Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Kiitos palautteesta! Ilmeisesti takuukäsittelijällä on käynyt jonkinlainen ajatusvirhe tuota vastausta kirjoitettaessa - tästä annettu palautetta!
Kyse ei siis ole kuitenkaan siitä, etteikö tuotetunnusta oltaisi "haluttu nähdä".
Koska tuotteesta puuttuu tuo yksi tarra niin se ei ole täysin alkuperäisessä kunnossa - tästä syystä asia pitää nyt varmistaa valmistajalta.
Eihän tuote tosiaan ole alkuperäisessä kunnossa muutenkaan kun se on rikki :rofl:

Ja takuukäsittelijän ajatusvirheenä siis se, ettei keksinyt parempaa syytä evätä takuu? Tämä kun oli liian helppo todeta vääräksi.
 
Eihän tuote tosiaan ole alkuperäisessä kunnossa muutenkaan kun se on rikki :rofl:

Ja takuukäsittelijän ajatusvirheenä siis se, ettei keksinyt parempaa syytä evätä takuu? Tämä kun oli liian helppo todeta vääräksi.

Ajatusvirheenä viittasimme siis siihen että syynä hylkäämiselle ei ole viestin mukaisesti tunnisteiden täydellinen puuttuminen vaan se, että tuote ei ole alkuperäisessä kunnossa koska yksi tarroista puuttuu.
 
Todella harmillista, että @Jimm's onnistuu yhdellä ainoalla takuukeikalla ryssimään tehokkaasti sen kaiken goodwillin, minkä hankki isolla rahalla näiden RTX 3000-sarjan korttien kanssa.

Ei tarvitse olla mikään kovin suuri tietäjä, jos veikkaa, että tuo SSD case saa Warran osalta aivan 100-varmasti vielä onnellisen lopun, mutta kyllä siitä kaikille jää kuitenkin sellainen kuva, että viimeiseen asti yritetään venkoilla takuuasioissa ja vasta jos asiakas itse osaa vaatimalla vaatia, niin korvataan viallinen tuote. Joku tavallinen käyttäjä kun olisi varmasti jättänyt asian tähän.

Jos tämän tapauksen kanssa olisi lähtenyt Kuluttajariitalautakuntaan, niin voitto olisi ollut aivan selviö. Todella kafkamainen ja kaiken arkijärjen vastainen tilanne kuluttajan kannalta, että kädessä on rikkinäinen tuote, joka on tullut myyntiin vasta muutama vuosi sitten & 5 vuoden takuukuitti ja sitten tilanne on tämä.

Entä tilanne, jossa 2500 euron RTX 3090 näytönohjain olisi kärähtänyt ja pieni tarra olisi sen seurauksena lukukelvoton. Jimmsin määritelmän mukaan ei mene takuuseen, sori siitä?
 
Ajatusvirheenä viittasimme siis siihen että syynä hylkäämiselle ei ole viestin mukaisesti tunnisteiden täydellinen puuttuminen vaan se, että tuote ei ole alkuperäisessä kunnossa koska yksi tarroista puuttuu.
Niin eli ajatusvirheenä oli se, että alunperin takuun eväämiseksi esitetty syy ei ollut sopiva. Teidän pitää varmaan kohta käydä vuokraamassa kaivinkone koska lapion kanssa ei varmaan saa kuoppaa enää paljon syvemmäksi.

Toivottavasti @Warra jaksaa vedota virhevastuuseen jos Jimm's nyt todella aikoo evätä takuun siksi, että tuotteesta puuttuu joku perhanan tarra (, jolle ei ole mitään tarvetta koska tuote saatiin yksilöityä toisen tarran avulla).

Entä tilanne, jossa 2500 euron RTX 3090 näytönohjain olisi kärähtänyt ja pieni tarra olisi sen seurauksena lukukelvoton. Jimmsin määritelmän mukaan ei mene takuuseen, sori siitä?

Tuote ei ole palaneen muovisuojuksen takia enää "alkuperäisessä kunnossa" niin ei mene enää takuuseen. T: Jimm's
 
Onko edes aivan varmaa, että tuossa pitäisi joku muukin tarra olla tuon @Warra :n kuvassa olevan lisäksi? Kuulostaa oudolta, että kahdessa tarrassa olisi samat tiedot. Ja mitä kuvia katselin niin se leveämpi tarra joita noissa on myös menisi tuon pienen tarran päälle.

Se leveämpi tarra kun näyttää tältä:
1648549156529.png
 
Viimeksi muokattu:
Onko edes aivan varmaa, että tuossa pitäisi joku muukin tarra olla tuon lisäksi? Kuulostaa oudolta, että kahdessa tarrassa olisi samat tiedot. Ja mitä kuvia katselin niin se leveämpi tarra joita noissa on myös menisi tuon pienen tarran päälle.

Kuten alkuperäisessä vastauksessa kerroimme, niin tämä on nyt eskaloitu A-datalle ja takuuosastomme palaa Warralle asiaan kun saamme vastauksen. Asian käsittely on meillä siis edelleen kesken.
 
Ja tässä ei kannata uhohtaa, että tarran puuttuminen ei vaikuta myyjän virhevastuuseen jonka perustella tämä viimeistään pitäisi ratketa joten senkään suhteen en ymmärrä miksi Jimm's venkoilee tällä tavalla. Onko mahdollisen tappion ottaminen siitä, että asiakas pidetään tyytyväisenä suurempi kuin mainehaitta mikä tälläisestä tulee?
 
Kiitos jälleen vilkkaasta keskustelusta ja palautteista koskien tapausta ja takuuasioita yleisesti! Ne on välitetty eteenpäin.
Tämän tapauksen osalta kommunikaatio ei ole sujunut niin kuin pitäisi, ja siitä on annettu palautetta takuuosastolle.
 
Todella harmillista, että @Jimm's
Jos tämän tapauksen kanssa olisi lähtenyt Kuluttajariitalautakuntaan, niin voitto olisi ollut aivan selviö. Todella kafkamainen ja kaiken arkijärjen vastainen tilanne kuluttajan kannalta, että kädessä on rikkinäinen tuote, joka on tullut myyntiin vasta muutama vuosi sitten & 5 vuoden takuukuitti ja sitten tilanne on tämä.
Olen toimittanut kaikki kirjalliset tiedot, kuvat ja RMA hakemukset ja päätökset kuluttaja-asiamiehelle. Heillä vaan tuppaa olemaan toimiminen hidasta, joten saa nähdä milloin heistä kuulee. 5:stä arkipäivästä heillä puhuttiin olevan yhteydenottoaika viimeistään..
Niin eli ajatusvirheenä oli se, että alunperin takuun eväämiseksi esitetty syy ei ollut sopiva. Teidän pitää varmaan kohta käydä vuokraamassa kaivinkone koska lapion kanssa ei varmaan saa kuoppaa enää paljon syvemmäksi.

Toivottavasti @Warra jaksaa vedota virhevastuuseen jos Jimm's nyt todella aikoo evätä takuun siksi, että tuotteesta puuttuu joku perhanan tarra (, jolle ei ole mitään tarvetta koska tuote saatiin yksilöityä toisen tarran avulla).
Taistelen niin kauan kuin viimeinenkin kivi on käännetty.

Edelleenkään en tajunnut ennen lähetystä tutkia ulkoisesti tuotetta niin tarkasti että olisin huomannut mitään puuttuvan ja verrannut tuotettani googlen antamiin tuotteisiin. Ja En edelleenkään muista irroittaneeni Jimm'ssin sanomaa isoa tarraa, ja ei ole mitään tietoa missä se voisi olla. jos ei ollut esim. paketissa irrallaan. Levy oli kerran asennettu koneeseen 1v 2kk sitten ja irroitettu sitten kun hajosi viime viikolla. Onhan tässä välillä esim. kotelo vaihtunut mutta asema on ollut koko ajan samassa kohdassa emolevyllä.

Vetoan toistaiseksi siihen että voitaisiin myös käyttää tervettä järkeä kun tuote on tunnistettavissa, takuu on todettavissa ja varmaan voidaan myös olla yhtä mieltä siitä että tuo tarra tuskin oli rakenteellisesti ratkaiseva osa toiminnan kannalta? Virhevastuu on kuitenkin olemassa tuotteella.

Valitettavasti ei ole vaan tapauksen hoitamisen alku ollut kovinkaan lupaava, ja luottamusta herättävä. RMA päätöksessä kuitenkin mentiin jo heti alussa väittämään jotain mikä ei ollut totta (tuote ei tunnistettavissa). Lisäksi en edelleenkään ole saanut mitään viestiä takuuosastolta tuon RMA päätöksen jälkeen. Täällä sain toki yksityisviestin ketjun aloittajalta.
 
1.
Kielteinen RMA-päätös, koska sarjanumeroitua tuotetta ei pystytä tunnistamaan
Asiakasta harmittaa ja ostaa uuden levyn, ostaa sen muualta kuin jimmsiltä
Jimms säästää satkun pari, puskaradio kertoo ettei jimmsiltä kannata ostaa

2.
Kielteinen RMA-päätös, koska sarjanumeroitua tuotetta ei pystytä tunnistamaan
Asiakas pitää kiinni oikeuksistaan ja kertoo asiasta foorumillakin
Oho, ajatusvirhe, kommunikaatiovirhe, annettiin palautetta, oikeesti oli ihan eri syy ja sitäpaitsi asia on kesken
Kymmenen ihmettelee jimmsin toimintaa ja meriselityksiä, tuhat lukee ihmettelyä.
Asiakas saa uuden levyn kuten kuuluukin

3.
Myönteinen RMA-päätös, koska terve järki
Uuden levyn mukana tulee pari extra pussia nallekarkkeja
Asiakas on tyytyväinen, kirjoittaa positiivisen palautteen foorumille
 
Mikä tässä on vielä erityisen hauskaa, ilman foorumia en edes tietäisi että asian käsittely on kesken kun minulle ei ole tullut suoraa yhteydenottoa sitten RMA päätöksen :D
Jep ja todellisuudessa nämä palautteet kun "menevät" sinne takuukäsittely puolelle niin ne heitetään mappi ö ja siellä pysyvät. Alkaa tuntua että asiakkaita ei kuunnella tai oteta niin tosissaan kun pitäisi, enemmänkin epäillään etteikö vaan tämä kyseinen asiakas yrittäisi huijata meidän firmalta rahaa...

Me ollaan vaan yksiä bisnesnappuloita miltä pumpataan rahat vaan ja takuu on yksi sivuseikka liipalaapa.
 
Mikä tässä on vielä erityisen hauskaa, ilman foorumia en edes tietäisi että asian käsittely on kesken kun minulle ei ole tullut suoraa yhteydenottoa sitten RMA päätöksen :D

Pahoittelut vielä epäonnistuneesta viestinnästä tapaukseen liittyen!
Välitin nyt soittopyynnön asiakaspalveluun, sieltä luvattiin palata väliaikatietojen kanssa vielä tänään.
 
