Star Citizen

6,2 miljoonaa dollaria Kickstarterissa, yhteensä yli 154 miljoonaa dollaria yhteisörahoitusta tällä hetkellä, 4 toimistoa eri maissa ja kohta viisi vuotta takana eikä tämän enempää olla saatu aikaan. Enemmän rikottuja kuin pidettyjä lupauksia ja valmistumispäivämääriä siirretään aina vain eteenpäin. On kyllä vahva osoitus Chris Robertsin heikoista johtajankyvyistä.

Jos Roberts yhtään välittää Star Citizenistä ja sen rahoittajista niin hänen pitäisi siirtyä pelitalossa muihin hommiin ja luovuttaa johtajan paikka jollekkin oikeasti kyvykkäälle.

Olet kai tietoinen kuinka paljon tämä peli eroaa kaikista muista tähän asti tehdyistä peleistä ja siitä että tuon pelitalon infra on rakennettu nollasta myös tässä ajassa?
 
Vois ajatella silleen,että nyt on perustukset luotu niin jatkossa sisällön tekeminen pitäs olla nopeampaa.
 
Jup niiden lopullinen tavoite on se että FPS liikkuminen olisi täysin samanlaista kuin miten ihminen oikeasti liikkuu tosielämässä eli kaikki liikkeet ja asennot pystyisi olemaan portaattomasti säädettävissä, se päästäänkö siihen tavoitteeseen koskaan on erijuttu kun se on teknisesti varmaankin kohtuu helppo toteuttaa mutta se että miten pelaaja sitä pystyisi järkevästi ohjaamaan ilman täyttä VR ohjausta onkin isompi ongelma.

6,2 miljoonaa dollaria Kickstarterissa, yhteensä yli 154 miljoonaa dollaria yhteisörahoitusta tällä hetkellä, 4 toimistoa eri maissa ja kohta viisi vuotta takana eikä tämän enempää olla saatu aikaan. Enemmän rikottuja kuin pidettyjä lupauksia ja valmistumispäivämääriä siirretään aina vain eteenpäin. On kyllä vahva osoitus Chris Robertsin heikoista johtajankyvyistä.

Jos Roberts yhtään välittää Star Citizenistä ja sen rahoittajista niin hänen pitäisi siirtyä pelitalossa muihin hommiin ja luovuttaa johtajan paikka jollekkin oikeasti kyvykkäälle.
Jup tuollaiseen lopputuloksen pystyy pääsemään jos ei seuraa mitään muuta kuin kertyvää rahamäärää ja ajankulumista.

Ne "oikeasti kyvytkkäät" kohtuuhyvin aikataulusta kiinnipitävät pelitalopomot saa aikaan esim. Mass Effeckt Andromedan tasoisia pelejä, jostain kumman syystä suosin tätä kyvytöntä Chriss Robertsia pelinitekijänä ;-)

Mitä tulee oikeasti kyvykkäisiin johtajiin niin CIG:llä oli semmoinen EA:lta tullut oikeasti kyvykäs johtaja vuosia mutta kun hommat junnasi niin se sai lähteä ja johtajaksi nostettiin Erin Roberts sen jälkeen kun Erin otti hommat johtaakseen on valmista alkanut tulla aivan eritahtiin (Erin organisoi koko tuotannon täysin uusiksi ja sen tuomat tuloksen näkyy kaikki 2012-2015 ulos tullut on EA pomon aikaansaannoksia ja kaikki 2015(loppu)-2017 ulos tullut on Erinin aikaansaannosta ts Star Citizenin kehitys hukkasi n. 3 vuotta kyvykkään EA johtajan takia (ennen Star Citizeniä tehdyt Lego Xxx pelit on Erinin johdossa tehtyjä)).

Rahamäärään ja ajankulumiseen liityen, pahoin pelkään että tuo valtavan iso rahasumma tulee stressaamaan sinua lisää kun se on paisunut eilisen ja tämänpäivän kuluessa yhteensä n. 500 000$ :vihellys:


---------------------------------------------------------------------------------------

Niin tuohon tämän ja eilisen päivän rahamäärän kasvuun on syypää Tubril Cyclone itseäni kiinnostaa että oisikohan pääsyyllien Air And Space Pack kun se sisältää Terrrapin aluksen ja LTI vakuutuksen.

Itse olen kahdenvaiheilla tuon Cyclonen suhteen kun se aseistetu veriso tarvii miehen käyttämään sitä asetta joten siitä aseesta ei ole hyötyä silloin jos on yksin liikeeellä joten se ei siksi kiinnosta ja AA ohjus versiossa olisi järkeä vain jos on merkittävämäärä muita maakohteita puolustettavaksi ja Pickup versio on taas vähän päällekkäinen Draconflyn kanssa kun kumassakin on ilmeisesti vain yksi rahtiyksikkö rahtitilaa joten Pickup versio ainut plussa on se että rahdin lisäksi kyytiin mahtuu toinen pelaajaa/NPC, mutta jos minulla ei jo olisi Terrapiniä ottaisin ilmanmuuta tuon Air And Space Pack:in.

Nuo Cyclone pohdintani pätee teitenkin vain RL rahalla hankittavaan versioon kun pelin sisällä tulen varmasti hankkiman sellaisen on se sen verran vänkä vekotin minkälisäksi se on peinempi kuin Ursa joten jos sen laittaa Ursan sijasta esim. Constellationin rahtitilaan jää tilaa myös rahdille toisin kuin Ursan tapauksessa jolloin se varaa koko rahtitilan.

Tuli tässä mielee että jos Cosntellationin rahtitilaan mahtuu kaksi Cyclonea niin aseistetu versio ja ohjusversio yhdessä ja niissä viisi pelaajaa olisi aika pätevä maahyökkäys yksikkö, myös kaksi aseistettua versiota ja kuusi pelaajaa toimisi hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Fanipojat luonnollisesti puolustavat suu vaahdossa unelmapelin tekijöitään, minä pysyn kannassani niin kauan kuin näen sen tarpeelliseksi.

Noh, leuka rintaan ja kohti gamescomia.
 
Fanipojat luonnollisesti puolustavat suu vaahdossa unelmapelin tekijöitään, minä pysyn kannassani niin kauan kuin näen sen tarpeelliseksi.

