Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

Tila
Keskustelu on suljettu.
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 185
Huvittavasti tuo " vilkkaasta keskustelusta" taitaa olla nykyisen vastaajan vakiofraasi kun haulla löytyy useampiakin, aina näytönohjainten saatavuudesta ja tiedottamista, tuotepalautuksiin ja takuuasioihin. Ei muuta, mutta rupesin tuntumaan, että olen josku nähnyt tämän viestin aikaisemmin niin piti kokeilla :)
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Huvittavasti tuo " vilkkaasta keskustelusta" taitaa olla nykyisen vastaajan vakiofraasi kun haulla löytyy useampiakin, aina näytönohjainten saatavuudesta ja tiedottamista, tuotepalautuksiin ja takuuasioihin. Ei muuta, mutta rupesin tuntumaan, että olen josku nähnyt tämän viestin aikaisemmin niin piti kokeilla :)
Tietyt asiat puhuttavat foorumilaisia ja yleisesti keskustelu on hyvästä! Myös palaute on tervetullutta.

Edit: Lisättäköön, että aktiivinen keskustelu aiheesta ja aiheen vierestä on aina ollut tämän ketjun suola! :)
 
Viimeksi muokattu:

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Assyt lähestyvät! Huomenna aamulla kilahtaa uutiskirjeen tilanneille assyspessu, jossa kävijälippuarvonta ja sneak peek tarjouksiin!
Jos uutiskirje on vielä tilaamatta, niin postituslistalle pystyy liittymään täällä: Postituslista - Jimms.fi

Demokoneet ja näytöt on nyt myös ennakkomyynnissä - toimitukset alkavat viikolla 10: Tuotehaku - Jimms.fi
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Pitää kertoa omistakin kokemuksista. Asennellessani erästä vekotinta erääseen vekottimeen, menivät vekottimen osat vinoon ja vekotin jäi jumiin vekottimen sisään. Ensin oltiin Jimm'sillä sitä mieltä että oma vika, mutta sitten kun sanoin että ei sen vekottimen asennus sinne vekottimen sisään vaadi kovin suurta älykkyysosamäärää, niin oltiin yhtäkkiä valmiit ottamaan se vekotin takaisin. Tässä vaan on se huono puoli että olisin joutunut lähettämään ne molemmat vekottimet takaisin, sillä se toinen vekotin on edelleen jumissa siellä toisen vekottimen sisällä ja toinen vekotin ei edes ole ostettu Jimm'siltä, joten annoin asian olla ja pistin jopa sähköpostia asiasta, mutta siihenkään ei tullut vastausta.

Tuskinpa olisi niistä vekottimen osista ottanut mitään selvää RMAta varten muutenkaan, kun ruhjoutuivat jo asennusvaiheessa piloille. Niin vekotin joka kyseessä on Axagonin valmistama kiintolevykotelo. En kyllä osta toista kun on niin huonosti suunniteltu ettei ole esim. niihin kiskoihin jotka kiinnittyvät kiintolevyn sivuille viitsitty porata ruuvin mentäviä reikiä että voisi sen levyn kiinnitttää ruuveilla eikä vain huterien muovitappien varaan, joka taas estäisi niiden kiskojen vääntymisen asennusvaiheessa, ja jumittumisen.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
9
Hei,

Täytyypä antaa itsekin hieman palautetta Jimssin takuuasioiden hoitamisesta, eli asia liittyy aiemmassa viestissäni mainitsemaani takuupalautusasiaan, jossa takuuaikana hajomaan alkanut Asus GeForce RTX 2080 DUAL 8G -näytönohjain toimitettiin takuuvaihtoon ja jouduin käytännössä vääntämään kättä Jimmsin asiakaspalvelun eri henkilöiden kanssa kymmenien viestien verran ennen kuin asiaa saatiin vihdoin eteenpäin. Alla hieman päivämääriä, mutta vältän toistaiseksi julkaisemasta suoraan sähköposteja kuvina, koska en ole varma miten tietosuojalaki näiden osalta menee vaikka toiminkin toisena osapuolena. Tarkoituskeni ei ole myöskään syyttää ketään yksittäistä tukihenkilöä vaan palaute on suunnattu täysin yritystasolla. Pahoittelut jo ennakkoon seuraavasta wall of textistä.

  • 27.12.2018 Näytönohjain on ostettu Jimmssiltä 779€ hintaan
    • Näytönohjaimelle on luvattu 3 vuoden takuu, eli voimassaolo ~ 27.12.2021 asti
  • 30.12.2018 Näytönohjain on lähetty minulle Jimmsiltä

  • Lokakuun loppu puolella 2021 näytönohjain on alkanut näyttää vikaantumisen merkkejä pitänen outoa sähköistä ääntä mikä kuulostaa tulevan virran syötön läheltä, jonka lisäksi näytönohjaimen ledinauha "GeForce RTX Asus" ei käynnisty. Vika saattoi teoriassa olla pelkästään ledinauhan toiminnassa, mutta Geforce 1000 ja RTX 3000 sarjan virransyötön ongelmat tietäneenä kortti saattoi olla paloturvallisuusrski ja myös mahdollisen vaikutuksen jälleenmyyntihintaan huomoiden päätin toimittaa muuten pääosin toimivan kortin takuuseen.
    • Otin mainitusta viasta myös videokuvaa ja liitin sen mukaan RMA-ilmoitukseen.
  • 23.11.2021 teen Jimmsille RMA-pyynnön, joka hyväksytään 24.11.2021

  • Kysyn seuraavan viikon kuluessa lisätietoja korvaavien näytönohjaimien saatavuudesta, takuukorjauksen / vaihdon oletetusta kestosta jne.

  • Kysyn myös asiakaspalveluilta onko takuuvaihdon yhteydessä mahdollista päivittää korttia 3000 sarjaan, niin että maksaisin hinnan erotuksen sovitusti
    • Asiakaspalvelu kertoo, että" Jos takuukäsittelyssä näytönohjain vaihdetaan/päivitetään toiseen malliin ja välirahaa tulee maksettavaksi teille, uudella kortilla on uusi täysi takuu. "
  • Työkiireistä ja kotimaan matkailusta johtuen pääsin lähettämään kortin takuupalautukseen vasta 9.12.2021 varmistettuani aluksi Jimmsiltä, että aikaisemmin saatu palatusnumero on edelleen käytettävissä eikä asian suhteen ole muita ongelmia
    • Pelaaminen kortilla onnistui vielä pakkausta edeltävänä päivänä 8.12.2021 1440p resoluutiolla, josta minulla on ylhäällä shadowplay pelikuvaa
  • 10.12.2021 Jimms vahvistaa sähköpostilla kortin saapuneen perille ja odottaa takuukäsittelyä

  • 11.12.2021 - 20.12.2021 odotan vahvistusta takuukäsittelyn tilanteesta ja läpi menosta

  • 21.12.2021 Jimms tiedottaa ettei näytönohjaimen mene RMA:han koska:
    "Käsittelyssä huomattiin, että näytönohjaimen virtaliittimessä on fyysisiä vaurioita. Vauriot estävät laitteen oikean toiminnan. Takuu ei kata asennus- tai käyttövirheestä aiheutuneita vikoja. Tarvittaessa voimme lähettää teille kuvia vaurioista. Koska takuuehtoja on rikottu, takuu ei valitettavasti korvaa tilalle uutta tuotetta. Mikäli ette halua tuotetta enää takaisin, voimme toimittaa sen veloituksetta puolestanne SER-kierrätykseen (sähkö- ja elektroniikkaromukierrätys). Tämän jälkeen tuotetta ei ole enää mahdollista saada takaisin.

    Mikäli kuitenkin haluatte vielä tuotteen takaisin, veloitamme takuuehtojemme mukaisesti aiheettomasta takuupalautuksesta 30 euroa, sekä toimituskulut asiakaspalautuskesta 8,10 euroa, takaisinlähetyksestä 8,10 euroa ja postiennakosta 3,65 euroa. Yhteensä siis 49,85 euroa. Huomioittehan, että kotivakuutuksenne voi korvata vahingon. Olettehan yhteydessä vakuutusyhtiöönne.

    Mikäli emme saa vastaustasi seuraavan kolmen (3) kuukauden sisällä, jää tuote meidän omistukseen, eikä sitä ole enää mahdollista saada takaisin. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine 15.7.1988/688 Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä… 688/1988 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®
    )"

  • 21.12.2021 reklamoin Jimmsiä samana päivänä RMA:n tuloksesta, koska kyseinen näytönohjain on asetettu ja poistettu varovasti yhden kerran tietokoneesta, eikä postituksessa osunut silmiin mitään syytä mikä estäisi RMA-prosessin, enkä ole useita koneita harrastuksen ja työni puolesta asentaneena aiheuttanut kortille itse minkäänlaista vahinkoa. Tuolloin mahdollinen vika menee luonnollisesti joko RMA-alaiseen vikaan tai kortissa alunperin olleen, mutta vian ajan kuluessa pahentuneen virhevastuun piiriin. Varmuuden vuoksi päätin vielä jättää 9.12.2022 kortin pölyt putsaamatta ettei Jimms keksisi ainakaan välttää korttia olevan avattu pölyjen puuttuessa.
    • Pyydän samassa viestissä Jimmsiltä kuvat takuun estävästä viasta, jota Jimms väitti itseni aiheuttamaksi
  • 22.12.2021 Jimms ilmoittaa, että viasta on pyydetty lisätietoja valmistajalta ja saan uuden ilmoitusken, kun asian käsittelyä voidaan jatkaa

  • 5.1.2022 Jimms ilmoittaa olleensa uudestaan yhteydessä valmistajaan ja että:
    "Valitettavasti kuitenkin edelleen asia on niin että vikaa ei voi korjata takuuna, koska tuotteessa on fyysinen vaurio. Tilannetta ei muuta se, ettei vika olisikaan yhteydessä tuohon fyysiseen vaurioon, vaan fyysinen vaurio evää aina takuun.

    Valmistaja tarjoaa tähän maksullista korjausta. Korjauksen hinta on noin 80 euroa postikuluineen. Takuun ulkopuolisessa korjauksessa tuote korjataan kokonaisuudessaan, niin itse vika kuin fyysinen vauriokin. Mikäli korjaus onnistuu, tuote testataan ja siihen saa 3 kuukauden takuun mikä kattaa saman ongelman korjauksen. Mikäli tuotetta ei pystytä korjaamaan, hintaa ei veloiteta.

    Haluaisitteko mahdollisesti toimittaa tuotteen huoltoon/korjattavaksi?
    "

  • 7.1.2022 vastaan Jimmsille ja pyysin toistuvasti 21.11.2021 pyytämiäni kuvia takuun estävästä viasta ja kysyin miksi minulle ei ole tiedotettu mahdollisuudesta korjata näytönohjain 80€ hintaan, jos kortti ei menisikään takuuseen. Ilman tuota korjausta ja aiempiin viesteihin luettaen olisin siis käytännössä menettänyt näytönohjaimen kokonaan ilman mitään hyvitystä Jimmsin evättyä itse lupaamansa ja lain mukaisen takuun. Ilmoitin vieväni asian kuluttajariitalautakuntaan, mutta päätin tiedustella viasta ja RMA:sta vielä tarkemmin puhelimitse jolloin Jimmsiltä kerrottiin, että näytönohjaimissa ei voi kuulemma olla virhevastuun alaisia vikoja, koska nämä kuulemma tarkastetaan tehtaalla ennen lähetystä. Hieman sarkastisestri kysyin myös, oli Jimmsillä ehkä toiveena myydä tuo minulta toiminavana, mutta ei täysin ehjänä RMA-vaihtoon lähetty näytönohjain eteenpäin voitolla, mikä oli kieltämättä hieman alhaista, mutta aloin olla huomattavan turhautuminen ongelmaan ja Jimmsin käsien pesemiseen luvatusta takuusta, sekä toimittamattomiin kuviin joita olin pyytänyt jo 2,5 viikkoa sitten.

  • 10.1.2022 minulle toimitetaan vihdoin pyytämäni kuvat viasta, eli tuo pieni kuluma pinnien 7 ja 8 välisessä seinässä, joka ei ylety edes ehjässä liittimessä kattoon asti koko matkalta:

    RTX_2080_vika.jpg


    Vertauksena kuva ehjästä liittimestä, jossa tuo ylemmän kuvan välitila näkyy selvästi:
    RTX_2080_ehja.jpg


    Kuva PCI-E connectorin layoutista josta näemme, että mainitut pinnit 7 ja 8 ovat molemmat groundeja, eli näiden välillä ei edes voi olla mitään jännite-eroa, mikä voisi aiheuttaa ongelmaa näytönohjaimen käytölle.
    PCI-E_Cable_Pins.JPG

    Toisin sanoen mitään Jimssin 21.12 viestissä väitettyä toimivuuden estävää vikaa ei ollut olemassa eikä tuolla "vialla" ole mitään vaikutusta kortin toimivuuteen. Tällä kuitenkin pyrittiin eväämään takuuprosessi jotta yritys voisi säästää ja lisäksi noiden liittimien pitäisi kuitenkin kestää useita kiinnityksiä ja irrotuksia, mutta varmasti huonosti valmistunut liitin voi hajota jo ensimmäisellä kerralla (kuten tämän forumin puolella taisi olla keskustelultu esim. Koolink virtalähteen kaapeleista).

  • 10.1.2022 eli samana päinä vain Jimmsiltä toisen sähköpostin jossa kerrottiin kyseessä olleen väärinkäsityksen, kortti luvattiin korjata valmistajan huollossa kuluitta. Tässä kuitenkin kerrottiin olevan viivettä ja käyttööni tarjottiin väliaikaisesti käytettyä Asus GTX 1070 DUAL OC- näytönohjainta.

  • 10.1.2022 kymmeniin viestieihin ja oikeuksistani tappeluun kyllästyneenä vastaan Jimmsille ottavani tarjotuksen vastaan, jotta tämä asia saadaan vihdoin maaliin ja tiedustelen samalla arviota milloin tuo takuupalautus todennäköisesti valmistuu.

  • 19.1.2022 Jimms vastaa ja kertoo ettei ajasta ole varmuutta ja pyytää minulta hetua, josta kyselin myös täällä aiemmassa viestissäni. Kysyin asiasta lisätietoja myöhemmällä viestillä ja jäin odottamaan vastausta.

  • 24.1.2022 Jimms vastaa, että kyse on luottotarkastutuksesta joka liittyy lainaan annettaviin näytönohjaimiin.
    • Tässä vaiheessa olen saanut jo lainaan toisaalta vanhan Radeon HD6950 näytönohjaimen, että koneeseen saa edes kuvan ja luottamukseni Jimmsin toimintaan oli valitettavasti sen verran vähentynyt, että en päättänyt ottaa enää riskiä mikäli Jimms lähettäisi minulle viallilsen kortin ja vaatisi tämän korvaamista väittäen minun rikkoneen sen.
  • 15.2.2022 Ilmoitin Jimmsille, että miettyäni asiaa minulla ei ole toistaiseksi enää tarvetta tuolle varakortille ja kysyin samalla takuukorjauksen edistymisestä.
    • Tähän viestiini en saanut koskaan vastausta.
  • 7.3.2022 minulle saapui ilmoitus, että RMA-huolto valmistajalla on valmis ja kortti on siirtymässä Jimmsin suutaan.

  • 21.3.2022 tuote lähettiin minulle ja asiasta ilmoitettiin sähköpostilla ilman mitään tarkastusta toivotusta postitusosoitteesta, joten onneksi en ollut muuttanut välissä. Takuukorjauksen kesto on siis ollut tässä vaiheessa noin 3 kk ja 2 viikkoa.

  • 24.3.2022 noudin paketin pakettiautomaatista ja vaindoin kortin sunnuntaina.
    • Tarkastuksen perusteella ilmoittamaani vikaa ei ole kuitenkaan ilmeisesti vaivauduttu edes korjaamaan, koska esim. vian kuvauksen yhteydessä mainitsemani Led-nauha on edelleen pimeänä ja kortti pitää ääntä, mutta valmistaja on onneksi vaihtanut PCI-E liittimen, jossa oli tuo Jimssin takuun estävä vika.
    • Myöskään aiemmin luvatusta takuun pidennyksestä ei tullut mitään dokumenttia eli ilmeisesti sekin lupaus oli pelkkää sanahelinää.
    • TLDR antoisat 3kk 2 viikkoa käytetty, kiitos siitä!

Ylempi aikajana ei sisällä kaikkea viestintää, mutta mainittattakoon erikseen, että en ole missään vaiheessa käyttänyt yhtä ainoaa voimasanaa tai käyttänyt loukkaavasti tai sanallisesti hyökkäävästi ketään nimettyä Jimmsin asiakaspalvelijaa tai muuta henkilökuntaa kohtaan, vaan mahdollinen aiempi ja kohta tuleva kritiikki on suunnattu yrityksellenne, koska olettavasti lukuisat eri asiakaspalvelit ovat kuitenkin seuranneet omia linjauksianne. Mikäli kuitenkin väitätte minun valeltelevan ja ettei ylempi aikajana pidä paikkaansa sallitte olettavasti noiden viestien julkaisun todisteena?

Sanottakoon siis, että tämä on toistaiseksi ehdottomasti surkein takuupalautus jonka olen kokenut minkään verkkokaupan kanssa, mikä on tietty sinänsä positiivista, mutta ainakin omissa silmissäni Jimmsin maine kuluttajaystävällisenä ja luotetavana yrityksenä on täysin romuttunut. Sinänsä tämä on varsin surullista koska aikaisemmin asioin usein Jimmsillä paremman tarjonnan ja vaivattomuuden perusteella vaikka hintanne ovatkin yleensä kilpailijoita korkeammat. Miten teiltä kuitenkaan uskaltaa jatkossa ostaa mitään jos emolevylle, testatulle näytölle tai high end näytönohjaimelle annetaan ns. perävalotakuu jotta yritys voi tällä säästää pari sataa? Alkaa siis olla sama ostaa tarjontaa esim. Saksan Amazonista jolloin hinta on myös halvempi tai asioida liikeissä joille heidän yrityksensä maine merkitsee jotain, eikä siinä muutama nallekarkki ja ongelmien lakaiseminen maton alle esim. tässä ketjussa paljoa mieltä lämmitä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Tuo liittimen kuva näyttää ihan siltä että siinä on ollut valuvika jo tehtaalla, ei kai tuo voi maapuolella sulaakkaan?, (en ole sähkömies). Jos se olisi käytöstä murtunut niin ei se olisi tuon näköinen vaan halkeama olisi paljon siistimpireunainen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 108
Hei,

Täytyypä antaa itsekin hieman palautetta Jimssin takuuasioiden hoitamisesta, eli asia liittyy aiemmassa viestissäni mainitsemaani takuupalautusasiaan, jossa takuuaikana hajomaan alkanut Asus GeForce RTX 2080 DUAL 8G -näytönohjain toimitettiin takuuvaihtoon ja jouduin käytännössä vääntämään kättä Jimmsin asiakaspalvelun eri henkilöiden kanssa kymmenien viestien verran ennen kuin asiaa saatiin vihdoin eteenpäin. Alla hieman päivämääriä, mutta vältän toistaiseksi julkaisemasta suoraan sähköposteja kuvina, koska en ole varma miten tietosuojalaki näiden osalta menee vaikka toiminkin toisena osapuolena. Tarkoituskeni ei ole myöskään syyttää ketään yksittäistä tukihenkilöä vaan palaute on suunnattu täysin yritystasolla. Pahoittelut jo ennakkoon seuraavasta wall of textistä.

  • 27.12.2018 Näytönohjain on ostettu Jimmssiltä 779€ hintaan
    • Näytönohjaimelle on luvattu 3 vuoden takuu, eli voimassaolo ~ 27.12.2021 asti
  • 30.12.2018 Näytönohjain on lähetty minulle Jimmsiltä

  • Lokakuun loppu puolella 2021 näytönohjain on alkanut näyttää vikaantumisen merkkejä pitänen outoa sähköistä ääntä mikä kuulostaa tulevan virran syötön läheltä, jonka lisäksi näytönohjaimen ledinauha "GeForce RTX Asus" ei käynnisty. Vika saattoi teoriassa olla pelkästään ledinauhan toiminnassa, mutta Geforce 1000 ja RTX 3000 sarjan virransyötön ongelmat tietäneenä kortti saattoi olla paloturvallisuusrski ja myös mahdollisen vaikutuksen jälleenmyyntihintaan huomoiden päätin toimittaa muuten pääosin toimivan kortin takuuseen.
    • Otin mainitusta viasta myös videokuvaa ja liitin sen mukaan RMA-ilmoitukseen.
  • 23.11.2021 teen Jimmsille RMA-pyynnön, joka hyväksytään 24.11.2021

  • Kysyn seuraavan viikon kuluessa lisätietoja korvaavien näytönohjaimien saatavuudesta, takuukorjauksen / vaihdon oletetusta kestosta jne.

  • Kysyn myös asiakaspalveluilta onko takuuvaihdon yhteydessä mahdollista päivittää korttia 3000 sarjaan, niin että maksaisin hinnan erotuksen sovitusti
    • Asiakaspalvelu kertoo, että" Jos takuukäsittelyssä näytönohjain vaihdetaan/päivitetään toiseen malliin ja välirahaa tulee maksettavaksi teille, uudella kortilla on uusi täysi takuu. "
  • Työkiireistä ja kotimaan matkailusta johtuen pääsin lähettämään kortin takuupalautukseen vasta 9.12.2021 varmistettuani aluksi Jimmsiltä, että aikaisemmin saatu palatusnumero on edelleen käytettävissä eikä asian suhteen ole muita ongelmia
    • Pelaaminen kortilla onnistui vielä pakkausta edeltävänä päivänä 8.12.2021 1440p resoluutiolla, josta minulla on ylhäällä shadowplay pelikuvaa
  • 10.12.2021 Jimms vahvistaa sähköpostilla kortin saapuneen perille ja odottaa takuukäsittelyä

  • 11.12.2021 - 20.12.2021 odotan vahvistusta takuukäsittelyn tilanteesta ja läpi menosta

  • 21.12.2021 Jimms tiedottaa ettei näytönohjaimen mene RMA:han koska:
    "Käsittelyssä huomattiin, että näytönohjaimen virtaliittimessä on fyysisiä vaurioita. Vauriot estävät laitteen oikean toiminnan. Takuu ei kata asennus- tai käyttövirheestä aiheutuneita vikoja. Tarvittaessa voimme lähettää teille kuvia vaurioista. Koska takuuehtoja on rikottu, takuu ei valitettavasti korvaa tilalle uutta tuotetta. Mikäli ette halua tuotetta enää takaisin, voimme toimittaa sen veloituksetta puolestanne SER-kierrätykseen (sähkö- ja elektroniikkaromukierrätys). Tämän jälkeen tuotetta ei ole enää mahdollista saada takaisin.

    Mikäli kuitenkin haluatte vielä tuotteen takaisin, veloitamme takuuehtojemme mukaisesti aiheettomasta takuupalautuksesta 30 euroa, sekä toimituskulut asiakaspalautuskesta 8,10 euroa, takaisinlähetyksestä 8,10 euroa ja postiennakosta 3,65 euroa. Yhteensä siis 49,85 euroa. Huomioittehan, että kotivakuutuksenne voi korvata vahingon. Olettehan yhteydessä vakuutusyhtiöönne.

    Mikäli emme saa vastaustasi seuraavan kolmen (3) kuukauden sisällä, jää tuote meidän omistukseen, eikä sitä ole enää mahdollista saada takaisin. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine 15.7.1988/688 Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä… 688/1988 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®
    )"

  • 21.12.2021 reklamoin Jimmsiä samana päivänä RMA:n tuloksesta, koska kyseinen näytönohjain on asetettu ja poistettu varovasti yhden kerran tietokoneesta, eikä postituksessa osunut silmiin mitään syytä mikä estäisi RMA-prosessin, enkä ole useita koneita harrastuksen ja työni puolesta asentaneena aiheuttanut kortille itse minkäänlaista vahinkoa. Tuolloin mahdollinen vika menee luonnollisesti joko RMA-alaiseen vikaan tai kortissa alunperin olleen, mutta vian ajan kuluessa pahentuneen virhevastuun piiriin. Varmuuden vuoksi päätin vielä jättää 9.12.2022 kortin pölyt putsaamatta ettei Jimms keksisi ainakaan välttää korttia olevan avattu pölyjen puuttuessa.
    • Pyydän samassa viestissä Jimmsiltä kuvat takuun estävästä viasta, jota Jimms väitti itseni aiheuttamaksi
  • 22.12.2021 Jimms ilmoittaa, että viasta on pyydetty lisätietoja valmistajalta ja saan uuden ilmoitusken, kun asian käsittelyä voidaan jatkaa

  • 5.1.2022 Jimms ilmoittaa olleensa uudestaan yhteydessä valmistajaan ja että:
    "Valitettavasti kuitenkin edelleen asia on niin että vikaa ei voi korjata takuuna, koska tuotteessa on fyysinen vaurio. Tilannetta ei muuta se, ettei vika olisikaan yhteydessä tuohon fyysiseen vaurioon, vaan fyysinen vaurio evää aina takuun.

    Valmistaja tarjoaa tähän maksullista korjausta. Korjauksen hinta on noin 80 euroa postikuluineen. Takuun ulkopuolisessa korjauksessa tuote korjataan kokonaisuudessaan, niin itse vika kuin fyysinen vauriokin. Mikäli korjaus onnistuu, tuote testataan ja siihen saa 3 kuukauden takuun mikä kattaa saman ongelman korjauksen. Mikäli tuotetta ei pystytä korjaamaan, hintaa ei veloiteta.

    Haluaisitteko mahdollisesti toimittaa tuotteen huoltoon/korjattavaksi?
    "

  • 7.1.2022 vastaan Jimmsille ja pyysin toistuvasti 21.11.2021 pyytämiäni kuvia takuun estävästä viasta ja kysyin miksi minulle ei ole tiedotettu mahdollisuudesta korjata näytönohjain 80€ hintaan, jos kortti ei menisikään takuuseen. Ilman tuota korjausta ja aiempiin viesteihin luettaen olisin siis käytännössä menettänyt näytönohjaimen kokonaan ilman mitään hyvitystä Jimmsin evättyä itse lupaamansa ja lain mukaisen takuun. Ilmoitin vieväni asian kuluttajariitalautakuntaan, mutta päätin tiedustella viasta ja RMA:sta vielä tarkemmin puhelimitse jolloin Jimmsiltä kerrottiin, että näytönohjaimissa ei voi kuulemma olla virhevastuun alaisia vikoja, koska nämä kuulemma tarkastetaan tehtaalla ennen lähetystä. Hieman sarkastisestri kysyin myös, oli Jimmsillä ehkä toiveena myydä tuo minulta toiminavana, mutta ei täysin ehjänä RMA-vaihtoon lähetty näytönohjain eteenpäin voitolla, mikä oli kieltämättä hieman alhaista, mutta aloin olla huomattavan turhautuminen ongelmaan ja Jimmsin käsien pesemiseen luvatusta takuusta, sekä toimittamattomiin kuviin joita olin pyytänyt jo 2,5 viikkoa sitten.

  • 10.1.2022 minulle toimitetaan vihdoin pyytämäni kuvat viasta, eli tuo pieni kuluma pinnien 7 ja 8 välisessä seinässä, joka ei ylety edes ehjässä liittimessä kattoon asti koko matkalta:



    Vertauksena kuva ehjästä liittimestä, jossa tuo ylemmän kuvan välitila näkyy selvästi:


    Kuva PCI-E connectorin layoutista josta näemme, että mainitut pinnit 7 ja 8 ovat molemmat groundeja, eli näiden välillä ei edes voi olla mitään jännite-eroa, mikä voisi aiheuttaa ongelmaa näytönohjaimen käytölle.

    Toisin sanoen mitään Jimssin 21.12 viestissä väitettyä toimivuuden estävää vikaa ei ollut olemassa eikä tuolla "vialla" ole mitään vaikutusta kortin toimivuuteen. Tällä kuitenkin pyrittiin eväämään takuuprosessi jotta yritys voisi säästää ja lisäksi noiden liittimien pitäisi kuitenkin kestää useita kiinnityksiä ja irrotuksia, mutta varmasti huonosti valmistunut liitin voi hajota jo ensimmäisellä kerralla (kuten tämän forumin puolella taisi olla keskustelultu esim. Koolink virtalähteen kaapeleista).

  • 10.1.2022 eli samana päinä vain Jimmsiltä toisen sähköpostin jossa kerrottiin kyseessä olleen väärinkäsityksen, kortti luvattiin korjata valmistajan huollossa kuluitta. Tässä kuitenkin kerrottiin olevan viivettä ja käyttööni tarjottiin väliaikaisesti käytettyä Asus GTX 1070 DUAL OC- näytönohjainta.

  • 10.1.2022 kymmeniin viestieihin ja oikeuksistani tappeluun kyllästyneenä vastaan Jimmsille ottavani tarjotuksen vastaan, jotta tämä asia saadaan vihdoin maaliin ja tiedustelen samalla arviota milloin tuo takuupalautus todennäköisesti valmistuu.

  • 19.1.2022 Jimms vastaa ja kertoo ettei ajasta ole varmuutta ja pyytää minulta hetua, josta kyselin myös täällä aiemmassa viestissäni. Kysyin asiasta lisätietoja myöhemmällä viestillä ja jäin odottamaan vastausta.

  • 24.1.2022 Jimms vastaa, että kyse on luottotarkastutuksesta joka liittyy lainaan annettaviin näytönohjaimiin.
    • Tässä vaiheessa olen saanut jo lainaan toisaalta vanhan Radeon HD6950 näytönohjaimen, että koneeseen saa edes kuvan ja luottamukseni Jimmsin toimintaan oli valitettavasti sen verran vähentynyt, että en päättänyt ottaa enää riskiä mikäli Jimms lähettäisi minulle viallilsen kortin ja vaatisi tämän korvaamista väittäen minun rikkoneen sen.
  • 15.2.2022 Ilmoitin Jimmsille, että miettyäni asiaa minulla ei ole toistaiseksi enää tarvetta tuolle varakortille ja kysyin samalla takuukorjauksen edistymisestä.
    • Tähän viestiini en saanut koskaan vastausta.
  • 7.3.2022 minulle saapui ilmoitus, että RMA-huolto valmistajalla on valmis ja kortti on siirtymässä Jimmsin suutaan.

  • 21.3.2022 tuote lähettiin minulle ja asiasta ilmoitettiin sähköpostilla ilman mitään tarkastusta toivotusta postitusosoitteesta, joten onneksi en ollut muuttanut välissä. Takuukorjauksen kesto on siis ollut tässä vaiheessa noin 3 kk ja 2 viikkoa.

  • 24.3.2022 noudin paketin pakettiautomaatista ja vaindoin kortin sunnuntaina.
    • Tarkastuksen perusteella ilmoittamaani vikaa ei ole kuitenkaan ilmeisesti vaivauduttu edes korjaamaan, koska esim. vian kuvauksen yhteydessä mainitsemani Led-nauha on edelleen pimeänä ja kortti pitää ääntä, mutta valmistaja on onneksi vaihtanut PCI-E liittimen, jossa oli tuo Jimssin takuun estävä vika.
    • Myöskään aiemmin luvatusta takuun pidennyksestä ei tullut mitään dokumenttia eli ilmeisesti sekin lupaus oli pelkkää sanahelinää.
    • TLDR antoisat 3kk 2 viikkoa käytetty, kiitos siitä!

Ylempi aikajana ei sisällä kaikkea viestintää, mutta mainittattakoon erikseen, että en ole missään vaiheessa käyttänyt yhtä ainoaa voimasanaa tai käyttänyt loukkaavasti tai sanallisesti hyökkäävästi ketään nimettyä Jimmsin asiakaspalvelijaa tai muuta henkilökuntaa kohtaan, vaan mahdollinen aiempi ja kohta tuleva kritiikki on suunnattu yrityksellenne, koska olettavasti lukuisat eri asiakaspalvelit ovat kuitenkin seuranneet omia linjauksianne. Mikäli kuitenkin väitätte minun valeltelevan ja ettei ylempi aikajana pidä paikkaansa sallitte olettavasti noiden viestien julkaisun todisteena?

Sanottakoon siis, että tämä on toistaiseksi ehdottomasti surkein takuupalautus jonka olen kokenut minkään verkkokaupan kanssa, mikä on tietty sinänsä positiivista, mutta ainakin omissa silmissäni Jimmsin maine kuluttajaystävällisenä ja luotetavana yrityksenä on täysin romuttunut. Sinänsä tämä on varsin surullista koska aikaisemmin asioin usein Jimmsillä paremman tarjonnan ja vaivattomuuden perusteella vaikka hintanne ovatkin yleensä kilpailijoita korkeammat. Miten teiltä kuitenkaan uskaltaa jatkossa ostaa mitään jos emolevylle, testatulle näytölle tai high end näytönohjaimelle annetaan ns. perävalotakuu jotta yritys voi tällä säästää pari sataa? Alkaa siis olla sama ostaa tarjontaa esim. Saksan Amazonista jolloin hinta on myös halvempi tai asioida liikeissä joille heidän yrityksensä maine merkitsee jotain, eikä siinä muutama nallekarkki ja ongelmien lakaiseminen maton alle esim. tässä ketjussa paljoa mieltä lämmitä.
Pistä nyt ihmeessä se kortti sinne takaisin ja kyllä se vika pitäisi korjata , mikä raportoitiin (led-nauha). "Sähköinen ääni" kuulostaa coil whineltä, joka on ominaisuus, jonka kanssa pitää vaan elää, mutta en tunne tätä tapausta ja en voi sanoa varmasti. Kuitenkin sitä tuskin korjataan missään tehtaalla, jos tämä on kyseessä.

edit: poistettu tekstiä, et maksanutkaan 80€ Jimm'sille. Tässä näyttää siltä, että sinulta ei mennyt kuin aikaa ja sait takaisin tuotteen, jossa oikeita virheitä ei ollut korjattu. Edelleen rohkaisen lähettämään sen takaisin, kunnes on korjattu.

--

Aika paljon tietokoneiden kanssa puuhanneena miehenä sanon kyllä, että ei tuo naarmu muovissa virtaliittimessä vaikuta mitenkään kortin toimintaan. En kyllä lähde spekuloimaan, miksi se esti takuun. Tuntuu vaan siltä, että nämä katsotaan mikroskoopilla läpi, ja jos löytyy yhtään mitään huomautettavaa, niin vika on siinä ja takuu evätty.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
184
Nyt on kyllä pakko sanoa, että on pohjanoteeraus Jimmsin RMA väeltä. Etenkin kohta:

"RMA:sta vielä tarkemmin puhelimitse jolloin Jimmsiltä kerrottiin, että näytönohjaimissa ei voi kuulemma olla virhevastuun alaisia vikoja, koska nämä kuulemma tarkastetaan tehtaalla ennen lähetystä"

Tämä on silkkaa hevonpaskaa. Se, että tuote tarkastetaan tehtaalla, ei poista mitenkään myyjän virhevastuuta. Eivät ne valmistajat jokaista korttia läpivalaise muutana mikronin tarkkuudella, jolla nähtäisiin liittimien muovirunkojen sisäisiä valuvikoja, kuten ilmakuplia.
Pakko sanoa, Jimms alkaa vetää takuuhuolloissa jo vertoja Verkkokauppa.com, ja se ei millään tavalla ole hyvä juttu!!
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Eihän siinä jos joku oman elämänsä insinööri kaupallisen alan koulutuksella toteaa että ilmiselvä virhe joka ei voi johtua käyttäjän toimista johtaa takuun eväämiseen. On sitä maailmassa hullumpaakin nähty. :speechless:
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Hei,

Täytyypä antaa itsekin hieman palautetta Jimssin takuuasioiden hoitamisesta, eli asia liittyy aiemmassa viestissäni mainitsemaani takuupalautusasiaan, jossa takuuaikana hajomaan alkanut Asus GeForce RTX 2080 DUAL 8G -näytönohjain toimitettiin takuuvaihtoon ja jouduin käytännössä vääntämään kättä Jimmsin asiakaspalvelun eri henkilöiden kanssa kymmenien viestien verran ennen kuin asiaa saatiin vihdoin eteenpäin. Alla hieman päivämääriä, mutta vältän toistaiseksi julkaisemasta suoraan sähköposteja kuvina, koska en ole varma miten tietosuojalaki näiden osalta menee vaikka toiminkin toisena osapuolena. Tarkoituskeni ei ole myöskään syyttää ketään yksittäistä tukihenkilöä vaan palaute on suunnattu täysin yritystasolla. Pahoittelut jo ennakkoon seuraavasta wall of textistä.

  • 27.12.2018 Näytönohjain on ostettu Jimmssiltä 779€ hintaan
    • Näytönohjaimelle on luvattu 3 vuoden takuu, eli voimassaolo ~ 27.12.2021 asti
  • 30.12.2018 Näytönohjain on lähetty minulle Jimmsiltä

  • Lokakuun loppu puolella 2021 näytönohjain on alkanut näyttää vikaantumisen merkkejä pitänen outoa sähköistä ääntä mikä kuulostaa tulevan virran syötön läheltä, jonka lisäksi näytönohjaimen ledinauha "GeForce RTX Asus" ei käynnisty. Vika saattoi teoriassa olla pelkästään ledinauhan toiminnassa, mutta Geforce 1000 ja RTX 3000 sarjan virransyötön ongelmat tietäneenä kortti saattoi olla paloturvallisuusrski ja myös mahdollisen vaikutuksen jälleenmyyntihintaan huomoiden päätin toimittaa muuten pääosin toimivan kortin takuuseen.
    • Otin mainitusta viasta myös videokuvaa ja liitin sen mukaan RMA-ilmoitukseen.
  • 23.11.2021 teen Jimmsille RMA-pyynnön, joka hyväksytään 24.11.2021

  • Kysyn seuraavan viikon kuluessa lisätietoja korvaavien näytönohjaimien saatavuudesta, takuukorjauksen / vaihdon oletetusta kestosta jne.

  • Kysyn myös asiakaspalveluilta onko takuuvaihdon yhteydessä mahdollista päivittää korttia 3000 sarjaan, niin että maksaisin hinnan erotuksen sovitusti
    • Asiakaspalvelu kertoo, että" Jos takuukäsittelyssä näytönohjain vaihdetaan/päivitetään toiseen malliin ja välirahaa tulee maksettavaksi teille, uudella kortilla on uusi täysi takuu. "
  • Työkiireistä ja kotimaan matkailusta johtuen pääsin lähettämään kortin takuupalautukseen vasta 9.12.2021 varmistettuani aluksi Jimmsiltä, että aikaisemmin saatu palatusnumero on edelleen käytettävissä eikä asian suhteen ole muita ongelmia
    • Pelaaminen kortilla onnistui vielä pakkausta edeltävänä päivänä 8.12.2021 1440p resoluutiolla, josta minulla on ylhäällä shadowplay pelikuvaa
  • 10.12.2021 Jimms vahvistaa sähköpostilla kortin saapuneen perille ja odottaa takuukäsittelyä

  • 11.12.2021 - 20.12.2021 odotan vahvistusta takuukäsittelyn tilanteesta ja läpi menosta

  • 21.12.2021 Jimms tiedottaa ettei näytönohjaimen mene RMA:han koska:
    "Käsittelyssä huomattiin, että näytönohjaimen virtaliittimessä on fyysisiä vaurioita. Vauriot estävät laitteen oikean toiminnan. Takuu ei kata asennus- tai käyttövirheestä aiheutuneita vikoja. Tarvittaessa voimme lähettää teille kuvia vaurioista. Koska takuuehtoja on rikottu, takuu ei valitettavasti korvaa tilalle uutta tuotetta. Mikäli ette halua tuotetta enää takaisin, voimme toimittaa sen veloituksetta puolestanne SER-kierrätykseen (sähkö- ja elektroniikkaromukierrätys). Tämän jälkeen tuotetta ei ole enää mahdollista saada takaisin.

    Mikäli kuitenkin haluatte vielä tuotteen takaisin, veloitamme takuuehtojemme mukaisesti aiheettomasta takuupalautuksesta 30 euroa, sekä toimituskulut asiakaspalautuskesta 8,10 euroa, takaisinlähetyksestä 8,10 euroa ja postiennakosta 3,65 euroa. Yhteensä siis 49,85 euroa. Huomioittehan, että kotivakuutuksenne voi korvata vahingon. Olettehan yhteydessä vakuutusyhtiöönne.

    Mikäli emme saa vastaustasi seuraavan kolmen (3) kuukauden sisällä, jää tuote meidän omistukseen, eikä sitä ole enää mahdollista saada takaisin. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine 15.7.1988/688 Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä… 688/1988 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®
    )"

  • 21.12.2021 reklamoin Jimmsiä samana päivänä RMA:n tuloksesta, koska kyseinen näytönohjain on asetettu ja poistettu varovasti yhden kerran tietokoneesta, eikä postituksessa osunut silmiin mitään syytä mikä estäisi RMA-prosessin, enkä ole useita koneita harrastuksen ja työni puolesta asentaneena aiheuttanut kortille itse minkäänlaista vahinkoa. Tuolloin mahdollinen vika menee luonnollisesti joko RMA-alaiseen vikaan tai kortissa alunperin olleen, mutta vian ajan kuluessa pahentuneen virhevastuun piiriin. Varmuuden vuoksi päätin vielä jättää 9.12.2022 kortin pölyt putsaamatta ettei Jimms keksisi ainakaan välttää korttia olevan avattu pölyjen puuttuessa.
    • Pyydän samassa viestissä Jimmsiltä kuvat takuun estävästä viasta, jota Jimms väitti itseni aiheuttamaksi
  • 22.12.2021 Jimms ilmoittaa, että viasta on pyydetty lisätietoja valmistajalta ja saan uuden ilmoitusken, kun asian käsittelyä voidaan jatkaa

  • 5.1.2022 Jimms ilmoittaa olleensa uudestaan yhteydessä valmistajaan ja että:
    "Valitettavasti kuitenkin edelleen asia on niin että vikaa ei voi korjata takuuna, koska tuotteessa on fyysinen vaurio. Tilannetta ei muuta se, ettei vika olisikaan yhteydessä tuohon fyysiseen vaurioon, vaan fyysinen vaurio evää aina takuun.

    Valmistaja tarjoaa tähän maksullista korjausta. Korjauksen hinta on noin 80 euroa postikuluineen. Takuun ulkopuolisessa korjauksessa tuote korjataan kokonaisuudessaan, niin itse vika kuin fyysinen vauriokin. Mikäli korjaus onnistuu, tuote testataan ja siihen saa 3 kuukauden takuun mikä kattaa saman ongelman korjauksen. Mikäli tuotetta ei pystytä korjaamaan, hintaa ei veloiteta.

    Haluaisitteko mahdollisesti toimittaa tuotteen huoltoon/korjattavaksi?
    "

  • 7.1.2022 vastaan Jimmsille ja pyysin toistuvasti 21.11.2021 pyytämiäni kuvia takuun estävästä viasta ja kysyin miksi minulle ei ole tiedotettu mahdollisuudesta korjata näytönohjain 80€ hintaan, jos kortti ei menisikään takuuseen. Ilman tuota korjausta ja aiempiin viesteihin luettaen olisin siis käytännössä menettänyt näytönohjaimen kokonaan ilman mitään hyvitystä Jimmsin evättyä itse lupaamansa ja lain mukaisen takuun. Ilmoitin vieväni asian kuluttajariitalautakuntaan, mutta päätin tiedustella viasta ja RMA:sta vielä tarkemmin puhelimitse jolloin Jimmsiltä kerrottiin, että näytönohjaimissa ei voi kuulemma olla virhevastuun alaisia vikoja, koska nämä kuulemma tarkastetaan tehtaalla ennen lähetystä. Hieman sarkastisestri kysyin myös, oli Jimmsillä ehkä toiveena myydä tuo minulta toiminavana, mutta ei täysin ehjänä RMA-vaihtoon lähetty näytönohjain eteenpäin voitolla, mikä oli kieltämättä hieman alhaista, mutta aloin olla huomattavan turhautuminen ongelmaan ja Jimmsin käsien pesemiseen luvatusta takuusta, sekä toimittamattomiin kuviin joita olin pyytänyt jo 2,5 viikkoa sitten.

  • 10.1.2022 minulle toimitetaan vihdoin pyytämäni kuvat viasta, eli tuo pieni kuluma pinnien 7 ja 8 välisessä seinässä, joka ei ylety edes ehjässä liittimessä kattoon asti koko matkalta:



    Vertauksena kuva ehjästä liittimestä, jossa tuo ylemmän kuvan välitila näkyy selvästi:


    Kuva PCI-E connectorin layoutista josta näemme, että mainitut pinnit 7 ja 8 ovat molemmat groundeja, eli näiden välillä ei edes voi olla mitään jännite-eroa, mikä voisi aiheuttaa ongelmaa näytönohjaimen käytölle.

    Toisin sanoen mitään Jimssin 21.12 viestissä väitettyä toimivuuden estävää vikaa ei ollut olemassa eikä tuolla "vialla" ole mitään vaikutusta kortin toimivuuteen. Tällä kuitenkin pyrittiin eväämään takuuprosessi jotta yritys voisi säästää ja lisäksi noiden liittimien pitäisi kuitenkin kestää useita kiinnityksiä ja irrotuksia, mutta varmasti huonosti valmistunut liitin voi hajota jo ensimmäisellä kerralla (kuten tämän forumin puolella taisi olla keskustelultu esim. Koolink virtalähteen kaapeleista).

  • 10.1.2022 eli samana päinä vain Jimmsiltä toisen sähköpostin jossa kerrottiin kyseessä olleen väärinkäsityksen, kortti luvattiin korjata valmistajan huollossa kuluitta. Tässä kuitenkin kerrottiin olevan viivettä ja käyttööni tarjottiin väliaikaisesti käytettyä Asus GTX 1070 DUAL OC- näytönohjainta.

  • 10.1.2022 kymmeniin viestieihin ja oikeuksistani tappeluun kyllästyneenä vastaan Jimmsille ottavani tarjotuksen vastaan, jotta tämä asia saadaan vihdoin maaliin ja tiedustelen samalla arviota milloin tuo takuupalautus todennäköisesti valmistuu.

  • 19.1.2022 Jimms vastaa ja kertoo ettei ajasta ole varmuutta ja pyytää minulta hetua, josta kyselin myös täällä aiemmassa viestissäni. Kysyin asiasta lisätietoja myöhemmällä viestillä ja jäin odottamaan vastausta.

  • 24.1.2022 Jimms vastaa, että kyse on luottotarkastutuksesta joka liittyy lainaan annettaviin näytönohjaimiin.
    • Tässä vaiheessa olen saanut jo lainaan toisaalta vanhan Radeon HD6950 näytönohjaimen, että koneeseen saa edes kuvan ja luottamukseni Jimmsin toimintaan oli valitettavasti sen verran vähentynyt, että en päättänyt ottaa enää riskiä mikäli Jimms lähettäisi minulle viallilsen kortin ja vaatisi tämän korvaamista väittäen minun rikkoneen sen.
  • 15.2.2022 Ilmoitin Jimmsille, että miettyäni asiaa minulla ei ole toistaiseksi enää tarvetta tuolle varakortille ja kysyin samalla takuukorjauksen edistymisestä.
    • Tähän viestiini en saanut koskaan vastausta.
  • 7.3.2022 minulle saapui ilmoitus, että RMA-huolto valmistajalla on valmis ja kortti on siirtymässä Jimmsin suutaan.

  • 21.3.2022 tuote lähettiin minulle ja asiasta ilmoitettiin sähköpostilla ilman mitään tarkastusta toivotusta postitusosoitteesta, joten onneksi en ollut muuttanut välissä. Takuukorjauksen kesto on siis ollut tässä vaiheessa noin 3 kk ja 2 viikkoa.

  • 24.3.2022 noudin paketin pakettiautomaatista ja vaindoin kortin sunnuntaina.
    • Tarkastuksen perusteella ilmoittamaani vikaa ei ole kuitenkaan ilmeisesti vaivauduttu edes korjaamaan, koska esim. vian kuvauksen yhteydessä mainitsemani Led-nauha on edelleen pimeänä ja kortti pitää ääntä, mutta valmistaja on onneksi vaihtanut PCI-E liittimen, jossa oli tuo Jimssin takuun estävä vika.
    • Myöskään aiemmin luvatusta takuun pidennyksestä ei tullut mitään dokumenttia eli ilmeisesti sekin lupaus oli pelkkää sanahelinää.
    • TLDR antoisat 3kk 2 viikkoa käytetty, kiitos siitä!

Ylempi aikajana ei sisällä kaikkea viestintää, mutta mainittattakoon erikseen, että en ole missään vaiheessa käyttänyt yhtä ainoaa voimasanaa tai käyttänyt loukkaavasti tai sanallisesti hyökkäävästi ketään nimettyä Jimmsin asiakaspalvelijaa tai muuta henkilökuntaa kohtaan, vaan mahdollinen aiempi ja kohta tuleva kritiikki on suunnattu yrityksellenne, koska olettavasti lukuisat eri asiakaspalvelit ovat kuitenkin seuranneet omia linjauksianne. Mikäli kuitenkin väitätte minun valeltelevan ja ettei ylempi aikajana pidä paikkaansa sallitte olettavasti noiden viestien julkaisun todisteena?

Sanottakoon siis, että tämä on toistaiseksi ehdottomasti surkein takuupalautus jonka olen kokenut minkään verkkokaupan kanssa, mikä on tietty sinänsä positiivista, mutta ainakin omissa silmissäni Jimmsin maine kuluttajaystävällisenä ja luotetavana yrityksenä on täysin romuttunut. Sinänsä tämä on varsin surullista koska aikaisemmin asioin usein Jimmsillä paremman tarjonnan ja vaivattomuuden perusteella vaikka hintanne ovatkin yleensä kilpailijoita korkeammat. Miten teiltä kuitenkaan uskaltaa jatkossa ostaa mitään jos emolevylle, testatulle näytölle tai high end näytönohjaimelle annetaan ns. perävalotakuu jotta yritys voi tällä säästää pari sataa? Alkaa siis olla sama ostaa tarjontaa esim. Saksan Amazonista jolloin hinta on myös halvempi tai asioida liikeissä joille heidän yrityksensä maine merkitsee jotain, eikä siinä muutama nallekarkki ja ongelmien lakaiseminen maton alle esim. tässä ketjussa paljoa mieltä lämmitä.
Pahoittelut että asian hoitamisessa on ollut epäselvyyttä eikä aivan putkeen ole kyllä mennyt. Tuo alkuperäinen vika nyt kyllä olisi pitänyt huollon yhteydessä ollut tullut kuntoon, samalla siis kun tuo PCIe liitin on vaihdettu. Tiedustelen tästä vielä takuuosastoltamme tarkemmin onko valmistajalta nyt mahdollisesti tuo vika sitten jollain tapaa jäänyt huomiomatta. Pahoittelut tapahtuneesta. Palaamme asiaan kanssanne mahdollisimman pikaisesti.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Kiitos kaikille keskustelijoille palautteista. Palautteet kokonaisuudessaan tämän aiheen ympäriltä on välitetty eteenpäin takuuosastollemme.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 123
Kiitos kaikille keskustelijoille palautteista. Palautteet kokonaisuudessaan tämän aiheen ympäriltä on välitetty eteenpäin takuuosastollemme.
En epäile ettettekö ole välittäneet takuuosastolle näitä palautteita, epäilyttää vain se että onko näillä palautteilla oikeasti merkitystä. Epäilen että muuttuuko mikään oikeasti siellä käytännön tasolla.

Toivon todella että epäilykseni tulee osoittautumaan vääräksi ja käytännön tasolla oikeasti tulee muutosta, eikä tämä jää pelkästään puheiden tasolle.

Jäämme siis seuraamaan näiden palautteiden vaikutuksia.

Tätä voisi kutsua skeptiseksi optimismiksi.
 

TunTuri

oh4etc
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 205
Nyt on kyllä pakko sanoa, että on pohjanoteeraus Jimmsin RMA väeltä. Etenkin kohta:

"RMA:sta vielä tarkemmin puhelimitse jolloin Jimmsiltä kerrottiin, että näytönohjaimissa ei voi kuulemma olla virhevastuun alaisia vikoja, koska nämä kuulemma tarkastetaan tehtaalla ennen lähetystä"

Tämä on silkkaa hevonpaskaa. Se, että tuote tarkastetaan tehtaalla, ei poista mitenkään myyjän virhevastuuta. Eivät ne valmistajat jokaista korttia läpivalaise muutana mikronin tarkkuudella, jolla nähtäisiin liittimien muovirunkojen sisäisiä valuvikoja, kuten ilmakuplia.
Pakko sanoa, Jimms alkaa vetää takuuhuolloissa jo vertoja Verkkokauppa.com, ja se ei millään tavalla ole hyvä juttu!!
@Jimm's : Kokonaisuutena toivon ja uskon että asia on teillä keskustelun ja suorituksen alaisena. Silti haluaisin vielä yhden viestin verran palata nimenomaan tähän kohtaan:

"näytönohjaimissa ei voi kuulemma olla virhevastuun alaisia vikoja, koska nämä kuulemma tarkastetaan tehtaalla ennen lähetystä."

Sen verran monta vuotta olen ollut eri firmoissa (myös hyvin tarkkaan tehdastestattujen medical-laitteiden) tuotantotarkastukseen ja -testaukseen liittyvien asioiden parissa (lisäksi tein oman insinöörityöni nimenomaan elektroniikan luotettavuuden ennustuksesta), että uskallan vakaalla kokemuksella jo sanoa: Millään tehdastarkastuksella tai tuotannon testauksella ei saada karsittua tuotteen oletetun eliniän aikana tapahtuvia vikaantumisia täysin. Ja juuri tätä, tuotteen eliniän aikana tapahtuvaa vikaantumista varten tuo virhevastuu on olemassa. Tämä kattaa siis viat, jotka eivät ole edes laitteen valmistushetkellä millään tavoin (aistein, mitaten) havaittavissa, esim. laitteen suunnitteluvirheet tai suunnittelukompromissit, jotka vaikuttavat laitteen MTTF:ään. Tämä varmasti on suurimmalla osalla ihmisiä tiedossa jo muutekin, mutta RMA tapauksen käsittelyn yhteydessä tuon sanominen tekee tuosta lauseesta vielä suuremman suusta päässeen sammakon. Toki täysin eksaktia ilmaisutapaa emme täällä foorumilla tiedä, kyseessä on @Normad :in tiivistämä lainaus, jossa kaikkea tuon lauseen ympäriltä ei itselläni voi mitenkään olla tiedossa. Lisäksi, tuo on hyvinkin voitu kirjoittaa jonkin väärinymmärryksen kautta (tai tuon käytännössä voi lähes olettaa, että kyseessä on harmittava, inhimillinen hetken ajattelemattomuus), mutta silti, kehoitan parempaan tarkkaavaisuuteen vastaavissa tapauksissa ja tämänkin tapauksen läpikäyntiä yhtiön sisällä, nimenomaan mahdollisimman paljon hyödyllistä oppia vastaisuutta varten keräten.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
957
En epäile ettettekö ole välittäneet takuuosastolle näitä palautteita, epäilyttää vain se että onko näillä palautteilla oikeasti merkitystä. Epäilen että muuttuuko mikään oikeasti siellä käytännön tasolla.

Toivon todella että epäilykseni tulee osoittautumaan vääräksi ja käytännön tasolla oikeasti tulee muutosta, eikä tämä jää pelkästään puheiden tasolle.

Jäämme siis seuraamaan näiden palautteiden vaikutuksia.

Tätä voisi kutsua skeptiseksi optimismiksi.
Tämäpä justiin. Asiaa täytyisi linjata näissä haista paska-tapauksissa korkeammin.
Yksikin tällainen on liikaa ja näissä tapauksissa missä tieto leviää foorumilla jossa (hyvin todennäköisesti) aika moni komponentti-ostajakuntaan kuuluva ainakin näitä ketjuja seuraa, tarkoittaa sitä että Jimm's on tässä jo hävinnyt huonon PR:n muodossa.

Nyt kun tosiaan näitä valitettavasti tulee enemmän ja enemmän, ei ainakaan hyvä juttu ole Jimm's:n maineen kannalta. Ette (näköjään) enää kilpaile takuun, hinnan tai helpon asiakaspalautuksen kanssa (jokainen asiakaspalautus vaatii RMA-hakemuksen täytön). Missä sitten kilpailette? Varsinkin nyt, kun emoyhtiö on Saksassa, niin on aiheellista verrata esim. Saksan Amazoniin joka myös lähettää toimituskuluitta yli 40€ ostokset. Tuntuu myös että olette kyllä tuotehintoihin nuo ilmaiset toimituskulut piilottaneet. Tätä en itse ole kokenut ongelmaksi, siinä uskomuksessa että palvelu sen korkeamman tuotehinnan korvaa, tämä teoria näköjään rakoilee aika pahasti tällä hetkellä.

Ps. Näin aktiivisena asiakkaana todella toivon että otatte nämä palautteet vakavasti ja oikeasti asian eteen jotain teette (viimeksi tänään jimm's:n paketin hain postista). Turha se on kertoa täällä "lähetetään palaute takuuosastolle" jos puolen vuoden päästä tulee samanlaisia keskisormen näyttöjä RMA-tapauksille. Uskon että se totuus kyllä ajan kanssa tulee mm. tällä foorumilla tulee esiin oletteko tikkua ristiin laittanut asian parantamiseksi. Kaikkea paskaa ei tarvitse hyväksyä, mutta esim. tuo Normadin tapauksessa on sellaisia kohtia jonka jälkeen pitäisi hälytyskellojen päristä.

Pss. Kiitos @Normad kattavasta stoorista :tup:
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 123
Missä sitten kilpailette?
En ole jimms, mutta pitää sen verran puolustaa että suora vastaus tähän on valikoima yhdistettynä pikatoimituksella saatavaan postitusnopeuteen sekä ympärivuorokauden olevaan suomenkieliseen asiakaspalveluun.

Nämä ovat vielä jimmsillä olevia kilpailuvaltteja. Toki amazonista saa valikoimaa mutta sitten pitäisi tilata vähintään 40 € ja postituksessa kestää viikko tai vähän päälle, kun jimsiltä tilatessa tuote voi olla jo keskiviikkona iltapäivällä noudettavissa, kun maanantaina illalla tilaa pikatoimituksella.
 
Liittynyt
24.01.2018
Viestejä
209
Nyt on kyllä pakko sanoa, että on pohjanoteeraus Jimmsin RMA väeltä. Etenkin kohta:

"RMA:sta vielä tarkemmin puhelimitse jolloin Jimmsiltä kerrottiin, että näytönohjaimissa ei voi kuulemma olla virhevastuun alaisia vikoja, koska nämä kuulemma tarkastetaan tehtaalla ennen lähetystä"

Tämä on silkkaa hevonpaskaa. Se, että tuote tarkastetaan tehtaalla, ei poista mitenkään myyjän virhevastuuta. Eivät ne valmistajat jokaista korttia läpivalaise muutana mikronin tarkkuudella, jolla nähtäisiin liittimien muovirunkojen sisäisiä valuvikoja, kuten ilmakuplia.
Pakko sanoa, Jimms alkaa vetää takuuhuolloissa jo vertoja Verkkokauppa.com, ja se ei millään tavalla ole hyvä juttu!!
Itselläni taas on Verkkokaupsta vain positiivisia takuukokemuksia, mutta Jimmsin kanssa saa aina jännittää miten käy milloinkin.

Nytkin oma näytönohjaimeni teki tenät ja tein asiasta Jimmsille RMA-hakemuksen. Sanoivat, että voi odottaa takuukorjausta ja katsoa, miten sen kanssa käy, tai ottaa vaihdokki tilalle.
Kerrankin kuvittelin, että asiat menisivät niin kuin Strömsössä, mutta sitten paketin haettuani ilmeni, että kyseessä olikin puutteellisen pakkauksen sisältävä (ilmeisesti) B-stock tuote.
Tästä ei luonnollisesti sanottu Jimmsin puolelta mitään ja sähköpostin linkkikikin oli epäilyttävästi valmistajan tuotesivuille eikä Jimmsin, jota pidin jo heti outona.

Mielestäni olisi varsin reilua sanoa suoraan, jos vaihtoa tällaiseen B-stock tuotteeseen tarjoaa, koska sillä olisi voinut olla minun kohdallani ratkaiseva merkitys valintaani ottaa vaihdokki tilalle.
Nythän en voi esimerkiksi tietää onko tämä 30 päivää intensiivisesti kuumassa huoneessa mainattu kortti, joka on sittemin palautettu Jimmsille, jolloin odotettu elinkaari tällä näytönohjaimella olisi huomattavasti lyhyempi kuin omalla korjatulla tai uudella vastaavalla.
Missään mussa puljussa ei ole takuuvaihdossa kyllä edes yritetty tarjota Outlet tai B-stock tuotteita. :(
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Itselläni taas on Verkkokaupsta vain positiivisia takuukokemuksia, mutta Jimmsin kanssa saa aina jännittää miten käy milloinkin.

Nytkin oma näytönohjaimeni teki tenät ja tein asiasta Jimmsille RMA-hakemuksen. Sanoivat, että voi odottaa takuukorjausta ja katsoa, miten sen kanssa käy, tai ottaa vaihdokki tilalle.
Kerrankin kuvittelin, että asiat menisivät niin kuin Strömsössä, mutta sitten paketin haettuani ilmeni, että kyseessä olikin puutteellisen pakkauksen sisältävä (ilmeisesti) B-stock tuote.
Tästä ei luonnollisesti sanottu Jimmsin puolelta mitään ja sähköpostin linkkikikin oli epäilyttävästi valmistajan tuotesivuille eikä Jimmsin, jota pidin jo heti outona.

Mielestäni olisi varsin reilua sanoa suoraan, jos vaihtoa tällaiseen B-stock tuotteeseen tarjoaa, koska sillä olisi voinut olla minun kohdallani ratkaiseva merkitys valintaani ottaa vaihdokki tilalle.
Nythän en voi esimerkiksi tietää onko tämä 30 päivää intensiivisesti kuumassa huoneessa mainattu kortti, joka on sittemin palautettu Jimmsille, jolloin odotettu elinkaari tällä näytönohjaimella olisi huomattavasti lyhyempi kuin omalla korjatulla tai uudella vastaavalla.
Missään mussa puljussa ei ole takuuvaihdossa kyllä edes yritetty tarjota Outlet tai B-stock tuotteita. :(
Kiitos palautteesta! Kuulostaa siltä että saamasi vaihdokki on tehdaskorjattu, näitä tulee meille valmistajilta nimenomaan takuutapauksia varten. Asiakkaan oikeudet eivät heikkene vaikka hän saisi tehdaskorjatun tai käytetyn kortin tilalle. Myyjän vastuu säilyy muuttumattomana.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Siitä olisi kuitenkin hyvä mainita asiakkaalle että vaihdossa tulee tehdaskorjattu tuote. Niin ei tarvitse sitten keskustelupalstalla selitellä jälkeenpäin. Nämä nyt on ihan perusjuttuja, tai ainakin ennen oli.

Ettei nyt menisi pelkäksi haukkumiseksi, niin sen yhden kerran kun palautin jotain Jimmsille, niin kaikki meni juuri niin kuin pitikin. Rahat tuli tilille muutamassa päivässä eikä kukaan mussuttanut mitään. Näytöstä oli kyse, joka ei kuitenkaan lopulta sopinut käyttööni ja palautin sen muutaman päivän kokeilun jälkeen. :thumbsup:
B-stockista / käytetystä on selkeästi kommunikoitukin, tai ainakin pitäisi. Tehdaskorjatuista ei välttämättä.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Normadin tapauksesta kerrottakoon sen verran, että asia on eskaloitu sekä kortin huoltaneelle taholle että takuuosaston esimiehelle.
Meille oli takuukäsittelijän mukaan tullut huollosta kuittaus jonka mukaan kaikki ilmoitetut ongelmat korjataan.
Olemme yhteydessä vielä tänään tapauksen tiimoilta.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
184
En ole jimms, mutta pitää sen verran puolustaa että suora vastaus tähän on valikoima yhdistettynä pikatoimituksella saatavaan postitusnopeuteen sekä ympärivuorokauden olevaan suomenkieliseen asiakaspalveluun.

Nämä ovat vielä jimmsillä olevia kilpailuvaltteja. Toki amazonista saa valikoimaa mutta sitten pitäisi tilata vähintään 40 € ja postituksessa kestää viikko tai vähän päälle, kun jimsiltä tilatessa tuote voi olla jo keskiviikkona iltapäivällä noudettavissa, kun maanantaina illalla tilaa pikatoimituksella.
Itse olen taas täysin päinvastaisesti: Tavara mikä on hyllyssä tai 1-4 päivän toimituksella, kestää 4 päivää ennen kuin edes lähtee Jimmsiltä, jonka jälkeen se seikkailee viikonlopun yli, ellei kahdenkin postin toimissa. Amazonilta olen pääsääntöisesti viime aikoina saanut nopeammin tavaran kuin Jimmsiltä, vaikka se tuleekin täysin toisesta maasta. Ennen tämä saattoi olla Jimmsin puolelle plussaa, mutta viime aikoina sitä ei voi enää sanoa.

Ainoa plussa mitä tällä hetkellä näen Jimmsissä, on 0€ postikulut ja se että on tämä keskustelu. Siihen se jää.

RMA prosessi on arpapeliä kuluttajalle, jossa riskinä on että tietämätöntä kuluttajaa viilataan linssiin, kivijalasta saa odotella usein yli 30min että pääsee tiskille, hinnat eivät ole enää niin kilpailukykyiset. Monet tietysti voi sanoa että "Ostamalla Jimmsiltä tuetaan suomalaista", niin Casekingin tempauksen jälkeen ei tällekään voi enää painoarvoa antaa. Postitusnopeus on hidasta ja hyllyssä oleva tavara kestää lähteä. Valikoima on kyllä laaja, mutta kauheasti se ei lämitä jos tavaraa saa odotella turhan takia. Tietysti Jimmsistä riippumattomasta syystä joillakin tuotteilla on pitkä saamisaika, johtuen vallitsevasta maailmantilasta.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Itse olen taas täysin päinvastaisesti: Tavara mikä on hyllyssä tai 1-4 päivän toimituksella, kestää 4 päivää ennen kuin edes lähtee Jimmsiltä, jonka jälkeen se seikkailee viikonlopun yli, ellei kahdenkin postin toimissa. Amazonilta olen pääsääntöisesti viime aikoina saanut nopeammin tavaran kuin Jimmsiltä, vaikka se tuleekin täysin toisesta maasta. Ennen tämä saattoi olla Jimmsin puolelle plussaa, mutta viime aikoina sitä ei voi enää sanoa.

Ainoa plussa mitä tällä hetkellä näen Jimmsissä, on 0€ postikulut ja se että on tämä keskustelu. Siihen se jää.

RMA prosessi on arpapeliä kuluttajalle, jossa riskinä on että tietämätöntä kuluttajaa viilataan linssiin, kivijalasta saa odotella usein yli 30min että pääsee tiskille, hinnat eivät ole enää niin kilpailukykyiset. Monet tietysti voi sanoa että "Ostamalla Jimmsiltä tuetaan suomalaista", niin Casekingin tempauksen jälkeen ei tällekään voi enää painoarvoa antaa. Postitusnopeus on hidasta ja hyllyssä oleva tavara kestää lähteä. Valikoima on kyllä laaja, mutta kauheasti se ei lämitä jos tavaraa saa odotella turhan takia. Tietysti Jimmsistä riippumattomasta syystä joillakin tuotteilla on pitkä saamisaika, johtuen vallitsevasta maailmantilasta.
Kiitos palautteesta! Sesonkiaikana tosiaan ollaan usein oltu siinä tilanteessa, että toimitusaika-arvion puitteissa ollaan oltu mutta käytännössä lähempänä tuota neljää työpäivää.
Nyt sesongin ulkopuolella paketit liikkuvat hyvinkin ripeästi ja mikäli tarve on saada hyllytavara liikkeelle erityisen nopeasti niin voi käyttää sitä pikatoimitusta - se on nyt maksuton.

RMA -prosessin osalta nämä viime päivien palautteet on tosiaan viety eteenpäin ihan johtoryhmälle saakka - tarkistellaan tuota asiakasviestintää ja prosesseja ihan yleiselläkin tasolla.
Kiitos, että kommentoitte aktiivisesti ketjuamme. Vuorovaikutus on voimavara :)
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
292
Omalla kohtaa voisin todeta, että tilasin tuotteen perjantaina iltapäivällä, tukkurilta tuote jimmsille maanantaina ja tänään paketti odottaa noutoa postissa. En voi valittaa toimitusajasta vaikka asun täällä "susirajalla". Jää nähtäväksi mitä tyttärelle tulee...

Tämä trendi on ollut aina toimitusten kanssa ja se vaikuttaa omaan ostojärjestykseen jos tuote on hinnaltaan kilpailukykyinen.

Vertailun vuoksi: löysin sähköposteista kaksi rma-tapausta jimssille. Asuksen virtalähde & fractal designin tuuletin. Molemmista on tullut noin viikossa vastaukset ja korvaavat tuotteet tulleet aikanaan. Multitronicin case vei noin kolme viikkoa (hyvin hoidettu myös heidän puolesta, evgan suunnassa kesti käsitellä asiaa), gigantti noin kuukausi. Gigantti ei pahemmin kertonut mistään mitään, mutta korvaava tuote tuli aikanaan.
Amazonin kanssa ei ole ollut rma-tapauksia, lähinnä rikkinäisiä tuotteita joista rahat tulleet parissa päivässä.

2013 olen näköjään perustanut jimmsille tilin ja tilauksia historiassa 50kpl. Vaihteluväli muutaman kympin tilauksista useamman tuhannen hankintoihin.

Ihan tyytyväinen asiakas siis tilausten määrän perusteella.

Ymmärrän kyllä harmituksen määrän ja yleisen *piip* kun asiat eivät luista, mutta positiivista kuitenkin, että periaatteessa homma toimii ja kun perään huudellaan niin aspa vastaa.

Tämän verran jimmsin fanitusta tähän rma-harmien jälkeen.
 
Liittynyt
04.06.2017
Viestejä
156
Onko teillä jotain vastaavaa saatavilla. Tarvitsisin siis 90 asteen kulma jatkon etupaneelin USB 3 liittimille. Menee johto muuten niin typerästi kotelon sisällä.
Nopealla haulla en sivuiltanne löytänyt.

adapteri.PNG


Kuva ei omasta kopasta, mutta vastaava ongelma.

ongelma.PNG
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 123
Onko teillä jotain vastaavaa saatavilla. Tarvitsisin siis 90 asteen kulma jatkon etupaneelin USB 3 liittimille. Menee johto muuten niin typerästi kotelon sisällä.
Nopealla haulla en sivuiltanne löytänyt.



Kuva ei omasta kopasta, mutta vastaava ongelma.

Itse ratkaisin tämän tällä:

 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Onko teillä jotain vastaavaa saatavilla. Tarvitsisin siis 90 asteen kulma jatkon etupaneelin USB 3 liittimille. Menee johto muuten niin typerästi kotelon sisällä.
Nopealla haulla en sivuiltanne löytänyt.
Moikka! Meiltä ei tosiaan kulmamallisia löydy - laitoin kuitenkin kyselyn tuotevastaavalle. Tavallisia jatkoja löytyy ja onneksi @Timo 2 ehti sellaista jo ehdottaakin :)

Meillä rakennetaan parhaillaan messuosastoa Assyille - huomenna aukee ovet yleisölle :cool:

277595822_503831874746293_5409909773480609290_n.jpg
 

TunTuri

oh4etc
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 205
Normadin tapauksesta kerrottakoon sen verran, että asia on eskaloitu sekä kortin huoltaneelle taholle että takuuosaston esimiehelle.
Meille oli takuukäsittelijän mukaan tullut huollosta kuittaus jonka mukaan kaikki ilmoitetut ongelmat korjataan.
Olemme yhteydessä vielä tänään tapauksen tiimoilta.
Tämä on hyvä kuulla näin "sivusta seuraajanakin" ja kiitoksia että viestitte myös tänne asiasta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
295
Meinattiin pari vuotta sitten tehdä yritysostoja varten Jimmsiin tili, mutta sivusto ei hyväksy 029-alkuisia puhelinnumeroita. Kokeiltiin taas tilausta, mutta sama ongelma.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Meinattiin pari vuotta sitten tehdä yritysostoja varten Jimmsiin tili, mutta sivusto ei hyväksy 029-alkuisia puhelinnumeroita. Kokeiltiin taas tilausta, mutta sama ongelma.
Moikka! Laitan palautteen webmasterille. En tiedä pystyykö yritysmyynti kiertämään tämän jotenkin - kysyn!

Edit: syötittekö numeron kansainvälisessä muodossa eli +358-etuliitteellä?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
295
Moikka! Laitan palautteen webmasterille. En tiedä pystyykö yritysmyynti kiertämään tämän jotenkin - kysyn!

Edit: syötittekö numeron kansainvälisessä muodossa eli +358-etuliitteellä?
Muistaakseni ihan tavallisesti 029 xxx xxxx
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
31
Ei tuo RMA-prosessi kyllä aivan mielekkäästi ole mennyt itselläkään. Oli siis epäily viallisesta näytönohjaimesta (nvenc ei toiminut ja satunnaisia ajurin kaatuiluja), joten päätin ostaa Jimmsiltä uuden kalliimman tilalle ja saada samalla varmuuden, että vika tosiaan on näytönohjaimessa eikä muualla, ennen kuin vaivaan Jimmsiä takuuasioilla. Uudella nvenc toimikin, joten laitoin vanhan kortin samantien takuuseen. Takuussa todettiin näytönohjain vialliseksi ja tarjottiin mahdollisuutta ostaa joko parempi kortti tilalle välirahaa vastaan tai lahjakorttia. Ehdotin, että kun juuri ostin tuon paremman kortin heiltä tämän vian takia, että voisivatko suorittaa "vaihdon" siihen ja palauttaa minulle tuon vanhan kortin rahat, niin ei kuulemma ole mahdollista.

Oma virhe tässä siis näyttää olleen se, että ei olisi kannattanut ostaa uutta korttia paria päivää ennen vaan odotella takuun lopputulema ja olisin saanut samaisen kortin pelkällä välirahalla. Hieman olisin tässä toivonut joustoa, koska käytännössähän minä juurikin vaihdoin sen kortin siihen kalliimpaan malliin, mutta koska ei mennyt prosessin mukaan, niin nyt kärsin siitä.

Kovin hidasta myös tuntuu olevan tuo asian hoitaminen sähköpostilla, kun joka viestin välissä kuluu vähintään vuorokausi, että saa vastauksen.
 

Jeggu

Tukijäsen
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
375
Ei tuo RMA-prosessi kyllä aivan mielekkäästi ole mennyt itselläkään. Oli siis epäily viallisesta näytönohjaimesta (nvenc ei toiminut ja satunnaisia ajurin kaatuiluja), joten päätin ostaa Jimmsiltä uuden kalliimman tilalle ja saada samalla varmuuden, että vika tosiaan on näytönohjaimessa eikä muualla, ennen kuin vaivaan Jimmsiä takuuasioilla. Uudella nvenc toimikin, joten laitoin vanhan kortin samantien takuuseen. Takuussa todettiin näytönohjain vialliseksi ja tarjottiin mahdollisuutta ostaa joko parempi kortti tilalle välirahaa vastaan tai lahjakorttia. Ehdotin, että kun juuri ostin tuon paremman kortin heiltä tämän vian takia, että voisivatko suorittaa "vaihdon" siihen ja palauttaa minulle tuon vanhan kortin rahat, niin ei kuulemma ole mahdollista.

Oma virhe tässä siis näyttää olleen se, että ei olisi kannattanut ostaa uutta korttia paria päivää ennen vaan odotella takuun lopputulema ja olisin saanut samaisen kortin pelkällä välirahalla. Hieman olisin tässä toivonut joustoa, koska käytännössähän minä juurikin vaihdoin sen kortin siihen kalliimpaan malliin, mutta koska ei mennyt prosessin mukaan, niin nyt kärsin siitä.

Kovin hidasta myös tuntuu olevan tuo asian hoitaminen sähköpostilla, kun joka viestin välissä kuluu vähintään vuorokausi, että saa vastauksen.
Jos tuosta uuden näyttiksen ostosta ei ole yli kahta viikkoa ja ostit sen netistä niin hyödynnä lakisääteistä palautusoikeutta (tai muistuta, että voit tehdä noin ja koita saada parempi ratkaisu neuvoteltua).
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
31
Jos tuosta uuden näyttiksen ostosta ei ole yli kahta viikkoa ja ostit sen netistä niin hyödynnä lakisääteistä palautusoikeutta (tai muistuta, että voit tehdä noin ja koita saada parempi ratkaisu neuvoteltua).
Joo, olen tietoinen että minulla on yhä palautusoikeus tuosta uudesta kortista että ihan hyvin voisin tästä heitä muistuttaa. Tämä onkin ollut tässä mielessä, kunhan sieltä joskus edes joku vastaisi jotain edelliseen viestiini.
 
Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
316
Joo, olen tietoinen että minulla on yhä palautusoikeus tuosta uudesta kortista että ihan hyvin voisin tästä heitä muistuttaa. Tämä onkin ollut tässä mielessä, kunhan sieltä joskus edes joku vastaisi jotain edelliseen viestiini.
Kysyt vaan rahana sen näytönohjaimen sieltä. Ei sun mihinkään lahjakorttiin tai vaihtoihin tarvitse suostua.
 

kryptonian

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
558
Tähän kaivattiin ilmeisesti lisätietoa eli laitatko kyselyä joko yksärillä tai mailitse asiakaspalvelu@jimms.fi niin saadaan välitettyä tarkemmat tiedot tarpeestasi oikeille tahoille :)
Tai sitten ihan julkisesti, ei siinä ole mitään salaista. Esimerkiksi yksi tunnettu merkki mikä moisia valmistaa on APC, en nähnyt yhtäkään älyllistä (etämonitoroint/snmp tukeva) PDU:ta sivuillanne. Joko per socket mittauksella tai per PDU eli koko PDU:n kokonaiskulutus ampeereina sekä watteina.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Ei tuo RMA-prosessi kyllä aivan mielekkäästi ole mennyt itselläkään. Oli siis epäily viallisesta näytönohjaimesta (nvenc ei toiminut ja satunnaisia ajurin kaatuiluja), joten päätin ostaa Jimmsiltä uuden kalliimman tilalle ja saada samalla varmuuden, että vika tosiaan on näytönohjaimessa eikä muualla, ennen kuin vaivaan Jimmsiä takuuasioilla. Uudella nvenc toimikin, joten laitoin vanhan kortin samantien takuuseen. Takuussa todettiin näytönohjain vialliseksi ja tarjottiin mahdollisuutta ostaa joko parempi kortti tilalle välirahaa vastaan tai lahjakorttia. Ehdotin, että kun juuri ostin tuon paremman kortin heiltä tämän vian takia, että voisivatko suorittaa "vaihdon" siihen ja palauttaa minulle tuon vanhan kortin rahat, niin ei kuulemma ole mahdollista.

Oma virhe tässä siis näyttää olleen se, että ei olisi kannattanut ostaa uutta korttia paria päivää ennen vaan odotella takuun lopputulema ja olisin saanut samaisen kortin pelkällä välirahalla. Hieman olisin tässä toivonut joustoa, koska käytännössähän minä juurikin vaihdoin sen kortin siihen kalliimpaan malliin, mutta koska ei mennyt prosessin mukaan, niin nyt kärsin siitä.

Kovin hidasta myös tuntuu olevan tuo asian hoitaminen sähköpostilla, kun joka viestin välissä kuluu vähintään vuorokausi, että saa vastauksen.
Moi ja kiitos palautteesta! Ilmeisesti tässä on jokin väärinkäsitys käynyt, kyllä tuo hyvityssumma on mahdollista maksaa myös tilille lahjakortin sijaan.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Tai sitten ihan julkisesti, ei siinä ole mitään salaista. Esimerkiksi yksi tunnettu merkki mikä moisia valmistaa on APC, en nähnyt yhtäkään älyllistä (etämonitoroint/snmp tukeva) PDU:ta sivuillanne. Joko per socket mittauksella tai per PDU eli koko PDU:n kokonaiskulutus ampeereina sekä watteina.
Moikka! Tämä tieto välitetty tuotevastaavalle. Lähinnä siis lisäkysymysten varalta pyydettiin sitä omaa ketjua yksäreihin mutta käyhän tämä tosiaan näinkin. Ilmeisesti kuitenkin haet jotain räkki- etkä ns. kuluttajaversiota? :)

Edit: Pari kappaletta tuotteistettu!

APC EasyPDU, Metered-by-Outlet with Switching, ZeroU, 16A, 230V, (20) C13 & (4) C19 - 1 349,00€

APC EasyPDU, Metered-by-Outlet, ZeroU, 16A, 230V, (20) C13 & (4) C19 - 1 089,00€
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
578
Yksi kysymys liittyen noihin rma asioihin. Miksi myytte b-stock tuotteena rikkinäisiä näyttöjä ja ilmoitatte, että niissä on takuu voimassa? Miksi esim. tämä näyttö ei ole palautunut valmistajalle ja he toimittaisivat teille toimivan näytön?


Nyt valmistajan kannalta näyttää siltä, että laadunvalvonta on riittävä, koska näyttöjä ei palauteta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
727
Yksi kysymys liittyen noihin rma asioihin. Miksi myytte b-stock tuotteena rikkinäisiä näyttöjä ja ilmoitatte, että niissä on takuu voimassa? Miksi esim. tämä näyttö ei ole palautunut valmistajalle ja he toimittaisivat teille toimivan näytön?


Nyt valmistajan kannalta näyttää siltä, että laadunvalvonta on riittävä, koska näyttöjä ei palauteta.
Taitaa olla valmistajilla tuo pikseli"takuu" laskettuna jopa kymmenissä kuolleissa pikseleissä, ennen kuin siinä on heidän mielestään vikaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 142
Yksi kysymys liittyen noihin rma asioihin. Miksi myytte b-stock tuotteena rikkinäisiä näyttöjä ja ilmoitatte, että niissä on takuu voimassa? Miksi esim. tämä näyttö ei ole palautunut valmistajalle ja he toimittaisivat teille toimivan näytön?


Nyt valmistajan kannalta näyttää siltä, että laadunvalvonta on riittävä, koska näyttöjä ei palauteta.
Kuvauksen perusteella näytössä on kaksi kuollutta alipikseliä. Valmistajien puolesta yleensä hyväksyttävä määrä on jotain luokkaa 5-10 kuollutta pikseliä. Tai ainakin oli ennen.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 121
Yksi kysymys liittyen noihin rma asioihin. Miksi myytte b-stock tuotteena rikkinäisiä näyttöjä ja ilmoitatte, että niissä on takuu voimassa? Miksi esim. tämä näyttö ei ole palautunut valmistajalle ja he toimittaisivat teille toimivan näytön?


Nyt valmistajan kannalta näyttää siltä, että laadunvalvonta on riittävä, koska näyttöjä ei palauteta.
Eipä paljon auta valmistajalle valitella kahdesta pikselistä; Pixel Acceptance Detail
Eikä toi 100€ per kuollut pikseli omasta mielestä huono alennus ole.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Yksi kysymys liittyen noihin rma asioihin. Miksi myytte b-stock tuotteena rikkinäisiä näyttöjä ja ilmoitatte, että niissä on takuu voimassa? Miksi esim. tämä näyttö ei ole palautunut valmistajalle ja he toimittaisivat teille toimivan näytön?


Nyt valmistajan kannalta näyttää siltä, että laadunvalvonta on riittävä, koska näyttöjä ei palauteta.
Kuvauksen perusteella näytössä on kaksi kuollutta alipikseliä. Valmistajien puolesta yleensä hyväksyttävä määrä on jotain luokkaa 5-10 kuollutta pikseliä. Tai ainakin oli ennen.
Eipä paljon auta valmistajalle valitella kahdesta pikselistä; Pixel Acceptance Detail
Eikä toi 100€ per kuollut pikseli omasta mielestä huono alennus ole.
Kanssakeskustelijat tähän ehtivät jo vastata eli kaikki takuukelpoiset kyllä lähetetään valmistajalle - tässä tapauksessa nuo alipikselit ainoastaan vialliset niin siksi myydään b-stockista alennuksella.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 297
Viestejä
4 197 207
Jäsenet
70 888
Uusin jäsen
Putjuh

Hinta.fi

Ylös Bottom