Mikä tässä on vielä erityisen hauskaa, ilman foorumia en edes tietäisi että asian käsittely on kesken kun minulle ei ole tullut suoraa yhteydenottoa sitten RMA päätöksen :D
Kyllä tämmöiset jutut laittaa mietityttämään että mites omalla kohtaa jos tuote hajoaa ja haluanko tuhlata aikani tässä kaupassa tappelemiseen jos käy
 
Pahoittelut vielä epäonnistuneesta viestinnästä tapaukseen liittyen!
Välitin nyt soittopyynnön asiakaspalveluun, sieltä luvattiin palata väliaikatietojen kanssa vielä tänään.
Ei millään pahalla, mutta monesti teidän "viestintä" pettää takuuasioissa ja varsinkin silloin jos se takuuasia ei ole todella suoraviivainen.

Se mihin nyt pitää teidän panostaa on järjen käyttöön teidän näkökulmasta epäselvissä tapauksissa. Nyt vaikuttaa että jos tapaus on teistä vähänkin epäselvä, koitatte luikerrella vastuusta ja sitten kun tämä tulee julkiseksi niin pahoitellaan.
 
Olen jimmsillä asioinut ehkä 15 vuotta, mutta nyt oli muualla huomattavasti halvemmalla uuden koneen osat. Täällä aiemmin jotakuta kehotettiin laittamaan tarjouspyyntö sähköpostilla, niin päätin minäkin laittaa. Sain kuin sainkin 0,8% tarjouksen, jossa vedottiin lisäksi mm. kilpailijoita helpompiin takuukäsittelyihin. Voisi tuolle jotain arvoa laskeakin, mutta näitä kun lukee täällä..

Annetaan nyt hyvääkin palautetta: sain aiemmin näyttiksen mukana valmiiksi käytetyn pelinlatauskoodin, niin toimiva koodi saatiin ihan hienosti tilalle.
 
Kuten alkuperäisessä vastauksessa kerroimme, niin tämä on nyt eskaloitu A-datalle ja takuuosastomme palaa Warralle asiaan kun saamme vastauksen. Asian käsittely on meillä siis edelleen kesken.

Tapaukseen saatiin nyt myönteinen vastaus ja RMA-puoli on ollut Warraan tästä yhteydessä sähköpostitse!

Palautetta on annettu takuupuolelle ja asiakaspalveluun kommunikaatiosta yleisellä tasolla sekä myös viestien sisällöstä. Viesteihin vastaavat meillä ihmiset, ja tässä tosiaan kävi valitettavasti niin että asiakkaalle meni väärä viestipohja, vaikka syy poikkeusmenettelylle oli olemassa. Ymmärrettävästi tämä aiheutti hämmennystä ja jatkossa pitää huolehtia siitä, että tällaista virhettä ei tapahtuisi.
 
Näin keskustelua sivusta seuranneena ja pitkäaikaisena Jimmssin asiakkaana pakko todeta että aikamoinen ryöpytys saatu aikaseks tästä rma-keissistä, tuskin edustaa putiikin yleistä linjaa tai toimintatapaa. Varmaan joku siistimpikin tapa olisi ollut tämä hoitaa.

Itse viimeksi olin chatin ja puhelimella yhteydessä rma-asiassa ja oikein mallikkaasti saatiin homma maaliin.
 
Huvittavasti tuo " vilkkaasta keskustelusta" taitaa olla nykyisen vastaajan vakiofraasi kun haulla löytyy useampiakin, aina näytönohjainten saatavuudesta ja tiedottamista, tuotepalautuksiin ja takuuasioihin. Ei muuta, mutta rupesin tuntumaan, että olen josku nähnyt tämän viestin aikaisemmin niin piti kokeilla :)
 
Huvittavasti tuo " vilkkaasta keskustelusta" taitaa olla nykyisen vastaajan vakiofraasi kun haulla löytyy useampiakin, aina näytönohjainten saatavuudesta ja tiedottamista, tuotepalautuksiin ja takuuasioihin. Ei muuta, mutta rupesin tuntumaan, että olen josku nähnyt tämän viestin aikaisemmin niin piti kokeilla :)

Tietyt asiat puhuttavat foorumilaisia ja yleisesti keskustelu on hyvästä! Myös palaute on tervetullutta.

Edit: Lisättäköön, että aktiivinen keskustelu aiheesta ja aiheen vierestä on aina ollut tämän ketjun suola! :)
 
Viimeksi muokattu:
Assyt lähestyvät! Huomenna aamulla kilahtaa uutiskirjeen tilanneille assyspessu, jossa kävijälippuarvonta ja sneak peek tarjouksiin!
Jos uutiskirje on vielä tilaamatta, niin postituslistalle pystyy liittymään täällä: Postituslista - Jimms.fi

Demokoneet ja näytöt on nyt myös ennakkomyynnissä - toimitukset alkavat viikolla 10: Tuotehaku - Jimms.fi
 
Pitää kertoa omistakin kokemuksista. Asennellessani erästä vekotinta erääseen vekottimeen, menivät vekottimen osat vinoon ja vekotin jäi jumiin vekottimen sisään. Ensin oltiin Jimm'sillä sitä mieltä että oma vika, mutta sitten kun sanoin että ei sen vekottimen asennus sinne vekottimen sisään vaadi kovin suurta älykkyysosamäärää, niin oltiin yhtäkkiä valmiit ottamaan se vekotin takaisin. Tässä vaan on se huono puoli että olisin joutunut lähettämään ne molemmat vekottimet takaisin, sillä se toinen vekotin on edelleen jumissa siellä toisen vekottimen sisällä ja toinen vekotin ei edes ole ostettu Jimm'siltä, joten annoin asian olla ja pistin jopa sähköpostia asiasta, mutta siihenkään ei tullut vastausta.

Tuskinpa olisi niistä vekottimen osista ottanut mitään selvää RMAta varten muutenkaan, kun ruhjoutuivat jo asennusvaiheessa piloille. Niin vekotin joka kyseessä on Axagonin valmistama kiintolevykotelo. En kyllä osta toista kun on niin huonosti suunniteltu ettei ole esim. niihin kiskoihin jotka kiinnittyvät kiintolevyn sivuille viitsitty porata ruuvin mentäviä reikiä että voisi sen levyn kiinnitttää ruuveilla eikä vain huterien muovitappien varaan, joka taas estäisi niiden kiskojen vääntymisen asennusvaiheessa, ja jumittumisen.
 
Hei,

Täytyypä antaa itsekin hieman palautetta Jimssin takuuasioiden hoitamisesta, eli asia liittyy aiemmassa viestissäni mainitsemaani takuupalautusasiaan, jossa takuuaikana hajomaan alkanut Asus GeForce RTX 2080 DUAL 8G -näytönohjain toimitettiin takuuvaihtoon ja jouduin käytännössä vääntämään kättä Jimmsin asiakaspalvelun eri henkilöiden kanssa kymmenien viestien verran ennen kuin asiaa saatiin vihdoin eteenpäin. Alla hieman päivämääriä, mutta vältän toistaiseksi julkaisemasta suoraan sähköposteja kuvina, koska en ole varma miten tietosuojalaki näiden osalta menee vaikka toiminkin toisena osapuolena. Tarkoituskeni ei ole myöskään syyttää ketään yksittäistä tukihenkilöä vaan palaute on suunnattu täysin yritystasolla. Pahoittelut jo ennakkoon seuraavasta wall of textistä.

  • 27.12.2018 Näytönohjain on ostettu Jimmssiltä 779€ hintaan
    • Näytönohjaimelle on luvattu 3 vuoden takuu, eli voimassaolo ~ 27.12.2021 asti
  • 30.12.2018 Näytönohjain on lähetty minulle Jimmsiltä

  • Lokakuun loppu puolella 2021 näytönohjain on alkanut näyttää vikaantumisen merkkejä pitänen outoa sähköistä ääntä mikä kuulostaa tulevan virran syötön läheltä, jonka lisäksi näytönohjaimen ledinauha "GeForce RTX Asus" ei käynnisty. Vika saattoi teoriassa olla pelkästään ledinauhan toiminnassa, mutta Geforce 1000 ja RTX 3000 sarjan virransyötön ongelmat tietäneenä kortti saattoi olla paloturvallisuusrski ja myös mahdollisen vaikutuksen jälleenmyyntihintaan huomoiden päätin toimittaa muuten pääosin toimivan kortin takuuseen.
    • Otin mainitusta viasta myös videokuvaa ja liitin sen mukaan RMA-ilmoitukseen.
  • 23.11.2021 teen Jimmsille RMA-pyynnön, joka hyväksytään 24.11.2021

  • Kysyn seuraavan viikon kuluessa lisätietoja korvaavien näytönohjaimien saatavuudesta, takuukorjauksen / vaihdon oletetusta kestosta jne.

  • Kysyn myös asiakaspalveluilta onko takuuvaihdon yhteydessä mahdollista päivittää korttia 3000 sarjaan, niin että maksaisin hinnan erotuksen sovitusti
    • Asiakaspalvelu kertoo, että" Jos takuukäsittelyssä näytönohjain vaihdetaan/päivitetään toiseen malliin ja välirahaa tulee maksettavaksi teille, uudella kortilla on uusi täysi takuu. "
  • Työkiireistä ja kotimaan matkailusta johtuen pääsin lähettämään kortin takuupalautukseen vasta 9.12.2021 varmistettuani aluksi Jimmsiltä, että aikaisemmin saatu palatusnumero on edelleen käytettävissä eikä asian suhteen ole muita ongelmia
    • Pelaaminen kortilla onnistui vielä pakkausta edeltävänä päivänä 8.12.2021 1440p resoluutiolla, josta minulla on ylhäällä shadowplay pelikuvaa
  • 10.12.2021 Jimms vahvistaa sähköpostilla kortin saapuneen perille ja odottaa takuukäsittelyä

  • 11.12.2021 - 20.12.2021 odotan vahvistusta takuukäsittelyn tilanteesta ja läpi menosta

  • 21.12.2021 Jimms tiedottaa ettei näytönohjaimen mene RMA:han koska:
    "Käsittelyssä huomattiin, että näytönohjaimen virtaliittimessä on fyysisiä vaurioita. Vauriot estävät laitteen oikean toiminnan. Takuu ei kata asennus- tai käyttövirheestä aiheutuneita vikoja. Tarvittaessa voimme lähettää teille kuvia vaurioista. Koska takuuehtoja on rikottu, takuu ei valitettavasti korvaa tilalle uutta tuotetta. Mikäli ette halua tuotetta enää takaisin, voimme toimittaa sen veloituksetta puolestanne SER-kierrätykseen (sähkö- ja elektroniikkaromukierrätys). Tämän jälkeen tuotetta ei ole enää mahdollista saada takaisin.

    Mikäli kuitenkin haluatte vielä tuotteen takaisin, veloitamme takuuehtojemme mukaisesti aiheettomasta takuupalautuksesta 30 euroa, sekä toimituskulut asiakaspalautuskesta 8,10 euroa, takaisinlähetyksestä 8,10 euroa ja postiennakosta 3,65 euroa. Yhteensä siis 49,85 euroa. Huomioittehan, että kotivakuutuksenne voi korvata vahingon. Olettehan yhteydessä vakuutusyhtiöönne.

    Mikäli emme saa vastaustasi seuraavan kolmen (3) kuukauden sisällä, jää tuote meidän omistukseen, eikä sitä ole enää mahdollista saada takaisin. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine 15.7.1988/688 Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä… 688/1988 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®
    )"

  • 21.12.2021 reklamoin Jimmsiä samana päivänä RMA:n tuloksesta, koska kyseinen näytönohjain on asetettu ja poistettu varovasti yhden kerran tietokoneesta, eikä postituksessa osunut silmiin mitään syytä mikä estäisi RMA-prosessin, enkä ole useita koneita harrastuksen ja työni puolesta asentaneena aiheuttanut kortille itse minkäänlaista vahinkoa. Tuolloin mahdollinen vika menee luonnollisesti joko RMA-alaiseen vikaan tai kortissa alunperin olleen, mutta vian ajan kuluessa pahentuneen virhevastuun piiriin. Varmuuden vuoksi päätin vielä jättää 9.12.2022 kortin pölyt putsaamatta ettei Jimms keksisi ainakaan välttää korttia olevan avattu pölyjen puuttuessa.
    • Pyydän samassa viestissä Jimmsiltä kuvat takuun estävästä viasta, jota Jimms väitti itseni aiheuttamaksi
  • 22.12.2021 Jimms ilmoittaa, että viasta on pyydetty lisätietoja valmistajalta ja saan uuden ilmoitusken, kun asian käsittelyä voidaan jatkaa

  • 5.1.2022 Jimms ilmoittaa olleensa uudestaan yhteydessä valmistajaan ja että:
    "Valitettavasti kuitenkin edelleen asia on niin että vikaa ei voi korjata takuuna, koska tuotteessa on fyysinen vaurio. Tilannetta ei muuta se, ettei vika olisikaan yhteydessä tuohon fyysiseen vaurioon, vaan fyysinen vaurio evää aina takuun.

    Valmistaja tarjoaa tähän maksullista korjausta. Korjauksen hinta on noin 80 euroa postikuluineen. Takuun ulkopuolisessa korjauksessa tuote korjataan kokonaisuudessaan, niin itse vika kuin fyysinen vauriokin. Mikäli korjaus onnistuu, tuote testataan ja siihen saa 3 kuukauden takuun mikä kattaa saman ongelman korjauksen. Mikäli tuotetta ei pystytä korjaamaan, hintaa ei veloiteta.

    Haluaisitteko mahdollisesti toimittaa tuotteen huoltoon/korjattavaksi?
    "

  • 7.1.2022 vastaan Jimmsille ja pyysin toistuvasti 21.11.2021 pyytämiäni kuvia takuun estävästä viasta ja kysyin miksi minulle ei ole tiedotettu mahdollisuudesta korjata näytönohjain 80€ hintaan, jos kortti ei menisikään takuuseen. Ilman tuota korjausta ja aiempiin viesteihin luettaen olisin siis käytännössä menettänyt näytönohjaimen kokonaan ilman mitään hyvitystä Jimmsin evättyä itse lupaamansa ja lain mukaisen takuun. Ilmoitin vieväni asian kuluttajariitalautakuntaan, mutta päätin tiedustella viasta ja RMA:sta vielä tarkemmin puhelimitse jolloin Jimmsiltä kerrottiin, että näytönohjaimissa ei voi kuulemma olla virhevastuun alaisia vikoja, koska nämä kuulemma tarkastetaan tehtaalla ennen lähetystä. Hieman sarkastisestri kysyin myös, oli Jimmsillä ehkä toiveena myydä tuo minulta toiminavana, mutta ei täysin ehjänä RMA-vaihtoon lähetty näytönohjain eteenpäin voitolla, mikä oli kieltämättä hieman alhaista, mutta aloin olla huomattavan turhautuminen ongelmaan ja Jimmsin käsien pesemiseen luvatusta takuusta, sekä toimittamattomiin kuviin joita olin pyytänyt jo 2,5 viikkoa sitten.

  • 10.1.2022 minulle toimitetaan vihdoin pyytämäni kuvat viasta, eli tuo pieni kuluma pinnien 7 ja 8 välisessä seinässä, joka ei ylety edes ehjässä liittimessä kattoon asti koko matkalta:

    RTX_2080_vika.jpg


    Vertauksena kuva ehjästä liittimestä, jossa tuo ylemmän kuvan välitila näkyy selvästi:
    RTX_2080_ehja.jpg


    Kuva PCI-E connectorin layoutista josta näemme, että mainitut pinnit 7 ja 8 ovat molemmat groundeja, eli näiden välillä ei edes voi olla mitään jännite-eroa, mikä voisi aiheuttaa ongelmaa näytönohjaimen käytölle.
    PCI-E_Cable_Pins.JPG

    Toisin sanoen mitään Jimssin 21.12 viestissä väitettyä toimivuuden estävää vikaa ei ollut olemassa eikä tuolla "vialla" ole mitään vaikutusta kortin toimivuuteen. Tällä kuitenkin pyrittiin eväämään takuuprosessi jotta yritys voisi säästää ja lisäksi noiden liittimien pitäisi kuitenkin kestää useita kiinnityksiä ja irrotuksia, mutta varmasti huonosti valmistunut liitin voi hajota jo ensimmäisellä kerralla (kuten tämän forumin puolella taisi olla keskustelultu esim. Koolink virtalähteen kaapeleista).

  • 10.1.2022 eli samana päinä vain Jimmsiltä toisen sähköpostin jossa kerrottiin kyseessä olleen väärinkäsityksen, kortti luvattiin korjata valmistajan huollossa kuluitta. Tässä kuitenkin kerrottiin olevan viivettä ja käyttööni tarjottiin väliaikaisesti käytettyä Asus GTX 1070 DUAL OC- näytönohjainta.

  • 10.1.2022 kymmeniin viestieihin ja oikeuksistani tappeluun kyllästyneenä vastaan Jimmsille ottavani tarjotuksen vastaan, jotta tämä asia saadaan vihdoin maaliin ja tiedustelen samalla arviota milloin tuo takuupalautus todennäköisesti valmistuu.

  • 19.1.2022 Jimms vastaa ja kertoo ettei ajasta ole varmuutta ja pyytää minulta hetua, josta kyselin myös täällä aiemmassa viestissäni. Kysyin asiasta lisätietoja myöhemmällä viestillä ja jäin odottamaan vastausta.

  • 24.1.2022 Jimms vastaa, että kyse on luottotarkastutuksesta joka liittyy lainaan annettaviin näytönohjaimiin.
    • Tässä vaiheessa olen saanut jo lainaan toisaalta vanhan Radeon HD6950 näytönohjaimen, että koneeseen saa edes kuvan ja luottamukseni Jimmsin toimintaan oli valitettavasti sen verran vähentynyt, että en päättänyt ottaa enää riskiä mikäli Jimms lähettäisi minulle viallilsen kortin ja vaatisi tämän korvaamista väittäen minun rikkoneen sen.
  • 15.2.2022 Ilmoitin Jimmsille, että miettyäni asiaa minulla ei ole toistaiseksi enää tarvetta tuolle varakortille ja kysyin samalla takuukorjauksen edistymisestä.
    • Tähän viestiini en saanut koskaan vastausta.
  • 7.3.2022 minulle saapui ilmoitus, että RMA-huolto valmistajalla on valmis ja kortti on siirtymässä Jimmsin suutaan.

  • 21.3.2022 tuote lähettiin minulle ja asiasta ilmoitettiin sähköpostilla ilman mitään tarkastusta toivotusta postitusosoitteesta, joten onneksi en ollut muuttanut välissä. Takuukorjauksen kesto on siis ollut tässä vaiheessa noin 3 kk ja 2 viikkoa.

  • 24.3.2022 noudin paketin pakettiautomaatista ja vaindoin kortin sunnuntaina.
    • Tarkastuksen perusteella ilmoittamaani vikaa ei ole kuitenkaan ilmeisesti vaivauduttu edes korjaamaan, koska esim. vian kuvauksen yhteydessä mainitsemani Led-nauha on edelleen pimeänä ja kortti pitää ääntä, mutta valmistaja on onneksi vaihtanut PCI-E liittimen, jossa oli tuo Jimssin takuun estävä vika.
    • Myöskään aiemmin luvatusta takuun pidennyksestä ei tullut mitään dokumenttia eli ilmeisesti sekin lupaus oli pelkkää sanahelinää.
    • TLDR antoisat 3kk 2 viikkoa käytetty, kiitos siitä!

Ylempi aikajana ei sisällä kaikkea viestintää, mutta mainittattakoon erikseen, että en ole missään vaiheessa käyttänyt yhtä ainoaa voimasanaa tai käyttänyt loukkaavasti tai sanallisesti hyökkäävästi ketään nimettyä Jimmsin asiakaspalvelijaa tai muuta henkilökuntaa kohtaan, vaan mahdollinen aiempi ja kohta tuleva kritiikki on suunnattu yrityksellenne, koska olettavasti lukuisat eri asiakaspalvelit ovat kuitenkin seuranneet omia linjauksianne. Mikäli kuitenkin väitätte minun valeltelevan ja ettei ylempi aikajana pidä paikkaansa sallitte olettavasti noiden viestien julkaisun todisteena?

Sanottakoon siis, että tämä on toistaiseksi ehdottomasti surkein takuupalautus jonka olen kokenut minkään verkkokaupan kanssa, mikä on tietty sinänsä positiivista, mutta ainakin omissa silmissäni Jimmsin maine kuluttajaystävällisenä ja luotetavana yrityksenä on täysin romuttunut. Sinänsä tämä on varsin surullista koska aikaisemmin asioin usein Jimmsillä paremman tarjonnan ja vaivattomuuden perusteella vaikka hintanne ovatkin yleensä kilpailijoita korkeammat. Miten teiltä kuitenkaan uskaltaa jatkossa ostaa mitään jos emolevylle, testatulle näytölle tai high end näytönohjaimelle annetaan ns. perävalotakuu jotta yritys voi tällä säästää pari sataa? Alkaa siis olla sama ostaa tarjontaa esim. Saksan Amazonista jolloin hinta on myös halvempi tai asioida liikeissä joille heidän yrityksensä maine merkitsee jotain, eikä siinä muutama nallekarkki ja ongelmien lakaiseminen maton alle esim. tässä ketjussa paljoa mieltä lämmitä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo liittimen kuva näyttää ihan siltä että siinä on ollut valuvika jo tehtaalla, ei kai tuo voi maapuolella sulaakkaan?, (en ole sähkömies). Jos se olisi käytöstä murtunut niin ei se olisi tuon näköinen vaan halkeama olisi paljon siistimpireunainen.
 
Hei,

Täytyypä antaa itsekin hieman palautetta Jimssin takuuasioiden hoitamisesta, eli asia liittyy aiemmassa viestissäni mainitsemaani takuupalautusasiaan, jossa takuuaikana hajomaan alkanut Asus GeForce RTX 2080 DUAL 8G -näytönohjain toimitettiin takuuvaihtoon ja jouduin käytännössä vääntämään kättä Jimmsin asiakaspalvelun eri henkilöiden kanssa kymmenien viestien verran ennen kuin asiaa saatiin vihdoin eteenpäin. Alla hieman päivämääriä, mutta vältän toistaiseksi julkaisemasta suoraan sähköposteja kuvina, koska en ole varma miten tietosuojalaki näiden osalta menee vaikka toiminkin toisena osapuolena. Tarkoituskeni ei ole myöskään syyttää ketään yksittäistä tukihenkilöä vaan palaute on suunnattu täysin yritystasolla. Pahoittelut jo ennakkoon seuraavasta wall of textistä.

  • 27.12.2018 Näytönohjain on ostettu Jimmssiltä 779€ hintaan
    • Näytönohjaimelle on luvattu 3 vuoden takuu, eli voimassaolo ~ 27.12.2021 asti
  • 30.12.2018 Näytönohjain on lähetty minulle Jimmsiltä

  • Lokakuun loppu puolella 2021 näytönohjain on alkanut näyttää vikaantumisen merkkejä pitänen outoa sähköistä ääntä mikä kuulostaa tulevan virran syötön läheltä, jonka lisäksi näytönohjaimen ledinauha "GeForce RTX Asus" ei käynnisty. Vika saattoi teoriassa olla pelkästään ledinauhan toiminnassa, mutta Geforce 1000 ja RTX 3000 sarjan virransyötön ongelmat tietäneenä kortti saattoi olla paloturvallisuusrski ja myös mahdollisen vaikutuksen jälleenmyyntihintaan huomoiden päätin toimittaa muuten pääosin toimivan kortin takuuseen.
    • Otin mainitusta viasta myös videokuvaa ja liitin sen mukaan RMA-ilmoitukseen.
  • 23.11.2021 teen Jimmsille RMA-pyynnön, joka hyväksytään 24.11.2021

  • Kysyn seuraavan viikon kuluessa lisätietoja korvaavien näytönohjaimien saatavuudesta, takuukorjauksen / vaihdon oletetusta kestosta jne.

  • Kysyn myös asiakaspalveluilta onko takuuvaihdon yhteydessä mahdollista päivittää korttia 3000 sarjaan, niin että maksaisin hinnan erotuksen sovitusti
    • Asiakaspalvelu kertoo, että" Jos takuukäsittelyssä näytönohjain vaihdetaan/päivitetään toiseen malliin ja välirahaa tulee maksettavaksi teille, uudella kortilla on uusi täysi takuu. "
  • Työkiireistä ja kotimaan matkailusta johtuen pääsin lähettämään kortin takuupalautukseen vasta 9.12.2021 varmistettuani aluksi Jimmsiltä, että aikaisemmin saatu palatusnumero on edelleen käytettävissä eikä asian suhteen ole muita ongelmia
    • Pelaaminen kortilla onnistui vielä pakkausta edeltävänä päivänä 8.12.2021 1440p resoluutiolla, josta minulla on ylhäällä shadowplay pelikuvaa
  • 10.12.2021 Jimms vahvistaa sähköpostilla kortin saapuneen perille ja odottaa takuukäsittelyä

  • 11.12.2021 - 20.12.2021 odotan vahvistusta takuukäsittelyn tilanteesta ja läpi menosta

  • 21.12.2021 Jimms tiedottaa ettei näytönohjaimen mene RMA:han koska:
    "Käsittelyssä huomattiin, että näytönohjaimen virtaliittimessä on fyysisiä vaurioita. Vauriot estävät laitteen oikean toiminnan. Takuu ei kata asennus- tai käyttövirheestä aiheutuneita vikoja. Tarvittaessa voimme lähettää teille kuvia vaurioista. Koska takuuehtoja on rikottu, takuu ei valitettavasti korvaa tilalle uutta tuotetta. Mikäli ette halua tuotetta enää takaisin, voimme toimittaa sen veloituksetta puolestanne SER-kierrätykseen (sähkö- ja elektroniikkaromukierrätys). Tämän jälkeen tuotetta ei ole enää mahdollista saada takaisin.

    Mikäli kuitenkin haluatte vielä tuotteen takaisin, veloitamme takuuehtojemme mukaisesti aiheettomasta takuupalautuksesta 30 euroa, sekä toimituskulut asiakaspalautuskesta 8,10 euroa, takaisinlähetyksestä 8,10 euroa ja postiennakosta 3,65 euroa. Yhteensä siis 49,85 euroa. Huomioittehan, että kotivakuutuksenne voi korvata vahingon. Olettehan yhteydessä vakuutusyhtiöönne.

    Mikäli emme saa vastaustasi seuraavan kolmen (3) kuukauden sisällä, jää tuote meidän omistukseen, eikä sitä ole enää mahdollista saada takaisin. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine 15.7.1988/688 Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä… 688/1988 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®
    )"

  • 21.12.2021 reklamoin Jimmsiä samana päivänä RMA:n tuloksesta, koska kyseinen näytönohjain on asetettu ja poistettu varovasti yhden kerran tietokoneesta, eikä postituksessa osunut silmiin mitään syytä mikä estäisi RMA-prosessin, enkä ole useita koneita harrastuksen ja työni puolesta asentaneena aiheuttanut kortille itse minkäänlaista vahinkoa. Tuolloin mahdollinen vika menee luonnollisesti joko RMA-alaiseen vikaan tai kortissa alunperin olleen, mutta vian ajan kuluessa pahentuneen virhevastuun piiriin. Varmuuden vuoksi päätin vielä jättää 9.12.2022 kortin pölyt putsaamatta ettei Jimms keksisi ainakaan välttää korttia olevan avattu pölyjen puuttuessa.
    • Pyydän samassa viestissä Jimmsiltä kuvat takuun estävästä viasta, jota Jimms väitti itseni aiheuttamaksi
  • 22.12.2021 Jimms ilmoittaa, että viasta on pyydetty lisätietoja valmistajalta ja saan uuden ilmoitusken, kun asian käsittelyä voidaan jatkaa

  • 5.1.2022 Jimms ilmoittaa olleensa uudestaan yhteydessä valmistajaan ja että:
    "Valitettavasti kuitenkin edelleen asia on niin että vikaa ei voi korjata takuuna, koska tuotteessa on fyysinen vaurio. Tilannetta ei muuta se, ettei vika olisikaan yhteydessä tuohon fyysiseen vaurioon, vaan fyysinen vaurio evää aina takuun.

    Valmistaja tarjoaa tähän maksullista korjausta. Korjauksen hinta on noin 80 euroa postikuluineen. Takuun ulkopuolisessa korjauksessa tuote korjataan kokonaisuudessaan, niin itse vika kuin fyysinen vauriokin. Mikäli korjaus onnistuu, tuote testataan ja siihen saa 3 kuukauden takuun mikä kattaa saman ongelman korjauksen. Mikäli tuotetta ei pystytä korjaamaan, hintaa ei veloiteta.

    Haluaisitteko mahdollisesti toimittaa tuotteen huoltoon/korjattavaksi?
    "

  • 7.1.2022 vastaan Jimmsille ja pyysin toistuvasti 21.11.2021 pyytämiäni kuvia takuun estävästä viasta ja kysyin miksi minulle ei ole tiedotettu mahdollisuudesta korjata näytönohjain 80€ hintaan, jos kortti ei menisikään takuuseen. Ilman tuota korjausta ja aiempiin viesteihin luettaen olisin siis käytännössä menettänyt näytönohjaimen kokonaan ilman mitään hyvitystä Jimmsin evättyä itse lupaamansa ja lain mukaisen takuun. Ilmoitin vieväni asian kuluttajariitalautakuntaan, mutta päätin tiedustella viasta ja RMA:sta vielä tarkemmin puhelimitse jolloin Jimmsiltä kerrottiin, että näytönohjaimissa ei voi kuulemma olla virhevastuun alaisia vikoja, koska nämä kuulemma tarkastetaan tehtaalla ennen lähetystä. Hieman sarkastisestri kysyin myös, oli Jimmsillä ehkä toiveena myydä tuo minulta toiminavana, mutta ei täysin ehjänä RMA-vaihtoon lähetty näytönohjain eteenpäin voitolla, mikä oli kieltämättä hieman alhaista, mutta aloin olla huomattavan turhautuminen ongelmaan ja Jimmsin käsien pesemiseen luvatusta takuusta, sekä toimittamattomiin kuviin joita olin pyytänyt jo 2,5 viikkoa sitten.

  • 10.1.2022 minulle toimitetaan vihdoin pyytämäni kuvat viasta, eli tuo pieni kuluma pinnien 7 ja 8 välisessä seinässä, joka ei ylety edes ehjässä liittimessä kattoon asti koko matkalta:

    RTX_2080_vika.jpg


    Vertauksena kuva ehjästä liittimestä, jossa tuo ylemmän kuvan välitila näkyy selvästi:
    RTX_2080_ehja.jpg


    Kuva PCI-E connectorin layoutista josta näemme, että mainitut pinnit 7 ja 8 ovat molemmat groundeja, eli näiden välillä ei edes voi olla mitään jännite-eroa, mikä voisi aiheuttaa ongelmaa näytönohjaimen käytölle.
    PCI-E_Cable_Pins.JPG

    Toisin sanoen mitään Jimssin 21.12 viestissä väitettyä toimivuuden estävää vikaa ei ollut olemassa eikä tuolla "vialla" ole mitään vaikutusta kortin toimivuuteen. Tällä kuitenkin pyrittiin eväämään takuuprosessi jotta yritys voisi säästää ja lisäksi noiden liittimien pitäisi kuitenkin kestää useita kiinnityksiä ja irrotuksia, mutta varmasti huonosti valmistunut liitin voi hajota jo ensimmäisellä kerralla (kuten tämän forumin puolella taisi olla keskustelultu esim. Koolink virtalähteen kaapeleista).

  • 10.1.2022 eli samana päinä vain Jimmsiltä toisen sähköpostin jossa kerrottiin kyseessä olleen väärinkäsityksen, kortti luvattiin korjata valmistajan huollossa kuluitta. Tässä kuitenkin kerrottiin olevan viivettä ja käyttööni tarjottiin väliaikaisesti käytettyä Asus GTX 1070 DUAL OC- näytönohjainta.

  • 10.1.2022 kymmeniin viestieihin ja oikeuksistani tappeluun kyllästyneenä vastaan Jimmsille ottavani tarjotuksen vastaan, jotta tämä asia saadaan vihdoin maaliin ja tiedustelen samalla arviota milloin tuo takuupalautus todennäköisesti valmistuu.

  • 19.1.2022 Jimms vastaa ja kertoo ettei ajasta ole varmuutta ja pyytää minulta hetua, josta kyselin myös täällä aiemmassa viestissäni. Kysyin asiasta lisätietoja myöhemmällä viestillä ja jäin odottamaan vastausta.

  • 24.1.2022 Jimms vastaa, että kyse on luottotarkastutuksesta joka liittyy lainaan annettaviin näytönohjaimiin.
    • Tässä vaiheessa olen saanut jo lainaan toisaalta vanhan Radeon HD6950 näytönohjaimen, että koneeseen saa edes kuvan ja luottamukseni Jimmsin toimintaan oli valitettavasti sen verran vähentynyt, että en päättänyt ottaa enää riskiä mikäli Jimms lähettäisi minulle viallilsen kortin ja vaatisi tämän korvaamista väittäen minun rikkoneen sen.
  • 15.2.2022 Ilmoitin Jimmsille, että miettyäni asiaa minulla ei ole toistaiseksi enää tarvetta tuolle varakortille ja kysyin samalla takuukorjauksen edistymisestä.
    • Tähän viestiini en saanut koskaan vastausta.
  • 7.3.2022 minulle saapui ilmoitus, että RMA-huolto valmistajalla on valmis ja kortti on siirtymässä Jimmsin suutaan.

  • 21.3.2022 tuote lähettiin minulle ja asiasta ilmoitettiin sähköpostilla ilman mitään tarkastusta toivotusta postitusosoitteesta, joten onneksi en ollut muuttanut välissä. Takuukorjauksen kesto on siis ollut tässä vaiheessa noin 3 kk ja 2 viikkoa.

  • 24.3.2022 noudin paketin pakettiautomaatista ja vaindoin kortin sunnuntaina.
    • Tarkastuksen perusteella ilmoittamaani vikaa ei ole kuitenkaan ilmeisesti vaivauduttu edes korjaamaan, koska esim. vian kuvauksen yhteydessä mainitsemani Led-nauha on edelleen pimeänä ja kortti pitää ääntä, mutta valmistaja on onneksi vaihtanut PCI-E liittimen, jossa oli tuo Jimssin takuun estävä vika.
    • Myöskään aiemmin luvatusta takuun pidennyksestä ei tullut mitään dokumenttia eli ilmeisesti sekin lupaus oli pelkkää sanahelinää.
    • TLDR antoisat 3kk 2 viikkoa käytetty, kiitos siitä!

Ylempi aikajana ei sisällä kaikkea viestintää, mutta mainittattakoon erikseen, että en ole missään vaiheessa käyttänyt yhtä ainoaa voimasanaa tai käyttänyt loukkaavasti tai sanallisesti hyökkäävästi ketään nimettyä Jimmsin asiakaspalvelijaa tai muuta henkilökuntaa kohtaan, vaan mahdollinen aiempi ja kohta tuleva kritiikki on suunnattu yrityksellenne, koska olettavasti lukuisat eri asiakaspalvelit ovat kuitenkin seuranneet omia linjauksianne. Mikäli kuitenkin väitätte minun valeltelevan ja ettei ylempi aikajana pidä paikkaansa sallitte olettavasti noiden viestien julkaisun todisteena?

Sanottakoon siis, että tämä on toistaiseksi ehdottomasti surkein takuupalautus jonka olen kokenut minkään verkkokaupan kanssa, mikä on tietty sinänsä positiivista, mutta ainakin omissa silmissäni Jimmsin maine kuluttajaystävällisenä ja luotetavana yrityksenä on täysin romuttunut. Sinänsä tämä on varsin surullista koska aikaisemmin asioin usein Jimmsillä paremman tarjonnan ja vaivattomuuden perusteella vaikka hintanne ovatkin yleensä kilpailijoita korkeammat. Miten teiltä kuitenkaan uskaltaa jatkossa ostaa mitään jos emolevylle, testatulle näytölle tai high end näytönohjaimelle annetaan ns. perävalotakuu jotta yritys voi tällä säästää pari sataa? Alkaa siis olla sama ostaa tarjontaa esim. Saksan Amazonista jolloin hinta on myös halvempi tai asioida liikeissä joille heidän yrityksensä maine merkitsee jotain, eikä siinä muutama nallekarkki ja ongelmien lakaiseminen maton alle esim. tässä ketjussa paljoa mieltä lämmitä.

Pistä nyt ihmeessä se kortti sinne takaisin ja kyllä se vika pitäisi korjata , mikä raportoitiin (led-nauha). "Sähköinen ääni" kuulostaa coil whineltä, joka on ominaisuus, jonka kanssa pitää vaan elää, mutta en tunne tätä tapausta ja en voi sanoa varmasti. Kuitenkin sitä tuskin korjataan missään tehtaalla, jos tämä on kyseessä.

edit: poistettu tekstiä, et maksanutkaan 80€ Jimm'sille. Tässä näyttää siltä, että sinulta ei mennyt kuin aikaa ja sait takaisin tuotteen, jossa oikeita virheitä ei ollut korjattu. Edelleen rohkaisen lähettämään sen takaisin, kunnes on korjattu.

--

Aika paljon tietokoneiden kanssa puuhanneena miehenä sanon kyllä, että ei tuo naarmu muovissa virtaliittimessä vaikuta mitenkään kortin toimintaan. En kyllä lähde spekuloimaan, miksi se esti takuun. Tuntuu vaan siltä, että nämä katsotaan mikroskoopilla läpi, ja jos löytyy yhtään mitään huomautettavaa, niin vika on siinä ja takuu evätty.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on kyllä pakko sanoa, että on pohjanoteeraus Jimmsin RMA väeltä. Etenkin kohta:

"RMA:sta vielä tarkemmin puhelimitse jolloin Jimmsiltä kerrottiin, että näytönohjaimissa ei voi kuulemma olla virhevastuun alaisia vikoja, koska nämä kuulemma tarkastetaan tehtaalla ennen lähetystä"

Tämä on silkkaa hevonpaskaa. Se, että tuote tarkastetaan tehtaalla, ei poista mitenkään myyjän virhevastuuta. Eivät ne valmistajat jokaista korttia läpivalaise muutana mikronin tarkkuudella, jolla nähtäisiin liittimien muovirunkojen sisäisiä valuvikoja, kuten ilmakuplia.
Pakko sanoa, Jimms alkaa vetää takuuhuolloissa jo vertoja Verkkokauppa.com, ja se ei millään tavalla ole hyvä juttu!!
 
Eihän siinä jos joku oman elämänsä insinööri kaupallisen alan koulutuksella toteaa että ilmiselvä virhe joka ei voi johtua käyttäjän toimista johtaa takuun eväämiseen. On sitä maailmassa hullumpaakin nähty. :speechless:
 
Hei,

Täytyypä antaa itsekin hieman palautetta Jimssin takuuasioiden hoitamisesta, eli asia liittyy aiemmassa viestissäni mainitsemaani takuupalautusasiaan, jossa takuuaikana hajomaan alkanut Asus GeForce RTX 2080 DUAL 8G -näytönohjain toimitettiin takuuvaihtoon ja jouduin käytännössä vääntämään kättä Jimmsin asiakaspalvelun eri henkilöiden kanssa kymmenien viestien verran ennen kuin asiaa saatiin vihdoin eteenpäin. Alla hieman päivämääriä, mutta vältän toistaiseksi julkaisemasta suoraan sähköposteja kuvina, koska en ole varma miten tietosuojalaki näiden osalta menee vaikka toiminkin toisena osapuolena. Tarkoituskeni ei ole myöskään syyttää ketään yksittäistä tukihenkilöä vaan palaute on suunnattu täysin yritystasolla. Pahoittelut jo ennakkoon seuraavasta wall of textistä.

  • 27.12.2018 Näytönohjain on ostettu Jimmssiltä 779€ hintaan
    • Näytönohjaimelle on luvattu 3 vuoden takuu, eli voimassaolo ~ 27.12.2021 asti
  • 30.12.2018 Näytönohjain on lähetty minulle Jimmsiltä

  • Lokakuun loppu puolella 2021 näytönohjain on alkanut näyttää vikaantumisen merkkejä pitänen outoa sähköistä ääntä mikä kuulostaa tulevan virran syötön läheltä, jonka lisäksi näytönohjaimen ledinauha "GeForce RTX Asus" ei käynnisty. Vika saattoi teoriassa olla pelkästään ledinauhan toiminnassa, mutta Geforce 1000 ja RTX 3000 sarjan virransyötön ongelmat tietäneenä kortti saattoi olla paloturvallisuusrski ja myös mahdollisen vaikutuksen jälleenmyyntihintaan huomoiden päätin toimittaa muuten pääosin toimivan kortin takuuseen.
    • Otin mainitusta viasta myös videokuvaa ja liitin sen mukaan RMA-ilmoitukseen.
  • 23.11.2021 teen Jimmsille RMA-pyynnön, joka hyväksytään 24.11.2021

  • Kysyn seuraavan viikon kuluessa lisätietoja korvaavien näytönohjaimien saatavuudesta, takuukorjauksen / vaihdon oletetusta kestosta jne.

  • Kysyn myös asiakaspalveluilta onko takuuvaihdon yhteydessä mahdollista päivittää korttia 3000 sarjaan, niin että maksaisin hinnan erotuksen sovitusti
    • Asiakaspalvelu kertoo, että" Jos takuukäsittelyssä näytönohjain vaihdetaan/päivitetään toiseen malliin ja välirahaa tulee maksettavaksi teille, uudella kortilla on uusi täysi takuu. "
  • Työkiireistä ja kotimaan matkailusta johtuen pääsin lähettämään kortin takuupalautukseen vasta 9.12.2021 varmistettuani aluksi Jimmsiltä, että aikaisemmin saatu palatusnumero on edelleen käytettävissä eikä asian suhteen ole muita ongelmia
    • Pelaaminen kortilla onnistui vielä pakkausta edeltävänä päivänä 8.12.2021 1440p resoluutiolla, josta minulla on ylhäällä shadowplay pelikuvaa
  • 10.12.2021 Jimms vahvistaa sähköpostilla kortin saapuneen perille ja odottaa takuukäsittelyä

  • 11.12.2021 - 20.12.2021 odotan vahvistusta takuukäsittelyn tilanteesta ja läpi menosta

  • 21.12.2021 Jimms tiedottaa ettei näytönohjaimen mene RMA:han koska:
    "Käsittelyssä huomattiin, että näytönohjaimen virtaliittimessä on fyysisiä vaurioita. Vauriot estävät laitteen oikean toiminnan. Takuu ei kata asennus- tai käyttövirheestä aiheutuneita vikoja. Tarvittaessa voimme lähettää teille kuvia vaurioista. Koska takuuehtoja on rikottu, takuu ei valitettavasti korvaa tilalle uutta tuotetta. Mikäli ette halua tuotetta enää takaisin, voimme toimittaa sen veloituksetta puolestanne SER-kierrätykseen (sähkö- ja elektroniikkaromukierrätys). Tämän jälkeen tuotetta ei ole enää mahdollista saada takaisin.

    Mikäli kuitenkin haluatte vielä tuotteen takaisin, veloitamme takuuehtojemme mukaisesti aiheettomasta takuupalautuksesta 30 euroa, sekä toimituskulut asiakaspalautuskesta 8,10 euroa, takaisinlähetyksestä 8,10 euroa ja postiennakosta 3,65 euroa. Yhteensä siis 49,85 euroa. Huomioittehan, että kotivakuutuksenne voi korvata vahingon. Olettehan yhteydessä vakuutusyhtiöönne.

    Mikäli emme saa vastaustasi seuraavan kolmen (3) kuukauden sisällä, jää tuote meidän omistukseen, eikä sitä ole enää mahdollista saada takaisin. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine 15.7.1988/688 Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä… 688/1988 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®
    )"

  • 21.12.2021 reklamoin Jimmsiä samana päivänä RMA:n tuloksesta, koska kyseinen näytönohjain on asetettu ja poistettu varovasti yhden kerran tietokoneesta, eikä postituksessa osunut silmiin mitään syytä mikä estäisi RMA-prosessin, enkä ole useita koneita harrastuksen ja työni puolesta asentaneena aiheuttanut kortille itse minkäänlaista vahinkoa. Tuolloin mahdollinen vika menee luonnollisesti joko RMA-alaiseen vikaan tai kortissa alunperin olleen, mutta vian ajan kuluessa pahentuneen virhevastuun piiriin. Varmuuden vuoksi päätin vielä jättää 9.12.2022 kortin pölyt putsaamatta ettei Jimms keksisi ainakaan välttää korttia olevan avattu pölyjen puuttuessa.
    • Pyydän samassa viestissä Jimmsiltä kuvat takuun estävästä viasta, jota Jimms väitti itseni aiheuttamaksi
  • 22.12.2021 Jimms ilmoittaa, että viasta on pyydetty lisätietoja valmistajalta ja saan uuden ilmoitusken, kun asian käsittelyä voidaan jatkaa

  • 5.1.2022 Jimms ilmoittaa olleensa uudestaan yhteydessä valmistajaan ja että:
    "Valitettavasti kuitenkin edelleen asia on niin että vikaa ei voi korjata takuuna, koska tuotteessa on fyysinen vaurio. Tilannetta ei muuta se, ettei vika olisikaan yhteydessä tuohon fyysiseen vaurioon, vaan fyysinen vaurio evää aina takuun.

    Valmistaja tarjoaa tähän maksullista korjausta. Korjauksen hinta on noin 80 euroa postikuluineen. Takuun ulkopuolisessa korjauksessa tuote korjataan kokonaisuudessaan, niin itse vika kuin fyysinen vauriokin. Mikäli korjaus onnistuu, tuote testataan ja siihen saa 3 kuukauden takuun mikä kattaa saman ongelman korjauksen. Mikäli tuotetta ei pystytä korjaamaan, hintaa ei veloiteta.

    Haluaisitteko mahdollisesti toimittaa tuotteen huoltoon/korjattavaksi?
    "

  • 7.1.2022 vastaan Jimmsille ja pyysin toistuvasti 21.11.2021 pyytämiäni kuvia takuun estävästä viasta ja kysyin miksi minulle ei ole tiedotettu mahdollisuudesta korjata näytönohjain 80€ hintaan, jos kortti ei menisikään takuuseen. Ilman tuota korjausta ja aiempiin viesteihin luettaen olisin siis käytännössä menettänyt näytönohjaimen kokonaan ilman mitään hyvitystä Jimmsin evättyä itse lupaamansa ja lain mukaisen takuun. Ilmoitin vieväni asian kuluttajariitalautakuntaan, mutta päätin tiedustella viasta ja RMA:sta vielä tarkemmin puhelimitse jolloin Jimmsiltä kerrottiin, että näytönohjaimissa ei voi kuulemma olla virhevastuun alaisia vikoja, koska nämä kuulemma tarkastetaan tehtaalla ennen lähetystä. Hieman sarkastisestri kysyin myös, oli Jimmsillä ehkä toiveena myydä tuo minulta toiminavana, mutta ei täysin ehjänä RMA-vaihtoon lähetty näytönohjain eteenpäin voitolla, mikä oli kieltämättä hieman alhaista, mutta aloin olla huomattavan turhautuminen ongelmaan ja Jimmsin käsien pesemiseen luvatusta takuusta, sekä toimittamattomiin kuviin joita olin pyytänyt jo 2,5 viikkoa sitten.

  • 10.1.2022 minulle toimitetaan vihdoin pyytämäni kuvat viasta, eli tuo pieni kuluma pinnien 7 ja 8 välisessä seinässä, joka ei ylety edes ehjässä liittimessä kattoon asti koko matkalta:

    RTX_2080_vika.jpg


    Vertauksena kuva ehjästä liittimestä, jossa tuo ylemmän kuvan välitila näkyy selvästi:
    RTX_2080_ehja.jpg


    Kuva PCI-E connectorin layoutista josta näemme, että mainitut pinnit 7 ja 8 ovat molemmat groundeja, eli näiden välillä ei edes voi olla mitään jännite-eroa, mikä voisi aiheuttaa ongelmaa näytönohjaimen käytölle.
    PCI-E_Cable_Pins.JPG

    Toisin sanoen mitään Jimssin 21.12 viestissä väitettyä toimivuuden estävää vikaa ei ollut olemassa eikä tuolla "vialla" ole mitään vaikutusta kortin toimivuuteen. Tällä kuitenkin pyrittiin eväämään takuuprosessi jotta yritys voisi säästää ja lisäksi noiden liittimien pitäisi kuitenkin kestää useita kiinnityksiä ja irrotuksia, mutta varmasti huonosti valmistunut liitin voi hajota jo ensimmäisellä kerralla (kuten tämän forumin puolella taisi olla keskustelultu esim. Koolink virtalähteen kaapeleista).

  • 10.1.2022 eli samana päinä vain Jimmsiltä toisen sähköpostin jossa kerrottiin kyseessä olleen väärinkäsityksen, kortti luvattiin korjata valmistajan huollossa kuluitta. Tässä kuitenkin kerrottiin olevan viivettä ja käyttööni tarjottiin väliaikaisesti käytettyä Asus GTX 1070 DUAL OC- näytönohjainta.

  • 10.1.2022 kymmeniin viestieihin ja oikeuksistani tappeluun kyllästyneenä vastaan Jimmsille ottavani tarjotuksen vastaan, jotta tämä asia saadaan vihdoin maaliin ja tiedustelen samalla arviota milloin tuo takuupalautus todennäköisesti valmistuu.

  • 19.1.2022 Jimms vastaa ja kertoo ettei ajasta ole varmuutta ja pyytää minulta hetua, josta kyselin myös täällä aiemmassa viestissäni. Kysyin asiasta lisätietoja myöhemmällä viestillä ja jäin odottamaan vastausta.

  • 24.1.2022 Jimms vastaa, että kyse on luottotarkastutuksesta joka liittyy lainaan annettaviin näytönohjaimiin.
    • Tässä vaiheessa olen saanut jo lainaan toisaalta vanhan Radeon HD6950 näytönohjaimen, että koneeseen saa edes kuvan ja luottamukseni Jimmsin toimintaan oli valitettavasti sen verran vähentynyt, että en päättänyt ottaa enää riskiä mikäli Jimms lähettäisi minulle viallilsen kortin ja vaatisi tämän korvaamista väittäen minun rikkoneen sen.
  • 15.2.2022 Ilmoitin Jimmsille, että miettyäni asiaa minulla ei ole toistaiseksi enää tarvetta tuolle varakortille ja kysyin samalla takuukorjauksen edistymisestä.
    • Tähän viestiini en saanut koskaan vastausta.
  • 7.3.2022 minulle saapui ilmoitus, että RMA-huolto valmistajalla on valmis ja kortti on siirtymässä Jimmsin suutaan.

  • 21.3.2022 tuote lähettiin minulle ja asiasta ilmoitettiin sähköpostilla ilman mitään tarkastusta toivotusta postitusosoitteesta, joten onneksi en ollut muuttanut välissä. Takuukorjauksen kesto on siis ollut tässä vaiheessa noin 3 kk ja 2 viikkoa.

  • 24.3.2022 noudin paketin pakettiautomaatista ja vaindoin kortin sunnuntaina.
    • Tarkastuksen perusteella ilmoittamaani vikaa ei ole kuitenkaan ilmeisesti vaivauduttu edes korjaamaan, koska esim. vian kuvauksen yhteydessä mainitsemani Led-nauha on edelleen pimeänä ja kortti pitää ääntä, mutta valmistaja on onneksi vaihtanut PCI-E liittimen, jossa oli tuo Jimssin takuun estävä vika.
    • Myöskään aiemmin luvatusta takuun pidennyksestä ei tullut mitään dokumenttia eli ilmeisesti sekin lupaus oli pelkkää sanahelinää.
    • TLDR antoisat 3kk 2 viikkoa käytetty, kiitos siitä!

Ylempi aikajana ei sisällä kaikkea viestintää, mutta mainittattakoon erikseen, että en ole missään vaiheessa käyttänyt yhtä ainoaa voimasanaa tai käyttänyt loukkaavasti tai sanallisesti hyökkäävästi ketään nimettyä Jimmsin asiakaspalvelijaa tai muuta henkilökuntaa kohtaan, vaan mahdollinen aiempi ja kohta tuleva kritiikki on suunnattu yrityksellenne, koska olettavasti lukuisat eri asiakaspalvelit ovat kuitenkin seuranneet omia linjauksianne. Mikäli kuitenkin väitätte minun valeltelevan ja ettei ylempi aikajana pidä paikkaansa sallitte olettavasti noiden viestien julkaisun todisteena?

Sanottakoon siis, että tämä on toistaiseksi ehdottomasti surkein takuupalautus jonka olen kokenut minkään verkkokaupan kanssa, mikä on tietty sinänsä positiivista, mutta ainakin omissa silmissäni Jimmsin maine kuluttajaystävällisenä ja luotetavana yrityksenä on täysin romuttunut. Sinänsä tämä on varsin surullista koska aikaisemmin asioin usein Jimmsillä paremman tarjonnan ja vaivattomuuden perusteella vaikka hintanne ovatkin yleensä kilpailijoita korkeammat. Miten teiltä kuitenkaan uskaltaa jatkossa ostaa mitään jos emolevylle, testatulle näytölle tai high end näytönohjaimelle annetaan ns. perävalotakuu jotta yritys voi tällä säästää pari sataa? Alkaa siis olla sama ostaa tarjontaa esim. Saksan Amazonista jolloin hinta on myös halvempi tai asioida liikeissä joille heidän yrityksensä maine merkitsee jotain, eikä siinä muutama nallekarkki ja ongelmien lakaiseminen maton alle esim. tässä ketjussa paljoa mieltä lämmitä.
Pahoittelut että asian hoitamisessa on ollut epäselvyyttä eikä aivan putkeen ole kyllä mennyt. Tuo alkuperäinen vika nyt kyllä olisi pitänyt huollon yhteydessä ollut tullut kuntoon, samalla siis kun tuo PCIe liitin on vaihdettu. Tiedustelen tästä vielä takuuosastoltamme tarkemmin onko valmistajalta nyt mahdollisesti tuo vika sitten jollain tapaa jäänyt huomiomatta. Pahoittelut tapahtuneesta. Palaamme asiaan kanssanne mahdollisimman pikaisesti.
 
Kiitos kaikille keskustelijoille palautteista. Palautteet kokonaisuudessaan tämän aiheen ympäriltä on välitetty eteenpäin takuuosastollemme.
 
Kiitos kaikille keskustelijoille palautteista. Palautteet kokonaisuudessaan tämän aiheen ympäriltä on välitetty eteenpäin takuuosastollemme.
En epäile ettettekö ole välittäneet takuuosastolle näitä palautteita, epäilyttää vain se että onko näillä palautteilla oikeasti merkitystä. Epäilen että muuttuuko mikään oikeasti siellä käytännön tasolla.

Toivon todella että epäilykseni tulee osoittautumaan vääräksi ja käytännön tasolla oikeasti tulee muutosta, eikä tämä jää pelkästään puheiden tasolle.

Jäämme siis seuraamaan näiden palautteiden vaikutuksia.

Tätä voisi kutsua skeptiseksi optimismiksi.
 
Nyt on kyllä pakko sanoa, että on pohjanoteeraus Jimmsin RMA väeltä. Etenkin kohta:

"RMA:sta vielä tarkemmin puhelimitse jolloin Jimmsiltä kerrottiin, että näytönohjaimissa ei voi kuulemma olla virhevastuun alaisia vikoja, koska nämä kuulemma tarkastetaan tehtaalla ennen lähetystä"

Tämä on silkkaa hevonpaskaa. Se, että tuote tarkastetaan tehtaalla, ei poista mitenkään myyjän virhevastuuta. Eivät ne valmistajat jokaista korttia läpivalaise muutana mikronin tarkkuudella, jolla nähtäisiin liittimien muovirunkojen sisäisiä valuvikoja, kuten ilmakuplia.
Pakko sanoa, Jimms alkaa vetää takuuhuolloissa jo vertoja Verkkokauppa.com, ja se ei millään tavalla ole hyvä juttu!!
@Jimm's : Kokonaisuutena toivon ja uskon että asia on teillä keskustelun ja suorituksen alaisena. Silti haluaisin vielä yhden viestin verran palata nimenomaan tähän kohtaan:

"näytönohjaimissa ei voi kuulemma olla virhevastuun alaisia vikoja, koska nämä kuulemma tarkastetaan tehtaalla ennen lähetystä."

Sen verran monta vuotta olen ollut eri firmoissa (myös hyvin tarkkaan tehdastestattujen medical-laitteiden) tuotantotarkastukseen ja -testaukseen liittyvien asioiden parissa (lisäksi tein oman insinöörityöni nimenomaan elektroniikan luotettavuuden ennustuksesta), että uskallan vakaalla kokemuksella jo sanoa: Millään tehdastarkastuksella tai tuotannon testauksella ei saada karsittua tuotteen oletetun eliniän aikana tapahtuvia vikaantumisia täysin. Ja juuri tätä, tuotteen eliniän aikana tapahtuvaa vikaantumista varten tuo virhevastuu on olemassa. Tämä kattaa siis viat, jotka eivät ole edes laitteen valmistushetkellä millään tavoin (aistein, mitaten) havaittavissa, esim. laitteen suunnitteluvirheet tai suunnittelukompromissit, jotka vaikuttavat laitteen MTTF:ään. Tämä varmasti on suurimmalla osalla ihmisiä tiedossa jo muutekin, mutta RMA tapauksen käsittelyn yhteydessä tuon sanominen tekee tuosta lauseesta vielä suuremman suusta päässeen sammakon. Toki täysin eksaktia ilmaisutapaa emme täällä foorumilla tiedä, kyseessä on @Normad :in tiivistämä lainaus, jossa kaikkea tuon lauseen ympäriltä ei itselläni voi mitenkään olla tiedossa. Lisäksi, tuo on hyvinkin voitu kirjoittaa jonkin väärinymmärryksen kautta (tai tuon käytännössä voi lähes olettaa, että kyseessä on harmittava, inhimillinen hetken ajattelemattomuus), mutta silti, kehoitan parempaan tarkkaavaisuuteen vastaavissa tapauksissa ja tämänkin tapauksen läpikäyntiä yhtiön sisällä, nimenomaan mahdollisimman paljon hyödyllistä oppia vastaisuutta varten keräten.
 
En epäile ettettekö ole välittäneet takuuosastolle näitä palautteita, epäilyttää vain se että onko näillä palautteilla oikeasti merkitystä. Epäilen että muuttuuko mikään oikeasti siellä käytännön tasolla.

Toivon todella että epäilykseni tulee osoittautumaan vääräksi ja käytännön tasolla oikeasti tulee muutosta, eikä tämä jää pelkästään puheiden tasolle.

Jäämme siis seuraamaan näiden palautteiden vaikutuksia.

Tätä voisi kutsua skeptiseksi optimismiksi.
Tämäpä justiin. Asiaa täytyisi linjata näissä haista paska-tapauksissa korkeammin.
Yksikin tällainen on liikaa ja näissä tapauksissa missä tieto leviää foorumilla jossa (hyvin todennäköisesti) aika moni komponentti-ostajakuntaan kuuluva ainakin näitä ketjuja seuraa, tarkoittaa sitä että Jimm's on tässä jo hävinnyt huonon PR:n muodossa.

Nyt kun tosiaan näitä valitettavasti tulee enemmän ja enemmän, ei ainakaan hyvä juttu ole Jimm's:n maineen kannalta. Ette (näköjään) enää kilpaile takuun, hinnan tai helpon asiakaspalautuksen kanssa (jokainen asiakaspalautus vaatii RMA-hakemuksen täytön). Missä sitten kilpailette? Varsinkin nyt, kun emoyhtiö on Saksassa, niin on aiheellista verrata esim. Saksan Amazoniin joka myös lähettää toimituskuluitta yli 40€ ostokset. Tuntuu myös että olette kyllä tuotehintoihin nuo ilmaiset toimituskulut piilottaneet. Tätä en itse ole kokenut ongelmaksi, siinä uskomuksessa että palvelu sen korkeamman tuotehinnan korvaa, tämä teoria näköjään rakoilee aika pahasti tällä hetkellä.

Ps. Näin aktiivisena asiakkaana todella toivon että otatte nämä palautteet vakavasti ja oikeasti asian eteen jotain teette (viimeksi tänään jimm's:n paketin hain postista). Turha se on kertoa täällä "lähetetään palaute takuuosastolle" jos puolen vuoden päästä tulee samanlaisia keskisormen näyttöjä RMA-tapauksille. Uskon että se totuus kyllä ajan kanssa tulee mm. tällä foorumilla tulee esiin oletteko tikkua ristiin laittanut asian parantamiseksi. Kaikkea paskaa ei tarvitse hyväksyä, mutta esim. tuo Normadin tapauksessa on sellaisia kohtia jonka jälkeen pitäisi hälytyskellojen päristä.

Pss. Kiitos @Normad kattavasta stoorista :tup:
 
Missä sitten kilpailette?
En ole jimms, mutta pitää sen verran puolustaa että suora vastaus tähän on valikoima yhdistettynä pikatoimituksella saatavaan postitusnopeuteen sekä ympärivuorokauden olevaan suomenkieliseen asiakaspalveluun.

Nämä ovat vielä jimmsillä olevia kilpailuvaltteja. Toki amazonista saa valikoimaa mutta sitten pitäisi tilata vähintään 40 € ja postituksessa kestää viikko tai vähän päälle, kun jimsiltä tilatessa tuote voi olla jo keskiviikkona iltapäivällä noudettavissa, kun maanantaina illalla tilaa pikatoimituksella.
 
Nyt on kyllä pakko sanoa, että on pohjanoteeraus Jimmsin RMA väeltä. Etenkin kohta:

"RMA:sta vielä tarkemmin puhelimitse jolloin Jimmsiltä kerrottiin, että näytönohjaimissa ei voi kuulemma olla virhevastuun alaisia vikoja, koska nämä kuulemma tarkastetaan tehtaalla ennen lähetystä"

Tämä on silkkaa hevonpaskaa. Se, että tuote tarkastetaan tehtaalla, ei poista mitenkään myyjän virhevastuuta. Eivät ne valmistajat jokaista korttia läpivalaise muutana mikronin tarkkuudella, jolla nähtäisiin liittimien muovirunkojen sisäisiä valuvikoja, kuten ilmakuplia.
Pakko sanoa, Jimms alkaa vetää takuuhuolloissa jo vertoja Verkkokauppa.com, ja se ei millään tavalla ole hyvä juttu!!
Itselläni taas on Verkkokaupsta vain positiivisia takuukokemuksia, mutta Jimmsin kanssa saa aina jännittää miten käy milloinkin.

Nytkin oma näytönohjaimeni teki tenät ja tein asiasta Jimmsille RMA-hakemuksen. Sanoivat, että voi odottaa takuukorjausta ja katsoa, miten sen kanssa käy, tai ottaa vaihdokki tilalle.
Kerrankin kuvittelin, että asiat menisivät niin kuin Strömsössä, mutta sitten paketin haettuani ilmeni, että kyseessä olikin puutteellisen pakkauksen sisältävä (ilmeisesti) B-stock tuote.
Tästä ei luonnollisesti sanottu Jimmsin puolelta mitään ja sähköpostin linkkikikin oli epäilyttävästi valmistajan tuotesivuille eikä Jimmsin, jota pidin jo heti outona.

Mielestäni olisi varsin reilua sanoa suoraan, jos vaihtoa tällaiseen B-stock tuotteeseen tarjoaa, koska sillä olisi voinut olla minun kohdallani ratkaiseva merkitys valintaani ottaa vaihdokki tilalle.
Nythän en voi esimerkiksi tietää onko tämä 30 päivää intensiivisesti kuumassa huoneessa mainattu kortti, joka on sittemin palautettu Jimmsille, jolloin odotettu elinkaari tällä näytönohjaimella olisi huomattavasti lyhyempi kuin omalla korjatulla tai uudella vastaavalla.
Missään mussa puljussa ei ole takuuvaihdossa kyllä edes yritetty tarjota Outlet tai B-stock tuotteita. :(
 
Itselläni taas on Verkkokaupsta vain positiivisia takuukokemuksia, mutta Jimmsin kanssa saa aina jännittää miten käy milloinkin.

Nytkin oma näytönohjaimeni teki tenät ja tein asiasta Jimmsille RMA-hakemuksen. Sanoivat, että voi odottaa takuukorjausta ja katsoa, miten sen kanssa käy, tai ottaa vaihdokki tilalle.
Kerrankin kuvittelin, että asiat menisivät niin kuin Strömsössä, mutta sitten paketin haettuani ilmeni, että kyseessä olikin puutteellisen pakkauksen sisältävä (ilmeisesti) B-stock tuote.
Tästä ei luonnollisesti sanottu Jimmsin puolelta mitään ja sähköpostin linkkikikin oli epäilyttävästi valmistajan tuotesivuille eikä Jimmsin, jota pidin jo heti outona.

Mielestäni olisi varsin reilua sanoa suoraan, jos vaihtoa tällaiseen B-stock tuotteeseen tarjoaa, koska sillä olisi voinut olla minun kohdallani ratkaiseva merkitys valintaani ottaa vaihdokki tilalle.
Nythän en voi esimerkiksi tietää onko tämä 30 päivää intensiivisesti kuumassa huoneessa mainattu kortti, joka on sittemin palautettu Jimmsille, jolloin odotettu elinkaari tällä näytönohjaimella olisi huomattavasti lyhyempi kuin omalla korjatulla tai uudella vastaavalla.
Missään mussa puljussa ei ole takuuvaihdossa kyllä edes yritetty tarjota Outlet tai B-stock tuotteita. :(

Kiitos palautteesta! Kuulostaa siltä että saamasi vaihdokki on tehdaskorjattu, näitä tulee meille valmistajilta nimenomaan takuutapauksia varten. Asiakkaan oikeudet eivät heikkene vaikka hän saisi tehdaskorjatun tai käytetyn kortin tilalle. Myyjän vastuu säilyy muuttumattomana.
 
Siitä olisi kuitenkin hyvä mainita asiakkaalle että vaihdossa tulee tehdaskorjattu tuote. Niin ei tarvitse sitten keskustelupalstalla selitellä jälkeenpäin. Nämä nyt on ihan perusjuttuja, tai ainakin ennen oli.

Ettei nyt menisi pelkäksi haukkumiseksi, niin sen yhden kerran kun palautin jotain Jimmsille, niin kaikki meni juuri niin kuin pitikin. Rahat tuli tilille muutamassa päivässä eikä kukaan mussuttanut mitään. Näytöstä oli kyse, joka ei kuitenkaan lopulta sopinut käyttööni ja palautin sen muutaman päivän kokeilun jälkeen. :thumbsup:

B-stockista / käytetystä on selkeästi kommunikoitukin, tai ainakin pitäisi. Tehdaskorjatuista ei välttämättä.
 
Normadin tapauksesta kerrottakoon sen verran, että asia on eskaloitu sekä kortin huoltaneelle taholle että takuuosaston esimiehelle.
Meille oli takuukäsittelijän mukaan tullut huollosta kuittaus jonka mukaan kaikki ilmoitetut ongelmat korjataan.
Olemme yhteydessä vielä tänään tapauksen tiimoilta.
 
En ole jimms, mutta pitää sen verran puolustaa että suora vastaus tähän on valikoima yhdistettynä pikatoimituksella saatavaan postitusnopeuteen sekä ympärivuorokauden olevaan suomenkieliseen asiakaspalveluun.

Nämä ovat vielä jimmsillä olevia kilpailuvaltteja. Toki amazonista saa valikoimaa mutta sitten pitäisi tilata vähintään 40 € ja postituksessa kestää viikko tai vähän päälle, kun jimsiltä tilatessa tuote voi olla jo keskiviikkona iltapäivällä noudettavissa, kun maanantaina illalla tilaa pikatoimituksella.
Itse olen taas täysin päinvastaisesti: Tavara mikä on hyllyssä tai 1-4 päivän toimituksella, kestää 4 päivää ennen kuin edes lähtee Jimmsiltä, jonka jälkeen se seikkailee viikonlopun yli, ellei kahdenkin postin toimissa. Amazonilta olen pääsääntöisesti viime aikoina saanut nopeammin tavaran kuin Jimmsiltä, vaikka se tuleekin täysin toisesta maasta. Ennen tämä saattoi olla Jimmsin puolelle plussaa, mutta viime aikoina sitä ei voi enää sanoa.

Ainoa plussa mitä tällä hetkellä näen Jimmsissä, on 0€ postikulut ja se että on tämä keskustelu. Siihen se jää.

RMA prosessi on arpapeliä kuluttajalle, jossa riskinä on että tietämätöntä kuluttajaa viilataan linssiin, kivijalasta saa odotella usein yli 30min että pääsee tiskille, hinnat eivät ole enää niin kilpailukykyiset. Monet tietysti voi sanoa että "Ostamalla Jimmsiltä tuetaan suomalaista", niin Casekingin tempauksen jälkeen ei tällekään voi enää painoarvoa antaa. Postitusnopeus on hidasta ja hyllyssä oleva tavara kestää lähteä. Valikoima on kyllä laaja, mutta kauheasti se ei lämitä jos tavaraa saa odotella turhan takia. Tietysti Jimmsistä riippumattomasta syystä joillakin tuotteilla on pitkä saamisaika, johtuen vallitsevasta maailmantilasta.
 
Itse olen taas täysin päinvastaisesti: Tavara mikä on hyllyssä tai 1-4 päivän toimituksella, kestää 4 päivää ennen kuin edes lähtee Jimmsiltä, jonka jälkeen se seikkailee viikonlopun yli, ellei kahdenkin postin toimissa. Amazonilta olen pääsääntöisesti viime aikoina saanut nopeammin tavaran kuin Jimmsiltä, vaikka se tuleekin täysin toisesta maasta. Ennen tämä saattoi olla Jimmsin puolelle plussaa, mutta viime aikoina sitä ei voi enää sanoa.

Ainoa plussa mitä tällä hetkellä näen Jimmsissä, on 0€ postikulut ja se että on tämä keskustelu. Siihen se jää.

RMA prosessi on arpapeliä kuluttajalle, jossa riskinä on että tietämätöntä kuluttajaa viilataan linssiin, kivijalasta saa odotella usein yli 30min että pääsee tiskille, hinnat eivät ole enää niin kilpailukykyiset. Monet tietysti voi sanoa että "Ostamalla Jimmsiltä tuetaan suomalaista", niin Casekingin tempauksen jälkeen ei tällekään voi enää painoarvoa antaa. Postitusnopeus on hidasta ja hyllyssä oleva tavara kestää lähteä. Valikoima on kyllä laaja, mutta kauheasti se ei lämitä jos tavaraa saa odotella turhan takia. Tietysti Jimmsistä riippumattomasta syystä joillakin tuotteilla on pitkä saamisaika, johtuen vallitsevasta maailmantilasta.

Kiitos palautteesta! Sesonkiaikana tosiaan ollaan usein oltu siinä tilanteessa, että toimitusaika-arvion puitteissa ollaan oltu mutta käytännössä lähempänä tuota neljää työpäivää.
Nyt sesongin ulkopuolella paketit liikkuvat hyvinkin ripeästi ja mikäli tarve on saada hyllytavara liikkeelle erityisen nopeasti niin voi käyttää sitä pikatoimitusta - se on nyt maksuton.

RMA -prosessin osalta nämä viime päivien palautteet on tosiaan viety eteenpäin ihan johtoryhmälle saakka - tarkistellaan tuota asiakasviestintää ja prosesseja ihan yleiselläkin tasolla.
Kiitos, että kommentoitte aktiivisesti ketjuamme. Vuorovaikutus on voimavara :)
 
Omalla kohtaa voisin todeta, että tilasin tuotteen perjantaina iltapäivällä, tukkurilta tuote jimmsille maanantaina ja tänään paketti odottaa noutoa postissa. En voi valittaa toimitusajasta vaikka asun täällä "susirajalla". Jää nähtäväksi mitä tyttärelle tulee...

Tämä trendi on ollut aina toimitusten kanssa ja se vaikuttaa omaan ostojärjestykseen jos tuote on hinnaltaan kilpailukykyinen.

Vertailun vuoksi: löysin sähköposteista kaksi rma-tapausta jimssille. Asuksen virtalähde & fractal designin tuuletin. Molemmista on tullut noin viikossa vastaukset ja korvaavat tuotteet tulleet aikanaan. Multitronicin case vei noin kolme viikkoa (hyvin hoidettu myös heidän puolesta, evgan suunnassa kesti käsitellä asiaa), gigantti noin kuukausi. Gigantti ei pahemmin kertonut mistään mitään, mutta korvaava tuote tuli aikanaan.
Amazonin kanssa ei ole ollut rma-tapauksia, lähinnä rikkinäisiä tuotteita joista rahat tulleet parissa päivässä.

2013 olen näköjään perustanut jimmsille tilin ja tilauksia historiassa 50kpl. Vaihteluväli muutaman kympin tilauksista useamman tuhannen hankintoihin.

Ihan tyytyväinen asiakas siis tilausten määrän perusteella.

Ymmärrän kyllä harmituksen määrän ja yleisen *piip* kun asiat eivät luista, mutta positiivista kuitenkin, että periaatteessa homma toimii ja kun perään huudellaan niin aspa vastaa.

Tämän verran jimmsin fanitusta tähän rma-harmien jälkeen.
 
Onko teillä jotain vastaavaa saatavilla. Tarvitsisin siis 90 asteen kulma jatkon etupaneelin USB 3 liittimille. Menee johto muuten niin typerästi kotelon sisällä.
Nopealla haulla en sivuiltanne löytänyt.

adapteri.PNG


Kuva ei omasta kopasta, mutta vastaava ongelma.

ongelma.PNG
 
Onko teillä jotain vastaavaa saatavilla. Tarvitsisin siis 90 asteen kulma jatkon etupaneelin USB 3 liittimille. Menee johto muuten niin typerästi kotelon sisällä.
Nopealla haulla en sivuiltanne löytänyt.

adapteri.PNG


Kuva ei omasta kopasta, mutta vastaava ongelma.

ongelma.PNG
Itse ratkaisin tämän tällä:

 
Onko teillä jotain vastaavaa saatavilla. Tarvitsisin siis 90 asteen kulma jatkon etupaneelin USB 3 liittimille. Menee johto muuten niin typerästi kotelon sisällä.
Nopealla haulla en sivuiltanne löytänyt.

Moikka! Meiltä ei tosiaan kulmamallisia löydy - laitoin kuitenkin kyselyn tuotevastaavalle. Tavallisia jatkoja löytyy ja onneksi @Timo 2 ehti sellaista jo ehdottaakin :)

Meillä rakennetaan parhaillaan messuosastoa Assyille - huomenna aukee ovet yleisölle :cool:

277595822_503831874746293_5409909773480609290_n.jpg
 
Normadin tapauksesta kerrottakoon sen verran, että asia on eskaloitu sekä kortin huoltaneelle taholle että takuuosaston esimiehelle.
Meille oli takuukäsittelijän mukaan tullut huollosta kuittaus jonka mukaan kaikki ilmoitetut ongelmat korjataan.
Olemme yhteydessä vielä tänään tapauksen tiimoilta.
Tämä on hyvä kuulla näin "sivusta seuraajanakin" ja kiitoksia että viestitte myös tänne asiasta.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
259 273
Viestejä
4 503 335
Jäsenet
74 378
Uusin jäsen
Juhkelix

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom