Star Citizen

Viestiketju alueella 'Pelit, PC-pelaaminen ja pelikonsolit' , aloittaja Korvanappi, 16.10.2016.

  1. J.P

    J.P

    Viestejä:
    21
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Vois ajatella silleen,että nyt on perustukset luotu niin jatkossa sisällön tekeminen pitäs olla nopeampaa.
     
  2. sinihiekka

    sinihiekka

    Viestejä:
    97
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Valitettavasti tämä projekti on osoittautunut esimerkiksi peruspulliaisen tiedonsiivilöintikyvyn rajoittuvan hyvin laiskaan taustatutkimukseen, joten aika rajallisilla kykyresursseilla tässä maailmassa taidetaan toimia, kun keskustelua herätellään muun muassa YLE-uutisointiakin tarkoitushakuisemmilla infografiikoilla. Sekin tietysti jonkun muun kasaamaa infoa, jota ei edes viitsitä omatoimisesti uusilla ajatuksilla tulkita... tämänkaltainen viestintätarve ei taida juontaa alkujuuriansa Star Citizeniin, joukkorahoitukseen tai Chris Robertsiin, mutta kukin tietysti tyylillään. Mielenkiintoinen aihe olisi nimen omaan, mistä tälläinen moderni mielipidekirjoittelu kumpuaa. Harvemminhan internetissä tietysti keskustellaan, joten vastaukseen asti tuskin päästään tällä tyylillä, ilmestyy peliä tai ei.

    Pariin kertaanhan tässä on globaalin "johtajan" (satoja ihmisiä työllistävässä yrityksessä) paikkaa jo siirrelty, aluksi ilmeisesti ex-Blizzard Alex Mayberrylle, joka siirtyi tai siirrettiin syrjään ja sittemmin Erin Robertsille pari vuotta sitten. Chris Robertsin näkemyksellä on luotu koko +150 miljoonan dollarin rahoituspohja. Aiemmilta vuosilta miehelle on lisäksi kertynyt liuta arvostelumenestyspelejä samassa peligenressä, joten jonkinlaisia näyttöjä kyvykkyydestä on. Crytekin viime vuosien talousvaikeuksia tuskin yksikään muu pelifirma hyödynsi yhtä luovasti kuin Eurooppaan (oikealla hetkellä?) laajentanut CIG. Saatoit tietysti tietää jo valmiiksi osan tästä kertomuksesta?
     
  3. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-) Tukijäsen

    Viestejä:
    2 012
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jup niiden lopullinen tavoite on se että FPS liikkuminen olisi täysin samanlaista kuin miten ihminen oikeasti liikkuu tosielämässä eli kaikki liikkeet ja asennot pystyisi olemaan portaattomasti säädettävissä, se päästäänkö siihen tavoitteeseen koskaan on erijuttu kun se on teknisesti varmaankin kohtuu helppo toteuttaa mutta se että miten pelaaja sitä pystyisi järkevästi ohjaamaan ilman täyttä VR ohjausta onkin isompi ongelma.

    Jup tuollaiseen lopputuloksen pystyy pääsemään jos ei seuraa mitään muuta kuin kertyvää rahamäärää ja ajankulumista.

    Ne "oikeasti kyvytkkäät" kohtuuhyvin aikataulusta kiinnipitävät pelitalopomot saa aikaan esim. Mass Effeckt Andromedan tasoisia pelejä, jostain kumman syystä suosin tätä kyvytöntä Chriss Robertsia pelinitekijänä ;-)

    Mitä tulee oikeasti kyvykkäisiin johtajiin niin CIG:llä oli semmoinen EA:lta tullut oikeasti kyvykäs johtaja vuosia mutta kun hommat junnasi niin se sai lähteä ja johtajaksi nostettiin Erin Roberts sen jälkeen kun Erin otti hommat johtaakseen on valmista alkanut tulla aivan eritahtiin (Erin organisoi koko tuotannon täysin uusiksi ja sen tuomat tuloksen näkyy kaikki 2012-2015 ulos tullut on EA pomon aikaansaannoksia ja kaikki 2015(loppu)-2017 ulos tullut on Erinin aikaansaannosta ts Star Citizenin kehitys hukkasi n. 3 vuotta kyvykkään EA johtajan takia (ennen Star Citizeniä tehdyt Lego Xxx pelit on Erinin johdossa tehtyjä)).

    Rahamäärään ja ajankulumiseen liityen, pahoin pelkään että tuo valtavan iso rahasumma tulee stressaamaan sinua lisää kun se on paisunut eilisen ja tämänpäivän kuluessa yhteensä n. 500 000$ :vihellys:


    ---------------------------------------------------------------------------------------

    Niin tuohon tämän ja eilisen päivän rahamäärän kasvuun on syypää Tubril Cyclone itseäni kiinnostaa että oisikohan pääsyyllien Air And Space Pack kun se sisältää Terrrapin aluksen ja LTI vakuutuksen.

    Itse olen kahdenvaiheilla tuon Cyclonen suhteen kun se aseistetu veriso tarvii miehen käyttämään sitä asetta joten siitä aseesta ei ole hyötyä silloin jos on yksin liikeeellä joten se ei siksi kiinnosta ja AA ohjus versiossa olisi järkeä vain jos on merkittävämäärä muita maakohteita puolustettavaksi ja Pickup versio on taas vähän päällekkäinen Draconflyn kanssa kun kumassakin on ilmeisesti vain yksi rahtiyksikkö rahtitilaa joten Pickup versio ainut plussa on se että rahdin lisäksi kyytiin mahtuu toinen pelaajaa/NPC, mutta jos minulla ei jo olisi Terrapiniä ottaisin ilmanmuuta tuon Air And Space Pack:in.

    Nuo Cyclone pohdintani pätee teitenkin vain RL rahalla hankittavaan versioon kun pelin sisällä tulen varmasti hankkiman sellaisen on se sen verran vänkä vekotin minkälisäksi se on peinempi kuin Ursa joten jos sen laittaa Ursan sijasta esim. Constellationin rahtitilaan jää tilaa myös rahdille toisin kuin Ursan tapauksessa jolloin se varaa koko rahtitilan.

    Tuli tässä mielee että jos Cosntellationin rahtitilaan mahtuu kaksi Cyclonea niin aseistetu versio ja ohjusversio yhdessä ja niissä viisi pelaajaa olisi aika pätevä maahyökkäys yksikkö, myös kaksi aseistettua versiota ja kuusi pelaajaa toimisi hyvin.
     
    Viimeksi muokattu: 22.07.2017
  4. -SD-

    -SD-

    Viestejä:
    670
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Fanipojat luonnollisesti puolustavat suu vaahdossa unelmapelin tekijöitään, minä pysyn kannassani niin kauan kuin näen sen tarpeelliseksi.

    Noh, leuka rintaan ja kohti gamescomia.
     
  5. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-) Tukijäsen

    Viestejä:
    2 012
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Voit sanoa sitä fanipojan suuvaahdossa puolusteluksi mutta fakta on että CIG:llä oli juuri toivomasi kaltainen kyvykäs EA:lta tullut johtaja ja hän ei saanut aikaan sellaista jälkeä kuin väität kyvykkään johtajan saavan aikaan päivastoin kaikki se kyvytön aikaansaannos josta syytät Chriss Robersia oli niemenomaan sen kyvykään EA johtaja kykyjen aikaansaannosta.
     
  6. Dewlin

    Dewlin

    Viestejä:
    5
    Rekisteröitynyt:
    17.04.2017
    Ihan kuittaus. Tuon taakse voi mennä kyykyyn joka kerta ja lämmitellä kyynelillä.
     
  7. nilton

    nilton

    Viestejä:
    46
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Commandot tuntuvat menevän tekniikkademojen ja rahakasan taakse jatkamaan rinkirunkkaustaan aina kun jotain negatiivisia mielipiteitä ilmaantuu.
     
  8. sinihiekka

    sinihiekka

    Viestejä:
    97
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Pääseekö kaikista koviten kannassaan pysyvä taivaaseen vai mikä tässä taas olikaan palkintona? Tuskin tässä yksilöllisten ihmisten suhtautumista Star Citizeniin tarvitse arvuutella puolin tai toisin, mutta keskusteluforumilla kun ollaan voisi kritiikkinsä käyttää keskustelun kautta arvioitavana tai jopa puolustaa näkemyksiään, jos sattuisi jotain vaikka oman ajattelunsa kautta keksimään.

    Junttaamiseen sijaan tässä projektissa on nimittäin sellainen vinha puoli, että pelituotannollisesti harvinaiseen tapaan näissä keskusteluissa on mahdollisuus puhua nimistä ja teoista, kun perinteisesti esillä on noin yksi ja ainoa mies, joka ottaa pelimaailman kuohut urheasti vastaan. Siltikään koko totuus ei ole nähtävillä edes joukkorahoitusprojekteissa, joten kovinkaan tarkkaa ajankohtaiskuvaa on jo vaikeampi tuottaa, eikä varmaankaan kaikista vähiten pelifirman itsensä toimesta.

    IcePenillä oli tuossa mielestäni hieman aikavirhettä, kun Electronic Artsilla (James Bond: The World is not Enough) ja Blizzardilla (World of Warcraft ja Diablo III) työskennellyt Mayberry oli palkkalistoilla vain vähän yli vuoden keväästä 2014 alkaen, kesään 2015 päättyen. Julkisestihan ei erkaantumisen syytä ole sanottu, joten yksilön syyttämisen sijaan voinee sanoa CIG:n kokonaisuutena olleen vuoteen 2015 asti jokseenkin tuuliajolla, vain Erin Robertsin johtaman Manchesterin studion vastatessa koviin odotuksiin. Sittemminhän tätä Wilmslow'n esimerkkiä on nähtävästi laajennettu, johon 2015 (?) avattu Frankfurtin studio loi omasta takaa aika keskeisen elementin 3.0-kuvioita ajatellen...

    Chris Robertsin johtamistyyli on tiettävästi nimen omaan visionäärinen management by perkele -lähestymistapa, ainakin jos Richard Garriott de Cayeuxiin on luottaminen. Kenelle tällaisen palautteen vastaanottaminen sitten sopii ja kenelle ei lienee yksilöllistä, mutta on Chris Roberts muutaman projektinsa tuonut maaliin voittajana. Aina ei tietysti voi voittaa, ei edes joka päivä. Ei kyseessä ole ensimmäinen täydellinen vastaan kävellyt ihminen, mutta kunnia kelle kunnia kuuluu. Vuorovaikutteisen markkinoinnin, Crytekin sortumisen, Amazonin pelivirtauksen hyödyntämisen ja peliesineiden myynnin kanssa on ainakin käytetty luovuutta, johon vaadittaneen aikalailla suvereeni sanoma. Ihan ensimmäiseksi Chris Robertsin henkilökohtaista erinomaisuutta piti myydä niille Crytekin Wing Commander -faneille, jotka purkittivat ensimmäisen tekniikkademon ja myyntivideon, jota muuan Electronic Arts ei halunnut tuottaa Wing Commanderin paluuna.
     
  9. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-) Tukijäsen

    Viestejä:
    2 012
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Juu en tarkastanut aikajanaa mutta se pääpointini pätee että kun Erin Roberts:sista tuli se toimintaa johtava pomo alkoi tapahtua aivan eri tahtiin (muuallakin kuin Wilmslow:ssa).

    Tai pikemminkin näkisin niin että se on visionäärinen ja olettaa että muut tajuaa mitä kaikkia yksityikohtia se visio sisältää.

    Hyvä esimerki on se että kun visio sisältää sen että alusten komponentit on ristiin käytettävissä kaikkiiin aluksiin niin myös niiden komponetien mitoituksen ja aluksissa niille komponenteille varattujen tilojen mitoituksen täytyy olla stantardoitu näin ei ollut laita pitkään kun artistit teki vain vision mukaiselta näyttäviä aluksia mutta kukaan ei varmistanut että ne yksityiskohdat myös toimisivat käytännössä vision mukaisesti.

    Erin Roberts on se heppu joka ajoi läpi alusten sarjatuotannon ja stantardoinin kaikkien komponentien osalta niin että ne aluksen käytännössä toteutta sen Chrissin vision mukaisen toiminnan eikä vain näytä hyviltä.


    Uusi versio Freelancer aluksesta taitaa olla ensimmäinen alus jossa nuo kaikki mitoitusvaatimukset on yritetty ottaa huomioon (tosin aivan kaikkia yksityiskohtia ei olla huomioitu ihan loppuunasti joten siinä on vielä muutamia korjausta vaativia juttuja).
     
    Viimeksi muokattu: 22.07.2017
  10. lokonen

    lokonen

    Viestejä:
    4
    Rekisteröitynyt:
    30.05.2017
    Criss unelmoi. Erin johtaa.
    Itse asiassa tossa 2.6.3 on tehty teknisesti enemmäm kun 10 pelissä yhteensä. Tosin sisältöä eikä peli mekaniinkkaa ole kun 2 pelin verran. Sen verran tohon pelin jälkeiseen rahoitukseen, että itelle konsepti myynti ok, Mutta sitte aika isolla rahalla. Tosta oikeen rahan käytöstä CIG on sano että peli haluaa palvellä myös casualli pelaajia mitkä on sitten sen rajat on ? Tosin pelissä on aito kuolema ja uusi peli hamo maksaa 5-15 rahaa jahko peli julkaistaan. Tähän tosin kuluu useampi vuosi ja toivon että peli tunteja alpha\beta vaiheen jälkeen on suunilleen 500H.

    Ps Jahka 42 on julkaistu niin aika lailla avitan tota 154 miljoonaa tonnilla. (en sen takia että tehdään SC vaan siksi että tähän astisista demoista ja atv nähdyistä uudesta tekniikasta ja mitä uuta peli mailmaan on tullut. Tosin se on CIG halussa.)
     
  11. lokonen

    lokonen

    Viestejä:
    4
    Rekisteröitynyt:
    30.05.2017
    Noista alusten oikeella rahalla myyymisestä, ja P2W niin käsittääkseni SC ei ole niin kuin World of tanks että sadaan parempaa tankkia alle oikeella rahalla. Vaan kuten oikeasti että jos sinä tarvitset tila auton niin et sinä sillon miljoonan ferraria sillon osta. Eli joka aluksella on oma tarkoituksensa. Tietysti starter aluksestä pyritään seuraavaan ,ehkä parempaan, mutta missä tarkoituksessa, ja pelipyrkii tekemään aluksista todella henkilökohtaisia joten voi olla että sitä pelataan samalla aluksella useampi vuosi jollei sitten tahdo vaihtaa ammattia.
     
  12. nilton

    nilton

    Viestejä:
    46
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Tällaisten väitteiden tueksi on varmaan esittää jotain esimerkkejä. Muutenhan tuota saattaisi luulla todellisuudesta irtautuneen fanipojan huuteluksi. Päästäisiin me tavalliset kuolevaisetkin ihastelemaan Star Citizen Alpha 2.6.3:n ylivertaisuutta.
     
  13. MyhQ

    MyhQ

    Viestejä:
    85
    Rekisteröitynyt:
    25.10.2016
    Kannattaako tänne tosissaan tehdä account pelkästään vaan sitä varten, että saa paasata jostain videopelistä... :think:

    Nillittää voisi tosin olla sopivampi termi.
     
    Viimeksi muokattu: 23.07.2017
  14. Kaiser Soze

    Kaiser Soze John Miller Make ATK Great Again

    Viestejä:
    2 807
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Hetkinen eikös sen 3.0 tulla jo?
     
  15. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-) Tukijäsen

    Viestejä:
    2 012
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ei onnistu ... tiedän että olet seurannut tämän pelin kehitystä viimeaikoina sen verran että tiedät vastauksen tuohon kysymykseen.
     
  16. Kaiser Soze

    Kaiser Soze John Miller Make ATK Great Again

    Viestejä:
    2 807
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    En ymmärrä yhtään mitä tarkoitat. En seuraa tätä noin aktiivisesti vaan luin muualta että eilen ois pitänyt tulla. Mutta niiden nettisivuilla tai redditissä ei ole aiheesta mitään.
     
  17. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-) Tukijäsen

    Viestejä:
    2 012
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    No tietenkin jos on iso alus jossa isot aseet niin jos sillä isolla asellla saa täysosuman (mikä ei ole itsestään selvyys kun vaatii taitoa) ihan perusvarustuksessa olevaan starter alukseen niin kyllä se starter alus on sen jälkeen heikossa hapessa.

    Mutta mikään näista aluksista joita tällähetkellä saa rahaa vastaan ei ole varusteidensa puolasta parhaalla eikä edes toisiksiksi parhalla tasolla vaan varustus vastaa saman aluksen perusvarustusta pelin sisällä hankittuna.

    Koska Star Citizenissä aluksen kaikki komponentit on päivitettävissä ja niitä päivityksiä löytyy paljon nämä nyt rahalla hankitut aluset jää äkkiä jälkeen muista pelissä olevista aluksista jos ei pelaa aktiivisesti ja tienaa päivityksiin rahaa pelissä ja päivitä sitä alustaa.

    Esim. minulla on useampia aluksia niin pidän päivänselvänä että en milläänilveellä pystyisi pitämään niitä kaikkia päivitetynä joten osan täytyy pärjätä ilman päivityksiä "turvallisessa" avaruudessa, osan pyrin pitämään päivitettynä ja osan annan organisaationi ja sen jäsenten käytöön sillä ehdolla että alusta käyttävät maksaa organisaatiolle sen aluksen käytöstä sen verran että se pystytään pitämään päivitettynä ja siten kilpailukykyisenä.
     
  18. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-) Tukijäsen

    Viestejä:
    2 012
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Siis tartuit klick biteen ja uskoit sitä ?


    Lainaus>--------------------------------------------------------------------

    Uusin viikokirje tuli ja tietenkin uusi päivitys 3.0 aikatauluun tuli samassa yhteydessä

    [​IMG]
    Eli muutokset edelliseen johtuu vain buginmetsästyksen tuomista muutoksista mikä lupaa hyvää kun se antaa olettaa että varsinainen työ alkaisi olla kokolailla purkissa ja jäljellä on testausta/viilausta.

    <Lainaus--------------------------------------------------------------------

    Eli viimeviikosta aikataulu ei ole muuttunut vaan pysynyt samana (nuo buginmetsästykset mahtuu aikataulun sisään).

    Eli julkaisun on tarkoitus tapahtua 21.-25.8. (se että Gamescom on samassa aikaikkunassa ei varmaankaan ole sattuma).


    Vielä ei ole näkynyt mitään Evocati PTU vuotoja joten joko ne on tilkitty harvianisen hyvin tai 3.0 ei ole vielä Evocati PTU:ssa, toisalta Boredgamer varoitteli että häneltä ei tule tube materiaalia EvocatiPTU:n aikana niin että kannattaa seurata milloinhänen tube videoihinsa tulee katkos.
     
    Viimeksi muokattu: 23.07.2017
    Kaiser Soze tykkää tästä.
  19. Pennyw

    Pennyw

    Viestejä:
    94
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    No tuo kannattaa kun se on tehty "ihan" tätä varten. Jaksaako tähän nyt laittaa että ihan TRöllöölllööö meiningissä tuo täällä on ja kaikki viestit tähän ketjuun ja....
     
  20. sinihiekka

    sinihiekka

    Viestejä:
    97
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
  21. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-) Tukijäsen

    Viestejä:
    2 012
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Juu tuota on käsitelty josain yhteydessä RSI video tai foorumilla (en muista kummasta sen luin jo kuukausia sitten).

    Se on tosiaan täysin avoimen lisessin alla ja sitä voi kaikki pelintekijät käyttää ilmaiseksi mikä on hyvä kaikille pienille indy pelinkehittäjille jotka on kehittämässä suuremmman porukan nettimoninpeliä (pelimootorit tukee yleensä suoraan vain korkeintaan jotain pariakymmentä pelaajaa yhdessä FPS monipelissä joten pienelle indy kehittäjälle isoa nettimoninpelaaja määrää tukevan pelin kehitys on liian iso ponnistus varsinkin jos peli ei ole stantardi FPS mikä näkyy juuri heikkona indy pelejen nettipelin toimintana).

    Eli CIG ja Remedy on tehneet aika ison palveluksen kaikille pienemmille indy pelinkehittäjille.

    Niin tuo on nimenmaan puhdas nettikoodi tuki eli se ei ole riippuvainen esim. Cryengine/Lumberyard pelimootorista vaan sen voi pultata mihin pelimootoriintahansa.
     
  22. sinihiekka

    sinihiekka

    Viestejä:
    97
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Uutta tuossa taisi olla Remedyn liittyminen tukijoihin matkan varrella. Tai en ainakaan muista, että Cloud Imperium Gamesin lisäksi olisi ainakaan projektin julkistuksen aikoihin ollut toista kultatason sponsoria ilmoitettuna taustalla.
     
  23. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-) Tukijäsen

    Viestejä:
    2 012
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Uusin ATV



    "... an exploration of the tech needed to get one ship to persist in another ship’s hangar. ..." :geek:
     
    heavyman tykkää tästä.
  24. Wilfa

    Wilfa

    Viestejä:
    198
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    pc gamers artikkeli

     
  25. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-) Tukijäsen

    Viestejä:
    2 012
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tuossa artikkelissa on kohta joka summaa harvinaisen hyvin

    Mikä on Star Citizen

    What is Star Citizen.JPG


    PC Gamersin tubessa on myös Alpha 3.0 Traileri mutta en tiedä onko se CIG:n vai PC Gamersin tekemä, jokatapauksessa siinä on mielestäni muutamia yksityiskohtia jotka ei ole 3.0 versiossa joten sitä ei ehkä kannata ottaa 100% kirjaimellisesti todisteena siitä mitä 3.0:ssa on tai ei ole.


    PS Edellisen ATV postaukseni :geek: johtui siitä kun kuvittelin hetken tuon "get one ship to persist in another ship’s hangar" tarkoittavan muuta kuin se tarkoitti
    (se tarkoittaa sitä että pienempi alus pystyy oleman isomman aluksen sisällä kun kuvitelin sitä että pelaaja voisi lainata jonkin aluksensa toiselle pelaajalle niin että toinen pelaaja pystyisi näkemään sen aluksen hangarissaan).
     
    Viimeksi muokattu: 28.07.2017
  26. nilton

    nilton

    Viestejä:
    46
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Nyt jäi kärpäset hoitamatta yhdellä iskulla Gamesconilla, kun 3.0 lykkääntyi jälleen pari viikkoa syyskuun puolelle. Sopivasti saivat uusimman mopoauton jpgeet myytyä pois alta ennen tätä ilmoitusta. Ja eiköhän se julkaisu tule tuostakin vielä myöhästymään. Ei CIG kykene pysymään yli kuukautta aikatauluissa.

    [​IMG]
     
  27. Frank Provo

    Frank Provo

    Viestejä:
    375
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Itse en pidättelisi hengitystä, että tuo tulisi tämän vuoden puolella.
     
  28. Marco_m

    Marco_m

    Viestejä:
    44
    Rekisteröitynyt:
    26.04.2017
    Koskas cig olisi aikataulussa pysynyt, tietääkseni ei koskaan. 2014:han piti olla jo alunperin valmis..
    Itse jo ennakoin kuukausia sitten, että aikasintaan 2018 tulee 3.0.
     
  29. sinihiekka

    sinihiekka

    Viestejä:
    97
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Hirveää.

    Positiivista lienee sentään 3.0:n hiljattainen esittely Gamestarille ja PCgamerille, Santa Monican toimiston työllistäminen Gamescomin alla ja evocati-ikkunan avautuminen hiljalleen. Jos siis täällä joku pelattavaa odotteli.

    Vakavammin otettavan yhteisön osalta perinteinen syklinen masistelu on näköjään taas noussut pintaan, joten joko CIG tai homo sapiens ei vuoden 2017 aikana ole ottanut uutta edistysaskelta. Ihailtavan vakaasti tilannetta on pystytty silti kontrolloimaan tänä vuonna, kun CIG:n osalta vuosittainen kuiva kausi päättyy Gamescomin myötä.
     
  30. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-) Tukijäsen

    Viestejä:
    2 012
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    3.0 Production Schedule Report - Roberts Space Industries


    Jos katsoin listan oikein niin nuo on ne mistä homma on kiinni (aika moni on muiden bugien metsästyksestä johtuneita viivästyneitä juttuja).


    Tämä
    taas on käytännössä lisäys kun aikaisemmin on jatkuvasti oltu hyvin varautuneita sen suhteen että tuo uusi päivityssysteemi ei olisi ehtinyt 3.0 versiooon mutta nyt se siis tulee siihen mikä on hyvä uutinen kun se periaateessa tarkoittaa että 3.0 on (/voi olla) viimeinen versio jonka joutuu lataaman kokonan yhtenä pakettina (tämänjälkeen pitäisi riittä vain muutosten päivittäminen).

    Varsinkin kun 3.0 versossa on paljon uusia kuiden pinnalla olevia juttuja pelattavaksi niin tuo 3.0 versio voi olla selvästi isompi kuin aikaisemmant versiot on olleet tiedostokokonsa puolesta.


    Tämä ilmoitus tuli täysin normaalilla rytmillä viikkokirjeen yhteydessä joten ei mitään poikkeavaa ilmoitusajassa ja sen lisäksi sen "mopoauton" myynti jatkuu vielä 1.9. saakka.


    -----------------------------------------------------------------------------------
    Ääh taas tämä foorumin automaagi lisää QUATE tageille SIZE tageja ja siksi asettelut menee metsään kun se sitten lisää vielä erikseen QUATE tageja ilman SIZE määrittelyä.
    -----------------------------------------------------------------------------------

    Juu Saksan puolella on ollut Gamestarille ja jenkien puolella PCgamerille 3.0 demo tilaisuus ja kummatkin on tehneet jutut ja kummilllekin CIG oli antanut 3.0 julkaisuajankohdaksi sen edellisen aikataulun eli ei CIG ollut ainakaan siinävaiheessa suunnitellut julkaisevansa 3.0 versiota vasta seuraavan kuun puolella.

    Tuo että ne lehdet lupaa 3.0 version olevan ulkona erikuun puolella on ongelma kun aina kun lehdissä on tällainen juttu tulee RSI:n foorumille uutta porukaan ihmetelemän että missä se 3.0 (tms) versio on eli tällainen lehdissä ennakoon luvatusta julkaisuaikataulusta lipeäminen on aika iso ongelma.

     
    Viimeksi muokattu: 29.07.2017
  31. marx3000

    marx3000

    Viestejä:
    942
    Rekisteröitynyt:
    14.02.2017
    Minä en ainakaan ole, mutta olisi mukava kuulla. IcePenin turinointien lukemisesta kuukausikaupalla ei ainakaan ole tullut hullua hurskaammaksi.
     
  32. Dewlin

    Dewlin

    Viestejä:
    5
    Rekisteröitynyt:
    17.04.2017
    Sitten sulla onkin tämä päivä pulkassa kun kahlaat nuo saavutukset läpi totaalisesti. Onnea työhön!
     
  33. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-) Tukijäsen

    Viestejä:
    2 012
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    No lähinnä se on sillätavalla erilainen että kaikki säätäminen on julkista ja kaikien tiedossa kun isot pelitalot tekee kaiken tällaisen säätämisen suljetujen ovien takana eikä sitä siksi kukaan tiedä.

    "IcePenin turinointien lukemisesta kuukausikaupalla ei ainakaan ole tullut hullua hurskaammaksi."

    Tuo on ongelma kun ei ole tarkoitus lämpimikseen höpistä, niin että voisitko avata että mistä tarvisi kaivaa tietoa niin että tiedän vastaisuudessa kirjoitella sellaisesta josta on hyötyä.
     
  34. marx3000

    marx3000

    Viestejä:
    942
    Rekisteröitynyt:
    14.02.2017
    Jos jutut on kahlattava itse, niin kovin mullistavasta tekeleestä ei taidakaan sitten olla kyse?

    Ihan sillä tätä ketjua olen lueskellut, kun varmasti jossain vaiheessa kiinnostaisi jotain avaruussimua pelailla. Olkoon se sitten Star Citizen tai joku muu.
    Mikään kiirehän tässä ei ole, kun eipä olemassaolevat VR:tkään vielä ole kehuja niittäneet.

    Uikaa te muut siellä hypetervassa vaan, itse tykkään nauttia kuluttajana asioista sitten kun ne tuotteet on kunnossa.

    Tai otin mä yhdet joukkorahoitetut kumisukat juoksuun kun tiesin ettei voi pettyä.
     
  35. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-) Tukijäsen

    Viestejä:
    2 012
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jos haluat valmista niin silloin ei kannata panostaa kauhean paljon Star Citizen pelin kyttäämisen vaan seurata lonkalta että milloin se yksinpeli Squadron 42 tulee ulos kun se on se joka valmistuu ensimmäisenä ja tulee valmiina myyntiin ensimmäisenä.

    Squadron 42:sta taas CIG ei hirveitä kerro etukäteen joten siitä en sen takia voi myöskään merkittävissämäärin kirjoittaa mitään hyödyllistä.

    Mutta lupaan että sitten kun Squadron 42 pelistä kuuluu jotain niin taatusti kirjoitan siitä tänne senverran näkyvästi että sen huomaa ihan pikaisella vilkaisulla (ts ei tarvi lukea minun jokaista postausta läpi vaan vain se jonka otsikkona on isolla SQUADRON 42 JULKAISU tms).
     
  36. sinihiekka

    sinihiekka

    Viestejä:
    97
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Jos ajanlaskua kelataan muutama vuosi taaksepäin, niin uusimman Wing Commanderin demovideo olisi ilman monitahoisempaa kuluttajuutta jäänyt Electronic Artsin hylkäämäksi projektiksi, jossei ennakkoinnostuneisuutta olisi löytynyt riittävästi. Aika olennainen osa menestyksestä voitaneen laskea hypen valjastamiselle, yhdistettynä tuottavaan myynti- ja markkinointimalliin.

    Eri vuosien Chris Robertsin luotsaamat Gamescomit ja Citizenconit löytyvät YouTubesta, kuten myös esimerkiksi Squadron 42:n behind the scenes -videot. Pelijournalismia on myös ajoittain harrastettu aiheen ympäriltä, muttei silläkään rintamalla välttämättä pysytä kärryillä projektista, jossa uutta tietoa tulee joka viikko. Sekin tieto lienee tarkentunut vuosien varrella eikä tämä nyt mikään avoin hanke ole, kun firman ensisijainen tavoite on haalia liikenevä hillo sisään joukkorahoituksen monsuunikaudella, mikä alkaa noin kolmen viikon päästä, jatkuen loppuvuoteen.

    Kannattaa tosiaan tarkentaa hieman, miltä osin haluaisi tietää lisää, kun perusjutut täällä lienee jo mainittu muutamaan otteeseen edellisillä sivuilla.
     
  37. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-) Tukijäsen

    Viestejä:
    2 012
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Äh tuosta puuttuu vielä


    Nyt pitäis olla kaikki.


    -----------------------------------------------------------------------------------------

    Tässä ois lopullinen lista 3.0 "työkaluista" (kaikki merkitty valmiiksi)


    Uudet Alukset

    DRAKE DRAGONFLY (avaruusmopo niin kuin eräs näitä kutsuisi)
    DRAKE CUTLASS BLACK (täysin uusittu versio)
    RSI CONSTELLATION AQUILA (turretit on vissiin nykyisen Andromedan tasolla eli ne taitaa vielä kerran mennä uusiksi)
    MISC PROSPECTOR
    RSI AURORA (täysin uusittu versio)


    Uusi Rover (APC)

    RSI URSA ROVER


    Uudet ja päivitetyt FPS aseet

    BEHRING P8-SC
    APOCALYPSE ARMS SCOURGE RAIL GUN (olalta laukastava käkätin jolla on tarkoitus tiputtaa alus (älä ammu ohi koska lataaminen on hidasta))
    KLAUS AND WERNER GALLANT RIFLE
    ARROWHEAD SNIPER RIFLE
    KSAR DEVASTATOR-12 SHOTGUN
    KLAUS AND WERNER ARCLIGHT PISTOL
    GEMINI L86 PISTOL (ei vielä ihan valmis)
    BEHRING P4-AR



    -----------------------------------------------------------------------------------------

    Lisää 3.0:a


    PHYSICS SERIALIZATION
    • This will fix a few long standing threading issues between the network and physics code which will improve separation of physics and netcode for better maintainability.
    • Code Complete. Bug fixing in progress.

    Tämä on tärkeä juttu koska tämä on ollut pääsyyllinen siihen miksi FPS on ollut alhainen (jos olen ymmärtänyt tämän oikein)
    (fysiikka ja nettikoodi ovat olleet sidoksissa toisiinsa ja sen seurauksena hidas fysiikka on hidastanut FPS:n)

     
    Viimeksi muokattu: 29.07.2017
  38. Dewlin

    Dewlin

    Viestejä:
    5
    Rekisteröitynyt:
    17.04.2017
    Inhottaa antaa kaikkea toisille valmiiksi, kun sen jälkeen takerrutaan jokaiseen pykälään minkä sanoo. Ja sekin vain sen tähden kun sattuu olemaan erillaisen mielikuva kuin itsellä. Tästä asiasta on jo 16 sivua juttua ja Muron puolella vielä lisää röllit mukaan lukien.
    Jo ainoastaan yksi asia joka erotta jyvät akanoista on avaruudessa lentäminen ja planeetalle laskeutuminen ilman latausia ja todellisella horisontilla ja lähestymisellä. Mikää peli ei tuossa laajuudessaan ole vielä onnistunut, joten jo pelkästään tuon pitäisi päästää ylimääräisiä "ooooh...!" ääniä. Vaikka itsellä on vain pieniä roposia pelissä kiinni, niin en itseäni fanboyksi lue, enemmänkin waitingboyksi.

    Onhan toi peli jo tässäkin vaiheessa ristuksen komia.
     
  39. Barambas

    Barambas

    Viestejä:
    2
    Rekisteröitynyt:
    15.05.2017
    Onko kenelläkään tuota HCS Voicepackkiä ostettuna? Itselläni on se Orion eli William Shatner, mutten ainakaan vuosi sitten saanut sitä toimimaan Windowsin puheentunnistuksen herjatessa jotain.

    Piru kun ei malta odottaa tuota 3.0 julkaisua. Ei ole oikein muutakaan mielenkiintoista pelattavaa ollut tässä herran aikaan, kun tuo WoTtikin on aikalailla kuollut. Pykättiin vanhojen tankkipelin klaanikavereiden (MUROP/FIRE/KAZNA) kesken Organisaatio pystyyn, josko täällä olisi pelin ostaneita, joilla olisi kiinnostusta liittyä joukkoon?

    Per aspera ad astra [HARDSHIP] - Organizations - Roberts Space Industries
     
  40. J.P

    J.P

    Viestejä:
    21
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Sitten kun 3.0 julkastaan niin täytyy hommata se aloituspaketti. Pakko vaan arvostaa tota kunnianhimoista yritystä mikä tän pelin tekijöillä on. Vaikka lopputuloksesta ei oo mitään varmuutta niin voi todeta,että ei olla menty sieltä missä aita on matalin.
     
  41. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-) Tukijäsen

    Viestejä:
    2 012
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jos olet päätänyt että varmasti hankit sen pelipaketin niin kannatta seurata minkälaisia alennuspelipaketteja tulee mahdollisesti Gamescom:in ja/tai Citizencon:in yhteydessä koska nuo alennukset on parhaimmillaan olleet 10-25€ eli ne pystyy olemaan merkittäviä (tosin niitä halvimpia paketteja on tarjolla aina rajallinen määrä niin että ne pitää napata nopeasti että saa sellaisen).

    Sitten vielä varmuudenvuoksi siltävaralta että olet käsitänyt väärin 3.0 ei ole valmis peli eikä edes beta vaan sa on alpha jossa on hyvin pieni osa lopullisesta pelimekaniikasta ja alueesta käytössä.

    Se että 3.0 on ehkä paljon verratuna johonkin muuhun peliin ei muuta sitä että Star Citizen mittakaavassa se on vieläkin hyvin vähän.
     
  42. Henkka77

    Henkka77

    Viestejä:
    788
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Laitetaas muistutuksen vuoksi tuota meidän Elite-porukankin "organisaatiomainosta" tänne, kunhan 3.0 julkaistaan niin varmasti aktivoidutaan itse kukin.
    Kommunikointi tapahtuu pääasiassa tuolla Elite-Discordissa, invite-linkki sigussa. Star Citizenille on tuolla oma keskustelukanavansa jonne voipi tulla myös turinoimaan, joskin siellä on tällä hetkellä hiljaisempaa mutta jota itse ainakin seuraan ja joka varmasti vilkastuu tässä syksyn mittaan.. ;)

    Muro Squadron [MURSQU] - Organizations - Roberts Space Industries
     
  43. J.P

    J.P

    Viestejä:
    21
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Joo kyllä tiedossa on suurinpiirtein mikä 3.0 on. Täytyy seurata jos tulee niitä alennuksia.
     
  44. Marco_m

    Marco_m

    Viestejä:
    44
    Rekisteröitynyt:
    26.04.2017
    Onkos tääl kukaan menestyksellä käyttänyt voiceattackia? Ei oikein suomi murretta tahdo ymmärtää :D mm. Flare:n tunnistas mutta fire kun sanoo, niin tunnistaa taas flarena suurimman osan ajasta :D
    Pitäs varmaan jaksaa suomeks väsää oma sanasto winkun kirjastoon..
     
    Viimeksi muokattu: 02.08.2017
  45. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-) Tukijäsen

    Viestejä:
    2 012
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Oon ollut lomalla, tässä välissä on tullut viikko- ja kuukausiraportti ja 3.0 versoin valmistuksessa on siirrytty crunch moodiin ts kaikki ylimääräinen videotehtailu joka häiritsee devjä on ajettu alas ja sensijaan tulee nopempian päivitykisä etenemisestä.

    tuohon voiceattackiin eikös se käytä windowsin puheentunnistusta niin että kun opetat windowsin puheentunnistusta myös voiceattackin toiminta paranee.
     
  46. Barambas

    Barambas

    Viestejä:
    2
    Rekisteröitynyt:
    15.05.2017
    Tähän se kaatui itsellänikin vuosi sitten. Windows SDK 5.1 asennuksessa jotain häikkää jonka vuoksi VoiceAttack herjaa miljoonaa erroria. Olisikohan ajat sitten tekemälläni win7-->win10 upgradella jotain tekemistä tämän kanssa...Täytynee formatoida winukka uusiksi komponenttipäivityksien myötä.
     
  47. Henkka77

    Henkka77

    Viestejä:
    788
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Viimeisin ATV, joka keskittyy tosiaan nyt siihen mitä ongelmia vielä on korjattava ennen kuin 3.0 voidaan julkaista.
    Mobiglasista tulee kyllä hieno..

     
  48. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-) Tukijäsen

    Viestejä:
    2 012
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016


    [​IMG]

    (kirjoitan aiheesta huomenna)
     
  49. -is2-

    -is2- ╭∩╮ʕ•ᴥ•ʔ╭∩╮

    Viestejä:
    90
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Otin ja kokeilin ekan kerran PU tehtäviä. ICC tehtävän eka rasti ja tyyppi nimeltä Ninetails. Varusteena Cutlass Black kolmella vuokratulla Pyrolla, Ninetailsillä Sabre. Eihän sitä saanu hengiltä kertaakaan varmaan kymmenellä yrityksellä, välillä piti käydä ulkona pelistä ja sillä vaihtu alus myös Cutlassiksi, mutta ei paljon vaikuttanu. Viimisellä yrityksellä laskin n.120 hittiä kaikilla kolmella Pyrolla ennenku lähti iteltä henki ku tippu omasta aluksesta moottorit irti -> ragequit. Mikä mättää vai enkö vain osaa?
     
  50. IcePen

    IcePen Typo Generaatroti ;-) Tukijäsen

    Viestejä:
    2 012
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Pyro on tällähetkellä yhtä hyvä kantaman suhteen kuuin katkaistu haulikko ts jos et näe vastustajan pilotin nenäkarvoja olet liian kaukana koska se laukaus leviä niin laajalle, itselläkin on vahinngossa ostettuna pari Pyroa mutta en edes yritä käyttää niitä ennen kuin kyseinen ase mene läpi vielä yhden kehitys kierroksen läpi.

    Pyro on Plasma Scatter Gun mutta tässä 2.6.3 peliversiossa ei vielä ole sisään rakennettuna sitä tekniika joka kunnolla mallintaisi kyseisen kaltaisen aseen toiminnan.

    Muuten Pyroa ei koskaa ole tarkoitettu aluksen pää-aseeksi, sitten kun se toimii niin kuin on tarkoitettu se voi olla hyvä ohjuksien ja varsinkin isoje torpedojen torjunnassa, sen ei ole tarkoituskaan olla ensisiajisesti hyökkäysase toisia aluksia vastaan.

    Minä voisin laittaa Pyron esim. Freelancerin taka tykkitorniin ja käyttä sitä suojatuleen silloin kun yrittää karata.


    Mitä tulee tämänhetkiseen Cutlass Black alukseen niin se on hiukan köykäisesti aseistettu mutta se korjautuu kun 3.0 versio ja sen mukana uusi Cutlass Black tulee ulos.