Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toivottavasti CIG ei hoppuile tuota 3.1 versiota julkaisuversioksi tämänkuun puolella vain täyttääksen sen Q1 ehdon kun tuo PTU versio sisältää vieläkin senverran bugeja että sen tunkeminen huomenna täytenä julkaisuversiona kaikille olisi enempi valohoitoa kuin rehellinen totuus sen kunnosta.PTU on nyt avoin kaikille.
Mutta useat sen merkittävät uudet ominaisuudet on vielä pahasti rikki kuten esim. se että Persistencen pitäisi nyt toimia myös pelipalvelimen vaihtumisen yli sillloin kun olet kirjautunut pelistä oikein ulos (ts nukut aluksesi punkassa tai olet joko Olisarissa, Grimhecksissä tai Levskissä).Paremminhan tuo PTU pyörii kuin 3.0 kertaakaan..
Jup ne teki just sen minkä pelkäsin eli puski 3.1 version liveen kuun viimeisenä poäivänä että pääsee sanomaan että 3.1 julkaistiin Q1 aikanan vaikka se 3.1 ei tosiasiassa vielä ole julkaisukunnossa.3.1 on nyt ulkona PTU:sta. Näyttäisi olevan sama versio numeron perusteella kuin viimeisin PTU. Harmillisesti on Cutlassin näkymät ulos yhtä huonot tuossa versiossa kuin on ollu koko PTUn ajan, puolet näkymästä pelkkiä näyttöjä ja palkkia, aika kaivaa TrackIR esiin näköjään että saa päätä ylöspäin.
Voirähmä mulla tuon 3.1 PTU:n siirtyminen Liveen aiheutti sen että nyt ei kumpikaan peli käynnisty ei 3.0 Live eikä 3.1 PTU/Live ja tuo ihan millätahansa launcherilla yrittäen (niitä on nyt mun koneella kolem eriä 3.0 Live, 3.1 PTU ja 3.1 PTU/Live).
Edit edellisessä postauksessani:...
Meikäläisellä vasta latailee etanan vauhdilla tuota 3.1 liveä,
...
Kuinka iso tuo universumi on tällä hetkellä? Meinaan verrattuna vaikka eliteen systeemitasolla. Esim monta systeemiä ja koska solona ei saa pelattua, niin löytyykö kolkkia joissa ei vielä muita ihmisiä hirveästi ole?
Itse oon hc-elitettäjä, muttq SC houkuttelee kyllä kovasti. Mulla oli pre 3.0 aikanaan, joka oli täysin ei-pelattavissa.
Nyt 3.1 näyttäisi jo toimivan ihan ookoo, mutta pelialueen "pienuus" arveluttaa.
En tunne Eliteä, joten en osaa arvioida kuinka hyvin eliten systeemin koko ja käytettävä aika suhteutuu SC:n systeemiin.
Squadron 42:n vertical slice kannattaa katsastaa, jossei ole tullut jo nähtyä. Yksinpeli lienee potentiaalisin pelimuoto, josta voi elätellä julkaisupäivää ennen 2020-lukua.
Star Citizenissä ei ole useampia eri aurinkokuntia kuin joskus ensivuonna (tai myöhemmin).Kuinka iso tuo universumi on tällä hetkellä? Meinaan verrattuna vaikka eliteen systeemitasolla. Esim monta systeemiä ja koska solona ei saa pelattua, niin löytyykö kolkkia joissa ei vielä muita ihmisiä hirveästi ole?
Itse oon hc-elitettäjä, muttq SC houkuttelee kyllä kovasti. Mulla oli pre 3.0 aikanaan, joka oli täysin ei-pelattavissa.
Nyt 3.1 näyttäisi jo toimivan ihan ookoo, mutta pelialueen "pienuus" arveluttaa.
Ååh, tämä oli hieno! Minä kun olen koko ajan toivonut yksinpelattavaa avaruuspeliä, joka olisi lähtökohdiltaan kuin Freelancer, johon oli onnistuttu luomaan hyvä ja mielenkiintoinen maailma, mutta tämän päivän tekniikalla toteutettuna, laajempana ja parempana. Tämä oli juuri sitä mitä olen haikaillut.
Hyvää hahmoanimaatiota, kaunis avaruus ja miljöö ylipäänsä, hyvät taustamuzakit. Tunnelmaa, ei aivotonta mäiskettä. Toivotaan että tämä vuosikymmen riittää tekijätiimille.
Muistin kulutus näyttäis nyt olevan kumminkin merkittävästi sidoksissa näytön asetuksiin esim: kun laitoin asetuksiksi 1600x900 ja Low muistinkulutus näytti pysyvän selvästi allle 8Gt:ssä tuo on merkittäväero 3.0:aan joka söi muistia kuin puuroa riipumatta asetuksista.Ei kyllä vieläkään pysty pelaamaan kun fps on välillä 2... kyllähän se on 30:ssäkin yms mutta kun parin sekunnin välein putoaa sitten sinne 2-5:een. Muistiakin näyttää vievän ihan sikana, se suluissa oleva arvo nousee yli 16K:n), tämä siis 1080p ja medium yms.
Aprillipilaa en muuten vielä ATV:tä katsoessa rekisteröinyt.
Jup kahdentunnin livelähetys ruoanlaitosta Star Citizenin Twitch kanavalla ;-pSehän oli toi eilinen "proseduraalisen ruuan luonti"-livestream..
Mikä tässä nyt on se suuri ongelma? Kysehän on vain realismista, johon peli tietyllä tapaa pyrkii lähes kaikessa.Oon yrittäny kysellä tuosta mm. Cutlassia vaivaavasta ulosnäkemisen ongelmasta ja monet sanoo että se on tarkoituksella tehty tasapainotus ja jottei rahtarista tarvisikaan nähdä ulos? Esim. WTFOSaurus sanoi jutelleensa asiasta Matt Shermanin kanssa joka olisi näin myöntänyt. Itse en kuitenkaan ole löytänyt yhtäkään virallista lähdettä tai viestiä asiasta ja se näkyy vaivaavan todella monia muitakin aluksia vaihtelevalla toteutuksella, esim. Hornet ja Super Hornet joissa on tällä hetkellä eri näkymät ulos pilotin penkiltä, toinen tosin kaksipaikkainen. Älytöntä paskaa minusta..
Mikä tässä nyt on se suuri ongelma? Kysehän on vain realismista, johon peli tietyllä tapaa pyrkii lähes kaikessa.
Star Citizenissä on aikamonessa aluksessa se tilanne että kojelauta peittää näkymää ulos itse epäilen sitä että syynä on pelin pääpomon alitajuinen elämänkokemus josta hän ei pääse yli tehdessään linajuksia tämänkaltaisista asioista.Oon yrittäny kysellä tuosta mm. Cutlassia vaivaavasta ulosnäkemisen ongelmasta ja monet sanoo että se on tarkoituksella tehty tasapainotus ja jottei rahtarista tarvisikaan nähdä ulos? Esim. WTFOSaurus sanoi jutelleensa asiasta Matt Shermanin kanssa joka olisi näin myöntänyt. Itse en kuitenkaan ole löytänyt yhtäkään virallista lähdettä tai viestiä asiasta ja se näkyy vaivaavan todella monia muitakin aluksia vaihtelevalla toteutuksella, esim. Hornet ja Super Hornet joissa on tällä hetkellä eri näkymät ulos pilotin penkiltä, toinen tosin kaksipaikkainen. Älytöntä paskaa minusta..
Eli juu kylllä kyse on realismista mutta kuinka pitkän ihmisen realismista ja täsmääkö pelin tämänhetkinen realismi sen pelihahmon teoreetiseen ylin 180 cm pituuteen niin kuin sen pitäisi täsmätä.Mikä tässä nyt on se suuri ongelma? Kysehän on vain realismista, johon peli tietyllä tapaa pyrkii lähes kaikessa.
Enköhän ollut jo alunperin liiankinselvä.Saisiko selvennyksen vielä siitä kuka tappi on Star Citizenin pääsuunnittelija, kun sen verran jäi avoimeksi.
Ok se 150-160 oli heitetty täysin hatusta ja voi olla pahastikkin pielessä (varsinkin se 150 pää) mutta se mistä versinaisesti puhui ei ollut se minkä mittainen jokin henkilö on.Onko tulkittava, että Chris Roberts on tämä noin 150-160 senttimetriä pitkä pääsuunnittelijahenkilö? Vai menikö tiettävästi ihan keskipituisiin lukeutuva Chris Roberts nyt tällä erää sekaisin Nils Holgerssonin elämänkokemuksen kanssa?
Tuo yksi sadasta on rankasti pielessä oleva väite ja tiedät sen itsekkin kun sama tappelu aluksesta ulos näkemisessä on ollut melkein kaikkien alusten kanssa Aurorasta alkaen jossa oli alunpelin ikkunassa palkki rajaamassa näkökentän.... jos taas on yhdessä noin sadasta myytävästä aluksesta suunnitteluvirhe, ...
PS Noista Starter aluksissa kun katsoo eri alusten hintoja niin nuo Reliant Starter paketit on mielestäni senverran kalliita että ei siitä Reliantista kannata niin paljon RL rahaa maksaa ts ota jokin edullisenpi pakettti ja tienaa se Reliant pelissä pelaamalla, jokatapauksessa jos just nyt haluat sen Reliantin kannattaa harkita tuon Origin 100i Warbond Starter pelipakettin ostoa ja päivittää sen jälkeen se Origin 100i Reliant Kore malliksi noin lopputuloksena on Relaint Kore LTI vakuutuksella.
Nuo kaikki kolme kysymystäsi on sellaisia juttuja että ne on vielä vaiheessa ts kehitys jatkuu ja erilaisia tapoja testaillan että millätäpaa saadaan paras.Testailin tuota free fly:ta, kiitos siitä ilmoittajille
Jäi hieman epäselväksi tuon quantum driven käyttö. Onko näin että pääset ajamaan kuun lähelle markkereille ja siitä pitää körötellä pintaan lämä pohjassa ihan manuaalisesti?
Ja vielä, mielestäni tuon (suunnistus)kartan käyttö on aivan järjettömän jäykkää. Vertaan toki eliten galaxy/system -mappiin, mut kuitenkin. Hyvin vaikea saada selvää minne suunnistaa yms.
Ja tuulilasilla mun mielestä ihan liikaa ilmoituksia lähimmistä markkereista yms kiinnostuksen kohteista. Menee hyvin epäselväksi mikä olis tärkein.
Millä versiolla nyt on ulkona 3.1.3 (LIVE.746975) kysyn tätä siksi kun nämä fps/jumimis jutut on kehittyneet nopeaa tahtia tmän 3.1 version pöivityksissäö tosin joisakin päivityksiisä on ollut bugeja niin että tilanne on mennyt välissä huonompaan suuntaan.Mistä johtuu että tää peli nykii aina vähän väliä ihan randomina, johtuuko se servereistä?
Mistä johtuu että tää peli nykii aina vähän väliä ihan randomina, johtuuko se servereistä?
Ja Origin 100 Starter alusta ne hönöt hankki viimeviikolla n. miljoonalla
Palatakseni tähän fakta pohajlta.Mistä johtuu että tää peli nykii aina vähän väliä ihan randomina, johtuuko se servereistä?
No siksi kun se ei pitäisi paikkaansa.^ Ei helvetti, miksei voi vaan sanoa ettei tätä peliä ole optimoitu vielä..
Juu tuo oli tilanne varsinkin 3.0 versiossa mutta tällä 3.1.x versiolla Rammia ei kulu niin paljon varsinkin jos grafiikan tarkuus ja asetukset ei ole korkeat.Tää peli vaatii yli 16GB rammia. Itselläni peli päällä ollessa on ollut käytössä yli 17GB rammia windows 10:llä.
"johtuuko se servereistä?"
Eli yksiselitteisesti ei johdu servereistä enään eikä johdu nettikoodistaan enään koska ne kummatkin on jo kunnossa.
Juu tuo pääsi unohtumaan, tuon bind cullinginkin kanssa taisiolla se että sen täysi hyöty on riipuvainen tuosta object containers sreaming systeemistä ne yritti totautta tuon bind cullingin etuajassa hackillä mutta se hacki ei sitten vissiin toiminut tarpeeksai luotettavasti (bind culling hacki yritti ilmeisesti jotenkin veikata mitä pitäisi jätälataamatta sen object container sreamin systeemin mukaan mutta se veikkaus veikasi liika lataamatta jätettäväksi ja jäi lataamatta tärkeitä yksityiskohtia joka johti pelin kaatumiseen/jumimisen yms mukavaa) ja koska se lopullisessa varsiossaan tulee toimimaan tuon objeckt container sreeming ominaisuuden kanssa niin ne ehkä perui puolivilalisen väliaikastoteutuksen ja tekee sen lopullisen sitten kun nuo kaikki toisaan vaativat omianisuudey on valmiita käytettäväksi.Jaa. Itse olen ymmärtänyt että juurikin network bind culling, joka siirrettiin 3.2:een tai jonnekin hamaan tulevaisuuteen on yksi suurimpia yksittäisiä suorituskykyyn vaikuttavia asioita nettikoodin suhteen.