Samsungin purkit on Atmoksella kyllä varsin vaikuttavia, mutta noiden heikkous on sitten varsin keskinkertainen tai heikko toisto musiikilla. Ehkäpä musiikkia kuuntelevat ei tuollaista harkitsekaan, mutta tuo on hyvä tiedostaa, usein kuitenkin samaa setupia haluaa käyttää myös musiikilla. Tuota atmos only ajattelua korostaa myös se ettei korealainen (tmv) insinööri ole jaksanut edes ohjelmoida näyttöön muita kodekkeja kuin atmos ja dts-x. Ajatus varmaan on, että purkkeja pitäisi ajella adaptive tmv moodilla jatkuvasti, ja käyttäjän ei kannata vaivata päätään tuleeko purkeista oikeaa ääniraitaa vai purkkien keksimää miksausta lennosta. Sama juttu noiden kaikkien samsung ekosysteemin lisätoimintojen kanssa (space-fit, symphony-q). Jää ainakin minulla käyttämättä, ei vaan pää kestä tuota että stereota yritetään väkisin vääntää monikanavaksi ja äänet kuuluu randomisti milloin mistäkin.
Mulla on JBL 9.1 setti ollut pari vuotta. Tekee automaattisesti kaiken monikanavaääneksi (stereo-lähteistäkin). En tiedä saako edes 2.0/2.1 ulos, jos haluaa. Mutta toi tekee ton monikanavaäänen ihan helvetin hyvin (varsinkin huonekalibroinnin jälkeen). Nvidia Shieldin 5.1 upmix paransi vielä entisestään ja musiikkiin tuli sopivasti lisää tanakkuutta. Yhtään soundbaria joita olen testannut (30-50kpl), en voi suositella 2.0/2.1 musiikkiin. Ei ne vaan pysty siihen. Leffat ja livekeikat on ne missä soundbarit loistaa.