Star Citizen

Niin, tuo on kyllä tyhmä tapa päätellä mitään "tavoitetta". 30fps on usein rajana sille, että luku näytetään punaisena, jos sen alle mennään. ...
Olet tietenkin myös lukenut mitä sinun on tarkoitus testata PTU:ta pelatessasi ja mistä sinun on tarkoitus raportoida? ts se punaiseksi vaihtuminen ei ole ainoa seikka.

...
Kun serveri kyykkää, niin se vaikuttaa pelaajan kokemaan suorituskykyyn. Ei varsinaisesti tietenkään clientin suorituskykyyn, mutta kun serveri kyykkää, niin se aiheuttaa lagia ja lagipiikkejä, jotka lopulta pudottavat myös fps-lukemia, vaikka se johtuukin serverin ongelmista.
Jos Serveriltä loppuu vapaamuisti kesken (ilman Server OCS:ää) niiin se ei vain kyykkää ... se kaatuu.
 
Uusin PTU versio on 3.3.0aa (aakkoset alkoi alusta tupla versioina kun ne loppui kesken).
 
Viimeksi muokattu:


3.3 alkaa lähestyä valmistumista.

----------------------------------------------------------

3.3.5 seuraavksi




Spectrum uutisia

 
Viimeksi muokattu:
3.3 alkaa lähestyä valmistumista.

Sietääkin lähestyä kun 3.3.5 julkaisuun pitäis olla semmonen rapee viikko :btooth:

Ei sillä, etteikö olis mukavaa kerrankin saada liveen jotain muuta, kun purkalla kasassa pysyvää, mutta toivon mukaan tää aikapohjanen julkasutahti ei nyt rupeis lipsuun. Onnistuhan se jo kuitenkin kaikki kaks päivitystä. Putoo pohja koko "live"-versiolta, jos kokoajan sen vierellä on pyörimässä PTU, jota parsitaan kasaan aina seuraavaan versioon asti.
 
Sietääkin lähestyä kun 3.3.5 julkaisuun pitäis olla semmonen rapee viikko :btooth:

Ei sillä, etteikö olis mukavaa kerrankin saada liveen jotain muuta, kun purkalla kasassa pysyvää, mutta toivon mukaan tää aikapohjanen julkasutahti ei nyt rupeis lipsuun. Onnistuhan se jo kuitenkin kaikki kaks päivitystä. Putoo pohja koko "live"-versiolta, jos kokoajan sen vierellä on pyörimässä PTU, jota parsitaan kasaan aina seuraavaan versioon asti.
Periaatteessahan tässä on kyse siitä, että 3.3 tuo mukanaan ison läjän core techiä, jonka toimimattomuus aiheuttaa epävakautta todella paljon missä tahansa päin pelimaailmaa. 3.3 sisältää myös paljon sellaisia asioita, jotka on pakko saada peliin, että 3.3.5 ja 3.4 voidaan julkaista. 3.3.5 on periaatteessa pelkkää contenttia, joten sen saaminen riittävään kuntoon ei vaadi niin älyttömiä ponnisteluja.

Toki aikaulusta ollaan silti jäljessä ja siinä tuskin kunnolla pysytään.
 
Sietääkin lähestyä kun 3.3.5 julkaisuun pitäis olla semmonen rapee viikko :btooth:

Ei sillä, etteikö olis mukavaa kerrankin saada liveen jotain muuta, kun purkalla kasassa pysyvää, mutta toivon mukaan tää aikapohjanen julkasutahti ei nyt rupeis lipsuun. Onnistuhan se jo kuitenkin kaikki kaks päivitystä. Putoo pohja koko "live"-versiolta, jos kokoajan sen vierellä on pyörimässä PTU, jota parsitaan kasaan aina seuraavaan versioon asti.

Periaatteessahan tässä on kyse siitä, että 3.3 tuo mukanaan ison läjän core techiä, jonka toimimattomuus aiheuttaa epävakautta todella paljon missä tahansa päin pelimaailmaa. 3.3 sisältää myös paljon sellaisia asioita, jotka on pakko saada peliin, että 3.3.5 ja 3.4 voidaan julkaista. 3.3.5 on periaatteessa pelkkää contenttia, joten sen saaminen riittävään kuntoon ei vaadi niin älyttömiä ponnisteluja.

Toki aikaulusta ollaan silti jäljessä ja siinä tuskin kunnolla pysytään.
Juuri tuo ... 3.3 tuo OCS:n ja kaiken siihen liityvän niitä ei voi oikeastaan pilkkoa joten tässätapauksessa tuo quarter pohjainen julkaisu joutuu joustamaan pakosta.

Toivoa tietenkin sopii että CIG ei ota tavaksi tästä quarter pohjaisesta julkaisutahdista lipsumista, vaikka siitä seuraisi Arcorpin siirtyminen ensivuoden ensimmäiselle tai toiselle nejännekselle.
 
