Star Citizen

Trolleja mutta vastataan nyt kumminkin, jos tarkoitus on hommata kone pelkään pelikäyttöön niin kummankaan valmistajan HEDT prosessori tai neljä näyttistä ei ole missäänmielessä järkevä ratkaisu.

Jos sitä rahaa on käyttää enempi niin Star Citizenin ja Elite Dangerousin tapauksessa polttaisin sitä rahaa kunnollisiin ohjaimiin (joystick, headtracking/VR, puheohjaus, jne).
Miksi sanot trolliksi? Väitätkö etten halutessani pystyisi rakentamaan Tietokoneestani haluamaani.
 
@Vikingalot
Omasta mielestä jos amd:tä haluaa, niin ryzen 7 1800x on hyvä peli, sillä pärjää monta vuotta.
Ryzen 7 vs 9 ei pelikäytössä huomaa eroa yhtään, fps 2-5 pintaan vain enemmän, erot tulee esiin vain video editoinneissa yms..
Ja nuo vegat kannattaa unohtaa kokonaan, enemmän vastinetta rahalle 1080ti, niitä vaikka 2x laittaa, mikä riittää 4k pelaamiseen mainiosti, jos ei rahasta ole kiinni.
Ryzen 9 ja extra näyttis hinnoilla sitten tosiaan mielummin hommaa hyvät tikut ja pedaalit, sekä vr/trackir. Sekä yksi mitä kannattaa harkita, razer orbweaver, logitech g13 tms gamebad, hyvä ukon liikkumiseen painottomassa tilassa, peukulle 8way/tikku millä liikuttaa verticaalit ja horisontaali liikkeet.
1800x ja 2x 1080ti riittää vähintään 5 vuodeksi 4k pelaamiseen, ilman mitään ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:
Sainpa viimeinkin sen Ninetailssin kavereineen tiputettua, en tiiä vaikuttiko asiaan aseiden vaihto lasereihin vai aamuyön tunnit vai molemmat. Siltikin kesti huomattavasti enemmän kuritusta ku yksinpelin ACn piraatit.
 
@Vikingalot
Omasta mielestä jos amd:tä haluaa, niin ryzen 7 1800x on hyvä peli, sillä pärjää monta vuotta.
Ryzen 7 vs 9 ei pelikäytössä huomaa eroa yhtään, fps 2-5 pintaan vain enemmän, erot tulee esiin vain video editoinneissa yms..
Ja nuo vegat kannattaa unohtaa kokonaan, enemmän vastinetta rahalle 1080ti, niitä vaikka 2x laittaa, mikä riittää 4k pelaamiseen mainiosti, jos ei rahasta ole kiinni.
Ryzen 9 ja extra näyttis hinnoilla sitten tosiaan mielummin hommaa hyvät tikut ja pedaalit, sekä vr/trackir. Sekä yksi mitä kannattaa harkita, razer orbweaver, logitech g13 tms gamebad, hyvä ukon liikkumiseen painottomassa tilassa, peukulle 8way/tikku millä liikuttaa verticaalit ja horisontaali liikkeet.
1800x ja 2x 1080ti riittää vähintään 5 vuodeksi 4k pelaamiseen, ilman mitään ongelmia.
Tunki ne tähän peli ketjuun ... et rautaketjuun ... herää kysymys että miksi juuri tähän peliketjuun.

Eikä puhunut Ryzenistä eikä yhdestä-kahdesta näyttiksestä vaan puhui
Threadripperiostä (16 ydintä) ja neljästä Vegasta
eli revitteli tämän pelin tehontarpeen järjettymyyksiin eli trollasi.

Sainpa viimeinkin sen Ninetailssin kavereineen tiputettua, en tiiä vaikuttiko asiaan aseiden vaihto lasereihin vai aamuyön tunnit vai molemmat. Siltikin kesti huomattavasti enemmän kuritusta ku yksinpelin ACn piraatit.
Ninetailsit voi olla viritetty hiukan vaikeammiksi vastustajiksi kuin AC mutta ei niin paljon että se tekisi suuren eron suurimman eron tällähetkellä tekee pelisessioiden välillä vahtelevat nettiviiveet.

Muuten ne Ninetailsit ei seuraa sinua loputtomiin vaan ne pysyy sen spawn pointinsa lähellä joten voit ottaa taukoa taistelussa lentämällä kauemmas ja siten ladata suojat täyteen aina välissä.
 
Viimeksi muokattu:
Muuten ne Ninetailsit ei seuraa sinua loputtomiin vaan ne pysyy sen spawn pointinsa lähellä joten voit ottaa taukoa taistelussa lentämällä kauemmas ja siten ladata suojat täyteen aina välissä.

Aa, tuo on hyvä tietää, loppu oli lähellä kun shieldi oli alhaalla puolet ajasta. En ole muutenkaan juuri perehtynyt tuohon shieldin hallintaan, joko tässä toimii se systeemi millä siirtää virrankäytön painopistettä shield/aseet/moottori akselilla?

Thrustmasterin neljänkympin hotasvirityskin levisi, tikussa ei enää toimi kuin napit. Mitähän tuon tilalle keksisi mikä toimii tämän kanssa hyvin? X52 on ollu joskus Eliten tullessa, mutta sekin hajos hieman takuun loppumisen jälkeen ja jätti arven luottamukseen Saitekin laitteita kohtaan. CH vehkeet olisi mukavat, mutta hinta on aika jäätävä.
 
Juu virrankäytön painopisten siirto shield/aseet/moottori akselilla toimii jo nyt perustasolla ja sitä on helpo muutta parilla näppäimellä, se ei ole 2.6.3 versiossa vielä lähellekkään lopullisessa versiossaan.
 
Oikeastaan älysin vasta tuossa kun katselin atv niin saattaapi luoda paineita tuo "kyttääminen" kun niistä pitää julkisuuteen pistää videoita :) Ja sekin kun Crhis R selittänyt kuinka hän tekee maailman parhaan pelin! Enpä haluisi tavallaan olla tuossa tilanteessa. (ainakaan jos floppaa). onhan tuota aikaisemminkin pohtinut mutta nyt oikeastaan vasta älysi mitä tuo voi olla. Helppoohan tuo suljettujen ovien takana olisi vaikka raha ja aika olisikin kortilla kun ei tarvitse omalla naamalla sitä kertoa mikä mättää :kahvi:
 
Henrik menossa Star Citizenin kopille Gamescomissa torstaina? Ilmeisesti suhteellisen kova kattaus on lauteilla.

Jos mua tarkotit niin joo, tarkotus oli käydä ainakin kattomassa RSI:n boothi, mutta eipä taideta olla ainoita joten jos sinne ihan tolkuttomat jonot on niin katsotaan viittiikö mennä jonottamaan pelaamista, riippuen myös onko siellä mitään uutta pelattavaa ylipäätään.. :think:
Jos 3.0:aa demottavat niin takuuvarmasti menen, mutta epäilen vahvasti..
 
Jos mua tarkotit niin joo, tarkotus oli käydä ainakin kattomassa RSI:n boothi, mutta eipä taideta olla ainoita joten jos sinne ihan tolkuttomat jonot on niin katsotaan viittiikö mennä jonottamaan pelaamista, riippuen myös onko siellä mitään uutta pelattavaa ylipäätään.. :think:
Jos 3.0:aa demottavat niin takuuvarmasti menen, mutta epäilen vahvasti..

Käsittääkseni siellä on 3.0 demottavana, huomenna alkaa kai klo 13 Suomen aikaa twitchissä livestream.
 
Sinne sitten. :)

Perjantainahan on vasta se itse presentaatio Gloria-hotellista, sinne ei ole lippuja joten kattellaan hotellilla striimiä. :D
 
1f635.png
 
concept sale :) new spaceship :)
Tuo saattaa olla mielenkiintoisempikin kun pitkään nuo konseptialukset on olleen ilmeisiä täyttämään jonkin selvän tiedetyn tarpeen mutta nyt tuon pitäisi olla uusi eikä variaato jo jostain olevasta tarpeesta johon on jo tulossa alus joten kiva nähdä mitä sillä aluksella sitten lopujenlopuksipystyy tekemään.

Niin muuten tuolla Gamescomissa on pelattavissa alueellisesti rajattu versio 3.0:sta.

Agift.JPG

:)

(kuka/mikä on Baba ... SC lore vastaa)
 
Viimeksi muokattu:
Mites se on rajattu?
Tänään tultiin Dusseldorfiin ja aamusta syöksytään kohti Kölniä ja RSI:n boothia. :)
 
Mites se on rajattu?
Tänään tultiin Dusseldorfiin ja aamusta syöksytään kohti Kölniä ja RSI:n boothia. :)
Vain Daymar/10min jos ymmärsin oikein.

Pääsyy tuolle rajauksella on se että jos pelaajat pääsisi lentelemään vapaasti minnehaluaa ja/tai pelaamaan jotain 30+min keskeneräisen 3.0:n bugit hyppisi liikaa silmille.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Nox Gamescom2017 Promotion - Roberts Space Industries

Cutlass Black Gamescom2017 Promotion - Roberts Space Industries

code GAMESCOM2017

Sivumennen sanoen nuo Gamescom2017 promo paketit ei ole erityisen hyviä joten niitä ei kannata ostaa ellei jokatapauksessa ole ostamassa peliä (ja sitä ei jo omista) ja haluaa nimenomaan promopaketissa olevan(/t) alukset.

Cutlass Black voi vaikuttaa kallilta tuossa paketissa mutta
... Disco Lando / Gamescom show floor livestream: Expect a price rise for the Cutlass Black upon the launch of 3.0. The Black will remain the same price until such time, so now's the best time to snatch one! ...
sen hinta ilmeisesti jokatapauksessa nousee sitten kun uusi malli on pelissä eli tuo hinta on ok suhteessa siihen nousseeseen/nousevaan hintaan mutta Aurora+Nox paketin ostaminen on kysenalaista (ellei ehdottomasti halua Nox:ia) koska samalla rahalla saa paljon paremman aluksen paketoituna pelipaketiksi.

Varsinkin tuossa 95€ Aurora+Nox paketissa (koskee myös Cutlass pakettia) täytyy tajuta se että se sisältää vain Star Citizen pelin eikä sisällä Squadron 42 peliä ts saat halvemmalla normaalin Aurora pelipaketin joka sisältää kummatkin pelit (oikea Squadron 42 peli on paljon parempi rahankäyttökohde kuin mikään alus jonka voi jokatapauksessa tienata ilmaiseksi itse pelissä).


------------------------------------------------------------------------------------------------

Uusi Cutlass Black malli

Drake_Cutlass_Black_InFlight-Copy.jpg




------------------------------------------------------------------------------------------------



------------------------------------------------------------------------------------------------

CMDR Blind Pew Jumpping Ship ;-P

 
Viimeksi muokattu:
Mites se on rajattu?
Tänään tultiin Dusseldorfiin ja aamusta syöksytään kohti Kölniä ja RSI:n boothia. :)

Keskiviikon streamin perusteella peli on "3.0" versio mikä niillä tällä hetkellä on kasassa, Daymariin on lisätty spawnpointit minne kaikki spawnaa ja quantum travel kytketty pois päältä. 15min rajaus oli minun ymmärtääkseni vain sen takia kun nuo yleisön pelaajat vaihdetaan aina vartin välein vaikka tietysti nyt samalla resetoivat serverin siinä samalla. Ja näky tarvivan resettiä välillä sen vartinki sisällä kun kaatuili. Aluksista käytettävissä ainoastaan Gladius, Cutlass Black, Prospector, Aurora LN, Nox ja URSA rover.
 
Tunki ne tähän peli ketjuun ... et rautaketjuun ... herää kysymys että miksi juuri tähän peliketjuun.

Eikä puhunut Ryzenistä eikä yhdestä-kahdesta näyttiksestä vaan puhui
Threadripperiostä (16 ydintä) ja neljästä Vegasta
eli revitteli tämän pelin tehontarpeen järjettymyyksiin eli trollasi.


Ninetailsit voi olla viritetty hiukan vaikeammiksi vastustajiksi kuin AC mutta ei niin paljon että se tekisi suuren eron suurimman eron tällähetkellä tekee pelisessioiden välillä vahtelevat nettiviiveet.

Muuten ne Ninetailsit ei seuraa sinua loputtomiin vaan ne pysyy sen spawn pointinsa lähellä joten voit ottaa taukoa taistelussa lentämällä kauemmas ja siten ladata suojat täyteen aina välissä.
Nyt kun olen juonut tulilientä, niin kysyn sinulta, että mikä häiritsee jos haluan ostaa hyvän Star Citizen tietokoneen? Selvinpäin en uskalla, koska vaikutat aikamoisen itsekkäältä prominä junnulta.
 
Tänään ei keretty koklaamaan peliä, ohi käveltiin ja aikamme sitä boothia pällisteltyämme, saatiin SC-krääsää, pinssiä, avainkaulanauhoja ja keräilykortteja (?).
Jospa huomenna pääsisi istahtamaan pelin ääreen.. :)
 
Nyt kun olen juonut tulilientä, niin kysyn sinulta, että mikä häiritsee jos haluan ostaa hyvän Star Citizen tietokoneen? Selvinpäin en uskalla, koska vaikutat aikamoisen itsekkäältä prominä junnulta.
Ei hyvän Star Citizen PC:n ostamisessa mitään vikaa ole, ongelma oli vain se kun esittämäsi komponentit ampui rankasti yli ts Star Citizen ei pystyisi hyödyntämään sen Threadriperin ja 2-4:n näyttiksen tehosta parhaassa mahdollisessa tapauksesa kuin puolet eli jos hankit ne nimenomaan Star Citizeniä varten heität rahaa hukkaan kun sillä samalla rahalla saisi paljon muuta joka olisi hyvä lisä avaruussimu pelaamiseen (tarkointan oheislaitteita).

Tänään ei keretty koklaamaan peliä, ohi käveltiin ja aikamme sitä boothia pällisteltyämme, saatiin SC-krääsää, pinssiä, avainkaulanauhoja ja keräilykortteja (?).
Jospa huomenna pääsisi istahtamaan pelin ääreen.. :)
Onko se booth niin karun kuin RSI:n omat videot antaa olettaa (ts vähän toista kuin edellinen Idris komentosilta).
 
Viimeksi muokattu:

Onko se booth niin karun kuin RSI:n omat videot antaa olettaa (ts vähän toista kuin edellinen Idris komentosilta).

En ole nähny viime vuoden kuvia joten en osaa sanoa. Kännykkä ei anna liittää kuvaa jostain syystä joten kuvia kun palaan takas kotiin.
 
Nyt kun olen juonut tulilientä, niin kysyn sinulta, että mikä häiritsee jos haluan ostaa hyvän Star Citizen tietokoneen? Selvinpäin en uskalla, koska vaikutat aikamoisen itsekkäältä prominä junnulta.
Ei hyvän Star Citizen PC:n ostamisessa mitään vikaa ole, ongelma oli vain se kun esittämäsi komponentit ampui rankasti yli ts Star Citizen ei pystyisi hyödyntämään sen Threadriperin ja 2-4:n näyttiksen tehosta parhaassa mahdollisessa tapauksesa kuin puolet eli jos hankit ne nimenomaan Star Citizeniä varten heität rahaa hukkaan kun sillä samalla rahalla saisi paljon muuta joka olisi hyvä lisä avaruussimu pelaamiseen (tarkointan oheislaitteita).
...
Tähän jatkoa aiheesta miksi niihin oheislaitteisiin kannattaa Star Citizenin yhteydesä kiinnittää huomiota



Tuon kaltaista tekniikkaa on on haettu Star Citizeniin ainakin vuodesta 2014 saakka (ainakin silloin keskustelin RSI:n foorumilla yhden ehdokasfirman edustajan kanssa joka yritti saada bäkkerien tukea omalle tekniikalleen (taisin lytätä sen pahasti kun se ei ollut riittävän hyvä)) ja nyt sellainen kunnolla toimiva kohtuullisen hintainen on löytynyt.

Star Citizen ei puskee vain PC pelaamisen ohjelmallisia rajoja uusille alueille se tekee sen myös raudan puolella.

Esim. Tässä on kyse siitä että Star Citizen pelin sisäinen VOIP siirtää myös sinun omat kasvonliikeesii realiajassa sille pelihahmollesi niin että mitään hymiö, irvistys, tms emoteja ei tarvita kun voit hymyillä ja irvistellä ihan itse minkä ehdit ja tietenkin myös se normaali puheesi animoidaan realiajassa.


----------------------------------------------------------------------------------------



:drool:

Mutta rahaa olen laittanut jo sen verran että täytyisi luopua jo jostain mulla olevasta aluksesta (ts voisi rahoitta osan uudella rahalla mutta en koko hintaa).

Minulla on ollut vielä yksi alus tavoiteena se on Constellation Aquila tuon Origin 600:n Explorer versio voisi korvata sen.

Tuo Origin 600 muotoilu on uutta SC aluksisa se on sen näköinen että voisi oikeasti ollakkin avaruusalus (ts yksi iso konpakti yksikkö joka on vain nimellisesti ilmakehän läpäisyyn muotoiltu (ts ei mitään siipien tapaisia)).
 
Viimeksi muokattu:
Ihan komea tuo uusi 600i, Aquilaan verrattuna ei kuitenkaan paljoa tuo lisää blingin ja hinnan lisäksi. Rahtikapasiteettikin olematon jos noiden RSi sivujen speksejä vertaa. Mutta jonkinlaisiin VIP kuljetustehtäviin varmasti omiaan.

Idris oli iso ja mahtava, näytti että ehkäpä jopa Cutlassin kokoiset alukset saattaisi mahtua sisälle. Sinne käytäviin varmaan eksyy kun ensimmäisen kerran menee seikkailemaan SQ42 tullessa.

Faceware ja 3.0 vaikutti lupaavalta, viimeinkin muutakin hommaa ku niitä iänikuisia Ninetailseja kavereineen ja tietysti kuut + Delamar/Levski. Ja uus patcheri toivottavasti tuo uutta sisältöä jatkossa nopeammin lisää.
 
Julkaistiinko tuolla jotain muutakin kuin uusia kuvitteellisia avaruusaluksia kuvitteelliseen peliin?
 
Olihan se melkoinen elämysmatka. Heti alkuun Sandi Gardinerin ääninäyttelykoulusta valmistuneet larppaajat osoittivat, että katsojille on tulossa pitkä ilta. Turingin testin läpäisevät NPC-hahmot pääsivät ensimmäistä kertaa ruokailusalista ulos jaloittelemaan. Subsumption AI näyttikin todellisen voimansa, sillä näiltä hahmoilta onnistuikin mm. penkille istuminen ja tiskin korjaus. Seuraavaksi esiteltiin presentaation pääasia, RSI brändätty kinect, Chris Roberstin oma MEA-simulaattori. Ei varmaan tarvitse ihmetellä missä peli viipyy, kun aikaa tunnutaan käytettävän asioihin, jotka kiinnostaa ehkä yhtä prosenttia pelaajakunnasta.

Copperfieldmaista henkeä saatiin mukaan, kun kuu onnistuttiin taikomaan lähestymisen yhteydessä silmänkantamattomiin. Pilotille tämä oli liikaa ja hän putosikin serveriltä johtaen koko paskan kaatumiseen.



Resetin ja "speedrunin" jälkeen päästiinkin vihdoin kuun pinnalle laatikonnoutohommiin ja täysin puun takaa tulleeseen väijytykseen. Eeppisen scriptatun taistelun jälkeen paikalle saapuikin illan päätähti Idris. Draaman kaari olikin suunniteltu täydellisesti, sillä yleisö oli hiirenhiljaa, kun Mako yritti kiivetä emoaluksen kyytiin. Tällä kertaa Daavid kuitenkin kirjaimellisesti levisi käsiin Goljatin mahtavuuden edessä.



Epilogina nähtiin vielä akuankkamaisilla fysiikoilla varustettu Idris vs Idris taistelu, joka toimikin kaikessa väsähtänyydessään hyvänä nukkumaanpanijana. Lopussa nähtiin vielä osoitus Chris Robertsin rautaisesta ammattimaisuudesta hänen vittuillessaan entiselle yhteistyökumppanille suorassa lähestyksessä. Lieneepä AMD:llä, Illfonicilla ja Mad Catzillä sananen sanottavana CIG:sta jahka CR on saanut oman friikkisirkuksensa pakettiin ja lopettanut autistien lypsäämisen.

Mitään uuttahan ei eilinen varsinaisesti tarjonnut. Pelin kehityksen mennessä jo kuudennetta vuotta kaivaittaisiin jo muutakin kuin uusia aluksia ja Mobiglassin uudelleensuunnitteluja. Vielä kun demon keskimääräinen fps tuskin ylsi edes elokuvamaisiin lukemiin, niin täytyy kyllä ihmetellä miten CIG onnistuu kerta toisensa jälkeen alittamaan itsensä.
 
Viimeksi muokattu:
Originin 600i julkaisussa pidän eniten siitä miltä oma 325a tulee näyttämään. Komeen näköistä päivitystä tulossa omaan autotalliin mistä löytyvät 325a, Cutlass Black ja BMM :)
 
Olihan tuo ulkosesti komea, käyttöliittymää oli osittain parannettu ja monipelaaminen näytti toimivan ok. Varsinkin asteroidin sisätilat ja Idris vaikuttivat hienoilta ja toki planeettojen pinnalta poistuminen ja niille paluu. Valitettavasti päällimmäisenä jäi kuitenkin mieleen kaikki viat, puutteet ja "turhuudet".

Demo efekti nyt voi iskeä kenelle tahansa, eli tuo koneen kaatuminen ei sinänsä vaivannut, mutta Ursan tuhoutuminen ja avaruustaistelut olivat jo jotenkin surkuhupaisaa. Itse pelaaminen, ja varsinkin roverin liikkeet sekä avaruustaistelut fysiikoineen, näyttivä melko pahalta. Pelkäsin koko ajan, että se rover kippaa ja taas joudutaan ottamaan resetti. Isojen alusten törmäys oli myös melkoinen antikliimaksi muutenkin mitäänsanomattomalle avaruustaistelulle. Eli jotenkin jäi paska maku itse pelin ytimestä, ei niinkään ulkoisesta annista. Ja jos se itse peli on heikko, sitä ei ulkoisilla seikoilla pelasteta. Tähän on turha vastata "muttakun tämä on alpha".

Mobiglass oli myös kehittynyt, mutta se ei omaan mieleen ole edelleenkään kovin havainnollien ja käyttäjäystävällinen. Onko se sitten latteus, värien puute vai mikä, mutta tuollaisena se on melko ikävän oloinen käyttää. Vaatteiden vaihto ja varsinkin aseen ottaminen käyttöön tuntuivat kestävän turhan kauan. Jäin kaipaamaan selkeää paperinukkea ja oikeaa varustevalikkoa. FoIP oli hassu gimmic, mutta mielestäni turhaa resujen tuhlausta tässä vaiheessa. Vaikka sitä tekisivät ihan eri ihmiset, kuin core peliä, niin silti näen sen resujen haaskuuna. Nykyisessä tilassaan se ei saanut aikaan kuin koomisia naaman vääntelyitä. Hahmoon sidottu voice, kuten vaikkapa Squad pelissä, on ihan jees ominaisuus kyllä. Toimiva pään kääntäminenkin on ihan ok, mutta tuo naaman vääntely ei ole listani kärkipäässä, olkoon vaikka staattinen naama mieluummin. SC brändätystä kamerasta jäi vain rahastus fiilis, aivan kuten useiden satasten arvoisesta 600i:stä. En kyllä ymmärrä kuinka nähty esitys saisi jollekin sellaiset ostohousut jalkaan, joiden taskuista löytyyisi mahdollisesti kaiken muun ostetun päälle vielä ~450€ ylimääräistä. Vaikka ihmiset tekevät rahoillaan mitä haluavat ja hararstavat mitä tahtovat, niin tulee kyllä katseltua melkoisella ihmetyksellä satasten laittamista peliin ja varsinkin yksittäisiin aluksiin.

Kunhan tuo 3.0 joskus alkuvuodesta 2018 julkaistaan (tulee ulos sitten kun tulee, luotto noihin aikatauluihin on mennyt aikaa sitten), niin kyllähän sitä tulee 325a:lla testattaua. Toivottavasti pelaaminen on muutakin, kuin pari kertaa vuodessa testaavan kiusaamista muiden pelaajien toimesta.
 
Viimeksi muokattu:
Olihan se melkoinen elämysmatka....
:D Sain makeat naurut kuvailustasi. Mutta kyllä tässä alkaa mietityttämään että mitäköhän tältäkin peliltä kannattaisi realistisesti odottaa. Taitaa "toivo parasta, odota pahinta" olla paras strategia tässä kohtaa.
 
Olkoonkin että streami ei ihan lapaseen mennyt niin mitä itse peliä gamescomeilla pelailin, jäi kyllä hyvä fiilis. Olisin helposti voinut pelailla lisääkin hymyssäsuin
 
Eikö tuonne mene jo pari Cutlassia rinnakkain sisään.

Juu, meinasinkin että Cutlassin korkuisella aluksella saa jo olla aika tarkkana kun ajaa sisään. Tosin kun uudestaan katselin tuota kohtaa streamistä niin onhan sitä tilaa kyllä korkeussuunnassakin.

Näytti tuo aikaisempien GC2017 streamien "ramp-of-death" ilmiö koskevan Cutlassin lisäksi muitakin vehkeitä tosiaan kun yrittivät sitä roveria saada ajettua Idrikseen.
 
Näytti tuo aikaisempien GC2017 streamien "ramp-of-death" ilmiö koskevan Cutlassin lisäksi muitakin vehkeitä tosiaan kun yrittivät sitä roveria saada ajettua Idrikseen.

olisi pitänyt sammuttaa aluksen moottori. Tuota oli aiemmin kun käveli, kuolema.

bugi
 
Eikö tuonne mene jo pari Cutlassia rinnakkain sisään.

Komealta näytti maisemat. Alus-alus- ja muut siirtymät pelasivat työnäytteiden tasolla verrattain hyvin, kun homma jokatapauksessa onnistui vaikkei nyt ihan jokaisella yrityksellä vielä.

Onko kukaan seurannut vetivätkö muut pelitalot Gamescomissa noin 10 pelaajan voimin pitempikestoisen livesession pääasiallisena markkinointimateriaalinaan?
Pituuden ja leveyden puolesta Cutlass varmaankin mahtuisi Idirisiin mutta korkeudenpuolesta ei taida olla mahkuja mahtumisesta.

Mutta tuo rinnakkain on pelkää höpinää kun Idris on mitoitettu nimenomaan niin että siihen mahtuu peräkkäin Hornetteja mutta ei yhtäkään rinnakkain.
 
olisi pitänyt sammuttaa aluksen moottori. Tuota oli aiemmin kun käveli, kuolema.

bugi
Johtuisko siitä että sillon kun alus on käynnissä myös törmäyksen tunistus on käytössä ja sen rampilla kävelemisen sijasta ohjelmakoodin mielestä törmäät alukseen tai sen aluksen suojiin?
 
...
Mitään uuttahan ei eilinen varsinaisesti tarjonnut.
...
Just ... ei yhtään mitään uutta ... :rofl:

Edelliskerralla valitus oli se että kysessä oli muka täysin skriptattu demo ja nyt oli valitus se kun ei ollut kysessä täysin valmiiksi skriptattu demo ts mitä tahansa CIG teke se on niltonin mielestä aina väärin.

...

Kunhan tuo 3.0 joskus alkuvuodesta 2018 julkaistaan (tulee ulos sitten kun tulee, luotto noihin aikatauluihin on mennyt aikaa sitten), niin kyllähän sitä tulee 325a:lla testattaua. Toivottavasti pelaaminen on muutakin, kuin pari kertaa vuodessa testaavan kiusaamista muiden pelaajien toimesta.
Ei 3.0 voi milläänilvellä venyä vuoteen 2018 saakka kun tällähetkellä ollaan siinävaiheessa että kaikki osatekijät on valmiina ja kasasssa on toimiva 3.0 peli se jäljelläoleva mitä tehdään on bugien metsästystä/korjausta eikä se voi milläänilveellä viedä viittä kuukautta.
 
Viimeksi muokattu:
... FoIP oli hassu gimmic, mutta mielestäni turhaa resujen tuhlausta tässä vaiheessa. Vaikka sitä tekisivät ihan eri ihmiset, kuin core peliä, niin silti näen sen resujen haaskuuna. ...
Et tainnut ajatella ihan loppuunasti mitä se mahdolistaa kun se ei ole pelkkä animaatio systeemi vaan se mahdollistaa myös katseella tähtäämisen (gimbal/turret) joka on isoapu Joystick pelaajille ja tasoitta hurjasti hiiriohjauksen etumatkaa tältä osin, varsinkin kun tuon katsella tähtäämisen voi tehdä niin että tietyt ilmeet tarkoitta ohjuslukitusta, ohjuslaukaisua ja eri aseryhmien laukaisuja.
 
Kuten sanoin, aikatauluja on siirretty niin monta kertaa, että luotto niihin on jo mennyt. Ennemmin toki pihalle toimivaa myöhemmin, kuin raakiletta aiemmin. Ajattelin loppuun saakka, ymmärsin mitä tuolla FoIP:llä on mahdollista toteuttaa ja kirjoitinkin "Toimiva pään kääntäminenkin on ihan ok, mutta tuo naaman vääntely ei ole listani kärkipäässä..."

Mielestäni tuon FoIP:n kanssakin on sellainen ongelma, että koko ajan lisätään ja lisätään uusia ominaisuuksia, jolloin aikataulut venyvät ja venyvät. Vähän sama, kuin olisi ostamassa uutta puhelinta ja puolen vuoden päästä olisi tulossa uusi malli. Sitten kun tämä uusi malli on ovella, joku toinen valmistaja esittelee muutaman kuun päästä julkaistavaa vielä herkumpaa mallia. Tällä menolla, ja uuden odottelulla, se puhelin jää aina ostamatta. Laittaisivat perusasiat pakettiin ja peliä pihalle nopeammalla aikataululla. Julkaisun jälkeen on sitten on aikaa hääräillä taustalla lisäyksiä ja päivityksiä peliin. Pistää välillä vihaksi, kun puuhastellaan liian triviaalien asioiden parissa tyyliin: "vaihdoimme kaikkien 300i sarjalaisten panssarien ruuvit phillipseistä torxeihein, koska tämä sopii paremmin loreen". Juuri tuollaista nyt ei ole tapahtunut, mutta samanlaista nippelien viilaamista saa lukea aika usein.
 
Kuten sanoin, aikatauluja on siirretty niin monta kertaa, että luotto niihin on jo mennyt. Ennemmin toki pihalle toimivaa myöhemmin, kuin raakiletta aiemmin. Ajattelin loppuun saakka, ymmärsin mitä tuolla FoIP:llä on mahdollista toteuttaa ja kirjoitinkin "Toimiva pään kääntäminenkin on ihan ok, mutta tuo naaman vääntely ei ole listani kärkipäässä..."

Mielestäni tuon FoIP:n kanssakin on sellainen ongelma, että koko ajan lisätään ja lisätään uusia ominaisuuksia, jolloin aikataulut venyvät ja venyvät. Vähän sama, kuin olisi ostamassa uutta puhelinta ja puolen vuoden päästä olisi tulossa uusi malli. Sitten kun tämä uusi malli on ovella, joku toinen valmistaja esittelee muutaman kuun päästä julkaistavaa vielä herkumpaa mallia. Tällä menolla, ja uuden odottelulla, se puhelin jää aina ostamatta. Laittaisivat perusasiat pakettiin ja peliä pihalle nopeammalla aikataululla. Julkaisun jälkeen on sitten on aikaa hääräillä taustalla lisäyksiä ja päivityksiä peliin. Pistää välillä vihaksi, kun puuhastellaan liian triviaalien asioiden parissa tyyliin: "vaihdoimme kaikkien 300i sarjalaisten panssarien ruuvit phillipseistä torxeihein, koska tämä sopii paremmin loreen". Juuri tuollaista nyt ei ole tapahtunut, mutta samanlaista nippelien viilaamista saa lukea aika usein.
Juuri näin, täysin samaa mieltä.
 
Missä välissä tässä ehtii edes toisten naamoja katella? Ainakin noi avaruustaistot on hektistä sekameteliä ja muissa tilanteissa ukollahan on päässään on kypärä? Ihan hienoa teknologiaa, mutta käyttötarkoitus voi jäädä aika laihaksi. Mitä tulee tohon pään seurantaan, niin saa olla aika tykki webbicamera jos haluaa jonkun näköstä tarkkuutta siitä. Ja eikös toi koko homma jää hyödyttömäksi jos haluaa käyttää vr-vehkeitä? Tuntuu hiukan väkisin väännetyltä jutulta.
 
Tuo kasvohärpäke on varmaan vieny CIG:n yheltä koodarilta päivän ku on laittanu toimintaan.. Että ei tuo nyt kovin pahasti harmita että sellanen on tullut lisäksi. Facerig on jo ollu valmiina vuoden+, 3. osapuoli tehny softan kameralle ja määrittäny mitkä bonet hahmosta liikkuu. CIG:n koodari tehny kikkareen väliin että toimii pelissä. Veikkaanpa myös, että ovat myös maksaneet CIG:lle että ottavat kys toiminnon käyttöön niin saavat omalle marginaalisoftallensa uutta ostajakuntaa..
 
Mielestäni tuon FoIP:n kanssakin on sellainen ongelma, että koko ajan lisätään ja lisätään uusia ominaisuuksia, jolloin aikataulut venyvät ja venyvät. Vähän sama, kuin olisi ostamassa uutta puhelinta ja puolen vuoden päästä olisi tulossa uusi malli. Sitten kun tämä uusi malli on ovella, joku toinen valmistaja esittelee muutaman kuun päästä julkaistavaa vielä herkumpaa mallia. Tällä menolla, ja uuden odottelulla, se puhelin jää aina ostamatta. Laittaisivat perusasiat pakettiin ja peliä pihalle nopeammalla aikataululla. Julkaisun jälkeen on sitten on aikaa hääräillä taustalla lisäyksiä ja päivityksiä peliin.
Jep, juuri tämä on ollut huolestuttavinta Star Citizenissä ja sama ongelma on toistunut ja tulee toistumaan softaprojekteissa ihan liian usein. Monesti ajatellaan että voihan featureja kehittää paljonkin suoraan kun eri ihmiset & tiimit tekee asioita rinnakkain ja ahnehditaan tajuamatta miten samalla kommunikaatio monimutkaistuu paljon ja näiden featurejen integrointi johonkin pääkehityshaaraan vaikeutuu koko ajan.

Vaikka jonkun featuren saisi suht helposti tehtyä erikseen alkaa riippuvuuksia muualle muodostua samalla, esim. animaatiosysteemin rajapintaa muuttaessa pitää jatkossa mahdollisesti myös muuttaa/korjata FoIPiä ja taas menee suhteessa enemmän aikaa kuin ilman kyseistä featurea. Etenkin jos perustaan tulee vielä muutoksia niin työmäärä kostautuu kun samaan aikaan on rinnakkain tulossa ominaisuuksia paljon.

Varmaan Chris Roberts saa joskus pelin nimeltä Star Citizen ulos mutta koska ja mitä se lopulta sisältää jää nähtäväksi :kahvi:
 
Ainoo mitä täs odotellessa oon saanu nii bänneja testipoikien striimeihin.
 
Tähän jatkoa aiheesta miksi niihin oheislaitteisiin kannattaa Star Citizenin yhteydesä kiinnittää huomiota



Tuon kaltaista tekniikkaa on on haettu Star Citizeniin ainakin vuodesta 2014 saakka (ainakin silloin keskustelin RSI:n foorumilla yhden ehdokasfirman edustajan kanssa joka yritti saada bäkkerien tukea omalle tekniikalleen (taisin lytätä sen pahasti kun se ei ollut riittävän hyvä)) ja nyt sellainen kunnolla toimiva kohtuullisen hintainen on löytynyt.

Star Citizen ei puskee vain PC pelaamisen ohjelmallisia rajoja uusille alueille se tekee sen myös raudan puolella.

Esim. Tässä on kyse siitä että Star Citizen pelin sisäinen VOIP siirtää myös sinun omat kasvonliikeesii realiajassa sille pelihahmollesi niin että mitään hymiö, irvistys, tms emoteja ei tarvita kun voit hymyillä ja irvistellä ihan itse minkä ehdit ja tietenkin myös se normaali puheesi animoidaan realiajassa.


----------------------------------------------------------------------------------------



:drool:

Mutta rahaa olen laittanut jo sen verran että täytyisi luopua jo jostain mulla olevasta aluksesta (ts voisi rahoitta osan uudella rahalla mutta en koko hintaa).

Minulla on ollut vielä yksi alus tavoiteena se on Constellation Aquila tuon Origin 600:n Explorer versio voisi korvata sen.

Tuo Origin 600 muotoilu on uutta SC aluksisa se on sen näköinen että voisi oikeasti ollakkin avaruusalus (ts yksi iso konpakti yksikkö joka on vain nimellisesti ilmakehän läpäisyyn muotoiltu (ts ei mitään siipien tapaisia)).

Noista oheislaitteista et tiennyt mitään, ennen mun laitehaaveiluista. Sun nyt pitäs vaan ymmärtää, että tää peli tehdään koska mä haluan tällasen pelin ja mä määrään.
 
...

Mielestäni tuon FoIP:n kanssakin on sellainen ongelma, että koko ajan lisätään ja lisätään uusia ominaisuuksia, jolloin aikataulut venyvät ja venyvät. ...
Tuo FoIP on sen ulkopuolisen firman tekemä ja se on yhdistetty jo CIG:llä olleeseen animnaatio materialiin ja systeemiin joten sen aiheuttama lisätyö on varmaankin pieni ja työllistää lähinnä animaatio puolen porukkaa ei sitä ydin ohjelmointiporukkaa joka on tällähetkellä täystyöllistetynä 3.0 bugi metsästyksessä joten ei sitä voi syyttää 3.0 version hitasta valmistumisesta.

Minkälisäksi se FoIP ei ole tulossa 3.0 versiooon vaan joskus paljon myöhemmin.
 
Muutamia pointteja koskien esitettyä 3.0 kritiikkiä.

1. Ursan "leijuvat" fysiikat, kai tajusitte että ensi sillä Ursalla ajetti Levskissä joka on Cereksen kokolouokaa oleva planetoidi ei mikään planeetta eli sillä on varnsin pieni painovoima joten se "leijuvuus" oli itseasissa aivan liian vähaistä ei likaa niin kuin väitetiin ja se toinen paikka jossa Ursalla ajettiin oli Delamar joka on kuu eli senkään painovoima ei ole lähelläkään Maapallon 1G:tä eli sielläkin se Ursan "leijuvan" oloinen liikehdintä on oikein ei väärin niin kuin väitettiin.

2. Kahden Idriksen "taistelu" olennainen seika siinä mielestäni oli että pystytiin pelaamaan kahdella Idriksellä yhtäaikaan niin että kummassakain Idriksessä oli miehitettynä komentosilta, pari tykkiä ja pari hävittjää ja niiden hävittäjen laukaisu ja paluu niille Idriksille toimi, pelaajia oli siinä kahden Idriksen taisteludemossa kakkiaa 12 yhtäaikaa, ts niitden ohjelmakoodi pohja on jo huomattavasti pisemmällä koska tuo oli mahdollista (aikaisemmat Idris demot on ollut vain skriptattuja ohilentoja).

3. Kritiiki koskien sitä että Idriksien liikehdintä oli liian nopeaa, kyseessä on peli ja Idris ei tule olemaan pelin suurin pelaajien ohjattavissa oleva alus joten nopeusskaalasssa pitää otta huomioon se että myos Idristä suuremman aluksen pitää olla "kiva" lentää ts jos Idris olisi niin hidas että juuri ja juuri liikuisi ne isomat alukset ei voisi liikua ollenkaan.
Mitä tulee taas isompien alusien kääntymisen yhteudessä niiden päissä esiintyviin keskipakovoimiin niin alusta ei pelilisistä syistä voi kääntää niin hitaasti että ne pysysivä realistisissa rajoissa koska silloin ne aluksen olisi aivan liian hitaita kääntymään, tämä tilanne tulee vastaan jo nyt Caterpillarissa joka kääntyy senverran nopeasti että sen nokassa olevan ihmiset liiskautuisivat etulaipiota vasten keskipakovoiman vuoksi jos se mallinenttaisiin realistisesti.
Sitten siihen väitteeseen että alusten massa ei mitenkään tunnu niillä lentäessä, se on yksinkertaisesti puppua koska se tuntuu selvästi Freelancerin, Constellationin, Reataliatorin, Starfarerin ja Caterpillarin välillä (olen itse lentänyt niillä kaikilla joten tiedän kokemuksesta, ne eroaa täysin lenenttävyydeltään toisistaan ja kaikista pienemmistä aluksista).

PS Pidän kovasti omasta Caterpillaristani mutta se kääntyy 1000% hitaammin kuin täitervassasa eikä sen kiihtyvyys/hidastuvuuskana ole paljoa parempi kuin kääntyvyys ts minä tarvin kipeästi pari hyvää tykkimiestä miehittämään ne turretit selvitäkseni sillä henggissä versessä
(ne pari S1 asetta jotka on pultattu ohjaamomoduuliin on vitsi kun Caterpillar kääntyy niin hitaasti että niillä ei osu mihinkään niin pieneen alukseen joita niillä pystyisi vahingoitttamaan ja isommat alukset joihin niillä pystyy osumaan ei huomaa moista hyttysen puremaa ensinkään eikä Caterpillarissa ole nykyisellään olenkaan ohjuksia joten pitlotilla ei käytännössä ole mitään keinoa taistella hyökkääjää vastaan (olen tappanut Ninetails aluksia niin että olen ICC missionilla lentäny aluksne kohteeseen rynnännyt tykkitorniin ja ammusekllut sillä tykkikitornilla niitä Ninetails aluksia tojnen tapa on se että yksinkertaisesti lennän sillä Caterpillarilla päin Ninetais alusta (ramming speed Scotty) tosin huono kääntyvyys tekee siitä todella hankalaa ts onneksi Catarpillarilla on aika paksu panssaronti).
 
Viimeksi muokattu:
Toi FoiP on kieltämättä aika turhake, mitäs kun samalla alueella pyörii 10 muuta pelaajaa tai enemmän, sehän on pelkkää sekavaa mölötystä mistä kukaan ei saa mitään selvää.. :rolleyes:
Jatkossakin tulee varmasti käytettyä kaverien kanssa ainoastaan Discordin puhekannua kommunikointiin.
 
Toi FoiP on kieltämättä aika turhake, mitäs kun samalla alueella pyörii 10 muuta pelaajaa tai enemmän, sehän on pelkkää sekavaa mölötystä mistä kukaan ei saa mitään selvää.. :rolleyes:
Jatkossakin tulee varmasti käytettyä kaverien kanssa ainoastaan Discordin puhekannua kommunikointiin.
Joo näinhän se pitkälti menee. Voisin kuvitella pelin sisäisen kommunikaation olevan tarpeellista korkeintaan joissain tilanteissa, kun pitää puhua viholliselle tai muuten vieraalle ihmiselle. Senkin voi varmasti kätevämmin hoitaa kirjoittelemalla..
 
Ainoa miten toi voi toimia järkevästi on, että voit rajata FoiPin käytön esim siihen omaan kaveriporukkaan ja sulkea kaikki muut ulkopuolelle. Ja itseasiassa veikkaankin että tuo tulee olemaan mahdollista, en muista oliko tuossa Gamescom-esityksessä siitä mitään erikseen mainittu.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 156
Viestejä
4 485 424
Jäsenet
74 176
Uusin jäsen
Nahkapaska

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom