Yeenoghu
Neighbour of the beast
Ostin pari viikkoa sitten tuollaisen mun uuteen retropeliemulaattori PC:hen, täysin tiedostaen että levy on QLC. Mikä tarkoittaa että isoja pelitiedostoja kirjoitettaessa levy saattaa olla hidas. Ja niinhän se on että cachen täytyttyä levylle kirjoitus hidastuu, mutta onneksi ei lähellekään niin dramaattisesti kuin pelkäsin. Vertailun vuoksi: minulla on yksi Corsairin MP400 NVMe (QLC), joka on totaalisen täyspaska isoja tiedostoja kirjoitettaessa, sen suorituskyky romahtaa TÄYSIN. QVO:ssa ei tule lähellekään noin dramaattista dippiä, vaan kirjoitusnopeus putoaa luokkaan 150 MT/s, joka on ainakin itselleni täysin hyväksyttävissä. Ja miljoona kertaa siedettävämpi kuin Corsairissa.Samsung 8 TB 870 QVO:n hinta on pudonnut jo varsin alas ja kun Starcartilla sai vielä 20 € pois ja ilmaisen toimituksen, niin laitoin yhden tilaukseen. Tulee ihan puhtaaksi median varastolevyksi vanhaan Intel Nuciin, joten suorituskyvyllä ei sen kummempaa väliä sen jälkeen kun tavaran on levylle saanut siirrettyä. Mutta onkos tuosta muutoin kokemuksia?
Samsung MZ-77Q8T0, halvin hinta 605€
Halvin hinta 605 € (613 € toimituskuluineen). Vertailussa 13 kauppaa. Ominaisuudet: 2.5", 8000 GB, V-NAND MLC. Samsung MZ-77Q8T0.hinta.fi
Olen siis ihan tyytyväinen levyn hintalaatusuhteeseen.