Viimeksi muokattu:
ATV:n TLDW:

- 3.3 siirtyy Liveen tänään perjantaina.
- 3.3.5 siirtyy PTU-testiin pian tämän jälkeen, mutta ajankohtaa ei varmistettu (mahdollisesti jo tänään).
- 3.4 edelleen tulossa tämän vuoden puolella, mutta siitä jää pois 300-sarjan alusten reworkit, ArcCorp-planeetta ja pelaajan naispuolinen pelihahmo.

Roadmap päivitetään tänään, jolloin saadaan tarkennuksia 3.4 sisältöön yms.
 
Kokeilin nyt tätä uutta 3.3.0ad versiota ja peli kaatui kahdesti ennen kuin kerkesin levskistä pois ja sen jälkeen useamman kerran latausnäyttöön ennen peliä :tdown:
 
Kokeilin nyt tätä uutta 3.3.0ad versiota ja peli kaatui kahdesti ennen kuin kerkesin levskistä pois ja sen jälkeen useamman kerran latausnäyttöön ennen peliä :tdown:
Tuliko 30k erroria? Taisi tulla aa-patchissa tuo bugi mukaan, eli ainakin covalexissa kun kuka tahansa pelaaja koski terminaaliin, niin servu kaatui samantien 30k errorin myötä. Ennen tuota bugia PTU oli todella vakaa ja muilta osin toki on edelleenkin. Pelasin itse viime lauantaina yli 8h, eikä peli kaatunut kertaakaan.

Ihmettelen suuresti, jos tuota ei live-versioon korjata, sillä todella paljon siitä on palautetta PTU-testaajilta tullut.
 
Tuliko 30k erroria? Taisi tulla aa-patchissa tuo bugi mukaan, eli ainakin covalexissa kun kuka tahansa pelaaja koski terminaaliin, niin servu kaatui samantien 30k errorin myötä. Ennen tuota bugia PTU oli todella vakaa ja muilta osin toki on edelleenkin. Pelasin itse viime lauantaina yli 8h, eikä peli kaatunut kertaakaan.

Ihmettelen suuresti, jos tuota ei live-versioon korjata, sillä todella paljon siitä on palautetta PTU-testaajilta tullut.
En kerinnyt laittamaan mieleen mitä erroria se näytti kun oli jo sen verran tuo vit..käyrä tapissa :D kaatui se kuitenki sen 6 tai 7 kertaa
 
Hyvin menny RSI:ltä alkuvuosi 3.2:een asti mutta tämä loppuvuosi on ollukin sitten melkosta kyntämistä, varsinkin tämä 3.3 PTU on ollu sen verran surkuhupaisa esitys ettei taas oikein tiedä itkeäkö vai nauraa..
Toivottavasti ongelmat on saatu nyt ratkottua ja saadaan se 3.3.5 ja 3.4 aikataulussa pihalle.
 
Hyvin menny RSI:ltä alkuvuosi 3.2:een asti mutta tämä loppuvuosi on ollukin sitten melkosta kyntämistä, varsinkin tämä 3.3 PTU on ollu sen verran surkuhupaisa esitys ettei taas oikein tiedä itkeäkö vai nauraa..
Toivottavasti ongelmat on saatu nyt ratkottua ja saadaan se 3.3.5 ja 3.4 aikataulussa pihalle.
Eh? 3.3 on suurin ja merkittävin pätsi pitkään aikaan, joten ehkä sen kanssa oltiin turhan optimistisia, mutta hyvinhän homma on PTU:ssa edennyt. Alkuun kaatuilua oli paljonkin, mutta lopulta päästiin todella vakaaseen tilanteeseen, kunnes tuo yksittäinen bugi tuli kaatamaan servuja. Se kuitenkin lienee kohtalaisen helposti korjattavissa.

Oikeastaan itse olen - kuten monet muutkin - hyvin positiivisesti yllättynyt siitä, miten hyvin PTU on edistynyt ja miten paljon OCS on parantanut pelin suorituskykyä. Kyse ei todellakaan ole itsestäänselvistä tai helpoista asioista.
 
Eh? 3.3 on suurin ja merkittävin pätsi pitkään aikaan, joten ehkä sen kanssa oltiin turhan optimistisia, mutta hyvinhän homma on PTU:ssa edennyt. Alkuun kaatuilua oli paljonkin, mutta lopulta päästiin todella vakaaseen tilanteeseen, kunnes tuo yksittäinen bugi tuli kaatamaan servuja. Se kuitenkin lienee kohtalaisen helposti korjattavissa.

Oikeastaan itse olen - kuten monet muutkin - hyvin positiivisesti yllättynyt siitä, miten hyvin PTU on edistynyt ja miten paljon OCS on parantanut pelin suorituskykyä. Kyse ei todellakaan ole itsestäänselvistä tai helpoista asioista.
Suorituskyky on kyllä parantunut aivan huimasti verrattuna 3.2:een
 
Nyt ovat kyllä onnistuneet hajottamaan jotain, kun iskivät ad:n ulos. Kaatuilee paljon ja kaikilla, eikä kyse ole serverin kaatumisesta. Todennäköisesti muutoksia tuossa välissä on tehty vähän, joten lienee kohtalaisen helppo löytää ja korjata tämä ongelma.
 
Eh? 3.3 on suurin ja merkittävin pätsi pitkään aikaan, joten ehkä sen kanssa oltiin turhan optimistisia, mutta hyvinhän homma on PTU:ssa edennyt. Alkuun kaatuilua oli paljonkin, mutta lopulta päästiin todella vakaaseen tilanteeseen, kunnes tuo yksittäinen bugi tuli kaatamaan servuja. Se kuitenkin lienee kohtalaisen helposti korjattavissa.

Oikeastaan itse olen - kuten monet muutkin - hyvin positiivisesti yllättynyt siitä, miten hyvin PTU on edistynyt ja miten paljon OCS on parantanut pelin suorituskykyä. Kyse ei todellakaan ole itsestäänselvistä tai helpoista asioista.


Toki, mutta lähdetään nyt siitä että 3.3 oli alunperin tarkoitus tulla ulos Q3 eli syyskuun loppuun mennessä.
Sitten se siirrettiin parilla viikolla Citizenconin yhteyteen ja nyt siitäkin on jo kohta kuukausi. Että ei tuo nyt ihan putkeen menny..
Sitä nyt on turha puolustella että "on niin iso päivitys". On toki, mutta kyllä ne on sen takuuvarmasti tienny roadmapia tehdessään että se on iso päivitys ja kuitenkin pitkin vuotta on siirrelty featureja eteenpäin kun aika loppuu kesken ja nytkin siirretään Arccorp hamaan ensi vuoteen.
Kunhan nyt loppuvuoden saisivat pakettiin ajallaan..
 
Toki, mutta lähdetään nyt siitä että 3.3 oli alunperin tarkoitus tulla ulos Q3 eli syyskuun loppuun mennessä.
Sitten se siirrettiin parilla viikolla Citizenconin yhteyteen ja nyt siitäkin on jo kohta kuukausi. Että ei tuo nyt ihan putkeen menny..
Sitä nyt on turha puolustella että "on niin iso päivitys". On toki, mutta kyllä ne on sen takuuvarmasti tienny roadmapia tehdessään että se on iso päivitys ja kuitenkin pitkin vuotta on siirrelty featureja eteenpäin kun aika loppuu kesken ja nytkin siirretään Arccorp hamaan ensi vuoteen.
Kunhan nyt loppuvuoden saisivat pakettiin ajallaan..
Niin, kuukauden viivästys on näissä asioissa lopulta varsin vähäinen. Kuten totesinkin, niin hieman turhan optimistisia on oltu roadmapin kanssa, mutta ylipäätään tällaisessa julkaisusyklissä on vaikea pysyä täydellisesti mukana, kun puhutaan tämän mittaluokan projektista ja suurista kehitysaskeleista, mitä jatkuvasti otetaan. On mielestäni päivänselvää, että asioita joudutaan siirtämään päivityksestä toiseen ja joskus voidaan myös viivästyä tästä huolimatta. Nykyään CGI kuitenkin antaa varsin hyviä arvioita ja pitää pelaajia ajan tasalla vähintäänkin kohtalaisesti.

Rehellisesti sanottuna jos odottaa roadmapin olevan kiveen hakattu, ja että siinä pitäisi pysyä kerta toisensa jälkeen täydellisesti, niin odottaa täysin mahdottomia. Sen on tarkoitus antaa suuntaa ja arvioita, eikä mitään sen enempää. CGI:n sisällä roadmapin on tarkoitus toimia tietynlaisena tavoitteena, johon pyritään pääsemään, mutta on selvää, että aina se ei vain onnistu, vaikka kuinka yritettäisiin.
 
Juu ei siinä mitään, olen positiivisesti yllättyny miten hienosti alkuvuosi puskettiinkin päivitykset pihalle ajallaan ja olen suht luottavainen että loppuvuosi hanskataan myös. Varsinkin kun muistaa viime vuoden sekoilut ja viivästykset 3.0:n kanssa..
Tämä 3.3 oli vaan todiste siitä että eivät ole vielä ihan täysin valmiita tosiaan hakkaamaan päivämääriä kiveen, hyvästä alkuvuodesta huolimatta. ;)
 
Tämä 3.3 oli vaan todiste siitä että eivät ole vielä ihan täysin valmiita tosiaan hakkaamaan päivämääriä kiveen, hyvästä alkuvuodesta huolimatta. ;)
Niin, eivätkä edes yritä. Eikä pidäkään yrittää, koska ei tämän kaltaisessa projektissa ole mahdollista hakata kiveen päivämääriä eri asioiden valmistumisen suhteen. Päivämääriä voidaan hakata sitten kiveen, kun ollaan periaatteessa jo valmiita ko. asia julkaisemaan, mutta halutaan viilata sitä hieman. Roadmap ei ole tätä varten olemassa.
 
... varsinkin tämä 3.3 PTU on ollu sen verran surkuhupaisa esitys ettei taas oikein tiedä itkeäkö vai nauraa. ...
Jup tämän 3.3 PTU:n loppuaika on ollu kokolailla niin että joka toinen versio on ollut niin paha kaatumaan että ei ole edes peliin kunnolla ehtinyt.

PTU 3.3.0ac (tai ad mikäli se huomaamatta päivittyi ensimmäisne kaatumisen jälkeen verifyn tehdessä) versiota onnistuin pelaamaan eilisiltana koko session niin että lopuksi poistuin pelistä Vanquardin sängyn kautta eli vaikuttaa lupaavalta vakauden suhteen.

Tosin ei ac versiokaan ole bugiton

33acBug.jpg



Vagruard + Gemini Repeater ;-)

VanWep.jpg



Näyttis on GTX 670 2 Gt näytön tarkuus on 1080 Low ja tuo 25+ FPS on aika normi lukema sillä tätä OCS PTU:ta pelatessa.

-----------------------------------------------------------------

Tuosta uusimmasta ATV:sta ja mitä siinä sanottiin vuoden lopussa julkaistavasta 3.4 versiosta.

Ne haluaa varmistaa että se 3.4 version julkaisu ei veny joten ne on muuttaneet tapaa miten ne tuo nuo julkaistavat 3.4 ominaisuudet ne ei nimittäin tee varsinaista 3.4 buildia pelistä vaan ne päivittää nykyiseen 3.3 builtiin ne uudet ominaisuudet ja näin saa aikaan 3.4 version, tällä pyritään siihen että vältetään kokonaan uuden buildin mukanaa tuomia kokonaa uusia bugeja.

Ts 3.4 version pitäisi tulla ihan oikeasti ulos ennen Joulu taukoa mutta koska se ei ole täysin uusi buildi vaan 3.3 version "upgrade" siitä jää pois monia uusia juttuja jotka muutoin olisi ehkä ehtineet valmiiksi.

Itse pidän sitä tärkeänä että Joulu/uudenvuoden tauon/lomien aikana on pelattavissa vakaa peli vaikka sitten uusien ominaisuuksien kustannuksella.
 
Viimeksi muokattu:
Osivat siirtäneet ton 3.3.5 ocs päivityksen suoraan 3.4 . 3.3 pitäisi tulla 10.10 ja se on "tynkä"(no sisältää paljon uutta mutta kuitenkin ja oisi pitänyt olla valmis 30.9 ) päivitys. No jos 3.3.5 tulee vaikka marraskuun puolessa välissä(joo tekevät varmaan ark corpia sun muita samalla), niin niillä on puoltoista kuukautta saada aikaseksi 3.4. Joista noin 2 viikkoa on joulu lomia. Eli ei ollu tulossa. Tai jos on niin sekin riisuttuna. Julkasisivat vaan sen päivityksen 4 kertaa vuoteen ja ihan rohkeesti siirtäisivisät ominaisuuksia päivityksestä toiseen.


Ois pitäny heittää lotto sisään tuona päivänä. Mut joo 3.3 on ulkona ja karavaani kulkee. Mutta tossa tosi mielenkiintoinen uusi ominausuus.

CIG - Public Telemetry
 
Nopeasti katsottuna SC tykkää Intelin HEDT-prossuista ja Nvidian uusista 2000-sarjan korteista. SC ei näytä hyödyntävän AMD:n coreja samalla tavalla vai tulkitsenko ihan väärin?

Joo itae kattelin samaa että nvidia 1000 ja 2000 sarjat jyllää tuolla ja pääosin itelin prossut. Tässä tietysty voi olla, että pc peli kansalla on intelin prossuja pääsääntöisesti. Tossa on myös se ominaisuus että jos olet pelannut 3.3. Kirjaudut sisään se antaa sulle sen pcu,gpu scoren ja lataus ajan , niin siitä voi päätellä missä ois pullon kauloja.

Edit: En kyllä missään nimessä suosittele päivittäään laitteistoa star citizenin takia. Ollaan kuitenkin PRE-ALPAHASSA. TS. vähän enemmän kuin tekniikkademo.
 
Viimeksi muokattu:
Joo itae kattelin samaa että nvidia 1000 ja 2000 sarjat jyllää tuolla ja pääosin itelin prossut. Tässä tietysty voi olla, että pc peli kansalla on intelin prossuja pääsääntöisesti. Tossa on myös se ominaisuus että jos olet pelannut 3.3. Kirjaudut sisään se antaa sulle sen pcu,gpu scoren ja lataus ajan , niin siitä voi päätellä missä ois pullon kauloja.

Toisaalta tuosta puuttuu esim. resoluutio joten FPS:t varmaan vaihtelee kahden samanlaisen kokoonpanon välillä jos toinen pelaa 1080p ja toinen 4K. Se mikä ihmetyttää on nuo Threadripper 2990X GTX1070 kombot, todella surkeat FPS:t mutta tosiaan ei varmaan voi hirveästi tulkita kun ei tiedä resoa yms. Intelin prossuista nimenomaan HEDT mallit hyppää silmille positiivisena.
 
Pyörii hyvin 3.3.0 mutta jostain syystä mulla on ihan hirveetä flickeringiä siinä että ei pysty pelaan. Onkohan toi mun 2080 rikki. Ei ole muissa peleissä ainakaan vielä tullut moista vastaan.

Eli näyttää tältä
 
Nopeasti katsottuna SC tykkää Intelin HEDT-prossuista ja Nvidian uusista 2000-sarjan korteista. SC ei näytä hyödyntävän AMD:n coreja samalla tavalla vai tulkitsenko ihan väärin?
Intel on ollut CIG:n sponsori nyt jo n. vuoden eiköhän siihen sponsorisuhteeseen sisälly muutakin rautaa kuin ne pelkät Optane asemat joisa CIG on avoimesti kertonut ts jos CIG:n sisällä on paljonn käytössä Intel HEDT koeneita se helposti välillisesti vaikutta millä raudalla peliä testataan ja jos testataan Inteh HEDT raudalla se vaikuttaa tietenkin siihen millaisia optimoimnteja peliin tehdään.

Itse kumminkin loppujenlopuksi hankin AMD:n moniydinkoneen pelikoneeksi (tällähetkellä mun tehokain pelikone on 4790K).
 
... Se mikä ihmetyttää on nuo Threadripper 2990X GTX1070 kombot, todella surkeat FPS:t ...
Johtuu todennäköisesti siitä että koneen käyttäjä ei ole älynnyt laitaa sitä 32 ytimistä 2990X prosessoria pelitilaan.

Tai jos se 2990X on OBS käytössä sen pelaajan pitäisi osata säätää ytimien affinityt niin että peli käyttäisi niitä ytimiä joila on suora yhteys muistiin.

Intelin prossuista nimenomaan HEDT mallit hyppää silmille positiivisena.
Intelin HEDT malleissa ei ole eroa eri prosessorytimien muistiyhteyksien välillä niin kuin on laita 32 ytimisessä 2990X Threadripperissä.
 
Pyörii hyvin 3.3.0 mutta jostain syystä mulla on ihan hirveetä flickeringiä siinä että ei pysty pelaan. Onkohan toi mun 2080 rikki. Ei ole muissa peleissä ainakaan vielä tullut moista vastaan.

Eli näyttää tältä

Viimeisessä PTU versiossa huomasin sellaisen bugin että tilojen päivä/yö valaistus vaihteli parin askeleen välillä tarkoittitko mahdollisesti tuota flickeringillä?

Tuo bugi tapahtui ainakin Grimheksissä.


Edit Lisäys:

Katsoin videosi ts ihan oikea flickeringiä jossa rakenteiden piirtojärjestys bugaa olen itse nähnyt tuota joskus tämän OCS:n aikana mutta en noin pahan koskaan.

Tuon kaltainen flickering bugaus on tullut OCS ja Bindculling ominaisuuksien käyttöönoton yhteydessä (nehän on ekaa kertaa käytössä 3.3 versiossa joten niiden kanssa on vielä työtä tehtäväksi).

Koita tiputtaa grafiikka asetuksia sen verran keveiksi että näyttismuistia on takuuvarmasti riittävästi vapaana, se saatta ehkä auttaa tuohon flickeringgiin (SC:ssä ei vielä ole mitään joka hallitsisi systeemejä fiksusti silloin kun jokin resurssi (kuten näyttismuitsi) on vähissä joten se johtaa aina jonkinsortin bugaamiseen).

Muuten se ei välttämättä ole sun näytönohajimen muisti joka korkeila grafiika asetuksilla käy vähäiseksi se voi olla myös sun keskusmuistin (sulla on myös 16Gt niin kuin minulla) kun jo 1080 tarkuudelle keskusmuistia voi olla varattuna 12Gt.

Esnsimmäisen sukupolven OCS ja Bindculling + grafiika-asetuksiin nähden liianpieni näytönohjain tai keskusmuisti voi tällähetkellä aiheuttaa mm tuonkaltaisia grafiika virheitä.
 
Viimeksi muokattu:
PTU335.JPG


:scool:



--------------------------------------



Jup versioiden välissä peli kehittyy paljon enempi kuin moni tajuaa, esim. nuo Freelancer aluksen muutokset missään ei ollut listattuna että Freelancer päivittyisi mutta siitähuolimatta sen rahtitila on melkoisesti muutunut (päivitetyt Freencerit on tulossa peliin myöhemmässä versiossa mutta ilmeisesti Freelancerin päivtetty sisätila tuli etuajassa).
 
Viimeksi muokattu:
"PTU Version: 3.3.5 ETF, Concierge, Subscribers" Noin sanoo tuolla Roadmapin sivulla.

Harmillisen kauan saa taas odottaa mailia tuosta tilin kopionnista PTUn puolelle. Wanha salasanakaan ei toiminut.
 
^^ Ei taida toi PTU olla enää avoin kadunmiehille, kuten 3.3.0 oli?
Mikään ei ole muutunut PTU on aina auennut vaiheittain niin nytkin.

"PTU Version: 3.3.5 ETF, Concierge, Subscribers" Noin sanoo tuolla Roadmapin sivulla.

Harmillisen kauan saa taas odottaa mailia tuosta tilin kopionnista PTUn puolelle. Wanha salasanakaan ei toiminut.
Juu sähköposti vahvistuksen tulo kesti nyt harvinaisen pitkään.

Itse tein tuon PTU kopioinnin heti kun huomasin sen olevan asetussivullani käytettävissä ts paljon ennen kuin CIG ilmoitti siitä virallisesti.

Sähköpostivahvistuksentulo kesti 2 tuntia kun normaalisti se on tullun alle puolessatunnissa.
 
Mikään ei ole muutunut PTU on aina auennut vaiheittain niin nytkin.
3.3 oli toki poikkeus tähän, kun iskettiin laakista kaikki backerit sisään.

Juu sähköposti vahvistuksen tulo kesti nyt harvinaisen pitkään.

Itse tein tuon PTU kopioinnin heti kun huomasin sen olevan asetussivullani käytettävissä ts paljon ennen kuin CIG ilmoitti siitä virallisesti.

Sähköpostivahvistuksentulo kesti 2 tuntia kun normaalisti se on tullun alle puolessatunnissa.
Siellä on ruuhkaa nyt. Normaalistihan ilman ruuhkaa tuo sähköposti tulee alle minuutissa. Sun tapauksessa taisi kestää kauan, koska laitoit menemään pyynnön ennen kuin edes aloittivat niiden hyväksymisen. Heti CIG:n ilmoituksen jälkeen jonoa oli noin 15-30min, joka on siitä sitten hiljalleen noussut.
 
Olihan 3.3 myös ensin hetken aikaa vaan tälle nykyiselle wave 1 porukalle + CitizenCon kävijöille. Tai sitten oon jostain syystä uneksinu miten jengi valitti siitä redditissä.
 
Olihan 3.3 myös ensin hetken aikaa vaan tälle nykyiselle wave 1 porukalle + CitizenCon kävijöille. Tai sitten oon jostain syystä uneksinu miten jengi valitti siitä redditissä.
Joo, olihan se muutaman päivän. Saa nähdä miten 3.3.5 PTU etenee, mutta tuskin aukeaa nopeasti kaikille 3.3:n tapaan.
 
Joo, olihan se muutaman päivän. Saa nähdä miten 3.3.5 PTU etenee, mutta tuskin aukeaa nopeasti kaikille 3.3:n tapaan.
Tällähetkellä 3.3.5 versiosta puuttuu pajlon ihan perustavan laatuisia toimintoja/osia.

Esim. Hurstonin Lorevileen voit mennä mutta sen Teasa "lentokenttä" ei ole toiminnassa vaan jos halua päästä Lorevilen sinun täytyy laskeutua tarpeksi kauas (no fly zone) kaupungin portista kävellä postistasisään ja mennä sitten sillä junlalla Lorevileen.

Tämä on aika pita kun PTU on vielä hyvin epävakaaja pelin kyykätessä/kuollessa ei voi herätä Lorevillestä vaan heräät taas Olisarisssa joten joudut taas lentämään sen n. 20 minuutia Hurstoniin ja kokeilemaan uudellen josko ehtisit kaupungin sisäänsaakka ennen kuin homma tiltaa jostain syystä.

Ts vaikka tubessa on näyttäviä videoita Hurstonista niin sinne pääsy käytännössä on varsin pita tällähetkellä joten ei kannata vielä stressata sillä että ei itse pääse 3.3.5 PTU:hun.



PS Onneksi näppäimistö ei hajonnut kun neljännen kerran peräkkäin homma tilttasi just vähän ennnen kuin saavuin Hurstoniin (kokonaisuudessaan yli kaksituintia pelkää QT lentoa (+muut) niin että näppäimistö päätyi seinään).


ScreenShot0031.jpg


Tasan puolessävälissä Crusaderin ja Hurstonin välillä ilman alusta
(nousin pilotin paikalta QT lennossa olevassa Mustang Betassa ja päädyin aluksen ulkopuolelle).


ScreenShot0026.jpg


Hurston L2:ssa on Rest Stopin lisäksi vanhan aseman raato (+ mun Caterpillar).

PS Jos tuo huono FPS tässä Catepillar kuvassa huolestuttaa niin se johtuu siitä kun en PTU:n päivittymisenjälkeen muistanut säätää näytön asetuksia ts käytössä oli 1440 tarkuus GTX 670 2Gt kortilla eli siihennähden tuon 27 FPS on varsin hyvä.
 
Viimeksi muokattu:
Tällähetkellä 3.3.5 versiosta puuttuu pajlon ihan perustavan laatuisia toimintoja/osia.

Esim. Hurstonin Lorevileen voit mennä mutta sen Teasa "lentokenttä" ei ole toiminnassa vaan jos halua päästä Lorevilen sinun täytyy laskeutua tarpeksi kauas (no fly zone) kaupungin portista kävellä postistasisään ja mennä sitten sillä junlalla Lorevileen.

Tämä on aika pita kun PTU on vielä hyvin epävakaaja pelin kyykätessä/kuollessa ei voi herätä Lorevillestä vaan heräät taas Olisarisssa joten joudut taas lentämään sen n. 20 minuutia Hurstoniin ja kokeilemaan uudellen josko ehtisit kaupungin sisäänsaakka ennen kuin homma tiltaa jostain syystä.

Ts vaikka tubessa on näyttäviä videoita Hurstonista niin sinne pääsy käytännössä on varsin pita tällähetkellä joten ei kannata vielä stressata sillä että ei itse pääse 3.3.5 PTU:hun.


PS Onneksi näppäimistö ei hajonnut kun neljännen kerran peräkkäin homma tilttasi just vähän ennnen kuin saavuin Hurstoniin (kokonaisuudessaan yli kaksituintia pelkää QT lentoa (+muut) niin että näppäimistö päätyi seinään).

Itse lensin suoraan sinne teasan maanalaiseen laskeutumis padille ja homma onnistui ja joskus myöhemmin sielä sisällä putosin lattian läpi ja heräsin sieltä lorvillestä
 
Jo vain pyörii nätisti 3.3.
2160x1440p, very high graffat, tasaista 60fps koko ajan paitsi Lagskissa jossa putosi puoleen tuosta. Silti erinomaisesti pyörii sielläkin.
4K:na fps putoaakin sitten 20-25 paikkeille.
 
Tällähetkellä 3.3.5 versiosta puuttuu pajlon ihan perustavan laatuisia toimintoja/osia.

Esim. Hurstonin Lorevileen voit mennä mutta sen Teasa "lentokenttä" ei ole toiminnassa vaan jos halua päästä Lorevilen sinun täytyy laskeutua tarpeksi kauas (no fly zone) kaupungin portista kävellä postistasisään ja mennä sitten sillä junlalla Lorevileen.

Tämä on aika pita kun PTU on vielä hyvin epävakaaja pelin kyykätessä/kuollessa ei voi herätä Lorevillestä vaan heräät taas Olisarisssa joten joudut taas lentämään sen n. 20 minuutia Hurstoniin ja kokeilemaan uudellen josko ehtisit kaupungin sisäänsaakka ennen kuin homma tiltaa jostain syystä.

Ts vaikka tubessa on näyttäviä videoita Hurstonista niin sinne pääsy käytännössä on varsin pita tällähetkellä joten ei kannata vielä stressata sillä että ei itse pääse 3.3.5 PTU:hun.



PS Onneksi näppäimistö ei hajonnut kun neljännen kerran peräkkäin homma tilttasi just vähän ennnen kuin saavuin Hurstoniin (kokonaisuudessaan yli kaksituintia pelkää QT lentoa (+muut) niin että näppäimistö päätyi seinään).


ScreenShot0031.jpg


Tasan puolessävälissä Crusaderin ja Hurstonin välillä ilman alusta
(nousin pilotin paikalta QT lennossa olevassa Mustang Betassa ja päädyin aluksen ulkopuolelle).


ScreenShot0026.jpg


Hurston L2:ssa on Rest Stopin lisäksi vanhan aseman raato (+ mun Caterpillar).

PS Jos tuo huono FPS tässä Catepillar kuvassa huolestuttaa niin se johtuu siitä kun en PTU:n päivittymisenjälkeen muistanut säätää näytön asetuksia ts käytössä oli 1440 tarkuus GTX 670 2Gt kortilla eli siihennähden tuon 27 FPS on varsin hyvä.
Olen pelannut eilisen ja tämän päivän aikana yhteensä ehkä noin 12+ tuntia PTU:ta, eikä ole kaatunut kertaakaan. Ensimmäiseksi PTU-versioksi on kyllä äärimmäisen vakaa.

Toki Lorvilleen laskeutuminen ja aluksen tilaaminen sinne toimivat todella huonosti, eli ongelmia on. Mikään tällainen asia ei kuitenkaan varsinaisesti estä PTU:n laajentamista. Tärkeintä on, että kaatuilua tapahtuu harvoin ja siinä tilanteessa ollaan jo nyt.
 

Anniversary Fre Fly tulee 23.11. > kaikki alukset lennettävissä

FreeFly.JPG


Jos teet uuden pelitilin Free Fly:ta varten kysy joltakin (esim. minulta) Refferal koodi siten saat 5000 UEC/aUEC pelin sisäistä rahaa käytöösi,
se riittää esim. parempaan aseeseen pelihahmolle (vakiona hahmollasi on vain käsiase).

Tuo Free Fly näkyy myös RSI sivun Lore postauksissa
Portfolio: Intergalactic Aerospace Expo
 
Viimeksi muokattu:
o7
Pitihän sitä tännekin nyt sit vihdoin ja viimein liittyä keskusteluihin. 3.3.5 on tosiaan ollut melko hyvä pelikokemus tähän mennes. Nykynen buildi (3.3.5AC) on ehkä muuten huonompi kuin edellinen (3.3.5AB), mutta nyt saa sentään aluksia jotenkuten spawnattua Lorvillessä. Pikkuhiljaa edetään ja jos vaikka saatais sit missionit seuraavan buildin myötä Hurstonille ja sen kuille, mutta eipä tuota voi kun kovasti toivoa. Pyrkivät tosiaan saamaan ton 3.3.5 ulos liveen hyvin pian ja mahdollisesti skippaavat tosiaan myöhemmät pelaaja-aallotkin PTU:sta sen vuoksi.

Tässä hieman 3.3.5:sta ottamia kuvia
 
o7
Pitihän sitä tännekin nyt sit vihdoin ja viimein liittyä keskusteluihin. 3.3.5 on tosiaan ollut melko hyvä pelikokemus tähän mennes. Nykynen buildi (3.3.5AC) on ehkä muuten huonompi kuin edellinen (3.3.5AB), mutta nyt saa sentään aluksia jotenkuten spawnattua Lorvillessä. Pikkuhiljaa edetään ja jos vaikka saatais sit missionit seuraavan buildin myötä Hurstonille ja sen kuille, mutta eipä tuota voi kun kovasti toivoa. Pyrkivät tosiaan saamaan ton 3.3.5 ulos liveen hyvin pian ja mahdollisesti skippaavat tosiaan myöhemmät pelaaja-aallotkin PTU:sta sen vuoksi.

Tässä hieman 3.3.5:sta ottamia kuvia
aamulla kokeilin tätä uutta versiota ja tuntui kyllä pahasti bugisemmalta mitä edellin versio esim. kun kääntää päätä niin jotku esineet/pöydät katoaa hetkellisesti ja välissä näkyy lattian läpi niin ja muutaman kerran kaatui peli kun yritin päästä lorvillestä pois.. siinä sitte varmaan lähemmäs 2h meni että pääsin pois ja olin juuri pääsemässä levskiniin niin peli kaatui ja taas äijä heräsi sieltä helvetin lorvillestä:dead::dead::dead: onneksi on tuo 3.3 live
 
Uusi PTU versio 3.3.5.c - merkittävin ero on se että heräsin Lorvillessä en Olisarissa.

ScreenShot0084.jpg


ScreenShot0093.jpg


Valitettavasti sen asunto Hubin sisältä ottamani kuvakaappaukset ei jostainsyystä onnistuneet (yritän uudelleen).

Asuntohubin silsällä oli riittävästi kahvimoteja mutta en onnistunut löytämään kahvinkeitintä.


aamulla kokeilin tätä uutta versiota ja tuntui kyllä pahasti bugisemmalta mitä edellin versio esim. kun kääntää päätä niin jotku esineet/pöydät katoaa hetkellisesti ja välissä näkyy lattian läpi niin ja ...
Juu tällä nuhapumpu koneella Lorevillen sisällä melkoista on/off välkyntää se mikä piirretään/eipiirretä.

Muuten kun yritin mennä Workkers Olny alueelle se johti yhteydenkatkeamiseen serverille?
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy katsoa milloin jaksaa kokeilla. Jäi se 3.3:nkin kokeilu kun en jaksanut alkaa kikkailemaan uusilla launchereilla ja ihme koodeilla jotta olisi saanut asennettua(kokonaan uusiksi) sen version. Helkkari jos ei perusstarterilla voi päivittää niin olkoot. Kokeillaan sitten kun järkevästi toteutettu.

edit. Okei, nyt näköjään perussettikin päivittyy 3.2.2:sta ylöspäin. EI se mitään, tärkeintä on valittaa.
 
aamulla kokeilin tätä uutta versiota ja tuntui kyllä pahasti bugisemmalta mitä edellin versio esim. kun kääntää päätä niin jotku esineet/pöydät katoaa hetkellisesti ja välissä näkyy lattian läpi niin ja muutaman kerran kaatui peli kun yritin päästä lorvillestä pois.. siinä sitte varmaan lähemmäs 2h meni että pääsin pois ja olin juuri pääsemässä levskiniin niin peli kaatui ja taas äijä heräsi sieltä helvetin lorvillestä:dead::dead::dead: onneksi on tuo 3.3 live

Juu kyllähän se Lorville on vielä "vähän" buginen, mutta jo kuitenkin mukavempi siel kuljeskella kuin Lagskillä. Varmaan pyrkivät optimoimaan OCS:ää Lorvilleen, jotta fps parantuisi (vaikka ei sitäkään kyllä tapahtunut), mutta jossain meni varmaan pilkku väärään kohtaan ja katoaa muistista samantien lähelläkin olevat assettit kun katot pois päin. Lorvillen ulkopuolella toki toimii jo sit ihan normaalisti tai ei ainakaan samanlaista ongelmaa ole noiden kanssa. Muistivuoto on kyllä kasvanut aika hurjiin lukemiin. En muista mitä oli 3.3.5b:ssä, mutta tänään oli "peak" jossain 64gb paikkeilla pelisession lopuksi (joku pari tuntia).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 101
Viestejä
4 484 152
Jäsenet
74 172
Uusin jäsen
Käppänä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom