Star Citizen

Tiedoksi tämän kuun Sub alus on Reclaimer
ts pelin suurin alus eli pelissä voi ola kerralla isompi määrä Reclaimereja lentämässä ja räjähtelemäsä
niin että jos peli tökkii se voi olla yksi selittävä tekijä.
 
Ai saatana, jos pe 90M niin tiedän mitä ainakin ostan. Ja takuulla kertoisin sen täällä.
 

Juu katsoin tuon videon jo aikaisemmin, olen yleensä pitänyt kyseisen henkilön videoista koska ne on hyvin tutkittu ja paikkansapitäviä.

Valitettavasti tämä oli poikkeus kun siinä on selviä räikeitä faktavirheitä joka kummeksuttaa.

Varsinkin kun hän sanoo olevansa bäkkeri jo pidemmältä ajalta joten hänen pitäisi suht suurella varmuudella tietää
että ne tietyt yksityiskohdat jotka hän esitti paikansapitävinä faktoine eivät sitä ole
ja nämä oli juuri tärkeimmissä kohdissa olevia räikeitä väärintulkintoja.

Ts onko kyseessä

A Huono taustojen tutkimus joka ei ole hänen tapaistaan.

B Tahalline virhe jotta saisi videostaan provosoivamman.

C Ihan tahallinen harhautus ja siten henkilökohtainen "kosto" CIG:lle jostain jonka on ottanut henkilökohtaisesti.

Tai

D Hän ei todellisuudessa olekkaan pitkäaikainen bäkkeri
eikä todellisuudessa tutkikkaan tekemiensä videoiden taustoja niin hyvin kuin on antanut ymmärtää.


Esimerkiksi tuo väite siitä että CIG olisi lopettanut SQ42 kehityksen ja vaikenisi sen hiljaiseksi on helppo todistaa vääräksi koska CIG lähettää esim. kuukausittaisen sähköpostin SQ42 kehityksestä niile jotka on sen tilanneet.

Sattumoisin
laitoin oman tämänkuun SQ42 sähköpostin tähän ketjuun kuvana
ennen kuin Sidalpha julkaisi tuon asiavirhettä kuplivan videonsa.


Kuten sanoin katsoin tuon videoin jo aikaisemmin kun sen tekijän perusteella oletin että kysessä olisi ollut asiatiedoiltaa paikkansapitävä ja objektiivinen kanta siihen millämallilla tämä SC joukkorahoitus on ja siksi oli tarkoitus linkata tuo video tähän ketjuun, mutta kun se sisältää niin törkeitä asiavirheitaä ja harhaan johtamista niin jätin linkaamatta, alkuperäinen olettama oli se että hän olisi tuonut esiin paikansapitäviä faktoja siitä mikä mättää tässä SC joukkorahoituksessa sellaisten faktojen esiintuominen on oikein ja suotavaa siksi aion alunperin linkittää hänen videonsa.


Esimerkki harhaanjohdosta, hän puhuu pitkään ja vuolaasti siitä kuinka "oikeat pelijulkaisijat" joutuu antamaan palautuksia koska oikeustuomiot ja kulutajasuojalait on heidät pakottaneet siihen (hän ei tosin mainitse että ne tekee sitä juuri siksi kun nykyaikainen kuluttajasuoja on pakottanut ne siihen) mutta jättää tahallaan mainitsematta että CIG antaa palautuksia pyydettäessä ja sen lisäksi puhuu siitä kuinka ihmiset on menettäneet rahansa Kickstarter rahoituksissa eli hän tahallaan maala totuudenvastaisen kuvan siitä saako CIG:ltä palautuksia vai ei (mutta samaan aikaan välttää huolellisesti suoraan väittämästä että CIG:ltä ei saisi palautuksia eli hän mitä ilmeisimmin tietää että maalasi totuudenvastaisen kuvan eikä siksi halua suoraan sanoa niin).
 
Viimeksi muokattu:
@IcePen

Kun olet tonneja jo pistänyt pelin aluksiin ja muuhun tavaraan, miksi kiusaat itseäsi ja pelaat tätä niin sanotusti "museoraudalla", jolloin et voi saada mitään iloa irti, kun peli ei yksinkertaisesti voi toimia millään lailla kunnolla. Eikö myös rauta kannattaisi päivittää tähän päivään niin olisit kokoajan kartalla missä mennään pelin suorituskyvyn suhteen?

Ihmetyttää vaan kun olet niin intohimoinen tätä projektia kohtaan, mutta sitten kuitenkin rautaosasto ei vastaa millään lailla pelin vaatimuksia.
 
Tällä hetkellä pelin suorituskyvyn suhteen ei ole juuri merkitystä onko alla 5 vuotta vanhaa vai eilen ostettua rautaa, mutta 3.2:n pitäisi parantaa peliä huomattavasti bind cullingin ja muiden optimointien myötä. Toivottavasti.. :rolleyes:
 


Näitähän on alkanut ilmestymään kuin sieniä sateella pelisivustojen uutisoinnin jälkimainingeissa. Nyt, kun edelliselle fudinlevittäjälle on jo saatu asiaankuuluvat tappouhkaukset toimitettua, niin commandoillahan alkaa homma menemään ihan ylitöiksi lempiteknologiademon mainetta puolustaessa. Kommenttikenttien perusteella työn sarkaa vielä riittää siinä, että tulevaisuuden citizenit saadaan ymmärtämään Chris Robertsin nerokkuus jo tässä vaiheessa.
 
Maininnan arvoista on myös se että niltonin postaushistoria käsittää vain ja ainoastaan Star Citizen-kritiikkiä. :think:
Vähän kuin herra Derek Smart joka rekkasi Eliten forkalle vain ja ainoastaan kylvääkseen SC-vihaansa ja kerätäkseen "vihollisleiristä" tukea ristiretkelleen. :D
 
Onneksi itse tuhlasin tähän kusetukseen minimit.
Niin, siinähän on pieni tsäänssi että yllätyt positiivisesti. Aikalailla minimeillä täälläkin mennään mutta en ihan kusetukseksi vielä sanoisi. Harvemmin sitä kuitenkaan tulee pidettyä hauskaa kusetuksen parissa.
 
Ymmärtääkseni joukkorahouksessa kerätyt fyrkat on ainakin jossain määrin sitouduttu käyttämään pelin kehitykseen ja pyörittämiseen. Mutta mites on nämä kaikki muut joukkorahotuskampanjan jälkeiset tulovirrat, alusten myynnit jne - ne voinee pistää suoraan firman omistajien taskuun (ainakin teoriassa)?
 
On ollut kiireitä niin että olen jäljessä tämän ketjun seuraamisessa, mutta vastataan nyt ainakin tähän.

@IcePen

Kun olet tonneja jo pistänyt pelin aluksiin ja muuhun tavaraan, miksi kiusaat itseäsi ja pelaat tätä niin sanotusti "museoraudalla", jolloin et voi saada mitään iloa irti, kun peli ei yksinkertaisesti voi toimia millään lailla kunnolla. Eikö myös rauta kannattaisi päivittää tähän päivään niin olisit kokoajan kartalla missä mennään pelin suorituskyvyn suhteen?

Ihmetyttää vaan kun olet niin intohimoinen tätä projektia kohtaan, mutta sitten kuitenkin rautaosasto ei vastaa millään lailla pelin vaatimuksia.
Pelaan tahallaan tällä samalla i3570K + GTX670 + HD raudalla koska se vastaa aikatarkkaan sitä minimirautaa jonka tukemiseen CIG tähtää ja koska minä olen käyttänyt samaa rautaa alusta asti on helppo seurata miten homma tältäosin kehittyy ja pystyn siten helposti kertomaan ihmisille jotka kysyy että käytö tämä heidän koneensa SC:n pelaamiseen ja jos jotain tarvii päivittää niin mitä (minä sanon että HD ei riitä tarvii olla SSD (on omaankin en ole vain saanut aikaiseksi vaihdettua)).

SC:llä on paljon sellaisia tubettajia jotka pelaa huippuraudalla mutta ne jotka käyttää ei niin huippurautaa on harvassa joten siitäkin ei niin huippuraudan käytöstä tarvitaan tietoa.


PS Tämä i3570K + GTX670 + HD ei ole minun ainut pelikone mutta tämä on se riittävä kone jolla SC:n pelaamisesta puhun täällä.


PPS "Kun olet tonneja jo pistänyt pelin aluksiin ja muuhun tavaraan" huippu PC rauta ei muuta peliä hyväksi jos se peli ei jo alunperin ole hyvä eli ensin tarvit hyvän pelin jota pelata ja vasta sen jälkeen voit parantaa sitä jo ennestään hyvää pelikokemusta investoimalla parempaa PC rautaan.
(minä palasin PC pelaamiseen kymmenienvuosian tauon jälkeen tämän SC:n tullessa joten en tarvi huippu PC rautaa ennen kuin SC on sillätasolla että siihen huippu PC rautaan investointi on se viimeinen niitti jolla hioa pelikokemus parhaaksi mahdolliseksi (PC rautahan vanhenee ajankuluessa ja tämä mainauspelleily laittoi minut lykkäämään sen tehokaammamn koneen näytttispäivitystä oletettua pisempään)).


PPPS Kun ihmetellään että mulla on paljon aluksia niin palaan siihen tulevaisuudessa (suurinosa niistä ei ole vain omaan käyttööni vaan tarkoitus on jakaa ne Orgini kautta kaikkein teidän käytöön
(olen valikoinut aluksia jotka sopisi hyvin pienehkön pelaajaporukan moninpeli aluksiksi jota tukisi muutama hävittäjä tyylinen alus tai joka tukisi hävittäjä tyylisiä aluksia)).
 
Viimeksi muokattu:


Näitähän on alkanut ilmestymään kuin sieniä sateella pelisivustojen uutisoinnin jälkimainingeissa. ...

Juu klickbite juornalistit on vauhdissa kun on taas kohujuttu jolla saa klickejä videoihinsa.

Ne klickithän myy ne mainokset sillä jutun sisällön paikansapitävydellähän ei ole mitään väliä kunhan sillä saa klickin.
 
Ymmärtääkseni joukkorahouksessa kerätyt fyrkat on ainakin jossain määrin sitouduttu käyttämään pelin kehitykseen ja pyörittämiseen. Mutta mites on nämä kaikki muut joukkorahotuskampanjan jälkeiset tulovirrat, alusten myynnit jne - ne voinee pistää suoraan firman omistajien taskuun (ainakin teoriassa)?
Ei CIG on sitoutunut käyttämään kaikien joukkorahoituksen pelinkehitykseen, niitä rahoja otetaan muuhun vasta pelin julkaisun jälkeen.

Eli käytännössä ensimmäinen tilanne milloin CIG voisi ottaa voittoa ulos on Squadron 42 pelin julkaisun jälkeen tapahtuvasta Squadron 42 pelin myyntitulosta
(CIG on luvannut käytää myös SQ42 pelin myyyntituloja SC PU pelin kehitykseen mutta se ei ole muotoiltu niin että se sitoisi käyttämään kaiken SQ42 myyntitulon vain SC PU kehitykseen).


Sinällään kun näkee näitä salaliitoteorioita siitä miten CIG tahkoaa hirveästi rahaa alusmyynnillä eikä sen siksi kannata julkaista pelejä ollenkaan ei voi muuta kuin pyöritellä päätä näiden salaliitoteoriitikkojen kyvyttömyydelle matematiikassa yhteen- ja vähennyslaskuissa (CIG saa alusmyynneillä korkeintaan yhtäpaljon rahaa sisään kuin nykyisen henkilökunnan (himpun alle 480) ja muiden juoksevien kulujen menot on eli CIG ei tee alusmyynneillä yhtään enempää kuin mitä sen juoksevat menot on).


CIG:n työntekijämäärä on kasvanut myös tänävuonnna ja CIG vieläkin kasvattaa työvoimaansa (84 avointa työpaikaa) joten uskon että tämävuosi kokonaisuutena menee niin että CIG:n juoksevatkulut on suuremmat kuin mitä tämänvuoden alusmyynneistä tulee sisään rahaa
(ts veikaan että CIG todennäköisesti pelaa sen varaan että Squadron 42 julkaistaan myyntiin joskus ensivuonna ja sen myyntitulot paikkaa tänävuonna syntyvän aukon).
 
Viimeksi muokattu:
Onhan tuossa toki mahdollisuus palkan ja muiden etujen kautta johtoryhmän hyvinkin lypsää rahaa tuolta ulos. Ei kai niiden palkooja mitenkään rajoiteta tai valvota?

Itse en siihen usko, kuitenkin se on Chrisin unelmaa mitä siellä rakennetaan, mutta kai se teoriassa voisi olla mahdollista.
 
Sinällään kun näkee näitä salaliitoteorioita siitä miten CIG tahkoaa hirveästi rahaa alusmyynnillä eikä sen siksi kannata julkaista pelejä ollenkaan ei voi muuta kuin pyöritellä päätä näiden salaliitoteoriitikkojen kyvyttömyydelle matematiikassa yhteen- ja vähennyslaskuissa (CIG saa alusmyynneillä korkeintaan yhtäpaljon rahaa sisään kuin nykyisen henkilökunnan (himpun alle 480) ja muiden juoksevien kulujen menot on eli CIG ei tee alusmyynneillä yhtään enempää kuin mitä sen juoksevat menot on).

Ymmärsit väärin. Ei tämä ollut se teoria.

Vaan se että joukkorahoituksella kerättiin 100 miljoonaa vai mitä olikaan. Ja tämä 100M pitää sopimuksen mukaisesti käyttää pelin kehittämiseen.

Noh, miten kerätä krääsää myymällä mahdollisimman paljon sinä aikana ennen kuin tuo 100 miljoonaa on poltettu. Myyntitulolle ei ole mitään erityistä velvoitetta käyttää sitä mihinkään (?).

Eli teoria on että peli on ”valmis” kun sata miltsiä on poltettu. Ja jos krääsää myymällä on sen kehityksen aikana kerätty vaikka 30 miljoonaa, niin voi poistua takavasemmalle 30 miljoonaa rikkaampana. Plus mitä nyt on kehdannut itselleen palkkaa maksaa.

Se että tämän hetkinen burnrate on isompi kuin kuukausittainen myyntitulo on olennaista ainoastaan siinä tapauksessa että joukkorahoituksella kerätty potti on jo poltettu kokonaan loppuun. Onko näin? Silloin on uskottavaa että myyntituloa käytetään pelin tekemiseen.
 
Onhan tuossa toki mahdollisuus palkan ja muiden etujen kautta johtoryhmän hyvinkin lypsää rahaa tuolta ulos. Ei kai niiden palkooja mitenkään rajoiteta tai valvota?

Itse en siihen usko, kuitenkin se on Chrisin unelmaa mitä siellä rakennetaan, mutta kai se teoriassa voisi olla mahdollista.
CIG maksaa pienempää palkkaa kuin alalla keskimäärin työntekijöille maksetaaan ja vaatii työntekijöiltään enempi kuin alalla normaakisti vaaditaan (muut pelitalot vaatii vain tuottotavoitteidetn täyttämistä CIG vaatii mahdottomien ideoiden toteutumisen).

Tämä selitä sen miksi CIG:llä on jonkinverran vaihtuvuutta työntekijöissä (kun joku on näyttänyt osaamisensa CIG:llä muut pelitalot pyrkivät ostamaan hänet ulos korkeammilla palkkatarjouksilla).


Ja juu johtoryhmä voisi periaateessa lypsää mutta kun Chris Roberts on täysin nörtti joka haluaa saada unelmansa toteutettua niin eipä hänellä ole kauheaa motivaatiota pilata tilaisuutta tuollaisella säätämisellä.
 
Ymmärsit väärin. Ei tämä ollut se teoria.

Vaan se että joukkorahoituksella kerättiin 100 miljoonaa vai mitä olikaan. Ja tämä 100M pitää sopimuksen mukaisesti käyttää pelin kehittämiseen.

Noh, miten kerätä krääsää myymällä mahdollisimman paljon sinä aikana ennen kuin tuo 100 miljoonaa on poltettu. Myyntitulolle ei ole mitään erityistä velvoitetta käyttää sitä mihinkään (?).

...
Mistä sinä revit tuon idean että joukkorahoitus on pysähtynyt muka johonkin 100:n miljoonaan summaan ei joukkorahoituksen ehdoissa ollut mitään rahasumma rajaa jonka jälkeen rahaa saisi käytää muuhun kuin joukkorahoitukseen, eli todista väitteesi että CIG:llä olisi muka jonkin sopimuksen perusrteella oikeus pumpata ulos joukkorahoitusrahaa joka on ylittänyt tuon 100 miljoonaa.

Sinä kun väität että 187 miljoonaa - 100 miljoonaa joukkorahoitus tästä jää jäljelle 87 miljoona ja sitten sinä vaität että tästä 87 miljoonasta joku CIG:llä on pimittänyt 30 miljoonaa muuhun kuin joukkorahoitukseen ja joukkorahoitukseen oltaisiinkin käytetty vain 57 miljoona, missä sinulla on näyttöä tämän väitteen tueksi.

Funding Stats

Ja CIG:n ulkopuolinen Bäkkerien tekemä versio joka on tarkempi

Myös CIG:n työntekijämäärää, tilojen käyttöä, yms seurataan joten kulutkin pystytään arvioimaan riittävällä tarkuudella.

Eli tuota seurataan aika tarkaan joten jos rahaa alkaisi kadota merkittäviä summia johonkin sen huomaisi.

Eli mistä sinulla on näyttö tälle 30 miljoonan katoamiselle ?


PS Muistinimukaan sitä (tai joku muu saman aikaan kuin sinä kirjoittelit tähän ketjuun) olet tingannut tätä aikaisemminkin ja olen antanut sinulle samat lähteet aikaisemminkin niin että olisi jo aika sinun esittää niitä omia lähteitäsi tämän väitteesi tueksi.


PPS Jos rahaa katoaa johonkin haluan todella tietää sen, koska se pitää lopettaa.


...
Noh, miten kerätä krääsää myymällä mahdollisimman paljon sinä aikana ennen kuin tuo 100 miljoonaa on poltettu. Myyntitulolle ei ole mitään erityistä velvoitetta käyttää sitä mihinkään (?).
...
Näytä todiste tälle väitteelle koska jos se pitää paikkansa CIG rikkoo omaa TOS:siaan
(kaikki krääsä myydään samassa pledge (joukkorahoitus) kaupassa kuin kaikki muukin ja on saman TOS:sin alaista).

...
Se että tämän hetkinen burnrate on isompi kuin kuukausittainen myyntitulo on olennaista ainoastaan siinä tapauksessa että joukkorahoituksella kerätty potti on jo poltettu kokonaan loppuun. Onko näin? Silloin on uskottavaa että myyntituloa käytetään pelin tekemiseen.
...
Crowdfunding Development Spreadsheet Version 2.0

Tuossa on kertymä koko CIG:n olemassaolon ajalta myös CIG työntekijämäärän ja tilojenmäärän kasvu on tiedossa koko ajalta on myös melkotarkkaan tiedossa kaunko Pinewoods-studio oli CIG:n käytössä, joten josko näyttäisit mistä välistä tämä 30 miljoona on vetäisty.


-----------------------------------------

Kun sattuu olemaan sellainen hassu juttu että ne bäkkkerit jotka on antaneet tämän/näiden pelien kehitykseen merkitäviä summia rahaa haluaa sille rahalleen ihan oikeasti vastinetta joten ne seuraa sitä että raha käytetään siihen tarkitukseen johon se on annnettu ja että sille rahalle tulee vastinetta ts se että rahat käytetään vain pelinkehitykseen ei riitä vaan niiden pelejen täytyy olla sen tasoisia mitä on luvattu (ts mulle on ihan ok että yksin sen Pinewoods-studion vuokrakulut oli jotain 10-20 miljoona (tuo ei sisällä Serkisin henkilökohtaisesti saamaa summaa koska se ei ole tiedossa) koska sille rahalle on saatu myös tasoisensa vastine).
 
Viimeksi muokattu:
Henkilökohtaisesti arvioisin, että tämä lienee silkka mielikuvituksen tuotetta noin totuusarvon osalta ja on korkeintaan toteutunut joskus vuoden 2013 korvilla Amerikan ihmemaassa. Urbaanilegenda elää, kun tällaista propagandaa tykätään jostain syystä toistella.

...
No kumminkin tänäkin vuonna on CIG työntekijäät suoraan väittäneet että saisivat paremaa palkkaa jos vastaisivat saamiinsa työtarjouksiin eli jos tämä on urbaanilegendaan niin silloin CIG työntekijät valehtelevan omissa nimissään.

...
Euroopassa CIG-työvoiman kokemustasossa tai CV:ssä ei liene nähtävissä nyt ainakaan mitään halpatyövoimaa tai sen suurempaa vaihtuvuutta, jos listoilla on entisiä Crytek-miehiä enemmänkin Frankfurtissa ja Manchesterissa. Manchesterin palkkarakenne taitaa olla ainoa, mikä on julkinen ja sielläkin on suurta QA-osastoa sun muuta chättimarkkinointiosastoa listoilla, henkilökunnan keskivertotulorakennetta heikentäen
...
Tuohon liityen alusten konseptien suunnittelussa on siirrytty CIG:n ulkopuolisista ammattilaisista talon sisäisiin työntekijöihin (Manchesterissa) tämä on mielstäni näkynyt hiukan alusten tason laskuna.

Talon sisällä konseptoidut aluksen kyllä pelaa paremmin pelin komponentien/mekaanikkojen/animaatioiden/jne kanssa yhteen mutta niiden luovuustaso on laskenut ne on hiukan geneerisiä eikä niin oman näköisiään kuin vanhemman ulkopuolisten ammattilaisten suunnittelemat.

Esim. Origin 600 on ihan oko hyvän näköinen alus mutta ei se ole mitään Origin 850 Jump konseptin tasoista, Origin 600 on toimivampi mutta ei se ole samalla tavoin luksus tasoa idealtaan/ulkonäöltään kuin 890 Jump, se että Origin 600 aluksen materiaalit näyttää luksukselta ei tee koko aluksesta luksusta.

Hurricane on mielstäni ihan onnistunut mutta kun katsoo sen konseptivariaatioita niin ei niissä ollut kovin hyviälähtökohtia muille versioilla, samaa voi sanoa myös Herculeksesta senkin konseptivariaatio lähtökohdat oli heikkoja että siihennähden toteutunut version on hurja saavutus ja samoin Origin 100 sen konseptilähtökohdissakaan ei ole todellista uutta luovuutta ja toteutuntu on enempi ihan perus avarusalus ei mitkään vau luksus Origin idea eli talon sisäisellä suunnitelulla voidaan onnistua mutta se onnistuminen kumpuaa kumminkin todella luovien vaihtoehtojen puutteesta.

Eli juu on saatu säästöjä ja alusten valmistuminen on nopeutunut mutta samalla menetettiin hiukan hankalasti mitatavaa laatua.

...
Ei voine sanoa, että CIG olisi vaatinut tavoitteiden toteutumista erityisellä huipputasolla kautta linjan vaikka aiempi character art-tiimi lähti aikanaan (oliko nyt vuosi 2014) kävelemään, kun visio ei osunut Chris Robertsin narsistisen johtamistyylin ja vaatimustason kanssa yhteen. Uutta character art -osastoa johtamaan tuotiin hermanni Marvelilta ja freelancer James Kulla oli muistaakseni myös ihan kokemusta, joten on Amerikassakin ylempään tasoon panostettu.
...
CIG teki sen ensimmäisen character art-tiimin liian aikaisin CIG:llä ei silloin ollut työkaluja siihen tarkoitukseen eikä muitakaan välttämättömiä resurseja joten
character art-tiimi joutui yrittämään tehdä jotain ilman että sillä oli keinoja tehdä sitä.

CIG:llä oli vuoden 2015 loppuun saakka tällaisiä johdon mokia/puuteita mutta sen jälkeen homma on korjattu niin että ei tehdä turhaa työtä tai pyöritellä sormai työn puuteessa (Erinin kädenjälki näkyy).

Chris ei ole mikään käytännön organisaation/työn johtaja tyyppi mutta Erin on siinä selvästi hyvä.

...
En keksi minkään ihmeen takia CIG ei maksaisi jengille käypää hintaa, kun esimerkiksi Manchesterissa, CIG:n suurimmassa studiossa neljännes kehityskuluista hyvitetään verotukiaisina. Tai miksi esimerkiksi Manchesterissa heiluisi ranskalaisia ja ruotsalaisia, jos muualta saisi enemmänkin, kun ei mistään paratiisisaaresta puhuta.
...
CIG:llä Devit pääsee kokeilemana luovuttaa vapaasti myös hulluilla todennäköisesti ei toimivilla ideollea vain siksi kun jos ne sattuisi toimimaan lopputulos olisi jotain todella uutta ja ennenäkemätöntä kun jossain normi pelitalossa ne on linjatyöntekijöitä jotka tekee uuden version samasta pelistä samalla konseptilla ja pelimekaanikoilla (Just Bäng 1, Just Bäng 2, Just Bäng 3, ... Just Bäng 7, ... Just Bäng n+1, jne).

Kun jotku Devit nyt on vähän tärähtäneitä ja ne haluaa kokeilla jonkin uuden keksimistä (esim. tämä enneaikainen proseduraaline planeeta tekniika on hyvä esimerkki sen keksi Devi omia aikojaan).

Eli CIG voi päästä vähän pienemmälllä palkalla siksi kun CIG:llä Deveillä on vapaammmat käden säätää toisin kuin tiukissa tulos (=taloudellinen voitto) tai ulos pelitaloissa joissa vain maksimoidaan voittoja vanhojen konseptien kierrätyksellä.

Eli työnantajana CIG:n kaltaisia kilpailijoita on lähinnä jokin Red Cyberpunk 2077:llään ja pienet indie tekijät (joiden leivissä ei ole hirveästi resurseja käytettävissä) eli CIG voi päästä pienemmillä palkkakuluila siksi kun sen leivissä ei tarvi olla liukuhihna työntekijä niin kuin jonkun EA:n leivissä olisi.


Kun katsoo CIG:ltä lähteneitä työntekijöitä niin niitä on kahdenlaisia sellaisa jotka meni korkeampaan asemaan hyvällä palkalla ja sellaisia Devejä jotka kaipasi sitä simppeliä liukuhinatyötä jossa ei itse tarvi olla niin luova, eli lähtö on tapahtunut kahdesta syystä joko CIG ei pystynyt kilpailemaan palkalla tai Dev:in resursit ei riittäneet CIG:n työn vaativuus tasoon.

Tai on kolmaskin syy johon kuuluu näitä CIG:n alkuperäisiä työntekijöitä jotka lähti kun CIG kasvoi isoksi (paljon alaisia ei itse niin paljon luovassa työssä) jotka perusti oman pienen studionsa (esim. Desend Undegroud on seuraus tästä) jossa pääsvät tekemään itse sitä samaa jota tekivät CIG:n alkuaikoina kun CIG oli pieni studio Austinissa.


Ai niin kyllä CIG maksaa käypäähintaa mutta käyvällä hinnalla on vaihteluväli ja se CIG:n maksama ei ole sen vaihteluvälin yläpäässä.
 
Viimeksi muokattu:
Bitutus tuli humalapössyissään lankaa katsastamaan. @IcePen, @sinihiekka mitä te realistisesti odotatte tältä projektilta seuraavan kolmen vuoden sisällä? Täysverinen MMO tuskin tulee koskaan tapahtumaan vaikkakin itse haluaisin niin kovasti olla se piraattisotilas, joka tunkeutuu väkisin rahtialuksen sisään aseet paukkuen :cigar2:
 
Bitutus tuli humalapössyissään lankaa katsastamaan. @IcePen, @sinihiekka mitä te realistisesti odotatte tältä projektilta seuraavan kolmen vuoden sisällä? Täysverinen MMO tuskin tulee koskaan tapahtumaan vaikkakin itse haluaisin niin kovasti olla se piraattisotilas, joka tunkeutuu väkisin rahtialuksen sisään aseet paukkuen :cigar2:
Suoraan, seuraavan kolmen vuoden sisällä on tapahtunut


1.

Squadron 42 on julkaistu ja pidin sitä ihan hyvänä ja kivana pelinä
(huom! Jumal pelejä ei ole eikä tule (sellaiset elää vain hurahtaneiden fanien kuvitelmissa)).


2.

Star Citizen PU on hyvä ja tarpeekisi laaja moninpeli useilla aurinkokunnilla mutta se ei vieläkään ole sen laajuinen kuin alunperin piti (ts ei sitä n. 100 aurinkokuntaa).

Sen tekniikka on sillä tasolla että se on ihan mukava pelata eikä pelkkä töks töks Alpha niin kuin tällähetkellä, mutta ei se mikään ruudunpäivitysnopeus hirmu ole
(ts se mitä toivon on että se pystyy pysymään vakaasti 30FPS rajan yläpuolella myös sillä sillähetkellä suositellulla minimiraudalla silloin kun käytetään Low asetuksia ja 1080 tarkkuutta).

Yksi merkittävä juttu jonka oletan puutuvan Star Citizenistä on kunnon VR tuki
(siksi itse olen jo nyt ostanut 32 tuumaisen 144Hz näytön kun en oleta ostavani viimeisenpäälle VR kamoja
(jotain halvempaa VR kamaa minulla varmaankin on siinävaiheessa Elite Dangeriusin ja ETS2:n/ATS:n pelaamista varten)),
kun CIG:n henkilökunnalta kysellään VR tuesta ne sanoo että se tulee mutta kun katsoo millätavalla CIG toteuttaaa tällähetkellä pelin yksityikohtia (vähenpi polygoneja ja enmempi teksuuri yms kikkailulla aikaan saatua 3D:ltä näyttävää ulkonäköä en usko että kunnoollisen VR tuen toteutus olisi niin helpoa kuin CIG:llä tällähetkellä maallaillaan sen olevan
(se että pelin koodi teknisesti tukee VR rautaa ei tarkoita sitä että sen graafinen ulkonäkö toimisi todellisella VR 3D näytöllä).

Mutta Star Citizenissä on hyvä Track IR kaltaisten laitteiden tuki joten iso 32+ tuumainen näyttö tulee hyvin hyödynnettyä.



Eli Squadron 42 peliä haukutaan epäonnistuneeksi paskaksi koska se ei ollutkaan kaikkien aikojen Jumalpeli ja Star Citizen PU:ta haukutaan kaikkien aikojen kusetukseksi kun se ei ole sen laajuinen kuin sen piti olla.

Ts SC bäkkerit ei voita foorumisotia mutta ne saa hyvät pelit joihin ovat ihan tarpeeksi tyytyväisiä.



-----------------------------------------------------

Squadron 42:n julkaisu lienee nyt ihan mahdollisuuksien rajoissa, ...
Kyllä sen on julkaistu jos ei mullla keinoilla niin sitten sillä että on palattu siihen mitä alunperin Kickstarterissa luvatiin (alkuperäine Kickstarter lupaushan oli että SQ42 tulee muutaman (n. 10) missionin kokoisina paloina ulos) ts ehkä aivan kaikkia osia ei ole ulkona mutta yli puolet kumminkin.

Tämä siksi kun merkittävä osa CIG:n tämänhetkisistä bäkkereistä on nuorempaa (hetimullenyt) lyhytpinnaista tyypiä joka ei kykene odottamaan yli 3 vuotta kestävää ajanjaksoa eli jos SQ42 valmistuminen venyy CIG:n on pakko julkaista se osissa koska muuten paskamyrsky olisi niin paha että se olisi kestämätön (itse uskon että tästäjohtuen CIG on pakko laittaa ainakin osa SQ42 pelistä ulos jo ensivuoden loppuunmennessä).

Toinen epävarmempi syy on se että SQ42 pelissä on paljon AA tason näyttelijöitä ja niiden sopimuksisa on varmaan ehtoja pelin julkaisuhetken rajoista (koska heidän tulonsa voi olla osin sidoksissa SQ42 pelin myyntituloihin), ts CIG:n on julkaistava SQ42 jonkin aikaikkunan sisälllä tai se ei voi julkaista sitä ollenkaan koska sopimukset on rauennneet (oli huhuja että CIG olisi menettänyt jonkun AA näyttelijänsä se voi liityä juuri tämäkaltaisen ehdon laukeamiseen kun SQ42 ei tullut ulos (itse kiinnitin huomiota siihen että Stantonin komentokannella ei ollut Gilian Andersonia kun SQ42 demo esitetiin ??? pitkähiuksinen Kapteenin näytettiin takapäin niin että se olis voinut olla kuka tahansa muukin nainen ???)).


En epäile hetkeäkään etteikö CIG resursit riittäisi SQ42 pelin julkaisuun tämän kolmenvuoden aikaikkuna sisällä mutta ongelma on se että se on Chrissin "baby" ja Chris on perfektionisti pilkunviilaaja ts sen SQ42 osat voi venyä siksi kun Chris innostuu viilaamaan pilkkua liikaa (joten bäkkeriden väliintulo voi olla loppuvaiheessa tarpeen niin että se valmis SQ42 saadaan revittyä Chrissin käsistä (siihen on syy että miksi bäkkäsin tätä peliä vasta sitten kun oli varmaa että myös Erin on mukana Chrissin lisäksi (sattumoisin Erin on Foundry 42 studion pomo eli sen studion pomo missä SQ42 tehdään eli hän on hyvässä asemassa sanomaan että nyt SQ42 on valmis.))).



---------------------------------------------------------------------

Monthly Studio Report: May 2018 - Roberts Space Industries | Follow the development of Star Citizen and Squadron 42

tmp001.JPG


Koirat räksyttää ja karavaani kulkee ;)
 
Viimeksi muokattu:
Mistä sinä revit tuon idean että joukkorahoitus on pysähtynyt muka johonkin 100:n miljoonaan summaan ei joukkorahoituksen ehdoissa ollut mitään rahasumma rajaa jonka jälkeen rahaa saisi käytää muuhun kuin joukkorahoitukseen, eli todista väitteesi että CIG:llä olisi muka jonkin sopimuksen perusrteella oikeus pumpata ulos joukkorahoitusrahaa joka on ylittänyt tuon 100 miljoonaa.

Sinä kun väität että 187 miljoonaa - 100 miljoonaa joukkorahoitus tästä jää jäljelle 87 miljoona ja sitten sinä vaität että tästä 87 miljoonasta joku CIG:llä on pimittänyt 30 miljoonaa muuhun kuin joukkorahoitukseen ja joukkorahoitukseen oltaisiinkin käytetty vain 57 miljoona, missä sinulla on näyttöä tämän väitteen tueksi.

Funding Stats

Ja CIG:n ulkopuolinen Bäkkerien tekemä versio joka on tarkempi

Myös CIG:n työntekijämäärää, tilojen käyttöä, yms seurataan joten kulutkin pystytään arvioimaan riittävällä tarkuudella.

Eli tuota seurataan aika tarkaan joten jos rahaa alkaisi kadota merkittäviä summia johonkin sen huomaisi.

Eli mistä sinulla on näyttö tälle 30 miljoonan katoamiselle ?


PS Muistinimukaan sitä (tai joku muu saman aikaan kuin sinä kirjoittelit tähän ketjuun) olet tingannut tätä aikaisemminkin ja olen antanut sinulle samat lähteet aikaisemminkin niin että olisi jo aika sinun esittää niitä omia lähteitäsi tämän väitteesi tueksi.


PPS Jos rahaa katoaa johonkin haluan todella tietää sen, koska se pitää lopettaa.



Näytä todiste tälle väitteelle koska jos se pitää paikkansa CIG rikkoo omaa TOS:siaan
(kaikki krääsä myydään samassa pledge (joukkorahoitus) kaupassa kuin kaikki muukin ja on saman TOS:sin alaista).


Crowdfunding Development Spreadsheet Version 2.0

Tuossa on kertymä koko CIG:n olemassaolon ajalta myös CIG työntekijämäärän ja tilojenmäärän kasvu on tiedossa koko ajalta on myös melkotarkkaan tiedossa kaunko Pinewoods-studio oli CIG:n käytössä, joten josko näyttäisit mistä välistä tämä 30 miljoona on vetäisty.


-----------------------------------------

Kun sattuu olemaan sellainen hassu juttu että ne bäkkkerit jotka on antaneet tämän/näiden pelien kehitykseen merkitäviä summia rahaa haluaa sille rahalleen ihan oikeasti vastinetta joten ne seuraa sitä että raha käytetään siihen tarkitukseen johon se on annnettu ja että sille rahalle tulee vastinetta ts se että rahat käytetään vain pelinkehitykseen ei riitä vaan niiden pelejen täytyy olla sen tasoisia mitä on luvattu (ts mulle on ihan ok että yksin sen Pinewoods-studion vuokrakulut oli jotain 10-20 miljoona (tuo ei sisällä Serkisin henkilökohtaisesti saamaa summaa koska se ei ole tiedossa) koska sille rahalle on saatu myös tasoisensa vastine).

ymmärsit edelleen väärin. en tiennyt mikä on joukkorahoituksen totaalisumma. 100M oli esimerkki, mutta oikea siis ilmeisesti 187M.

teoria siis on se että kun 187M on käytetty niin peli on valmis. ”käytetty” tässä tarkoittaa että vaikkapa esim. käytetty 150M kehitykseen ja 37M varattu operoimiseen, serverien pyörittämiseen, pakollisiin bugi fikseihin jne.

samaan aikaan myydään aluksia yms summalla X. 30M oli esimerkki. en tiedä mikä summa on. X ei tarvitse käyttää pelin kehitykseen, right? eli X voi mennä suoraan omistajien taskuun.

CRn business case on se että koska 187M on pakko polttaa niin paljonko sillä voi generoida hypeä jotta saadaan X mahdollisimman suureksi. kaikki nollaa suurempi X on kotiin päin.

jos X on pienempi kuin firman burnrate niin sitähän ei kannata käyttää toiminnan jatkamiseen sen jälkeen kuin 187M on käytetty.

ei ole mitään todisteita, mutta toimiiko tämä teoriana?
 
Tiedä sitä missä vaiheessa tuo squadron 42 jo on. Tästäkin jo kaksi ja puoli vuotta aikaa :eek:
 
ahaa, sopimusteknisesti ei ole tarvetta polttaa edes tuota 187M.

Terms of Service - Roberts Space Industries | Follow the development of Star Citizen and Squadron 42
  • Once RSI has made all pledge items available to you and the Game has been commercially released to the public, all your payments for any RSI Services until such time shall become, and any payments thereafter shall be non-refundable in whole or in part.
Mistä sinä tuon revit lue mitä linkkasit

"...
Once RSI has made all pledge items available to you and the Game has been commercially released to the public,
..."

the Game has been commercially released

Ole hyvä ja yritä ymmärtää mitä tuo tarkoittaa !


Kaikiki mitä CIG myy tällähetkellä on pledge items:sejä ei ole julkaistu mitään myyntiversiota mistään.


Ja miksi sinä nyt taas takerruit tuohon pyöristäämääni 187m $ lukuun
kun se ei ole mikään pysyvä luku vaan se todellinen luku kasvaa joka tunti
(koska joukkorahoitus pledge) tällähetkellä (8.6.2018 klo 24:00 PDT)
se on 187,335,154 $ ja 8.6.2018 se kasvoi noin 48 tuhatta $.
 
Viimeksi muokattu:
Varsinkin kun missäänvaiheessa ei ole aloitetu uudelleen nollasta
vaikka pelletrollit tykkää niin viättää tapahtuneen siinävaiheessa
kun pelimootorin nimi vaihtui Cryenginestä Lumberyardiksi.

Tuo todellisen muutoksen pienuus on se minkävarassa sen Crytek:in oikeusjutun pohja on kun oikeudessa pystyy halkomaanhiusta siitä miten määritellään se mikäosa pelikoodista on Cryengine lisenssin alla ja mikä Lumberyard lisensin alla kun kummassakin pelimootorissa on suureltaosia tasan sama sorsakoodi eli kyseessä on vain tulkinta siitä kumpaa koodia sen väitetään olevan.


Tiedä sitä missä vaiheessa tuo squadron 42 jo on. Tästäkin jo kaksi ja puoli vuotta aikaa :eek:
...
Tilaa se jokakuukausi sähköpostiin kolahtava Squadron 42 kirje niin SQ42 kehityksestä on suht helppo pysyä perillä
(sähköpostin tilauslinki tulee esiin kun vastaat kysymykseen kuka näyttelee Captain MacLaren roolissa).

Squadron 42 pelillä on myös omat nettisivunsa jonne tulee päivityksiä sen kehityksen etenemisestä

Squadron 42 | Answer the call, start the adventure


Julkaistu 26.4.2018 (tämä on suoraan SQ42 sivulta otettu linkki)

On olemassa myös varsinainen
Squadron 42 Youtube soittolista
uusin video tullut 31.5.2018
 
Viimeksi muokattu:
Mistä sinä tuon revit lue mitä linkkasit

"...
Once RSI has made all pledge items available to you and the Game has been commercially released to the public,
..."

the Game has been commercially released

Ole hyvä ja yritä ymmärtää mitä tuo tarkoittaa !

Mielestäni sinä et ymmärrä mitä tämä tarkoittaa. Tarkoittaa sitä että heti kun ”commericial release” leimataan, niin kaikki jäljellä olevat joukkorahoituksesta tulleet rahat saa pistää halutessaan taskuun tai käyttää mihin tahansa muuhun.
 
Kyllä täytyy jo sanoa että mikä on @IcePen motiivi maalata mustaa valkoiseksi täällä? Ei nyt herranjumala kukaan voi olla noin kova fani millekkään pelille. Siis tämä on jatkunut jo murosta asti eikä kritiikin sanaa :confused: Noh eipä oo miu asia ymmärtää. Tuun taas joskus ihmettelemään uutiskirjeitä ja @IcePen raportteja niistä plus kootut selitykset miksei se peli vieläkään ilmestynyt.

Ja jottei nyt ihan offtopickkiin mennä niin miua kiinnostaisi tietää että kuka tätä pelaa jos tästä tulee lähellekkään yhtä monimutkainen kuin evestä. Ja toisaalta jos yhteen alukseen tarvitsee muita kuin itsensä niin voi jeesuksen vittu sitä trollien määrää. huh.
 
Mielestäni sinä et ymmärrä mitä tämä tarkoittaa. Tarkoittaa sitä että heti kun ”commericial release” leimataan, niin kaikki jäljellä olevat joukkorahoituksesta tulleet rahat saa pistää halutessaan taskuun tai käyttää mihin tahansa muuhun.
Joukkorahoitus ei jatku kaupallisen julkaisun (commericial release) jälkeen.

Se on totta että jos jemmassa olisi jo aikaisemmin tullutta joukkorahoitusrahaa siinävaiheessa kun kaupallinen julkaisu on tehty tuota tekstiä voisilukea kuin piru raamattua ja olettaa että CIG voisi käyttää ne ylimääräiset joukkorahoitusrahat muuhun kuin pelin jatkokehitykseen ja ylläpitoon.

Mutta koska Star Citizen on MMO jonka on tarkitus olla pystyssä vuosia julkaisunsa jälkeen on melkoista hiuksenhalkomista se että mikä osa käytetystä rahasta on julkaisunjälkeen myynnistä tullutta ja mikäosa rahasta on jäljelle jäänyttä joukkorahoitusta ja jos firmasta on otettu voittoa ulos onko se voitto otettu niisä myyntitulorahoista vai jäljellejääneistä joukkorahoitusrahoista.

Minulle riittää että peli valmsituu julkaistaan ja sen ylläpitoa ja kehitystä jatketaan julkaisunjälkeen ja on oikein että CIG saa voittoa pelin myynnistä julkaisun jälkeen.

Kaikki muut joukkorahoitetut systeemitkin tekee voittoa julkaisunsa jälkeen eikä siitä ole urputettu,
mutta Star Citizenillä on erityinen viharyhmä joka varmasti jaksaa julkaisunjälkeenkin kaivella teoreetisesti negatiivisia juttuaja ja revitellä niillä.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä täytyy jo sanoa että mikä on @IcePen motiivi maalata mustaa valkoiseksi täällä? Ei nyt herranjumala kukaan voi olla noin kova fani millekkään pelille. Siis tämä on jatkunut jo murosta asti eikä kritiikin sanaa :confused: Noh eipä oo miu asia ymmärtää. Tuun taas joskus ihmettelemään uutiskirjeitä ja @IcePen raportteja niistä plus kootut selitykset miksei se peli vieläkään ilmestynyt.

Ja jottei nyt ihan offtopickkiin mennä niin miua kiinnostaisi tietää että kuka tätä pelaa jos tästä tulee lähellekkään yhtä monimutkainen kuin evestä. Ja toisaalta jos yhteen alukseen tarvitsee muita kuin itsensä niin voi jeesuksen vittu sitä trollien määrää. huh.
No EVE:llä on aikapaljon pelaajia niin kuin on monella muullakin monimutkaisemmalla pelillä (joita ei tosin ole konsoleille erityisenpaljon) PC pelaajakunnassa kun nyt vaan sattuu olemaan myös sellaisia ihmisiä jotka tykkää käyttää aivojaan pelatessaan.

Juu SC:n ympärillä riittä trolleja jo nyt ihan tarpeeksi, se etu on että ne alukseni sisään tunkevat trollit minä voin ampua seulaksi ja/tai nakata ilmalukosta ulos ilman avaruuspukua, miten on haluatko alukseni miehistöön :D

SC:n alusten monimutkaisuudesta vaikka ne on hyvin monimutkaisia ja siten pelistä löytyy syvyyttä sitä haluaville niin perustasolla niiden käyttö ei ole niin vaativaa (aluksella voi lentää ja taistella niin kuin nytkin säätämättä mitään).


------------------------------------

3.2 julkaisuun liityvää asiaa

Network Bind Culling on ilmeisesti pudotettu pois siitä, niin kuin jo aikaisemmin kerroin mielestäni se ei voi toimia kunnolla ilman sitä 3.3 versioon ajoitettua Object Container Sreemingiä joten itse en ollut erityisen yllättynyt että se tiputetiin pois.

Tämä on tietenkin ongelmasllista kun 3.2 versioon tulee se Hurston ja sen neljä kuuta ja kaikki niistä löytyvät laskeutumiskohteet eli dataa jota pelin tarvii pelinkulussa käsitellä on paljon enempi eikä ole mitään uutta keinoa hallinnoida sitä käsiteltävää datamäärään sen rajoittamiseksi, ts jos CIG ei rankasti tajoita pelaajamäärää per serveri tulee vähänkää pisempään pystyssäolleella SC 3.2 serverillä pelaaminen olemaan aika kehno kokemus.

Onnneksi 3.2 versioon ilmeisesti olisi tulossa parempia systeemejä pelaajaporukoiden hallinnointiin ja sen takaamiseen että kaikki saman porukan pelaajat päätyisivät samalle serverille joten toimivamman serverin metsästys voi olla hitusen helpompaa kuin tällähetkellä (jos ymmärsin oikein pelaajaporukan voi muodostaa Spectrumsisa ennen kuin koko peliä on ollenkaan käynnistetty Spectrum laajentuu myös Mobi Glaasiin niin että pelaajaporukaa voi hallinnoida myös pelinnsisältä sen ollessa käynnissä eli ei pitäis olla pelaajaporukan säätämistarvetta pelinkäynnistysruudussa).


Näiden Network Bind Cullingin, Object Container Streemingin ja Server Meshingin kehityksessä on se ongelma että ne vaativat spesiaaliosaamista joka löytyy tällähetkellä ilmaisesti vain kuudelta CIG:n työntekijältä ja niistäkin 3 on pääsääntöisesti työllistetty talon sisäisten serverin/verkko systeemien kehitykseen ja ylläpitoon, CIG:llä on tämän alan osaajien työpaikkoja jatkuvasti auki mutta ne on kovapalkkaisia osaajia joille on kysyntää kaikkialla muullakin CIG:n lisäksi joten itse epäilen että ne ei pysty korjaamaan tätä työntekijäpulaa vaan hommat täytyy hoitaa nillä resurseilla jotka on käytettävissä (ts aikaa niiden valmistumiseenn kuluu).
 
Viimeksi muokattu:
youtube.com/watch?v=04HXnDNu5xM&lc=UgzrMwFIdEgdnr01yah4AaABAg
khatdubell sanoi:
A: I have an idea for a game: we design a bunch of digital ships.
B: Yeah, yeah.
A: Sell them to people.
B: Great! Next?
A: Then we take the money from that and design more ships and sell those.
B: OK... but what about the game?
A: That is the game.

youtube.com/watch?v=MYQhg9LVdys&lc=UgyZavsw9aKqEyouL0t4AaABAg
Dr. Wub sanoi:
You've heard of pay-to-win? Well, let me introduce you to pay-to-pay.

youtube.com/watch?v=MYQhg9LVdys&lc=UgwaiUs0m0PjPU5p5kF4AaABAg
AtticWarrior1994 sanoi:
Backers' Remorse: The Game
 
Viimeksi muokattu:
...

3.2 julkaisuun liityvää asiaa

Network Bind Culling on ilmeisesti pudotettu pois siitä, niin kuin jo aikaisemmin kerroin mielestäni se ei voi toimia kunnolla ilman sitä 3.3 versioon ajoitettua Object Container Sreemingiä joten itse en ollut erityisen yllättynyt että se tiputetiin pois.

...
Tähän liityen



Eli samassayhteydessä kun CIG siirtyi näihin säännöllisesti neljännisvuosittain tapahtuviin Live versioiden julkaisuhin he siirtyivät myös tähän Agile kehitysmalliin jonka seuraus nyt vaikutta näkyvän 3.2 versiossa josta tulee puutuumaan tuo Network Bind Culling.


PS @-SD- olet myöhässä nuo videot käsiteltiin jo tässä ketjussa.
 
CIG:llä ei ole E3:lla omaa pistettä joten tämä video on kaikki mitä SC:stä tulee E3 2018 aikana
(video on myös SC:n omalla kanavalla mutta Youtube nakkaa virheen kun sen yrittää katsoa)



Videolla vilahtelee aikapaljon uutta jota ei ole aikaisemmin näytetty ja esim. Bengal on muutunut selvästi aikaisemmasta.
 
Sen voi sanoa, että ite CR ei enää pelaa ainakaan pädillä, koska pädissä ei toimi edes tärkeimmät toiminnot, esim. avaruusloikka, sekä mainaustoiminnot.
 
Sen voi sanoa, että ite CR ei enää pelaa ainakaan pädillä, koska pädissä ei toimi edes tärkeimmät toiminnot, esim. avaruusloikka, sekä mainaustoiminnot.
Onko vielä mitään hajua mihin suuntan peli pyöriminen (FPS, tökkiminen, yms) on menosa verrattuna 3.1.4 versioon.

Meinaan kun siihen tulee aikapaljon uuta sisältöä mutta ne tarkeä systeemin jotka keventäisi pelin pyöritystä on jäämässä ulos 3.2 versiosta.

A. Vaikea sanoa (vielä)
B. Huononee
c. Paranee
D. Vaarinhousut


-----------------------------------------------------------------------------------

Cover-Anvil_Hurricane_01.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ja jottei nyt ihan offtopickkiin mennä niin miua kiinnostaisi tietää että kuka tätä pelaa jos tästä tulee lähellekkään yhtä monimutkainen kuin evestä. Ja toisaalta jos yhteen alukseen tarvitsee muita kuin itsensä niin voi jeesuksen vittu sitä trollien määrää. huh.

@IcePen C

Kokemuksia uusien pelaajien kanssa :D Vietät hetken pelissä niin seuraavat asiat tulee vastaan.
  1. Ai jäit jumiin laskeutumispädiis - käynnistä alus uudestaan pari kertaa, etkä venkuloi.
  2. Ai menit EVA ja jäit jumiin ja joku joutu auttaa - emote /salute chatiin niin pääset taas liikkelle
  3. Ai sun qt-pisteet katosi - valitse joku toinen kuu määränpääksi ja sitten se edellinen niin ne tulee takasin
  4. Ai alus ei liiku enää - bensat katosi kun lensit afterburnerilla tauotta planeetalla
  5. Ai et muista jotain näppäintä - lataa jo se advanced näppisasettelu niin muut voi neuvoa sua.
  6. Ai joku tappo sut ja pölli sun aseen - miks menit edes ostaa sen alotusmasseilla facepalm
  7. Ai joku on sun aluksessa ja varasti sen ja ostit kaikella varallisuudellasi lastia juuri - stupid is as stupid does
  8. Ai et löydä Yelan jumptownia pimeässä - setä näyttää missä se on.

Kun @MedHot haluaa lähteä peliin niin TechBBS star citizen valaiden organisaatio kärrää concierge tasolle asti. Edellytämme vain 1000€ sitoutumista.

Miksi Avengeria edes suurennetaan kun vanhaankin mahtui 3 NOXIA?
unknown.png
 
@IcePen C

...

Miksi Avengeria edes suurennetaan kun vanhaankin mahtui 3 NOXIA?
unknown.png

:)

...

Aika monesti noissa alusten suurennuksissa taitaa olla kyse siitä että vaikka pelaajat onnistuu ahtamaan ne täyteen ja liikumaan siinä täyteen ahdetussa aluksessa niin CIG joutuu siitähuolimatta suurentaman sitä alusta että saa NPC hahmojen reitityksen/liikkumisen mahdollistettua kun NPC AI:ta on paha tehdä sellaiseksi että se kikkailisi mistä tahansa raosta itsensä läpi, kun kaikki aluksethan täytyy tehdä sillä oletuksella että niiden miehistö on kokonaan tai osittain NPC hahmoja.

Esim. Freelancerin suurennuksen merkittävä syy oli se että se koko aluksen keulaosan pituinen käytävä/kulkuväylä oli niin kapea että jos sillä olisipitänyt kahden NPC:n kohdata ja ohittaa toisensa niin ne ei olisi siihen pystyneet.

... Ai menit EVA ja jäit jumiin ja joku joutu auttaa - emote /salute chatiin niin pääset taas liikkelle ...
Tuohon liityen kannattaa varoa padien laidoilla olevia putkistohärdellejä ja muita koloja kun ne on juuri niitä paikkoja joissa on helpointa tunkea itsensä semmoiseen koloon josta ei helposti pääse ulos, tämä kannataa huomioida varsinkin silloin kun olet menossa Keriahiiin puhdistamaan Crimstattiasi.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä täytyy jo sanoa että mikä on @IcePen motiivi maalata mustaa valkoiseksi täällä? Ei nyt herranjumala kukaan voi olla noin kova fani millekkään pelille. Siis tämä on jatkunut jo murosta asti eikä kritiikin sanaa :confused: Noh eipä oo miu asia ymmärtää. Tuun taas joskus ihmettelemään uutiskirjeitä ja @IcePen raportteja niistä plus kootut selitykset miksei se peli vieläkään ilmestynyt.

Ja jottei nyt ihan offtopickkiin mennä niin miua kiinnostaisi tietää että kuka tätä pelaa jos tästä tulee lähellekkään yhtä monimutkainen kuin evestä. Ja toisaalta jos yhteen alukseen tarvitsee muita kuin itsensä niin voi jeesuksen vittu sitä trollien määrää. huh.

ja mä en ymmärrä sua miten jaksat kuukaudesta ja vuodesta toiseen paasata tuota samaa tarinaa? Jos sä et reilun 5v kehityksessä näe mitään hyvää niin miksi sä edes olet kiinnostunut tästä?

Tätä samaa on jo kaksi sivua

Vi2gRKXh.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 245
Viestejä
4 490 770
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom