Star Citizen

Haluisin nyt kuitenkin muistuttaa kaikkia subaajia, että toi evo missä esimerkiksi minä olen ei koska subaajia. Toisin sanoen me pelataan ensiks, sit pelaatte te, sit pelaa muut.

Mä otin esim win10 noin 2 vuotta ennen kun sitä ruvettiin edes esittelee yleisölle.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Haluisin nyt kuitenkin muistuttaa kaikkia subaajia, että toi evo missä esimerkiksi minä olen ei koska subaajia. Toisin sanoen me pelataan ensiks, sit pelaatte te, sit pelaa muut.

Mä otin esim win10 noin 2 vuotta ennen kun sitä ruvettiin edes esittelee yleisölle.
En ole varma mitä tässä yrität sanoa, mutta jatkossa editoi edes edellistä viestiä niin ei tule spämmättyä useaa viestiä peräkkäin.
 
Haluisin nyt kuitenkin muistuttaa kaikkia subaajia, että toi evo missä esimerkiksi minä olen ei koska subaajia. Toisin sanoen me pelataan ensiks, sit pelaatte te, sit pelaa muut.

Mä otin esim win10 noin 2 vuotta ennen kun sitä ruvettiin edes esittelee yleisölle.
Juu on tiedosssa että olet Evocatissa.

On tiedossa myös että Evocatilla ei ole NDA:ta koskien näitä 3.1.x PTU versioita joten josko kertoisit kokemuksistasi niissä :scross: ,
tällaisten kryptisten postausten sijasta.
 
Sen voin sanoa, että maalaripoika on maalannut, ja pomo tulee sanomaan, että tuo täytyy vesihioa, ennen seuraavaa maalauskertaa.
 
Tuo

MonthlyReport_April_Blade.jpg


Toimiii mielestäni hyvin työpöydän taustakuvana kun on kokonaisuudessaan niin tumma että ei haittaa mitenkään työpöydällä olevien kohteiden luettavuutta.


Katselin huviksenin noita raha käppyröitä niin pari huomiota

CvsF.JPG


2016-2017 on tapahtunut käänne niin että sen jälkeen on tullun n. 500000 uutta Citizeniä jotka ei ole hankkineet peliä ts potentiaalisia pelin ostajia julkaisunjälkeen on vähintään kaikki nuo Citizenin joilla ei vielä ole peliä.


average.JPG


Vaikka kovasti jeesustellaan kalliiden alusten myntiä niin ei niitä aluksia nyt niin paljon myydä kun keskiverto ei ole kasvanut mitenkään merkittävästi.


forecast.JPG


Jos ei mitään ihmeellistä poikeaamaa tule niin vuodenvaihtuessa on 200m $ ohitettu.


Jaa että mistä nämä käppyrät on no tuolta
Crowdfunding Development Spreadsheet Version 2.0
 
Erästä Scifi persoonaa lainaten

Big Big Bada Boom

CloudImperiumGames_StarCitizen_CrusaderHerculesMorningStar.jpg


Jep se on noin Auroran kokoinen pommi ja kyseinen lentovehje pystyy kantanaam niitä kerralla ainakin neljä (ellei enempi) :)

PS Henkiläkohtaisesti en ole innoissani tästä näinmittavasta maasodankäyntiin panostamisesta (ainakaan ennen kuin peli on täysin julkaistu).


PPS CIG:llä on tapana laittaa piilotetusti sneakpeakkeja tulevasta niin kuin tämän uusimman novellin otsikkokuvassa on
HostileNegotiations.jpg

Crusader / Crusader Industries (ie cloudcity)
 
Viimeksi muokattu:
Uusimmasta RTV:stä


Moons by Terada



Tchaikovsky - Le Lac des Cygnes - Swan Lake
 
Onko missään käsitelty, että minkälaista gameplayta tälle maasodankäynnille ollaan rakentamassa? Pelin suurin hienous kun on massiivisessa skaalassa ja valtaisissa planeetoissa, niin missä tilanteessa pelaajat tulevat kohtaamaan toisensa näissä kehittäjien maalaailemissa massiivissa maataisteluissa, joissa näillä maataisteluiden tukemiseen kehitetyillä tankkereilla/pommikoneilla kelkotaan kymmeniä taistelupanssareita taistelukentille? Taistelut kun kuitenkin keskittyisi vain noin neliökilometrin alueelle, niin tuntuu jotenkin älyttömältäkehittää pelimekaniikka, joka vaattii toimiakseen merkittävää pelinkehitystä.

Kun ei sekään tunnu tarkoituksen mukaiselta, että avaruus-universumisimulaattorin kehityksen resursseista käytetään johonkin taistelukenttä-gameplayn kehitykseen, varsinkin kun avaruus-universumisimulaattorin kehitysrahat on kickstartilla kerätty suoraan yksityisiltä bäckereiltä, joille on luvattu avaruus-universumisimulaattori.
 
Onko missään käsitelty, että minkälaista gameplayta tälle maasodankäynnille ollaan rakentamassa? ...
Tuo on se yksityiskohta joka minua huolestuttaa kun jos sitä koneellista (Hercules, Nova, etc) maasotaa aletaan tehdä samalla yksityiskohtaisuudella kuin kaikki muukin SC:ssä tehdään siitä paisuu melkoinen työ.

CIG voi kuvitella että suuriosa tuosta työstä syntyisi automaatisesti muiden osien mukana mutta siinä on isomutta että oikea maasota tarvisi myös oikeasti tuhoutuvat kohteet siellä planeetan pinnalla ja ainakaan tähänmennessä ei noita baseja eikä kaupunkeja ole aiottu suunnitellta tuhoutuviksi mutta jos ne aikoo tukea maasotaa oikeasti niin niistäkin täytyy tehdä tuhoutuvia ja se on iso ohjelmointi ja taide työ.

Niin kauan kun kuvassa ei ollut järeää tankkia kuten Nova ja järeitä pommeja pudottavaa alusta kuten Hercules olisi se kaupunkien/basejen tuhoutumattomus voinut olla jotenkin uskottavuuden rajoissa mutta kun nuo Nova ja Hercules pommintaa on niiden basejen ja kaupunkien pakko tuhotua tai muuten homma menee aivan liian epäuskottavaksi.


Siis täsmennys minua huolestuuttaa se että ne tekee tuon maasodan yhtähyvin kuin kaiken muunkin SC:ssä koska se sitoo liikaa resusseja pois pelin pääalueelta ts en ole huolestunut siitä että siitä ei tehtäisi hyvää.


Toivon/uskon että tuo kunnollinen maasota toteutetaan tosiasiassa vasta pelin julkaisun jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Jos joku haluaa tehdä kuvallisen esityksen aluksistaan helposti niin tämä

FleetView by Lundfoci

on siihen helppokeino (esimerkki lopputuloksesta alla)

Fleet view sample.png


PS Näyttää olevan jonkilainen raja siinä montako alusta onnistuneesti saa kerralla tehtyä (n. 20 näyttäis onnistuvan suht helposti) ja siinä että toimiiko kaikki valittavissa olevat alukset (osa varianteista ei vaikuta ainakaan jokakerta toimivan) kunnolla vai ei.
 
3.1.4 LIVE

Tässä versiossa on vihdoin korjattu monet bugit jotka tuli 3.0 version mukana ja teki tietyt asiat siksi huonommin toimiviksi kuin mitä oli 2.6.x versioissa,
esim. nyt niillä aluksen aseilla pitäisi osua paremmin kuin mitä tähänmennessä on 3.0 versiossa alkaen on osunut koska ESP on vihdoin korjattu (Vanquard ja iso kiinteätykki keulassa alkaa osua vihdoinkin johonkin kuuta pienempään).



Myös gravlew biket toimii nyt niin kuin on tarkoitus (aikaisemmin gravlewpadit feikattiin thrustereilla joka aiheutti omituisuuksia mutta nyt niissä on ne oikeat gravlevit).

Myös alusten thruster hovermode ja hoverthrusterit toimii nyt niin kuin on tarkoitus (juu nyt myös normaali thruster ja hover thruster on erikseen eli ne Reclaimerin ja Terrapinin kääntyvät hovermode thrusterit tekee juuri sen mikä niiden on tarkoituskin tehdä ja Starfarerein ja Freelancerin erilliset hover thrusterit toimii niin kuin on tarkoituskin).


3.1.4 Updates
Feature Updates
Ships and Vehicles

  • IFCS has been refactored.
  • Fixes for IFCS instability.
  • Fixes for Gravlev hover mode and smoother transition between HOV and SCM.
  • Changed acceleration algorithm to transient.
  • Improved atmospheric simulation to support drag and gravity in motion control calculations.
  • Adjusted large ship acceleration for take off and surface to orbit transition to compensate for gravity.
    Note: You may be required to orient rear thrusters in such a way to maximize lift off acceleration. For large ships with multiple thruster orientations, such as the Reclaimer, you will want to gain altitude in landing mode and reorient your ship vertically once moving into SCM/AB to push into orbit.
  • Gravlev speed limit is now only limited by planar velocity.
  • Improved transition between HOV and SCM modes for gravlev.
  • Retuned ESP to better fit the IFCS changes.
Bug Fixes

  • Multiple players should no longer spawn into the same EZ Hab room.
  • Fixed a bug with boost/afterburner where boost was heavily over-performing on some ships.
  • Recovering from a crash should no longer present the player with an empty ship list at ASOP terminals
Technical

  • Fixed 3 fatal error crashes.
  • Fixed a fatal error crash on exit.
  • Memory leak fix.
 
Viimeksi muokattu:
Silloin kun aluksia on vähempi tuo lisäominaisuuksia pystyy käyttämään helpommin

munekaa-Aurora-LN.JPG



PS Siitä löytyy esim. sinivalkoinen taivas pilvillä eli ne alukset pystyy halutessaan sijoittamaan taivastakin vasten.

PPS Koska tuo käyttää RSI:n sivuilta löytyviä holomallleja lähtökohtana tuo Aurora LN on vielä päivittämätöntä mallia vaikka itse pelissä on se päivitetty malli.
 
Viimeksi muokattu:
Neat, miten sait tuon Noxin Auroran sisään oliko Nox ilman pilottia avaruudessa ja liikutit Auroraa ovat auki sivusuunnassa niin että sait Noxin hivutettua sisään (kun tuntuu siltä että lentotilassa pilotti selässä se Nox ei mahtuisi sisään).

Tuossa aluskuva sivustossa aluksille taidetaan antaa vanhat holomalleja vastaavat mitat kun Orion on vissiin nykyään melkein puolikilometriä pitkä (unMelt hmm?) ja 600i:kin taitaa olla himpun yli 100m pitkä.
 
Levskissä ihan 1 yrittämällä ilman tunkemista mahtui tuohon Auroran sisään NOXi, vois mennä paremmin jos ottais aseet pois. Että 600i olisi kasvanut pikkasen, hyvä jos on kasvanut?
 
... Että 600i olisi kasvanut pikkasen, hyvä jos on kasvanut?
Juu muistelen että jossain CIG:n videossa mainitten sen kasvaneen sen verran että se on nyt himpun pisempi kuin Starfarer/Gemini.

Tuo kasvu ei ole tuonut lisää tiloja alukseen vaan sen on käytetty niiden tilojen mitoituksen helpottamiseen, ts aluksen suunnittelijan ei tarvi niin tarkaan viilata pilkkua kun mitoittaa tiloja riittävän suuriksi myös NPC hahmoja varten (NPC hahmothan tarvi vähänenempi liikumavaraa että ne ei onnistu jumittaman itseään rakenteisiin).
 
Joukkorahoitus ei ole CIG:n ainut tulonlähde.




Takaisin viralliiseen ... uusin ATV ... ja mailmankaikkeuden tuho.

 
Viimeksi muokattu:
MISC Celebrates 50 Years

RSI:n sivulla on just myynnissä erikoisversioita MISC Racer aluksesta
en normaalisti mainitse tällaisista myynneistä mutta tässä on kyseessä määrä rajoitetu myynti ja nuo määrät on pienet
ajoten jos joku haluaa laitta rahaa pelinkehitykseen ja saada siinä sivussa jotain erikoisempaa lennettävää niin tuossa ois.


4-LX-EX-Razors-Squashed.jpg


LX moar speed who cares things like armor, armament , weapons or turning.

EX Fast Stealh escape/snoop ship (but not as fast as normal Racer) also less weapons (tarkoitttaa lähinnä aseen energian ja jäähdytys kapasiteetin rajoitusta tms).





----------------------------------------------------------------------------------


Tämä on Star Citizen Alpha


Screenshot-Round-3-1.jpg


Screenshot-Round-3-2.jpg


Screenshot-Round-3-4.jpg


Screenshot-Round-3-5.jpg


Screenshot-Round-3-3.jpg


Nuo on SC Screenshot kisaan osallistujia
(ts ne on pelaajat kaapanneet tämänhetkisestä Live Alpha versiosta).
 
Viimeksi muokattu:
Tuli eilettäin kokeiltua 3.1.4 ja puolentoistatunnin pelisession aikana ei kaatunut kertaakaan. Ruudunpäivitys oli siedettävä. Täytyy testailla tehtäviä jossain välissä. En tiedä mitä ajatella pelin tulevaisuuden näkymistä ja siitä, että tuleeko valmista koskaan kun ottaa huomioon kehityksen ja johdon ongelmat, oikeusjutut ja muut viimeaikaiset tapahtumat sekä huhut henkilökunnan vähentämisestä, rahojen loppumisesta yms... En tiedä.

Mutta positiivinen kuva jäi itse pelistä ja potentiaalia on, kun sen irroittaa muusta kontekstista. Mutta en tosiaan tiedä mitä ajatella siitä, että tässä pisteessä ollaan kuuden vuoden kehityksen jälkeen. Vaadittaisiin varmaan toiset 6 vuotta, että peliä voisi sanoa ihan peliksi, eikä teknologiademoksi.
 
Ei kyllä kukaan tiedä, jos analyysi jätetään ties kenen propagandan tasolle. Kehityksen ja johdon välisiä ongelmia ja muita viimeaikaisia tapahtumia voisi hieman avata, jos ei puhuta enää vuodesta 2013.

Rahojen loppumistahan veikkailtiin tosiaan jo vuosia sitten, muttei ole tainnut vielä osua. Pelaajakunta lienee keski-iältään otollisinta mahdollista joukkorahoitusprojektille, kun jengi on pelannut wingcommandereita sekä Freelanceria ja sittemmin vaurastunut. Paljon kärsivällisempää väestönosaa kuin avaruuspelejä viidentoista vuoden kadotuksen jälkeen tukeneita tuskin löytyy. 3.1:n julkaisun jälkeen tuntuu perinteinen alkuvuoden hampaidenkiristely vähentyneen huomattavasti ja kohtahan on taas 3.2 ulkona, mikä korvaa Gamescomin perinteisen elokuun demon puuttumista.

Missä ja milloin on huhuiltu henkilökunnan vähentämisestä? Koko projektin aikana on "huhuissa" puhuttu vain Austinin studion lakkauttamisesta, mikä olisi ollut sytytysnestettä propagandalle, mutta tiettävästi siellä on edelleen noin 50 henkeä töissä ja noin 400-450 vakituista Santa Monicassa, Manchesterissa ja Frankfurtissa. Projektin lähtölaukauksen aikaan, josta on viiden kuukauden päästä kulunut kuusi vuotta, miehistövahvuus oli noin viisi henkilöä. Joten aikalailla suunnitelmat ovat edistyneet, kun alkuperäinen visio vuoden 2013 taitteessa oli tehdä peli pienten studioiden tekijäporukalla, kuten No Man's Sky (ilman Sonyn resursseja taustalla), mikä nyt ei välttämättä kovin suuri menestyskaava olisi ollut alihankkijoiden vaihteleva laatu huomioiden ja Pohjois-Amerikan vähäinen Cryengine-kokemus mukaan lukien. Kukaan ei voi väittää, että tällainen noin viiden vuoden joukkorahoitettu projekti olisi ennustettavissa tai etenisi kenenkään näkemysten johdolla loogisesti voitosta voittoon sen enempään kuin vaikka Red Dead Redemption 2 tai Witcher 3, joiden molempien julkaisua jouduttiin (tai varmasti jopa olettiin) siirtämään ja oletettavasti samalla laadustakin on hieman tingitty.

Teknologiademoväitteet ovat sinänsä hieman erikoisia, kun 3.0- ei kovin paljon tunnu eroavan esimerkiksi PUBG:stä tai Fortnitestä eli early access -peleistä. Jos 4.0 muuntaa 2.0:n ja 3.0:n lailla edeltäjäänsä tai Squadron 42:n vertical slice menee uusiksi, niin sitten voidaan kutsua näitä jälleen teknologiademoiksi, mutta eipä tämänkään sanan hokeminen kovin autuaaksi tee, jos konteksti jää täysin tulkitsematta ja koko keskustelu asettautuu taas hyvän ja pahan ikiaikaiseksi taistoksi, mikä on taas vähemmän hyödyllistä kenellekään, jos vuoropuhelua lähinnä käydään hyvin kaivetuissa ja samanhenkisissä poteroissa 2010-luvun internetissä.
Noh, varmaan odotustesi mukaan en rupea lähteitä erittelemään, kun en muista. Ja vaikka muistaisin, olisi vastaus siihen todennäköisesti "ei tuollaisiin HUHUIHIN voi luottaa", niinkuin ei voikaan. Minua on kiinnostanut pelaajana jo vuosia erityisesti tämän genren pelit ja surffaan netissä lukien sieltä täältä, googlettelemalla. En useinkaan tiedä millä sivulla tai missä foorumilla milloinkin olen menossa. Siitä muodostuu kulloinkin jonkunlainen käsitys aiheesta josta tietoa etsin. Se ei ole tietenkään absoluuttinen totuus, mutta ei se ole mahdollistakaan. Meistä jokainen elää omassa todellisuuden illuusiossa, pohjautuen siihen tietoon ja niihin kokemuksiin joita ympäriltään imee tietoisesti tai tiedostamattaan. Eikä niitä "poteroita" pelkästään internetissä näe.

Siksi puhuin huhuista ja siksi sanoin monta kertaa "en tiedä". Mutta sen tiedän, että raha CIG:lle edelleen kelpaa, vielä työtaakan lisäämisenkin kustannuksella, deadlinet ei edelleenkään pidä, asioita tehdään monta kertaa uusiksi, mikä jostain syystä on hyväksytty tosiasia "kun kyseessä on näin valtava projekti" ja jopa RSI:n omilla foorumeilla se on alkanut nostamaan isojenkin bäkkereiden kulmia. Ja se että touhusta välittyy epämiellyttävällä tavalla tietynlainen kulttitunne, eritavalla kuin minkään muun pelin faniyhteisöstä.
 
Mitä tulee vertaukseen PUBG ja Fortniteen, voiko näitä edes verrata? En ole pelejä pelannut, mutta SC:tä on kehitetty pidempään, huomattavasti isommalla rahalla, huomattavasti isommalla porukalla. Ja eskaloituminen hyvän ja pahan taisteluksi... Minä kerroin vain lyhyesti kokemuksia eilisestä pelisessiosta ja vähän fiiliksiä mitä itse projektista tuumin. En olettanut joutuvani oikeuden eteen esittämään tarkat lähdemateriaalit yms...
 
Tässä nyt unohdetaan miten rikkaita ihmisiä löytyy tuhottomasti maailmasta nykyään kun varallisuuskuilu revennyt. Rikkaan 1 euro tuo 27K€ laittaa, vaikka me köyhät voimme vain uneksia tuollaisista summista.
 
Ongelma SC:n kanssa ovat se että pelin piti valmistua jo vuosia sitten. Muistaakseni kirjoitin noin 3.5-vuotta sitten että tämä kökkäle vaikuttaa yhä enemmän ja enemmän olevan ihan puhdas kusetus johon toiset uskovat kun johonkin lahkoon tai kutenFlat Earth pökiöt konsanaan siine että maa on litteä. Se vaan on valitettavaa että hokemalla että hyvä tulee ja vielä me näytetään ei pikälle pääse. Kivi ei muutu timantiksi vaikka kuinka sitä puristelee ja uskoo. Kuten jo vuosia sitten totesin että projektille pitää asettaa takarajat, päämäärät ja hinta. Kaikki tämä sekoilu milloin minkäkin vieraan kielen jne. hölynpölyn ympärillä vain kertoo sen että projektia vedätetään väkisin tulevaisuuteen. Miksi näin? Sitä jokainen voi mielessään miettiä...
 
Ja taas mennään.

r/Games - Star Citizen Offers The Legatus Pack For $27,000 USD, Requires Having Spent $1,000+ Just To View

Kyllähän tästä pelistä on muodostunut yksi ison luokan vitsi normaalien pelaajien keskuudessa.
Miten sinä nyt vasta heräsit tuosta taivastekemaan kun onhan tuo paketti ollut jo jotain parikuukautta myynnissä (en muista tarkkaa aikaa).


Muuuten tuon saman Consierge vallin takana on muitakin paketteja
edullisin taisi olla jotain 1000-1500 € välillä
niin että jos on tullut laitettua peliin se yli tonni
niin kannataa katsoa josko jo sisällä olevan rahan/alukset melttaamalla
ja siitä saaduilla crediiteillä osataen saisi paremman kokoelman aluksia kuin mitä sinulla tällähetkellä jo on.



PS



PPS
"Kyllähän tästä pelistä on muodostunut yksi ison luokan vitsi normaalien pelaajien keskuudessa."
Jos tuolla viitataan lootboks arpapelejä rahalla pelaaviin konsolipelaajiin
(sehän on se suurin kasuuaali/normi pelaaja ryhmä nykyään)
niin mulle on se ja sama mikä heidän mielestään on vitsi ja mikä ei
(kun se tuntuu menevän heiltä itseltään täysin ohi että millaista vitsi oravanpyörää ravaavat).


-------------------------------------------------------------------------------------

Ongelma SC:n kanssa ovat se että pelin piti valmistua jo vuosia sitten. Muistaakseni kirjoitin noin 3.5-vuotta sitten että tämä kökkäle vaikuttaa yhä enemmän ja enemmän olevan ihan puhdas kusetus ...
Sinun ajatuksen juoksua en voi tajuta kun peli valmistuu jatkuvasti lisää ja siitä tulee säännöllisesti kouriintuntuvia todisteita kuten viimeksi Live 3.1.4, niin miten ihmeessä peli jota selvästi todistettavsti jatkuvasti kehitetään ja se todistettavasti jatkuvasti kehittyy voi muka olla täysi kusetus.

... Kaikki tämä sekoilu milloin minkäkin vieraan kielen jne. hölynpölyn ympärillä vain kertoo sen että projektia vedätetään väkisin tulevaisuuteen. ...
Tuosta valittaminen se vasta typerää on kun se on yksi niistä alkuperäisistä stretchgoaleista jotka oli mukana jo siinä alkuperäisessä RSI/Kickstarter kampanjassa joten jokaikisen Star Citizeniniin rahojaan pistäneen olisi jo heti vuodesta 2012 alkaen pitänyt tietää että se tulee osaksi peliä.

Niin että miten jokin vuonna 2012 tapahtunut on nyt yhtäkkiä jotenkin muutunut "projektia vedätetään väkisin tulevaisuuteen" tyyliseksi vedätykseksii ???

16/08/2014
$50,000,000

$50,000,000
  • Alien Languages – Do you speak Banu? We will work with real-world linguists to create distinctive and realistic alien languages for Star Citizen’s three biggest alien races, the Vanduul, the Xi’An and the Banu. No universal translators, no garbled animal noises: Star Citizen’s aliens will be speaking their own authentic languages!
ACCOMPLISHED
Niin kuin näkyy tuon goalin raja on ylittynty jo 2014 eli sen jälkeen CIG:n on ollut pakko se peliin laittaa koska ne lupasi tehdä sen tuo rajan ylityessä (muuten ne pettäisi tekemänsä sopimuksen).
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän noillekin ostajia löydy :psmoke:
Juu löytyy, esim. isoimman valaan (295000+$) jonka minä tiedän
suurin huoli oli se että paljonko hänen pitää laittaa rahaa tähän peliin että saa varmistettua sen
että hänen pelissä omistamansa Origin 890 Jump on vähintään samantasoinen kuin
hänen oma 11 miljoona $ maksava realielämän jahtinsa on (se rl jahti on varsin tyylikkään näköinen ulkoa musta/kromi ja sisältä +++
sen rl jahdin kotisatama on muuten Doha - Qatar ja sen jahdin omistaja on jonkinmoinen IT spesialisti siellä Qatarissa).

PS Hän innostui esittelemän omaa alustaan kun minä aloin ensin puhua Nautor Swaneista (yks sukulainen on töissä Nautorilla).


Edit add:
Itse kuvittelisin että pääosa jonkun Legatus paketin ostajista on selllasia että he haluaa helpommman tavan antaa rahaa pelin kehitykseen (isompi summa kerralla on helpompi kuin liuta pikkusummia tipoittain) ja heitä varten CIG on tehnyt tuon Legatus Packin eli pointti on se miten saadaan "oikeutettua" suurimman mahdollisen summan pelinkehitykseen antaminen ilman että se olisi suora lahjoitus ilman mitään vastinetta ts sen Legatus paketin ostajalle voi olla se ja sama mitä aluksia se paketti sisältää (koska hän voi jokatapauksessa vuosienkuluessa hankkia useamman Legatus paketin koska hän lahjoittaa säännöllisesti jonkin summan tämän pelin kehitykseen (yksi tietämäni valas on lahjoittanut siitä vuodesta 2012 lähtien keskimäärin 20000$ per kuukausi hänen suurin ongelmansa oli yli 200kpl Constellation Andromeda aluksia hänen hangarissaan hän ei myöskään pitänyt siitä että CIG:n kauppa ei antanut ostaa 200kpl Constellationeja yhdellä ostokerralla vaan niitä ostokertoja tarvi paljon, hän on muuten yksi selittävä syy sille mite Star Citizenin Youtubettajilla riittää aluksia lahjoitettavaksi katsojilleen (johonkinhan ne ylimääräiset Constellationit pitää tunkea))).
 
Viimeksi muokattu:
Vähän samaan teemaan liityen kun näitä alusmyyntejä taivastellaan

CIG on tämän alkuvuoden laittanut kesimäärin yhden kiinnostavamman aluksen per kuukausi myyntiin.

Itse oletan että heidän tarkoituksenaan on yritää tasata tulovirtoja niin että ne olisivat tasaisempia ympäri vuoden
eivätkä painottuisi niin rajusti loppuvuoteen kuin aikaisempija vuosina on ollut.

funding-alkuvuosi.JPG


Tuon perusteella he ovat onnistuneen kun koko alkuvuosin on ollut keskimäärin n. 2+m ? per kuukausi,
Aikaisempinavuosinahan on näinä vuodenalkukuina tullut jopa alle sadantuhannen kuukausia ja keskiarvokin on ollut alle n. 1m $.

CIG juokseviksi kuluiksi on tällähetkellä veikattu 2,5-3,5m $ per kuukausi eli CIG ilmeisesti pyrkii siihen että tulot ja menot olisivat suurinpiirtein tasoissa per kuukausi ilman rajua heittelyä ylös tai alaspäin vuoden kuluesssa (niin että heittelyä ei joudu tasaaman alku ja loppuvuoden välillä esim. lainoilla).
 
Nähtäväksi jää miten pitkään tuota rahavirtaa riittää. Onhan tätä projektia sinänsä hauska seurata ja oma veikkaukseni on raakileena julkaistu, ja myös sellaiseksi jäävä peli. Jos nyt jokin ihme sattuu tapahtumaan ja sieltä putkahtaa pelijeesuksen toinen tuleminen, niin voinhan sitten ostaa sen sopuhintaan. Win-win-tilanne joka tapauksessa.

Toivottavasti vain tässä seuraavan kymmenen vuoden aikana maailmanpoliittinen tilanne pysyy sen verran vakaana, että meillä on mahdollisuuksia ja aikaa viihdyttää itseämme videopeleillä :cigar2:
 
Nähtäväksi jää miten pitkään tuota rahavirtaa riittää. Onhan tätä projektia sinänsä hauska seurata ja oma veikkaukseni on raakileena julkaistu, ja myös sellaiseksi jäävä peli. Jos nyt jokin ihme sattuu tapahtumaan ja sieltä putkahtaa pelijeesuksen toinen tuleminen, niin voinhan sitten ostaa sen sopuhintaan. Win-win-tilanne joka tapauksessa.

Toivottavasti vain tässä seuraavan kymmenen vuoden aikana maailmanpoliittinen tilanne pysyy sen verran vakaana, että meillä on mahdollisuuksia ja aikaa viihdyttää itseämme videopeleillä :cigar2:

Redagast.JPG
 
Muistutukseksi kun on ollut taas narinaa siitä että Star Citizen ei valmistu tms.

Star Citizen ei ole se peli jonka on tarkoitus valmistua ensimmäisena vaan se peli on Squadron 42.

SQ42-05-01f.png
 
Muistutukseksi kun on ollut taas narinaa siitä että Star Citizen ei valmistu tms.

Star Citizen ei ole se peli jonka on tarkoitus valmistua ensimmäisena vaan se peli on Squadron 42.

Narinaa ja narinaa. Lähinnä ihmettelyä ja pohdintaa miten pitkälle projektin valmistumista voi venyttää ja silti pitää yllä tasaista rahavirtaa taloon. Jos ei ole lupauksiin nähden konkreettista annettavaa, niin jossain vaiheessa se virta on väkisin ehtymään päin. Moniko on valmis laittamaan ns. starter packin jälkeen lisää rahaa? Jostain luin, että suunnitelmissa olisi rahoittaa SC:n finaaliin vieminen S42:sta saatavilla myyntituloilla, mutta tämäkin vaatii tuotteen, jota jengi on valmis ostamaan. Tällä hetkellä ei ilmeisesti ole mitään, edes varovaista arviota julkaisupäivästä?

Kokonaan toinen juttu onkin sitten tuotteen laatu. Ikuisuusprojekteille tupataan lataamaan melkoiset odotukset. Tämä johtuu osittain "mullistavaa, vaikka sun mitä ja vähän päälle" -tyyppisestä markkinoinnista, josta on olemassa varoittavia esimerkkejä. Kohda kahdeksan vuotta takana ja se on kuitenkin reilu 10% suomalaisen miehen elinajanodotteesta :cigar2:
 
Hyvät tulot alkuvuoden osalta liene selitettävissä myös jouluna julkaistun ison päivityksen, sekä poikkeuksellisen runsaiden tarjousmyyntien, alusten, maan, tankkien jne. myyntien myötä. Mikä toisaalta myös herättää kysymyksiä liittyen CIG:n taloudelliseen tilanteeseen.

Itse odotan, että SC voisi olla määriteltävissä ”valmiiksi” aikaisintaan joskus 2023, jos vain raha ja pelaajayhteisön kiinnostus riittää. Tosiasia on, että pelikansan odotukset ”jumalpelistä” on täysin CIG:n itsensä aiheuttamia. Samoten aikataulut.

Lisäksi, en usko hetkeäkään, että peli olisi kerännyt rahaa tähän tahtiin ja keräisi sitä edelleen, jos esim. 2013 olisi tiedetty, missä 2018 mennään. Jos nyt julkaistaisiin realistinen aika-arvio SC:n valmistumisesta (jollainen taatusti on jossain CIG:n liitutaululla pohjautuen jo tehtyyn työhön, siinä vastaan tulleisiin haasteisiin, nykytilanteeseen ja tuleviin haasteisiin), se olisi hyvin vahingollista projektille. Siksi parasta on jatkaa nykyisellä linjalla ja luvata jatkuvasti ylioptimistisia aikarajoja, jotta saadaan pidettyä mielenkiintoa yllä.

Kaikkea ei asialleen omistautunut entusiastikaan kuitenkaan siedä. Tässä tapauksessa jos puhutaan SC:n valmistumisen odottelusta, joillakin raja voi mennä 8 vuodessa, ehkä 10, jopa 15 vuotta? Joillakin se raja on tullut jo vastaan ja rahapussi SC:n suuntaan suljettu. Jopa pyydetty rahoja takaisin (jos se vain suinkin on onnistunut). Ja nämä tapaukset eivät ainakaan harvenemaan päin käänny mitä kauemmin peli on kehityksessä.
 
Ikävä kyllä, tekniikat ja moottorit vanhenevat, joten oikeassa maailmassa ei pystytä jatkamaan dev helliä loputtomiin. Itse pidän SC:ä kyllä täytenä kusetuksena.
 
Itse pidän SC:ä kyllä täytenä kusetuksena.

Aika uskomatonta että tämän tason kommentteja tulee vielä, mutta toki jos pelin kehitystä ei seuraa tippaakaan ja ainoa mitä tietää on se perinteinen "5 vuotta ja 200 miljoonaa"-mantra, niin voihan se siltä helposti näyttää. :think:
 
Eikohän tuossa vielä grafiikkamoottori ehdi pari kertaa vaihtua kun tekniikka edistyy. Sitten tuossa viiden vuoden päästä julkaistaan edelleen joku hämärästi nimetty 5.xxx niin ei pääse kukaan nostaa oikeusjuttua koska "tämmöinen tästä nyt tuli". Ja fanit jatkaa fanitusta.
 
Ehkä olisi parasta suhtautua SC:n uususkontona tai kulttina. Kyllähän messiaan odottamisella on tienattu aikaisemminkin, mutta mitään edes läheisesti AAA-peliä muistuttavaa ei tulla koskaan näkemään.
 
Jos kokee edustavansa jumalatonta rationalismia, niin eikö kaikista helpointa olisi rakentaa hieman monitahoisempia väitteitä kuin teknologiademo, jumalpeli, kultti tai huijaus, jotka edustavat äärimmäisen helppoa totuutta, joka ei hokijaltaan kauppalistaa suuritöisempää perusteluosuutta näytä vaativan.

Jumalpeli Cyberpunk 2077 on ennen tämän kuun E3-tapahtumaa julkaissut trailerin ja viisivuotisjuhlatwiitin. Edeltäjänsä Witcher 3 oli ajoittain vahva tarina väkevillä sivutehtävillä. Silti siinä +90-jumalpelissä oli äärimmäisen joustamaton ja ei-reaktiivinen pelimaailma sekä lähinnä sivuhyppelyyn perustuva toiminta, joten aivan kuuhun ei vaatimustaso ole viime vuosina noussut, vastoin näitä jumalpelipuheita. Squadron 42:sta voinee jo puhua varmana +80-pelinä. CRYcoin-integraatio tosin Star Citizenistä puuttuu, toisin kuin Crytekin jumalpeleistä.


Sen verran tähän pakko puuttua että CD Project Red llä on aika vahvaa näyttöä osaamisesta kun taas Roberts on tullut tunnetuksi suuruudenhulluista visioitaan.
 
SC:stä ja Squadron 42:sta keskustelu on kyllä äärimmäisen haastavaa kun tuntuu, että sanansa täytyy valita erittäin huolella jotta varmasti tulee mahdollisimman yksiselitteisesti selväksi mitä yrittää sanoa ja jotta sanottua olisi mahdollisimman vaikea ymmärtää vahingossa tai tahallaan väärin.

En edelleenkään rupea omille mielipiteilleni mitään lähteitä selvittelemään, koska kehitystä on tullut vuosien varrella seurattua monesta lähteestä ja se ei ainakaan helpota, että neutraalia faktaa tästä(kään) projektista ei ole. Jokaisen täytyy luoda oma näkemyksensä sirpaleisista tiedonpalasista sieltä täältä, ja riippuu paljon otoksen laajuudesta ja omista alitajuisista valinnoista, millaisen kokonaiskuvan kukakin muodostaa.

Tosiasiahan on, että ihminen tietoa etsiessään pyrkii huomaamattaan sellaisen tiedon äärelle joka vastaa omaa näkemystä ja hakee vahvistusta jo muodostetulle omalle mielipiteelle. Jos tämän tiedostaa ja näkee vaivaa sen eteen, että aidosti ainakin yrittää ottaa huomioon ja selvittää taustoja myös sellaisiin mielipiteisiin, jotka sotivat omaa näkemystä vastaan, saattaa yllättyä kuinka harmaaksi aiemmin niin mustavalkoisesta näyttänyt asia muuttuu.

Miksi ei saisi käyttää sellaisia sanoja jotka kuvaavat jotain asiaa hyvin? Miksi keksiä esim. teknologiademo-sanalle synonyymi, jos jokin asia omasta mielestä sellainen on. Ei se ole mikään haukkumasana, vaan minusta aika tarkka määritelmä SC:n tämänhetkisestä PU 3.1.4:stä.

Laitetaan nyt vielä, en tosiaankaan usko että projekti on huijaus. Se on vain paisunut käsistä ja lähtenyt väärille raiteille jo alussa tehtyjen väärien valintojen (kuten pelimoottori), selkeän suunnitelman puuttumisen ja jatkuvan ominaisuuksien lisäämisen myötä. kyseenalaiset priorisoinnit rahan käytön sekä peliin luotavien ominaisuuksien sekä fokuksen suhteen hämmentävät soppaa lisää, välillä tehdään Star Marinea, välillä Squadron 42:sta sitten fokus onkin siirtynyt taas johonkin ihan muualle ja väitetään, että Star Marine on itseasiassa osa PU:ta, mutta sitten Star Marine julkaistaankin ihan puskista. Tuo vain esimerkkinä, tällaistahan koko kehitys on ollut. Kieltämättä nyt viimeaikoina sentään on tullut päivitykset ajallaan, mutta edelleen niihin luvatuista ominaisuuksista puuttuu paljon.

Ja toki omaan mielipiteeseeni vaikuttaa 3.1.4:n nykytila. Tunnelmaa on, grafiikka nättiä, kokemus on välillä miellyttävä. Mutta se tuntuu olevan kasassa purukumilla eikä ihan perusasiatkaan välttämättä toimi. Kuten hissit Levskillä, en pääse sieltä tällä hetkellä pois kun omalle alukselle päästäkseen tarvii hissiä. Ja olen yrittänyt useana päivänä. Jep, peli on kunnianhimoinen, mutta kuinka on mahdollista, että näin uraauurtavasta pelissä ei saada toimimaan niinkin perustavanlaatuista elementtiä kuin hissi. Lisäksi verkkopuolen pääohjelmoijan (jolla ei aikaisempaa kokemusta MMO:sta) kommentit kauhunsekaisista ensitunnelmista ekana työpäivänä eivät luottamusta herättäneet ja vasta nyt ollaan RATKOMASSA sitä massiivista ongelmaa, että kuinka saadaan tarpeeksi pelaajia yhtäaikaa peliin ja kuinka se saadaan pyörimään kunnialla. Kun 50 pelaajillakin touhussa ei auta edes tehomylly.

Meinasin vielä jatkaa, mutta käytin tähän postaukseen jo enemmän aikaa kuin minulla olisi ollut laittaa, kännykällä vielä huono kirjoittaa. Mutta halusin sanoa sanottavani ja se, että ylipäätään käytin tähän aikaa kertoo vain siitä, että toivoisin tällaisten pelien menestyvän. Esim. Elitestä ja NMS:stä minulla on omat sanottavani, eikä viimeaikoina varsinkaan Elite ole erityisemmin suupieliä hymyyn nostanut. Aika yllättäen NMS on tällä hetkellä se peli, joka meikäläisen avaruuden kaipuun taltuttaa ja vieläpä todella maittavasti.
 
Sitä aina puolen vuoden välein eksyy ottamaan selvää, että mitä tämän Duke Nukem For... eiku Star Citizenin kanssa tapahtuu, missä mennään ja niin edelleen. No ei mennä missään edelleenkään; palataan asiaan joulukuussa. :kahvi:
 
Hyvät tulot alkuvuoden osalta liene selitettävissä myös jouluna julkaistun ison päivityksen, sekä poikkeuksellisen runsaiden tarjousmyyntien, alusten, maan, tankkien jne. myyntien myötä. Mikä toisaalta myös herättää kysymyksiä liittyen CIG:n taloudelliseen tilanteeseen.
...
Kun katsotaan pitkänajan tilastoja niin oletuksesi on pielessä.

Pitkänajan tilastoista on nähtävissä että tapahtumat kuten
Gamescom, Iso uusi päivitys (2.0, 2,3, 3.0, jne), jne
tuo piikin uusien Citizenien määrään ts RSI:n sivulle rekisteröityy paljon uusia käyttäjiä (joista myös osa ostaa sen peruspaketin 45€) mutta se ei tuo merkittävää piikiä alusmyyntiin.

Sensijaan uudet julkaistut alukset ja alennusmyynnissä olevat aluspaketit näkyy piikinä alusmyynnissä.

Ts aluksia ostaa aina pääasessa ne bäkkerit jotka on olleeet rekisteröityneenä jo pidempään, ensikertalaiset ei osta mitään merkittävän hintaisia aluksia vaan niitä perus pelipakatetteja.

...
Jostain luin, että suunnitelmissa olisi rahoittaa SC:n finaaliin vieminen S42:sta saatavilla myyntituloilla, mutta tämäkin vaatii tuotteen, jota jengi on valmis ostamaan. Tällä hetkellä ei ilmeisesti ole mitään, edes varovaista arviota julkaisupäivästä?
...
Squadron 42 sitten kun se julkaistaan on varmasti sellainen tuote joka menee hyvin kaupaksi (CR yksinpeli toteutettuan nykytekniikalla).

Isojen pelitalojen linjaus siitä että ne luopuu kunnollisista yksinpeleistä ja tekee vain onlinemonipeli rahastuksia vain parantaa Squadron 42 pelin myyntipotentiaalia, kun on tarjolla vain rajallinen määrä isoja yksinpelejä joista valita ne yksinpelejä halutavat voi hyvinkin ostaa kaikki hyvät isot yksinpelit joita on uutena myynissä.


PS Onko edes tulossa mitään muuta isoa yksinpeliä (siis selaista peliä joka on vain ja ainoastaa yksinpeli eikä mikään pelkkäintro netimoninpeliä varten) kuin Cyberpunk 2077 ja Squadron 42.


...
Kaikkea ei asialleen omistautunut entusiastikaan kuitenkaan siedä. Tässä tapauksessa jos puhutaan SC:n valmistumisen odottelusta, joillakin raja voi mennä 8 vuodessa, ehkä 10, jopa 15 vuotta? Joillakin se raja on tullut jo vastaan ja rahapussi SC:n suuntaan suljettu. Jopa pyydetty rahoja takaisin (jos se vain suinkin on onnistunut). Ja nämä tapaukset eivät ainakaan harvenemaan päin käänny mitä kauemmin peli on kehityksessä.
Itse oletan että nämä CIG:n ulkopuoleisten tahojen veikkaukset Star Citizenin valmistumisaikataulusta menee todennäköisesti yläkantiin koska.

Squadron 42 peliä on tällähetkellä tekemässä suurempi osa CIG työvoimasta kuin Star Citizen PU moninpeli puolta on tekemsässa, eli sitten kun Squadron 42 valmistuu myyntiin CIG:ltä vapautuu paljon työvoimaa Star Citizen PU monimpelipuolta tekemään.


Tähän liityen minua harmittaa se että vaikka CIG julkaisee säännöllisesti SQ42 raportteja ne ei julkaise minkäänlaista kaavion tapaista SQ42 pelin eri osa-alueiden valmiusasteista eli CIG:n ulkopuolella ei ole mitään joltisenkin luotettavaa keinoa arvioiida SQ42 pelin valmistumisajankohtaa, nuo SQ42 raportit vain antaa selvän merkin siitä että hommat edistyy SQ42 pelin osalta mutta niistä ei voi mitenkään päätellä paljonko on tehtävää jäljellä.

Itse kuvittelisin että CIG voi venyttää SQ42 julkaisun ihan hyvin vuoden 2019 loppupuolelle (kunhan se parantaa raportointia pelin edistymisestä SC pelin nykyiselle tasolle) ilman että se vaikuttaa haitallisesti CIG:n säännöliseen rahakertymään mutta jos se SQ42 venyy vuodelle 2020-2021 se on omiaan heikentämään CIG:n tulovirtoja täysin riipumatta siitä kuinka yksityiskohtaisesti CIG kertoo sen valmistumisen etenemisestä.


Mitä tulee Star Citizen pelin valmistumisajankohtaan niin vaikka sen koko pelin valmistuminen venyisi pitkään niin kannattaa huomoida että ne kaikki kolme merkittävää perusosaa jotka vaikuttaa radikaalisti monipelin laatutasoon on tämänhetkisen aikataulun mukaan valmistumassa tämän vuoden 2018 loppuun mennessä (silloin ei ole vielä useita aurinkokuntia mutta monipeli riittävän hyvällä ja vakaalla netti/ruudun-päivitystahdilla ja nykyistä merkittävästi suuremmalla pelaajamäärällä per servericlusteri pitäisi olla käytössä (periaateessa Usa, Euro ja Australia voi muodostaa kolme serveriklusteria joilla kaikki pelaajat on eli kaikki Europpassa pelaajat on yhdessä ja samassa serverklusterissa eikä ole mitään nykyisen kaltaista sähläystä siitä että onko kaverit samalla serverillä vai ei)).


... Itse pidän SC:ä kyllä täytenä kusetuksena.
Perustele miten tällähetkellä todistettavasti pelattavissa ole peli voi olla täysinkusetus.

Kun minä olen sitämieltä että pystyt perustelemaan korkeintaan osittaisen kusetuksen mutta täyttäkusetusta et pysty mitenkään perustelemaan.


Oikeassa maailmassa iteraatio 0.1 tietysti ei olekaan muuta kuin alkupiste, ...
Juu Chris Roberts on tehnyt karhunpalveluksen tälle pelille sillä jääräpäisellä pitäytymisellä omaan peliversioiden nimeämistapaansa.

Nykyisen ulkona olevan Live version ei pitäisi olla 3.1.4 vaan 0.0(1-8).03.0104.
koska 0.09.xxx on perinteisesti jo Beta tasolla jota Star Citizen ei ole koska Beta voi olla vasta sitten kun pelissä on kaikki olennaiset osat matkassa,
eli pelin nimeämisnumeron aloittaminen muulla kuin 0.xx on hyvin harhaanjohtavaa.


Ikävä kyllä, tekniikat ja moottorit vanhenevat, joten oikeassa maailmassa ei pystytä jatkamaan dev helliä loputtomiin. ...
Tuo voisi pitää paikkansa jos Star Citizen käyttäisi nykyistä Cryengineä tai edes nykyistä Lumberyardia mutta kun se engine jonka päällä Star Citizen tällähetkellä pyörii on selvästi edistyneempi kuin kumpikaan noista
(johtuen siitä että CIG palkkasi Crytechin alkuperäiset enginegurut CIG:n leipiin kun Crytechillä ei ollut enää varaa maksaa heidän palkkojaan).

Esim. tämänhetkinen Star Citizenin engine on täysin monisäikeistetty ja tukee täysi lukuisia ytimiä ja se on jo hyödynnetty nykyisessä 3.1.4 versiossa (tämä selittää suurimman osan parantuneesta FPS:stä ja pienentyneistä/vakaista viiveistä 2.6.3 versioon nähden (3.0 versio oli kehno välivaihe jossa tuotiin paljon uutta päivittämättä vanhaa pohjaa täysin sille tasolle jonka ne kaikki uudet jutut vaatisivat)).

Eikohän tuossa vielä grafiikkamoottori ehdi pari kertaa vaihtua kun tekniikka edistyy. ...

Ei Star Citizenin grafiikamootori/pelimootori ole kertaakaan varsinaisesti vaihtunut vaikka nimi onkin muutunut Cryenginestä Lumberyardiksi koska kumassakin tapauksesa on kyse vain iteraatio Cryenginestä.

Star Citizenin nykyinen Lumberyard engine versio on lukitu niin että peliin ei tuoda enää ennen sen valmistumista täysin kokonaistaa uutta Lumberyard versiota (lähinnä siksi kun nykyinen Star Citizen versio on monilta osiltaan paljon edistyneempi kuin Lumberyard (siihen on hyvä syy miksi Crytek on haastanut CIG:n oikeuteen syy on se että ne yrittää kiristää CIG:ltä ilmaiseksi paljon kehittyneemmän pelimootorin kuin mitä Crytek konkursipajan nykyinen Cryengine on) joten uuden Lumberyard version tuominen peliin ilman että monilta osilta päivitettäisiin huonompaan ei ole mahdollista)) vaan vain jos siitä on hyötyä tuodaan joitakin hyödyllisiä osia uusista Lumberyard versioista (tämä onnistu hyvin koska CIG:n leivissä on ne alkuperäiset Cryengien gurut joten he osaavat helposti portata Star Citizenin hyödyllisiä osia uudemmista Lumberyard versioista).


Ehkä olisi parasta suhtautua SC:n uususkontona tai kulttina. Kyllähän messiaan odottamisella on tienattu aikaisemminkin, mutta mitään edes läheisesti AAA-peliä muistuttavaa ei tulla koskaan näkemään.
Tulipa taas varsin jyrkä lausunto jonka paikansapitävyttä et kykene todistamaan.

Se on helppoa todistaa että SC:llä on faneja jotka on menettäneet suhteellisuudentajunsa
(kaikesta tietokoneisiin/peleihin liityvästä löytyy tällaisia tyypeja (Intel, AMD, Nvidia, peli X)),
nämä valopäät on se syy miksi en ole vuosiin vaivautunut RSI:n Spectrumin General alueelle
(mitään järkevää keskustelua ei voi syntyän jos jokaikinen CIG:n henkilökuntaan kuluvan suustaan/näppäimistöstään päästämä tulkitan ehdotoma järkähtämättömä totuutena joka ei koskaan muutu eikä ole tulkittavissa).

"mutta mitään edes läheisesti AAA-peliä muistuttavaa ei tulla koskaan näkemään."

Mutta tuota et kyllä pysty todistamaan, muuten kumpaa peliä Star Citizen vai Squadron 42 tarkoitit tuolla kohtuutoman lavealla ja ympäripyöeällä yleistykselläsi ja mitä "edes läheisesti AAA-peliä muistuttavaa" viittaako tämä pelin kokoon, laatuun, pelaajamäärään, myyntimäärää, vai mihin ja jos se viittaa johonkin/kaikkiin noista nin missä on raja "edes läheisesti" ehdon täytymiseen.


PS itse olen todennut että nuo suhteellisuudentajunsa menettäneet SC fanit on pääasiassa juuri sen n. 30-60€ peruspelipaketin ostaneita (hinta vaihtelee sen mukaan minä vuonna ostivat pelinsä (omani maksoi alle 40€)) siksi heitä ei juurikaan näe Sub tai Consierge foorumilla (Consierge foorumila kyllä näkee paljon sellaisia tyypejä jotka on vaatimassa rajattoman määrän ekstroja vain siksi kun laittoivat peliin yli 1000$ (mielestäni ne on vain asteen noiden valopääfanien yläpuolella)).


Niin tehdään se nyt taas kerran selväksi että itse en hetkeäkään usko että Squadron 42 tai Star Citizen tulisivat olemaan täydellisiä jumalpelejä vaan vain hyviä tai erittäinhyviä pelejä jotka ei ole samassa lootboks/DLC suossa kuin missä kaikki muut nykypelit on.

Se mitä itse Star Citizenistä toivon on se että se olisi niin hyvä/monipuolinen ja pitkäikäinen peli että voisin pelata sitä halutessani suurinpiirtein loppuelämäni (tai siis ainakin siihenasti kun muisti/liikuntakyky/näkö säilyy) ts jotain EVE:n tai WOW:n elinikään pystyvää (tämä ei ole mikään mahdottomuus koska SC on rakennettu sellaiselle pohjalle että sen tarvima tietokonekapasiteetti skaalautuu helposti pelaajamäärän mukaan sekä ylös- että alas-päin eli se pystyy olemaan pitkään pystyssa senkinjälkeen kun pelaajamäärähuippu on kaukana takana).
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 245
Viestejä
4 490 770
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom