Soundbar

Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
823
Samsungin purkit on Atmoksella kyllä varsin vaikuttavia, mutta noiden heikkous on sitten varsin keskinkertainen tai heikko toisto musiikilla. Ehkäpä musiikkia kuuntelevat ei tuollaista harkitsekaan, mutta tuo on hyvä tiedostaa, usein kuitenkin samaa setupia haluaa käyttää myös musiikilla. Tuota atmos only ajattelua korostaa myös se ettei korealainen (tmv) insinööri ole jaksanut edes ohjelmoida näyttöön muita kodekkeja kuin atmos ja dts-x. Ajatus varmaan on, että purkkeja pitäisi ajella adaptive tmv moodilla jatkuvasti, ja käyttäjän ei kannata vaivata päätään tuleeko purkeista oikeaa ääniraitaa vai purkkien keksimää miksausta lennosta. Sama juttu noiden kaikkien samsung ekosysteemin lisätoimintojen kanssa (space-fit, symphony-q). Jää ainakin minulla käyttämättä, ei vaan pää kestä tuota että stereota yritetään väkisin vääntää monikanavaksi ja äänet kuuluu randomisti milloin mistäkin.
Mulla on JBL 9.1 setti ollut pari vuotta. Tekee automaattisesti kaiken monikanavaääneksi (stereo-lähteistäkin). En tiedä saako edes 2.0/2.1 ulos, jos haluaa. Mutta toi tekee ton monikanavaäänen ihan helvetin hyvin (varsinkin huonekalibroinnin jälkeen). Nvidia Shieldin 5.1 upmix paransi vielä entisestään ja musiikkiin tuli sopivasti lisää tanakkuutta. Yhtään soundbaria joita olen testannut (30-50kpl), en voi suositella 2.0/2.1 musiikkiin. Ei ne vaan pysty siihen. Leffat ja livekeikat on ne missä soundbarit loistaa.
 
Liittynyt
13.11.2019
Viestejä
417
En ole oikein koskaan ymmärtänyt tuota usein kuultavaa väitettä, että jokin sopisi elokuville, mutta ei sitten musiikille. Eikö elokuvissa nimenomaan ole tärkeätä musiikki, dialogi ja tehosteet? Fyysisiltä medioilta vieläpä elokuvien lähdemateriaali parempaa mitä suurinosa musiikin tarjonnasta. Hyvä ja laadukas äänentoisto ei erottele musiikkia ja elokuvia toisistaan vaan toimii kyllä molemmilla.

Tietysti rajauksella hyllykaiutinpari vs samaan hintaan "15.2.8 Soundbar" niin ehkä sen immersiivisemmän kokemuksen voi jälkimmäisellä saada, mutta jos samaan aikaan sanotaan ettei ole hyvä musiikilla niin korvaako vain määrä sen laadun. :hmm:
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
823
En ole oikein koskaan ymmärtänyt tuota usein kuultavaa väitettä, että jokin sopisi elokuville, mutta ei sitten musiikille. Eikö elokuvissa nimenomaan ole tärkeätä musiikki, dialogi ja tehosteet? Fyysisiltä medioilta vieläpä elokuvien lähdemateriaali parempaa mitä suurinosa musiikin tarjonnasta. Hyvä ja laadukas äänentoisto ei erottele musiikkia ja elokuvia toisistaan vaan toimii kyllä molemmilla.

Tietysti rajauksella hyllykaiutinpari vs samaan hintaan "15.2.8 Soundbar" niin ehkä sen immersiivisemmän kokemuksen voi jälkimmäisellä saada, mutta jos samaan aikaan sanotaan ettei ole hyvä musiikilla niin korvaako vain määrä sen laadun. :hmm:
En minäkään ymmärtänyt. Pidin noita soundbareja ja Atmosta täysin höpölöpönä. Kummasti se vaan toimii langattomien takakaiuttimien kanssa. Leffoissa äänimaisema toimii erinomaisesti. Musiikissa ei niin hyvin. Soundbarin hinnalla saa kohtuullisen viritinvahvistimen. Sitten pitäisi enää ostaa kasa kaiuttimia ja alkaa vetämään piuhoja ympäri kämppää. Näin keski-ikäisenä ei vaan jaksa nähdä vaivaa.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 142
En minäkään ymmärtänyt. Pidin noita soundbareja ja Atmosta täysin höpölöpönä. Kummasti se vaan toimii langattomien takakaiuttimien kanssa. Leffoissa äänimaisema toimii erinomaisesti. Musiikissa ei niin hyvin. Soundbarin hinnalla saa kohtuullisen viritinvahvistimen. Sitten pitäisi enää ostaa kasa kaiuttimia ja alkaa vetämään piuhoja ympäri kämppää. Näin keski-ikäisenä ei vaan jaksa nähdä vaivaa.
+ se kasa kaiuttimia on joskus vaikea saada istumaan muuhun sisustukseen.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 142
En ole oikein koskaan ymmärtänyt tuota usein kuultavaa väitettä, että jokin sopisi elokuville, mutta ei sitten musiikille. Eikö elokuvissa nimenomaan ole tärkeätä musiikki, dialogi ja tehosteet? Fyysisiltä medioilta vieläpä elokuvien lähdemateriaali parempaa mitä suurinosa musiikin tarjonnasta. Hyvä ja laadukas äänentoisto ei erottele musiikkia ja elokuvia toisistaan vaan toimii kyllä molemmilla.