Noh, leuka rintaan ja kohti gamescomia.
Voit sanoa sitä fanipojan suuvaahdossa puolusteluksi mutta fakta on että CIG:llä oli juuri toivomasi kaltainen kyvykäs EA:lta tullut johtaja ja hän ei saanut aikaan sellaista jälkeä kuin väität kyvykkään johtajan saavan aikaan päivastoin kaikki se kyvytön aikaansaannos josta syytät Chriss Robersia oli niemenomaan sen kyvykään EA johtaja kykyjen aikaansaannosta.
 
Fanipojat luonnollisesti puolustavat suu vaahdossa unelmapelin tekijöitään, minä pysyn kannassani niin kauan kuin näen sen tarpeelliseksi.

Noh, leuka rintaan ja kohti gamescomia.

Ihan kuittaus. Tuon taakse voi mennä kyykyyn joka kerta ja lämmitellä kyynelillä.
 
Commandot tuntuvat menevän tekniikkademojen ja rahakasan taakse jatkamaan rinkirunkkaustaan aina kun jotain negatiivisia mielipiteitä ilmaantuu.
 
...
IcePenillä oli tuossa mielestäni hieman aikavirhettä, kun Electronic Artsilla (James Bond: The World is not Enough) ja Blizzardilla (World of Warcraft ja Diablo III) työskennellyt Mayberry oli palkkalistoilla vain vähän yli vuoden keväästä 2014 alkaen, kesään 2015 päättyen. Julkisestihan ei erkaantumisen syytä ole sanottu, joten yksilön syyttämisen sijaan voinee sanoa CIG:n kokonaisuutena olleen vuoteen 2015 asti jokseenkin tuuliajolla, vain Erin Robertsin johtaman Manchesterin studion vastatessa koviin odotuksiin. Sittemminhän tätä Wilmslow'n esimerkkiä on nähtävästi laajennettu, johon 2015 (?) avattu Frankfurtin studio loi omasta takaa aika keskeisen elementin 3.0-kuvioita ajatellen...
...
Juu en tarkastanut aikajanaa mutta se pääpointini pätee että kun Erin Roberts:sista tuli se toimintaa johtava pomo alkoi tapahtua aivan eri tahtiin (muuallakin kuin Wilmslow:ssa).

... Chris Robertsin johtamistyyli on tiettävästi nimen omaan visionäärinen management by perkele -lähestymistapa, ...
Tai pikemminkin näkisin niin että se on visionäärinen ja olettaa että muut tajuaa mitä kaikkia yksityikohtia se visio sisältää.

Hyvä esimerki on se että kun visio sisältää sen että alusten komponentit on ristiin käytettävissä kaikkiiin aluksiin niin myös niiden komponetien mitoituksen ja aluksissa niille komponenteille varattujen tilojen mitoituksen täytyy olla stantardoitu näin ei ollut laita pitkään kun artistit teki vain vision mukaiselta näyttäviä aluksia mutta kukaan ei varmistanut että ne yksityiskohdat myös toimisivat käytännössä vision mukaisesti.

Erin Roberts on se heppu joka ajoi läpi alusten sarjatuotannon ja stantardoinin kaikkien komponentien osalta niin että ne aluksen käytännössä toteutta sen Chrissin vision mukaisen toiminnan eikä vain näytä hyviltä.


Uusi versio Freelancer aluksesta taitaa olla ensimmäinen alus jossa nuo kaikki mitoitusvaatimukset on yritetty ottaa huomioon (tosin aivan kaikkia yksityiskohtia ei olla huomioitu ihan loppuunasti joten siinä on vielä muutamia korjausta vaativia juttuja).
 
Viimeksi muokattu:
,2 miljoonaa dollaria Kickstarterissa, yhteensä yli 154 miljoonaa dollaria yhteisörahoitusta tällä hetkellä, 4 toimistoa eri maissa ja kohta viisi vuotta takana eikä tämän enempää olla saatu aikaan. Enemmän rikottuja kuin pidettyjä lupauksia ja valmistumispäivämääriä siirretään aina vain eteenpäin. On kyllä vahva osoitus Chris Robertsin heikoista johtajankyvyistä.

Jos Roberts yhtään välittää Star Citizenistä ja sen rahoittajista niin hänen pitäisi siirtyä pelitalossa muihin hommiin ja luovuttaa johtajan paikka jollekkin oikeasti kyvykkäälle.

Criss unelmoi. Erin johtaa.
Itse asiassa tossa 2.6.3 on tehty teknisesti enemmäm kun 10 pelissä yhteensä. Tosin sisältöä eikä peli mekaniinkkaa ole kun 2 pelin verran. Sen verran tohon pelin jälkeiseen rahoitukseen, että itelle konsepti myynti ok, Mutta sitte aika isolla rahalla. Tosta oikeen rahan käytöstä CIG on sano että peli haluaa palvellä myös casualli pelaajia mitkä on sitten sen rajat on ? Tosin pelissä on aito kuolema ja uusi peli hamo maksaa 5-15 rahaa jahko peli julkaistaan. Tähän tosin kuluu useampi vuosi ja toivon että peli tunteja alpha\beta vaiheen jälkeen on suunilleen 500H.

Ps Jahka 42 on julkaistu niin aika lailla avitan tota 154 miljoonaa tonnilla. (en sen takia että tehdään SC vaan siksi että tähän astisista demoista ja atv nähdyistä uudesta tekniikasta ja mitä uuta peli mailmaan on tullut. Tosin se on CIG halussa.)
 
Noista alusten oikeella rahalla myyymisestä, ja P2W niin käsittääkseni SC ei ole niin kuin World of tanks että sadaan parempaa tankkia alle oikeella rahalla. Vaan kuten oikeasti että jos sinä tarvitset tila auton niin et sinä sillon miljoonan ferraria sillon osta. Eli joka aluksella on oma tarkoituksensa. Tietysti starter aluksestä pyritään seuraavaan ,ehkä parempaan, mutta missä tarkoituksessa, ja pelipyrkii tekemään aluksista todella henkilökohtaisia joten voi olla että sitä pelataan samalla aluksella useampi vuosi jollei sitten tahdo vaihtaa ammattia.
 
Itse asiassa tossa 2.6.3 on tehty teknisesti enemmäm kun 10 pelissä yhteensä. Tosin sisältöä eikä peli mekaniinkkaa ole kun 2 pelin verran.

Tällaisten väitteiden tueksi on varmaan esittää jotain esimerkkejä. Muutenhan tuota saattaisi luulla todellisuudesta irtautuneen fanipojan huuteluksi. Päästäisiin me tavalliset kuolevaisetkin ihastelemaan Star Citizen Alpha 2.6.3:n ylivertaisuutta.
 
Kannattaako tänne tosissaan tehdä account pelkästään vaan sitä varten, että saa paasata jostain videopelistä... :think:

Nillittää voisi tosin olla sopivampi termi.
 
Viimeksi muokattu:
Ei onnistu ... tiedän että olet seurannut tämän pelin kehitystä viimeaikoina sen verran että tiedät vastauksen tuohon kysymykseen.
En ymmärrä yhtään mitä tarkoitat. En seuraa tätä noin aktiivisesti vaan luin muualta että eilen ois pitänyt tulla. Mutta niiden nettisivuilla tai redditissä ei ole aiheesta mitään.
 
Noista alusten oikeella rahalla myyymisestä, ja P2W niin käsittääkseni SC ei ole niin kuin World of tanks että sadaan parempaa tankkia alle oikeella rahalla. Vaan kuten oikeasti että jos sinä tarvitset tila auton niin et sinä sillon miljoonan ferraria sillon osta. Eli joka aluksella on oma tarkoituksensa. Tietysti starter aluksestä pyritään seuraavaan ,ehkä parempaan, mutta missä tarkoituksessa, ja pelipyrkii tekemään aluksista todella henkilökohtaisia joten voi olla että sitä pelataan samalla aluksella useampi vuosi jollei sitten tahdo vaihtaa ammattia.
No tietenkin jos on iso alus jossa isot aseet niin jos sillä isolla asellla saa täysosuman (mikä ei ole itsestään selvyys kun vaatii taitoa) ihan perusvarustuksessa olevaan starter alukseen niin kyllä se starter alus on sen jälkeen heikossa hapessa.

Mutta mikään näista aluksista joita tällähetkellä saa rahaa vastaan ei ole varusteidensa puolasta parhaalla eikä edes toisiksiksi parhalla tasolla vaan varustus vastaa saman aluksen perusvarustusta pelin sisällä hankittuna.

Koska Star Citizenissä aluksen kaikki komponentit on päivitettävissä ja niitä päivityksiä löytyy paljon nämä nyt rahalla hankitut aluset jää äkkiä jälkeen muista pelissä olevista aluksista jos ei pelaa aktiivisesti ja tienaa päivityksiin rahaa pelissä ja päivitä sitä alustaa.

Esim. minulla on useampia aluksia niin pidän päivänselvänä että en milläänilveellä pystyisi pitämään niitä kaikkia päivitetynä joten osan täytyy pärjätä ilman päivityksiä "turvallisessa" avaruudessa, osan pyrin pitämään päivitettynä ja osan annan organisaationi ja sen jäsenten käytöön sillä ehdolla että alusta käyttävät maksaa organisaatiolle sen aluksen käytöstä sen verran että se pystytään pitämään päivitettynä ja siten kilpailukykyisenä.
 
En ymmärrä yhtään mitä tarkoitat. En seuraa tätä noin aktiivisesti vaan luin muualta että eilen ois pitänyt tulla. Mutta niiden nettisivuilla tai redditissä ei ole aiheesta mitään.
Siis tartuit klick biteen ja uskoit sitä ?


Lainaus>--------------------------------------------------------------------

Uusin viikokirje tuli ja tietenkin uusi päivitys 3.0 aikatauluun tuli samassa yhteydessä

300-High-Level.png

...
Since our last update, the team has been busy addressing the feedback from our ongoing Directors reviews. With the various systems being implemented and tested, we’ve discovered a handful of new bugs that have required additional focus.
...

Eli muutokset edelliseen johtuu vain buginmetsästyksen tuomista muutoksista mikä lupaa hyvää kun se antaa olettaa että varsinainen työ alkaisi olla kokolailla purkissa ja jäljellä on testausta/viilausta.

<Lainaus--------------------------------------------------------------------

Eli viimeviikosta aikataulu ei ole muuttunut vaan pysynyt samana (nuo buginmetsästykset mahtuu aikataulun sisään).

Eli julkaisun on tarkoitus tapahtua 21.-25.8. (se että Gamescom on samassa aikaikkunassa ei varmaankaan ole sattuma).


Vielä ei ole näkynyt mitään Evocati PTU vuotoja joten joko ne on tilkitty harvianisen hyvin tai 3.0 ei ole vielä Evocati PTU:ssa, toisalta Boredgamer varoitteli että häneltä ei tule tube materiaalia EvocatiPTU:n aikana niin että kannattaa seurata milloinhänen tube videoihinsa tulee katkos.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaako tänne tosissaan tehdä account pelkästään vaan sitä varten, että saa paasata jostain videopelistä... :think:

Nillittää voisi tosin olla sopivampi termi.

No tuo kannattaa kun se on tehty "ihan" tätä varten. Jaksaako tähän nyt laittaa että ihan TRöllöölllööö meiningissä tuo täällä on ja kaikki viestit tähän ketjuun ja....
 
Release Production ready · networkprotocol/yojimbo · GitHub

'Libyojimbo' julkaistu. Vaikutuksesta maailmaan en osaa sanoa, mutta projektin ainoita kultatason sponsseja ovat Cloud Imperium Games sekä kotimainen Remedy Entertainmenttimme.
Juu tuota on käsitelty josain yhteydessä RSI video tai foorumilla (en muista kummasta sen luin jo kuukausia sitten).

Se on tosiaan täysin avoimen lisessin alla ja sitä voi kaikki pelintekijät käyttää ilmaiseksi mikä on hyvä kaikille pienille indy pelinkehittäjille jotka on kehittämässä suuremmman porukan nettimoninpeliä (pelimootorit tukee yleensä suoraan vain korkeintaan jotain pariakymmentä pelaajaa yhdessä FPS monipelissä joten pienelle indy kehittäjälle isoa nettimoninpelaaja määrää tukevan pelin kehitys on liian iso ponnistus varsinkin jos peli ei ole stantardi FPS mikä näkyy juuri heikkona indy pelejen nettipelin toimintana).

Eli CIG ja Remedy on tehneet aika ison palveluksen kaikille pienemmille indy pelinkehittäjille.

Niin tuo on nimenmaan puhdas nettikoodi tuki eli se ei ole riippuvainen esim. Cryengine/Lumberyard pelimootorista vaan sen voi pultata mihin pelimootoriintahansa.
 
Uusin ATV



"... an exploration of the tech needed to get one ship to persist in another ship’s hangar. ..." :geek:
 
pc gamers artikkeli


Tuossa artikkelissa on kohta joka summaa harvinaisen hyvin

Mikä on Star Citizen

What is Star Citizen.JPG


PC Gamersin tubessa on myös Alpha 3.0 Traileri mutta en tiedä onko se CIG:n vai PC Gamersin tekemä, jokatapauksessa siinä on mielestäni muutamia yksityiskohtia jotka ei ole 3.0 versiossa joten sitä ei ehkä kannata ottaa 100% kirjaimellisesti todisteena siitä mitä 3.0:ssa on tai ei ole.


PS Edellisen ATV postaukseni :geek: johtui siitä kun kuvittelin hetken tuon "get one ship to persist in another ship’s hangar" tarkoittavan muuta kuin se tarkoitti
(se tarkoittaa sitä että pienempi alus pystyy oleman isomman aluksen sisällä kun kuvitelin sitä että pelaaja voisi lainata jonkin aluksensa toiselle pelaajalle niin että toinen pelaaja pystyisi näkemään sen aluksen hangarissaan).
 
Viimeksi muokattu:
Nyt jäi kärpäset hoitamatta yhdellä iskulla Gamesconilla, kun 3.0 lykkääntyi jälleen pari viikkoa syyskuun puolelle. Sopivasti saivat uusimman mopoauton jpgeet myytyä pois alta ennen tätä ilmoitusta. Ja eiköhän se julkaisu tule tuostakin vielä myöhästymään. Ei CIG kykene pysymään yli kuukautta aikatauluissa.

mslieu19nfcz.png
 
Nyt jäi kärpäset hoitamatta yhdellä iskulla Gamesconilla, kun 3.0 lykkääntyi jälleen pari viikkoa syyskuun puolelle. Sopivasti saivat uusimman mopoauton jpgeet myytyä pois alta ennen tätä ilmoitusta. Ja eiköhän se julkaisu tule tuostakin vielä myöhästymään. Ei CIG kykene pysymään yli kuukautta aikatauluissa.

mslieu19nfcz.png

Itse en pidättelisi hengitystä, että tuo tulisi tämän vuoden puolella.
 
Nyt jäi kärpäset hoitamatta yhdellä iskulla Gamesconilla, kun 3.0 lykkääntyi jälleen pari viikkoa syyskuun puolelle. Sopivasti saivat uusimman mopoauton jpgeet myytyä pois alta ennen tätä ilmoitusta. Ja eiköhän se julkaisu tule tuostakin vielä myöhästymään. Ei CIG kykene pysymään yli kuukautta aikatauluissa.

mslieu19nfcz.png

Koskas cig olisi aikataulussa pysynyt, tietääkseni ei koskaan. 2014:han piti olla jo alunperin valmis..
Itse jo ennakoin kuukausia sitten, että aikasintaan 2018 tulee 3.0.
 
Nyt jäi kärpäset hoitamatta yhdellä iskulla Gamesconilla, kun 3.0 lykkääntyi jälleen pari viikkoa syyskuun puolelle. Sopivasti saivat uusimman mopoauton jpgeet myytyä pois alta ennen tätä ilmoitusta. Ja eiköhän se julkaisu tule tuostakin vielä myöhästymään. Ei CIG kykene pysymään yli kuukautta aikatauluissa.

mslieu19nfcz.png

3.0 Production Schedule Report - Roberts Space Industries

...
This week, we entered the optimization, polish and bug fixing phase for the 3.0 feature set. As there have been so many features and content implemented, we’ve encountered some stability issues that we want to address before going to a wider test audience. The ongoing work on the new Patcher system (that will save you from having to completely re-download each build) and some new bugs with CopyBuild3 (our internal version of the patcher) have also slowed us down. Because of this we have pushed back the Evocati and subsequent date ranges to reflect the additional time needed to get Star Citizen Alpha 3.0 ready for prime time.
...

...
MISSION GIVERS
  • We’re introducing Miles Eckhart (first seen in the Gamescom video) and Ruto to provide missions to players.
  • The estimate for the mission givers has been pushed back due to some animations requiring rework and newly discovered code dependencies.
  • ETA is 11th August (was 28th July)-some code dependencies are still present and animation rework is still in progress
...

...
ENTITY OWNER MANAGER
  • The Entity Owner Manager will track entities that are moved around the universe, making sure we spawn and unspawn them at the correct time
  • Work on this feature was paused in order to support various bugs and feature polish for this week’s milestone review.
  • LA Engineering has identified further tasks needed to support persistence and netcode.
  • ETA is 11th August (was 28th July)
...

CHARACTER CUSTOMIZATION
  • Players will now be able to customize their characters’ heads, hair, eye color, and skin color.
  • The team has been supporting other features, so the date for this has slipped. Production is reassessing and will post a specific projection next week.
  • ETA is TBD (was 25th July)
...

VEHICLE CUSTOMIZER APP
  • This app will allow players to customize their ship via the ship customization screen, so edits can be done without locating the exact port on the ship.
  • Additional code support to fix issues with the Mission Manager, Hints, and the Ship Selector have delayed this feature slightly.
  • ETA is 9th August (was 27th July)
...

COMMS SYSTEM UI
  • We are adding the initial implementation of the Comms System in to 3.0.0 which will allow players to hail in order to request landing while at the various space stations in the PU.
  • Delayed due to team being redirected to help resolve blockers on other issues.
  • ETA is 16th August (was 25th July)
...

Jos katsoin listan oikein niin nuo on ne mistä homma on kiinni (aika moni on muiden bugien metsästyksestä johtuneita viivästyneitä juttuja).


Tämä
... The ongoing work on the new Patcher system (that will save you from having to completely re-download each build) and some new bugs with CopyBuild3 (our internal version of the patcher) have also slowed us down. ...
taas on käytännössä lisäys kun aikaisemmin on jatkuvasti oltu hyvin varautuneita sen suhteen että tuo uusi päivityssysteemi ei olisi ehtinyt 3.0 versiooon mutta nyt se siis tulee siihen mikä on hyvä uutinen kun se periaateessa tarkoittaa että 3.0 on (/voi olla) viimeinen versio jonka joutuu lataaman kokonan yhtenä pakettina (tämänjälkeen pitäisi riittä vain muutosten päivittäminen).

Varsinkin kun 3.0 versossa on paljon uusia kuiden pinnalla olevia juttuja pelattavaksi niin tuo 3.0 versio voi olla selvästi isompi kuin aikaisemmant versiot on olleet tiedostokokonsa puolesta.


... Sopivasti saivat uusimman mopoauton jpgeet myytyä pois alta ennen tätä ilmoitusta. ...
Tämä ilmoitus tuli täysin normaalilla rytmillä viikkokirjeen yhteydessä joten ei mitään poikkeavaa ilmoitusajassa ja sen lisäksi sen "mopoauton" myynti jatkuu vielä 1.9. saakka.


-----------------------------------------------------------------------------------
Ääh taas tämä foorumin automaagi lisää QUATE tageille SIZE tageja ja siksi asettelut menee metsään kun se sitten lisää vielä erikseen QUATE tageja ilman SIZE määrittelyä.
-----------------------------------------------------------------------------------

Hirveää.

Positiivista lienee sentään 3.0:n hiljattainen esittely Gamestarille ja PCgamerille, Santa Monican toimiston työllistäminen Gamescomin alla ja evocati-ikkunan avautuminen hiljalleen. Jos siis täällä joku pelattavaa odotteli.

Vakavammin otettavan yhteisön osalta perinteinen syklinen masistelu on näköjään taas noussut pintaan, joten joko CIG tai homo sapiens ei vuoden 2017 aikana ole ottanut uutta edistysaskelta. Ihailtavan vakaasti tilannetta on pystytty silti kontrolloimaan tänä vuonna, kun CIG:n osalta vuosittainen kuiva kausi päättyy Gamescomin myötä.
Juu Saksan puolella on ollut Gamestarille ja jenkien puolella PCgamerille 3.0 demo tilaisuus ja kummatkin on tehneet jutut ja kummilllekin CIG oli antanut 3.0 julkaisuajankohdaksi sen edellisen aikataulun eli ei CIG ollut ainakaan siinävaiheessa suunnitellut julkaisevansa 3.0 versiota vasta seuraavan kuun puolella.

Tuo että ne lehdet lupaa 3.0 version olevan ulkona erikuun puolella on ongelma kun aina kun lehdissä on tällainen juttu tulee RSI:n foorumille uutta porukaan ihmetelemän että missä se 3.0 (tms) versio on eli tällainen lehdissä ennakoon luvatusta julkaisuaikataulusta lipeäminen on aika iso ongelma.

 
Viimeksi muokattu:
Minä en ainakaan ole, mutta olisi mukava kuulla. IcePenin turinointien lukemisesta kuukausikaupalla ei ainakaan ole tullut hullua hurskaammaksi.

Sitten sulla onkin tämä päivä pulkassa kun kahlaat nuo saavutukset läpi totaalisesti. Onnea työhön!
 
Minä en ainakaan ole, mutta olisi mukava kuulla. IcePenin turinointien lukemisesta kuukausikaupalla ei ainakaan ole tullut hullua hurskaammaksi.
No lähinnä se on sillätavalla erilainen että kaikki säätäminen on julkista ja kaikien tiedossa kun isot pelitalot tekee kaiken tällaisen säätämisen suljetujen ovien takana eikä sitä siksi kukaan tiedä.

"IcePenin turinointien lukemisesta kuukausikaupalla ei ainakaan ole tullut hullua hurskaammaksi."

Tuo on ongelma kun ei ole tarkoitus lämpimikseen höpistä, niin että voisitko avata että mistä tarvisi kaivaa tietoa niin että tiedän vastaisuudessa kirjoitella sellaisesta josta on hyötyä.
 
Jos jutut on kahlattava itse, niin kovin mullistavasta tekeleestä ei taidakaan sitten olla kyse?

Ihan sillä tätä ketjua olen lueskellut, kun varmasti jossain vaiheessa kiinnostaisi jotain avaruussimua pelailla. Olkoon se sitten Star Citizen tai joku muu.
Mikään kiirehän tässä ei ole, kun eipä olemassaolevat VR:tkään vielä ole kehuja niittäneet.

Uikaa te muut siellä hypetervassa vaan, itse tykkään nauttia kuluttajana asioista sitten kun ne tuotteet on kunnossa.

Tai otin mä yhdet joukkorahoitetut kumisukat juoksuun kun tiesin ettei voi pettyä.
Jos haluat valmista niin silloin ei kannata panostaa kauhean paljon Star Citizen pelin kyttäämisen vaan seurata lonkalta että milloin se yksinpeli Squadron 42 tulee ulos kun se on se joka valmistuu ensimmäisenä ja tulee valmiina myyntiin ensimmäisenä.

Squadron 42:sta taas CIG ei hirveitä kerro etukäteen joten siitä en sen takia voi myöskään merkittävissämäärin kirjoittaa mitään hyödyllistä.

Mutta lupaan että sitten kun Squadron 42 pelistä kuuluu jotain niin taatusti kirjoitan siitä tänne senverran näkyvästi että sen huomaa ihan pikaisella vilkaisulla (ts ei tarvi lukea minun jokaista postausta läpi vaan vain se jonka otsikkona on isolla SQUADRON 42 JULKAISU tms).
 
3.0 Production Schedule Report - Roberts Space Industries













Jos katsoin listan oikein niin nuo on ne mistä homma on kiinni (aika moni on muiden bugien metsästyksestä johtuneita viivästyneitä juttuja).


Tämä

taas on käytännössä lisäys kun aikaisemmin on jatkuvasti oltu hyvin varautuneita sen suhteen että tuo uusi päivityssysteemi ei olisi ehtinyt 3.0 versiooon mutta nyt se siis tulee siihen mikä on hyvä uutinen kun se periaateessa tarkoittaa että 3.0 on (/voi olla) viimeinen versio jonka joutuu lataaman kokonan yhtenä pakettina (tämänjälkeen pitäisi riittä vain muutosten päivittäminen).

Varsinkin kun 3.0 versossa on paljon uusia kuiden pinnalla olevia juttuja pelattavaksi niin tuo 3.0 versio voi olla selvästi isompi kuin aikaisemmant versiot on olleet tiedostokokonsa puolesta.



Tämä ilmoitus tuli täysin normaalilla rytmillä viikkokirjeen yhteydessä joten ei mitään poikkeavaa ilmoitusajassa ja sen lisäksi sen "mopoauton" myynti jatkuu vielä 1.9. saakka.


-----------------------------------------------------------------------------------
Ääh taas tämä foorumin automaagi lisää QUATE tageille SIZE tageja ja siksi asettelut menee metsään kun se sitten lisää vielä erikseen QUATE tageja ilman SIZE määrittelyä.
-----------------------------------------------------------------------------------


Juu Saksan puolella on ollut Gamestarille ja jenkien puolella PCgamerille 3.0 demo tilaisuus ja kummatkin on tehneet jutut ja kummilllekin CIG oli antanut 3.0 julkaisuajankohdaksi sen edellisen aikataulun eli ei CIG ollut ainakaan siinävaiheessa suunnitellut julkaisevansa 3.0 versiota vasta seuraavan kuun puolella.

Tuo että ne lehdet lupaa 3.0 version olevan ulkona erikuun puolella on ongelma kun aina kun lehdissä on tällainen juttu tulee RSI:n foorumille uutta porukaan ihmetelemän että missä se 3.0 (tms) versio on eli tällainen lehdissä ennakoon luvatusta julkaisuaikataulusta lipeäminen on aika iso ongelma.
Äh tuosta puuttuu vielä

...
MISSION SYSTEM
  • The overall system that will be used to create mission flows when we start building missions like Patrol, Assassination, Smuggling, etc.
  • We are continuing to build on the mission system AI in order for design to implement more missions for inclusion in 3.0.0
  • ETA is 9th August (was 24th July)
...
...
GEMINI L86 PISTOL


    • Rework of the legacy weapon.
    • The latest review of this weapon highlighted issues that need to be fixed before it is signed off as complete.
    • ETA is 2nd August (was 28th July)
...

...

Nyt pitäis olla kaikki.


-----------------------------------------------------------------------------------------

Tässä ois lopullinen lista 3.0 "työkaluista" (kaikki merkitty valmiiksi)


Uudet Alukset

DRAKE DRAGONFLY (avaruusmopo niin kuin eräs näitä kutsuisi)
DRAKE CUTLASS BLACK (täysin uusittu versio)
RSI CONSTELLATION AQUILA (turretit on vissiin nykyisen Andromedan tasolla eli ne taitaa vielä kerran mennä uusiksi)
MISC PROSPECTOR
RSI AURORA (täysin uusittu versio)


Uusi Rover (APC)

RSI URSA ROVER


Uudet ja päivitetyt FPS aseet

BEHRING P8-SC
APOCALYPSE ARMS SCOURGE RAIL GUN (olalta laukastava käkätin jolla on tarkoitus tiputtaa alus (älä ammu ohi koska lataaminen on hidasta))
KLAUS AND WERNER GALLANT RIFLE
ARROWHEAD SNIPER RIFLE
KSAR DEVASTATOR-12 SHOTGUN
KLAUS AND WERNER ARCLIGHT PISTOL
GEMINI L86 PISTOL (ei vielä ihan valmis)
BEHRING P4-AR



-----------------------------------------------------------------------------------------

Lisää 3.0:a


PHYSICS SERIALIZATION
  • This will fix a few long standing threading issues between the network and physics code which will improve separation of physics and netcode for better maintainability.
  • Code Complete. Bug fixing in progress.

Tämä on tärkeä juttu koska tämä on ollut pääsyyllinen siihen miksi FPS on ollut alhainen (jos olen ymmärtänyt tämän oikein)
(fysiikka ja nettikoodi ovat olleet sidoksissa toisiinsa ja sen seurauksena hidas fysiikka on hidastanut FPS:n)

 
Viimeksi muokattu:
Jos jutut on kahlattava itse, niin kovin mullistavasta tekeleestä ei taidakaan sitten olla kyse?

Ihan sillä tätä ketjua olen lueskellut, kun varmasti jossain vaiheessa kiinnostaisi jotain avaruussimua pelailla. Olkoon se sitten Star Citizen tai joku muu.
Mikään kiirehän tässä ei ole, kun eipä olemassaolevat VR:tkään vielä ole kehuja niittäneet.

Uikaa te muut siellä hypetervassa vaan, itse tykkään nauttia kuluttajana asioista sitten kun ne tuotteet on kunnossa.

Tai otin mä yhdet joukkorahoitetut kumisukat juoksuun kun tiesin ettei voi pettyä.

Inhottaa antaa kaikkea toisille valmiiksi, kun sen jälkeen takerrutaan jokaiseen pykälään minkä sanoo. Ja sekin vain sen tähden kun sattuu olemaan erillaisen mielikuva kuin itsellä. Tästä asiasta on jo 16 sivua juttua ja Muron puolella vielä lisää röllit mukaan lukien.
Jo ainoastaan yksi asia joka erotta jyvät akanoista on avaruudessa lentäminen ja planeetalle laskeutuminen ilman latausia ja todellisella horisontilla ja lähestymisellä. Mikää peli ei tuossa laajuudessaan ole vielä onnistunut, joten jo pelkästään tuon pitäisi päästää ylimääräisiä "ooooh...!" ääniä. Vaikka itsellä on vain pieniä roposia pelissä kiinni, niin en itseäni fanboyksi lue, enemmänkin waitingboyksi.

Onhan toi peli jo tässäkin vaiheessa ristuksen komia.
 
Onko kenelläkään tuota HCS Voicepackkiä ostettuna? Itselläni on se Orion eli William Shatner, mutten ainakaan vuosi sitten saanut sitä toimimaan Windowsin puheentunnistuksen herjatessa jotain.

Piru kun ei malta odottaa tuota 3.0 julkaisua. Ei ole oikein muutakaan mielenkiintoista pelattavaa ollut tässä herran aikaan, kun tuo WoTtikin on aikalailla kuollut. Pykättiin vanhojen tankkipelin klaanikavereiden (MUROP/FIRE/KAZNA) kesken Organisaatio pystyyn, josko täällä olisi pelin ostaneita, joilla olisi kiinnostusta liittyä joukkoon?

Per aspera ad astra [HARDSHIP] - Organizations - Roberts Space Industries
 
Sitten kun 3.0 julkastaan niin täytyy hommata se aloituspaketti. Pakko vaan arvostaa tota kunnianhimoista yritystä mikä tän pelin tekijöillä on. Vaikka lopputuloksesta ei oo mitään varmuutta niin voi todeta,että ei olla menty sieltä missä aita on matalin.
 
Sitten kun 3.0 julkastaan niin täytyy hommata se aloituspaketti. Pakko vaan arvostaa tota kunnianhimoista yritystä mikä tän pelin tekijöillä on. Vaikka lopputuloksesta ei oo mitään varmuutta niin voi todeta,että ei olla menty sieltä missä aita on matalin.
Jos olet päätänyt että varmasti hankit sen pelipaketin niin kannatta seurata minkälaisia alennuspelipaketteja tulee mahdollisesti Gamescom:in ja/tai Citizencon:in yhteydessä koska nuo alennukset on parhaimmillaan olleet 10-25€ eli ne pystyy olemaan merkittäviä (tosin niitä halvimpia paketteja on tarjolla aina rajallinen määrä niin että ne pitää napata nopeasti että saa sellaisen).

Sitten vielä varmuudenvuoksi siltävaralta että olet käsitänyt väärin 3.0 ei ole valmis peli eikä edes beta vaan sa on alpha jossa on hyvin pieni osa lopullisesta pelimekaniikasta ja alueesta käytössä.

Se että 3.0 on ehkä paljon verratuna johonkin muuhun peliin ei muuta sitä että Star Citizen mittakaavassa se on vieläkin hyvin vähän.
 
Laitetaas muistutuksen vuoksi tuota meidän Elite-porukankin "organisaatiomainosta" tänne, kunhan 3.0 julkaistaan niin varmasti aktivoidutaan itse kukin.
Kommunikointi tapahtuu pääasiassa tuolla Elite-Discordissa, invite-linkki sigussa. Star Citizenille on tuolla oma keskustelukanavansa jonne voipi tulla myös turinoimaan, joskin siellä on tällä hetkellä hiljaisempaa mutta jota itse ainakin seuraan ja joka varmasti vilkastuu tässä syksyn mittaan.. ;)

Muro Squadron [MURSQU] - Organizations - Roberts Space Industries
 
Jos olet päätänyt että varmasti hankit sen pelipaketin niin kannatta seurata minkälaisia alennuspelipaketteja tulee mahdollisesti Gamescom:in ja/tai Citizencon:in yhteydessä koska nuo alennukset on parhaimmillaan olleet 10-25€ eli ne pystyy olemaan merkittäviä (tosin niitä halvimpia paketteja on tarjolla aina rajallinen määrä niin että ne pitää napata nopeasti että saa sellaisen).

Sitten vielä varmuudenvuoksi siltävaralta että olet käsitänyt väärin 3.0 ei ole valmis peli eikä edes beta vaan sa on alpha jossa on hyvin pieni osa lopullisesta pelimekaniikasta ja alueesta käytössä.

Se että 3.0 on ehkä paljon verratuna johonkin muuhun peliin ei muuta sitä että Star Citizen mittakaavassa se on vieläkin hyvin vähän.
Joo kyllä tiedossa on suurinpiirtein mikä 3.0 on. Täytyy seurata jos tulee niitä alennuksia.
 
Onkos tääl kukaan menestyksellä käyttänyt voiceattackia? Ei oikein suomi murretta tahdo ymmärtää :D mm. Flare:n tunnistas mutta fire kun sanoo, niin tunnistaa taas flarena suurimman osan ajasta :D
Pitäs varmaan jaksaa suomeks väsää oma sanasto winkun kirjastoon..
 
Viimeksi muokattu:
Oon ollut lomalla, tässä välissä on tullut viikko- ja kuukausiraportti ja 3.0 versoin valmistuksessa on siirrytty crunch moodiin ts kaikki ylimääräinen videotehtailu joka häiritsee devjä on ajettu alas ja sensijaan tulee nopempian päivitykisä etenemisestä.

tuohon voiceattackiin eikös se käytä windowsin puheentunnistusta niin että kun opetat windowsin puheentunnistusta myös voiceattackin toiminta paranee.
 
tuohon voiceattackiin eikös se käytä windowsin puheentunnistusta niin että kun opetat windowsin puheentunnistusta myös voiceattackin toiminta paranee.

Tähän se kaatui itsellänikin vuosi sitten. Windows SDK 5.1 asennuksessa jotain häikkää jonka vuoksi VoiceAttack herjaa miljoonaa erroria. Olisikohan ajat sitten tekemälläni win7-->win10 upgradella jotain tekemistä tämän kanssa...Täytynee formatoida winukka uusiksi komponenttipäivityksien myötä.
 
Viimeisin ATV, joka keskittyy tosiaan nyt siihen mitä ongelmia vielä on korjattava ennen kuin 3.0 voidaan julkaista.
Mobiglasista tulee kyllä hieno..

 
Otin ja kokeilin ekan kerran PU tehtäviä. ICC tehtävän eka rasti ja tyyppi nimeltä Ninetails. Varusteena Cutlass Black kolmella vuokratulla Pyrolla, Ninetailsillä Sabre. Eihän sitä saanu hengiltä kertaakaan varmaan kymmenellä yrityksellä, välillä piti käydä ulkona pelistä ja sillä vaihtu alus myös Cutlassiksi, mutta ei paljon vaikuttanu. Viimisellä yrityksellä laskin n.120 hittiä kaikilla kolmella Pyrolla ennenku lähti iteltä henki ku tippu omasta aluksesta moottorit irti -> ragequit. Mikä mättää vai enkö vain osaa?
 
Otin ja kokeilin ekan kerran PU tehtäviä. ICC tehtävän eka rasti ja tyyppi nimeltä Ninetails. Varusteena Cutlass Black kolmella vuokratulla Pyrolla, Ninetailsillä Sabre. Eihän sitä saanu hengiltä kertaakaan varmaan kymmenellä yrityksellä, välillä piti käydä ulkona pelistä ja sillä vaihtu alus myös Cutlassiksi, mutta ei paljon vaikuttanu. Viimisellä yrityksellä laskin n.120 hittiä kaikilla kolmella Pyrolla ennenku lähti iteltä henki ku tippu omasta aluksesta moottorit irti -> ragequit. Mikä mättää vai enkö vain osaa?
Pyro on tällähetkellä yhtä hyvä kantaman suhteen kuuin katkaistu haulikko ts jos et näe vastustajan pilotin nenäkarvoja olet liian kaukana koska se laukaus leviä niin laajalle, itselläkin on vahinngossa ostettuna pari Pyroa mutta en edes yritä käyttää niitä ennen kuin kyseinen ase mene läpi vielä yhden kehitys kierroksen läpi.

Pyro on Plasma Scatter Gun mutta tässä 2.6.3 peliversiossa ei vielä ole sisään rakennettuna sitä tekniika joka kunnolla mallintaisi kyseisen kaltaisen aseen toiminnan.

Muuten Pyroa ei koskaa ole tarkoitettu aluksen pää-aseeksi, sitten kun se toimii niin kuin on tarkoitettu se voi olla hyvä ohjuksien ja varsinkin isoje torpedojen torjunnassa, sen ei ole tarkoituskaan olla ensisiajisesti hyökkäysase toisia aluksia vastaan.

Minä voisin laittaa Pyron esim. Freelancerin taka tykkitorniin ja käyttä sitä suojatuleen silloin kun yrittää karata.


Mitä tulee tämänhetkiseen Cutlass Black alukseen niin se on hiukan köykäisesti aseistettu mutta se korjautuu kun 3.0 versio ja sen mukana uusi Cutlass Black tulee ulos.
 
Ite käyttäny jokusen aikaa pyroja sabressa, aika hyvät on vaikka nyt 680 onki max etäisyys.
Nopeasti viholliseen kiinni, pari kertaa ampuu ja seuraavaa.
Tikkujen kanssa aivan loistavat, kun ei millilleen tarvitse tähdätä ja energia pyssy kun on, niin ei ammukset kulu.
Pitäisi jossain välissä kokeilla 2x pyro ja 2x toiset pyssyt, et toimisko joku combo, pitkältä alottaa ja pyroilla mossauttaa sit ku lähelle päässy.
 
Sillä niitä pyroja itsekin nyt käytin kun AC:n puolella niillä pyyhkii helposti läpi piraateista ja vanduuleista, kolmen pyron yhteislaukauksella ei paria osumaa enempää normeihin tarvi ja eliititkin tippuu hyvin pikaisesti. Ja tottakai olin aseen toimintaetäisyydellä PUn puolella, 40 kertaa kolmen pyron yhteislaukaus antoi sekä rastin osuman merkiksi että Ninetailsin shieldin välähdyksen, mutta pahemmin ei vaikutusta tuntunu olevan. Pitänee kokeilla tänään kolmella S3 laserilla uudestaan jos jaksaa tahkota recciä niihin.
 
Sillä niitä pyroja itsekin nyt käytin kun AC:n puolella niillä pyyhkii helposti läpi piraateista ja vanduuleista, kolmen pyron yhteislaukauksella ei paria osumaa enempää normeihin tarvi ja eliititkin tippuu hyvin pikaisesti. Ja tottakai olin aseen toimintaetäisyydellä PUn puolella, 40 kertaa kolmen pyron yhteislaukaus antoi sekä rastin osuman merkiksi että Ninetailsin shieldin välähdyksen, mutta pahemmin ei vaikutusta tuntunu olevan. Pitänee kokeilla tänään kolmella S3 laserilla uudestaan jos jaksaa tahkota recciä niihin.
PU puolella voi vaikuttaa se että Pyron ammuksen nopeus taitaa olla selvästi pienempi kuin muilla aseilla joten kun siihen lisätään nettiviive käy helposti niin että vain Pyron laukauksen reuna hipaisee kohdetta sen verran että se rekisteröityy osumana (ts se että saat yhden haulukon haulin takamukseen ei ole kovin vakava juttu).

Jos olen ymmärtänyt oikein niin tällähetkellä Pyro mallinetaan juuri useampana pienenä ammuksena kun sen oikeasti pitäisi olla laajenevanpilven kaltainen jonka energia heikkenee tasaisesti sen pilven laajetessa eikä ole satunnaisia pisteitä niin kuin se tuolla hauli mallinnuksella on.
 
Löysin muutamia kohtalotovereita asiaa tutkittuani ja ilmeisesti jotain desync ongelmaa osumien rekisteröitymisessä saattaa olla olemassa serverin ruuhka-aikoihin, itsekin pelasin ilta-aikaan jolloin lienee eniten jengiä linjoilla. Tosin ihan yhtä monta ellei enemmänkin löytyi porukkaa joiden mielipide asiaan oli että koko homma johtuu ainoastaan NPC piraattien saamasta buffista ja wanha klassikko "lol learn to play n00b11!"

Taidan odottaa sitä 3.0 pätsiä ACn puolella, jos kyse todella on buffista niin melkoinen vaikeustason nousu on piraattien lahtaamisessa verraten AC->PU.
 
Uskaltaakohan tollasen 16 ytimisen amd:N hommata tätä varten.
 
Onkohan noi vegat suunniteltu sillai ett niit on 4 vierekkäin.
 
Uskaltaakohan tollasen 16 ytimisen amd:N hommata tätä varten.

Onkohan noi vegat suunniteltu sillai ett niit on 4 vierekkäin.
Trolleja mutta vastataan nyt kumminkin, jos tarkoitus on hommata kone pelkään pelikäyttöön niin kummankaan valmistajan HEDT prosessori tai neljä näyttistä ei ole missäänmielessä järkevä ratkaisu.

Jos sitä rahaa on käyttää enempi niin Star Citizenin ja Elite Dangerousin tapauksessa polttaisin sitä rahaa kunnollisiin ohjaimiin (joystick, headtracking/VR, puheohjaus, jne).
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 182
Viestejä
4 485 135
Jäsenet
74 179
Uusin jäsen
Flere-Imsaho

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom