Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Miksi tuo koko UI on pitänyt suurentaa noin järkyttävän isoksi? Hirveän näköinen millä tahansa laitteella. Vai onko huononäköisille asiakkaille suunniteltu?

Miksi hakukenttä on poistettu tuotelistauksesta? Ennen tuolla pystyi nopeasti seulomaan esim. näytöistä USB-C mallit, muisteista tietyt nopeudet jne.

Sitten ihan yleisenä huomiona Jimmsin nykytouhuun: Omasta mielestäni Jimmsin etu on aina ollut se, että tavaraa on varastossa ja se lähtee nopeasti sieltä liikkeelle. Nykyään minimi pitäisi olla, että tavara liikkuu viimeistään 24h kuluttua tilauksesta, jos sitä on varastossa. Nyt sitten kuitenkin vielä tammikuun lopulla(!) selitellään viivästyksiä jollain jouluruuhkalla. Jos Saksan Amazonista ja Maxgamingin Ruotsin varastosta alkaa saada tuotteet nopeammin olisi ehkä syytä katsoa siellä Jimmsillä peiliin, että missä mättää.

Ihan mutuna vielä heitän, että tilausten ruuhkautumiseen on syynä ilmaiset toimituskulut. Monet käyttävät Jimmsiä muutamien eurojen ”heräteostosten” tekemiseen, kun kuluja ei tule. Tilataan yksi piuha ja hetken päästä toinen, kun unohtui ja päivän päästä vaikka hiirimatto. Itse ainakin maksaisin toimituksista, jos tuotteet olisivat nopeasti ja luotettavasti perillä. Tai sitten laitatte jonkun rajan esim. yli 59€ tilaukset toimituskuluitta tjsp. Näin moni voisi poimia tilaukseen mukaan muuta tarpeellista, että saa sen ilmaisilla posteilla.

Sitten vielä nuo jatkuvat RMA sekoilut. Yksi sanoo toista ja toinen toista. Täälläkin Jimmsin mieli muuttuu välillä. Vaikuttaa vähän siltä johdossa on ongelmia. Firman toimintahan on ulospäin juuri sen näköistä kuin sen johto: sekavaa, epäselvää, selittelyä jne. Koitakaa nyt saada putiikkinne järjestykseen.
 
Samoilla linjoilla kyllä. Vanhat sivut toimii loistavasti niin mobiililla kun työpöydällä.

Laittaa vaikkapa nämä kehitys rahat mieluummin hinta kilpailuun tai rma keissien puolelle kun niiden kanssa ollut vähän parannettavaa aika-ajoin.
 
Viimeksi muokattu:
Miksi tuo koko UI on pitänyt suurentaa noin järkyttävän isoksi? Hirveän näköinen millä tahansa laitteella. Vai onko huononäköisille asiakkaille suunniteltu?

Miksi hakukenttä on poistettu tuotelistauksesta? Ennen tuolla pystyi nopeasti seulomaan esim. näytöistä USB-C mallit, muisteista tietyt nopeudet jne.

Sitten ihan yleisenä huomiona Jimmsin nykytouhuun: Omasta mielestäni Jimmsin etu on aina ollut se, että tavaraa on varastossa ja se lähtee nopeasti sieltä liikkeelle. Nykyään minimi pitäisi olla, että tavara liikkuu viimeistään 24h kuluttua tilauksesta, jos sitä on varastossa. Nyt sitten kuitenkin vielä tammikuun lopulla(!) selitellään viivästyksiä jollain jouluruuhkalla. Jos Saksan Amazonista ja Maxgamingin Ruotsin varastosta alkaa saada tuotteet nopeammin olisi ehkä syytä katsoa siellä Jimmsillä peiliin, että missä mättää.

Ihan mutuna vielä heitän, että tilausten ruuhkautumiseen on syynä ilmaiset toimituskulut. Monet käyttävät Jimmsiä muutamien eurojen ”heräteostosten” tekemiseen, kun kuluja ei tule. Tilataan yksi piuha ja hetken päästä toinen, kun unohtui ja päivän päästä vaikka hiirimatto. Itse ainakin maksaisin toimituksista, jos tuotteet olisivat nopeasti ja luotettavasti perillä. Tai sitten laitatte jonkun rajan esim. yli 59€ tilaukset toimituskuluitta tjsp. Näin moni voisi poimia tilaukseen mukaan muuta tarpeellista, että saa sen ilmaisilla posteilla.

Sitten vielä nuo jatkuvat RMA sekoilut. Yksi sanoo toista ja toinen toista. Täälläkin Jimmsin mieli muuttuu välillä. Vaikuttaa vähän siltä johdossa on ongelmia. Firman toimintahan on ulospäin juuri sen näköistä kuin sen johto: sekavaa, epäselvää, selittelyä jne. Koitakaa nyt saada putiikkinne järjestykseen.

Muuten samaa mieltä, mutta postikuluista täysin erimieltä ja eipä taida muita kilpailuvaltteja jimmsillä enää olla kuin ilmaiset postikulut ja nopea toimitus ellei sekin ole jo muisto vain. Monta tuotetta olen tilannut ulkomailta ja sen jälkeen pyytäny voisiko tuotteen lisätä jimmsin listoille? Yleensä tämä on onnistunut ja sen saa jimmsiltä n. 10e halvemmalla lopulta. Jos lisättäisiin postikulut niin tilaisin jatkossakin ulkomailta useammin.

Betasivuilla ei näe kuinka paljon tuotetta on tilattu eli kuinka paljon se on miinuksella. Tää tieto on tärkeä esim siinä kohtaan, kun tuotetta on tulossa vaikka 3kpl, niinkuin nyt yhdessä tuotteessa jota olen tilannut. Siinä on vanhoilla sivuilla -2, eli joku joka on tilaamassa tuota tietää heti, että seuraavasta erästä saa omansa.
 
Muuten samaa mieltä, mutta postikuluista täysin erimieltä ja eipä taida muita kilpailuvaltteja jimmsillä enää olla kuin ilmaiset postikulut ja nopea toimitus ellei sekin ole jo muisto vain. Monta tuotetta olen tilannut ulkomailta ja sen jälkeen pyytäny voisiko tuotteen lisätä jimmsin listoille? Yleensä tämä on onnistunut ja sen saa jimmsiltä n. 10e halvemmalla lopulta. Jos lisättäisiin postikulut niin tilaisin jatkossakin ulkomailta useammin.

Betasivuilla ei näe kuinka paljon tuotetta on tilattu eli kuinka paljon se on miinuksella. Tää tieto on tärkeä esim siinä kohtaan, kun tuotetta on tulossa vaikka 3kpl, niinkuin nyt yhdessä tuotteessa jota olen tilannut. Siinä on vanhoilla sivuilla -2, eli joku joka on tilaamassa tuota tietää heti, että seuraavasta erästä saa omansa.
”Ilmaiset” toimituskulut eivät itsessään ole ongelma, mutta jos niiden johdosta muutaman euron tarvikkeiden tilaajat ruuhkauttavat tilausten käsittelyn, niin sitten siitä muodostuu ongelma. Tämä toki oli vain mutua, jonka alunperin mainitsinkin. Suurin hyötyhän noista ”ilmaisista” toimituskuluista on juuri edullisimpien tuotteiden kohdalla. Esimerkiksi monen sadan euron näytönohjainta hankkiessa itselleni ainakin on tärkeämpää takuukeissien hoituminen luotettavasti kuin muutaman euron säästö toimituskuluissa.
 
Nyt olis Mörön mielestä oikein hyvä hetki paahtaa


ja


Miksei samaan pakettiin myös

Näitä ei valitettavasti paahdettua saatu tällä kertaa.
 
Kerrassaan harmillista ettei miltään osin osunut. :(
 
Viimeksi muokattu:
Uudessa verkkosivustoversiossa on tyhjää tilaa varsinkin tuotelistausnäkymissä aivan liikaa uudessa versiossa, ja kelluva valikkopalkki ainakin tuollaisena tämänhetkisenä (4.2.2023) korkeana palkkina, joka vie aivan liikaa tilaa laajakuvaiselta tietokonenäytöltä, on typerä ratkaisu, jota monet sivustot nykyisin tuputtavat, vaikka siinä ei ole oikeasti mitään hyvää. Jos kelluva valikko olisi tyyliin ainoastaan linkkirivin ("Tietokoneet", "Komponentit" ja niin edelleen) korkuinen, siinä olisi edes jotain järkeä. Lisäksi sivustolle tulisi saada kunnolliset CSS-tulostemäärittelyt ulkoasulle, jotta tuotesivuista, tuotelistaussivuista, yhteystietosivusta ja muista saisi pyöräyettyä vaikkapa siistejä, kompakteja PDF-asiakirjoja / tulosteita. Sen sijaan esimerkiksi sivuston erinäiset värisävy- ja taustakuvattomuusratkaisut puolestaan ovat hyviä verrattuna vanhaan sivustoon.
 
Omasta mielestä menty vähän liikaakin pelkistettyyn suuntaan tuon uuden sivun osalta. Aika monessa paikassa aivan liikaa tyhjää tilaa, mutta toisaalta sitten etusivu on melkonen viidakko tavaraa. Värimaailma myös ei niin Jimmsiä, tulee juurikin joku aika geneerinen verkkokauppa mieleen.

Mutta se suurin aihe mikä tuossa ahdistaa on jos haluaa selata tuotteita listana. Vanhassa leiskassa tuotteita mahtuu 1440p näytölle kymmenkunta, uudessa leiskassa kolme. Melkoiseksi skrollaamiseksi menee. Tuota tyhjää tilaa on aivan järkyttävästi liikaa.

1675511631735.png
 
Mutta se suurin aihe mikä tuossa ahdistaa on jos haluaa selata tuotteita listana. Vanhassa leiskassa tuotteita mahtuu 1440p näytölle kymmenkunta, uudessa leiskassa kolme. Melkoiseksi skrollaamiseksi menee. Tuota tyhjää tilaa on aivan järkyttävästi liikaa.

1675511631735.png
Jep, tuotekuvat on uudella sivustolla nyt suuremmat ja varsinkin tuon listanäkymän se tekee todella typeräksi.
Ei ole oikein perustelua sille, että mitä tarvetta noin isot kuvat palvelee, eli, jos tuote kiinnostaa, niin klikataan se auki ja sit plärätään kuvia.
 
mitäs kannattaisi tehdä tämän pari viikkoa sitten ostetun Samsung 990 Pro 1Tb kanssa, kun tuo health lukema tippuu aika hälyttävään malliin. Ensimmäisen viikon aikana tippui 2% ja seuraavan viikon aikana 2% lisää. Nyt ollaa 95% jäljellä ja vasta kirjoitettu 9Tb ja luettu 12Tb. tätä menoa 0% tämän vuoden loppuun mennessä. Laitanko RMA hakemusta vai odotellaanko että että aseman health lukema on 0% ja sitten tilanteen vaatiessa RMA hakemusta jos/kun tulee ongelmia takuu aikana ?
Tuossa on vanhempi samsung 860 EVO 1Tb sata ssd ensimmäisenä ja uusi 990 pro 1Tb alempana

Näyttökuva_20230204_184334.png


EDIT: Tarkistin Samsung magician ohjelmistolla samoja arvoja ja huomasin että Health lukema ilmoitetaan 0-255 välisellä arvolla ja samsungin softa näyttää myös 5 arvoksi eli 1.96%. Tuon 1.96% Health lukeman mukaan asemalle olisi kirjoitetu 11.76 Tb jos maksimi arvo 255 on tuo 600TBW, mikä kuullostaa jo vähän oikeammalta lukemalta. Olettaisin että tuo HwInfo64 lukee tuota smart arvoa väärin ja pari prosentin tippuminen on normaalia uusissa nvme asemissa ?
 
Viimeksi muokattu:
Uusi nettisivusto laskee mielestäni kummallisesti tilauksessa olevien tuotteiden määrän. Minulla on sisällä tilaus, jossa on 8 eri tuotetta ja lisäkappaleet mukaan lukien yhteensä 13 tuotetta. Avointen tilausteni luettelossa näkyy tuon tilauksen kohdalla "Tuotteita: 14 kpl". En ainakaan itse laskisi postitusta tuotteeksi, vai mistä lie tulee tuo ylimääräinen tuote.
 
En ymmärrä miksi nuo vanhat piti muuttaa. Ne ovat kaikista helppokäyttöisimmät tietotekniikkakaupan sivut, mitä on olemassa. Eivät edes näytä vanhoilta ja toimivat todella hyvin. Elkää pliis vaihtako noita tuohon huonompaan uuteen hengettömään malliin.
 
Henk. koht. kaipaisin enemmän suodatusominaisuuksia tuotteisiin, sekä betasivulla että nykyisillä. Tällä hetkellä suodattimet löytyy valmistajalle ja tuoteryhmälle. Komponentteja ja oheislaitteita valitessa kuitenkin tulee usein muita tarpeita, esimerkiksi:
- Virtalähteessä teho (450, 500, 550, 650, 750W).
- Kotelossa esimerkiksi lasikylki / ei ikkunaa.
- Emolevystä valintoja sitten löytyykin, vaikkapa Wi-Fi ja DDR4 / DDR5, äänipiiri jne.
- Näppäimistöissä mm. kytkimen malli (Cherry MX blue / red / black jne).
- Näytöissä paneelin tyyppi, resoluutio ja virkistystaajuus.

Toki näitä voidaan toteuttaa myös kategorioilla, kuten on tehty näyttöjen kanssa, mutta ei tuo kyllä kovin järkevältä näytä. Paljon mieluummin napsauttaisin päälle suodattimet "144hz, 165hz, FreeSync, FreeSync Premium" ja menisin katsomaan 27" näyttöjen alta sopivaa. Nyt löytyy erikseen jokaiselle kategoriansa, ja sieltä pitää etsiä sopivaa resoluutiota ja tuumakokoa. Tai sitten voi mennä pläräämään 161 tuotteen joukosta ctrl+f:n avulla. Kilpailijoilla näitä on jo toteutettu, toisilla paremmin ja toisilla heikommin, ja kyllä se huomattavasti helpottaa asiointia.
 
Viimeksi muokattu:
mitäs kannattaisi tehdä tämän pari viikkoa sitten ostetun Samsung 990 Pro 1Tb kanssa, kun tuo health lukema tippuu aika hälyttävään malliin. Ensimmäisen viikon aikana tippui 2% ja seuraavan viikon aikana 2% lisää. Nyt ollaa 95% jäljellä ja vasta kirjoitettu 9Tb ja luettu 12Tb. tätä menoa 0% tämän vuoden loppuun mennessä. Laitanko RMA hakemusta vai odotellaanko että että aseman health lukema on 0% ja sitten tilanteen vaatiessa RMA hakemusta jos/kun tulee ongelmia takuu aikana ?
Tuossa on vanhempi samsung 860 EVO 1Tb sata ssd ensimmäisenä ja uusi 990 pro 1Tb alempana

Näyttökuva_20230204_184334.png


EDIT: Tarkistin Samsung magician ohjelmistolla samoja arvoja ja huomasin että Health lukema ilmoitetaan 0-255 välisellä arvolla ja samsungin softa näyttää myös 5 arvoksi eli 1.96%. Tuon 1.96% Health lukeman mukaan asemalle olisi kirjoitetu 11.76 Tb jos maksimi arvo 255 on tuo 600TBW, mikä kuullostaa jo vähän oikeammalta lukemalta. Olettaisin että tuo HwInfo64 lukee tuota smart arvoa väärin ja pari prosentin tippuminen on normaalia uusissa nvme asemissa ?
Tsekkaas Tämä.
 
Pitäsköhän Jimmssin panostaa enemmän tohon palveluun kun turhaan sivujen huonontamiseen?
Taas 2 päivä tilauksesta eikä inahtanukkaan, tulee varmaan rojut nopeemmin tanskasta/saksasta perille kun Jimssilltä näillä näkymin.

Ei onneks ollu mitään kiire tavaraa, kuhan huvikseen tilasin pitkästä aikaa jotta sain todeta että asiakaspalvelu vieläkin täyttä paskaa.
 
Toivottavasti toi vanha Jimm's sivu pysyy jossain määrin käytössä. Zoomerit ja muut aivokuolleet voi ohjata tuonne uudelle sivulle.
Ihan kun oltais otettu joku puol valmis storefront joltain ilmaissivulta ja lätkästy jimmsin logot tonne. Aivan karsee verrattuna vanhaan.
 
Pitäsköhän Jimmssin panostaa enemmän tohon palveluun kun turhaan sivujen huonontamiseen?
Taas 2 päivä tilauksesta eikä inahtanukkaan, tulee varmaan rojut nopeemmin tanskasta/saksasta perille kun Jimssilltä näillä näkymin.

Ei onneks ollu mitään kiire tavaraa, kuhan huvikseen tilasin pitkästä aikaa jotta sain todeta että asiakaspalvelu vieläkin täyttä paskaa.
Täällä muuten sama paitsi että on oikeasti kiire tavaralle.
 
Täällä muuten sama paitsi että on oikeasti kiire tavaralle.

Jep, tässä ois selvää markkinarakoo kaupalle mikä lähettää tavaran saman päivän aikana vielä, ite maksan mieluusti sen vähän ylimäärästä et saan tavaran seuraavalle päivälle niinkun mistä vaan lafkasta kuuluisi tänä päivänä saaha, tuntuu vaan olevan lähes mahoton mitään ATK tavaraa saada seuraavalle päivälle mistään suomessa.

Tai pitäs olla toimituksessa joku "haluan tavaran nythetikiitos" +20€ vaihtoehto tjsp edes.
 
tässä ois selvää markkinarakoo kaupalle mikä lähettää tavaran saman päivän aikana vielä
Sä niinku meinaat, että jimms ei lähettäisi samana päivänä jos vaan tilausmäärä antaisi myöten, että ihan vaan kiusallaan odottelevat pari päivää?
 
Oma mielipide sivusto uudistuksesta, mobiililla mukavampi ja vikkelämpi käyttää mutta tietokoneella huonompi ja epäkäytännöllinen
 
Onhan siellä pikatoimitusnappi?

Ei mulla ainaskaan moisia ole

Sä niinku meinaat, että jimms ei lähettäisi samana päivänä jos vaan tilausmäärä antaisi myöten, että ihan vaan kiusallaan odottelevat pari päivää?

Kyllä, jos eivät osaa palkata lisää henkilökuntaa ni tahallaanhan ne tuota tekevät. Aivan alaarvoista suorittamista näin pitkät lähetysajat tavaralle, yli 2 täyttä työpäivää ni oli tänään nyt vihdoin lähtenyt hyllytavara matkaan.
 
Ei mulla ainaskaan moisia ole



Kyllä, jos eivät osaa palkata lisää henkilökuntaa ni tahallaanhan ne tuota tekevät. Aivan alaarvoista suorittamista näin pitkät lähetysajat tavaralle, yli 2 täyttä työpäivää ni oli tänään nyt vihdoin lähtenyt hyllytavara matkaan.
Varmasti osaavat palkata. Siihen palkkaamattomuuten on ihan muut syyt kuin osaamatttomuus.
 
Varmasti osaavat palkata. Siihen palkkaamattomuuten on ihan muut syyt kuin osaamatttomuus.

Jos on jatkuvaan useemman päivän jono et saa edes lähetyksiä liikkellee ni luulis olevan kannattaa heillekin palkata sinne lisää tekijöitä jottai sais paketit liikkeelle järkevässä ajassa eikä kestäs viikkotolkulla.
 
Jos on jatkuvaan useemman päivän jono et saa edes lähetyksiä liikkellee ni luulis olevan kannattaa heillekin palkata sinne lisää tekijöitä jottai sais paketit liikkeelle järkevässä ajassa eikä kestäs viikkotolkulla.
Joo ehkä, ja sitte kun tämä suma saadaan purettua, sitten siellä on osa porukasta pyörittelemässä peukaloita kun kaikille ei riitä tekemistä tms.
Noi resurssikysymykset on aika pitkän aikavälin juttuja, ei niitä yhen ruuhkan perusteella pohdita.

Mut joo, oon siinä mielessä kyllä samaa mieltä, että "jotain on muuttunut". Ei tässä monta vuotta tarvii taaksepäin mennä, niin jouluruuhkissakin paketit lähti parin päivän sisään.
 
Joo ehkä, ja sitte kun tämä suma saadaan purettua, sitten siellä on osa porukasta pyörittelemässä peukaloita kun kaikille ei riitä tekemistä tms.
Noi resurssikysymykset on aika pitkän aikavälin juttuja, ei niitä yhen ruuhkan perusteella pohdita.

Mut joo, oon siinä mielessä kyllä samaa mieltä, että "jotain on muuttunut". Ei tässä monta vuotta tarvii taaksepäin mennä, niin jouluruuhkissakin paketit lähti parin päivän sisään.

Tää "suma" on kestänyt jo useemman vuoden, jotain siellä nyt mättää pahasti jos sitä ei koskaan saada purettua.
Jos sama ongelma on kokoajan päällä ni ei se ehkä mikään yksittäinen ruuhka oo sillon.
 
Tää "suma" on kestänyt jo useemman vuoden, jotain siellä nyt mättää pahasti jos sitä ei koskaan saada purettua.
Jos sama ongelma on kokoajan päällä ni ei se ehkä mikään yksittäinen ruuhka oo sillon.
Juuh, niinku tuosta theben viestistäkin näit, ni "jatkuva useemman vuoden ongelma" siellä tuntuu olevan.
 
Juuh, niinku tuosta theben viestistäkin näit, ni "jatkuva useemman vuoden ongelma" siellä tuntuu olevan.

Piti ihan tarkistaa, melkein tasan 2 vuotta sitten kyselin täällä että onko suomessa enää kauppoja mitkä toimittaa järkevästi tavaraa, nimenomaan juuri Jimssin takia kun ei tavara ollut liikahtanu taaskaan.
 
Piti ihan tarkistaa, melkein tasan 2 vuotta sitten kyselin täällä että onko suomessa enää kauppoja mitkä toimittaa järkevästi tavaraa, nimenomaan juuri Jimssin takia kun ei tavara ollut liikahtanu taaskaan.
Juuh, on se selvästi "jatkuva useamman vuoden ongelma" jos SUN tilaus ei taaskaan liikahtanu. Ymmärrän.
 
Pikatoimitusta ei saa näköjään kun olemalla yhteydessä asiakaspalveluun joka tilauksen jälkeen erikseen.

Paljon kätevämpi/mielummin maksasin sen kympin kaks ylimäärästä kun olis raksi ruutuun vaan "nythetikiitos"

Tilaus tehty 0:35 Maanantaina, seurantatunnus tehty 7:46 Keskiviikkona, seurantaan ilmestynyt 16:47 Keskiviikkona.
Eli käytännössä 3 työpäivää että tavara on matkalla.
 
On se ikävä sanoa, mutta kyllä tuo kestää nykyisin jonkin aikaa ennenkuin tilaus liikahtaa.. Maanantaina tilasin deskmatin ja tiistainakaan ei vielä liikahtanut, niin painoin sitten pikatoimitusta, jolloin keskiviikkona aamuyöstä kolmen aikaan liikahti sitten eteenpäin.

Muistan vielä kun joku muutama vuosi sitten tilasin puolen päivän jälkeen, niin tilaus lähti vielä saman päivän aikana, että keskesi seuraavaksi päiväksi tänne Itä-Suomeen.
 
Toivottavasti toi vanha Jimm's sivu pysyy jossain määrin käytössä. Zoomerit ja muut aivokuolleet voi ohjata tuonne uudelle sivulle.
Ihan kun oltais otettu joku puol valmis storefront joltain ilmaissivulta ja lätkästy jimmsin logot tonne. Aivan karsee verrattuna vanhaan.

Täysin samaa mieltä. Aivan tusinamarketin sivut, ja vaikeampi selata tehokkaasti tuotteita kun on isompaa fonttia ja turhaa tilaa.
Vanhat sivut on vaan suomen parhaat atk puljun sivut. Älkää missään nimessä vaihtako!
 
Ehkä eniten tuossa uudessa leiskassa käy silmiin tuo etusivu, vanhassa kaikki oli tiiviimmin etusivulla ja nyt saa rullata tosissaan. Kaikki on vähän turhan isolla. Ja mukava kontrasti reunoilta puuttuu, kun on kokonaan valkoinen sivu, eikä vaihtuvaa taustaa reunoilla.
 
Kiitos kaikille palautteesta koskien uudistettuja sivujamme!
Muutoksia on nyt tehty saatujen palautteiden perusteella mm. haun toimivuutta parannettu ja paljon muuta!
Pääsette katsomaan uudistettuja sivujamme täältä Sinä hyödyt siitä mitä Jimm's tietää !
:thumbsup: No nyt tuotelista/-ryhmäsivut alkavat olla (tuloste-CSS-asetteluja lukuun ottamatta) muutoin hyvät, mutta sen sijaan yhä pakotettuna koko sivuston yläreunassa kellutettava valikkopalkki on aivan jäätävän korkea massiivisine hakukenttineen ja logoineen, peittäen korkeussuunnassa aivan liikaa tilaa.

Beetan nykytilakuva ja ehdotusleiska tässä (tuotelistaus):
jimms-beta-2023-02-10-a.jpg
jimms-beta-2023-02-10-ehdotus.jpg


^ Ehdotusleiskani (FHD) on siis yläpalkin osalta kompromissi, jossa nykyisen beetan (illalla 10.2.2023) yläpalkin korkeus on noin puolitettu. "Etsi"-napin painalluksesta avautuisi sen oheen (sivuston oikeaan ylänurkkaan) hakukenttä tummalla pohjalla.

Etusivun osalta puolestaan diakaruselli on edelleen turhan hallitseva ja etenkin korkea. Lisäksi sitä sietäisi voida hallita kunnolla, mukaan lukien myös erilliset, selkeät toimintopainikkeet, niin pysäyttääksen ( II ) sisällön vaihtumisen kuin jatkaakseen sitä ('play'-kuvake). Näkyä tulisi myös dian järjestysnumero ja diojen kokonaismäärä (esimerkiksi: 1 / 4).
 
Pystyisikö "Hae listauksesta" siirtämään ylemmäs? Nyt se on lähes alimpana suodattimissa ja ainakin itse käytin sitä hyvin paljon vanhoilla sivuilla kun halusin etsiä kategorian tietynlaisia tuotteita, esimerkiksi koteloita joissa ei ole ikkunoita.
 
Nyt alkaa jo olla semmoinen, että viitsii käyttää ja toisaalta nykyinen hieman harvempi näkymän käyttäminen toimii vanhaa paremmin IPadilla. Yksi huononnus on, että niiden osien joita ei ole varastossa, niin arvioitu saatuvuusaika näkyy vasta osan omalla sivulla, eikä siinä valintalistalla.
 
Ei tuossa enää iPadin näytöltä muu isommin töki kuin tuo tolkuton skaalaus tai mikä lie. Kaikki näyttää tuplasti suuremmalta kuin vanhassa sivustossa. Sama kuin laittaisi Windowsissa skaalauksen 100%:sta 150%:iin. Vanhassa tuotelistaus näytti rivitettynä kahdeksan tuotetta. Uusi mahtuu näyttämään nyt neljä ja puoli.

Ja tuo hiton yläpalkki piiloon skrollatessa. Saa sen uudestaan näkyviin, kun skrollaa takaisin ylös pienen matkan. Nämä huomiot siis ihan perus iPadilla.
 
Se ero on nuorison ja tällaisten vanhusten ero, että näin näkö jo kärsineenä tuo uusi skaalaus tuntuu sopivalta :)
 
Kiitos kaikille palautteesta koskien uudistettuja sivujamme!
Muutoksia on nyt tehty saatujen palautteiden perusteella mm. haun toimivuutta parannettu ja paljon muuta!
Pääsette katsomaan uudistettuja sivujamme täältä Sinä hyödyt siitä mitä Jimm's tietää !
Saisko tumman teeman? Silmät sulaa kun on noin paljon valkosta. :beye:

Edit. Ja samaa mieltä Retaleen kanssa tuosta yläpalkista ihan PC:lläkin.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjut
254 085
Viestejä
4 418 866
Jäsenet
73 286
Uusin jäsen
Deader

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom