väärin olen sen jälkeen ollut varovaisempi enkä ole sanonut "varmoja" ajankohtia :)
 
Viimeksi muokattu:
Hmm olen utelias... Squadron 42 yksinpeli. Squadron 42 tulee olemaan space combat avaruusaluksinen kanssa. Se sanottuna tietääkö kukaan saakk Squadron 42 fps (siis first person shooter ) combat siis taistellaan esim. ihmisenä kuin sotilas kokonaan jonkun avaruusaluksen ulkopuolella?

Älkää vastaatko koska MMO Star Citizen saa... Star Citizen mahdollisesti on sandbox enemmän tai vähemmän. Squadron 42 ei todellakaan pitäisi olla sandbox.

Nyt on hieman turha puhua Star Citizen julkaisusta. Olettaen että julkaistaan nyt ennen 2030.... niin sain tietää että ne aikoo kehittää jonkinlaisen suoja laitteen laittoimille noita poliisi scanneri vastaan.

Se sanottuna pitemmän päälle ehkä AI poliisi ei ole pahin mahdollinen.

Minähän en tippakaan välitä explore ja sandbox. Jos nyt pelaisin Star Citizen MMO ta niin on mahdollista että liityn polisiin:
9th Security Industries [POLICE FORCE OF SC] [9TH] - Organizations - Roberts Space Industries
Nuo pelaaja poliisit voivat olla pahempia kuin AI poliisi tulevaisuudessa olettaen nyt että Star Citizen edes julkaistaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hmm olen utelias... Squadron 42 yksinpeli. Squadron 42 tulee olemaan space combat avaruusaluksinen kanssa. Se sanottuna tietääkö kukaan saakk Squadron 42 fps (siis first person shooter ) combat siis taistellaan esim. ihmisenä kuin sotilas kokonaan jonkun avaruusaluksen ulkopuolella?

...
Kuten tuosta Vertical Slice videosta (alla) käy ilmi FPS osuudet on myös Squadron 42 pelin ominaisuus (niiden mukaan tuonti on yksi syistä SQ42 julkaisun lisäviipymiselle (alkuperäisessä käsiksessä ei vissiin ollut mitään FPS osuuksia aluksia/asemia lukuunottamatta)).



FPS osuus videon loppupuolella.


---------------------------------------------------------------------


3.7 lisäysksiä ja Roadmap muutoksia

 
Viimeksi muokattu:
Kuten tuosta Vertical Slice videosta (alla) käy ilmi FPS osuudet on myös Squadron 42 pelin ominaisuus (niiden mukaan tuonti on yksi syistä SQ42 julkaisun lisäviipymiselle (alkuperäisessä käsiksessä ei vissiin ollut mitään FPS osuuksia aluksia/asemia lukuunottamatta)).

Ja videolla nähtävä planetta teknologia on myös tosi pitkä viivästys. Tuo demo jos en nyt väärin muista on ajettu huhu puheitten mukaan 64 Gt rammia vai oliko jopa 128. Ja ocs taisi muistaakseni tulla joskus viimevuoden lopulla oliko 3.3. Niin ennen sitä ei kyseistä peli demoa olisi voinut pelata millään järkevällä raudalla(tarkoitan mitä löytyy 99% pelaajista). Tietysti tuohon nyt täytyy se vielä SSocs lisäillä koska lumberi tarvii serverin toimiakseen(lähinnä ai simuloinnit sun muut tehdään serveri puolella) se serveri siis ajetaan clientin päässä. Ja eikös tästä ssocs arvio ole että olisi tämän vuoden lopulla ehkä valmis. Joka varmaan osaltaan myös viivästyttää pelin valmistumista. Kuten pari kuukautta sitten SQ42 rodmapin päivytksestä näki.
 
Ja videolla nähtävä planetta teknologia on myös tosi pitkä viivästys. Tuo demo jos en nyt väärin muista on ajettu huhu puheitten mukaan 64 Gt rammia vai oliko jopa 128. Ja ocs taisi muistaakseni tulla joskus viimevuoden lopulla oliko 3.3. ...
Tuo demo on vuodelta 2017 eli käsittääkseni ajalta ennen OCS:ää.

Itse uskon että se ulkoinen rahoittaja on saanut jonkinlaiset ehdot siitä mihinmennessä SQ42 on tarkoitus julkaista joten toivon että se ei voi venyä ilman hyvää syytä kovin pitkällle.
 
Rahtaaminen hauskaa ?




Moni mega rahtaaja on valitellut että rahan tekeminen SC:ssä on tällä hetkellä liian helppoa. Ravier (Gallog CEO ja Gallog.co kehittäjä) ja Jack Axton (Taipan Trading) ovat ehkä isoimmat rahtaajat SC:ssä tällä hetkellä. Axtonin saavutuksiin kuuluu mm. miljoonan tekeminen vähän yli 3 tunnissa. Molempien mielestä rahtaaminen vaatii jotain extraa että se olisi mielenkiintoista. Mantis on molempien mielestä yksi mahdollinen ratkaisu tehdä rahtaamisesta mielenkiintoista.

Toki Spectrumissa on iso läjä halinalleja jotka haluavat vain kulkea paikasta a paikkaan b ilman mitään keskeytyksiä tai jännitystä. Mantis on aiheuttanut aivan uskomatonta tuskaa eikä sitä olla edes vielä julkaistu. En muista että mikään muu ominaisuus olisi koskaan aiheuttanut näin paljon itkupotku raivaireita kuin Mantis. Huvittavinta on ollut kuulla aikuisten miesten huutavan täyttä kurkkua toisilleen discordissa kesken Mantis väittelyn.
 
Lentelisivät Auroralla niin ei tehtäis "miljoonaa 3 tunnissa". :rolleyes:

Mikäli CIG ei ole 3.7:ssa nerfannut rahtaamista(Edit: Ei ole ainankaan Evocatissa) niin kuka tahansa pystyy tekemenään ensimmäisen miljoonan 4 tunnissa kunhan he ovat ensin saavuttaneet 200k + rahat 1 päivän vuokraan Catepillariin.

3.7:sta tiedetään sen verran että tehtävien palkintoja on muutettu joten tällä hetkellä on mahdotonta tietää miten nopeasti n. 280k pystyy saavuttamaan Auroralla. 3.6.2:ssa kuitenkin tuo oli mahdollista n. 4 tunnissa jos rahaa grindasi muna huurussa.

Jos on kunnon powerplayer 3.7:ssa kuka tahansa pystyy siis saamaan ensimmäisen miljoonan muutamassa päivässä. CIG voi tietenkin päättää että Caterpillaria ei pysty vuokraamaan lainkaan.


Odotan innolla miten CIG tasapainottaa alusten vuokraamisen. Evocatin tietojen perustella vuokraamisella pystyy "hyppäämään yli" monen portaan kehityspuussa todella tehokkaasti. Yksi ratkaisu on tietenkin poistaa parhaat alukset vuorkattavien listalta.
 
Viimeksi muokattu:
Moni mega rahtaaja ...
No nyt löytyi megarahtaaja ;-)





tavern_upload_medium.jpg


Empähän arvannut että Asteroidin pystyy kaappaamaan ja kuskaamaan planeetalle.


Takaisin aiheeseen, joo rahtaamisen kannattavuus on vähän yliammuttua joissaintaopauksissa SC:ssä tällähetkellä.
 
Viimeksi muokattu:
3.7 PTU:ssa



-----------------------------------------------

 
Viimeksi muokattu:
3.7 nyt kaikille avoimessa PTU:ssa.



3.7 on ilmeisesti tarkoistus julkaista 10.10. ts vain paripäivää aikaa kokeilla ilmaiseksi Vanquard varianteja ja Banu Defenderiä.


-------------------------------------------------------------


Mikäli CIG ei ole 3.7:ssa nerfannut rahtaamista(Edit: Ei ole ainankaan Evocatissa) niin kuka tahansa pystyy tekemenään ensimmäisen miljoonan 4 tunnissa kunhan he ovat ensin saavuttaneet 200k + rahat 1 päivän vuokraan Catepillariin.

...

Odotan innolla miten CIG tasapainottaa alusten vuokraamisen. Evocatin tietojen perustella vuokraamisella pystyy "hyppäämään yli" monen portaan kehityspuussa todella tehokkaasti. Yksi ratkaisu on tietenkin poistaa parhaat alukset vuorkattavien listalta.
Ainoa vain että Caterpillar ei vissiin ole vuokrattavissa (ainakaan tällähetkellä).
 
Viimeksi muokattu:
Ainoa vain että Caterpillar ei vissiin ole vuokrattavissa (ainakaan tällähetkellä).


PTU:ssa myös rahtaaminen nerfattiin niin pahasti että sitä ei ole enää edes järkeä tehdä Caterpillarilla. Rahaa saa nopeammin uudella hand miningilla tai tehtäviä tekemällä.

Mietityttää miten CIG saa tuon tasapainotettua niin että pienemmät alukset kuten Cutlass ei ole täysin turha, mutta isot alukset kuten Cat, C2 tai jopa Hull C eivät ole aivan rikki.
 
Kai tuo käsinmainaus nyt edes on kaikkien tehtävissä eikä pistetty jonkun maksumuurin taakse kuten ship mining..?
Vai pitääkö ostaa irl rahalla joku 100 euron pora ensin?:rolleyes:
 
PTU:ssa myös rahtaaminen nerfattiin niin pahasti että sitä ei ole enää edes järkeä tehdä Caterpillarilla. Rahaa saa nopeammin uudella hand miningilla tai tehtäviä tekemällä.

Mietityttää miten CIG saa tuon tasapainotettua niin että pienemmät alukset kuten Cutlass ei ole täysin turha, mutta isot alukset kuten Cat, C2 tai jopa Hull C eivät ole aivan rikki.
Juu tuo on ongelma niin kauan kun on käytössä yksi ainoa pieni rahtikontti kaikenkokoisissa aluksissa ja sitä pientä rahtikontia on saatavissa kapppalemääräisesti käytänössä rajattomasti.

Joskus tulevaisuudessa kun isotkin rahtikontit on käytössä voidaan noiden pienien rahtierien määrää rajata niin että niitä ei ole riittävästi isolle alukselle (ts ei kannata rahdata isolla aluksella pieniä eriä sinne tänne) joten isot alukset käytää sitten isojen konttien rahtieriä.

Kai tuo käsinmainaus nyt edes on kaikkien tehtävissä eikä pistetty jonkun maksumuurin taakse kuten ship mining..?
Vai pitääkö ostaa irl rahalla joku 100 euron pora ensin?:rolleyes:
Riittää kun ostat pelirahalla pelin sisällä sen poran (ei ole ollenkaan myynnissä RL rahalla).
 
Kai tuo käsinmainaus nyt edes on kaikkien tehtävissä eikä pistetty jonkun maksumuurin taakse kuten ship mining..?
Vai pitääkö ostaa irl rahalla joku 100 euron pora ensin?:rolleyes:

Osittain on. Noita käsimainaus oreja löytyy luolista joita kuka tahansa voi helposti käydä noukkimassa. Niitä löytyy myös muualta suurempina määrinä, mutta niitä on lähes mahdoton löytää ilman Prospector alusta. Prospector on tällä hetkellä ainoa jolla noita voi skannata.

Oli näköjään bugi nuo alennetut hinnat.

unknown.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 248
Viestejä
4 490 997
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom