Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
397
Toivottavasti tulee myös sivuston uuteen ulkoasuun sama osien lajittelu kun nykyisessä.

Kävin esim katsomassa emot niin se AMD:n emot kaikki samassa. Sit pitää vielä suodattaa mitä haluaa nähdä.

Tuosta ominaisuudesta olen todella paljon pitänyt.
Erittäin suuresti samaa mieltä. Näytönohjainten puolella niin ikään kaikki RTX kortit esimerkiksi oli vain niputettu yhteen uudessa, kun vanhassa sai helposti valittua mallin mukaan.
Jos saa antaa palautetta tuosta beta sivustosta niin tuotelistauksissa on kyllä tällä niin sanotusti "rutosti ilmaa" elementeissä, ihan perus FHD näytöllä kun selain on koko ruudulle laajennettuna niin listaus näyttää todella harvalta. Optimi olisi varmaan jotain nykyisen ja tuon puolivälistä.
Blogikirjoituksessa mainittu, että mobiilikäyttöä ajatellen tehdään tätä uudistusta. No, eipä tuo tosiaan omasta mielestä ollut parempi mobiilissakaan. Yksi elementti aina täyttää koko ruudun ja joka suuntaan hirveä selaaminen ja pyyhkiminen. Nykyisellä "huonommalla" sivulla näkee paljon paremmin ison määrän tuotteita mobiilissakin mikä ainakin omassa käytössä nopeuttaa sivuston käyttöä huomattavasti tähän uuteen ja "parempaan" verrattuna
Joo eipä voi sanoa olevansa yllättynyt uusien sivujen designista. Etusivu on ainakin erityisen hirveä. Piti oikein varmistaa mihin menin, kun sivu muistutti paikoitellen jotain muropaketin etusivua yhdistettynä jonkin halpakaupan etusivuun, jossa mainostetaan ilmaisia toimituksia ja valtavia tilausmääriä useiden maksutapojen kera.
Jos nyt vertaa vaikka Jimmsin nykyisiin sivuihin tai Datatronicin etusivuun:


Samaa mieltä tästä. Itse en löytänyt yhtäkään asiaa niin pöytäkoneella kuin mobiilissakaan joka olisi uudella sivulla paremmin kuin vanhalla.

E: Lisäksi kätevän kategorioiden navigoinnin vieminen tageista selaamista vaativan valikon taakse on mielestäni todella huono muutos. Juuri tuo koko ajan nätisti omassa osiossaan ruudulla olevien tagien kautta navigointi teki mobiilissa sivuston käyttämisestä paljon nopeampaa ja miellyttävämpää kuin valikoiden selaaminen.
 
Viimeksi muokattu:

The Groke

Kärttyinen mörkö
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
820
Screenshot_20230202-143554.png. Screenshot_20230202-143644.png

Ei ole vaikea päättää kumpaa näistä käyttäisin mielummin. Uskallan väittää myös, että konversio-optimoinnin kannalta vanha on ylivoimainen. Uudessa tuotteet tulevat tuolla jossain vaiheessa vastaan, vähän jotenkin.
 
Viimeksi muokattu:

The Groke

Kärttyinen mörkö
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
820
Sitten kun pääsee tuotelistaan asti niin tämähän on ihan ok. Ihan näin paljon en pystytilaa käyttäisi per tuote, mutta tätä on mukava plärätä.

Screenshot_20230202-144618.png
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 966
Hei @Jimm's! Kävin juuri teidän RMA-prosessin läpi näytönohjaimen osalta, ja halusin antaa täällä palautetta siitä. Siinä oli onnistumisia ja lopulta kaikki meni hyvin, mutta kokonaisfiilis jäi sellaiseksi, että en ihan tiedä uskallanko enää ostaa teiltä kalliita osia. Olen ollut asiakkaanne jo vuosia ja ostanut teiltä paljon tavaraa, olen aina linkannut ja rakentanut kavereiden koneet teidän kautta.

Takuuseen tuli laakerivikainen 3080 Strix OC 11/21 ostettuna, eli 1v ja 2kk ikäisenä. Hyvin nopeasti kävitte kahdessa päivässä RMA-prosessin läpi ja hyväksyitte sen, mahtavaa! Sitten yhtäkkiä minulle tuli ilmoitus, että postiin saapuu lähetys. Huomasin mailista, että olette lähettäneet 3080 TUF-mallin tilalle. Siis huonomman mallin, ilman mitään keskustelua aiheesta. Se oli vähän pettymys. Olin teihin heti nopeasti yhteydessä, etten halua huonompaa korttia tilalle. Tilalle tarjottiin myös vähän kalliimpaa 3080 Trio Z mallia. Tiesin, että kummatkin mallit ovat huonompia, kuin oma 3080 Strix, eikä niissä ole samoja ominaisuuksia.

Ehdotin, että kerta tuota ei voi korjata tai vaihtaa samaan, haluaisin päivittää sitten parempaan Strix-malliin ja maksan välirahan reiluna halvemmasta 3080 TUF OC -mallista kalleimpaan 4070 TI Strix OC -malliin, joka oli seuraavana linjastossa ostettavana olevana Strixinä. Välirahaa olisi 300e.

Vaihtohan olisi käynyt, mutta vaihtohan ei käynyt tuosta 3080 TUF hinnasta, vaan minun kortista (kuitilla hinta 739e) tarjottiin vaihtohintana vähän alle 350 euroa. Aikamoinen käyttöhyödyn vähennys vähän yli vuodesta tuotteen osalta, jossa on 3v takuu. Eli väliraha olisi ollu 850 euron luokkaa. Jos en uskaltaisi/osaisi/jaksaisi väittää kauppaa vastaan, olisin varmaan sitten ottanut huonomman kortin vaihdossa, tai hyväksynyt tuollaisen järkyttävän huonon välirahatarjouksen uuteen korttiin.

Tässä vaiheessa kirjoitin, että kumpikin tarjotuista korteista on huonommilla jäähyillä, pienemmillä kelloilla ja virtarajoilla, ei ylimääräisiä tuuletinpaikkoja. MSI:ssä vain yksi bios. Lopussa ilmoitin, että asiasta täytynee keskustella kuluttajaviranomaisen kanssa.

Vastauksessa Jimmsiltä ilmoitettiin, että pyyntö on laitettu eteenpäin ja asiaa jatketaan viikonlopun jälkeen. Sittenpä Jimssin mieli muuttui ja sain päivitettyä kortin TUF 3080 mallin myyntihinnasta välirahalla 4070 TI:n hintaan.

Kysymyksenä on, että miksi tuo teidän mielipide muuttui noin radikaalisti kesken käsittelyn, eikö käsittelijä tiennyt miten RMA-tapaukset pitää hoitaa? Pitääkö aina mainita kuluttajaviranomainen, jos haluaa hyvää RMA-palvelua? Mitä jos ensi kerralla tämä käsittelijä ei vie asiaa oikealle henkilölle ja pysyy kannassaan? Jos teiltä ostaa huippuluokan näytönohjaimia, tuleeko takuussa jatkossa mahdollisesti hinnat alkaen malli tilalle oikean mallin puuttuessa, tai pari sataa euroa korvauksena? Vai mikä se teidän kanta näihin on?
Kiitos palautteesta ja pahoittelut, että kokemus ei ole ollut positiivinen. Välitän tämän eteenpäin esihenkilöille. Pikaisella vilkaisulla korvaavia näytönohjainmalleja on tarjottu, sillä tuota Strix mallia ei enää ollut saatavilla. Tuon käyttöhyödyn laskemisessa on käynyt käynyt asiakaspalvelijalla inhimillinen virhe. Käyttöhyöty on laskettu tuossa tilauspäivästä lähtien, eikä toimitusongelmista johtuen myöhemmästä noutopäivästä lähtien.

Viikonlopun jälkeen takuuosasto ton tuon tapauksen käynyt läpi tarkemmin ja vastannut sinulle uudelleen. Tässä ei voida muuta kuin nostaa käsi ylös virheen merkiksi. Kuitenkin lopputulos oli toivottavasti mieleinen.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 966
Nyt olis Mörön mielestä oikein hyvä hetki paahtaa


ja


Miksei samaan pakettiin myös

Välitetään paahtotoiveet eteenpäin!
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
220
Ehkäpä ainut uudistus tuossa mikä parantaa omasta mielestä on tuo "lisää koriin" seuraa vieressä kun scrollaillee alaspäin.
Kiitollinen olisin jos tuonne kategorioille saisi jonkun namiskan että se valikko ei hyökkää automaattisesti päälle kun yrittää klikata kategoriaa auki. Turhan paljon tahmaa selailu siihen.
Toisena jos esim valinnut AMD emolevyt näkyviin pitää tuosta vasemanpuolen valikosta erikseen painaa "näytä kaikki" että saa sen valikon kokonaan näkyviin. Tuohon olisi kiva myös saada jotain että sen saa pysymään näkyvillä ilman klikkailuja.

Eipä kai siinä mittään en ihan ymmärrä miksi toimiva sivu pitää tehdä näyttämään juuri perustetun tietokonekaupan geneeriseltä sivulta mutta kaipa tuo on sitä edistystä.
 
Viimeksi muokattu:

Subv1sa

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 107
Josko tuota sivustoa muutetaan käyttäjien ehdoilla niinku erästä toista sivustoa muutettiin :hmm:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 163
Mobiilissa suodattimien käyttö on aika kömpelöä niin olisi hyvä jos uudessakin sivussa itse Kategoriat listassa eri tuotteita (emolevyt, näytönohjaimet jne) olisi hieman tarkempia linkkejä kuin pelkkä AMD tai Intel, AMD tai nvidia jne.

Mobiilipuolella joutuu erikseen tökkäämään kategoriat auki josta pitää sitten valita kategoria mitä haluaa. Nykyisesä versiossa oleva tuoteryhmät lista sivun yläosassa on todella kätevä (ja yksi syy miksi usein etsin/tarkastan tietyn tuotekategorian tuotteita Jimmsin sivuilta enkä esim. verkkokauppa.comin). Nyt etusivu on varsinkin mobiililla hyvin sekavan näköinen koska tuotekategoriat on piilotettu hampurilaisvalikon taakse.

Ja onko "Blogi", "UKK", "Yritysmyynti", "Yhteystiedot" ja kielen valinta todellakin sivun tärkein anti koska ne on laitettu heti sivun ylälaitaan? Toki yhteystiedot jne on tärkeitä, mutta minusta sivun ylälaita on aika hassu sijainti noille. Nyt esimerkiksi suora linkki "Paahdetut hinnat" tarjouksiin (poislukien banneri ruletissa oleva linkki) jää aika pitkän skrollauksen päähän.

Tuotelistauksessa (listana allekkain) on turhan paljon tyhjää tilaa tietokoneella. Myös vierekkäin olevassa listauksessa on aika paljon tyhjää tietokoneella. Mobiilissa kuvat on ainakin minusta liian isot niin lopulta yhteen ruutuu mahtuu omassa puhelimessa vain neljä tuotetta.

Olen kenties sokea, mutta en mobiiliversiossa näe painiketta jolla tuotelistan saisi listana tämän laatikkoversion sijaan jossa on ainakin minun puhelimessa kaksi tuotetta vierekkäin. Inhottava lukea tuota, vaikka ei onneksi aivan niin inhottava kuin tietokoneella. Omalle ruudulle mahtuu max neljä tuotetta joka on aika vähän varsinkin jos tuotekategoria on iso ja jos kuvat ei ole kovin relevantteja.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
718
beta verkkikseen voisin ehdottaa tummaa teemaa, ainakin asetuksena käyttäjän alle tms. (muuten pitää aurinkolasit kaivaa esille)


plus tuon ylävalikon voisi varmaan hävittää kokonaan, ja laittaa nuo pari kohtaa tuonne missä muutkin on sivun alaosassa, ja kielen valinta jonnekkin käyttäjän alle?
pomppii aika ikävästi tuo koko yläpalkki aina kun skrollaa ylös.

1675366124994.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
403
Ei JUMALAUTA!

Yhdet parhaimmista, ellei jopa parhaat ja helppokäyttöisimmät, nettikaupan sivut ja ne aiotaan päivittää tommoseen paskaan?

Paree alkaa kilpailemaan sitten taas niillä hinnoilla, koska ainut valtti mikä tuolla on ollut enää pitkään on se että mieluummin menee ostaa Jimm'sin sivuilta kun sieltä löytää helposti etsimänsä. Tai jos ei tiedä vielä mitä etsii, niin sivujen selailu on niin paljon paremmalla tasolla mitä kilpailijoilla ettei kävisi mielessäkään mennä muualle.
Tulee muuten uudistuksen myötä heräteostokset jäämään vähemmälle ja jos jotain tiettyä hakee niin eikun hinta.fi kautta vaan halvimpaan kauppaan.

Uudistumista uudistumisen vuoksi, ja kuten usein käy, on sivut paskottu aiempaan verrattuna ihan totaalisesti.

Joku taisi jo sanoa: "If it ain't broke, don't fix it".
Älkää. Ei helvetti ÄLKÄÄ!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 980
Miksi tuo koko UI on pitänyt suurentaa noin järkyttävän isoksi? Hirveän näköinen millä tahansa laitteella. Vai onko huononäköisille asiakkaille suunniteltu?

Miksi hakukenttä on poistettu tuotelistauksesta? Ennen tuolla pystyi nopeasti seulomaan esim. näytöistä USB-C mallit, muisteista tietyt nopeudet jne.

Sitten ihan yleisenä huomiona Jimmsin nykytouhuun: Omasta mielestäni Jimmsin etu on aina ollut se, että tavaraa on varastossa ja se lähtee nopeasti sieltä liikkeelle. Nykyään minimi pitäisi olla, että tavara liikkuu viimeistään 24h kuluttua tilauksesta, jos sitä on varastossa. Nyt sitten kuitenkin vielä tammikuun lopulla(!) selitellään viivästyksiä jollain jouluruuhkalla. Jos Saksan Amazonista ja Maxgamingin Ruotsin varastosta alkaa saada tuotteet nopeammin olisi ehkä syytä katsoa siellä Jimmsillä peiliin, että missä mättää.

Ihan mutuna vielä heitän, että tilausten ruuhkautumiseen on syynä ilmaiset toimituskulut. Monet käyttävät Jimmsiä muutamien eurojen ”heräteostosten” tekemiseen, kun kuluja ei tule. Tilataan yksi piuha ja hetken päästä toinen, kun unohtui ja päivän päästä vaikka hiirimatto. Itse ainakin maksaisin toimituksista, jos tuotteet olisivat nopeasti ja luotettavasti perillä. Tai sitten laitatte jonkun rajan esim. yli 59€ tilaukset toimituskuluitta tjsp. Näin moni voisi poimia tilaukseen mukaan muuta tarpeellista, että saa sen ilmaisilla posteilla.

Sitten vielä nuo jatkuvat RMA sekoilut. Yksi sanoo toista ja toinen toista. Täälläkin Jimmsin mieli muuttuu välillä. Vaikuttaa vähän siltä johdossa on ongelmia. Firman toimintahan on ulospäin juuri sen näköistä kuin sen johto: sekavaa, epäselvää, selittelyä jne. Koitakaa nyt saada putiikkinne järjestykseen.
 

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 783
Samoilla linjoilla kyllä. Vanhat sivut toimii loistavasti niin mobiililla kun työpöydällä.

Laittaa vaikkapa nämä kehitys rahat mieluummin hinta kilpailuun tai rma keissien puolelle kun niiden kanssa ollut vähän parannettavaa aika-ajoin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 880
Miksi tuo koko UI on pitänyt suurentaa noin järkyttävän isoksi? Hirveän näköinen millä tahansa laitteella. Vai onko huononäköisille asiakkaille suunniteltu?

Miksi hakukenttä on poistettu tuotelistauksesta? Ennen tuolla pystyi nopeasti seulomaan esim. näytöistä USB-C mallit, muisteista tietyt nopeudet jne.

Sitten ihan yleisenä huomiona Jimmsin nykytouhuun: Omasta mielestäni Jimmsin etu on aina ollut se, että tavaraa on varastossa ja se lähtee nopeasti sieltä liikkeelle. Nykyään minimi pitäisi olla, että tavara liikkuu viimeistään 24h kuluttua tilauksesta, jos sitä on varastossa. Nyt sitten kuitenkin vielä tammikuun lopulla(!) selitellään viivästyksiä jollain jouluruuhkalla. Jos Saksan Amazonista ja Maxgamingin Ruotsin varastosta alkaa saada tuotteet nopeammin olisi ehkä syytä katsoa siellä Jimmsillä peiliin, että missä mättää.

Ihan mutuna vielä heitän, että tilausten ruuhkautumiseen on syynä ilmaiset toimituskulut. Monet käyttävät Jimmsiä muutamien eurojen ”heräteostosten” tekemiseen, kun kuluja ei tule. Tilataan yksi piuha ja hetken päästä toinen, kun unohtui ja päivän päästä vaikka hiirimatto. Itse ainakin maksaisin toimituksista, jos tuotteet olisivat nopeasti ja luotettavasti perillä. Tai sitten laitatte jonkun rajan esim. yli 59€ tilaukset toimituskuluitta tjsp. Näin moni voisi poimia tilaukseen mukaan muuta tarpeellista, että saa sen ilmaisilla posteilla.

Sitten vielä nuo jatkuvat RMA sekoilut. Yksi sanoo toista ja toinen toista. Täälläkin Jimmsin mieli muuttuu välillä. Vaikuttaa vähän siltä johdossa on ongelmia. Firman toimintahan on ulospäin juuri sen näköistä kuin sen johto: sekavaa, epäselvää, selittelyä jne. Koitakaa nyt saada putiikkinne järjestykseen.
Muuten samaa mieltä, mutta postikuluista täysin erimieltä ja eipä taida muita kilpailuvaltteja jimmsillä enää olla kuin ilmaiset postikulut ja nopea toimitus ellei sekin ole jo muisto vain. Monta tuotetta olen tilannut ulkomailta ja sen jälkeen pyytäny voisiko tuotteen lisätä jimmsin listoille? Yleensä tämä on onnistunut ja sen saa jimmsiltä n. 10e halvemmalla lopulta. Jos lisättäisiin postikulut niin tilaisin jatkossakin ulkomailta useammin.

Betasivuilla ei näe kuinka paljon tuotetta on tilattu eli kuinka paljon se on miinuksella. Tää tieto on tärkeä esim siinä kohtaan, kun tuotetta on tulossa vaikka 3kpl, niinkuin nyt yhdessä tuotteessa jota olen tilannut. Siinä on vanhoilla sivuilla -2, eli joku joka on tilaamassa tuota tietää heti, että seuraavasta erästä saa omansa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 980
Muuten samaa mieltä, mutta postikuluista täysin erimieltä ja eipä taida muita kilpailuvaltteja jimmsillä enää olla kuin ilmaiset postikulut ja nopea toimitus ellei sekin ole jo muisto vain. Monta tuotetta olen tilannut ulkomailta ja sen jälkeen pyytäny voisiko tuotteen lisätä jimmsin listoille? Yleensä tämä on onnistunut ja sen saa jimmsiltä n. 10e halvemmalla lopulta. Jos lisättäisiin postikulut niin tilaisin jatkossakin ulkomailta useammin.

Betasivuilla ei näe kuinka paljon tuotetta on tilattu eli kuinka paljon se on miinuksella. Tää tieto on tärkeä esim siinä kohtaan, kun tuotetta on tulossa vaikka 3kpl, niinkuin nyt yhdessä tuotteessa jota olen tilannut. Siinä on vanhoilla sivuilla -2, eli joku joka on tilaamassa tuota tietää heti, että seuraavasta erästä saa omansa.
”Ilmaiset” toimituskulut eivät itsessään ole ongelma, mutta jos niiden johdosta muutaman euron tarvikkeiden tilaajat ruuhkauttavat tilausten käsittelyn, niin sitten siitä muodostuu ongelma. Tämä toki oli vain mutua, jonka alunperin mainitsinkin. Suurin hyötyhän noista ”ilmaisista” toimituskuluista on juuri edullisimpien tuotteiden kohdalla. Esimerkiksi monen sadan euron näytönohjainta hankkiessa itselleni ainakin on tärkeämpää takuukeissien hoituminen luotettavasti kuin muutaman euron säästö toimituskuluissa.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 966
Nyt olis Mörön mielestä oikein hyvä hetki paahtaa


ja


Miksei samaan pakettiin myös

Näitä ei valitettavasti paahdettua saatu tällä kertaa.
 

The Groke

Kärttyinen mörkö
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
820
Kerrassaan harmillista ettei miltään osin osunut. :(
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.01.2021
Viestejä
363
Uudessa verkkosivustoversiossa on tyhjää tilaa varsinkin tuotelistausnäkymissä aivan liikaa uudessa versiossa, ja kelluva valikkopalkki ainakin tuollaisena tämänhetkisenä (4.2.2023) korkeana palkkina, joka vie aivan liikaa tilaa laajakuvaiselta tietokonenäytöltä, on typerä ratkaisu, jota monet sivustot nykyisin tuputtavat, vaikka siinä ei ole oikeasti mitään hyvää. Jos kelluva valikko olisi tyyliin ainoastaan linkkirivin ("Tietokoneet", "Komponentit" ja niin edelleen) korkuinen, siinä olisi edes jotain järkeä. Lisäksi sivustolle tulisi saada kunnolliset CSS-tulostemäärittelyt ulkoasulle, jotta tuotesivuista, tuotelistaussivuista, yhteystietosivusta ja muista saisi pyöräyettyä vaikkapa siistejä, kompakteja PDF-asiakirjoja / tulosteita. Sen sijaan esimerkiksi sivuston erinäiset värisävy- ja taustakuvattomuusratkaisut puolestaan ovat hyviä verrattuna vanhaan sivustoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 185
Omasta mielestä menty vähän liikaakin pelkistettyyn suuntaan tuon uuden sivun osalta. Aika monessa paikassa aivan liikaa tyhjää tilaa, mutta toisaalta sitten etusivu on melkonen viidakko tavaraa. Värimaailma myös ei niin Jimmsiä, tulee juurikin joku aika geneerinen verkkokauppa mieleen.

Mutta se suurin aihe mikä tuossa ahdistaa on jos haluaa selata tuotteita listana. Vanhassa leiskassa tuotteita mahtuu 1440p näytölle kymmenkunta, uudessa leiskassa kolme. Melkoiseksi skrollaamiseksi menee. Tuota tyhjää tilaa on aivan järkyttävästi liikaa.

1675511631735.png
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 230
Mutta se suurin aihe mikä tuossa ahdistaa on jos haluaa selata tuotteita listana. Vanhassa leiskassa tuotteita mahtuu 1440p näytölle kymmenkunta, uudessa leiskassa kolme. Melkoiseksi skrollaamiseksi menee. Tuota tyhjää tilaa on aivan järkyttävästi liikaa.

Jep, tuotekuvat on uudella sivustolla nyt suuremmat ja varsinkin tuon listanäkymän se tekee todella typeräksi.
Ei ole oikein perustelua sille, että mitä tarvetta noin isot kuvat palvelee, eli, jos tuote kiinnostaa, niin klikataan se auki ja sit plärätään kuvia.
 
Liittynyt
05.02.2021
Viestejä
200
mitäs kannattaisi tehdä tämän pari viikkoa sitten ostetun Samsung 990 Pro 1Tb kanssa, kun tuo health lukema tippuu aika hälyttävään malliin. Ensimmäisen viikon aikana tippui 2% ja seuraavan viikon aikana 2% lisää. Nyt ollaa 95% jäljellä ja vasta kirjoitettu 9Tb ja luettu 12Tb. tätä menoa 0% tämän vuoden loppuun mennessä. Laitanko RMA hakemusta vai odotellaanko että että aseman health lukema on 0% ja sitten tilanteen vaatiessa RMA hakemusta jos/kun tulee ongelmia takuu aikana ?
Tuossa on vanhempi samsung 860 EVO 1Tb sata ssd ensimmäisenä ja uusi 990 pro 1Tb alempana

Näyttökuva_20230204_184334.png


EDIT: Tarkistin Samsung magician ohjelmistolla samoja arvoja ja huomasin että Health lukema ilmoitetaan 0-255 välisellä arvolla ja samsungin softa näyttää myös 5 arvoksi eli 1.96%. Tuon 1.96% Health lukeman mukaan asemalle olisi kirjoitetu 11.76 Tb jos maksimi arvo 255 on tuo 600TBW, mikä kuullostaa jo vähän oikeammalta lukemalta. Olettaisin että tuo HwInfo64 lukee tuota smart arvoa väärin ja pari prosentin tippuminen on normaalia uusissa nvme asemissa ?
 
Viimeksi muokattu:

mvkorpel

Tukijäsen
Liittynyt
07.11.2020
Viestejä
145
Uusi nettisivusto laskee mielestäni kummallisesti tilauksessa olevien tuotteiden määrän. Minulla on sisällä tilaus, jossa on 8 eri tuotetta ja lisäkappaleet mukaan lukien yhteensä 13 tuotetta. Avointen tilausteni luettelossa näkyy tuon tilauksen kohdalla "Tuotteita: 14 kpl". En ainakaan itse laskisi postitusta tuotteeksi, vai mistä lie tulee tuo ylimääräinen tuote.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 262
En ymmärrä miksi nuo vanhat piti muuttaa. Ne ovat kaikista helppokäyttöisimmät tietotekniikkakaupan sivut, mitä on olemassa. Eivät edes näytä vanhoilta ja toimivat todella hyvin. Elkää pliis vaihtako noita tuohon huonompaan uuteen hengettömään malliin.
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
49
Henk. koht. kaipaisin enemmän suodatusominaisuuksia tuotteisiin, sekä betasivulla että nykyisillä. Tällä hetkellä suodattimet löytyy valmistajalle ja tuoteryhmälle. Komponentteja ja oheislaitteita valitessa kuitenkin tulee usein muita tarpeita, esimerkiksi:
- Virtalähteessä teho (450, 500, 550, 650, 750W).
- Kotelossa esimerkiksi lasikylki / ei ikkunaa.
- Emolevystä valintoja sitten löytyykin, vaikkapa Wi-Fi ja DDR4 / DDR5, äänipiiri jne.
- Näppäimistöissä mm. kytkimen malli (Cherry MX blue / red / black jne).
- Näytöissä paneelin tyyppi, resoluutio ja virkistystaajuus.

Toki näitä voidaan toteuttaa myös kategorioilla, kuten on tehty näyttöjen kanssa, mutta ei tuo kyllä kovin järkevältä näytä. Paljon mieluummin napsauttaisin päälle suodattimet "144hz, 165hz, FreeSync, FreeSync Premium" ja menisin katsomaan 27" näyttöjen alta sopivaa. Nyt löytyy erikseen jokaiselle kategoriansa, ja sieltä pitää etsiä sopivaa resoluutiota ja tuumakokoa. Tai sitten voi mennä pläräämään 161 tuotteen joukosta ctrl+f:n avulla. Kilpailijoilla näitä on jo toteutettu, toisilla paremmin ja toisilla heikommin, ja kyllä se huomattavasti helpottaa asiointia.
 
Viimeksi muokattu:

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 131
mitäs kannattaisi tehdä tämän pari viikkoa sitten ostetun Samsung 990 Pro 1Tb kanssa, kun tuo health lukema tippuu aika hälyttävään malliin. Ensimmäisen viikon aikana tippui 2% ja seuraavan viikon aikana 2% lisää. Nyt ollaa 95% jäljellä ja vasta kirjoitettu 9Tb ja luettu 12Tb. tätä menoa 0% tämän vuoden loppuun mennessä. Laitanko RMA hakemusta vai odotellaanko että että aseman health lukema on 0% ja sitten tilanteen vaatiessa RMA hakemusta jos/kun tulee ongelmia takuu aikana ?
Tuossa on vanhempi samsung 860 EVO 1Tb sata ssd ensimmäisenä ja uusi 990 pro 1Tb alempana



EDIT: Tarkistin Samsung magician ohjelmistolla samoja arvoja ja huomasin että Health lukema ilmoitetaan 0-255 välisellä arvolla ja samsungin softa näyttää myös 5 arvoksi eli 1.96%. Tuon 1.96% Health lukeman mukaan asemalle olisi kirjoitetu 11.76 Tb jos maksimi arvo 255 on tuo 600TBW, mikä kuullostaa jo vähän oikeammalta lukemalta. Olettaisin että tuo HwInfo64 lukee tuota smart arvoa väärin ja pari prosentin tippuminen on normaalia uusissa nvme asemissa ?
Tsekkaas Tämä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
457
Pitäsköhän Jimmssin panostaa enemmän tohon palveluun kun turhaan sivujen huonontamiseen?
Taas 2 päivä tilauksesta eikä inahtanukkaan, tulee varmaan rojut nopeemmin tanskasta/saksasta perille kun Jimssilltä näillä näkymin.

Ei onneks ollu mitään kiire tavaraa, kuhan huvikseen tilasin pitkästä aikaa jotta sain todeta että asiakaspalvelu vieläkin täyttä paskaa.
 
Liittynyt
28.09.2019
Viestejä
2
Toivottavasti toi vanha Jimm's sivu pysyy jossain määrin käytössä. Zoomerit ja muut aivokuolleet voi ohjata tuonne uudelle sivulle.
Ihan kun oltais otettu joku puol valmis storefront joltain ilmaissivulta ja lätkästy jimmsin logot tonne. Aivan karsee verrattuna vanhaan.
 

Timanttia

Köyhä
Liittynyt
16.02.2021
Viestejä
275
Pitäsköhän Jimmssin panostaa enemmän tohon palveluun kun turhaan sivujen huonontamiseen?
Taas 2 päivä tilauksesta eikä inahtanukkaan, tulee varmaan rojut nopeemmin tanskasta/saksasta perille kun Jimssilltä näillä näkymin.

Ei onneks ollu mitään kiire tavaraa, kuhan huvikseen tilasin pitkästä aikaa jotta sain todeta että asiakaspalvelu vieläkin täyttä paskaa.
Täällä muuten sama paitsi että on oikeasti kiire tavaralle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
457
Täällä muuten sama paitsi että on oikeasti kiire tavaralle.
Jep, tässä ois selvää markkinarakoo kaupalle mikä lähettää tavaran saman päivän aikana vielä, ite maksan mieluusti sen vähän ylimäärästä et saan tavaran seuraavalle päivälle niinkun mistä vaan lafkasta kuuluisi tänä päivänä saaha, tuntuu vaan olevan lähes mahoton mitään ATK tavaraa saada seuraavalle päivälle mistään suomessa.

Tai pitäs olla toimituksessa joku "haluan tavaran nythetikiitos" +20€ vaihtoehto tjsp edes.
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 131
tässä ois selvää markkinarakoo kaupalle mikä lähettää tavaran saman päivän aikana vielä
Sä niinku meinaat, että jimms ei lähettäisi samana päivänä jos vaan tilausmäärä antaisi myöten, että ihan vaan kiusallaan odottelevat pari päivää?
 
Liittynyt
19.01.2020
Viestejä
961
Oma mielipide sivusto uudistuksesta, mobiililla mukavampi ja vikkelämpi käyttää mutta tietokoneella huonompi ja epäkäytännöllinen
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
457
Onhan siellä pikatoimitusnappi?
Ei mulla ainaskaan moisia ole

Sä niinku meinaat, että jimms ei lähettäisi samana päivänä jos vaan tilausmäärä antaisi myöten, että ihan vaan kiusallaan odottelevat pari päivää?
Kyllä, jos eivät osaa palkata lisää henkilökuntaa ni tahallaanhan ne tuota tekevät. Aivan alaarvoista suorittamista näin pitkät lähetysajat tavaralle, yli 2 täyttä työpäivää ni oli tänään nyt vihdoin lähtenyt hyllytavara matkaan.
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 131
Ei mulla ainaskaan moisia ole



Kyllä, jos eivät osaa palkata lisää henkilökuntaa ni tahallaanhan ne tuota tekevät. Aivan alaarvoista suorittamista näin pitkät lähetysajat tavaralle, yli 2 täyttä työpäivää ni oli tänään nyt vihdoin lähtenyt hyllytavara matkaan.
Varmasti osaavat palkata. Siihen palkkaamattomuuten on ihan muut syyt kuin osaamatttomuus.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
457
Varmasti osaavat palkata. Siihen palkkaamattomuuten on ihan muut syyt kuin osaamatttomuus.
Jos on jatkuvaan useemman päivän jono et saa edes lähetyksiä liikkellee ni luulis olevan kannattaa heillekin palkata sinne lisää tekijöitä jottai sais paketit liikkeelle järkevässä ajassa eikä kestäs viikkotolkulla.
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 131
Jos on jatkuvaan useemman päivän jono et saa edes lähetyksiä liikkellee ni luulis olevan kannattaa heillekin palkata sinne lisää tekijöitä jottai sais paketit liikkeelle järkevässä ajassa eikä kestäs viikkotolkulla.
Joo ehkä, ja sitte kun tämä suma saadaan purettua, sitten siellä on osa porukasta pyörittelemässä peukaloita kun kaikille ei riitä tekemistä tms.
Noi resurssikysymykset on aika pitkän aikavälin juttuja, ei niitä yhen ruuhkan perusteella pohdita.

Mut joo, oon siinä mielessä kyllä samaa mieltä, että "jotain on muuttunut". Ei tässä monta vuotta tarvii taaksepäin mennä, niin jouluruuhkissakin paketit lähti parin päivän sisään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
457
Joo ehkä, ja sitte kun tämä suma saadaan purettua, sitten siellä on osa porukasta pyörittelemässä peukaloita kun kaikille ei riitä tekemistä tms.
Noi resurssikysymykset on aika pitkän aikavälin juttuja, ei niitä yhen ruuhkan perusteella pohdita.

Mut joo, oon siinä mielessä kyllä samaa mieltä, että "jotain on muuttunut". Ei tässä monta vuotta tarvii taaksepäin mennä, niin jouluruuhkissakin paketit lähti parin päivän sisään.
Tää "suma" on kestänyt jo useemman vuoden, jotain siellä nyt mättää pahasti jos sitä ei koskaan saada purettua.
Jos sama ongelma on kokoajan päällä ni ei se ehkä mikään yksittäinen ruuhka oo sillon.
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 131
Tää "suma" on kestänyt jo useemman vuoden, jotain siellä nyt mättää pahasti jos sitä ei koskaan saada purettua.
Jos sama ongelma on kokoajan päällä ni ei se ehkä mikään yksittäinen ruuhka oo sillon.
Juuh, niinku tuosta theben viestistäkin näit, ni "jatkuva useemman vuoden ongelma" siellä tuntuu olevan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
457
Juuh, niinku tuosta theben viestistäkin näit, ni "jatkuva useemman vuoden ongelma" siellä tuntuu olevan.
Piti ihan tarkistaa, melkein tasan 2 vuotta sitten kyselin täällä että onko suomessa enää kauppoja mitkä toimittaa järkevästi tavaraa, nimenomaan juuri Jimssin takia kun ei tavara ollut liikahtanu taaskaan.
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 131
Piti ihan tarkistaa, melkein tasan 2 vuotta sitten kyselin täällä että onko suomessa enää kauppoja mitkä toimittaa järkevästi tavaraa, nimenomaan juuri Jimssin takia kun ei tavara ollut liikahtanu taaskaan.
Juuh, on se selvästi "jatkuva useamman vuoden ongelma" jos SUN tilaus ei taaskaan liikahtanu. Ymmärrän.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
457
Pikatoimitusta ei saa näköjään kun olemalla yhteydessä asiakaspalveluun joka tilauksen jälkeen erikseen.

Paljon kätevämpi/mielummin maksasin sen kympin kaks ylimäärästä kun olis raksi ruutuun vaan "nythetikiitos"

Tilaus tehty 0:35 Maanantaina, seurantatunnus tehty 7:46 Keskiviikkona, seurantaan ilmestynyt 16:47 Keskiviikkona.
Eli käytännössä 3 työpäivää että tavara on matkalla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 313
Viestejä
4 157 007
Jäsenet
70 407
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom