Nolo kysymys mutta pakko kysyä
Eli koneen emolevy:
Gigabyte X670 AORUS ELITE AX. Tossa kuvassa on toi oranssilla merkitty m2-levyjen asennusslotti, niin onko toi metallikalikka nyt se jäähdytyssiili mitä ne m2-levyt tarttee vai onko tuo vaan joku koristepaska
Mulla ei oo aikaisemmin ollu emolevyä missä on m2-levyjen tuki, niin mitään hajua mitää nää kaikki extrahilppeet o. Manuskasta tarkistin, että kyllä, siinä alla pitäisi olla ne m2-slotit, mut onko toi kalikka tossa eessä nyt siili vai mikä. Mulla on jo tossa vihreellä merkityssä slotissa yks Samsungin m2-levy, ja siinä oli ton metallilevyn alla kiinni sellanen lämpötahnatyyny, mut en älynny sillon samalla tarkistaa et onko sama homma myös tuon isomman kalikan alla. En pysty just nyt korkkaa konetta auki, kun pitäis nyppiä näyttistä ja muuta rojua edestä pois, niin kokeilen että saanko vastauksen nopeammin täältä
Tietäs et tarviiko mun ostaa joku kovo missä on mukana se oma jäähdytyssiili vai mitäkä.
Sitten sitä varsinaista kovoasiaa.
Mulla on varastolevynä tällanen karvalakki-Kingstoni:
Kingston A400 960 Gt SATA3, ja siinä on alkanu ilmetä ikävää ongelmaa, että kaikenlaisen tiedostokopioinnin jäljiltä kovo jumahtaa 100 % käyttöasteeseen kymmenien sekuntien ajaksi, minkä aikana kovolla ei voi tehdä yhtään mitään. Tämä siitäkin huolimatta, että kovolla on edelleen yli 200 gt tyhjää tilaa. Liekkö osionnilla jotain vaikutusta (kovo jaettu 2 osioon)? Anyway. Hävitän levyn. Mulla on jo päälevynä
Samsungin 1 teran m2-levy, mikä on tähän saakka toiminu täydellisesti, ja ajattelin vaihtaa tuon Kingstonin romun tilalle
Samsung 2 teran PRO 970:n. Kai tää 970 on ihan OK? Ko, kö?
Kiitos vastauksista