Hyvät tulot alkuvuoden osalta liene selitettävissä myös jouluna julkaistun ison päivityksen, sekä poikkeuksellisen runsaiden tarjousmyyntien, alusten, maan, tankkien jne. myyntien myötä. Mikä toisaalta myös herättää kysymyksiä liittyen CIG:n taloudelliseen tilanteeseen.
...
Kun katsotaan pitkänajan tilastoja niin oletuksesi on pielessä.
Pitkänajan tilastoista on nähtävissä että tapahtumat kuten
Gamescom, Iso uusi päivitys (2.0, 2,3, 3.0, jne), jne
tuo piikin uusien Citizenien määrään ts RSI:n sivulle rekisteröityy paljon uusia käyttäjiä (joista myös osa ostaa sen peruspaketin 45€) mutta se ei tuo merkittävää piikiä alusmyyntiin.
Sensijaan uudet julkaistut alukset ja alennusmyynnissä olevat aluspaketit näkyy piikinä alusmyynnissä.
Ts aluksia ostaa aina pääasessa ne bäkkerit jotka on olleeet rekisteröityneenä jo pidempään, ensikertalaiset ei osta mitään merkittävän hintaisia aluksia vaan niitä perus pelipakatetteja.
...
Jostain luin, että suunnitelmissa olisi rahoittaa SC:n finaaliin vieminen S42:sta saatavilla myyntituloilla, mutta tämäkin vaatii tuotteen, jota jengi on valmis ostamaan. Tällä hetkellä ei ilmeisesti ole mitään, edes varovaista arviota julkaisupäivästä?
...
Squadron 42 sitten kun se julkaistaan on varmasti sellainen tuote joka menee hyvin kaupaksi (CR
yksinpeli toteutettuan nykytekniikalla).
Isojen pelitalojen linjaus siitä että ne luopuu kunnollisista yksinpeleistä ja tekee vain onlinemonipeli rahastuksia vain parantaa Squadron 42 pelin myyntipotentiaalia, kun on tarjolla vain rajallinen määrä isoja yksinpelejä joista valita ne yksinpelejä halutavat voi hyvinkin ostaa kaikki hyvät isot yksinpelit joita on uutena myynissä.
PS Onko edes tulossa mitään muuta isoa yksinpeliä (siis selaista peliä joka on vain ja ainoastaa yksinpeli eikä mikään
pelkkäintro netimoninpeliä varten) kuin Cyberpunk 2077 ja Squadron 42.
...
Kaikkea ei asialleen omistautunut entusiastikaan kuitenkaan siedä. Tässä tapauksessa jos puhutaan SC:n valmistumisen odottelusta, joillakin raja voi mennä 8 vuodessa, ehkä 10, jopa 15 vuotta? Joillakin se raja on tullut jo vastaan ja rahapussi SC:n suuntaan suljettu. Jopa pyydetty rahoja takaisin (jos se vain suinkin on onnistunut). Ja nämä tapaukset eivät ainakaan harvenemaan päin käänny mitä kauemmin peli on kehityksessä.
Itse oletan että nämä CIG:n ulkopuoleisten tahojen veikkaukset Star Citizenin valmistumisaikataulusta menee todennäköisesti yläkantiin koska.
Squadron 42 peliä on tällähetkellä tekemässä suurempi osa CIG työvoimasta kuin Star Citizen PU moninpeli puolta on tekemsässa, eli sitten kun Squadron 42 valmistuu myyntiin CIG:ltä vapautuu paljon työvoimaa Star Citizen PU monimpelipuolta tekemään.
Tähän liityen minua harmittaa se että vaikka CIG julkaisee säännöllisesti SQ42 raportteja ne ei julkaise minkäänlaista kaavion tapaista SQ42 pelin eri osa-alueiden valmiusasteista eli CIG:n ulkopuolella ei ole mitään joltisenkin luotettavaa keinoa arvioiida SQ42 pelin valmistumisajankohtaa, nuo SQ42 raportit vain antaa selvän merkin siitä että hommat edistyy SQ42 pelin osalta mutta niistä ei voi mitenkään päätellä paljonko on tehtävää jäljellä.
Itse kuvittelisin että CIG voi venyttää SQ42 julkaisun ihan hyvin vuoden 2019 loppupuolelle (kunhan se parantaa raportointia pelin edistymisestä SC pelin nykyiselle tasolle) ilman että se vaikuttaa haitallisesti CIG:n säännöliseen rahakertymään mutta jos se SQ42 venyy vuodelle 2020-2021 se on omiaan heikentämään CIG:n tulovirtoja täysin riipumatta siitä kuinka yksityiskohtaisesti CIG kertoo sen valmistumisen etenemisestä.
Mitä tulee Star Citizen pelin valmistumisajankohtaan niin vaikka sen koko pelin valmistuminen venyisi pitkään niin kannattaa huomoida että ne kaikki kolme merkittävää perusosaa jotka vaikuttaa radikaalisti monipelin laatutasoon on tämänhetkisen aikataulun mukaan valmistumassa tämän vuoden 2018 loppuun mennessä (silloin ei ole vielä useita aurinkokuntia mutta monipeli riittävän hyvällä ja vakaalla netti/ruudun-päivitystahdilla ja nykyistä merkittävästi suuremmalla pelaajamäärällä per servericlusteri pitäisi olla käytössä (periaateessa Usa, Euro ja Australia voi muodostaa kolme serveriklusteria joilla kaikki pelaajat on eli kaikki Europpassa pelaajat on yhdessä ja samassa serverklusterissa eikä ole mitään nykyisen kaltaista sähläystä siitä että onko kaverit samalla serverillä vai ei)).
... Itse pidän SC:ä kyllä täytenä kusetuksena.
Perustele miten tällähetkellä todistettavasti pelattavissa ole peli voi olla
täysinkusetus.
Kun minä olen sitämieltä että pystyt perustelemaan korkeintaan
osittaisen kusetuksen mutta
täyttäkusetusta et pysty mitenkään perustelemaan.
Oikeassa maailmassa iteraatio 0.1 tietysti ei olekaan muuta kuin alkupiste, ...
Juu Chris Roberts on tehnyt karhunpalveluksen tälle pelille sillä jääräpäisellä pitäytymisellä omaan peliversioiden nimeämistapaansa.
Nykyisen ulkona olevan Live version ei pitäisi olla 3.1.4 vaan 0.0(1-8).03.0104.
koska 0.09.xxx on perinteisesti jo Beta tasolla jota Star Citizen ei ole koska Beta voi olla vasta sitten kun pelissä on kaikki olennaiset osat matkassa,
eli pelin nimeämisnumeron aloittaminen muulla kuin 0.xx on hyvin harhaanjohtavaa.
Ikävä kyllä, tekniikat ja moottorit vanhenevat, joten oikeassa maailmassa ei pystytä jatkamaan dev helliä loputtomiin. ...
Tuo voisi pitää paikkansa jos Star Citizen käyttäisi nykyistä Cryengineä tai edes nykyistä Lumberyardia mutta kun se engine jonka päällä Star Citizen tällähetkellä pyörii on selvästi edistyneempi kuin kumpikaan noista
(johtuen siitä että CIG palkkasi Crytechin alkuperäiset enginegurut CIG:n leipiin kun Crytechillä ei ollut enää varaa maksaa heidän palkkojaan).
Esim. tämänhetkinen Star Citizenin engine on täysin monisäikeistetty ja tukee täysi lukuisia ytimiä ja se on jo hyödynnetty nykyisessä 3.1.4 versiossa (tämä selittää suurimman osan parantuneesta FPS:stä ja pienentyneistä/vakaista viiveistä 2.6.3 versioon nähden (3.0 versio oli kehno välivaihe jossa tuotiin paljon uutta päivittämättä vanhaa pohjaa täysin sille tasolle jonka ne kaikki uudet jutut vaatisivat)).
Eikohän tuossa vielä grafiikkamoottori ehdi pari kertaa vaihtua kun tekniikka edistyy. ...
Ei Star Citizenin
grafiikamootori/pelimootori ole kertaakaan varsinaisesti vaihtunut vaikka nimi onkin muutunut Cryenginestä Lumberyardiksi koska kumassakin tapauksesa on kyse vain iteraatio Cryenginestä.
Star Citizenin nykyinen Lumberyard engine versio
on lukitu niin että peliin ei tuoda enää ennen sen valmistumista täysin kokonaistaa uutta Lumberyard versiota (lähinnä siksi kun nykyinen Star Citizen versio on monilta osiltaan paljon edistyneempi kuin Lumberyard (siihen on hyvä syy miksi Crytek on haastanut CIG:n oikeuteen syy on se että ne yrittää kiristää CIG:ltä ilmaiseksi paljon kehittyneemmän pelimootorin kuin mitä Crytek konkursipajan nykyinen Cryengine on) joten uuden Lumberyard version tuominen peliin ilman että monilta osilta päivitettäisiin huonompaan ei ole mahdollista)) vaan vain jos siitä on hyötyä tuodaan joitakin hyödyllisiä osia uusista Lumberyard versioista (tämä onnistu hyvin koska CIG:n leivissä on ne alkuperäiset Cryengien gurut joten he osaavat helposti portata Star Citizenin hyödyllisiä osia uudemmista Lumberyard versioista).
Ehkä olisi parasta suhtautua SC:n uususkontona tai kulttina. Kyllähän messiaan odottamisella on tienattu aikaisemminkin, mutta mitään edes läheisesti AAA-peliä muistuttavaa ei tulla koskaan näkemään.
Tulipa taas varsin jyrkä lausunto jonka paikansapitävyttä et kykene todistamaan.
Se on helppoa todistaa että SC:llä on faneja jotka on menettäneet suhteellisuudentajunsa
(kaikesta tietokoneisiin/peleihin liityvästä löytyy tällaisia tyypeja (Intel, AMD, Nvidia, peli X)),
nämä valopäät on se syy miksi en ole vuosiin vaivautunut RSI:n Spectrumin General alueelle
(mitään järkevää keskustelua ei voi syntyän jos jokaikinen CIG:n henkilökuntaan kuluvan suustaan/näppäimistöstään päästämä tulkitan ehdotoma järkähtämättömä totuutena joka ei koskaan muutu eikä ole tulkittavissa).
"mutta mitään edes läheisesti AAA-peliä muistuttavaa ei tulla koskaan näkemään."
Mutta tuota et kyllä pysty todistamaan, muuten kumpaa peliä Star Citizen vai Squadron 42 tarkoitit tuolla kohtuutoman lavealla ja ympäripyöeällä yleistykselläsi ja mitä "edes läheisesti AAA-peliä muistuttavaa" viittaako tämä pelin kokoon, laatuun, pelaajamäärään, myyntimäärää, vai mihin ja jos se viittaa johonkin/kaikkiin noista nin missä on raja "edes läheisesti" ehdon täytymiseen.
PS itse olen todennut että nuo suhteellisuudentajunsa menettäneet SC fanit on pääasiassa juuri sen n. 30-60€ peruspelipaketin ostaneita (hinta vaihtelee sen mukaan minä vuonna ostivat pelinsä (omani maksoi alle 40€)) siksi heitä ei juurikaan näe Sub tai Consierge foorumilla (Consierge foorumila kyllä näkee paljon sellaisia tyypejä jotka on vaatimassa rajattoman määrän ekstroja vain siksi kun laittoivat peliin yli 1000$ (mielestäni ne on vain asteen noiden valopääfanien yläpuolella)).
Niin tehdään se nyt taas kerran selväksi että itse en hetkeäkään usko että Squadron 42 tai Star Citizen tulisivat olemaan täydellisiä jumalpelejä vaan vain hyviä tai erittäinhyviä pelejä jotka ei ole samassa lootboks/DLC suossa kuin missä kaikki muut nykypelit on.
Se mitä itse Star Citizenistä toivon on se että se olisi niin hyvä/monipuolinen ja pitkäikäinen peli että voisin pelata sitä halutessani suurinpiirtein loppuelämäni (tai siis ainakin siihenasti kun muisti/liikuntakyky/näkö säilyy) ts jotain EVE:n tai WOW:n elinikään pystyvää (tämä ei ole mikään mahdottomuus koska SC on rakennettu sellaiselle pohjalle että sen tarvima tietokonekapasiteetti skaalautuu helposti pelaajamäärän mukaan sekä ylös- että alas-päin eli se pystyy olemaan pitkään pystyssa senkinjälkeen kun pelaajamäärähuippu on kaukana takana).