- Liittynyt
- 22.10.2016
- Viestejä
- 11 762
Tulipas taas mieleen Korean KAI KF-21, eli Etelä korean semi-stealth-hävittäjäprojektista.
Kone on ulkoisesti melko F-22n näköinen mutta pienempi, F-35n kokoinen, ja työntövoimaa tarjoaa kaksi Super Hornetista peräisin olevaa F414-moottoria.
Koneen ekassa mallissa ei kuitenkaan ole vielä asekuiluja, vaan kaikki aseet kannetaan ulkoisesti (tosin ilmeisesti siinä on 2 tai 4 rungonmyötäistä ohjusripustinta), myöhemmin koneesta on tarkoitus tulla versio sisäisillä asekuiluilla.
Mutta mikä kiinnitti tuossa huomiota oli koneen teho-paino-suhde.
Tyhjäpainon koneella on tarkoitus olla 11 tonnin luokkaa, eli koneesta olisi tarkoitus tulla monta tonnia Super Hornettia kevyempi, yhtä painava kuin EF Typhoon, mutta työntövoimaa silti n. 20 tonnia(tai jopa 22 tonnia, jos F414-moottorien uudet EPE-versiot kehitetään), paljon enemmän kuin EF TYphoonissa joka oli ennestään teho-paino-suhteeltaan parhaita koneita 18 tonnin työntövoimallaan.
Tämä tarkoittaa KF-21lle siis todella kovaa teho-paino-suhdetta. Nykyiset kinemaattisen suorituskyvyn kuninkaat EF Typhoon ja F-22 jäänevät selvästi taakse mikäli nuo numerot toteutuu.
Toki on vielä mahdollista, että kone lihoo tonnin tai pari kun elektroniikan/varusteiden määrää lisätään.
Mutta, tärkeämpää kuin kinemaattinen suorituskyky on kuitenkin sensorien taso ja koneen havaittavuus - ja niissä se häviää sekä F-22lle että F-35lle.
Kone on ulkoisesti melko F-22n näköinen mutta pienempi, F-35n kokoinen, ja työntövoimaa tarjoaa kaksi Super Hornetista peräisin olevaa F414-moottoria.
Koneen ekassa mallissa ei kuitenkaan ole vielä asekuiluja, vaan kaikki aseet kannetaan ulkoisesti (tosin ilmeisesti siinä on 2 tai 4 rungonmyötäistä ohjusripustinta), myöhemmin koneesta on tarkoitus tulla versio sisäisillä asekuiluilla.
Mutta mikä kiinnitti tuossa huomiota oli koneen teho-paino-suhde.
Tyhjäpainon koneella on tarkoitus olla 11 tonnin luokkaa, eli koneesta olisi tarkoitus tulla monta tonnia Super Hornettia kevyempi, yhtä painava kuin EF Typhoon, mutta työntövoimaa silti n. 20 tonnia(tai jopa 22 tonnia, jos F414-moottorien uudet EPE-versiot kehitetään), paljon enemmän kuin EF TYphoonissa joka oli ennestään teho-paino-suhteeltaan parhaita koneita 18 tonnin työntövoimallaan.
Tämä tarkoittaa KF-21lle siis todella kovaa teho-paino-suhdetta. Nykyiset kinemaattisen suorituskyvyn kuninkaat EF Typhoon ja F-22 jäänevät selvästi taakse mikäli nuo numerot toteutuu.
Toki on vielä mahdollista, että kone lihoo tonnin tai pari kun elektroniikan/varusteiden määrää lisätään.
Mutta, tärkeämpää kuin kinemaattinen suorituskyky on kuitenkin sensorien taso ja koneen havaittavuus - ja niissä se häviää sekä F-22lle että F-35lle.