Tietysti rajauksella hyllykaiutinpari vs samaan hintaan "15.2.8 Soundbar" niin ehkä sen immersiivisemmän kokemuksen voi jälkimmäisellä saada, mutta jos samaan aikaan sanotaan ettei ole hyvä musiikilla niin korvaako vain määrä sen laadun. :hmm:
Kyllä se väite vain taitaa pitää paikkaansa, musiikki (stereo) ja elokuvien äänet kun miksataan eri tavalla, 2 kaiuttimelle vs mahdollisesti useammalle kymmenelle kaiuttimelle eri sijainneissa.
 
Liittynyt
13.11.2019
Viestejä
417
Kyllä se väite vain taitaa pitää paikkaansa, musiikki (stereo) ja elokuvien äänet kun miksataan eri tavalla, 2 kaiuttimelle vs mahdollisesti useammalle kymmenelle kaiuttimelle eri sijainneissa.
Kerrotko hieman lisää tästä? Siis elokuvissa miksataan jotenkin paljon huonommalla laadulla ääntä ja siten laitteistolta ei vaadita samanlaista laatua toistoon, mitä musiikin stereokuunteluun?
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
823
Kerrotko hieman lisää tästä? Siis elokuvissa miksataan jotenkin paljon huonommalla laadulla ääntä ja siten laitteistolta ei vaadita samanlaista laatua toistoon, mitä musiikin stereokuunteluun?
Atmos-miksaus on erikseen. Nykyään myös musiikkia on saatavilla streaming palveluissa.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 035
Aikamoista etten sanois. Siis Dolby TrueHD ja Master Audio jotenkin sopii heikkolaatuisimmille kaiuttimille paremmin jos Atmos käytössä? Ylittää kevyesti CD tason.

Striimissä taas laatu selvästi heikompaa ja latteampaa kuin UHD levyltä.

Eli jos kaiuttimet ei kelpaa musiikin kuunteluun niin ovat loistavia jos se roska soi monesta eri kanavasta?

SpedeShown "naisen logiikkaa" tulee nyt mieleen :hmm:

TV kaiuttimiin nähde tietty tilaääni laajenee vaikkei laadullisesti oliskaan sen kummosempaa HiFiä, ja sehän tuossa monella tähtäimessä varmaan onkin. Ja hyvä ratkaisu moneen olkkariin.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 142
Aikamoista etten sanois. Siis Dolby TrueHD ja Master Audio jotenkin sopii heikkolaatuisimmille kaiuttimille paremmin jos Atmos käytössä? Ylittää kevyesti CD tason.

Striimissä taas laatu selvästi heikompaa ja latteampaa kuin UHD levyltä.

Eli jos kaiuttimet ei kelpaa musiikin kuunteluun niin ovat loistavia jos se roska soi monesta eri kanavasta?

SpedeShown "naisen logiikkaa" tulee nyt mieleen :hmm:

TV kaiuttimiin nähde tietty tilaääni laajenee vaikkei laadullisesti oliskaan sen kummosempaa HiFiä, ja sehän tuossa monella tähtäimessä varmaan onkin. Ja hyvä ratkaisu moneen olkkariin.
Selvästikään et asiaa ymmärtänyt, mutta ei hätää, koitan auttaa ymmärtämään.. Jos toistat 2.0 miksattua musiikkia laitteella joka on on jo sisäisessä EQ:ssa optimoitu leffoille (jota ei saa koskaan kokonaan pois käytöstä koska ei "direct-tilaa", kenties jakosuotimet tuohon päälle) ja jossa stereotoistoa varten kaiuttimet on n. metrin etäällä toisistaan, unohtamatta huonekorjainta joka kalibroi laitteen juuri tilaääntä varten, ei se musiikki välttämättä kuullosta parhaalta ko. laitteella jos vertaat esim. 3 metrin etäällä toisistaan oleviin laadukkaisiin hyllykaiuttimiin joissa jakosuotimilla saadaan ääniä eristettyä diskantille ja bassolle erikseen ja kaiuttimien etäisyyden takia stereokuva optimaalinen. Elokuville taas tuo soundbar-ratkaisu toimii paljon paremmin, se kun on tehty monikanavaäänien toistoon, kaiuttimia löytyy siis eri kulmista jolloin saadaan luotua tilaääni joka luo tunteen kuin olisi tapahtumien sisällä. Toki ne hyllykaiuttimet toistaa 2.0 äänet paremmin kuin soundbar jos sitä pystyisi niin käyttämään, eli puhtaasti hypoteettinen vertaus. En siis puhu pelkistä kaiutinelementeistä, vaan laitekokonaisuudesta.

Edit: Lisätään että itsellä oli aiemmin Klipsch RP-sarjasta rakennettu 5.1.2 Atmos-setup ja vaikka sen olisi luullut jo miltei 4 kertaisen hintansa takia olevan parempi elokuville, niin kyllä tuo Samsung Q995B soundbar vain vie voiton, yllätyin itsekin. Toki Klipschit toisti kaikki äänitaajuudet paljon puhtaammin ja hallitummin, mutta toistettavien kanavien määrä oli niin paljon alhaisempi että elokuvissa tilaäänet eivät toistuneet niin hyvin. Musiikilla taas tuo setup oli sitten paljon parempi, kuten totesin, kaikki äänet soi paljon puhtaammin ja hallitummin Klipscheillä, mutta soundbar onkin optimoitu nimen omaan leffoille.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 035
Selvästikään et asiaa ymmärtänyt, mutta ei hätää, koitan auttaa ymmärtämään.. Jos toistat 2.0 miksattua musiikkia laitteella joka on on jo sisäisessä EQ:ssa optimoitu leffoille (jota ei saa koskaan kokonaan pois käytöstä koska ei "direct-tilaa", kenties jakosuotimet tuohon päälle) ja jossa stereotoistoa varten kaiuttimet on n. metrin etäällä toisistaan, unohtamatta huonekorjainta joka kalibroi laitteen juuri tilaääntä varten, ei se musiikki välttämättä kuullosta parhaalta ko. laitteella jos vertaat esim. 3 metrin etäällä toisistaan oleviin laadukkaisiin hyllykaiuttimiin joissa jakosuotimilla saadaan ääniä eristettyä diskantille ja bassolle erikseen ja kaiuttimien etäisyyden takia stereokuva otpimaalinen. Elokuville taas tuo soundbar-ratkaisu toimii paljon paremmin, se kun on tehty monikanavaäänien toistoon, kaiuttimia löytyy siis eri kulmista jolloin saadaan luotua tilaääni joka luo tunteen kuin olisi tapahtumien sisällä. Toki ne hyllykaiuttimet toistaa 2.0 äänet paremmin kuin soundbar jos sitä pystyisi niin käyttämään, eli puhtaasti hypoteettinen vertaus. En siis puhu pelkistä kaiutinelementeistä, vaan laitekokonaisuudesta.
No tuo tosiaan selkeytti, eli lähinnä kyse on siitä ettei kahta kavanaa ole tarkoitus kuunnella, eikä niin että ongelma olisi itse musiikki johon kaiuttimet ei enää taitu (soittimien erottelu, alapää jne).

Laajempi stereokuva kaipais tosiaan jykevämpää elementtiä mielummin etäämmällä toisistaan jos popittaa.

Voisko se olla myös parempi elokuvien ääniraidoille kunhan muut kanavat löytyy myös :)
 
Liittynyt
13.11.2019
Viestejä
417
Selvästikään et asiaa ymmärtänyt, mutta ei hätää, koitan auttaa ymmärtämään.. Jos toistat 2.0 miksattua musiikkia laitteella joka on on jo sisäisessä EQ:ssa optimoitu leffoille (jota ei saa koskaan kokonaan pois käytöstä koska ei "direct-tilaa", kenties jakosuotimet tuohon päälle) ja jossa stereotoistoa varten kaiuttimet on n. metrin etäällä toisistaan, unohtamatta huonekorjainta joka kalibroi laitteen juuri tilaääntä varten, ei se musiikki välttämättä kuullosta parhaalta ko. laitteella jos vertaat esim. 3 metrin etäällä toisistaan oleviin laadukkaisiin hyllykaiuttimiin joissa jakosuotimilla saadaan ääniä eristettyä diskantille ja bassolle erikseen ja kaiuttimien etäisyyden takia stereokuva optimaalinen. Elokuville taas tuo soundbar-ratkaisu toimii paljon paremmin, se kun on tehty monikanavaäänien toistoon, kaiuttimia löytyy siis eri kulmista jolloin saadaan luotua tilaääni joka luo tunteen kuin olisi tapahtumien sisällä. Toki ne hyllykaiuttimet toistaa 2.0 äänet paremmin kuin soundbar jos sitä pystyisi niin käyttämään, eli puhtaasti hypoteettinen vertaus. En siis puhu pelkistä kaiutinelementeistä, vaan laitekokonaisuudesta.

Edit: Lisätään että itsellä oli aiemmin Klipsch RP-sarjasta rakennettu 5.1.2 Atmos-setup ja vaikka sen olisi luullut jo miltei 4 kertaisen hintansa takia olevan parempi elokuville, niin kyllä tuo Samsung Q995B soundbar vain vie voiton, yllätyin itsekin. Toki Klipschit toisti kaikki äänitaajuudet paljon puhtaammin ja hallitummin, mutta toistettavien kanavien määrä oli niin paljon alhaisempi että elokuvissa tilaäänet eivät toistuneet niin hyvin. Musiikilla taas tuo setup oli sitten paljon parempi, kuten totesin, kaikki äänet soi paljon puhtaammin ja hallitummin Klipscheillä, mutta soundbar onkin optimoitu nimen omaan leffoille.
Jäikö tästä nyt yhteenvedoksi, että Samsung Q995B oli parempi elokuville vain koska siitä tuli "laajempi" ääni, mutta äänenlaadullisesti oli kuitenkin heikompi kaikessa? Eli elokuvissa parempana henkilökohtaisesti pidät laajempaa äänikenttää kuin äänenlaatua? Nyt oli yleisesti kysymys laadusta ei soundbar vs stereo.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 142
Jäikö tästä nyt yhteenvedoksi, että Samsung Q995B oli parempi elokuville vain koska siitä tuli "laajempi" ääni, mutta äänenlaadullisesti oli kuitenkin heikompi kaikessa? Eli elokuvissa parempana henkilökohtaisesti pidät laajempaa äänikenttää kuin äänenlaatua? Nyt oli yleisesti kysymys laadusta ei soundbar vs stereo.
Kyllä, Samsung tarjoaa paremman tilaäänen, mutta äänenlaadussa tultiin toki alaspäin, mutta en tietenkään edes odottanut saavani vastaavaa äänenlaatua, vaan tavoite oli saada hyvä yhdistelmä tilaääntä, äänenlaatua ja kompaktia kokoa ja sen sain. RP-6000F tornit ja SPL-150 subi veivät turhan suuren huomion olohuoneesta ja rajoitti järjestystä, siksi pääosin vaihto, mutta olen erittäin tyytyväinen.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
252
Telkku Sony A80J ja kaiuttimet Sony HT-9A. Eilen kun tuli linnanjuhlia katsottua ykköseltä kaapelin kautta niin oli aika reilua lipsync-ongelmaa. Tätä ei ollut muilla kanavilla eikä sovelluksilla. Ylellä käytössä DD2.0 ääni. Jos äänen viiveen asetuksia menee muuttamaan niin sehän vaikuttaa sitten kaikkialle muuallekin, ei pelkästään TV1:lle. En hoksannut Areenan kautta testata(onkohan siellä Dolby käytössä?). Onko muilla samaa?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 142
Suht tuoretta arvostelua parhaista soundbareista:



..ehkä vähemmän yllättäin Sonos Arc ja Samsung Q990B (Q995B).
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Liittynyt
27.01.2022
Viestejä
98
Itse ostin BF tarjouksesta Samsungin Q810B vehkeen ja nyt tilasin itselle "joululahjaksi" Samsungin SWA-9500S takakajarit. Joulun jälkeen näkee miten toimivat yhdessä. Yksistäänkin tuo 810B on kyllä hyvä laite. En tiedä oliko hölmöä ostaa erikseen noi vai oisko pitänyt ostaa setti, missä jo valmiina surround kajarit. Alunperin en vaan ajatellut takakajareita hankkivan, mutta nälkä kasvoi syödessä. Yhteensä maksoivat 698€.
 
Liittynyt
16.12.2022
Viestejä
13
Hankkimassa uutta soundbaria uudelle Samsungille kaveriks. Kiinnostaa kovasti tuo Q-Symphony ja sen takia päätynyt Samsungiin.
Tällaista olen ajatellut, kun budjetti n. 500€ soundbarille ja tv:lle 1500€.

Osaako joku kertoa tästä enemmän?
Samsung HW-Q810A 3.1.2-kanavainen soundbar + langaton bassokaiutin
Samsung HW-Q810A 3.1.2-kanavainen soundbar + langaton bassokaiutin - Gigantti verkkokauppa
Näyttää olevan melkein samalla tuotetunnuksella myytävää Q800-mallia vielä myynnissä samaan hintaan niin kannattaako ottaa tämä Q810-malli?
Käyttö on minulla varmaan 60% leffat ja 40% musiikki. Subwooferin teholla ei sinänsä ole kauheaa merkitystä, kun asustelen kerrostalossa.

Nyt on n. 4 vuoden ikäinen Samsungin soundbar käytössä jonka ostin heräteostoksena mitään tutkimatta niin parannus on varmasti suht mukava äänenlaatuun.
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
201
Hankkimassa uutta soundbaria uudelle Samsungille kaveriks. Kiinnostaa kovasti tuo Q-Symphony ja sen takia päätynyt Samsungiin.
Tällaista olen ajatellut, kun budjetti n. 500€ soundbarille ja tv:lle 1500€.

Osaako joku kertoa tästä enemmän?
Samsung HW-Q810A 3.1.2-kanavainen soundbar + langaton bassokaiutin
Samsung HW-Q810A 3.1.2-kanavainen soundbar + langaton bassokaiutin - Gigantti verkkokauppa
Näyttää olevan melkein samalla tuotetunnuksella myytävää Q800-mallia vielä myynnissä samaan hintaan niin kannattaako ottaa tämä Q810-malli?
Käyttö on minulla varmaan 60% leffat ja 40% musiikki. Subwooferin teholla ei sinänsä ole kauheaa merkitystä, kun asustelen kerrostalossa.

Nyt on n. 4 vuoden ikäinen Samsungin soundbar käytössä jonka ostin heräteostoksena mitään tutkimatta niin parannus on varmasti suht mukava äänenlaatuun.
Itse ostin Black friday 499€ tarjouksesta q810b joka on vuotta uudempi malli tuosta A:sa ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Eli tämän.

Ainakin rtings sanoo että tuo uudempi olisi jonkin verran parempi joten edellisen vuoden malli 447€ hinnalla kuulostaa vähä turhan korkealta, jos siis ehtii odottaa esim. joulun jälkeisiä alennusmyyntejä jolloin tuo uudempi voi olla taas samaan hintaan.
 
Liittynyt
27.01.2022
Viestejä
98
Itse ostin Black friday 499€ tarjouksesta q810b joka on vuotta uudempi malli tuosta A:sa ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Eli tämän.

Ainakin rtings sanoo että tuo uudempi olisi jonkin verran parempi joten edellisen vuoden malli 447€ hinnalla kuulostaa vähä turhan korkealta, jos siis ehtii odottaa esim. joulun jälkeisiä alennusmyyntejä jolloin tuo uudempi voi olla taas samaan hintaan.
Hankkimassa uutta soundbaria uudelle Samsungille kaveriks. Kiinnostaa kovasti tuo Q-Symphony ja sen takia päätynyt Samsungiin.
Tällaista olen ajatellut, kun budjetti n. 500€ soundbarille ja tv:lle 1500€.

Osaako joku kertoa tästä enemmän?
Samsung HW-Q810A 3.1.2-kanavainen soundbar + langaton bassokaiutin
Samsung HW-Q810A 3.1.2-kanavainen soundbar + langaton bassokaiutin - Gigantti verkkokauppa
Näyttää olevan melkein samalla tuotetunnuksella myytävää Q800-mallia vielä myynnissä samaan hintaan niin kannattaako ottaa tämä Q810-malli?
Käyttö on minulla varmaan 60% leffat ja 40% musiikki. Subwooferin teholla ei sinänsä ole kauheaa merkitystä, kun asustelen kerrostalossa.

Nyt on n. 4 vuoden ikäinen Samsungin soundbar käytössä jonka ostin heräteostoksena mitään tutkimatta niin parannus on varmasti suht mukava äänenlaatuun.
Tossa aiemmin kirjottelinkin, niin ostin myös Black Friday tarjouksesta Q810B mallin hintaan 499€. Olen ollut tyytyväinen. Voisin kuvitella, että tulee kohta uudestaan aleen. En jotenkin usko, että moni siitä kuitenkaan sitä normihintaa, vajaata 900€, maksaa.
 
Liittynyt
16.12.2022
Viestejä
13
Tossa aiemmin kirjottelinkin, niin ostin myös Black Friday tarjouksesta Q810B mallin hintaan 499€. Olen ollut tyytyväinen. Voisin kuvitella, että tulee kohta uudestaan aleen. En jotenkin usko, että moni siitä kuitenkaan sitä normihintaa, vajaata 900€, maksaa.
Okei, kiitos tiedosta. Voisin tarkkailla tätä Q810B-mallia. Kuinka tuo Q-Symphony toimii käytännössä? Olen käynyt läheisessä Gigantissa kattomassa, mutta kertaakaan en ole päässyt testaamaan käytännössä, että minkälainen äänimaailma se on.
 
Liittynyt
27.01.2022
Viestejä
98
Okei, kiitos tiedosta. Voisin tarkkailla tätä Q810B-mallia. Kuinka tuo Q-Symphony toimii käytännössä? Olen käynyt läheisessä Gigantissa kattomassa, mutta kertaakaan en ole päässyt testaamaan käytännössä, että minkälainen äänimaailma se on.
Mulla on Philipsin OLED telsu. Q-Symphony toimii vain Samsungin telsujen kanssa. En osaa siitä siis sanoa mitään, mutta ilman sitäkin on tosi hyvä ostohintaan nähden. Sitä normi 900€ en kumminkaan maksaisi, mutta eiköhän se aleen tule. Itse ostin vähän perästä SWA-9500S takakajarit ja hintaa tuli nyt kaikkinensa setille 499+199€.
 
Liittynyt
16.12.2022
Viestejä
13
Mulla on Philipsin OLED telsu. Q-Symphony toimii vain Samsungin telsujen kanssa. En osaa siitä siis sanoa mitään, mutta ilman sitäkin on tosi hyvä ostohintaan nähden. Sitä normi 900€ en kumminkaan maksaisi, mutta eiköhän se aleen tule. Itse ostin vähän perästä SWA-9500S takakajarit ja hintaa tuli nyt kaikkinensa setille 499+199€.
Okei, hyvä tietää. Oon hankkimassa kyllä Samsungin Neo Qlediä tän rinnalle, et saa tosiaan sen Q-Symphonyn käyttöön.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 142
Okei, hyvä tietää. Oon hankkimassa kyllä Samsungin Neo Qlediä tän rinnalle, et saa tosiaan sen Q-Symphonyn käyttöön.
Kyllä se Q-Symphony tuo lisää ambienssia ääneen, varmaan Q810B:llä vielä enemmän kuin omalla Q995B:llä, sillä Q810B:ssä vähemmän kanavia jo vakiona ja mikä tärkeintä, laitteisto toimii muutenkin erinomaisesti yhdessä, itsellä kun myös Neo QLED. Q-Symphonyssä on sellainen miinus, että pakottaa virtuaalisen surroundin käyttöön, eli ääniprofiilivaihtoehdoiksi jää vain peli tai mukautuva, mutta ihan hyvin nuokin pelaa, mukautuva itsellä käytössä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Saksan amazonissa samsung hw-q995b nyt -33% tarjouksessa 972€ (itselläni jäi jostain syystä 902€ maksettavaa)


Jospa tuo nyt uuteen taloon olisi edes pieni päivitys steljes ns-3 aktiivikajuttimien tilalle.
Viikon on amazon näyttänyt tilaukseni kohdalla vain "pending" joten peruutin tilauksen ja tilasin verkkiksestä suomitakuulla. Samsung Hw-q990b on taas 999,- tarjouksessa 18.12 saakka.

Edit: tarjous jatkuu yhä.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.01.2022
Viestejä
98
Okei, kiitos tiedosta. Voisin tarkkailla tätä Q810B-mallia. Kuinka tuo Q-Symphony toimii käytännössä? Olen käynyt läheisessä Gigantissa kattomassa, mutta kertaakaan en ole päässyt testaamaan käytännössä, että minkälainen äänimaailma se on.
Nyt on Verkkokauppa.comissa HW-Q800B 499€. En tiedä mikä ero 810 malliin, vai onko mikään.
 
Liittynyt
16.12.2022
Viestejä
13
Nyt on Verkkokauppa.comissa HW-Q800B 499€. En tiedä mikä ero 810 malliin, vai onko mikään.
Kiitos tästä tiedosta. En tiedä, että mikä on erilaista tässä 800B-mallissa. Koitin googlailla, mutta esim. Samsungin omatkaan sivut ei tätä Q800B-mallia tunnistanut. Vertailin verkkokaupan sivuilla 800B:tä sekä 810B:tä. Samat speksit sekä samat tuotekuvaus tekstit sivuilla. Vanhassa Samsungin soundbarissa oli myöskin eri mallikoodi paketissa, joka oli Suomen markkinoille suunnattu kuin se, että mikä malli oli Samsungin sivuilla. Erikseen vielä kysyin asiakaspalvelusta, kun ihmettelin sitä.

Tietenkin, jos joku tietää tarkemmin niin voisi valaista asiaa. Näköjään 69kpl on tolla tarjoushinnalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 269
Verkkokauppa.com harrastaa tuota "harmaatuontia" erityisesti Samsungin kohdalla, joten sama laite eri mallinumerolla.
Virallisesti pohjoismaihin tuodut on tosiaan usein esim. x6 / x10 / x60 / xx5 päätteellä, kun taas nuo keski-euroopan versiot esim. 95 / 800 / 850 / 990 (jolla todennäköisesti löytyy myös paremmin ulkomaisia arvosteluja).
 
Liittynyt
30.08.2019
Viestejä
522
Verkkokauppa.com harrastaa tuota "harmaatuontia" erityisesti Samsungin kohdalla, joten sama laite eri mallinumerolla.
Virallisesti pohjoismaihin tuodut on tosiaan usein esim. x6 / x10 / x60 / xx5 päätteellä, kun taas nuo keski-euroopan versiot esim. 95 / 800 / 850 / 990 (jolla todennäköisesti löytyy myös paremmin ulkomaisia arvosteluja).
Kyllä sitä harmaa tuontia on joka merkissä ja laitteessa, jopa telkkareissakin
 
Liittynyt
27.01.2022
Viestejä
98
Kiitos tästä tiedosta. En tiedä, että mikä on erilaista tässä 800B-mallissa. Koitin googlailla, mutta esim. Samsungin omatkaan sivut ei tätä Q800B-mallia tunnistanut. Vertailin verkkokaupan sivuilla 800B:tä sekä 810B:tä. Samat speksit sekä samat tuotekuvaus tekstit sivuilla. Vanhassa Samsungin soundbarissa oli myöskin eri mallikoodi paketissa, joka oli Suomen markkinoille suunnattu kuin se, että mikä malli oli Samsungin sivuilla. Erikseen vielä kysyin asiakaspalvelusta, kun ihmettelin sitä.

Tietenkin, jos joku tietää tarkemmin niin voisi valaista asiaa. Näköjään 69kpl on tolla tarjoushinnalla.
Joo, sama laite taitaa olla. Ulkomaisia arvosteluja löytyy tosiaan tosta Q800B versiosta. Jännä, että verkkiksellä on molemmat mallit myynnissä.
 
Liittynyt
27.01.2022
Viestejä
98
Joo, sama laite taitaa olla. Ulkomaisia arvosteluja löytyy tosiaan tosta Q800B versiosta. Jännä, että verkkiksellä on molemmat mallit myynnissä.
Sen verran ehkä kannattaa selvittää, että jos tuleekin halu jossaa kohtaa, niinkun mulla, ostaa takakajarit, että käykö SWA-9500S malli myös ton Q800B soundbarin kanssa.
 
Liittynyt
30.06.2019
Viestejä
34
Sen verran ehkä kannattaa selvittää, että jos tuleekin halu jossaa kohtaa, niinkun mulla, ostaa takakajarit, että käykö SWA-9500S malli myös ton Q800B soundbarin kanssa.
Eikö kannattais ostaa suoraan q935b oki black fridayna myynnissä hintaan 699€
 
Liittynyt
16.12.2022
Viestejä
13
Joo, sama laite taitaa olla. Ulkomaisia arvosteluja löytyy tosiaan tosta Q800B versiosta. Jännä, että verkkiksellä on molemmat mallit myynnissä.
Just sain tilattua ja saman päivän toimitus. Tässähän tuli joulu etuajassa :). Kiva, kun ilmoitit tarjouksesta!
 
Liittynyt
17.08.2022
Viestejä
47
Ostin olohuoneeseen Sonoksen Beamin, hiukan jää bassot vajaaksi. Onko kenelläkään vielä kokemuksia tuosta Sonoksen mini subista yhdistettynä Beamiin? Onko hintansa arvoinen ja riittääkö hyvin elokuvien kanssa? Saisin sijoitettua tuon mini subin vähemmän häiritsevästä kuin isomman subin.

Toki jokainen huone on erilainen ja vaikutuksen kuulee vasta omassa huoneessa kunnolla, onneksi näitä voi palautella, jos osoittautuu ihan tuhnuksi. Mutta mielellään kuulisin kokemuksia, jos sellaisia on.
 
Liittynyt
27.01.2022
Viestejä
98
Eikö kannattais ostaa suoraan q935b oki black fridayna myynnissä hintaan 699€
Joo, olis varmaan kannattanut omalta kohdalta, mutta en ajatellut silloin hankkivani takakajareita :) No, samanhintaiseksi tuli, mutta en osaa sanoa olisko toi valmis setti ollut jollakin tavalla parempi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.01.2021
Viestejä
134
Ostin olohuoneeseen Sonoksen Beamin, hiukan jää bassot vajaaksi. Onko kenelläkään vielä kokemuksia tuosta Sonoksen mini subista yhdistettynä Beamiin? Onko hintansa arvoinen ja riittääkö hyvin elokuvien kanssa? Saisin sijoitettua tuon mini subin vähemmän häiritsevästä kuin isomman subin.

Toki jokainen huone on erilainen ja vaikutuksen kuulee vasta omassa huoneessa kunnolla, onneksi näitä voi palautella, jos osoittautuu ihan tuhnuksi. Mutta mielellään kuulisin kokemuksia, jos sellaisia on.
Ei ole tuosta mini subista kokemusta, mutta sub gen3:sta kyllä. Ja tuo on kyllä hintansa väärti, hienosti soi hyvällä auktoriteetilla niin musiikilla kuin elokuvilla. Tuossa voidaan jo puhua hyvästä erottelukyvystä, eihän tuo tietenkään infrataajuuksiin yllä mutta se minkä toistaa, niin toistaa uskottavasti. Jossain vaiheessa voisi kyllä toisen kaveriksi tason toiselle puolelle hankkia. Jos tuo mini on yhtä laadukas tekele, niin uskoisin sen toimivan ihan hyvin.
 
Liittynyt
08.06.2020
Viestejä
113
Tuli hankittua JBL Bar 500 Soundbar.
Mikähän on pielessä, kun en saa AppleTV(4K) Dolby Atmos ääniä toimimaan lainkaan?

Soundbar ilmoittaa unsupported/PCM/Multi-CH.
Olen kokeillut eri HDMI-kaapelillakin.

Soundbarilta menee HDMI ARC -> TV HDMI ARC ja AppleTV -> Soundbar HDMI In.
Näin kytkettynä antaa ainoastaan PCM äänen.

Kun vaihdan AppleTV-> TV HDMI In, niin sitten antaa ainostaana Dolby Surround, ei edelleenkään Dolby Atmosta.

AppleTV on valittuna DolbyAtmos kyllä asetuksista ääniaasetuksissa. Mistä lähteä siis vikaa etsimään. Eikö AppleTV tueta JBL Soundbar vai mitä…?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.01.2021
Viestejä
134
Eikös tuo kannattaisi kytkeä apple tv hdmi - tv hdmi in - tv hdmi arc - soundbar hdmi arc?
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
79
Jaasoo… vanharouva vahvistin se aikoo sanoa itseään irti. On ollut nykyään lähinnä telkkarissa pelkän etukaiutinparin (wharfedale diamond 10.2) kanssa kiinni, kun luovuin levarista tilanpuutteen vuoksi. Mitä vahvistinten hintoja oon katellu, niin varmaan yksinkertaisinta olisi hankkia joku soundbari tuon systeemin tilalle. Tilaakin säästyisi.

Telkkari on tällainen 6 vuotta sitten hankittu LG 43UH661V 43”

Olen vähän pihalla näistä nykyisistä liitännöistä yms. Osaisko joku sanoa, mikä menisi hyvin tällaisen kaveriksi? Kerrostalossa asun, joten bassohuminan osalta naapuriystävällisyys lienee myös jees.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 142
Jaasoo… vanharouva vahvistin se aikoo sanoa itseään irti. On ollut nykyään lähinnä telkkarissa pelkän etukaiutinparin (wharfedale diamond 10.2) kanssa kiinni, kun luovuin levarista tilanpuutteen vuoksi. Mitä vahvistinten hintoja oon katellu, niin varmaan yksinkertaisinta olisi hankkia joku soundbari tuon systeemin tilalle. Tilaakin säästyisi.

Telkkari on tällainen 6 vuotta sitten hankittu LG 43UH661V 43”

Olen vähän pihalla näistä nykyisistä liitännöistä yms. Osaisko joku sanoa, mikä menisi hyvin tällaisen kaveriksi? Kerrostalossa asun, joten bassohuminan osalta naapuriystävällisyys lienee myös jees.
Budjetti olisi hyvä tietää, mutta tuossa ilmeisesti ihan ok soundbar 399€ hintaan, pitäisi toimia suht hyvin yhteen kun molemmat LG:tä. Löytyy myös Atmos-kaiuttimet, joita tuota halvemmissa ei juurikaan ole.


Tuota halvemmalla saisi Samsung Q60B 249€ hintaan, mutta tuossa ei ole Atmos-kaiuttimia, tai jos pykälää paremman haluaa niin Samsung Q800B irtoaa 499€.
 
Liittynyt
06.07.2018
Viestejä
227
Jaasoo… vanharouva vahvistin se aikoo sanoa itseään irti. On ollut nykyään lähinnä telkkarissa pelkän etukaiutinparin (wharfedale diamond 10.2) kanssa kiinni, kun luovuin levarista tilanpuutteen vuoksi. Mitä vahvistinten hintoja oon katellu, niin varmaan yksinkertaisinta olisi hankkia joku soundbari tuon systeemin tilalle. Tilaakin säästyisi.

Telkkari on tällainen 6 vuotta sitten hankittu LG 43UH661V 43”

Olen vähän pihalla näistä nykyisistä liitännöistä yms. Osaisko joku sanoa, mikä menisi hyvin tällaisen kaveriksi? Kerrostalossa asun, joten bassohuminan osalta naapuriystävällisyys lienee myös jees.
TV:n HDMI-liitännöissä ei tuon Verkkiksen linkin perusteella ole ARC:tä --> tarvitset erillisen kaapelin kuljettamaan ääntä TV:ltä Soundbarille. Kannattaa kurkata TV:n liitännät läpi, onko siellä joku HDMI-liitännöistä merkattu ARC tai eARC merkinnällä tuon varmistaakseen. Mikäli ARC löytyy, niin tällöin ei tarvetta erilliselle audiokaapelille. TV on kuitenkin suht tuore, joten luulisi tuon löytyvän.

Vahva suositus kyllä hankkimaan LG:tä LG:n kaveriksi, kun taitaavat totella iisisti sitten samaa kapulaa, näin ainakin tuttavalla. Itsellä piti kapula opettaa Soundbarille (Philips TV + JBL 9.1 itsellä)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
767
Mikähän lie kun lg c7 telkkarissa pari viikkoo moitteetta toiminut creative stage 2 soundbari yks kaks lakkas toimimasta kesken musiikin toiston telkkarin kanssa (bluetoothilla)...käytin virtajohtoja irti molemmista vehkeistä eikä löydä soundbaria tv enää mutta puhelin löysi....samassa huoneessa on myös lg c8 ja sekään ei löytäny tota soundbaria....telkkarin päässä ei vika voi olla kun testasin että bluetooth kuulokkeet löyty ihan ok
 
Liittynyt
28.01.2021
Viestejä
134
Villi arvaus, olisko hävittänyt/vaihtanut creative väärän koodekin? Eikös tuossa pysty niitä vaihtamaan bluetoothilla?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
Nyt on Teufel Cinebar otettu käyttöön, käyttöönotto helppoa mutta Philipsin TV vaati HDMI paikan vaihtoa ja chromecastin irtiottoa että lähti ARC kunnolla toimimaan. Pieneksi bassoksi yllättävän hyvä ja tällähän kuuntelee musiikkiakin ihan mielellään kunhan ei ihan täysillä luukuta, plussaa myös valkoisesta väristä eli hellasärökin tykkää.
 
Liittynyt
27.01.2022
Viestejä
98
Itse ostin BF tarjouksesta Samsungin Q810B vehkeen ja nyt tilasin itselle "joululahjaksi" Samsungin SWA-9500S takakajarit. Joulun jälkeen näkee miten toimivat yhdessä. Yksistäänkin tuo 810B on kyllä hyvä laite. En tiedä oliko hölmöä ostaa erikseen noi vai oisko pitänyt ostaa setti, missä jo valmiina surround kajarit. Alunperin en vaan ajatellut takakajareita hankkivan, mutta nälkä kasvoi syödessä. Yhteensä maksoivat 698€.
No niin, nyt on lahjapaketti avattu ja Samsung SWA-9500S surround-kajarit liitetty HW-Q810B soundbariin. Yhdistäminen maailman yksinkertaisinta ja hyvin näkyvät yhdessä pelittävän. Nyt on äänet kyllä :thumbsup::thumbsup::thumbsup:
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
234
Pitkä ketju josta varmaan löytyisi vastaus joltain sivulta, mutta onko ihmisillä kokemusta Sonos Ray soundbarista? Mietin jos kävisin ostamassa äitin töllöön (löytyy optinen äänilähtö) sellaisen. Mutta onko se miten pommivarma ja toimisi täysin töllön kaukosäätimen volumen kanssa yms?

Tai onko jotain muuta pienikokoista soundbaria suositella? HDMI ARC löytyy töllöstä myös
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
Pitkä ketju josta varmaan löytyisi vastaus joltain sivulta, mutta onko ihmisillä kokemusta Sonos Ray soundbarista? Mietin jos kävisin ostamassa äitin töllöön (löytyy optinen äänilähtö) sellaisen. Mutta onko se miten pommivarma ja toimisi täysin töllön kaukosäätimen volumen kanssa yms?
Ei toimi television oman kaukosäätimen kautta kun puuttuu kokonaan HDMI ARC, mikä on kyllä ihan ehdoton jos pomminvarman ratkaisun haluaa. Vaatisi Sonos Beamin jos tuon ARC haluaa mutta hintakin nousee jo reippaasti, 299€ saa esimerkiksi Samsungin soundbareja joissa tulee subbari ja enemmän kanavia käyttöön.

Edit: Pieni soundbar esim. Harman Kardon Citation, löytyy HDMI ARC.

Toinen vaihtoehto: JBL Bar 5.0 MultiBeam -soundbar, musta 299,00
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
Tässä nyt pari päivää Teufelin soundbaria kokeiltu ja hyvältä kuulostaa sekä toimii niin kuin pitääkin, mutta ei kyllä voi ainakaan Philipsin Sapphi-käyttöjärjestelmällä pyörivään televisioon soundbaria suositella kun ei HDMI ARC käytännössä toimi ollenkaan. Vastaavasti samanikäinen/hintainen Sharp toimii HDMI ARCin kautta kuin ajatus.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 299
Viestejä
4 156 703
Jäsenet
70 406
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom