• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Star Citizen

Ei vissii IcePenillä ole pääsyä Avokaadoon?
Ei ole mutta Ensimmäiseen tai Toiseen PTU aaltoon hyvin todennäköisesti.

Oliko sitä koko asiakirjaa eikä muutamaa sivua, tuostahan ei selviä mitään.
Tuo homma on jo vanha, paljon melua tyhjästä, kyseessä on normaali järjestely millä veronpalautuksina tuleva tuki voidaan käyttää etukäteen samassa kuussa kuin se todellisuudessa kertyy.

Joko tähän oli tullut se fps:sää(erityisesti sitä jojotusta/cpu-rasitusta) korjaava pätsi.
Star Marine on ollut jo pitkään, se kehittyy 3.0 versiossa paljon kun vauriomallinnus tulee puvun/ruumiin komponentitasolle ja esim. kestävyys/stamina tulee käyttöön tuo stamina muuttaa Star MarineA huomattavasti omankaltaisemmaksi kun enään ei voi ryntäillä kuin päätönkana jatkuvasti mitä toiset FPS:ät onn (stamina on viety niin pitkälle että veren happitaso mallinetaan ja siihen vaikuttaa ilmakehän paine (ts ei vain onko tyhjiö vai ei vaan mikä on sen hetkinen paine) ja hapen määrä ilmassa ja muut ehkä harmilliset kaasut ilmasssa).

Hmmp luin näimmän postauksesi väärin, 3.0 versiossaa koko pelin rakenne verkkoinfrasta, nettikoodiin ja siihen mitä milloinkin päivitetään kullekkin pelaajalle muuttuu tämä vaikutta huomattavasti juuri tuollaisiin jojotus/cpu-rasitus hommiin niin että 3.0 version jälkeen nähdään kuinkapaljon homma muuttui ja mitä tarvii jatkossa kehittää, mutta 3.0 versio jokatapauksessa mahdollistaa paljon enempi kuormaa pienemmällä rasituksella kuin tällähetkellä.

3.0 version aikataulu yllä olevassa postauksessani.
 
Hah, unohtanu kokonaan että subscriberit saa noita Ship Of The Montheja. Pitääkin käydä lentelemässä Constellation Andromedalla. :)
 


Uusin ATV ... näyttää paljon sitä mitä tulee 3.0:aan ja miten se on tehty.

Tässä jaksossa näkee enempi nimenomaan sitä minkänäköistä uutta pelatavaa planeetat tuo, ts tuo miten se on tehty tekniikkaosuus on pienempi kuin muutamassa aikaisemmassa.

Mielestäni jos ei ole katsonut yhtään ATV:ta pitkäänaikaan tuo kannattaa katsoa.

Sen Foyndry 42 Englannin infodunpin hoitajalla pitää kiirettä puhuessa kun on niin tolkuttomasti kerrottavaa ;-)
 
reclaimer
source.gif
 
Jup ... se on napattu nimenomaan tuosta uusimmasta ATW:sta.

Minä luulin että Reclaimer on isoalus mutta ei se ole silloin kun zoomataan (peruutetaan) planeetan pinnalla olevan Reclaimerin yläpuolellata suoraan avaruuteen ... planeetta on suuri mutta Reclaimer on mitättömän pieni (se ei näy avaruudesta (ainakaan riitävän ilmakehän omaavalta planeetalta)).
 
Jup ... se on napattu nimenomaan tuosta uusimmasta ATW:sta.

Minä luulin että Reclaimer on isoalus mutta ei se ole silloin kun zoomataan (peruutetaan) planeetan pinnalla olevan Reclaimerin yläpuolellata suoraan avaruuteen ... planeetta on suuri mutta Reclaimer on mitättömän pieni (se ei näy avaruudesta (ainakaan riitävän ilmakehän omaavalta planeetalta)).

Venailen sitä oman BMM:n pälyilyä kun päätyy lopulliseen kokoonsa.
 
Venailen sitä oman BMM:n pälyilyä kun päätyy lopulliseen kokoonsa.
Juu minä aktivoin oman päivitysketjuni jonka lopputuloksena oli tuo BMM (halvalla koska sen viimeisen palan Redeemer>BMM olin ostanut niin aikaisin että BMM oli silloin huomattavasti halvempi kuin nyt) kuultuani sen että se on loppujenlopuksi ennemminkin Banu lippulaiva kuin pelkkä kauppa-alus ts odotan että sen taistelukyky olisi lähempänä Polarista kuin alkuperäistä BMM konseptia (esim. sitä on harkittu että Defender tai kaksi mahtuisi BMM:n sisään).

---------------------------------------------------------------------------------

Viikkokirje Sneakpeak Reclaimer silta

Reclaimer-Bridge-Room.jpg



Viimekuun kuukausiraportti

Monthly Studio Report: June 2017 - Roberts Space Industries





 
Viimeksi muokattu:






Niin muuten tuossa kuukausiraportissa on myös 90 isoa kuvaa ne voitte katsoa suoraa siitä.


-----------------------------------------------------------------------



Alpha 3.0 :-(

Koska 3.0 julkaisu on valunut niin lähelle Gamescomia ne on päättäneet tehdä sen julkaiseun vasta Gamescomin yhteydessä ja
siten hoitaa kaksi kärpästä yhdellä iskulla kun ei tarvi tehdä Gamescomiin vartavasten demoa.

Tietenkin PTU versio on ulkona ennen sitä.

Koska 3.0 PTU muuttuu jossainvaiheessa kailkille avoimeksi epäilen että loppukuusta 2.6.6 pelipuoli on kokolailla tyhjä ja melkein kaikki pelaa 3.0 PTU:ssa.

Aims-7-7-17_2.png


Niin muuten omaveikkaukseni on että jos kerta 3.0 on pääosassa Gamescomissa Squadron 42 julkaisuun liityvää siellä ei tulla näkemään ts Squadron 42 asiaa tulisi sitten Citizenconin yhteydessä joka on kyllä hiukan outo aika julkaista Squadron 42 joka on erikseen myytävä yksinpeli jota pitäisi myydä pääasissa muille kuin jo olemassa oleville bäkkereille.

Niin muuten tuo uusin ATV hokasasitteko että siinä vilahteli Javelin sisäkuva pätkiä ja se pelikohtaus josta puhuttiin ja jota näytetiin greybox tasoinsena oli Javelinin kannella tapahtuva Squatron 42 kohtaus käsittääkseni myös se naishahmo jolla esiteltiin naisten versiota marineavaruuspuvusta on Squadron 42 pelistä.
 
Viimeksi muokattu:
Redeemer:kin kun parin päivän päästä pois lähtee kaupasta, niin saa nähdä millä hinnalla tulee takaisin sitten joskus, kun reworkkia näyttänyt sille. Niin pitihän se ccu valmiiksi jo ottaa siihen, kummiskin ainut combat alus mitä odotan reclaimerin ja cruciblen lisäksi.
Päivittäis alukseksi redeemeriä ajattelemassa, niin toivottavasti ei paljoa muuta nykyisestä, huonompaan ainakaan.
3.0 muuten odotellessa, eipä ole muutamaan kk tullut koskettua sisällön puutteessa..
 
Darke Cutlass on ollut aika epäsuosittu mutta katsos tätä

Drake_Cutlass_Black_WhiteRoom_RearClose.jpg


Drake_Cutlass_Black_WhiteRoom_Front.jpg


Jos muistan oikein niin se on halvimmillaan ollut 89€ mutta kun tuo uusittu versio tulee käyttöön sen hinta varmaankin voi nousta eli jos teillä on vanhoja edullisiia Cutlasseja sulatettuna ne kannattaisi ehkä unmeltata ennen kuin tuo uusi on pelissä (siis jos epäilette että saattaisitte sittenkin haluta Cutlassin tämän uuden mallin käyttööntulon jälkeen (ja jos käy niin että ette pidäkkään uudestakaan mallista sen voi aina meltata uudelleen ja käytää crediitit johonkin muuhun)), itse hankin upgraden Reliantista Cutlass Black malliin ja otin sen käyttöön joten mulla on nyt LTI Cutlass Black.

Merkittävä muutos tuossa uudessa on se että sillä on paljon enempi eteenpäin osoittavia aseita pilotin käytössä joten se voi ihan oikeasti tehdä vahinkoa muullekkin kuin pilotin hermoille.

Sen rahtitila ja erillinen miehistötila tykkitorniin kulku miehistötilasta tekee sen että se saattaa olla parempi rahtialuksena alueella jossa tykkitorni voi tarvia nopean miehityksen kuin MISC Freelancer jonka tykkitorni on kaukana perällä ja ei ehkä miehitettävissä silloin kun rahtitila on täysin käytössä, eli vaikka Freelancerilla on pää-aseissa vieläkin periaateessa etu verrattuna Cutlassiin on Cutlassin tykkitorni vastaavasti parempi käytettävyydeltään kuin Freelancerin tykkitorni.

Siis uudella Cutlassilla osoittaa etenpäin sama asekapasiteti kuin Freelancerilla ainut ero on se että Freelancerin aseet on torneissa ja Cutlassin gimbaaleissa (kuvassa on ilmeisesti vielä pienemmät aseet kuin mihin loppujenlopuksi päädyttiin) mutta Cutlassin on ilmeisesti tarkoitus olla ketterämpi kuin Freelancer.

---------------------------------------------------

Outpost_decals_01.jpg


Outpost_cluster_01.jpg


Truckstop_interior_02.jpg


Mobi_03.jpg


Mobi_02.jpg


Mobi_01.jpg


Levski_customs_01.jpg


Vielä kuukausi ulkopuolella wereyulömwpn :btooth:
 
Viimeksi muokattu:
Tuo uusi cutlass black on kyllä muuttanut monella ajatuksia, base freelancerin teki täysin turhaksi.
Ennen meni silleen, että cutlass=combat/cargo ja freelancee=cargo/combat, mutta cutlass sai reilusti kokoa lisää reworkissa, niin kantaa saman verran cargoa kuin base lancer, minkä seurauksena base lanceri jäi turhaksi.
Dur/max/mis sitten erikseen lancereista jos johonkin special rooliin haluaa, joka paikan höyläksi cutlass black tuntuu olevan paras aloitus alus.
 
Mitäs sensuuria tässä ketjussa oikeen harrastetaan. Aikaisempia keskusteluja on poistettu rankallakin kädellä, eikä keskusteluihin osallistuneille ole tullut ilmoitusta tai jaettu varoituksia. Joku mode on fanipoika?


Millos se 3.0 onkaan tulossa. Ei ihan toteutunut tuo kesäkuun veikkaus. Olisi kiva päästä testaamaan tuota sellaisena versiona jossa saa kunnon FPS eikä tarvitse tuskailla huonon performancen takia edes hyvälläkään koneella.
 
Viimeksi muokattu:
Voisko joku avata onko toi 3.0 nyt tarkoitus olla jo lähempänä kokonaista peliä? Tämän seuraaminen on kyllä oma harrastuksensa :/
 
FPS:ään ei ainakaan kannata odotella parannusta. Viime ATV:n perusteella planeetat pyörii editorin sisälläkin viidentoista fps:n tuntumassa. Elleivät sitten vain trollaile pelaajia.
 
Ben Parry lipsautti aikoinaan, ettei VR:n puolesta kannata pidätellä hengitystä. Ja kyllähän VR tulee ottaa huomioon jo pelin kehityksen alkuvaiheissa, mihin SC ei kaikkine immersioanimaatioineen ole selvästikään pyrkinyt.
 
Nyt on vahvaa tietämystä. :think:
Mitään en peliohjelmoinnista tiedä mutta jos VR:n lisääminen peliin olisi "vartin homma", niin voisi kuvitella että markkinoilla olisi enemmänkin VR-pelejä..

Olen lisännyt omaan rupuiseen fps demooni Steam VR tuen. Ei ollut kummoinen homma. Toki jos pään syvyysliikkeen olisi ottanut mukaan, olisi joutunut miettimään hieman enemmän.



Ben Parry lipsautti aikoinaan, ettei VR:n puolesta kannata pidätellä hengitystä. Ja kyllähän VR tulee ottaa huomioon jo pelin kehityksen alkuvaiheissa, mihin SC ei kaikkine immersioanimaatioineen ole selvästikään pyrkinyt.

Valitettavaa jos näin on. Onhan joku pyöräyttänyt Doom3:eenkin toimivan VR-tuen. Mitään erikoisia temppuja tuo ei vaadi. (Jos siis on OpenGL tai DX11+ tukeva pelimoottori).


Kuullostaa uskomattomalta.

Jep. Yllättävän simppeliä.
 
Tuo uusi cutlass black on kyllä muuttanut monella ajatuksia, base freelancerin teki täysin turhaksi.
Ennen meni silleen, että cutlass=combat/cargo ja freelancee=cargo/combat, mutta cutlass sai reilusti kokoa lisää reworkissa, niin kantaa saman verran cargoa kuin base lancer, minkä seurauksena base lanceri jäi turhaksi.
Dur/max/mis sitten erikseen lancereista jos johonkin special rooliin haluaa, joka paikan höyläksi cutlass black tuntuu olevan paras aloitus alus.
Täytyy toivoa että Freelancerille jäisi eduksi edes se että se menee pisemmälle yhdellä tankkauksella (ts olisi parempi aurinkokuntien välisessä liikenteessä kjuin Cutlass).

Mitäs sensuuria tässä ketjussa oikeen harrastetaan. Aikaisempia keskusteluja on poistettu rankallakin kädellä, eikä keskusteluihin osallistuneille ole tullut ilmoitusta tai jaettu varoituksia. Joku mode on fanipoika?
? Mitä on poistettu ... kun ei täällä ioBBS:N puolella ole olluttu niin isoja ongelmia ne oli tuolla MuroBBS:n puolella.

Millos se 3.0 onkaan tulossa. Ei ihan toteutunut tuo kesäkuun veikkaus. Olisi kiva päästä testaamaan tuota sellaisena versiona jossa saa kunnon FPS eikä tarvitse tuskailla huonon performancen takia edes hyvälläkään koneella.
Tämänhetkinen aikataulutavoite on Gamescom:in yhteydessä julkaisu ja sen uskon toteutuvan koska se on reilu lykkäys aikaisemmasta tavoitteesta enkä usko sen johtuvaan pääosin tarvittavasta työajasta vaan siitä että CIG haluaa lyödä kaksi kärpästä yhdella iskulla kun ei tarvi erillistä Gamescom demoa.

FPS tavoitteisa on hankala puhua mutta se mikä on tukkona korkeammille FPS:lle varmasti vaihtuu kun pelin alla olevia systeemejä muutetaan/kehitetään huomattavasti tuohon 3.0 versioon eli saas nähdä miten homma toimii sitten kun se on ulkona.

Serialicedvariables on se taikasana joka liittyy nettiliikenteesen ja siihenliityen se mitän pelaajien ja serverin välillä liikkuu muuttuu täysin tämä on ollut se FPS:ää rajoittava pullonkaula ja nyt se muuttuu täysin eli saas nähdä miten se vaikuttaa FPS:ään, toisalta peliin tulee paljon lisäää kuten esim. toimivia NPC hahmoja joita ei aikaisemmin ollut eli on myös uutta tehon tarvijaa joka vaikuttaa FPS:ään.

FPS:ään ei ainakaan kannata odotella parannusta. Viime ATV:n perusteella planeetat pyörii editorin sisälläkin viidentoista fps:n tuntumassa. Elleivät sitten vain trollaile pelaajia.
Jup millänopeudella planeetat pyörii editorissa on varmasti hirveän tärkeä tieto pelaajien kannnalta (pelinkehintäjän kannaltahan se on tärkeää että editori toimisi mahdollisimman jouhevasti) ja varmasti korreloi täysin sen kanssa mikä tulee olemaan julkaistun 3.0 version FPS eli kiitos tiedosta se tulee olemaan 15 FPS :btooth:

Onko VR-tuen tulemisesta ollut mitään faktaa?
Ainoa fakta on se että se ei ole tavoitelistan kärjessä itse veikkaan että se tapahtuu samalla kun pelin Vulkan tuki toteutetaan tällähetkellähän peli on DX11 alustalla mutta kun ne tekee uusia grafiika yms juttuja ne huomioi sen että ne toimisi myös Vulkan alustalla kunnolla.

Star Citizenin VR oli alunperin yhden innokaan devin toteuttama ja se toimi silloin kun SC käytti melkein puhdasta ja vanhaa Cryengine runkoa mutta sen jälkeen SC versio pelimootorista on muuttunut paljon SC päivittyy täysin uudempaan Lumberyard enginen tasoon ja se tukee VR:ää.

VR ei toimi vielä SC:ssä eikä ole tietoa milloin se tulisi toimimaan mutta TrackIR toimii nyt täysin SC:ä ja on tuettu suoraan pelistä ilman hackkejä.

SteamVR:n lisääminen peliin on vartin homma.
Oletuksesi pätee vain vanhaan Cryengine versioon.

Kyllä vr lasit toimii tuossa jo.
Juu lasit toimii mutta itse grafiikan renderöinti oikein 3D VR näkymään ei toimi kaikeltaosin ts VR ei toimi eikä ole tuettuna.

Ben Parry lipsautti aikoinaan, ettei VR:n puolesta kannata pidätellä hengitystä. Ja kyllähän VR tulee ottaa huomioon jo pelin kehityksen alkuvaiheissa, mihin SC ei kaikkine immersioanimaatioineen ole selvästikään pyrkinyt.
Juu VR pahoinvoinninkannalta animaatiopätkät (kuten alukseen nousu) ilman että pelaaja ohjaisi niitä suoraan (niin kun vanhassa SC versiossa oli asianlaita) on ongelmallisia.

Sinällään nykyinenkin SC sallii noiden toteuttamisen niin että pelaaja ohjaa kaiken itse alustaloppuun eli kysesesä on valinta joka ei ole käytetystä toteutustavasta riippuvainen vaan nimenomaan CR:n päätös (jonka hän varmaankin joutuu perumaan siinävaiheessa kun sitä VR tukea aletaan vakavissaan toteuttaa).

Esim: Starfarerin ja Caterpillarin sisälllä olevilla tikaita pelaaja pystyy käyttämään täysin normaaleilla liikumisnäppäimillä normaalisti vaikka niitä pystyy käyttämään myös sillä animaation laukaisu tavalla samoin alusteen nousu animaatioita voisi suoraan ohjata normaaleilla ohjausnäppäimillä mikään niiden animaatioiden toteutustavassa ei estä sitä se on vain kehittäjän valinta kumpi tapa vai kummatkin tavat sallitaan.
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy toivoa että Freelancerille jäisi eduksi edes se että se menee pisemmälle yhdellä tankkauksella (ts olisi parempi aurinkokuntien välisessä liikenteessä kjuin Cutlass).


? Mitä on poistettu ... kun ei täällä ioBBS:N puolella ole olluttu niin isoja ongelmia ne oli tuolla MuroBBS:n puolella.

VR ei toimi vielä SC:ssä eikä ole tietoa milloin se tulisi toimimaan mutta TrackIR toimii nyt täysin SC:ä ja on tuettu suoraan pelistä ilman hackkejä.

Ainankin aikasempia viestejä 3.0 julkaisuajan keskustelusta. Mm. sinun viestejä on poistettu. Myös viestejä liittyen tuohon CIG:n pankkikeissiin.

Milloin TIR tuki on lisätty? Mennyt ihan ohi. Muinoinaan se toimi jotenkin, sitten se lakkasi toimimasta eikä ollut tietoa milloin se lisätään uudestaan.

SteamVR:n lisääminen peliin on vartin homma.

Teknisesti ehkä, mutta ei se tarkoita että tekninen tuki on että se olisi pelattavissa. VR vaatii todella erilaisen UI:n, kameran toiminnan ja paljon muuta kuin peruspeli että se toimii eikä aiheuta mm. pahaa oloa.
 
Viimeksi muokattu:
Olen lisännyt omaan rupuiseen fps demooni Steam VR tuen. Ei ollut kummoinen homma. Toki jos pään syvyysliikkeen olisi ottanut mukaan, olisi joutunut miettimään hieman enemmän.





Valitettavaa jos näin on. Onhan joku pyöräyttänyt Doom3:eenkin toimivan VR-tuen. Mitään erikoisia temppuja tuo ei vaadi. (Jos siis on OpenGL tai DX11+ tukeva pelimoottori).




Jep. Yllättävän simppeliä.
Osa tällähetkellä SC:ssä käytetyistä räjähdys, valo ja varjo systeemeistä ei ole toteutettu niin että ne renderöityisivät oikein VR näkymässä kummallekin silmälle erikseen eli niiden syvyysvaikutelma ei toimi tämä ei ole tuostavaan pikkujuttu muuttaa niin kuin väität, myös kappaleiden 3D yksityiskohtaisuuksia on toteutettu 2D varjostus feikeillä (esim. aluksen ohjaajan istuimessa on tällaisia kikkoja käytetty) nuo pitää muuttaa niin että ne tehdään erikseen oikein kummallekkin silmälle ts sekin vaatii muutoksen.
 
Ainankin aikasempia viestejä 3.0 julkaisuajan keskustelusta. Mm. sinun viestejä on poistettu. Myös viestejä liittyen tuohon CIG:n pankkikeissiin.

Milloin TIR tuki on lisätty? Mennyt ihan ohi. Muinoinaan se toimi jotenkin, sitten se lakkasi toimimasta eikä ollut tietoa milloin se lisätään uudestaan.



Teknisesti ehkä, mutta ei se tarkoita että tekninen tuki on että se olisi pelattavissa. VR vaatii todella erilaisen UI:n, kameran toiminnan ja paljon muuta kuin peruspeli että se toimii eikä aiheuta mm. pahaa oloa.
Pitää katsoa että mitä tärkeää on mahdollisesti kadonnut.

CIG:n pankkin keissi oli täysi uutisanka jonkan haukat ja klikki media masinoi ilman mitään todellisia perusteita, kyseessä on normaali järjestely tukiinliityen jota käytännöllisestikatsoen kaikki pelifirmat Englannissa käytää.

TIR tuki tuli yhdessä näistä 2.6.x versioista en muista missä mutta se on ollut jo useita kuukausia.

--------------------------------------------------------------------------------
Pitää katsoa että mitä tärkeää on mahdollisesti kadonnut.

Selailin taaksepäin mitään varsinaista asiasisältöä ei näytä kadonneen vaan lähinnä vain henkilökohtaisuuksiin mennyttä sisältöä on kadonnut (itsekkin valitettavasti reagoin henkilökohtaisuuteen ei toivotulla tavalla).

Asiasisältöä on kadonnut (henkilökohtaisuuksien yhteydessä) ehkä sen verran että jotkut esitti että CIG on konkurssissa kun se hakee lainaa heidän väittämillään takuilla johon itse olin antanut vastineksi sen viikon pledge kertymän joka sattumoisin oli miljoona ja näin näytin että nuo konkursi pelleilyt on vailla pohjaa kun jos rahaa tulee sisään kuukaudessa suurinpiirtein samanverran kun menee ulos ei se konkursi nyt vaan ole mahdollinen.
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy toivoa että Freelancerille jäisi eduksi edes se että se menee pisemmälle yhdellä tankkauksella (ts olisi parempi aurinkokuntien välisessä liikenteessä kjuin Cutlass).

Vaikka nytten cutlass tarvitsisi kaksi tankillista siinä missä base FL yhden, eipä sitä eduksi voi laskea, kun cutlass tekee kaiken muun paremmin/yhtä hyvin. Mutta nähtäväksi jää mitä ne tuohon keksii, ellei mitään todella mullistavas, ei base FL pelissä nähdä ollenkaan.
 
Vaikka nytten cutlass tarvitsisi kaksi tankillista siinä missä base FL yhden, eipä sitä eduksi voi laskea, kun cutlass tekee kaiken muun paremmin/yhtä hyvin. Mutta nähtäväksi jää mitä ne tuohon keksii, ellei mitään todella mullistavas, ei base FL pelissä nähdä ollenkaan.
Yliammut asioita ei mikäään ole noin mustavalkoista SC:n kaltaisessa pelissä ts se että joku stat on joltakin katsantokannalta pykälän parempi yhdessä aluksesa kuin toisessa ei tee sitä että käytettäisiin vain sitä yhtä alusta eli ei ne Freelancerit mihinkään katoa eikä ne ole automaattisesti huonompia jokatilanteeessa niin kuin kuvittelet.

Esimerkiksi Freelacer on varmasti parempi valinta hiiripelaajalle kuin Cutlass ja taas joystick pelaaja joka ei halua käytää gimball mahdollisuutta voi olla taipuvaisempi valitsemaan Cutlassin tämä siksi kun Freelancer tarjoaa hiirellä paljon suuremma ampumasektorin kuin uusi Cutlass gimbaaleilla ja toisalta Freelacerin tykkitorneja ei ilmeisesti voi kokonaan poistaa joten siihen ei saa siten isompai aseita kiinni vaikka ei käyttäisi tykkitornin suuntauskykyä.

Sinällään olen itse pettynyt jos käy niin että Cutlass Blackin rahtikapasiteeti olisi samaa tasoa kuin Freelancerin kun se on aina esitetty pienemmmän rahtikapasiteetin omaavana.
 
Viimeksi muokattu:
Jos muistan oikein niin se on halvimmillaan ollut 89€ mutta kun tuo uusittu versio tulee käyttöön sen hinta varmaankin voi nousta eli jos teillä on vanhoja edullisiia Cutlasseja sulatettuna ne kannattaisi ehkä unmeltata ennen kuin tuo uusi on pelissä (siis jos epäilette että saattaisitte sittenkin haluta Cutlassin tämän uuden mallin käyttööntulon jälkeen (ja jos käy niin että ette pidäkkään uudestakaan mallista sen voi aina meltata uudelleen ja käytää crediitit johonkin muuhun)), itse hankin upgraden Reliantista Cutlass Black malliin ja otin sen käyttöön joten mulla on nyt LTI Cutlass Black.

alkaa kuullostamaan vähän onecoinilta :think:

... muttaa maksaako siis pelkkä yksi alus 89€ vai ymmärsinkö väärin?
 
alkaa kuullostamaan vähän onecoinilta :think:

... muttaa maksaako siis pelkkä yksi alus 89€ vai ymmärsinkö väärin?
Saat jonkun aluksen kun annat jonkun summan rahaa pelikehitykseen joten kysessä ei tarkkaanottaen ole aluksen myynti (joka monilta helposti unohtuu), eli jos joku on liikkeellää sillämenttaliteetilla että on nimenomaan ostamassa aluksen kannatta harkita niitä omia vaikuttimia kun ei niillä aluksilla ole tosiasiassa rahallista arvoa koska ne voi hankkia sitten julkaistussa pelissä ihan pelaamalla (eikä niitä aluksia tulla myymään RL rahalla).


Mitä tulee niiden varsinaisten pelejen hankkimiseen niin


PACKAGE - SQUADRON 42 STANDALONE
50.78 €
Sisältää pelkän Squadron 42 yksinpelin


PACKAGE - AURORA MR SC STARTER
50.78 €
Sisältää pelkän Star Citizen nettimoninpelin
ja Aurora starter aluksen ja pelirahaa ja tallin alukselle
(ts mitä tahansa muuta nettimoninpeliä vastaava paketti)


PACKAGE - AURORA MR STAR CITIZEN + SQUADRON 42 COMBO
67.70 €

Sisältää Squadron 42 yksinpelin ja Star Citizen nettimoninpelin


Nuo on ne mitä tarvii maksaa saadaksesi pelin ja aivan kaikki alukset yms pelaamalla.


Kaikki noiden yli menevä on ekstraa jonka annat pelin kehitykseen ja josta kiitokseksi saat aluksen tms
eli niitä ei tarvi ostaa eikä niitä pidä ostaa
koska se ei ole mikään järkevä ostos jos sen tekee vain jonkin arvokaan ostamismielessä.


Niin toi Onecoin/pyramiidi huijaus valitus on vanha ja totaalisen pielessä kun CIG eikä kukaan muukaan ole koskaan luvannut että voisit tienata tulevaisuudessa yhtään mitään ostamalla jotain Star Citizeniin liittyyvää päinvastaoin et voi tienata yhtään mitään sillätavalla, ainoa mitä on luvattu on se että ne rahat käytetään pelikehitykseen (ja koska tällähetkellä on yli 460 ihmistä töissä neljässä maassa kehittämässä näitäpelejä on selvää että ne rahat on käytetty nimenomaan näiden pelien kehittämiseen).


Jos joku vartavasten haluaa aloittaa pelaamisen jollain muulla kuin tuollaisella starter aluksellla niin sitä toista alusta ei tarvitse eikä kannata hankkia suoraan rahaa laittamalla vaan päivitämällä se pelipaketissa oleva alus haluamakseen se maksaa jonkinverran mutta huomattavasti vähempi kuin aluksen "ostaminen" suoraan.


Jos taas haluaa päästä pelaaman heti aluksi jollain isommalla aluksella maksamatta yhtään enempää kuin sen perus pelin hinnan niin kannatta liittyä johonkin organisaatioon joka tarjoa niitä aluksia jäsentensä käyttöön (esim. minulla on sellainen organisaatio johon voi liityä).



Tai no tietenkin on vielä se tapa että rupeaa piraatiksi ja valtaa/varastaa sen haluamansa kaltaisen aluksen niin ei tarvi käytää RL rahaa eikä peliaikaa sen aluksen pelin sisäisen hinnan tienaamiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Niin toi Onecoin/pyramiidi huijaus valitus on vanha ja totaalisen pielessä kun CIG eikä kukaan muukaan ole koskaan luvannut että voisit tienata tulevaisuudessa yhtään mitään ostamalla jotain Star Citizeniin liittyyvää päinvastaoin et voi tienata yhtään mitään sillätavalla, ainoa mitä on luvattu on se että ne rahat käytetään pelikehitykseen (ja koska tällähetkellä on yli 460 ihmistä töissä neljässä maassa kehittämässä näitäpelejä on selvää että ne rahat on käytetty nimenomaan näiden pelin kehittämiseen).

ei kun liittyi siihen "unmelttaa crediitit, melttaa uudestaan, ja aktivoi upgrade polku" tjms. haltiakielinen selvitys tuossa ylempänä.
 
eli mikä tuo "halvimmillaan 89€" oli sitten?
Cutlass Black aluksen sai alkuperäisen joukorahoituksen ja Kickstarterin aikaan kun antoi 89€ nyt saman aluksen saadakseen täytyy antaa 112.84€ logiikka on se että mitä lähempänmä pelien valmistuminen on sitä pienemmän kiitoksen saat lahjoituksestasi pelikehitykseen koska ottamasi riski pelin valmistumisen suhteen on huomattavasti peinempi kuin silloin 2012 otettu riski (silloinhan firmassa oli 3-5 työntekijää ei toimitiloja eikä mitään pelattavaa vielä pitkäänaikaan näköpiirissä kun nyt on pelatavaa ja se ensimmäinen kokonainen aurinkokunta on tulossa parissa kuukaudessa pelattavaksi).
 
ei kun liittyi siihen "unmelttaa crediitit, melttaa uudestaan, ja aktivoi upgrade polku" tjms. haltiakielinen selvitys tuossa ylempänä.
Selkokiellellä koska yksikään alus ei ole vielä valmis lopullisessa kuosissaan ja peli ei ole valmis et välttämättä ole loppujenlopuksi tyytyväinen siihen alukseen joka sinulla tällähetkellä on siksi on luotu systeemi jolla voi palauttaa sen aluksen arvon crediiteiksi (vastaava summa kuin sen aluksen ALV veroton hinta dollareissa oli) ja käyttää ne crediitit johonkin toiseen alukseen joka tällähetkellä kiinnostaa sinua enempi.

Eli tuon systeemin on tarkoitus taata se että jos alus tai sen aluksen soveltuminen aikomaasi käyttötapaan pelinkehityksen aikana muutuu niin että se alus ei enää sovellu sinulle voit vaihtaa sen aluksen joksikin toiseksi alukseksi laitamatta lisää rahaa peliin.

Nuo termin melt, unmelt, CCU ja upgrade vain liittyy pelin sisäiseen jargoniin siitä miten tämä toteutetaan ne ei sinällään ole tärkeitä, oleellista on vain se että jos hankit jonkin aluksen sinut ei tarvi lukkiutua siihen aluksen vaan voit muutta mieltäsi ja vaihtaa sen aluksen joksikin toiseksi.

Tämä alusten vaihtelu on mahdollista Alpha aikana ja jossainvaiheessa Betan kuluessa se mahdollisuus poistuu tai viimeistää sen poistuu sillähetkellä kun peli julkaistaan valmiina myyntiin.


Eli koko systeemi on luotu siksi että ihmiset ei laittaisi lisää rahaa tähän peliin jos eivät vartavasten halua laittaa lisää rahaa.


----------------------------------------------------------------------------------------
Edit lisäys

Se miksi puhun näistä melt, umelt, CCU ja upgrade kiemuroista täällä on se kun niillä sopivasti kiikkailemalla voi hyötyä saamalla tavallaan enempi kuin mitä sinulla alunperin oli laittamatta yhtään lisää rahaa tai hyvin peinellä lisäsijoituksella.

Toisalta tuohon melt vaihtoehtoon liittyy yksi sudenkuoppa kun jos melttaa sen aluksen jonka yhteydessä on se peli melttaa samalla sen pelin ja jos tuosta saadut crediitit käyttää pelkään aluksen hankintaan (siis ilman peliä) lopputuloksena on se että sinullaa on alus mutta ei peliä ts et voi pelata kun et omista peliä (tämä sudenkuoppa on se syy miksi unmelt luotiin unmelt on tapa perua tekemänsä möhläys).
 
Viimeksi muokattu:
Yliammut asioita ei mikäään ole noin mustavalkoista SC:n kaltaisessa pelissä ts se että joku stat on joltakin katsantokannalta pykälän parempi yhdessä aluksesa kuin toisessa ei tee sitä että käytettäisiin vain sitä yhtä alusta eli ei ne Freelancerit mihinkään katoa eikä ne ole automaattisesti huonompia jokatilanteeessa niin kuin kuvittelet.

Esimerkiksi Freelacer on varmasti parempi valinta hiiripelaajalle kuin Cutlass ja taas joystick pelaaja joka ei halua käytää gimball mahdollisuutta voi olla taipuvaisempi valitsemaan Cutlassin tämä siksi kun Freelancer tarjoaa hiirellä paljon suuremma ampumasektorin kuin uusi Cutlass gimbaaleilla ja toisalta Freelacerin tykkitorneja ei ilmeisesti voi kokonaan poistaa joten siihen ei saa siten isompai aseita kiinni vaikka ei käyttäisi tykkitornin suuntauskykyä.

Sinällään olen itse pettynyt jos käy niin että Cutlass Blackin rahtikapasiteeti olisi samaa tasoa kuin Freelancerin kun se on aina esitetty pienemmmän rahtikapasiteetin omaavana.

Eipä tässä paljoa yli ammuta nykyisillä tiedoilla.
Hiiri vs hotas/hosas, hidas vs nopea alus, oli sitten kumpi vain, cutlass on aina FL kyljessä. cutlass on nopeampi liikkeissään, toisin kuin hidas käänteinen FL, joten 6 tykkiä vs FL 2 tykkiä.. FL tykit kun on keskellä sivuilla, niin vähänkin vihollinen kyljen puolella, 50% dmg:sta jää pois lancerilla, toisin kuten cutlassin tykit keulilla, missä sektori kaikilla sama = eteen, FL ei karkuun pääse.

Ja alunperin juuri cutlaksessa oli pienempi rahti parempi taistelukyky sekä FL isompi rahti heikompi taistelukyky. Mutta cutlaksen rework veti tuon vessasta alas, koska cutlass kasvoi kokoa n.20% jos nyt oikein muistan ja perästä pyöreys muutettu kantikkaaksi, pituutta sekä korkeutta lisää. Uuden cutlass blackin ja base lancer kun vierekkäin laittaa, niin ei ole cargolla kokoeroa kuin joku 10%, jos sitäkään.
Joten periaatteessa sama cargo määrä, cutlass parempi taistelussa = ei syytä valita base FL..

Itse aluksena kyllä lancerista tykkään enemmän kuin cutlaksesta, rekka fiilis jne, mutta base malli jää cutlaksen varjoon..
 
Eipä tässä paljoa yli ammuta nykyisillä tiedoilla.
Hiiri vs hotas/hosas, hidas vs nopea alus, oli sitten kumpi vain, cutlass on aina FL kyljessä. cutlass on nopeampi liikkeissään, toisin kuin hidas käänteinen FL, joten 6 tykkiä vs FL 2 tykkiä.. FL tykit kun on keskellä sivuilla, niin vähänkin vihollinen kyljen puolella, 50% dmg:sta jää pois lancerilla, toisin kuten cutlassin tykit keulilla, missä sektori kaikilla sama = eteen, FL ei karkuun pääse.

Ja alunperin juuri cutlaksessa oli pienempi rahti parempi taistelukyky sekä FL isompi rahti heikompi taistelukyky. Mutta cutlaksen rework veti tuon vessasta alas, koska cutlass kasvoi kokoa n.20% jos nyt oikein muistan ja perästä pyöreys muutettu kantikkaaksi, pituutta sekä korkeutta lisää. Uuden cutlass blackin ja base lancer kun vierekkäin laittaa, niin ei ole cargolla kokoeroa kuin joku 10%, jos sitäkään.
Joten periaatteessa sama cargo määrä, cutlass parempi taistelussa = ei syytä valita base FL..

Itse aluksena kyllä lancerista tykkään enemmän kuin cutlaksesta, rekka fiilis jne, mutta base malli jää cutlaksen varjoon..
Tuohon sisältyy oletuksia esim. se että Cutlassin uusi erilinen miehistötila ei varaisi merkittävää osaa aluksen sisätilasta jonka sen on pakko tehdä kun tykkitorni on vieläkin keskellä alusta ja kulku siihen tykkitorniin on siitä miehistötilasta ei rahtiruumasta toinen oletuksesi on se että Freelancerin tykkitorneja pystyisi tulevaisuudessakin käyttämään vian aluksen ohjaaja näin ei ilmeisesti tule olemaan asianlaita vaan niitä tykkitorjeja pystyy ohjaamaan myös kakkospilotti oletat myös Freelancerin hitaaan kääntymisen suuremmaksi ongelmaksi kuin se on koska freelacerin tykkitorneilla on laaja sektori (myös ylös alas suunnassa) ja sen roll ei ole erityisen hidas se pystyy seuraamaan maalia suht helposti ilman että koko aluksen tarvisi kääntyä.
 
Tokihan digitaaliset esineet ovat myös liiketoimintaa. Aluskaupassa vallitsevat lähinnä kuluttajaviidakon lait, johon hype tuonee vielä tänä vuonnakin ihan sievoisen summan lisärahaa.

OneCoin (en ole seurannut kyseisen projektin tilannetta) tai WinCapita ei vaan välttämättä ole kovin ajankohtainen vertailukohta, kun esinemyynti ilmiönä itsessään ei ole uusi vaan vastaavia hankkeita saattaa hakea jo muutama sadan vuoden ajalta. Esimerkiksi 1800-luvulla Suomessa ja Euroopassa muotiin tulivat "japanilaiset" esineet, joita saatettiin valmistaa esimerkiksi Euroopassa. Ostohalukkuuden tuolloin usein sinetöi taideteollisissa näyttelyissä ja ympäröivässä kulttuurissa syntynyt mielikuva korkean kulttuuritason Japanista, jolloin täkäläinen saattoi langeta myös taiteltua paperia kalliimpiin ostoksiin. Japanilaisesineisiin menneellä rahalla olisi voinut ostaa lisää perunoita.

Viimeisimmässä ATV:ssä oli taas uusi sykähdyttävä joukkorahoitushetki, kun quality assurancen jäsenistön saattoi bongautuneena laskeutuneena (Cutlassista kehityslinjassa erkautuneilla aluksillaan?) planeetan pinnalle. Samalla rahalla olisi toki voinut ostaa legoja tai origameja, mutta peliesineinä yksityiskohtaisuudessaan ainutkertaiset (?) Star Citizenin alukset ovat nähtävästi saamassa arvoisensa leikkikentän. Lukuisia nimekkäitä käsityöläisiä löytyy huimasti viimeisenä neljänä vuotena kehittyneen alusprosessin taustalta, aina konseptihahmotelmista rakennusvaiheeseen, joten esineiden laadun osalta ei varmaan ainakaan enää ole kovin suurta huolta?
CIG ei ole koskaan myynyt aluksia minään ainutlaauisina keräilyesineinä niin kuin sinä yrität maalailla päivastoin se on aina sanonut että asianlaita ei ole niin.

Se että aluksia ostavat ihmiset ei usko mitä CIG sanoo ei ole CIG:n syy se on vain ihmisten idioottimaisuutta jota ei voi estää vaiika kuinka yrittää.

Se on varmaankin totta että jonkun Idriksen kokoisen aluksen hankiminen pelinsisällä on sen verran iso homma että sitä ei ole järkevä yhden ihmisen tehdä vaan organisaation joukolla mutta toisalta vaikka nyt on pystynyt ostamaan Idriksen niin ei se ole yhdelle ihmiselle mikään oikopolku pelin huipule kun sillä ostetulla Idriksellä on tasan samat vaatimuksen pelin sisällä sitä käytetäessä ts se vaati saman miehistön ja samat käyttökulut eli vaikka joku olisi ostanut idriksen hänen kumminkin täytyy liityä johonkin organisaatioon jossa käyttää sitä Idristä porukalla muiden pelaajien kanssa koska hän ei käytännössä yksin pysty ylläpitämään sitä Idristä (CIG on luvannut että yksi ihminen yksin ilman toisia ihmispelaajia pystyy lentämäänn Idriksellä mutta CIG ei ole missäänvaiheessa väittänyt että se yksi ihminen pystyisi tekemään sen kannattavasti).


Minulla on useampia aluksia mutta olen pitänyt huolta siitä että yksikään ei ole niin iso että sitä ei pystyisi käyttämään järkevästi ilman toisia ihmispelaajia (tai no saa nähdä kun se BMM lopulta valmistuu niin se voi mennä tuon rajan yli jos sen koko paisuu liikaa alkuperäisestä konseptista).

Minä olisin pystynyt hankkimaan esim. Polariksen laittamatta senttiäkään lisää rahaa peliin mutta Polaris on just sen tyyppinen alus että yksi pelaaja yksin ei voi sitä järkevästi käyttää, sen sijasta valitsin sen että on useampia kohtuullisen kokoisia aluksia joita voin lainata organisaationi jäsenten käytöön.
 
Viimeksi muokattu:
Kaikenlaista lienee sanottu monien vuosien aikana. Näitä sanoja voi tulkita hyvinkin monella tavalla... Markkinointimateriaalia näistä rahaa vasten myytävistä esineistä ilmestyy edelleen YouTubessa, ...
Kai tiedät että sitä Star Citizen videomateriaalia ilmestyy Youtubeen siksi kun Subscriberit maksaa siitä että se tehdää se on nimenoman koko Subscriber systeemin tarkoitus että sillätavalla pelin rahoittaja pystyy suuntaaman rahaa niemenomaan tuohon käyttöön varsinaisen pelin kehityksen sijasta ... niin minä olen Subscriber ts rahoitan jokakuukausi noin 10:llä eurolla sitä että niitä Youtube videoita yms vastaavaa ilmestyy säännöllisesti.

Star Citizenin Subscriber tilausten määrä on kasvanut tänävuonna paljon ja siksi niiden videoiden tuotantoakin on kasvatettua paljon nyt niillä on videotuotantohenkilökuntaa jokaisella studiolla kun aikaisemmin sitä hoiti joku dev oman työnsä ohessa.

Ts Star Citizenin kasvanut videotuotantomäärä on bäkkereiden henkilökohtaisten valintojen tulos ei CIG:n päätös.


Esine ei ole kuitenkaan mikään yksiselitteinen tai välttämättä edes kaksijakoinen asia, joten ei tämä mysteeri yhdeltä kulmalta tarkastelemalla selviä. Star Citizenin esineiden ainutkertaisuudella pelipuolella tarkoitin yksityiskohtaisuutta ja suunnittelua, joka myytäviin peliesineisiin laitetaan. Legojen, NHL-korttien ja muumimukien esiaste (mikä se sitten ikinä lienee ollutkaan) tuskin alkujaan tarkoitettiin keräilyesineeksi, mutta aika keskeinen osa harrastusta se on, jolloin kysyntää ja tarjontaa kontrolloidaan myös liikeyritysten toimesta. Ei tämä projekti sentään mikään Chris Robertsin määrävuosiksi laatiman suunnitelmatalouden hedelmä ole vaan kaikenlaista lisävivutusta on vähintäänkin yritetty.
Sinulla on kauhea halu maalailla aluksia joinakin esineinä jota ne ei ole niillä aluksilla ei tee yhtään mitään ilman sitä toimivaa peliä ja sen pelin kehittämiseen ne aluksiin liittyvät summat menee ei vain sen yhden aluksen kehittämiseen.

Esim. vaikka olisi täysin toimiva alus ja siinä aluksessa täysin toimiva rahtitila sillä ei tekisi mitään jos peliin ei olisi kehitetty kaikkea muutta rahtiin liittyvää pelimekaniikkaa ja assetteja.

Muuten 3.0 versio on paljolti sitä että siinä tulee käyttöön paljon sitä pelirunkoa joka on välttämätön niiden kaikkien toimintojen rakentamiseen joita aluksilla voi loppujenlopuksi tehdä ja tuo ensimmäinen rahtiimplementaatio on vain yksi monista muista joita tarvitaan.


Ounastelen kuitenkin sinun pettyvän, jos "julkaisun" (mitä se sitten ikinä olisikaan) myötä odotat kannattavan liiketoiminnan katoavan Chris Robertsin vuonna keppi ja kivi lanseeraaman "lupauksen" myötä.
Kannattavan liiketoiminan on paha kadota vaikka ei myyytäisi aluksia kun koko peli on kehitetty bäkkereiden lahjoittamalla rahalla niin että firma CIG on käytänössä täysin vapaa lainoista ja osingonjakovastuista sijoittajille joten sen on erittäin helppo tuottaa voittoa omistajilleen ihan pelkällä peli ja UEC myynnillä niin kuin sanovat tekevänsä eli sinun alustenmyynti tarve maalailusi perustuvat aivan erilaiselle kulurakenteelle kuin mitä CIG:llä todellisuudessa on.

Se mitä CIG on onnistunut tekmään on yli 460 henngen firma joka tuottaa jatkuvasti korkearvoista uutta IP:tä käytännössä ilmaiseksi kun kaikki raha tulee bäkkereiltä ei sijoittajiltta/lainoista.

Kaikki tämä IP on jo itsessä rahanarvoista tavaraa jota voi esimerkiksi lisensoida toisten firmojen käyttöön tämänkaltoaiset tulovirrat on täysin CIG ja bäkkereiden välisen sopimuksen ulkopuolella joten bäkkereillä ei ole mitään sanomista siihen mihin sillätavoin tulevat tulot käytetään, ainoat sitoumukset bäkkereiden suuntaan CIG:ltä koskee Star Citizen ja Squadron 42 pelejä.

Lisensointi kelpoisesta IP:stä esimerkki kaikki nettipelikoodi jota tehdään Star Citizenin massiivimoninpeliä varteen on taatusti sellaista jonka Amazon AWS on kiinnostunut lisensoimaan omaan Lumberyard nettipelimoottoriinsa koska Lumberyard perustuu Cryenginen ja Cryengine on heikko nimenomaan massivinettimoninpelejen toteutuksessa.
 
Viimeksi muokattu:
joo, olen suunnitellut tämän ostoa. Eikö tässä pitänyt alunperin pystyä liikkumaan planeetan päällä sekä valloittaa alueita.
Ei planeetoiden päällä liikkumis mahdollisuus yleensäkään planeetoille laskeutumis mahdolisuus muualle kuin tietyihin paikkoihin ei kuulunut alkuperäiseen suunnitelmaan muuta kuin pitkänajan tavoitteena joskus pelin julkaisun jälkeen.

Tilanne muuttui kun saksassa oleva (ex Crytech) devi guru keksi keinon tehdä korkealaatuisia proseduraalisia planeetoja joten planeetojen pintojen tuottaminen isossa mittakaavassa korkealla laadulla ei ole niin työlästä kuin oletettiin siksi tämä vapaa planeetoille laskeutuminen mahdollistui paljon aikaisemmin kuin kuviteltiin.


"sekä valloittaa alueita"

Tuossa sekoitat ihan johonkin muuhun peliin Star Citizeniin ei ole koskaan ollut tulemassa mitään alueiden valtausta.
 
Kun täällä on tämä julistaja joka yrittää kovasti väittää että alukset pitää ostaa ennen kuin niillä pääsee pelaamaan niin kaikki nämä alukset on tällehetkellä pelattavissa ilmaiseksi kunhan omistat starter pelipaketin ja pelaat AC:ta ja tienaat siinä REC:kiä niin voit vuokrata nämä kaikki aluksen ja pelata niillä maksamatta euroakaan niistä.

1.JPG
2.JPG
3.JPG


Eh pikku korjaus Super Hornet, Vanduul Scythe ja Glaive on tuossa vuokrattavien listalla siksi kun olen Sub ne ei ole automaatisesti avoinna kaikille tosin nekin saa vuokrattavaksi olematta Sub kunhan saavutta tiettyjä voittoja AC:ssa.


Arena Commanderissa pitää pelata moninpeli puolella että REC:kiä kertyy mutta sitä kertyy vaikka itse ei olisi mikään kaksinen pelaajaa joten kunhan vain pelaa tarpeeksi paljon pystyy vuokraamaan minkätahansa aluksen.


Niin jos ihmettelet että missä on kaikki Cutlassia isommat alukset niin ne ei ole pelattavisa Arena Commmanderissa ollenkan niin että vaikka omistaisit Caterpillarin tai Starfarerin et pysty pelaaman sillä AC:ssa.
 
Viimeksi muokattu:
Subscriber-järjestelmä lienee tosiaan ollut ensimmäinen lisärahan toivossa tehdyistä vivutuksista, mille on ilmeisesti MMO-puolella pitemmätkin perinteet. Kysyntäähän näille pienille etuoikeuksille suhteessa tavalliseen tallaajaan on. Jostain kummallisesta syystä. En syytä firmaa kuitenkaan tästäkään veivauksesta liiaksi. ... ...
Tuossa olet kyllä osittain oikeassa kun CIG on sanonut ja pysyy tiukasti kannassaan että Sub tilaus systeemi loppuu kun peli julkaistaan mutta yli puolet tämänhetkisistä Subeista vaatii että sen pitää jatkua myös pelin julkaisun jälkeen (kun ne haluaa taata sen että pelillä on joku vakaa tulovirta että se varmasti pysyy toiminnassa kymmeniä vuosia julkaisunsa jälkeen).

Mutta tuo etuoikeus höpinä menee metsään kun ei Sub tilaus anna mitään sellaista josta varsinaisessa Star Citizen pelissä olisi etua pelillisaesti niiden pelaajien suhteen jotka ei ole olleet Subeja kun kaikki mitä Sub saa varsinaisen Star Citizen pelin puolelle on kosmeetista rihkamaa joka ei vaikuta pelaamiseen mitenkään.

Huom! Arena Commander ei ole se varsinainen peli vaan leikkikentä peli Star Citizen pelin sisällä.

Sitten tuo kaikki kosmeetinen rihkama sen pystyy keräämään itse varsinaisessa Star Citizen pelissä ihan vain pelaamalla olematta Sub joten Subit ei saa yhtään mitään mitä ei voisi saada ilmaiseksi.


Itseasissa se on ensimmäinen valitus jonka uudet Sub tilaajat tekee Sub foorumilla ne vaatii että Subista pitäisi saada jotain konkkreetista hyötyä ne vaatimukset lintataan aina vanhojen Subien toimesta koska vanhat Subit haluaa varmistaa sen että Sub tilaus säilyttää alkuperäisen tarkoituksensa eli sillä lahjoitetaan rahaa tähän sinun pelkäksi markkinoinniksi mieltämääsi tarkoitukseen ilman että Sub saa siitä lahjoituksestaan mitään konkreettista hyötyä.


"Se mitä CIG on onnistunut tekemään..." lienee edelleen pohjimmiltaan alusten markkinointi ja myynti? En oikein näe eroa siinä myydäänkö rahalla ostettavaa pelivaluuttaa, jolla ostetaan pääasiassa aluksia vai aluksia, joita ostetaan suoraan rahalla.
Tuo johtuu siitä kun sinä tahallaan kieltäydyt näkemästä sen pelin joka on koko homman tarkoitus ja ydin ja korotat alukset asemaan missä niillä ei ole mitään käyttötarkoitusta itse pelissä vaan olisivat muka vain joitain koreita keräilyesineitä tämä on sama argumetti millä Star Citizeniä yritetään vängätä joksikin Onecoiniksi mitä se ei ole kun Star Citzen on ihan oikea peli jonka kehitys etenee jatkuvasti (esim. 3.0 on iso harppaus eteenpäin tässä kehityksessä).


joka vuosi erilaisia vivutuksia aluskaupan ympärille lisäten
Tuossa olet muuten väärässä kun ne varsianiset valaat on nyreitä siitä kun niitä uusia valas luokan "vivutuksia" ei ole tullut vuosiin tarjolle ja CIG on sanonut että niitä ei tule uusia (Star Citizen mittakaavassa oikeille valaille tarjottu paketti on jotain 10000€ tai enempi maksavaa koska semmoisen summan laittaminen peliin yksittäisiä aluksia tms ostamalla on työlästä (niitä aluksia joutuu ostaman tolkuttoman monta)).

Minä tiedän esimerkiksi yhden valaan joka laittaa peliin jokakuukausi tietyn prosenttiosuuden CIG:n henkilökunnan palkkakuluista viimeksi kun hän mainitsi kuukausisummansa se oli noin 3600€ tuon summan laittaminen esim. Constaellation Andromedoja ostamlla tarkoitaa että hänen täytyy ostaa 14 Andromedaa kuukaudessa joka on aikamoinen riesa kun pelitili on täynnä Andromedoja vaikka niitä lahjoittaa nipuissa Youtubettajille jotka arpoo niitä eteenpäin.

Tämä kunnollisten valas luokan kohteiden puute selittää muuten sen miksi Javelinien raadot myydään aina sekunnaista kun niität tulee tarjolle kun ne Javelinit on tällähetkellä ainut keino jolla yhden kohteen pelitilillesi lisäämällä pystyt antaman merkittävän summan rahaa. Niin ne Javelinit joita myydä on todellakin raatoja niistä luvataan vain että niissä on toimiva runkon, voimanlähde, mootorit ja komentosilta ja luvataan että niissä ei ole toimivia aseita (juu myytävissä Javelineissa on paljon isoja tykkitorneja mutta ei ainoatakaan isoa tykkiä) ja siitä huolimatta ne menee aina sekunneissa.

Minusta tuo että myydään kallista jätettä ja se menee helposti kaupaksi kumoaa tämän koko keräily alus argumentin kun se todista että ne rahat todellakin annetaan joukkorahoitteisen pelin kehitykseen eikä niille haluta mitään muuta vastinetta kuin se peli joka valmistuu sitten kun se valmistuu.
 
Viimeksi muokattu:
Kun en ole kehitystä tiiviisti seurannut, niin mites nuo proseduraaliset planeetat ja ympäristöt tässä toimivat? Esimerkiksi planeetta luodaan tällä tekniikalla kertaalleen ja se on sama kaikille pelaajille. Eli tekniikkaa käytetään luomaan massiivisia ympäristöjä ilman, että kehittäjän pitää luoda kaikkia maailmoja käsin. Vai luoko tekniikka jokaiselle pelaajalle täysin oman maailman lennosta pelaajan edetessä? Veikkaisin että luodaan ennakkoon ja kaikilla käytössä sama maailma, muutenhan tuo voisi luoda epätasaväkisiä tilanteita pelaajien kesken.

Huomasin juuri, että Arbiter paketin ostosta on kulunut jo 4 vuotta. Ostohetkellä manailin, kun pitää odottaa vielä 2 vuotta. Olisi varmasti jäänyt ostamatta, jos olisin silloin tiennyt että valmista ei tule vielä vuosiin. Alpha 3.0, tai muukaan välivaihe, ei herätä innostusta, koska tuskin näitä semi toimivia tulee pelailtua. Port Olisarin ympäristön missioita tuli kuukausia sitten testattua ja myöhemmin poistettua koko SC Alpha tilaa viemästä. Helpoimmalla tosiaan pääsee, kun ei kiusaa itseään ja unohtaa koko pelin. Ehkä jossain vaiheessa sitten yllättyy, kun jossain lukee pelin olevan valmis.
 
Kun en ole kehitystä tiiviisti seurannut, niin mites nuo proseduraaliset planeetat ja ympäristöt tässä toimivat? Esimerkiksi planeetta luodaan tällä tekniikalla kertaalleen ja se on sama kaikille pelaajille. ...
Arvasit täysin väärin ei luoda koko planeettaa yhdellä proseduraalisella koodilla.

CIG on luonut proseduraalisia työkaluja joilla artisti luo planeetan kaikkine yksityiskohtineen näitä proseduraalisia työkaluja on kaikkiin tarvittaviin skaaloihin ja ne perustuvat esim. biotyypeihin eli tehdään planeetan pinnanmuodot, ilmastot, metsää lisätään siihen metsään kalliokkoja ja kivikkoja tms nuo kaikki syntyy proseduraalisesti työkaluilla artisti ei nyplä mitään käsin mutta sitten lopuksi artisti voi tehdä haluamiaan yksityiskohtia pienessä ja isossa mittakaavasssa ja muokata niitä pensseli tyylin tai ihan yksitysikohta tasolla.

Eli se proseduraalinen systeemi minkä CIG on luonut poikkeaa täysin kaikista aikaisemmin nähdystä proseduraalisista toteutuksista ja siksi sen luoma loputulos on hurjasti aidomman näköinen kuin mikään aikaisempi proseduraalinen planeetta on ollut (koska sitä planeettaa ei luotu proseduraalisesti vaan artisti loi sen planeetan proseduraalisilla työkaluilla).

On myös julkinen salaisuus että CIG on kehittänyt/kehittämässä proseduraalisen kaupunkien luonti systeemin eli CIG pystyy luomaan Trantorin kaltaisen umpeen rakennetun planeetan proseduraalisilla työkalulla, ajatus että joku artisti tekisi käsin täysin umpeen rakennetun planeetan on täysin mahdoton siihen ei useampi-ihmisikä riittäisi joten jos sellainen planeeta halutaan se täytyy tehdä proseduraalisilla työkaluilla.

Muuten lueppa loresta Arcorp ja Hurston planeetojen kuvaukset ;-)

Huomasin juuri, että Arbiter paketin ostosta on kulunut jo 4 vuotta. Ostohetkellä manailin, kun pitää odottaa vielä 2 vuotta. Olisi varmasti jäänyt ostamatta, jos olisin silloin tiennyt että valmista ei tule vielä vuosiin. Alpha 3.0, tai muukaan välivaihe, ei herätä innostusta, koska tuskin näitä semi toimivia tulee pelailtua. Port Olisarin ympäristön missioita tuli kuukausia sitten testattua ja myöhemmin poistettua koko SC Alpha tilaa viemästä. Helpoimmalla tosiaan pääsee, kun ei kiusaa itseään ja unohtaa koko pelin. Ehkä jossain vaiheessa sitten yllättyy, kun jossain lukee pelin olevan valmis.
Arbiter sisältää myös Squadron 42 yksinpelin sen julkaisun pitäisi olla tänävuonna tai ensivuoden alussa joten se hetki että pääset pelaamaan täysin valmista peliä ei enää ole kovin kaukana (sinuna ehkä seuraisin mitä tänävuonna Citizenconissa tapahtuu).
 
Viimeksi muokattu:
Turhan paljon jää maksettavaa 325i:stä jos haluaisi vaihtaa Cutlakseen. Toki onhan minulla sitten vielä Aurora LN, vai mikä se militaariversio nyt on. Onko niin ettei kannata kikkailla proxylla jotta saisi hintaa alas? Eli kuinka tarkat sensorit siellä on että tuleeko ongelmia heti.
 
Turhan paljon jää maksettavaa 325i:stä jos haluaisi vaihtaa Cutlakseen. Toki onhan minulla sitten vielä Aurora LN, vai mikä se militaariversio nyt on. Onko niin ettei kannata kikkailla proxylla jotta saisi hintaa alas? Eli kuinka tarkat sensorit siellä on että tuleeko ongelmia heti.
325i arvo vaihdetttaessa on 70$ joten vaihtaessa Cutlass Black malliin tällähetkellä väliraha on 33.85€ euroissa maksaen kun maksajan kotimaana on Suomi (ts CIG maksaaa ALV:n tuosta välirahasta Suomeen).

Tällähetkellä CIG käyttämät euro>punta ja euro>dollari kurssit ovat niin lähellä todellisia että valuutoilla kikkailemalla ei voita mitään, sitten taas jos muutat kotimaaksesi jonkin muun kuin Suomi ja siten sinulta jää ostoksestasi ALV vero maksamatta Suomeen voi Suomen verottaja antaa mätkyt jälkikäteen jos se paljastuu.

Aikaisemmin sen kotimaan pystyi muuttamaan tuosta vaan mutta tällähetkellä pitäisi vissiin myös laskutusosoitteen olla muu kuin Suomi ja jos tiliisi on sidottu pankki/luotto kortti sen kotimaa pitäisi vissiin olla eri kuin Suomi.

Muuten koska väliraha on 33.85€ ja Aurora LN mallin crediittiarvo on 35$ niin kun ottaa huomioon että tuo 33.85€ sisältää sen 25% ALV veron niin jos sulatat sen Aurora LN mallisi siitä saatavat verovapaat (jo maksettu) crediitit riittää siihen välirahaan helposti niitä jää jopa yli käytettäväksi johonkin muuhun joten voisit vaihtaa kaksi alustasi Origin 325i ja Aurora LN yhdeksi Cutlass Black alukseksi ja käytää sen jäljelle jäävän crediitti osuuden johonkin muuhun.

Jos teet tuon vaihdon pidä huoli että et sulata sitä alusta johon liittyy omistamasi peli (pelit) vaan käytät sitä upgrade lähtökohtana (näin ne pelit yms säilyy ja vain alus muuttuu), jos kumpaankiin alukseesi sisälty peli (pelit) vertaile kumpaan alukseen sisältyy paremmat edut (kuten mikä halli, kuinkapitkä alusvakuutus, paljonko UEC pelirahaa siihen sisältyy ja jos vain toiseen sisältyy kummatkin pelit (sekä Star Citizen että Squadron 42)).

Sitten vielä jos vahingossa mokasti ja sulatit (melt) väärän aluksen crediiteiksi sen voi perua (unmelt) joten et ole menettänyt mitään jota et voisi saada takaisin.

Ainoa raja on se jos sinulla on pelipaketti johon liittyy joitakin fyysisiä tuotteita (niin kuin on laita vanhimmissa pelipaketeissa) tällaista pelipakettia ei voi sulattaa kun niitä fyysisiä tuotteita ei voi tietenkään purkaa, en muista suoralta kädeltä liityykö Arbiter pakettiin fyysisiä tuotteita.


Ainiin yksi tärkeä asia unohtui jos sulatat aluksen joka on ollut sen hankiessasi selvästi halvempi kuin se on nyt niin sen sulatuksen peruessasi voit joutua maksaman siitä aluksesta sen nykyisen hinnan eli joudun laittamaan lisää todellista rahaa että saat aluksesi takaisin.

Eli sinun tapauksessa tilanne voi hyvinkin olla se että aluksesi ovat niin vanhoja että olen maksanut niistä vähempi kuin mitä ne tällähetkellä maksaa joten tarkista asia ennen kuin sulatat (melt) aluksesi koska sen sulatuksen peruminen voi tulla maksamaan sinuntapauksessasi.


PS Jos et ole kokeillut aluksiasi tämänhetkisessä pelissä tee se ennen kuin sulatat ne että et kadu jälkikäteen.

Aurora LN on juuri tällähetkellä käymässä läpi päivityksen Itemport 2.0 tasolle se muuttuu myös fyysisesti siinä päivityksessä uusi versio tulee käytöön kun 3.0 tulee ulos myös Origin 325i tulee kokemaan vastaavan päivityksen.

Mielestäni Origin 325i on varsin hyvä alus aloittaa pelaaminen ja uskon että sillä voi tienata pelissä ihan hyvin joten uskon että sillä voi tienata Cutlass Black aluksen hinnan pelissä ihan kohtuu lyhyessä ajassa joten pystyt hankkimaan sen Cutlass Black aluksen myös pelaamalla (julkaistua peliä) kohtuu nopeasti joten sinun ei tarvitse hankkia Cutlass Black alusta päivittämällä jos et aivan välttämättä halua sitä jo Alpha aikana pysyvästi käyttöön.

Aurora LN toisalta se on suunnattu samaan käyttötarkoitukseen kuin Origin 325i mutta on siinäkäyttötarkoituksessa joka suhteessa köykäisempi kuin 325i joten sinuna voisinnharkita sen Aurora LN mallin päivittämistä joksikin muuksi alukseksi jonka käyttötarkoitus poikkeaisi Origin 325i aluksen käyttötarkoituksesta (Aurora LN > Mustang Beta explorer alus onnistu hyvin pienellä välirahalla (n. 5€) ja Aurora LN > Avanger Titan rahtialus onnistuu kohtuu peinellä välirahalla (n. 15€)).


PPS Pääset pelaamaan sillä Cutlass Black aluksella jo nyt täysin ilmaiseksi jos haluat sinun tarvii vain tienata jommalla kummalla nykyisellä aluksellasi REC:kiä Arena Commader pelissä niin voit vuokrata sen Cutlass Black aluksen sillä tienaamallasi REC:killä.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 214
Viestejä
4 486 093
Jäsenet
74 182
Uusin jäsen
jampp-77-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom