Star Citizen

Tällähetkellä CIG käyttämät euro>punta ja euro>dollari kurssit ovat niin lähellä todellisia että valuutoilla kikkailemalla ei voita mitään, sitten taas jos muutat kotimaaksesi jonkin muun kuin Suomi ja siten sinulta jää ostoksestasi ALV vero maksamatta Suomeen voi Suomen verottaja antaa mätkyt jälkikäteen jos se paljastuu.

Just. Jotain rajaa nyt... :D
VPN:n kautta osteltu pelejä iät ajat, verottajaa kiinnostaa ihan vitusti. :D
 
Kyllä se mäihä joillekkin aina joskus käy, kelle kirje tulee kotia, vähän kun lottovoiton saisi suhteella..
Kurssit tosiaan kyllä aika lähellä, joten euroilla vaan, vpn kikkailu ei enään toimi, pitää myös muuttaa kaikki osoitetiedot yms.

@Raikku
Cutlass black kehiin vain, paras aloitus alus mitä löytyy, kun 3.0 alkaa.
Sulata 325 tai aurora, kumpi nytten on stand alone ship ja sitten päivität jäljelle jäävän cutlakseksi.
 
Just. Jotain rajaa nyt... :D
VPN:n kautta osteltu pelejä iät ajat, verottajaa kiinnostaa ihan vitusti. :D
Niin no se on teoreetinen mahdollisuus ja itse kun en kannata verojen kiertoa niin tuon sen esiin.


Tuosta verottajan kiinnostumisesta se ei ole normaalisti kiinnostunut jostain mutta sitten jos se kiinnostuu jostain se kiinnostuu aivan kaikesta ja kaivaa jokikisen pikkuriikisenkin yksityikohdan esiin ja jos se ei ole vakuuttunut se arvioverottaa ts olet enemmän kuin pissassa.
 
Kyllä se mäihä joillekkin aina joskus käy, kelle kirje tulee kotia, vähän kun lottovoiton saisi suhteella..
Kurssit tosiaan kyllä aika lähellä, joten euroilla vaan, vpn kikkailu ei enään toimi, pitää myös muuttaa kaikki osoitetiedot yms.

@Raikku
Cutlass black kehiin vain, paras aloitus alus mitä löytyy, kun 3.0 alkaa.
Sulata 325 tai aurora, kumpi nytten on stand alone ship ja sitten päivität jäljelle jäävän cutlakseksi.
Niin no sen Blackin voi tienata ilmaiseksi REC:killä sen 3.0 version tulon jälkeen ja siten päästä ilmaiseksi kokeilemaan että tykkääkö Blackin kokoisesta aluksesta loppujenlopuksi ollenkaan, meinaan kun Cutlass Black on sen verran isompi kuin Origin 325i tai Aurora LN että sillä lentäminen on aivan erilaista (huomattavasti kömpelömpää) joten jos todella pitää Orgin 325i aluksella kurvailusta ei Cutlass BLack välttämättä sovi tyyliin.


Ai niin yksi mahdollinen keino päästä kokeilemana Blackiä ilmaiseksi on kokonaan unohtunut, kun 3.0 tulee PTU:hun ja koska Cutlass Black on täysin uusiksi päivitety alus se saattaa olla PTU:ssa avoin kaikile että sille tulee tarpeeksi betatestausta ennen julkaisua joten jos PTU version isot ladattavat asennsutiedostomäärät ei hirvitä voi Cutlass Blackiä ehkä testata täysin ilmaiseksi PTU:ssa.

Star Citizenissä kun on loppujenlopuksi paljon keinoja päästä kokeilemaan aluksia ilmaiseksi pitää vain pitää silmänsä auki ja hyödyntää avautuvat mahdollisuudet (varsinkin jos on kiinnostunut jostain aluksesta joka maksaa merkittävän summan kannatta ensin etsiä keino kokeilla sitä ilmaiseksi ettei laita rahaa aluksen josta ei loppujenlopuksi pidä).
 
Viimeksi muokattu:
maxresdefault.jpg

Tossa vielä kuva vanha vs uusi cutlass black. Kokoero huomattava joka suhteessa.
 
...
Tossa vielä kuva vanha vs uusi cutlass black. Kokoero huomattava joka suhteessa.

Juu mutta kun katsot noita kuvia tarkkaan tajuat että uusi Cutlass ei itseassa ole kovinpaljon pisempi kuin vanha Cutlass, kasvu on tapahtunut pääasissa sivusuunnassa ja itse runko osan massiivisuuus on kasvanut.

Uudessa Cutlassissa on sisällä myös miehistöhytti alue joka yltää tykkitornin alle saakka kun vanhassa Cutlassissa tykkitorni on käytännössä rahtitilan keskellä.

Tuossamielessä Cutlassin muutos ei ole samankaltainen kuin Freelancerin muutos, uusi Freelancer on myös pituussuuntaan huomattavasti isompi kuin vanha ja uuden Freelancerin mihistötilan suhteellinen osuus aluksen tilasta on pienentynyt ei lisääntynyt.

Siksi jos muistelet vanhan Cutlassin ja vanhan Freelacerin ilmoitettua rahtikapasiteetia ja oletat sen perusteella Cutlassin suhteellisen rahtikapasitetin kasvaneen niin kasvu ei todennäköisesti ole yhtä suuri kuin kuvittelet.

Toisalta Cutlassin rakennettta muutettiin paljon radikaalimmin kuin Freelacerin rakennetta joten uuden Cutlassin sisätila saattaa olla paremmin optimoitu hyötytilan suhteen kuin Freelacerin (yksi on selvää Freelancerin tykkitorni on vieläkin rahtitilassa pienentämässä rahdille käytettävissä olevaa hyötypinta-alaa).

Aion laittaa kummankin aluksen sisätiloista ja hyötypinta-alasta kuvia tänne heti kun minulla on pääsy uuteen Cutlass malliin (Freelaceriin minula on jo pääsy koska minulla on MIS).
 
Subscriber-järjestelmä lienee tosiaan ollut ensimmäinen lisärahan toivossa tehdyistä vivutuksista, mille on ilmeisesti MMO-puolella pitemmätkin perinteet. Kysyntäähän näille pienille etuoikeuksille suhteessa tavalliseen tallaajaan on. Jostain kummallisesta syystä. En syytä firmaa kuitenkaan tästäkään veivauksesta liiaksi. En vaan usko Cloud Imperium Gamesin markkinointipuolen olevan ollenkaan riippuvainen amerikkalaisesta joka videon ja alusmyynnin yhteyteen liitetystä "tattista vaan tilaajille" -jargonista. Raha tietysti kelpaa, mutta ATV:n parantuneeseen tuotantoon etsisin enemmän syitä pitempiaikaisesta kytkeytymisestä alusmyyntiin. Star Citizen lanseerattiin kuitenkin videolla, jonka pääosissa olivat Bengal ja Scythet eikä esimerkiksi yksittäinen Mark Hamillin näköinen Wing Commanderia nostalgisoiva pelihahmo, joten siinä suhteessa suunta on otettu jo varhain.

Esineitä voi esimerkiksi ihailla, esitellä tai käyttää sosiaalisen kanssakäynnin aiheena, mitä helpottaa jos ostat erilaisten hintavivutusten takana olevat vehkeet esimerkiksi hangaariisi tutustuaksesi niihin tarkemmin. Johonkin taideteolliseen korkeakouluun oli tässä hiljattain pääsekokeet, joiden esitehtävässä pyydettiin valmistamaan tietyistä materiaaleista avaruusalus. Perehtyminen yksityiskohtaisiin avaruusalusratkaisuihin Star Citizenin kautta olisi tuskin haitaksi noussut innoitusta etsiessä. Ihmiset kuitenkin käyttävät erilaisiin elämyksiin ja harrastuksiinsa rahaa ja aikaa, jolloin aluksen kaltaiselle peliesineelle helposti muodostuu hieman erilainen rooli kanssakäymisessä kuin vaikkapa yksittäiselle savannimännylle, johon voi myös pelissä törmätä. Vielä ei tiettävästi puita voi ostaa.

"Se mitä CIG on onnistunut tekemään..." lienee edelleen pohjimmiltaan alusten markkinointi ja myynti? En oikein näe eroa siinä myydäänkö rahalla ostettavaa pelivaluuttaa, jolla ostetaan pääasiassa aluksia vai aluksia, joita ostetaan suoraan rahalla. CIG:lla tai Supercellillä tuskin myöskään mietitään pää märkänä, miten ihmisiä saisi jatkossa olemaan laittamatta tuhatlappusia firman postiluukusta sisään, joten kovin suuriin pelillisiin rajoituksiin tuskin tarvetta ilmenee, kun niissä Chris Robertsin puheissa ollut pelaa tai maksa pelaamisen jouduttamisesta -malli taipunee moneen. Rahoitetaan (eli nyhdetään häikäilemättömästi fyffeä) sitä hommaa sitten miten vaan jatkossa, niin tähän asti valailta on pyritty ainakin ottamaan liikenevät irti, joka vuosi erilaisia vivutuksia aluskaupan ympärille lisäten. Kovin ainutkertaiseksi riistoksi en tätä joukkorahoittajien ilon hyödyntämistä kuitenkaan näe pelimaailman kontekstissa, mutta mielenkiintoinen ilmiö tämä joukkorahoitusvaiheen ja liiketoiminnan varsinaisen alun erottelu kaiken kaikkiaan on. Samansuuntaisiin puheisiin törmää Star Citizeniin liittyvissä Reddit-keskusteluissa toisinaan. Tulee pelastususkontojen sanoma mieleen.
Anna niiden myydä mitä haluavat. Mikään pakko ei ole upottaa oikeaa rahaa pelatakseen. Melkein kaikissa moninpeleissä on jotain juttuja mitä ostetaan oikealla rahalla.
 
Uusin ATV, 1min45sec kohdalla ajaa Noxin uuden cutlass blackin sisälle, aivan älyttömän kokonen, ei arvuuttelun varaan jätä että base lanceria ei tarvitse. Cutlakseen saa jopa noxin toiselle puolelle ja toisen puolen täyteen laatikoita, toisin kute lanceriin ajaa sisälle, jää alle 1/3 cargo aluetta käytettäväksi, kun nox/df vie koko leveyden.
 
Mutta ilmeisesti Cutlaksen ohjaamo edelleen suurentamisesta huolimatta se vähän kämäinen "2 peräkkäin"?
 
ATV:n lopussa vihjasivat, että löytyisi yksi todella ison aluksen hylky :think:
 
Mutta ilmeisesti Cutlaksen ohjaamo edelleen suurentamisesta huolimatta se vähän kämäinen "2 peräkkäin"?
Jos välttämättä haluat istua peräkkäin niin kyllä, mutta en tajua miksi et aktivoisi toisen pilotin hissiä ja istuisi päällekkäin toinen pilotti alakerrassa ja toinen pilotti yläkerrassa.
 
Toimiiko SC:ssä Oculus Rift?
Se on VR laite ja on jo monesti aivan vastakin sanottu että VR ei toimi (vielä).

Tätä aihetta on käsitelty tässä nimenomaisessa ketjussa alle viikko sitten.
 
Viimeksi muokattu:
ATV:n lopussa vihjasivat, että löytyisi yksi todella ison aluksen hylky :think:
Tähänmennessä niillä on pakko olla Idris, Javelin, Bengal ja lukuisia isoja Vanduul aluksia valmiina SQ42 peliä varten joten jonkin niistä sijoittaminen hylkynä 3.0:aan olisi hyvin helpppo toteuttaa jos vain haluavat sen tehdä ja kun Javelineja ja Idriksiä on pelaajilla niiden sijoittaminen hylkynä 3.0:aan lisäämättä ehjää alusta pelaaajan tilille aiheuttaisi porun niin siksi uskon että kyseessä olisi ennemmin joko Javelinia isompi ihmisalus tai sitten joku Vanduulalus minkälisäksi niillä on jo valmis Vanduul hylky kun sitä on käytetty siinä Reclaimer videopätkässä eli jos 3.0 versiossa on iso hylky veikkaan että se on Vanduul Driller alus.
 
Joku muinainen derelict jossain kartoittamattomassa tähtijärjestelmässä olisi kyllä kova sana. Sekä planeetan pinnalla että ihan avaruudessa ajelehtimassa. Tosin kuten elokuvista tiedämme niiden tutkimaan menemisestä seuraa aina ongelmia...
 
Se on VR laite ja on jo monesti aivan vastakin sanottu että VR ei toimi (vielä).

Tätä aihetta on käsitelty tässä nimenomaisessa ketjussa alle viikko sitten.

Vastailin jo tuossa aiemmin mutta hyvä että vastasit samaan uudestaan että asia tulee varmasti selväksi. :think:
 
Vastailin jo tuossa aiemmin mutta hyvä että vastasit samaan uudestaan että asia tulee varmasti selväksi. :think:
No ottaa pikasan päähän kun joutuu jankuttaman samoja asiaoita papukaijana alle viikon välein, varsinkin kun tässä ketjussa on ollut tuon lisäksi muitakin jotka on vain tuupannut tekstin "kertokaa kaikki tästä pelista ja ei en vaivaudu lukemaan sitä mitä olette kertoneet aiemmin" tyylisiä postuksia.
 




Pikkasen vaikuttaa siltä että 3.0 tulee olemaan jotain ...


Edit lisäys:

Tuon ATV:n lopussa mainitaan että 3.0:ssa tulee olemaan yksi suuren aluksen raato planeetalla (itse veikkaan että se on Vanduul Driller joka on nykyään samaa kokoluokkaa kuin UEE Bengal lentotukialus) mikä mielenkiintoisinta ne sanoi että niin suuri alus on nähtävissä avaruudesta planeetan kiertoradalta tosin sen havaitseminen ei ole helppoa kun sen koko niin kaukaa katsottuna on 2-3 pikseliä (tämä kertoo hyvin mittakaavasta kun noin 1 kilometrin pitkä-alus näyttää planeetan keirtoradalta katsottuna 2-3 pikseliä pitkältä ts se planeetta on iso (siis olettaen että se alus on Driller niin kuin veikkaan)).
 
Viimeksi muokattu:
No ottaa pikasan päähän kun joutuu jankuttaman samoja asiaoita papukaijana alle viikon välein, varsinkin kun tässä ketjussa on ollut tuon lisäksi muitakin jotka on vain tuupannut tekstin "kertokaa kaikki tästä pelista ja ei en vaivaudu lukemaan sitä mitä olette kertoneet aiemmin" tyylisiä postuksia.
Pahoitteluni, esittämästäni kysymyksestä: "kertokaa kaikki tästä pelista ja ei en vaivaudu lukemaan sitä mitä olette kertoneet aiemmin".

Ei nyt kats pidä hikeentyä...
 
Alusten myynti ei ole tähänkään asti haitannut, muttei tämän pelin kertomuksen yhteydessä kannata kovin paljoa painottaa CIG:n kuluttajamyötämielisyyttä suhteessa muihin pelifirmoihin kuin kenties markkinoinnin kohdennetussa ihmislähtöisyydessä, kun rahaa on tukijoilta pyritty sen verran tehokkaasti keräämään eri käänteissä. Tässä suhteessa siis ole mitään uutta auringon alla.
Toki. Mutta eipä tässä ole isoa yritystä taustalla. Miljoonia sulaa tälläsessä projektissa aivan heittämällä. Uusien pelejen budjetit saattaa olla koko Star Citizenin kampanjan verran.
 
...
Koko projektin suurmenestys on alusta saakka perustunut aiempien esinemyyjien esimerkkiin. ...
Oletko ihan todella sitä mieltä että CIG:n menestys perustuu todellakin pääasissa siihen että ne myy aluksia ja on niin hyviä niiden alusten myynnissä ! ?

Kun itse olen sitä mieltä että CIG:n menestys perustuu siihen että ne on tekemässä hyviä ja erittäin toivottuja pelejä Squadron 42 ja Star Citizen ja se että alukset menee kaupaksi on vain seurausta näiden pelejen tekemisestä ne alukset ei menisi kaupaksi ilman näitä pelejä.

Vaikea nähdä siis, miksi useammalle internetissä näin tehokas esinemyyntimalli ei tunnu enää kelpaavan sen myyttisen julkaisun jälkeen, kun ruokittavana olisi tiettävästi edelleen useampi sata suuta. Absurdiahan se on vaan, jos projekti tulevaisuudessa jatkaa esineitä myyden (tulevat ilmailualuksesi sitten osissa, yllättäen tai pyytämättä) käytännössä vastaavalla tavalla ja yhtä suurella innolla, vain hieman verhottuna. Ainoastaan koska ostajakunnan joukkorahoitukselle antama mandaatti vaatii vielä viimeisen venkoilun firman loppuvuodesta 2012 aloittamalta esinemyynniltä.

Oletko ollenkaan lukenut RSI:n foorumeita, jos CIG jatkaisi alusmyyntiä samaan tapaan julkaisunjälkeen se lynkattaisiin bäkkereiden taholta ja CIG:n henkilökunta (myös Chriss Robertsin suulla) on toistuvasti vakuuttanut että alusmyyntiä ei jatketa pelin julkaisun jälkeen.

Steamissa on esimerkkejä siitä miten on reagoitu kun pelintekijä on syönyt sanansa Star Citizen bäkkerit on vieläkin tarkempia siitä että CIG pitää sanansa joten jos CIG pettäisi näin tärkeä lupauksen seuraukset olisi varsi raadikaalit verratuna niihin myrskyihin joita Steamissa on nähty.


On olemassa vain ja ainoastaan yksi takaportti alustenmyynnille jonka bäkkerit saattaisivat ehkä sulattaa pelin julkaisun jälkeen se on vastaava täysin uuden alusmallin konseptialusmyynti kun tällähetkellä ts alus on myynnissä kerran hyvin rajoitetun ajan siinävaiheessa kun sen kehitys on alussa (ts ei ole mitään alusta on vain konseptikuvat aluksesta jota aletaan kehittää) tähän bäkkerit voisivat ehkä suostua koska se käytännössä takaisi että peliin kehitetään uusia aluksia jatkuvasti (mutta tämänkään läpimeno ei ole varma koska tätäkin vaihtoehtoa kannataa korkeintaa noin 20-40% kaiksita bäkkereistä eli tämänkin vaihtoehdon tällähetkellä hyväksyisi vain vähemmistö).

Mutta sitä että jo pelissä olevaa valmista alusta myytäisiin rahalla pelin julkaisun jälkeen bäkkerit ei taatusti tule hyväksymään ja reagtio olisi sen mukainen ts vakava (valmiiden alusten myynnin jatkumista pelin jukaisunjälkeen kannataa korkeintaan 5% kaiksita bäkkereistä eli sen yrittäminen olisi idiootimainen moka CIG:n taholta kun ne tietää että sitä kannatta näin pieni vähemmistö varsinkin kun 55-60% bäkkereistä aikoo vaatia rahojaan takaisin jos valmiiden alusten myynti jatkuu julkaisun jälkeen (myös consierge foorumilla tehtyyn kyselyyn tulee yhtäkorkeita prosentteja eli tämänhetkiset useanaluksen ostaneet vastustaa alusten myynnin jatkumista yhtä paljon)).

Näiden valossa on todennäköistä että jos CIG jatkaa valmiiden alusten myyntiä pelin julkaisun jälkeen se tappaa pelin ts se olisi CIG:n itsemurha.


Sinihiekka sinä väität että CIG on jokin markkinointinero ja siitä huolimatta väität että vaikka CIG tietää kaiken tämän se jatkaisi alusmyyntä pelin julkaisun jälkeen vaikka kyseessä on suurin mahdollinen markkinointimoka minkä ne voi tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
Pahoitteluni, esittämästäni kysymyksestä: "kertokaa kaikki tästä pelista ja ei en vaivaudu lukemaan sitä mitä olette kertoneet aiemmin".

Ei nyt kats pidä hikeentyä...
No sinun kysymyksesi oli suht asiallinen ongema on vain se että vastaus on tällä tai edellisellä sivulla tässä ketjussa joten jos olisit yhtään lukenut ennen kuin kysyit ...



Se miksi pinna täyttyi niin herkästi johtuu siitä kun sinua ennen oli tapaus jossa samaa asiaa penättiin saman pääivän aikana uudelleen eli siihen oli vastattu pari postausta ylempäneä ja kun sen asian penääjälle mainittiin tästä että vastaus on tuossa hänen postauksensa yläpuolella kommenti oli että hän ei viitsi vaivautua vaan meidän pitää vastata juuri hänelle :rage:

Ai niin yksi postaaja kyseli aikaisemmin kadonneista postuksista modet on voineet siivota tähän episodiin liityneitä postauksia kun minun reagtioni jälkeen keskustelu degeneroitui aika nopeasti :oops:
 
Viimeksi muokattu:
...

Chris Robertsin on mielestäni voinut useamman kerran havaita toteavan eri lähteissä, että Star Citizeniä voi tulevaisuudessa joko pelata ilman lisämaksuja tai edesauttaa rahallaan pelaamistaan, ...
Kyllä on ja aina samassayhteydessä täsmentänyt että se tarkoitta sitä että voi ostaa hyvin rajatun määrän pelin UEC valuuttaa kuukaudessa RL rahalla ei muuta eli ei aluksia myynnissä niin kuin sinä sinnikkästi väität.

Sitten jos viittaat erilähteillä niihin lähteisiin jotka pyrkii ratsastaman millätahansa Star Citizeniin liittyvällä kohulla niin ne lähteet jättää aina tuon UEC rajauksen tahallaan mainitsematta ja pyrkii antaman sen kuvan että alusmyynti jatkuu kun se on hyvä klick bitte otsikko.


Muuten tällähetkellä se raja kuinka paljon UEC:kia voit ostaa kuukaudessa on 25000UEC se ei riitä edes yhteen isompaan aseeseen mikä tällähetkellä on myynnissä UEC:killa jos rajaus jatkuu julkaisunjälkeen yhtä tiukana se tarkoittaa sitä että jos haluaa ostaa UEC:kia RL rahalla ja sillä UEC:killa aluksen sinun täytyy odottaa useita kuukausia kun voit ostaa sitä UEC:kia niin pienen määrän kuukaudesa että yhden eikä edes kahden kuukauden ostettu UEC määrä ei riitä aluksen ostamiseen.

PS Tuo UEC ostoraja on todellinen tiedän sen kokemuksesta, myös se paljonko UEC:kia voi olla pelitililläsi kaikenkaikkiaan on rajattu joten sitä ei voi ostaa varastoon ennen pelin julkaisua merkittävää määrää (nykyinen raja taitaa olla jotain n. 170000UEC maks. per pelitili), niin muuten UEC:kin osto varastoon on jokatapuksessa järjetöntä rahankäyttöä kun UEC:n on suhteessa kalliimpaa tällähetkellä kuin mitä esim. alukset.
 
Viimeksi muokattu:
No ottaa pikasan päähän kun joutuu jankuttaman samoja asiaoita papukaijana alle viikon välein, varsinkin kun tässä ketjussa on ollut tuon lisäksi muitakin jotka on vain tuupannut tekstin "kertokaa kaikki tästä pelista ja ei en vaivaudu lukemaan sitä mitä olette kertoneet aiemmin" tyylisiä postuksia.

Ei tarvitse vastata? Tuskin peli menettää mitään ilman sinun vastausta? Ja toisaalta voi olla, että trollaus on jo aika korkealla tämän pelin osalta?

En epäilisi yhtään, jos ihmiset haluaa kikkailla vaan saada porukkaa kuumenemaan.

Syy ehkä se että on johonkin pettyny tai sitten tarpeeksi nuorta porukkaa.

Olispa joku maailmanparas scifi peli olemassa?

ah vanha moo2 oli paras!! :)

NAkki
 
Eiköhän tästäkin jotain saada vielä peliksi, mutta siihen en usko peli on mitä ne markkinoi. Tämä tosin ei ole mitään uutta tai ihmeellistä tässä teollisuudessa. Jotain varmasti tulee, mutta paras toive on se että edes tulee jotain single player kivasti ehkä jotain pientä co-op :D Tämä saattaa olla provosoiva ja anteeksi jo etukäteen :/

t. NAkki
 
Hei,

Kaikki olisi helppo rokkaa ilman hakkereitä. Ne voi oikeasta pilaa toisten pelin mistä toiset ihmiset on
maksanut? Mieti ku oot pistäny satoja euroja johonkin asiaan(lentovekottimeen) pelissä ja sitten vastustajan client tekee vaikka mitä haluaa, koska se osaa käyttää protokollaa hyödykseen? Olipa kiva maksaa satoja euroja jostain asiasta jonka joku teini hakkeroi ohi. Luulen että tässä tulee olemaan haastavin asia korjata tässä pelissä...tai no ne on jo kusessa sen kanssa?

Ei ikinä pitäisi olla peli missä pitää maksaa asioista joilla pitäisi pärjätä paremmin kuin toiset? Koska se tulee saamaan asiakkaat vitu vihasiks... varsinkin jos sä menetät ne alukset kerralla?

Jos tämä on turvattu niin silti protokolla on pakosti avoin :D ja peli on aika vitu helppo tehdä helvetiksi by teenagers...


gg,
NAkki
 
Eiköhän tästäkin jotain saada vielä peliksi, mutta siihen en usko peli on mitä ne markkinoi. Tämä tosin ei ole mitään uutta tai ihmeellistä tässä teollisuudessa. Jotain varmasti tulee, mutta paras toive on se että edes tulee jotain single player kivasti ehkä jotain pientä co-op :D Tämä saattaa olla provosoiva ja anteeksi jo etukäteen :/

t. NAkki
No ainakin erittäin tietämätöntä kun toivot että tulis edes jotain singeleplayer pelattavaa vaikka alpha onlinemultiplayer pelattava on ollut ulkona jo vuosia (niin myös alpha onlinesingleplayer on olllut ulkona jo vuosia).

Hei,

Kaikki olisi helppo rokkaa ilman hakkereitä. Ne voi oikeasta pilaa toisten pelin mistä toiset ihmiset on
maksanut? Mieti ku oot pistäny satoja euroja johonkin asiaan(lentovekottimeen) pelissä ja sitten vastustajan client tekee vaikka mitä haluaa, koska se osaa käyttää protokollaa hyödykseen? Olipa kiva maksaa satoja euroja jostain asiasta jonka joku teini hakkeroi ohi. Luulen että tässä tulee olemaan haastavin asia korjata tässä pelissä...tai no ne on jo kusessa sen kanssa?
...
Peliinsisältyy toisten alusten hakkeointi mahdollisuus ja peli tukee sitä eli se on jotain jota kuuluukin tapahtua (ts ei tarvi mitään clientin haksorointia eikä se edes auttaisi kun peli on palvelinpohjainen ja palvelin autentikoi kaiken).

Eli josko tutustuisit peliin edes hiukan niin provoilut olisivat edes semi uskottavia eivätkä vain surkuteltavia.
 
Viimeksi muokattu:
No ainakin erittäin tietämätöntä kun toivot että tulis edes jotan singele player pelattavaa vaikkka onlinemultiplayer pelattava on ollut ulkona jo vuosia.

Tiedän tämän, mutta onko se toimiva tai vastaava mitä ne ovat luvanneet?

Toivon jumalattomasti että pelistä saadaan jotain hyvää ulos! Im not a enemy! :D Oikeesti rakastin vanhaa win commanderia

NAkki
 
Tiedän tämän, mutta onko se toimiva tai vastaava mitä ne ovat luvanneet?

Toivon jumalattomasti että pelistä saadaan jotain hyvää ulos! Im not a enemy! :D Oikeesti rakastin vanhaa win commanderia

NAkki

Pakko vaan todeta että nettikoodin korjaaminen jälkeenpäin on vähän ku perse edellä puuhun.

Siis ok sitä voidaan korjata jotain, mutta puhutaan niin ytimesestä että pelin kaikki asiat tulee testattavaks uudestaan ja ongelmat mitä oli alussa niin lähtee alusta :D

Siis käsittämätöntä ongelmien hankkimista ja siihen vielä se lisäksi että myydään kalliilla jotain 3d malleja pelaajille. ok mutta jos sä menetät hakkeroinnin takia sen mistä olet maksanut jotain.

Mitenköhän tuon voisi paskamyrskyksi paremmin peitellä :)

NAkki
 
Pakko vaan todeta että nettikoodin korjaaminen jälkeenpäin on vähän ku perse edellä puuhun.

Siis ok sitä voidaan korjata jotain, mutta puhutaan niin ytimesestä että pelin kaikki asiat tulee testattavaks uudestaan ja ongelmat mitä oli alussa niin lähtee alusta :D

Siis käsittämätöntä ongelmien hankkimista ja siihen vielä se lisäksi että myydään kalliilla jotain 3d malleja pelaajille. ok mutta jos sä menetät hakkeroinnin takia sen mistä olet maksanut jotain.

Mitenköhän tuon voisi paskamyrskyksi paremmin peitellä :)

NAkki
co-op on melkei ainoa mahdollisuus ja luvataan myöhemmäksi jotain muuta :D
 
Tiedän tämän, mutta onko se toimiva tai vastaava mitä ne ovat luvanneet?

Toivon jumalattomasti että pelistä saadaan jotain hyvää ulos! Im not a enemy! :D Oikeesti rakastin vanhaa win commanderia

NAkki
Kyllähän se on ollut toimivaa mutta vasta tuossa tulevassa 3.0 versiossa on pelinrunko tekijät sillä tasolla että ne mahdolistavat juttuujen toimivan niin kuin on suunniteltu.

Esim. tähänmennessä alusten energian tuotanto ja kulutus ja komponetien jäähdytys on toiminut on/off systeemillä mutta kun nyt tulee kunnolliset systeemit käyttöön kaikki muuttuu toimimaan niin että energian tuoto, käyttö ja lämmöntuotto ja jäähdytys profiilit vastaan senkaltaisia käyriä kuin todellisuudessakin vastaavalla vehkeelllä voisi kuvitella olevan ts niiden aluste voimantuotannon ja jäähdytyksen hallinta alkaa tosiaan oleman tärkeää eli sille kakkospilotille on oikeasti tärkeä homma joka voi ratkaista selviytymisen ja tuhotumisen välillä ja yksipaikaisissa aluksissa pitää ihan oikeasti kiinnittää huomiota mitä komponenteja niihin laittaa ja miten niiden toiminnan tasapainottaa.

Tätä korostaa vielä se että 3.0 versiosta tulee käyttöön täysi persistent joten jos lokkaudut ulos pelistä sillon kun jökötät toimintakyvyttömässä aluksessasi jossain korvessa seuraavan kerran peliin kirjautuessasi löydät itsesi siitä samasta toimintakyvyttömästä aluksesta sieltä korvesta ts sun täytyy keksiä keinot saada itsesi pois siitä sopastaa ja sen keinon täytyy olla muu kuin pelistä ulos lokkautuminen.


Niin muuten jotain käsitystä tuon 3.0 version mittakaavasta viimeisessä Happyhour videossa mainittiin että yhden kuun ympärysmitta sen pinnalta mitattuna olisi 8000 kilomeriä ja devit kertoi että suurin ongelma planeetojen/kuiden pinnalle sijoitettavia tukikohtia/kilparatoja yms tehdessä on sopivien paikkojen löytäminen ja siinä ei ole ongelma se että niitä sopivia paikkoja olisi liian vähän vaan se että planeetat/kuut on niin isoja että jos haluat löytää sopivan kanjonin sinun täytyy katsella kymmeniätuhansianeliökilometreja planeettojen/kuiden pintaa että löydät niitä.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän se on ollut toimivaa mutta vasta tuossa tulevassa 3.0 versiossa on pelinrunko tekijät sillä tasolla että ne mahdolistavat juttuujen toimivan niin kuin on suunniteltu.

Esim. tähänmennessä alusten energian tuotanto ja kulutus ja komponetien jäähdytys on toiminut on/off systeemillä mutta kun nyt tulee kunnolliset systeemit käyttöön kaikki muuttuu toimimaan niin että energian tuoto, käyttö ja lämmöntuotto ja jäähdytys profiilit vastaan senkaltaisia käyriä kuin todellisuudessakin vastaavalla vehkeelllä voisi kuvitella olevan ts niiden aluste voimantuotannon ja jäähdytyksen hallinta alkaa tosiaan oleman tärkeää eli sille kakkospilotille on oikeasti tärkeä homma joka voi ratkaista selviytymisen ja tuhotumisen välillä ja yksipaikaisissa aluksissa pitää ihan oikeasti kiinnittää huomiota mitä komponenteja niihin laittaa ja miten niiden toiminnan tasapainottaa.

Tätä korostaa vielä se että 3.0 versiosta tulee käyttöön täysi persistent joten jos lokkaudut ulos pelistä sillon kun jökötät toimintakyvyttömässä aluksessasi jossain korvessa seuraavan kerran peliin kirjautuessasi löydät itsesi siitä samasta toimintakyvyttömästä aluksesta sieltä korvesta ts sun täytyy keksiä keinot saada itsesi pois siitä sopastaa ja sen keinon täytyy olla muu kuin pelistä ulos lokkautuminen.

Kuullostaa sairaan kauniilta! Oikeasti! Tykkään paljon simulaattoreista ja vasta ostin IL-2 Sturmovik ja tervetuloa mun lentäjiin. Tämä miten kerroit tämän star citizenin niin kuullostaa niin niin mahtavalta. Silti nettikoodi tulee olee vaikea varsinkin kun pelillä on nimeä. Uskon että il-2 sturmovik myös mahdollista hakkeroida, mutta ketään ei enään kiinnosta :)

NAkki
 
Kuullostaa sairaan kauniilta! Oikeasti! Tykkään paljon simulaattoreista ja vasta ostin IL-2 Sturmovik ja tervetuloa mun lentäjiin. Tämä miten kerroit tämän star citizenin niin kuullostaa niin niin mahtavalta. Silti nettikoodi tulee olee vaikea varsinkin kun pelillä on nimeä. Uskon että il-2 sturmovik myös mahdollista hakkeroida, mutta ketään ei enään kiinnosta :)

NAkki
Jos se nettikoodi oikeasti kiinnostaa niin myös tämä Serialized Variables juttu kiinnostaa kun se on Star Citizenin nettikoodin pohjalla ja se eroa melkoradikaalisti mistään muusta aikaisemmasta toteutuksesta.



Video jatkuu juuri siitä kohdasta mistä Serialized Variables asia alkaa eli se on ihan kuivaa faktaa joten jos halaut nähdää niitä wow pätkiä katso alusta tai tuon Serialized Variables asian jälkeen.
 
Pakko vaan todeta että nettikoodin korjaaminen jälkeenpäin on vähän ku perse edellä puuhun.

Siis ok sitä voidaan korjata jotain, mutta puhutaan niin ytimesestä että pelin kaikki asiat tulee testattavaks uudestaan ja ongelmat mitä oli alussa niin lähtee alusta :D

Siis käsittämätöntä ongelmien hankkimista ja siihen vielä se lisäksi että myydään kalliilla jotain 3d malleja pelaajille. ok mutta jos sä menetät hakkeroinnin takia sen mistä olet maksanut jotain.

Mitenköhän tuon voisi paskamyrskyksi paremmin peitellä :)

NAkki

co-op on melkei ainoa mahdollisuus ja luvataan myöhemmäksi jotain muuta :D

haluan olla väärässä!!!!
Jos kirjoittamaasi edelliseen viestiin tulee jotain lisättävää, niin kannattaa käyttää "Muokkaa"-toimintoa sen sijaan, että vastaat itsellesi. Näin ketju pysyy helpommin luettavana.
 
Luulisi, ettei yli puoli vuotta myöhässä oleva julkaisu tarvitsisi näin paljon livetä alkuperäisistä suunnitelmista.

rFND197.jpg


PozHdqL.png
 
Tämä ehkä jossain jo sanottiin mutta oliko siis "uusi" suurempi Cutlassa jo pelissä vai vasta tulossa?
 
Luulisi, ettei yli puoli vuotta myöhässä oleva julkaisu tarvitsisi näin paljon livetä alkuperäisistä suunnitelmista.

rFND197.jpg


PozHdqL.png
Koska et ole tuon napatun kuvakaappauksen alkuperäinen lähde voisitko kertoa mikä se alkuperäine lähde on, kiitos.

Sinällän tuo kuva on hyvä yhteenveto, se jättää vain yhden merkittävän seikan mainitsematta riipumatta siitä montakopaikkaa 3.0 versiossa on nimittäin siihen 3.0 versioon tulee kumminkin käyttöön kaikki se taustalla oleva tekniikka/systeemit jotka vaaditaan noiden paikojen ja tehtävien (kuten se rahdin kuljetus/myynti/osto) toteuttamiseen ja se on se iso juttu 3.0:ssa jonka edistymistä olen itse seurannut (ts minua ei ole missäänvaiheesa kiinnostanut onko esim. kuita joilla voi vierailla enempi kuin 2 kun se 2 riittää systeemin toteutukseen/testaukseen).

Tuo Delamar on merkittävä siksi kun se ei ole sama kuin muut 3 kuutta koska Delamariin liittyy NPC/AI juttuja (esim. Miles Ekhard tyylinen FPS tavattavissa oleva NPC) jotka ei välttämättä ole käytössä muissa kuissa eli Delamarin valmistuminen 3.0 julkaisuun on sen verran merkittävä että sitä seuraan, tämä myös selittää sen miksi Delamarin valmistuminen ei ole yhtävarmaan kuin muiden kuiden valmistuminen.

Tämä ehkä jossain jo sanottiin mutta oliko siis "uusi" suurempi Cutlassa jo pelissä vai vasta tulossa?
Uusi/päivitetty suurempi Drake Cutlass Black tulee peliin 3.0 versiossa sitä ei päivitetä erikseen peliin
(koska se vaatii täysin toimivat Itemport 2.0 systeemit pelistä ja niitä ei ole 2.6.x versioissa).


------------------------------------------------------------------------------

Star Citizen: Loremaker’s Guide to the Galaxy - Centauri System



Miksi noistin tämän esiin, no Saisei on planeetta jolla haluan vähintäänkin käydä sitten joskus kun se on pelissä ... voisimpa jopa laittaa tukikohdan/hangarin Yar planeetalle (sama aurinkokunta mutta halpa paikka koska pääasissa hylätty kaivosplaneetta).

Saisein lore oli varmaankin aikoinaan vaikuttamassa siihen että toinen alus jonka hankin heti peruspaketin jälkeen oli Freelancer MIS, MISC avaruusaluksien valmistajan pääpaikka on Saisei.


Onko teillä jotain tiettyä aurinkokuntaa/planeettaa jonka haluatte nähdä pelissä omin silmin käymällä niissä

(esim. Centauri/Saisei on aika kaukana pelin aloitus aurinkokunnista joten sinne pääsyyn pelissä menene aikaa (sekä valmistumisen suhteen että ihan peliaikaa matkustuksen suhteen ts se ei taida olla vielä ensivuosi kun pääsen sinne Saiseihin pelissä (ainakaan niin että se Centauri autinkokunta olisi täysin valmis))).


------------------------------------------------------------------------------

Tumbril-Buggy-Piece-07-Black-Beach-V012a.jpg


Tumbril-Buggy-Piece-06-Lagoon-V011.jpg



------------------------------------------------------------------------------

Uusin ATV paljon 3.0 asiaa kannattaa katsoa (muunmuassa talous systeemistä ja kaikeska mikä siihen liityy)



Yksi mielenkiintoinen seikka monet Frankfurtin työntekijät on jo siirtyneet tekemään seuraavaa isoa laskeutumispaikkaa joka tulee 3.0 version jälkeen ja kaikki 3.0 paikkoihin liityvä oli lähinnä viimeistely viilausta jo valmiisiin juttuihin.


Edit. Lisäys joka unohtui, tuossa ATV:ssa on lyhyt välähdyns Squadron 42 pelistä.
 
Viimeksi muokattu:
Damit.. En vaan osaa.

Mikä tuo jutu oikein on. Hämmästyttävän samankaltainen kuva? Auttakaa tyhmää =)
 
bD9T4BU.jpg
Hämmästyttävän samankaltainen kuva.
Juu itsekkin katsoin että tuo kuva on tehty kuvituskäyttöön se ei voi olla suoraan pelimootorista tullut (siinä on paljon sellaisia pieniä yksityskohtia että mikään proseduraalinen systeemi ei tekisi niitä niin aidon näköisesti (esim. en usko että joku proseduraalinen systeemi voisi tehdä niin vakuuttavan näköistä roskaa ja lietettä/levää tuohon vesirajaan)), mikä on sinällään järkeenkäypää kun ei tuota Cycloneakaan ole vielä pelimootorissa (jos olen ymmärtänyt oikein).

Itse veikkaan että se on kompositio kahdesta eri valokuvasta niin että alaosa on toisesta ja yläosa on toisessa kuvasta (veden ja maa-alan linja on harvianisen suora yläreunassa) ja sitten siihen on lisätty nuo Star Citizenin kohteet.

Damit.. En vaan osaa.

Mikä tuo jutu oikein on. Hämmästyttävän samankaltainen kuva? Auttakaa tyhmää =)
Juu kyllä autetaan mutta kun ei ole hajuaakaan siitä mitä yrität tehdä ;-)


PS Tuo Tumbril Cyclone se aukeaa RSI:n sivuille tänäiltana tai huomenna (riippuen minkä aikavyöhykeen mukaan laskee), siitä on yksi järjettömän hintainen paketti joka sisältää jokaisen mahdollisen version minusta sen osataminen ei ole järkevää kun se nyt on kumminkin suht edullinen kohde pelissäkin ostettavaksi joten jos sen haluaa ostaa RL rahalla ostaka vaikka joku tietty yksittäinen malli jolloin rahaa ei pala järjetöntä määrää.
 
Viimeksi muokattu:
@IcePen Tietysti Earth (toki jos se ei ole lähtö paikka) Onko se sitten kuin Phillip K. Dickin kirjassa tai edes "siinä" Leffassa. (mikä oli aika hyvä) :)

en osaa vaan käyttää vorumii.. :tdown:
 
Viimeksi muokattu:
@IcePen Tietysti Earth (toki jos se ei ole lähtö paikka) Onko se sitten kuin Phillip K. Dickin kirjassa tai edes "siinä" Leffassa. (mikä oli aika hyvä) :)
Maa ei voi olla pelin aloituspaika ainakan alkuvaiheessa jos olen ymmärtänyt oikein.

Minkälisäksi Maa on järjettömän kallis paikka käydä kun kaikki verot/laskeutumismaksut/yms on kalliita ja sitten on ilmeisesti vielä se että Maa on aikas snobi rahtaamisella rikastumisen suhteenkin niin että jos et ole Maa syntyinen tarvii sinut kehittää hyvät suhteen johonkin Maasta käsin toimivaan tahoon että pääset käsiksi rahakkaampiin rahti diileihin (siis sellaisiin joista jää voittoa kaikkien verojen/laskeutumismaksujen/yms jälkeen).

Ts Maa on se Rooman pääkaupunki ja me ollaan lähtöisin jostain Rooman periferiassa olevasta vassallivaltiosta (Terra, Santon, tms), pitäsköhän meidän kehitellä jonkinsortin sisällisotaa että saadaan asiat oikealle tolalle ;-)


PS UEE:n esikuvana on käytetyt Rooman Imperiumin romahdusta.
 
Viimeksi muokattu:
Uusin viikokirje tuli ja tietenkin uusi päivitys 3.0 aikatauluun tuli samassa yhteydessä

Edellinen tänne postaamani versio
Aims-7-7-17_2.png


Uusin juuri tullut versio
300-High-Level.png

...
Since our last update, the team has been busy addressing the feedback from our ongoing Directors reviews. With the various systems being implemented and tested, we’ve discovered a handful of new bugs that have required additional focus.
...

Eli muutokset edelliseen johtuu vain buginmetsästyksen tuomista muutoksista mikä lupaa hyvää kun se antaa olettaa että varsinainen työ alkaisi olla kokolailla purkissa ja jäljellä on testausta/viilausta.


Kaksi osa-aluetta joilla on venynyt eniten on

Graphis ja siellä nimeomaan se uusi Render to Texture ominaisuus (ts kaikki holo ikkunoihin ja videoihin yms liittyvä).

Ships and Weapons jossa venymisen syynä näyttäis olevan uusi RSI Aurora versio ja siinä aikaisempaan CIG videomateriaaliin perustuen oletan syynä olevan sen että ne haluaa saada sen rungon ulkopuolisen rahtitilan toimimaan ja siinä on omat kikkansa kun se rahtitila on vähän niinkuin yhtäaikaa sekä aluksen sisäinen osa että aluksen ulkopuoline osa joten kun SC käyttää aluksen sisäpuolella omaan fysiikkamootoria ja aluksen ulkopuolella toista on tuo ongelma vähän kinkkisempi ratkaista.


Tuo Aurora ei estä 3.0 julkaisua vaikka sitä rahtitilaa ei saisi toimimaan ajoissa koska sen voi laittaa peliin ilman rahtikykyä (samoin kuin tällähetkellä) mutta tuo Render to Texture on täysin vältämätön kun kaikki ne uuden myyntikioskit käyttää sitä ja kaikki NPC:iden antamat tehtävät jotka tulee videomateriaalina aluksen MFD ruutujen tai Mobi Glass:in kautta käytää sitä joten 3.0 ei kertakaikkian toimi jos se ei toimi tarpeeksi bugittomasti.


21.7. päivitetty loppuvuoden tavoiteaikataulu
EndofYear_PUTimeline_07212017.png
 
Viimeksi muokattu:
6,2 miljoonaa dollaria Kickstarterissa, yhteensä yli 154 miljoonaa dollaria yhteisörahoitusta tällä hetkellä, 4 toimistoa eri maissa ja kohta viisi vuotta takana eikä tämän enempää olla saatu aikaan. Enemmän rikottuja kuin pidettyjä lupauksia ja valmistumispäivämääriä siirretään aina vain eteenpäin. On kyllä vahva osoitus Chris Robertsin heikoista johtajankyvyistä.

Jos Roberts yhtään välittää Star Citizenistä ja sen rahoittajista niin hänen pitäisi siirtyä pelitalossa muihin hommiin ja luovuttaa johtajan paikka jollekkin oikeasti kyvykkäälle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 182
Viestejä
4 485 135
Jäsenet
74 179
Uusin jäsen
Flere-Imsaho

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom