Soundbar

Okei, eli hintavahdintaa jos kaveri tuollaiseen päätyy. Tai miksei käytettynäkin jos löytyy.


 


Jep, hyvällä hinnalla lähtee nuo edellisetkin järeämmät mallit. Laitoin kaverille linkit.

Sekoälynkin mukaan nuo Sampan tangot hintaansa nähden selkeesti parhaita 👍🏻
 
Jep, hyvällä hinnalla lähtee nuo edellisetkin järeämmät mallit. Laitoin kaverille linkit.

Sekoälynkin mukaan nuo Sampan tangot hintaansa nähden selkeesti parhaita 👍🏻
Kyllä näin on.

 
Eikös Samsung tuo uutta mallia melkein joka vuosi, ja tuo Q995-lippulaiva on uutena aina siellä 1600€ tienoilla, ja edellisen vuoden (melkein samanlainen) malli sitten 800€ suurinpiirtein. En edes katsonut speksejä, mutta tuo Q995D lienee hyvä valinta jos budjettia miettii.
 
Eikös Samsung tuo uutta mallia melkein joka vuosi, ja tuo Q995-lippulaiva on uutena aina siellä 1600€ tienoilla, ja edellisen vuoden (melkein samanlainen) malli sitten 800€ suurinpiirtein. En edes katsonut speksejä, mutta tuo Q995D lienee hyvä valinta jos budjettia miettii.
Katsohan, tuo Q995F oli vielä ennen kello 8 899€, nyt nousi hinta, joten nykyisillä hinnoilla ehdottomasti Q995D.

Edit: Veikko myy 899€ edelleen.

 
Viimeksi muokattu:
Eikös Samsung tuo uutta mallia melkein joka vuosi, ja tuo Q995-lippulaiva on uutena aina siellä 1600€ tienoilla, ja edellisen vuoden (melkein samanlainen) malli sitten 800€ suurinpiirtein. En edes katsonut speksejä, mutta tuo Q995D lienee hyvä valinta jos budjettia miettii.
Nyt on vaan normaalia isompi ero D ja F mallien kanssa, kun tuo subbari uudistettiin ja tuo soundbar on ainakin ulkonäöllisesti kanssa erilainen. Tämä subbarin uudistus etenkin jakaa aika paljon mielipiteitä sen suhteen kumpi malli on parempi. Käsittääkseni tiivistetysti D mallissa on enemmän bassoa mutta F mallissa se on laadukkaampaa. Lisäksi tuo F:n subbari on huomattavasti kompaktimpi mutta siinä on jätetty tuo elementti avoimeksi eikä ole edes mitään suojaverkkoa. Kannattaa hieman lukea noista ennen ostoa mutta tosiaan 799€ on ihan hyvä hinta vanhasta 990/995 mallista ja 899€ uudesta. Nämä laskee niin nopeasti (ja usein) tuohon 899€ ettei sitä enempää kantsi maksaa.
 
Nyt on vaan normaalia isompi ero D ja F mallien kanssa, kun tuo subbari uudistettiin ja tuo soundbar on ainakin ulkonäöllisesti kanssa erilainen. Tämä subbarin uudistus etenkin jakaa aika paljon mielipiteitä sen suhteen kumpi malli on parempi. Käsittääkseni tiivistetysti D mallissa on enemmän bassoa mutta F mallissa se on laadukkaampaa. Lisäksi tuo F:n subbari on huomattavasti kompaktimpi mutta siinä on jätetty tuo elementti avoimeksi eikä ole edes mitään suojaverkkoa. Kannattaa hieman lukea noista ennen ostoa mutta tosiaan 799€ on ihan hyvä hinta vanhasta 990/995 mallista ja 899€ uudesta. Nämä laskee niin nopeasti (ja usein) tuohon 899€ ettei sitä enempää kantsi maksaa.
Onko 100e lisää siis järkevämpää maksaa tuosta F:stä vs D?
 
Onko 100e lisää siis järkevämpää maksaa tuosta F:stä vs D?
Varmaan jokaisen henkilökohtainen preferenssi kumman valitsee.

Kannattaa myös mitata paikka, johon subin on laittamassa. Ainakin 930/935 mallissa D:ssä on litteämpi se laatikko vaikka tilavuudeltaan F taitaa olla pienempi.

Tuossa yllä jo kerrottiinkin että karkeasti D:stä lähtee enemmän bassoa mutta F:ssä se on tarkempaa. En usko, että valtavista eroista kuitenkaan puhutaan.

Itse en maksaisi F:stä 100€ enemmän mutta se on vain minun mielipiteeni.
 
Varmaan jokaisen henkilökohtainen preferenssi kumman valitsee.

Kannattaa myös mitata paikka, johon subin on laittamassa. Ainakin 930/935 mallissa D:ssä on litteämpi se laatikko vaikka tilavuudeltaan F taitaa olla pienempi.

Tuossa yllä jo kerrottiinkin että karkeasti D:stä lähtee enemmän bassoa mutta F:ssä se on tarkempaa. En usko, että valtavista eroista kuitenkaan puhutaan.

Itse en maksaisi F:stä 100€ enemmän mutta se on vain minun mielipiteeni.
Onks tossa F:ssä parempi tuo huonetunnistin esim?
 
Monesti miettinyt yhden subbarin patukoita että eikö sitä muka kuule, kun subbari sijoitetaan tv tason toiseen reunaan että basso tulee tois puoleisesti 🤔

Ite ainakin huomasin ja se oli tosi häiritsevää. Ja kun testi mielessä laitoinkin subin keskelle, basso kuului keskeltä, eikä toiselta puolelta huonetta... Toimi paljon paremmin...

Oon ainakin ite päättänyt että jos ja kun patukka tulee, ja se on vaan yhdellä subilla, niin survon sen tv-tason vahvistin/keskikajari reikään, ja silloin subin pitää olla elementti kuuntelijaan päin.
Tai sitten kahdella pienellä subilla tason molemmissa päissä.
 
Monesti miettinyt yhden subbarin patukoita että eikö sitä muka kuule, kun subbari sijoitetaan tv tason toiseen reunaan että basso tulee tois puoleisesti 🤔

Ite ainakin huomasin ja se oli tosi häiritsevää. Ja kun testi mielessä laitoinkin subin keskelle, basso kuului keskeltä, eikä toiselta puolelta huonetta... Toimi paljon paremmin...

Oon ainakin ite päättänyt että jos ja kun patukka tulee, ja se on vaan yhdellä subilla, niin survon sen tv-tason vahvistin/keskikajari reikään, ja silloin subin pitää olla elementti kuuntelijaan päin.
Tai sitten kahdella pienellä subilla tason molemmissa päissä.
Subbaria ei pitäisi pystyä paikantamaan lainkaan, tai sitten on säädetty päin mäntyjä.

Ne matalat vain ”säteilee” huoneeseen.
 
Joo ei huomaa mitää mistä basso tulee. 3 tie kajareissa sen toki huomaa kun toinen pimeä tai heikko.
 
Ostin tuon Q995F ja ihan ok pelittää. Subbarikin jytisee ja vaikka on sohvan vasemmalla puolella niin ei tunnu tulevan sieltä vaan jotenkin laajemmin.
 
Lahden Powerin avajaisissa myös Q995F 699€ (20kpl erä)

1774362424582.png
 
Flexus Core 300 on tarjouksessa Powerissa, 1099€
"Alin hinta 30 pv aikana ennen kampanjaa: 1 399 €. Kampanja-aika: 23.03. - 12.04."

Todella kummallista miten huonosti tätä on edelleenkin varastossa. Kolmen viikon kampanja siis meneillään ja pötköä tulee varastoon arviolta 18.5 eli yli kuukausi kampanjan jälkeen. Ei nyt ihan kauheasti herätä luottamusta Klipschin touhu tämän mallin osalta. :D
 
Todella kummallista miten huonosti tätä on edelleenkin varastossa. Kolmen viikon kampanja siis meneillään ja pötköä tulee varastoon arviolta 18.5 eli yli kuukausi kampanjan jälkeen. Ei nyt ihan kauheasti herätä luottamusta Klipschin touhu tämän mallin osalta. :D
En tiiä sitten että koittaako Power pitää saldot nollissa, ja tilaavat sitten vain sen verran mitä saavat myytyä. On kuitenkin suhteellisen arvokas patukka, vaikka alennuksessa onkin.

Koittanut lukea vähän joka puolelta, mutta ilmeisen hyvä kuitenkin patukaks, eikä kovinkaan paljon mitään ongelmia ole ollut, niin kuin esim Ambeo maxissa
 
Pitäisi päättää käytetyn HW-Q950T 2020 (300€) ja uuden HW-Q935F 2025 (700€) välillä. Onko näissä tapahtunut niin paljon kehitystä viimevuosina, että kannattaisi päätyä jälkimmäiseen, vaikka siinä on mm. hieman vähemmän elementtejä?
 
Pitäisi päättää käytetyn HW-Q950T 2020 (300€) ja uuden HW-Q935F 2025 (700€) välillä. Onko näissä tapahtunut niin paljon kehitystä viimevuosina, että kannattaisi päätyä jälkimmäiseen, vaikka siinä on mm. hieman vähemmän elementtejä?

Ei kai tuossa auta, kuin laittaa speksit vierekkäin ja katsoa onko sielllä tapahtunut jotain itselle tärkeää muutosta. Lisäksi jos toista on noin 5 vuotta käytetty, niin onhan se jo todella iso miinus. Eli säästääkö siinä sitten lopulta niin paljoa, kun uudella saa keskimäärin enemmän käyttövuosia ja takuunkin. Ite en maksaisi 300€ noin vanhasta. Se on ollut täällä tarjousketjuissa pariin kertaan 599€ ja outletista vielä vähemmän.
 
Pitäisi päättää käytetyn HW-Q950T 2020 (300€) ja uuden HW-Q935F 2025 (700€) välillä. Onko näissä tapahtunut niin paljon kehitystä viimevuosina, että kannattaisi päätyä jälkimmäiseen, vaikka siinä on mm. hieman vähemmän elementtejä?
Ostaisin ton käytetyn, toki vähän kyllä yrittäisin tinkiä. Eipä noissa niin mullistavaa ole tapahtunut, että maksaisin uudemmasta mutta pienemmästä mallista noin paljon enemmän. Mutta jos uuden haluaa, ni sehän sitten muuttaa tilanteen.
 
Nyt sitten mykisty Samsungin soundbarin toinen surround kaiutin. Ei syty ledi edes palamaan tai vilku. Onko kukaan teistä noita availlut, voisiko olla ihan vaan sulake palanut tai muuta vastaavaa? Sen verran katoin ni aika vittumainen on avata tuo paketti kyllä. Takuuta ei enää voimassa ja eikä kyllä löydy kuittiakaan enää mistään. Ei kehtais ton takia uutta baria ostaa, mutta kai sitä ilman surround kaiuttimiakin pärjää hetken aikaa. Q96R on malli ja oliskohan toi ostettu 2020 muistaakseni. Kotivakuutuksesta ei varmaan paljoa saa ku ikävähennykset yms.
 
Pitäisi ambeo mini saada makkarin seinälle ja yllätyin että ei tule mukana wall mounttia. Onko hyviä ehdotuksia vai pitääkö ostaa toi virallinen…:hmm: Clasulta löytyy joku yleismallin tekele, mutta näyttää aika rimpulalta.
 
Pitäisi ambeo mini saada makkarin seinälle ja yllätyin että ei tule mukana wall mounttia. Onko hyviä ehdotuksia vai pitääkö ostaa toi virallinen…:hmm: Clasulta löytyy joku yleismallin tekele, mutta näyttää aika rimpulalta.
Mulla ihan tommonen ikean tauluhylly nurinpäin käännettynä

WhatsApp Image 2026-05-09 at 21.34.45 (1).jpeg
 
Olen päivittämässä PC-peliluolan setuppia ja näytöksi on nyt saapumassa LG G5 55" (juu, kyllä). Tämän myötä siivoan pienehköä pöytää ja mm. pitkälti videoiden katseluun käytetyt Edifierin halpisstereot saavat siirtyä, ja olen nyt alkanut miettimään tilalle soundbar+subwoofer komboa. Näistä itsellä rajallisesti kokemusta. Mahdollisesti tulevaisuudessa haluaisin laajentaa takakaiuttimilla, mutta tällä hetkellä ei oikein toteuttamiskelpoinen idea.

Speksit seuraavat:
n. 2,5m x 3,5m huone, kerrostalo
500-700€ budjetti? Verkkokauppa kätevin, mutta muitakin saa ehdottaa
Käyttö pelkästään PC:n kanssa. Ei erillistä vahvistinta, konsolia, soitinta tms. En käytä TV:n sovelluksia. Kaikki ääni ja video tulee PC:ltä ja sieltä sitä oletuksena haluan hallita. Käyttö ehkä noin 40% pelit, 40% Youtube, 20% elokuvat/sarjat. Eli selkeä puhe ja immersio ykköskriteerit. Musiikki riippuu aivan laitteiston kykeneväisyydestä, olen vastikään päivittänyt kuulokkeiden tarvikkeet uuteen uskoon ja ne ovat ihan kuun asennon mukaan käytössä näissä samoissa käyttötarkoituksissa, musiikissa nyt oletuksena.
Nopea googlailu tuotta pari tulosta:


LG:n ekosysteemi, mainittu suoraan tuki takakaiuttimille, paljon hyviä arvosteluja, mutta ei alessa ja toimitusaika melko pitkä. Tässä on tullut sen verran paljon kaikenlaista pakettia odotettua viikkoja, että ehkä ottaisin jotain järkevämmällä toimituksella...


Kovassa alessa ja heti lähetettävissä, sen pitemmälle en vielä kerennyt tutkimaan. Langattomuudella subwooferissa ei väliä.

Miten liittäisitte itse laitteet? Erilliset HDMI:t näyttiksestä telkulle sekä soundbarille, vai telkusta soundbariin? Jos tulevaisuudessa takakaiuttimet, aiheuttaako BT näissä huomattavaa latenssia?

Tongin itsekin näitä vielä ajan kanssa, mutta kiitos neuvoista jos etukäteen.
 
En tunne henk.koht noita malleja. Mutta Samsungin vastaavat setit takakaiuttimilla toimivat radiotaajuudella eli ei BT. Ei latenssia ainakaan omassa systeemissä. Muuten en osaa neuvoa, kun itsellä ei ole tietokone kiinni näissä.
 
Isoin ero näissä kahdessa mallissa näyttää olevan wateissa, peräti LG 570W vs Yamaha 280W. Ovatkohan vertailukelpoisia lukuja? Kerrostalossa tosiaan tuskin watit kaakossa muutenkaan, en naapureistani paljoa välitä mutta en silti halua möykätä kuin he. :D
 
Mikähä olis tällä hetkellä järkevä dolby atmos tukeva soundbar + subi combo? Budjetti jtn 300e luokkaa. Tulee LG:n OLEDille kaveriks niin en tiedä onko paras toimivuus hommata myös LG:n oma äänijärjestelmä? LG S70TY olis atm tarjouksessa just 299e verkkiksessä.


kokemust?
Jos LG:si on niin tuore, että tukee WOW Orchestra-ominaisuutta (eli hyödyntää tv:n kaiuttimia soundbarin tukena), LG:n oma soundbar saattaa olla järkevä ostos. Minä ainakin olen suhteellisen tyytyväinen Samsungin vastaavaan Q-Symphony-ominaisuuteen.
 
Mulla ollu nyt vähän aikaa käytössä käytettynä ostetut jbl bar 5.1 jonka päätin jättää lg oledin kaveriks ja sitten tykille toi 4.1 lg sj8 litteämpi soundbar joka on tossa muutamaa postausta ylemmässä kuvassa...kun kattelen kuiteskin tykillä stereomatskua niin toi lg osaa aika siististi luoda laajemman tuntusta stereokuvaa ihan kuin kajarit olis useemman metrin päässä toisistaan kun taas jbl stereomatskulla kuulostaa enemmän että tulis koko matsku suunnilleen yhdestä pisteestä. Surround matskulla jbl sitten on parempi.

JBL osas automaattisesti bluetoothilla lähtee tulille kun tykin chromecastiin oli kytketty mutta LG ei tota näköjään osannu niin joka ikinen kerta pitää se erikseen käydä yhdistämässä niin vielä on hakusessa semmonen joka osaa automaattisesti kytkeytyä ja antas samanlaisen stereokuvan
 
Ostin tuon Q995F ja ihan ok pelittää. Subbarikin jytisee ja vaikka on sohvan vasemmalla puolella niin ei tunnu tulevan sieltä vaan jotenkin laajemmin.
Löytyiskö tähän jotain ohjeistusta kuinka "kalibroida" homma tai laittaa fiksut asetukset jne?
 
Monesti miettinyt yhden subbarin patukoita että eikö sitä muka kuule, kun subbari sijoitetaan tv tason toiseen reunaan että basso tulee tois puoleisesti 🤔

Ite ainakin huomasin ja se oli tosi häiritsevää. Ja kun testi mielessä laitoinkin subin keskelle, basso kuului keskeltä, eikä toiselta puolelta huonetta... Toimi paljon paremmin...

Oon ainakin ite päättänyt että jos ja kun patukka tulee, ja se on vaan yhdellä subilla, niin survon sen tv-tason vahvistin/keskikajari reikään, ja silloin subin pitää olla elementti kuuntelijaan päin.
Tai sitten kahdella pienellä subilla tason molemmissa päissä.
Riippuu täysin mikä on subbarin ja muiden kaiuttimien jakotaajuus, eli millä taajuudella matalat äänet siirtyvät kaiuttimilta subbarin toistettavaksi.

Mitä korkeampi jakotaajuus, sitä helpommin subbari paikallistuu. Mitä pidempi aallonpituus, eli matalampi ääni, sitä vaikeampi sitä on korvalla tarkasti paikallistaa.

Normaaliin hifisysteemiin suositellaan yleensä alle 80Hz jakotaajuutta. 80 hertsin aallonpituus on noin 4,3 metriä. Näissä pienemmissä soundbar-systeemeissä jako voi olla jossain 120-180Hz:n (aallonpituudet 1,9-2,9 metriä) tienoilla, jolloin paikallistuminen voi olla mahdollista.
 
Torin kautta tuli käytettynä vastaan samsungin hw-q960a soundbar 160 eurolla niin oli pakko ottaa tolla hintaa kokeeks....korvas mun entisen jbl 5.1 barin toi nyt.
Onhan toi ihan eri maata kun jbl, kaikilta osin...ei mulla ole ennen ollu oikeestaan mitään surround settiä viriteltynä niin piti demota atmos musaa ja joku leffa.
En oo vielä tehny mitään kalibrointeja ym vaan piuhat kiinni ja menoks ja on jo ihan tolleenkin vaikuttava setti.

Takakajarit hakee vielä paikkaansa ja onkohan noita virtajohtoja jostain saatavilla mitkä olis tarpeeks pitkiä ja joissa on noi kulmapistokkeet kun takakajareille ei oikein ole pistokkeita lyhyen matkan päässä?
 
Torin kautta tuli käytettynä vastaan samsungin hw-q960a soundbar 160 eurolla niin oli pakko ottaa tolla hintaa kokeeks....korvas mun entisen jbl 5.1 barin toi nyt.
Onhan toi ihan eri maata kun jbl, kaikilta osin...ei mulla ole ennen ollu oikeestaan mitään surround settiä viriteltynä niin piti demota atmos musaa ja joku leffa.
En oo vielä tehny mitään kalibrointeja ym vaan piuhat kiinni ja menoks ja on jo ihan tolleenkin vaikuttava setti.

Takakajarit hakee vielä paikkaansa ja onkohan noita virtajohtoja jostain saatavilla mitkä olis tarpeeks pitkiä ja joissa on noi kulmapistokkeet kun takakajareille ei oikein ole pistokkeita lyhyen matkan päässä?
C7 ja kulmaliittimellä on se mitä etsit, esim.:

Joissain tuo liittimen pää voi olla turhan iso tai korkeampi kuin alkuperäisessä, että jää törröttämään kaiuttimen pohjasta tai kulma väärään suuntaan, että koittaa katsoa sopivan omaan tarkoitukseen.
 
Mikähä olis tällä hetkellä järkevä dolby atmos tukeva soundbar + subi combo? Budjetti jtn 300e luokkaa. Tulee LG:n OLEDille kaveriks niin en tiedä onko paras toimivuus hommata myös LG:n oma äänijärjestelmä? LG S70TY olis atm tarjouksessa just 299e verkkiksessä.


kokemust?
Älä osta LG:tä, koska äänenlaatu edelleen todella paljon jäljessä samppaa esimerkiksi. TV:n omia skobeja ei myöskään kannata sotkea Barin kanssa, koska ne ei anna mitään lisäarvoa. On ollut muutama LG testissä ja joka hintaluokassa Samsung kyllä pesee.
 
Älä osta LG:tä, koska äänenlaatu edelleen todella paljon jäljessä samppaa esimerkiksi. TV:n omia skobeja ei myöskään kannata sotkea Barin kanssa, koska ne ei anna mitään lisäarvoa. On ollut muutama LG testissä ja joka hintaluokassa Samsung kyllä pesee.
Tähän johtopäätökseen redditiä selatessa ja arvosteluja lukemalla päätynyt itsekkin. edelleen siis ostamatta kun ollu työkiireit nyt niin ei ole kerenny oikeen käydä gigulis mut vähän toi sonos beam gen 2 kiinnostais koska en hirveesti kuitenkaan usko että välitän isosta bassosta kun mun asunnon seinät eivät ihan hirveät paksut ole :D
 
Soundbar täytyisi ostaa pieneen makuuhuoneeseen seinälle. Onko takakaiuttimissa järkeä kuin sängyn pääty on kiinni seinässä? Onko kellään kokemuksia ambeo ministä tai jostain vastaavasta jossa basso voisi itsestään riittää. Käyttötarkoitus sarjat leffat ja musiikki. Surround ääni olisi tietenkin kiva mutta saako sitä pelkällä soundbarilla oikeasti?
 
Itsellä uusi televisio ollut nyt joitain kuukausia käytössä. Alkanut ärsyttämään kun vähänkin tulee basso ääntä sarjoissa/leffoissa niin ääni kuuluu kamalana värinänä/TV:n kajareiden tärinänä.
Miettinyt nyt jotain edullista korjausta tälle, en ole siis hakemassa mitään huippuluokan hifi vehkeitä vaan ihan miettinyt jotain +/-100€ budjetin soundbaria, mutta saako siihen rahaan oikeasti mitään järkevää että saisi ok kuuloisen äänen TV:n kajareiden sijaan?
 
Itsellä uusi televisio ollut nyt joitain kuukausia käytössä. Alkanut ärsyttämään kun vähänkin tulee basso ääntä sarjoissa/leffoissa niin ääni kuuluu kamalana värinänä/TV:n kajareiden tärinänä.
Miettinyt nyt jotain edullista korjausta tälle, en ole siis hakemassa mitään huippuluokan hifi vehkeitä vaan ihan miettinyt jotain +/-100€ budjetin soundbaria, mutta saako siihen rahaan oikeasti mitään järkevää että saisi ok kuuloisen äänen TV:n kajareiden sijaan?
JBL tekee hinta/laatusuhteeltaan hyviä soundbareja, joten uskoisin että JBL Bar 2.0 All-in-one (MK2) -soundbar on hintaluokassaan kilpailukykyinen.
Niitä saa tarjouksena alta satasen useista liikkeistä, mm. :JBL Bar 2.0 All-in-one (MK2) -soundbar, musta 99,00
 
Soundbar täytyisi ostaa pieneen makuuhuoneeseen seinälle. Onko takakaiuttimissa järkeä kuin sängyn pääty on kiinni seinässä? Onko kellään kokemuksia ambeo ministä tai jostain vastaavasta jossa basso voisi itsestään riittää. Käyttötarkoitus sarjat leffat ja musiikki. Surround ääni olisi tietenkin kiva mutta saako sitä pelkällä soundbarilla oikeasti?
No itsellä soundbar ja takaskobet pitkälti korvien vieressä ja kyllä ne suorroundit saa hyvin aikaan. Tästä tietty mone kultakorva eri mieltä. Mut lieneekö edes testannut. Minulla semmonen fiilis että nämä systeemit on nimenomaan suunniteltu ei kotiteatterihuoneisiin, vaan normi betonipunkkereihin. Ja niissä toimivat hyvin.
 
JBL tekee hinta/laatusuhteeltaan hyviä soundbareja, joten uskoisin että JBL Bar 2.0 All-in-one (MK2) -soundbar on hintaluokassaan kilpailukykyinen.
Niitä saa tarjouksena alta satasen useista liikkeistä, mm. :JBL Bar 2.0 All-in-one (MK2) -soundbar, musta 99,00
Esim. tämä olikin yksi vaihtoehdoistani mitä katselin, sitten oli ihan jotain 50€ vehkeitä mutta tekeeköhän niillä sitten mitään on eri asia ...
 
Laittelin Harman Kardon Enchant 900:n tilaukseen hintaan 349 kun oli Verkkiksessä sekä Powerissa 50 euron alennuksella. Tuokin oli hieman sattumanvarainen ostos, koska olen nimenomaan Dolby Atmosista haaveillut ja nimenomaan ylöspäin ampuvista kaiuttimista, mutta juuri tuossa HK:ssa ei oikeastaan missään suoraan lue että tämä on nimenomaan "5.0.4" tai vastaavaa. Eikä lue itse asiassa edes noin HK:n omilla nettisivuillakaan.

Budjetti on liikkunut aika villisti tässä 150 euron ja 400 euron välillä koska tarjoukset muuttuu viikosta toiseen, mutta jospa nyt tuosta löytyi oikeanlainen. Itsellä on Samsungin TV joten Samsungin QS700F olisi ehkä olisi ollut optimaalisin Q-Symphonyn takia, mutta toisaalta tuolla Sampalla on myös kovin hintakin.

JBL SB595 olisi myös ollut viime viikolla tarjouksessa hintaan 249, mutta tarjous ehti loppumaan ennen kuin ehti liipaista.

Mutta, oma olohuone on pieni ja naapurit heti seinän takana, joten eiköhän tuo HK aja asiansa. Varmaan jossain vaiheessa tulee ajankohtaiseksi sitten ostaa kylkeen subbari kunhan muuttaa jossain vaiheessa vähän väljempään paikkaan. Ulkonäköhän tuossa on ainakin selkeästi parempi kuin Sampassa ja JBL:ssä niin ehkä tulee hieman vähemmän hellasäröä.
 
Tuleeko kenelläkään mieleen hyvää soundbaria, joka olisi mahdollisimman yksinkertainen, tyyliin plug & play & forget? Voisi toimia esim niin, että ääni sisään analogisena tv:n kuulokeliitännästä ja that's it. Volume säätyisi tv:n mukana ja mitään muita asetuksia ei tarvisi tehdä.
 
Tuleeko kenelläkään mieleen hyvää soundbaria, joka olisi mahdollisimman yksinkertainen, tyyliin plug & play & forget? Voisi toimia esim niin, että ääni sisään analogisena tv:n kuulokeliitännästä ja that's it. Volume säätyisi tv:n mukana ja mitään muita asetuksia ei tarvisi tehdä.
Noissa televisioiden kuulokeliittimissä (jos moista enää on) yleensä se ongelma piilee, eli kuulokelähdön volume ei välttämättä säädy kaukosäätimestä tai on piilotettu johonkin valikoihin. Sama koskee optista.
HDMI ARC:in kautta miltei mikä tahansa soundbar menee kuvaukseesi, ei tarvita kuin yksi piuha ja HDMI-CEC:in kautta hoituu volumen säätö television kakella.
 
Soundbar täytyisi ostaa pieneen makuuhuoneeseen seinälle. Onko takakaiuttimissa järkeä kuin sängyn pääty on kiinni seinässä? Onko kellään kokemuksia ambeo ministä tai jostain vastaavasta jossa basso voisi itsestään riittää. Käyttötarkoitus sarjat leffat ja musiikki. Surround ääni olisi tietenkin kiva mutta saako sitä pelkällä soundbarilla oikeasti?
Samalla asialla olin kuukausi sitten ja päädyin ambeo miniin, kun löytyi hintaan 499€ elisalta. Ajaa hyvin asiansa makkarissa ja ääntä kyllä lähtee, jos tarve vaatii. Takakaiuttimia ja subbaria en osaa kaivata. Yllättävän hyvän ”kuplan” tekee ja muutenkin laatuvaikutelma hyvä (kaukosäädin + appi). Ainoa miinus tähän asti on erittäin huono wifi-kantama.
 
Noissa televisioiden kuulokeliittimissä (jos moista enää on) yleensä se ongelma piilee, eli kuulokelähdön volume ei välttämättä säädy kaukosäätimestä tai on piilotettu johonkin valikoihin. Sama koskee optista.
HDMI ARC:in kautta miltei mikä tahansa soundbar menee kuvaukseesi, ei tarvita kuin yksi piuha ja HDMI-CEC:in kautta hoituu volumen säätö television kakella.
Jep tämä on tiedossa. Nämä mallit syövät yhden tv:n HDMI-liitännän, joka on miinus. Lisäksi niissä on usein oma kaukosäädin ym kaikenlaista ylimääräistä. Voi olla että tämä on silti ainut vaihtoehto.
 
Jep tämä on tiedossa. Nämä mallit syövät yhden tv:n HDMI-liitännän, joka on miinus. Lisäksi niissä on usein oma kaukosäädin ym kaikenlaista ylimääräistä. Voi olla että tämä on silti ainut vaihtoehto.
HDMI:tä nyt toki tarvittaessa saa aina lisää, tällaisen velipojalle juuri hiljattain kaivelin ja toimii 4K@120Hz, HDR, 10bit, VRR ja PC RGB ainakin Xbox Series X:ltä tuupattuna

Soundbarin omaa kakea ei yleensä tarvita edes käyttöönotossa, taitaa tuon oman Q995D:nkin kapula olla vielä pussissaan varaston uumenissa ja käyttö tapahtuu television kakella HDMI-CEC yli.
Toki Smart Things / Samsung Sound -sovelluksilla voi hienosäätää tasoja yms., mutta jonkun halvemman patukan jos ottaa, niin mitään moista "ylimääräistä" ei välttämättä edes ole.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 285
Viestejä
5 246 803
Jäsenet
83 467
Uusin jäsen
eetuzzi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom